iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 51 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:11

Arfman

Drome!

Persoonlijk denk ik dat ik hem in T1 eraf had gedrukt, maar dat kan ook mijn temperament zijn :+

Als iemand mij rondenlang zo ziekt ben ik er wel klaar mee.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02 02:50
Arfman schreef op maandag 18 juli 2016 @ 10:26:
Persoonlijk denk ik dat ik hem in T1 eraf had gedrukt, maar dat kan ook mijn temperament zijn :+

Als iemand mij rondenlang zo ziekt ben ik er wel klaar mee.
Had hetzelfde gevoel. Normaal ben ik een vrij rustig en fair iemand, maar kookpunt was zo goed als bereikt en de gedachte om hem eraf te tikken spookte zeker in mijn hoofd.

Als ik zo als een etter zou moeten verdedigen zou ik er me zelfs slecht bij voelen.

Nuja doordat ik al vanbinnen wat kookte maakte ik de fout de pit exit lijn te overschrijden en black flag natuurlijk |:(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
Scifo83 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 10:34:
[...]

Nuja doordat ik al vanbinnen wat kookte maakte ik de fout de pit exit lijn te overschrijden en black flag natuurlijk |:(
Vandaar liet je hem zo makkelijk voorbij, dacht al dat gaat te gemakkelijk.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-12-2021
ronde 15 is een beetje een Rosbergje ala Barcelona. Niet heel netjes, maar net op/over het randje. Rest is op de limiet, maar niet erover vind ik. Al is het natuurlijk wel zo, dat als dit ronde lang achter elkaar gebeurd je je zelf moet afvragen of je wel zo hard wilt verdedigen.

Zelf was ik denk ik iets aggressiever gaan aanvallen als iemand zo hard verdedigd. Vuur met vuur bestrijden zeg maar :) Anders geef je die ander het gevoel dat je toch wel inhoud, en dan heb je de bocht al verloren voor je eraan begint.

Voor T1 had ik hem zeker laten staan, of sowieso deur aan deur er doorheen gegaan en dan na de race je verf terug vragen. De bocht daarvoor deed je dat wel :)

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-06 14:00

derx666

mecker ende blaet

Op de limiet wat mij betreft. Eigenlijk maakt hij z'n move elke keer net te laat om het netjes te doen, mja ik denk niet dat ik dit als steward zou bestraffen.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-06 07:40
Ik vind dit 2 keer een reactie op Ief en dus blokken. Die ene keer in de laatste bocht probeert Ief dan weer in een gaatje te kruipen dat er eigenlijk niet is.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Je moet je inderdaad vooral afvragen of je wel zo hard wilt verdedigen. In mijn ervaring komen mensen die echt sneller zijn er toch wel langs en is dat wellicht ook wel sneller (draft meepakken in plaats van steeds een niet ideale lijn moeten pakken). Als het de laatste 3 ronden zijn ok, dan snap ik het, maar dan nog vind ik dit op het randje.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:40

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Vanavond zweten met de GT3's op Virginia International Raceway Full. ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Red Baron
  • Laatst online: 23:46
Arfman schreef op maandag 18 juli 2016 @ 13:53:
In mijn ervaring komen mensen die echt sneller zijn er toch wel langs
Is dat niet het hele punt hier? Het ziet er niet uit dat Ief uberhaupt veel sneller was getuige dat hij er niet langs komt volgens mij. In de draft richting T10 is het nou ook niet zo dat hij echt side-by-side komt.
Die ene keer dat hij in het gras gedrukt wordt is natuurlijk niet netjes, maar verder valt het allemaal wel mee volgens mij.

Wat ik dan weer niet snap is waarom Ief dan weer op de main-straight gaat liften op het laatste moment?
Dat is dan juist de kans dat je er wel naast komt richting T1 (dankzij de tik in de laatste bocht) en mocht die Vortex auto dan alsnog volledig naar rechts komen zal hij hoogstwaarschijnlijk spinnen en niet Ief lijkt me.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 504769

Scifo83 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 09:40:
Wat vinden jullie van dit verdedigen? Gaat het erover of moet ik karakter kweken? -.-

[video]
Als je met dezelfde instelling rijdt als je tegenstander was het 2 plekjes winst voor de wagen achter jullie. Zo verdedigen kan net, dat hij je het gras op duwde was niet netjes. Divebomb was tekenend voor zijn rijstijl/aggresieviteit. Zal wel niet veel safety rating hebben. Ik had hem er bij T1 tussen gezet en de wagen wijd laten lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02 02:50
Red Baron schreef op maandag 18 juli 2016 @ 18:17:
[...]

Wat ik dan weer niet snap is waarom Ief dan weer op de main-straight gaat liften op het laatste moment?
Dat is dan juist de kans dat je er wel naast komt richting T1 (dankzij de tik in de laatste bocht) en mocht die Vortex auto dan alsnog volledig naar rechts komen zal hij hoogstwaarschijnlijk spinnen en niet Ief lijkt me.
Je ziet dat de Vortex wagen een extra stuurbeweging naar rechts maakte net voor hij terug naar links ging terwijl ik al uiterst rechts reed. Dat schrikte me af en daardoor loste ik de gas.

In normale omstandigheden had ik natuurlijk wel doorgezet. Nu miste ik wat "ballen" :p

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-06 14:58
Was weer leuk vanavond:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AWAHqeX.jpg

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10-05 14:28
Kleine recap van vorige raceweek:

Skip Barber Nordschleife .. ugh. Verschikkelijke baan voor de Skip :-) Onmeunig veel geoefend. Van maandag tot en met donderdag. Toen nog een beetje op vrijdag. Uiteindelijk één race gereden. Deze gewonnen en daarna de baan links laten liggen. Owja. Gister avond een Time Trial geprobeerd.

Afgelopen weekend vooral in de Mercedes AMG GT3 gereden op Road Atlanta. Geen races. Enkel knallen in practices. In's and Out's leren van de auto. Blijkt dat je wel eens moet liften met zoveel PK :D

Ik heb in alle gevallen livestreams niet gedaan. Simpel omdat 1. rondjes rijden in practice saai is. 2. Amateuristisch werk op Nordschleife geen reclame is. :) Ik was ook constant aan het vloeken en tieren.

Gisteravond tijdens de monday night Skip practice session al wat rondjes op Zandvoort gedaan. Wat moeilijke start door een setup fout (Perch verschillen links en rechts lol). Daarna een 1.55.6 gereden met een draft. Ik kwam vrij laat in de sessie, de baan lag vol met rotzooi (leuk hoor dirt en marbles). :)

Deze week dus weer vol aan de bak en proberen m'n lead te houden in Division 3 voor Skips. Even kijken waar Blancpain rijd dit weekend om wat meer ervaring op te doen met de Mercedes AMG GT3. Ik maak mn setups zelf en is dus veel rondjes en kennis van de auto belangrijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Ik heb met de Skip ook alleen maar Norsdchleife geoefend (en op advies af en toe ook in een GT3) en niet geraced. Ik vind t wel een mooie baan, maar moeilijk te leren. (Een rewind optie zou mooi zijn: als ik uit een bocht vlieg even terug spoelen, om te kijken of ik een goed herkenningsteken kan vinden wat mij de volgende keer wijst op de moeilijke bocht.). Ik blijf t hele jaar door gewoon daar ook oefenen, om de baan beter te leren kennen.

Wat een verschil met Zandvoort deze week, die baan ken ik helemaal uit mijn hoofd, met mijn ogen dicht kan ik zo de baan nalopen- niet dat ik daar nu opeens super rijd qua klassering, maar daar haal ik wel mijn eigen maximum.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
flopdoc schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 09:18:
Ik heb met de Skip ook alleen maar Norsdchleife geoefend (en op advies af en toe ook in een GT3) en niet geraced. Ik vind t wel een mooie baan, maar moeilijk te leren. (Een rewind optie zou mooi zijn: als ik uit een bocht vlieg even terug spoelen, om te kijken of ik een goed herkenningsteken kan vinden wat mij de volgende keer wijst op de moeilijke bocht.). Ik blijf t hele jaar door gewoon daar ook oefenen, om de baan beter te leren kennen.
Je kan altijd soft resetten op Nordschleife. Dus ipv naar de pits. Mag je een minuut ofzo opnieuw rijden. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
NinjaTrek2891 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 09:20:
[...]

Je kan altijd soft resetten op Nordschleife. Dus ipv naar de pits. Mag je een minuut ofzo opnieuw rijden. :-)
Dat komt wel aardig in de buurt van wat ik zou willen inderdaad!

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
We kunnen de Nordschleife weer links laten liggen voor 13 weken ongeveer :-) Hij komt nog 1 maal terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-05 12:10

jvaneijk

Dr.Oak

Ik heb even een vraagje.

Ik zou wel eens een keer van de vervelende rookie klasse willen komen. Nu heb ik gisteren 2 races gereden met de MX5 welke op zich wel goed gaan was Summit Point Jefferson Circuit Ik heb 1 keer als 4e gekwalificeerd en werdt 5 in de race. En de tweede kwalificeerde ik als 9e en werd ik 4e

Hieronder een fototje waarmee ik kwalificeerde. Ik zit eigenlijk altijd zo rond de 58 laag gemiddeld op deze baan. Ik zou graag eens wat beter willen worden maar weet niet echt waar het aan ligt. Soms is een beetje smijten beter dan vloeiend door de bocht. Maar ik kan er gewoon niet bij hoe ik het het beste kan doen.

Iracing Jefferson Circuit kwali 19-7-2016

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
MX-5 is voornamelijk het snelst zonder de assists on.

Daarnaast is het leren van toe+heel remmen en schakelen het beste wat je kan aanleren. Ik stuur altijd zo vloeiend mogelijk met de MX5. Je hebt geen downforce met straatbanden. Smijten en gooien gaat niet goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

NinjaTrek2891 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 09:48:
MX-5 is voornamelijk het snelst zonder de assists on.

Daarnaast is het leren van toe+heel remmen en schakelen het beste wat je kan aanleren. Ik stuur altijd zo vloeiend mogelijk met de MX5. Je hebt geen downforce met straatbanden. Smijten en gooien gaat niet goed komen.
Ik heb sowieso mijn assists uit staan. Alleen auto Blip staat aan. Daarnaast doe ik geen heel-toe maar als ik terugschakel geef ik wel altijd even een beetje gas bij om niet in spin te geraken, volgens mij is dat ongeveer hetzelfde als heel toe toch? alleen dan doe je het tegelijk.

Ik moet ook zeggen dat de pedalen van mijn G25 ook niet echt meehelpen om sneller te worden. Ik mis gewoon gevoel bij het remmen. Het is best lastig om gedoseerd te remmen met zo'n goedkoop pedalen setje...

[ Voor 13% gewijzigd door jvaneijk op 19-07-2016 09:54 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
jvaneijk schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 09:52:
[...]

Ik heb sowieso mijn assists uit staan. Alleen auto Blip staat aan. Daarnaast doe ik geen heel-toe maar als ik terugschakel geef ik wel altijd even een beetje gas bij om niet in spin te geraken, volgens mij is dat ongeveer hetzelfde als heel toe toch? alleen dan doe je het tegelijk.

Ik moet ook zeggen dat de pedalen van mijn G25 ook niet echt meehelpen om sneller te worden. Ik mis gewoon gevoel bij het remmen. Het is best lastig om gedoseerd te remmen met zo'n goedkoop pedalen setje...
Als je zelf al blipt. Kan je Auto Blip uitschakelen. Clutch je wel zelf? Terugschakelen in de MX5 heeft geen clutch nodig als je goed revved.

BTW is de G25 geleverd met een H-shifter ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
jvaneijk schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 09:52:
[...]

Ik heb de Ricmotech brake mod (loadcell) voor mijn G25 pedalen. Dat geeft toch wel meer gevoel voor gedoseerd remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
NinjaTrek2891 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 10:23:
[...]

Ja. Ik gebruik m alleen nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
flopdoc schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 10:26:
[...]

Ja. Ik gebruik m alleen nooit.
Gebruik hem maar. Daardoor word je timing ook stukken beter met schakelen in de MX5.

Rule of thumb voor mij: Gebruik de shifter die een auto ook daadwerkelijk heeft.

Ik heb de Thrustmaster TH8 shifter. Ik verwissel regelmatig de toppad om te wisselen tussen H-Shifter (MX-5) en sequential shifter (Skip Barber).

M'n paddles gebruik ik ook daadwerkelijk alleen in auto's die het hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

NinjaTrek2891 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 10:23:
[...]

Als je zelf al blipt. Kan je Auto Blip uitschakelen. Clutch je wel zelf? Terugschakelen in de MX5 heeft geen clutch nodig als je goed revved.

Ik Clutch zelf nooit, kan dat nog iets uitmaken? en zal eens proberen om auto blip uit te schakelen. Ook de H-shifter gebruik ik nooit goedkoop aanvoelend ding.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

flopdoc schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 10:25:
[...]

Ik heb de Ricmotech brake mod (loadcell) voor mijn G25 pedalen. Dat geeft toch wel meer gevoel voor gedoseerd remmen.
Die mod vindt ik te duur voor een oud setje pedalen. Koop ik liever met de tijd nieuwe pedalen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
De Ford komt bij mij nooit meer de garage uit.

Gister VIR. 1 van mijn favorieten banen. Zag dat niemand de Ford had genomen, dus waarom niet dacht ik nog. En de motor zit achterin wat ik gewend ben :+

Wat een ongelovelijke graf tiefus ondersturende kut bak! Ritueel verbranden dat ding!

Eerste probleem kon ik nog wel oplossen door de voor vering een heel stuk zachter te maken. Schijnbaar is het "normaal" om voor de hardste setting te kiezen (meerdere setupsync setups hadden dit). Dus bij iedere curb/hobbel hard eraf.
Vanaf dat moment kon ik "normaal" over de curbs rijden. Maar een berg onderstuur de hele sessie, niet grappig gewoon meer. En het duurde ook even voor ik een lekkere balans had gevonden met de remmen en ABS zonder het gevoel in de achterkant te verliezen.

Vanavond maar weer dat andere ondersturen hok de garage uitrijden op Lime Rock. Maar de CSpec is tenminste leuk, ook al heeft ie een voorkeur voor onderstuur :) Remmend de bocht in, en bij gas geven wil de achterkant tenminste ervoorbij komen ipv dat je rechtdoor de baan af rijd.

Had me verheugd op gister, maar helaas een kleine domper geworden :) Op naar de volgende datum die in mijn agenda staat ... CSpec op Mosport _/-\o_

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
Ge kunt er gewoon niet mee rijden Pascal :P Audi en Ford zijn op dit moment mijn favoriete GT3's.

Zijn er trouwens plannen om met GoT mee te doen met de 24u van Spa?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Heb mijn rijstijl denk ik iets te veel aangepast aan 1 auto :+

Maar normaal ben ik dan alleen langzaam. Nu was ik heeeeel langzaam, en ik had de grootste moeite om op het zwarte te blijven, waardoor ik nog langzamer was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
NinjaTrek2891 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 10:29:
[...]

Gebruik hem maar. Daardoor word je timing ook stukken beter met schakelen in de MX5.

Rule of thumb voor mij: Gebruik de shifter die een auto ook daadwerkelijk heeft.

Ik heb de Thrustmaster TH8 shifter. Ik verwissel regelmatig de toppad om te wisselen tussen H-Shifter (MX-5) en sequential shifter (Skip Barber).

M'n paddles gebruik ik ook daadwerkelijk alleen in auto's die het hebben. :)
Ik rij (bij auto's met een gewone koppeling & H-bak) gewoon met flippers en dat gaat prima hoor. En als ik lui ben zelfs met auto-blib.
En al zeg ik het zelf... Ik kom redelijk mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

JoepW schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 11:17:
[...]

Ik rij (bij auto's met een gewone koppeling & H-bak) gewoon met flippers en dat gaat prima hoor. En als ik lui ben zelfs met auto-blib.
En al zeg ik het zelf... Ik kom redelijk mee.
Als ik alleen op auto blib heb staan het ik vaak nog steeds het idee dat hij uitbreekt en dus te weinig gas geeft tijdens het terugschakelen. Als ik het zelf dan doe heb ik er meer gevoel bij.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Wat ik doe in auto's met een H-bak:

- Auto clutch aan
- Auto blip uit, doe ik zelf wel :+ En ik ben het gewend. Moet vaak even wennen omdat ik auto;s met een ingebakken blip, in het begin ook nog zelf blip.
- Flipperen :+

Had vroeger wel een H-pookje. Maar die werkt helaas niet meer. Anders was ik niet gaan flipperen. Je moet er alleen rekening mee houden dat je handen bij de flippers zitten, en met een pookje te ook wat tijd kwijt bent met je hand bewegen naar de pook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

Dus als ik het goed begrijp doe ik dus nog steeds niets verkeerds.. Dan zal het wel liggen aan de kleine hoeveelheid feedback die het stuur geeft.. Je voelt niet duidelijk of er overstuur is en ik ben dus vaak te laat met opvangen op dat moment. Dit hoop ik volgend jaar met een OSW setup te kunnen wegnemen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Wat bij mij hielp was een fatsoenlijke set pedalen. Kijk of je ergens een Fanatec ClubSport setje op de kop kunt tikken (V1 of V2 maakt niet zoveel uit volgens mij). In ieder geval een rem met loadcell, dat helpt enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
jvaneijk schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 11:49:
Dit hoop ik volgend jaar met een OSW setup te kunnen wegnemen.
En deze pedalen erbij om het af te maken, dan ben je helemaal boven Jan.
https://tweakers.net/aanb...de-sim-racing-pedals.html

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

PatrickPost1972 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 11:54:
[...]

En deze pedalen erbij om het af te maken, dan ben je helemaal boven Jan.
https://tweakers.net/aanb...de-sim-racing-pedals.html
Die link zag ik in het Simrig draadje al voorbij komen. Ik zou zelf liever voor Heusinks gaan... Nederlands bedrijf, ongeveer even duur en geen taal barriere / lange afstanden

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

ThiJor schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 11:01:
Ge kunt er gewoon niet mee rijden Pascal :P Audi en Ford zijn op dit moment mijn favoriete GT3's.

Zijn er trouwens plannen om met GoT mee te doen met de 24u van Spa?
Ik wil wel, maar ligt ook aan de auto. Zal nog flink wat km's moeten maken wil ik competatief zijn.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:19
Probleem met de H-shifters, en ook de koppelingen trouwens, vind ik dat er te weinig gevoel in zit. In een auto voel je allerlei krachten in zowel de koppeling als de versnellingsbak, maar in de sim dus niet. Heb daarom het rijden met H-shifters (heb een TH8) nooit prettig gevonden.

Gebruik daarom 'noodgedwongen' auto blip, maar heb het gevoel hier wel veel tijd mee te verliezen. Bij het terugschakelen geef ik ook telkens een kleine dot gas tussen de shifts door om meer controle te krijgen.

Wat me opvalt is dat ik vooral bij de start (Skip) veel tijd verlies. Kan natuurlijk door mijn slome reactietijd komen ;) , maar dat is het denk ik niet. Kom gewoon nooit lekker van mijn plek. Heb al van alles geprobeerd; met weinig toeren, met 6.000 toeren (lijkt me de sweet spot), vol in de begrenzer... maar telkens valt het toerental direct na het op laten komen van de koppeling terug naar 1.000 en heb ik het gevoel dat ik met een daf variomatic aan de start sta.

Bijzonder frustrerend.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 13:53
derx666 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 12:23:
[...]

Ik wil wel, maar ligt ook aan de auto. Zal nog flink wat km's moeten maken wil ik competatief zijn.
24 uur de auto heel houden zal het grootste probleem zijn voor de meesten.
Snelheid is niet zo heel relevant.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
frankivo schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 13:26:
[...]

Zeker in een veld van 60 gt3's

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

[...]

Vanwege het heel houden moet ik juist nog een hoop km's maken :P
Had voor de 24h vd Nurburgring in de audi getraind, maar dat vond ik echt een k.. auto voor stabiel rond te rijden... De Merc heb ik nog niet veel km's in, de Ford is een onderstuurd hok (net zoals zijn GT2 broertje... brrrrr) en de BMW gaat wel redelijk voor me. Maar wat ik dus zei, heb nog behoorlijk wat tijd nodig om me echt comfortabel te voelen in een van de auto's...

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
derx666 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 14:21:
[...]

Vanwege het heel houden moet ik juist nog een hoop km's maken :P
Had voor de 24h vd Nurburgring in de audi getraind, maar dat vond ik echt een k.. auto voor stabiel rond te rijden... De Merc heb ik nog niet veel km's in, de Ford is een onderstuurd hok (net zoals zijn GT2 broertje... brrrrr) en de BMW gaat wel redelijk voor me. Maar wat ik dus zei, heb nog behoorlijk wat tijd nodig om me echt comfortabel te voelen in een van de auto's...
Voor de Ford GT2, probeer de SimRC setups eens, totaal verschillend in rijgedrag dan de onze ;)

Ik heb wel interesse om de 24u te rijden, de auto maakt me niet veel uit en het lijkt er op dat ons team zo goed als volledig op verlof is.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
ThiJor schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 14:26:
[...]

Voor de Ford GT2, probeer de SimRC setups eens, totaal verschillend in rijgedrag dan de onze ;)
kon je dat niet een dagje eerder melden }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
-PassY- schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 14:48:
[...]

kon je dat niet een dagje eerder melden }:|
Ik heb het over de GT2/GTE versie, die wat ook in NEO zat. Ik vermoed dat jij gisteren met de GT3 hebt gereden? Die is qua gedrag gelijkaardig aan de Audi: moeilijk over de curbs, onderstuurd bij het insturen, maar redelijk goed bij het uitkomen. Ik stel de Audi zelf ook redelijk hard afgeveerd af, waarschijnlijk dat dat bij de Ford GT3 hetzelfde zou zijn.

Ik ben met de Ford GT2 trouwens ook meer en meer met hardere veren aan het rijden. Nürburgring en Suzuka zijn wel niet de meest hobbelige circuits, voor Sebring zal ik het wel weer moeten aanpassen :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
Net even over de Ricmotech site gebladerd. Daar zit wel interesant spul tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
Maar stuur je dan netjes langs ALLE curbs? Ik kon er echt niet op rijden. Geen milimeter op de curbs was mogelijk voor mij. Of ik stuiterde wel van de curbs/baan af, of ik was gelijk in een spin.

Vrijwel alle curbs tot aan de boom moest ik gewoon ontwijken, terwijl ik gewend ben er makkelijk overheen te kunnen rijden. Zeker in de langzamere bochten in het begin.

Begon dacht ik op 350nm (uit de setupsync). Waarna ik de voorkant zo zacht mogelijk heb gemaakt om daarna langzam weer stijver te maken zonder dat ik in de problemen kwam.
Bleef er wel om heen rijden, maar als ik er perongeluk overheen reed, dan was ik niet gelijk dood :)

Maar voor alsnog blijf ik er met een grote boog omheen rijden, of ze rijden wel om mij heen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
alexbl69 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 12:56:
Probleem met de H-shifters, en ook de koppelingen trouwens, vind ik dat er te weinig gevoel in zit. In een auto voel je allerlei krachten in zowel de koppeling als de versnellingsbak, maar in de sim dus niet. Heb daarom het rijden met H-shifters (heb een TH8) nooit prettig gevonden.

Gebruik daarom 'noodgedwongen' auto blip, maar heb het gevoel hier wel veel tijd mee te verliezen. Bij het terugschakelen geef ik ook telkens een kleine dot gas tussen de shifts door om meer controle te krijgen.

Wat me opvalt is dat ik vooral bij de start (Skip) veel tijd verlies. Kan natuurlijk door mijn slome reactietijd komen ;) , maar dat is het denk ik niet. Kom gewoon nooit lekker van mijn plek. Heb al van alles geprobeerd; met weinig toeren, met 6.000 toeren (lijkt me de sweet spot), vol in de begrenzer... maar telkens valt het toerental direct na het op laten komen van de koppeling terug naar 1.000 en heb ik het gevoel dat ik met een daf variomatic aan de start sta.

Bijzonder frustrerend.
Skip heeft in geen alle gevallen een koppeling nodig bij het rijden. Enkel bij het wegrijden. Veel skiprijders gebruiken een knop hier voor. Ik gebruik m'n pedaal.

Rij je weg op auto blip zit daar een kleine vertraging in.

Ik rev altijd net tegen de begrenzer aan. Dit geeft me altijd fantastische starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 11:39
[...]

Nja, dit zegt iedereen altijd wel, maar als je in een hoge split op het podium wil komen zul je toch ook wel wat snelheid moeten hebben. Als je 2s per rondje verliest op de top dan kunnen ze daar heel wat tijd voor in de pits staan voordat je ze weer bijgehaald hebt.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
-PassY- schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 15:36:
Maar stuur je dan netjes langs ALLE curbs? Ik kon er echt niet op rijden. Geen milimeter op de curbs was mogelijk voor mij. Of ik stuiterde wel van de curbs/baan af, of ik was gelijk in een spin.

Vrijwel alle curbs tot aan de boom moest ik gewoon ontwijken, terwijl ik gewend ben er makkelijk overheen te kunnen rijden. Zeker in de langzamere bochten in het begin.

Begon dacht ik op 350nm (uit de setupsync). Waarna ik de voorkant zo zacht mogelijk heb gemaakt om daarna langzam weer stijver te maken zonder dat ik in de problemen kwam.
Bleef er wel om heen rijden, maar als ik er perongeluk overheen reed, dan was ik niet gelijk dood :)

Maar voor alsnog blijf ik er met een grote boog omheen rijden, of ze rijden wel om mij heen :p
Op de Nürburgring kon ik gewoon alle curbs nemen die ik wou nemen, zelfs met de hardere veren (in de Ford GT GT2)

Op Road Atlanta met de Audi moest ik alleen oppassen bij de grote curb bij het uitkomen van T5, die linker bij het uitkomen van de esses. Daar kon ik met mijn rechterwielen erop, maar niet met alle 4. Niet omdat de curb zelf een probleem was, maar bij het afrijden van de curb op het einde is er een grote bult waar de auto wel instabiel op werd. Nu is het sowieso al beter om die curb niet volledig te nemen omdat die bult voor iedere auto tractieverlies geeft. Alle andere curbs die ik nodig had (binnenkant T3, curb links bij het insturen van de esses, curb uitkomen van T7, curbs van de chicane, curb uitkomen T12) waren geen probleem. Binnenkant T12 ontweek ik wel, maar dat doe ik met alle auto's, ongeacht of de auto stabiel is over curbs of niet.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -PassY-
daar hebben ze geloof ik 1 woord voor uitgevonden :)

Ervaring

Zelf hoor ik mensen wel eens klagen dat de CSpec een stuiter auto is, en niet meer wilt stoppen met stuiteren. Ik kan het zo reproduceren, geen probleem. Maar het voorkomen is beter en velen malen sneller.

Jij weet gewoon hoe hard je kan over curbs in de FGT, ik in de CSpec. :)

En misschien de volgende keer minder verheugen op een combi :) Kan het ook niet tegenvallen :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
quote: Kevin Bobbitt
We have received a lot of question regarding this event so I thought we should announce we will be attending again this year. We will have a similar booth to what we had in 2015.

We are not sponsoring the Blancpain race however so we do not have access to the race tickets or suite that we have had in the past.

Looking forward to seeing some iRacers in Germany again.

http://www.simracingexpo.de/simracingexpo_en.html

Kevin
Bron: http://members.iracing.co...list/3493936.page#9938742

Jammer. Maar misschien dat ik wel weer ga....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NickThissen schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 15:42:
[...]

Nja, dit zegt iedereen altijd wel, maar als je in een hoge split op het podium wil komen zul je toch ook wel wat snelheid moeten hebben. Als je 2s per rondje verliest op de top dan kunnen ze daar heel wat tijd voor in de pits staan voordat je ze weer bijgehaald hebt.
Gegeven dat iemand na de repairs nog steeds 2 seconden sneller is moet je bij een minuut repairs toch al meer dan 2 uur sturen voor je de verloren tijd kan inlopen. Is dat verschil minder dan een halve seconde, dan heb je al meer dan 8 uur nodig. dus met een pitstop van 3 minuten kan je kans al verkeken zijn als de anderen geen fout maken.

edit: moet alles even door 2 delen :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

jvaneijk schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 11:59:
[...]

Die link zag ik in het Simrig draadje al voorbij komen. Ik zou zelf liever voor Heusinks gaan... Nederlands bedrijf, ongeveer even duur en geen taal barriere / lange afstanden
't is beiden in groningen. ;)
Lange afstand ben ik wel met je eens. Om 18u inladen en om 0u15 thuis !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

Anoniem: 504769 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 19:53:
[...]

't is beiden in groningen. ;)
Lange afstand ben ik wel met je eens. Om 18u inladen en om 0u15 thuis !
Ik bedoelde als je ze nieuw zou kopen, niet via tweeakters :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-06 15:47
jvaneijk schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 09:44:
Ik heb even een vraagje.

Ik zou wel eens een keer van de vervelende rookie klasse willen komen. Nu heb ik gisteren 2 races gereden met de MX5 welke op zich wel goed gaan was Summit Point Jefferson Circuit Ik heb 1 keer als 4e gekwalificeerd en werdt 5 in de race. En de tweede kwalificeerde ik als 9e en werd ik 4e

Hieronder een fototje waarmee ik kwalificeerde. Ik zit eigenlijk altijd zo rond de 58 laag gemiddeld op deze baan. Ik zou graag eens wat beter willen worden maar weet niet echt waar het aan ligt. Soms is een beetje smijten beter dan vloeiend door de bocht. Maar ik kan er gewoon niet bij hoe ik het het beste kan doen.

[afbeelding]
Je zou ook een filmpje kunnen maken van je ronde, zo kunnen anderen zien waar je je kunt verbeteren. Of met telemetry aan de gang gaan. VRS is erg makkelijk in gebruik en snel te zien waar je tijd verliest.
Ik zelf als rookie zijnde heb veel gehad aan VRS tijdens de MX-5 cup van het vorige seizoen.
Mijn beste ronde tijd is 55.515 op Jefferson, zonder assists met zelf koppelen, schakelen met H-Shifter en heel-toe.
Heel-Toe is heeeel belangrijk in de MX-5, als je dit correct toepast zul je merken dat je ook vaak veel later kan remmen en ook een bocht in kan remmen en stabiel kan blijven. Zonder heel-toe remmem in een bocht met de MX-5 en je staat geheid verkeerd om.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Als je autoblip aan hebt staan hoef je geen heel & toe te doen, maar ben je ong. 0.2-0.5s per ronde langzamer (Op lange tracks natuurlijk meer).
Als ik in de mx5 rij heb ik meestal wel autoclutch aan, maar doe ik zelf blippen, scheelt iets, maar is wel nog steeds iets langzamer dan zonder hulp. Meestal kan ik dan evengoed redelijk vooraan meedoen tijdens de monday races als we in de mx5 zitten.

De goede racelijn, en snelheid houden midcorner en vroeg op je gas is een stuk belangrijker... Autoblip en clutch win je geen secondes mee, met een goede racelijn, juiste rempunten, instuurmoment, balans van de auto, enz. wel...

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

TonCoronel schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 08:50:
[...]

Je zou ook een filmpje kunnen maken van je ronde, zo kunnen anderen zien waar je je kunt verbeteren. Of met telemetry aan de gang gaan. VRS is erg makkelijk in gebruik en snel te zien waar je tijd verliest.
Ik zelf als rookie zijnde heb veel gehad aan VRS tijdens de MX-5 cup van het vorige seizoen.
Mijn beste ronde tijd is 55.515 op Jefferson, zonder assists met zelf koppelen, schakelen met H-Shifter en heel-toe.
Heel-Toe is heeeel belangrijk in de MX-5, als je dit correct toepast zul je merken dat je ook vaak veel later kan remmen en ook een bocht in kan remmen en stabiel kan blijven. Zonder heel-toe remmem in een bocht met de MX-5 en je staat geheid verkeerd om.
Filmpje gaat hem niet meer worden.. want we zijn weer begonnen aan een nieuw avontuur :D Charlotte Road course. Wat trouwens een ontzettend gladde baan is binnen de oval. Na avondje practice zit ik nu op 1:24.4 dus moet de 123 wel kunnen halen... Ook zit ik bijna op mijn promotie SR (3.0) geloof ik dus zal ik eindelijk eens wat kunnen experimenteren met andere klasses en hopelijk minder van die mongolen welke als een soort bowlingbal door het veld gaan...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
NickThissen schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 15:42:
[...]

Oh, dat ben ik ook wel met je eens.

aar in de top splits heb ik voorlopig toch nog niets te zoeken :+
Ik mis nog wel een paar seconden op de toppers.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

Ik hoor altijd iedereen maar over de splits maar wat wordt daar nou mee bedoeld? De top split en bottom split?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
jvaneijk schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 10:01:
Ik hoor altijd iedereen maar over de splits maar wat wordt daar nou mee bedoeld? De top split en bottom split?
Als een race meer dan een X aantal inschrijvingen heeft, worden de deelnemers verdeeld over meerdere "splits".

Simpel voorbeeld: er passen 20 auto's op de grid en er zijn 60 deelnemers. Resultaat: 3 splits.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
frankivo schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 10:14:
[...]

Als een race meer dan een X aantal inschrijvingen heeft, worden de deelnemers verdeeld over meerdere "splits".

Simpel voorbeeld: er passen 20 auto's op de grid en er zijn 60 deelnemers. Resultaat: 3 splits.
En wie in welke split zit, wordt bepaald aan de hand van je iRating. De mensen met de hoogste iRating komen in de eerste, of top split terecht.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

ThiJor schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 10:15:
[...]

En wie in welke split zit, wordt bepaald aan de hand van je iRating. De mensen met de hoogste iRating komen in de eerste, of top split terecht.
Dat idee had ik dus al, maar hoe zit het in de Rookie series? Daar hebben ze nog geen iRating dat krijg je pas als je advanced naar een Class D of hoger. En is het ook ergens te zien in welke split je dan zit?

[ Voor 6% gewijzigd door jvaneijk op 20-07-2016 10:26 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -PassY-
Als je het niet ziet, wil nog niet betekenen dat het er niet is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:19
jvaneijk schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 10:25:
[...]

Dat idee had ik dus al, maar hoe zit het in de Rookie series? Daar hebben ze nog geen iRating dat krijg je pas als je advanced naar een Class D of hoger. En is het ook ergens te zien in welke split je dan zit?
  • Ga na afloop van je race via "Account>My race participation" naar het overzicht van je afgelopen races.
  • Houdt je muis boven de rode R waarmee je de resultaatpagina van een race oproept.
  • Er verschijnt nu een popup waarin de verschillende splits genoemd staan, met een sterretje achter de split waar je zelf in zat.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

alexbl69 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 10:51:
[...]
  • Ga na afloop van je race via "Account>My race participation" naar het overzicht van je afgelopen races.
  • Houdt je muis boven de rode R waarmee je de resultaatpagina van een race oproept.
  • Er verschijnt nu een popup waarin de verschillende splits genoemd staan, met een sterretje achter de split waar je zelf in zat.
Tnx, weer wat geleerd! Dus als ik in de bovenste helft zit, kan ik er beetje vanuit gaan dat ik progressie boek. Of de rest van het deelnemers veld is uitermate slecht |:(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Of uitermate slecht ;)

Met name de populaire tijden van de grote series (Renault 2.0, ProtoGT) hebben soms wel 3 of 4 splits. Dan is het echt geen schande om in de bottom split te zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
quote: Kevin Bobbitt
Things are progressing nicely with the track so we are tentatively scheduling this special event for the weekend of October 29-30.

Cars will be:

LMP2 - HPD
GT1 - Aston & Corvette
GT2 - Ford GT

We plan to use Le Mans in many schedules the week prior so you can get plenty of practice. May even do GT3 lead up event if there is interest.

Kevin

PS - #BUTELAPPROVED
Bron: http://members.iracing.co...list/3494034.page#9940492

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-06 13:05
Kom net terug van een (voor de eerste keer) trackday Zolder. Zalige ervaring maar wat me vooral opviel was hoe extreem accuraat het in iRacing is!

Het materiaal was niet hoogstaande, iets BMW E nog iets, helemaal omgebouwd voor circuit.

Ik had heel weinig moeite om mij aan te passen en de manier waarop ik met de skip de bochten aansnij kon ik 1 op 1 doortrekken naar vandaag. Het was vooral even de auto leren kennen.

Het is zachtjes offtopic maar het is leuk om te weten dat onze SIM zo realistisch is dacht ik dan.

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik las GT2 en denk dat het alle GT2 rijders wel moet lukken een podium te halen... zelfs al zouden ze eruit crashen in de warmup lap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
A1AD schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 20:04:
Kom net terug van een (voor de eerste keer) trackday Zolder. Zalige ervaring maar wat me vooral opviel was hoe extreem accuraat het in iRacing is!

Het materiaal was niet hoogstaande, iets BMW E nog iets, helemaal omgebouwd voor circuit.

Ik had heel weinig moeite om mij aan te passen en de manier waarop ik met de skip de bochten aansnij kon ik 1 op 1 doortrekken naar vandaag. Het was vooral even de auto leren kennen.

Het is zachtjes offtopic maar het is leuk om te weten dat onze SIM zo realistisch is dacht ik dan.
Gaaf :) Wil dit ook een keer gaan doen maar vind het toch wel best duur. Hoe veel rondjes heb je gereden en hoeveel kostte dat als ik het vragen mag? Lijkt me veel leuker om Zolder / Spa te doen dan Nordschleife bijv.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A1AD
NickThissen schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 21:59:
[...]

Gaaf :) Wil dit ook een keer gaan doen maar vind het toch wel best duur. Hoe veel rondjes heb je gereden en hoeveel kostte dat als ik het vragen mag? Lijkt me veel leuker om Zolder / Spa te doen dan Nordschleife bijv.
Je vindt regelmatig korting op verschillende sites > https://bownty.be/deal/53439215. Het is het team van Brussels kart en zij rijden (niet met de rookie bmw) ook de 24uur van zolder mee. Aangename mensen, ik kan het zeker aanraden.

Ik heb gehoord dat ze ook op Zandvoort zouden rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
Net lekkere race gehad met Jeroen niet heel ver achter mij :-)

Ik zat dus de hele tijd te stoeien met m'n gaspedaal. Vandaag was ik er klaar mee. Ik voelde dat de koppeling veel zwaarder ging. Dus die twee veren omgewisseld.

Heerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
NinjaTrek2891 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 22:44:
Net lekkere race gehad met Jeroen niet heel ver achter mij :-)
Ja mooie win Martijn :Y
Zonder je draft had ik je niet bijgehouden hoor. De laatste 2 laps wat afstand gehouden, ik zag dat nummer 2 iets agressiever ging aanvallen (en jij wat minder risico's nam), maar helaas :+

Al bij al niet slecht voor 30min te oefenen, ik had mid pack verwacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
A1AD schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 23:10:
[...]

Ja mooie win Martijn :Y
Zonder je draft had ik je niet bijgehouden hoor. De laatste 2 laps wat afstand gehouden, ik zag dat nummer 2 iets agressiever ging aanvallen (en jij wat minder risico's nam), maar helaas :+

Al bij al niet slecht voor 30min te oefenen, ik had mid pack verwacht...
Ik was vrij relaxt aan het rijden. Enige wat ik wou is goed verdedigen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruwel84
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-11-2024
Jip, ik ben ook weer present. Superleuk event vorig jaar!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruwel84
derx666 schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 09:22:
Als je autoblip aan hebt staan hoef je geen heel & toe te doen, maar ben je ong. 0.2-0.5s per ronde langzamer (Op lange tracks natuurlijk meer).
Als ik in de mx5 rij heb ik meestal wel autoclutch aan, maar doe ik zelf blippen, scheelt iets, maar is wel nog steeds iets langzamer dan zonder hulp. Meestal kan ik dan evengoed redelijk vooraan meedoen tijdens de monday races als we in de mx5 zitten.

De goede racelijn, en snelheid houden midcorner en vroeg op je gas is een stuk belangrijker... Autoblip en clutch win je geen secondes mee, met een goede racelijn, juiste rempunten, instuurmoment, balans van de auto, enz. wel...
100% eens. Niet in technieken en foefjes denken die het (zeker in het begin) eigenlijk alleen maar moeilijker maken.
Goede lijnen, tractie mid corner, snel op je gas. Dit maakt je competitief.
Zet het geluid van je motor zo zacht mogelijk en het bandengeluid zo hard mogelijk in de sim settings.

En sorry, maar verwacht niet binnen 2 weken dan vooraan mee te doen.
Rookie zul je met veilig rijden overigens wel vrij makkelijk uitkomen.
Het vergt oefening en ervaring om enigzins competitief te worden.
Ik heb altijd veel race spellen gedaan, maar iracing is gewoon net 'a different biscuit' ;)
Na 2 jaar krab ik me nog vaak achter mijn oren hoe mensen bepaalde tijden kunnen rijden.

Ik heb geen natuurlijk talent, en ik moet er gewoon elke dag aan werken om beter te worden.
Ik hoop dit jaar de 3K iR aan te tikken, wat misschien niet heel indrukwekkend is, als je kijkt naar de gemiddelde deelnemers in de NEO, maar je niveau is je niveau, en daar is helemaal niets mis mee.
Het vraagt veel toewijding, en vaak zul je gefrustreerd worden waarom het soms maar niet wil lukken.
SR, maar vooral iR vergaren is een langzaam proces, dat op lange termijn niet te bedotten valt, en dat is precies waarom het zo uitstekend werkt.

Lang verhaal kort; oefenen, oefenen, oefenen.
jvaneijk schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 10:29:
[...]

Ik Clutch zelf nooit, kan dat nog iets uitmaken? en zal eens proberen om auto blip uit te schakelen. Ook de H-shifter gebruik ik nooit goedkoop aanvoelend ding.
Auto blip is overigens blip en clutch.
Auto clutch is enkel clutch.

[ Voor 8% gewijzigd door Gruwel84 op 21-07-2016 11:31 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
Gruwel84 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 11:04:
[...]

Is wel interessant. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
We kunnen van dat weekend een minimeet maken.
Enkel de VIP room zullen we moeten missen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankivo
Gruwel84 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 11:04:
[...]

Ons iRacing team is misschien ook aanwezig, met misschien mensen uit UK en Canada daarbij :D

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-01 21:07
heel deel van ons race team is ook aanwezigggggggggggg

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TuxieDeni schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 21:02:
heel deel van ons race team is ook aanwezigggggggggggg
Belangrijkste vraag is... Ben jij d'r bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

Iemand aan het rijden nu? Ik zoek iemand om mij beter te maken op Charlotte Roda met de mx5

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Als je op TS kijkt dan kan het zijn dat daar iemand is en je kan helpen.
Ik wil je best helpen, maar dat wordt dan zadag of zodag overdag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

JoepW schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 21:57:
Als je op TS kijkt dan kan het zijn dat daar iemand is en je kan helpen.
Ik wil je best helpen, maar dat wordt dan zadag of zodag overdag...
Van het weekend overdag helaas geen tijd, en ook niemand op t's te vinden gaat goed komen nu nog even spieken bij andere rijders

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gruwel84
JoepW schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 19:13:
We kunnen van dat weekend een minimeet maken.
Enkel de VIP room zullen we moeten missen ;)
Ah de koffie was buiten de vip prima kan ik bevestigen, haha. Sowieso prima geregeld. Maar lijkt me zeker leuk!

En volgende week 24h Spa! Kampeerspulletjes staan klaar! Wordt mijn eerste combi met camping.

[ Voor 13% gewijzigd door Gruwel84 op 21-07-2016 22:33 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:20

Niellie41

[object Object]

iPokémon confirmed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

yay

Eindelijk, na even iets meer tijd erin te stoppen kom je er wel

[ Voor 17% gewijzigd door jvaneijk op 21-07-2016 23:15 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 752933

jvaneijk schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 23:14:
[afbeelding]

Eindelijk, na even iets meer tijd erin te stoppen kom je er wel
Zie je wel ;) op naar de volgende!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

Anoniem: 752933 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 02:35:
[...]

Zie je wel ;) op naar de volgende!
Van het weekend ook even mijn Oval D license behalen... Moet nog even 2 races rijden en dan zit ik wel op de beoogde SR

En dan ook maar eens mijn iRating omhoog brengen, dan kan ik meeracen met GOT racing

[ Voor 13% gewijzigd door jvaneijk op 22-07-2016 08:21 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Dat kon altijd al hoor! We stellen geen limiet voor onze eigen leden...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

NickThissen schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 08:56:
Dat kon altijd al hoor! We stellen geen limiet voor onze eigen leden...
Je moet toch minimaal een iRating van 1500 hebben?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-01 21:07
Anoniem: 504769 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 21:11:
[...]

Belangrijkste vraag is... Ben jij d'r bij?
ik ben erbij ja :9

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
jvaneijk schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 10:17:
[...]

Je moet toch minimaal een iRating van 1500 hebben?
Nee, dat is alleen voor niet-leden... Blijkbaar is dit nog steeds niet duidelijk?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

NickThissen schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 11:21:
[...]

Nee, dat is alleen voor niet-leden... Blijkbaar is dit nog steeds niet duidelijk?
Nee idd, dat was mij niet duidelijk en dat heb ik ook niet echt duidelijk begrepen vanuit de tekst die op de website staat. Dus binnenkort maar eens meedoen aan zo'n monday event

offtopic:
PS is die SetupSync een WPF applicatie, en als je nog hulp nodig hebt bij nieuwe ontwikkeling voor website / applicatie houdt ik mij aanbevolen. Al 9 jaar een .net ontwikkelaar!

[ Voor 21% gewijzigd door jvaneijk op 22-07-2016 11:32 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Hopelijk is het nu duidelijker dan ;)

Voor de zekerheid: iedereen die "lid" is van GoT iRacing (dat wil zeggen: je staat op de ledenlijst mag meedoen aan de league zonder restricties.

SetupSync is inderdaad in WPF gemaakt. Volgens mij werkt het prima, behalve dat hij bij sommige mensen niet lijkt te starten en daar heb ik nog nooit een oplossing voor gevonden :p Als je zin hebt om dat uit te zoeken wil ik je de source wel sturen hoor, haha...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

NickThissen schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 12:04:
Hopelijk is het nu duidelijker dan ;)

Voor de zekerheid: iedereen die "lid" is van GoT iRacing (dat wil zeggen: je staat op de ledenlijst mag meedoen aan de league zonder restricties.

SetupSync is inderdaad in WPF gemaakt. Volgens mij werkt het prima, behalve dat hij bij sommige mensen niet lijkt te starten en daar heb ik nog nooit een oplossing voor gevonden :p Als je zin hebt om dat uit te zoeken wil ik je de source wel sturen hoor, haha...
Persoonlijk berichtje gestuurd!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
Zijn er nog mensen voor de Skip dit weekend?

Ik heb in elk geval een hoop goed te maken na twee bar slechte heats gisteren. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk

jvaneijk

Dr.Oak

NinjaTrek2891 schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 14:23:
Zijn er nog mensen voor de Skip dit weekend?

Ik heb in elk geval een hoop goed te maken na twee bar slechte heats gisteren. :-)
Is dat Skip op Zandvoort? Vanacht daar mijn eerste paar practive rondjes mee gereden. Maar wat een onderstuur heeft dat ding zeg. En blokkeerd heel erg snel.

[ Voor 19% gewijzigd door jvaneijk op 22-07-2016 14:31 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaTrek2891
jvaneijk schreef op vrijdag 22 juli 2016 @ 14:29:
[...]

Is dat Skip op Zandvoort? Vanacht daar mijn eerste paar practive rondjes mee gereden. Maar wat een onderstuur heeft dat ding zeg. En blokkeerd heel erg snel.
YeS!
Pagina: 1 ... 51 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies