Ik zou er niet van uit gaan dat ze hem meteen ondersteunen. Wanneer zou hij uit moeten komen? Sowieso heb je dx11 nodig denk ik? En de DK2 werkte ook pas een seizoen later, terwijl dat een vrij simpele "upgrade" was aan de software kant. DK2 -> CV1 is compleet anders volgens mij dus zal wel moeilijker zijn.dabelg schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 08:47:
beetje offtopic maar ook ontopic :
wie gaat er morgen de Occulus Rift CV1 pre-orderen ? BAS weet jij of iracing met de laatste SDK werkt zodat hij bij release al werkt met iracing ?
Nee, die gaat niet werken gelijk. Op het moment hebben ze nog maar support voor SDK 0.6dabelg schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 08:47:
wie gaat er morgen de Occulus Rift CV1 pre-orderen ? BAS weet jij of iracing met de laatste SDK werkt zodat hij bij release al werkt met iracing ?
iRacing moet eerst met DX11 komen, want DX9 is niet meer gesupport met de laatste SDK van Oculus. Dus hopelijk hebben ze DX11 af komende build. En dan is nog maar de vraag dat ze support voor Oculus met de laatste SDK ook klaar hebben.
Dus voorlopig zit ik nog met DK2 opgescheept, maar ik ga morgen wel gelijk de CV1 pre-orderen.
edit:
Gisteren was weer leuk, Müllenbachschleife is een leuk baantje voor de SRF.
1e Race vanaf pole gestart. Ik liet Paul iets te makkelijk langs in het begin. Daarna van alles geprobeerd om er weer voorbij te komen waardoor ik een foutje maakte bij het verbindings stuk. Daarna maakte Paul gelukkig een zelfde soort fout bij het inhalen van wat achterliggers, hierdoor zat ik weer op zijn bumper en kon ik er uiteindelijk ook voorbij komen en voor blijven!
2e Race dus vanaf achteraan gestart. Het was aardig druk in de begin van de race, meerdere keer 3 wide. Meeste moeite had ik om Joep voorbij te komen. Uiteindelijk in het verbinding stuk ernaast kunnen komen, helaas niet geheel zonder contact. Gelukkig niemand echt schade hierdoor opgelopen. Ik heb de replay nog terug gekeken. Ik kreeg eerst een tikje van Joep waardoor ik half op het gras kwam en de auto moest corrigeren. Hierdoor kreeg Joep weer een tik van mij terug wat niet de bedoeling was. Daarna was het een kwestie van inlopen op de rest. Inmiddels had Robbert al een aardige voorsprong, maar gelukkig had ik genoeg tijd om hem binnen te hengelen en in te halen.
Voor het eerst een dubbele winst dus!
Video van de 2e race:
[ Voor 46% gewijzigd door Linc op 05-01-2016 12:01 ]
Ik had het gewild, maar we zijn zo druk aan het sparen voor de verbouwing van de zolder (wat uiteindelijk ook eigenlijk voor mij bedoeld is, lekker gamen op zolderdabelg schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 08:47:
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Waren 2 leuke races. Ik was er met mijn kop niet helemaal bij door wat gedoe hier thuis en daarom ben ik ook maar gestopt tijdens Heat 2.Linc schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 11:36:
[...].......Gisteren was weer leuk, Müllenbachschleife is een leuk baantje voor de SRF.
....
2e Race dus vanaf achteraan gestart.
....
Meeste moeite had ik om Joep voorbij te komen. Uiteindelijk in het verbinding stuk ernaast kunnen komen, helaas niet geheel zonder contact. Gelukkig niemand echt schade hierdoor opgelopen. Ik heb de replay nog terug gekeken. Ik kreeg eerst een tikje van Joep waardoor ik half op het gras kwam en de auto moest corrigeren. Hierdoor kreeg Joep weer een tik van mij terug wat niet de bedoeling was.
.....
Leuke gevechten gehad met diverse rijders en een paar spannende momenten gehad.
Hier mijn heat 1 & het eerste stuk van heat 2.
[YouTube: https://youtu.be/KZNNvSfhHuE]
6:27 - Begin heat 1
9:33 - Nick2 kon ik nog ontwijken, maar de volgende bocht klopte de wegligging niet en alsnog een spin
46:30 Begin Heat 2
52:15 Moment met Bas
En idd Bas, was jammer van dat contact, want het gevecht was echt leuk. Mijn auto was daarna niet helemaal meer ok.
[ Voor 34% gewijzigd door JoepW op 05-01-2016 14:06 ]
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Iemand die toevallig goeie grafische settings heeft voor nurburgring? Op gp track maar 40fps lol
Ik heb een 970gtx maar heb nog wel wat opties op high staan mar wil dus niet al teveel kwaliteit inboeten.
Ik heb een 970gtx maar heb nog wel wat opties op high staan mar wil dus niet al teveel kwaliteit inboeten.
Ik had gisteren met mijn AMD 7970 alles op low of uit en zakte nog geregeld onder de 80Scifo83 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 14:25:
Iemand die toevallig goeie grafische settings heeft voor nurburgring? Op gp track maar 40fps lol
R9 380 hier, maar gister had ik er geen last van. Wel alles op max (behalve shadows, wel aan, maar niet max) en op 3 schermen. FoV van 100, dus wel een stuk kleiner dan die van Joep. Ik hoef dus minder objecten naast de baan te rederen. Geen idee wat voor FoV jij hebt.
Je FoV aanpassen voor performance winst raad ik trouwens AF
Maar track side objects kan je dan wellicht lager zetten.
De vorige keer had ik er een klein beetje last van toen we de volledige GP layout reden. Vooral bij S/F & T1. Toch wel raar dat het per sessie kan afhangen lijkt het wel.
Het word echt tijd dat iRacing ergens gaat optimaliseren denk ik. En zeker DX11
Fuck die nieuwe mx5, fuck de audi R8, fuck de merc, imola, le mans (ja, zelfs le mans). Er zijn gewoon te veel klachten na de laatste patch.
Alhoewel patch .... en patch lost vaak problemen op
Je FoV aanpassen voor performance winst raad ik trouwens AF
De vorige keer had ik er een klein beetje last van toen we de volledige GP layout reden. Vooral bij S/F & T1. Toch wel raar dat het per sessie kan afhangen lijkt het wel.
Het word echt tijd dat iRacing ergens gaat optimaliseren denk ik. En zeker DX11
Alhoewel patch .... en patch lost vaak problemen op
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Kzal me er deze week eens mee bezighouden om deftige settings te vinden.JoepW schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 14:38:
[...]
Ik had gisteren met mijn AMD 7970 alles op low of uit en zakte nog geregeld onder de 80
Ons team doet mee met de vVLN series. 10 races van 4u op de nordschleife. (VLN layout) En 1 24h race, gaat wat worden lol
Kmoet nog ferm aan de bak in de prequaly. Teamgenoot op P1, waar vind ik 15sec lol
http://www.simracing-deut...ali-vvln-2016?eventid=283
FOV op 179 hier -.-
[ Voor 22% gewijzigd door Scifo83 op 05-01-2016 15:35 ]
The Guide in de topic start al door gelezen?????Scifo83 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 14:25:
Deze : http://members.iracing.com/jforum/posts/list/1455588.page
Verwijderd
1.oefenenScifo83 schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 15:28:
[...]
Kmoet nog ferm aan de bak in de prequaly. Teamgenoot op P1, waar vind ik 15sec lol
2 in race de wagen op de baan houden
IRacing zoekt een nieuwe community manager. Ben benieuwd of ze daarmee hun slechte communicatie verbeteren.
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3369621.page
Iemand zin om te verhuizen?
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3369621.page
Iemand zin om te verhuizen?
Ik vroeg me meteen af waarom je daar nou voor moet verhuizen. Als die eis er niet bij had gestaan had ik misschien wel gereageerd.
Misschien een poging wagen, nooit geschoten altijd mis.JoepW schreef op dinsdag 05 januari 2016 @ 18:49:
Ik vroeg me meteen af waarom je daar nou voor moet verhuizen. Als die eis er niet bij had gestaan had ik misschien wel gereageerd.
Als tussenpersoon tussen staff en de community moet je veel overleggen met met verschillende afdelingen. Dat lijkt mij in ieder geval.
[ Voor 12% gewijzigd door Niellie41 op 05-01-2016 19:03 ]
Ik snap best wel dat ze iemand uit de US willen hebben, scheelt een hoop gezeur met loon betalen enzo.
wow Nick en Bas
quote oculus :
As a small token of our appreciation for your support, all Kickstarter backers who pledged for a Rift development kit will get a free Kickstarter Edition Oculus Rift! And like all Rift pre-order purchasers, you’ll receive a bundled copy of Lucky’s Tale and EVE: Valkyrie.
quote oculus :
As a small token of our appreciation for your support, all Kickstarter backers who pledged for a Rift development kit will get a free Kickstarter Edition Oculus Rift! And like all Rift pre-order purchasers, you’ll receive a bundled copy of Lucky’s Tale and EVE: Valkyrie.
Waar zie je dat? Ik ben geen kickstarter backer volgens mij, heb gewoon de dk2 gekocht verder niks.
nee zijn de DK1 mensen.
hebben al mail gehad NL en BE zijn de countries die distributie kanalen hebben dus geen gezever met taxen.
Oculus would like to send you a Kickstarter Edition Oculus Rift to thank you for your support!
This offer is only available in the following countries where Oculus Rift is shipping: United States, United Kingdom, Australia, Belgium, Canada, Denmark, Finland, France, Germany, Iceland, Ireland, Italy, Japan, Netherlands, New Zealand, Norway, Poland, Spain, Sweden, and Taiwan.
If you are located in another country, please indicate below whether you'd like an Oculus Swag Bag or would like to wait and see if we can begin shipping to your country soon!
hebben al mail gehad NL en BE zijn de countries die distributie kanalen hebben dus geen gezever met taxen.
Oculus would like to send you a Kickstarter Edition Oculus Rift to thank you for your support!
This offer is only available in the following countries where Oculus Rift is shipping: United States, United Kingdom, Australia, Belgium, Canada, Denmark, Finland, France, Germany, Iceland, Ireland, Italy, Japan, Netherlands, New Zealand, Norway, Poland, Spain, Sweden, and Taiwan.
If you are located in another country, please indicate below whether you'd like an Oculus Swag Bag or would like to wait and see if we can begin shipping to your country soon!
Gesprek gisteravond bij mij thuis:
"goh schat, morgen kun je die vr bril bestellen waar ik over verteld heb"
"oh ja, klopt, wat gaat die kosten?"
"geen idee, verwacht rond de 500, maar hoezo? We zouden toch voor de zolder sparen?"
"ach dat gaat zo goed, koop die bril maar lekker"
Toch eens vaker met haar praten, best een aardig mens
"goh schat, morgen kun je die vr bril bestellen waar ik over verteld heb"
"oh ja, klopt, wat gaat die kosten?"
"geen idee, verwacht rond de 500, maar hoezo? We zouden toch voor de zolder sparen?"
"ach dat gaat zo goed, koop die bril maar lekker"
Toch eens vaker met haar praten, best een aardig mens
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Zeer herkenbaar....., maar dan betreffende Heusinkveld pedalenArfman schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 11:43:......
Toch eens vaker met haar praten, best een aardig mens![]()

Ik vraag me af of de 'kickstarter edition' hetzelfde is als de consumer version.. Misschien qua functionaliteit wel, maar met extra tekst er op ofzo.dabelg schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 11:07:
nee zijn de DK1 mensen.
binnenkort in een echte race auto aan het werk?
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Heeft er hier al iemand met de SB2K een paar rondjes gedaan op SPA dit seizoen? Ik krijg het maar niet voor elkaar om ook maar een beetje in de buurt te komen van mijn beste tijd van vorig seizoen.
2 seconden er van!
2 seconden er van!
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
Weather conditions?
neuh, dat is alleen in noord Nederland nu zo.JoepW schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 12:20:
Weather conditions?
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
stiekem in iracing ook 
Weer kan per sessie verschillen als er dynamic weather word gebruikt.
Anders is het niet te doen. Ooit een 2:22 in de CSpec op Spa gereden, maar daar ga ik never nooit meer aankomen omdat dat weer waarschijnlijk niet meer voor gaat komen. 12 graden ofzo met 80% mist was het
Weer kan per sessie verschillen als er dynamic weather word gebruikt.
Anders is het niet te doen. Ooit een 2:22 in de CSpec op Spa gereden, maar daar ga ik never nooit meer aankomen omdat dat weer waarschijnlijk niet meer voor gaat komen. 12 graden ofzo met 80% mist was het
Ik heb veel last van overstuur zowel on als off throttle. Als compensatie ga ik vroeger van het gas maar ja... dan zakt de tijd zo in elkaar.
Ik ga maar is spelen met de setup.
Ik ga maar is spelen met de setup.
Alle DK1 mensen of alleen degenen die hebben meegedaan aan Kickstarter?dabelg schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 11:07:
nee zijn de DK1 mensen.
Alleen de Kickstarters.
Allemaal de CV1 pre-orderen. De pre-orders zijn 'umlimited', dus iedereen kan bestellen en er wordt geen geld afgeschreven voordat 'ie wordt verzonden.
http://www.gamespot.com/a...ying-upfron/1100-6433548/
Dat is dus risicovrij bestellen. Mocht iRacing geen DX11/CV1 support bieden de komende tijd kun je lekker cancellen en anders sta je vooraan in de rij.
http://www.gamespot.com/a...ying-upfron/1100-6433548/
Dat is dus risicovrij bestellen. Mocht iRacing geen DX11/CV1 support bieden de komende tijd kun je lekker cancellen en anders sta je vooraan in de rij.
Data van de endurance wedstrijden zijn ook bekend gemaakt. Daytona 24 uur wordt gehouden op 23 en 24 januari, zelfde weekend als de NES en GES
We hebben iRacing al aangeschreven hierover.BobvK schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 16:55:
Data van de endurance wedstrijden zijn ook bekend gemaakt. Daytona 24 uur wordt gehouden op 23 en 24 januari, zelfde weekend als de NES en GES
Minstens net zo hilarisch. N24 met alleen maar GT3's en de Le Mans 24 ook met... GT3's (en de HPD).BobvK schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 16:55:

Lol 700 € voor de Oculus zonder verzending moet niet gekker worden , wacht ik wel
Zoals al eerder gezegd: GT3 is hun paradepaardje...
Dat ze ook nog eens totaal onvoorspelbaar zijn met hun planning en daarbij grote hosted leagues, die ze zelf ondersteunen nota bene, voor de kar rijden, wilt ook wat zeggen.
Dat ze ook nog eens totaal onvoorspelbaar zijn met hun planning en daarbij grote hosted leagues, die ze zelf ondersteunen nota bene, voor de kar rijden, wilt ook wat zeggen.
Volgens mij is het in NL € 724,79 incl BTW en dan zonder verzendkosten.dabelg schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 17:21:
Lol 700 € voor de Oculus zonder verzending moet niet gekker worden , wacht ik wel
Maar ik zie dat het ook 72.479,- kan zijn want ze zijn de komma vergeten.
Beide prijzen zijn mij veeeeeeel te hoog.

Ze wijken idd af van voorgaande jaren en hebben waarschijnlijk helemaal niet naar de verdere agenda gekeken.ThiJor schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 17:24:
Zal wel ivm release Audi en merc zijn Pffff kijken naar niets anders.
Als je verder klikt en BE kiest is het 699€
Als je verder klikt en BE kiest is het 699€
Het is eindelijk gelukt om hem te preorderen. € 741 in totaal inclusief verzending.
Wel een stukkie duurder dan ik had verwacht, maar het moet maar
Ik pas teveel geld om te gokken op 2dehands markt als het niets is. Zal wel keuze maken tussen Hive en OR dan is toch 4 maand wachten
Da's toch wel erg serieus geld....Linc schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 17:35:
Het is eindelijk gelukt om hem te preorderen. € 741 in totaal inclusief verzending.
Ik wacht toch nog even met die Rift. Ik wil hem nog steeds heel graag maar op dit moment in het een iets te grote uitgaven, ook omdat er een verhuizing in het vooruitzicht zit.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ach ja de één koopt pedaaltjes, de ander een stuur en ik een VR bril
Beter is: HPD, CDP, GT1s, FG GT2, CSpec/AM V8 voor le mans. Of een combi van deze auto's,gtrNL schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 17:08:
[...]
Minstens net zo hilarisch. N24 met alleen maar GT3's en de Le Mans 24 ook met... GT3's (en de HPD).
Voor de n24 kan ik het me voorstellen. Die is in het eggie ook GT3. En ik zie de HPD niet 1 rondje rijden zonder aero schade op te lopen.
Maar dit jaar dus weer overslaan voor mij
Maar hebben ze de site/backend al gefixed nu ze vrolijk dit soort dingen de wereld in slingeren?
N24 is meer dan alleen GT3. Het is ook diversiteit. Het is een veld van bijna 200 auto's met auto's van GT3 tot aan Mazda MX5, qua snelheid.
Le Mans is simpelweg HPD, GT1's, FGT. CDP of GT3 hoort daar niet in thuis, net zoals de CDP ook niet in de 24u van Spa hoort.
Die 24u van Spa hebben ze eindelijk door dat dat alleen GT3's horen te zijn.
N24 moet gewoon meer dan alleen GT3 zijn. Het mooie van die race in het echt is net het hele samen spel van een Cliotje met 150pk en semi-slicks dat volop in gevecht is met een Golf waarbij dan die GT3 bakken tussendoor komen.
Ook bizar is dat ze een officiële IMSA serie hebben, maar dan gebruiken ze voor de races van de World Tour die een IMSA race nadoen (Daytona 24, Sebring 12, Glen 6 en Petit Le Mans) andere auto's dan in die serie.
Raakt allemaal kant noch wal, behalve die 24u van Spa dan.
Die 24u van Spa hebben ze eindelijk door dat dat alleen GT3's horen te zijn.
N24 moet gewoon meer dan alleen GT3 zijn. Het mooie van die race in het echt is net het hele samen spel van een Cliotje met 150pk en semi-slicks dat volop in gevecht is met een Golf waarbij dan die GT3 bakken tussendoor komen.
Ook bizar is dat ze een officiële IMSA serie hebben, maar dan gebruiken ze voor de races van de World Tour die een IMSA race nadoen (Daytona 24, Sebring 12, Glen 6 en Petit Le Mans) andere auto's dan in die serie.
Raakt allemaal kant noch wal, behalve die 24u van Spa dan.
Mooie heusinkveld pendalen hebbie daarvoorLinc schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 17:35:
Maar daar heeft vrouwelief niets aannickkoole schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 17:59:
[...]
Mooie heusinkveld pendalen hebbie daarvoor
Ik ga ook wachten... op de cv2
Niet waar...... Mijn vrouw wel. Ik zeur minder aan haar kop. Kom minder vaak beneden scheldend op mijn rem die weer bleef hangen.... en ben vaker op mijn kamer met de deur dicht.
[ Voor 12% gewijzigd door JoepW op 06-01-2016 18:19 ]
die echt langzame klasse's zijn er al een paar jaar uit te veel snelheids verschil.Niellie41 schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 17:56:
N24 is meer dan alleen GT3. Het is ook diversiteit. Het is een veld van bijna 200 auto's met auto's van GT3 tot aan Mazda MX5, qua snelheid.
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Ook een CV1 pre-ordered denk ik, site deed nogal raar. Veel geld maar soms is het #yolo.
Morgen weer een update:
DX11 incoming?iRacing.com will tentatively be coming down for deployment of another update to add a bit more polish to our cars and tracks. We are still in the process of triple checking these updates and will confirm this maintenance when everything checks out.

Jup, morgen DX11 en gratis CV1 voor alle members. 
En dit verwacht ik van de N24:

Een GT3 die net een Clio'tje gaat inhalen (foto van de 2015 N24 trouwens).
Le Mans is ook simpel. We hebben 3 van de 4 klassen van de 2009 Le Mans. De HPD voor LMP2, De Aston en Vette voor GT1 en de Ford voor GT2.
Dat zijn ook gelijk de enige Le Mans auto's die we hebben.
En dit verwacht ik van de N24:

Een GT3 die net een Clio'tje gaat inhalen (foto van de 2015 N24 trouwens).
Le Mans is ook simpel. We hebben 3 van de 4 klassen van de 2009 Le Mans. De HPD voor LMP2, De Aston en Vette voor GT1 en de Ford voor GT2.
Dat zijn ook gelijk de enige Le Mans auto's die we hebben.
[ Voor 26% gewijzigd door gtrNL op 06-01-2016 19:41 ]
Nee dat zullen gewoon van die physics based shaders maar nu voor meer tracks dan alleen de ring.NickThissen schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 19:34:
Morgen weer een update:
[...]
DX11 incoming?
en wat nieuwe boompjes hier en daar.
[ Voor 3% gewijzigd door BruceLee op 06-01-2016 19:44 ]
Dank! En jammer...Arfman schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 13:43:
Alleen de Kickstarters.
Ik wacht voorlopig even. Waarschijnlijk zal pas de zomer build van iRacing goede ondersteuning bieden en mogelijk zijn deze dingen dan al gewoon in Nederland te koop voor minder.
zodat de stutters nog erger wordenBruceLee schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 19:44:
[...]
Nee dat zullen gewoon van die physics based shaders maar nu voor meer tracks dan alleen de ring.
en wat nieuwe boompjes hier en daar.
alleen dat tripple checking these updates is een beetje raar 
DX11 ?!
Geloof het alleen niet ze hebben die nodig voor 16S2 build dan lijkt de update wat;)
Ook zullen ze dat grootser aankondigen.
DX11 ?!
Geloof het alleen niet ze hebben die nodig voor 16S2 build dan lijkt de update wat;)
Ook zullen ze dat grootser aankondigen.
[ Voor 11% gewijzigd door BruceLee op 06-01-2016 19:56 ]
http://www.nuerburgring.d..._Race_Official_Result.pdfBruceLee schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 19:20:
[...]
die echt langzame klasse's zijn er al een paar jaar uit te veel snelheids verschil.
Daar zijn genoeg auto's bij die 2 minuten en meer trager zijn dan de GT3's.
NES/GES Practice server is up.
Als iRacing de N24 wil simuleren dan verwacht ik wel dat ze de Opel Manta even gaan inscannen, inclusief de vossenstaart aan de antenne
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Volgens mij is de site stuk aan het gaan

Hoe kom ik daar?JoepW schreef op woensdag 06 januari 2016 @ 20:02:
NES/GES Practice server is up.
Ich liebe es wenn ein plan funktioniert
Zo (mits je lid bent van de league): http://members.iracing.co.../member/LeagueSessions.do
[ Voor 20% gewijzigd door gtrNL op 06-01-2016 21:30 ]
Kan alleen de GoT tournaments server vinden, is dat em? Zo ja, kan iemand mij ff accepten
Ich liebe es wenn ein plan funktioniert
Die Rift gaat er hier voor €699 niet komen, temeer daar de ondersteuning in iRacing bij lange na nog niet optimaal is. En gezien de recente storingen die toch hoog op de prioriteitenlijst staan, alsmede de steeds luidere roep om DX11 verwacht ik niet dat iRacing op korte termijn veel resources aan een niche product als de Rift gaat spenderen.
Heb zelf de DK2. Die was veel goedkoper en je weet dat het een beta-product is. Nu de Rift echt als consumentenartikel op de markt komt zal er veel kritischer naar gekeken worden. De kans is dan ook groot dat er op vrij korte termijn een Rift 2 zal verschijnen waar al deze kritieken in verwerkt zijn.
Voorlopig gaat het VR project hier in de ijskast. Niet alleen door de prijs, maar dus ook omdat ik niet verwacht dat de ondersteuning door iRacing op afzienbare termijn veel beter zal worden.
Heb zelf de DK2. Die was veel goedkoper en je weet dat het een beta-product is. Nu de Rift echt als consumentenartikel op de markt komt zal er veel kritischer naar gekeken worden. De kans is dan ook groot dat er op vrij korte termijn een Rift 2 zal verschijnen waar al deze kritieken in verwerkt zijn.
Voorlopig gaat het VR project hier in de ijskast. Niet alleen door de prijs, maar dus ook omdat ik niet verwacht dat de ondersteuning door iRacing op afzienbare termijn veel beter zal worden.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ik snap niet dat je de ondersteuning van iRacing slecht vind. Ik lees niets anders dan dat, voor de DK2, iRacing een van de betere ervaringen is.
Ik verwacht dan ook dat met de komst van DX11 er direct CV1 support is.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ik verwacht inderdaad dat het of tijdens de DX11 update er meteen inzit of in een aparte patch enkele dagen/weken erna. Ik koop dat ding bijna exclusief voor iRacing dus tja
In de C klasse rij je hier toch niet zomaar bovenop?
[ Voor 39% gewijzigd door Olaf van der Spek op 07-01-2016 09:55 ]
Dk2 support is heel goed in iRacing en cv1 zal dat ook zijn. Maar als je denkt dat cv1 meteen met dx11 in maart uitkomt dan zul je nog wel eens teleurgesteld kunnen worden. IRacing heeft echt denk ik geen toegang tot de SDK 1.0 en zal moeten wachten tot maart om die überhaupt te krijgen, en dan kan development dus pas beginnen. Ik verwacht dat het een seizoen later komt. Tenzij dx11 zelf ook een seizoen later komt natuurlijk..
Dk2 kwam ook pas een seizoen na launch terwijl de SDK toen wel al uit was volgens mij.
Dk2 kwam ook pas een seizoen na launch terwijl de SDK toen wel al uit was volgens mij.
[ Voor 9% gewijzigd door NickThissen op 07-01-2016 10:18 ]
Waarom zouden ze niet eerder toegang tot die SDK krijgen?NickThissen schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 10:15:
IRacing heeft echt denk ik geen toegang tot de SDK 1.0 en zal moeten wachten tot maart om die überhaupt te krijgen, en dan kan development dus pas beginnen.
De SKD 1.0 is al een tijdje uit voor ontwikkelaars, waar iRacing als het goed is ook gewoon bij hoort
.
Bron: https://developer.oculus....with-final-rift-hardware/
[ Voor 33% gewijzigd door RoofTurkey op 07-01-2016 10:47 ]
Grillmeister
De Rift is juist heel goed geïmplementeerd door iRacing, Bij geen één andere game werkte het zo makkelijk als bij iRacing gelijk vanaf het begin. Wat is er volgens jou niet goed aan hoe iRacing met de Rift werkt?alexbl69 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 08:38:
Die Rift gaat er hier voor €699 niet komen, temeer daar de ondersteuning in iRacing bij lange na nog niet optimaal is. En gezien de recente storingen die toch hoog op de prioriteitenlijst staan, alsmede de steeds luidere roep om DX11 verwacht ik niet dat iRacing op korte termijn veel resources aan een niche product als de Rift gaat spenderen.
Als DX11 echt met de volgende update mee komt dan verwacht ik Rift support voor CV1 enkele weken daarna via een patch, maar zou ook goed kunnen dat het de build daarna pas klaar is.
Maar in de tussen tijd zullen er zat andere (race)games wel sneller support leveren, dus dan kan ik daar alvast weer een beetje mee spelen
Verschilt uiteraard van persoon tot persoon, ik had dat niet moeten generaliseren. Maar ik vind project Cars bijvoorbeeld prettiger met de Rift dan iRacing. Het beeld is op de één of andere manier scherper in Cars, en ik houd het langer vol om met de Rift te rijden. In iRacing moet ik de Rift na maximaal een minuut of 20 afzetten aangezien ik me dan minder lekker begin te voelen (misselijkheid). Maar nogmaals, dit zal van persoon tot persoon verschillen.Phydomir schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 09:28:
Ik snap niet dat je de ondersteuning van iRacing slecht vind. Ik lees niets anders dan dat, voor de DK2, iRacing een van de betere ervaringen is.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Wat ik gehoord heb is dat niet iedere developer zomaar toegang krijgt. Misschien is iRacing wel groot genoeg, geen idee. Ze hebben in ieder geval geen hardware en dat zullen ze vast ook niet krijgen (daar zijn ze denk ik niet groot genoeg voor, ze hadden ook geen dk2 gekregen) dus kunnen ze alsnog niks testen. Nou ja we zullen zien, maar ik denk dat hopen op cv1 support in maart erg optimistisch is.RoofTurkey schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 10:46:
De SKD 1.0 is al een tijdje uit voor ontwikkelaars, waar iRacing als het goed is ook gewoon bij hoort.
De update van vandaag gaat door en hier zijn de release notes.
Rendering
- Improved the graphics autoconfig to set the "Video Memory to Use" limit to precisely 10% less than the dedicated video memory of the GPU, rather than always 128MB less at most.
- Replaced the graphics option, "Cap Frame Queue," with a more useful version,
"Max Prerendered Frames," adjustable from 1 to 4 frames. Typically you should set this value to the number of GPUs in use for rendering, in most cases this is 1, but for SLI or Crossfire this is often 2. Setting the limit to zero frames disables this function completely, which is not advisable since it will lead to increased control lag, or in some cases stuttering. This new setting defaults to a value of 1, and is named "MaxPreRenderedFrames" in the "renderer.ini" file.
- A new setting, "ParallelSorting=1," has been added to the "renderer.ini" file. Changing this setting to 0 will disable the use of multi-threading during scene sorting in the renderer. The multithreading optimizations are enabled by default.
- Fixed an issue where textures were only loading after entering the garage screen when the option "LoadTexturesWhenDriving" was set to zero in the "renderer.ini" file.
Shared Pit Stalls
- Sessions will now be split into run-groups based on the number of starting grid stalls at the track, instead of the number of pit stalls.
Telemetry
- A new telemetry item "LapCompleted" has been added which contains the number of laps completed by your car (Similar to "Lap" which contains your car's currently started lap). At a circuit event, "CarIdxLapCompleted" will always be 1 less than "CarIdxLap", since the finish line both finishes one lap and starts the next. But at the Nürburgring Tourist config, where the start and finish are separate, completing a lap does not start the next one.
- A new telemetry item "CarIdxLapCompleted" has been added which is an array containing the number of laps completed for each CarIdx (Similar to "CarIdxLap" which contains the currently started lap).
- Telemetry items "LapDistPct" and "CarIdxLapDistPct" have been updated to export "0.0" to "1.0" correctly for the Nürburgring Tourist config, with "1.0" being at the finish line. The number will continue to increase above "1.0" in the non-timed area, and wrap back to "0.0" at the start line.
- The state of "TrackCleanup" has been inverted. Now a value of "0" indicates that the track is not being cleaned up, and a value of "1" indicates the track is being cleaned up.
- Renamed several telemetry parameters to remove the unacceptable characters, "-" and, " ", as follows:
- - PowerMGU-K = PowerMGU_K
- - TorqueMGU-K = TorqueMGU_K
- - PowerMGU-H = PowerMGU_H
- - EnergyBatteryToMGU-KLap = EnergyBatteryToMGU_KLap
- - EnergyBudgetBattToMGU-KLap = EnergyBudgetBattToMGU_KLap
- - DRS Status = DRS_Status
McLaren MP4-30
- Fixed an issue where DRS lights were not activating correctly when the control screen was active.
Radical SR8
- Fixed an issue where the left side mirror was not being deformed correctly when damaged.
Silver Crown
- Changed the weight jacker from 5/8" throw to 1.25" throw. This change means each click will have double the cross weight change compared to before.
Super Late Model
- Vehicle setups have been updated.
Circuit de Spa-Francorchamps
- Removed erroneously placed pit boxes.
Nürburgring
- Qualifying laps that begin directly from the Tourist exit on Nordschleife and Combined configs will now correctly score the first flying lap.
- Fixed some issues with object collision on the left side of the Tourist pit lane
Geen dx11
Iemand zin om mee te doen met de Spa 8h race (nacht) op zondag 17/01, met de Corvette C6R? Mijn teammaat heeft afgezegd en er lijkt weinig animo bij de andere teamleden om mee te doen met zowel de NES als de Daytona 24u op het programma het weekend erna.
Als ik niemand vind zal ik moeten afzeggen, daarmee...
Oh, interessant misschien voor meer informatie: members.iracing.com/jforum/posts/list/3348637.page
Oh, interessant misschien voor meer informatie: members.iracing.com/jforum/posts/list/3348637.page
[ Voor 14% gewijzigd door ThiJor op 07-01-2016 13:21 ]
Prima update denk ik, niet zo heel veel graphic fixes maar misschien helpt het wie weet...Niellie41 schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:06:
De update van vandaag gaat door en hier zijn de release notes.
[...]
Vooral blij met de telemetry updates, nu kan ik eindelijk de Nordschleife timing goed doen
Ik heb opzich wel interesse, leuke auto, leuke baan en vooral nightThiJor schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:21:
Iemand zin om mee te doen met de Spa 8h race (nacht) op zondag 17/01, met de Corvette C6R? Mijn teammaat heeft afgezegd en er lijkt weinig animo bij de andere teamleden om mee te doen met zowel de NES als de Daytona 24u op het programma het weekend erna.
Betekend dit dat we nu op de combined lay-out gewoon de out-lap alleen maar de GP hoeven te rijden zonder dat we een black flag krijgen als we eindelijk klaar zijn met de volgende ronde.Nürburgring
- Qualifying laps that begin directly from the Tourist exit on Nordschleife and Combined configs will now correctly score the first flying lap.
Liefst tegen komende maandag. Dan hebben we nog een week om wat te oefenen, hoewel ik al een goede baseline setup heb voor de auto.NickThissen schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 13:29:
[...]
...
[...]
Ik heb opzich wel interesse, leuke auto, leuke baan en vooral nightMaar ik kan nog niet met zekerheid zeggen of ik dan tijd heb. Wanneer moet je het uiterlijk weten?
Ik moet wel zeggen: ik heb absoluut geen idee van het niveau van de tegenstanders. Vortex, Chimera en SimRC.de doen wel mee in onze klasse, maar hoe het zit bij de HPD's en GT3's, geen idee.

Door overmacht (beide instructeurs zijn niet beschikbaar) gaat de Setup School volgende week niet door!
We zijn nog aan het kijken of we een alternatieve datum kunnen prikken.
Jammer! Volgende keer beter
Goed nieuws. Ik kon namelijk niet.JoepW schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 16:36:
Door overmacht (beide instructeurs zijn niet beschikbaar) gaat de Setup School volgende week niet door!
We zijn nog aan het kijken of we een alternatieve datum kunnen prikken.
als hij er maar komt, vind ik het prima 
Tijdens de voorbereiding al best veel geleerd, dus ik kijk er naar uit
Tijdens de voorbereiding al best veel geleerd, dus ik kijk er naar uit

Iemand getest of de update ook werkt TEGEN de stutters.....
2016 Blancpain GT WC Schedule:
http://members.iracing.co...list/3371379.page#9483246
Round 3 Imola !!!!!
http://members.iracing.co...list/3371379.page#9483246
Round 3 Imola !!!!!
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Getest ... neeJoepW schreef op donderdag 07 januari 2016 @ 18:47:
Iemand getest of de update ook werkt TEGEN de stutters.....
iRacing laat de data voor de Daytona 24 ongewijzigd. Ook de GES (en volgens mij ook de NES) wijzigen ook niet.
Wat vinden jullie van deze inhaalactie?
De middelste rijder werd na de race was boos op me, omdat ik een divebomb had gedaan. Ik heb me verontschuldigd, omdat ik had geforceerd dat hij nergens heen kon. Maar vinden jullie dit echt een divebomb en/of een niet nette actie? Ik vind zelf dat ik mooi de binnenbocht hou, niet naar buiten schiet en zeker nog ruimte overhoud voor 2 auto's, maar ik kom wel van best ver, rem laat en het is inderdaad wel riskant doordat er nog iemand aan de buitenkant zat.
De middelste rijder werd na de race was boos op me, omdat ik een divebomb had gedaan. Ik heb me verontschuldigd, omdat ik had geforceerd dat hij nergens heen kon. Maar vinden jullie dit echt een divebomb en/of een niet nette actie? Ik vind zelf dat ik mooi de binnenbocht hou, niet naar buiten schiet en zeker nog ruimte overhoud voor 2 auto's, maar ik kom wel van best ver, rem laat en het is inderdaad wel riskant doordat er nog iemand aan de buitenkant zat.
[ Voor 6% gewijzigd door aicaramba op 07-01-2016 21:20 ]
Een divebomb kan ik het niet noemen, maar echt netjes is het niet. Je ziet hem duidelijk de linkerkant pakken terwijl er nog iemand naast hem zit, en dan prop je je eigen auto er ook nog tussen. Waarom zo veel risico nemen, vooral in lap 4?
Tja. Een beetje heat of the moment. Ik had veel snelheid en wilde daar gebruik van maken.
Buiten dat wist ik pas heel laat of ik er voor ging, of alleen ging dreigen. Toen de middelste auto vroeger remde dan ik had verwacht, en normaal voor die bocht, zat ik al zo goed als naast.
Maar ik ben het wel met je eens hoor, dat heb ik na de race ook tegen hem gezegd en me verontschuldigd. Ik wilde alleen even jullie mening horen
@Wes.
Ik zou het niet zijn schuld noemen. Ik zat er pas laat naast en ik weet niet eens of hij wel een '3-wide' warning heeft gehad. Voor hem is het moeilijk te overzien. Als er iemand 'schuld' heeft ben ik het toch, vind ik.
Buiten dat wist ik pas heel laat of ik er voor ging, of alleen ging dreigen. Toen de middelste auto vroeger remde dan ik had verwacht, en normaal voor die bocht, zat ik al zo goed als naast.
Maar ik ben het wel met je eens hoor, dat heb ik na de race ook tegen hem gezegd en me verontschuldigd. Ik wilde alleen even jullie mening horen
@Wes.
Ik zou het niet zijn schuld noemen. Ik zat er pas laat naast en ik weet niet eens of hij wel een '3-wide' warning heeft gehad. Voor hem is het moeilijk te overzien. Als er iemand 'schuld' heeft ben ik het toch, vind ik.
[ Voor 49% gewijzigd door aicaramba op 07-01-2016 21:35 ]
Als je het mij vraagt is dit de schuld van de persoon aan de buitenkant. Hij wil namelijk de middelste auto passeren en snijdt hem af waardoor hij en jij in de problemen komen. Niks mis met jouw actie behalve dat het wellicht iets riskant was
Divebomb niet echt. Maar netjes ook weer niet. De ruimte was er niet echt. Als ze nou allebei volledig rechts zatten was het denk ik iets anders. Omdat de middelste dan wellicht de rechter wat meer rechts kan houden dan.
De rijder rechts liet wel ruimte voor 1 auto, maar zo laat nog 3wide maken is onverstandig omdat je er volledig vanuit moet gaan dat hij het door heeft. Zo te zien niet
En zoals Nick al zei, waarom zoveel risico in L4?
De rijder rechts liet wel ruimte voor 1 auto, maar zo laat nog 3wide maken is onverstandig omdat je er volledig vanuit moet gaan dat hij het door heeft. Zo te zien niet
En zoals Nick al zei, waarom zoveel risico in L4?
Zou iemand met een Formule stuur voor de CSW iets voor mij kunnen opmeten? Ik moet namelijk de hoogte van het stuur hebben. Deze staat namelijk niet op de Fanatec website. Alleen de afmetingen van de doos.
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
[ Voor 4% gewijzigd door Niellie41 op 08-01-2016 15:34 ]
Had net een vreselijke race in de Skip. Hoop incidenten, deels ook eigen fout. Ik had een repair needed vlag, maar kon eigenlijk nog prima doorrijden. Tot ik wegens Ingnoring the black flag gediskwalificeerd werd?
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Je hebt 3 ronden om die flag in de lossen.. Homestead is tot dusver mijn minst favoriete track moet ik zeggen...flopdoc schreef op vrijdag 08 januari 2016 @ 16:37:
Had net een vreselijke race in de Skip. Hoop incidenten, deels ook eigen fout. Ik had een repair needed vlag, maar kon eigenlijk nog prima doorrijden. Tot ik wegens Ingnoring the black flag gediskwalificeerd werd?
Oh ik ging er dus ten onrechte van uit dat de Repair flag optioneel was. Weer wat geleerd.
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Ik vind Homestead best aardig, alleen de terug op de oval komen voor t laatste rechte stuk is vervelend, en een paar bochten terug van oval afgaand kom je erg makkelijk in t gras. Ter info: mijn beste tijd is ongeveer 1.38.2 Meestal rijd ik in de 1.39 met af en toe een 1.38
Nog een vraagje (ik ben pas recent weer begonnen met de officiele races): bij Qual session zie ik steeds geen sessie open. En als ik Race, zit daar een 2 ronden Qualify in. Is dat veranderd?
Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen