Idd vandaag. We lopen altijd voor op iRacing official.Frontysco schreef op zondag 11 december 2022 @ 08:18:
Leuke keuze die Toyota!
Wanneer begint het nieuwe seizoen, vandaag?
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pEDdEdN1N40mbHJymyo6IUYp.jpg?f=user_large)
Vanavond gaat het GoT Weekly Tournament weer beginnen!
Zoals eerder aangekondigd rijden we weer op zondag en maandag avond. Op zondag rijden we in de nieuwe Toyota GR86 en volgen we de Production Car Sim-Lab Challenge serie. Op maandag hebben we gekozen om elke week een andere serie te volgen en dus vaak van auto te wisselen. De keuze per week is onderaan deze post te zien! We hebben gekozen voor een goeie mix van gratis en populaire content, en sommige (vooral nieuwe) content komt 2 keer terug om de kosten een beetje te drukken.
Verdere details zijn niet veranderd.
Tijd schema
- Practice: 19:30
- Qualificatie: 21:00
- Race 1: ~21:10
- Race 2: ~21:30, top 10 reversed grid.
In race 2 is een pitstop verplicht!
Regels
De puntentelling voor de PRO & AM kampioenschappen die worden gehanteerd tref je op de volgende pagina: https://www.got-racing.eu/?page_id=6119.
Tijdens onze races is de iRacing sporting code van toepassing en onze GoT do's en dont's die je hier kunt teruglezen: https://www.got-racing.eu/?page_id=660
Seizoen
*Content met een asterisk is baseline en dus gratis beschikbaar!
Zondag: Toyota GR86 (Production Car Sim-Lab Challenge)
W1: Nurburgring Industriefahrten
W2: Lime Rock Park*
W3: Sandown --> deze race verplaatsen we waarschijnlijk ivm kerst!
W4: Oschersleben
W5: Spa
W6: VIR North*
W7: Hungaroring
W8: Red Bull Ring North
W9: Charlotte Roval*
W10: Oulton Park International*
W11: COTA West
W12: Rudskogen*
Maandag: wisselend
W1: Formula 4 - Rudskogen*
W2: Spec Racer Ford* - Imola
W3: Radical - Road Atlanta --> deze race verplaatsen we waarschijnlijk ivm kerst!
W4: Porsche 992 - Magny-Cours
W5: Skip Barber - Phoenix roval*
W6: BMW M V8 Hybrid - Daytona road --> Daytona 24 voorbereiding
W7: GT3's - Magny-Cours
W8: Formula 4 - Montreal
W9: MX5* - VIR*
W10: BMW M V8 Hybrid - Road America
W11: Skip Barber - Long Beach
W12: Porsche 992 - Nurburgring Combined
[ Voor 6% gewijzigd door Luckeh op 11-12-2022 11:09 ]
DinsdagFrontysco schreef op zondag 11 december 2022 @ 08:18:
Leuke keuze die Toyota!
Wanneer begint het nieuwe seizoen, vandaag?
Edit:
Excuus. Ik dacht het nieuwe iRacing seizoen, niet het Tweakers seizoen.

[ Voor 19% gewijzigd door smaiden op 11-12-2022 15:32 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pEDdEdN1N40mbHJymyo6IUYp.jpg?f=user_large)
Het GR86 schedule zit er in.
Voor het seizoen is de fueltank ingesteld op 26%. Voor vanavond specifiek zit er 37% in (3.5 ronden).
Vanavond begint gelijk heel gaaf op de Nordschleife. Om het afkappen van heat 1 te voorkomen hosten we vandaag twee sessies. Hierdoor duurt de avond een paar minuten langer want we zullen een server wissel moeten doen. We gaan manueel een grid instellen voor de 2e server. Dat kunnen we pas doen nadat H1 gefinished is. De ronde tijden zullen net boven de 8m zijn met de GR86.
Schema 12-december
19:30 - 21:00 | Practice
21:00 - 21:10 | Kwalificatie (10m)
21:12 - 21:28 | Race 1 (2 rondes)
<SERVERWISSEL>
21:35 - 22:07 | Race 2 (4 rondes) incl. top 10 reversed grid & pitstop.
Let op; de update van S1 was om en nabij de 15GB. Update iRacing op tijd om lange wachttijden vanavond te voorkomen.
Yes, de eerste sessie startte om 19:30. De tweede hebben we manueel afgeschoten met een ingevoerde grid, en die stond voorlopig gepland verderop in de avond. Dat werkte op zich wel prima, maar duurde wel wat lang. Was nodig omdat iRacing heats niet goed met de Nordschleife overweg kan.Pandanl schreef op zondag 11 december 2022 @ 21:28:
@Luckeh staat de sessie wel goed? Zie hem om half 11 staan, ipv half 10
[ Voor 6% gewijzigd door Luckeh op 11-12-2022 21:59 ]
Ik blijf dit 1 van de lastige banen vinden, waarschijnlijk omdat ik er te weinig op gereden heb. Jammer van de 8min repair time.
Verder wel leuke wagen! Niet zo snel maar best nog wel uitdagend om op de baan te houden.
Zijn er nog Quest2 gebruikers die wireless (Virtual Desktop) gebruiken met OpenXR? Dat krijg ik niet werkend, graag DM!
[ Voor 3% gewijzigd door Frontysco op 12-12-2022 09:23 ]
In het mixed serie seizoen starten we vanavond met de F4 op het nieuwe (en gratis) circuit Rudskogen.
Dit seizoen is geheel open setup. Voor deze race staat er een specifiek Rudskogen setup in de iRacing default setups.
Programma:
21:00 - 21:08 | Kwalificatie
21:10 - 21:25 | Race 1
21:28 - 21:58 | Race 2 incl. top 10 reversed grid & pitstop.

Mijn ervaring; de setups kan ik goed mee overweg, maar wat ik vooral fijn vind is die telemetry.
Precies het kunnen zien van lijnen, inputs etc.
Mij persoonlijk heeft het tot nu toe wel flinke tijdwinsten opgeleverd, al zegt dat misschien meer over mij als over VRS
Voor de mensen die niet dagelijks Discord gebruiken hier ook een link naar de highlights:
Voor de kenners een aantal bekende liveries en een bekende winnaar/kampioen
Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)
Ik gebruik ook VRS voornamelijk voor de telemetrie. Zo kan je heel makkelijk zien waar je tijd kan winnen.Nederlandhc schreef op donderdag 15 december 2022 @ 15:23:
Ik gebruik momenteel (sinds een paar weken) ook VRS.
Mijn ervaring; de setups kan ik goed mee overweg, maar wat ik vooral fijn vind is die telemetry.
Precies het kunnen zien van lijnen, inputs etc.
Mij persoonlijk heeft het tot nu toe wel flinke tijdwinsten opgeleverd, al zegt dat misschien meer over mij als over VRS
Zelf heb ik geen problemen met de setups.
Dat is niet best als ze hetzelfde zijn! Ik ga dat vanavond gelijk even controleren. Zelf laad ik voor alle open setups klakkeloos de VRS setups in en heb niet het idee dat ze slecht zijn. Vooral in de Porsche Cup ben ik relatief competitief in open setup (ten opzichte van mijn iRating).dawg schreef op donderdag 15 december 2022 @ 15:01:
Ik heb ook VRS gehad maar wat een slechte setups waren dat zeg. Die van de Porsche 992 Cup waren zelfs voor elk track hetzelfde.Derhalve voortijdig opgezegd en maak nu mijn eigen setups.
Wat vind je er slecht aan? Ik weet dat ze gemaakt zijn voor snelheid en dus niet altijd het makkelijkst zijn om te rijden.
Is wel enkele seizoenen geleden, eind lente/begin zomer. Toen opgezegd want dat vond ik idioot als je adverteert met setups.Dj Daniel schreef op donderdag 15 december 2022 @ 15:47:
[...]
Dat is niet best als ze hetzelfde zijn! Ik ga dat vanavond gelijk even controleren. Zelf laad ik voor alle open setups klakkeloos de VRS setups in en heb niet het idee dat ze slecht zijn. Vooral in de Porsche Cup ben ik relatief competitief in open setup (ten opzichte van mijn iRating).
Wat vind je er slecht aan? Ik weet dat ze gemaakt zijn voor snelheid en dus niet altijd het makkelijkst zijn om te rijden.
Veel te weinig grip m.b.t. de Porsche 992 Cup. De camber was bijvoorbeeld bijna op de limiet bij elk track, want echt te onstabiel was in mijn optiek.
Telemetry deed ik niks mee maar wel die video’s met de trackguides. Maar als ik dan soms zag hoe ze enkele bochten namen durf ik te stellen dat ze dat geen twee keer lukt.
Ik vond het dus niet overeenkomen met hetgeen ze claimen. Verre van zelfs. Maar goed, zal niet iedereen zo ervaren.
De Porsche cup is nou eenmaal niet veel uit te halen qua setup en dat de optimale setup op elke baan (vrijwel) hetzelfde is kan heel goed kloppen, max camber geeft het meeste grip dus dat is ook logisch. Als je heel goed weet wat je doet zul je er misschien nog wat marginaals uit kunnen halen maar die setups zijn echt niet slecht.dawg schreef op donderdag 15 december 2022 @ 16:11:
[...]
Is wel enkele seizoenen geleden, eind lente/begin zomer. Toen opgezegd want dat vond ik idioot als je adverteert met setups.
Veel te weinig grip m.b.t. de Porsche 992 Cup. De camber was bijvoorbeeld bijna op de limiet bij elk track, want echt te onstabiel was in mijn optiek.
Telemetry deed ik niks mee maar wel die video’s met de trackguides. Maar als ik dan soms zag hoe ze enkele bochten namen durf ik te stellen dat ze dat geen twee keer lukt.
Ik vond het dus niet overeenkomen met hetgeen ze claimen. Verre van zelfs. Maar goed, zal niet iedereen zo ervaren.
Je kunt die auto voor je gevoel best een stuk meer grip geven maar dan word hij zeker niet sneller. Gooi de ride height achter omlaag en knal de wing omhoog en dan rijd het een stuk makkelijker maar dan heb je iedere bocht zoveel onderstuur dat je daar in de topslit echt niet meer mee komt qua snelheid. Rijd je op lagere iratings dan zou het best kunnen dat een makkelijkere/veilige setup meer oplevert qua constant kunnen rijden dan een mega snelle setup. Pak in dat geval gewoon de baseline, in de meeste gevallen zit de baseline binnen 0.3s van een echt goede setup, zolang je <3k irating zit brengen andere setups echt heel weinig denk ik.
Qua videos/telemetry weet ik 100% zeker dat die gasten de tijden/bochten die ze rijden constant kunnen volhouden.
EDIT:
De grote meerwaarde van VRS is natuurlijk de telemetry en kunnen zien waar je (veel) tijd laat liggen, ook al rijd je met een andere setup zolang je nog meer dan 0.5s daar vanaf zit kun je daar heel veel uit halen.
[ Voor 16% gewijzigd door Swoesh op 15-12-2022 19:52 ]
Tijden boeien me niet zo, plezier des te meer. Als ik tig ronden elke seconde moet vechten om de auto op de baan te houden heb ik daar geen plezier van. Het hoeft ook niet als een blok beton aan te voelen, dat is een ander uiterste. Daarnaast zijn alle setups gespiegeld. Ik had gewoon meer verwacht van een dergelijke dienst.
Max camber geeft zeer zeker niet het meeste grip. Het is verder niet relevant dat je bij de PCup weinig kunt aanpassen, dat is geen excuus. Ik geloof er dan ook niks van dat de VRS mensen zo een instabiele setup ronde na ronde constant zijn, zeker niet als ik dan zag hoeveel ze soms moesten corrigeren.
Anyway. Zal niet iedereen zo ervaren. Dat kan.
[ Voor 6% gewijzigd door dawg op 15-12-2022 20:42 ]
Dus jij hebt liever dat ze per baan de setups gaan aanpassen ook al is dat minder snel?dawg schreef op donderdag 15 december 2022 @ 20:27:
@Swoesh Ik vind een abonnement nemen waarbij dan van een auto alle setups letterlijk hetzelfde zijn idioot. Maar dat ben ik.
Tijden boeien me niet zo, plezier des te meer. Als ik tig ronden elke seconde moet vechten om de auto op de baan te houden heb ik daar geen plezier van. Het hoeft ook niet als een blok beton aan te voelen, dat is een ander uiterste. Daarnaast zijn alle setups gespiegeld. Ik had gewoon meer verwacht van een dergelijke dienst.
Max camber geeft zeer zeker niet het meeste grip. Het is verder niet relevant dat je bij de PCup weinig kunt aanpassen, dat is geen excuus. Ik geloof er dan ook niks van dat de VRS mensen zo een instabiele setup ronde na ronde constant zijn, zeker niet als ik dan zag hoeveel ze soms moesten corrigeren.
Anyway. Zal niet iedereen zo ervaren. Dat kan.
Als tijden je niet boeien waarom geef je dan in godsnaam geld uit aan een dienst die als doel heeft om sneller te worden? Zoals al gezegd, voor de meeste mensen zijn de baseline setups dikke prima, dat betekent alleen niet dat er niks uit de setups te halen valt maar dan moet je wel op een bepaald niveau kunnen rijden anders heb je er niks aan.
In het geval van de Porsche geeft max camber zeker de meeste grip, het verschil is niet heel groot en je genereert wel wat meer temperatuur/slijtage met max camber maar dit is op de korte officials niet nadelig.
Ik heb geen idee op wat voor niveau jij rijd maar ik weet 100% zeker dat het mogelijk is om met zulke setups constant te rijden omdat ik het zelf kan en er bij GoT in de league minimaal 4 zijn die dat ook kunnen met de PCup.
En natuurlijk boeien tijden in racing wel maar ik hoef niet perse de aller snelste te zijn want dat ben ik toch niet. Misschien ligt het daaraan maar nogmaals, ik vind het gewoon teleurstellend voor een betaalde dienst.
Zoals al gezegd, de grote meerwaarde van VRS is de telemetry en data om te vergelijken, daar kun je echt 100x meer uithalen dan uit de setups, die zijn sowieso maar marginaal sneller dan de baseline setups en voor minder goede rijders misschien niet eens sneller. Qua snelheid valt er gewoon niets tot nauwelijks iets te halen uit de setup tussen veel banen en ligt de optimum setup van die auto nou eenmaal op bijna alle banen heel erg dicht bij elkaar, daar kunnen ze bij VRS ook niks aan doen.dawg schreef op donderdag 15 december 2022 @ 21:05:
@Swoesh ik heb een dergelijke service gewoon willen testen aangezien deze services enkel voor iRacing beschikbaar zijn. Voor dat bedrag verwacht ik inderdaad dat men per track een setup maakt welke niet gespiegeld is, zoals in het echt ook meestal gebeurt.
En natuurlijk boeien tijden in racing wel maar ik hoef niet perse de aller snelste te zijn want dat ben ik toch niet. Misschien ligt het daaraan maar nogmaals, ik vind het gewoon teleurstellend voor een betaalde dienst.
A-symmetrische setups heb ik buiten Ovals uberhaupt nooit echt werkend gekregen/gezien, als het al zou werken is het voordeel echt absurd minimaal dus ik snap niet waarom je het beter vind als ze dat zouden doen?
Disclaimer: Ik word niet door VRS gesponsord, heb er zelfs niet eens een abbonement, ik word alleen heel erg moe van statements die totaal niet kloppen.
De mercedes gt3 iracing setups zijn zo slecht dat er niet mee te rijden valt en die van vrs bevalt perfect
Je maakt genoeg harde statements zoals dat max camber niet de meeste grip geeft en dat je durft te stellen dat ze die bochten niet 2x hetzelfde kunnen nemen.dawg schreef op donderdag 15 december 2022 @ 21:33:
@Swoesh ik zeg nergens dingen die niet kloppen aangezien ik meermaals heb aangegeven dat het vanuit mijn optiek is.
Daarbij, als ik zeg dat vanuit mijn optiek de aarde vlak is dan klopt dat dus ook?
Prima dat je niet tevreden bent en het niet aan je verwachtingen voldoet, dat is je goed recht ongeacht of die verwachtingen reeel en logisch waren. Maar ga alsjeblieft geen dingen verkondigen die niet kloppen.
Ik kan niet zien waar hij op antwoord, maar het gaat waarschijnlijk over gebrek aan dev to dev communicatie?derx666 schreef op dinsdag 15 december 2015 @ 07:57:
Hadden jullie deze gezien?:
https://twitter.com/iRacingMyers/status/676606754541694976
facepalm central....
Je weet dat dat een bericht van 7jr geleden was he 🤣Dj Daniel schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 00:11:
[...]
Ik kan niet zien waar hij op antwoord, maar het gaat waarschijnlijk over gebrek aan dev to dev communicatie?
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
De winst/marge zit hem vooral in de telemetry. Ik gebruik zelfs de fixed setup telemetry als het me niet lukt een goede basis snelheid te bereiken na +/- 10 rondes.
In mijn optiek koop je iets als VRS niet omdat de setups je sneller maken. Die VRS setups halen iig een variabele weg dat het dáár niet aan hoeft te liggen, als je de rijstijl van VRS coaches kunt benaderen.
derx666 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 08:14:
[...]
Je weet dat dat een bericht van 7jr geleden was he 🤣

Maar toen kwam race nr 3: kwalificeerde p3 en de man op pole spinde in t2 dus ik en de nr 1 strakke rondes rijden en op 3.5 sec van t veld af gereden.
Na de eerste keer verkeer helaas op 2.5sec van de nr1 terecht gekomen maar rustig gebleven en niks gek doen.
Met de pitstops kwam p3 op mn bumper en probeerde de undercut om daarna 0.2sec achter mij in t4 te zitten maar maakte te veel fouten door zn oververhitte banden.
Toen kwamen de laatste paar rondes waarin de baan afkoelde (bij de start 39 graden aan t eind 34 ) en mijn banden nog leven hadden waardoor ik rap in liep op de nr1 om hem met 2 rondes te gaan in te halen buiten langs t4 en mijn eerste overwinning in de gt3s binnen te halen in split 2
:strip_exif()/f/image/5PuuEqsmLNz1dDDMpJ5By14A.jpg?f=fotoalbum_large)
Gezien de uitslag denk ik dat de bop goed geslaagd is dit seizoen en de nieuwe tyremodel is zeker gelukt wat ze wilden bereiken
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IDTyDRpspFOcOVe6WcxwPUgv.jpg?f=user_large)
Vanavond rijden we tijdens ons GoT weekly tournament met de Toyota GR86 op Lime Rock Park
Programma:
Dat wordt lachen (of huilen).Doubleoz schreef op zondag 18 december 2022 @ 11:20:
[Afbeelding]
Vanavond rijden we tijdens ons GoT weekly tournament met de Toyota GR86 op Lime Rock Park
Programma:
Ik moet m helaas missen vnv, te moe. Veel plezier!
[Video: https://www.twitch.tv/videos/1682697357]
[ Voor 41% gewijzigd door TiemenC op 18-12-2022 23:13 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IDTyDRpspFOcOVe6WcxwPUgv.jpg?f=user_large)
In het mixed serie seizoen rijden we vanavond met de Spec Racer Ford (gratis content) op Imola!
Programma:
Geen Indycar meer naar iRacing vanwege exclusiviteit met Motorsport Games.
Aangezien Motorsport Games met rFactor al de Nascar game aan het "verzorgen" is (maw kan ook exclusief gaan worden), moet iRacing zich nu zorgen gaan maken ?
Zowiezo apart dat een failliet bedrijf exclusieve rechten kan krijgen, dan is het dus niet heel erg failliet en zitten er dus belangen achter.
Dus de vraag wie de belanghebbende partijen zijn. (MS, EA, Penske, France, ...)
How do you save a random generator ?
NASCAR gaat nergens heen. iRacing heeft een heel goede band met NASCAR en ze zijn “official simulation partner” of iets dergelijks.enchion schreef op woensdag 21 december 2022 @ 18:25:
https://www.reddit.com/r/...iracing_indy_500_in_2023/
Geen Indycar meer naar iRacing vanwege exclusiviteit met Motorsports Games.
Aangezien Motorsports Games met rFactor al de Nascar game aan het "verzorgen" is (maw kan ook exclusief gaan worden), moet iRacing zich nu zorgen gaan maken ?
Zowiezo apart dat een failliet bedrijf exclusieve rechten kan krijgen, dan is het dus niet heel erg failliet en zitten er dus belangen achter.
Dus de vraag wie de belanghebbende partijen zijn. (MS, EA, Penske, France, ...)
iRacing heeft bijvoorbeeld geholpen met het ontwerp van de Coliseum, Atlanta en ze zijn nu bezig met het herontwerp van Texas en Autoclub Speedway. Die samenwerking gaat dus veel verder dan een naampje in een spelletje.
Denk eerder dat MSG zorgen moet maken dat ze NASCAR niet verliezen na hun shit show van een NASCAR game. iRacing heeft nu Monster Games, dat console racing games maakt (voorheen ook NASCAR).
Maar dit is een zwarte bladzijde voor sim racing in het algemeen. Zonde Indycar er volledig is ingetuind.
Penske is 1 van de meest uitgekookte/slimme figuren in de hele wereld van racing, daarom dat ik ook niet zomaar denk dat hij ergens is ingetuind.Niellie41 schreef op woensdag 21 december 2022 @ 19:21:
[...]
Maar dit is een zwarte bladzijde voor sim racing in het algemeen. Zonde Indycar er volledig is ingetuind.
Hij zal zowiezo garanties willen hebben dat er geld uit voort komt, met een officieel slecht/failliet bedrijf is dat 100% onzeker.
iRacing zal een te laag bod hebben gedaan maar dan nog maak je het niet exclusief maar zeg je nee en wacht je op een beter bod.
Het bod zal door motorsport games dus onlogisch hoog geweest moeten zijn geweest en dat voor een bedrijf dat geen geld heeft, en dus zit ik te denken dat er een andere partij achter zit, die motorsport games als een soort doorgeef luik gebruikt, zodat dat bedrijf geen reputatie schade lijdt als het een andere kant op gaat.
How do you save a random generator ?
I don’t understand this decision by @IndyCar to not continue a decade long partnership with @iRacing. This is such a gut punch for that community. After all both brands accomplished together, including during the past few challenging years…🤷🏼♂️ https://t.co/fXl7D2K2gy
— Dale Earnhardt Jr. (@DaleJr) 21 december 2022
Programma Wijziging
In de aankondiging van het seizoen heb je kunnen lezen dat we van plan waren met kerst het programma gaat wijzigingen. Hierbij de details:Het GR86 programma van zondag 25 december wordt verplaatst naar dinsdag 27 december. Op de Discord loopt een korte poll om te kijken of we het circuit gaan veranderen van Sandown naar Okayama.
Het Radical programma van maandag 26 december wordt verplaatst naar donderdag 29 december. We rijden dan op Road Atlanta.
Voor iedereen die gaat racen; enjoy 😃!
[ Voor 3% gewijzigd door Dennis Blomaard op 22-12-2022 08:59 ]
Iedereen is een gemis Dennis.. Welk niveau je ook bent. Er is altijd wel iemand om leuk mee te racen.Dennis Blomaard schreef op donderdag 22 december 2022 @ 08:59:
Gezien m’n performance geen groot gemis voor de groep (😂🥲), maar ik kan er helaas niet bij zijn ivm vakantie!
Voor iedereen die gaat racen; enjoy 😃!
Thanks, was ook met een knipoog en een dosis zelfspot hoor 😉ZFLaSH schreef op donderdag 22 december 2022 @ 09:21:
[...]
Iedereen is een gemis Dennis.. Welk niveau je ook bent. Er is altijd wel iemand om leuk mee te racen.
Kan het iedereen aanraden om mee te doen, want het is gewoon leuk om uren/meters te maken en beter te worden. En de maandag avond is leuk om in diverse klasses wat ervaring op te doen 😃
Er zijn genoeg voorbeelden van succesvolle lui die brilliant leken te zijn en uiteindelijk zwaar door de mand vielen. Kijk maar naar een Musk op het moment.enchion schreef op woensdag 21 december 2022 @ 19:46:
[...]
Penske is 1 van de meest uitgekookte/slimme figuren in de hele wereld van racing, daarom dat ik ook niet zomaar denk dat hij ergens is ingetuind.
Hij zal zowiezo garanties willen hebben dat er geld uit voort komt, met een officieel slecht/failliet bedrijf is dat 100% onzeker.
iRacing zal een te laag bod hebben gedaan maar dan nog maak je het niet exclusief maar zeg je nee en wacht je op een beter bod.
Het bod zal door motorsport games dus onlogisch hoog geweest moeten zijn geweest en dat voor een bedrijf dat geen geld heeft, en dus zit ik te denken dat er een andere partij achter zit, die motorsport games als een soort doorgeef luik gebruikt, zodat dat bedrijf geen reputatie schade lijdt als het een andere kant op gaat.
De licentie tussen Motorsport Games en Indycar dateert al van juli 2021, toen stond Motorsport Games er natuurlijk ook al niet zo heel goed op na de flop van Nascar Heat 5 maar was het nog lang niet zo slecht gesteld als het inmiddels is. Zelf denk ik ook dat Motorsport Games met een absurd bod is gekomen en dat er vanuit Indycar puur voor het geld is gekozen. Maar dat er harde zekerheden zijn en andere bedrijven op de achtergrond zorgen voor de financiering geloof ik niks van gezien wat ze produceren en de financiele resultaten, zelf denk ik dat het een ordinaire zwendel is zoals hier bijvoorbeeld word aangekaart: YouTube: The Motorsport Games Scam Explained
Vanavond rijden we tijdens ons GoT weekly tournament met de Toyota GR86 op Okayama!
Programma:
Vandaag rijden we Okayama ipv afgelopen zondag. Dan zou ik verwachten dat Iracing deze week ook Okayama rijd, maar die rijden Lime Rock? Die hebben we al gehad?
Mijn OCD slaat even op hol, hoe zit dit nou?
Ik snap m alweer, fieuw :-)
"Op de Discord loopt een korte poll om te kijken of we het circuit gaan veranderen van Sandown naar Okayama."
[ Voor 23% gewijzigd door Frontysco op 27-12-2022 13:09 ]
Anyway. Ik heb het denk ik gemist, weet iemand of de nieuwe Virginia al gereleased is?
En Tweakers loopt altijd een paar dagen voor op de iRacing Leagues omdat die starten op Dinsdag en “wij” op zondag rijden 👍🏼Frontysco schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 13:06:
Ik ben even in de war...
Vandaag rijden we Okayama ipv afgelopen zondag. Dan zou ik verwachten dat Iracing deze week ook Okayama rijd, maar die rijden Lime Rock? Die hebben we al gehad?
"Op de Discord loopt een korte poll om te kijken of we het circuit gaan veranderen van Sandown naar Okayama."
Yes. En die poll was aardig in de voorkeur voor Okayama.Frontysco schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 13:06:
Ik ben even in de war...
Behalve dus deze week! We rijden vanavond met de GR86 @ Okayama en donderdag met de Radical op Road Atlanta.Dennis Blomaard schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 16:29:
[...]
En Tweakers loopt altijd een paar dagen voor op de iRacing Leagues omdat die starten op Dinsdag en “wij” op zondag rijden 👍🏼
Die is vorige week uitgebracht.dawg schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 15:48:
Anyway. Ik heb het denk ik gemist, weet iemand of de nieuwe Virginia al gereleased is?
Vanavond rijden we tijdens ons GoT weekly tournament met de Radical op Road Atlanta!
Programma:
Vanavond rijden we tijdens ons GoT weekly tournament met de GR86 op Motorsport Arena Oschersleben - Grand Prix
Programma:
Vanavond rijden we tijdens ons GoT weekly tournament met de Toyota GR86 op Spa Francorchamps!
Programma:
Vanavond rijden we tijdens ons GoT weekly tournament met de Skip Barber op Phoenix - Road 2008. Het circuit is gratis content.
Programma:
Maatje van mij rijd in de Audi R8 LMS.
Wij rijden eigenlijk altijd de VRS sprint series. Hierbij was het eigenlijk altijd dat ik sneller was als hij, en op banen als Spa soms een seconde of meer per ronde.
Sinds dit seizoen lukte het me gewoon niet meer, ik leek minder grip te hebben in de bochten en de auto's vlogen om me heen (Audi/Fer vooral).
Eergisteren dus maar de Audi eens gekocht en gekeken, ondanks dat de auto me niet helemaal ligt (krijg ineens een snap en ga rond zonder dat ik mn vinger erop kan leggen waarom), rijd ik nu wel weer gelijk met mn maatje die al sinds een seizoen of 2 met de Audi rijd.
Is de Porsche verkeerd gepatched? is het het nieuwe banden model? ik weet het niet.
Wel vind ik het jammer, de Porsche had ik vanaf moment 1 een klik mee, met de Audi is die er gewoon niet.
In de 2 races die ik er al mee gedaan heb kom ik wel lekker mee en goede gevechten om positie, maar het is het gewoon net niet voor me.
Ja, je bent niet de enige. De pro's klagen ook over de Porsche. Toch handiger om dit seizoen even met een andere auto uit te zingen dan. De Audi en Ferrari schijnen wel echt de beste te zijn dit seizoen.Nederlandhc schreef op maandag 9 januari 2023 @ 09:43:
Hmm, sinds dit seizoen lijk ik met de Porsche 911R GT3 niet helemaal meer op snelheid te zijn.
Maatje van mij rijd in de Audi R8 LMS.
Wij rijden eigenlijk altijd de VRS sprint series. Hierbij was het eigenlijk altijd dat ik sneller was als hij, en op banen als Spa soms een seconde of meer per ronde.
Sinds dit seizoen lukte het me gewoon niet meer, ik leek minder grip te hebben in de bochten en de auto's vlogen om me heen (Audi/Fer vooral).
Eergisteren dus maar de Audi eens gekocht en gekeken, ondanks dat de auto me niet helemaal ligt (krijg ineens een snap en ga rond zonder dat ik mn vinger erop kan leggen waarom), rijd ik nu wel weer gelijk met mn maatje die al sinds een seizoen of 2 met de Audi rijd.
Is de Porsche verkeerd gepatched? is het het nieuwe banden model? ik weet het niet.
Wel vind ik het jammer, de Porsche had ik vanaf moment 1 een klik mee, met de Audi is die er gewoon niet.
In de 2 races die ik er al mee gedaan heb kom ik wel lekker mee en goede gevechten om positie, maar het is het gewoon net niet voor me.
Uplay: Red--Death
De Audi helaas niet zo...
Hoe zou de Ferarri zijn tov deze 2?
Allround is de Lambo dit seizoen het beste. Goed tractie uit de bochten, stabiel(er) bij turn-in. De auto zal nooit slechter dan 2e auto zijn op een circuit, zoals het er nu naar uit ziet. Audi is ook snel, maar lastiger dan de Lambo.
[ Voor 18% gewijzigd door JPM85 op 09-01-2023 10:34 ]
Dat bedoelde ik met de "klik" met de porsche, eigenlijk al vanaf de eerste ronde vond ik het een fijne auto.
Nou ja misschien de Lambo en de Fer ook maar aankopen en kijken welke voor mij het snelste een klik heeft.
Nederlandhc schreef op maandag 9 januari 2023 @ 11:59:
Hoelaat is de vraag, ik moet natuurlijk gewoon werken
@iRacing will be coming down for deployment of the 2023 Season 1 Patch 2 Release, Monday, January 9th, beginning at 08:00am EST.https://t.co/KLn3bjFkKp
— iRacing Support (@iRacingSupport) 6 januari 2023
CET is + 6hr, dus om 14:00 NL-tijd gaat iRacing down.
edit:
iRacing is back up.
[ Voor 4% gewijzigd door Luckeh op 09-01-2023 17:26 ]
👁️👁️ pic.twitter.com/8WwuEw2CLM
— iRacing (@iRacing) 11 januari 2023
/f/image/gO7x6Ux5aSgz4FIh4ZWnRkzR.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 63% gewijzigd door Paulus07 op 11-01-2023 21:31 ]
Dat lijkt op een Formula 1600 of vergelijkbaar model zoals de Formula Ford. Net een stapje hoger als de Formula Vee van iRacing. Ik heb in netKar Pro veel FF1600/FF1800 gereden. Dat was echt lastig en erg vermakelijk.
Ter referentie, dit is de Formula Vee:

Die Formula Vee zou ook erg leuk kunnen zijn, ware het niet dat de versnellingsbakverhoudingen heel vreemd zijn.
Vanavond rijden we tijdens ons GoT weekly tournament met de Toyota GR86 op Virginia International Raceway - North!
Programma:
Komend weekend is de Daytona 24h! Als voorbereiding op de knaller van dit evenement waar vele GoTters aan mee zullen doen rijden we er met de league vanavond ook. Je kan vanavond kiezen uit de BMW LMDh of de GT3 klasse. Voor de GT3s zal de gepubliceerde D24 BoP erin gezet worden. We volgen wel ons normale programma en je zal rond de 20-25 minuten aan fuel krijgen voor de 2e race.
Programma:
21:28 - 21:58 | Race 2 incl. top 10 reversed grid & verplichtte pitstop.

Weet iemand waarom dit is? Ik vind die UI op z'n zachtst gezegd niet fijn.
Omdat ze langzamerhand de website uit willen faseren. Ik heb geen enkel issue met de UI.Olaf van der Spek schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 09:17:
[Afbeelding]
Dit is vanwege de Daytona race dit weekend.Olaf van der Spek schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 09:17:
[Afbeelding]
Bron: https://forums.iracing.co...ona-24h-weekend-of-jan-20Session Registration Update for the entire iRacing service during the Daytona 24h weekend of Jan. 20
Please see the following notes that will impact event registration this weekend.
iRacing will temporarily disable session registration via the Membersite (Membersite meaning the legacy website which most members no longer use versus the newer User Interface (UI)), for all series, during the Daytona 24h powered by VCO. This change will be in effect from 15:00 EST / 20:00 GMT on Friday the 20th.
During this time members must utilize the UI to register for all events.
Registration for each Daytona 24h race session opens 60 minutes prior to the event. All other sessions will have their normal registration time of 30 minutes.
Due to the large number of anticipated participants, it may take some time for the sessions to be split up and launched. Please be patient during this process.
After the event session launches, there is still a 30 minute warmup to allow ample time for everyone to get into the session. Note that this 30 minute warmup begins when your session is launched, so if there is a delay in launching your session, you will still have a 30-minute warmup.
Last year's event took approximately 8 minutes for the scheduler to complete the event sorting. Membersite registration being disabled will relieve much of that database contention to ensure this process goes as smoothly and quickly as possible.
In the event that sorting has not completed by the 15 minute mark, please watch iRacing social media and the forums for regular updates.
Please remember that your event session timer starts when the session launches. For example, if the session launches at 7:10, you will still have 30 minutes of pre race warmup.
It is a privilege to be able to put on such a great community event with partners such as IMSA and VCO. We are putting in the work on our end while each of your teams are preparing for the event as well. It is this community that creates the atmosphere and excitement that epitomizes sim racing.
We are looking forward to a great show!
Wen er maar aan, want na dit seizoen wordt de mogelijkheid om via de website te registreren helemaal uitgezetOlaf van der Spek schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 09:17:
[Afbeelding]
De UI is anders en daarom vinden mensen het niet fijn. De website is UX technisch ook een draak hoor, maar omdat je er zo veel jaar mee hebt gewerkt, weet je waar alles zit en valt het niet zo op.
[ Voor 6% gewijzigd door Niellie41 op 21-01-2023 18:47 ]
16,651 Declared Drivers
— iRacing (@iRacing) 21 januari 2023
4,191 Teams
85 Splits
24 Hours
1 BIG Event
All four time slots are now underway in the iRacing Daytona 24! Thank you to the entire iRacing community for making this event as great as it is. Good luck out there! pic.twitter.com/sBmoCiy73R
Dat vind ik zo mooi aan deze evenementen. Iedereen kan mee doen en je kan dan ook zomaar een echte coureur tegenkomen. Zo zat ik vorig jaar met Nicolas Latifi in de server tijdens de Bathurst 1000.
Dat kan bij Virtual Le Mans niet, tenzij je €2000 betaalt om mee te doen.
[ Voor 58% gewijzigd door Niellie41 op 21-01-2023 18:51 ]
Hoe link ik naar een 'pagina' in de UI? Hoe open ik twee pagina's van de UI in aparte tabs? Hoe bookmark ik een pagina?Niellie41 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 18:47:
De UI is anders en daarom vinden mensen het niet fijn.
Weet niet precies wat je met een pagina bedoelt, maar om nou net te doen als of de UI geen voordelen heeft t.o.v. de oude site gaat wel een beetje verOlaf van der Spek schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 19:25:
[...]
Hoe link ik naar een 'pagina' in de UI? Hoe open ik twee pagina's van de UI in aparte tabs? Hoe bookmark ik een pagina?
Latifi op Bathurst...Niellie41 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 18:48:
[Embed]
Dat vind ik zo mooi aan deze evenementen. Iedereen kan mee doen en je kan dan ook zomaar een echte coureur tegenkomen. Zo zat ik vorig jaar met Nicolas Latifi in de server tijdens de Bathurst 1000.
Dat kan bij Virtual Le Mans niet, tenzij je €2000 betaalt om mee te doen.
Korte race geworden? Wel leuk inderdaad, het is in ieder geval leuk om te vergelijken met de pro's. Zeker als het F1 pro's zijn.
https://members.iracing.c...nid=59133414&custid=60650 bijvoorbeeld.Ragnar9999 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 20:01:
Weet niet precies wat je met een pagina bedoelt,
Dat zeg ik niet, maar wat zijn die voordelen buiten performance precies?maar om nou net te doen als of de UI geen voordelen heeft t.o.v. de oude site gaat wel een beetje ver
Het is waarschijnlijk ook net wat je gewend bent. Ik ben 2 jaar geleden met iRacing begonnen en vanaf het begin de UI gebruikt. Als ik iets via de site moet doen vind ik het vaak onoverzichtelijk of kan ik het lastig vinden.Olaf van der Spek schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 23:26:
Dat zeg ik niet, maar wat zijn die voordelen buiten performance precies?
Twitch | Youtube | 7800x3d | 4090 | Simucube 2 Pro - GSI Formula Pro Elite - VRS Pedals
UI - results and stats
Volgens mij alles behalve de dynamic weather info
Wat turner hierboven zegt; filter opties bijvoorbeeld. Maar overzichtelijkheid is m.i. beduidend beterOlaf van der Spek schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 23:26:
[...]
Dat zeg ik niet, maar wat zijn die voordelen buiten performance precies?
Dat het erin zit begrijp ik, maar hoe link ik er naar? Hoe open ik het in een tweede tab?Ragnar9999 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 09:32:
UI - results and stats
Als je dat nodig hebt (waarvoor?) , dan is de UI een nadeel voor je.Olaf van der Spek schreef op zondag 22 januari 2023 @ 10:55:
[...]
Dat het erin zit begrijp ik, maar hoe link ik er naar? Hoe open ik het in een tweede tab?
Volgens mij gaat dat niet
Dat is het nou precies. Het is maar net welke client je gewend bent.Turner_7 schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 23:56:
[...]
Het is waarschijnlijk ook net wat je gewend bent. Ik ben 2 jaar geleden met iRacing begonnen en vanaf het begin de UI gebruikt. Als ik iets via de site moet doen vind ik het vaak onoverzichtelijk of kan ik het lastig vinden.
Klagen over de een omdat de ander niet hetzelfde is gaat natuurlijk nergens over.
01010000 01100101 01110000 01100101
?Paulus07 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 11:18:
1 voordeel is dat je straks met de UI wel een race kan joinen
Van mij hoeft ie niet hetzelfde te zijn, maar verdwijnende features zijn een garantie op wrijving / klachten..Generaal Pep schreef op zondag 22 januari 2023 @ 11:10:
Klagen over de een omdat de ander niet hetzelfde is gaat natuurlijk nergens over.
In Slack applicatie kan ik ook niet meerdere tabs open hebben, maar als ik Slack laadt in de browser kan dat wel.
[ Voor 20% gewijzigd door Niellie41 op 22-01-2023 13:10 ]
Filter opties, handig...Ragnar9999 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 09:35:
Wat turner hierboven zegt; filter opties bijvoorbeeld. Maar overzichtelijkheid is m.i. beduidend beter
:fill(white):strip_exif()/f/image/83KpHhboXf7rQrV9Ke0GYRAk.png?f=user_large)
Hoe filter ik hier alle A en B road series die ik own?
Hint: Match All Tags is niet bruikbaar omdat een serie niet zowel A als B kan zijn.
Dan zou ik een mailtje sturen aan iRacing en dit als wens kenbaar maken.Olaf van der Spek schreef op zondag 22 januari 2023 @ 13:20:
[...]
Filter opties, handig...
[Afbeelding]
Hint: Match All Tags is niet bruikbaar omdat een serie niet zowel A als B kan zijn.
Dus i.p.v een AND is het een OR bij de filtersOlaf van der Spek schreef op zondag 22 januari 2023 @ 13:20:
[...]
Filter opties, handig...
[Afbeelding]
Serieus, nergens last van
Als je A en B filtert houdt je een klein lijstje over en zie je aan de laatste kolom welke content je owned
Precies, lijkt me kleine moeite. Neem aan dat ze ook wat meer aandacht zullen geven aan de UI wanneer de website er niet meer is.JoepW schreef op zondag 22 januari 2023 @ 14:10:
[...]
Dan zou ik een mailtje sturen aan iRacing en dit als wens kenbaar maken.
Ik zou zeggen class een apart filter maken. Voor de overige heeft die knop wel een functie, voor class niet.Ragnar9999 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 14:11:
[...]
Dus i.p.v een AND is het een OR bij de filters
Serieus, nergens last van
Als je A en B filtert houdt je een klein lijstje over en zie je aan de laatste kolom welke content je owned
Of die knop niet laten gelden voor class, maar dat is minder netjes als je het mij vraagt.
[ Voor 9% gewijzigd door Wild Chocolate op 22-01-2023 15:35 ]
Tot volgende week.
In het mixed serie seizoen rijden we vanavond met de GT3 op Magny-Cours.
Programma:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen