Nice, straks eens uitproberenJoepW schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 10:20:
Voor de 1070 en 1080 bezitters....
Er is een hot fix voor deze kaarten die niet in de update tool van NVIDIA staat...
[...]
Bron: http://members.iracing.co...1050/1455588.page#9957536
Sja, ik rij regelmatig maandag en vrijdag middag. Dan is de SOF ook lager, maar je hebt er altijd wel een 4 tal snelle tussen zitten.NinjaTrek2891 schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 18:00:
Vanmiddag een race gereden in de Skip.. net voor de kwalificatie F1.
Eigenlijk had ik het niet moeten doen. Ik voel me toch wel schuldig als ik in een SOF kom van 1400 gemiddeld. Gelukkig maakte Jarmo mij het wel leuk. :-)
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
Ook voor 1060 gebruikers gok ik zo, aangezien het om pascal gpu's gaatJoepW schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 10:20:
Voor de 1070 en 1080 bezitters....
Er is een hot fix voor deze kaarten die niet in de update tool van NVIDIA staat...
[...]
Bron: http://members.iracing.co...1050/1455588.page#9957536
Ow is die al te leverenramsho schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 20:20:
[...]
Ook voor 1060 gebruikers gok ik zo, aangezien het om pascal gpu's gaat
Hou het allemaal niet zo goed bij....
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Jazeker, draai ermee en heb van de week de eerste Iracing testjes er mee gedaanJoepW schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 21:18:
[...]
Ow is die al te leveren
Hou het allemaal niet zo goed bij....
Want na een jaar afwezigheid kan ik het toch niet laten om het stuur weer af te stoffen en er weer mee te beginnen
Heb nu ook 3 schermpjes en zelfs een rig gebouwd, wel eentje van hout maar zal binnenkort wel ff foto's plaatsen is wel leuk geworden al zeg ik het zelf
Wel jammer dat jij nu ff afwezig bent door drukte, maar we spreken elkaar vast nog wel ff ontrack binnenkort
Mooi om te horen dat je een rig hebt nu. En welkom terugramsho schreef op zaterdag 30 juli 2016 @ 23:36:
[...]
Jazeker, draai ermee en heb van de week de eerste Iracing testjes er mee gedaan
Want na een jaar afwezigheid kan ik het toch niet laten om het stuur weer af te stoffen en er weer mee te beginnen
Heb nu ook 3 schermpjes en zelfs een rig gebouwd, wel eentje van hout maar zal binnenkort wel ff foto's plaatsen is wel leuk geworden al zeg ik het zelf
Wel jammer dat jij nu ff afwezig bent door drukte, maar we spreken elkaar vast nog wel ff ontrack binnenkort
Nog wat info voor de Pascal gebruikers.
quote: Mark PickfordHi Dave.
Can iRacing utilise Simultaneous Multi-Projection yet, so Pascal users don't have to render the 3 screens individually anymore?
Cheers.
Bron: http://members.iracing.co...list/3494998.page#9959147quote: David Tucker
[...]
Shawn is in talks with Nvidia on this, but I don't know where they are at in the process.
Afgelopen week helaas slechts 1x kunnen rijden, laat staan deel kunnen nemen aan een race. Wellicht vanavond of anders morgenavond de enige gelegenheid om met de Mazda op Phoenix en de Skip Barber op Mid-Ohio te kunnen racen.
Vandaar dat ik mijn plannen wijzig en van week tot week bekijk waar ik aan mee kan doen.
Vandaar dat ik mijn plannen wijzig en van week tot week bekijk waar ik aan mee kan doen.
Voorlopig nog maar even aankijken, ook gezien de re: van NinjaTrek2891jvaneijk schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 15:56:
[...]
Heb wat practice erop zitten met die auto, en wat ik in de practice zag leek het me wel gezellig maar is net een soort WTCC duwen en trekken
Dank daar ga ik zeker eens gebruik van maken.NinjaTrek2891 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 17:10:
[...]
Als je mij in een Skip practice ziet. Ping me maar aan. Of kom op de TS. Ik ben altijd wel bereid m'n setups te sharen en hints/tips te geven over de Skip.
KIA heb ik een wedstrijd mee gereden. Was leuk. Maar participation level is niet heel hoog voor de officiele races. Je moet echt een tijdmoment zoeken dat iedereen in die ene wedstrijd zit
Als er niet in is gerookt en geen (natte) honden mee zijn vervoerd wil ik 'm wel overnemen.Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 19:01:
[...]
Al jaren een zgan Kia staan. 1x gebruikt 🙈
Van het weekend wat Blancpain zitten kijken. Erg gave wagens en het team aspect blijf ik vet vinden met mensen die het net zo serieus nemen als ik. Word er met de Endurance wedstrijden ook echt binnen een team gemanaged en dergelijke? En, niet onbelangrijk, is er ook wat te rijden voor mensen die net komen kijken?
Naar mijn weten wordt er ook gemanaged binnen een team qua fuelstrategy en dergelijke, en ja er is ook wat te rijden voor de mindere goden. Net als bij gewone races worden endurance races opgedeeld in Splits.Schuey schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 09:50:
Van het weekend wat Blancpain zitten kijken. Erg gave wagens en het team aspect blijf ik vet vinden met mensen die het net zo serieus nemen als ik. Word er met de Endurance wedstrijden ook echt binnen een team gemanaged en dergelijke? En, niet onbelangrijk, is er ook wat te rijden voor mensen die net komen kijken?
Jazeker, al is dat bij het ene team wat meer dan de andere.Schuey schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 09:50:
Als ik voor NAB Racing spreek hebben we wel wat zaken geregeld in de zin van, voor een grote endurance race hebben we trainingsessies, maken we set-ups en een rijdersschema van tevoren. We meten fuel flow, rekenen uit hoe lang een stint duurt en proberen tactisch de nachten uit te rekenen zodat de belasting van de race verspreid wordt. Bij alle races van 6 uur of korter is dat niet zo aan de orde.
Voor de Gathering of Tweakers Endurance Series hadden we een aparte ploeg van NAB die reed. Zij regelden dan zelf de setups. Tijdens de race denk je dan na over de strategie en waar nodig pas je die tijdens de race aan. Daar zijn we nog wel lerend in (getuige de finalerace van de GES

Voor mensen die net komen kijken zijn er ook wel teams te vormen. Sterker nog, NAB Racing is ontstaan vanuit 'rookies' in dit topic. Je moet er wel rekening mee houden dat een 12h+ race wat voorbereiding (en dus ook oefenen) vergt. Als je net begint zal het lastig zijn de 24h van Spa komend weekend te rijden.
Op dit moment zijn we met NAB Racing wat minder actief. De GES is voorbij en meerdere mensen in het team zijn druk met andere dingen. De special events bekijken we per event of we die rijden.
All-Round nerd | iRacing Profiel
/offtopic
Het duurde even voor ik door had dat het niet over een persoon ging, maar over een technologie
WAKKER WORDEN
Het duurde even voor ik door had dat het niet over een persoon ging, maar over een technologie
WAKKER WORDEN
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Duidelijk verhaal patric/w4rguy
[ Voor 11% gewijzigd door Schuey op 01-08-2016 10:21 ]
Ik heb gisteren met een kwartiertje oefenen alleen de BES 3u race gedaan. Gewoon gaan met dat hok en onderweg de benzineberekeningen doen.Schuey schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 09:50:
Ons team gaat ook deelnemen aan de 24h van Spa zaterdag. Kdenk dat we met 10 man zijn lol. En de Joris moet werken ocharme 
Deelnemen in de Merc, setupke is al klaar en goed bevonden gedurende afgelopen sprint races. Snel en stabiel
|
Kheb het gevoel dat sommigen er teveel tijd hebben ingestoken, teleurstelling is altijd des te groter als er in de eerste uren iets stoms moest voorvallen. Natuurlijk hoop je van niet maarja heb je niet altijd in de hand.
Deelnemen in de Merc, setupke is al klaar en goed bevonden gedurende afgelopen sprint races. Snel en stabiel
Kheb het gevoel dat sommigen er teveel tijd hebben ingestoken, teleurstelling is altijd des te groter als er in de eerste uren iets stoms moest voorvallen. Natuurlijk hoop je van niet maarja heb je niet altijd in de hand.
Ik zit ook in een team aanstaande 24h. Team van 5 man. We zijn nog druk bezig met de setup. Wilt nog niet echt vlotten want er is zoveel om rekening mee te houden.Scifo83 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 15:33:
Ons team gaat ook deelnemen aan de 24h van Spa zaterdag. Kdenk dat we met 10 man zijn lol. En de Joris moet werken ocharme
Deelnemen in de Merc, setupke is al klaar en goed bevonden gedurende afgelopen sprint races. Snel en stabiel|
Deze week doe ik niet veel Skip races ivm training voor de 24h.
Niet echt werken, van wacht zijnScifo83 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 15:33:
Deelnemen in de Merc, setupke is al klaar en goed bevonden gedurende afgelopen sprint races. Snel en stabiel|
Maar wetende hoe dat gaat (je krijgt een oproep net in de 2de ronde van je stint), moet ik inderdaad passen voor mijn favoriete iRacing race van het jaar.
Holy sh*t .. dat is veel!Scifo83 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 15:33:
Met NAB zouden we eigenlijk niet gaan rijden. De 24h Nurburgring viel zo hard tegen dat we er niet echt meer motivatie voor konden vinden. Nu heb ik toevallig het weekend van de 24h Spa eigenlijk niks te doen. Dus alsnog besloten om 'wat rondjes te gaan rijden en zien hoe ver we komen'. Als we er uit liggen is het jammer. Als we na 10 uur nog rijden stuur ik wel een appje in onze groep om eens te kijken wie nog meer wilt rijden
Heel erg benieuwd hoe dat zal gaan...
All-Round nerd | iRacing Profiel
Ach hoe groot is de kans da ge effectief wordt opgeroepen? 1%?ThiJor schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 15:49:
[...]
Niet echt werken, van wacht zijn
Maar wetende hoe dat gaat (je krijgt een oproep net in de 2de ronde van je stint), moet ik inderdaad passen voor mijn favoriete iRacing race van het jaar.
Gemiddeld 3 oproepen per week. Dat kan dus gaan van geen oproepen tot in het extreme 10 oproepen waarbij ik zaterdag en zondag 32 extra uren klop.Scifo83 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 16:04:
[...]
Ach hoe groot is de kans da ge effectief wordt opgeroepen? 1%?
Ik zag vanacht ook nog een gehoste sessie op jouw naam staan... iets op SpaNinjaTrek2891 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 15:36:
[...]
Ik zit ook in een team aanstaande 24h. Team van 5 man. We zijn nog druk bezig met de setup. Wilt nog niet echt vlotten want er is zoveel om rekening mee te houden.
Deze week doe ik niet veel Skip races ivm training voor de 24h.
Als er iemand nog een rijder zoekt voor de 24 uur bied ik me hierbij aan
Jammer dat het Monday tournament zo weinig basis en meer gewoonlijke content heeft. De afwisseling is vast leuk voor de mensen die zowat alle auto's en tracks hebben, maar ik heb dit seizoen nog nauwelijks mee kunnen doen. Kan volgend seizoen svp meer basis content gebruikt worden? Of iig meer "standaard" content, denk dat iedereen de Skippy, FR2.0 of een GT3 heeft, en Zandvoort, Silverstone en de Ring GP bijvoorbeeld. De combinatie is vaak verkeerd, eigenlijk altijd dat ik óf de auto óf de track heb...
Ich liebe es wenn ein plan funktioniert
Het moeilijke is om iedereen tevreden te houden. Er zijn track's en auto's waar iedereen mee kan doen en of niet. Maar snap wel je opmerking, en misschien gaan ze het komend seizoen dit aanpassen.SanderF1 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 19:16:
Jammer dat het Monday tournament zo weinig basis en meer gewoonlijke content heeft. De afwisseling is vast leuk voor de mensen die zowat alle auto's en tracks hebben, maar ik heb dit seizoen nog nauwelijks mee kunnen doen. Kan volgend seizoen svp meer basis content gebruikt worden? Of iig meer "standaard" content, denk dat iedereen de Skippy, FR2.0 of een GT3 heeft, en Zandvoort, Silverstone en de Ring GP bijvoorbeeld. De combinatie is vaak verkeerd, eigenlijk altijd dat ik óf de auto óf de track heb...
Monday Tournament is wel meer van de vreemde combo's geweest.
[ Voor 3% gewijzigd door PatrickPost1972 op 01-08-2016 19:32 ]
Afgelopem seizoen waren de combos voor mij heel ongelukkig. Ik had van elke combo of de auto of de track, maar slechts 2x had ik beiden. Toen heb ik maar besloten om niet mee te doen 
Ondertussen heb ik wel de meeste tracks, maar nog lang niet alle autos. Liet het nou net zijn dat er bij de autos die ik wel had een track was die ik niet had.
Ik snap wel dat jullie afwisseling willen ofzo, hoor.
Ondertussen heb ik wel de meeste tracks, maar nog lang niet alle autos. Liet het nou net zijn dat er bij de autos die ik wel had een track was die ik niet had.
Ik snap wel dat jullie afwisseling willen ofzo, hoor.
[ Voor 12% gewijzigd door aicaramba op 01-08-2016 20:40 ]
We zijn een beetje afgestapt van de basis content omdat het duidelijk niet hielp om meer mensen te trekken. En dan zitten we dus met dezelfde groep (waarvan 95% veel meer content heeft) altijd dezelfde combo's te rijden...
Maar ik vind het best om weer te proberen hoor. Dan verwachten we wel meer opkomst
Maar ik vind het best om weer te proberen hoor. Dan verwachten we wel meer opkomst
Ik lees: Meer vanzelfsprekende combo's en wat base content.
Ik vind dat prima om te proberen, maar zoals Nick zegt... dan moet de opkomst wel beter worden....
Ik vind dat prima om te proberen, maar zoals Nick zegt... dan moet de opkomst wel beter worden....
Bedankt voor de hulp net (en Spencer uit de USA). De eerste ronde in de volgende practice heb ik m'n snelste ronde met 3 seconden verbeterd.jvaneijk schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 16:50:
[...]
Ik zag vanacht ook nog een gehoste sessie op jouw naam staan... iets op Spa
Voor de mensen die niet weten waar dat over gaat, dat is op Mid-Ohio met de Skip Barber.

...
Thanks! Hoeft idd zeker niet alleen base content te zijn, maar graag meer vanzelfsprekende combinaties met populaire auto's en circuits.JoepW schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 21:21:
Ich liebe es wenn ein plan funktioniert
Ik ben aanwezig.JoepW schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 21:21:
Vorig seizoen heb ik dit volgens mij ook al eens aangegeven, maar met de RUF op Interlagos crasht iRacing random in sessies. Vorige weeg op Daytona nergens last van.
Is er ergens een logfile waar ik kan checken wat er aan de hand is?
Is er ergens een logfile waar ik kan checken wat er aan de hand is?
Het is van mij uit niet perse de vraag hoor. Ik denk dat afgelopem seizoen voor mij erg ongelukkig uit kwam qua combos. Puur toeval dat de combos zo waren dat ik niet mee kon doen.JoepW schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 21:21:
Sowieso heb ik het gewoon erg druk en kom ik maar minder aan racen toe. Ik ben bezig met het zoeken van een woning enzo en mijn vriendin heeft ook steeds meer hulp nodig van me met haar werk.
Verder hebben we thuis de laatste tijd erg instabiel internet. Zelden dat ik game hearthstone of rocket league kan spelen (lees 5 min.) zonder het tijdelijk wegvallen van internet of een volledige disconnect.
[ Voor 19% gewijzigd door aicaramba op 01-08-2016 22:45 ]
Morgen heb ik een open practice gehost voor 4 uur. Kan ik in elk geval op Spa-Francorchamps oefenen... hopelijk met wat andere auto's zo dat ik zie hoe langzaam ik ben
Hey Ronald, Goed om te horen. dqat het nu allemaal beter gaat. Ikzelf heb gisteravond ook mjn persoonlijk record verbeterd op Mid-Ohio 1:36:437 op dit moment. Ook gisteren een 2 tal races gereden. Eerste race 3e gekwalificeerd alleen helaas 11e geworden omdat in de 2e bocht van die mongolen zitten die je er vol af beuken. 2e race ging beter. Was een zeer nette race ook al was de SOF maar 1050. 4e gestart en als 4e geeindigd, maar wel met zeer leuke inhaal acties zo heen en weer 2x terug moeten knokken vanaf 7e plek door mijn eigen fout. Aanremmen voor bocht 1 en wijdt gaan en dan 2 er voorbijLuxicon schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 21:38:
[...]
Bedankt voor de hulp net (en Spencer uit de USA). De eerste ronde in de volgende practice heb ik m'n snelste ronde met 3 seconden verbeterd.
Voor de mensen die niet weten waar dat over gaat, dat is op Mid-Ohio met de Skip Barber.
[afbeelding]
Ook gistereavond even een test sessie voor mezelf op Imola met de Skip. Hopelijk kan komende week hier mooie races uit voort komen. Ook al heb ik wel het idee dat ik daar nog erg langzaam ben
Na afgelopen weekend de 24h van Spa gezien te hebben, heb ik wel zin in aankomend weekend waarop wij weer los gaan.
Hopelijk hebben we wat meer geluk dan vorig jaar. (eerst uur meen ik al redelijk kansloos voor een goede klassering.) nog even goed oefenen deze week.
Setup is al goed op orde, tijden liggen nog wel wat uiteen maar uit de problemen blijven is het belangrijkste.
Wij hebben een team van 5 man momenteel, dus moet goed komen.
Hopelijk hebben we wat meer geluk dan vorig jaar. (eerst uur meen ik al redelijk kansloos voor een goede klassering.) nog even goed oefenen deze week.
Setup is al goed op orde, tijden liggen nog wel wat uiteen maar uit de problemen blijven is het belangrijkste.
Wij hebben een team van 5 man momenteel, dus moet goed komen.
[ Voor 8% gewijzigd door Ithric op 02-08-2016 09:38 ]
Ik vond het gisteren nochtans een fijne combo, spijtig van de lage opkomst. De 2de heat was heel interessant. Treintje rijden van begin tot einde, waarbij het ontzettend moeilijk was om in te halen. Achteraf gezien mocht die race wat langer geduurd hebben :-)
ZeurpietThiJor schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:35:
Ik vond het gisteren nochtans een fijne combo, spijtig van de lage opkomst. De 2de heat was heel interessant. Treintje rijden van begin tot einde, waarbij het ontzettend moeilijk was om in te halen. Achteraf gezien mocht die race wat langer geduurd hebben :-)
Denk dat ik vanavond maar eens de KIA pak en COTA ga bestuderen (nog nooit op gereden) dan kan ik volgende week ook eens meedoen.. Tijd op website staato p GMT dan moet ik +2 doen toch op dit moment?
Dus practice start om 20:00u?
Dus practice start om 20:00u?
[ Voor 1% gewijzigd door jvaneijk op 02-08-2016 11:05 . Reden: typo ]
Ik klaag niet, ik was zelf iemand die voorstelde om die 2de heat in te korten. Was gewoon een foute inschatting van mij.
edit: voor alle duidelijkheid, ik stelde dat voor omdat het aantal deelnemers redelijk laag was. Met het crashfest in de 2de heat vorige week in gedachten, dacht ik dat er na 2 rondjes nog maar 2 auto's op de baan gingen zijn, niet dus!
[ Voor 32% gewijzigd door ThiJor op 02-08-2016 11:09 ]
Race 1 was wat saaier inderdaad
Race 2 had ik niet van verwacht dat we zo bij elkaar zouden blijven, paar hele mooie momenten gehad. Heb ook wel wat meer risico dan normaal gepakt omdat het maar zo'n korte race was. En ik kwam er vaak nog wel mee weg.
Alsnog door Bas ingehaald waar ik niks meer aan kon doen omdat ik Robbert voor me had die de handrem aantrok in de chicane...
Al met al toch weer goed vermaakt.
Volgende week KIA, altijd leuke auto.
Race 2 had ik niet van verwacht dat we zo bij elkaar zouden blijven, paar hele mooie momenten gehad. Heb ook wel wat meer risico dan normaal gepakt omdat het maar zo'n korte race was. En ik kwam er vaak nog wel mee weg.
Alsnog door Bas ingehaald waar ik niks meer aan kon doen omdat ik Robbert voor me had die de handrem aantrok in de chicane...
Volgende week KIA, altijd leuke auto.
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
Ja was weer gezellig gister. Jammer van de lage opkomst maar het is ook vakantie en een niet zo'n populaire auto.
Race 1 had ik per ongeluk de verkeerde setup erop staan in de race. Dit was even wennen bij de start en daarna te veel fouten gemaakt waardoor het een vrij saaie race was. Race 2 ging wat dat betrefd een stuk beter. Was wel even op passen in het begin met de lage grip maar kon p2 behouden en zelfs nog een poging doen om Nick op p1 te pakken in de laatste chicane. Echter verdedigde hij netjes en bleef ik op p2.
Race 1 had ik per ongeluk de verkeerde setup erop staan in de race. Dit was even wennen bij de start en daarna te veel fouten gemaakt waardoor het een vrij saaie race was. Race 2 ging wat dat betrefd een stuk beter. Was wel even op passen in het begin met de lage grip maar kon p2 behouden en zelfs nog een poging doen om Nick op p1 te pakken in de laatste chicane. Echter verdedigde hij netjes en bleef ik op p2.
Ga zometeen mijn nieuwe T500RS met T3PA Pro pedalen ophalen. Ik heb nu een G25 met load cell brake mod. Ben benieuwd hoe de nieuwe combi bevalt en met name of ik nu liever G25 brake mod pedalen heb of T3PA Pro zonder load cell.
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Ik heb de T3PA-Pro pedalen zonder load cell en deze bevallen erg goed.flopdoc schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 12:42:
Ben benieuwd hoe de nieuwe combi bevalt en met name of ik nu liever G25 brake mod pedalen heb of T3PA Pro zonder load cell.
Dat klinkt goed. Je hebt ook de conische brake mod geinstalleerd neem ik aan?roelg90 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 12:46:
[...]
Ik heb de T3PA-Pro pedalen zonder load cell en deze bevallen erg goed.
EDIT: Er blijkt geen conische mod maar wel een realistic brake mod bijgeleverd (een veer met een vierkant blokje rubber in de houder).
[ Voor 20% gewijzigd door flopdoc op 02-08-2016 13:59 ]
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Joris, er stond een lachje achter mijn opmerking. Niet serieus op in gaan!ThiJor schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 11:07:
[...]
Ik klaag niet, ik was zelf iemand die voorstelde om die 2de heat in te korten. Was gewoon een foute inschatting van mij.
edit: voor alle duidelijkheid, ik stelde dat voor omdat het aantal deelnemers redelijk laag was. Met het crashfest in de 2de heat vorige week in gedachten, dacht ik dat er na 2 rondjes nog maar 2 auto's op de baan gingen zijn, niet dus!
Ik vind dat roze van op het iRacing forum handigerJoepW schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 13:13:
[...]
Joris, er stond een lachje achter mijn opmerking. Niet serieus op in gaan!
Precies, die mod heb ik er op zitten inderdaad. Voor mij momenteel goed genoeg.flopdoc schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 12:47:
[...]
Dat klinkt goed. Je hebt ook de conische brake mod geinstalleerd neem ik aan?
EDIT: Er blijkt geen conische mod maar wel een realistic brake mod bijgeleverd (een veer met een vierkant blokje rubber in de houder).
Ik moet weer wennen aan een veel lichtere rem dan de G25 met load cell mod. Maar t begint te komen. Ik hoor nu ook de fan in de T500, maar die is niet erg storend: de fan van mijn PC en GPU is veel luider als ik aan t rijden ben. Hoop wel dat ie na verlaten van iRacing niet nog heel lang blijft draaien.roelg90 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 14:37:
[...]
Precies, die mod heb ik er op zitten inderdaad. Voor mij momenteel goed genoeg.
EDIT: Hij bleef net nog een minuut of 2 draaien. Dat is wel te doen.
[ Voor 6% gewijzigd door flopdoc op 02-08-2016 16:35 ]
Verwijderd
Goedemiddag allen!
Ik ben nieuw op het GoT forum en wil me op deze manier graag even voorstellen. Mijn naam is Jarno, 27 jaren jong en woonachtig in Winterswijk. Ben altijd al grote racefanaat geweest, bezoek regelmatig evenement zoals de GP van Duitsland afgelopen weekend en Spa staat ook op de agenda later deze maand.
Ik simrace nu ongeveer een jaar en wil sinds de kennismaking met iRacing absoluut niet meer terug naar een andere simulator. Ik rijd met een Thrustmaster TX - F1 Addon setup en mijn voorkeur uit naar de openwheel klasses. Momenteel rijd ik veel Formula Renault 2.0 omdat dit gewoon een fantastische klasse is met veel competitie. Aangezien ik nog niet zo heel lang simrace probeer ik mij iedere race te verbeteren en veel te leren van andere coureurs door het terugkijken van races.
Ik heb me vanmiddag aangemeld voor GoT iRacing en voor de website http://www.got-racing.eu. Ik hoop jullie snel tegen te komen op de baan!!
Ik ben nieuw op het GoT forum en wil me op deze manier graag even voorstellen. Mijn naam is Jarno, 27 jaren jong en woonachtig in Winterswijk. Ben altijd al grote racefanaat geweest, bezoek regelmatig evenement zoals de GP van Duitsland afgelopen weekend en Spa staat ook op de agenda later deze maand.
Ik simrace nu ongeveer een jaar en wil sinds de kennismaking met iRacing absoluut niet meer terug naar een andere simulator. Ik rijd met een Thrustmaster TX - F1 Addon setup en mijn voorkeur uit naar de openwheel klasses. Momenteel rijd ik veel Formula Renault 2.0 omdat dit gewoon een fantastische klasse is met veel competitie. Aangezien ik nog niet zo heel lang simrace probeer ik mij iedere race te verbeteren en veel te leren van andere coureurs door het terugkijken van races.
Ik heb me vanmiddag aangemeld voor GoT iRacing en voor de website http://www.got-racing.eu. Ik hoop jullie snel tegen te komen op de baan!!
Verwijderd
Welkom! Heel wat mensen rijden hier ook F2.0 waaronder ik zelfVerwijderd schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 17:07:
Goedemiddag allen!
Welkom Jarno!
Verwijderd
Had een last minute weekendje Eifel gedaan en gisteren te laat terug om nog even mee te doen. De Kia van volgende week skip ik, want die fwd's...DutchDevil79 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 11:46:
Ja was weer gezellig gister. Jammer van de lage opkomst maar het is ook vakantie en een niet zo'n populaire auto.
En welkom Jarno!
Heb nog ff wat vragen mbt promotie;
Gisteravond nog 4 races gedaan met de Skip-Barber waarna mijn SR op 3.xx staat. Promoveer ik nu aan het einde van het Skip-Barber seizoen naar C-license (eind augustus dacht ik)? Ben ik dus wb promotie gebonden aan de Skip-Barber serie? Oftewel, MOET ik die blijven rijden om te kunnen promoveren? Wat overigens beslist geen straf is. Of staat promoveren hier los van? Zou ik bijvoorbeeld over kunnen gaan naar de RUF GT3, die ook redelijk bevolkt is?
In mijn profiel moet ik naar de Kalender gaan maar daar is geen promotie datum op te zien.
Als ik echter bijvoorbeeld deze week SR 4.0 haal dan promoveer ik gelijk, toch?
Overigens deed 1 van die Skip-Barber races me aan een gemiddelde race in Forza denken met wb het crashen. 2x door dezelfde gast aangereden met schade als gevolg terwijl hij rustig door kon rijden. Bij de 1e aanrijding dacht ik "kan gebeuren" maar de 2e was geen toeval want het was alsof hij precies weet hoe je iemand effectief uit kunt schakelen. Crash 2 was bij T1 waar ik aan de binnenkant zat waar ik wellicht wat eerder in had kunnen sturen om meer ruimte te maken hoewel ik gewoon de juiste lijn volgde.
Bij al die races is het ragen trouwens ook op Forza "niveau". Eerlijk gezegd heb ik bij de 2e aanrijding ook flink gevloekt en heb ook veel fouten gemaakt zodat ik overging op zeer behoudend rijden om m'n SR niet teveel te laten zakken. Mijn irating heeft er ook flink onder geleden en is onder de 1300 gezakt.
.
Gisteravond nog 4 races gedaan met de Skip-Barber waarna mijn SR op 3.xx staat. Promoveer ik nu aan het einde van het Skip-Barber seizoen naar C-license (eind augustus dacht ik)? Ben ik dus wb promotie gebonden aan de Skip-Barber serie? Oftewel, MOET ik die blijven rijden om te kunnen promoveren? Wat overigens beslist geen straf is. Of staat promoveren hier los van? Zou ik bijvoorbeeld over kunnen gaan naar de RUF GT3, die ook redelijk bevolkt is?
In mijn profiel moet ik naar de Kalender gaan maar daar is geen promotie datum op te zien.
Als ik echter bijvoorbeeld deze week SR 4.0 haal dan promoveer ik gelijk, toch?
Overigens deed 1 van die Skip-Barber races me aan een gemiddelde race in Forza denken met wb het crashen. 2x door dezelfde gast aangereden met schade als gevolg terwijl hij rustig door kon rijden. Bij de 1e aanrijding dacht ik "kan gebeuren" maar de 2e was geen toeval want het was alsof hij precies weet hoe je iemand effectief uit kunt schakelen. Crash 2 was bij T1 waar ik aan de binnenkant zat waar ik wellicht wat eerder in had kunnen sturen om meer ruimte te maken hoewel ik gewoon de juiste lijn volgde.
Bij al die races is het ragen trouwens ook op Forza "niveau". Eerlijk gezegd heb ik bij de 2e aanrijding ook flink gevloekt en heb ook veel fouten gemaakt zodat ik overging op zeer behoudend rijden om m'n SR niet teveel te laten zakken. Mijn irating heeft er ook flink onder geleden en is onder de 1300 gezakt.
.
Je kan in eender welke serie blijven verder rijden, zolang je maar minstens 4 races hebt gereden waarvoor je een D-licentie nodig had. Als je de SR boven de 4.0 tilt ga je meteen naar C-licentie, blijf je tussen de 3.0 en de 4.0 dan ga je pas op het einde van het seizoen naar C.
Zak je terug onder de 3.0 is er geen promotie.
Dus ja, spring gerust in de RUF.
Zak je terug onder de 3.0 is er geen promotie.
Dus ja, spring gerust in de RUF.
[ Voor 22% gewijzigd door Fuelke op 02-08-2016 19:12 ]
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Ik vind t maar lastig om zonder load cell brake te rijden. Ik ga de T500RS met een adapter aan mijn G25 pedalen koppelen morgen.
@de nieuwe GoT iracers:
Om jullie ook snel op iRacing te kunnen vinden verzoek ik jullie om in jullie handtekening hier je link naar je iracing profiel te plaatsen. Hoe dat te doen staat in de topic start hiero: klik
Ennuh welkom allemaal
Om jullie ook snel op iRacing te kunnen vinden verzoek ik jullie om in jullie handtekening hier je link naar je iracing profiel te plaatsen. Hoe dat te doen staat in de topic start hiero: klik
Ennuh welkom allemaal
Wie heeft er een setup voor de mercedes AMG? ik heb nogal wat issues met de mijne en krijgt het niet onder de knie.
Anders word het een interessante 24h voor mij lol
Anders word het een interessante 24h voor mij lol
Ten eerste zal de setup in ieder geval iedereen moeten bevallen, want iedereen van het team moet met dezelfde setup rijden (op brake balance na, die kan je in car wijzigen).
Ik heb een tijdje geleden een setup gepost waar het GoT team de VLN mee rijdt.
ff zoeken....
Edit:
VLN setup: https://dl.dropboxusercon...esamggt3/16S2_VLN_GOT.sto
En met deze setup heb ik op VIR gereden:
https://dl.dropboxusercon...mercedesamggt3/vir_5r.sto
ff zoeken....
Edit:
[ Voor 31% gewijzigd door JoepW op 02-08-2016 23:00 ]
Ik heb een tijdje weinig gereden, en als ik al reed was het in de Formule Renault.
Vandaag voor het eerst weer eens GT3 in de Blancpain Sprint series. Maar hoe zit dat nou met de pitstops? Worden de banden tijdens het tanken verwisseld? Ik weet nl niet beter dan dat het apart gedaan wordt en in zo'n race van 40 minuten dus niet de moeite waard is om banden te wisselen. Maar tot mijn grote verbazing won ik veel plaatsen met mijn stop en werd ik in de slotfase door iedereen voorbij gereden. Ik vermoed dus dat die allemaal wel gewisseld hebben. Maar ik kan zo snel niet de reglementen hierover vinden.
Vandaag voor het eerst weer eens GT3 in de Blancpain Sprint series. Maar hoe zit dat nou met de pitstops? Worden de banden tijdens het tanken verwisseld? Ik weet nl niet beter dan dat het apart gedaan wordt en in zo'n race van 40 minuten dus niet de moeite waard is om banden te wisselen. Maar tot mijn grote verbazing won ik veel plaatsen met mijn stop en werd ik in de slotfase door iedereen voorbij gereden. Ik vermoed dus dat die allemaal wel gewisseld hebben. Maar ik kan zo snel niet de reglementen hierover vinden.
Thanks Joep. Ik zal ze eens testen en overhandigen morgen.JoepW schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 22:57:
Ten eerste zal de setup in ieder geval iedereen moeten bevallen, want iedereen van het team moet met dezelfde setup rijden (op brake balance na, die kan je in car wijzigen).
ff zoeken....
Edit:
Nee banden wisselen gebeurt na het bijtanken. In de BSS is het dus inderdaad niet nodig om banden te wisselen.Richard117 schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 23:20:
Ik heb een tijdje weinig gereden, en als ik al reed was het in de Formule Renault.
Toevallig gister weer eens thuis en tijd om even te racen, maar ging ergens toch iets niet goed. Site was niet vooruit te fakkelen, en een uiteindelijke poging om dan maar offline wat rondjes te rijden resulteerde in een zwart scherm in iRacing en een amper af te sluiten game.
Het zal me wel niet gegund zijn...
Het zal me wel niet gegund zijn...
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Dan had ik het toch goed en zal ik het zelf wel ergens verkloot hebben, na 40 minuten voorbanden van 65% lijkt mij ook niet helemaal de bedoeling.ThiJor schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 23:59:
[...]
Nee banden wisselen gebeurt na het bijtanken. In de BSS is het dus inderdaad niet nodig om banden te wisselen.
Dan doe je iets flink verkeerdRichard117 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 12:05:
[...]
Dan had ik het toch goed en zal ik het zelf wel ergens verkloot hebben, na 40 minuten voorbanden van 65% lijkt mij ook niet helemaal de bedoeling.
Setup van internet plukken en direct gaan racen.

Zelf leren setups maken. Dat is het leukste van de hele simRichard117 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 12:25:
[...]
Setup van internet plukken en direct gaan racen.
[ Voor 59% gewijzigd door glnk op 03-08-2016 13:07 ]
Grapjas, ben al blij als ik tijd heb om 2 races per week te doen (wat dus de laatste 3 weken ook niet gelukt is). Niet iedereen heeft zeeën van tijdglnk schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 13:07:
[...]
Zelf leren setups maken. Dat is het leukste van de hele sim
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Komende weken weer lekker veel nascar wagens op Road courses. Deze week Watkins Glen, volgende week de Xfinity op Mid-Ohio, 2 weken later op Road America, en in week 12 de Trucks op Mosport. Altijd heerlijk om te rijden die races
iRacing offline, dat heb ik nog niet meegemaakt.
...
Het blijft toch zuur op dit uur...NickThissen schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 21:10:
Dit is je kans om een auto te proberen die je nog niet hebt gekocht
http://testdrive.iracing.com/
Maintenance zie ik... heb die aankondiging gemist. Is ook al een tijdje. Zeker al sinds 16u vanmiddag.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
alexbl69 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 21:27:
[...]
Maintenance zie ik... heb die aankondiging gemist. Is ook al een tijdje. Zeker al sinds 16u vanmiddag.
Zo brief is hij dan ook weer niet...Our website is currently down for a brief maintenance period. Head over to http://testdrive.iracing.com to access test sessions in the meantime.

Ik heb om 19:45 nog een race gestart dus zo lang was het niet hoor.
Sinds een week of 2 ook aan iRacing begonnen, na nu veel oefenen een eerste race gewonnen in de mx5. Daarmee ook de magische 1500 iR grens behaald.
Nu maar eens aanmelden bij jullie GoT iRacers!
Sorry guys. Niet veel aan het typen deze week. Heb de focus voor zaterdag. Veel long runs gedaan op Spa.
De vraag is. Streamen die handel of niet zaterdag? :-)
Gewoon streamenNinjaTrek2891 schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 23:03:
Sorry guys. Niet veel aan het typen deze week. Heb de focus voor zaterdag. Veel long runs gedaan op Spa.
Had je nog een beetje setup gevonden?
[ Voor 6% gewijzigd door JoepW op 05-08-2016 09:46 ]
Zijn er ook nog mensen met een goede setup voor de Skip op Imola? Heb gisteren een beetje lopen spelen, maar kan nog niet echt lekkere setup vinden.
Welkom!StarTAC schreef op donderdag 04 augustus 2016 @ 22:43:
Sinds een week of 2 ook aan iRacing begonnen, na nu veel oefenen een eerste race gewonnen in de mx5. Daarmee ook de magische 1500 iR grens behaald.
Outlon Park is dikke pret in de Ruf GT3 ChallengeFragbeestje schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 17:28:
Ik weet niet hoe vaak Oulton Park de laatste tijd gebruikt wordt maar ik vind het een heel leuk circuit. Oran Park wordt bijna helemaal niet gebruikt.
zeker weten! al een paar keer lekker kunnen oefenen deze week, morgen om 11.00 ga ik een race'je pakken:DOlaf van der Spek schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 13:57:
[...]
Outlon Park is dikke pret in de Ruf GT3 Challenge
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Gaan er nog teams mee doen aan de 24u dit weekend? Wij (DFTBA) gaat het dit weekend in de Mercedes proberen.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Jup ik doe ook met een team mee, aller eerste keer... ben benieuwd. Ga zo een Q sessie doen. verwacht ergens rond de 2.18.4 uit te komen. ergens in het middenveld dus.
Ik zit echt te kloten met de setups. Kan gewoon geen goede vinden as usual. 
Wie heeft een setup voor me? quali voornamelijk. Ik word beetje boos op me.. want ik kan hier niks mee. 1 ronde op de kerb.. niks aan de hand. volgende rond zelfde kerb.. zelfde aansnij.. begint me auto vaag te springen.
Wie heeft een setup voor me? quali voornamelijk. Ik word beetje boos op me.. want ik kan hier niks mee. 1 ronde op de kerb.. niks aan de hand. volgende rond zelfde kerb.. zelfde aansnij.. begint me auto vaag te springen.
[ Voor 58% gewijzigd door NinjaTrek2891 op 05-08-2016 23:53 ]
Merc op Spa toch....NinjaTrek2891 schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 22:52:
Ik zit echt te kloten met de setups. Kan gewoon geen goede vinden as usual.
Ik heb 2 setups gegevens en dat zijn echt goeie hoor. Wat is je probleem dan?
kom voor de quali echt niet lager dan een 2.19.1
Begin het echt irritant te vinden
Daarnaast zijn de off-tracks gewoon cursed. Is geen poot aan te meten
Begin het echt irritant te vinden
Jouw uitleg geeft weinig grond om na te denken over een setup.......NinjaTrek2891 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 00:50:
kom voor de quali echt niet lager dan een 2.19.1
Begin het echt irritant te vindenDaarnaast zijn de off-tracks gewoon cursed. Is geen poot aan te meten
Post de setup maar dan kijk ik wat voor tijd ermee mogelijk isJoepW schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 08:08:
[...]
Jouw uitleg geeft weinig grond om na te denken over een setup.......
Minder gas geven om sneller te gaan, setup voor skip maakt echt niet uit.jvaneijk schreef op vrijdag 05 augustus 2016 @ 13:07:
Zijn er ook nog mensen met een goede setup voor de Skip op Imola? Heb gisteren een beetje lopen spelen, maar kan nog niet echt lekkere setup vinden.
Wat ik wel doe: Als het echt warm is > banden spanning omhoog
Ik had deze twee aan 'm gegeven Dave. KLIKglnk schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 08:38:
[...]
Post de setup maar dan kijk ik wat voor tijd ermee mogelijk is
Met volle tank (120L)JoepW schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 09:45:
[...]
Ik had deze twee aan 'm gegeven Dave. KLIK
16S2_VLN_GOT.sto: 2:18.3
vir_5r.sto: 2:17.7
Verschil is wel logisch. Die VLN setup is meer gericht op endurance.
Ik weet. Het is ook waarschijnlijk de setup niet. Maar meer mijn rijstijl. Ben nog maar een rookie in de GT3 en was gisteren niet op mn best... veel te gehaastJoepW schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 08:08:
[...]
Jouw uitleg geeft weinig grond om na te denken over een setup.......
Vanmiddag weer een beetje draften op het oval gedeelte.
Alvast succes Paul. En hopelijk nu wat meer geluk dan de afgelopen races.... Geen straf ontvangen voor het gedoe bij de vorige race?
Pak een setup waar je vertrouwen in hebt en ga daar mee rijden. Gebruik dezelde setup ook voor andere races met misschien alleen een aanpassing aan de bandenspanning.NinjaTrek2891 schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 11:06:
[...]
Ik weet. Het is ook waarschijnlijk de setup niet. Maar meer mijn rijstijl. Ben nog maar een rookie in de GT3 en was gisteren niet op mn best... veel te gehaast
Iedere keer random een setup van internet af plukken leer je niets van en de auto reageert iedere keer weer anders.
Noop ik niet, er zijn er 5 die een drive-through hebben, maar volgens mij zullen alleen Alex Simpson, Joni Tormala en Olli Pahkala racen vandaag.JoepW schreef op zaterdag 06 augustus 2016 @ 12:18:
Alvast succes Paul. En hopelijk nu wat meer geluk dan de afgelopen races.... Geen straf ontvangen voor het gedoe bij de vorige race?
Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen