iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 56 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
jvaneijk schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 09:25:
[...]

Ik heb de Aniversary update geinstalleerd van de week voor Windows 10 en dit zorgde er alleen voor dat mijn CPU naar 100% ging, en dat mijn Logitech G25 ermee stopte. Dit had te maken met drivers die windows zelf even had geupdate.

de CPU problemen heb ik op kunnen lossen door het vinkje uit te zetten voor Tips over Windows weergeven

Instellingen --> Systeem --> Meldingen en acties
Liep daar de pc op vast?? Lekker handig dan zo, Windows 10 (ik heb er zelf momenteel nog geen problemen mee)

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

• jvaneijk
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-05 12:10

jvaneijk

Dr.Oak

Kaasdipje schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 01:45:
Dag heren (& dames?). Ik ben op zoek naar een fatsoenlijk stuur om mee te beginnen. Heb het al eens met een heel goedkoop stuur geprobeerd maar dat is niet goed bevallen. De bedoeling is om zowel iRacing als F1 2016 hier mee te gaan spelen. Op dit moment is mijn oog gevallen op de Logitech Gaming G29 Driving Force. Is dit een grote verbetering boven de G27? (30 euro verschil).

Dit is wel ongeveer het limiet dat ik op dit moment zou willen/kunnen uitgeven. Raden jullie dit stuur aan? Ik wil wel nieuw kopen omdat ik niet weer het marktplaats schip in ga :P
Hoi, je kan je vraag beter in dit draadje stellen. Hier gaat het eigenlijk voornamelijk over iRacing.

Zelf ben ik in het bezit van een Logitech G25, de G27 en nu de G29 zijn opvolgers hiervan, persoonlijk zou ik nooit meer een Logitech stuurtje kopen omdat ik het wat te houterig vind. Je kan dan denk ik beter voor een T300 gaan ipv de G29

Hier nog even een vergelijking van je opties

iRacing Profiel

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

flopdoc schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 09:31:
[...]

Liep daar de pc op vast?? Lekker handig dan zo, Windows 10 (ik heb er zelf momenteel nog geen problemen mee)
Nou ja vast wil ik niet zeggen want ik heb een redelijk systeem, maar hij werdt er wel extreem langzaam van. Maandagavond tijdens het monday tournament had ik nog geen last, hierna nog even wat rondjes op imola met de Skip en toen begon het. Nu geen problemen meer mee nadat ik mijn fix had gevonden.

iRacing Profiel

• flopdoc
jvaneijk schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 09:38:
[...]

Nou ja vast wil ik niet zeggen want ik heb een redelijk systeem, maar hij werdt er wel extreem langzaam van. Maandagavond tijdens het monday tournament had ik nog geen last, hierna nog even wat rondjes op imola met de Skip en toen begon het. Nu geen problemen meer mee nadat ik mijn fix had gevonden.
Ok. In ieder geval dank voor de tip, goed om in t achterhoofd te houden.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

• NinjaTrek2891
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-05 14:28
flopdoc schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 09:41:
[...]

Ok. In ieder geval dank voor de tip, goed om in t achterhoofd te houden.
Ik heb geen enkel probleem met Windows 10 aniversary update. Enige wat ik wel even moest doen was mn nvidia drivers updaten na de laatste. Toen was het kleine probleem wat ik had gelijk verholpen.

Het leek er op dat mijn profile instellingen waren veranderd in nvidia control panel. Na een install van de nieuwe drivers stonden deze er gelijk weer in.

• DarkPino
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-09 20:36
Kaasdipje schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 01:45:
Dag heren (& dames?). Ik ben op zoek naar een fatsoenlijk stuur om mee te beginnen. Heb het al eens met een heel goedkoop stuur geprobeerd maar dat is niet goed bevallen. De bedoeling is om zowel iRacing als F1 2016 hier mee te gaan spelen. Op dit moment is mijn oog gevallen op de Logitech Gaming G29 Driving Force. Is dit een grote verbetering boven de G27? (30 euro verschil).

Dit is wel ongeveer het limiet dat ik op dit moment zou willen/kunnen uitgeven. Raden jullie dit stuur aan? Ik wil wel nieuw kopen omdat ik niet weer het marktplaats schip in ga :P
Ik weet niet waar je woont? Als je in de buurt van Wormerveer woont mag je best mijn reserve stuur eens lenen om te kijken of dat bevalt.

iRacing Profiel

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-09 12:01
Ik heb de Windows 10 updates gewoon uit staan.. Pc dient toch enkel voor iRacing

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
Ik heb ook wel interesse om mee te rijden in de GES, liefst met een CDP.

Idem trouwens voor die VEC Road America 5h. HPD, GT1 of de Audi daar voor mij.

Mijn iRacing profiel

• GeertSamuel
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 21-10-2022
Gisteren voor het eerst een 25 lap rookie oval race gereden. Ging op zich goed, lag in ronde 10 3e, daarna crashte een achterligger die ik niet meer kon ontwijken, en vanuit daar ging niks meer goed, en maakte ik de ene na de andere fout.

Nu is wel mijn vraag, ik heb er gisteren aan mee gedaan, maar zie hem niet in m'n account staan....klopt dat of heb ik wat fout gedaan?

http://members.iracing.co...eerStats.do?custid=245688

Vanavond maar opnieuw proberen.

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

GeertSamuel schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:49:
Gisteren voor het eerst een 25 lap rookie oval race gereden. Ging op zich goed, lag in ronde 10 3e, daarna crashte een achterligger die ik niet meer kon ontwijken, en vanuit daar ging niks meer goed, en maakte ik de ene na de andere fout.

Nu is wel mijn vraag, ik heb er gisteren aan mee gedaan, maar zie hem niet in m'n account staan....klopt dat of heb ik wat fout gedaan?

http://members.iracing.co...eerStats.do?custid=245688

Vanavond maar opnieuw proberen.
Ik zie helemaal niets staan bij jouw stats... Ook niet voor road, neem aan dat je toch wel eens een paar rondjes hebt gereden als practive op een officiele serie en niet alleen local (test)

iRacing Profiel

• GeertSamuel
jvaneijk schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:22:
[...]

Ik zie helemaal niets staan bij jouw stats... Ook niet voor road, neem aan dat je toch wel eens een paar rondjes hebt gereden als practive op een officiele serie en niet alleen local (test)
Jazeker heb ik dat, gisteravond pas. Daarvoor alleen local (test). Ik ga vanavond weer bezig, dus ik wacht het dan even af.

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 09:41

derx666

mecker ende blaet

Gruwel84 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 08:28:
Mja, dat is het nu net, ik heb bewust even gewacht met die W10 update, omdat genoemde kameraad aangaf daarmee iracing helemaal niet meer aan de praat kreeg.
Ik heb ff mijn ssd gecloned naar een ouwe harde schijf, die geupgrade naar Windows 10 zodat ik in ieder geval de digitale licentie heb. En daarna de HDD eruit gehaald, en mijn SSD met Windows 7 weer teruggezet :)
Ik wacht lekker af totdat alles stabiel is.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

Voor alle geïnteresseerde rijders heb ik vanavond vanaf 21:00u tot 01:00u een open practice sessie met de Ruf C-Spec op MOSPORT.

Als het een beetje meezit zal ik zelf ook aanwezig zijn in deze practice, zolang alles goed verloopt. Indien mij dat echt niet gaat lukken zal ik hem cancellen maar ga er maar niet vanuit.

Ik hoop dat we wat van elkaar op kunnen steken.

Zie hier alle specs:
Session name:Training Ruf C-Spec @ MOSPORT
Private:no
Server:NL-Ams
Track:Canadian Tire Motorsports Park
Time Of Day:Afternoon
Car:Ruf RT 12R C-Spec
Max Fuel Fill %:100
Weight Penalty KG:0.0
Weight Penalty LBS:0
Fixed Setup:N
Maximum racers:40
Tournament:no
Weather:Dynamic
Practice length:240 minutes
Qualifier length:0 minutes
Race length:No race
Starting type:Standing start
Num fast repairs:0
Full course cautions:Off
1 class per car type:Off
Restart type:Single file
Hardcore level:Disallow all driving aids (but clutch assist OK)
Restrict results:no
Incident limit:No limit
Lucky dog:Off
Auto-Clean Marbles:Yes
Practice:Automatically Generated

iRacing Profiel

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

NickThissen schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 10:05:

Seizoen 3 van de GoT Endurance Series (GES) gaat weer beginnen! De tracks, race lengtes en auto's zijn zojuist bekend gemaakt. De eerste race is op 15 Oktober.

We hopen dat er dit seizoen weer een aantal mensen vanuit GoT meedoen :)
Maak ik uit die final race op dat de NES dan dezelfde auto's gaat aanhouden? Anders zit je met een behoorlijk potentieel ervaringsverschil in voertuig. Of ik sla de plank volledig mis, en er wordt uitgegaan dat de top3 teams wel teams zijn met flink wat ervaring :)

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Verwijderd

DirkT schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 16:08:
[...]

Maak ik uit die final race op dat de NES dan dezelfde auto's gaat aanhouden? Anders zit je met een behoorlijk potentieel ervaringsverschil in voertuig. Of ik sla de plank volledig mis, en er wordt uitgegaan dat de top3 teams wel teams zijn met flink wat ervaring :)
Le Mans is niet zo'n moeilijke baan. Ben alleen benieuwd of er vrije wagenkeuze is voor de teams die een plekje bemachtigen. DP is leuk, HPD niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Red Baron
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:32
GeertSamuel schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:31:
[...]

Jazeker heb ik dat, gisteravond pas. Daarvoor alleen local (test). Ik ga vanavond weer bezig, dus ik wacht het dan even af.
Ik zie geen practice sessies (met anderen), maar je resultaat staat er wel gewoon.
Dit was in een unofficial series, dus als je het vinkje weghaalt bij "Official sessions only" staat hij wel in het overzicht.

http://members.iracing.co...do?&subsessionid=17437860

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

• Vinslo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 26-09 13:16
Never mind. Spuit 11 :P

[ Voor 96% gewijzigd door Vinslo op 11-08-2016 18:04 ]

• Gruwel84
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-08 16:46
derx666 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 14:56:
[...]

Ik heb ff mijn ssd gecloned naar een ouwe harde schijf, die geupgrade naar Windows 10 zodat ik in ieder geval de digitale licentie heb. En daarna de HDD eruit gehaald, en mijn SSD met Windows 7 weer teruggezet :)
Ik wacht lekker af totdat alles stabiel is.
Haha, ja ik heb een syteem image ff gemaakt. Als het er niet op vooruit gaat, ben ik binnen 15min terug in de oude omgeving idd.

iRacing Profiel

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 09:41

derx666

mecker ende blaet

Hier werd het een beetje kort dag omdat 29-7 officieel de laatste dag was dat de update gratis was. Ik heb me er niet echt in verdiept of alles wel goed compatible was, en dan nog zou ik het liefste een kale install van Windows 10 hebben. Even updaten vanaf een geclonede schijf was voor mij de makkelijkste en snelste optie zonder dat ik ook maar enig risico op dataverlies enz zou lopen.
Als ik straks toe ben aan Windows 10 dan installeer ik wel clean vanaf een iso. Op dit moment voldoet Win 7 nog prima.

Bijkomstig voordeel is dat mijn Windows 7 Ultimate licentie nogal een shady afkomst heeft (een of andere licence4u site ofzo), en ik dus nu een volledige Win 10 Pro licentie er aan overgehouden heb :P

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

• The_FrankO
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Gruwel84 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 00:45:
[...]

Ja zag ineens iemand zijn excuses aanbieden aan je. Balen zeg. Mijn race ging gewoon stabiel, 7e worden in een split waar een officiele niet nader te noemen aston martin rijder er met de winst vandoor ging was wel lekker. Gisteren moest ik de laatste 3 rondjes nog flink trappen om je achter me te houden.
Ik zie dat jij een kwalificatie tijd hebt neergezet. Dat ga ik ook maar eens doen, heb na ronde 1 vaak al zo'n 40 seconde achterstand, of twee ronde :P
Phydomir schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 06:52:
[...]

Oh, ik zocht de schuld al bij mijn Oculus (had er daarvoor eigenlijk geen last van, maar ben die gaan gebruiken na de laatste grote update) maar er zijn dus meer mensen die de laatste tijd BSODs hebben in iRacing?
Het is geen BSOD, gewoon terug op desktop met popup "iRacing.exe stopped working".

iRacing Profiel | Mijn SimRig

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
DirkT schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 16:08:
[...]

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. De top 3 gaat instappen in de NES auto's. Welke dat zijn en de manier waarop de auto gekozen wordt is nog niet duidelijk, dat zal van de NES afhangen natuurlijk. Maar de kans is groot dat de GES top 3 een andere auto "moet" rijden in de NES race inderdaad. Zelfs al zou de NES maar 2 classes doen (zodat het technisch mogelijk is om de GES auto's als aparte class bij te voegen) dan is het toch niet leuk om met 3 teams per class te rijden?

En ja, als je na 5 races top 3 in de GES kan halen dan heb je denk ik wel ervaring genoeg om met een Le Mans race mee te doen :) Of je moet echt enorm veel geluk gehad hebben ofzo :+

Mijn iRacing profiel

• DarkPino
Alleen dan weer de vraag: top 3 per klasse of top 3 overall?

iRacing Profiel

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

jvaneijk schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 15:02:
Voor alle geïnteresseerde rijders heb ik vanavond vanaf 21:00u tot 01:00u een open practice sessie met de Ruf C-Spec op MOSPORT.

Als het een beetje meezit zal ik zelf ook aanwezig zijn in deze practice, zolang alles goed verloopt. Indien mij dat echt niet gaat lukken zal ik hem cancellen maar ga er maar niet vanuit.

Ik hoop dat we wat van elkaar op kunnen steken.

Zie hier alle specs:
Session name:Training Ruf C-Spec @ MOSPORT
Private:no
Server:NL-Ams
Track:Canadian Tire Motorsports Park
Time Of Day:Afternoon
Car:Ruf RT 12R C-Spec
Max Fuel Fill %:100
Weight Penalty KG:0.0
Weight Penalty LBS:0
Fixed Setup:N
Maximum racers:40
Tournament:no
Weather:Dynamic
Practice length:240 minutes
Qualifier length:0 minutes
Race length:No race
Starting type:Standing start
Num fast repairs:0
Full course cautions:Off
1 class per car type:Off
Restart type:Single file
Hardcore level:Disallow all driving aids (but clutch assist OK)
Restrict results:no
Incident limit:No limit
Lucky dog:Off
Auto-Clean Marbles:Yes
Practice:Automatically Generated
Server is on!

iRacing Profiel

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:26

Arfman

Drome!

Leuk de GES. Toch maar eens kijken of ik mee kan gaan doen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04:17

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
DarkPino schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 21:03:
Alleen dan weer de vraag: top 3 per klasse of top 3 overall?
Top 3 per class staat er toch?

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• DarkPino
Ik heb het niet zien staan. Maar vorig jaar was daar wat onduidelijkheid over dus zodoende :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieu_NL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-11-2024
Heerlijk geoefend met de Ruf c-spec op Canadian tire motorsportpark. De auto enigszins onder controle met een 1.24. tijd. Nu werken aan de bandenslijtage door meer rechte lijnen te rijden. Dank voor de rijtips en setup Patrick en Pascal en Jordy voor het hosten van de sessie. Was gezellig!

[ Voor 13% gewijzigd door Mathieu_NL op 12-08-2016 00:17 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

Mathieu_NL schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 00:07:
Heerlijk geoefend met de Ruf c-spec op Canadian tire motorsportpark. De auto enigszins onder controle met een 1.24. tijd. Nu werken aan de bandenslijtage door meer rechte lijnen te rijden. Dank voor de rijtips en setup Patrick en Pascal en Jordy voor het hosten van de sessie. Was gezellig!
Idd, hartelijk dank aan Pascal en Patrick, en ook natuurlijk een beetje aan Mathieu. Was super gezellig. Nu naar bed en morgenavond misschien nog even lokaal oefenen. Zodat we aanstaande maandag beter mee kunnen komen dan afgelopen keer in de KIA :D

Ik had trouwens ook een tijd van 1:24:6 Mathieu, dus scheeld nu nog 3 tiende. Das met doe heuvel in zijn 5 of niet denk ik :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeertSamuel
Voor mij een eerste avond echt even alles onderzoeken van iRacing. Bedankt voor de tip Patrick van het YouTube account, je was net weg toen ik antwoordde. Ik heb nog veel te leren, vooral bezig elke keer grenzen te verleggen en vond het voor mezelf niet eens slecht een 1:26:4 te klokken. Nog wel ver van de pace die jullie reden, maar ik heb morgenavond weer wat te doen :)...

[ Voor 7% gewijzigd door GeertSamuel op 12-08-2016 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:20
Normaal zeg ik uit gewoonte dat iRacing de go to sim is voor pick up racing. Gisteren het snot uit mijn neus gereden in een split die net een te hoge SOF had voor me. 20 ronden knokken, voor P9, altijd binnen een paar autolengtes.

Met compleet wildvreemden netter geknokt dan vaak in mijn rF2 league tijdens officiele races gebeurd... Dat geeft je toch te denken :X

Overigens qua rij eigenschappen en sturen, blijft rF2 met afstand mijn main sim, daar kan iRacing mijns inziens niet tegenop. Competitief en qua pickup racing, vind ik iRacing ongekroonde koning :) Sterker nog,
ik zie het wel gebeuren dat ik mijn abo aanhoud om racecraft te oefenen in seizoenen om er zo in mijn main sim beter van te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schuey schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 10:48:
Normaal zeg ik uit gewoonte dat iRacing de go to sim is voor pick up racing. Gisteren het snot uit mijn neus gereden in een split die net een te hoge SOF had voor me. 20 ronden knokken, voor P9, altijd binnen een paar autolengtes.

Met compleet wildvreemden netter geknokt dan vaak in mijn rF2 league tijdens officiele races gebeurd... Dat geeft je toch te denken :X

Overigens qua rij eigenschappen en sturen, blijft rF2 met afstand mijn main sim, daar kan iRacing mijns inziens niet tegenop. Competitief en qua pickup racing, vind ik iRacing ongekroonde koning :) Sterker nog,
ik zie het wel gebeuren dat ik mijn abo aanhoud om racecraft te oefenen in seizoenen om er zo in mijn main sim beter van te worden.
rF2 is gaat wel een stuk beter om met een beetje contact tussen de auto's. Daar kun je zonder zorgen een beetje 'rubben'. In iRacing is dat veel onvoorspelbaarder

De SOF races kunnen zeer competatief zijn waar kleine foutjes direct plekken kosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

NickThissen schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 19:14:
[...]

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. De top 3 gaat instappen in de NES auto's. Welke dat zijn en de manier waarop de auto gekozen wordt is nog niet duidelijk, dat zal van de NES afhangen natuurlijk. Maar de kans is groot dat de GES top 3 een andere auto "moet" rijden in de NES race inderdaad. Zelfs al zou de NES maar 2 classes doen (zodat het technisch mogelijk is om de GES auto's als aparte class bij te voegen) dan is het toch niet leuk om met 3 teams per class te rijden?

En ja, als je na 5 races top 3 in de GES kan halen dan heb je denk ik wel ervaring genoeg om met een Le Mans race mee te doen :) Of je moet echt enorm veel geluk gehad hebben ofzo :+
Het lijkt me ook dat de teams gewoon instappen in "dezelfde" classes. Maar zoals Rudy ook al zegt, dat is wel raar, want een Corvette Prototyp komt wat mij betreft echt niet in de buurt van een HPD. En vandaar dat ik dan toch mijn vraagtekens zet bij de ervaring van zulke teams. Tuurlijk, het zullen de toprijders zijn, maar ze hebben er niet al een seizoen opzitten met die auto, geen setups en wat ik zelf aan iets als de GES of NES fijn vind, ze hebben nog nooit met de teams gereden, en vice-versa.

Begrijp me niet verkeerd, ik wil het niet afkraken, verre van, vind het juist erg leuk om de series met elkaar te laten samenwerken. Maar ik kan me wel zo voorstellen dat we voor verrassingen kunnen komen te staan als puntje bij paaltje komt.

Natuurlijk een non-discussie als blijkt dat de NES dezelfde classering aanhoudt :+

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:32

Niellie41

[object Object]

5 weken lijkt me wel genoeg tijd om je voor te bereiden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niellie41 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 13:34:
5 weken lijkt me wel genoeg tijd om je voor te bereiden. :)
Als je na 5 weken een auto nog niet onder controle hebt, dan is er iets mis ;) .

Het halen van de top3 is een uitdaging op zich, of er daarna vrije keus is zien we wel. Er zullen dan alsnog ergens 9 wagens uit kwalificatie vandaan moeten komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmoc
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09 21:17
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/11jm72h.png

In mijn derde week van de Trial zijn de D-Licenses binnen :P
Heb meteen maar de Fanatec V3 pedalen besteld om het te vieren!

Helaas ben ik echt vreselijk slecht. Nu heb ik al even rondgekeken op de GoT iRacing site.
Zijn er nog nieuwe beginner sessies gepland? Het schema leek een beetje verouderd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Vakantieperiode en druk op werk...
Binnenkort pakken we het weer op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Argh, WIndows 10 automatische update > Ati Radeon probleem > systeem in een Systeemherstel-loop.
Morgen naar Vlieland, dus over 2 weken maar weer een schone installatie doen en Iracing herinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
jvaneijk schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 15:02:
Voor alle geïnteresseerde rijders heb ik vanavond vanaf 21:00u tot 01:00u een open practice sessie met de
Zoals belooft :)

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
  • Laatst online: 26-09 13:29
DarkPino schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 13:24:
[...]

Ik weet niet waar je woont? Als je in de buurt van Wormerveer woont mag je best mijn reserve stuur eens lenen om te kijken of dat bevalt.
Andere kant van Nederland helaas (Enschede). Wel bedankt voor het aanbod!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik heb ineens een vreemd probleem dat mijn FPS inzakt na een korte tijd... Als ik in een practice sessie stap (FR op Oulton park) dan rij ik met 300+ FPS de pits uit. Dan na een korte tijd (halverwege de outlap ofzo) zakt hij ineens in tot 80-100 en blijft daar ook. Soms is het iets meer, dan zakt hij tot 150 ofzo, maar de 300 die ik in het begin haal komt hij niet meer in de buurt. Soms duurt het iets langer (rondje of 5) om in te zakken en dan is hij de eerste paar rondjes gewoon 300+, dus het heeft niks te maken met aantal mensen in de server of waar op de track ik zit ofzo...

Zal later eens een andere track proberen. Iemand anders dit ook wel eens gezien?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NickThissen schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 14:24:
Ik heb ineens een vreemd probleem dat mijn FPS inzakt na een korte tijd... Als ik in een practice sessie stap (FR op Oulton park) dan rij ik met 300+ FPS de pits uit. Dan na een korte tijd (halverwege de outlap ofzo) zakt hij ineens in tot 80-100 en blijft daar ook. Soms is het iets meer, dan zakt hij tot 150 ofzo, maar de 300 die ik in het begin haal komt hij niet meer in de buurt. Soms duurt het iets langer (rondje of 5) om in te zakken en dan is hij de eerste paar rondjes gewoon 300+, dus het heeft niks te maken met aantal mensen in de server of waar op de track ik zit ofzo...

Zal later eens een andere track proberen. Iemand anders dit ook wel eens gezien?
Dit gedrag heb ik wanneer mensen joinen. Dan ga ik bijna altijd flink terug in fps en krijg ik een soort constante stutter/tearing. Soms verdwijnt het spontaan, maar soms blijft het ook gedurende de sessie bestaan. Bij overgang naar qualy en race verdwijnt het weer, dus ik maak me er voorlopig niet zo druk om. Heb dit verschijnsel nu al een build of 2. Daarvoor nooit problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Verwijderd schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 14:47:
[...]

Dit gedrag heb ik wanneer mensen joinen. Dan ga ik bijna altijd flink terug in fps en krijg ik een soort constante stutter/tearing. Soms verdwijnt het spontaan, maar soms blijft het ook gedurende de sessie bestaan. Bij overgang naar qualy en race verdwijnt het weer, dus ik maak me er voorlopig niet zo druk om. Heb dit verschijnsel nu al een build of 2. Daarvoor nooit problemen.
Hmm... ik denk niet dat het dit is. Ik merkte het gisteravond al en sindsdien op zitten letten of het overeenkomt met hoeveel mensen op de server en wanneer ze joinen maar dat was niet zo.

Ik heb nu de memory sliders wat hoger gezet en een race gedaan en geen problemen gehad, misschien is het nu opgelost... Wel vreemd dat ik er nu ineens last van heb want die sliders staan al heel lang laag (daar kreeg ik betere performance mee op dx11 maar rij nu weer dx9 en nooit terug gezet).

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ray1979
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-09 13:04
NickThissen schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 14:24:

Ja, dit herken ik. Had ik afgelopen week ook voor het eerst (Skip Barber open practice op Sonoma, heb een AMD 290 voor 3x1080p). Na het lezen van een post over windows 10 anniversary update op iRacing forum (ik heb momenteel enorm traag internet dus kan zo snel geen link tevoorschijn toveren), ben ik geswitcht naar DX9 mode voor iRacing en heb ik de superfetch functie van W10 uitgezet. Dit heeft het probleem bij mij opgelost. Heb beide tegelijkertijd gewijzigd, dus kan niet met 100% zekerheid aangeven wat de doorslag gaf, maar ik vermoed DX9... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik heb geen W10 nog...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
- mag verwijderd worden, is voor een ander topic -

[ Voor 88% gewijzigd door Luxicon op 13-08-2016 22:25 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
Vraagje- Is het het waard om (aangezien ik morgen,zondag, mijn eerste stuur binnen krijg) - De Ruff C-Spec en het Canadian Tire Motorsports Park te kopen zodat ik maandag mee kan doen? Of raden jullie aan om eerst een tijdje te trainen. Ik ben zeker geen divebomber in de eerste bocht, maar ik zal natuurlijk genoeg te leren hebben de komende tijd. Ik ben ook zeker bereid om me op volgende week (of de week daar op) te richten. Zou het te doen zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik zou eerst maar eens opbouwen met de mx-5 om iRacing onder de knie te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:54

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

De basic content bied genoeg plezier voor de komende tijd. Met die content leer je al veel over iracing. Over een tijdje miss als ie uit de tokkie class ben iets aanschaffen.

Ik ben zelf te snel verder gegaan. Van mx5, naar skip half seizoen en toen de gt3 in.. Leuk gt3 maar heb er niks te zoeken.. Rijd nu in de rug gt3, en dat is een stuk leuker..

Wil volgend seiZoen denk weer terug naar de skip omdat dat zo goede auto is om te leren racen.

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkPino
Nou allerlaatste poging.. :D

5 Uurs race op Road America komend weekend, iemand zin om samen met mij mee te doen?

http://members.iracing.co...sts/list/100/3494013.page

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

Tnx ga even bestuderen

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
Kaasdipje schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 01:46:
Vraagje- Is het het waard om (aangezien ik morgen,zondag, mijn eerste stuur binnen krijg) - De Ruff C-Spec en het Canadian Tire Motorsports Park te kopen zodat ik maandag mee kan doen? Of raden jullie aan om eerst een tijdje te trainen. Ik ben zeker geen divebomber in de eerste bocht, maar ik zal natuurlijk genoeg te leren hebben de komende tijd. Ik ben ook zeker bereid om me op volgende week (of de week daar op) te richten. Zou het te doen zijn?
Ik zou eerst goed trainen. Zodat je alles wat je gaat doen ook plezier in gaat hebben ipv frustratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinslo
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 26-09 13:16
DarkPino schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 11:09:

5 Uurs race op Road America komend weekend, iemand zin om samen met mij mee te doen?

Is toch pas op 3 september? Ik wil me heel graag op endurance gaan richten, maar weet niet of ik op dit moment al snel genoeg ben en nog niet zeker of ik op dat moment kan.

In races ben ik meestal wel behoorlijk consistent qua lap times, dus denk dat endurance wel bij me past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
JoepW schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 08:04:
Ik zou eerst maar eens opbouwen met de mx-5 om iRacing onder de knie te krijgen :)
Sowieso moet ik van dit autootje zeggen dat het je de basics aardig bijbrengt, het is wel geen skippy, maar gewichtsverplaatsing kun je al aardig mee leren spelen en je hebt heel erg veel marge om foutjes te herstellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Verwijderd schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 11:25:
[...]

rF2 is gaat wel een stuk beter om met een beetje contact tussen de auto's. Daar kun je zonder zorgen een beetje 'rubben'. In iRacing is dat veel onvoorspelbaarder

De SOF races kunnen zeer competatief zijn waar kleine foutjes direct plekken kosten :)
Met de Skippy raakte ik een race terug, iemand heel zacht op zijn rechter achterwiel, en ging echt 3 keer over kop.
Schuey schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 15:43:
[...]

Sowieso moet ik van dit autootje zeggen dat het je de basics aardig bijbrengt, het is wel geen skippy, maar gewichtsverplaatsing kun je al aardig mee leren spelen en je hebt heel erg veel marge om foutjes te herstellen :)
De Mazda vind ik zelf wel erg leuk rijden. De Skippy vind ik eigenlijk makkelijker rijden. Ik denk dat je daar goede lijnen moet rijden om een goede race neer te zetten. Hoe het precies komt weet ik niet, maar de Mazda komt lichtvoetig over en heb daarmee tot toe spannende races mee gehad. De meeste mensen hou ik met de Skippy niet bij, bij de Mazda gaat dat beter.

Daar moet ik wel bijzeggen, dat die races vooral de rookie Mazda cup waren, en het bij advanced een stuk lastiger is om de anderen bij te benen. Al gaat me dat ook beter af dan bij de Skippy.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Ik rijd nu in dezelfde rookie cup als waar je het over hebt denk ik, global mx-5 cup, en kom een goede seconde tekort op de snellere. Dat zijn dan wel vaak mensen met een a license :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Laatst online: 02:02
Wat hier gebeurt mag dat?

Hij maakte voor het rechte stuk wel aardige gang maar op het rechte stuk ging hij op de rem.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JazzGreenway
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:38
Nee vanwege voor de hand liggende redenen. Zou het zeker protesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de binnenkant niet de P1 auto ipv de Ford? Dan kan ik de Ford wel begrijpen en zit de Audi te azen om hem een zwarte vlag aan te naaien.

Zowiezo protesteren iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkullboyNL
  • Laatst online: 02:02
Oke bedankt.

Ik ben zelf niet zo van protesten in dienen. Iedereen kan een foutje maken en vooral in de gt3 klasse gebeuren er veel ongelukken dus ik hem me daar bij neergelegd maar hier werd ik erg boos van.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Volgens mij is de Audi P1 inderdaad toch? Dan nog doet de Ford het heel erg verkeerd maar dan snap ik in ieder geval waarom hij zoveel afremt. De Audi doet in principe weinig verkeerd behalve dat hij misschien wat langzaam rijdt (beetje lastig zien zo), maar volgens mij houdt hij wel een constante snelheid.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sambaggio
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-09 15:52
DarkPino schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 11:09:

Ik doe hier ook aan mee en is niet komend weekend maar pas 3 september! Dus nog tijd zat

iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeertSamuel
Kaasdipje schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 01:46:
Precies wat JoepW zegt. Ik ben vorige week donderdag begonnen met iRacing. Eerst ook in een Ruff C-Spec willen stappen en willen stampen, ging niet echt best. Daarom maar begonnen met de Mazda MX-5 op Lime Rock, een paar races doen voor het gevoel, en inmiddels ben ik er wat meer bedreven in. Als ik m'n racepace nog zo'n 1 seconde om laag krijg dan kan ik mee met voor plaatsen 2,3,4. De kwali is er al wel met een 1.03, snelste tijd tot nu toe 1.02.005. Uiteindelijk ga je net zoveel lol beleven aan de Mazda als je nu denkt te hebben in de Ruff C-Spec. Ik blijf voorlopig nog op Lime Rock met de Mazda racen, voor het gevoel en om stappen in m'n licentie te maken.

En ik heb nu echt donders veel plezier in die Mazda, wat ik eerst dacht nooit te kunnen hebben. Alleen jammer dat je soms van die mongolen hebt die graag car contact maken, achteruit de baan op rijden na een spin off etc. etc.
JoepW schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 08:04:

[ Voor 8% gewijzigd door GeertSamuel op 15-08-2016 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

GeertSamuel schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 15:46:
[...]

Precies wat JoepW zegt. Ik ben vorige week donderdag begonnen met iRacing. Eerst ook in een Ruff C-Spec willen stappen en willen stampen, ging niet echt best. Daarom maar begonnen met de Mazda MX-5 op Lime Rock, een paar races doen voor het gevoel, en inmiddels ben ik er wat meer bedreven in. Als ik m'n racepace nog zo'n 1 seconde om laag krijg dan kan ik mee met voor plaatsen 2,3,4. De kwali is er al wel met een 1.03, snelste tijd tot nu toe 1.02.005. Uiteindelijk ga je net zoveel lol beleven aan de Mazda als je nu denkt te hebben in de Ruff C-Spec. Ik blijf voorlopig nog op Lime Rock met de Mazda racen, voor het gevoel en om stappen in m'n licentie te maken.

[...]
Om stappen in je licentie te maken moet je niet in je MX5 blijven rijden, maar moet je klasses pakken die meetellen voor je MPR. Als je eenmaal D licentie hebt kan je weer andere klasses rijden welke daarvoor weer meetellen. Het is wel handig om vertrouwd te raken met de MX5, omdat dat een goede auto is om het mee te leren, ook ben ik erachter gekomen dat de Spec Racer (Ford) ook wel een ontzettend lastig ding is om te handelen. Als je daarmee een beetje leuk mee kan komen denk ik dat je echt gebakken zit.

Maar beginnen met de MX5 en daarna de Spec Racer of Skippy. En veel races rijden om te wennen. Wat Geert zegt dat hij maar 1 sec. sneller moet rijden om tot de top te behoren is niet helemaal zo, dat is dan de top van jouw split waarschijnlijk. Als jij aan de hand van je SOF in een lage split zit nummer 5 van de 5 bijvoorbeeld dan heb je waarschijnlijk nog wel wat tijd te verbeteren ten opzichte van de top 3 in tijd in de topsplit. Maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar is meestal wel zo :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeertSamuel
jvaneijk schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 15:55:
[...]

Om stappen in je licentie te maken moet je niet in je MX5 blijven rijden, maar moet je klasses pakken die meetellen voor je MPR. Als je eenmaal D licentie hebt kan je weer andere klasses rijden welke daarvoor weer meetellen. Het is wel handig om vertrouwd te raken met de MX5, omdat dat een goede auto is om het mee te leren, ook ben ik erachter gekomen dat de Spec Racer (Ford) ook wel een ontzettend lastig ding is om te handelen. Als je daarmee een beetje leuk mee kan komen denk ik dat je echt gebakken zit.

Maar beginnen met de MX5 en daarna de Spec Racer of Skippy. En veel races rijden om te wennen. Wat Geert zegt dat hij maar 1 sec. sneller moet rijden om tot de top te behoren is niet helemaal zo, dat is dan de top van jouw split waarschijnlijk. Als jij aan de hand van je SOF in een lage split zit nummer 5 van de 5 bijvoorbeeld dan heb je waarschijnlijk nog wel wat tijd te verbeteren ten opzichte van de top 3 in tijd in de topsplit. Maar dat hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar is meestal wel zo :)
Ik kan het fout hebben, maar de races die enige die ik nog in m'n rookie class beschikbaar heb zijn de MX5 races op Lime Rock. Een andere mogelijkheid is de Industriefahrten Fun, die wil ik morgen gaan oppakken.

Ik weet wel dat de echte top veel sneller rijdt. Alleen in de races waarin ik wordt ingedeeld is de SOF van de race, zit mijn pace ong. een seconde van de top van op dat moment af. Ik heb sowieso nog heel veel tijd te verbeteren, maar in plaats van verder kijken dan de neus lang is probeer ik het stapje voor stapje te bekijken en te doen O-) ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

GeertSamuel schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 16:06:
[...]

Ik kan het fout hebben, maar de races die enige die ik nog in m'n rookie class beschikbaar heb zijn de MX5 races op Lime Rock. Een andere mogelijkheid is de Industriefahrten Fun, die wil ik morgen gaan oppakken.

Ik weet wel dat de echte top veel sneller rijdt. Alleen in de races waarin ik wordt ingedeeld is de SOF van de race, zit mijn pace ong. een seconde van de top van op dat moment af. Ik heb sowieso nog heel veel tijd te verbeteren, maar in plaats van verder kijken dan de neus lang is probeer ik het stapje voor stapje te bekijken en te doen O-) ..
Dat is ook de bedoeling, wat betreft die stappen maken in je licentie, ik dacht dat je bedoelde van rookie naar A, dan moet je wel weer eens iets anders rijden :)

Als je beetje lekker gaat en niet teveel betrokken bent bij ongelukken of offtracks dan heb je met een paar races zo je D licentie. Ik weet dan niet of je ook nog rookie races kan doen om je IR verder omhoog te krijgen of natuurlijk naar beneden als je wedstrijd niet zo fijn verloopt, of dat dat alleen maar kan bij races waar je ook MPR voor hebt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

Wie gaan er vanavond eigenlijk het Monday Tournament meerijden? Als het beetje meezit ben ik weer van de partij. Maar weet het nog niet helemaal zeker.. Aangezien de zwangere vrouw beetje nesteldrang krijgt heeft ze allemaal taakjes bedacht die ze zelf niet meer kan / mag doen :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeertSamuel
jvaneijk schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 16:13:
[...]

Dat is ook de bedoeling, wat betreft die stappen maken in je licentie, ik dacht dat je bedoelde van rookie naar A, dan moet je wel weer eens iets anders rijden :)

Als je beetje lekker gaat en niet teveel betrokken bent bij ongelukken of offtracks dan heb je met een paar races zo je D licentie. Ik weet dan niet of je ook nog rookie races kan doen om je IR verder omhoog te krijgen of natuurlijk naar beneden als je wedstrijd niet zo fijn verloopt, of dat dat alleen maar kan bij races waar je ook MPR voor hebt.
Ik zal ook zeker niet in de Mazda blijven, zodra de mogelijkheden worden op gegooid met de D licentie ga ik zeker verder. De Mazda is leuk voor NU, laat ik het zo maar stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
jvaneijk schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 16:16:
Wie gaan er vanavond eigenlijk het Monday Tournament meerijden? Als het beetje meezit ben ik weer van de partij. Maar weet het nog niet helemaal zeker.. Aangezien de zwangere vrouw beetje nesteldrang krijgt heeft ze allemaal taakjes bedacht die ze zelf niet meer kan / mag doen :)
Ik ben er vanavond.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Volgens mij is het juist de bedoeling dat je mee doet aan series waarin je zit met je licentie om hoger te komen.

Ben je bv rookie, dan moet je 4 rookie races doen.
Ben je bv C, dan moet je 4 races doen in een C serie

En uiteraard een SR hebben van 4 of hoger.

Maar aan iedere beginner zou ik zeggen: Begin en blijf even lekker in de rookies klasse met de Mazda om wat ervaring op te doen. Dan lekker 1 vol seizoen een D series (skippy) en dan verder gaan kijken :)

Hoef je ook niet direct veel content aan te schaffen :) Scheelt ook weer, en kan je meer drinke in het cafe

Ben zeker van plan om er bij te zijn, heb alleen wel de 24x7 standby deze week, dus fingers crossed dat ik niet gebeld word :D

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
-PassY- schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 16:40:
Volgens mij is het juist de bedoeling dat je mee doet aan series waarin je zit met je licentie om hoger te komen.

Ben je bv rookie, dan moet je 4 rookie races doen.
Ben je bv C, dan moet je 4 races doen in een C serie
Ik vind de Skippy een geweldige auto waar je heel veel plezier in kan beleven en hij blijft leuk om te rijden.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 24-09 12:01
PatrickPost1972 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 16:44:
[...]

Ik vind de Skippy een geweldige auto waar je heel veel plezier in kan beleven en hij blijft leuk om te rijden.
+1, hij is wat traag maar je kan er zo close met racen. Dikke fun

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik ben er vanavond ook bij.
Wel een hele overstap van 2200 km knallen met Z3 in de Alpen naar een kever met veel vermogen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
A1AD schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 19:38:
[...]

+1, hij is wat traag maar je kan er zo close met racen. Dikke fun
Ja, dat kan ik mij voorstellen, als je eenmaal de snelheid te pakken hebt. Ik ben langzamer dan de meesten en rij vaak eenzaam rond. Met de Mazda heb ik vaak veel gevechten met andere auto's. Maar ik doe nu wel meestal de Skippy, en probeer sneller te worden. En ook omdat je daar goed SR mee kan verdienen (want ik wil graag naar de B klasse, niet zozeer om daar te racen, maar qua klasse dus. :))

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
1ste race: Erg lekker kunnen rijden om P2 met Rudy. Halverwege wel het gevoel ietsjes sneller te zijn, vooral in Moss, maar ja. Probeer maar eens het gaatje te vinden/maken. Aan het eind mijn banden ietsjes te warm waardoor ik niet helemaal door kon drukken ipv volgen.

2de race: Bocht 1 niet gehaald :\ Bijna iedereen weten te ontwijken, op 1 iemand na met een klein tikje op mijn achterwiel. Zwarte vlag, einde race.

Wel goed vermaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
Ik heb na een weekendje rust twee overheerlijke skip wedstrijden gereden. Waarvan 1 gewonnen.

De andere werd ik van de baan geforceerd en moest me terug vechten van 10 naar 4 :-) (Die finish was minder dan 0.01 verschil)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was wel even wennen om te heel-toe-en in deze wagen. Was de leiding in race 1 snel kwijt omdat de wagen ging glijden. Daarna leek het alsof er minder grip was dan tijdens kwalificatie. Duurde even voor ik daaraan gewend was. Dennis reed de draft uit en ik bleef allemaal kleine foutjes stapelen. Bij Moss wilde het terugschakelen ook niet helemaal lekker meer. Nog wel de snelste ronden gereden aan het einde vd stint dus wel tevreden.

Race 2 de ellende kunnen ontwijken door flink af te remmen toen de ellende begon. Daarna een leuke inhaal race gehad met aardige knokpartijtjes om er langs te komen. Moest toen Marco T2 niet hield mee de baan af, omdat ik aan de buiten kant zat. Uiteindelijk wel nog P1 kunnen bereiken en daarmee de double voor sfh ;) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Woei. Afgelopen eindelijk wat fatsoenlijke races gereden op de Nordschleife met de Audi.
Gisteren (vanacht :X) van 11 naar 4 gereden met 0 incident points :)

Had nog 3e kunnen zijn als ik vorige races wat beter op m'n brandstofverbruik had gelet :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-09 09:19
Leuke races gisteren. Kon race 1 niet echt meekomen, maar race 2 ging prima.
Tot dat...
Ik besloot om met de achterband op het gras te gaan bij het aanremmen voor the Esses. Dorifto met full lock naar rechts. Wel uit de muur kunnen houden en 'maar' twee plekken verloren, en 'maar' twee mensen een hartverzakking weten te bezorgen. :+

Daarna leuk verder gereden op plek 5 en ging nog prima.
Tot dat...
Ik net blokkeerde bij aanremmen voor Moss, en Dorifto met full lock naar rechts ging. Wel weer uit de muur kunnen houden en weer 'maar' twee plekken verloren en deze keer maar één persoon een hartverzakking kunnen geven.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasdipje
Heb niet mee gereden gisteren, maar ben wel druk met het leren. Elke keer als ik een stukje van mijn tijden af weet te schaven ben ik weer tevreden. Ik merk wel dat ik mezelf iets te veel probeer te pushen richting verbetering elke ronde, waarbij ik iets meer richting consistent goede rondes moet leren te komen.

Dit zal ook zeker nog te maken hebben met het 'leren kennen' van de baan en auto. Vanavond dus de nieuwe baan als ik me niet vergis. Ik zal van voren af aan moeten beginnen, maar ben erg benieuwd hoe dit verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramsho
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-09 12:29
Zat nog te twijfelen om mee te rijden gisteren, maar het is allemaal nog een beetje roestig na ruim een jaar niet meer te hebben gereden, Had wel al een lage 1.24 te pakken dus zachtjes aan komt het wel weer goed :)

Moet zeggen dat het met 3 schermen racen wel een verademing is, vergeleken met 1 scherm in het verleden

(Mijn iRacing Profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCT12
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23-07 20:18
Hallo,ik ga overstappen naar skipy,welke banen heb ik dan nodig????

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieu_NL
Dankzij de setup van Pascal in de eerste race en de setup van Joep in de tweede race gisteren de auto goed op de baan weten te houden met hier en daar wat kleine drifts. Ben blij dat ik vorige week veel geoefend heb met de auto en de baan. Kon daardoor met 1.24 tijden enigszins meeracen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieu_NL
@wct12. In Iracing onder kopje 'find official races' naar current series en dan bij skip Barber op + drukken. Dan zie je op welke banen er geraced wordt. In 'test' kan je op alle road banen rijden die je hebt aangeschaft.
Onder Find Official races, official race guide, zie je op welke tijden en welke baan er de huidige week geraced wordt om je irating te verbeteren.

[ Voor 34% gewijzigd door Mathieu_NL op 16-08-2016 11:40 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchDevil79
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-09 18:02

DutchDevil79

I race, therfore I am

Was weer leuk gister.

Race 1:
Redelijke start waarbij ik mijn positie kon behouden. Daarna leuke gevechten gehad met een aantal mensen. Bas zat achter me en kon na een fout in turn 5-6 mij inhalen op het rechte stuk. Waarna ik eigenlijk de hele race op zijn staart heb gezeten. Nog wel geprobeerd wat druk te zetten maar net toen hij een foutje maakt in de laatste ronde maak ik dezelfde fout waardoor hij toch zijn positie kan behouden.

Race 2:
Chaos bij de start waardoor ik vol moet remmen en een paar uitwijkingen moet maken. Er ging zelfs iemand over me heen. Gelukkig geen schade en ik kon ook weer snel aansluiten bij het voorste groepje racers. Daar was het de kleine moriaantjes en een voor een vielen ze voor me weg. Daardoor zat ik al snel achter Patrick op p2. Gaatje proberen te vinden maar ik moest ook achter me kijken want daar zat Rudy te drukken. Jammer genoeg vond Rudy eerder een kans voor een inhaal actie bij mij dan ik bij Patrick waardoor hij er voorbij kon. Daarna nog wel Patrick in kunnen halen om zo weer op p2 te rijden. Nog even spannend aan het einde toen ik in de laatste ronde een foutje maakte en Paul wel erg dichtbij kwam. Maar in plaats van om me heen te rijden gaf die mij een duwtje in de goede richting. Mooie 2de plek zo.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Verwijderd schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 23:33:
Bij Moss wilde het terugschakelen ook niet helemaal lekker meer. Nog wel de snelste ronden gereden aan het einde vd stint dus wel tevreden.
Was wel een paar keer schrikken daardoor :) Dacht een paar keer vol achterin te knallen bij moss

@Danny: waarom dan niet zo door de laatste knikken ;p Beetje door het gras, beetje glijden enzo :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-09 09:19
Dat was ook precies hoe ik het deed, alleen wat extremer en wat verder door het gras.
Afbeeldingslocatie: http://www.germancarstuning.com/uploads/98f13708210194c475687be6106a3b84.gif

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
Heerlijk gereden gisteren alhoewel.

Race 1:
om er snel klaar mee te zijn punt, daar laat ik het bij.

Race 2:
Na een vreemde start denk dat het Jordy was die moest remmen van de verwarring gebruik kunnen maken om achter Nick aan te sluiten en een fiks aantal ronden in zijn kielzog mogen vertoeven. Hierna maakte hij een fout bij "The Esses" waardoor hij op het gras kwam.
Hierna een fix aantal ronden een aantal rijders kunnen voor blijven maar merkte wel dat ik teveel van de bandjes had gevraagd. Eerst kwam Rudy voorbij, en hierna door slecht uitkomen van Moss Corner kon Robbert mooi in de slipstream komen en aan de binnenkant passeren bij The Esses en door zijn ervaring en kunde kon Paul mooi meeduiken voor ik de deur kon sluiten (mooie actie Paul). Al en al een vermakelijke race met wederom een leuk resultaat.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
Na 3 en een half jaar op iRacing heb ik voor de eerste keer een protest tegen mij ontvangen. Ben benieuwd hoe dit nu gaat aflopen...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ThiJor schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 00:35:
Na 3 en een half jaar op iRacing heb ik voor de eerste keer een protest tegen mij ontvangen. Ben benieuwd hoe dit nu gaat aflopen...
En weet je ook waarvoor, misschien 'leuk' voor ons om te weten wat de aanleiding is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
JoepW schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 08:27:
[...]

En weet je ook waarvoor, misschien 'leuk' voor ons om te weten wat de aanleiding is.
Ja, leuk is iets anders :)

Korte situatieschets: in de Proto & GT race van 17u45 GMT tik ik een GT1 van achter aan in de Busstop omdat ik zijn bochtensnelheid verkeerd inschat. Ik was uitgegaan van zijn snelheid in de vorige ronde, toen hij de busstop tegen ongeveer 140kph pakte (ik doe dat met mijn FGT normaal tegen 150). Deze keer parkeerde hij zijn Corvette echter op de apex bij het ingaan van de busstop, ik zat er te kort op en kon hem niet meer ontwijken.

We zijn alletwee toen rondgegaan en bij het wegrijden kruist hij mij. Ik had hem weer te laat gezien omdat hij in mijn dode hoek zat (FoV van 55°) en we hadden dus nog eens contact. Ik vermoed dat hij denkt dat dat laatste een wraakactie was, wat nu bevestigd lijkt want ik krijg een reprimande wegens "intentional or retaliatory wrecking", wat dus absoluut niet het geval was.

Nu, een echte straf is dat niet, maar ik krijg nu wel een streepje achter mijn naam, dus ik ga daar mijn wederwoord doen, voor zover mogelijk.

Ik zeg niet dat ik niet in fout was, maar het was echt geen intentional en/of retaliatory.

Ook het feit dat een GT1 onder de voet gelopen kan worden door een GT2 op een circuit zoals Daytona na amper 5 rondjes kan misschien vragen oproepen, maar dat is een andere discussie.

[ Voor 10% gewijzigd door ThiJor op 17-08-2016 09:44 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Hmm, misschien toch maar uitkijken met een GT3 wijd duwen als ik weer eens opgehouden word :+
Maar een straf kon je toch niet aanvechten? Of heb ik het dan mis?

En inderdaad, hoe kan een GT1 op daytona een GT2 niet voorblijven? Die dingen gaan echt veel harder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02 02:50
Joris, Joris toch. Altijd al geweten da ge een gevaar op de baan bent :D

6 jaar iracing. Nog nooit een protest aan mijn broek gehad voor zover ik weet. :p

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
-PassY- schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 10:33:
Hmm, misschien toch maar uitkijken met een GT3 wijd duwen als ik weer eens opgehouden word :+
Maar een straf kon je toch niet aanvechten? Of heb ik het dan mis?

En inderdaad, hoe kan een GT1 op daytona een GT2 niet voorblijven? Die dingen gaan echt veel harder :)
Sectie 9 van de sporting code legt uit hoe je een appeal moet indienen. Bij deze maar eens doen, ik wil de volledige ervaring beleven bij mijn eerste protest :+
Scifo83 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 10:39:
Joris, Joris toch. Altijd al geweten da ge een gevaar op de baan bent :D

6 jaar iracing. Nog nooit een protest aan mijn broek gehad voor zover ik weet. :p
Ja, gij hebt nooit een tragere deelnemer in een snellere auto voor je zitten :P

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02 02:50
ThiJor schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 10:48:
[...]

Ja, gij hebt nooit een tragere deelnemer in een snellere auto voor je zitten :P
Ik heb me ooit wel eens laten kennen. Ik werd echt op de belachelijkste manier van de baan gereden, ik kon dit echt niet laten voorbij gaan. -.- Retalliation van de hoogste soort, geen protest :p

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Gewoon filmpje maken van jouw view met jouw FOV, dan denk ik dat Nim het wel begrijpt. Ze geven echt niet zo snel een straf, eerder te weinig zou ik zeggen, dus ik denk dat hij gewoon iets gehaast is geweest en niet heeft nagedacht over hou het in jouw auto uit zou kunnen zien.

Ik heb ook nog nooit een protest ontvangen :) Wel vaker met Nim contact gehad, hij reed een tijdje in de L79 toen ik daar ook veel reed en had hem op weg geholpen met wat setups en hoe hij in de CTC "league" mee moest doen, dus hopelijk heb ik wat krediet opgebouwd mocht het ooit gebeuren :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
NickThissen schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 11:49:
[...]

Gewoon filmpje maken van jouw view met jouw FOV, dan denk ik dat Nim het wel begrijpt. Ze geven echt niet zo snel een straf, eerder te weinig zou ik zeggen, dus ik denk dat hij gewoon iets gehaast is geweest en niet heeft nagedacht over hou het in jouw auto uit zou kunnen zien.

Ik heb ook nog nooit een protest ontvangen :) Wel vaker met Nim contact gehad, hij reed een tijdje in de L79 toen ik daar ook veel reed en had hem op weg geholpen met wat setups en hoe hij in de CTC "league" mee moest doen, dus hopelijk heb ik wat krediet opgebouwd mocht het ooit gebeuren :+
Dat heb ik dan ook gedaan, samen met een screenshot van de verontschuldigings pm wat ik naar die andere rijder gestuurd heb direct na de race.

Ik was zeker in fout, maar het was echt niet met de intentie.

Update: appeal gaat blijkbaar niet omdat ik geen echte straf gekregen heb. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door ThiJor op 17-08-2016 17:08 ]

Mijn iRacing profiel

• Gruwel84
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-08 16:46
ThiJor schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 13:21:
[...]

Update: appeal gaat blijkbaar niet omdat ik geen echte straf gekregen heb. 8)7
Protesten die hap!!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -PassY-
ik zou het op een breaktest gooien van de GT1 dan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
Ik ga er geen tijd meer aan verspillen. Ik heb nog andere redenen om hem terug te protesten, maar heb daar absoluut geen zin in.

Ik heb ondertussen al wat revanche gehaald door de SOF race te winnen :P

Mijn iRacing profiel

Pagina: 1 ... 56 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies