Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
1ste ronde bijna afgelopen ... ben blij dat ik geen tijd voor die serie heb
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
www.theawe.dk
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Oke cool ga het zeker bekijken en als ik het wat vind ga ik het zeker aanschaffen gebruik voiceattack al een langere tijd en het bespaart een hoop gekloot op het toetsenbord.Arfman schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 20:13:
Voor de VR adepten onder ons: Egil Sandfeld heeft de Digital Race Engineer gereleased, een plugin voor VoiceAttack die onder andere je fuel kan berekenen, info over weer en rijders geeft, etc. Nog niet zelf geprobeerd maar ik hou dit al een tijd in de gaten als vervanging voor Joel Real Timing, wat niet werkt icm een VR bril.
www.theawe.dk
Ik deed ook nog een poging (in de GT1 en in de top split dan), maar ik geef het echt op. Ik heb gewoon de pace niet. Heb deze week ook geen tijd gehad om te oefenen maar dan nog verwacht ik normaal ergens in het achterveld mee te kunnen, maar ik werd gewoon een seconde per rondje weg gereden. SOF was dan ook 5600 ofzo dus zo gek is het niet, maar niet echt leuk om zo 75 min te rijden lol.... Kreeg ook nog pijn aan m'n enkel dus maar gewoon gekapt, niet alsof ik nog iets ging winnen qua posities.-PassY- schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 20:04:
Toevallig zag ik dat de proto series uit gezonden werdHebben ze perongeluk split 2 gekozen voor de uitzending
1ste ronde bijna afgelopen ... ben blij dat ik geen tijd voor die serie hebMaar ik ga popcorn pakken
Misschien volgende week toch maar terug naar de HPD...
En dat is mijn mening
In de skip is oulton park een van mijn favoriete tracks. Oran ken ik niet.Olaf van der Spek schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 16:45:
Zijn de Oran en Oulton Park tracks een beetje leuk? Er wordt volgens mij nauwelijks op gereden.
Ik wil Imola en Nürburgring (2x) en waarschijnlijk de Mercedes AMG GT3 (of een andere GT3 auto) kopen en zoek nog 2 andere items voor de korting bij 6+ items. De Aston Martin GT1 lijkt me ook wel wat.
Aan je tijden ligt het niet, je reed gisteravond als ik mij niet vergis een 8:07 dat is toch niet verkeerd.NinjaTrek2891 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 00:48:
Het ziet er naar uit dat ik deze week niet de Skip Race ga rijden. Nordschleife is gewoon belachelijk voor de Skip.
En dat is mijn mening
V&A aangeboden: DSD Professional Grade Sim Racing Pedals
Veel mensen/aliens die speciaal joinen omdat het uitgezonden word. En er zijn vast en zeker ook mensen die er speciaal voor oefenenNickThissen schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 20:46:
[...]
Ik deed ook nog een poging (in de GT1 en in de top split dan), maar ik geef het echt op. Ik heb gewoon de pace niet. Heb deze week ook geen tijd gehad om te oefenen maar dan nog verwacht ik normaal ergens in het achterveld mee te kunnen, maar ik werd gewoon een seconde per rondje weg gereden. SOF was dan ook 5600 ofzo dus zo gek is het niet, maar niet echt leuk om zo 75 min te rijden lol.... Kreeg ook nog pijn aan m'n enkel dus maar gewoon gekapt, niet alsof ik nog iets ging winnen qua posities.
Misschien volgende week toch maar terug naar de HPD...
Maar ik hoop dat jouw split wat minder chaotisch was

---
Als het de shifter was geweest had ik zeker intresse. Maar mijn pendalen zijn nog prima.
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
[ Voor 3% gewijzigd door Red Baron op 14-07-2016 12:54 ]
oh das genieperig.Red Baron schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 12:54:
Je pendalen mogen dan nog goed zijn, maar je hebt vast nog nooit een setje pedalen geprobeerd
Ooit ga ik wel zo'n setje halen... maar is nu nog even te prijzig. Eerst een nieuwe gfx. Ik durf wel te wedden dat deze pedalen een stuk beter zijn dan de mijne :-)
Hoezo!?NinjaTrek2891 schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 00:48:
Het ziet er naar uit dat ik deze week niet de Skip Race ga rijden. Nordschleife is gewoon belachelijk voor de Skip.
En dat is mijn mening
Regel met de skip op de Schleife is net als met elke andere auto op de Schleife,
Halten Sie es aus der Wand!
Houd hem uit de muur!
All-Round nerd | iRacing Profiel
Ik heb nog niet eens een andere auto gereden op de Nordschleife :-)w4rguy schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 13:18:
[...]
Hoezo!?Ik heb mij kostelijk vermaakt gisteravond. Al moet ik wel zeggen, ik heb echt geen pace met de skip. Wellicht door de setup? Maar 5+ seconde per rondje is niet echt podiumwaardig.
Regel met de skip op de Schleife is net als met elke andere auto op de Schleife,
Halten Sie es aus der Wand!
Houd hem uit de muur!
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Bron: http://members.iracing.co.../250/3271853.page#9929430quote: Shawn NashWe made many fixes and improvements for crossfire (my fps increased 3x at bathurst with crossfire enabled now vs what is currently released), and these changes may also improve SLI performance in DX11. They will be included in the next season's release (or maybe an earlier patch if we get a good chance).
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Maar wel een enigzins raar verhaal, hoe kan je nou 3x de FPS halen?
Of is de huidige cross-fire implementatie zo beroerd dat die FPS dramatisch veel lager is dan als je slechts 1 kaart gebruikt?
Ik had eindelijk een cleane ronde: 8.38Hertog_Martin schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 18:21:
Haha ik ga al dolblij zijn met een 08:20 op de ring. Maar eerst maar eens überhaupt een cleane ronde noteren.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Verwijderd
Vind het ook wel heel bijzonder. Zouden ze dan eindelijk ook meer cpu cores gaan gebruiken? Ik zou 50% extra fps wel kunnen waarderen op m'n huidige machine.Red Baron schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 18:13:
Als je een AMD 970 hebt misschien.
Of is de huidige cross-fire implementatie zo beroerd dat die FPS dramatisch veel lager is dan als je slechts 1 kaart gebruikt?
250,- cashRed Baron schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 12:00:
Iemand nog interesse in een setje DSD pedalen die bij een WCS rijder nieuw in doos heeft gestaan?
V&A aangeboden: DSD Professional Grade Sim Racing Pedals
Ik had met de 7970 veel meer FPS dan met de 7990... Dus ja it sucks...Red Baron schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 18:13:
Als je een AMD 970 hebt misschien.
Dat was eel met DX9
€255 danRed Baron schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 20:40:
Sorry, voor dat bedrag laat ik ze hier nog wel even staan.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Nieuwprijs ?
[ Voor 9% gewijzigd door knightvision op 14-07-2016 20:56 ]

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
in je hok!Schuey schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 20:57:
Misschien handig als je jezelf eerst informeert ipv je uberhaupt overweegt een aankoop te doen en met een onzin bod komt...
Maar dan heb ik nog altijd het zelfde probleem ... geen rig hebbenRed Baron schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 12:54:
Je pendalen mogen dan nog goed zijn, maar je hebt vast nog nooit een setje pedalen geprobeerd
Nou ja, bureau en een muur waar ik ze nu tegen aan heb staan. Maar om nu door mijn tapijt heen te boren ... nee
ze waren nieuw 895 dollar en als je wat meer info wilt : http://www.derekspearedesigns.com/pedals.htmlknightvision schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 20:56:
wat is er zo geweldig aan de pedalen ? beter dan heusinkveld pros?
Nieuwprijs ?
Niet al te hard gepushed en hier en daar wat gelift want ik wou geen Off-Track (1x) :-)
Eind resultaat : 8:06.679
Hij heeft een punt. Zo'n bod doen op die pedalen is gewoon onbeschoft als je het mij vraagt...
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Jep, en ook al het offtopic gedoe daarna slaat nergens op, en is ook niet de eerste keer bij die user.Phydomir schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:22:
[...]
Hij heeft een punt. Zo'n bod doen op die pedalen is gewoon onbeschoft als je het mij vraagt...
Ontopic maar weer: gisteravond zitten testen met de Digital Race Engineer van Egil Sandfeld. Wat een
Wow! Dat klinkt lekker. Ga ik thuis gelijk naar opzoek. Niet om de cheapo te zijn. Want software koop ik uit eindelijk toch wel.... is het freeware of payware?Arfman schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:35:
[...]
Jep, en ook al het offtopic gedoe daarna slaat nergens op, en is ook niet de eerste keer bij die user.
Ontopic maar weer: gisteravond zitten testen met de Digital Race Engineer van Egil Sandfeld. Wat eensoftware. Je zegt gewoon "who's ahead of me" en je krijgt alle info van de gast voor je, inclusief SR zodat je weet of je clean met hem kunt battlen. Of "How's the weather" en je krijgt ambient en track temp, luchtsnelheid, etc. Hij kan berekenen hoeveel fuel je moet bijvullen en een stemgestuurde calculator om het eventueel te verifieren. Ook kun je zeggen "start writing *tekst*" en dan tikt hij het voor je in in de iRacing chat, dan zeg je "chat ok" en hij verstuurt het (of "cancel" en hij wist het). Tires only, fuel only, fast repair, tearoff ja/nee, alles kun je met je stem bedienen. Supergaaf
Edit:
Ah voice attack :-) Dat word m'n Windows Voice Recognition trainen op mn nieuwe Yeti Blue.
[ Voor 4% gewijzigd door NinjaTrek2891 op 15-07-2016 09:42 ]
Dit klinkt ook intressant voor mij als niet Rift gebruikerArfman schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:35:
[...]
Jep, en ook al het offtopic gedoe daarna slaat nergens op, en is ook niet de eerste keer bij die user.
Ontopic maar weer: gisteravond zitten testen met de Digital Race Engineer van Egil Sandfeld. Wat eensoftware. Je zegt gewoon "who's ahead of me" en je krijgt alle info van de gast voor je, inclusief SR zodat je weet of je clean met hem kunt battlen. Of "How's the weather" en je krijgt ambient en track temp, luchtsnelheid, etc. Hij kan berekenen hoeveel fuel je moet bijvullen en een stemgestuurde calculator om het eventueel te verifieren. Ook kun je zeggen "start writing *tekst*" en dan tikt hij het voor je in in de iRacing chat, dan zeg je "chat ok" en hij verstuurt het (of "cancel" en hij wist het). Tires only, fuel only, fast repair, tearoff ja/nee, alles kun je met je stem bedienen. Supergaaf
En ik heb ook wel eens behoefde om tijdens het rijden "STFU" te typen, maar dat doe ik vaak maar niet omdat typen en rijden niet handig is.
Denk denk denk....
Financieel kan het nu ff niet
Exactly. Daarom heb eerst voor 3 schermen gekozen.JoepW schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 11:54:
Ik begin af en toe toch ook te twijfelen of ik niet aan de rift 'moet'. Zeker met zo'n coole voice tool.
Denk denk denk....
En dan de vraag rift of vive.
En 3 schermen heb ik al
Zonder rift kan het ook goed ik gebruik het ook al geruime tijd met heel veel plezier, en nog voordat DRE uitkwam.JoepW schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 11:54:
Ik begin af en toe toch ook te twijfelen of ik niet aan de rift 'moet'. Zeker met zo'n coole voice tool.
Denk denk denk....
De reden waarom ik niet naar 3x 144hz wil. Ik wacht tot einde van het jaar en dan komt er een 1080 + Vive (mits er goede support is). Dan kunnen m'n 3 schermen gewoon naar desk duty, evt. aangevuld met 1 nieuwe 4K IPS monitor voor non-VR games en video/werk.JoepW schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 11:54:
Als bv het hele GT3 veld over me heen dreigt te komen, en mijn tank is leeg genoeg, dan wil ik wel eens heel vroeg stoppen. Dan is het verrekte handig om ook te weten hoever andere in de klasse zijn zodat je geen tijd achter hun verliest met inhalen bv.
En zo kan ik nog wel een paar situaties bedenken waar ik snel info wil zonder al te veel moeite. In het echt geef je over de radio ook aan wat je wilt weten, en is er een engineer die terug praat
Huur een spotter-PassY- schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 13:33:
Ik ben voornamelijk geintresseerd in de pit infoDe absolute snelheid heb ik niet, dus vaak pak (probeer) ik wat tijd te winnen met de pit stop, of minder te tanken en wat brandstof te sparen.
Als bv het hele GT3 veld over me heen dreigt te komen, en mijn tank is leeg genoeg, dan wil ik wel eens heel vroeg stoppen. Dan is het verrekte handig om ook te weten hoever andere in de klasse zijn zodat je geen tijd achter hun verliest met inhalen bv.
En zo kan ik nog wel een paar situaties bedenken waar ik snel info wil zonder al te veel moeite. In het echt geef je over de radio ook aan wat je wilt weten, en is er een engineer die terug praat
Bijna niet, zelfs op volle snelheid scheelt de mapping veel te weinig om invloed te hebben. Gewoon eerder liften voor je remt.Olaf van der Spek schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 14:14:
Over brandstof besparen gesproken, heeft het zin de pace lap met mapping 2 te rijden
Dan verlies je zo enorm veel tijd (veel later starten + iedereen moeten inhalen) dat je dat toch nooit meer gaat inhalen met een rondje later pitten??Olaf van der Spek schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 14:14:
of vanuit de pits te starten?
Welke auto en waar gaat het fout voor je ?Vinslo schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 14:44:
Wat een rotcircuit is Road Atlanta weer. Zit zo'n 3,5-4 seconden van de top af
Dan kan DRE je denk ik wel helpen. Wat ik ook gemerkt heb is dat Egil erg open staat voor suggesties, maar ik denk dat DRE al kan wat je wilt-PassY- schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 13:33:
Ik ben voornamelijk geintresseerd in de pit infoDe absolute snelheid heb ik niet, dus vaak pak (probeer) ik wat tijd te winnen met de pit stop, of minder te tanken en wat brandstof te sparen.
Maar de meeste brandstof bespaar ik door netjes te rijden, en ietsiespietsies eerder het gas los laten op sommige stukken. Verlies dan iets van 0,1-0,2s per rondje, maar met mijn pitstop win ik dat makkelijk terug.
En ik hou mijn banden netjes waardoor ik aan het eind vaak nog kan aanvallen/verdedigen als dat nodig is. Vooral als ik nog moet aanvallen is betere banden hebben erg fijn

Brandstof sparen door in de pits te starten? Die moet je even uitleggen denk ik
En eindelijk iemand die RAtlanta ook helemaal niks vind
Sowieso lijkt het verbruik tijdens de pace lap nog vrij hoog.NickThissen schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 14:33:
[...]
Bijna niet, zelfs op volle snelheid scheelt de mapping veel te weinig om invloed te hebben. Gewoon eerder liften voor je remt.
Nee, niet echt, ik vroeg het me gewoon af.Dan verlies je zo enorm veel tijd (veel later starten + iedereen moeten inhalen) dat je dat toch nooit meer gaat inhalen met een rondje later pitten??
Alhoewel op sommige circuits, ik dacht Interlagos, het niet zoveel uitmaakt.
Ik ook, de base setup voor de McLaren is daar niet geweldig.Vinslo schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 14:44:
Wat een rotcircuit is Road Atlanta weer. Zit zo'n 3,5-4 seconden van de top af
En ik heb al twee keer een incident gehad met iemand die de pit uit komt, je ziet elkaar gewoon niet..
[ Voor 23% gewijzigd door Olaf van der Spek op 15-07-2016 15:07 ]
De AMG GT3. Volgens de telemetrie verlies ik gewoon over het hele circuit. Het lukt me ook niet om met vertrouwen door de snelle bochten te gaan. Snelste dat me tot nu toe is gelukt is een 1:22:0...NinjaTrek2891 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 14:50:
[...]
Welke auto en waar gaat het fout voor je ?
Ik denk dat ik dit als één van mijn 4 drop weeks gebruik. Op deze manier heeft een race doen geen zin. Betekent wel dat ik na mijn vakantie geen drop week meer kan veroorloven.Olaf van der Spek schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 15:06:
Ik ook, de base setup voor de McLaren is daar niet geweldig.
En ik heb al twee keer een incident gehad met iemand die de pit uit komt, je ziet elkaar gewoon niet..
Rij je voor het klassement? Anders kun je toch gewoon een race rijden en finish je gewoon achteraan?Vinslo schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 15:09:
[...]
Ik denk dat ik dit als één van mijn 4 drop weeks gebruik. Op deze manier heeft een race doen geen zin. Betekent wel dat ik na mijn vakantie geen drop week meer kan veroorloven.
Ja, stond 4e voor deze race week in mijn divisie.Olaf van der Spek schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 15:11:
[...]
Rij je voor het klassement? Anders kun je toch gewoon een race rijden en finish je gewoon achteraan?
En het lukte me in de tests al nauwelijks om een reeks schone ronden te rijden.
[ Voor 13% gewijzigd door Vinslo op 15-07-2016 15:15 ]
Gebruik je default setup? ik ga morgen even op Road Atlanta rijden.. dus wil even kijken hoe het met mij af gaat. Ik rij nog niet voor klassementVinslo schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 15:12:
[...]
Ja, stond 4e voor deze race week in mijn divisie.
En het lukte me in de tests al nauwelijks om een reeks schone ronden te rijden.
Ik gebruik de setup van Rens Broekman van VRS, iets getweakt om hem iets minder los te maken aan de achterkant.NinjaTrek2891 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 15:18:
[...]
Gebruik je default setup? ik ga morgen even op Road Atlanta rijden.. dus wil even kijken hoe het met mij af gaat. Ik rij nog niet voor klassement
Ga ik die proberen te vinden. Kan je ook de huidige setup van je geven? dan hebben we een goede basis voor de vergelijking.Vinslo schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 15:20:
[...]
Ik gebruik de setup van Rens Broekman van VRS, iets getweakt om hem iets minder los te maken aan de achterkant.
Road Atlanta ligt me altijd zeer goed en heb er altijd veel plezier.
[ Voor 9% gewijzigd door NinjaTrek2891 op 15-07-2016 15:32 ]
Volgens mij heb ik alleen de achtervleugel 4 graden hoger gezet.NinjaTrek2891 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 15:32:
[...]
Ga ik die proberen te vinden. Kan je ook de huidige setup van je geven? dan hebben we een goede basis voor de vergelijking.
Road Atlanta ligt me altijd zeer goed en heb er altijd veel plezier.
Logisch dat je overal tijd verliest.
Beter kan je het zoeken in diff of rake.
En rd Atlanta is een cool circuit, btw.
Misschien dat ik vanavond voor de fun ff een paar rondjes met de Merc doe.
Staat die setup in SetupSync?
Als je een auto minder loose wil hebben kan je beter focussen op de mechanische grip en je rechter voet.
Pffff.Olaf van der Spek schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 17:20:
[video]Dat doorbeuken, dat kan toch niet?
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Verwijderd
Twijfelachtige lijn, vroeg remmen en dan een gat sluiten waar de Mercedes zich al aan commit. De McLaren gaat daar niet vrijuit, kan de frustratie ook wel een beetje begrijpen.Olaf van der Spek schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 17:20:
[video]Dat doorbeuken, dat kan toch niet?
Wil natuurlijk niet goedpraten dat hij zo door blijft rammen...
Verwijderd
Eens. Het is wel zo dat wanneer je zo vroeg remt op de lijn van de McLaren dat je ook de indruk wekt iemand te willen laten passeren als dan 't gat ineens verdwijnt, kun je niet altijd meer reageen. Vandaar de twijfelachtige lijn.Olaf van der Spek schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 20:25:
De lijn was niet ideaal maar met zijn tweeën door die bocht gaat toch nooit goed? Hij kan er niet vanuit gaan dat ik de bocht deze ronde maar oversla.
Hier een replay. Geen toptijd, maar dat kan ook niet na 5 rondjes of zo.Vinslo schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 15:53:
Heb mijn setup geupload naar SS. Op mijn username van GoT.
https://1drv.ms/u/s!AiKXtEBBvnzShLxYKDhsG6itXIUXAQ
En hier jouw setup met een kleine aanpassing:
http://iracingsetupsync.nickthissen.nl/Setups/Details/16924
En een andere setup waar ik sneller mee was:
http://iracingsetupsync.nickthissen.nl/Setups/Details/16925
[ Voor 79% gewijzigd door JoepW op 15-07-2016 21:47 ]
Dat doorduwen is natuurlijk niet zo netjes
Anyway, ik kijk er altijd naar van hoe ik het had kunnen voorkomen. Ook al ben ik 100% slachtoffer. Maar je zou wat krapper door de linker knik kunnen. Verlies je wel wat tijd, maar daar gaat het soms niet om bij je plekje verdedigen
Thanks! Ik ga het proberen. Wellicht levert het nog een kans op een race op voor de vakantie.JoepW schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 20:48:
Als er interesse is. Ik ben op TS en ga ff op Rd Atlanta rijden zo.
[...]
Hier een replay. Geen toptijd, maar dat kan ook niet na 5 rondjes of zo.
Altijd heel leuk! Ik stem voor de skipJoepW schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 22:29:
Als ik zo af en toe zaken hier zie langskomen denk ik dat er misschien wel weer een keer een close racing school gehouden kan worden
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
Dat doorbeuken is natuurlijk niet goed, al moet ik wel zeggen dat je tijdens de races wel vaak erg vroeg remt.Olaf van der Spek schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 20:25:
De lijn was niet ideaal maar met zijn tweeën door die bocht gaat toch nooit goed? Hij kan er niet vanuit gaan dat ik de bocht deze ronde maar oversla.
Ik heb je ook van achteren aangetikt toen ik door een divebomb was terug gevallen, ik verwachtte niet dat je zo vroeg remde voor de laatste bocht naar rechts naar het lange rechte stuk.
ik heb overigens wel ff sorry gezegd, maar ik schrok dat je zo voorzichtig op de entry was, ik kwam namelijk van best ver, dat had ik nooit verwacht.
Maar als je dan degene bent die achterop rijdt, hou ff in en vervolg je weg, heb je helemaal gelijk in.
Bij GT3 hebben mensen sowieso niet het geduld om even (verstandig) te wachten.
In dezelfde wedstrijd had ik bij de eerste bocht een divebomb, die ik ontwijk, degene die de divebomb deed, ging natuurlijk veel te diep, en moest corrigeren, ik moest dus binnendoor, waarna ik van achter werd aangetikt. Die rijder en ik eruit, omdat de divebomber perse die eerst battle/bocht moest winnen.
Volgens mij was het zelfs een teammaatje van de divebomber.
Na de race stuurde hij heel netjes uit zichzelf een berichtje met zijn excuses, maar daar koop je zo weinig voor.
5e quali tijd waar ik eigenlijk auto #12 was meteen weg.
Dat is jammer, maar wel een beetje de tendens in GT3.
Voordeel hiervan is, dat je heel veel leert in heel korte tijd.
Overigens bedoel ik er niets verkeerds mee, het is gewoon mijn beleving toen ik achter je zat.
Ik weet niet welke het is.. maar 1 van deze twee setups is belachelijk op bumpsJoepW schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 20:48:
Als er interesse is. Ik ben op TS en ga ff op Rd Atlanta rijden zo.
[...]
Hier een replay. Geen toptijd, maar dat kan ook niet na 5 rondjes of zo.
Ik rij met beide vrij easy in de 1:21 laag. Maar ik heb een probleem dat ik mn banden snel over verhit (tegen de 100c) aan waardoor ik er niet veel ronden uit kan persen.
Ik wijt dat aan te weinig gevoel in mn pedalen.
Die bocht voor het lange rechte stuk is inderdaad een probleem, ik weet niet waarom ik daar zo langzaam ben. Misschien de auto, de setup (baseline), de ervaring (vorige seizoenen Ruf GT3) of toch te weinig practice.Gruwel84 schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 16:29:
Dat doorbeuken is natuurlijk niet goed, al moet ik wel zeggen dat je tijdens de races wel vaak erg vroeg remt.
Ik heb je ook van achteren aangetikt toen ik door een divebomb was terug gevallen, ik verwachtte niet dat je zo vroeg remde voor de laatste bocht naar rechts naar het lange rechte stuk.
ik heb overigens wel ff sorry gezegd, maar ik schrok dat je zo voorzichtig op de entry was, ik kwam namelijk van best ver, dat had ik nooit verwacht.
Ik weet niet hoe het bij de mclaren zit, maar road atlanta heb ik mijn rembalans bijna altijd hoger dan normaal, voor de 2 bochten die je remt terwijl je heuvel omhoog gaat.Olaf van der Spek schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 16:54:
[...]
Die bocht voor het lange rechte stuk is inderdaad een probleem, ik weet niet waarom ik daar zo langzaam ben. Misschien de auto, de setup (baseline), de ervaring (vorige seizoenen Ruf GT3) of toch te weinig practice.
Ik geloof dat ik hier zelfs rond de 52-53% zit, terwijl ik normaal iets onder de 50% blijf.
Het precentage is de hoeveelheid remkracht op de voorwielen, altijd.
bijvoorbeeld bij circuits waar je veel heuvel af remt, (road america, nordschleife) is het stabieler om de remabalans naar achteren te plaatsen.
Bij hogere rembalans zul je ook merken dat T3 op road atlanta (blinde rechts) waar dit gebeurde, je ook veel meer vertrouwen geeft.
Met een iets getweakte versie van jouw setup rijd ik vrij constant lage 1:21ers. Denk dat ik nog een race ga proberen.JoepW schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 22:29:
Als ik zo af en toe zaken hier zie langskomen denk ik dat er misschien wel weer een keer een close racing school gehouden kan worden
Gedaan! Helaas in bottom split terecht gekomen, maar daardoor wel lekker competitief. P2 gekwalificeerd. Bij de start vastgehouden, maar na een ronde of 2 iemand maar voorbij gelaten, omdat hij wat roekeloos werd. Toen rondenlang derde gelegen, met de top 3 binnen 1 seconde.
Op een gegeven moment raak ik verrast door een vroege remactie van de P2 bij de chicane na het lange rechte stuk, ik verander van lijn om de binnenbocht te pakken. Hij deed de deur alleen volledig dicht, en pakt daar gewoon de apex. Ik raak hem, we vliegen er beiden vanaf. Teruggevallen naar P8. Vanaf daar gewoon stevig maar veilig doorgereden en met een combinatie van een goede pitstop, twee uitvallers en gewoon naar voren stampen weer teruggeknokt naar P2 en daar geëindigd. Toch weer 72 puntjes voor het klassement. Dank voor de support!
[ Voor 53% gewijzigd door Vinslo op 16-07-2016 23:04 ]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Vm_9zwiVfMw]
(We zitten in split 2)
[ Voor 10% gewijzigd door JoepW op 17-07-2016 16:15 ]
http://members.iracing.co...do?&subsessionid=17242983
Edit:
Video van de race zoals Frank hem heeft beleefd
[ Voor 11% gewijzigd door BobvK op 17-07-2016 21:17 ]
Mijn mening is dat hij een verdedigende lijn kiest en een aantal keer terug gaat naar de ideale lijn. Dat is niet zoals het hoort. Maar het is op het randje van kan wel kan niet...Scifo83 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 09:40:
Wat vinden jullie van dit verdedigen? Gaat het erover of moet ik karakter kweken? -.-
[video]
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen