iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
We zitten in dezelfde split, Helaas toen ik stopte zag ik jullie weer in de pits staan voor langere tijd (leek het).Phydomir schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 07:55:
Nacht goed doorgekomen. Roy Visser en Michel Storm heel constant gereden en het stuur over gegeven aan Marcel Bosman. We lagen p6 op dat moment, echter na 4 rondjes in zijn stint sloeg het noodlot toe boven op Eau Rouge. Zware crash en bijna een half uur aan repairs. Zijn nu nog bezig maar inmiddels al terug gevallen tot p24.
Wij lagen heel lang top10 en toen wat terug gevallen naar P14-P16, ik had 1 super constante stint en lekker ritme.
2de stint was in rondje 4 Busstop noodlottig, Audi voor me (die remmen altijd wat eerder denk ik) en kon mooi aansluiten.
Bij het instuurpunt ramt de Merc. achter me vol op mijn rechter achterwiel omdat hij te laat remde en daarna nogmaals. (11 min. repairs toen helaas)
Dat was dus direct van 1-2Laps achterstand naar 9Laps en van P14 naar nu P20.

Ongeluk hieronder, opgenomen door Frank, voor mijn gevoel kon ik niet heel veel doen. (enkel misschien het hele groepje voorbij laten ipv alleen de eerste, waarbij ik kon aanhaken en meerdere rondjes voor lag op deze 2-3 auto's)
*ik ben dus degene voor in beeld, die aangetikt wordt*
Hielt jullie in het begin een beetje in de gaten. Jullie gingen echt super met Tim en Frank in het begin. Top 5 ofzo?
Ja ging erg lekker, nou zijn Tim en Frank (samen met Stefan) wel de snelste rijders ook.Phydomir schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 08:33:
Lijkt me inderdaad dat je daar niets aan kunt doen.
Hielt jullie in het begin een beetje in de gaten. Jullie gingen echt super met Tim en Frank in het begin. Top 5 ofzo?
Wat ik gezien had waren we P8 als beste, maar kan best toen ik sliep dat we nog wat plekken gewonnen hebben.
Nog bijna 7 uur te gaan, hopelijk kunnen we in de Top 15 komen/blijven.

We besloten om de bandendruk wat te verhogen en dat lijkt positief te werken. Voordat ik ging slapen lagen we op P5. Het is toch altijd weer spannend als je wakker wordt hoe het er voorstaat, helaas waren we terug gezakt naar p16. Toen mocht ik mijn tweede stint van de race gaan beginnen om 3:00 dit zou meteen een dubbele stint moeten worden, en dat ging best lekker. We maakte een hoop tijd goed en p12 kwam inzicht.
Michel had een zeer sterke stint maar zijn tweede stint werd al snel tot halt geroepen (zie filmpje hier eerder). Helaas terug gezakt naar p23. Na Michel mocht ik het stuur weer overnemen, en dat ging best lekker tot ik de rem niet hard genoeg in drukte en te hard de bocht in ging en het aftellen is tot je de muur raakt

[YouTube: https://youtu.be/sJIAaMMOonI]
34 seconde optional repairs en een mooie kronkel in de motorkap wat het zicht wat belemmerd. Stuur maar overgegeven aan Tim.
We rijden nu rond p20, maar ben niet tevreden met mijn resultaat. Twee fouten zijn toch echt te veel en ook mijn eerste stint niet echt lekker kunnen rijden. Maargoed nog meer dan 5 uur te gaan.
Meer mensen wel eens last gehad van een ratelende fan van de Fanatec V2 Base?
Anyway. Dit was mn eerste. Heb veel geleerd. So no waste in time.
Zonde man!Gruwel84 schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 10:48:
Gisteren een pc crash bij een van onze rijders terwijl we gewoon in de main race zaten. Erg zure dnf. Besloten om in de 17.00gmt timeslot mee te doen en daar gaat het vooralsnog goed. Momenteel P3 in topsplit. Al merk je wel dat daar minder mensen aan meedoen. 32 auto's in onze split, dus denk dat er ook maar 2 splits zijn.
Ja, ik. Even filmpje maken, opsturen anar Fanatec support en je krijgt een compleet nieuwe achterkant toegestuurd incl. fan.The_FrankO schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 09:53:
Meer mensen wel eens last gehad van een ratelende fan van de Fanatec V2 Base?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Opstelling is een 7970 met i5 2500K. Heb dit probleem eerder gehad, maar afgelopen 2 races deze problemen niet gezien. AMD Driver is sinds mei hetzelfde (16.150.2211.0). Iemand tips?

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=9nFOMQUtz9c&feature=youtu.be]
Naar mijn mening is dit 100% zijn schuld en 0% pech of whatever. Hij gaat buiten de baan, ik geef hem nog ruimte om terug te komen maar hij pakt de helft van de track terwijl ik met nog iemand rechts van me naast hem zit. Hoe moet ik daar op reageren? Dit is de eerste ronde, net na T1/2, je kan toch niet de halve track oversteken op zo'n moment

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
al enige tijd volg ik het iracingtopic op tweakers.net en wil me bij deze graag even voorstellen. Mijn naam is Mathieu, 37 jaar oud en woon in Haarlem.
Sinds een aantal maanden rijd ik rond op iracing. Hiervoor andere race spellen gespeeld waaronder Dirt Rally en Project cars.
Door iracing is mijn passie voor simracen gegroeid. Ik ben in korte tijd overgestapt van een single naar een triple screensetup en een t500rs stuur, pedalen en th8rs shifter aangeschaft. Met iracing heb ik in het begin zowel ovals als road races gedaan, maar race nu vooral met de Skip barber, formule renault 2.0, star mazda en Mercedes AMG GT3. Ik ben nog een beginnende rijder en hoop veel te leren, zodat ik in races door goed te rijden en anticiperen op andere rijders, een goede simracer word.
Ik heb zojuist de registratie doorlopen. Zie jullie op de racebaan.
P.S.
Ik heb per ongeluk stap 7 van de registratie ook al gedaan. Dit had nog niet gemoeten.
[ Voor 5% gewijzigd door Mathieu_NL op 08-08-2016 00:12 ]
Welkom en alles is gelukt hoorMathieu_NL schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 23:06:
Goedenavond iedereen,...
GoT | Monday Tournament 16S3-W9 | 08-08-16 |
Car(s) | Track(s) | ||||||||||||||||||||
|
|
Program (CET) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Weather |
Temperature | Humidity | Fog | Wind speed | Wind direction | Sky |
Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic |
Late afternoon |
Ik weet niet of ik er bij kan zijn, maar ik doe mijn best....
[ Voor 92% gewijzigd door JoepW op 08-08-2016 10:22 ]
Ja het is zijn fout, maar de fout is meer onhandig en met hele grote gevolgen
Wel makkeljk praten zo
Ik zou denk ik mijnverlies nemen en van het gas gaan en er achter blijven zonder een 3wide situatie te maken. Mensen die na 2-3 bochten al buiten de baan rijden gaan er vaak nog wel een keer vanaf. Dus dan heb je je plekje weer terug.
Kia heb ik niet, en ik wil denk ik nog een IMSA race doen vanavond. Gister wel officieel met 23 rijders ofzo, waarvan maar 1 Cspec ... en dat was ik.
Wel 15.999 rondes op 1 tank gereden
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Het is wel verstandig om wat te oefenen, maar exact om 8 uur is niet noodzakelijk.jvaneijk schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 14:04:
Vanavond eens kijken of ik erbij kan zijn, kan je gewoon joinen op willekeurig tijdstip in de free practice? of moet je om 8uur al klaar zitten?
Ja dat snap ik, maar ik weet niet zeker of ik ik het allemaal ga halen, dus vandaar mijn vraag of je de hele 60min aanwezig moet zijn of dat je ook later kan joinen.PatrickPost1972 schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 15:12:
[...]
Het is wel verstandig om wat te oefenen, maar exact om 8 uur is niet noodzakelijk.
Ich liebe es wenn ein plan funktioniert
Verder ben ik druk bezig met de Global Mazda MX-5 Cup (tweede week) en soms een race met de Skip Barber (op Imola nu). Het doel is om boven de 4.00 SR uit te komen, en daarmee naar Class C te gaan. Zo niet, dan tot het einde van het seizoen wachten lijkt me?
...
Hey Ronald,Luxicon schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 15:46:
Van mij mag kwalificatie wel aan het profiel toegevoegd worden, bij personal bests. Dat is toch een moment waar je geconcentreerd voor het maximale gaat.
Verder ben ik druk bezig met de Global Mazda MX-5 Cup (tweede week) en soms een race met de Skip Barber (op Imola nu). Het doel is om boven de 4.00 SR uit te komen, en daarmee naar Class C te gaan. Zo niet, dan tot het einde van het seizoen wachten lijkt me?
Die kan je hier vinden
En soms staan ze er wel tussen, weet alleen niet waarom ene moment wel en andere moment niet.
[ Voor 7% gewijzigd door jvaneijk op 08-08-2016 16:11 ]
Bedankt, weer wat geleerd!jvaneijk schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 16:08:
[...]
Hey Ronald,
Die kan je hier vinden
En soms staan ze er wel tussen, weet alleen niet waarom ene moment wel en andere moment niet.
Daar staan extreem snelle rondetijden tussen zie ik. Op Okayama Short heb ik met de Mazda daar een beste rondetijd van 1:02.902. De snelste ooit is iets van 59.xxx.
...
beter kan je deze week selecteren, en dan naar de tijden kijken. die komen dan meer in de richting. Zeker met banen die al jaren in iracing zitten.
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Juist bedankt, handig om te weten.-PassY- schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 16:29:
Dat is all timeDus andere banden modellen, ander weer, ander etc etc etc
beter kan je deze week selecteren, en dan naar de tijden kijken. die komen dan meer in de richting. Zeker met banen die al jaren in iracing zitten.
Het volgende: ziet de field er view er volgens jullie goed uit of is het wel erg lomp zo? Ik heb 27 inch @ 2560 x 1440. Het gaat om het realisme uiteraard, en dat het ook voor betere rijprestaties zou zorgen. De monitor dichterbij zetten heeft slechts 10 graden opgeleverd. Dus ben van 45 naar 55, graden gegaan. (70 naar 55 cm, die 70 cm was in realiteit wat verder weg. de 55 cm klopt precies). Tot vandaag gebruikte ik 75 graden (was standaard) en stond het scherm misschien wel op 85 cm afstand.

[ Voor 5% gewijzigd door Luxicon op 08-08-2016 18:52 ]
...
Je bent toegevoegd, waarschijnlijk gewoon vergeten.Vinslo schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 19:10:
Ik heb me overigens een tijd terug al geprobeerd in te schrijven voor de GoT league. Staat nog steeds op pending. Klopt dat?
...
Alle content die ik heb (basis) aan het binnenhalen
Edit
Even kunnen rijden voor het slapen gaan. Reed wel lekker, leuk dat je niet kan schakelen zonder koppeling in de mx5
Ik ga denk een paar time trials doen deze week. Misschien volgende week eens voorzichtig een raceje meepakken. Beetje pickup racing is wel goed voor de racecraft kweek
[ Voor 52% gewijzigd door Schuey op 08-08-2016 22:48 ]
Volgende week Ruf C-Spec kijken of dat beter gaat lukken
Race 1 kon ik vrij makkelijk winnen. Race 2 was ik continu in gevecht met Robert en Nick. Viel zeker niet mee om beide heren te passeren. Daarna was de achterstand helaas te groot om nog verder naar voren te rijden, maar ik had wel veel lol!
Ik vind COTA normaal gezien ook een leuke baan, maar niet de lay out die gisteren werd gebruikt. Als we de volledige circuit lay-out gebruiken wordt het meteen een stuk interessanter.
Daar heb ik helaas nog geen ervaring mee. Was de eerste keer dat ik op COTA reedt. Komt vast nog wel een andere keer maar dan wel met een andere auto want voorwiel vindt ik toch niet zo heel erg leuk.tim.w schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 08:58:
Ik heb me prima vermaakt gisteren
Race 1 kon ik vrij makkelijk winnen. Race 2 was ik continu in gevecht met Robert en Nick. Viel zeker niet mee om beide heren te passeren. Daarna was de achterstand helaas te groot om nog verder naar voren te rijden, maar ik had wel veel lol!
Ik vind COTA normaal gezien ook een leuke baan, maar niet de lay out die gisteren werd gebruikt. Als we de volledige circuit lay-out gebruiken wordt het meteen een stuk interessanter.
Welke automatische stand? Je moet je stuur gewoon maximaal zetten (zoveel als hij kan, niet in de driver beperken) en dan in iRacing de calibratie doen en dan moet het gewoon kloppen, bij elke auto vanzelf.Schuey schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 08:11:
Hmm, ik kan niet echt vinden hoeveel graden de stuuruitslag voor de MX-5 moet zijn. Doordat ik beta drivers gebruik werkt de automatische stand van Fanatec (nog) niet dus moet vooralsnog even handmatig de graden opgeven.
Verwijderd
Tweede race had ik weer een slow down, gelukkig koste die iets minder tijd. Kostte wel redelijk wat posities. Besloot de banden wat extra te sparen door de track limits iets minder nauw te nemen en reed langzaam maar zeker van P10 naar voren richting P1.
COTA kan ik wel mee leven, al zijn die lappen asfalt naast de baan wel aantrekkelijk. Blij dat het hosted is, dan kun je de incs negeren en lekker al het asfalt gebruiken.
Wel jammer dat ik beide races met terminale onderstuur kwam te zitten en niet de streep haalde.
Iemand interesse hier om dit samen te doen?
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3494013.page
Martijn
Weet dat als je handen in iracing aanzet het stuur max 90 graden draait.Schuey schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:17:
Ok dan zal ik de calibratie even opnieuw doen idd, ik had nog gecalibreerd met 450 graden en nu staat de boel op 1080, maar merk qua uitslag nog niet veel verschil. Vanavond eens pielen en een time trialtje doen hoop ik, kijken hoever ik van de pace zit
Snelheid over 1 rondje was wel te doen, maar ja. Vervolgens moet je nog 45m
Volgende week heb ik de combo (duh), staat zelfs in mijn agenda
/edit: Eindelijk meer COTA liefhebbers
[ Voor 4% gewijzigd door -PassY- op 09-08-2016 13:01 ]
Ik had daarbij hetzelfde. Door de NES1 is CoTA echt wel een van mijn favoriete banen geworden.ThiJor schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 11:07:
CotA (de volledige) is een ontzettend leuke baan eens je hem kent. Ik weet nog dat ik tijdens de voorbereiding voor de 6u van CotA voor NES1 ontzettend heb zitten vloeken, maar eens het klikte... Dat was dan ook onmiddellijk mijn eerste grote overwinning in een hosted race, zij het met wat geluk.
Stomme vraag; wat houdt 'de combo' in?-PassY- schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 12:33:
Was van plan gister wel een IMSA race te doen, maar pfff. Soms kom je thuis en voel je je al helemaal uitgeknepen.
Snelheid over 1 rondje was wel te doen, maar ja. Vervolgens moet je nog 45mDus maar lekker Diablo opgestart en verstand op 0 gezet
Volgende week heb ik de combo (duh), staat zelfs in mijn agendaEn voor de mensen die al willen testen (dacht iets gelezen te hebben). De baseline is een prima setup, wellicht iets te veel camber, maar in een 20m & 30m race ga je dat toch niet merken
/edit: Eindelijk meer COTA liefhebbers

precies als ik op mijn werk zit!
Kan ik eindelijk eens een nieuwe auto uit proberen
[ Voor 19% gewijzigd door jvaneijk op 09-08-2016 14:47 ]
Vergeet de dubbele schroef niet bij het afzetten over de curbs in de linker knik daarvoorVerwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 14:20:
[...]
Ik dacht een salto met daklanding in moss... Maar denk dat Joris dichterbij zit
En ja, de RUF is soms nog een ROOF
niet te veel verheugen, kan alleen maar tegenvallen
Vind ik ook, een lekkere track om op te rijden met mooie bochten, zoals die eerste twee heuvel op.NinjaTrek2891 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 23:08:
Jajaaaaaaa.... Deze week word leuk in de Skip Barber. Sonoma Raceway IRL is best leuk.
...
Super combo, jammer dat ik zo weinig tijd heb deze weekNinjaTrek2891 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 23:08:
Jajaaaaaaa.... Deze week word leuk in de Skip Barber. Sonoma Raceway IRL is best leuk.
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
Welkom!GeertSamuel schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 23:45:
Na ongeveer een jaar schuivelen en twijfelen, eindelijk gedaan. Ingeschreven op iRacing en een T300 RS gekocht. Nu maar eens flink gaan oefenen...
Ik moet erg wennen aan de andere layout. Ik zit meer tijd dan op andere tracks af van de snellere rijders.NinjaTrek2891 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 23:08:
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

http://members.iracing.co...nid=17429411&custid=67039
6 mensen waaronder ik hebben geen Qualify Time, ik sta op de 15e plek in de resultaten. Ik heb echter start positie 19, hoe kan dat?
Gefeliciteerd!GeertSamuel schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 23:45:
Na ongeveer een jaar schuivelen en twijfelen, eindelijk gedaan. Ingeschreven op iRacing en een T300 RS gekocht. Nu maar eens flink gaan oefenen...

Dat is ook apart.Schuey schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 09:54:
Dat is apart, ben sinds gisteravond een plaatsje opgeschoven, die P4 is P3 geworden![]()
http://members.iracing.co...nid=17429411&custid=67039
[ Voor 58% gewijzigd door Olaf van der Spek op 10-08-2016 10:03 ]
Seizoen 3 van de GoT Endurance Series (GES) gaat weer beginnen! De tracks, race lengtes en auto's zijn zojuist bekend gemaakt. De eerste race is op 15 Oktober.
Meer informatie op het forum!
We hopen dat er dit seizoen weer een aantal mensen vanuit GoT meedoen
Volgorde van startpositie lijkt me hier bepaald door:Olaf van der Spek schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 10:02:
http://members.iracing.co...ssionType=TargetedSession
6 mensen waaronder ik hebben geen Qualify Time, ik sta op de 15e plek in de resultaten. Ik heb echter start positie 19, hoe kan dat?
[...]
Gefeliciteerd!Veel plezier!'
[...]
Dat is ook apart.
1) kwalificatietijd
2) mensen die hebben geprobeerd te kwalificeren
3) mensen die geen poging gedaan hebben.
Ik weet niet of die volgorde zo bepaald moet worden. Ik dacht dat als je geen kwalificatietijd hebt, dat je dan volgens iRating gezet wordt. Blijkbaar maken ze ook nog een verschil tussen rondjes gereden hebben en niet.
Verwijderd
Leuk! Imola is wel een tricky keuze, smalle bochtige baan. Zal contact opleveren.NickThissen schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 10:05:
[afbeelding]
Seizoen 3 van de GoT Endurance Series (GES) gaat weer beginnen! De tracks, race lengtes en auto's zijn zojuist bekend gemaakt. De eerste race is op 15 Oktober.
We weten natuurlijk nog niet wat de NES precies gaat doen qua auto's maar ik vind deze combi echt fantastisch. Ik zou zo in iedere auto mee willen doen. Helaas is de zaterdagavond voor mij nu eigenlijk wel ene beetje een no-go helaas.NickThissen schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 10:05:
[afbeelding]
Een beetje uitdaging mag wel toch?Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 10:23:
[...]
Leuk! Imola is wel een tricky keuze, smalle bochtige baan. Zal contact opleveren.
Anders ga ik denk ik weer in de Stewards room zitten en straffen uitdelen
en Motegi nacht
Verwijderd
Zeker wel een uitdagin, ben erg benieuwd. Erg leuk ook dat de top 3 per klasse zo kan instappen in Maart bij de NES. Ik hoop dat we het halen en kunnen overstappen van de C7 in de C6NickThissen schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 10:25:
[...]
Een beetje uitdaging mag wel toch?Ik denk dat het wel meevalt, ik blijf er bij dat de moeilijkste banen juist de meest cleane races opleveren. Kijk maar naar Watkins Glen (in zoals NES als GES), makkelijke baan maar dat ging toch niet heel goed!
Voordeel is in ieder geval dat je maar 2 setups nodig hebt. 1 voor Imola en 1 voor de rest.
Gaan jullie trouwens voor 60 wagens, of iets van 45?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2016 11:09 ]
Ik heb er geen problemen nog mee. Het lijkt inderdaad wel wat grotere verschillen te zijn. Ik vind deze layout fantastisch en heerlijk passen bij de Skip.flopdoc schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 09:42:
[...]
Ik moet erg wennen aan de andere layout. Ik zit meer tijd dan op andere tracks af van de snellere rijders.
Dit is ook de track met het oudere asfalt. Ben je de nieuwe track gewend dan heb je ook de nieuwe asfaltlaag met meer grip.
Daarnaast ben ik nu vooral bezig om het spel een beetje door te krijgen, hoe ik moet gaan "groeien" en hoe ik dat moet aanpakken. Ik test nu alleen nog maar op Laguna Seca met de McLaren MP4-30. Het is ongeveer een jaar of 13 geleden dat ik voor het laatst een stuurtje en een race spel voor me had. Het duurde me dan ook wel een rondje of 20 voordat ik een soort van clean lap had gereden zonder dat met 4 wielen in de grindbak of te spinnen. Dat was vannacht om half 4, vanochtend weer om 8u op kantoor. Ik denk dat ik morgen net zo brak er bij zit als vandaag...
Zijn er nog tips voor het aanschaffen van tracks/auto's? Zeg maar een combi van 3 ofzo (10% korting hé). Ik heb dus al wel de McLaren Mp4-30 aangeschaft.
[ Voor 3% gewijzigd door GeertSamuel op 10-08-2016 17:29 ]
Ik vind het op t laatst erg lastig om te bepalen waar te remmen en in te sturen, wegens weinig referentiepunten.NinjaTrek2891 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 12:57:
[...]
Ik heb er geen problemen nog mee. Het lijkt inderdaad wel wat grotere verschillen te zijn. Ik vind deze layout fantastisch en heerlijk passen bij de Skip.
Dit is ook de track met het oudere asfalt. Ben je de nieuwe track gewend dan heb je ook de nieuwe asfaltlaag met meer grip.
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Hoe kan de loading tijd versneld worden van de Nurburgring? Ik kom nou al voor de tweede keer pas binnen als er minder dan 20seconde gridtijd over is. Soms eerst de practice sessie joinen?
Ow en tip, altijd op het grijze blijven, ookal staat daar een auto:
[YouTube: https://youtu.be/NRsqTKKE1uQ]
Zucht....
[ Voor 36% gewijzigd door The_FrankO op 10-08-2016 20:22 ]
Wachten, wachten, dan iRacing maar 'even' opnieuw starten. Toen deed ie het eindelijk. Eerste ronden gingen nog vrij goed, ik had eigenlijk helemaal niet geoefend, tot ik in ronde vier een stukje gras mee pak en de kant ram.. damn.
Ik verder rijden naar de pits, slepen duurt zo lang. Rij ik er voorbij, reed eigenlijk best goed, ik wilde nog even de volgende ronde halen, maar dat lukte geloof ik niet. Einde pitstraat, toch tow gedaan, mag ik even 13 minuten wachten...
Kan ie niet achteruit slepen ofzo?
Daarna crasht iRacing..
Jammer maar helaas....
Dat is toch bijna 300% sneller! Wat is dan de doorslag? Ik heb namelijk gewoon een SSD.JoepW schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 21:11:
Zelf met mijn highspeed systeem duurt het laden van de nordschleife 2,5-3 minuten.
Jammer maar helaas....
@Olaf, klinkt als een goede race! Wat betreft die crash van iRacing, toevallig een 0xc0000005 in de eventlog? Die heb ik tegenwoordig...
Volgende week maar eens een clean install zodra de 1070 binnen is
Maar tering, waarom heb ik die baan niet eerder gekocht? De road coarse is verrekte leuk
Met een Samsung SSD zit ik op zo'n 5m voor de Nurburg
[YouTube: https://youtu.be/fU0pi9PCX3Y]
* The_FrankO zit te huilen in een hoekje
Crash physics van iRacing zijn in iedergeval wel zo dat de schuldige zijn race kan hervatten, toch fijn....
Het blijft een tricky baan met weinig foutmarge wie van racing lions nam je mee in je avontuur????The_FrankO schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 22:21:
En twee uur later....
[video]
* The_FrankO zit te huilen in een hoekje
Crash physics van iRacing zijn in iedergeval wel zo dat de schuldige zijn race kan hervatten, toch fijn....
Ik was zelf het slachtoffer in de Racing Lions autoPatrickPost1972 schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 22:26:
[...]
Het blijft een tricky baan met weinig foutmarge wie van racing lions nam je mee in je avontuur????
Baal er echt van dat de eerste ronde altijd zo'n chaos is, zo kom je weinig aan racen toe...
Kan de event niet vinden, maar het was een NULL pointer dereference ergens..The_FrankO schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 21:30:
@Olaf, klinkt als een goede race! Wat betreft die crash van iRacing, toevallig een 0xc0000005 in de eventlog? Die heb ik tegenwoordig...
CPU gok ik, hoge IPC, hoge clocks, Intel dus.Dat is toch bijna 300% sneller! Wat is dan de doorslag? Ik heb namelijk gewoon een SSD.
[ Voor 18% gewijzigd door Olaf van der Spek op 10-08-2016 22:39 ]
Ja zag ineens iemand zijn excuses aanbieden aan je. Balen zeg. Mijn race ging gewoon stabiel, 7e worden in een split waar een officiele niet nader te noemen aston martin rijder er met de winst vandoor ging was wel lekker. Gisteren moest ik de laatste 3 rondjes nog flink trappen om je achter me te houden.The_FrankO schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 22:29:
[...]
Ik was zelf het slachtoffer in de Racing Lions auto
Baal er echt van dat de eerste ronde altijd zo'n chaos is, zo kom je weinig aan racen toe...
Dit is wel ongeveer het limiet dat ik op dit moment zou willen/kunnen uitgeven. Raden jullie dit stuur aan? Ik wil wel nieuw kopen omdat ik niet weer het marktplaats schip in ga
Oh, ik zocht de schuld al bij mijn Oculus (had er daarvoor eigenlijk geen last van, maar ben die gaan gebruiken na de laatste grote update) maar er zijn dus meer mensen die de laatste tijd BSODs hebben in iRacing?The_FrankO schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 21:30:
[ Voor 11% gewijzigd door Phydomir op 11-08-2016 06:54 ]
Ik heb nog geen crashes van de service gehad, wel weer verschrikkelijke FPS drops, ondanks dat ik de graphics settings toevallig net voor de update weer optimaal had gezet.Phydomir schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 06:52:
[...]
Oh, ik zocht de schuld al bij mijn Oculus (had er daarvoor eigenlijk geen last van, maar ben die gaan gebruiken na de laatste grote update) maar er zijn dus meer mensen die de laatste tijd BSODs hebben in iRacing?
Kameraad van me heeft ook een oculus, en klaagde er ook over (FPS).
Jammer dat je niet terug kunt naar een versie die wel werkt, ipv verplicht updaten.
Had ik ook. Kwam toen langs deze post (http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3495966.page), die suggereert dat het ook wel eens te maken zou kunnen hebben met de recente windows 10 upgrade. Ben terug gegaan naar DX9 versie en superfetch uitgezet. Nu nergens meer last vanGruwel84 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 07:06:
[...]
Ik heb nog geen crashes van de service gehad, wel weer verschrikkelijke FPS drops, ondanks dat ik de graphics settings toevallig net voor de update weer optimaal had gezet.
Kameraad van me heeft ook een oculus, en klaagde er ook over (FPS).
Jammer dat je niet terug kunt naar een versie die wel werkt, ipv verplicht updaten.
Ik heb de Aniversary update geinstalleerd van de week voor Windows 10 en dit zorgde er alleen voor dat mijn CPU naar 100% ging, en dat mijn Logitech G25 ermee stopte. Dit had te maken met drivers die windows zelf even had geupdate.Gruwel84 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 08:28:
Mja, dat is het nu net, ik heb bewust even gewacht met die W10 update, omdat genoemde kameraad aangaf daarmee iracing helemaal niet meer aan de praat kreeg.
de CPU problemen heb ik op kunnen lossen door het vinkje uit te zetten voor Tips over Windows weergeven
Instellingen --> Systeem --> Meldingen en acties
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen