iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 57 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieu_NL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-11-2024
Yay, you were just promoted to a Class A Road Racing License. Behaald met de gt3 ruf RT 12R track op Summit Point Raceway. Nu nog leren racen :P

@ mowa
Ik houd van diversiteit en wil graag met alle auto's en op alle banen kunnen racen dat Iracing biedt. Heerlijk potjes serieus racen i.p.v. als botsauto's elkaar van de baan te rammen en uiteindelijk vooraan te eindigen. Als ik me slechts op 1 auto concentreer, dan slaat de verveling voor mij snel toe. Ben geen diehard simracer die alle rij-instellingen doorloopt om 10den te vinden in rondetijden. Ik snap dat daardoor mijn raceleercurve minder snel omhoog gaat. Nu blijf ik enthousiast en komt de ervaring hopelijk vanzelf door veel races in verschillende classes te rijden.
Jouw keuze werpt zeker de meeste vruchten af als het gaat om raceprogressie/-ervaring opdoen i.v.m. mijn manier.

[ Voor 81% gewijzigd door Mathieu_NL op 19-08-2016 15:55 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

Mathieu_NL schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 11:53:
Yay, you were just promoted to a Class A Road Racing License. Behaald met de gt3 ruf RT 12R track op Summit Point Raceway. Nu nog leren racen :P
Van harte. Uit nieuwsgierigheid: Waarom heb je voor deze weg gekozen?
Zelf heb ik besloten om voor de omgekeerde weg te gaan en pas eergisteren de C-Licentie behaald want die komen ip vanzelf wel. Ook omdat ik geniet van het rijden met de Skip Barber en na dit seizoen Formule Renault of GT3 wil gaan doen, waar ik me ondertussen wat op aan het orienteren ben.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:36
Het schedule van S4 bevat in veel series al Le Mans :) Normaal zetten ze altijd 'placeholder' tracks in de lijst (gewoon een track als alternatief) als er nieuwe tracks aankomen die niet 100% zeker in de build komen. Lijkt er dus op dat Le Mans klaar is? :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:31

Niellie41

[object Object]

Dat had Tony toch ook wel vaker gezegd? Net als in sommige afbeeldingen op social media.
Ze waren iig een stuk zekerder dan voorgaande circuits.

[ Voor 26% gewijzigd door Niellie41 op 19-08-2016 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

Ziet er naar uit dat ik S4 ook in de Skip Barber mee doe. Sebring, Nordschleife, Laguna Seca, Circuit de la Sarthe en Watkins Glenn achter elkaar betekend feest.

Wanneer je bijvoorbeeld Sebring Full koopt zit daar dan ook de modified layout bij of moet je die los daarvan kopen? (Sebring modified in de Skip Barber serie en Full in de Formulle Renault)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
mowa schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 18:32:
Ziet er naar uit dat ik S4 ook in de Skip Barber mee doe. Sebring, Nordschleife, Laguna Seca, Circuit de la Sarthe en Watkins Glenn achter elkaar betekend feest.

Wanneer je bijvoorbeeld Sebring Full koopt zit daar dan ook de modified layout bij of moet je die los daarvan kopen? (Sebring modified in de Skip Barber serie en Full in de Formulle Renault)
Als je een baan koopt zitten alle layouts erbij.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
Ik blijf het alleen jammer vinden dat de IMSA geen 2 of 3 langere races heeft :) Verder niet veel te klagen :p Behalve RAtlanta en Indy-road

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Niellie41 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 18:18:
Dat had Tony toch ook wel vaker gezegd? Net als in sommige afbeeldingen op social media.
Ze waren iig een stuk zekerder dan voorgaande circuits.
Alles wat ik tot nu toe hoor is het standaard "waarschijnlijk is hij wel op tijd en zo niet komt hij een paar weken later midden in het seizoen". Maar paar seizoenen geleden (Monza denk ik?) was het echt 100% confirmed en nog stond er een placeholder in het schedule. Misschien betekend het niks en hebben ze gewoon de software aangepast waarmee ze de schedule pdf maken (het probleem was volgens mij dat een track op de website moest staan om in de pdf te komen :p)
PatrickPost1972 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 18:58:
[...]

Met uitzondering van Nurburgring (GP track en alle varianten zijn een prijs, en Nordschleife met varianten zijn een aparte track, en als je beide hebt dan kun je ook de combined versies rijden).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
NickThissen schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 19:57:
[...]

Alles wat ik tot nu toe hoor is het standaard "waarschijnlijk is hij wel op tijd en zo niet komt hij een paar weken later midden in het seizoen". Maar paar seizoenen geleden (Monza denk ik?) was het echt 100% confirmed en nog stond er een placeholder in het schedule. Misschien betekend het niks en hebben ze gewoon de software aangepast waarmee ze de schedule pdf maken (het probleem was volgens mij dat een track op de website moest staan om in de pdf te komen :p)

[...]

Met uitzondering van Nurburgring (GP track en alle varianten zijn een prijs, en Nordschleife met varianten zijn een aparte track, en als je beide hebt dan kun je ook de combined versies rijden).
Oh ja dat klopt wat je zegt.. sorry :o

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-09 09:19
‘iRacing’ to Expand VR Support to HTC Vive in September Update
http://www.roadtovr.com/i...support-update-september/

Hmm, toch maar eens die Vive kopen binnenkort.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:12

Arfman

Drome!

Oud maar goed nieuws inderdaad. Nog steeds erg blij met mijn Rift en iRacing :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:49
Sodeknetters... Een werkweek van 70 uur bij deze afgesloten... Helemaal klaar :(

Als beloning zondag de mclaren + spa maar eens uit gaan proberen, wilde ik al een tjid, nu gewoon eens doen :9

edit:
err, tijdens het betalen is er iets mis gegaan met paypal. De baan en car staan nu wel onder 'owned' maar er is geen geld afgeschreven van mijn account :P

[ Voor 31% gewijzigd door Schuey op 20-08-2016 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
  • Laatst online: 27-09 08:55
Meh, p22
Maar ff 10 man inhalen in T1 dan :P

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Sounds like a plan :p

Succes!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Zeau!

Eerste indrukken van de mclaren.
Ik reed op spa met de high downforce baseline. De eerste paar rondes was het vooral wennen aan de eerste 3 gears, het is ongeveer wel wat je zou verwachten, iets aan de voorzichtige kant misschien, ik had meer power verwacht. Dat kan natuurlijk ook aan mijn ERS instellingen en dergelijke liggen. Verder vond ik hem behoorlijk onderstuurd mid corner, dat zal er vast nog uitgedraait kunnen worden dmv de plethora aan setup opties :9 Geluiden vind ik kostelijk :)

Wel nog wat gekke dingen, ik kan gewoon zonder koppeling wegrijden en hij schiet niet in de anti-stall, maar slaat ook niet af. Staat er nog een driving aid ergens aan? De overrev protection staat erg voorzichtig/behouden ingesteld, is dat ook instelbaar? Qua remmen vraag ik me af hoe veel de druk uitmaakt die je in kan stellen, met stock g27 pedalen blokkeer ik nogal makkelijk en heb ik het gevoel halverwege mijn slag al op maximale druk te remmen. Als ik aan het einde van kemmel straight aanrem dan blokkeer ik zelfs als ik vol rem, maar dat zou ik daar niet zo snel verwachten met maximale downforce en omhoog rijden. Dit is waarschijnlijk een iRacing instelling geval wat ik gewoon niet helemaal door heb denk ik.

Conclusie, rijd erg lekker zo ver minus wat kleine dingetjes die vast aan te passen zijn, maar rijd makkelijker dan verwacht.

Spa rijd erg fijn, ziet er ook allemaal heerlijk uit zeg d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
Red Baron schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 15:57:
Meh, p22

[video]
Ik denk dat Greger hetzelfde plan had.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:02
Red Baron schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 15:57:
Meh, p22

[video]
Wat gebruik jij eigenlijk allemaal?

Afbeeldingslocatie: http://image.alwinkloosterman.nl/image.php?di=RQCV

1: Wit kastje ?
2: Tablet met JRT
3: Telefoon met?

En wat een vette spotter heb je. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
3 is iSpeed volgens mij, voor fuel verbruik. Maar dat doet JRT ook dus misschien heb ik het mis :p
Nette race Paul!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Even een vraagje voor Dirk of mensen die Fanaleds gebruiken - kun je ook instellen dat je alleen de versnelling ziet en niet de snelheid op het led display van de CSW (v1)? Versnelling is handig maar snelheid is beetje afleidend... Kan nergens vinden om dat uit te schakelen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Dat is standaard zo zelfs dacht ik :P Weet even het menu niet maar idd je kunt gewoon in de opties gear only oid selecteren. Dan moet je de middelste digit van je virtuele scherm aanklikken geloof ik en dan kun je die gear optie aanklikken.

[ Voor 79% gewijzigd door Schuey op 20-08-2016 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
NickThissen schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 19:58:
Even een vraagje voor Dirk of mensen die Fanaleds gebruiken - kun je ook instellen dat je alleen de versnelling ziet en niet de snelheid op het led display van de CSW (v1)? Versnelling is handig maar snelheid is beetje afleidend... Kan nergens vinden om dat uit te schakelen.
Ja dat kan onder het menu hardware kan je je stuur kiezen en dan kan je kiezen wat je wil zien in je display. Je kan zelfs per led aangeven wat je wil.
Volgens mij moet je op de middelste 8 klikken en dan kan je kiezen voor [2] Gear.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-01 21:07
die eerste bij paul is zijn griphax meter

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
SkullboyNL schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 19:08:
[...]

Wat gebruik jij eigenlijk allemaal?

[afbeelding]

1: Wit kastje ?
2: Tablet met JRT
3: Telefoon met?

En wat een vette spotter heb je. :)
1: LCD Display USB Power Charging Data Current Voltage Capacity Tester heeft dus verder weinig niets met simracen te maken :P
2: Telefoon (5.5") met JRT
3: Hele oude telefoon met Teamspeak Remote + OBS Remote

4: Het is het Jimmy Johnson Spotter-Cuss Pack van http://www.dwarehouse.com/

5: Links achter m'n stuur staat ook nog m'n zelf gemaakte button box n.a.v. Peter's post op het iR forum.
Ik had die materialen al ruim een jaar liggen, maar heb ze vorige week pas eens in elkaar gezet :z
Maar ik moet nog even uitvogelen wat ik er allemaal nog op wil mappen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/J8CIMdR.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Het ging net superlekker met de Skippy's @ Homestead Miami. Voor mij de meest constante race tot nu toe, waarbij ik wel twee keer spinde (gelukkig niet geraakt). De eerste twee ronden waren wat traag, vanaf positie 3. Uiteindelijk 4e geworden, op 15 seconden van de leider. Bij de snelste ronde kon ik snelheid mee krijgen, maar de overige ronde waren solo.

De snellere rijders halen een seconde sneller per rondje, Iemand met 6000 rating had een 129.2xx gereden ergens deze week. Mensen met 3000 zie ik vaak iets van 1.29.8xx rijden. Momenteel rijd ik nog met standaard T300 pedalen, en denk niet dat andere pedalen wonderen doen, maar dan kun je denk ik wel wat constanter rijden.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9ULnff5.png

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Schuey schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 20:07:
Dat is standaard zo zelfs dacht ik :P Weet even het menu niet maar idd je kunt gewoon in de opties gear only oid selecteren. Dan moet je de middelste digit van je virtuele scherm aanklikken geloof ik en dan kun je die gear optie aanklikken.
PatrickPost1972 schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 20:19:
[...]

Ja dat kan onder het menu hardware kan je je stuur kiezen en dan kan je kiezen wat je wil zien in je display. Je kan zelfs per led aangeven wat je wil.
Volgens mij moet je op de middelste 8 klikken en dan kan je kiezen voor \[2] Gear.
Bedankt... nee was niet standaard. Had niet gedacht dat er nog een heel menu achter de hardware lijst zat.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02 02:50
[b][message=48041949,noline]Red Baron schreef op zaterdag 20 augustus
Meer belangrijke vraag is: welke camera gebruik je om te live streamen? :p

Is dat zo een logitech c920 camera?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

PatrickPost1972 schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 18:58:
Bedankt, duidelijk.
NickThissen schreef op vrijdag 19 augustus 2016 @ 19:57:
Bedankt, indirect verduidelijk je mijn vraag. Gelukkig is de ring de enige uitzondering.
Luxicon schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 23:04:
Het ging net superlekker met de Skippy's @ Homestead Miami. Voor mij de meest constante race tot nu toe, waarbij ik wel twee keer spinde (gelukkig niet geraakt). De eerste twee ronden waren wat traag, vanaf positie 3. Uiteindelijk 4e geworden, op 15 seconden van de leider. Bij de snelste ronde kon ik snelheid mee krijgen, maar de overige ronde waren solo.

De snellere rijders halen een seconde sneller per rondje, Iemand met 6000 rating had een 129.2xx gereden ergens deze week. Mensen met 3000 zie ik vaak iets van 1.29.8xx rijden. Momenteel rijd ik nog met standaard T300 pedalen, en denk niet dat andere pedalen wonderen doen, maar dan kun je denk ik wel wat constanter rijden.

[afbeelding]
31'ers zijn keurig nejes. Heb ik van de week een race mee gewonnen door constant 31'ers te rijden. Kon wel wat sneller maar voor mij maakten een stel elkaar het leven flink zuur en daar wil je niet tussen zitten. Dus iets op afstand gebleven tot ze elkaar reeds in rondje 4 tot schroot reden. 13 rondjes aan kop, 0 inc maken en rustig uitrijden.

Helaas heb ik niet de tijd om dagelijks te rijden zodat ik iedere keer opnieuw het gevoel moet zien te krijgen bij het remmen met de T3PA pedalen. Voor seizoen 4 toch maar 's gaan denken aan Clubsport V3 pedalen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 23:12

Arfman

Drome!

Scifo83 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 00:32:
[...]

Ja, dat weet ik omdat ik dat ook ooit vroeg en toen dezelfde heb gekocht om te streamen. Staat nu stof te verzamelen sinds de Rift.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Baron
Scifo83 schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 00:32:
[...]

Ik heb wel een c920 en die heb ik in het verleden ook wel gebruikt, maar tegenwoordig gebruik ik een Mobius Action Cam, die je ook als "webcam" kunt gebruiken.

De grotere hoek met die lens is wel handig, maar het het grootste voordeel vind ik hoe het omgaat met de belichting. Je hebt eigenlijk altijd goed beeld en goede kleuren, waar dat bij de C920 een redelijk drama is.
Die auto-focus en auto-brightness kan je eigenlijk niet gebruiken als je natuurlijk buiten-licht hebt.
Die gaat zich daarop aanpassen namelijk en dan raken m'n schermen dus uit focus en/of over/onderbelicht.

Met de Logitech moest ik dus eigenlijk elke keer opnieuw handmatig de focus en kleur balans instellen, maar met de Mobius heb ik daar helemaal geen omkijken naar :)

[ Voor 42% gewijzigd door Red Baron op 21-08-2016 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Even vrije tijd, leuk gereden met de McLaren :)

Begrijp nu ook een beetje ERS en dergelijke, leuk speelgoed, de rest van de setup nog amper aangeraakt. Heel de dag gereden tot nu toe, zag een filmpje van iemand die op spa een 1:47-er reed, ik ben heel blij met mijn 1:50.680 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Godver..... Eindelijk weer beetje omhoog aan het kruipen in iRating door FR op Road Atlanta. Nu een race met iets mindere qualy, en twee mensen achter me gaan meteen aanvallen en verdedigende lijnen rijden. Hoe kun je niet snappen hoe een draft track werkt op dit niveau? Serieus....... Kan me daar echt dood aan ergeren. Hij komt NET met z'n neus naast me door de draft en we gaan meteen naast elkaar door de chicane (2s kwijt op de rest). Goed, ik sluit achter hem aan en wacht tot het volgende rondje. Ik kom voor hem door de draft maar hij divebombed ipv aan te sluiten en we moeten weer naast elkaar (+2 sec op de rest). Dan duwt hij me ook nog wijd op de exit curb en verlies ik nog een plek. Goed, nog niks aan de hand, alleen maar 5s kwijt op de top 5 binnen 2 rondjes. Maar helaas is degene wat me net inhaalt zo ontzettend traag en over de baan aan het slingeren dat ik in T5 op de rem moet om hem te ontwijken en daar eindigt dan mijn race......

Als dit laatste 5-8 rondjes is PRIMA maar niet in lap 2 kom op man.... :(
Het is toch normaal om posities uit te wisselen door de draft maar te zorgen dat je elkaar niet op houdt? Of ben ik nou de enige die zo raced op een draft track....

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
NickThissen schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 17:12:
Godver..... Eindelijk weer beetje omhoog aan het kruipen in iRating door FR op Road Atlanta. Nu een race met iets mindere qualy, en twee mensen achter me gaan meteen aanvallen en verdedigende lijnen rijden. Hoe kun je niet snappen hoe een draft track werkt op dit niveau? Serieus....... Kan me daar echt dood aan ergeren. Hij komt NET met z'n neus naast me door de draft en we gaan meteen naast elkaar door de chicane (2s kwijt op de rest). Goed, ik sluit achter hem aan en wacht tot het volgende rondje. Ik kom voor hem door de draft maar hij divebombed ipv aan te sluiten en we moeten weer naast elkaar (+2 sec op de rest). Dan duwt hij me ook nog wijd op de exit curb en verlies ik nog een plek. Goed, nog niks aan de hand, alleen maar 5s kwijt op de top 5 binnen 2 rondjes. Maar helaas is degene wat me net inhaalt zo ontzettend traag en over de baan aan het slingeren dat ik in T5 op de rem moet om hem te ontwijken en daar eindigt dan mijn race......

Als dit laatste 5-8 rondjes is PRIMA maar niet in lap 2 kom op man.... :(
Het is toch normaal om posities uit te wisselen door de draft maar te zorgen dat je elkaar niet op houdt? Of ben ik nou de enige die zo raced op een draft track....
Lijkt me inderdaad logisch dat je er voor zorgt dat je de aansluiting niet verliest met de auto's voor je. We deden niets anders op Daytona in ProtoGT deze week. Ik heb de leider 1 keer ingehaald omdat hij een foutje maakte in T1, maar toen hij een paar rondjes later me weer inhaalde op het oval gedeelte, ga ik daar niet tegen vechten.

Ik heb het gevoel dat het algemeen niveau van race intelligentie wel aan het dalen is.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-09 12:01
NickThissen schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 17:12:
Eum nee, elkaar draft geven tot de aansluiting terug gevonden is... logisch toch 8)7 .

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Het is een ander verhaal als je beiden even snel bent, maar ik reed ver genoeg weg in het midden gedeelte dat hij maar net (of niet eens) naast me kwam en een divebomb moest doen om er langs te komen. En toen ik hem kwam inhalen ging hij verdedigen...

In de eerdere races deze week heb ik dit niet gezien en werkte men goed samen. Even liften om te voorkomen dat je naast elkaar een bocht in gaat en een gat is zo gedicht. Gisteravond nog een race gewonnen maar werd nog spannend omdat P2 en P3 samen gingen werken en toen moest ik nog flink aanzetten om uit hun draft te blijven. En nu in de wat hogere SOF races, waar je zou verwachten dat men wel weet hoe het werkt, gaat iedereen met verstand op 0 en in elk gaatje duiken...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja racecraft... Ik leg ook liever de race af in zo kort mogelijke tijd ipv elk gat te duiken en keihard te verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Drafting vind ik best een lastig iets. Als je sneller bent kan de langzamere rijder steeds in de buurt komen. totdat iemand los gereden wordt door sneller bochtenwerk. Hierdoor doe ik wel mooi race ervaring op bij de Skippy's. Die eerste bocht bij Homestead Miami doorgaan met twee of drie mensen blijft opletten geblazen, maar merk dat het vaak goed gaat, tenzij iemand begint te spinnen.

Net kreeg ik na een race maar liefst 0,51 SR erbij, dat betekende promotie naar de B-Klasse. :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Race 2 is het iemand anders die door eenzelfde iets opgehouden wordt en spint in T5, en ook al had ik er deze keer niks mee te maken - toch einde race.... Z'n auto was nog bezig met spinnen en blinkt ineens recht voor m'n neus, weer een wiel krom...

Ik hou het volgende keer lekker bij de lage SOF races, daar wordt gewoon netjes gereden! :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
Red Baron schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 13:55:
[...]

Ik heb wel een c920 en die heb ik in het verleden ook wel gebruikt, maar tegenwoordig gebruik ik een Mobius Action Cam, die je ook als "webcam" kunt gebruiken.

De grotere hoek met die lens is wel handig, maar het het grootste voordeel vind ik hoe het omgaat met de belichting. Je hebt eigenlijk altijd goed beeld en goede kleuren, waar dat bij de C920 een redelijk drama is.
Die auto-focus en auto-brightness kan je eigenlijk niet gebruiken als je natuurlijk buiten-licht hebt.
Die gaat zich daarop aanpassen namelijk en dan raken m'n schermen dus uit focus en/of over/onderbelicht.

Met de Logitech moest ik dus eigenlijk elke keer opnieuw handmatig de focus en kleur balans instellen, maar met de Mobius heb ik daar helemaal geen omkijken naar :)
Mooi, ik had ook gelezen dat C920 maar crappy geluid heeft. Prijskaartje van die mobius valt ook goed mee, toch maar eens wat reviews checken :p

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Niet online

DirkT

toet

NickThissen schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 23:56:
[...]

[...]

Bedankt... nee was niet standaard. Had niet gedacht dat er nog een heel menu achter de hardware lijst zat.
Handig zo'n helpdesk hier :) hoef ik niet eens te kijken :+

Ben wel benieuwd naar de combinatie vanavond, klinkt als harken.

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
Scifo83 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:09:
[...]

Mooi, ik had ook gelezen dat C920 maar crappy geluid heeft. Prijskaartje van die mobius valt ook goed mee, toch maar eens wat reviews checken :p
SJCAM kan dit ook de 4000 en de M10 http://sjcamhd.com/product/sjcam-sj4000plus/

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
Hm, ik was eigelijk aan het denken of ik niet beter voor een dashcam kan gaan. Kan ik de 2 werelden combineren. Kan ik dat geklungel op de weg ook recorden lol

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Scifo83 schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 11:16:
[...]

Hm, ik was eigelijk aan het denken of ik niet beter voor een dashcam kan gaan. Kan ik de 2 werelden combineren. Kan ik dat geklungel op de weg ook recorden lol
sj4000 wifi+ zit dashcam functie in 1080p @60fps 170fov op amazon.co.uk voor 100 euro :p (niet vergeten in pond te betalen ;p) heb deze voor maat moeten bestellen (actioncam + webcam)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:48

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
DirkT schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:18:
[...]

Handig zo'n helpdesk hier :) hoef ik niet eens te kijken :+

Ben wel benieuwd naar de combinatie vanavond, klinkt als harken.
Vanavond wordt fun met zowel de auto als baan standaard content.
Overzichtelijke baan ;)

Ik hoop dat het druk wordt....

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fragbeestje
  • Laatst online: 26-09 13:49
Ik heb die M10 met wifi voor 85 euro gekocht (met alle accessoires) via aliexpress een hele tijd terug.

De M10+ (ook met wifi) kost nog 81,54 euro bij die webshop:

Linkje naar de M10 van die aliexpress winkel

... en het is een echte ;)

Best tevreden over en zit dezelfde hardware in als in de SJ4000. Het is echter in realiteit maar 30fps @ 1080p. Net zoals bij de SJ4000 worden de frames gewoon verdubbeld om aan de 60fps te geraken (zie ook review van Techmoan op tjoetjoep)

EDIT : blijkbaar had ik er naast gekeken Wim : er zijn 3 modellen van de SJ4000
SJ4000
SJ4000 Wifi
SJ4000+
(en dus ook het M10 model heeft dezelfde types)

de SJ4000+ heeft inderdaad 60 fps @ 1080p

Voor de rest ben ik net terug van vakantie en ga ik trachten om er al deze avond bij te zijn maar de hoeveelheid werk die zich opstapelt na bijna 3 weken is dus wat hoger dan verwacht :+

[ Voor 14% gewijzigd door Fragbeestje op 22-08-2016 13:21 ]

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-05 12:10

jvaneijk

Dr.Oak

Luxicon schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 19:06:
Drafting vind ik best een lastig iets. Als je sneller bent kan de langzamere rijder steeds in de buurt komen. totdat iemand los gereden wordt door sneller bochtenwerk. Hierdoor doe ik wel mooi race ervaring op bij de Skippy's. Die eerste bocht bij Homestead Miami doorgaan met twee of drie mensen blijft opletten geblazen, maar merk dat het vaak goed gaat, tenzij iemand begint te spinnen.

Net kreeg ik na een race maar liefst 0,51 SR erbij, dat betekende promotie naar de B-Klasse. :)
Ik neem aan promotie naar de C klasse? Skip is toch alleen maar D klasse dus dan ga je van D naar C
JoepW schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 11:30:
[...]

Overzichtelijke baan ;)

Eens kijken of ik vanavond ook nog ergens tijd kan vinden om met dat dingetje mee te doen... Moet wel een beetje een setup jatten van iemand want had gisteren even een testrun gedaan met dat dingen maar wat is die instabiel bij het aanremmen zeg :( Maar belooft wel iets leuks denk ik. De baan leren is niet zo veel werk heheheh

[ Voor 29% gewijzigd door jvaneijk op 22-08-2016 11:48 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
JoepW schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 11:30:
[...]

Overzichtelijke baan ;)

Wie mag er mee doen en hoe laat is dit event?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
Schuey schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 11:54:
[...]

https://gathering.tweaker...ert_message/1661363#nieuw

Als de mensen dit doorlopen mogen ze meedoen.

Wat jvaneijk hieronder zegt......

[ Voor 6% gewijzigd door PatrickPost1972 op 22-08-2016 12:14 ]

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

[...]

Volgens mij mag iedereen meedoen welke is geregistreerd op http://got-racing.eu En het is het monday tournament event en begint om 20:00u met practice. Let ook even op dat je je aanmeld voor de GoT - Tournaments league in iracing anders kan je er niet inkomen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
[...]

Staat allemaal in de startpost en op de site. Hiet de directe link: JoepW in "iRacing: Monday Tournament"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Als ik even snel ben als mijn voorganger, en er is een flinke draft, dan is dat voor mij het teken om brandstof te gaan sparen en samen een gat te slaan naar de persoon achter ons. Zeker de eerste paar ronde.

Scheelt weer tijd met tanken, je banden blijven beter. Je stemming blijft ook relax waardoor je zelf weer minder fouten maakt. Hierdoor kan je tegen de pitstop/na de pitstop lekker de druk opvoeren, of als je er voor beland de banden misbruiken om zelf een gat te slaan.

Moet even kijken of ik er vanavond bij kan zijn. Weet nog niet of een change bij een klant door gaat of niet. Maar volgens mij kan iedereen erbij zijn, als je maar lid bent van de leageu en bekend bent op got-racing.eu

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
dabelg schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 11:19:
[...]

sj4000 wifi+ zit dashcam functie in 1080p @60fps 170fov op amazon.co.uk voor 100 euro :p (niet vergeten in pond te betalen ;p) heb deze voor maat moeten bestellen (actioncam + webcam)
Is het deze? :p

https://www.amazon.co.uk/...L47Q?_encoding=UTF8&psc=1

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
nee dit is een fake reengineer product je moet echt wel de SJ4000 wifi + hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
JoepW schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:13:
[...]

Staat allemaal in de startpost en op de site. Hiet de directe link: JoepW in "iRacing: Monday Tournament"
Ah het is echt een tournooi/league format, ik dacht dat het om een los fun event ging..

[ Voor 59% gewijzigd door Schuey op 22-08-2016 12:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
Het is een toernooi maar er wordt niet echt heel veel aandacht besteed aan de standings, het zijn eigenlijk gewoon 12 fun events waar we toevallig puntentelling bijhouden ;)

dat zeg ik natuurlijk omdat ik al paar seizoenen lang niet in de top 3 eindig :p

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Schuey schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:30:
[...]

Ah het is echt een tournooi/league format, ik dacht dat het om een los fun event ging..
Instappen en rijden. Het hele Monday Tournament is fun (met een serieus sausje) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
JoepW schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:44:
[...]

Instappen en rijden. Het hele Monday Tournament is fun (met een serieus sausje) 8)
Sambal light dus Joep :+ :+ :+ :+ :+

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Heb me ingeschreven, ken de auto niet, de baan ook niet. Weet je in ieder geval wie er stijf achteraan rijd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

Schuey schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 13:08:
Heb me ingeschreven, ken de auto niet, de baan ook niet. Weet je in ieder geval wie er stijf achteraan rijd :+
Nou de baan is niet heel erg moeilijk om te leren. Hij is denk ik net 1,5km lang soort rare oval :) En die auto... Tja wat moeten we daarover kwijt.. Het is iig leuker dan de Kia :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
KIA kan best leuk zijn hoor ;)

Gisteren voor de fun maar eens gepakt bij de VLN Series. KIA is niet populair, dus dan zit je opeens in top split zonder dat je überhaupt een qualificatietijd hebt neergezet. Helaas daardoor wel ergens achteraan moeten starten, en aangezien inhalen niet makkelijk is op de ring maar proberen te fuelsaven. Ik moest er hard voor werken, maar het is me dan toch gelukt: (Video @ 1:09:10) :+

Helaas wel halverwege uitgevallen terwijl ik 5de lag, maar was leuk zolang het duurde :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
jvaneijk schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 11:44:
[...]

Ik neem aan promotie naar de C klasse? Skip is toch alleen maar D klasse dus dan ga je van D naar C

[...]
De Skippy deed ik vanaf de D-klasse, en ben naar C gegaan. Intussen was de SR genoeg om naar de B-klasse te gaan. Daarvoor heb ik een aantal keer met Advanced Mazda Cup meegedaan.

Momenteel heb ik de Mercedes GT3 om mee te oefenen voor de Blancpain Sprint, maar ga eerst door met de Skippy's qua races, al heb ik wel de volgende 4 tracks voor de Blancpain beschikbaar.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

Luxicon schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:08:
[...]

De Skippy deed ik vanaf de D-klasse, en ben naar C gegaan. Intussen was de SR genoeg om naar de B-klasse te gaan. Daarvoor heb ik een aantal keer met Advanced Mazda Cup meegedaan.

Momenteel heb ik de Mercedes GT3 om mee te oefenen voor de Blancpain Sprint, maar ga eerst door met de Skippy's qua races, al heb ik wel de volgende 4 tracks voor de Blancpain beschikbaar.
Ohh oke, ik snap hem.. Ik zit nu op 3.5SR op D dus als seizoen is afgelopen zal ik automatisch overgaan naar C en anders nog een paar races rijden om naar de C te gaan... Dan zal ik denk ik in de FR gaan rijden. Ook al zal ik skippy ook nog steeds blijven doen denk ik. Omdat het gewoon leuk is en een leuke competatieve serie is

Moet wel zeggen dat ik gisteren 3x een race heb gereden en dat het eigenlijk telkens maar 2 splits waren als je het haalde. Mijn laatste race starte ik van poll maar ben helaas 4e geworden. Mensen die je dan netjes inhalen vanwege draft en dan op T2 de mist ingaan en je moet uitwijken waardoor er nog 5 langs je gaan... Gelukkig weer een stuk of 3 weten in te halen en tog op een 4e plek geeindigt. Leuke race was het

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
jvaneijk schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:14:
[...]

Ohh oke, ik snap hem.. Ik zit nu op 3.5SR op D dus als seizoen is afgelopen zal ik automatisch overgaan naar C en anders nog een paar races rijden om naar de C te gaan... Dan zal ik denk ik in de FR gaan rijden. Ook al zal ik skippy ook nog steeds blijven doen denk ik. Omdat het gewoon leuk is en een leuke competatieve serie is

Moet wel zeggen dat ik gisteren 3x een race heb gereden en dat het eigenlijk telkens maar 2 splits waren als je het haalde. Mijn laatste race starte ik van poll maar ben helaas 4e geworden. Mensen die je dan netjes inhalen vanwege draft en dan op T2 de mist ingaan en je moet uitwijken waardoor er nog 5 langs je gaan... Gelukkig weer een stuk of 3 weten in te halen en tog op een 4e plek geeindigt. Leuke race was het
Ah de Formula Renault? Die serie klinkt ook goed moet ik eerlijk zeggen. Met de Skippy heb ik eigenlijk altijd 1 of 2 splits. En bij 2 splits zitten mensen van divisie 1 tot met rookie soms.

Hoe dat precies ziet weet ik trouwens niet. Wel dat die hogere splits een hogere irating heeft qua rijders lijkt me.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Splits worden meestal gewoon opgedeeld op iRating. Gewoon iedereen sorteren op iRating, dan de bovenste X gaan naar split 1, de volgende X naar split 2, etc. Heel af en toe wordt er nog op qualificatie tijd gesplit (bijv bij special events), en op een of andere manier speelt je locatie ook nog een rol (als er een ongeveer gelijk aantal mensen uit europa en australia zijn bijv dan split hij die mensen bij elkaar om de ping laag te houden, maar hoe dat werkt snap ik zelf ook niet helemaal en dat komt maar heel weinig voor.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Helaas geen tijd om de race mee te doen, word wel netjes gereden d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Schuey schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 21:03:
Helaas geen tijd om de race mee te doen, word wel netjes gereden d:)b
Kun je meekijken dan of hoor je dat via anderen? Mij lukt dat niet via iemand die meedoet.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ik heb van het uurtje practice gebruik kunnen maken, mijn vrouwtje is net thuis van werk dus die krijgt ook aandacht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Schuey schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 21:27:
Ik heb van het uurtje practice gebruik kunnen maken, mijn vrouwtje is net thuis van werk dus die krijgt ook aandacht ;)
Ah, vandaar. :) Misschien kan ik de volgende keer ook meedoen. En dan de traagste van het veld zijn natuurlijk..

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ik hou ook even de schedule in de gaten denk ik als er base content gebruikt word :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Was leuk :)

Eerste keer dat ik meedeed aan de Monday Madness :+
Lag mooi 3e in de tweede race, maar daarna ging het hard minder :'(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Niet online

DirkT

toet

Twee leuke races gehad. Vooral eerste race paar keer goed kunnen knokken.
Tweede race ook, alleen was ik zelf ten eerste stom genoeg om te laat te remmen achter Joep. En daarna rondes later tot 2x toe een spin in T1.

Het tempo lag het niet aan, maar de concentratie was niet optimaal.

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

Schuey schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 22:09:
Ik hou ook even de schedule in de gaten denk ik als er base content gebruikt word :)
Dan kan je meestal lang wachten, volgens mij wordt er bijna geen base content gebruikt. Zijn vaak hele vage combinaties welke toch wel weer leuk blijken zoals gisteravond.

Ik heb net even gekeken. Dit was het enige event dit seizoen met Base content

[ Voor 9% gewijzigd door jvaneijk op 23-08-2016 09:21 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Dan is dat jammer, ga er geen content voor kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Zoals al vaker gezegd: we willen best weer eens proberen om meer basic content te gebruiken, maar in het verleden hielp dat duidelijk niet en kwamen alle nieuwe mensen nog steeds niet mee doen. Dus dan zit je met de standaard grid van mensen die vrijwel alle content heeft elke keer dezelfde basic content te rijden en dat is ook niet echt leuk. Maar we hebben het nu een aantal seizoenen niet gedaan dus prima om nog eens te proberen volgend seizoen.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Tja, als je echt serieus met got racing mee wil doen en volle bak iRacing gaat rijden ga je toch wel meer content aanschaffen lijkt mij. Mensen die alleen stug basic content blijven rijden die zie je volgens mij over het algemeen een maand of 2 en dan nooit meer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
In mijn geval is het niet zo zeer de content niet hebben. Ik heb zo weinig tijd en concentreer me enkel op 1 serie, dus als ik dan tijd heb ben ik aan het oefenen in die serie. Bijgevolg ben ik dan ook zo slecht met andere auto's dat ik toch enkel in de weg rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Gister best leuk kunnen rijden ... ik bedoel glijden. Moest alleen nog wat dingen voor het werk doen 's avonds.
Planning was alleen wel de eerste race uit rijden. Ware het niet dat ik na 10m onverwacht flink wat onderstuur had in de slinger voor S/F ... knetter hard de muur in :+

En tot mijn eigen verbazing ook flink het tempo kunnen vinden in een auto die ik eigenlijk nooit rij. In de training P6, Q P7 omdat ik voor de verandering mijn tijd in de Q niet wist te verbeteren maar de rest wel.

Best goede start, lag al na 1 ronde 4de dacht met Dirk achter me. Alleen rem ik denk ik vroeg :+ Ben ook niet anders gewend in de CSpec eigenlijk, maar Dirk was gewoon sneller, dus niet echt veel moeite gedaan. Wie weet kon ik hem volgen en zo bij P1 2 en 3 kunnen aansluiten. Helaas :+

Vervolgens lekker op P5 rond gegleden tot ongeveer 10m in de race dan :p Maar de auto is flink veranderd. Je kan echt heerlijk driften bocht uit. Niet snel, wel leuk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 09:41

derx666

mecker ende blaet

Was inderdaad wel grappig gisteren. Ik had nog een oude setup die ooit door Danny geshared was die best lekker aanvoelde alleen een wat hoge bandenspanning had. Na deze aangepast te hebben kwam ik er goed mee rond, en lukte het weer eens om van pole te starten.
Race 1 liep ik meteen weg bij de rest, en heb ze ook niet meer teruggezien. Kon een vrij constante pace in de lage 45 neerzetten, en dat was genoeg voor de overwinning.
Dat betekende natuurlijk wel dat ik achteraan moest starten voor race 2 (ware het niet dat Bas liever achteraan stond). Ik maakte in ronde 2 in turn 1 een remfout, waardoor ik begon te glijden, en spinde. Zo lag ik ineens 7s achter op de rest. Uiteindelijk wel weer het groepje voor mij bijgehaald, en nog een paar mensen ingehaald. Met nog zo'n 10minuten te gaan kwam ik achter Bas te zitten die op dat moment op P3 reed. Ik schrok van zijn move net voor de 2e remzone, waardoor ik vroeg remde. Ik was nog niet bij mijn normale rempunt, dus ik liet mijn rem weer los. Net op dat moment begon Bas dus te remmen. Ik remde mee, maar kon niet voorkomen dat ik hem nog net aantikte op de linkerkant van zijn achterbumper. We gingen beide wij hierdoor, en Bas kon weer als 1e op het gas, waardoor hij weer uitliep tot ong. 1s. Bij het uitkomen van turn 1 in de volgende ronde maakte hij echter een flinke zwieper waardoor hij nogal wat snelheid verloor. Mijn exit was behoorlijk goed, dus ik liep snel naar hem toe. Hij maakte nog een gedurfde move mijn kant uit, maar liet net op het laatste moment nog genoeg ruimte voor mij om er voorbij te komen. Aangezien ik de binnenbocht had voor de linkerknik was ik er voor het 2e rempunt voorbij. Daarna volgens mij nog Patrick ingehaald voor P2, maar Koen was al lang aan de horizon verdwenen, en lag dik 12s voor. Ik kon nog wel iets van zijn voorsprong afsnoepen, maar Koen reed prima tijden, en zo moest ik genoegen nemen met P2.

Denk dat als de volgende keer dit gebakje op een roadcourse gereden wordt ik wel een paar officiele races meedoe :)

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-09 18:02

DutchDevil79

I race, therfore I am

Ik heb niet echt genoten gister. Blijf het maar vreemde auto's vinden waar ik totaal geen gevoel mee heb. Race 1 ging nog wel redelijk alhoewel ik midden in de race ineens enorm veel onderstuur kreeg wat paar ronde later weer ineens weg was. Maar ondanks 2 keer in een crash betrokken te zijn geraakt als 7de kunnen finischen.
Race 2 was echter een ramp. Op begin nog wel lekker kunnen rijden maar daarna 2x de auto verloren waarbij ik hem met geen mogelijkheid kon redden. Daardoor helemaal achteraan alleen komen te rijden. En na nog een spin maar mee opgehouden. Kon er geen plezier in krijgen zo.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Schuey schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 09:49:
Tja, als je echt serieus met got racing mee wil doen en volle bak iRacing gaat rijden ga je toch wel meer content aanschaffen lijkt mij. Mensen die alleen stug basic content blijven rijden die zie je volgens mij over het algemeen een maand of 2 en dan nooit meer :P
Misschien wel, maar de Mazda kan leuk blijven. Al zou je op den duur dan denk ik wel de Advanced Cup willen rijden en dan kijk je denk ik ook wel eens voor een andere auto.

Er zijn volgens mij dagen dat je met flinke korting credits kan aanschaffen. Dat zou een goed moment kunnen zijn om een abbo en content te kopen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

Luxicon schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 17:03:
[...]

Misschien wel, maar de Mazda kan leuk blijven. Al zou je op den duur dan denk ik wel de Advanced Cup willen rijden en dan kijk je denk ik ook wel eens voor een andere auto.

Er zijn volgens mij dagen dat je met flinke korting credits kan aanschaffen. Dat zou een goed moment kunnen zijn om een abbo en content te kopen.
BLACK FRIDAY!!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Die dagen heeft iRacing niet meer. Abo's voor een lagere prijs nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 25-09 14:46
[...]

En niet te vergeten: Participation credits!

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 19:13:
[...]

Die dagen heeft iRacing niet meer. Abo's voor een lagere prijs nog wel.
Dus ook niet met Black Friday? Dus je kunt niet meer bijvoorbeeld € 50,- aan credits aanschaffen, die dan € 100,- waard worden? Opzich jammer, maar dat is ook wel erg vrijgevig. :)

Voorlopig blijf ik trouwens racen met de Skippy, want ik ben een tijdje bezig voor ik mee kan komen op een (voor mij) nieuwe track. Laat staan racen met een GT3. Daar hou ik het voorlopig bij practices, maar zal uiteindelijk wel een paar races rijden om naar de A-Klasse te gaan, qua licentie.

Het is tijdens practices met de GT3 ook leuk om bezig te zijn met de setup, om er een beetje wegwijs mee te worden. Met de Skippy probeer ik te rijden met 50% brake bias, maar dan is corrigeren wel erg lastig en spin ik snel met de auto.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Luxicon schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 21:21:
Dus ook niet met Black Friday? Dus je kunt niet meer bijvoorbeeld € 50,- aan credits aanschaffen, die dan € 100,- waard worden? Opzich jammer, maar dat is ook wel erg vrijgevig. :)
Het was 75 -> 100 maar nee, ik dacht het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Olaf van der Spek schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 21:34:
[...]

Het was 75 -> 100 maar nee, ik dacht het niet.
Nouja, dan hoef je niet te wachten met aankopen.
jvaneijk schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:14:
[...]

Toch maar voor de Ruf gegaan? Het lijkt me beter om eerst daarin te rijden, en dan pas de Blancpain Sprintseries actief te gaan rijden. Toevallig zag ik dat je daarin aan het rijden bent, nadat ik die auto net gekocht had. :P

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

Luxicon schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 00:25:
[...]

Nouja, dan hoef je niet te wachten met aankopen.

[...]

Toch maar voor de Ruf gegaan? Het lijkt me beter om eerst daarin te rijden, en dan pas de Blancpain Sprintseries actief te gaan rijden. Toevallig zag ik dat je daarin aan het rijden bent, nadat ik die auto net gekocht had. :P
Ik rijdt nu voornamelijk Skippy, gisteren eerste race al gereden omdat ik het idee had dat ik op donington aardig mee kan komen qua tijden. En dat bleek. Eerste quali was P5, Tijdens de start na een aantal ronden lag ik even op P2 waarna ik een klein tikje kreeg en terug zakte naar P7 of 8 waarna ik mij weer terug heb geknokt op de P5 waar vandaan ik starte. En close was het wel want de P2 tot P5 zat na 19 ronden binnen 3sec. P6 kwam daar 9sec na.

Het was een zeer leuke eerste race van de nieuwe week!

Voor afwisseling rijdt ik ook zo nu en dan een Ruf practice gisteren op Sebring. Wat een lastige baan is dat. Eerste keer dat ik daar reedt en mijn tijden kwamen dan ook nog niet onder de 2:11 terwijl de snelste gisteren 2:02 reedt in mijn sessie :| _/-\o_ Hij was dan ook wel de enige op dat moment de rest zat allemaal rond de 2:06 of hoger.

Hopelijk van de week ook eens voor de eerste keer een Ruf race rijden ook al moet ik toegeven dat ik beetje bang ben voor mijn SR omdat ze nogal roekeloos rijden in die series. Heel anders dan de Skippy series waar gewoon netjes wordt gereden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
Luxicon schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 21:21:
[...]
Met de Skippy probeer ik te rijden met 50% brake bias, maar dan is corrigeren wel erg lastig en spin ik snel met de auto.
Ik zit op 56-57%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCT12
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-07 20:18
meer vooraan bedoel je???

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:43
Maakt er iemand gebruik van race/kart schoenen en/of handschoenen tijdens het simracen?

Ik zelf maak er (nog) geen gebruik van echter heb ik gemerkt zeker op lange stints (GT3 Endurance) dat ik wel eens last krijg van mijn handen op het T300 599 Alcantara stuur.

Daarnaast heb ik mijn pedalen op-zn-kop hangen, ik heb wel een deurmat/automat onder de pedalen liggen om te zorgen dat mijn voeten niet teveel wegglijden (rij altijd met sokken aan, blote voeten werkt niet) maar toch voelt het wat vreemd aan. Met echte schoenen aan heb ik weinig/geen gevoel en dacht dat wellicht race schoenen (welke?) hier uitkomst in kunnen bieden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 27-09 12:36

Phydomir

Dennis

TonCoronel schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 15:07:
Maakt er iemand gebruik van race/kart schoenen en/of handschoenen tijdens het simracen?
Ik gebruik zelf kart schoenen omdat ik mijn voeten kapot trapte op mijn Heusinkveld pedalen. Wekt erg goed. Ik heb gewoon simpele Sparco kart schoenen zonder poespas. Perfect voor het simracen. Heb sinds ik ze gebruik ook minder last van mijn hak. Daar had ik hiervoor nog wel eens last bij langere races.

Handschoenen gebruik ik niet. Wel weet ik dat pijn in de handen vaak wordt veroorzaakt door het te verkrampt of hard je stuur vast houden. Dit kan ook komen doordat je FFB eigenlijk te hoog heb staan en dat je daardoor in je stuur knijpt.

[ Voor 19% gewijzigd door Phydomir op 24-08-2016 15:13 ]

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Handschoenen en schoenen. Handschoenen om de handgrepen (alcantara) niet te verneuken, schoenen voor heal/toe en straks met een fatsoenlijke set, realistische remdruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Ik heb oude Adidas schoenen met harde zool :) Buigt niet al te ver. De meeste schoenen geven mee, en dat remt best lastig.

Verder heb ik met warm weer handschoenen met open vingers (old skool handschoenen van OMP). Kan ik mijn toetsenboord en muis ook nog gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Met handschoenen heb je erg veel grip met het Alcantara stuur. Dat is zeker aan te raden. Zoiets bijvoorbeeld:

https://www.bakkerracingp...er-handschoenen-lang.html

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

Ik gebruik als ik langer op een avond race vaak mijn Sparco handschoenen welke ik ook tijdens het karten wat ik vroeger deed gebruikte. Daarnaast heb ik meestal sokken of blote voeten om te racen maar anders heb ik ook nog Spraco schoenen of Puma raceschoenen. Zeker een aanrader. Lekkere dunne zool zodat je geen gevoel mist met je pedalen. Voor mij maakt het niet veel uit omdat ik met een G25 rij en sowieso gevoel mis :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
Ok ik ben dus niet de enige met dit idee :)

Zijn deze wellicht geschikt om voldoende gevoel te houden?
https://www.ferrysmitracing.nl/nl_NL/p/Dunlop-X-MAX/74

En kwa handschoenen lijkt het er op dat je dan voor wielrennerhandschoenen moet kijken?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 27-09 12:36

Phydomir

Dennis

TonCoronel schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 15:40:
Ok ik ben dus niet de enige met dit idee :)

Zijn deze wellicht geschikt om voldoende gevoel te houden?
https://www.ferrysmitracing.nl/nl_NL/p/Dunlop-X-MAX/74

En kwa handschoenen lijkt het er op dat je dan voor wielrennerhandschoenen moet kijken?
Ziet er prima uit. Zool lijkt ongeveer net zo dik als in mijn kartschoenen. Je kan ze altijd uitproberen, mochten ze toch te dik zijn dan stuur je ze gewoon terug. Ook een nette prijs voor die schoen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
Ok, bedankt dan ga ik denk ik voor die schoenen, zien er leuk uit en niet te duur.

Kwam op die website ook nog goedkope handschoenen tegen:
https://www.ferrysmitracing.nl/nl_NL/p/Speed-F1-style/4

Lijkt me voldoende voor het simwerk toch? Of kun je beter investeren in Sparco omdat deze wellicht beter ventileren? Zweethanden lijkt me ook niet prettig.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

TonCoronel schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 15:47:
Ok, bedankt dan ga ik denk ik voor die schoenen, zien er leuk uit en niet te duur.

Kwam op die website ook nog goedkope handschoenen tegen:
https://www.ferrysmitracing.nl/nl_NL/p/Speed-F1-style/4

Lijkt me voldoende voor het simwerk toch? Of kun je beter investeren in Sparco omdat deze wellicht beter ventileren? Zweethanden lijkt me ook niet prettig.
Weet niet over welke handschoenen dat zijn, maar geloof mij. Die Sparco dingen die zijn warm. Ze absorberen wel maar zijn goed warm omdat ze ook brandvertragend zijn. Maar voor de rest niets mis mee. Het gaat erom dat je meer grip op je stuur hebt. Vaak zijn stuurtjes hier en daar wat dun en krijg je bijvoorbeeld blaren. Dan zijn handschoenen ideaal.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
Ik zie net dat dat bedrijf toevallig echt naast mijn afrit zit, ik rij er morgen wel even langs om de handschoenen te bekijken... Ik ga al als de brandweer dus brandvertragend is niet nodig :) als goedkopere dat niet zijn maar daardoor minder warm prefereer ik die.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:43

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Ik heb sinds gister de t300 Ferrari, echt een juweeltje om te zien tov van de g27.. Dit lijkt geen speelgoed maar echt haha:) eerste indruk is dus heel goed, gister nacht ff gereden ermee, weinig tot niets nog echt ingesteld kwa ffb.. Alles nog standaard in Windows en in iracing force op 8.4% en de damping en min. Force op 0%.. Voelt echt heel anders aan..

Maar wat zijn goede settings voor de thrustmaster t300 voor iracing??
Kon zo snel niet echt iets vinden op internet/fora..

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Pagina: 1 ... 57 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies