Pedalen zou ik niet weten, ik gebruik fanatec csr elites. Ik heb bij een kameraad die T3pa pro pedalen eens gebruikt, en vond het voor 'niet load-cell' pedalen eigenlijk best goed.NinjaTrek2891 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 09:23:
[...]
Eigenlijk de losse stuurtjes.... die worden als 'add-on' beschreven. De shifter en pedalen heb ik al. Maar ik zit te denken aan de Pro pedalen. Ik mis nog wat gevoel in mn rechtervoet (weinig weerstand).
Ja, ik heb een T300, F1 & T500 pedals. Wat wil je weten?NinjaTrek2891 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 18:11:
Heeft iemand hier de T300 voor de PC en daarbij addons?
Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel
Mooi! Voornamelijk de info voor F1 stuur. Is dat de zelfde die op de T500 base kan? of moet ik een speciale T300 uitvoering halen. Ik heb rond gekeken en zie enkel de T500 uitvoering.Salandur schreef op maandag 13 juni 2016 @ 11:57:
[...]
Ja, ik heb een T300, F1 & T500 pedals. Wat wil je weten?
Het gaspedaal op de T500 pedals.. heeft die genoeg weerstand?
Thanks voor de info alvast.
Ze zijn bij Thrustmaster zo slim geweest om de hele T lijn, en mogelijk ook de TX lijn, van dezelfde mogelijkheden te voorzien. Dus het F1 stuur en de T3PA(PRO) zijn ook compatible met de T300. Zie ook hun site Ferrari F1NinjaTrek2891 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 12:27:
[...]
Mooi! Voornamelijk de info voor F1 stuur. Is dat de zelfde die op de T500 base kan? of moet ik een speciale T300 uitvoering halen. Ik heb rond gekeken en zie enkel de T500 uitvoering.
Het gaspedaal op de T500 pedals.. heeft die genoeg weerstand?
Thanks voor de info alvast.
[ Voor 7% gewijzigd door Salandur op 13-06-2016 12:42 ]
Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel
Oooh mooi! Ik was heel even bang dat ik een nieuwe base moest halen :-) ThxSalandur schreef op maandag 13 juni 2016 @ 12:39:
[...]
Ze zijn bij Thrustmaster zo slim geweest om de hele T lijn, en mogelijk ook de TX lijn, van dezelfde mogelijkheden te voorzien. Dus het F1 stuur en de T3PA(PRO) zijn ook compatible met de T300. Zie ook hun site Ferrari F1
Afgelopen weekend eens de Virtual Racing School app geïnstalleerd. Man man, wat een zalige tool! Daar zou ik wel durven voor betalen. Zo handig en zoveel info. Misschien biedt Motec hetzelfde? (al veel van gehoord maar heb die tool niet)
Samen met DaBelg in default weather de Merc GT3 zitten testen.
Ik een 36.0 en hij een 36.2 gereden. Het verschil (-0.112) zat duidelijk in de chicane van Zandvoort

Nu nog kunnen ontcijferen hoe te interpreteren en verbeteren
(ik de volle lijn, hij de stippellijn)
Ik een 36.0 en hij een 36.2 gereden. Het verschil (-0.112) zat duidelijk in de chicane van Zandvoort

Nu nog kunnen ontcijferen hoe te interpreteren en verbeteren
[ Voor 3% gewijzigd door Scifo83 op 13-06-2016 13:32 ]
Motec gebruikt exact dezelfde gegevens en je zou er dan ook dezelfde grafieken en vergelijkingen mee moeten kunnen maken. Het vergt alleen wat tijd om alles in te stellen zoals je dat zelf wilt hebben. Er bestaan wel goede workbooks op het iRacing forum die al veel info geven, maar ik moet ze zelf wat aanpassen.
Ik reed met de Audi ongeveer gelijke tijden trouwens, een 36.1
Ik reed met de Audi ongeveer gelijke tijden trouwens, een 36.1
Ja, dat soort analyses zijn heel handig!
Je hebt eigenlijk meer info nodig zoals snelheid en exacte lijn bijvoorbeeld
Maar volgens mij lijkt het erop dat je de bocht te hard neemt. Hij gaat eerder op de rem waardoor hij eerder kan insturen, beter door de bocht kan rollen en eerder weer op het gas kan.
Maar volgens mij lijkt het erop dat je de bocht te hard neemt. Hij gaat eerder op de rem waardoor hij eerder kan insturen, beter door de bocht kan rollen en eerder weer op het gas kan.
Ik gebruik zelf Z1 Dashboard en Telemetry. Motec heb ik al niet meer gebruikt sinds GTR-2 :-)
Hier mijn 4 ronden (of eigenlijk een beetje minder) uit de OWC.
De eerste 3 ronden zijn gewoon leuk, maar in ronde 4 gaat het echt los en loopt het slecht af.
Er zit geen geluid bij omdat ik bij het capturen de verkeerde bron aan had staan.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=3mndgqqwxQQ]
De eerste 3 ronden zijn gewoon leuk, maar in ronde 4 gaat het echt los en loopt het slecht af.
Er zit geen geluid bij omdat ik bij het capturen de verkeerde bron aan had staan.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=3mndgqqwxQQ]
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Je hoeft zelfs niet naar het iRacing forum daarvoor: Topic Start as always!ThiJor schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:57:
.... Er bestaan wel goede workbooks op het iRacing forum die al veel info geven, maar ik moet ze zelf wat aanpassen....
ExcusesJoepW schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:13:
[...]
Je hoeft zelfs niet naar het iRacing forum daarvoor: Topic Start as always!
Hey Joep, ik heb de race gekeken (niet live).
Wat mij opviel is dat veel Skippies moeite kregen met de achterkant. Vooral als ze van de lijn af moesten voor de snellere FR's.
Maar dan moet ik ook zeggen dat de FR's echt ongelooflijk ongeduldig waren!
Achterbanden is zowiezo een probleem in de Skip Barber. Zeker als je ze te hard pushed in de eerste paar ronden.
Ik zag vooral bij de Skip Barber rijders veel rookie fouten in het begin.
Al met al.. wel genoten van de broadcast replay :-)
Wat mij opviel is dat veel Skippies moeite kregen met de achterkant. Vooral als ze van de lijn af moesten voor de snellere FR's.
Maar dan moet ik ook zeggen dat de FR's echt ongelooflijk ongeduldig waren!
Achterbanden is zowiezo een probleem in de Skip Barber. Zeker als je ze te hard pushed in de eerste paar ronden.
Ik zag vooral bij de Skip Barber rijders veel rookie fouten in het begin.
Al met al.. wel genoten van de broadcast replay :-)
Nou in mijn video zie je geen beginnersfouten van skiprijders, maar gewoon FR rijders met een rode waas
Geen issues gehad met de achterkant van de skip. Je moet bij de Skip alleen geen gekke dingen doen als midcorner ineens van je gas af, of zelfs remmen. Dan ga je wel driften ja. En als je dat te vaak doet worden je achterbanden warm, en gebeurt dat nog sneller. Rustig en beheerst met gas en rem, bocht in laten rollen en niet te vroeg op je gas gaan zijn kernwoorden in de skip...
Inderdaad, die ronde waarin de FR het eerst voorbij komt is echt dramatisch. Eerst proberen binnen en buitenkant in te halen in turn 1, daarna remt een FR te laat bij Moss, en rost hij een andere FR eraf, en als bonus weet die FR die jou raakt niet eens de apex te houden in de voorlaatste bocht. Je gaf daar echt ruim voldoende ruimte, maar nog niet genoeg blijkbaar.JoepW schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:33:
Nou in mijn video zie je geen beginnersfouten van skiprijders, maar gewoon FR rijders met een rode waas
[ Voor 43% gewijzigd door derx666 op 13-06-2016 14:38 ]
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Joep, hoe maak jij een opname van 1 scherm terwijl je eigenlijk met 3 schermen rijdt?JoepW schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:10:
[video]
Ik maak zelf gebruik van Action, maar heb nog geen optie kunnen vinden om slechts 1 van de 3 schermen te recorden.
[ Voor 10% gewijzigd door tim.w op 13-06-2016 14:37 ]
Maar ik was 1 tiende sneller op mijn manierdeRidder schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:01:
Ja, dat soort analyses zijn heel handig!
Trouwens exacte lijn en snelheid had ik dichtgeklapt maar is dus wel beschikbaar. Dit programma lijkt me net beter dan motec omdat alles automatisch wordt ingelezen na een sessie. Kmoet gewoon ff op refresh klikken ^^
Ideaal analysemateriaal voor op het werk omdat het een webapp is lol
[ Voor 4% gewijzigd door Scifo83 op 13-06-2016 14:49 ]
ik heb een paar app.ini en rendererdx11.ini bestanden die ik met batch files kan neerzetten.tim.w schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:36:
[...]
Joep, hoe maak jij een opname van 1 scherm terwijl je eigenlijk met 3 schermen rijdt?
Ik maak zelf gebruik van Action, maar heb nog geen optie kunnen vinden om slechts 1 van de 3 schermen te recorden.
Een van de combi's is windowed met alles aan op 1080p en ik gebruik OBS om te capturen.
Jup zo doe ik het ook. Ook heb ik in de renderer voor de replays de quality wat hoger gezet.JoepW schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:46:
[...]
ik heb een paar app.ini en rendererdx11.ini bestanden die ik met batch files kan neerzetten.
Een van de combi's is windowed met alles aan op 1080p en ik gebruik OBS om te capturen.
En de begin foutjes waren echt in de eerste 2 ronden. Zover ik kon zien met de broadcast. Het leek me erg moeilijk voor de regiseur om het goed in beeld te brengen.
Maar next time in de drivers briefing die FR's een hint geven dat ze wat voorzichtiger die Skippys naderen :-)
[ Voor 26% gewijzigd door NinjaTrek2891 op 13-06-2016 14:54 ]
Met dxtory kan je ook enkel je middelste scherm recorden. Zo doe ik het alvast.tim.w schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:36:
[...]
Joep, hoe maak jij een opname van 1 scherm terwijl je eigenlijk met 3 schermen rijdt?
Dat kan met OBS ook. Je kan een capture windows aanmaken en dan alleen je middelste scherm pakken.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Na het racen switch ik vaak mn monitoren terug naar Extended modus. Dus is de twee speciale .ini's wel erg makkelijk.Phydomir schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:01:
Dat kan met OBS ook. Je kan een capture windows aanmaken en dan alleen je middelste scherm pakken.
Je wilt niet weten hoeveel ik in de briefing hierover heb gezegd en ook nog tijdens de practice. Daar lag het niet aan!NinjaTrek2891 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:51:
[...]....Maar next time in de drivers briefing die FR's een hint geven dat ze wat voorzichtiger die Skippys naderen :-)
Vanwege de hoge settings en FPS die ik wil ga ik terug naar 1 scherm in iRacing. En idd kan je ook in OBS instellen welk deel van het scherm wordt gecaptured.Phydomir schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:01:
[ Voor 34% gewijzigd door JoepW op 13-06-2016 15:07 ]
Volgende keer alleen mensen met A4.99 toelaten in de sneller wagen.
Die gast die jou van de baan afreed joep was ook gewoon dom bezig, je geeft hem ruimte en dan nog kan hij de binnekant niet houden. beetje jammer.
Ik had helaas ook pech gelijk in het begin van de race. Een FR crashte vlak voor mijn neus met een skip, ik kon ze net niet ontwijken waardoor mijn voor vleugel krom was.
Nog even geprobeerd door te rijden, maar ik verloor zo'n 2 seconde per ronde door de schade, dus maar besloten een nieuwe vleugel te halen, daarna een inhaal race gedaan en geprobeerd mijn auto netjes te houden. Helaas ging dat soms ook niet vanzelf omdat de skips soms wat onvoorspelbaar je toch op een vreemde manier voorbij willen laten gaan.
Uiteindelijk toch nog 4e geworden.
Ik had helaas ook pech gelijk in het begin van de race. Een FR crashte vlak voor mijn neus met een skip, ik kon ze net niet ontwijken waardoor mijn voor vleugel krom was.
Nog even geprobeerd door te rijden, maar ik verloor zo'n 2 seconde per ronde door de schade, dus maar besloten een nieuwe vleugel te halen, daarna een inhaal race gedaan en geprobeerd mijn auto netjes te houden. Helaas ging dat soms ook niet vanzelf omdat de skips soms wat onvoorspelbaar je toch op een vreemde manier voorbij willen laten gaan.
Uiteindelijk toch nog 4e geworden.
Hahum...... Die deden ook hele rare dingendeRidder schreef op maandag 13 juni 2016 @ 15:11:
Volgende keer alleen mensen met A4.99 toelaten in de sneller wagen.
Ik heb al geleerd dat safety rating niet heel veel uitmaakt. Iemand met A3.99 kan net zo dom rijden als D1.00. :-)
Paar weken geleden viel mij op dat iemand steeds vanuit de pits starte en geen haast had om bij de club te komen.... bij navraag deed hij dat puur om zijn SR op 4.0 te halen en te promoveren. Hij deed van elke klasse een auto de MPR en ging rondjes rijden om 4.0 te halen.... (Klonk ook erg jong door de mic)
Paar weken geleden viel mij op dat iemand steeds vanuit de pits starte en geen haast had om bij de club te komen.... bij navraag deed hij dat puur om zijn SR op 4.0 te halen en te promoveren. Hij deed van elke klasse een auto de MPR en ging rondjes rijden om 4.0 te halen.... (Klonk ook erg jong door de mic)
[ Voor 0% gewijzigd door NinjaTrek2891 op 13-06-2016 15:44 . Reden: Omdat spellen moeilijk is. ]
Tuurlijk zegt SR niet alles, en er zijn altijd mensen die het systeem niet gebruiken zoals het bedoelt is.
Maar ik heb echt wel meer vertrouwen in mensen met een A-class dan een D-class.
Voor mij bepaald het wel hoe hard ik met iemand in gevecht durf te gaan.
Ik bepaal of ik met iemand in gevecht wil gaan aan de hand hoe hij/zij achter mij rijd. Je hebt het snel door als iemand als een gek komt diven...deRidder schreef op maandag 13 juni 2016 @ 16:04:
Tuurlijk zegt SR niet alles, en er zijn altijd mensen die het systeem niet gebruiken zoals het bedoelt is.
Sommige rijders uit sommige landen zijn ook vaak wat meer heethoofd dan andere.
Arghhh, ik maar mijn geluidsinstellingen bekijken en checken- zie ik op de Youtube site dat je zonder sound hebt gecapturedJoepW schreef op maandag 13 juni 2016 @ 14:10:
[video]

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Weet niet of andere mensen er ook last van hebben maar sinds de laatste iracing build werken m'n macro's voor mijn button box niet goed meer. (denk er nu net aan, was redelijk vervelend)
heb een knopje voor fuel en voor banden. Bij banden gaat hij naar het bandenscherm, selecteert de eerste band en drukt dan normaal gezien op spatie (denk ik). Maar nu vinkt hij het vakje niet meer uit.
De Macro werkt voor de rest wel, hij gaat keurig naar het banden scherm en loopt de bandjes af maar er wordt niets meer uitgevinkt.
(bij fuel hetzelfde fenomeen, hij komt keurig op het vakje te staan maar het uitvinken/aanvinken gebeurd niet. Het lijkt wel alsof de spatie niet langer herkend / uitgevoerd wordt.
edit : straks ook nog maar eens proberen met OBS om enkel het middelste scherm te capturen, ging vorige keer niet helemaal goed.
heb een knopje voor fuel en voor banden. Bij banden gaat hij naar het bandenscherm, selecteert de eerste band en drukt dan normaal gezien op spatie (denk ik). Maar nu vinkt hij het vakje niet meer uit.
De Macro werkt voor de rest wel, hij gaat keurig naar het banden scherm en loopt de bandjes af maar er wordt niets meer uitgevinkt.
(bij fuel hetzelfde fenomeen, hij komt keurig op het vakje te staan maar het uitvinken/aanvinken gebeurd niet. Het lijkt wel alsof de spatie niet langer herkend / uitgevoerd wordt.
edit : straks ook nog maar eens proberen met OBS om enkel het middelste scherm te capturen, ging vorige keer niet helemaal goed.
[ Voor 8% gewijzigd door Fragbeestje op 13-06-2016 16:24 ]
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
stond zelfs in de postflopdoc schreef op maandag 13 juni 2016 @ 16:20:
[...]
Arghhh, ik maar mijn geluidsinstellingen bekijken en checken- zie ik op de Youtube site dat je zonder sound hebt gecaptured![]()
![]()
![]()
[ Voor 128% gewijzigd door JoepW op 13-06-2016 16:29 ]
ah ik zie het nu.... de kleine(re) lettertjes...

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Voor brandstof, banden en zo gebruik ik xpadder (macros) niet meer maar dit: Alweer de topic startFragbeestje schreef op maandag 13 juni 2016 @ 16:22:
Weet niet of andere mensen er ook last van hebben maar sinds de laatste iracing build werken m'n macro's voor mijn button box niet goed meer. (denk er nu net aan, was redelijk vervelend)
Heb je niet gewoon een andere USB poort in gebruik genomen en daardoor de verkeerde codes?
We gaan weer beginnen!

GoT | Monday Tournament 16S3-W1 | 13-06-16 |
Car(s) | Track(s) | ||||||||||||||||||||
|
|
Program (CET) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Weather |
Temperature | Humidity | Fog | Wind speed | Wind direction | Sky |
Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic |
Morning |
ThanksJoepW schreef op maandag 13 juni 2016 @ 16:29:
[...]
Voor brandstof, banden en zo gebruik ik xpadder (macros) niet meer maar dit: Alweer de topic start
Heb je niet gewoon een andere USB poort in gebruik genomen en daardoor de verkeerde codes?
Ik gebruik nog steeds xpadder.
Niets gewijzigd en 2 weken geleden lukte het nog. Alle andere zaken doen het nog, enkel de spatie lukt niet meer. Zal straks nog maar even wat proberen en het forum wat afschuimen.
Als het daarmee niet lukt zal ik de nieuwe methode wel proberen.
Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Dit zijn de stats van de OWC:

Echt te gek voor woorden.

Echt te gek voor woorden.
is die renewal actie op iracing de moeite waard..? 25% korting..? of komen er regelmatig nog "betere" acties voorbij.. ik weet nog wel dat ik is een 1jaar voor 49$ had, nu is dat 75$..
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Black friday bedoel je dan denk ik.
Moet zelf rond december vaak vernieuwen, en dan met black friday ben ik lekker .goedko ... minder duur uit
Moet zelf rond december vaak vernieuwen, en dan met black friday ben ik lekker .goedko ... minder duur uit
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Overigens gaat iRacing per 1 augustus as. voor het eerst sinds 2008 de prijzen verhogen. Ik moet zeggen geen noemenswaardige verhoging ($1 per maand voor een maand member en minder dan $1 voor langer lopende 'contracten').
Verder worden de bulk aankoop kortingen wat verlaagd. Maar ook niet schokkend.
Bron: http://members.iracing.co...list/3487479.page#9862404
Verder worden de bulk aankoop kortingen wat verlaagd. Maar ook niet schokkend.
Bron: http://members.iracing.co...list/3487479.page#9862404
ik ben ook erg benieuwd welke van de series die ik wil gaan doen goed bereden worden, ik twijfel tussen:
ruf gt3 cup, proto GT, imsa cup..anders dan toch nog een seizoen gt3.
ruf gt3 cup, proto GT, imsa cup..anders dan toch nog een seizoen gt3.
Vraagje:
Hoe passen jullie de bandenspanning aan als de temperatuur van de baan veranderd. Rij voornamelijk gt3/gt1 (mclaren/db9)
Is er een trucje voor om dit makelijk op de juiste waarde te komen?
Hoe passen jullie de bandenspanning aan als de temperatuur van de baan veranderd. Rij voornamelijk gt3/gt1 (mclaren/db9)
Is er een trucje voor om dit makelijk op de juiste waarde te komen?
Nog even een kort filmpje van mijn avontuur bij de finale:
Ik rij achter Joep als een FR2.0 mijn achterwiel er praktisch af rijd in lap 4.
Stuur scheef, meat-ball, 4 minuten pit.
Ik zal geen namen noemen, maar hij heeft wel de race gewonnen.
In de stream zag ik dat hij later nog een andere skip aantikte omdat hij er te dicht langs gaat, en hijzelf heeft nooit schade!
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=JkBuhPKD2IU]
Later die ronde werd Joep dus zelf ook geraakt op zijn wiel.
Lijkt echt alsof de Skips veel minder kunnen hebben dan de Renaults.
Ik zal geen namen noemen, maar hij heeft wel de race gewonnen.
In de stream zag ik dat hij later nog een andere skip aantikte omdat hij er te dicht langs gaat, en hijzelf heeft nooit schade!
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=JkBuhPKD2IU]
Wat een actie... Die had ik niet eens gezien.... Wel dat ze l&r bij mij langskwamen. Ik zal dit filmpje ff bij mijn filmpje op het iforum zetten.deRidder schreef op maandag 13 juni 2016 @ 18:05:
Ik zal geen namen noemen, maar hij heeft wel de race gewonnen.![]()
[video]
Verwijderd
Heb je ook de snelheid en moment van insturen/stuuruitslag?Scifo83 schreef op maandag 13 juni 2016 @ 13:30:
Afgelopen weekend eens de Virtual Racing School app geïnstalleerd. Man man, wat een zalige tool! Daar zou ik wel durven voor betalen. Zo handig en zoveel info. Misschien biedt Motec hetzelfde? (al veel van gehoord maar heb die tool niet)
[afbeelding]
Nu nog kunnen ontcijferen hoe te interpreteren en verbeteren(ik de volle lijn, hij de stippellijn)
Jup. Gewoon proberen zou ik zeggen, beta is toch gratisVerwijderd schreef op maandag 13 juni 2016 @ 18:25:
[...]
Heb je ook de snelheid en moment van insturen/stuuruitslag?
https://virtualracingschool.appspot.com/WebApp.html#
deRidder schreef op maandag 13 juni 2016 @ 18:05:
Ik zal geen namen noemen, maar hij heeft wel de race gewonnen.![]()
[video]

"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Wel lekker dat je door een betaalde service, irating, safetyrating en hosted sessions al het tuig wat normaal in public servers zou zitten buiten de deur houd
[ Voor 10% gewijzigd door Schuey op 13-06-2016 22:28 ]
Verwijderd
Wat wil je met 25.000 man die denken dat ze het talent van een Senna of Schumacher hebben en met een kroontje op de helm van start gaan 😉Schuey schreef op maandag 13 juni 2016 @ 19:36:
Wel lekker dat je door een betaalde service, irating, safetyrating en hosted sessions al het tuig buiten de deur wat normaal in public servers zou zitten
Verwijderd
Ik zal ook even het verhaal doen vanuit mijn cockpit, ik was Fabrice in de 2.0. Ik heb een uur prachtig reraced! Hele tijd in duel geweest met die Jean-Michel en dat was vet! Ik had medium downforce dus in bocht 8 koos ik altijd de buitenkant door de vele downforce en zo zat ik de volgende corner in turn 9 aan de binnenkant. Jean-Michel en ik waren na een halfuur racen bijna de hele tijd in de broadcast haha.. was hele leuke battle en we begrepen elkaar wanneer we skippy's moesten inhalen, we bleven gewoon lekker achter elkaar rijden dan en vanaf we vrij veld hadden gingen we weer battlen, zo bijna hele tijd in turn 8 na het rechte stuk zij aan zij, zelf de mensen van Racespot werden er gek van
Ik denk dat er voor de wedstrijd wel degelijk genoeg briefing is geweest aan de kant van Joep! Ik dacht dat het voor de meeste skippy rijders duidelijk was, maar voor sommigen precies niet.. We hadden nochtans goed afgesproken dat 2.0 rijders bij het uitkomen van de bocht aan de binnenkant zouden inhalen, sommige skippy's begrepen dit moeilijk en zo kwam er hele tijd verwarring en wisten wij ook nog moeilijk waar we naar toe konden.. Zeker de eerste keer toen we de skippy's dubbelde! Ik zag ook inderdaad heel veel 2.0 rijders weinig geduld hadden, maar ik heb meestal gewoon gewacht en heb niks van contact gehad met skippy's. Na een uur spijtig genoeg bij de laatste bocht overstuur gehad en recht de muur in, nog geprobeerd maar 4 rondes later weer de muur in en toen had ik te veel damage om nog te rijden. Was spijtig want ik had zo een mooie battle voor de 5de plek! Wel leuk achteraf de broadcast te herbekijken! Dankjewel aan Gathering of Tweakers en aan Joep voor dit geweldige evenement! Ik had super veel fun!!
De "nieuwe" V8 Supercars zijn wel heel gaaf. Holden heeft ook een sound update gekregen. 
De combinatie V8SC met Imola is ook een heel leuke.
De combinatie V8SC met Imola is ook een heel leuke.

Word net uit mn session gekicked en de site is niet vooruit te branden...
Just before the PR recordings
Just before the PR recordings
Ze hebben net weer last gehad van een ddos volgens een post op het forum.
Cube Nuroad Race (2022)
Als er mensen zijn die problemen met iSpeed hebben (license key) gewoon ff naar de site en handmatig de laatste versie downloaden. ik schrok nogal namelijk
Ik heb vanavond zo'n 100 laps gedaan op Laguna Seca in voorbereiding op de nieuwe Skip Barber seizoen. De track dirt is erg merkbaar na een lange tijd. Heb was ook vrij druk. Dus de baan werd goed bestrooid met dirt.
Ik denk dat op m'n hotlap video het wel redelijk goed te zien is. Niet alleen particles zie je. Maar ook track surface veranderd van kleur.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=j074aAqmHHM]
Ik denk dat op m'n hotlap video het wel redelijk goed te zien is. Niet alleen particles zie je. Maar ook track surface veranderd van kleur.
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=j074aAqmHHM]
Ja die dirt op de baan is echt geweldig. Van het weekend een paar Tube Frame Twister races gereden met de Radical op Charlotte Road en dat infield was na 10 rondes echt 1 ijsbaan van alle rotzooi die erop werd geworden
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ja is echt cool.
Gister in de MX5jes op Brands Hatch lag er ook stof op de baan na T1.
Ik zag het niet op de baan zelf, maar zelfs als je niet off-track ging wierp je alsnog stof op van de baan, omdat heel veel mensen wel door het grind gingen in T1.
Ik zag het niet op de baan zelf, maar zelfs als je niet off-track ging wierp je alsnog stof op van de baan, omdat heel veel mensen wel door het grind gingen in T1.
Zo ontzettend vervelend aan iRacing! Sommige dingen zijn ze dan 3 jaar te laat mee met implementeren, maar zodra ze dat dan doen gaan ze vrijwel direct de competitie voorbij
Het was gisteren sowieso weer vermakelijk met een aantal leuke gevechten met de MX5. Blijft een leuk autootje. Jammer dat mijn schouder het 'begaf' in race 3deRidder schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 09:10:
Ja is echt cool.
Nu nog dag/nacht en Regen.. Whoop whoop
Als je een hotlap post weten we ook graag je tijdNinjaTrek2891 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 01:02:
Ik heb vanavond zo'n 100 laps gedaan op Laguna Seca in voorbereiding op de nieuwe Skip Barber seizoen. De track dirt is erg merkbaar na een lange tijd. Heb was ook vrij druk. Dus de baan werd goed bestrooid met dirt.
[video]
Gisteren offline test sessie op Laguna gedaan, maar ik kwam bij lange na niet in de buurt van mijn normale pace.
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
FlatspotsNickrsd schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 09:23:
Wel jammer dat het duurder wordt, het hele idee van iRacing trekt me nog steeds, maar vind de voordelen nog steeds niet tegen de nadelen opwegen.. Als dat nu eens de andere kant op zou slaan
[ Voor 37% gewijzigd door Schuey op 14-06-2016 09:55 ]
Die hotlap lap was een 1:39.254 (met wat draft)A1AD schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 09:27:
[...]
Als je een hotlap post weten we ook graag je tijd(zonder draft liefst)
Gisteren offline test sessie op Laguna gedaan, maar ik kwam bij lange na niet in de buurt van mijn normale pace.
Mijn pace lag echter rond de 39.8-9 en die werd langzamer hoe ouder de track werd.
Die hotlap lap was een 1:39.254 (met wat draft)A1AD schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 09:27:
[...]
Als je een hotlap post weten we ook graag je tijd(zonder draft liefst)
Mijn pace lag echter rond de 39.8-9 en die werd langzamer hoe ouder de track werd.
Jaah! Ik denk dat ut wel gaat komen. iRacing haalt steeds meer uit de engine.Nickrsd schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 09:23:
Flatspots zou mooi zijn. Ik blokkeer zo minmogelijk... maar rij vaak door een wit wolkje van m'n voorgangers.
Regen zie ik niet zo snel gebeuren, en als het gebeurd, dan zal het denk ik alleen voor hosted/league sessies zijn.
Flatspots mogen van mij zo snel mogelijk komen.
Gister was erg leuk. 1ste race ging het alleen fout met Bas. Dacht dat hij wel eerder zou insturen omdat we 2wide op een bocht aankwamen.
2de race paar ronde als locomotief gefugeerd, maar op het moment dat er 1 voorbij was, waren er gelijk 6 voorbij. Geprobeerd nog aan te sluiten, maar dat ging dus mis
Vandaag begint weer een nieuwe seizoen. Vorige weinig tijd gehad en maar 6 races gereden. Dit keer wat meer proberen
En misschien wat races doen in de Proto/GT in de C6r. In w13 wat offline gereden, en met de snelheid zit het wel goed. Nu nog wennen aan de breedte van de auto en kijken of die MC serie ook te doen is.
Al krijgt de imsa een berg GT3's erbij ... hopen dat dat maar goed gaat
Flatspots mogen van mij zo snel mogelijk komen.
Gister was erg leuk. 1ste race ging het alleen fout met Bas. Dacht dat hij wel eerder zou insturen omdat we 2wide op een bocht aankwamen.
2de race paar ronde als locomotief gefugeerd, maar op het moment dat er 1 voorbij was, waren er gelijk 6 voorbij. Geprobeerd nog aan te sluiten, maar dat ging dus mis
Vandaag begint weer een nieuwe seizoen. Vorige weinig tijd gehad en maar 6 races gereden. Dit keer wat meer proberen
En misschien wat races doen in de Proto/GT in de C6r. In w13 wat offline gereden, en met de snelheid zit het wel goed. Nu nog wennen aan de breedte van de auto en kijken of die MC serie ook te doen is.
Al krijgt de imsa een berg GT3's erbij ... hopen dat dat maar goed gaat
Gisteren nog even in een hosted sessie gereden met de Aston Martin op Imola (Proto/GT). Waardeloos. De HPD's hadden medium of high DF staan waardoor ze er op het rechte stuk niet voorbijkwamen en in de bochten iedereen eruit probeerden te remmen. Die serie ga ik dus zeker mijden.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik snap dat nooit. Die HPD is toch vooral enorm sterk in acceleratie ? Dan ga je toch op de exit aan de binnenkant voorbij? Of snap ik het gewoon niet ?Arfman schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 11:50:
Gisteren nog even in een hosted sessie gereden met de Aston Martin op Imola (Proto/GT). Waardeloos. De HPD's hadden medium of high DF staan waardoor ze er op het rechte stuk niet voorbijkwamen en in de bochten iedereen eruit probeerden te remmen. Die serie ga ik dus zeker mijden.
Cube Nuroad Race (2022)
Is het niet zo dat met de huidige variabele grip levels op de track door het verspreiden van dirt het meeste werk voor regen al is gedaan?-PassY- schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 11:37:
Regen zie ik niet zo snel gebeuren, en als het gebeurd, dan zal het denk ik alleen voor hosted/league sessies zijn.
Klopt.derx666 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:10:
[...]
Ik snap dat nooit. Die HPD is toch vooral enorm sterk in acceleratie ? Dan ga je toch op de exit aan de binnenkant voorbij?
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Dat valt wel mee. De LMP2's moeten het vooral van de downforce hebben. De GT's hebben meer koppel.derx666 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:10:
[...]
Ik snap dat nooit. Die HPD is toch vooral enorm sterk in acceleratie ? Dan ga je toch op de exit aan de binnenkant voorbij? Of snap ik het gewoon niet ?
Dit zie je ook in het echt in de ELMS. De LMP2's hebben echt moeite met het inhalen van de GT's.
Maybe. Hier moet nog standing water, verdamping, droogrijden, spray, banden koelen, wet banden model, etc. bij. Nog niet zo makkelijk allemaal, en het moet idd in het bestaande framework passen en er iets aan toevoegen, zonder alles stuk te makenZeeZeiler schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:21:
[...]
Is het niet zo dat met de huidige variabele grip levels op de track door het verspreiden van dirt het meeste werk voor regen al is gedaan?
Standing Water ... kom je aan met je Skippy met perch offset op 5. :-)
Is het iemand al opgevallen dat op DX11 de stuur niet verder draait dan 90 graden?
Is het iemand al opgevallen dat op DX11 de stuur niet verder draait dan 90 graden?
Dat is het hele probleem niet. Dat is namelijk meer de "constante" condities zodat de competie een beetje eerlijk/gelijk blijft. Niet iedereen zit in de zelfde race namelijk. Of het moet de hele week regenen, maar iedere week silverstone zit ik ook niet op te wachtenZeeZeiler schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:21:
[...]
Is het niet zo dat met de huidige variabele grip levels op de track door het verspreiden van dirt het meeste werk voor regen al is gedaan?
En spray kost veel performance, en aangezien iracing ook mensen wilt laten racen op een 486 zie ik het niet snel gebeuren
En ik ga het merken met de LMP2s
Zal het wel merken hoeveel divebombs het worden
Als eerste kan niet in je geldbuidel kijken, maar vind een verhoging van 1 dollar niet echt extreem. De bundelkortingen gaat er voor sommigen wel inhakken, met name mensen die beginnen met Iracing of niet veel content hebben. Maar ik vind elke dollar en euro die ik in deze game heb gestoken meer dan waard.Schuey schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 09:48:
[...]
Flatspots
Wel jammer dat het duurder wordt, het hele idee van iRacing trekt me nog steeds, maar vind de voordelen nog steeds niet tegen de nadelen opwegen.. Als dat nu eens de andere kant op zou slaan
Is op DX9 ook hoorNinjaTrek2891 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:40:
Standing Water ... kom je aan met je Skippy met perch offset op 5. :-)
Cube Nuroad Race (2022)
Neej idd. Ik heb zag het in de replay. Ik dacht dat dit in DX9 niet het geval was. Could be wrong ofcourse!derx666 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:50:
[...]
Is op DX9 ook hoorTenminste als je tijdens het rijden je stuur aan hebt staan. In replay weet ik even niet zeker, maar volgens mij draait ie daar ook niet verder dan 90gr. Staat nog op de lijst om aan te pakken, maar is alleen visueel, en heeft dus geen hoge prio.
Het ziet er soms raar uit.. dikke hairpin naar links of rechts en stuur gaat 90 graden
Als je het goed doet dan kom je door die hogere downforce ook veel sneller de bocht uit. Dus dan zou het geen probleem moeten zijn om er voorbij te komen.-PassY- schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:41:
[...]
En ik ga het merken met de LMP2sAl hebben de GT1s wel een gigantich koppel waardoor ze denk ik de eerste meters gelijk/uit lopen. En tsja, als je dan veel downforce rijd, dan kom je er niet voorbij.
Acceleratie van mijn Aston Martin was bocht uit minder dan de HPD maar niet zo weinig dat de HPD er voorbij kwam. Die bleven dus achter me hangen en om vervolgens proberen uit te remmen, wat dankzij het gebrek aan talent/oefening van 80% van de HPD rijders niet lukte. Ik ben in 15 minuten 4 keer rondgetikt en heb bijna geen enkele lap clean kunnen rijden omdat ik altijd wel ergens ruimte gaf om te voorkomen dat ik rond werd getikt.derx666 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:10:
[...]
Ik snap dat nooit. Die HPD is toch vooral enorm sterk in acceleratie ? Dan ga je toch op de exit aan de binnenkant voorbij? Of snap ik het gewoon niet ?
Nee, lekker bij de FR2.0 en Radical blijven dit seizoen
Door de extra downforce van die dingen kun je gewoon een wijde entry pakken, dan roteren, een late apex, waardoor je een stuk eerder op je gas kunt gaan. Dan zou je er (volgens mij) redelijk makkelijk voorbij moeten kunnen. Als de GT1 op het rechte stuk dan ook niet raar gaat doen om de slipstream te pakken en dan weer terug in proberen te halen, maar er gewoon achter blijft zou het allemaal geen probleem moeten zijn.
Mja, het vereist race inzicht en carcontrol van de HPD rijder, en dat is nou net het probleem
Mja, het vereist race inzicht en carcontrol van de HPD rijder, en dat is nou net het probleem
Cube Nuroad Race (2022)
Phydomir schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:49:
[...]
Als je het goed doet dan kom je door die hogere downforce ook veel sneller de bocht uit. Dus dan zou het geen probleem moeten zijn om er voorbij te komen.
Wel mooi dat er hier nu ook gelijk over de HPD's gezeurd wordt.
Het is inderdaad niet simpel om de GT1's in te halen. Op pure acceleratie uit de bocht kom je er echt niet voorbij. Dus als zo'n prutser in de GT1 zijn bocht verkloot en je moet afremmen in de bocht kan je er alsnog niet voorbij op de exit. En dan kan je zeggen, dan had je meer ruimte moeten houden, nou nee want als er weer te ver af zit ben je te laat en kom je er ook niet voorbij.
Of je hebt er ook tussen zitten die besluiten je de buitenkant te geven bij het uitkomen van de bocht, lekker handig als je aan de binnenkant op de exit wil inhalen wat iedereen hier suggereert.
Dus het is makkelijk praten als GT1 rijder... hoe moeilijk kan het zijn met je snelle HPD iemand inhalen. Nou dat is dus best moeilijk om goed te doen ja! Probeer het anders zelf eens.
Het is inderdaad niet simpel om de GT1's in te halen. Op pure acceleratie uit de bocht kom je er echt niet voorbij. Dus als zo'n prutser in de GT1 zijn bocht verkloot en je moet afremmen in de bocht kan je er alsnog niet voorbij op de exit. En dan kan je zeggen, dan had je meer ruimte moeten houden, nou nee want als er weer te ver af zit ben je te laat en kom je er ook niet voorbij.
Of je hebt er ook tussen zitten die besluiten je de buitenkant te geven bij het uitkomen van de bocht, lekker handig als je aan de binnenkant op de exit wil inhalen wat iedereen hier suggereert.
Dus het is makkelijk praten als GT1 rijder... hoe moeilijk kan het zijn met je snelle HPD iemand inhalen. Nou dat is dus best moeilijk om goed te doen ja! Probeer het anders zelf eens.
Het is op zich niet moeilijk, als iedereen zich aan hetzelfde setje regels houdt
Helaas verschillen meningen nogal eens over wat handig is om te doen (zoals je zelf ook al aangeeft). John Ulmer (HPD veteraan) zat ook in die sessie en die gaf regelmatig aan dat mensen met LDF moesten gaan rijden in de HPD, dan kom je er namelijk wel voorbij op het rechte stuk. Op zich is het ook niet mijn probleem, het is alleen wel tekenend voor die hele serie dat nu alweer de discussie losbarst tussen GT en HPD rijders. Ik kan me het forum nog herinneren in de "hoogtijdagen" van Proto/GT (met de zondagavond 21:00 SOF race), dat was ook regelmatig 1 grote puinhoop.
Ik knor wel lekker rond in de "lagere" kalsses
Ik knor wel lekker rond in de "lagere" kalsses
Paar keer gedaan in het verleden, en mijn ervaring met de mensen die problemen veroorzaken is dat ze ongeduldig zijn en niet 1s willen verliezen als ik ze met mij vergelijk. En ik ben echt niet snel in de HPD, maar voor mij was het geen probleem.Linc schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 14:23:
Wel mooi dat er hier nu ook gelijk over de HPD's gezeurd wordt.
Maar mij hoor je (nog) niet klagen hoor
Dat dus.Phydomir schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:49:
[...]
Als je het goed doet dan kom je door die hogere downforce ook veel sneller de bocht uit. Dus dan zou het geen probleem moeten zijn om er voorbij te komen.
De mensen die dat niet snappen zullen waarschijnlijk al te dicht op de GT's zitten op de entry/apex.
Een gaatje houden voor het ingaan van de bocht doet dan wonderen aangezien je veel sneller door de bocht gaat, het snelheidsverschil bij het uitkomen doet de rest en voor je het weet ben je er voorbij.
Ben ik pas vrijdag weer thuis komt morgen mijn 1080 binnen
wil hem best even warm draaien hoor
Anders ik wel, even een kleine RMA check. Gratis
Kerel koopt gewoon een 1080
Ga je ook de VR in Joep?
Ik bestempel de 1080 en 1070 als de VR kaarten. Ik kan alles nog wat ik wil met mn 970
Ik bestempel de 1080 en 1070 als de VR kaarten. Ik kan alles nog wat ik wil met mn 970
14 teams tot nu toe ingeschreven voor de MSF1000.
Zoals ik eerder zei, de nieuwe V8's rijden zalig! Een stuk meer vergevingsgezind dan voorheen.
Zoals ik eerder zei, de nieuwe V8's rijden zalig! Een stuk meer vergevingsgezind dan voorheen.
Welke is het geworden?JoepW schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 15:20:
Gigabyte
Zal ik hem tot die tijd even testen?JoepW schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 15:20:
Laat maar, ik zie dat anderen dat al graag voor je doen en wie het eerst komt..
[ Voor 17% gewijzigd door Olaf van der Spek op 14-06-2016 20:33 ]
Vrijdag pak ik 'm uit en ik testbzelf wel. Dank allemaal voor het aanbod.
Zo zijn we hé, alles over voor onze grote leider
De iRacing website heeft na het verlaten van een sessie lange laadtijden voor resultaten en gaat niet meteen door naar official race maar naar results.
Dat die langzamer is heeft dat misschien met die DDos attacks te makn?
Verwijderd
Bedankt voor de uitnodiging, maar we zijn helaas niet raceable dat weekend.Niellie41 schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 18:00:
14 teams tot nu toe ingeschreven voor de MSF1000.
Dat is voor zover ik weet altijd in W13 en vlak erna...nickkoole schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 21:57:
De iRacing website heeft na het verlaten van een sessie lange laadtijden voor resultaten en gaat niet meteen door naar official race maar naar results.
Deze build vield eigenlijk wel mee met lange laadtijden en dergelijke, maar ja geen nieuwe GT3's om mee te testen, dan is er niet zo veel hype
Resultaten worden ongeveer na 2-5 minuten live op de site (In je status).
In week 13 duurde het langer.
In week 13 duurde het langer.
valt me nu ook op dat je de resultaten ziet van de afgelopen weken. Zal denk ik de boel ook wel vertragen. Dat moet tenslotte ook uit een database komen. Of het moet in een cookie ofzo gezet worden?
Gister ook de eerste meters gemaakt van het seizoen op Sebring (nacht) in de IMSA. CDP's blijven ongeduldig, maar de GT3 rijders willen allemaal op de exit er voorbij schijnbaar. Soms even liften omdat de CSpec best hard loopt na een paar meters en ik niet 2 wide sommige stukken wil doen met een andere klasse naast me.
Grootste probleem was iemand die denk ik het circuit niet echt kende, of moeite had om de baan te zien, maar als het zo blijft zoals gister, dan word de IMSA serie een genot om in te rijden
Alleen moet het CSpec veld bij de start wat meer ruimte laten naar de GT3s denk ik. De hoeveelheid GT3s die langzamer waren dan een handvol CSpeccers was stiekem best veel. En met de FGT was dit soms al een probleem de eerste 4-5 rondes, maar het kan denk ik wel eens "erger" worden.
Gister ook de eerste meters gemaakt van het seizoen op Sebring (nacht) in de IMSA. CDP's blijven ongeduldig, maar de GT3 rijders willen allemaal op de exit er voorbij schijnbaar. Soms even liften omdat de CSpec best hard loopt na een paar meters en ik niet 2 wide sommige stukken wil doen met een andere klasse naast me.
Grootste probleem was iemand die denk ik het circuit niet echt kende, of moeite had om de baan te zien, maar als het zo blijft zoals gister, dan word de IMSA serie een genot om in te rijden
Alleen moet het CSpec veld bij de start wat meer ruimte laten naar de GT3s denk ik. De hoeveelheid GT3s die langzamer waren dan een handvol CSpeccers was stiekem best veel. En met de FGT was dit soms al een probleem de eerste 4-5 rondes, maar het kan denk ik wel eens "erger" worden.
Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen