DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik zou Joep een DM sturen en vragen wat hij voor z'n oude race pc vraagt. Dan heb je een systeem waar je de komende jaren nog prima iRacing mee kunt spelen.Hertog_Martin schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 23:00:
[...]
Iemand? Wil zo goedkoop mogelijk upgraden puur voor iracing. Dacht aan deze videokaart tweedehands voor 85 euro, maar zonde als CPU bottleneck zou zijn
Die AMD is echt waaay onvoldoende voor iRacing, en ook een 750ti gaat je niet helpen. Een 750ti is verder ook niks speciaals.
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Die is niet te koop!derx666 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 01:19:
[...]
Ik zou Joep een DM sturen en vragen wat hij voor z'n oude race pc vraagt. Dan heb je een systeem waar je de komende jaren nog prima iRacing mee kunt spelen.....
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Jup de laggers kom je veel tegen. Vooral als je in een split zit waar wat lagere iratings zitten (vreemd genoeg). Die mensen waarschuwen heeft ook geen zin want meestal doen ze er niks op uit.Hertog_Martin schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 23:50:
Damn, botsing in race net, druk ik meteen op tow knop ipv kijken of verder kan. Leek alsof we hard in elkaar gingen maar zie nu op replay dat hij gewoon verder kon rijden.
Niet normaal hoe sommigen laggen trouwens, die stuiteren en vliegen over de hele baan. Niet Chill
In their defence... ze zien het vaak ook zelf niet. Heb zelf dit probleem een paar maand geleden ook gehad. Had zelf niks door (afgezien van de Q-bar die bijna altijd geel was), maar kreeg elke race commentaar dat ik alle kanten op vloog (dit keer voor de verandering dus niet door mijn belabberde rijkunstenNinjaTrek2891 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 09:16:
[...]
Jup de laggers kom je veel tegen. Vooral als je in een split zit waar wat lagere iratings zitten (vreemd genoeg). Die mensen waarschuwen heeft ook geen zin want meestal doen ze er niks op uit.
Maar zelf had ik 'perfect' beeld. De wagens om mij heen 'lagden' niet. Heb geen idee hoe het kan, maar het is dus blijkbaar mogelijk.
Vind het nog wel verontrustend dat ik de oorzaak nooit heb kunnen achterhalen. Heb netwerkkaarten en kabels gewisseld, alles tig keer gereset, achtergrondsoftware (tijdelijk) uitgeschakeld. Plotseling was het weg, maar heb de oorzaak dus nooit kunnen vinden. Ben altijd bang dat het terug komt, want het is echt heel vervelend. Heb serieus overwogen te stoppen, aangezien de verwijten niet van de lucht waren.
Theorie: lagere iRatings kom je voornamelijk tegen op rustige tijden met maar één split. Dan zitten er dus ook coureurs die fysiek aan de andere kant van de wereld zitten bij, en is de kans op slechte connecties dus wat hoger.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ik heb een iets andere hypothese. Ik verwacht dat gebruikers met veel lag een hogere kans hebben op contact. side-by-side racing zal er niet echt bij horen met een slechte verbinding.alexbl69 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 09:36:
[...]
Theorie: lagere iRatings kom je voornamelijk tegen op rustige tijden met maar één split. Dan zitten er dus ook coureurs die fysiek aan de andere kant van de wereld zitten bij, en is de kans op slechte connecties dus wat hoger.
De reden waarom jij goed beeld had en je voor de andere coureurs toch lag had is waarschijnlijk te verklaren door het verschil in upload en download speed. Als jouw downloadspeed snel genoeg is krijg je voldoende berichten binnen van de andere coureurs. Echter, je upload is vaak lager (tenzij je glasvezel hebt) waardoor je niet genoeg upstream bandbreedte hebt om iedereen jouw informatie toe te zenden.
All-Round nerd | iRacing Profiel
Dacht dat vooral latency hierop van invloed was? Heb een Ziggo 200/20 verbinding. Die 20 up lijkt me meer dan voldoende. Heb overigens destijds wel overwogen om (speciaal hiervoor) over te stappen op glasvezel, maar dat was gelukkig niet meer nodig.w4rguy schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 09:43:
[...]
Echter, je upload is vaak lager (tenzij je glasvezel hebt) waardoor je niet genoeg upstream bandbreedte hebt om iedereen jouw informatie toe te zenden.
Is een combinatie van. Je moet het zien als allemaal pakketjes die de deur uit gaan. Een lage latency (gemeten in miliseconden) betekent dat veel van jouw verzonden pakketten goed aankomen, een stabiele verbinding dus!alexbl69 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 09:49:
[...]
Dacht dat vooral latency hierop van invloed was? Heb een Ziggo 200/20 verbinding. Die 20 up lijkt me meer dan voldoende. Heb overigens destijds wel overwogen om (speciaal hiervoor) over te stappen op glasvezel, maar dat was gelukkig niet meer nodig.
Een hoge latency is gekenmerkt doordat meer pakketten niet of half aankomen bij de ontvanger. Dit kun je compenseren door meer pakketten per seconde te sturen, maar daar heb je een grotere bandbreedte voor nodig.
Oftewel, een grotere verbinding staat je toe om meer berichten te sturen, waardoor je meer mag verliezen.
Is nooit echt 1-op-1 meetbaar, maar een verband is er zeker wel.
Maar jij bent vast niet de enige in huis die gebruikmaakt van het internet :-) Correct me badly if i'm wrong. :-)alexbl69 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 09:49:
[...]
Dacht dat vooral latency hierop van invloed was? Heb een Ziggo 200/20 verbinding. Die 20 up lijkt me meer dan voldoende. Heb overigens destijds wel overwogen om (speciaal hiervoor) over te stappen op glasvezel, maar dat was gelukkig niet meer nodig.
En ja het is meer dan voldoende. Ik stream er ook nog eens bij op 5mbit.
Zijn er nog mensen die vanavond in de Skip Barber gaan rijden?
[ Voor 12% gewijzigd door NinjaTrek2891 op 07-07-2016 12:15 ]
En ja, ik knipper nog wel eens. Maar ik woon ook 3.5km van de wijkcentrale, dus de enigste optie is glas. Wat ze wel aangelegd hebben, maar nog niet aangesloten
Ik kan summit point eerlijk gezegd niet meer zien na een paar seizoenen geleden

Nu nog een beetje op snelheid komen. Kwam met heel veel moeite tot een 1:21.998 gister (weer was ok), maar ik moet echt veel sneller kunnen naar mijn gevoel
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Misschien, hangt van de thuis situatie af :-)NinjaTrek2891 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 09:57:
[...]
Zijn er nog mensen die vanavond in de Skip Barber gaan rijden?
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
Dat is een makkelijke situatie voor mij gelukkig :-)
Wie is je dsl provider? 3.5km moet makkelijk 1mbit up halen. Wat wel weer voldoende is voor iracing.-PassY- schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 13:05:
En ja, ik knipper nog wel eens. Maar ik woon ook 3.5km van de wijkcentrale, dus de enigste optie is glas. Wat ze wel aangelegd hebben, maar nog niet aangesloten
[ Voor 47% gewijzigd door NinjaTrek2891 op 07-07-2016 14:46 ]
Modem maakt soms in 1 uur 5x een nieuwe connectie, steeds op een andere snelheid.
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Klinkt als een gare lijn. KPN routers doen een renegotiation als de lijn niet stabiel genoeg is. Daarom krijg je steeds een andere snelheid.-PassY- schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 15:08:
Kpn. Maar sowieso is mijn verbinding gaar.
Modem maakt soms in 1 uur 5x een nieuwe connectie, steeds op een andere snelheid.
Ik gok dat je VDSL(2) hebt? Weet je wellicht of ze 'Pair Bonding' hebben toegepast? Als dat nog niet het geval is zou je ze kunnen bellen om te vragen of ze dat kunnen regelen voor je. Krijg je een dubbel zo grote bandbreedte van.
(kortweg, er liggen altijd 4 aders voor een telefoonlijn in de grond. 2 in gebruik en 2 zijn reserve, voor als het eerste paar kapot gaat. KPN wil ze nog wel eens alle 4 inzetten als de verbinding op jouw locatie te zwak is. Let wel op, als je over stapt naar een andere provider moet KPN het wel eerst terug draaien. Is een nogal omstreden oplossing in datacommunicatieland.)
Vandaar dat ik je niet meer kan bijhoudenNinjaTrek2891 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 14:45:
[...]
Dat is een makkelijke situatie voor mij gelukkig :-)
Ik doe ongeveer 10 races in een week. Heb er gisteren 2 gedaan. Vanavond misschien 3.
Maar nieuwe baan is altijd eerst goed oefenen. Ik ga niet een nieuwe baan op en join de race 15 min later.
Waarschijnlijk vanaf 22:15, en dit keer met microfoon
Over die mic gesproken... bij de eigenschappen ervan staat een optie 'luister naar dit apparaat'. Betekent deze functie of je je eigen stem terug kunt horen ja of nee, of schakel je hier de hele mic mee aan of uit?
[ Voor 39% gewijzigd door alexbl69 op 07-07-2016 15:37 ]
Dat klinkt best gevaarlijk tijdens racen.-PassY- schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 15:08:
Kpn. Maar sowieso is mijn verbinding gaar.

Ik heb er alleen last van als de tv aan staat, en ik flink wat verkeer vanaf mijn pc genereer. Daarom zet ik voor ik ga racen ook alles uit wat maar netwerk verkeer kan genererenNinjaTrek2891 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 15:37:
[...]
Dat klinkt best gevaarlijk tijdens racen.
Tijdens het racen zelf heb ik (eigenlijk andere) last van dat ik af en toe een beetje hop/knipper
Normaal ben ik niet zo vies van een beetje leunen op elkaar. Zolang er maar wielkasten zijn
Aaah ok! Ik neem aan IPTV dan.-PassY- schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 15:54:
[...]
Ik heb er alleen last van als de tv aan staat, en ik flink wat verkeer vanaf mijn pc genereer. Daarom zet ik voor ik ga racen ook alles uit wat maar netwerk verkeer kan genereren
Tijdens het racen zelf heb ik (eigenlijk andere) last van dat ik af en toe een beetje hop/knipperMaar als mensen iets zeggen, dan laat ik ook gelijk wat meer ruimte dan normaal
![]()
Normaal ben ik niet zo vies van een beetje leunen op elkaar. Zolang er maar wielkasten zijn
Om 8 uur probeer ik er ook vanavond te zijn. Normaal begin ik pas rond 9, maar dan kom ik er achter dat het heel snel 12 uur is :-)
Binnenkort wellicht maar een nieuwe expedia box aanvragen. Deze kan ook de boosdoener zijn. Heel erg stabiel is deze ook niet, en hij word soms best warm (lees heet).
Hmm, misschien dat ik vanavond ook maar eens ga skippen dan
Toch maar achteraan starten.
Bij de Skip valt het mee. Als je bv in de high split komt dan race je vaak tussen mensen met 2k+ iRating. De ervaring is best wel te merken.Loekoe schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 16:18:
Soms word je wel moe van die rookie races. Mensen nemen véél te veel risico bij het inhalen. Als ik fatsoenlijk kwalificeer is de kans enorm groot dat ik alsnog uit de race geknikt wordt.
Toch maar achteraan starten.
Val je terug naar achteren door wat voor reden dan ook. Kom je ook sneller in de problemen door anderen. Niet dat ik lage iratings slecht vind rijden. Maar je kunt vaak wat ervaring zien dat mist. Zo zag ik iemand gisteren 2 maal over voor bij stuiteren bij Turn 1 op Summit omdat hij dacht mij uit te remmen op .5 achterstand.. (3 wijd ook nog eens). Kijk je in je spiegels zie je een Skip aan komen met een smoke trail. Iets meer naar links en hem voor bij laten gaan het grind in. :-)
De Skip is geen rookie wagen, maar ik rijd nu in de Mazda MX5 Cup.NinjaTrek2891 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 16:37:
[...]
Bij de Skip valt het mee. Als je bv in de high split komt dan race je vaak tussen mensen met 2k+ iRating. De ervaring is best wel te merken.
Val je terug naar achteren door wat voor reden dan ook. Kom je ook sneller in de problemen door anderen. Niet dat ik lage iratings slecht vind rijden. Maar je kunt vaak wat ervaring zien dat mist. Zo zag ik iemand gisteren 2 maal over voor bij stuiteren bij Turn 1 op Summit omdat hij dacht mij uit te remmen op .5 achterstand.. (3 wijd ook nog eens). Kijk je in je spiegels zie je een Skip aan komen met een smoke trail. Iets meer naar links en hem voor bij laten gaan het grind in. :-)
Dat is wel het beste idee. Mijn inleiding was niet voldoende... ik had eigenlijk in m''n hoofd dat veel Rookie rijders na promotie in de skip stappen.Loekoe schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 16:43:
[...]
De Skip is geen rookie wagen, maar ik rijd nu in de Mazda MX5 Cup.Het loont bijna niet om goed te kwalificeren, wil je je safetyrating omhoog krijgen. Maargoed, daar draait het wel om als rookie dus kan je denk ik toch beter achteraan starten en alles rustig aankijken.
MX-5 cup heb ik veel achter aan gereden. To make some points en snel te promoten naar D
Geen idee, ik rij echt niet graag met mic. Ik krijg hem ook niet goed ingesteld met een 5.1 set en 2 buttkickers in de buurt.alexbl69 schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 15:30:
[...]
Waarschijnlijk vanaf 22:15, en dit keer met microfoon.
Over die mic gesproken... bij de eigenschappen ervan staat een optie 'luister naar dit apparaat'. Betekent deze functie of je je eigen stem terug kunt horen ja of nee, of schakel je hier de hele mic mee aan of uit?

Ben wel bang dat de volgende me niet gaat lukken.
Goed bezig.Linc schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 22:44:
Het heeft even geduurd, maar ik heb er weer één!
[afbeelding]
Ik heb eergisteren mijn rift binnen gekregen maar nog niet echt de tijd gehad om weer op snelheid te komen. Maar zodra dat zit moet ik toch ook eens naar de 5K. Zit er nu nog iets van 250 vanaf. Als ik weer constant in de top5/10 bij de FR2.0 kan finishen moet dat toch wel lukken.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Hoezo niet? Je lijn gaat redelijk strak omhoog, waarom zou dat nu ineens stoppen?Linc schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 22:44:
Het heeft even geduurd, maar ik heb er weer één!
[afbeelding]
Ik denk dat je nog best wel wat kunt klimmen hoor als je gewoon zo bezig blijft
Gelukkig mag ik weer een drive-through doen
Ik heb een video gemaakt met m'n time trial die me naar de promotie leidde.
[YouTube: https://youtu.be/Ghgyh6goaBw]
EDIT:
En heb nog een vraag. Ik merk dat ik in de Mazda echt ontzettend slecht start. Ik rijd nog met auto-clutch omdat ik handmatig schakelen echt heel lastig vind, heeft het daar mee te maken? Hoe start je het snelst?
[ Voor 46% gewijzigd door Loekoe op 09-07-2016 20:27 ]
Skip is fun! Ik wou minimaal 2 volledige seizoenen hebben in de Skip.. Lekker ervaring op doen en dan verder gaan.Loekoe schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 20:25:
Waarom rijden coureurs die al een behoorlijk hoge iRating hebben nog in de Skip, en niet in de andere, hogere open-wheel classes?
Ik ga niet mid-season series skippen (touché).
Op alle assist zit een penalty.. in wijze van langzaam schakelen etc. Zorg er in elk geval voor als je de lichten ziet dat je al in de first gear zit.Loekoe schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 20:25:
EDIT:
En heb nog een vraag. Ik merk dat ik in de Mazda echt ontzettend slecht start. Ik rijd nog met auto-clutch omdat ik handmatig schakelen echt heel lastig vind, heeft het daar mee te maken? Hoe start je het snelst?
En leer snel schakelen. Desnoods tijdelijk met Auto-Clutch of Blimp. Trust me. Dat gaat stukken beter want je hebt gelijk meer controle over je voertuig.
[ Voor 44% gewijzigd door NinjaTrek2891 op 09-07-2016 20:34 ]
Ik heb begrepen op verschillende fora dat die penalty heel erg meevalt. Ik wil het zeker gaan leren, maar vind het nu wel erg veel combineren nog. Je tweede top is een een goeieNinjaTrek2891 schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 20:28:
[...]
Skip is fun! Ik wou minimaal 2 volledige seizoenen hebben in de Skip.. Lekker ervaring op doen en dan verder gaan.
Ik ga niet mid-season series skippen (touché).
[...]
Op alle assist zit een penalty.. in wijze van langzaam schakelen etc. Zorg er in elk geval voor als je de lichten ziet dat je al in de first gear zit.
En leer snel schakelen. Desnoods tijdelijk met Auto-Clutch of Blimp. Trust me. Dat gaat stukken beter want je hebt gelijk meer controle over je voertuig.
Skip is dikke fun, super community en lekker close racing. Ik ben al wat FR20 en GT3 aan het bekijken/rijden maar de skip blijft mijn voorkeur hebben tot nu toe.Loekoe schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 20:25:
Waarom rijden coureurs die al een behoorlijk hoge iRating hebben nog in de Skip, en niet in de andere, hogere open-wheel classes?
Mijn doel was met skip; racecraft leren, circuits leren.
En het is zo leuk om met dat ding op de limiet te rijden!
Concrats! Ik heb exact hetzelfde gedaan begin van de weekNinjaTrek2891 schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 20:10:
Vanmiddag voor het eerst in de Mercedes AMG GT3 gereden. Want ik moest nog promoten naar A class. Dit gedaan via Time Trials. Gezien een race in een nieuwe auto wel wat link is. Plus ik wil me eigenlijk enkel focussen op de Skip Barber seizoen.
[ Voor 32% gewijzigd door A1AD op 09-07-2016 21:45 ]
Vanavond 2 races gedaan, beide keren in de openingsfase mijn volledige neus kwijtgeraakt. Dan kun je een goede klassering wel vergeten.
Jup achter me gebeuren steeds vage dingen in de openings ronde.alexbl69 schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 23:55:
Hmmm. Summit Point en ikzelf zijn nog geen gelukkige combo tot nu toe...
Vanavond 2 races gedaan, beide keren in de openingsfase mijn volledige neus kwijtgeraakt. Dan kun je een goede klassering wel vergeten.
Wordt tijd dat ik er ook voor zorg dat die dingen achter me gebeuren in plaats van voor meNinjaTrek2891 schreef op zondag 10 juli 2016 @ 00:01:
[...]
Jup achter me gebeuren steeds vage dingen in de openings ronde.
Zelfs dat help niet altijd. Summit Point lap 2 , bocht 1 ga ik in als leider. Plaatst de 3de (!) daar een divebomb van jewelste en kegelt mij eruit terwijl ik indraai. Hij had zijn rempunt gemist omdat hij de cones niet kon zien zei hij....alexbl69 schreef op zondag 10 juli 2016 @ 00:55:
[...]
Wordt tijd dat ik er ook voor zorg dat die dingen achter me gebeuren in plaats van voor me.

Je zat ook niet in de meest lekkere splits. Als je rempunt mist omdat je cones niet ziet.... tja. Ik gebruik ze ook maar in lap 1 turn 1 zijn ze niet relevant.Zoef1 schreef op zondag 10 juli 2016 @ 09:47:
[...]
Zelfs dat help niet altijd. Summit Point lap 2 , bocht 1 ga ik in als leider. Plaatst de 3de (!) daar een divebomb van jewelste en kegelt mij eruit terwijl ik indraai. Hij had zijn rempunt gemist omdat hij de cones niet kon zien zei hij....
Is trouwens alles wel goed met je computer? Ik zag je in en uit de practice gaan. Even de baan op.. disconnect.. connect. Was apart om te zien.
Gefeliciflapstaartje!NinjaTrek2891 schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 20:10:
Vanmiddag voor het eerst in de Mercedes AMG GT3 gereden. Want ik moest nog promoten naar A class. Dit gedaan via Time Trials. Gezien een race in een nieuwe auto wel wat link is. Plus ik wil me eigenlijk enkel focussen op de Skip Barber seizoen.
[video]

Is een time trial een goede manier mijn SR weer op te krikken?
I need more SR fast
Thanks! Alleen als je 0x hebt en de volle 30 min rijd met veel rondjes. Dus als je echt voor SR gaat dan is het verstandig niet te pushen.knightvision schreef op zondag 10 juli 2016 @ 12:39:
[...]
Gefeliciflapstaartje!![]()
![]()
![]()
Is een time trial een goede manier mijn SR weer op te krikken?
I need more SR fast
Ik zat al boven de 4.xx dus hoefde alleen maar 4x een TT te doen. Ik weet niet of het cheaten is.... ik vind het gewoon m'n A license veiligstellen.
Haha dat was omwille van de FPS problemen eerder deze week. Ik was aan het testen of ik in sessies met minstens 10 wagens onder alle omstandigheden goeie en constante FPS kan krijgen. Dat is mij nu gelukt.NinjaTrek2891 schreef op zondag 10 juli 2016 @ 11:38:
[...]
Is trouwens alles wel goed met je computer? Ik zag je in en uit de practice gaan. Even de baan op.. disconnect.. connect. Was apart om te zien.
Ah ok! Nou Summit heeft iedereen last van wat FPS drops hier en daar.Zoef1 schreef op zondag 10 juli 2016 @ 13:22:
[...]
Haha dat was omwille van de FPS problemen eerder deze week. Ik was aan het testen of ik in sessies met minstens 10 wagens onder alle omstandigheden goeie en constante FPS kan krijgen. Dat is mij nu gelukt.
haha mietje!NinjaTrek2891 schreef op zondag 10 juli 2016 @ 12:54:
[...]
Thanks! Alleen als je 0x hebt en de volle 30 min rijd met veel rondjes. Dus als je echt voor SR gaat dan is het verstandig niet te pushen.
Ik zat al boven de 4.xx dus hoefde alleen maar 4x een TT te doen. Ik weet niet of het cheaten is.... ik vind het gewoon m'n A license veiligstellen.
Wat een verschrikkelijke race

Tweede helft waren er voldoende mensen uit de race gecrasht dat we een paar rondes groen konden met nog een spannend einde voor mij, voor p13 ging het om een foto finish

Helaas besloot iRacing de plek niet aan mij te geven
Vanmiddag de MSF1000 op Imola
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Vm_9zwiVfMw]
Geluid van de stream is uit, omdat Bas de stream aan heeft staan en aan het rijden is (verwarrend
Edit: Stream gestopt... Beetje vreemd, want de PC is gecrasht op de interne video driver. Bleh.... Morgen eens naar kijken.
[ Voor 63% gewijzigd door JoepW op 10-07-2016 18:28 ]
Ga nu even douchen, en schone en droge kleren aantrekken. Beetje warm
Maar wel 2de geworden, en er was 1 persoon met een hoger start nummer als ik, en 3 met een lager. 2de plek met veel punten dus
In alle ijl vanochtend nog cockpit sound opnieuw opnemen. Syncen in Premiere Pro en renderen.
Vanavond zal ik hem op Youtube zetten als alles in orde is. :-)
GoT | Monday Tournament 16S3-W5 | 11-07-16 |
Car(s) | Track(s) | ||||||||||||||||||||
|
|
Program (CET) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Weather |
Temperature | Humidity | Fog | Wind speed | Wind direction | Sky |
Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic |
Afternoon |
Een leuke race, paar spannende inhaalmaneuvres maar iedereen bleef beleefd genoeg rijden, geen divebombs etc. Wat mij betreft Iracing zoals het bedoeld is.
Ik geloof dat ik eindelijk begin te wennen aan de Ricmotech Loadcell brake mod van mijn G25 pedalen.
[ Voor 63% gewijzigd door flopdoc op 11-07-2016 18:05 ]
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Ik startte de race voor de Lions en na een goede start, had ik moeite om een ritme te komen. Halverwege de stint spinde ik. Gelukkig had ik niets geraakt en konden we verder. Na de eerste stint hebben we alle drie (Tim, Frank en ik) in een goed ritme kunnen komen. Door onze strategie zaten off-sync met de anderen en schommelde door de race heen tussen P11 en P15. Uiteindelijk zijn we als 12e gefinisht en gezien dit ontzettend sterke veld (gem. iRating van 4400), zijn we heel tevreden!
PS: de laatste verbeteringen aan de track surface zijn wel echt gaaf!

[ Voor 4% gewijzigd door Niellie41 op 11-07-2016 18:18 ]
Jammer dat we toch weer de standaard tegenslagen kregen, een achterligger die ons gewoon omver rijdt, dan weer iemand die naast ons dwars gaat bij het remmen en ons eraf rijdt, en nog een pit speed penalty (die uiteindelijk niet meer uitmaakte omdat onze directe tegenstanders op een vage pit strategie zaten waardoor ze nog moesten pitten met 2 laps to go), etc. Qua positie net achter Racing Lions gefinisht (maar er zat wel een rondje tussen bijna geloof ik), wat verder prima is in deze grid (en met zo weinig ervaring in de auto), maar ik had graag het gevecht met Racing Lions aangegaan
Qua pace zaten we niet zo ver van elkaar denk ik; in het begin kwam Niel met een enorm snelle start meteen voorbij (jammer van de spin) en stint 3-4 ofzo kwam ik (wel met oude banden) vlak voor Frank die uit de pit kwam en die toch echt sneller was. Ik kon goed verdedigen (niet echt makkelijk inhalen natuurlijk) tot ik per ongeluk naar de 1 schakelde in de laatste bocht en Frank me nog maar net kon ontwijken

Wel vervelend dat mensen alweer via prive chat begonnen te chatten terwijl ik aan het rijden was

Misschien een idee om de chat gewoon helemaal uit te zetten in het vervolg (/nchat command ofzoiets)? Volgens mij kun je dan niet meer prive chatten (maar dat weet ik niet zeker) maar wel nog admin chat.
[ Voor 4% gewijzigd door NickThissen op 11-07-2016 18:44 ]
Had het al gehoord van Bas. Dat is zonde.NickThissen schreef op maandag 11 juli 2016 @ 18:42:
Misschien een idee om de chat gewoon helemaal uit te zetten in het vervolg (/nchat command ofzoiets)? Volgens mij kun je dan niet meer prive chatten (maar dat weet ik niet zeker) maar wel nog admin chat.

Ik zal eens kijken of /nchat ook de private messages uitschakelt.
Je kan altijd nog via TS een bericht/wisper sturen naar degene die niet aan het rijden is.NickThissen schreef op maandag 11 juli 2016 @ 19:24:
Aan de andere kant is het ook wel handig om soms iets tegen een ander team te kunnen zeggen, maar dan moet men wel uitkijken dat ze naar de spotter chatten en niet naar het team (want dan komt het soms bij de rijder). Of via teamspeak maar dat kan natuurlijk ook alleen als de rijder niet in hetzelfde kanaal zit.
Verwijderd
Kan ook enorm afleiden, is bij de GES ook weleens gebeurd. Bij misbruik een stop en go en dit probleem is snel de wereld uit.Niellie41 schreef op maandag 11 juli 2016 @ 19:18:
[...]
Had het al gehoord van Bas. Dat is zonde.
Ik zal eens kijken of /nchat ook de private messages uitschakelt.
Het probleem is, wij kunnen dit niet zien en het het is allemaal van horen zeggen. Iemand, zekere Fin, zal dan natuurlijk gaan zeggen dat die (en die, en die, en die, en iedereen) PM's zit te sturen.Verwijderd schreef op maandag 11 juli 2016 @ 19:31:
[...]
Kan ook enorm afleiden, is bij de GES ook weleens gebeurd. Bij misbruik een stop en go en dit probleem is snel de wereld uit.
Zou betekenen dat ik 10-15m kan oefenen in een auto die ik nooit rij
Kan je in dat soort gevallen niet de bewijslast bij het "klagende" team leggen? Een screenschot is zo gemaakt, en als je uitgestapt bent, dan kan je die opsturen naar RC.
Dan zit je weer dat je niet te laat mag klagen, maar hiervoor kan je dan een uitzondering maken.
Of je zet dan chat gewoon uit tijdens de race. Klaar.
[YouTube: https://youtu.be/qYS6RHyU7YY]
Summit Point was weer zoals zo vaak... In de eerste dagen drama-races met veel inc's omdat iedereen aan de baan moet wennen. Maar vanaf het weekend prachtige races met veel close racing. Waren mooie dagen.
Ik heb met de Skippy daar nog geen race gereden, lijkt me een bijzondere ervaring op zo'n lang circuit. Ik ben nog lang niet genoeg bekend daar, het voelt voor mij tot nu toe meer als rally rijden (zonder navigator die aanwijzingen roept!), wat voor mij betekent: reageren op bochten als ik ze zie, anticiperen is nog niet voldoende mogelijk.alexbl69 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 08:03:
Skippy heeft de Nordschleiffe komende week. Volgens mij is het nog niet zo lang geleden dat we die gehad hebben. Maar niet erg, ken die baan vrij goed en dat is in de regel wel handig voor een goed resultaat.
Summit Point was weer zoals zo vaak... In de eerste dagen drama-races met veel inc's omdat iedereen aan de baan moet wennen. Maar vanaf het weekend prachtige races met veel close racing. Waren mooie dagen.
[ Voor 9% gewijzigd door flopdoc op 12-07-2016 08:53 ]
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Als ik een tip mag geven,flopdoc schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 08:52:
[...]
Ik heb met de Skippy daar nog geen race gereden, lijkt me een bijzondere ervaring op zo'n lang circuit. Ik ben nog lang niet genoeg bekend daar, het voelt voor mij tot nu toe meer als rally rijden (zonder navigator die aanwijzingen roept!), wat voor mij betekent: reageren op bochten als ik ze zie, anticiperen is nog niet voldoende mogelijk.
probeer eerst wat rondjes met de Mx5 te rijden om delen van de baan te leren kennen. Je zult merken dat de baan echt is op te splitsen in delen. De delen splits je op door kenmerkende bochten (zoals beide karroussels, schwedenkreuz, bergwerk, döttinger hohe etc.)
Als je denkt ongeveer een idee te hebben van hoe de delen gaan (zeg 60-70%) pak dan een snellere auto (bijvoorbeeld de BMW of Mercedes AMG GT3). Door een snellere auto te pakken zul je in kortere tijd over de baan gaan waardoor je vaker de bochten herhaalt.
Zorg dat je dan een paar dagen achter elkaar iedere dag minstens rijdt en je zult merken dat je de baan heel snel leert kennen. Als je dan weet welke bochten er aan komen kun je de Schleife met elke auto rijden die je wilt
Dank voor de praktisch tips!!w4rguy schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 09:18:
[...]
Als ik een tip mag geven,
probeer eerst wat rondjes met de Mx5 te rijden om delen van de baan te leren kennen. Je zult merken dat de baan echt is op te splitsen in delen. De delen splits je op door kenmerkende bochten (zoals beide karroussels, schwedenkreuz, bergwerk, döttinger hohe etc.)
Als je denkt ongeveer een idee te hebben van hoe de delen gaan (zeg 60-70%) pak dan een snellere auto (bijvoorbeeld de BMW of Mercedes AMG GT3). Door een snellere auto te pakken zul je in kortere tijd over de baan gaan waardoor je vaker de bochten herhaalt.
Zorg dat je dan een paar dagen achter elkaar iedere dag minstens rijdt en je zult merken dat je de baan heel snel leert kennen. Als je dan weet welke bochten er aan komen kun je de Schleife met elke auto rijden die je wilt
1 tijd ronde gereden. Fouten worden KEIhard afgestraft. Vanavond verder oefenen en shall see where de Skip strands
Nordschleiffe is rijden, rijden, en nog eens rijden in het begin dacht ik ook van die bocht loopt volgens mij zo. Oh nee klats en weer opnieuw beginnen. Op een gegeven moment kan je de baan en is deze zo gaaf. En neem een snelle auto wat w4rguy zegt. En niet na een crash terug gaan naar de pits maar naar het laatste spawnpunt weet even niet hoe dat precies heetflopdoc schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 08:52:
[...]
Ik heb met de Skippy daar nog geen race gereden, lijkt me een bijzondere ervaring op zo'n lang circuit. Ik ben nog lang niet genoeg bekend daar, het voelt voor mij tot nu toe meer als rally rijden (zonder navigator die aanwijzingen roept!), wat voor mij betekent: reageren op bochten als ik ze zie, anticiperen is nog niet voldoende mogelijk.
Geen punt. Zo zijn we gewoon
Heet die niet 'Reset'? Maar dat helpt inderdaad zeker. Herhaling is heel belangrijk. Het is beter om vijf dagen een half uurtje te rijden dan om 2.5 uur achter elkaar te rijden (naar mijn idee).PatrickPost1972 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 10:54:
[...]
Nordschleiffe is rijden, rijden, en nog eens rijden in het begin dacht ik ook van die bocht loopt volgens mij zo. Oh nee klats en weer opnieuw beginnen. Op een gegeven moment kan je de baan en is deze zo gaaf. En neem een snelle auto wat w4rguy zegt. En niet na een crash terug gaan naar de pits maar naar het laatste spawnpunt weet even niet hoe dat precies heet![]()
![]()
. Ik gebruik mijn muis op het rondje rechtsboven in beeld na een crash.
Source: http://members.iracing.co...list/3490789.page#9926032quote: Tony GardnerFYI we are making some adjustments to the damage modeling for next season build for this car. We agree it is too stiff/resistant.
[ Voor 17% gewijzigd door JoepW op 12-07-2016 21:52 ]
Dat gaat een hoop kromme Renaultjes opleverenJoepW schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 21:52:
Oeps.....
[...]
Source: http://members.iracing.co...list/3490789.page#9926032
Kan dit??PatrickPost1972 schreef op dinsdag 12 juli 2016 @ 10:54:
[...]
En niet na een crash terug gaan naar de pits maar naar het laatste spawnpunt weet even niet hoe dat precies heet![]()
![]()
. Ik gebruik mijn muis op het rondje rechtsboven in beeld na een crash.
Het kan zelfs sneller! Je kan na de Mercedes Arena gewoon rechts af. Misschien wellicht krijg je een zwarte vlag, maar die verdwijnt weer na de reset.gtrNL schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 09:20:
Er was ook een mooie exploit, doe je een rondje op GP circuit, rij je de pits in en stop je net na de laatste bocht (voor s/f dus). Dan reset en *plop* je staat in Tourist pits. Kun je snel aan je hotlap beginnen zonder eerst 25 km te moeten rijden in je out lap.
Oh.. Ik reed altijd tegen de richting in de pitstraat uit en draaide dan omgtrNL schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 09:20:
Er was ook een mooie exploit, doe je een rondje op GP circuit, rij je de pits in en stop je net na de laatste bocht (voor s/f dus). Dan reset en *plop* je staat in Tourist pits. Kun je snel aan je hotlap beginnen zonder eerst 25 km te moeten rijden in je out lap.
Hoe bedoel je rechtsaf na de Mercedes Arena? Niet na achteren rijden op de GP hoeft toch al niet op de VLN config.Niellie41 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 09:58:
[...]
Het kan zelfs sneller! Je kan na de Mercedes Arena gewoon rechts af. Misschien wellicht krijg je een zwarte vlag, maar die verdwijnt weer na de reset.
Ik heb alleen voor de 24h op de Nordschleife geoefend.
[ Voor 30% gewijzigd door Niellie41 op 13-07-2016 12:49 ]
Ik ken de baan nog niet zo goed om te weten waar dat isgtrNL schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 11:55:
[...]
Hoe bedoel je rechtsaf na de Mercedes Arena? Niet na achteren rijden op de GP hoeft toch al niet op de VLN config.
Op de VLN layout keer je halverwege het GP circuit al weer om.
Waar Niel op doelde is dat je bij de 24H layout als je van plan bent de rest trick te gebruiken, je ook nog de halve GP loep kan afsnijden (de VLN route...). Krijg je een zwarte vlag maar die clear je toch met je reset in de pits-ingang.
Maar op de VLN layout is dat al de route, dus kun je niet extra afsnijden.
De chicane vlak voor je de Nordschleife op rijdt. Dat is na het rechte stuk en valt nog onder het GP Circuit. Als je door die chicane heen komt ga je verderop normaal naar links de Nordschleife op. Alleen als je daar naar rechts gaat (=afgezet met pilonnen) en daar je auto tegen de baan aan stil zet. Dat is bij het opkomen rechte stuk bij de finish. Als je daar de reset knop indrukt wordt je auto gerespawned vlak voor het rechte stuk van de Nordschleife. Rechte stuk over knallen en je rijdt zo naar start/finish voor je hotlap.NinjaTrek2891 schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 13:46:
[...]
Ik ken de baan nog niet zo goed om te weten waar dat isHet is wel een interessant dingetje
Gewoon in zijn achteruit en geen schade rijden in de pits
Of is de pitstraat te lang om naar de laatste bocht te rijden? Geen idee eigenlijk.
Ik wil Imola en Nürburgring (2x) en waarschijnlijk de Mercedes AMG GT3 (of een andere GT3 auto) kopen en zoek nog 2 andere items voor de korting bij 6+ items. De Aston Martin GT1 lijkt me ook wel wat.
In de skip zijn ze vet.. Oulton wordt volgens mij ook nog wel in andere series gereden.. Oran niet echtOlaf van der Spek schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 16:45:
Zijn de Oran en Oulton Park tracks een beetje leuk? Er wordt volgens mij nauwelijks op gereden.
Ik wil Imola en Nürburgring (2x) en waarschijnlijk de Mercedes AMG GT3 (of een andere GT3 auto) kopen en zoek nog 2 andere items voor de korting bij 6+ items. De Aston Martin GT1 lijkt me ook wel wat.
Er is geen werkende optie om te kijken in welke series een track wordt gebruikt toch?Scr33x0r schreef op woensdag 13 juli 2016 @ 16:51:
[...]
In de skip zijn ze vet.. Oulton wordt volgens mij ook nog wel in andere series gereden.. Oran niet echt
Ik heb ook geen Skip.. wel een SM.
[ Voor 5% gewijzigd door Olaf van der Spek op 13-07-2016 17:14 ]
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen