iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 409 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:35
Dj Daniel schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 13:58:
[...]

Let wel dat je ergens die brakefactorforce op 0 moet zetten (weet even uit mijn hoofd niet hoe het heet).
Dank voor de tip, dat heb ik uiteraard nog niet gedaan.
Net even gespiekt of je niet loog, https://boxthislap.org/brake-force-factor-explained/ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 17:55

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Frontysco schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 14:03:
[...]

Dank voor de tip, dat heb ik uiteraard nog niet gedaan.
Net even gespiekt of je niet loog, https://boxthislap.org/brake-force-factor-explained/ :+
Die moet je inderdaad op 0 zetten!

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UvzKIrrNfVGVIKyrYVRlfLWHbEk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AVkl5ZaJEFqV4gzGBupuAd9l.png?f=fotoalbum_large

Vanavond rijden we met de Formula IR-04 op Oultan Park - Brittens!

Programma:
19:30 - 20:45 Open Practice
20:45 - 20:53 Lone Quali, 2 laps
20:55 - 21:10 Heat #1, 15m
21:14 - 21:44 Heat #2, 30m (Top-10 reversed)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-06 09:20
Sinds 2 maanden ben ik aan het racen op iRacing. Heb een rig gebouwd en was begonnen met GT7 op PS5. Na enkele weken toch maar overgestapt naar het echte sim racen >:)

Erg leuk om te doen. Ik doe vooral practice sessies en ook met name moet ik de tracks nog wat leren kennen. Af en toe doe ik een race.

Nu heb ik met racen enkele keren gedoe gehad. Dan krijg je een bericht achteraf. Nu moet ik zeggen dat ik uiteraard wil werken aan mezelf, ik zie zelf ook dat ik fouten maak. Echter, vanavond had ik een situatie waar ik dan toch wel mijn twijfels over heb. Of ik moet nog bijleren wat betreft de regels… Worden hier wel eens videos gepost van zulke situaties? Kan dat/mag dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
FerdiV schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 00:21:
Sinds 2 maanden ben ik aan het racen op iRacing. Heb een rig gebouwd en was begonnen met GT7 op PS5. Na enkele weken toch maar overgestapt naar het echte sim racen >:)

Erg leuk om te doen. Ik doe vooral practice sessies en ook met name moet ik de tracks nog wat leren kennen. Af en toe doe ik een race.

Nu heb ik met racen enkele keren gedoe gehad. Dan krijg je een bericht achteraf. Nu moet ik zeggen dat ik uiteraard wil werken aan mezelf, ik zie zelf ook dat ik fouten maak. Echter, vanavond had ik een situatie waar ik dan toch wel mijn twijfels over heb. Of ik moet nog bijleren wat betreft de regels… Worden hier wel eens videos gepost van zulke situaties? Kan dat/mag dat?
Leuk dat je weer verder bent gegaan met iracing. Leren hoort erbij en het is juist goed om van bepaalde situaties filmpjes hier te plaatsen om de mening van andere racers te horen. Dus voel je niet bezwaard!

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rsnubje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 09:12

rsnubje

Testlabcoördinator

BDO: SweatyRs

Dat onzekere in die races ken ik wel hoor. Heb ik ook last van.

Ik heb eind vorig jaar een rig gebouwd en rond april/mei helemaal afgemaakt. iRacing is iets dat ik ook wel graag doe, maar net als Ferdi vooral practice sessies en pas 2 races gedaan en voornamelijk timetrials.

De 2 keer dat ik een race deed ging het eigenlijk best goed, de eerste keer werd ik 6e (summit point) en de 2e keer 9e (24 man ofzo in die sessie, monza junior), nadat ik vergeten was hoe je een staande start moest doen in iRacing en ik dus stil bleef staan bij de start :+

Nu vind ik die races elke keer ik ze doe wel leuk, maar op 1 of andere manier word ik toch een beetje tegengehouden om het meer te doen en ik denk toch dat ik gewoon nog te onzeker ben ofzo. Mn broertje zegt altijd dat mn racepace dikke prima is, zeker voor een 'rookie' in de MX-5 en GT4, maar ik blijf het toch lastig vinden om een race te joinen.

Al vindi k het wel leuk om met vrienden te rijden, alleen die heb ik niet in iRacing (nu recent wel in AC), dus ik kom hier ook maar eens gedag zeggen.

Uplay: Red--Death

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Wat een leuke track gisteren, heb weer genoten! Veel leukere layout zo zonder die rot chicane :-D
Komende dinsdag eens OpenXR proberen. Werkt dit ook met SteamVR i.c.m. Virtual desktop (Quest 2)?
Een eerdere vlugge test zorgde ervoor dat de sim niet opstartte, zwart beeld in de Quest en een rode loading error in Iracing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 15:48
Frontysco schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 12:12:
Wat een leuke track gisteren, heb weer genoten! Veel leukere layout zo zonder die rot chicane :-D
Komende dinsdag eens OpenXR proberen. Werkt dit ook met SteamVR i.c.m. Virtual desktop (Quest 2)?
Een eerdere vlugge test zorgde ervoor dat de sim niet opstartte, zwart beeld in de Quest en een rode loading error in Iracing.
Ik gebruik OpenXR met steamVR en werkt prima. Virtual desktop gebruik ik niet, maar alle andere overlays projecteer ik zonder issue in VR.

De baan is erg leuk, alleen is inhalen best lastig hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
rsnubje schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 08:50:
Dat onzekere in die races ken ik wel hoor. Heb ik ook last van.

Ik heb eind vorig jaar een rig gebouwd en rond april/mei helemaal afgemaakt. iRacing is iets dat ik ook wel graag doe, maar net als Ferdi vooral practice sessies en pas 2 races gedaan en voornamelijk timetrials.

De 2 keer dat ik een race deed ging het eigenlijk best goed, de eerste keer werd ik 6e (summit point) en de 2e keer 9e (24 man ofzo in die sessie, monza junior), nadat ik vergeten was hoe je een staande start moest doen in iRacing en ik dus stil bleef staan bij de start :+

Nu vind ik die races elke keer ik ze doe wel leuk, maar op 1 of andere manier word ik toch een beetje tegengehouden om het meer te doen en ik denk toch dat ik gewoon nog te onzeker ben ofzo. Mn broertje zegt altijd dat mn racepace dikke prima is, zeker voor een 'rookie' in de MX-5 en GT4, maar ik blijf het toch lastig vinden om een race te joinen.

Al vindi k het wel leuk om met vrienden te rijden, alleen die heb ik niet in iRacing (nu recent wel in AC), dus ik kom hier ook maar eens gedag zeggen.
Het is lastig. Mijn race pace is ook goed, maar heb blijkbaar moeite om autos naast mij in de gaten te houden. Net een heftige crash veroorzaakt. Ik leg iRacing even een paar weken naar me neer…

Volgens mij begrijpen de meeste wel wat er kan gebeuren met rookies in de MX-5 cup. Als ik jou was zou ik wel wat race ervaring opbouwen, dan valt dat onzekere er vanaf. Al ben ik natuurlijk niet iemand met veel recht van spreken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:21
ZFLaSH schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 12:59:
[...]

De baan is erg leuk, alleen is inhalen best lastig hier.
Dat valt toch wel mee? in T5 en T16 kan je prima iemand uitremmen, maar met wat goede wil kan je zelfs in Britten's nog er voorbij komen, en ook in Hislop's kan dat als je aan de goede kant zit.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
FerdiV schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 15:06:
[...]

Het is lastig. Mijn race pace is ook goed, maar heb blijkbaar moeite om autos naast mij in de gaten te houden. Net een heftige crash veroorzaakt. Ik leg iRacing even een paar weken naar me neer…

Volgens mij begrijpen de meeste wel wat er kan gebeuren met rookies in de MX-5 cup. Als ik jou was zou ik wel wat race ervaring opbouwen, dan valt dat onzekere er vanaf. Al ben ik natuurlijk niet iemand met veel recht van spreken |:(
Ik had zeker in het begin daar ook nog wel de nodige moeite mee, maar vaak loont het om een plaatsje op te geven en je SR in stand te houden dan om kosten wat 't kost dat plekje hoger te eindigen. Daarbij heb je zeker bij de rookies grote kans dat er voor je nog wel de nodige fouten worden gemaakt waarna je probleemloos er voorbij zoeft. Geduld is heel wat waard hierin.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
kroegtijger schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 15:12:
[...]

Dat valt toch wel mee? in T5 en T16 kan je prima iemand uitremmen, maar met wat goede wil kan je zelfs in Britten's nog er voorbij komen, en ook in Hislop's kan dat als je aan de goede kant zit.
Als iemand goed kan verdedigen gaat dat behoorlijk lastig worden, want de baan is best smal. Je hebt echt wel wat overspeed nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

FerdiV schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 15:06:
[...]

Er zijn nog wel wat tools om je te assisteren met of er autos achter of naast je zitten. En ik heb 3 schermen, wat ook best helpt daarmee. Maargoed, in de race die ik deed waren er ook mensen die ineens absurd hard gingen remmen voor bochten, of mensen achter je die het 'vergaten' en dus vol in je bumper knallen. Ik zou me er niet al te druk om maken. Als je niet zeker weet of het goed gaat inderdaad zoals Kroegtijger zei, gewoon je plek opgeven. Maakt toch niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
ZFLaSH schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 15:18:
[...]

Als iemand goed kan verdedigen gaat dat behoorlijk lastig worden, want de baan is best smal. Je hebt echt wel wat overspeed nodig.
Ja, je zal hem er op alle 4 de punten echt wel goed naast moeten zetten, maar zit je aan de binnenkant, dan kan je die bochten ook wel echt opeisen ook. Zeker T16... als je T15 goed neemt, kan je m er voor T16 al naast zetten

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdiV
rsnubje schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 15:19:
[...]

Er zijn nog wel wat tools om je te assisteren met of er autos achter of naast je zitten. En ik heb 3 schermen, wat ook best helpt daarmee. Maargoed, in de race die ik deed waren er ook mensen die ineens absurd hard gingen remmen voor bochten, of mensen achter je die het 'vergaten' en dus vol in je bumper knallen. Ik zou me er niet al te druk om maken. Als je niet zeker weet of het goed gaat inderdaad zoals Kroegtijger zei, gewoon je plek opgeven. Maakt toch niks uit.
Ik heb een 49” ultrawide, maar als de auto rechtsachter je zit dan zie je hem niet. Moet ik beter naar de spotter luisteren…
Afgelopen geval reed ik iemand daardoor langzaam de muur in, met een heftige crash tot gevolg (net na de start). Was niet zo zeer vergeten, maar lette gewoon niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

FerdiV schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 15:25:
[...]

Ik heb een 49” ultrawide, maar als de auto rechtsachter je zit dan zie je hem niet. Moet ik beter naar de spotter luisteren…
Afgelopen geval reed ik iemand daardoor langzaam de muur in, met een heftige crash tot gevolg (net na de start). Was niet zo zeer vergeten, maar lette gewoon niet op.
Sja, aan de andere kant, hij had ook kunnen afremmen om er niet tussen te komen :P Sommige ongevallen zijn niet perse aan jou te wijten. Ik had ook iemand die mij op monza 3 rondes lang liep te blocken ondanks dat ik duidelijk sneller was. Uiteindelijk in de laatste kombocht, zat ik op zijn bumper te kleven omdat ie weer eens liep te weaven en me er niet langs liet waardoor ik dus in zn bumper kwam langzaam maar zeker en verloor die z'n grip in de bocht met een spin tot gevolg. Op dat soort momenten heb ik er ook niet zoveel spijt van als ze er om vragen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frontysco
Ik rijd in VR dus dan is luisteren naar de spotter nog belangrijker.
Ik heb de spotter op max chattiness gezet, samen met het relative blackbox weet ik mij aardig te redden.

Je kunt ook eens kijken naar een andere spotter, ik rijd bijv. met JJ Spotter Cuss pack. Hij is ook te downloaden zonder Cuss als je niet beledigd wilt worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Frontysco schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 15:40:
Ik rijd in VR dus dan is luisteren naar de spotter nog belangrijker.
Ik heb de spotter op max chattiness gezet, samen met het relative blackbox weet ik mij aardig te redden.

Je kunt ook eens kijken naar een andere spotter, ik rijd bijv. met JJ Spotter Cuss pack. Hij is ook te downloaden zonder Cuss als je niet beledigd wilt worden :+
Geoff van CrewChief helpt me nog altijd prima elke race weer. En ja, ook de relative blackbox erbij in de gaten houden inderdaad. Als er iemand op 0.2 achter je zit, kan je er de donder op zeggen dat hij de volgende bocht m ernaast wil zetten. Is iemand echt sneller? Laat hem er dan langs... het heeft geen enkele zin om dan te blocken. Verlies je alle twee alleen maar heel erg veel tijd mee, en de kans is groot dat uiteindelijk degene achter je z'n geduld verliest en hem er naast "propt" met alle gevolgen van dien. Dan is op een voor jezelf goed moment even een gaatje laten en hem erlangs laten vele malen handiger.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qnctHEBhNuxibw4illOZTwV5NIw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/k06YXXfA4WAZ0HevEcTNXO5y.png?f=fotoalbum_large

Vanavond rijden we met de Porsche 992 op Watkins Glen - classic

Programma:

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:41

Niellie41

[object Object]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:11

OMD

Vraagje,

Ik ben sinds paar dagen begonnen met iracing. Stuurtje gekocht etc etc. Membership.
Ik ben uit de rookie class maar klopt het dat ik eerst geld moet spenderen om uberhaupt een class D race te rijden? Ik snap best dat in de hogere regione er betaald moet worden voor content maar ik wil serieus mijn 4e race rijden ofzo.

Als ik filter op eligible, class D, own car dan krijg ik alleen maar races waarbij je een track moet kopen. Vind dat nogal van de zotte helemaal aan het begin, er werd zo geroemd dat er tegenwoordig veel "gratis" content is maar ik loop nu al tegen een paywall aan.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

OMD schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 12:11:
Vraagje,

Ik ben sinds paar dagen begonnen met iracing. Stuurtje gekocht etc etc. Membership.
Ik ben uit de rookie class maar klopt het dat ik eerst geld moet spenderen om uberhaupt een class D race te rijden? Ik snap best dat in de hogere regione er betaald moet worden voor content maar ik wil serieus mijn 4e race rijden ofzo.

Als ik filter op eligible, class D, own car dan krijg ik alleen maar races waarbij je een track moet kopen. Vind dat nogal van de zotte helemaal aan het begin, er werd zo geroemd dat er tegenwoordig veel "gratis" content is maar ik loop nu al tegen een paywall aan.
Dat klopt. Er zitten wel tracks tussen die bij het membership komen maar daarmee kun je niet verder promoveren aangezien je dan je MPR moet halen; ergo, extra content moet aanschaffen.

Als je iets aanschaft, schaf dan 3 of 6 items tegelijk aan, dan krijg je een klein beetje korting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

OMD schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 12:11:
Vraagje,

Heb je het gevoel dat je al het maximale uit de rookie categorie gehaald hebt dan? Een paar races klinkt niet echt alsof je alles al onder knie hebt, maar gewoon de races gereden hebt die nodig zijn om een license omhoog te gaan. als je bijvoorbeeld vergelijkt met de tijden in een practice sessie, denk je dan dat je al goed zit, of dat je nog veel moet oefenen? De MX-5 is imo toch wel 1 van de leukere autos om in te leren rijden als je het eenmaal een beetje door hebt.

Sneller is leuker natuurlijk, maar de basis moet er wel zijn. Vat het niet op als een aanval, maar voor mij klinkt een paar dagen nogal kort om meteen door te willen blazen in de licenses :P

[ Voor 4% gewijzigd door rsnubje op 13-08-2022 12:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OMD

OMD

rsnubje schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 12:19:
[...]

Heb je het gevoel dat je al het maximale uit de rookie categorie gehaald hebt dan? Een paar races klinkt niet echt alsof je alles al onder knie hebt, maar gewoon de races gereden hebt die nodig zijn om een license omhoog te gaan. als je bijvoorbeeld vergelijkt met de tijden in een practice sessie, denk je dan dat je al goed zit, of dat je nog veel moet oefenen? De MX-5 is imo toch wel 1 van de leukere autos om in te leren rijden als je het eenmaal een beetje door hebt.

Sneller is leuker natuurlijk, maar de basis moet er wel zijn.
Ik kom aardig mee. Heb geen ervaring met simracen maar wel in real-life :+ Daardoor had in 3 races de Class D wellicht al te pakken.
MX-5 cup is echt leuk maar ik kan dus op 1 track rijden en samen de formula vee is dit dus het enige (F Vee vind ik niet zo leuk als ik eerlijk ben)

Ik ben meer van de 1 stap hoger. De Kia optima bijvoorbeeld, daar wil ik in trainen en goed worden, niet in de mx5 cup.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

OMD schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 12:22:
[...]

Ik kom aardig mee. Heb geen ervaring met simracen maar wel in real-life :+ Daardoor had in 3 races de Class D wellicht al te pakken.
MX-5 cup is echt leuk maar ik kan dus op 1 track rijden en samen de formula vee is dit dus het enige (F Vee vind ik niet zo leuk als ik eerlijk ben)

Ik ben meer van de 1 stap hoger. De Kia optima bijvoorbeeld, daar wil ik in trainen goed worden, niet in de mx5 cup.
Ah, dat verklaart ook wel wat. Maar als je het wat tijd geeft heb je elke week een nieuwe track om te rijden voor officiële races, het is niet zo dat je maar 1 track hebt om te rijden natuurlijk, zijn er best wel wat, maar helaas niet tegelijk voor punten.

Ik was ook vrij snel al op C license maar nu rij ik ook gewoon in de MX5 Cup (advanced dan wel) omdat het wel leuk is om een baan goed te leren kennen met die auto en daarna in een snelle.

Ik koop meestal elke maand wel 1 of meerdere onderdelen voor iracing, dat gaat wat makkelijker dan in 1x heel veel.

Anders is wellicht, voor het tempo waarop races wilt rijden, Assetto Corsa (Of Competizione) beter. Kun je naar hartelust autos en tracks downloaden. Alleen zijn de lobbies beetje hit or miss denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD

OMD

rsnubje schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 12:33:
[...]

Ah, dat verklaart ook wel wat. Maar als je het wat tijd geeft heb je elke week een nieuwe track om te rijden voor officiële races, het is niet zo dat je maar 1 track hebt om te rijden natuurlijk, zijn er best wel wat, maar helaas niet tegelijk voor punten.

Ik was ook vrij snel al op C license maar nu rij ik ook gewoon in de MX5 Cup (advanced dan wel) omdat het wel leuk is om een baan goed te leren kennen met die auto en daarna in een snelle.

Ik koop meestal elke maand wel 1 of meerdere onderdelen voor iracing, dat gaat wat makkelijker dan in 1x heel veel.

Anders is wellicht, voor het tempo waarop races wilt rijden, Assetto Corsa (Of Competizione) beter. Kun je naar hartelust autos en tracks downloaden. Alleen zijn de lobbies beetje hit or miss denk ik.
Vooraal miss en geen hits :9
Toch best veel gebeuk daar, zelfde bij F1. Weinig dingen tegen gekomen bij iRacing. Werd er 1x afgebeukt en verrot gescholden en begreep er niets van. Hij bleek de verkeerde uit te schelden :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

OMD schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 12:47:
[...]

Vooraal miss en geen hits :9
Toch best veel gebeuk daar, zelfde bij F1. Weinig dingen tegen gekomen bij iRacing. Werd er 1x afgebeukt en verrot gescholden en begreep er niets van. Hij bleek de verkeerde uit te schelden :F
Hahaha, mooi. Ja, die rookie cups wordt nog wel eens wat gescholden, maar over dingen die ze vaak zelf ook doen, of zelf veroorzaken. Trek ik me niks van aan.

Hopelijk vind je je draai een beetje in iRacing. Als je eenmaal wat tracks en autos hebt is het wel heel leuk. Competizione met lidmaatschap bij deze club, schijnt wel heel goed te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
@OMD welkom! Misschien heb je als beginnende iRacer er ook nog wat aan om onze WIKI pagina door te nemen: https://www.got-racing.eu/?cat=68

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Doubleoz schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 13:54:
@OMD welkom! Misschien heb je als beginnende iRacer er ook nog wat aan om onze WIKI pagina door te nemen: https://www.got-racing.eu/?cat=68
Goeie trouwens. Ik heb me ook net aangemeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Doubleoz schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 13:54:
Zal me ook even inschrijven.

Weet iemand trouwens hoe het werkt met die safety rating? Ik heb nu 3 races gereden maar geen enkele wordt meer bijgehouden. Als ik kijk naar stats en dan recent races dan zijn de laatste 3 niet meegenomen.

Is alleen wat een positief pijltje heeft bij MPR nog maar goed voor je safety rating?

Tot nu toe vind ik het allemaal erg onduidelijk, ik race nu echt voor jan met de korte achternaam. Het is echt een hoop fun maar progressie zou toch ook wel leuk zijn.

[edit]

Safety rating is nu omhoog alleen heb ik geen geschiedenis van mijn gereden races. De verhoging lijkt ook wel van 3 races in 1 keer, gebeurt dat vaker? Dan weet ik gewoon dat ik geduld moet hebben voor statistieken die bijgewerkt worden.

[ Voor 14% gewijzigd door OMD op 14-08-2022 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-09 11:08
Als je Rookie bent wordt dit niet getoond:

Please note, iRatings and ttRatings are not displayed for Rookie license holders. For more information on competition licenses, Safety
Ratings, iRatings and ttRatings, please refer to the FIRST Sporting Code, which is available from the Instruction ink on the iRacing Members’ Site.

Het antwoord op je vragen is bijna altijd te vinden in de user manual:
https://www.google.com/ur...Vaw3pwD_jJM1FzkUl_FqZRCee

Edit1: Nu ik het nog eens na lees gaat bovenstaande alleen over irating, niet over safety rating. Voor zover ik weet wordt er geen history getoond mbt SR.

Edit 2: En voor wat betreft je opmerking mbt tot de kostenbesparingen: Prepare to get bend over ;). Iracing is een dure hobby. Ik was het eerste jaar ongeveer €700 kwijt, en dan heb ik voor mijn gevoel niet eens heel gek gedaan.

[ Voor 24% gewijzigd door Thodekroo op 14-08-2022 10:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD

OMD

Thodekroo schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 10:17:
Als je Rookie bent wordt dit niet getoond:

Please note, iRatings and ttRatings are not displayed for Rookie license holders. For more information on competition licenses, Safety
Ratings, iRatings and ttRatings, please refer to the FIRST Sporting Code, which is available from the Instruction ink on the iRacing Members’ Site.

Het antwoord op je vragen is bijna altijd te vinden in de user manual:
https://www.google.com/ur...Vaw3pwD_jJM1FzkUl_FqZRCee

Edit1: Nu ik het nog eens na lees gaat bovenstaande alleen over irating, niet over safety rating. Voor zover ik weet wordt er geen history getoond mbt SR.

Edit 2: En voor wat betreft je opmerking mbt tot de kostenbesparingen: Prepare to get bend over ;). Iracing is een dure hobby. Ik was het eerste jaar ongeveer €700 kwijt, en dan heb ik voor mijn gevoel niet eens heel gek gedaan.
Ik heb geen rookie license.

Op je edit 1:
Ik bedoel historie qua races. Ze staan er tot eergister in, verder niet.

Edit 2:
dat geeft ook niet. Maar ik loop tegen een paywall aan na 3 races. Dat is niet wat de makers beweren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-09 14:59

TiemenC

iRacing

OMD schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 09:38:
[...]

Zal me ook even inschrijven.

Weet iemand trouwens hoe het werkt met die safety rating? Ik heb nu 3 races gereden maar geen enkele wordt meer bijgehouden. Als ik kijk naar stats en dan recent races dan zijn de laatste 3 niet meegenomen.

Is alleen wat een positief pijltje heeft bij MPR nog maar goed voor je safety rating?

Tot nu toe vind ik het allemaal erg onduidelijk, ik race nu echt voor jan met de korte achternaam. Het is echt een hoop fun maar progressie zou toch ook wel leuk zijn.

[edit]

Safety rating is nu omhoog alleen heb ik geen geschiedenis van mijn gereden races. De verhoging lijkt ook wel van 3 races in 1 keer, gebeurt dat vaker? Dan weet ik gewoon dat ik geduld moet hebben voor statistieken die bijgewerkt worden.
Rijdt je wel in officials?

Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
TiemenC schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 11:19:
[...]

Rijdt je wel in officials?
Exact wat ik dacht… waarschijnlijk rij je geen officials.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UvzKIrrNfVGVIKyrYVRlfLWHbEk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AVkl5ZaJEFqV4gzGBupuAd9l.png?f=fotoalbum_large

Vanavond rijden we met de Formula IR-04 op Hockenheim - Grand Prix

Programma:

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
rsnubje schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 12:33:
[...]

Dat doe ik ook inderdaad zo. Wel zou ik als tip mee willen geven om 1 auto te kiezen en daar (voorlopig) bij te blijven. Je kan wel 20 auto's kopen, maar je hebt in ieder geval tracks nodig om mee te kunnen rijden, en je rijkunsten worden ook niet beter van steeds een andere auto.

Ik heb me heel lang prima met de MX-5 weten te vermaken (en soms nog steeds wel), aangevuld met af en toe wat races in de skippy's. Nu een half jaartje pas serieus naar GT-3 gegaan (de BMW M4 GT3) met af en toe een uitstapje naar de Formula iR-04. Hoe meer je in 1 auto rijdt hoe beter je ermee overweg gaat kunnen

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

kroegtijger schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 18:27:
[...]

Dat doe ik ook inderdaad zo. Wel zou ik als tip mee willen geven om 1 auto te kiezen en daar (voorlopig) bij te blijven. Je kan wel 20 auto's kopen, maar je hebt in ieder geval tracks nodig om mee te kunnen rijden, en je rijkunsten worden ook niet beter van steeds een andere auto.

Ik heb me heel lang prima met de MX-5 weten te vermaken (en soms nog steeds wel), aangevuld met af en toe wat races in de skippy's. Nu een half jaartje pas serieus naar GT-3 gegaan (de BMW M4 GT3) met af en toe een uitstapje naar de Formula iR-04. Hoe meer je in 1 auto rijdt hoe beter je ermee overweg gaat kunnen
Oh, zeker. Ik koop ook voornamelijk tracks, maar betreft GT3 heb ik er wel een aantal omdat ik nog even wil voelen welke me beter ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
rsnubje schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 18:40:
[...]

Oh, zeker. Ik koop ook voornamelijk tracks, maar betreft GT3 heb ik er wel een aantal omdat ik nog even wil voelen welke me beter ligt.
Ah zo ja, ik had eerst de 911, maar kon er met geen stok aan wennen. De M4 is een stuk prettiger wat dat betreft voor mij

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

kroegtijger schreef op zondag 14 augustus 2022 @ 19:25:
[...]

Ah zo ja, ik had eerst de 911, maar kon er met geen stok aan wennen. De M4 is een stuk prettiger wat dat betreft voor mij
Ik kon juist prima wennen aan de 911 GT3 R :) Maar ik reed dan ook eerst in de 488.

Ik heb gister met het GoT groepje gereden. Ik vond het opzich wel leuk, ondanks dat ik niet echt mee kon doen en een ongeluk veroozaakte. Wel merk ik dat ik nog wat moet oefenen op staande starts, in ieder geval met de F4.

Daarnaast kwam het aan op kwalificeren en op 1 of andere manier verpest ik die altijd. Niet alleen deze keer, maar het gebeurt vaker. Had ik eindelijk een goede lap gister, glijdt mn auto weg in de allerlaatste bocht, ondanks dat ik hem niet heel anders nam dan normaal :'( Koude bandjes wellicht?

Ik vroeg me af of iemand er tips voor heeft. Do's en don't enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
rsnubje schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 09:01:
[...]

Ik kon juist prima wennen aan de 911 GT3 R :) Maar ik reed dan ook eerst in de 488.

Ik heb gister met het GoT groepje gereden. Ik vond het opzich wel leuk, ondanks dat ik niet echt mee kon doen en een ongeluk veroozaakte. Wel merk ik dat ik nog wat moet oefenen op staande starts, in ieder geval met de F4.

Daarnaast kwam het aan op kwalificeren en op 1 of andere manier verpest ik die altijd. Niet alleen deze keer, maar het gebeurt vaker. Had ik eindelijk een goede lap gister, glijdt mn auto weg in de allerlaatste bocht, ondanks dat ik hem niet heel anders nam dan normaal :'( Koude bandjes wellicht?

Ik vroeg me af of iemand er tips voor heeft. Do's en don't enzo.
Of misschien juist wel te warme banden, dan ben je ook plots alle grip kwijt

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

kroegtijger schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 09:21:
[...]

Of misschien juist wel te warme banden, dan ben je ook plots alle grip kwijt
De tracktemp was 34 graden en in de practice had ik er niet veel last van. Maar het was dan ook de 1e lap na outlap en helaas 2x. Met maar 8 minuten hou je dan niet echt tijd over. Vandaar ook een beetje de vraag hoe je het best een kwali aan kunt pakken. Eerst een paar warmup laps en expres een offtrack meenemen ofzo en dan de echte lap doen? Zeker als je een auto hebt die wat tijd nodig heeft om banden op te warmen kan ik me dat wel voorstellen om het zo te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
rsnubje schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 09:26:
[...]

De tracktemp was 34 graden en in de practice had ik er niet veel last van. Maar het was dan ook de 1e lap na outlap en helaas 2x. Met maar 8 minuten hou je dan niet echt tijd over. Vandaar ook een beetje de vraag hoe je het best een kwali aan kunt pakken. Eerst een paar warmup laps en expres een offtrack meenemen ofzo en dan de echte lap doen? Zeker als je een auto hebt die wat tijd nodig heeft om banden op te warmen kan ik me dat wel voorstellen om het zo te doen.
Meestal dat ik in lap 2 pas echt ga pushen. De eerste lap na de outlap wil nog wel eens wat koude bandjes geven inderdaad, zeker op kortere tracks.

Een goede uitleg over opwarmen van de bandjes etc kan je vinden op https://boxthislap.org/iracing-secrets-to-qualifying/

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Thanks. Die link helpt wel denk ik. 'Drive differently' is wel een goeie. In m'n achterhoofd denk ik dat wel, maar doe ik het nooit.

Nu is Hockenheim niet zo heel kort, maar als je geen warmup tactics gebruikt kom je alsnog slecht uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bobst
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18-06-2024
Ik ben zelf ook echt geen kwalificatie wonder en deed ook (zoals in die link) banden warmen enzo. Maar dan was ik zelf te hyped voor de 2 rondjes die je dan maar hebt en ging zelf denken dat ik opeens 2 sec sneller kon zijn. Wat resulteerd in 2 verklote rondes en geen tijd.

Wat ik nu doe (nog steeds geen kwalificatie wonder) is gewoon "normaal" door rijden. Je opwarm ronde voorzichtig aan doorrijden. Iets eerder remmen, rustig op je gas maar wel de grip in de bocht proberen te voelen. Hierdoor ben je al wat voorbereid op je eerste kwali ronde waar je dus minder grip hebt.
De eerste ronde sowieso een banker lap van maken. Er zijn altijd mensen die geen tijd neer zetten en die heb je dan allemaal al makkelijk te pakken.
De 2e ronde kan je dan dus iets meer risico nemen en dan zijn je banden ook al wel lekker op temperatuur.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

bobst schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 11:26:
Maar dan was ik zelf te hyped voor de 2 rondjes die je dan maar hebt en ging zelf denken dat ik opeens 2 sec sneller kon zijn. Wat resulteerd in 2 verklote rondes en geen tijd.
Klinkt bekend. Niet zozeer dat ik denk 2 seconden sneller denk te zijn, maar wel van: oh ik rij ff mn PB nog een keer en hop. 7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ieK6FhhRmkCN2TPyYeFsCJ7gUI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/k06YXXfA4WAZ0HevEcTNXO5y.png?f=user_large

Vanavond rijden we met de Porsche 992 op Nurburgring - Sprintstrecke

Programma:

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
rsnubje schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 11:42:
[...]

Klinkt bekend. Niet zozeer dat ik denk 2 seconden sneller denk te zijn, maar wel van: oh ik rij ff mn PB nog een keer en hop. 7(8)7
Dat heeft iedereen denk ik wel meegemaakt... :')
mocht je nog bezig zijn met je SR, sla dan de quali gewoon helemaal over (net als de practice) en start vanuit de pitstraat. iRating is dan toch nog niet van belang, dus of je nu p3 of p23 eindigt maakt daarvoor niets uit.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozza
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-09 11:52
Summer sale.. 75% off.

2 jaar voor 50$..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Kun je je abbo tussentijds verlengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Enkel voor nieuwe leden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
dawg schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 13:53:
Kun je je abbo tussentijds verlengen?
Jazeker, op https://members.iracing.c...unt/ChangeSubscription.do kan je dit doen

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Ik denk dat hij met de korting bedoelt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

rsnubje schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 14:19:
Ik denk dat hij met de korting bedoelt :P
Jup. Maar helaas. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-09 11:08
Ozza schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 13:44:
Summer sale.. 75% off.

2 jaar voor 50$..
Dat is wel een serieus goeie deal zeg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Vanavond rijden we met de Formula IR-04 op Suzuka - Grand Prix

Programma:

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qnctHEBhNuxibw4illOZTwV5NIw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/k06YXXfA4WAZ0HevEcTNXO5y.png?f=fotoalbum_large

Vanavond rijden we met de Porsche 992 op Imola!

Programma:

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Vanavond rijden we met de Formula IR-04 op Imola

Programma:

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Een last minute reminder! Zo meteen rijden we onze laatste race van het seizoen met de Porsche 992 op Suzuka!

Programma:

iRacing Profiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jJxQ2WKH8sciQwhrvouatA5a2tw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4hWu5EE2BijaH9ecuRF6W2UY.jpg?f=fotoalbum_large

KNAF digital wil zich aankomende tijd ook meer gaan richten op het organiseren van iRacing events. Samen met GoT is voor a.s. zondag het eerste open oval event georganiseerd. Het event is geschikt voor zowel de ervaren als beginnende oval rijders. Kijk op de volgende site voor meer informatie en hoe je kunt inschrijven: https://knafdigital.nl/ni...beta-2022-gaat-van-start/

Zijn er vragen dan horen we het graag.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Doubleoz schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:51:
[Afbeelding]

KNAF digital wil zich aankomende tijd ook meer gaan richten op het organiseren van iRacing events. Samen met GoT is voor a.s. zondag het eerste open oval event georganiseerd. Het event is geschikt voor zowel de ervaren als beginnende oval rijders. Kijk op de volgende site voor meer informatie en hoe je kunt inschrijven: https://knafdigital.nl/ni...beta-2022-gaat-van-start/

Zijn er vragen dan horen we het graag.
Leuk, maar waar en waarmee wordt er gereden?

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

kroegtijger schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:22:
[...]

De oude Chevrolet Silverado op Charlotte Motor Speedway. Beiden zitten in het standaard abonnement.

[ Voor 5% gewijzigd door Niellie41 op 30-08-2022 12:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
kroegtijger schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:22:
[...]

De informatie is wat verstopt maar alle details staan ook hier: https://knafdigital.nl/evenementen/8062/

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JvdS19
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:39
Rudskogen Motorsenter wordt toegevoegd als basis content.
https://www.iracing.com/r...ontent-for-2022-season-4/
Afbeeldingslocatie: https://s100.iracing.com/wp-content/uploads/2022/08/20220830-Rudskogen.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozza
Ik zweef inmiddels tussen de 1600 en 1700 SR en ga nu naar de C klasse.

Voornamelijk Ferrari fixed, IR-04, MX-5 en GT4 (merc gekocht). De races worden steeds serieuzer.. soms wel aardig stressvol!

Hoe gaat het bij jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Ozza schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 20:27:

Voornamelijk Ferrari fixed, IR-04, MX-5 en GT4 (merc gekocht). De races worden steeds serieuzer.. soms wel aardig stressvol!

Hoe gaat het bij jullie
Stuck in C classe en minderwaardigheidscomplex :+ Maar komt vooral door het meerijden met Porsche cup in GoT xD

Maar ja, Advanced Mazda en GT4 is eigenlijk nog best wel leuk, dus dat doe ik ook het meest.

[ Voor 16% gewijzigd door rsnubje op 30-08-2022 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter

Hoe gaat het bij jullie
Kijk niet teveel naar iRating maar geniet vooral van de leuke uitdagende en soms ook stressvolle races! :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger

Hoe gaat het bij jullie
Vanavond de skippy's op Chicago. Leuke auto op zo'n hobbelige baan maar echt goede tijden lijken er nog niet in te zitten

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwaysNick
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07-05 14:13

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Hoe gaat het bij jullie
Ik heb het gister weer opgepakt. Maar ik speel niet op SR. Ik probeer leuke races te pakken op leuke circuits in een leuke klasse. Zoals de F3 series en GT3's :D

“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozza
Super. :) ook geupgrade naar een TS-PC met P310 sparco wheel & T-LCM pedalen. Nu 2 weken een brake mod geinstalleerd wat het nog beter maakt. Alleen nog de springs omwisselen.

Next step is een rig.. maar eerst verhuizen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AlwaysNick
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07-05 14:13

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

AlwaysNick schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 07:20:
[...]

Ik heb het gister weer opgepakt. Maar ik speel niet op SR. Ik probeer leuke races te pakken op leuke circuits in een leuke klasse. Zoals de F3 series en GT3's :D
Dat was gister goed gelukt met de Ferrari GT3 serie. Ik had wel mijn eigen race. Gestart als 5e na bocht 1 4e en daarna continu 2 sec a 3 sec op nummer 3 gehad en nummer 5 op minimaal 3 seconden. Gewoon mijn race gereden en toen ik op 1,5 sec bij de nummer 3 kwam crashte die lekker het muurtje in. Daarna gewoon race uit gereden en eerste podium ooit gepakt :D en 0 incident points :)F *O* :9B

“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Electrification comes to iRacing for the first time with 2022 Season 4, as iRacing and Porsche have teamed up to bring the Porsche Mission R concept car to the world’s premier motorsport simulator with next week’s build. The car will be available for purchase by all iRacing users immediately upon the release of the new build, and will be playable in public, hosted, league, time trial, and test drive modes.
Afbeeldingslocatie: https://s100.iracing.com/wp-content/uploads/2022/08/missionr1.jpg
iRacing is pleased to announce the addition of Rudskogen Motorsenter to its free content lineup beginning with 2022 Season 4.

The Norwegian circuit will join the world’s premier sim racing experience as included content with all iRacing memberships, which means that every user will have the ability to drive on it in all modes of play—public races, hosted and league sessions, test drives, and more—immediately upon its release. Rudskogen will also be enabled for iRacing AI play.
Afbeeldingslocatie: https://us.v-cdn.net/6034148/uploads/JETS3C1L0GV9/rudrocks.png

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

De release notes voor 2022 seizoen 4 zijn beschikbaar:
https://forums.iracing.co...release-notes-pre-release
Season highlights include:
  • Porsche Mission R - Our first all electric vehicle!
  • Lucas Oil Speedway - Dirt Oval
  • Motorsport Arena Oschersleben - Road Course (4 configs)
  • Rudskogen Motorsenter - Road Course (FREE!)
  • iRacing UI Enhancements:
  • - - Race Guide
  • - - Custom Car Classes for AI Racing
  • - - New UI Guided Tours (Up Next, Hosted Sessions, and Time Attack)
  • ARCA Menards Chevrolet Impala and Lotus 79 - Bumper-to-Bumper Artwork Updates
  • Indianapolis Motor Speedway - IndyCar Oval 2022 Laser Scan Update
  • New Energy-Based Damage System Update
  • Low-Frequency Effects Extensive Updates
  • Qualification Scrutiny System Update
  • Road Course Driving Aid Pit Lines
  • New Damage Model for the Porsche Mission R
  • AI Racing for 9 Cars (All 5 GTE Class Cars, the Lotus 49, and all 3 NASCAR Cup Series Next Gen Class Cars)
  • AI Racing at 13 Track Configurations (Canadian Tire Motorsports Park, both Circuit des 24 Heures du Mans configs, Indianapolis Motor Speedway - IndyCar Oval, all four Motorsport Arena Oschersleben configs, 3 new Nürburgring Combined configs (24h, Short w/out Arena, and VLN), Nürburgring Grand-Prix-Strecke - BES/WEC, and Rudskogen Motorsenter)
  • 694 professionally crafted vehicle setups

[ Voor 83% gewijzigd door Niellie41 op 03-09-2022 14:25 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Afbeeldingslocatie: https://www.got-racing.eu/wp-content/uploads/treq_logo_650.png

Zoals aangekondigd wordt er dit seizoen 2x een tegoedbon ter waarde van € 100,- verloot onder de deelnemers van onze League wedstrijden te besteden in de webshop van TREQ. 1 tegoedbon in de F4 competitie en 1 tegoedbon in de 992 competitie. Zoals in de regels staat kan je vanaf nu via een DM aan mij aangeven of je af wilt zien van meedoen aan de loting als je in onderstaande lijst vermeld wordt.

Er komen 15 & 14 deelnemers in aanmerking voor deze prijs. Omdat een aantal deelnemers, en uiteraard de sponsor zelf, reeds bekend gemaakt hebben niet mee te doen aan de verloting is de onderstaande lijst.
Hieronder de overgebleven kanshebbers. Laat mij SVP voor zondag 23:59 uur via een DM weten of je afziet van deelname aan de loting.

F4 Toernooi:
@Swoesh
@ZFLaSH
@TiemenC
@Jan Hein
@Doubleoz
@HansVooges
@MrHans
@Danny Hdoorn
@PaulB80
@RedFeather

992 Toernooi:
@Swoesh
@Jan Hein
@Danny Hdoorn
@ZFLaSH
@TonCoronel
@Mithriel
@Christiaan84
@Doubleoz
@McKenzy86
@haroldvh
@MrHans
@PaulB80
@dnbo

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MBCJ5RBrDMWzTqOZJ7C4io8qCXQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EKCiEWuAighTesRYDj2Fe8ww.png?f=user_large

Programma Monday Madness S2022 S3. Dit is dus ons W13 madness programma; op zondagavond wordt in samenwerking met KNAF Digital het Oval event georganiseerd. Hiervoor kun je je nog inschrijven tot uiterlijk zondag 12:00.

Sessie #1: Sideways & Unstoppable: Truck Nascar Truck Silverado 2008 @ Charlotte Roval.
19:30 - 20:10 Open Practice
20:10 - 20:15 Open Quali
20:15 - 20:30 Heat #1
20:32 - 20:47 Heat #2 (Reversed Grid)

Sessie #2: MX-5 in Japan: @ Okayama
20:35 - 21:05 Open Practice
21:05 - 21:10 Open Quali
21:12 - 21:27 Race (15m)

Sessie #3: MX-5 Micky Mouse @ Daytona 2008 - Short
21:15 - 21:45 Open Quali
21:45 - 22:00 Race (15m)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
He kak, te laat! Kan ik nu vnv niet aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Frontysco schreef op zondag 4 september 2022 @ 13:00:
He kak, te laat! Kan ik nu vnv niet aansluiten?
Nee, de inschrijvingen zijn gesloten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
He jammer! Waarom meld je het ook zo laat 😅

Veel plezier vanavond heren! Wanneer start het volgende seizoen? Is daar al meer over bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Frontysco schreef op zondag 4 september 2022 @ 17:38:
He jammer! Waarom meld je het ook zo laat 😅

Veel plezier vanavond heren! Wanneer start het volgende seizoen? Is daar al meer over bekend?
Sorry Hans, misschien heb je 't gemist maar de eerste aankondiging was afgelopen dinsdag.
Er zijn een aantal streamers bij, dus je kunt 't wel volgen :)

Hopelijk lukt maandagavond wel!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
He jah! Die had ik wel gezien maar niet gelinkt aan vandaag, stom. Veel plezier!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Het Oval even wat we samen met KNAF Digital georganiseerd hebben was een succes! We hadden 25 deelnemers; met als ik goed geteld heb heb 18 man uit de GoT league die participeerden.

Dat was uiteindelijk veel intensiever dan ik van tevoren had verwacht! @TiemenC bedankt voor je support/uitleg tijdens het evenement, dat was erg waardevol. @Jimmy J. Feli met de overwinning.
Nu even kijken hoe we hier een vervolg aan kunnen gaan geven.

Vanavond om 19:30 begint de GoT Monday Madness. De aankondiging hiervan kun je hier vinden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 12:53
Luckeh schreef op maandag 5 september 2022 @ 08:39:
Het Oval even wat we samen met KNAF Digital georganiseerd hebben was een succes! We hadden 25 deelnemers; met als ik goed geteld heb heb 18 man uit de GoT league die participeerden.

Dat was uiteindelijk veel intensiever dan ik van tevoren had verwacht! @TiemenC bedankt voor je support/uitleg tijdens het evenement, dat was erg waardevol. @Jimmy J. Feli met de overwinning.
Nu even kijken hoe we hier een vervolg aan kunnen gaan geven.

Vanavond om 19:30 begint de GoT Monday Madness. De aankondiging hiervan kun je hier vinden.
Bedankt voor het regelen en alles.

Eerste full course yellow was even chaos, maar daarna verliep het volgensmij prima.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZFLaSH
Oval race was echt super. Super inspannend, leuk, moeilijk en intelligent racen is echt een vereiste. Degene die denkt dat het simpel rondjes rijden is, komt echt van een koude kermis thuis. Ik wil dit vaker gaan doen (dit was de eerste echte oval race die ik deed).

Organisatie bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

ZFLaSH schreef op maandag 5 september 2022 @ 15:48:
Oval race was echt super. Super inspannend, leuk, moeilijk en intelligent racen is echt een vereiste. Degene die denkt dat het simpel rondjes rijden is, komt echt van een koude kermis thuis. Ik wil dit vaker gaan doen (dit was de eerste echte oval race die ik deed).

Organisatie bedankt!
Dat is heel mooi om te horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoef1
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-06 21:50
Graag had ik jullie mening over wat er gebeurt in het filmpje. Even situeren: eerste ronde van een Porsche 992 cup race op Suzuka, Dunlop curve denk ik. Ik word door niemand geraakt, geen lift off overstuur (want ik doe geen lift off duh) en geen abnormale stuurbeweging. Wel koude banden uiteraard.

Kortom: ik snap totaal niet waarom de achterkant hier uitbreekt. Nu is de laatste tijd mijn peil in iRacing wel nogal laag te noemen, maar hier snap ik echt niet wat ik fout doe en het neemt alle vertrouwen weg. Dus als iemand hierover iets zinnig kan vertellen dan hoor ik het graag

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:34
Zoef1 schreef op maandag 5 september 2022 @ 21:13:
Graag had ik jullie mening over wat er gebeurt in het filmpje. Even situeren: eerste ronde van een Porsche 992 cup race op Suzuka, Dunlop curve denk ik. Ik word door niemand geraakt, geen lift off overstuur (want ik doe geen lift off duh) en geen abnormale stuurbeweging. Wel koude banden uiteraard.

Kortom: ik snap totaal niet waarom de achterkant hier uitbreekt. Nu is de laatste tijd mijn peil in iRacing wel nogal laag te noemen, maar hier snap ik echt niet wat ik fout doe en het neemt alle vertrouwen weg. Dus als iemand hierover iets zinnig kan vertellen dan hoor ik het graag

[YouTube: iRacing Porsche Suzuka - bizarre crash]
Er zit daar een kleine bump, die zorgt dat je auto unsettled, zeker op koude banden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:37

Vervelend dat het gebeurt terwijl je niet echt een fout maakt. Naar mijn idee breekt hij uit door die bump waarop je stuur draait en dan verlies je de achterkant.

Frustrerend dat de rest gewoon de bocht goed door komt.

Misschien dat andere het beter weten, wellicht eens kijken naar je force feedback. Lijkt alsof je stuur een klap krijgt door die bump en daardoor je stuur draait.

Succes en nooit opgeven!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter

Inderdaad wat @JPM85 zegt...

Ik had van de week exact hetzelfde....

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rsnubje

rsnubje

Testlabcoördinator

Daar heb ik hem ook wel eens een paar keer verloren. Ben ook nog best rookie, zeker in de 992. Even een paar keer proberen met een andere lijn evt? Iig je stuur zo recht mogelijk proberen te houden daar.

Het kan ook nog setup afhankelijk zijn, dus wellicht kleine aanpassing nodig?

Ik zie trouwens in de VRS datapack dat ie echt precies voor die bump naar zn 5 gaat, maar in race setup zal dat toch anders zijn denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 10:50

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

Het hobbeltje is niet echt het issue, maar helpt niet echt ;).

Je bereikt de bovenkant van de 'heuvel' en daardoor wordt de wieldruk minder als je dan op dat moment accelereert (of zelfs decelereert) kan je controle verliezen.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoef1
Ik heb met jullie input nog eens goed naar de replay gekeken vanuit vlak camerastandpunt. Waar de auto begint onstabiel te worden ben ik juist over de top van het heuveltje gekomen en lijkt de ophanging stabiel of lichtjes ingedrukt. Direct daarna zie je de ophanging voor en achter lichtjes opveren en weer neerkomen: het onzichtbare hobbeltje. Het hobbeltje lijkt mij dus de hoofdschuldige i.c.m. het heuveltje.

Ik vraag mij toch af in hoeverre dit nog realistisch is. Gaspedaal is op dat moment perfect stabiel. Trouwens op Imola in T13 ligt ook zo een bizarre hobbel op de weg die de auto gek doet wegspringen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Het is prima realistisch denk ik, je reageert alleen niet (op tijd). Kijk maar eens de echte auto onboard, ze zijn constant kleine correcties aan het doen. Je reageert te laat en dan ook nog eens "lax" door gewoon langzaam beetje 30 graden te sturen. Zodra je ziet/voelt dat de auto begint te glijden moet je meteen reageren en een kleine maar snelle stuur beweging maken, dan is hij prima op te vangen.

Dit soort dingen zijn vaak ook beter aan te voelen met minder input lag (lees: meer fps, hoger Hz scherm) en betere ffb settings.

[ Voor 14% gewijzigd door NickThissen op 05-09-2022 23:42 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
NickThissen schreef op maandag 5 september 2022 @ 23:41:
Het is prima realistisch denk ik, je reageert alleen niet (op tijd). Kijk maar eens de echte auto onboard, ze zijn constant kleine correcties aan het doen. Je reageert te laat en dan ook nog eens "lax" door gewoon langzaam beetje 30 graden te sturen. Zodra je ziet/voelt dat de auto begint te glijden moet je meteen reageren en een kleine maar snelle stuur beweging maken, dan is hij prima op te vangen.

Dit soort dingen zijn vaak ook beter aan te voelen met minder input lag (lees: meer fps, hoger Hz scherm) en betere ffb settings.
Volgens mij bedoel je 'beter visueel te constateren met meer FPS en hoger Hz scherm en beter aan te voelen door sterkere FFB settings te gebruiken?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
rsnubje schreef op maandag 5 september 2022 @ 22:10:
Daar heb ik hem ook wel eens een paar keer verloren. Ben ook nog best rookie, zeker in de 992. Even een paar keer proberen met een andere lijn evt? Iig je stuur zo recht mogelijk proberen te houden daar.

Het kan ook nog setup afhankelijk zijn, dus wellicht kleine aanpassing nodig?
Aangezien dit op koude banden gebeurt is de oplossing veel simpeler: in de openingsronde een klein beetje liften. Dus op die plek met 90% gas er doorheen. Dan verlies je praktisch geen tijd en blijft de auto mooi onder je zitten.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
@Zoef1 Het viel me ook op dat je gas op geen enkel moment helemaal tot de 100% gaat, ik zou even controleren of je hem wel goed gecalibreerd hebt en anders de deadzone iets groter zetten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoef1
Jimmy J. schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 09:12:
[...]
Aangezien dit op koude banden gebeurt is de oplossing veel simpeler: in de openingsronde een klein beetje liften. Dus op die plek met 90% gas er doorheen. Dan verlies je praktisch geen tijd en blijft de auto mooi onder je zitten.
Klein beetje liften, dat is ook exact wat ik doe. Ik bedoel: ik zit daar stabiel op ongeveer 90% van max throttle.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoef1
NickThissen schreef op maandag 5 september 2022 @ 23:41:

Volledig mee eens dat er wellicht ook een combinatie speelt van onvoldoende ffb (fanatec csl elite) en vooral beperking van de rijder zelf :) .
Maar toch, de achterkant van de auto begon heel traag weg te glijden als op sneeuw of ijs. Zoiets vind ik bijzonder moeilijk te corrigeren in die omstandigheden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Zoef1 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 12:36:
[...]

Klein beetje liften, dat is ook exact wat ik doe. Ik bedoel: ik zit daar stabiel op ongeveer 90% van max throttle.
Je gaat van 0:03 seconden tot het moment dat je hem kwijt raakt vol gas.

Dat bovenste (en onderste) losgesneden stukje van het throttle balkje is de deadzone.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
Jimmy J. schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 13:22:
[...]
Je gaat van 0:03 seconden tot het moment dat je hem kwijt raakt vol gas.

Dat bovenste (en onderste) losgesneden stukje van het throttle balkje is de deadzone.
Het onderste en bovenste lijntje van de throttle bar is 0% en 100%, daaraan kun je zien of je een probleem hebt met je rem/gas en je deadzones, hij rijd dus inderdaad geen enkel moment op 100% gas, vandaar ook mijn comment omdat aan de balk te zien hij wel heel dicht tegen vol gas aan zit. Met 99.9% gas blijft dat bovenste streepje dus nog steeds zwart.

@Zoef1 Heb je toevallig geen telemetry file of VRS draaien ofzo?

Dit is mijn throttle trace van de league race van vorige week in lap 1, dit was bij 26c track temp dus redelijk laag en dan zat ik nog niet eens boven de 75%.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q6gCUQv1GpcKCo8qzABthDY_dDA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EfCMBGEejb4eBDj1yRk2wWWg.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozza
update is live

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• alfafranky
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 13-12-2022
Goedemiddag
Ik ben nieuw hier
Zal me even voorstellen
ik ben frank schaberg woonachtig in waddinxveen
Ben hier terecht gekomen via Robin Zuidam
Ben een rookie in het iracing ! vroeger wel op de PlayStation grantourismo gespeeld en nu net begonnen met iraching we gaan het zien hoe ik me kan ontwikkelen mis nog wel het gevoel van een echte auto !
Nou heb er zin in ben benieuwd wat jullie nieuwe seizoen brengt ! Zal veel achteraan rijden !

Groetjes frank
Pagina: 1 ... 409 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies