iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 410 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Ozza
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-09 11:52
Iemand al met de Mission R aan het rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:28
@Ozza
Ja, gisteren mee gestart :)

Eerste practice: moah..
Eerste Qualy stond ik meer naast de baan dan erop : WTF!
Race gestart vanaf P laatste, maar volgens mij P11 over de streep door alle ellende voor mij.

Later op de dag nog even wat tijd vrij gemaakt.
Tijdens de practice kwam er iemand met de tip om de qualy setup te testen.
En idd, veeeeeeeel meer power!
Qualy is nu meer een rondje inhouden en zorgen dat je valid rijdt dan een rondje op de grens rijden.
Op P2 gestart en over de streep op P1
Lift off oversteer is a b.... :+

Als petrol head en fan van ovals bevalt de combi die er nu online staat er erg goed d:)b
Auto en baan zijn goed op elkaar afgestemd.
Viel wel op dat de Porsche zich niet houd aan het NDM

Ben wel nieuwsgierig hoe het komende seizoen ingevuld gaat worden en wat de participatie gaat worden.
Tijdens de huidige races zie ik voornamelijk Europeanen en Ossies....

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 17:55

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Aankomende zondag begint alweer seizoen 2022-S4! We hebben gekozen om op de zondag en maandag weer twee verschillende series te rijden omdat hier positief vanuit de community op werd gereageerd. Als keuze zijn we uitgekomen op de GT4 en de Radical SR10 omdat deze de vorige keer ook goed uit de poll kwamen en de official series ook vrij populair zijn. Het tijdstip hebben we weer gewijzigd naar de oude situatie, oftewel om 21:00 start de kwalificatie. De briefing die volgt aankomende dagen maar hieronder alvast de samenvatting:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/siDcOA5sEolriNowtCtKH7dVYco=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bgy9aVrC3HHWXu9kG5qOXWQj.png?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:41
Dank weer voor de organisatie heren!
Door jullie weet ik altijd weer welke wagen ik mag gaan rijden in Iracing voor de komende periode :-D
Ik ben wel bang dat ik mijn andere gamevriendjes teleur moet gaan stellen, die maandag race lijken me erg leuk!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fre0n
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-09 20:12
Mooie actie! wordt dit free content of komt t binnenkort in de shop?

Benieuwd naar de circuits van S4 GOT league , eindelijk weer meer tijd om te simracen dus hopelijk kan ik een paar rondes meepakken op de zondagen :-) Bedankt voor t organiseren zoals altijd <3

https://twitch.tv/magus77nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:34

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
fre0n schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 17:33:
[...]....Benieuwd naar de circuits van S4 GOT league , eindelijk weer meer tijd om te simracen dus hopelijk kan ik een paar rondes meepakken op de zondagen :-) Bedankt voor t organiseren zoals altijd <3
Hier kan je het hele programma vinden van alle series.

https://us.v-cdn.net/6034148/uploads/V6ZZNS6OPD7P/2022s4.pdf

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Dank Joep.

@fre0n voor de duidelijkheid, wij volgen vanuit GoT altijd de officiële series.

iRacing Profiel

• Frontysco
Mag ik aankoopadvies voor de GT4? Heb daar nog geen auto in geloof ik. Veel rijden met de BMW geloof ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
Frontysco schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 09:57:
Mag ik aankoopadvies voor de GT4? Heb daar nog geen auto in geloof ik. Veel rijden met de BMW geloof ik.
De Aston Martin en Mercedes waren volgens mij de meest populaire / snelle auto's afgelopen seizoen, ze zijn niet aangepast dus zouden dit seizoen ook nog prima moeten zijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 15:48
Swoesh schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 10:31:
[...]

De Aston Martin en Mercedes waren volgens mij de meest populaire / snelle auto's afgelopen seizoen, ze zijn niet aangepast dus zouden dit seizoen ook nog prima moeten zijn.
Daarnaast klinkt de Merc echt heerlijk, dus als ik er nog geen had zou ik die alleen al aanschaffen vanwege het geluid. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsnubje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 09:12

rsnubje

Testlabcoördinator

BDO: SweatyRs

Merc en Porsche GT4 rijden allebei wel lekker imo. Voor mij voelde de BMW een beetje gek aan, ondanks dat ie 1 van de betere zou zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door rsnubje op 10-09-2022 11:42 ]

Uplay: Red--Death

• Frontysco
Top, dankje heren!
The Merc it is denk ik. Geluid vind ik ook wel lekker!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000

Arfman

Drome!

Als we weer om 21:00 starten ga ik ook proberen aan te sluiten :) Cayman GT4 it is voor mij voorlopig.

Mission R ook even geprobeerd in een race gisteren. Practice ging prima, goed op de baan te houden, etc. Ga de Q in, WTF? Ding is all over the place? Dat is dus de Qualy mode :+ Race ging ook lekker, helaas week 13 eus finishten er maar 5 maar toch mooi 4e geworden :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Lekker bezig @Arfman . Gisteren Davecam gekeken met de Mission R.

Dat geluid, ik vind het lastig om eraan te wennen. Zelfde geldt voor formula E. Leuk om te kijken maar ik mis echt het geronk. Vanavond maar eens kijken of ik de Merc op de baan houd, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Heeft iemand voor mij tips wat fijne sim handschoenen zijn?
Nu ik meer nM heb, merk ik dat dit vanwege zweterige handen, de grip begint te missen.

Vandaag even met mijn (zomer) motorhandschoenen gereden, dat rijd ansich heerlijk. Ze zijn alleen wat stijf en warm.

Dank overigens voor de tip vd Merc. Wat een lekker geluid. Wel weer even wennen na een seizoen open wheel gereden te hebben. Heb even een AI rondje gedaan, leuk om ermee te strijden!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Frontysco schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:25:
Nu ik meer nM heb, merk ik dat dit vanwege zweterige handen, de grip begint te missen.

Vandaag even met mijn (zomer) motorhandschoenen gereden, dat rijd ansich heerlijk. Ze zijn alleen wat stijf en warm.

Dank overigens voor de tip vd Merc. Wat een lekker geluid. Wel weer even wennen na een seizoen open wheel gereden te hebben. Heb even een AI rondje gedaan, leuk om ermee te strijden!
Ik heb een paar verschillende setjes. Voor grip zijn de f33l perfect. Ze zijn redelijk betaalbaar maar alleen verkrijgbaar vanuit de UK.

Het meest gebruik ik m'n Sparco Hypergrip. Die hebben ook een finger flapje zodra je makkelijk kunt typen/appen zonder de handschoenen uit te doen. Ze zijn wel wat prijzig. Voor de hypergrip moet je een grotere maat bestellen dat je normaal hebt. Ik heb forse handen; en gebruik de allergrootste maat die ze hebben; ondanks dat passen ze maar net eigenlijk.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Luckeh schreef op zondag 11 september 2022 @ 18:09:
[...]

Ik heb een paar verschillende setjes. Voor grip zijn de f33l perfect. Ze zijn redelijk betaalbaar maar alleen verkrijgbaar vanuit de UK.

Het meest gebruik ik m'n Sparco Hypergrip. Die hebben ook een finger flapje zodra je makkelijk kunt typen/appen zonder de handschoenen uit te doen. Ze zijn wel wat prijzig. Voor de hypergrip moet je een grotere maat bestellen dat je normaal hebt. Ik heb forse handen; en gebruik de allergrootste maat die ze hebben; ondanks dat passen ze maar net eigenlijk.
Ik heb ook de Hyper grips en laatst ook F33L gloves gekocht. Daarmee heb je wel goede grip en zitten ook best lekker. Beide zijn een goede optie in ieder geval.

Ik +1 dit bericht 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15:08
Luckeh schreef op zondag 11 september 2022 @ 18:09:
[...]

F33l is ook te bestellen via Sim-Lab. Ze hebben maar 1 kleur en staat hun tekst op, maar zitten perfect.

https://sim-lab.eu/shop/p...rch=Gloves#attr=2998,2071

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h0pbuB3JZWu1GT2mpHs_qQJaEvc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IDTyDRpspFOcOVe6WcxwPUgv.jpg?f=user_large

Vanavond rijden we tijdens ons GoT weekly tournament met de Radical SR10 op Spa!

Programma:
19:30 - 21:00 | Practice
21:00 - 21:08 | Kwalificatie
21:10 - 21:25 | Race 1
21:28 - 21:58 | Race 2 incl. top 10 reversed grid & pitstop.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frontysco
Ik heb besloten met toch te focussen op de zondag avond. Vond het gisteren best inspannende sessies en heb nog veel te leren in de Merc :-D. Veel plezier vanavond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-08 12:56
Frontysco schreef op zondag 11 september 2022 @ 17:25:

Ik heb deze mountainbike handschoenen, werken ook op je telefoon zonder ze uit te hoeven doen :+

https://www.mantel.com/en/fox-racing-ranger-2021-glove

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

De Hypergrips en F33L gloves kun je ook je telefoon mee bedienen trouwens.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• S.Schnitzel
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-02 15:42
Hallo allemaal.. 15 oktober organiseren wij een 6 uurs race op Spa (gt3) voor beginners (tot 2.5K iRating).
Het event is gratis en er is een prijzenpot van 150 iRacing dollars!
Interesse?
Schrijf je team in op:
http://enduro.simraceworld.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfafranky
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 13-12-2022
Goedemorgen vraagje !
Heb nu clubsport v3 pendelen met damperkit maar vind het rem gevoel niet oké ! Hoe zou ik dit kunnen oplossen?is de Brake performancekit de oplossing?
Groetjes frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

alfafranky schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:25:
Goedemorgen vraagje !
Heb nu clubsport v3 pendelen met damperkit maar vind het rem gevoel niet oké ! Hoe zou ik dit kunnen oplossen?is de Brake performancekit de oplossing?
Groetjes frank
Jep, de damperkit moet eigenlijk alleen zorgen voor de mechanische feel en niet zozeer voor hardere rem. De Brake Performance Kit zul je veel fijner vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:21
rsnubje schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 09:39:
[...]

Jep, de damperkit moet eigenlijk alleen zorgen voor de mechanische feel en niet zozeer voor hardere rem. De Brake Performance Kit zul je veel fijner vinden.
De damperkit wordt dan ook meestal op het gaspedaal toegepast. Het kan ook op de rem, maar de meeste mensen zijn daar niet echt fan van.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alfafranky
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 13-12-2022
kroegtijger schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:25:
[...]

De damperkit wordt dan ook meestal op het gaspedaal toegepast. Het kan ook op de rem, maar de meeste mensen zijn daar niet echt fan van.
Oké thnx ga ik even proberen

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h5Hh67ooa2WISbUswUfFQ-yVnSw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RBueMoap4O76VowKYNrDYM4l.png?f=user_large

Ter afsluiting van seizoen 2022 S2 hadden jullie van ons nog de uitslag van de loting tegoed. Excuses dat dit even op zich heeft laten wachten. In onderstaande video kan je de loting terug kijken wie de tegoedbonnen van 100 euro hebben gewonnen die door TREQ simracing beschikbaar zijn gesteld.

We danken jullie in ieder geval voor de deelname en we hopen jullie aankomend seizoen ook weer te zien!

Tag deelnemers loting:
F4 Toernooi:
@Swoesh
@ZFLaSH
@tiemen
@Jan Hein
@Doubleoz
@HansVooges
@MrHans
@Danny Hdoorn
@PaulB80
@RedFeather

992 Toernooi:
@Swoesh
@Jan Hein
@Danny Hdoorn oorn
@ZFLaSH
@TonCoronel el
@Mithriel
@Christiaan84 an84
@Doubleoz
@McKenzy86
@haroldvh
@MrHans
@PaulB80
@dnbo

[ Voor 24% gewijzigd door Doubleoz op 17-09-2022 18:18 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiemenC
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-09 14:59

TiemenC

iRacing

Te gek! Bedankt voor de kans op deze prijs. Gefeliciteerd winnaars! d:)b

Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7oACFiLji_UYWn0acjObQ7R-FSE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/o9GZkcL6qsjLsbNDhD3Jv776.png?f=fotoalbum_large

Vanavond rijden we tijdens ons GoT weekly tournament met de GT4's op Daytona International Speedway!

Programma:

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AcFkQkRKfhbzwGjSHl-waVosVFQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HK1Hqbz0k1mIRk5YhsNYC5uI.png?f=fotoalbum_large
Vanavond rijden we tijdens ons GoT weekly tournament met de Radical op Okayama!

Programma:

iRacing Profiel

• elknic
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:45
Zijn er meer mensen hier die van VR terug zijn gegaan naar Triples?
Heb het nu paar races gedaan, en het bevalt eigenlijk beter.

Ja less immersion, maar toch geniet ik meer van het racen.

Twijfel zelfs ook de SFX100 de deur uit te doen. Het is echt wel gaaf, maar toch gebruik ik het zelden.

Ben ik raar? :)

(My iRacing)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

elknic schreef op donderdag 22 september 2022 @ 10:25:

Twijfel zelfs ook de SFX100 de deur uit te doen. Het is echt wel gaaf, maar toch gebruik ik het zelden.

Ik ben van VR terug gegaan naar single screen met name toen ik langere races ging doen. Het ding werd me te warm op het hoofd en zodra m'n dochter me op m'n schouder tikte schrok ik me de apelazarus.
Er zijn in de GoT league een aantal rijders die in principe VR prefereren, maar soms (warmte/duur) ook terug gaan naar een single of triple screen setup.

Een SFX100 lijkt me gaaf; maar de kans dat ik een van onze katten ermee vermoord is erg hoog.

iRacing Profiel

• Frontysco
Ik rijd louter in VR. Een plat scherm vind ik echt 3 keer niets. Daarnaast teveel afleiding om het scherm heen. Dat laatste kun je wel oplossing door tripples denk ik.
SFX100 lijkt me ook erg gaaf, waarom gebruik je dat niet (altijd)?

Voor komende zondag moet ik mij helaas afmelden, andere sociale verplichtingen :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elknic
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:45
SFX100 lijkt me ook erg gaaf, waarom gebruik je dat niet (altijd)?
Ik heb het idee dat ik door de bewegingen van de rig minder de feedback van het stuur voel. En dat blijft toch de belangrijkste informatie over wat de auto doet.
En het is ook best vermoeiend :)

Maar goed, volgens mij is dit off iRacing topic.

on topic, die radical is echt leuk om mee te racen. probeer er zoveel mogelijk bij te zijn dit seizoen.

(My iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
elknic schreef op donderdag 22 september 2022 @ 10:25:

Heb VR ook een tijdje geprobeerd, maar inmiddels al lang weer terug.

Het grote voordeel van VR (je gaat volledig op in de sim) is direct ook een groot nadeel. Je hebt geen idee meer wat er om je heen gebeurt en dat is in de praktijk in een gezinssituatie niet altijd even praktisch.

Maar ook als ik alleen ben vind ik een 'gewoon' scherm fijner dan VR.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik rijd alleen in VR. Het nadeel is inderdaad dat je compleet afgeschermd bent, dus ik race alleen 's avonds en dan meld ik het ook even zodat mijn vrouw weet dat ik even niet reageer op appjes/berichtjes. Ik merk wel dat het een extra drempeltje is om te gaan racen (de hele riedel opstarten, juiste volgorde, Link aanzetten, etc.) maar ik heb aan de andere kant fysiek geen ruimte voor triples. Ultrawide zou misschien nog net kunnen maar ik denk dat ik dan wel erg veel immersie ga missen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Voor de VR gebruikers: OpenXR Toolkit heeft een update gehad met oa een fix voor iracing.
Hierdoor is de tool nu te gebruiken :)

https://mbucchia.github.io/OpenXR-Toolkit/
changelog: https://mbucchia.github.i...s-in-v12-sep-2022--v120--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Paulus07 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 11:03:
Voor de VR gebruikers: OpenXR Toolkit heeft een update gehad met oa een fix voor iracing.
Hierdoor is de tool nu te gebruiken :)

https://mbucchia.github.io/OpenXR-Toolkit/
changelog: https://mbucchia.github.i...s-in-v12-sep-2022--v120--
Interessant! Ik heb wel eens wat gezien op het iRacing forum hierover, mensen hier ervaring mee? Of misschien een setje goede settings? (Quest 2 hier)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7oACFiLji_UYWn0acjObQ7R-FSE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/o9GZkcL6qsjLsbNDhD3Jv776.png?f=fotoalbum_large
Vanavond rijden we tijdens ons GoT weekly tournament met de GT4's op Circuit de Catalunya - National!

Programma:

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
alexbl69 schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 08:02:
[...]

Heb VR ook een tijdje geprobeerd, maar inmiddels al lang weer terug.

Het grote voordeel van VR (je gaat volledig op in de sim) is direct ook een groot nadeel. Je hebt geen idee meer wat er om je heen gebeurt en dat is in de praktijk in een gezinssituatie niet altijd even praktisch.

Maar ook als ik alleen ben vind ik een 'gewoon' scherm fijner dan VR.
Dat ik geen idee heb wat er om me heen gebeurt vind ik juist een dikke plus. Dan heb ik pas de maximale immersie en dat vind ik tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 12:53
Even een vraag of ik dit had kunnen voorkomen. Ik kreeg dus toen ik over start finish reed een penalty voor inhalen onder geel?

[ Voor 20% gewijzigd door ActualFantasy op 25-09-2022 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
ActualFantasy schreef op zondag 25 september 2022 @ 12:11:
Even een vraag of ik dit had kunnen voorkomen. Ik kreeg dus toen ik over start finish reed een penalty voor inhalen onder geel?

[YouTube: Penalty voor inhalen onder geel.]
Naar mijn idee kun je hier weinig aan doen...

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AcFkQkRKfhbzwGjSHl-waVosVFQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HK1Hqbz0k1mIRk5YhsNYC5uI.png?f=fotoalbum_large

Vanavond rijden we tijdens ons GoT weekly tournament met de Radical op José Carlos Pace - Grand Prix!

Programma:

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aekaz
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-08 00:42
S.Schnitzel schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 17:34:
Hallo allemaal.. 15 oktober organiseren wij een 6 uurs race op Spa (gt3) voor beginners (tot 2.5K iRating).
Het event is gratis en er is een prijzenpot van 150 iRacing dollars!
Interesse?
Schrijf je team in op:
http://enduro.simraceworld.nl
Bump, we kunnen nog wel wat extra inschrijvingen gebruiken. Hoe meer zielen hoe meer crashes vreugd!

Er is live race control aanwezig om alles zo realistisch en fair mogelijk te houden. Schrijf je in en wie weet, misschien houd je er een leuk bedrag aan over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S.Schnitzel
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-02 15:42
iRacers gezocht voor 6H team race op Spa 15 oktober 2022.
Racers tot 2.5K (GT3 class) en iedereen boven de 2.5K (GT4 class).
Gratis inschrijven en voor de beste finishers staat er prijzengeld klaar. Voor meer info en inschrijven, kijk op: Klik hier

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter

Vanavond rijden we tijdens ons GoT weekly tournament met de GT4's op Road Atlanta!

Programma:

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Vanavond rijden we tijdens ons GoT weekly tournament met de Radical op Le Mans!

Programma:

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Doubleoz schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 14:12:
[Afbeelding]
Vanavond rijden we tijdens ons GoT weekly tournament met de Radical op Le Mans!

Programma:
Draft XXL.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Tot straks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frontysco
Ik ben er vnv helaas niet bij, niet fit genoeg. Was tof gisteren heren, ben benieuwd naar de fotos 🤠

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Vanavond rijden we tijdens ons GoT weekly tournament met de GT4s op Oschersleben.

Programma:

iRacing Profiel

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zUe9ggU_IlvPDbMl9L-G8OMOnmk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3oBnS4VesmR8n11I7aGNOfB5.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteren was weer ons jaarlijks Gathering of Tweakers iRacing Kart & Eat event! Dit jaar zijn we met 20 personen naar het kart centrum in Lelystad afgereisd om de middag te racen en te eten. Eerst hebben we drie heats gereden met de standaard huur karts en aansluitend nog met de VT250 wedstrijdkarts. Het was wederom een erg geslaagde middag! Dat het sim racen niet voor niets is, dat blijkt wel uit de snelste dagtijden. Maar liefst 8 van de 10 personen waren lid van GoT!

Tot slot willen we nogmaals Heusinkveld bedanken voor hun bijdrage aan het event!

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter

Vanavond rijden we tijdens ons GoT weekly tournament met de Radical op Watkins Glen - International Boot!

Programma:

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter

Vanavond rijden we tijdens ons GoT weekly tournament met de GT4s op Sebring.

Programma:

Morgen rijden we met de Radical SR10 op Mid Ohio!

Programma:

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Verplaatsing GoT events van Zondag 23 & 30 oktober
De F1 Grand Prix van US en Mexico vinden de komende twee weken plaats. Deze races starten om 21:00; precies op het moment dat de GoT races ook starten. Net als vorig jaar gaan hebben we besloten de (GoT) races te verplaatsen naar de donderdag.

Nieuwe data:
Donderdag 27-10: GT4 @ Sandown.
Donderdag 03-11: GT4 @ Nürburgring Combined - Gesamtstrecke VLN.

De GP van Brazilië start 2 weken later om 19:00. Vooralsnog laten we die avond op het programma staan. Bij goed weer is die race normaliter om 20:20 klaar.

Daarnaast zijn we aan het overwegen om Sandown te vervangen door een andere baan, hierover later definitief bericht.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Kun je m ook aanpassen in de agenda planning?
Mag ik zelf niet doen zie ik :-p
Luckeh schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 09:03:
[Afbeelding]

Verplaatsing GoT events van Zondag 23 & 30 oktober
De F1 Grand Prix van US en Mexico vinden de komende twee weken plaats. Deze races starten om 21:00; precies op het moment dat de GoT races ook starten. Net als vorig jaar gaan hebben we besloten de (GoT) races te verplaatsen naar de donderdag.

Nieuwe data:
Donderdag 27-10: GT4 @ Sandown.
Donderdag 03-11: GT4 @ Nürburgring Combined - Gesamtstrecke VLN.

De GP van Brazilië start 2 weken later om 19:00. Vooralsnog laten we die avond op het programma staan. Bij goed weer is die race normaliter om 20:20 klaar.

Daarnaast zijn we aan het overwegen om Sandown te vervangen door een andere baan, hierover later definitief bericht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Frontysco schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 09:37:
Kun je m ook aanpassen in de agenda planning?
Mag ik zelf niet doen zie ik :-p

[...]
De sessies zijn aangepast in de kalender in de League zelf.

We hebben een korte poll uitgevoerd mbt de Circuit voor komende donderdag. Er was zoals verwacht geen enkele animo voor Sandown en we gaan deze dan ook vervangen door Imola.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 31-12-2023
Goede dag mede racers.
Ik ben sinds een jaartje weer terug aan het simracen gegaan maar ik zou niet weten wat nu een goede klasse is(fijne auto's en veel deelnemers) zou iemand mij hiermee kunnen helpen?
Ik reed hiervoor imsa in de ferrari gte en heb ff simlab challenge met de mazda gedaan en hou wel van t multiclass racen. Verder heb ik alleen de weekenden tijd dus t moet niet te lastig worden. Alvast bedank voor jullie adviezen

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Juliankarssies
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IgWftge2lXkz37W7tyBX9zSPUFY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kJPUJhImqJHs3UyfxGVWiunC.jpg?f=fotoalbum_large

Met 4 man op 0.7sec voor de overwinning in de topsplit van de rookie mazda series. En t kon mij niks schelen dat ik de 4de was zoveel dat ik genoten heb van 10 rondes racen op charlotte roval

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Als reminder; de GoT race van vandaag is verplaatst naar aankomende donderdag.
We rijden dan op Imola.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yGRKwAyOK8fNjG0Jq5-Y23bgaEU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5jr3JVpXvt8OVahWtgIfQ2hZ.jpg?f=fotoalbum_large

Kan ook iemand Lime Rock Park voor me openen met Iracing?
Ik heb grijze curbs.
Ik denk dan dat het aan mijn Iracing settings ligt.
Bij andere sercuit krijg ik wel gekleurde curcbstones.

Hoort dit zo bij Lime Rock park dat je grijze curbs hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuelke
  • Laatst online: 17-09 20:33

Fuelke

Forza Ferrari

Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 19:14:
Hoort dit zo bij Lime Rock park dat je grijze curbs hebt?
Lime Rock park heeft in het echt grijze curbs ja.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qwHeMXKVe_DikiU10qtP_Qa_p2U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v9EkoWxVjPGFY6G074eWbAnv.jpg?f=fotoalbum_large

Maar ik had pech met Iracing.
Ik heb een tijdje geen Iracing kunnen spelen.

Ik kreeg een i could not connect to server error.
Ik heb toen contact opgenomen met de Iracing support.
De Iracing support heeft toen mijn muispijltje overgenomen via een internet remote sessie op afstand.
Ze zeiden dat ik een geluidsprobleem had.
Toen heeft de Iracing support de optionele windows updates gedownload.
Mijn geluids drivers de nieuwste geinstaleert.
En een Intel driver.
Onedrive uit gezet.

Ik heb er een hekel aan als een game het niet doet.
Je vergeet dan al je andere games en concentreer je alleen maar op die game met foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
@Verwijderd heb je een vraag? Of is het louter ter kennisgeving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Vanavond rijden we tijdens ons GoT weekly tournament met de Radical op Fuji!

Programma:

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Frontysco schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 11:15:
@Verwijderd heb je een vraag? Of is het louter ter kennisgeving?
Ik moest gewoon mijn ei kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:07
Ik heb het sim-racen ook weer opgepakt en zoek eigenlijk een leuke uitdaging qua competitie! :) De manier waarop jullie deze toernooien organiserne is erg leuk!

Alleen hoe zit het met de content? De meeste banen waarop gereden wordt zijn extra content toch? Om nou elke week een nieuwe baan te moeten kopen... Of heb ik dit verkeerd? :) Ik wil de kosten qua contact wel een beetje beperkt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoesh
Danielson schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:28:
Ik heb het sim-racen ook weer opgepakt en zoek eigenlijk een leuke uitdaging qua competitie! :) De manier waarop jullie deze toernooien organiserne is erg leuk!

Alleen hoe zit het met de content? De meeste banen waarop gereden wordt zijn extra content toch? Om nou elke week een nieuwe baan te moeten kopen... Of heb ik dit verkeerd? :) Ik wil de kosten qua contact wel een beetje beperkt houden.
Ik gok dat 80% van de banen die in een seizoen gereden worden inderdaad betaalde content is, initieel is dit inderdaad een flinke investering. Gelukkig herhalen de populaire banen zich wel vaak en word de investering dus ieder seizoen een beetje minder. Na de grote initiele investering heb ik nu gemiddeld minder dan 1 baan per seizoen (12 weken) nodig om alles mee te kunnen rijden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Swoesh schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:40:
[...]

Ik gok dat 80% van de banen die in een seizoen gereden worden inderdaad betaalde content is, initieel is dit inderdaad een flinke investering. Gelukkig herhalen de populaire banen zich wel vaak en word de investering dus ieder seizoen een beetje minder. Na de grote initiele investering heb ik nu gemiddeld minder dan 1 baan per seizoen (12 weken) nodig om alles mee te kunnen rijden.
Mocht je een baan niet hebben kun je ook een race overslaan. Er zijn tracks die ik dus gewoon niet koop omdat ik al zie dat die nauwelijks gebruikt worden (of er niks aan vind).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Gewoon elke maand ofzo 1-2 tracks aanschaffen, kom je een heel eind :P

Maar even wat anders, ik merk dat ik de laatste tijd niet echt zin heb om iracing te doen ofzo, maar komt voornamelijk omdat ik daarin niet echt een doel heb. Ik vind het wel leuk om afentoe een race mee te pakken van GoT, maar anders dan dat, geen idee. Rij nu vaker gewoon mee voor de Time trial challenge in F1 22 of gewoon AC met vrienden.

Iemand nog tips of ideeen zodat ik weer wat meer plezier krijg en een doel om iracing te doen?

[ Voor 10% gewijzigd door rsnubje op 25-10-2022 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:21
rsnubje schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:56:
Dat dus inderdaad. Ik probeerde zeker in het begin elke maand 3 items aan te schaffen. 2 tracks en een auto, of 3 tracks dus. Dan pik je nog net de 1e korting mee wat het net een klein beetje interessanter maakt. Inmiddels is dat terug gelopen tot pakweg 1x per kwartaal en vaak haal ik de 3 items ook niet eens meer, maar al met al ben je onder de streep voor iRacing toch best wel wat kwijt om in de meeste races mee te kunnen doen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyHOC
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 03-11-2022
Dag leden! Ik ben nieuw hier en redelijk nieuw op iracing. Zit pas 1049 irating in D klasse op 3.49

Wat is het niveau hier? Ik zou graag een keer een race mee willen doen, maar ik kom nog niet mee met niveau A 😅

Zie graag jullie reacties tegemoet! 😁🤩

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
DannyHOC schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 23:00:
Dag leden! Ik ben nieuw hier en redelijk nieuw op iracing. Zit pas 1049 irating in D klasse op 3.49

Wat is het niveau hier? Ik zou graag een keer een race mee willen doen, maar ik kom nog niet mee met niveau A 😅

Welkom,
Ik weet niet welke klasse je nu rijdt en wat je planning voor de toekomst is maar bij de mazda mx5 zou ik evt een race mee kunnen kijken van t weekend om je wat tips te geven of film een bepaalde situatie of bocht en post het hier want er zijn er zat om te helpen.
Verder zijn er als t goed is trainingen voor de league races dus daar zou je een keer mee kunnen rijden om te zien of t wat is.
Belangrijkste is vooral plezier!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Dat is juist het leuke, hier zit ieder niveau!
Iedere race hebben we genoeg deelnemers om op ieder niveau lol te hebben.

Ik zou zeggen, join komende donderdag avond eens!
DannyHOC schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 23:00:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Maar even wat anders, ik merk dat ik de laatste tijd niet echt zin heb om iracing te doen ofzo, maar komt voornamelijk omdat ik daarin niet echt een doel heb.
Hogere iRating behalen? Safety Rating omhoog krikken? In de top 25 eindigen van je divisiekampioenschap Voor jezelf een doel stellen (niet kwalificeren en in de top 10 eindigen) of iets dergelijks?
Rij nu vaker gewoon mee voor de Time trial challenge in F1 22 of gewoon AC met vrienden.
Over doelloos gesproken :D Weet je zeker dat je iRacing wel leuk genoeg vindt? Of neig je stiekem naar wat meer casual games? Geen verwijt hoor, maar iRacing is juist bij uitstek het platform waarop je op allerlei verschillende manieren wordt uitgedaagd om je best te doen en wordt ondersteund bij het behalen van doelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Daniel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 13:09
[...]

Iemand nog tips of ideeen zodat ik weer wat meer plezier krijg en een doel om iracing te doen?
Hierboven worden al goede tips gegeven. Ik kan alleen voor mijzelf spreken (als tip dan), maar ik houd erg van het competitie element (dus online tegen anderen) en ik wil ook echt beter worden. Uiteraard kijk ik naar iRating, maar meer als gevolg van het beter worden, dan als hard doel.

Misschien kan het je helpen om te rijden in 1 of max 2 auto's, of krijg je er juist meer plezier van om zoveel mogelijk verschillende auto's te gaan rijden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Arfman schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 08:59:
[...]

Hogere iRating behalen? Safety Rating omhoog krikken? In de top 25 eindigen van je divisiekampioenschap Voor jezelf een doel stellen (niet kwalificeren en in de top 10 eindigen) of iets dergelijks?

[...]

Over doelloos gesproken :D Weet je zeker dat je iRacing wel leuk genoeg vindt? Of neig je stiekem naar wat meer casual games? Geen verwijt hoor, maar iRacing is juist bij uitstek het platform waarop je op allerlei verschillende manieren wordt uitgedaagd om je best te doen en wordt ondersteund bij het behalen van doelen.
Nee, ik wil wel uitgedaagd worden, dus echt casual hoeft ook niet voor mij.

Meestal doe ik gewoon officiele serie races/practices en ik zit alleen nog maar in de GoT league, nouja, 1 andere, maar die rijden altijd op onmogelijke tijden en niet echt rookie vriendelijk naar mijn idee.

Probleem is een beetje dat ik een baan echt goed wil oefenen voordat ik een race doe, alleen is het maar 1 week per baan en ik heb niet elke dag tijd om te oefenen en voordat je het weet is de week alweer voorbij.

Wellicht dat een langere term doel makkelijker is, bijv voor een grote race oefenen? Alleen krijg ik daar niet echt van mee welke en wanneer enzo.
Dj Daniel schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 09:43:
[...]

Hierboven worden al goede tips gegeven. Ik kan alleen voor mijzelf spreken (als tip dan), maar ik houd erg van het competitie element (dus online tegen anderen) en ik wil ook echt beter worden. Uiteraard kijk ik naar iRating, maar meer als gevolg van het beter worden, dan als hard doel.

Misschien kan het je helpen om te rijden in 1 of max 2 auto's, of krijg je er juist meer plezier van om zoveel mogelijk verschillende auto's te gaan rijden!
Moet zeggen dat ik liever in een paar autos rijd. Advanced MX-5 vind ik sowieso leuk, maar GT3 soms nog wat zoekende. Porsche cup is opzich wel leuk, maar de auto is wat te heftig voor mij om te besturen op dit moment. In de Porsche 911 R heb ik veel meer vertrouwen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dj Daniel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 13:09
Omdat je weinig tijd heb, zou ik lekker de GoT-league(s) blijven rijden en lekker focussen op 1 auto om officials mee te doen. Half uurtje practice en dan lekker official doen, ook tijdens een official leer je veel. Zelf vond ik het ook prima om tijdens de race de baan echt goed te leren kennen - zonder een gevaar te zijn voor anderen uiteraard!

Maar ik denk om er meer van te genieten, stort je op 1 of max 2 dingen en probeer daarin beter te worden. Let op: voelt goed als dit lukt, maar je zal ook meer balen als dat niet lukt. Vind je dit onprettig, dan gewoon lekker blijven doen wat je doet, niks mis mee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frontysco
Same voor mij. Ik heb te weinig tijd/interesse om veel uren in Iracing te stoppen.
Daarom rijd ik de zondag avond mee, probeer vaak op zondag middag even een uurtje te rijden om niet helemaal bleu in te stappen.

Vervolgens probeer ik op dinsdag middag 2 a 3 officials te rijden. Al is dit laatste de afgelopen maand niet gelukt helaas.

'S avonds meer behoefte aan casual games. Rig opstarten is toch wat meer werk :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Dj Daniel schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 10:56:
Omdat je weinig tijd heb, zou ik lekker de GoT-league(s) blijven rijden en lekker focussen op 1 auto om officials mee te doen. Half uurtje practice en dan lekker official doen, ook tijdens een official leer je veel. Zelf vond ik het ook prima om tijdens de race de baan echt goed te leren kennen - zonder een gevaar te zijn voor anderen uiteraard!

Maar ik denk om er meer van te genieten, stort je op 1 of max 2 dingen en probeer daarin beter te worden. Let op: voelt goed als dit lukt, maar je zal ook meer balen als dat niet lukt. Vind je dit onprettig, dan gewoon lekker blijven doen wat je doet, niks mis mee!
Thanks, goed idee. Ik vind iRacing wel echt leuk, maar er maar een beperkte tijd aan kunnen besteden en misschien niet goed weten wat je er allemaal mee kan, is wel een gemis. En waar ik bepaalde informatie over aankomende races kan vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door rsnubje op 26-10-2022 13:30 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

rsnubje schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 13:29:
[...]

En waar ik bepaalde informatie over aankomende races kan vinden.
https://www.iracing.com/iracing-companion-app/

Erg handige app. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Vanavond rijden we het verplaatste GT4 Weekly Tournament wat dwars werd gezeten door de GP op COTA.
We rijden op Imola (in iRacing: Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari) als vervangend circuit voor Sandown wat deze week in het programma gepland stond.

Programma:

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k7iHBlIZ8D4RAuT6soW8LXFOB7M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KAjqYDR9ukl5znXu5GHZC5Bd.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 69% gewijzigd door Paulus07 op 29-10-2022 19:51 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Net als afgelopen week, verplaatsen we ook het evenement van vanavond naar aankomende donderdag ivm de GP van Mexico. Tevens rijden we ook met een gewijzigd programma omdat iRacing (nog steeds) geen heats korter dan 3 ronden toestaat zonder dat het helft van het veld niet finished. Het circuit op het programma is Nurburgring Gesamtstrecke - VLN layout. Ronde tijden zullen ongeveer rond de 8m30 gaan liggen.

Programma donderdag 3 oktober:
19:30 - 20:00: Practice
20:00 - 21:00: Open Quali.
21:00 - 21:30: Heat 1 - 3 ronden. Pitstop.
21:30 - 22:00: Heat 2 - 3 ronden. Top 10 inverted en pitstop.

Een stop is nog steeds verplicht en en wordt ook ondersteund aan de hand van een fuel limit. Voor de normale serie gebruiken we 37%, voor donderdag wordt dit eenmalig 34%. Je zult in beide heats een stop moeten maken na ronde 1 of ronde 2.

De auto's liggen dicht bij elkaar, maar als je nog twijfelt loont het om rondje te rijden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
Vanmiddag maar weer de mx5 gepakt op oran park in de rookie series wat helaas niks meer dan een blamage was met 200 irating weg.
Elke race waren er crashes in bocht 1 waar ik ook meerdere keren slachtoffer van was. Mensen die in bocht 2 aankwamen en de rem vergaten in te drukken en de klassieke rejoin op de racelijn terwijl er mensen aankomen op volle snelheid.
Dit was topsplit bij min 150 deelnemers en een sof van min 2400.
Ligt dit dan aan de baan?
Aangezien het een kort baantje is met 1.16 en weinig inhaalplekken terwijl vorige week op charlotte roval het super competatief was met heel weinig incidenten.
Denk dat ik sws snel naar de gt3 wil omdat de endurance races (special events)mij wel aanstaan zoals de 24h van daytona die waarschijnlijk in januari verreden wordt.
Iemand nog een advies welke gt3s fijne auto's zijn? (Hoor dat de merc een stabiele auto is maar ook tegen een stootje kan en natuurlijk een prachtig geluid.)
En welke auto's ik moet vermijden?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Denk dat je vooral Oran Park moet vermijden :).

Die baan ligt je of ligt je niet. Heb er zelf ook nooit fijne races gehad, kom maar niet in het ritme daar.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
Oran Park is een heerlijk circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
alexbl69 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 08:19:
[...]

Denk dat je vooral Oran Park moet vermijden :).

Die baan ligt je of ligt je niet. Heb er zelf ook nooit fijne races gehad, kom maar niet in het ritme daar.
De baan opzich was geen echt probleem maar vooral hoe er geraced werd in de topspilt deed mij vermoeden dat het aan de baan lag aangezien op de ruimere banen er toch minder incidenten waren.
Ook weinig inhaalplekken dus misschien mensen die te veel risico willen nemen in t1 en t2 op koude banden of ik die te voorzichtig was en daardoor in de problemen kwam.
Starte helaas ook meestal aan de buitwnkant zonder optie om naar binnen te kruisen

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
Qua series zat ik te denken om imsa te gaan rijden met de gt3s.
Is die serie nog populair?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoesh
Juliankarssies schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 16:11:
Qua series zat ik te denken om imsa te gaan rijden met de gt3s.
Is die serie nog populair?
Afhankelijk van de baan is dat een van de meest populaire series.

https://www.simracingstats.com/

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nederlandhc
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:12
@Juliankarssies
Ik rij zelf momenteel met de gt3 (Porsche) en heb nog geen enkele race gehad die niet geldig was omdat er te weinig aanmeldingen zijn.

Ik rij zowel de imsa als de fanatec fixed.
Alleen de baan van deze week krijg ik maar niet onder de knie (Oschersleben) ik kan geen consistente rondes rijden of überhaupt voor langer als x rondes op de baan blijven.

Verder een hele toffe serie in mijn ogen waar goede races te vinden zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
Hartelijk dank.
Heb voorheen ook imsa met de gtes gereden en vooral het iets langere format en de strategische kant beviel mij goed zoals het sparen van brandstof en voor een evt undercut gaan.
Moet eerlijk bekennen dat ik bar slecht ben in de qualificatie en het mij zomaar 4 a 5 rondes kost om in mn ritme te komen en dan vooral constant kan rijden maar echt hotlappen zou ik niet als specialiteit opgeven.
Ik zag ook dat later dit seizoen er op daytona geraced wordt en aangezien ik de 24h wil rijden is dat een mooie oefening met het managen van verkeer en inhaal plekken.
Zijn er meerdere mensen hier die de 24h van daytona willen gaan rijden?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nederlandhc
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:12
Ik herken wel denk ik dat het een paar rondes kost om in een ritme te komen.
Zelf ben ik met quali vaak wel redelijk snel, alleen bij de race ben ik de eerste paar rondes gewoon traag.

Gisteren een race gedaan, gestart als 11e, in de 1e ronde lag ik al 16e.
Uiteindelijk gefinished op p12. Daarin zie je wel dat de mensen die mij eerder voorbij komen uiteindelijk niet sneller zijn als ik, het is vooral dus de eerste ronde waarin ik een hoop verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:07
Swoesh schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:40:
[...]

Het lijkt me wel heel leuk, ik ga er nog even over nadenken! :)

Moet hoeveel man rijden jullie de races gemiddeld?

En mag ik zo brutaal zijn om te vragen of iemand nog een kortingscode heeft voor een subscription?

En als laatste, waar ik ik een overzicht vinden van de races die jullie nog gaan rijden?

[ Voor 12% gewijzigd door Danielson op 01-11-2022 16:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swoesh
Danielson schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 15:46:
[...]

Het lijkt me wel heel leuk, ik ga er nog even over nadenken! :)

Moet hoeveel man rijden jullie de races gemiddeld?

En mag ik zo brutaal zijn om te vragen of iemand nog een kortingscode heeft voor een subscription?

En als laatste, waar ik ik een overzicht vinden van de races die jullie nog gaan rijden?
Gemiddeld zijn we met zo'n 20-25 rijders de laatste seizoenen, begin van het seizoen altijd wat meer, eind wat minder.

Met black friday zijn er meestal wel aanbiedingen om je subscription te verlengen, verder zijn er geen kortingscodes voor bestaande leden zover ik weet.

https://iracing-week-planner.tmo.lol/ - Hier kun je de schedules zien van de officials die we volgen, voor de GT4 op zondag avond is dat de GT4 Falken Tyre Challenge en voor de Radical op maandag avond de Radical racing challenge. Wij rijden altijd de banen die de aanvolgende week gereden gaan worden. Dus aankomende zondag/maandag rijden we de banen van week 9.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VrmON5vit2NGLi9JNYTVB3nfJnk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oZJvs7Cs8OmD6gqtNiV0gwON.jpg?f=fotoalbum_large

Ben benieuwd hoeveel gt3s moeten vertrekken als er meer lmdh's komen zoals de Ferrari en cadillac

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Reminder als gevolg van de Mexico GP rijden we vanavond met de GT4. Tevens rijden we ook met een gewijzigd programma omdat iRacing (nog steeds) geen heats korter dan 3 ronden toestaat zonder dat het helft van het veld niet finished. Het circuit op het programma is Nurburgring Gesamtstrecke - VLN layout. Ronde tijden zullen ongeveer rond de 8m30 gaan liggen. We rijden dan daarom 2 heats van elk 3 ronden.

Programma donderdag 3 oktober:
19:30 - 20:00: Practice
20:00 - 21:00: Open Quali.
21:00 - 21:30: Heat 1 - 3 ronden. Pitstop.
21:30 - 22:00: Heat 2 - 3 ronden. Top 10 inverted en pitstop.

Een stop is nog steeds verplicht en en wordt ook ondersteund aan de hand van een fuel limit. Voor de normale serie gebruiken we 37%, voor donderdag wordt dit eenmalig 34%. Je zult in beide heats een stop moeten maken na ronde 1 of ronde 2.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter

Vanavond rijden we tijdens ons GoT weekly tournament met de GT4s op Mid Ohio en morgen met de Radical op Monza!

Programma:

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 410 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies