Voor het onderstuur zou ik aanraden om niet te veel te sturen.. dat hielp toch bij mij. En voor het remmen zou ik nooit meer dan drie kwart remmen en stilletjes aan altijd minder remmen.jvaneijk schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 14:29:
[...]
Is dat Skip op Zandvoort? Vanacht daar mijn eerste paar practive rondjes mee gereden. Maar wat een onderstuur heeft dat ding zeg. En blokkeerd heel erg snel.
Ik denk dat ik nauwelijks 3/4 rem aan raak. meestal niet meer dan 50.Anoniem: 752933 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 14:45:
[...]
Voor het onderstuur zou ik aanraden om niet te veel te sturen.. dat hielp toch bij mij. En voor het remmen zou ik nooit meer dan drie kwart remmen en stilletjes aan altijd minder remmen.
Onderstuur komt omdat je te hard wilt. Skip heeft straat banden geen slicks, geen downforce, nada. Wil je te hard. ga je ook hard van de baan.
Ja dat merkte ik vanacht ook al. Dat minder is meer bij de Skip. Maar overstuur is wel heel erg lastig met hem.. Wat op zich weer fijn is. Nu nog even goed afkijken van de pro's want die 2:02:3 is niet om over naar huis te schrijven geloof ik zo.Anoniem: 752933 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 14:45:
[...]
Voor het onderstuur zou ik aanraden om niet te veel te sturen.. dat hielp toch bij mij. En voor het remmen zou ik nooit meer dan drie kwart remmen en stilletjes aan altijd minder remmen.
Ik rij op een warme baan (45c) zo'n 1:55,xxx. Ik wil je best een replay opsturen voor de vergelijking.jvaneijk schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 14:51:
[...]
Ja dat merkte ik vanacht ook al. Dat minder is meer bij de Skip. Maar overstuur is wel heel erg lastig met hem.. Wat op zich weer fijn is. Nu nog even goed afkijken van de pro's want die 2:02:3 is niet om over naar huis te schrijven geloof ik zo.
Graag..! Beetje lijntjes afkijken. Heb je ook iets van telemetry van die rondjes?NinjaTrek2891 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 14:54:
[...]
Ik rij op een warme baan (45c) zo'n 1:55,xxx. Ik wil je best een replay opsturen voor de vergelijking.
Ik gebruik Z1 voor m'n telemetry. Nog geen motec. Daar moet ik nog mee aan de gang.jvaneijk schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 14:56:
[...]
Graag..! Beetje lijntjes afkijken. Heb je ook iets van telemetry van die rondjes?
Maar als ik je m'n rpy opstuur dan kan je daar zelf de telemetry uit vissen.
Deze helpt denk ik ook wel.jvaneijk schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 14:56:
[...]
Graag..! Beetje lijntjes afkijken. Heb je ook iets van telemetry van die rondjes?
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Zal als ik thuis ben er even naar kijken.
Anoniem: 752933
Ik kan vanavond wel even komen meerijden op Zandvoort als je wilt.. wel laat in de avond men Indycar race.. maar wat lang geleden die Skippy dus wil nog eens proberen
Ik begin waarschijnlijk om 8 of 9 uur te karren.
Ik ben het trouwens niet eens met sommige lijnen die in het filmpje word gereden :-)
Ik ben het trouwens niet eens met sommige lijnen die in het filmpje word gereden :-)
[ Voor 47% gewijzigd door NinjaTrek2891 op 22-07-2016 16:53 ]
Ik ook niet. Net ff gekeken....
Hij gaat her en der wat wijd en te weinig over de curbs her en der
Dat denk ik ook. Ik reed net 1.55.8 (track 30 graden)- en ik ben een matige midfield rijder- het kan dus veel scherper.JoepW schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 17:14:
Ik ook niet. Net ff gekeken....
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Veel te warm hier om te racen. Zonder m'n PC aan te zetten is het daar al 27 graden, om er dan nog ff een paar honderd watt aan toe te voegen zie ik niet zitten.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Idem... Woensdag een race van een uur gedaan maar dat was echt insane... Gisteravond 2 rondjes geprobeerd maar meteen weer gestopt. Vandaag ga ik er niet eens aan beginnen.
Vandaag een kwartier geoefend met de FR2.0 op Mid Ohio. Daarna dreef m'n Rift zowat van m'n hoofd af dus laat maar
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Beleuvenissen hier, teveel bier om in de skippie te stappen

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
http://members.iracing.co...wnloadAttach/2445645.page
Het is weer gelukt om een nieuw achtergrondje te maken op Lime Rock
Het is weer gelukt om een nieuw achtergrondje te maken op Lime Rock
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Ik heb ook nog twee alternatieven op Lime Rock Park.

Het is me nog niet gelukt om over de jump te gaan en dan verder te rijden. Dit is wel nog een doel voor mij.

Het is me nog niet gelukt om over de jump te gaan en dan verder te rijden. Dit is wel nog een doel voor mij.
[ Voor 18% gewijzigd door Niellie41 op 23-07-2016 09:34 ]
Hopelijk wordt het hier niet al te warm straks 
Dat was weer ...censuur...Red Baron schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 13:24:
Hopelijk wordt het hier niet al te warm straks
[video]
Dat was toch gewoon een divebomb van Price of zie ik het fout?
Hij hoopte dat ik hem er gewoon op zij zou gaan en hem er langs zou laten ofzo, geen idee.
[YouTube: https://youtu.be/qQbsKgybGsk]
Hier dan een time trial van deze week. Vanwege de hitte niet livestreamed. Wel geracet. Heb een race klaar voor opname. Maar nog niet kunnen verwerken. M'n adobe licentie ran out deze week en kennelijk konden ze niet afschrijven. Dus dat eerst moeten fixen
Hier dan een time trial van deze week. Vanwege de hitte niet livestreamed. Wel geracet. Heb een race klaar voor opname. Maar nog niet kunnen verwerken. M'n adobe licentie ran out deze week en kennelijk konden ze niet afschrijven. Dus dat eerst moeten fixen
Zo, 4de overwinning van het jaar, en de 2de van het weekend
En nog een zeer leuke race/gevecht op LRP voor 45m zojuist.
Had uitgerekend dat ik 17l moest tanken, dus dan kan het ook met 15l dacht ik
Gister geen tegenstand, dus lekker gecruised. Maar vandaag de hele race een spanjaard achter me gehad. Kwam met 0,1l in de tank over de finish
Na de pitstop nog even flink gesaved, had 5s voorsprong uit de pit. En die had ik zeker nodig om op het einde nog te pushen om geen aanval om mijn broek te krijgen en het gat op 1s te houden.
Die Isaac Prince? Wat was hij denkende? Dat het fout gaat en hij je aantikt voor de apex ... ok, slordig, niet handig en niet meer doen. Maar wat daarna gebeurd
30s S&G bij de volgende race?
Had uitgerekend dat ik 17l moest tanken, dus dan kan het ook met 15l dacht ik
Na de pitstop nog even flink gesaved, had 5s voorsprong uit de pit. En die had ik zeker nodig om op het einde nog te pushen om geen aanval om mijn broek te krijgen en het gat op 1s te houden.
Die Isaac Prince? Wat was hij denkende? Dat het fout gaat en hij je aantikt voor de apex ... ok, slordig, niet handig en niet meer doen. Maar wat daarna gebeurd

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Volgens JB krijgt de Ford GT (GT2) een physics update in de volgende build.
http://members.iracing.co...t/25/3494034.page#9940960
Nu nog wachten op de nieuwe FGT
Of zullen ze stiekem die bedoelen?
Wat hoognodig is. Ik ben benieuwd.Niellie41 schreef op maandag 25 juli 2016 @ 10:48:
Volgens JB krijgt de Ford GT (GT2) een physics update in de volgende build.
Vanavond een leuke combo!
GoT | Monday Tournament 16S3-W7 | 25-07-16 |
Car(s) | Track(s) | ||||||||||||||||||||
|
|
Program (CET) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Weather |
Temperature | Humidity | Fog | Wind speed | Wind direction | Sky |
Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic |
Morning |
Zeeeeeeeer leuke baan. Heb alleen de auto niet, en ben ook niet van plan om deze aan te schaffen.
En afgelopen week ook weinig verf verloren aan de auto. Dus ik ga denk ik maar eens een avondje met motec spelen nu de monteurs ook een dagje vrij hebben
En afgelopen week ook weinig verf verloren aan de auto. Dus ik ga denk ik maar eens een avondje met motec spelen nu de monteurs ook een dagje vrij hebben
Volgens mij wel. In het eggie hebben ze die namelijk ook

Joris je staat in de aftiteling genoemd!
Ik wou ook graag eens meedoen maar ik heb die baan en de auto ook niet. Moet nog maar even kijken of ik vanavond het ga halen ben pas om 7 uur thuis en mijn vrouw en de toekomstige wil af en toe ook wat aandacht-PassY- schreef op maandag 25 juli 2016 @ 13:02:
Zeeeeeeeer leuke baan. Heb alleen de auto niet, en ben ook niet van plan om deze aan te schaffen.
Anders toch maar kopen en dan volgende keer iig die baan en auto hebben, goed excuus om weer eens wat te kopen
Lijkt meer op een eject button, wat ik wel nodig zou hebben in die auto-PassY- schreef op maandag 25 juli 2016 @ 13:27:
Volgens mij wel. In het eggie hebben ze die namelijk ook
[afbeelding]
@Joep inderdaad, ik heb een replay ingestuurd. Knap werk van Jaap!
Misschien de oude Dallara toevoegen (gratis)? Hebben we laatst ook eens gedaan dacht ik, weet alleen niet meer hoe die zich verhouden?
Kan, maar ik heb denk ik niet het vertrouwen in de Dalara om goed aan de kant te gaan voor blauwe vlaggen. Op een baan als Daytona had ik denk ik nog wel mee gedaan dan denk ik, maar op Mid Ohio is daar gewoon weg te weinig ruimte voor.
en ik wil geen invloed hebben op de kop van het veld in een andere auto die in eerste instantie niet mee deed.
en ik wil geen invloed hebben op de kop van het veld in een andere auto die in eerste instantie niet mee deed.
Zo wat heb ik daar zin in! Eerste league race me GOT voor mij en dan met 1 van mijn favoriete auto's, wel op een baan waar ik nog helemaal niet goed op benJoepW schreef op maandag 25 juli 2016 @ 12:42:
Vanavond een leuke combo!
GoT | Monday Tournament 16S3-W7 25-07-16
Car(s) Track(s)
[afbeelding]
Dallara DW12 Fuel 100 % (+/- 83,2 L) Extra weight 0 Kg Basic content No
[afbeelding]
Mid-Ohio Sports Car Course - Full Day or Night Day Pit stalls 46 / 60 Basic content No
Program (CET)
Heat 1 Free practice / Warm-up 20:00 - 21:00 (60 min.) Qualification 21:00 - 21:10 (10 min.) (Lone: 4 Laps) Race 21:10 - 21:30 (20 min.) Start Rolling MC Grid Single Class Grid order Qualification Cautions Local Restart - Fast Repairs 1 Disqual. Inc's -
Heat 2 Free practice / Warm-up 21:40 - 21:50 (10 min.) Qualification Based on Heat 1 Race 21:50 - 22:20 (30 min.) Start Rolling MC Grid Single Class Grid order Sequential (inverted) (Previous race/heat) Cautions Local Restart - Fast Repairs 1 Disqual. Inc's -
Weather
Temperature Humidity Fog Wind speed Wind direction Sky Realistic Realistic Realistic Realistic Realistic Realistic
Morning
Is dit ook de contest die op de hoofd pagina staat?
Ga denk ik sowieso iets opsturen
P1 in beide klasse die zo min mogelijk ruimte wilt geven, en beide P2's die proberen te profiteren
Zo dat waren korte races.. wel in de 2de race hele mooie battle gehad met Bas en Nick met onder andere 3 wijd
Was een goede voorbereiding voor mij voor de SOF broadcast van de Indy deze week!
Heb sinds eind juni iRacing maar door omstandigheden pas eerverleden week kunnen starten. Nogal nitwit, zonder de weg te weten of in te lezen met de MX-5 geoefend op Laguna Seca in de veronderstelling dat de 1e race daar plaats zou vinden. 1e race gestart wat dus niet op Laguna Seca maar op Summit Point Jefferson was. De 3 races die ik daar reed verliepen nogal dramatisch ondanks dat ik na race 1 wel enigzins fatsoenlijk heb kunnen oefenen. Race 2 vertrok ik vanaf pole maar werd in de eerste bocht al T-boned. Tow naar pit en daardoor race over maar wel afgemaakt. Race 3 vond er 1 het niet nodig dat ik 'm voorbij reed en duwde me in de laatste bocht richting bandenstapel. Race over.
Vorige week vanwege de warmte niet achter het stuur gezeten en afgelopen zaterdag voor race 4 flink geoefend op Summit Point Jefferson want ik zou ze ff 'n poepie laten ruiken. Weer lekker dom want volgens schema, wat ik vanaf nu wel bij zal houden, was dat dus Charlotte Road Course. Race 4 verliep niet al te best met 7 inc maar Charlotte is in mijn beleving wel een track dat "makkelijker" is. Race 5 met 0 inc en gepromoveerd naar D-license.
Race 6 en 7 verliepen vandaag echter ook weer dramatisch, deels door eigen schuld want zonder "warm" te draaien meteen de qualificatie in gedoken, die op zich redelijk verliep met plek 3 maar in race 6 er gelijk in bocht 2 er af lag doordat de rijder voor mij, voor mijn gevoel, plotseling remde en ik tijdens het ontwijken de controle verloor. Later ook nog door eigen schuld de vangrail in gereden doordat er plots aan het begin van de oval op een onoverzichtelijke plek een auto stilstond en die nog maar net kon ontwijken maar tegelijkertijd de controle verloor. Tow naar pit en race over.
Race 7 werd ik op de oval van achteren aangereden en meteen daarna door een ander tot schroot gereden. Na de pit reageerde de auto om 1 of andere reden niet meer goed op het stuur.
Race 8 was m'n 1e overwinning. Die werd me in de schoot geworpen doordat er 3, die sneller waren dan ik, elkaar te veel in de haren zaten en in ronde 8 bij bocht 1 de muur in reden. Race met 1 inc en ook met 2x 1:22. Om de 1 of andere reden rijd ik tijdens de race sneller dan tijdens qualifcaties en oefen-sessies.
Voorlopig blijf ik met de Mazda cup meerijden om beter en consistenter te worden en omdat het een leuke auto is.
Daarnaast wil ik ook meedoen met de Skip Barber die vanaf morgen op Mid-Ohio Sports car Course is en met de Cadillac wat vanaf morgen op Sebring is.
Met de Skip Barber en Cadillac rijd ik ook voor C-License met de Mazda zover ik kan zien niet meer.
Vinden jullie het een goed idee om met verschillende auto's en tracks te rijden of moet ik het bij 1 houden?
Vorige week vanwege de warmte niet achter het stuur gezeten en afgelopen zaterdag voor race 4 flink geoefend op Summit Point Jefferson want ik zou ze ff 'n poepie laten ruiken. Weer lekker dom want volgens schema, wat ik vanaf nu wel bij zal houden, was dat dus Charlotte Road Course. Race 4 verliep niet al te best met 7 inc maar Charlotte is in mijn beleving wel een track dat "makkelijker" is. Race 5 met 0 inc en gepromoveerd naar D-license.
Race 6 en 7 verliepen vandaag echter ook weer dramatisch, deels door eigen schuld want zonder "warm" te draaien meteen de qualificatie in gedoken, die op zich redelijk verliep met plek 3 maar in race 6 er gelijk in bocht 2 er af lag doordat de rijder voor mij, voor mijn gevoel, plotseling remde en ik tijdens het ontwijken de controle verloor. Later ook nog door eigen schuld de vangrail in gereden doordat er plots aan het begin van de oval op een onoverzichtelijke plek een auto stilstond en die nog maar net kon ontwijken maar tegelijkertijd de controle verloor. Tow naar pit en race over.
Race 7 werd ik op de oval van achteren aangereden en meteen daarna door een ander tot schroot gereden. Na de pit reageerde de auto om 1 of andere reden niet meer goed op het stuur.
Race 8 was m'n 1e overwinning. Die werd me in de schoot geworpen doordat er 3, die sneller waren dan ik, elkaar te veel in de haren zaten en in ronde 8 bij bocht 1 de muur in reden. Race met 1 inc en ook met 2x 1:22. Om de 1 of andere reden rijd ik tijdens de race sneller dan tijdens qualifcaties en oefen-sessies.
Voorlopig blijf ik met de Mazda cup meerijden om beter en consistenter te worden en omdat het een leuke auto is.
Daarnaast wil ik ook meedoen met de Skip Barber die vanaf morgen op Mid-Ohio Sports car Course is en met de Cadillac wat vanaf morgen op Sebring is.
Met de Skip Barber en Cadillac rijd ik ook voor C-License met de Mazda zover ik kan zien niet meer.
Vinden jullie het een goed idee om met verschillende auto's en tracks te rijden of moet ik het bij 1 houden?
Door mijn klein hardware probleem heb ik niet veel tijd gehad om te oefenen. Race 1 ging nog redelijk vlot nadat de ene na de andere voor mij wegviel. Zo toch mooi naar P4 kunnen rijden, hoewel ik met nog 8 minuten te gaan begon te twijfelen over mijn brandstofverbruik. Ik heb de laatste paar rondjes wat gecoast en zo finishte ik met nog een halve liter over.
2de race, tja, in een zotte crash terecht gekomen in 2de ronde. Nog wel een paar rondjes gereden, maar nadat Paul (ook een slachtoffer van die crash) bij het uitkomen van de pits over de lijn ging, heeft hij hem geparkeerd en ik een paar rondjes later ook.
2de race, tja, in een zotte crash terecht gekomen in 2de ronde. Nog wel een paar rondjes gereden, maar nadat Paul (ook een slachtoffer van die crash) bij het uitkomen van de pits over de lijn ging, heeft hij hem geparkeerd en ik een paar rondjes later ook.
Is de skip barber, echte dé cup om te gaan racen, na de MX5 cup, of zijn er meer opties? Al ziet die er leuk uit qua banen (kost wel wat). Ik rij sinds (ongeveer) een jaar weer gok ik. En ben bezig met de MX5 cup, dat nog niet zo snel gaat.
Benieuwd of rondetijden erg veel verbeteren met verbeterde pedalen, die een realistische rem nabootsen. Nu gebruik ik standaard T300 pedalen. Het liefst zou ik Clubsport V2 gaan gebruiken, maar die kan ik niet vinden helaas.
Benieuwd of rondetijden erg veel verbeteren met verbeterde pedalen, die een realistische rem nabootsen. Nu gebruik ik standaard T300 pedalen. Het liefst zou ik Clubsport V2 gaan gebruiken, maar die kan ik niet vinden helaas.
...
Gisteren voor het eerst iRacing gedaan
.
Heel veel te leren maar prachtige race elementen !
Bim Engineer Sanitaire Technieken PvOutput
Veel plezier met een jarenlange hobby!Consigliere schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 07:33:
Gisteren voor het eerst iRacing gedaan.
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Dank je wel ! Zal zeker wel lukken denk ik als ik mijn rechtervoet weet te beheersen.. want elke keer omgedraaid op de baan te staan is best vervelend
Even een noob vraag: ik heb net de video van Ricci gekeken voor Mid Ohio. Hij demonstreert blipping, kennelijk met auto-clutch aan. Maar het gaat zo snel dat ik de volgorde/timing niet goed kan zien. Ik ben een paddle shifter (G25).
Is de volgorde:
- remmen - stoppen met remmen
- blip
- downshift
En dat na elkaar?
Of moet je
- remmen
- gelijktijdig downshift en blip
Of;
remmen - blijven remmen en blip en dan downshift?
Of nog iets anders?
Oh ik zie het al: remmen - blijven remmen - blip en meteen daarna downshift. Is dat correct?
Is de volgorde:
- blip
- downshift
En dat na elkaar?
Of moet je
- remmen
Of;
Of nog iets anders?
Oh ik zie het al: remmen - blijven remmen - blip en meteen daarna downshift. Is dat correct?
[ Voor 18% gewijzigd door flopdoc op 26-07-2016 10:18 ]
Ik rem, Geef dotje gas en schakel op dat moment terug. Als je iRacing op auto blip zet dan doet hij automatisch clutch en dat dotje gas geven op het moment dat je terug schakeld.flopdoc schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 10:14:
Even een noob vraag: ik heb net de video van Ricci gekeken voor Mid Ohio. Hij demonstreert blipping, kennelijk met auto-clutch aan. Maar het gaat zo snel dat ik de volgorde/timing niet goed kan zien. Ik ben een paddle shifter (G25).
Is de volgorde:
- blip
- downshift
En dat na elkaar?
Of moet je
- remmen
Of;
Of nog iets anders?
Daarnaast kan je ook nog heel toe doen dat is gas en remmen tegelijker tijd en zelf terugschakelen dacht ik. maar das meer iets voor de gevorderden
Blipping : remmen en bij het downshiften klein beetje gas bij geven. Gewoon allemaal tergelijk.
Onder een leuke race waar ik van P15 na P4 wist te vechten. SOF was 2400 ongeveer.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=d9Ga6on7PDM]
Onder een leuke race waar ik van P15 na P4 wist te vechten. SOF was 2400 ongeveer.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=d9Ga6on7PDM]
Martijn, nog bedankt voor je replay. Heb er goed naar gekeken maar ook je video van de timetrail.NinjaTrek2891 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 11:08:
Blipping : remmen en bij het downshiften klein beetje gas bij geven. Gewoon allemaal tergelijk.
[video]
Ik kwam er gisteren ook achter dat de auto geen fixed setup had

Gisteren zag ik ook de UK & IRL skip barber video. Kwalificatie tijd was 1:52:2 das toch serieus snel.
De baan was vrij wel optimaal tijdens de UK&I race. Dus ja. Dan krijg je datjvaneijk schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 11:28:
[...]
Martijn, nog bedankt voor je replay. Heb er goed naar gekeken maar ook je video van de timetrail.
Ik kwam er gisteren ook achter dat de auto geen fixed setup had![]()
dus even Nick zijn tooltje aangezet om een mooie setup te vinden. En voila na een rondje of 5 een 1:57:4 helaas was gisteren de laatste dag en komt vandaag weer een nieuwe baan.
Gisteren zag ik ook de UK & IRL skip barber video. Kwalificatie tijd was 1:52:2 das toch serieus snel.
Mid-Ohio is een perfecte baan om de Skip verder te leren. Veel snelle en veel langzame stukken. Much fun!
[ Voor 7% gewijzigd door NinjaTrek2891 op 26-07-2016 11:41 ]
Anoniem: 504769
Gisteren voor de race toch besloten de rig even weer te fixen en mee te doen ondanks de warmte. Had sinds de Lotus 79 race niet meer gereden en dat was m'n eerste race met 't nieuwe materiaal.
Had een setup van het forum geplukt en die beviel prima. Net geen pole, maar geen verassing dat Paul sneller zou zijn. De race eigenlijk hetzelfde verhaal. Paul reed langzaam weg en Bas bleef bij. Laatste ronde nog een flinke glijpartij omdat ik met de verkeerde versnelling de boch in ging.
2e race was de auto al afgeschreven voor ik bij S/F was. Mooi moment om te douchen en weer wat anders te gaan doen.
Had een setup van het forum geplukt en die beviel prima. Net geen pole, maar geen verassing dat Paul sneller zou zijn. De race eigenlijk hetzelfde verhaal. Paul reed langzaam weg en Bas bleef bij. Laatste ronde nog een flinke glijpartij omdat ik met de verkeerde versnelling de boch in ging.
2e race was de auto al afgeschreven voor ik bij S/F was. Mooi moment om te douchen en weer wat anders te gaan doen.
Straks dan maar even snel de baan kopen, nog meer tips voor nieuwe banen?
Hier alle banen welke ik in mijn bezit heb...Anoniem: 752933 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:16:
Welke banen heb je al en welke series wil je gaan rijden?
- Imola
- Monza
- Brands hatch
- Centripetal circuit
- Charlotte
- Zandvoort
- Spa
- Concord
- Daytona
- Irwindale
- Lanier
- Lime rock
- Laguna seca
- Nurburgring (alle)
- Okoyama
- Oxford
- Phoenix
- South boston
- Summit point
- Talladega
- Thompson
- Watkins Glen
- USA international speedway
- Aston Martin DBR9 GT1
- Cadillac CTS
- FR 2.0
- MX5
- Dallara 2011
- Kia omtima
- Legends ford 34
- Mercedes AMG GT3
- Pontiac solstice
- Ruf RT
- Scca
- Skip
- V8 supercar ford falcon
De series welke ik rijdt maakt me niet veel uit. Vindt de MX5 cup een leuke cup maar vindt formule auto's ook gaaf. Het hele racen is gaaf
Maar Skip, FR en MX5 zijn wel erg leuk. de Pontiac vindt ik een rot ding, zit geen gevoel in..
Volgens mij heb je meer dan genoeg content om de komende weken door te komen 
En anders kijken naar wat de skip volgend seizoen gaat rijden als je de stap wilt maken naar snellere auto's
Prima auto om verder me te leren racen
En anders kijken naar wat de skip volgend seizoen gaat rijden als je de stap wilt maken naar snellere auto's
Is er al ergens bekend welke banen voor volgend seizoen voor de skip erop staan?-PassY- schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:21:
Volgens mij heb je meer dan genoeg content om de komende weken door te komen
En anders kijken naar wat de skip volgend seizoen gaat rijden als je de stap wilt maken naar snellere auto'sPrima auto om verder me te leren racen
Sebring en Mid Ohio lijken me wel wat om er nog bij aan te schaffen, maar dan is het weer voordeliger om er nog meer aan te schaffen
[ Voor 13% gewijzigd door jvaneijk op 26-07-2016 13:34 ]
als je van dit seizoen alle banen koopt... hoef je er volgend seizoen max 3 bij de kopen.
De schedule voor het volgende seizoen word meestal in week 13 bekend gemaakt.
Oke top, dan ga ik even kijken welke ik van Skip voor dit seizoen nog mis en die alvast even aanschaffen. En dan zien we wel weer verder volgend seizoen. Nu is het zaak om zoveel mogelijk practice te doen en af en toen misschien een TT of race met de skipNinjaTrek2891 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:07:
als je van dit seizoen alle banen koopt... hoef je er volgend seizoen max 3 bij de kopen.
Dat probleem had ik ook eerst 40 stuks content aangeschaft, en toen maar alles in 1x aangeschaft en nu bijhoudenjvaneijk schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 13:26:
[...]
Is er al ergens bekend welke banen voor volgend seizoen voor de skip erop staan?
Sebring en Mid Ohio lijken me wel wat om er nog bij aan te schaffen, maar dan is het weer voordeliger om er nog meer aan te schaffen
D'r zitten meestal wel wat goede rijders in de practices. Dus je kan goed van hun afkijken.jvaneijk schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:10:
[...]
Oke top, dan ga ik even kijken welke ik van Skip voor dit seizoen nog mis en die alvast even aanschaffen. En dan zien we wel weer verder volgend seizoen. Nu is het zaak om zoveel mogelijk practice te doen en af en toen misschien een TT of race met de skip
Interlagos, Road Atlanta, Road America..jvaneijk schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 12:15:
Straks dan maar even snel de baan kopen, nog meer tips voor nieuwe banen?
Imola! die is na deze weekOlaf van der Spek schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:13:
[...]
Interlagos, Road Atlanta, Road America..
Heeft ie al..
Is er geen lijstje van aanbevolen tracks in de TS ofzo?
[ Voor 14% gewijzigd door Olaf van der Spek op 26-07-2016 14:14 ]
IddOlaf van der Spek schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:14:
[...]
Heeft ie al..
Is er geen lijstje van aanbevolen tracks in de TS ofzo?
Dat lijstje gaat nooit kloppen.
Zelf heb ik bv een gruwlijke hekel aan Road Atlanta, andere vinden het weer 1 van de leukste banen.
Zelf heb ik bv een gruwlijke hekel aan Road Atlanta, andere vinden het weer 1 van de leukste banen.
RA is da bomb! 
Een pagina waar je series aan kunt vinken en de tracks gesorteerd op vaakt gebruikt uitrollen, gebaseerd op huidig, volgend indien bekend en misschien een paar vorige seizoenen dan?
Een pagina waar je series aan kunt vinken en de tracks gesorteerd op vaakt gebruikt uitrollen, gebaseerd op huidig, volgend indien bekend en misschien een paar vorige seizoenen dan?
Heb net even mijn cart geupdate met de tracks welke ik miste voor de Skip en dat is weer $69 in totaal
10106 New Hampshire Motor Speedway
New Hampshire Motor Speedway 1 $11.95 $11.95 Remove
10132 Canadian Tire Motorsports Park
Canadian Tire Motorsports Park 1 $14.95 $14.95 Remove
10212 Mid-Ohio Sports Car Course
Mid-Ohio Sports Car Course 1 $14.95 $14.95 Remove
10027 Sonoma Raceway
Sonoma Raceway 1 $14.95 $14.95 Remove
10016 Homestead Miami Speedway
Homestead Miami Speedway 1 $14.95 $14.95 Remove
10371 Donington Park Racing Circuit
Donington Park Racing Circuit
So be it... Moet ze toch hebben
10106 New Hampshire Motor Speedway
New Hampshire Motor Speedway 1 $11.95 $11.95 Remove
10132 Canadian Tire Motorsports Park
Canadian Tire Motorsports Park 1 $14.95 $14.95 Remove
10212 Mid-Ohio Sports Car Course
Mid-Ohio Sports Car Course 1 $14.95 $14.95 Remove
10027 Sonoma Raceway
Sonoma Raceway 1 $14.95 $14.95 Remove
10016 Homestead Miami Speedway
Homestead Miami Speedway 1 $14.95 $14.95 Remove
10371 Donington Park Racing Circuit
So be it... Moet ze toch hebben
[ Voor 3% gewijzigd door jvaneijk op 26-07-2016 14:37 ]
Goede baan hebben is zeker handig met iracing 
Gelukkig heb ik het zelfde "probleem". En na 1 seizoen mee doen, krijg je vaak ook nog wat prijzengeld, wat bij mij gelijk weer naar content gaat vaak
Gelukkig heb ik het zelfde "probleem". En na 1 seizoen mee doen, krijg je vaak ook nog wat prijzengeld, wat bij mij gelijk weer naar content gaat vaak
Participation credits?-PassY- schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:50:
Een goede baan hebben is gelukkig niet het probleem.. Maar de eerste baby is op komst. Dus dat kost ook geld zeggen ze.. Maar dit is voor mij ontspanning dus dat vindt ik ook wat waard.-PassY- schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 14:50:
Daarnaast heb ik de lijst nog uitgerust met de banen die Olaf mentioned en COTA omdat ik er zoveel over hoor
Zie hier de nieuwe lijst met circuits voor mijn uitbreiding
New Hampshire Motor Speedway
Canadian Tire Motorsports Park
Mid-Ohio Sports Car Course
Sonoma Raceway
Homestead Miami Speedway
Circuit of the Americas
Road America
Road Atlanta
Autódromo José Carlos Pace
New Hampshire Motor Speedway
Canadian Tire Motorsports Park
Mid-Ohio Sports Car Course
Sonoma Raceway
Homestead Miami Speedway
Circuit of the Americas
Road America
Road Atlanta
Autódromo José Carlos Pace
[ Voor 88% gewijzigd door jvaneijk op 26-07-2016 16:01 ]
Nice ! 
Wat is je simgear als ik vragen mag ?
Wat is je simgear als ik vragen mag ?
G25 stuur stock
G25 pedalen stock
Oude rammelende playseat evo
en een enkele 27" dell monitor die niet op de ideale afstand staat...

BTW let niet op de bende...
Inmiddels staat mijn monitor als ik race dichterbij en heb ik de afstand opgemeten voor de ideale FOV.
[ Voor 10% gewijzigd door jvaneijk op 26-07-2016 17:15 ]
Ik heb een Playseat Revolution, zal een iets andere voetplaat hebben. Hoe heb jij dat plankje onder de pedalen gemonteerd en daar de pedalen weer op?
Na een aantal oefen rondjes op Mid-Ohio en 1.1s verwijderd van Chris Malcom... ben ik maar weer gestopt. Gezien de hitte in m'n woning blijft en het te sweaty word om te racen.
Is dat niet normaal dan, die paddenstoelen in een kuipstoel? 
Ik keek pasgeleden trouwens nog een filmpje, het leek er waarempel op dat Silverstone nog de oude layout is, klopt dit? Aan de andere kant zag ik ook een filmpje van de Bodnar gesponsorde cup, multiclass, wat werd daar keurig gereden zeg, lekker
Vandaag weer mijn zoveelste keer tot de checkout pagina van het renewen gekomen, en toch maar weer niet gedaan...

Ik keek pasgeleden trouwens nog een filmpje, het leek er waarempel op dat Silverstone nog de oude layout is, klopt dit? Aan de andere kant zag ik ook een filmpje van de Bodnar gesponsorde cup, multiclass, wat werd daar keurig gereden zeg, lekker
Vandaag weer mijn zoveelste keer tot de checkout pagina van het renewen gekomen, en toch maar weer niet gedaan...
[ Voor 81% gewijzigd door Schuey op 26-07-2016 22:21 ]
Ja. Silverstone is nog de oude lay-out inderdaad. Hij was (inmiddels paar jaar geleden) opnieuw gescand, maar door banen als Imola, Nürburgring en Le Mans steeds naar achter geschoven.Schuey schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 22:18:
Waarom niet? Gewoon renewen voor één of drie maanden, dan ben je niet veel kwijt om het opnieuw te proberen.Vandaag weer mijn zoveelste keer tot de checkout pagina van het renewen gekomen, en toch maar weer niet gedaan...
Er was laatst een renewal actie. Zonde dat je daar niet gebruik van hebt gemaakt.
He allemaal,
*Ik hoop dat ik deze vraag hier mag stellen zo niet hoor ik het graag.
**Ik ben iemand zonder echte of virtuele rij ervaring dus misschien stel ik wel rare vragen
Ik heb na het spelen van Project Cars met een G27 op een laptop bij een maatje een paar weken geleden mijn gedachten van het racen niet af kunnen houden. Op dit moment speel ik iRacing met een XBOX controller maar persoonlijk vind ik dit nep en onprettig aanvoelen. Nu ben ik aan het kijken wat ik zou moeten uitbreiden aan mijn game rig om met het racen te beginnen en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Hierbij mijn concrete vragen:
Beginners stuur met uitbreiding mogelijkheden
Wat is volgens jullie en aardig beginnersstuur? Ik zit te denken aan een TM t150, t300 of een g29 maar van wat ik online lees is zeker de t300 een stuk realistischer.
Aantal pedalen
Het is mij niet duidelijk of 2 pedalen genoeg is of heb je 3 pedalen nodig in verband met schakelen? Zoja, is het dan verstandig om bijvoorbeeld de TM t3pa te kopen?
Aantal Schermen
Is het wenselijk om te beginnen met 3 schermen of kun je de "echte" beleving ook hebben op de schermen die ik nu al heb namelijk 2x 24 inch of 1x 27 inch
Alvast bedankt voor eventuele reacties
*Ik hoop dat ik deze vraag hier mag stellen zo niet hoor ik het graag.
**Ik ben iemand zonder echte of virtuele rij ervaring dus misschien stel ik wel rare vragen
Ik heb na het spelen van Project Cars met een G27 op een laptop bij een maatje een paar weken geleden mijn gedachten van het racen niet af kunnen houden. Op dit moment speel ik iRacing met een XBOX controller maar persoonlijk vind ik dit nep en onprettig aanvoelen. Nu ben ik aan het kijken wat ik zou moeten uitbreiden aan mijn game rig om met het racen te beginnen en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Wat is volgens jullie en aardig beginnersstuur? Ik zit te denken aan een TM t150, t300 of een g29 maar van wat ik online lees is zeker de t300 een stuk realistischer.
Aantal pedalen
Het is mij niet duidelijk of 2 pedalen genoeg is of heb je 3 pedalen nodig in verband met schakelen? Zoja, is het dan verstandig om bijvoorbeeld de TM t3pa te kopen?
Aantal Schermen
Is het wenselijk om te beginnen met 3 schermen of kun je de "echte" beleving ook hebben op de schermen die ik nu al heb namelijk 2x 24 inch of 1x 27 inch
Dat vind ik dan weer zo jammer idd, kostbare taak om banen te maken.. Dan heb je ook wat,Niellie41 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 22:28:
[...]
Ja. Silverstone is nog de oude lay-out inderdaad. Hij was (inmiddels paar jaar geleden) opnieuw gescand, maar door banen als Imola, Nürburgring en Le Mans steeds naar achter geschoven.
maar het is nogal een tijdrovend klusje, ook om alles bij te houden.
Kakzooi, dan heb ik dat of onbewust gemist, of gekeken wat het kostte en besloten het niet te doen.Waarom niet? Gewoon renewen voor één of drie maanden, dan ben je niet veel kwijt om het opnieuw te proberen.
Er was laatst een renewal actie. Zonde dat je daar niet gebruik van hebt gemaakt.
Misschien binnenkort eens een maandje doen idd, sommige dingen in rF2 gaan me tegenstaan, maar ik zie daarvan ook sommige dingen weer terug in iRacing.. Ik ben bang dat voor wat ik wil, rF2 en iRacing gecombineerd moet worden, maar ik allebei apart genomen in beide sims dingen mis
Ik hoor namelijk conflicterende dingen, of juist niet. Ik hoor veel mensen die klaar zijn met de physics/bandenmodel/ffb van iRacing die naar rF2 komen en denken, holy shit wat heb ik al die tijd gemist. Tegelijkertijd zijn er mensen die die tekortkomingen schijnbaar niet herkennen of voor lief nemen, vanwege altijd races en laserscanned tracks en rating systeem en juist overstappen naar iRacing.
Nog iets anders, als je nu in zou willen stappen, hoelang gaat iRacing in zijn huidige vorm nog mee? Praat je dan over 2 jaar, komt er dan een opvolger? Hoe moet je dat zien? Of is het gewoon continu in development en is het product de service?
[ Voor 78% gewijzigd door Schuey op 26-07-2016 22:42 ]
Het laatste. iRacing is continu in ontwikkeling (dat is het al 8 jaar!) en het is een service in plaats van een eindproduct zoals "normale" game. Bijv: ze hosten zelf de servers, houden zelf de stats bij en organiseren zelf ook series/events.
Natuurlijk heeft iRacing zijn minpunten, maar elke titel heeft zo zijn eigen minpunten. In mijn ogen heeft iRacing het meest complete pakket als race sim. Ik ben nu 5 jaar member en ik vind het zelf het geld dubbel en dwars waard. iRacing heeft mijn passie voor racen (ook oval) echt aangewakkerd.
Natuurlijk heeft iRacing zijn minpunten, maar elke titel heeft zo zijn eigen minpunten. In mijn ogen heeft iRacing het meest complete pakket als race sim. Ik ben nu 5 jaar member en ik vind het zelf het geld dubbel en dwars waard. iRacing heeft mijn passie voor racen (ook oval) echt aangewakkerd.
[ Voor 47% gewijzigd door Niellie41 op 26-07-2016 22:49 ]
Hmm, heb zo het idee dat ik moreel verplicht ben ergens een maandje mezelf cadeau te doen bij de volgende renewal actie. Al is het alleen maar om te kijken hoe het nu rijd. Mijn laatste activiteit was in 2012.
Was het een tijdje geleden niet mogelijk gemaakt om ook auto's die je niet bezit te rijden, maar dan enkel in een test event?
Was het een tijdje geleden niet mogelijk gemaakt om ook auto's die je niet bezit te rijden, maar dan enkel in een test event?
[ Voor 22% gewijzigd door Schuey op 26-07-2016 23:01 ]
Welkomarnoudx6 schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 22:32:
Aantal pedalen
Aantal Schermen
Qua stuur ken ik die allemaal niet dus daar kan ik niet echt helpen. Kun je geen oude G25/G27 op de kop tikken? Die zijn helemaal prima.
Pedalen: in principe is 2 genoeg. Er zijn hulp middelen (die de meeste mensen gebruiken, zelfs als je wel een koppeling hebt) die de koppeling overbodig maken. Het is natuurlijk wel realistischer om met een koppeling te rijden (als je het goed kan ook sneller, maar wel moeilijker).
Bij staande starts is een koppeling nog wel eens handig om wat sneller van de lijn te komen overigens.
Schermen: ik zou aanraden om met 1 scherm te beginnen. 3 schermen is toch een heel dure uitbreiding en dat kun je doen wanneer je maar wilt. Op 1 scherm kun je echt prima racen hoor. Voordat je goed genoeg bent om echt nut te halen uit je 3 schermen ben je een hele tijd verder. Natuurlijk is het wel leuker / mooier, maar ik zou het niet aanraden om mee te beginnen (tenzij je ze toch al hebt staan natuurlijk).
Met 2 schermen kan via wat truukjes wel maar is niet echt handig denk ik. Ik gebruik mijn tweede scherm om wat tooltjes op te draaien (bijv iSpeed om fuel verbruik te zien en teamspeak).
In die tijd is er veel veranderd inderdaad.Schuey schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 22:55:
Hmm, heb zo het idee dat ik moreel verplicht ben ergens een maandje mezelf cadeau te doen bij de volgende reneweal actie. Al is het alleen maar om te kijken hoe het nu rijd. Mijn laatste activiteit was in 2012.
Ja dit inderdaad mogelijk, maar alleen wanneer iRacing zelf down is voor een update en je moet ze hebben gedownload.
Ok duidelijk.
Moet wel eerlijk bekennen, als ze de hele F1 kalender zouden hebben, en regelmatig (jaarljiks) een update voor de F1 auto, dan zou het misschien wel direct mijn main sim worden
Waar ik nu aan zit te denken, is omdat ik komend seizoen bij SRVN niet meerijd vanwege verwachte hardware perikelen, nieuw stuur, piekeren over keuzes... wat racecraft te oefenen in pickup races met een random auto. Misschien word het straks aanvankelijk lekker simpel een ronde sparco en HE-Shifter, puur om veel race kilometers te gaan maken. Dat buiten een league om is in rF2 dan weer totaal kansloos. Hoop ik enkel dat ik niet teveel inlever op physics en ffb gebied, maar daar kom ik maar op 1 manier achter. Dikke kans is wel dat ik slechts de content gebruik die ik je krijgt bij een account, en weet niet hoe die bakken rijden tov de nieuwere content.
Moet wel eerlijk bekennen, als ze de hele F1 kalender zouden hebben, en regelmatig (jaarljiks) een update voor de F1 auto, dan zou het misschien wel direct mijn main sim worden
Waar ik nu aan zit te denken, is omdat ik komend seizoen bij SRVN niet meerijd vanwege verwachte hardware perikelen, nieuw stuur, piekeren over keuzes... wat racecraft te oefenen in pickup races met een random auto. Misschien word het straks aanvankelijk lekker simpel een ronde sparco en HE-Shifter, puur om veel race kilometers te gaan maken. Dat buiten een league om is in rF2 dan weer totaal kansloos. Hoop ik enkel dat ik niet teveel inlever op physics en ffb gebied, maar daar kom ik maar op 1 manier achter. Dikke kans is wel dat ik slechts de content gebruik die ik je krijgt bij een account, en weet niet hoe die bakken rijden tov de nieuwere content.
He Nick,NickThissen schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 22:56:
[...]
Welkom
Qua stuur ken ik die allemaal niet dus daar kan ik niet echt helpen. Kun je geen oude G25/G27 op de kop tikken? Die zijn helemaal prima.
Pedalen: in principe is 2 genoeg. Er zijn hulp middelen (die de meeste mensen gebruiken, zelfs als je wel een koppeling hebt) die de koppeling overbodig maken. Het is natuurlijk wel realistischer om met een koppeling te rijden (als je het goed kan ook sneller, maar wel moeilijker).
Bij staande starts is een koppeling nog wel eens handig om wat sneller van de lijn te komen overigens.
Bedankt voor de snelle reactie! Ik heb Projects Cars op een logitech g27 gespeeld en dit beviel prima maar als ik online kijk zou deze kwa stuur erg tegenvallen tegenover een trustmaster stuur daarom was ik aan het kijken naar de t150 en t300. Het is namelijk wel zo dat als ik dit koop en het leuk vind(gaan we wel van uit
Hoe gaat dit dan in zijn werk zonder pedaal voor de koppeling? kun je dan gewoon met een flipper schakelen of assign je een button op je stuur als koppeling?
Ik heb zelf een Thrustmaster T500, sinds ik gestart ben (denk 3 jaar nu) geen echter problemen op een gebroken bureaubladsteun na dan. (was mijn eigenschuld maar toch onder garantie een nieuwe)
Arno heeft meen ik een T300 en bevalt ook goed, wat je dan eventueel op den duur kan doen is de pedalen vervangen voor Loadcell. (dat voelt iets beter aan bij het remmen (meestal is het enkel de rem meen ik)
Geen ervaring met Logitech op het moment.
Arno heeft meen ik een T300 en bevalt ook goed, wat je dan eventueel op den duur kan doen is de pedalen vervangen voor Loadcell. (dat voelt iets beter aan bij het remmen (meestal is het enkel de rem meen ik)
Geen ervaring met Logitech op het moment.
* Consigliere dacht gisteren even een practice te doen op een oval met de indycar. onbedoeld in een complete race...
waarvan de practice quali en de race op de zelfde manier eindige... in de muur..
waarvan de practice quali en de race op de zelfde manier eindige... in de muur..
2 plaatjes MDF 15mm. Daar een inkeeping in gemaakt voor de middenstang op de grond. Ver genoeg zodat je die plaatjes vast kan maken aan de ijzeren plaat waar normaal je pedalen op staan. Let wel die van mij ligt niet vast. Dat moest ik nog eens doen. Ook is een stuk draadend handig om plankje vast te maken maar dan moet je hem door en door boren en zo vast zetten aan je pedalen. Bij mij blijft hij gewoon hangen.flopdoc schreef op dinsdag 26 juli 2016 @ 17:49:
[...]
Ik heb een Playseat Revolution, zal een iets andere voetplaat hebben. Hoe heb jij dat plankje onder de pedalen gemonteerd en daar de pedalen weer op?
En aangezien ik een andere rig wil hebben heb ik hem niet vast gezet, want je zet toch geen druk op die pedalen.
LOLConsigliere schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 09:05:
* Consigliere dacht gisteren even een practice te doen op een oval met de indycar. onbedoeld in een complete race...

Ja, zonder koppeling schakel je met de flippers. De T300 bevalt hier uitstekend, maar heb geen ervaring met andere stuurtjes. De pedalen zijn van zichtzelf niet super, maar heb schuim achter de rem gedaan, wat een enorme verbetering is. Op termijn zal ik wel andere pedalen kopen. De G27 pedalen kun je ook gebruiken, maar dat is niet zo wenselijk als je het setje verkoopt.arnoudx6 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 08:28:
[...]
He Nick,
Bedankt voor de snelle reactie! Ik heb Projects Cars op een logitech g27 gespeeld en dit beviel prima maar als ik online kijk zou deze kwa stuur erg tegenvallen tegenover een trustmaster stuur daarom was ik aan het kijken naar de t150 en t300. Het is namelijk wel zo dat als ik dit koop en het leuk vind(gaan we wel van uit) dan koop ik wel graag iets wat voor mij het beste is en dus liever niet "minder" stuur zit.
Hoe gaat dit dan in zijn werk zonder pedaal voor de koppeling? kun je dan gewoon met een flipper schakelen of assign je een button op je stuur als koppeling?
[ Voor 4% gewijzigd door Luxicon op 27-07-2016 09:16 ]
...
In de top ~30-40 van de wereld rijden er meerdere mensen met een G27, inclusief iemand van onsarnoudx6 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 08:28:
[...]
He Nick,
Bedankt voor de snelle reactie! Ik heb Projects Cars op een logitech g27 gespeeld en dit beviel prima maar als ik online kijk zou deze kwa stuur erg tegenvallen tegenover een trustmaster stuur daarom was ik aan het kijken naar de t150 en t300. Het is namelijk wel zo dat als ik dit koop en het leuk vind(gaan we wel van uit) dan koop ik wel graag iets wat voor mij het beste is en dus liever niet "minder" stuur zit.
Na die thrustmasters krijg je waarschijnlijk een gat in prijs klasse tot je bij Fanatec komt, die zitten al rond de 1000 euro dacht ik (erg veel duurder geworden, vroeger waren ze 400-500). Daarna kom je bij de echte goeie sturen voor waarschijnlijk 2000+ euro.
Maar kijken of je het wel leuk vindt kan prima met een goedkoop stuur.
Schakelen doe je meestal met flippers ja, of een schakelpook als je die hebt. Je hebt sequential shifters (gewoon omhoog/omlaag) of normale H-bak shifters, die laatste wil je eigenlijk wel een koppeling bij omdat het anders toch wel raar is.
In veel auto's heb je de koppeling echter helemaal niet nodig en kun je gewoon schakelen zonder koppeling (ook in het echt). Even gas los bij opschakelen en even blippen (tussengas geven) bij terugschakelen is dan genoeg.
Voor auto's die wel koppeling nodig hebben kun je hulpmiddelen gebruiken zoals 'autoclutch', dat doet niks meer dan gewoon vanzelf de koppeling intrappen wanneer je schakelt. Werkt prima en ik gebruik ik zelfs in sommige auto's waar het niet nodig is (omdat ze nog wel eens de neiging hebben te spinnen als je het fout doet). Je verliest er een heel klein beetje tijd mee maar verder niks.
Ik rijd met een t300 (met Ferrari f1 Wheel addon, maar dat is optioneel, ik vind het handig omdat het veel meer knoppen heeft). Heb gaandeweg mijn pedalen geüpgraded naar de clubsports v3 van fanatec. Dat was de beste investering die ik kon doen. Je focus ligt bij het kopen in eerste instantie op het stuur, maar wat een wereld van verschil maken die pedalen!arnoudx6 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 08:28:
[...]
He Nick,
Over de T300 niets dan lof. Ik zou niet voor een T150 gaan, denk dat je deze snel "ontgroeit" als je serieus aan de slag gaat.
Elke keer ook dezelfde stuurfout.....
eindigde in too much damage too drive further.. race over..
* Consigliere vraagt zich af hoe je mph om kan zetten in kph.
Interresant dat je in 3rd person praat.Consigliere schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 09:51:
[...]
Maar -> GARAGE -> Vinkje Metric. Dan ga je naar Metrisch systeem en dus KM/H
Ach ja .. misschien kan ik dan commentaar op mijzelf gevenNinjaTrek2891 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 09:56:
[...]
Interresant dat je in 3rd person praat.
Maar -> GARAGE -> Vinkje Metric. Dan ga je naar Metrisch systeem en dus KM/H
Thnx !
x1.6Consigliere schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 09:51:
[...]
Ik mag trouwens ook niet te veel zeggen want ik moet mijn D license nog eens halen voor oval
[ Voor 13% gewijzigd door jvaneijk op 27-07-2016 10:09 ]
Focus maar eerst op de Skip. Ging al erg lekker gisterenjvaneijk schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:08:
[...]
x1.6
Ik mag trouwens ook niet te veel zeggen want ik moet mijn D license nog eens halen voor oval
Vond je... Toen het rustig was reed ik een 1:38:9NinjaTrek2891 schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:10:
[...]
Focus maar eerst op de Skip. Ging al erg lekker gisteren
Maar heb af en toe nog wel het idee dat jullie tips met welke versnelling je moet zitten soms wat aan de hoge kant is. En je soms beter in de 2e dan in de 3e versnelling de bocht door kan. Omdat mijn exit dan beter lijkt
Jullie oefenen samen? is er plek voor mij.. ( let wel.. ik hou van murenjvaneijk schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:14:
[...]
Vond je... Toen het rustig was reed ik een 1:38:9
Maar heb af en toe nog wel het idee dat jullie tips met welke versnelling je moet zitten soms wat aan de hoge kant is. En je soms beter in de 2e dan in de 3e versnelling de bocht door kan. Omdat mijn exit dan beter lijkt
Er is altijd plek voor tweakers.. www.got-racing.eu kijk daar maar even..Consigliere schreef op woensdag 27 juli 2016 @ 10:18:
[...]
Jullie oefenen samen? is er plek voor mij.. ( let wel.. ik hou van muren)
Het was gisteren wel in een Skip Barber op Mid Ohio dus geen oval
Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen