DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Zowel onder het aanremmen als op de exit. De problemen met aanremmen kon ik tijdens de race oplossen door lager in de toeren terug te schakelen.
Maar de problemen op de exit heb ik nog niet op kunnen lossen.
Het vervelende vind ik vooral dat het de ene ronde wel goed gaat en ik naar mijn idee een ronde later gewoon weer hetzelfde doe en hem dan ineens kwijt ben.
Maar verder is het wel een gave auto om mee te rijden

Verwijderd
TCS verschijnsel denk ik. Turbo komt er hard, maar wel voorspelbaar bij.Arfman schreef op woensdag 21 september 2016 @ 11:58:
Ik heb het maar 20 minuten geprobeerd maar ik had inderdaad last van het aanremmen en bij corner exit spinnen. Ik schreef het toe aan mijn beperkte talent maar als Nick er ook last van heeft is het dat dus niet
YouTube: iRacing Nissan GTP ZX-T Cota Onboard + TV Cam Replay
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Netjes hoor! 0 incs bij eerste race. Voelt wel goed, he. Goed voorbereid zijn. Dan merk je dat je training echt zin heeft.jvaneijk schreef op woensdag 21 september 2016 @ 15:45:
Gisteravond mijn eerste Race gereden @Mosport met de Skippy, Kwam wat betreft mijn iRating in de laagste split uit. kwalificeerde als 3e en ben 2e geworden zonder Incs. Het was een geslaagde race. Hopelijk van de week nog een paar keer zo, dan gaat mijn SR lekker omhoog (gister 0.2) aangezien mijn iRating erg was gedaald vorige week op Lime Rock vanwege mensen die je telkens van de baan af rossen!
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Ah, ik ben je tegen gekomen in de practice. Het ging inderdaad best goed daar.jvaneijk schreef op woensdag 21 september 2016 @ 15:45:
Gisteravond mijn eerste Race gereden @Mosport met de Skippy, Kwam wat betreft mijn iRating in de laagste split uit. kwalificeerde als 3e en ben 2e geworden zonder Incs. Het was een geslaagde race. Hopelijk van de week nog een paar keer zo, dan gaat mijn SR lekker omhoog (gister 0.2) aangezien mijn iRating erg was gedaald vorige week op Lime Rock vanwege mensen die je telkens van de baan af rossen!
Ik vind mosport echt geweldig met de skip.
[ Voor 3% gewijzigd door A1AD op 21-09-2016 19:51 ]
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
HPD op Spa en binnen een paar ronde 8x door tweemaal kleine tikjes, 2x in totaal door uitwijken en tweemaal achter elkaar een 1x, door de eerste keer een foutje van mezelf en toen iets teveel willen compenseren..
toen nog 1 uur te gaan met nog 5x op de teller, das niet te doen natuurlijk
Is al langer dan vandaag dat de site traag gaat imo...Nickrsd schreef op woensdag 21 september 2016 @ 19:41:
ik kom al heel de namiddag/ avond langzaam.. tot niet op de iracing site .. meer mensen last van?
InderdaadStancke schreef op woensdag 21 september 2016 @ 21:02:
[...]
Is al langer dan vandaag dat de site traag gaat imo...
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Ja ik heb net even naar je iracing profiel zitten kijken, ik had wel je naam gezien tijdens de practive maar wist niet dat jij dat was..! Maar het ging inderdaad lekker, en die baan is inderdaad de bom met de Skip!A1AD schreef op woensdag 21 september 2016 @ 19:50:
[...]
Ah, ik ben je tegen gekomen in de practice. Het ging inderdaad best goed daar.
Ik vind mosport echt geweldig met de skip.
Open voor iedereen?DarkPino schreef op donderdag 22 september 2016 @ 12:42:
Vanavond host ik een test sessie op road america in aanloop naar de GES. Zal denk ik vanaf 18:00 of 19:00 zijn.
Ik had gisteravond exact hetzelfde, ook mijn eerste DQ met nog 10 minuten te gaan.bluuuurgh schreef op woensdag 21 september 2016 @ 20:54:
Eerste (geloof ik) dq
HPD op Spa en binnen een paar ronde 8x door tweemaal kleine tikjes, 2x in totaal door uitwijken en tweemaal achter elkaar een 1x, door de eerste keer een foutje van mezelf en toen iets teveel willen compenseren..
toen nog 1 uur te gaan met nog 5x op de teller, das niet te doen natuurlijk
De gearindicator ect. vallen net buiten het middelste beeld.
Had een foto gemaakt maar kan m niet plaatsen.
Toetscombinatie ALT + K kan je de schermpjes schuiven.naish123 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 16:51:
Weet iemand hoe ik de UI goed/passendop het middenscherm kan krijgen?
De gearindicator ect. vallen net buiten het middelste beeld.
Had een foto gemaakt maar kan m niet plaatsen.
Ik had echt nog een half uur te gaan ofzo, had het al "opgegeven" en ben gewoon lekker gaan rijden om te kijken waar het schip strandde. Merkte al snel dat ik me begon te frustreren na 20 minuten en dat schiet ook niet opBroud schreef op donderdag 22 september 2016 @ 15:42:
[...]
Ik had gisteravond exact hetzelfde, ook mijn eerste DQ met nog 10 minuten te gaan.Maar in vergelijking met Imola vind ik Spa ook wel veel gevoeliger voor inc's, en de lagere klassen lijken hier minder goed te weten waar ze naartoe moeten als je ze lapped.
Oorzaak te zoeken in een incident eerder? (Niet dat dit zo spectaculair was tbh...)
Is dit de reden waardoor ik tragere laptimes zat te draaien? (Kroniek van een aangekondigde dood dan...)
Te vermijden door vroeger op te schakelen?
Dan heb je zeer waarschijnlijk schade gereden. Geen idee waar de radiator in de MX5 zit. Maar in de CSpec moet je echt uitkijken niet te hard ergens tegen aan te duwen.Stancke schreef op donderdag 22 september 2016 @ 20:51:
Wow, in volle Mazda MX5 Cup opeens engine cut out, "low oil level". Ik wist niet dat dit mogelijk was![]()
Oorzaak te zoeken in een incident eerder? (Niet dat dit zo spectaculair was tbh...)
Is dit de reden waardoor ik tragere laptimes zat te draaien? (Kroniek van een aangekondigde dood dan...)
Te vermijden door vroeger op te schakelen?
Radiator zit helemaal voorin in dat ding (nog net niet aan de buitenkant van de bumper gemonteerd
En volgens mij was er ook iets dat als je te vaak in de rev limiter hangt. de motor het ook niet al te leuk vind. Maar geen ervaring daarmee, alleen gelezen
Sowieso is helemaal doortrekken tot de rev limiter langzamer in de meeste auto. Beste voorbeeld is denk ik nog wel de SFR.
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
In de Ccpec zit een metertje naast de toerenteller. Geen idee wat die aangeeft (water of olie), maar als deze te hoog word, en ik heb schade, dan weet ik genoeg
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Je hele desktop lijkt te groot. Denk dat je de calculatie van de schermen opnieuw moet uitvoeren of dat je foutieve waarden hebt ingegeven. Weet zo van buiten niet meer waar het zit maar waarschijnlijk onder optionsnaish123 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 17:04:
OK. Thanks.
Dit is de foto:
http://imageshack.com/a/img923/6465/0X6p5o.jpg
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Je hebt toch niet al in je drivers bezel correctie toegepast? Dat is voor iRacing niet nodig.naish123 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 17:04:
OK. Thanks.
Dit is de foto:
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
In iRacing heb al vreselijk zitten knoeien met die bezels maar niets helpt tot nu toe.
Probeer in app.ini deze setting eens te verhogen:naish123 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 17:04:
OK. Thanks.
Dit is de foto:
BezelProtectionPct=0 ; 0-10: % of screen width to keep UI elements away from bezels
En je moet echt geen bezel correction doen in de driver.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Had hier hetzelfde toen ik mijn eyefinity desktop resolutie hoger had dan iracing (6000?x1080 in desktop en 5760 in iracing)naish123 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 17:04:
OK. Thanks.
Dit is de foto:
Toen ik mijn eyefinity desktop op 5760x1080, net zoals mijn res in iracing, ging het wel goed.
Verwijderd
Ik rij met een Thrustmaster T500RS, TP3A-Pro pedalen (incl."thebrakemod"). Daarnaast heb ik een Oculus Rift CV1, wat erg fijn racen is, zeker nu de 16S4 update van iRacing er voor gezorgd heeft dat ik de spiegels goed kan gebruiken.
Mijn vraag is heel praktisch, hoe kan ik lid worden van de GoT iRacing community? En hoe goed moet je zijn? Want ik heb nu net een C licentie, iRating 1251 van en een SR van 2.77 (ik probeer dit omhoog te krijgen). Alvast bedankt!
Verwijderd
Hi Jordy, volgens mij heb ik eind augustus op HomeStead met de Skippies tegen je geraced. Leuk je hier ook te zien.jvaneijk schreef op woensdag 21 september 2016 @ 15:45:
Helaas had ik de setup van Jon Hall gepakt zonder die in de draft te testen en de 5e versnelling is dus gewoon veel te kort waardoor ik niet kon inhalen op de oval. Daardoor wel de hele race met 4-5 man in gevecht geweest, dat ging langzaam terug naar 2 op het eind en toen de laatste ronde op de oval nog eruit gedraft (met langere gear had ik het kunnen redden denk ik) en net niet gewonnen. Kijk dus uit als je die setup pakt
Toen werden we beiden gelapt en ik ging op het rechte stuk voor het uphill part aan de kant. De auto voor me, met flinke schade, ging niet aan de kant, terwijl hij ook werd gelapt. De lapper moest wachten tot na het downhill part om hem voorbij te komen. Is dat protestable? Hij werd echt flink ingehouden door die gast met de kapotte auto en er waren voldoende mogelijkheden om hem er langs te laten..
Het zou trouwens kunnen dat degene met de kapotte auto hier op tweakers zit, want hij had een nederlandse naam. Al heb ik hem nooit bewust gezien of met monday madness zien rijden.
Oh.. En ander vraagje.. Ik was in de pit gegaan, gewacht op optional services om op 0sec te komen. Maar bij het uitrijden van de pitstraat stond mijn stuur nog steeds scheef. Is dat normaal?
[ Voor 14% gewijzigd door aicaramba op 24-09-2016 00:23 ]
@Martijn: zonde van je race,het had leuk kunnen worden.
Gtx960 4gb 2de hands
Gtx970 4gb 2de hands
Gtx1060 6gb nieuw
Wil natuurlijk de goedkoopste optie maar wel een goede kaart! Wil alles max op iracing iets wat met de Gtx560 ti 1gb niet lukt.
Cpu is ook wel belangrijk denk..
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Heb 6600k met 8gb werkgeheugenNickrsd schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 00:30:
Ik heb een 970gtx op 1 scherm.. Alles hoog geen probleem.. Wel met een i5 6600k..
Cpu is ook wel belangrijk denk..
Die gast ging heen en weer... ik denk dat zijn netcode wel een tik registreerde en dat dit de reden is waarom z'n auto vol naar links ging waar ik zat.A1AD schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 00:21:
Ook een vraagje: Net in een race licht aangetikt geweest en SR- daardoor. Geen probleem kan ik mee leven maar na het bekijken van de replay in sloooomoooo zie je hem mij juist missen. Mijn auto krijgt wel een tikje, dat kan je goed zien door de zijwaartse beweging. Maar visueel is er geen enkel contact te zien. Bug of is dat normaal in een replay??
@Martijn: zonde van je race,het had leuk kunnen worden.
M'n race was iig aan gort. Ik ging mega hard die muur in en moest getowed worden. Daarna ging het nog een aantal keer fout. M'n mental state zat in angry mode.
Heb iig net een race gewonnen. Leuke battle. Verschil tussen P1 en P2 .. 0.012 en dat is best weinig voor Skip races
Ik zou nu voor de 1060 gaan als je uit die kaarten moet kiezen, is net zo snel als een 970, maar nieuwer en meer geheugen. Wel de 6Gb pakken. Die een berg overclocken, dus zorg dat je er een hebt met een fatsoenlijke koeler (geen reference of founders dus).
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Die mental state hebben we nog moeten ontwijken in turn 2NinjaTrek2891 schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 02:11:
[...]
M'n mental state zat in angry mode.
Jep. Naja ik gaf aan dat ik daar aan het pauzeren was:)A1AD schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 10:55:
[...]
Die mental state hebben we nog moeten ontwijken in turn 2

Suc6 paul!Red Baron schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 14:31:
Straks weer rondkachelen met een leuke FPS bij de start![]()
[video]
Success!Red Baron schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 14:31:
Straks weer rondkachelen met een leuke FPS bij de start![]()
[video]
Vannacht na de domper van eerder die avond toch maar een Skip race erbij gereden. Deze gewonnen, leuke battle en samen werken :-)
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=tRdY9LGU7uc]
[ Voor 28% gewijzigd door NinjaTrek2891 op 24-09-2016 17:35 ]
Hierdoor ligt ons team nu uit de top-split van de Petit le Mans.
We werden aangetikt door iemand, en spinde daardoor de muur in en kregen een meatball.
Rijders geruild en zowel alle required als optional repairs gepakt. De auto voelde weer prima aan.
Echter, na een halve rond komt opeens de meatball weer omhoog, uit het niks. We reden toen zelfs op de back-stretch.
Ik ga dus tegen mijn zin in de pits in, maar daar gebeurt vervolgens niks. Geen repairs, niks. Ook de spotter is stil. Na 10 seconden wachten rij ik maar weer weg, maar de meatball blijft staan. We wisten dat je binnen 3 ronden ofzo die vlag moet weg halen, maar we konden niks doen, dus we negeerde het maar gewoon.
De auto voelde prima aan, maar naar een paar rondjes doorrijden kregen we gelijk een DQ.
Beetje zuur.

We hebben de replay en gaan het naar support sturen. Maar is zoiets als dit bekend bij iemand hier?
Blijft evengoed erg zuur, en zou er zeker een supportmail/forumpost aan wagen.
Cube Nuroad Race (2022)
Goed om te weten voor de volgende keer, maar het lijkt me wel een bug.
Dus dat word wel een support mailtje.
Welkom, en ja dat zou best wel eens kunnen dat we elkaar met de skippies daar zijn tegengekomen. Wat betreft aanmelden voor GOT iracing ding dat doe je op http://got-racing.eu Daar is het simpel alles volgen, en als je dat gedaan hebt kan je je aanmelden voor de got iracing leaugue welke JoepW onder zijn hoede heeftVerwijderd schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 21:44:
[...]
Hi Jordy, volgens mij heb ik eind augustus op HomeStead met de Skippies tegen je geraced. Leuk je hier ook te zien.
Ik heb wel eens iemand zien noemen in een soort van 'In next build' topic dat de meatball bug van de DP eens opgelost moest worden... Dus lijkt een bekend probleemdeRidder schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 18:14:
Heeft 1 van jullie wel eens een meatball-bug gehad?
Hierdoor ligt ons team nu uit de top-split van de Petit le Mans.
We werden aangetikt door iemand, en spinde daardoor de muur in en kregen een meatball.
Rijders geruild en zowel alle required als optional repairs gepakt. De auto voelde weer prima aan.
Echter, na een halve rond komt opeens de meatball weer omhoog, uit het niks. We reden toen zelfs op de back-stretch.
Ik ga dus tegen mijn zin in de pits in, maar daar gebeurt vervolgens niks. Geen repairs, niks. Ook de spotter is stil. Na 10 seconden wachten rij ik maar weer weg, maar de meatball blijft staan. We wisten dat je binnen 3 ronden ofzo die vlag moet weg halen, maar we konden niks doen, dus we negeerde het maar gewoon.
De auto voelde prima aan, maar naar een paar rondjes doorrijden kregen we gelijk een DQ.
Beetje zuur.
We hebben de replay en gaan het naar support sturen. Maar is zoiets als dit bekend bij iemand hier?
Jammer om te lezen dat het zo afgelopen is Krister!
Edit: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3503169.page

Ik ken dit probleem, ben nu met de skippies bezig maar omdat ik beginnend ben en ik een lage irating heb kom ik ook tussen de lage iratings terecht. En telkens krijgen ze het voor elkaar als ik lekker ergens op p3 of hoger start mij van de baan af te tikken. Weg irating weg race. Het is een soort cirkel waarin je belandt waar je lastig uit komt zonder dat je 2 a 3 races een beetje irating kan halen zodat ik uit die bottom split kan komen!Arfman schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:04:
Zondagavond toch nog een Cadillac race op de Nordschleife kunnen finishen. Helaas wel 7 incjes door eigen toedoen maar toch bijna 0.3SR erbij. iRating is wel flink aan het dalen, zat ooit op 2500 maar tik nu net de 2000 aanAch ja ..
Maar ik vind het juist zo leuk om een beetje competitie te kunnen hebben, en om gewoon mijn licentie naar A te kunnen brengen. Daarna is het even kijken wat ik dan ga doen.gtrNL schreef op maandag 26 september 2016 @ 13:11:
Heel herkenbaar, daarom doe ik nooit meer official races.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Gewoon veel oefenen.. Hoe sneller je wordt, hoe meer je vooraan gaat rijden en weg rijdt van de mensen die er nog wel eens een aftikken.. Kies ook je momenten om de races in de skippy te doen, op bepaalde tijden ligt het niveau hoger dan op andere..jvaneijk schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:59:
[...]
Ik ken dit probleem, ben nu met de skippies bezig maar omdat ik beginnend ben en ik een lage irating heb kom ik ook tussen de lage iratings terecht. En telkens krijgen ze het voor elkaar als ik lekker ergens op p3 of hoger start mij van de baan af te tikken. Weg irating weg race. Het is een soort cirkel waarin je belandt waar je lastig uit komt zonder dat je 2 a 3 races een beetje irating kan halen zodat ik uit die bottom split kan komen!
Ik zit nog steady op mijn 6500 irating.. maar goed ik race ook niet op het moment
CSGO!!Scr33x0r schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:48:
[...]
Gewoon veel oefenen.. Hoe sneller je wordt, hoe meer je vooraan gaat rijden en weg rijdt van de mensen die er nog wel eens een aftikken.. Kies ook je momenten om de races in de skippy te doen, op bepaalde tijden ligt het niveau hoger dan op andere..
Ik zit nog steady op mijn 6500 irating.. maar goed ik race ook niet op het moment
Ik zit deze week vrijwel bij iedere Q in de top 3 van mijn split. Alleen dan nog wordt je er in de laatste ronde afgetikt door bijvoorbeeld P2 als ik op P1 lig. Ook veel problemen met achterblijvers. Dan houdt je afstand om ze niet op te jagen downhill @ Mosport en dan spinnen ze nog, of er komt er een voor je die de baan op rijdt terwijl hij ernaast staat. Allemaal van dat soort dingen. Dat werkt niet mee voor je iRating. Hopelijk gaat het op Donnington morgen beter!Scr33x0r schreef op maandag 26 september 2016 @ 15:48:
[...]
Gewoon veel oefenen.. Hoe sneller je wordt, hoe meer je vooraan gaat rijden en weg rijdt van de mensen die er nog wel eens een aftikken.. Kies ook je momenten om de races in de skippy te doen, op bepaalde tijden ligt het niveau hoger dan op andere..
Na een tijdje zie je dat soort dingen aankomen, en lig je in een deuk als je er voorbij rijd en de rest niet
Nou dat hoop ik dan maar want momenteel kost het me alleen maar iRating en komt ik nooit eens in een hogere split waar dit soort onzin hopelijk minder vaak voorkomt.-PassY- schreef op maandag 26 september 2016 @ 16:30:
Dat heet dan weer ervaring
Na een tijdje zie je dat soort dingen aankomen, en lig je in een deuk als je er voorbij rijd en de rest niet
Daar word nog minder ruimte gegeven kan ik je vertellenjvaneijk schreef op maandag 26 september 2016 @ 16:34:
[...]
Nou dat hoop ik dan maar want momenteel kost het me alleen maar iRating en komt ik nooit eens in een hogere split waar dit soort onzin hopelijk minder vaak voorkomt.
Nou ja, dan moet ik mij hier nog maar even doorheen zien te bijten. Komende week wordt het ook weer leuk op Donington Park, daar kan ik ook lekker meekomen met de wat snellere. Als ik kijk op worldrecords zit ik op mosport maar 1,8 sec onder wereldrecorddat vindt ik nog best goed te doen gezien mij nog geen jaar ervaring hebbende carriere in iRacing..!-PassY- schreef op maandag 26 september 2016 @ 16:40:
[...]
Daar word nog minder ruimte gegeven kan ik je vertellenTop split in de Skippy (en andere series) sloeg ik vaak over vanwege haantjes gedrag wat daarbij komt kijken.
Idd, oefenen en zorgen dat je rondetijden naar beneden gaan, dan kom je sneller dan je denkt weg uit die lage splits. Oefenen = voor mij zowel lone practice als open practice met anderen alsook racen. Of ga TT's rijden.jvaneijk schreef op maandag 26 september 2016 @ 16:45:
[...]
Nou ja, dan moet ik mij hier nog maar even doorheen zien te bijten. ...
En vooral: zie dat je er lol aan blijft beleven.
GoT | Monday Tournament 16S4-W3 | 26-09-16 |
Car(s) | Track(s) | ||||||||||||||||||||
|
|
Program (CET) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Weather |
Temperature | Humidity | Fog | Wind speed | Wind direction | Sky |
Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic |
Dat is een must have....A1AD schreef op maandag 26 september 2016 @ 19:12:
Ik heb helaas de baan niet.
Gestart in P5 nadat ik niet echt een lekker Q rondje voor elkaar kreeg. Ondanks dat, lekker aansluiten en even de kat uit de boom kijken achter Bas en Paul.
Had alleen het gevoel na 1,5 ronde de aansluiting te verliezen met de Dirk en Nick, dus dan maar naar voren
Maar zat op dat moment in mijn eentje. Dus als Dirk en Nick zouden gaan samenwerken was ik kansloos.
Doen ze dus niet
Kwam met 1 ronde te gaan als eerste over de finish (1 ronde te snel), dus dan maar 1 hele goede ronde rijden ... NOT
2de race was snel voorbij. Moest inhouden/uitwijken voor Jordy en Bas na de 2de chicane, waarna ik vol achterin word geraakt door Marco en de muur in ga
Race 2 was snel voorbij. Vlak voor de hainpin wat duwen en trekken links terwijl ik "veilig" rechts zit. Net op het moment dat ik denk dat het bij dat groepje allemaal wel goed gaat steekt er een Skip over waar ik vol in rij. Niet de moeite genomen om nog te kijken of het ding ene beetje reed.
1e race was echt leuk. Gestart vanaf P7 ofzo omdat ik de quali nogal verprutste en doordat ik al een tijd niet meer gereden had zat de oude snelheid er nog zeker niet in. Ook merkte ik wel dat de Skip licht veranderd was sinds ik er voor het laatst in gereden had. Draft is echt STUKKEN minder (mooi !!!!) en ook de balans lijkt iets anders te zijn (dempers lijken anders te reageren, en lijken wat zachter). Hierdoor lijken de voorbanden wat sneller te blokkeren bij het remmen, dus de rembalans ook maar iets verder naar achteren gezet dan voorheen.
Na de start kon ik snel 1 of 2 plekjes goed maken, en raakte ik in gevecht met Dennis. Na 2-3 rondes leek het erop dat we de aansluiting naar voren aan het verliezen waren, mede doordat ik bocht 6 een paar keer behoorlijk verprutste... Gelukkig waren Dirk en Nick zo aardig om lekker met elkaar in gevecht te blijven ipv gezamelijk weg te rijden. Hierdoor konden Pascal en daarna Dennis en ik weer aansluiten. Daarna was het vechten tot aan de finish, waarbij ik in de laatste ronde, in de laatste (echte) bocht Pascal nog aan de binnenkant voorbij kon steken. Ook kon ik Dirk nog mooi aan de binnenkant blokkeren zodat ik P2 op de finish nog net kon houden.
Race 2 was spontaan op Imola
Leuk circuit, maar nog veel te weinig op gereden om echt vooraan mee te kunnen.
Start was behoorlijk chaotisch, en bij het uitkomen van de 2e chicane had ik dan ook flink contact met iemand. Ik zat helemaal aan de buitenkant en nam behoorlijk wat meer snelheid mee de bocht uit. Degene voor me leek een stuk naar rechts op te schuiven waardoor ik mooi een lijn binnendoor had naar de hairpin. Helaas moest diegene door het verkeer rechts van hem weer terug naar links. Helaas reed ik daar al en contact was onvermijdelijk. Ik had er weinig schade van, maar de andere persoon ging er volgens mij best hard vanaf. Sorry...
De rest van de race was vrij saai. Ik had de snelheid niet, en maakte teveel fouten. Wel doorgereden om de track iets beter te leren kennen. Heb geen flauw idee op welke plek ik uiteindelijk gefinished ben
Cube Nuroad Race (2022)
That was mederx666 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 12:57:
Start was behoorlijk chaotisch, en bij het uitkomen van de 2e chicane had ik dan ook flink contact met iemand. Ik zat helemaal aan de buitenkant en nam behoorlijk wat meer snelheid mee de bocht uit. Degene voor me leek een stuk naar rechts op te schuiven waardoor ik mooi een lijn binnendoor had naar de hairpin. Helaas moest diegene door het verkeer rechts van hem weer terug naar links. Helaas reed ik daar al en contact was onvermijdelijk. Ik had er weinig schade van, maar de andere persoon ging er volgens mij best hard vanaf. Sorry...
Dat begrijp ik niet goed. Je voorwielen blokkeren sneller bij het remmen en als middel zet je de balans hoger (meer naar voor > meer druk op de voorbanden > sneller blokkeren?).derx666 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 12:57:
Hierdoor lijken de voorbanden wat sneller te blokkeren bij het remmen, dus de rembalans ook maar iets verder naar voren gezet dan voorheen.
Ehr crap, dat was verkeerd opgeschreven inderdaad. Moest zijn verder naar achterenA1AD schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:26:
[...]
Dat begrijp ik niet goed. Je voorwielen blokkeren sneller bij het remmen en als middel zet je de balans hoger (meer naar voor > meer druk op de voorbanden > sneller blokkeren?).
Cube Nuroad Race (2022)
Ik rij nog steeds met 57%, eens wat experimenteren dus.derx666 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:42:
[...]
Ehr crap, dat was verkeerd opgeschreven inderdaad. Moest zijn verder naar achterenOftewel een lager getal. Ik heb met 56% geraced, maar denk dat 54 of 55 beter geweest was. Voorheen reed ik met 57%
Cube Nuroad Race (2022)
Mja ik rem sowieso niet veelderx666 schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:53:
Nja, als je merkt dat je voorwielen blokkeren tijdens het remmen, en achter niet dan kun je proberen de rembalans verder naar achteren te zetten.
Al had ik denk ik nog naar 55-56% kunnen gaan tijdens de race. Maar de rembalans kan je niet aanpassen helaas. Mijn voorbanden hadden het zwaar op het einde.
Reed volgens mij wel met 56% in mijn skippy dagen, maar dat is alweer 2 jaar terug.
Race twee was een chaos in het begin, maar gelukkig kon ik iedereen net ontwijken. Daarna doorgepusht tot P1 en die tot het einde kunnen behouden, leuk om te winnen, maar wel een stuk saaiere race
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
Ik race nog voor 2 maandjes in Iracing met mijn G27 pedalen, die heb ik aangesloten met een Leo bodnar kabel, moet ik dan ingame de brake setting op 1.8 houden ? er is ook een calibrate tool voor windows. Weet iemand of ik hier nog ergens op moet letten. ?
Dan kan je de brake setting op 1.8 houden. Ik denk dat je deze pas moet aanpassen als je naar load cell pedalen overschakelt.knightvision schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 22:36:
Yo,
Ik race nog voor 2 maandjes in Iracing met mijn G27 pedalen, die heb ik aangesloten met een Leo bodnar kabel, moet ik dan ingame de brake setting op 1.8 houden ? er is ook een calibrate tool voor windows. Weet iemand of ik hier nog ergens op moet letten. ?
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3503502.page
Dat is wel heel netjes gedaan inderdaad. Ook een Bodnar V2 en HPP pedalen, serieus cash tegenaan gegooidNiellie41 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 09:05:
Holy moly. Wat een gave rig heeft deze gast.
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3503502.page
Maar, hij draagt een Oculus Rift. Dus hij ziet z'n rig helemaal niet tijdens het rijden.
Cube Nuroad Race (2022)
Haha, dat was exact wat ik dacht toen ik die foto's zag. Ben erg blij dat ik met het bouwen van mijn rig daar wel rekening mee heb gehouden...
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
Cube Nuroad Race (2022)
Anyway, hoe ga je ooit een complete auto in je huis krijgen? Zou mij niet lukken, woon 5 hoog namelijk
Het scheelt wel iets wanneer je de motor + ophanging niet moet meenemen namelijk-PassY- schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:18:
DERP DERP DERP LEFT TURN DERP DERP !!!
Anyway, hoe ga je ooit een complete auto in je huis krijgen? Zou mij niet lukken, woon 5 hoog namelijk
Voor mij wel iets om rekening mee te houden. Rig wat mooier gaan aankleden, of niets aan doen want toch over een paar maanden de overstap naar VR.
Dit weekend nog weer de Vive op de neus gehad en het is wel heel vet zeg.
Edit:
Ik zie net dat mijn buren het pakketje van motedis.nl in ontvangst hebben genomen

[ Voor 22% gewijzigd door derx666 op 28-09-2016 12:49 ]
Cube Nuroad Race (2022)
Wilt u even tekenen voor deze pallet van de buren?derx666 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:50:
Ik denk dat ik nog even een generatie wacht. Ik vind de resolutie nog net te laag op dit moment. Maar ik ga iig niet investeren in een triple monitor mount of nieuwe schermen.
Edit:
Ik zie net dat mijn buren het pakketje van motedis.nl in ontvangst hebben genomen![]()

Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen