iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 411 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:04
"Save 25% on your iRacing renewal for Black Friday!
Now Through December 1, 2022

Get 25% off the normal iRacing membership cost when you extend your account for either 12 or 24 months with our annual sale!"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yintha
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:00

Yintha

We'll stay gold forever

Hoi allemaal,

Gisteren, nadat ik Gran Turismo 7 wat beu was kwam ik met de gedachte om iRacing eens te proberen.
Ik was bang dat een GTX 1060 niet genoeg zou zijn, maar niks was minder waar.

De game draait gelukkig perfect, en ik heb 2 uurtjes kunnen oefenen met de MX-5 en aan twee races mogen deelnemen (p3 en p15 finish).

Ik ben nog enigzins lost, wat moet ik doen om mijn ratings te improven en in hoeverre kan ik progressen met gratis content?

Voorlopig wil ik proberen langzaam beter te worden, als ik me comfortabel voel zal ik zeker eens mee doen aan de GoT weekly race!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Rijden rijden rijden, maak eerst maar eens tientallen uren in de mx5 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smaiden
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:36
Yintha schreef op dinsdag 8 november 2022 @ 15:21:
Hoi allemaal,

Gisteren, nadat ik Gran Turismo 7 wat beu was kwam ik met de gedachte om iRacing eens te proberen.
Ik was bang dat een GTX 1060 niet genoeg zou zijn, maar niks was minder waar.

De game draait gelukkig perfect, en ik heb 2 uurtjes kunnen oefenen met de MX-5 en aan twee races mogen deelnemen (p3 en p15 finish).

Ik ben nog enigzins lost, wat moet ik doen om mijn ratings te improven en in hoeverre kan ik progressen met gratis content?

Voorlopig wil ik proberen langzaam beter te worden, als ik me comfortabel voel zal ik zeker eens mee doen aan de GoT weekly race!
Zoals @Frontysco zegt; rijden, rijden en rijden. Focus je eerst op 1 auto (mx-5) en op de circuits die er "gratis" bij zitten.

Wanneer je wat bekend wordt zou je ervoor kunnen kiezen om een keer een extra circuit aan te schaffen of wellicht naar een andere auto.
(Ferrari GT3 challenge doet het altijd goed :))

Succes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7oACFiLji_UYWn0acjObQ7R-FSE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/o9GZkcL6qsjLsbNDhD3Jv776.png?f=fotoalbum_large

Zondag staat de GT4 op het programma op Road America. De GP van Brazilië start om 19:00 en zal bij droog weer en niet teveel safetycars om 20:20 al klaar moeten zijn. In dat geval gaat de GoT avond gewoon door; dus zorg eventueel dat je van tevoren wat rondjes gemaakt hebt.

Mocht de F1 race flink uitlopen; zullen we uiterlijk om 20:00 besluiten om alsnog de avond te verplaatsen. Maar het uitgangspunt is dat we gewoon zondagavond de sessie laten doorgaan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 31-12-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ItcrtG3i2l2VsKFQJTztx3kJd38=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vsXH3Kamyy9pCnpKzs4AyAGt.jpg?f=fotoalbum_large
Ik zit met een vraagje dit is imsa op road america en ik kom hier met de paarse mercedes de pits uit en de bmw(pov) is al op snelheid. We racen gewoon voor positie want dit was na de reguliere pitstop aangezien ik de laatste ronde in t pitwindow binnenkwam.
Nu is mijn vraag mag ik hier terug naar de racelijn of moet ik ruimte houden?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Zo lang je hem niet afsnijd/blocked mag je terug naar de racing lijn, mits je de witte lijn bij de pit-exit respecteert.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 17:55

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AcFkQkRKfhbzwGjSHl-waVosVFQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HK1Hqbz0k1mIRk5YhsNYC5uI.png?f=fotoalbum_large

Vanavond rijden we tijdens ons GoT weekly tournament met de Radical op Canadian Tire Motorsports!

Programma:
19:30 - 21:00 | Practice
21:00 - 21:08 | Kwalificatie
21:10 - 21:25 | Race 1
21:28 - 21:58 | Race 2 incl. top 10 reversed grid & pitstop.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smaiden
Doubleoz schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:08:
[Afbeelding]

Vanavond rijden we tijdens ons GoT weekly tournament met de Radical op Canadian Tire Motorsports!

Programma:
Goedemorgen,

Ik probeer via www.got-racing.eu mezelf te registreren. Maar na het versturen van het formulier blijf ik de volgende foutmelding krijgen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kifQLgNTukfWdJVebB_xHkgEAY8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FXgiel1wRk6JU4cwzwRygL2X.png?f=fotoalbum_large

Enig idee wat dit kan zijn? (Ik heb op meerdere apparaten geprobeerd en ik voldoe aan alle eisen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
Luckeh schreef op zondag 13 november 2022 @ 17:49:
Zo lang je hem niet afsnijd/blocked mag je terug naar de racing lijn, mits je de witte lijn bij de pit-exit respecteert.
Dan is t altijd de eeuwige twijfel wanneer valt t echt onder blokken.
Koos hier trouwens voor veilig dus ben naar t midden gegaan om de binnenkant te kunnen verdedigen en toch iets te kunnen aansnijden en dat voldeed op dat moment om die positie over te nemen

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

smaiden schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:20:
[...]

Goedemorgen,

Ik probeer via www.got-racing.eu mezelf te registreren. Maar na het versturen van het formulier blijf ik de volgende foutmelding krijgen:

[Afbeelding]

Enig idee wat dit kan zijn? (Ik heb op meerdere apparaten geprobeerd en ik voldoe aan alle eisen)
Dit issue is bekend bij de organisatie, maar blijkt hardnekkig te zijn om op te lossen. Als je je aanmeld bij de GoT league in iRacing dan volstaat dat voorlopig.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smaiden
Luckeh schreef op maandag 14 november 2022 @ 12:49:
[...]

Dit issue is bekend bij de organisatie, maar blijkt hardnekkig te zijn om op te lossen. Als je je aanmeld bij de GoT league in iRacing dan volstaat dat voorlopig.
Oke. Bij deze gedaan :)
Bedankt voor je antwoord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joe Dancen
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-03 11:12
Mezelf zojuist geregistreerd op got-racing.eu.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:34

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Registratie op de site is gerepareerd.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• Dennis Blomaard
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09 01:04
Ik wil mezelf aanmelden bij iRacing (en daarna hier nog in de community) als new member via de Tweakers referral.
Echter, geeft deze niet de huidige BF actie (50% korting op nieuwe memberships) weer die geldt…

Is dit een bekend probleem / hoe om te gaan hiermee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XNaYjM5tUievVC_XSfqbkaLQBdg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gOmm9dSsOQ0sL0f17HYIz4wU.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Dennis Blomaard op 17-11-2022 11:47 ]

iRacing Profile | My Rig | Twitch Account

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dennis Blomaard schreef op donderdag 17 november 2022 @ 11:30:
Ik wil mezelf aanmelden bij iRacing (en daarna hier nog in de community) als new member via de Tweakers referral.
Echter, geeft deze niet de huidige BF actie weer die geldt…
https://www.iracing.com/membership/ ? Nog wel even de juiste referral email invullen.

Is de BF actie $100 in plaats van $110 voor een nieuw abo?

[ Voor 15% gewijzigd door Olaf van der Spek op 17-11-2022 11:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
Olaf van der Spek schreef op donderdag 17 november 2022 @ 11:46:
[...]

https://www.iracing.com/membership/ ? Nog wel even de juiste referral email invullen.

Is de BF actie $100 in plaats van $110 voor een nieuw abo?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_4j6E95ZhyO1WkmTbojqjiOuVOI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/przYbkidO13evYUs1OyYWY7r.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
Het is inmiddels via een omweg gelukt 🙂
Referral “Lucas+Gerrijts (79481)” zoals in de openingspost vermeld staat 👍🏼

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Top, dank je wel! Ik zal je aanvraag op de site zo even goedkeuren en dan ontvang je e-mail met aanvullende info. Welkom alvast!

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
Hi allemaal! Ik ben Dennis Blomaard en heb gisteren een iRacing account aangemaakt terwijl m’n PC (te leen van m’n zwager) nog onderweg is! Ik ben sinds Maart actief aan het Sim Racen, al is dat nog op de PlayStation icm GT7 en ACC. Door Richard en Ronald van SimLab al eerder lekker gemaakt met iRacing en met de BF actie besloten om de sprong in het diepe te gaan wagen! Ik race in mijn garage (R6 circuit motor verkocht en op die plaats een P1-X icm Fanatec DDPRO (Universal Hub V2 met R300 stuur) en CSV3 pedals gezet 😎 deze staat ook in het “Show je rig topic”)

Hoop dat ik snel “up to speed” ben met iRacing om uiteindelijk ook wat actiever binnen deze community te kunnen deelnemen.

Heb er zin in!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frontysco
Veel plezier en welkom!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juliankarssies
Dennis Blomaard schreef op vrijdag 18 november 2022 @ 09:44:
Hi allemaal! Ik ben Dennis Blomaard en heb gisteren een iRacing account aangemaakt terwijl m’n PC (te leen van m’n zwager) nog onderweg is! Ik ben sinds Maart actief aan het Sim Racen, al is dat nog op de PlayStation icm GT7 en ACC. Door Richard en Ronald van SimLab al eerder lekker gemaakt met iRacing en met de BF actie besloten om de sprong in het diepe te gaan wagen! Ik race in mijn garage (R6 circuit motor verkocht en op die plaats een P1-X icm Fanatec DDPRO (Universal Hub V2 met R300 stuur) en CSV3 pedals gezet 😎 deze staat ook in het “Show je rig topic”)

Hoop dat ik snel “up to speed” ben met iRacing om uiteindelijk ook wat actiever binnen deze community te kunnen deelnemen.

Heb er zin in!
Mooi setje👍.
wie weet tot op de baan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Vanavond op de Rudskogen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
Yes, is echt toffe baan met de GT4, hebben hem in W13 al getest

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7oACFiLji_UYWn0acjObQ7R-FSE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/o9GZkcL6qsjLsbNDhD3Jv776.png?f=fotoalbum_large

Vanavond rijden we tijdens ons GoT weekly tournament met de GT4's op Rudskogen Motorsenter. Dit is het nieuwe gratis circuit van dit seizoen.

Programma:

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frontysco
Ik miste je al @Luckeh 😁

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Juliankarssies
Mooi weekend imsa op charlotte roval gereden wat een verassend vermoeiende baan was maar toch mn eerste 2 gt3 podiums gepakt.
Begon de week met 1845 ir en eindig met 2170 ir. Helaas 1 race een meatbal gehad na te hard op de curbs en 1 lullige penalty omdat ik de laatste chicane net te veel afsneed en daarom met 0.1 slowdown over de finish ging en een joekel van een tijdstraf kreeg.
Ik merk alleen 1 probleem en dat is dat ik de laatste 2a3 rondes alle grip verlies op de voorkant vooral in de laatste 2 bochten voor je de oval op gaat. Ik rij met de merc gebruik stand 1 abs en 3tc iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?
Zijn er ook bepaalde dingen die belangrijk zijn bij de merc zoals bandentemperatuur en setup dingen?
Heb dit ook na de races gevraagd maar dr zijn vrijwel geen mensen die in de mercedes rijden, iemand een idee waarom?
Zie eigenlijk voornamelijk porsche, bmw, ferrari en heel af en toe een lambo vooraan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XfxL5SFBamp2hJkljV8i2DRkgdY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EW7qyeQNPG0Ug5BPQCTNxNCa.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nf3rqFuD4-MZ9tQI9E1gBmlNlt0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q02sYdf5Rz51hsZSE8YSXZIk.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoesh
Juliankarssies schreef op zondag 20 november 2022 @ 17:34:
Mooi weekend imsa op charlotte roval gereden wat een verassend vermoeiende baan was maar toch mn eerste 2 gt3 podiums gepakt.
Begon de week met 1845 ir en eindig met 2170 ir. Helaas 1 race een meatbal gehad na te hard op de curbs en 1 lullige penalty omdat ik de laatste chicane net te veel afsneed en daarom met 0.1 slowdown over de finish ging en een joekel van een tijdstraf kreeg.
Ik merk alleen 1 probleem en dat is dat ik de laatste 2a3 rondes alle grip verlies op de voorkant vooral in de laatste 2 bochten voor je de oval op gaat. Ik rij met de merc gebruik stand 1 abs en 3tc iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?
Zijn er ook bepaalde dingen die belangrijk zijn bij de merc zoals bandentemperatuur en setup dingen?
Heb dit ook na de races gevraagd maar dr zijn vrijwel geen mensen die in de mercedes rijden, iemand een idee waarom?
Zie eigenlijk voornamelijk porsche, bmw, ferrari en heel af en toe een lambo vooraan.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Je kunt met setup wel wat dingen doen maar veruit het meeste is te winnen met je rijstijl aanpassen. Je verliest waarschijnlijk grip voor omdat je voorbanden te heet worden, een veel gemaakte fout is extra sturen terwijl je al onderstuur hebt, hierdoor pomp je een boel extra energie in je banden wat nadelig is voor de temperatuur/grip.

Probeer zo min mogelijk en zo soepel mogelijk te sturen, met goede FFB voel je een overgang in het punt waar extra sturen meer rotatie geeft en waar je onderstuur ervaart, probeer hier niet voorbij te gaan dan blijven je banden een stuk beter.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
Swoesh schreef op zondag 20 november 2022 @ 18:08:
[...]

Je kunt met setup wel wat dingen doen maar veruit het meeste is te winnen met je rijstijl aanpassen. Je verliest waarschijnlijk grip voor omdat je voorbanden te heet worden, een veel gemaakte fout is extra sturen terwijl je al onderstuur hebt, hierdoor pomp je een boel extra energie in je banden wat nadelig is voor de temperatuur/grip.

Probeer zo min mogelijk en zo soepel mogelijk te sturen, met goede FFB voel je een overgang in het punt waar extra sturen meer rotatie geeft en waar je onderstuur ervaart, probeer hier niet voorbij te gaan dan blijven je banden een stuk beter.
Bedankt voor de tips, ik zal volgend weekend eens goed kijken of ik wat kan vinden.
Ik gebruik bij de merc wel het display waarop ik de banden temperatuur kan zien en t viel mij op dat ik tegen de 100 graden de oval op ging en dan met 105 er af kwam aan de rechterkant van de auto dus koelen is ook best lastig, is er een bepaald window waar je in moet blijven bij de gt3?
Ik zal zaterdag eens kijken of ik een ronde of 10 op charlotte kan rijden en t evt opnemen met banden temps en slijtage er bij.
Ik heb momenteel de brake bias op 52 staan ipv de orginele 54 en verder heb ik qua setup alleen wat dingen met de diff en vleugel stand geprobeerd vanaf de basis high downforce sprint setup van iracing.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ekDm2gKkMDyRVncfehe_s5aLb5Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LwfeyLdX63jJsTO2GvuyjzN1.jpg?f=fotoalbum_large
Hierop zie je het ook dat het echt de laatste 2a3 rondes zijn waar mijn verval zit maar de laatste 4a5 rondes had ik echt geen voorkant meer terwijl de rest van de race het best wel meeviel tenzij ik veels te agressief reed om bv een gat dicht te rijden

[ Voor 18% gewijzigd door Juliankarssies op 20-11-2022 21:52 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nederlandhc
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:03
Naar mijn mening updaten je banden temperaturen en slijtage pas in de pits op iRacing.

Misschien is het dan ook handig om langere stints te rijden in een oefen sessie en dan de pits in te gaan, dan kan je kijken wat je banden doen en of je bijv de spanningen moet aanpassen en of ze daadwerkelijk zo hard slijten.

Naar mijn weten updaten de dashboards van de auto de banden ook niet in realtime maar pas als je de pits in gaat.
Het enige waarvoor ik op het dashboard kijk in de Porsche is eigenlijk voor het aantal liters benzine die er nog in zit.

Ik heb ook wel eens het idee dat mijn banden slijten en vervolgens rijd ik X ronde later een PB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:48
Nederlandhc schreef op maandag 21 november 2022 @ 09:15:
Naar mijn mening updaten je banden temperaturen en slijtage pas in de pits op iRacing.

Misschien is het dan ook handig om langere stints te rijden in een oefen sessie en dan de pits in te gaan, dan kan je kijken wat je banden doen en of je bijv de spanningen moet aanpassen en of ze daadwerkelijk zo hard slijten.

Naar mijn weten updaten de dashboards van de auto de banden ook niet in realtime maar pas als je de pits in gaat.
Het enige waarvoor ik op het dashboard kijk in de Porsche is eigenlijk voor het aantal liters benzine die er nog in zit.

Ik heb ook wel eens het idee dat mijn banden slijten en vervolgens rijd ik X ronde later een PB.
Bandenspanningen in iRacing zijn heel makkelijk. Altijd het laagste pakken wat er is, het iRacing bandenmodel geeft namelijk altijd het meeste grip bij de laagste spanning.

Daarnaast is, als we het over GT3 hebben, het bandenmodel van iRacing echt compleet kapot.
- Het 1e rondje is altijd het snelst (zeker .2-.4 sneller dan het opvolgende rondje). Bij hele kleine banen kan het soms nog 2 rondjes zijn, maar vaak val je dan wel terug.
- De 1e stint op banden is langzamer dan een 2e stint op banden (als je rond de 30% degradatie doet per stint)
- Er zit niet echt degradatie op, dus je kan ze vaak prima tot 10-15% rijden zonder heel veel langzamer te zijn dan een 1e stint. Dit wordt ook ondersteund doordat de 1e stint langzaam is

Bovenop bovenstaande punten zijn er ook nog enkele bugs / vreemde zaken;
- Als je de auto overneemt van je teamgenoot, en je wisselt geen banden, heb je de kans compleet geen grip te hebben (alsof de banden 0% zijn). Verlies van 2-3 sec per rondje is dan niet gek
- Er zijn ook wat berichten geweest van extreme degradatie of minder grip bij nieuwe banden. Maar hier is niet echt iets uit de data te halen, buiten dat het gewoon heel k*t aanvoelt om zo'n stint te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AcFkQkRKfhbzwGjSHl-waVosVFQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HK1Hqbz0k1mIRk5YhsNYC5uI.png?f=fotoalbum_large

Vanavond rijden we tijdens ons GoT weekly tournament met de Radical op Bathurst!

Programma:

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
Misschien heb ik nog wat leesvoer gemist, maar wat zijn de vereisten om aan de weekly tournaments mee te doen? Bepaalde ratings?

Ik weet dat ik qua iRacing nog vers ben hoor, maar weet gewoon graag (alvast) hoe het werkt 😃

Edit: ik zie nu in iRacing vanaf Rookie staan 🙂
Maargoed, laat ik eerst eens wat oefenen 😉 en heb de Track ook nog niet gekocht

[ Voor 23% gewijzigd door Dennis Blomaard op 21-11-2022 11:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frontysco
Gezelligheid + discord aanwezigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
Bij de mercedes gt3 kan je kiezen op je dashboard tussen page 1 en 2.
Op page 2 zie je live je bandendruk en bandentemperatuur.
Iemand een idee wat je max temperatuur moet zijn voor de banden?
Slijtage zie je inderdaad pas in de pits.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kfayj3VCaXJjdywX_L8xlhLAnAA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xXbXauQywX8Owq9HcyN9zfy3.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Juliankarssies op 21-11-2022 12:07 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Dennis Blomaard schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:35:
Misschien heb ik nog wat leesvoer gemist, maar wat zijn de vereisten om aan de weekly tournaments mee te doen? Bepaalde ratings?

Ik weet dat ik qua iRacing nog vers ben hoor, maar weet gewoon graag (alvast) hoe het werkt 😃

Edit: ik zie nu in iRacing vanaf Rookie staan 🙂
Maargoed, laat ik eerst eens wat oefenen 😉 en heb de Track ook nog niet gekocht
Wat @Frontysco zegt.
Een beetje controle hebben over de auto is onze enige vraag. Het deelnemers veld in de GoT league is dan ook best breed. Aanwezigheid op Discord is verzocht, maar geen verplichting. Je bent gisteravond toegelaten tot de league.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swoesh
Juliankarssies schreef op maandag 21 november 2022 @ 11:50:
Bij de mercedes gt3 kan je kiezen op je dashboard tussen page 1 en 2.
Op page 2 zie je live je bandendruk en bandentemperatuur.
Iemand een idee wat je max temperatuur moet zijn voor de banden?
Slijtage zie je inderdaad pas in de pits.
[Afbeelding]
Staar je niet te blind op die banden temperaturen dat is echt heel lastig om tijdens het rijden in de gaten te houden en iets uit te halen, de verschillen zijn redelijk klein als je geen zaken echt compleet verkloot.

Volgens mij is het het beste om de banden onder de 100 graden te houden maar dat durf ik niet eens met zekerheid te zeggen. Voor normale sprint races kijk ik uberhaupt nooit naar mijn exacte banden temperatuur, als je netjes en strak rijd dan kun je niet veel meer doen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
Nog tips en tricks mbt aanschaf van circuits en auto's?

Voor de komende races heb ik ofwel de auto niet, ofwel het circuit nog niet namelijk.
(Heb geen SR10, Aston Martin Vantage GT4, Mount Panorama of Nordschleife)

Is de Radical SR10 bijv. een auto waar meer mee gereden wordt bij de Tweakers races?
Waar doe ik goed aan in dit geval?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Dennis Blomaard schreef op maandag 21 november 2022 @ 16:01:
Nog tips en tricks mbt aanschaf van circuits en auto's?

Voor de komende races heb ik ofwel de auto niet, ofwel het circuit nog niet namelijk.
(Heb geen SR10, Aston Martin Vantage GT4, Mount Panorama of Nordschleife)

Is de Radical SR10 bijv. een auto waar meer mee gereden wordt bij de Tweakers races?
Waar doe ik goed aan in dit geval?
Mijn advies zou zijn nog even twee weken te wachten met het aanschaffen van auto's voor de GoT races. Volgende week is de laatste week van het seizoen en daarna kiezen we weer nieuwe auto's voor volgend seizoen. Dat zullen in ieder geval niet de GT4 en Radical zijn. Zodra het nieuwe schema is gepubliceerd kunnen we je ook beter adviseren welke tracks aan te schaffen. Een ander voordeel is dat je dan de investering over een langere termijn kunt spreiden, anders bestaat de kans dat je nu tracks aanschaft die volgend seizoen niet op de kalender staat, of pas in week 11 of 12.

Kan je niet wachten met het aanschaffen van tracks dan hieronder een aantal populaire tracks, maar dit lijstje is niet uitputtend:
- Imola
- Autodrome José Carlos Pace
- Zandvoort
- Catalunya
- Spa
- Mount Panorama
- Nurburgring
- Red Bull
- Road America
- Road Atlanta
- Sebring
- Watkins Glen

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
Doubleoz schreef op maandag 21 november 2022 @ 16:14:
[...]

Mijn advies zou zijn nog even twee weken te wachten met het aanschaffen van auto's voor de GoT races. Volgende week is de laatste week van het seizoen en daarna kiezen we weer nieuwe auto's voor volgend seizoen. Dat zullen in ieder geval niet de GT4 en Radical zijn. Zodra het nieuwe schema is gepubliceerd kunnen we je ook beter adviseren welke tracks aan te schaffen. Een ander voordeel is dat je dan de investering over een langere termijn kunt spreiden, anders bestaat de kans dat je nu tracks aanschaft die volgend seizoen niet op de kalender staat, of pas in week 11 of 12.

Kan je niet wachten met het aanschaffen van tracks dan hieronder een aantal populaire tracks, maar dit lijstje is niet uitputtend:
- Imola
- Autodrome José Carlos Pace
- Zandvoort
- Catalunya
- Spa
- Mount Panorama
- Nurburgring
- Red Bull
- Road America
- Road Atlanta
- Sebring
- Watkins Glen
Thanks! Goede top!

Red Bull Ring, Spa, Zandvoort, Watkins Glen, Zolder, Brands Hatch stonden al op de lijst vanuit GT7, dus goede overlap!

Zou graag ook Portimao/Circuit de Algarve toegevoegd zien in de toekomst (daar al 2x een track weekend gehad toen ik m’n R6 nog had) 😎

In ieder geval genoeg mogelijkheden om de bundel discount mee te pakken 🤑🫠

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Dennis Blomaard schreef op maandag 21 november 2022 @ 16:22:
[...]

In ieder geval genoeg mogelijkheden om de bundel discount mee te pakken 🤑🫠
Je komt vanzelf tot aanschaf van 40 items en dan krijg je standaard 20% 😜

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nederlandhc
Oeh als iemand die nu eigenlijk alleen GT3 rijd ben ik heel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
Ik ook, vooral benieuwd naar de nieuwe tiremodels.
Of t gaat goed bevallen of het gaat compleet de andere kant op voor mij🙈.
Ik hoor hier dus vrij duidelijk in dat de nieuwe bmw prototype dus ook in s1 uitkomt

[ Voor 25% gewijzigd door Juliankarssies op 22-11-2022 19:39 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nederlandhc
Ik ben vooral benieuwd naar de degradatie waar ze het over hebben.
Momenteel rij ik de VRS Sprint a 40 min iedere week en moet zeggen dat ik hier nog niet echt iets in merk met het huidige tire model.

Wel hoor ik veel tire screeching, denk dat ik daar nog wat aan moet gaan doen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
Nederlandhc schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 19:54:
Ik ben vooral benieuwd naar de degradatie waar ze het over hebben.
Momenteel rij ik de VRS Sprint a 40 min iedere week en moet zeggen dat ik hier nog niet echt iets in merk met het huidige tire model.

Wel hoor ik veel tire screeching, denk dat ik daar nog wat aan moet gaan doen.....
Als ik t goed begrijp dan gaan banden ook maar amper 1 fuelstint mee en wordt er tegelijk gewisseld en getankt wat wel jammer zou zijn voor de strategie in endurance races.
Of zijn er mensen met een andere mening?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Juliankarssies schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 21:43:
[...]

Als ik t goed begrijp dan gaan banden ook maar amper 1 fuelstint mee en wordt er tegelijk gewisseld en getankt wat wel jammer zou zijn voor de strategie in endurance races.
Of zijn er mensen met een andere mening?
Als de slijtage dusdanig hoog is dat je géén fuelstint kan halen; dan is er nog strategie genoeg.
Ze lopen voor een aantal events dan enigzins gelijk. In de IMSA klasse (Petit Le Mans, Sebring 12hr en Daytona 24hr) wordt er IRL ook getanked en banden gewisseld tegelijk. Echter heb je daarn dan in de race een beperkt aantal sets banden (# per weekend). Ik denk dat iRacing op de IMSA serie lift ipv de WEC, vermoedelijk vanwege de licenties. De BMW is ook een GTP (LMDh).

Banden sets beperken kan in oval races ook; dus nu dit alleen ook nog toepassen in de endurance events.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
Luckeh schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 23:47:
[...]

Als de slijtage dusdanig hoog is dat je géén fuelstint kan halen; dan is er nog strategie genoeg.
Ze lopen voor een aantal events dan enigzins gelijk. In de IMSA klasse (Petit Le Mans, Sebring 12hr en Daytona 24hr) wordt er IRL ook getanked en banden gewisseld tegelijk. Echter heb je daarn dan in de race een beperkt aantal sets banden (# per weekend). Ik denk dat iRacing op de IMSA serie lift ipv de WEC, vermoedelijk vanwege de licenties. De BMW is ook een GTP (LMDh).

Banden sets beperken kan in oval races ook; dus nu dit alleen ook nog toepassen in de endurance events.
Ik ben benieuwd wat ze gaan doen.
Het zal wel binnenkort bekend worden hoe dit alles gaat uitpakken aangezien daytona 24 al om de hoek staat.
Zal dit t niet te lastig maken voor de mensen met een mindere irating of minder tijd om te trainen?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swoesh
Juliankarssies schreef op woensdag 23 november 2022 @ 08:49:
[...]

Ik ben benieuwd wat ze gaan doen.
Het zal wel binnenkort bekend worden hoe dit alles gaat uitpakken aangezien daytona 24 al om de hoek staat.
Zal dit t niet te lastig maken voor de mensen met een mindere irating of minder tijd om te trainen?
Waarom zou dit het lastig maken voor mensen met een mindere irating/minder tijd? Splits zijn al gebaseerd op basis van irating dus je hebt een redelijk gebalanceerd veld en nu is het ook al zo dat meer oefenen meestal meer snelheid geeft. In mijn ervaring kun je met minimale practice (<1h) altijd een leuke endurance race rijden, je rijd dan niet voor de overwinning maar er zijn er altijd meer die weinig oefenen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
Swoesh schreef op woensdag 23 november 2022 @ 10:22:
[...]

Waarom zou dit het lastig maken voor mensen met een mindere irating/minder tijd? Splits zijn al gebaseerd op basis van irating dus je hebt een redelijk gebalanceerd veld en nu is het ook al zo dat meer oefenen meestal meer snelheid geeft. In mijn ervaring kun je met minimale practice (<1h) altijd een leuke endurance race rijden, je rijd dan niet voor de overwinning maar er zijn er altijd meer die weinig oefenen.
Ik bedoelde in het geval van een limiet op het aantal banden.
Het lijkt mij dat de mensen met 6000ir veel meer gevoel voor bandenslijtage hebben dan de 2000ir deelnemers waardoor die misschien niet uit zullen komen met het aantal banden.
Minder dan een uur aan practice, hoe doe je dan je strategie bepalen en wat je fuel targets zijn?
Heb zelf nog geen ervaring met endurance simracing dus zal er best meer over willen leren.
Wil dit jaar wel de 24h van daytona doen, zijn er mensen die nog een teamlid zoeken?
Rij de mercedes gt3 met momenteel 2100irating, ik zou wel serieus mijn best willen doen om een zo goed mogelijk resultaat te halen als is het hoofddoel om te finishen.
Ik weet dat een tijdje terug tijdens le mans dat er ook vanuit got teams gemaakt werden, zal dat evt een optie zijn bij genoeg animo?

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Swoesh
Juliankarssies schreef op woensdag 23 november 2022 @ 11:32:
[...]

Ik bedoelde in het geval van een limiet op het aantal banden.
Het lijkt mij dat de mensen met 6000ir veel meer gevoel voor bandenslijtage hebben dan de 2000ir deelnemers waardoor die misschien niet uit zullen komen met het aantal banden.
Minder dan een uur aan practice, hoe doe je dan je strategie bepalen en wat je fuel targets zijn?
Heb zelf nog geen ervaring met endurance simracing dus zal er best meer over willen leren.
Wil dit jaar wel de 24h van daytona doen, zijn er mensen die nog een teamlid zoeken?
Rij de mercedes gt3 met momenteel 2100irating, ik zou wel serieus mijn best willen doen om een zo goed mogelijk resultaat te halen als is het hoofddoel om te finishen.
Ik weet dat een tijdje terug tijdens le mans dat er ook vanuit got teams gemaakt werden, zal dat evt een optie zijn bij genoeg animo?
Zelf denk ik dat strategie bepalen en op fuel targets rijden voor een 2k irating rijder in een 24h race echt heel erg weinig toe voegt, de marges zijn vaak zo klein dat je er veel meer aan hebt om te focussen op gewoon netjes, constant en zonder schade te rijden en niet te druk te maken over allerlei randzaken. Stel je doet het goed en je wint in totaal 1 minuut met een goede strategie, op 1440 minuten is dat 0,0694% verschil, dat is 0,06s op een ronde van 1:30. Die tijd investeren in een half uurtje extra practice gaat je hoogstwaarschijnlijk veel meer opleveren.

Maar als je wil kun je heel veel extrapoleren uit een paar rondjes, je pakt een gemiddelde qua verwachte temperatuur en rijd daar je rondjes, met je gemiddelde rondetijd en pitstop loss tijden kun je exact uitrekenen hoeveel rondes je verwacht te gaan rijden. Je weet in die paar rondjes ook wat je gemiddelde fuel verbruik is, daarmee kun je kijken hoe je uit komt qua fuel / strategie en of het een optie is om een pitstop uit te sparen. Zelfde geld voor bandenslijtage, als je weet hoeveel % per ronde je slijt dan kun je dit redelijk safe door trekken over 1/2 stints zolang de temperatuur / rijstijl / track state maar hetzelfde is.

Je kunt hier altijd een oproep doen om mensen te zoeken voor special events, op Discord word zo nu en dan ook wel eens gevraagd voor rijders.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
Swoesh schreef op woensdag 23 november 2022 @ 12:30:
[...]

Zelf denk ik dat strategie bepalen en op fuel targets rijden voor een 2k irating rijder in een 24h race echt heel erg weinig toe voegt, de marges zijn vaak zo klein dat je er veel meer aan hebt om te focussen op gewoon netjes, constant en zonder schade te rijden en niet te druk te maken over allerlei randzaken. Stel je doet het goed en je wint in totaal 1 minuut met een goede strategie, op 1440 minuten is dat 0,0694% verschil, dat is 0,06s op een ronde van 1:30. Die tijd investeren in een half uurtje extra practice gaat je hoogstwaarschijnlijk veel meer opleveren.

Maar als je wil kun je heel veel extrapoleren uit een paar rondjes, je pakt een gemiddelde qua verwachte temperatuur en rijd daar je rondjes, met je gemiddelde rondetijd en pitstop loss tijden kun je exact uitrekenen hoeveel rondes je verwacht te gaan rijden. Je weet in die paar rondjes ook wat je gemiddelde fuel verbruik is, daarmee kun je kijken hoe je uit komt qua fuel / strategie en of het een optie is om een pitstop uit te sparen. Zelfde geld voor bandenslijtage, als je weet hoeveel % per ronde je slijt dan kun je dit redelijk safe door trekken over 1/2 stints zolang de temperatuur / rijstijl / track state maar hetzelfde is.

Je kunt hier altijd een oproep doen om mensen te zoeken voor special events, op Discord word zo nu en dan ook wel eens gevraagd voor rijders.
De oproep stond al in het vorige bericht.
Ik neem aan dat een beetje brandstof sparen aan het einde van de rechte stukken door even de auto te laten rollen voor de remzone altijd helpt in de endurance races? T lijkt mij dat je daar ook wel een beetje je banden mee spaart.
Zijn er ook nog bepaalde tips voor endurance races behalve de gebruikelijke?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Arfman

Drome!

Ik loop nu meer dan 10 jaar mee binnen de iRacing community en misschien is het mijn enigszins pessimistische bril maar dit is denk ik de 5e keer dat er een nieuw GT3 bandenmodel wordt aangekondigd en die is dit keer echt goed!!!!1.

Het zal wel, eerst zien, dan geloven.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Arfman schreef op woensdag 23 november 2022 @ 13:20:
[...]

Ik loop nu meer dan 10 jaar mee binnen de iRacing community en misschien is het mijn enigszins pessimistische bril maar dit is denk ik de 5e keer dat er een nieuw GT3 bandenmodel wordt aangekondigd en die is dit keer echt goed!!!!1.

Het zal wel, eerst zien, dan geloven.
Ik heb geen idee wat klopt en niet, maar ik denk wel dat ze steeds meer inzichten krijgen. We gaan het zien.

De evoluties maakt het we leuk, vind ik. In het echt zijn de situaties ook steeds anders. Of er zijn nieuwe banden of de technische regels veranderen. ‘Je aanpassen aan de situatie’ hoort bij de autosport, bijvoorbeeld als de setup niet helemaal bij je past. Dan moet je een manier van rijden vinden zodat de auto of setup wel werkt.

We gaan het zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juliankarssies
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0F9mrDXOqNvFUCtqxnG5SgYR_QI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wmk3MsEhVOh47l9Exhw657DJ.jpg?f=fotoalbum_large
Van p13 naar p8 op imola maar moest een beetje brandstof sparen de laatste 2 rondes🙈.

Er is trouwens bericht vanuit iracing staff dat ze de tyrebug als je alleen rijders wisselt hebben gevonden en deze week wordt de fix uitvoerig getest.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter

Vanavond rijden we tijdens ons GoT weekly tournament alweer de laatste race van het seizoen met de GT4 op Laguna Seca!

Programma:

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
Welke GT4 auto raden jullie aan? (heb nog geen auto’s gekocht)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Dennis Blomaard schreef op zondag 27 november 2022 @ 13:49:
Welke GT4 auto raden jullie aan? (heb nog geen auto’s gekocht)
Geen, het is de laatste race van het seizoen. Wil je toch graag een gt4 dan zou ik voor de Mercedes of Aston gaan

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
Doubleoz schreef op zondag 27 november 2022 @ 16:32:
[...]

Geen, het is de laatste race van het seizoen. Wil je toch graag een gt4 dan zou ik voor de Mercedes of Aston gaan
Ik heb me toch maar in gehouden 😅
Benieuwd naar het nieuwe Tweakers seizoen!

Heb vanavond zelf m’n eerste 3 races gereden (rookie, Mazda MX5 Cup). Niet onverdienstelijk 😃 1x 🥈, 1x 12e (eraf gebeukt 😕) en 1x 🥇

Smaakt naar meer 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
Dennis Blomaard schreef op zondag 27 november 2022 @ 23:39:
[...]

Ik heb me toch maar in gehouden 😅
Benieuwd naar het nieuwe Tweakers seizoen!

Heb vanavond zelf m’n eerste 3 races gereden (rookie, Mazda MX5 Cup). Niet onverdienstelijk 😃 1x 🥈, 1x 12e (eraf gebeukt 😕) en 1x 🥇

Smaakt naar meer 😎
Op deze weg ben je al uit de rookies volgende week, er van uit gaande dat je niet super veel inc heb gehad?

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Juliankarssies
https://youtu.be/UNao9yMFTXE
In de categorie dingen die ik niet verwachte in mijn achteruitkijkspiegel te zien stond de team redline porsche van max benecke best hoog.
Ik reed hier in de paarse mercedes en hem later holy shit horen zeggen toen hij mij inhaalde toch mijn eigen 40seconds of fame.
Er zullen waarschijnlijk nog nooit zoveel mensen vrijwillig naar mij gekeken hebben😂

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
Juliankarssies schreef op maandag 28 november 2022 @ 19:04:
[...]

Op deze weg ben je al uit de rookies volgende week, er van uit gaande dat je niet super veel inc heb gehad?
Sinds vanavond de “D” rating inderdaad!
Nog wel wat werk aan de winkel om het (gemiddelde) aantal incident punten omlaag te krijgen 💪🏼

Wat bedoel je met “inc heb gehad”?

[ Voor 5% gewijzigd door Dennis Blomaard op 28-11-2022 22:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juliankarssies
Dennis Blomaard schreef op maandag 28 november 2022 @ 22:18:
[...]

Sinds vanavond de “D” rating inderdaad!
Nog wel wat werk aan de winkel om het (gemiddelde) aantal incident punten omlaag te krijgen 💪🏼

Wat bedoel je met “inc heb gehad”?
Ik bedoelde het aantal x'en per race

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

De eerste content voor de nieuwe build is aangekondigd:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CXcggU5wH_KoeYQBH5CKfaOpLeA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Mh7ZQq43fgmChMcvC8XHI4th.png?f=fotoalbum_large

Op Twitter zegt men dat dit ook een nieuwe baan is en het lijkt Magny-Cours te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
En andere vegetatie? Was ook een opmerking op het forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juliankarssies
Virginia international raceway (vir) wordt ook base content

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Juliankarssies
Juliankarssies schreef op maandag 28 november 2022 @ 21:39:
https://youtu.be/UNao9yMFTXE
In de categorie dingen die ik niet verwachte in mijn achteruitkijkspiegel te zien stond de team redline porsche van max benecke best hoog.
Ik reed hier in de paarse mercedes en hem later holy shit horen zeggen toen hij mij inhaalde toch mijn eigen 40seconds of fame.
Er zullen waarschijnlijk nog nooit zoveel mensen vrijwillig naar mij gekeken hebben😂
Heb inmiddels ook een team gevonden.
Heb dit zelfde filmpje ook op reddit geplaats waar 1 van de teamleden het ook zag.
Hun als team zijnde vonden het zo vet dat max benecke hun team naam op de livestream had gezegd en vroegen mij meteen of ik bij hun wou komen rijden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yG2P_SYsNtZviibG94xRi2jK3zg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gDcdIazXnQrD70zLGIWxNXWv.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NeLxC_ni9B9xh0XAfNaktckk2Tg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7H3yxtobcjul8wjFF0xgPlg8.jpg?f=fotoalbum_tile

Dus vanaf nu zal ik continu in de purple sector motorsports livery blijven rijden.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frontysco
Gaaf man! Gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Juliankarssies schreef op donderdag 1 december 2022 @ 08:47:
Virginia international raceway (vir) wordt ook base content
Hmm die heb ik nog niet zo lang geleden aangeschaft, hopen dat iRacing ook hier users tegemoet komt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

dawg schreef op donderdag 1 december 2022 @ 13:50:
[...]

Hmm die heb ik nog niet zo lang geleden aangeschaft, hopen dat iRacing ook hier users tegemoet komt. :)
Users who have purchased both Virginia International Raceway and Wild West Motorsports Park within 90 days of the tracks becoming free content will receive a full refund of their purchase price in iRacing credits. Users who have purchased the tracks within 91 days and one year of them becoming free content will receive $5.00 in iRacing credits.
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Thanks! Al twijfel ik of ik binnen die 3 maanden zit. Maar dat merk ik vanzelf. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MBCJ5RBrDMWzTqOZJ7C4io8qCXQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EKCiEWuAighTesRYDj2Fe8ww.png?f=user_large
Het programma voor Zondag 4 December:
Sessie #1: Nordic powerdrifts: VW Beetle @ Rudskogen Motorsenter
19:30 - 20:15 Open Practice
20:10 - 20:15 Open Quali (3 laps)
20:15 - 20:25 Heat #1 (10m)
20:27 - 20:37 Heat #2 (10m) (Full Reversed Grid)

Sessie #2: The German Dipper: MX-5 @ Hockenheim Porsche Experience Center - Outer Ring
20:30 - 21:00 Open Quali
21:02 - 21:15 Race (12m)

Sessie #3: Once upon a banking: Cadilliac CTS-V @ Monza Combined w/o chicanes
21:05 - 21:30 Practice
21:30 - 21:36 Lone Quali (2l).
21:38 - 21:45 Heat #1 (3l)
21:46 - 21:52 Heat #2 (3l) Top 10 reversed
21:53 - 22:00 Heat #3 (3l) Full Reversed Grid

Alle sessies hebben staande starts en fixed setups.
De auto's & Rudskogen zijn standaard content. Monza & Hockenheim zijn dat niet.

Op maandag hebben we dit seizoen geen programma.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Gelekte release notes

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_W8P0RO5MtIkKZ_LefR3fj3hg3w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/btuW27ny61pYZ6K415PVDSBA.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 79% gewijzigd door Simbob op 04-12-2022 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yQ5x6q5v5vJ4QbJqBAH4rZ-eh4o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZzJVmZkeQ7BIXWkV2X88oIqd.jpg?f=fotoalbum_large
Dit is toch wel een pijnlijke statistiek voor de afdeling BOP bij iracing

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsnubje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:32

rsnubje

Testlabcoördinator

BDO: SweatyRs

Juliankarssies schreef op zondag 4 december 2022 @ 09:47:
[Afbeelding]
Dit is toch wel een pijnlijke statistiek voor de afdeling BOP bij iracing
Wel tricky, want het is duidelijk dat alle pro's in de porsche rijden, dus per definitie minder goede mensen in de andere, waardoor het alsnog een beetje vertekend beeld geeft.

Uplay: Red--Death

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djv123
  • Laatst online: 09-02 18:29
Helaas blijkbaar dit seizoen (2023-S1) nog geen update van Zandvoort. Ik ben benieuwd wanneer die gaat komen. Kunnen we daarvoor ergens lobbyen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
djv123 schreef op zondag 4 december 2022 @ 16:01:
Helaas blijkbaar dit seizoen (2023-S1) nog geen update van Zandvoort. Ik ben benieuwd wanneer die gaat komen. Kunnen we daarvoor ergens lobbyen ?
Misschien hebben ze de rechten niet voor een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
moet zeggen dat ik nog steeds een fan ben van de oude layout ipv nieuw met die banking bochten erin.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djv123
Fun versus reality ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
djv123 schreef op zondag 4 december 2022 @ 16:01:
Persoonlijk denk ik dat het nog wel even gaat duren en dat ze eerst bijvoorbeeld Spa updaten. Daarnaast is dan ook de vraag of je het circuit opnieuw moet kopen of dat het een gratis upgrade wordt.

Maar de meest logische plek is op het forum van iRacing zelf https://forums.iracing.com

[ Voor 15% gewijzigd door Doubleoz op 05-12-2022 07:36 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis Blomaard
Doubleoz schreef op maandag 5 december 2022 @ 07:35:
[...]

Persoonlijk denk ik dat het nog wel even gaat duren en dat ze eerst bijvoorbeeld Spa updaten.
https://www.spa-francorch...AUghDbskBpDwE7y_LHA-yyQ1M

Ik hoop dat ze dan nog even wachten totdat de verbouwing klaar is 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik had 2 Abbo’s lopen. 1 voor mijzelf en voor mijn zoon.
Die laatste gebruiken we niet meer maar dus is nu wel automatisch met 1 jaar verlengd.

Dit wil ik terugdraaien heeft iemand daar ervaring mee bij iRacing?

Ik dacht ook dat dit wettelijk niet meer mocht en dat die dan in ieder geval per maand opzegbaar moest zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Neem gewoon even contact op met support. In mijn ervaring zijn ze doorgaans meewerkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

richards3 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 07:37:
Ik had 2 Abbo’s lopen. 1 voor mijzelf en voor mijn zoon.
Die laatste gebruiken we niet meer maar dus is nu wel automatisch met 1 jaar verlengd.

Dit wil ik terugdraaien heeft iemand daar ervaring mee bij iRacing?

Ik dacht ook dat dit wettelijk niet meer mocht en dat die dan in ieder geval per maand opzegbaar moest zijn?
Je kunt in je iracing account op elk willekeurig moment je automatische verlenging uitschakelen, dus dat lijkt me niet echt een probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
rsnubje schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 08:48:
[...]

Je kunt in je iracing account op elk willekeurig moment je automatische verlenging uitschakelen, dus dat lijkt me niet echt een probleem.
Dit is al een gepaseerd station. Hij realiseerde zich niet dat automatische verlenging aan stond en komt er nu na de afschrijving achter dat het abonnement weer is verlengd met een jaar.

Maar inderdaad even contact opnemen met support is het beste advies in deze.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Doubleoz schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 09:40:
[...]

Dit is al een gepaseerd station. Hij realiseerde zich niet dat automatische verlenging aan stond en komt er nu na de afschrijving achter dat het abonnement weer is verlengd met een jaar.

Maar inderdaad even contact opnemen met support is het beste advies in deze.
Snap ik, maar was vooral bedoeld op het statement dat je abbo per maand opzegbaar moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:34

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
rsnubje schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 09:49:
[...]

Snap ik, maar was vooral bedoeld op het statement dat je abbo per maand opzegbaar moet zijn.
Als je een jaar vooruit betaald hebt, voegt per maand opzeggen niet zoveel toe. Want restitutie van de resterende tijd wordt in principe uitgesloten.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

JoepW schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 11:59:
[...]

Als je een jaar vooruit betaald hebt, voegt per maand opzeggen niet zoveel toe. Want restitutie van de resterende tijd wordt in principe uitgesloten.
Uiteraard, maar dat weet je van tevoren. Maar dat is ook niet het punt. Als jij gewoon een maandelijks abbo hebt, kun je gewoon wanneer je zin hebt opzeggen, dus deze zin waar ik het over heb, daar voldoet iracing dan toch gewoon aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
rsnubje schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:12:
[...]

Uiteraard, maar dat weet je van tevoren. Maar dat is ook niet het punt. Als jij gewoon een maandelijks abbo hebt, kun je gewoon wanneer je zin hebt opzeggen, dus deze zin waar ik het over heb, daar voldoet iracing dan toch gewoon aan?

[...]
iRacing valt daarnaast ook onder het Amerikaans recht dus daar zullen veelal de regels anders liggen dan hier in Nederland en/of Europa.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Welke (week 13) series tellen wel mee voor SR en welke niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Olaf van der Spek schreef op woensdag 7 december 2022 @ 20:27:
Welke (week 13) series tellen wel mee voor SR en welke niet?
Hier is een overzicht:
New Content and Features Series* (*all start after build)
13th Week GT3 Challenge – Fixed: GT3 Class at VIR, Magny-Cours, Sebring, and Daytona Road
13th Week Shiny New Shakedown: Toyota GR86
13th Week iRacing Prototype Challenge – Fixed: BMW M Hybrid V8, Dallara P217
13th Week Grand Prix Sprint – Fixed: Mercedes-AMG W13 E Performance
13th Week Sebring Sunrise: GT4 Class, Ford Mustang FR500S at Sebring
13th Week Muddy Mess: 305 Sprint Car at Lincoln

Official Series (iRating and Safety Rating affected)
Oval Series
NASCAR Winter iRacing Series – Fixed
13th Week NASCAR iRacing Truck Series
13th Week Street Stock Challenge
13th Week iRacing Blizzard Series – Late Model

Road Series
13th Week Mazda Cup
13th Week Ferrari GT3 Challenge
13th Week Porsche Cup Series
Dirt Oval Series

13th Week Dirt Street Stock Challenge
13th Week DIRTcar UMP Modified – Fixed

Dirt Road Series
13th Week iRacing Rallycross Series
13th Week iRacing Rallycross Lite

Fun Series (Sporting Code still applies, iRating and Safety Rating not affected)
Oval Series
Pickup Cup
Dallara Dash
Carburetor Cup

Road Series
13th Week iRacing Deutsche Drifters: Porsche 992, GT3 R, and RSR at Nurburgring Industrifahrten
13th Week Battle of the Little Wings: Dallara F3, iR-04, Skip Barber F2000
13th Week Ridiculousness: Riley DP, GT1 Class, Global MX-5 Cup
13th Week iRacing Figure GR8: Ford Mustang FR500S
13th Week iRacing Identity Crisis: Pro 2 Trucks on road courses

Dirt Oval Series
13th Week Super Slide: Pro 2 Lite

Dirt Road Series
13th Week Symkhana: Dirt Legends on rallycross courses
13th Week 2×4 Off-Road Trucks: Pro 4, Pro 2, Pro 2 Lite on Wild West

Time Attacks

Porsche Experience Center
De eerste groep series, met nieuwe content, is ook onofficieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Thx! Is dit ook ergens op de normale iRacing website te zien of kun je dit alleen weten via het forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Nu online

Niellie41

[object Object]

Dit staat op de (publieke) iRacing website.
https://www.iracing.com/i...eek-13-schedule-released/

Ik denk dat bij de UI dit ook bij het nieuws kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
@Niellie41 Ik had verwacht dat ook ergens @ https://members.iracing.c...SeriesNews.do?season=4095 te kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djv123
Box this Lap is altijd een van de eersten die het complete schedule als PDF download heeft staan.
Zie hier : https://boxthislap.org/ir...1-schedule-now-available/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvh83
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 10-07 21:20
Zijn er nog meer mensen die CPU rendertime issues hebben na de laatste build (in VR in mijn geval)?

Ik heb inmiddels al een grafisch config reset gedaan en mijn oude settings weer opnieuw ingevuld, helaas zonder significante verbetering.

Na wat testen is voorlopig de enige work-arround om shadows volledig uit te zetten.

Het lijkt er dus op dat in hierin iets is veranderd en dat dit bijzonder slecht is geoptimaliseerd. Normaal bij FPS issues zetten ik dynamic shadows uit en haalde ik makkelijk en redelijk steady 120 FPS, nu enkel nog met shadows volledig uit.

Mochten meer mensen dit ervaren en/of een betere oplossing hebben gevonden hoor ik het natuurlijk graag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvdS19
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:59
Is een algemeen probleem, is blijkbaar al een fix voor die getest gaat worden
https://forums.iracing.co...nt/269573/#Comment_269573

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Leuke keuze die Toyota!

Wanneer begint het nieuwe seizoen, vandaag?
Pagina: 1 ... 411 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies