iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 53 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-05 14:28
Gisteren avond reden we in de Skip barber Consig.

Jordy, je snelheid komt nog wel. In de Skip is het voornamelijk leren sturen. Denk goed na wat ik zei op TS over de Skip :)

Vanavond ben ik weer aan het oefenen. Misschien een race. Maar ik denk dat morgen m'n race dag word. Ik zit nog net een seconde buiten de snelste. :-)

[ Voor 30% gewijzigd door NinjaTrek2891 op 27-07-2016 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consigliere
  • Laatst online: 20-02 17:08

Consigliere

Engineer

Alles is te leren toch :)
en ook met een skip kan je de muur in ;)

Bim Engineer Sanitaire Technieken PvOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-05 12:10

jvaneijk

Dr.Oak

Ja zal ik onthouden... Zijn er trouwens mensen die VRS hebben? Ik heb het wel maar zoek nog mensen om mee te kunnen comparen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

Consigliere schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:22:
Alles is te leren toch :)
en ook met een skip kan je de muur in ;)
Ja das waar maar maakt het wel een stuk lastiger. Ik ga vaker de muur in met de MX5 of een Oval karretje dan met de Skip

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
jvaneijk schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:22:
[...]

Ja das waar maar maakt het wel een stuk lastiger. Ik ga vaker de muur in met de MX5 of een Oval karretje dan met de Skip
Je had gister dan ook goede coaching van Fabrice :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

Ja das waar, en van jou.. Zag net trouwens op VirtualRacingSchool dat ik 4 sessies had gedaan gisteren met in totaal zo'n 71 rondes waarvan 25 unclean

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
arnoudx6 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 08:28:
[...]

He Nick,

Bedankt voor de snelle reactie! Ik heb Projects Cars op een logitech g27 gespeeld en dit beviel prima maar als ik online kijk zou deze kwa stuur erg tegenvallen tegenover een trustmaster stuur daarom was ik aan het kijken naar de t150 en t300. Het is namelijk wel zo dat als ik dit koop en het leuk vind(gaan we wel van uit >:)) dan koop ik wel graag iets wat voor mij het beste is en dus liever niet "minder" stuur zit.

Hoe gaat dit dan in zijn werk zonder pedaal voor de koppeling? kun je dan gewoon met een flipper schakelen of assign je een button op je stuur als koppeling?
Ik ben van een G27 overgestapt op een T300 'alcantara edition'. Omdat de PC (en dus het stuur) in de woonkamer staat en er meerdere mensen thuis wonen.

De G27 maakt door de tandwiel constructie best veel geluid, vooral als je crasht/in het gras rijdt, maar ook wanneer het wegdek niet glad is. Dat vonden mijn medebewoners niet erg fijn. Als je recht vooruit rijdt bv. moet het stuur steeds kleine bewegingen op en neer maken, waardoor de tanden steeds op elkaar klappen. Dat zorgt voor best veel herrie.

Toen ben ik voor een tandriem gedreven stuur gegaan, de T300, dus.

Dit stuur is veel stiller dan de G27. Ook voelt het sturen wat soepeler aan, minder mechanisch. De kracht van het stuur is gelijk of iets minder dan van de G27. Ik ging er vanuit dat ie wat sterker zou zijn, maar dat is niet. Ik moet de FFB kracht best laag zetten om clipping te voorkomen.

Ik vind de klem van de T300 een stuk minder fijn dan die van de G27. Omdat ik hem elke keer dat ik stop met racen weer moet los halen is het wat onhandig, aangezien de hendel onder de base zit. Dit zit bij mij in een la, die ik openschuif, dus daar kan ik niet goed bij. Ook is er wat meer kracht nodig om het stuur vast en los te maken. Als je hem constant vast laat zitten is de clamp van de T300 wel beter dan die van de G27.. Hij is wat sterker.

Het alcantara stuurwiel is fijner dan die van de G27. Hij is groter en voelt goed aan. Er zitten meer knoppen op, maar ze zitten wel wat verder van de rim af, dus wat lastiger om te bereiken. Je hebt wel meer het gevoel een echt stuur vast te hebben.

De pedalen die bij de T300 'alcantara edition' zitten zijn de T3PA set, ofzoiets. Hier zit een rubbere cone bij die het indrukken van de rem wat meer 'hydraulisch' gevoel geven.. Bij de G27 is kracht en afstand lineair met elkaar gelijk. Bij de T3PA met die conische mod loopt de kracht daardoor sneller op dan de afstand, waardoor het wat echter aan voelt en je ook wat meer kan doseren.

Ik vind de T300 wel echt een stuk beter dan de G27, alleen de clamp is minder goed als je hem vaak los/vast moet doen.

Om antwoord te geven op je vraag. Je kan een button clutch doen. Dan stel je je clutch in op een knopje op het stuur. Overigens is de standaard pedalen zet van de t300/t150 niet zo fijn, minder fijn dan die van de G27. Je kan er dus een T3PA set bij doen, met conische brake mod is dit een stuk fijner.

[ Voor 8% gewijzigd door aicaramba op 27-07-2016 11:27 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
jvaneijk schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 11:06:
Ja das waar, en van jou.. Zag net trouwens op VirtualRacingSchool dat ik 4 sessies had gedaan gisteren met in totaal zo'n 71 rondes waarvan 25 unclean
Gewoon lekker rustig aan beginnen. Thats what it's all about. Ga je pushen met de Skip. Lig je er naast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
Misschien een idee als je de klem zo slecht vind is een Wheel Stand Pro.

Dit gebruik ik zelf ook. Het is natuurlijk niet het stevigst. Maar voor mijn situatie waar ik geen ruimte heb voor een complete simrig is het ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
[
NinjaTrek2891 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 11:09:
[...]

Dit gebruik ik zelf ook. Het is natuurlijk niet het stevigst. Maar voor mijn situatie waar ik geen ruimte heb voor een complete simrig is het ideaal.
Hmm. Misschien een idee, maar dan zit ik weer zo ver weg van het scherm, wat de FoV weer minder realistisch maakt.. Ook heb ik nu niet echt ruimte om dat ding neer te zetten, aangezien de pc in de woonkamer staat en door iedereen wordt gebruikt.. Dan staat zo'n ding wat lelijk.

Als het goed is ga ik over niet hele lange tijd verhuizen en dan wordt het bureau sowieso anders, dus is het misschien niet meer zo'n probleem.

[ Voor 135% gewijzigd door aicaramba op 27-07-2016 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
Ik heb dat inderdaad ook. Ik zit wat verder van het scherm. Ik zoek nog naar goede alternatieven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
aicaramba schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 11:10:
[
[...]

Hmm. Misschien een idee, maar dan zit ik weer zo ver weg van het scherm, wat de FoV weer minder realistisch maakt.. Ook heb ik nu niet echt ruimte om dat ding neer te zetten, aangezien de pc in de woonkamer staat en door iedereen wordt gebruikt.. Dan staat zo'n ding wat lelijk.

Als het goed is ga ik over niet hele lange tijd verhuizen en dan wordt het bureau sowieso anders, dus is het misschien niet meer zo'n probleem.
Je krijgt de klem veel makkelijker vast en los als je de schroefdraad van de klem wat insmeert met olie. Ik zit aan mijn 2de klem net omdat ik de eerste niet ingesmeerd had en daardoor soms wat moest forceren. Met het insmeren van de 2de lukt het een stuk makkelijker.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NinjaTrek2891 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:44:
[...]

Je had gister dan ook goede coaching van Fabrice :)
Haha hopelijk hielpen die een beetje :) Ik weet van vroeger bij mij dat ik altijd veel meer leer door achter mensen te rijden omdat je dan de ideale lijn zelf rijdt.. dat is anders dan gewoon een filmpje kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

Verwijderd schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 12:15:
[...]

Haha hopelijk hielpen die een beetje :) Ik weet van vroeger bij mij dat ik altijd veel meer leer door achter mensen te rijden omdat je dan de ideale lijn zelf rijdt.. dat is anders dan gewoon een filmpje kijken :)
Inderdaad, dat helpt voor mij vaak ook.. Alleen op dat moment rijdt ik dus belaberde tijden omdat je vaak toch teveel op zit te letten op degene voor je waardoor je zelf je apex mist. Maar daarna kan je dan die lijnen herhalen waardoor je wel de betere rondetijden behaald

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

Ik houdt mij trouwens zeker aanbevolen als er toevallig weer een GOT racing school start!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Consigliere
  • Laatst online: 20-02 17:08

Consigliere

Engineer

jvaneijk schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 13:09:
Ik houdt mij trouwens zeker aanbevolen als er toevallig weer een GOT racing school start!
ik ook :Y :w

Bim Engineer Sanitaire Technieken PvOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudx6
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-09 07:54
Ik wil jou en alle andere mensen bedanken voor hun reactie!!! :) Tof dat jullie zo met mij mee willen denken. Ik laat het nog even bezinken en ga vanavond een beslissing maken.

Ik heb nog een andere vraag na het lezen van dit topic. Als het goed begrijp is er een soort van rij school van GoT is dit bedoeld voor de beginnende racer als ik of is dit meer bedoeld voor de mensen die zonder off track te gaan de baan rond kunnen rijden?

Alvast super bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
arnoudx6 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 13:24:
[...]

Ik wil jou en alle andere mensen bedanken voor hun reactie!!! :) Tof dat jullie zo met mij mee willen denken. Ik laat het nog even bezinken en ga vanavond een beslissing maken.

Ik heb nog een andere vraag na het lezen van dit topic. Als het goed begrijp is er een soort van rij school van GoT is dit bedoeld voor de beginnende racer als ik of is dit meer bedoeld voor de mensen die zonder off track te gaan de baan rond kunnen rijden?

Alvast super bedankt!
Over het algemeen is het wel handig als je de baan al kent. Vaak ga je dingen doen als naast elkaar rijden, elkaar dicht volgen, inhalen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:08

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NickThissen en ik organiseren zo af en toe een een van de twee soorten schools:
De driving school is erop gericht om je rijkwaliteiten te verbeteren. Dus daar gaan we op zoek naar betere lijnen en krijg je indien gewenst individuele instructie.

Tijdens de close racing school leer je de kneepjes van treintje rijden, remmen, divebombs ontwijken, vlak naast elkaar rijden, etc.

Ik wil best weer een keer een driving school organiseren, maar de komende 2-3 weken gaat dat niet lukken aangezien het vakantie periode is EN velen het net ff te warm vinden om te rijden.

Dus heb geduld en we pakken het weer op.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:58
Ook mij lijkt deze racing school echt interessant. Ik ben van mening dat ik zelf best hard kan rijden (top 5 elke qualificatie in split 1/2) echter racen is een ander verhaal. Ik merk dat ik vaak toch in situaties kom tijdens een race die ik achteraf anders had moeten doen of in moeten schatten. Dat betekend veel schade of in ieder geval incidents die achteraf niet nodig waren. Hard rijden is 1, racen is 2!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
JoepW schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 13:36:
NickThissen en ik organiseren zo af en toe een een van de twee soorten schools:
De driving school is erop gericht om je rijkwaliteiten te verbeteren. Dus daar gaan we op zoek naar betere lijnen en krijg je indien gewenst individuele instructie.

Tijdens de close racing school leer je de kneepjes van treintje rijden, remmen, divebombs ontwijken, vlak naast elkaar rijden, etc.

Ik wil best weer een keer een driving school organiseren, maar de komende 2-3 weken gaat dat niet lukken aangezien het vakantie periode is EN velen het net ff te warm vinden om te rijden.

Dus heb geduld en we pakken het weer op.
Oh.. Excuus voor de verkeerde informatie O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
Ik denk dat na de zomerperiode een mooie tijd is voor een driving school.

Dan is het weer wat koeler en stappen de meeste mensen weer in de sim :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
NinjaTrek2891 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 13:53:
Ik denk dat na de zomerperiode een mooie tijd is voor een driving school.

Dan is het weer wat koeler en stappen de meeste mensen weer in de sim :)
GoT/Neo endurance O-)

denk dat de tijd vies gaat tegenvallen ;)

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

aicaramba schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 13:42:
[...]

Oh.. Excuus voor de verkeerde informatie O-)
Nou de baan kennen voordat je deel gaat nemen aan de school is wel handig. Ook als je leert een betere lijn te maken. Veel zaken om betere lijnen te rijden zijn theoretisch, en het verschild dan ook heel vaak qua baan hoe je bepaalde lijnen moet rijden. Als je de bocht leert lezen, dan heb je voor de meeste banen wel een idee hoe je over de baan moet gaan. Maar de echte winst ga je behalen door finetuning van die specifieke bochten waarop je merkt dat je tijd mist.

Dat is mijn mening. Voor de rest is het vaak veel oefening. Ook de auto en afstelling is hier een groot onderdeel van.

Je kan nog zo goed die bochten kunnen lezen en er door heen gaan, maar als je auto als een soort dweil reageert dan wordt het toch lastig

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
jvaneijk schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 13:59:
[...]

Nou de baan kennen voordat je deel gaat nemen aan de school is wel handig. Ook als je leert een betere lijn te maken. Veel zaken om betere lijnen te rijden zijn theoretisch, en het verschild dan ook heel vaak qua baan hoe je bepaalde lijnen moet rijden.
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/2471863.page
Leuke pagina met als je naar beneden scrollt een hoop demolaps van bijna alle banen.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:55

Niellie41

[object Object]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnoudx6
NinjaTrek2891 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 11:09:
[...]

Ik zit te kijken naar de T300 en mijn bureau en heb het idee dat ik dit stuur niet constant op mijn bureau wil hebben. Kun je aangeven of dit een stevige steun is en of je dit eenvoudig op kunt bergen met het stuur erop gemonteerd? Kun je ook aangeven of je de normale of de v2 hebt?

***Edit ik heb mezelf niet in kunnen houden... Ik heb een Wheel Stand Pro v2 + Thrustmaster T300 Alcantara gekocht!! Bedankt iedereen voor de hulp en ik ben bang dan jullie nog een hoop race vragen van mij zullen zien >:) ;) :)

[ Voor 15% gewijzigd door arnoudx6 op 27-07-2016 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
arnoudx6 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 20:56:
[...]

Ik zit te kijken naar de T300 en mijn bureau en heb het idee dat ik dit stuur niet constant op mijn bureau wil hebben. Kun je aangeven of dit een stevige steun is en of je dit eenvoudig op kunt bergen met het stuur erop gemonteerd? Kun je ook aangeven of je de normale of de v2 hebt?

***Edit ik heb mezelf niet in kunnen houden... Ik heb een Wheel Stand Pro v2 + Thrustmaster T300 Alcantara gekocht!! Bedankt iedereen voor de hulp en ik ben bang dan jullie nog een hoop race vragen van mij zullen zien >:) ;) :)
Haha... ja het is stevig ... en ik heb de v2 :)

1 hint ... koop de T3PA pedalen er bij. (Niet te duur en ok)

Ik ben tegenwoordig redelijk vaak op de GoT TS tijdens m'n iracing practices. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
NinjaTrek2891 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 22:58:
[...]

Haha... ja het is stevig ... en ik heb de v2 :)

1 hint ... koop de T3PA pedalen er bij. (Niet te duur en ok)

Ik ben tegenwoordig redelijk vaak op de GoT TS tijdens m'n iracing practices. :)
Die T300- daar zitten toch al pedalen bij?

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
flopdoc schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 23:15:
[...]

Die T300- daar zitten toch al pedalen bij?
Yes maar dat zijn geen goede. Ook geen clutch aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudx6
NinjaTrek2891 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 23:20:
[...]

Yes maar dat zijn geen goede. Ook geen clutch aanwezig.
Het is al laat maar als ik het goed zeg zitten die bij dit specifieke model t300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
arnoudx6 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 23:27:
[...]

Het is al laat maar als ik het goed zeg zitten die bij dit specifieke model t300
ah ok! Ik wil zelf ook nog het stuurtje halen. :) het formaat bevalt me wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
arnoudx6 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 20:56:
[...]

Ah, toch de alcantara ;)

Het is een fijn stuur, hoor! En de meerprijs tov een nieuwe G29 zeker waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Hmm, baal nu wel een beetje dat ik gister alleen met volle tanks gereden heb, en meer bezig was met kijken welke lijn in T1 nu het snelst was, rem punt voor de chicane en meer van dat soort dingen proberen

Afbeeldingslocatie: https://re535q.dm2301.livefilestore.com/y3ppwfbj4UBbhP0Qwe9v4YG6DW5o2f-sa9bWGVO-r6YHzTd-GFSzTjkEENuhkLM0akBz55Uir8lBTYpgUV19-lXUSH2n8usZp2XTPBMdnwkYxNDzZH4q2CnRVBzUJgRbPwafQx7bWJ0JuOK2vgqsOBsdEu23Bi7pWmKnyNKS26zzTU/1583.jpg?psid=1

Brandstof eruit is al zeker 0,5-0,8s. Ga je er nog eens voor zitten, dan moet er ook nog wel 0,5s afkunnen. Hmmmz :/ Het was mogelijk :+

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

-PassY- schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:27:
Hmm, baal nu wel een beetje dat ik gister alleen met volle tanks gereden heb, en meer bezig was met kijken welke lijn in T1 nu het snelst was, rem punt voor de chicane en meer van dat soort dingen proberen

[afbeelding]

Brandstof eruit is al zeker 0,5-0,8s. Ga je er nog eens voor zitten, dan moet er ook nog wel 0,5s afkunnen. Hmmmz :/ Het was mogelijk :+
Je plaatje werkt niet

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
Ik vermoed dat Pascal in een snelle test sessie zat en daarin met volle tanks al redelijk dicht bij het snelste rondje met de C-Spec op de Nürburgring GP gekomen is. Met lege tank zou hij dus de snelste ronde kunnen hebben neerzetten.

edit: Snel even opgezocht, en dat was dus het geval: Pascal heeft een 1:58.361 gereden, WR in practice op dit moment staat op 1:57.542, Jan-Paul Niehuis.

[ Voor 25% gewijzigd door ThiJor op 28-07-2016 11:12 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
hmm, ik zie het plaatje wel. I blame onedrive :p

Maar inderdaad, bijna de snelste ronde ooit. Was even glibberen en glijden in het begin. Maar na 5 ronde kwamen de banden helemaal tot leven. Moet er vanavond dus voor 6 ronde brandstof in gooien als het weer een beetje het zelfde weer is. Wat volgens mij mogelijk is omdat ze de verschillen in de week kwa weer minder gemaakt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

mowa

u are what u is

Om m'n eigen vraag maar te beantwoorden heb ik gisteravond de Skip Barber en wat tracks gekocht, zo ook voor de Cadillac en ga ze om en om doen. De ene week Skip Barber en de andere week de Cadillac afgewisseld met de Mazda.
In mijn beleving is de Skip Barber veel meer een Rookie auto dan de Mazda omdat ie veel meer vergevingsgezind is en je echt je best moet doen om 'm te "verliezen". Bovendien is ie icm de Mid-Ohio track een feest om te rijden. Alleen neem ik de voorlaatste bocht (T12 dacht ik) volledig op de gok want die is blind en ik heb geen goede referentiepunten. Als ik vanavond of morgen meedoe met een race leer ik van anderen wel hoe zij dat doen. Kan deze track sowieso nog niet consistent rijden; rij de ene keer 1:36.xxx en de volgende 1:37:xxx. Wellicht ook doordat ik afwissel met de Mazda.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
mowa schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 12:24:
Om m'n eigen vraag maar te beantwoorden heb ik gisteravond de Skip Barber en wat tracks gekocht, zo ook voor de Cadillac en ga ze om en om doen. De ene week Skip Barber en de andere week de Cadillac afgewisseld met de Mazda.
In mijn beleving is de Skip Barber veel meer een Rookie auto dan de Mazda omdat ie veel meer vergevingsgezind is en je echt je best moet doen om 'm te "verliezen". Bovendien is ie icm de Mid-Ohio track een feest om te rijden. Alleen neem ik de voorlaatste bocht (T12 dacht ik) volledig op de gok want die is blind en ik heb geen goede referentiepunten. Als ik vanavond of morgen meedoe met een race leer ik van anderen wel hoe zij dat doen. Kan deze track sowieso nog niet consistent rijden; rij de ene keer 1:36.xxx en de volgende 1:37:xxx. Wellicht ook doordat ik afwissel met de Mazda.
Demo Lap Mid Ohio

https://www.youtube.com/watch?v=5RVuhMhC3xw

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

mowa schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 12:24:
Check de volgende link http://members.iracing.co...t/50/2471863.page#6968851

Voor de volledigheid

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Die voorlaatste bocht neem ik altijd veel harder dan de bedoeling is. Zolang je de auto weer stabiel heb voor de laatste bocht en net binnen de lijntjes blijft :)

Er zit namelijk geen lang recht stuk achter, en de laatste bocht is vooral lekker laten rollen en een beetje snelheid verliezen door de weerstand van de banden tijdens het sturen.

Gewoon lekker rustig beginnen, en dan iedere ronde er steeds harder doorheen gaan, tot je op de curbs zit en er naast dreigt te komen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
Ik denk dat ik maar moet gaan stoppen met officiële races rijden:

Afbeeldingslocatie: https://www.tradingpaints.com/showroom/pictures/42155/3.jpg

Mooier dan dit wordt het namelijk nooit meer! :+

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
BobvK schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 14:59:

[afbeelding]

Nu nog A4.99 halen voor road door een paar onofficiële races of time trials te rijden :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891

[afbeelding]

Kappen, end game reached. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-

[afbeelding]

irating van 4949 voor beide? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

Je kan toch nog voor een Pro / ProWC license gaan?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ThiJor schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 15:21:
[...]

Nu nog A4.99 halen voor road door een paar onofficiële races of time trials te rijden :)
Unofficial races hebben toch geen invloed op IR en SR?
jvaneijk schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 15:41:
Je kan toch nog voor een Pro / ProWC license gaan?
Hoe werkt dat eigenlijk?

[ Voor 26% gewijzigd door Olaf van der Spek op 28-07-2016 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
SR zeker, IR weer niet.

En Pro halen doe je niet zomaar :)

- F1 season (s1, 2 of 3) winnen, en dan in de road2pro (s4) bij de top 25 eindigen. Of bij de top25 eindigen in het F1 kampioenschap. Ongetwijfeld gaat Paul mij nu verbeteren ;)

- Blancpain TEAM serie, maar hoe dat precies werkt weet ik niet.

En owja, een IR van boven de 2500 hebben. Maar dat heb je automatisch denk ik als je in aanmerking komt voor de Road2Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

Dank voor jullie reactie.
Ik doe niet heel veel anders, de grootste verschillen zijn;
T1 lift ik iets en neem ik in 4 (is ruim 0.2 sneller dan terugschakelen).
T2 rem vlak voor 100 bordje, kom vrij wijd uit en late apex maar doe soms ook dubbele apex. Maakt volgens mij niet zoveel uit.
T9 schakel vlak daarvoor nog naar 4.
T11 glijdt hij iets waar ik over de curb ga.

Zal de verschillen vanavond ff uitproberen.
"i couldn't find the one obvious "fast line" here." LOL
-PassY- schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 13:25:
Die voorlaatste bocht neem ik altijd veel harder dan de bedoeling is. Zolang je de auto weer stabiel heb voor de laatste bocht en net binnen de lijntjes blijft :)

Er zit namelijk geen lang recht stuk achter, en de laatste bocht is vooral lekker laten rollen en een beetje snelheid verliezen door de weerstand van de banden tijdens het sturen.

Gewoon lekker rustig beginnen, en dan iedere ronde er steeds harder doorheen gaan, tot je op de curbs zit en er naast dreigt te komen.
T12 en 13 ga ik over de curb heen, zal kijken of het veel scheelt als ik netjes binnen de lijntjes blijf.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightvision
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-08 17:05

knightvision

Hihihihi ik ben stout....

[afbeelding]

DAMN! ziet er goed uit! ik ga voor de 6666 in de toekomst met uiteindelijk een duivels trofee !

My Hardrocking iRacing Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Haha, ik was lekker op kop aan het rijden voor 8 ronden (startte vanaf pole), maar maakte 2 fouten waar ik 7 seconden mee verloor, en daarmee op de tweede plek terecht kwam. In de laatste ronde stond er iemand dwars op de baan (en ik hopen dat het de leider was > niet trouwens) en daar knalde ik tegenaan en de auto was totall loss. Toen werd ik helaas nog 5e.

Wel was dit de beste race tot nu toe sinds ik weer begin (11 races nog maar) en bovendien weet ik nu vaak 1:11.000 te rijden, nu ik in twee moeilijke bochten beter door krijg. Daarmee was 1:11.044 de snelste ronde van mij @ Phoenix International Raceway - 2008 - Road Course met de Mazda MX-5. De optimale tijd is in de 1:09.922 tot nu toe (die neemt de race tijden niet mee volgens mij, daar heb ik m'n pr gereden)

Kun je trouwens penalties krijgen als je blauwe vlaggen negeert? Volgens mij niet, maar dat lijkt me wel een goed idee.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Luxicon schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 21:51:
Kun je trouwens penalties krijgen als je blauwe vlaggen negeert? Volgens mij niet, maar dat lijkt me wel een goed idee.
Blauwe vlaggen zijn slechts ter informatie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Olaf van der Spek schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 22:24:
[...]

Ah bedankt. Zojuist een 1:10.718 (edit: daarna 1.10.432 in de practice) in de race gereden trouwens. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Luxicon op 28-07-2016 22:59 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudx6
aicaramba schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 07:44:
[...]

Ah, toch de alcantara ;)

Het is een fijn stuur, hoor! En de meerprijs tov een nieuwe G29 zeker waard.
Ik heb vanavond een paar rondjes gereden met mijn nieuwe gear en heb genoten ondanks dat ik nog teveel gas geef >:) ,nogmaals bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-06 09:18
Olaf van der Spek schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 22:24:
[...]

deze uitleg vind ik zoooo 8)7 8)7 8)7 8)7 (niet persoonlijk bedoeld)

stel u voor dat je voor P2 aan het vechten bent en 1 iemand zit er tussen die zegt blauw vlag is info je moet me maar inhalen want je bent toch "sneller" hij Audi ik BMW is goed om je race te verzieken !!!

rij gewoon met respect lift en pak draft mee voor de rest van de ronde. Vorige BES 3 plaatsen verloren door zo'n gast liet me in mid-ohio niet langs op rechte stukken met zijn OP Audi en ik best placed Merc. gasten achtermij reden zo 7sec dicht en ja waren ook Audi's :-(

Mijn iRacing profiel / YouTube / Twitch.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
dabelg schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 08:09:
deze uitleg vind ik zoooo 8)7 8)7 8)7 8)7 (niet persoonlijk bedoeld)
Ik ook maar zo staat het in de regels..
Ik laat ze er meestal netjes langs tenzij ze gaan knipperen met hun lichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
arnoudx6 schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 23:17:
[...]

Ik heb vanavond een paar rondjes gereden met mijn nieuwe gear en heb genoten ondanks dat ik nog teveel gas geef >:) ,nogmaals bedankt!!
Het sturen is erg soepel, he? Geen geratel ofzo. Gewoon smooth. Heb je de brake mod al geïnstalleerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dabelg
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 08:48:
[...]

....
En waarom bij knipperen niet zoveel last van ? doen ze in het echie ook hoor !!!

wil gewoon weten wat mensen beweegt naar het negeren blue flag. als ik blue flag krijg ga ik altijd opzij of moet al committed zijn aan de bocht. blue flag wilt gewoon zeggen dat ik trager ben en meer ga profiteren door hem door te laten (kans dat hij mijn directe tegenstanderd hindert voor me + niet moeten kijken in spiegels) na die race in de BES ben ik wel benieuwd wat mensen beweegt om gewoon compleet mensen hun race te verkl*ten door het echt moedwillig negeren van blue flag en dan meer dan 1sec per lap offpace te zijn. heb die gast een PM gestuurd en zijn reden was dat ik een teamrace maar niet in mijn uppie moet rijden 8)7 8)7 8)7 achja mercie voor de info en verkl*ten van mijn race (1 a 2 races in heel de week)

[ Voor 55% gewijzigd door dabelg op 29-07-2016 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Zo irritant, komt ook zo ongeduldig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 09:29:
8)7 achja ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Ik dacht erover om een feature request in te dienen om dat uit te kunnen schakelen.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 09:29:
Niet helemaal mee eens.. het gevaar van multiclasse races is dat toch wel vaak de snellere klasse achter een langzame klasse een paar bochten moet blijven steken omdat er geen ruimte word gemaakt.

Knipperen met de lampen is heel normaal. Gebeurd ook in het eggie. Het is zelfs gewenst in veel gevallen. Je krijgt dan een extra visuele melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
mowa schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 16:09:
Dank voor jullie reactie.

[...]

Ik doe niet heel veel anders, de grootste verschillen zijn;
T1 lift ik iets en neem ik in 4 (is ruim 0.2 sneller dan terugschakelen).
T2 rem vlak voor 100 bordje, kom vrij wijd uit en late apex maar doe soms ook dubbele apex. Maakt volgens mij niet zoveel uit.
T9 schakel vlak daarvoor nog naar 4.
T11 glijdt hij iets waar ik over de curb ga.

Zal de verschillen vanavond ff uitproberen.

[...]

"i couldn't find the one obvious "fast line" here." LOL

[...]

T12 en 13 ga ik over de curb heen, zal kijken of het veel scheelt als ik netjes binnen de lijntjes blijf.
Niet te vergeten. De demo lap is met een base setup van 2013. De auto heeft in de base een aantal aanpassingen gehad tussen nu en toen.

Gisteren heb ik weer lekker gereden. Ik heb altijd leuke fights voor podium. Erg blij mee.
Hoewel me eerste race beetje in deuken viel door een stop en go voor jump start en ik schatte een mede rijder in de backfield iets te pro in :) (Joep z'n woorden :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NinjaTrek2891 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 10:26:
[...]

Niet te vergeten. De demo lap is met een base setup van 2013. De auto heeft in de base een aantal aanpassingen gehad tussen nu en toen.

Gisteren heb ik weer lekker gereden. Ik heb altijd leuke fights voor podium. Erg blij mee.
Hoewel me eerste race beetje in deuken viel door een stop en go voor jump start en ik schatte een mede rijder in de backfield iets te pro in :) (Joep z'n woorden :D)
idd ;)
En ik vond het leuk om te merken dat ik in de practice met dat warme weer aardig meekwam..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
NinjaTrek2891 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 10:22:
Niet helemaal mee eens.. het gevaar van multiclasse races is dat toch wel vaak de snellere klasse achter een langzame klasse een paar bochten moet blijven steken omdat er geen ruimte word gemaakt.

Knipperen met de lampen is heel normaal. Gebeurd ook in het eggie. Het is zelfs gewenst in veel gevallen. Je krijgt dan een extra visuele melding.
Heb je in multi-class geen blauwe vlaggen tussen classes?
Dit was trouwens niet in multi-class, soms gebeurd het zelfs als het gewoon om een positie gaat. Zijn ze zelf gespind of vroeg gepit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:55

Niellie41

[object Object]

Olaf van der Spek schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 10:35:
[...]

Dit was trouwens niet in multi-class, soms gebeurd het zelfs als het gewoon om een positie gaat. Zijn ze zelf gespind of vroeg gepit..
Ook in multi class races zijn er blauwe vlaggen, maar dat is informeel. Het is (bijna) alleen in F1 verplicht om iemand langs te laten als je een blauwe vlag krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
JoepW schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 10:34:
[...]
idd ;)
En ik vond het leuk om te merken dat ik in de practice met dat warme weer aardig meekwam..
Yes! Die baan was ook wel bloody glad :) Geluk dat ik er even bij in mocht springen en een leuke tijd neer te zetten .:)
Olaf van der Spek schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 10:35:
[...]

Ja er zijn blauwe vlaggen. Maar in het eggie zijn ze wat moeilijker te zien dan in iRacing. Daar kan inderdaad een afweging in worden gemaakt.

Gaat het om een positie kunnen ze knipperen wat ze willen. Blijven ze toch echt achter me :) Volgens mij is dat dan ook gewoon irritant gedrag en te reporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Olaf van der Spek schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 08:48:
[...]

Ik ook maar zo staat het in de regels..
Ik doe hetzelfde, mensen die kansloos knipperen moet harder werken :) . Op zich niet veel moeite met het knipperen, dan haal je de ongeduldige mensen er heel snel tussen uit.

't is in het echt ook niet verboden, maar ook daar knipperen sommige kansloos, niet om te signaleren, maar om af te leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
NinjaTrek2891 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 10:22:
[...]

Waarom moet ik ruimte maken voor de snellere klasses? Ze rijden maar om me heen (wat ook de de ongeschreven regel is).

Tuurlijk maak ik wel een beetje ruimte hier en daar, maar als ik zelf in gevecht ben om positie. Dan ga ik geen ruimte maken zodat de gene die achter me rijd kan aansluiten en me kan inhalen.

En het hoeft niet eens om positie te gaan. Als ik bv op Spa rijd, dan wil ik niet ingehaald worden midden in Eau rouge/Radillon. Of er voor, of er na, niet er midden in. En ja, dan zal ik actief blocken om dat te voorkomen.

Ik zal wel ruimte maken als ik door iemand in mijn klasse word gelapped. Of als ik in mijn eentje rij, niks meer te winnen/verlizen is en er komt een groepje aan in gevecht. Maar dat is niet meer dan logisch denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
Idem hier Pascal.

Toch een bedenking erbij: het is niet omdat een auto uit een tragere/snellere klasse redelijk alleen rijdt, dat hij niet in gevecht is. Zo kan het zijn dat deze auto al een pitstop gemaakt heeft terwijl zijn concurrenten dat nog moeten doen, of andersom. Of als deze auto snel aan het inlopen is op de auto's voor hem, is het voor een auto van een andere klasse niet duidelijk omdat hij enkel een momentopname ziet van de situatie in die andere klasse.

Daarom: behandel iedere auto alsof hij in gevecht voor positie is en bepaal alleen voor jezelf of je meer toegevingen wilt doen dan noodzakelijk.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

NinjaTrek2891 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 10:26:
[...]

Heb nog niets gedaan met setups. Moet me daar nog op inlezen. Heb nog geen idee hoe je een (shared) setup moet downloaden, die sectie is ook leeg.

Heb wel veel ervaring met tuning in Forza, echter staat daarin de theorie ver af van de praktijk. In Forza maak je aanpassingen die in werkelijkheid niet eens mogelijk zijn of nooit kunnen werken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudx6
aicaramba schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 08:52:
[...]

Het sturen is erg soepel, he? Geen geratel ofzo. Gewoon smooth. Heb je de brake mod al geïnstalleerd?
Sturen is super smooth en stukken beter dan de g27 van mijn maat. Ik heb de brake mod ook geïnstalleerd en moet zeggen dat voelt gaaf aan. Moet nog wel oefenen met remmen omdat ik nu te hard rem en dus zo stil sta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
mowa schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 11:35:
[...]

Heb nog niets gedaan met setups. Moet me daar nog op inlezen. Heb nog geen idee hoe je een (shared) setup moet downloaden, die sectie is ook leeg.

Heb wel veel ervaring met tuning in Forza, echter staat daarin de theorie ver af van de praktijk. In Forza maak je aanpassingen die in werkelijkheid niet eens mogelijk zijn of nooit kunnen werken.
Shared setups zijn setup die mensen in dezelfde server hebben geshared. En dus vaak leeg.
SetupSync van NickThissen voorziet in toegang tot een enorme verzameling door iRacers geupload.
http://iracingsetupsync.nickthissen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
ThiJor schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 11:35:
Idem hier Pascal.

Toch een bedenking erbij: het is niet omdat een auto uit een tragere/snellere klasse redelijk alleen rijdt, dat hij niet in gevecht is. Zo kan het zijn dat deze auto al een pitstop gemaakt heeft terwijl zijn concurrenten dat nog moeten doen, of andersom. Of als deze auto snel aan het inlopen is op de auto's voor hem, is het voor een auto van een andere klasse niet duidelijk omdat hij enkel een momentopname ziet van de situatie in die andere klasse.

Daarom: behandel iedere auto alsof hij in gevecht voor positie is en bepaal alleen voor jezelf of je meer toegevingen wilt doen dan noodzakelijk.
daar had ik zo snel niet eens aan gedacht, maar inderdaad. De undercut proberen en hopen dat je tegenstander niet zo heel erg op zijn F3 kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dabelg
-PassY- schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 13:04:
[...]

daar had ik zo snel niet eens aan gedacht, maar inderdaad. De undercut proberen en hopen dat je tegenstander niet zo heel erg op zijn F3 kijkt.
inderdaad wel moeilijk als p23 je ligt te blokken onder blue flag >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
dabelg schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 13:06:
[...]

inderdaad wel moeilijk als p23 je ligt te blokken onder blue flag >:)
Ik moet inderdaad zeggen dat ik blue flag binnen dezelfde klasse behandel als in F1: zo snel mogelijk aan de kant, zeker als de gast achter me 1s per rondje inloopt op mij.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -PassY-
Wat ik nog wel eens wil doen, is de persoon voor me dan een klein tikje geven bij het remmen zodat hij wijd gaat.

Dit doe ik het alleen bij langzame /GT2's/GT3's waar ik last van heb, en al 2-3 ronde me zit te ergeren en mijn spiegels steeds voller worden.

Moet toch ook wel mogelijk zijn binnen een klasse ;) Is niet de nette manier, maar soms wel de makkelijkste manier.

Natuurlijk niet zo hard duwen dat je een ongeluk veroorzaakt, maar gewoon een klein zetje om ruimte te maken waar je zelf net in past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

-PassY- schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 13:12:
Wat ik nog wel eens wil doen, is de persoon voor me dan een klein tikje geven bij het remmen zodat hij wijd gaat.

Dit doe ik het alleen bij langzame /GT2's/GT3's waar ik last van heb, en al 2-3 ronde me zit te ergeren en mijn spiegels steeds voller worden.

Moet toch ook wel mogelijk zijn binnen een klasse ;) Is niet de nette manier, maar soms wel de makkelijkste manier.

Natuurlijk niet zo hard duwen dat je een ongeluk veroorzaakt, maar gewoon een klein zetje om ruimte te maken waar je zelf net in past.
offtopic:
Dat doe ik ook altijd als ik op de provinciale weg bij ons zit maar dat wordt toch echt niet gewaardeerd ;)

Kom vanavond weer niet aan racen toe denk ik, de vrouw wil naar de bios "Grote Vriendelijke Reus" :(

[ Voor 6% gewijzigd door jvaneijk op 29-07-2016 14:29 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb goed en slecht nieuws......
Het goede nieuws is dat ik de komende 2-3 maanden zeker volle weken bezet ben (dat was het goede nieuws)..
Maar aangezien ik in een hotel verblijf en veel uren zal draaien ben ik er de komende maandagen niet bij :(
En komende maandag moet ik nog een oplossing vinden voor het hosten van de 2de heat aangezien Nick er ook niet is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
JoepW schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 14:44:
Ik heb goed en slecht nieuws......
Het goede nieuws is dat ik de komende 2-3 maanden zeker volle weken bezet ben (dat was het goede nieuws)..
Maar aangezien ik in een hotel verblijf en veel uren zal draaien ben ik er de komende maandagen niet bij :(
En komende maandag moet ik nog een oplossing vinden voor het hosten van de 2de heat aangezien Nick er ook niet is....
Ja lastig als real life en iracing elkaar bijten. Maar goed bezet zijn is in deze tijden niet slecht.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Kun je qua race participation credits gewoon switchen tussen auto's en misschien zelfs klasses binnen een serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mowa
  • Niet online

mowa

u are what u is

JoepW schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 11:48:
[...]

Shared setups zijn setup die mensen in dezelfde server hebben geshared. En dus vaak leeg.
SetupSync van NickThissen voorziet in toegang tot een enorme verzameling door iRacers geupload.
http://iracingsetupsync.nickthissen.nl
Dank, deze en andere links heb ik reeds bookmarked om later te bekijken. Ga deze vanavond meteen checken.

Heeft iemand de KIA cup gereden en hoe zijn de ervaringen daarmee? Deze lijkt mij namelijk ook erg leuk om te doen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

mowa schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 15:26:
[...]

Dank, deze en andere links heb ik reeds bookmarked om later te bekijken. Ga deze vanavond meteen checken.

Heeft iemand de KIA cup gereden en hoe zijn de ervaringen daarmee? Deze lijkt mij namelijk ook erg leuk om te doen.
Heb wat practice erop zitten met die auto, en wat ik in de practice zag leek het me wel gezellig maar is net een soort WTCC duwen en trekken :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
Anthony Davidson vergeleek net bij F1 in de tweede vrije training de offtracks met iRacing.
N.a.v. de warning de werden uitgedeeld tijdens deze sessie.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
[...]

Als je mij in een Skip practice ziet. Ping me maar aan. Of kom op de TS. Ik ben altijd wel bereid m'n setups te sharen en hints/tips te geven over de Skip.

KIA heb ik een wedstrijd mee gereden. Was leuk. Maar participation level is niet heel hoog voor de officiele races. Je moet echt een tijdmoment zoeken dat iedereen in die ene wedstrijd zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Al jaren een zgan Kia staan. 1x gebruikt 🙈

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abdus18
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 29-08 18:23
Hoe is iracing om te doen als je normaal wat project cars/GTR2/Race07 doet? Erg veel lastiger? natuurlijk geen traction control en zo aan toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 25-09 18:02

Phydomir

Dennis

Dat verschilt per auto. De GT3 auto's hebben ABS en TC, omdat ze dat in het echt ook hebben.

Zelf vind ik iRacing wel een behoorlijke stap meer sim dan PC. GT2 en Race 07 waren voor hun tijd goed en best realistisch maar iRacing doet daar toch wel een stap boven op.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:19
iRacing is blijkbaar ook klaar met vlaggetjes die correct wapperen in de wind.

https://twitter.com/iRacing/status/759094516469075968
https://twitter.com/iRacing/status/759089768512774144

Die ene dude op het forum zal wel extatisch zijn. :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
Phydomir schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 19:17:
Dat verschilt per auto. De GT3 auto's hebben ABS en TC, omdat ze dat in het echt ook hebben.

Zelf vind ik iRacing wel een behoorlijke stap meer sim dan PC. GT2 en Race 07 waren voor hun tijd goed en best realistisch maar iRacing doet daar toch wel een stap boven op.
Helemaal mee eens. Heb zelf ook de Simbin's gereden. GTR2 was toch wel m'n favoriete. Geweldig Motec support :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:19
Nice
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/b17ot3K.jpg

https://twitter.com/iRacing/status/759105367070605312

[ Voor 62% gewijzigd door gtrNL op 29-07-2016 21:38 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Helaas weer een FPS vreter er bij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
It keeps losing its back-haul connection to "the mother ship".
Any sessions that were in progress when this occurred will be lost.
We're investigating the issue...
Bron: http://members.iracing.co...list/3495008.page#9957334

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
dang! Hoop dat m'n win met de Skip wel opgeslagen word :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NinjaTrek2891 schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 23:29:
[...]

dang! Hoop dat m'n win met de Skip wel opgeslagen word :D
Replay bewaard?
Zo ja, dan opsturen als je resultaten verdwenen zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxicon
Hier was een race verdwenen en kon de sessie ook niet uit. Dus toen maar voor withdraw gekozen. Dat had verder geen invloed gelukkig op de ir of sr.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
JoepW schreef op vrijdag 29 juli 2016 @ 23:30:
[...]

Replay bewaard?
Zo ja, dan opsturen als je resultaten verdwenen zijn ;)
Ik heb gigabytes aan replays.. dus yes! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Voor de 1070 en 1080 bezitters....
Er is een hot fix voor deze kaarten die niet in de update tool van NVIDIA staat...
quote: Ken Hyams
In case you haven't seen it, there's a new driver (hotfix) out that's supposed to fix a DPC latency bug in the pascal GPU. It seems to make a real difference in iRacing performance with my 1070. It's not on the regular driver site for some reason - I got it from another post on here.

http://nvidia.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/4202
Bron: http://members.iracing.co...1050/1455588.page#9957536

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
Vanmiddag een race gereden in de Skip.. net voor de kwalificatie F1.

Eigenlijk had ik het niet moeten doen. Ik voel me toch wel schuldig als ik in een SOF kom van 1400 gemiddeld. Gelukkig maakte Jarmo mij het wel leuk. :-)
Pagina: 1 ... 53 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies