https://twitch.tv/magus77nl
Ik heb (nog) de legacy Porsche 911GT3 in bezit.
Heb van Lucas het advies gekregen voor de 488 GT3
[ Voor 24% gewijzigd door Frontysco op 12-03-2022 11:23 ]
Update.Niellie41 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 16:26:
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen van de JJ Spotter Pack.
Die spotter heb ik weer verwijderd, ik vond hem niet echt prettig eigenlijk. Dat accent, sommige dingen die hij zei waren vaag, schelden zonder duidelijke aanleiding. Niet echt mijn ding dus weer verwijderd.
Ik heb de ingebouwde bijgeleverde spotters allen geprobeerd en ben uitgekomen bij Darren Manning.
Voor het nieuwe GoT GT3 seizoen kun je dus niet met de 911 GT3 Cup cars rijden; je moet de GT3 R hebben. Volledige lijst:Frontysco schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 11:11:
Welke GT3 wagen is aan te raden voor komend seizoen?
Ik heb (nog) de legacy Porsche 911GT3 in bezit.
Heb van Lucas het advies gekregen voor de 488 GT3
- McLaren MP4-12C GT3
- Ford GT GT3
- Mercedes AMG GT3
- Audi R8 LMS
- BMW M4 GT3
- Lamborghini Huracán GT3 EVO
- Porsche 911 GT3 R
- Ferrari 488 GT3 Evo 2020
Het geluk is van korte duur. Textures zijn idd weer scherp, maar ik krijg gewoon geen fatsoenlijke FPS meer.Frontysco schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:48:
Ik heb het gevonden! Je hebt inderdaad (gedeeltelijk) gelijk @Niellie41 !
in de DX11 ini heb ik handmatig de MaxWorkingSetMB_64bit en VidMemMB aangepast naar mijn systeemwaarde.
GPU MB kon volgens Iracing op max 8GB, dit heb ik de ini aangepast naar 10GB.
RAM ook direct naar 32GB gezet.
Textures zijn weer smooth! Ik ben weer gelukkig (wat een ellende is dat anders zeg haha!)
Vreemd dat Iracing met 8GB niets wilt doen, lijkt wel een bugje oid.
Waar ik (zelfde auto, zelfde track) voorheen zat op 100 fps, zit ik nu (met lage settings) rond de 60-70.
Lijkt wel alsof Iracing m'n config niet snapt, om verdrietig van te worden.
Done so far:
- Clean install Nvidia drivers
- Met alle grapic instellingen in Iracing gespeeld
- Run Graphic config in the UI (dit zorgt er wel weer voor dat de textures blurry zijn. Pas ik de DXrender ini weer aan, is het goed)
- Deze Tut gevolgd : YouTube: iRacing Graphics Tutorial
- Deze FAQ's bekeken: https://support.iracing.c...tions/folders/31000114343
- Meter (F) box aangezet, geen extreme waardes
- Zet ik de quality settings op max framerate, kom ik in de pits op 75fps...
Elke vorm van advies is welkom!
Denk je leuk te upgraden naar een 3080

Thread:
https://forums.iracing.co...xed-foveated-rendering/p1
Directe link naar een goede uitleg (zat zelf ook even te zoeken op github waar te downloaden)
https://forums.iracing.co...nt/135634/#Comment_135634
@Frontysco Wat voor FPS haal je als je de monitor gebruikt ipv de Quest? En zie je dezelfde problemen in andere games?
[ Voor 3% gewijzigd door JvdS19 op 12-03-2022 15:37 ]
Is alweer een tijdje geleden dat ik een Oculus had maar kan het dan niet ergens in de Oculus software zitten?Frontysco schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 15:38:
240fps op een resolutie van 3440 x 1440 (144hz) met alle settings op max.
Daar ik heb geen ervaring mee helaas. Je zou nog mijn renderer file kunnen proberen als test?Frontysco schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 15:45:
Nee, die gebruik ik niet. Ik stream via Virtual desktop (OpenVR)
https://1drv.ms/u/s!AkpcJ5ZQU4MWgP803wB9N15Q2WNwbQ
Wel load op de GPU?Frontysco schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 16:04:
Top, ga ik zo eens proberen. Heb net iracing volledig verwijderd (ook alle data) dus het installeren duurt even...
In principe een steady 90fps, ook in AI met meerdere type auto's. Nadat ik FVR heb enabled heb ik nog wat ruimte naar boven en haal ik die 90fps ook met een vol (AI) veld op Charlotte Roval tijdens sunset (die combi kreeg mijn config op zijn knieën voorheen)Frontysco schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 16:49:
GPU load 75%
CPU load 85%
Render file van @JvdS19 doet het niet veel beter. 60-70 frame op een lege track...
Hoeveel frame haal jij met je setup @JvdS19 ?
Hoe zit het met je VR performance in andere games, als die ook slecht is dan zou je wellicht toch bij virtual desktop of de Qust moeten gaan kijken. Ik weet weinig tot niets van de Quest, kun je die nog op een andere aansluiting van je GPU plaatsen of is dat wireless?
Steady 120 fps. Met dezelfde settings binnen Iracing, wel belabberde kwaliteit vanuit Quest zelf (vooral verder weg is onscherp)
Hierna de render resolutie van Airlink naar 1.5 gezet (supersampling is dat volgens mij), werd het niet beter van, wel direct een drop naar 60fps.
Ik geeft het op voor vandaag, inmiddels al 6 uur aan het stoeien..
**Edit**
"3080 low performance" geeft bizar veel hits op Google.... 3000 serie heeft met nogal wat games, mindere performance. Ik kom identieke verhalen tegen als de mijne "2070 gaf meer FPS"
[ Voor 18% gewijzigd door Frontysco op 12-03-2022 21:08 ]
Heb er weer zin in na een seizoen met die onderstuurde boodschappen wagensDoubleoz schreef op zondag 13 maart 2022 @ 08:37:
[Afbeelding]
Vanavond gaat seizoen 2022 S2 van start op het leuke circuit van Sebring met de GT3! Wij hebben er weer enorm veel zin in!
Programma:
19:30 - 21:00 | Practice
21:00 - 21:08 | Kwalificatie
21:10 - 21:25 | Race 1
21:28 - 21:58 | Race 2 incl. top 10 reversed grid & pitstop.
Zelf ga ik proberen om het hele seizoen met de Ford GT3 te rijden.
Sebring met de GT3 is een hele lekker combo, hopelijk weer een dik startveld dan is het helemaal mooi.
Ik twijfel zelf nog welke auto ik neem. Heb nu de Audi R8 en de Mercedes AMG. Ik had ook de Ferrari GT3 maar die was verlopen en daarbij had ik net geen recht op de gratis upgrade. Maar wat dan wel als de Mercedes of Audi niet bevalt...Er is zoveel keuze in deze klasse pfff hahaSwoesh schreef op zondag 13 maart 2022 @ 10:36:
[...]
Heb er weer zin in na een seizoen met die onderstuurde boodschappen wagens![]()
Zelf ga ik proberen om het hele seizoen met de Ford GT3 te rijden.
Sebring met de GT3 is een hele lekker combo, hopelijk weer een dik startveld dan is het helemaal mooi.
Als jochie was ik een groot bewonderaar van de Lamborghini Countach. Dat was de supercar voor mij in die tijd. Echt een icoon van zijn tijd, naast de Ferrari F40. Ik weet nog goed hoe ik Test Drive speelde met de Countach en er met mijn neus bovenop heb gestaan tijdens de Italia a Zandvoort dagen. Dat is een emotie die nooit meer verdwijnt. Daarom voor mij de Huracan.
Het gevoel voor de Porsche komt via de kever. Herbie heeft daar vast ook een rol in gespeeld.
De VRS tijden voor Sebring zijn als volgt:
Audi: 1:57.471
BMW: 1:57.338
Ferrari: 1:57.089
Ford: Nog niet beschikbaar
Lamborghini: 1:57.342
Mclaren: 1:58.116
Mercedes: 1:57.247
Porsche: 1:57.498
De enige uitschieter is de Mclaren, de rest zit allemaal binnen .4 op een redelijk lange/technische baan.
Helaas ben ik bang dit niet de race game is voor mij. Ik kan niet gelijk online vond ik wel jammer dat je daarvoor meer moet racen.
Ik vondt de race beleving wel goed.
En de kosten zijn wat duurder heb een 3 maanden abonnement genomen met een code. Veel klasse zijn rookie klasse en wil ik andere klasse moet ik voor betalen.
Moet ik andere klasse en tracks voor betalen of moet ik deze vrij spelen?
Die Ford is zo hopeloos dat VRS en PDS al een tijdje terug gestopt zijn met het maken van setups ervoorSwoesh schreef op zondag 13 maart 2022 @ 11:55:
Ze hebben de laatste seizoenen heel veel tijd en moeite in de GT3 bop gestoken en deze is zeker met de special events heel goed. Qua pace zal het waarschijnlijk allemaal niet zo heel erg veel uitmaken.
De VRS tijden voor Sebring zijn als volgt:
Audi: 1:57.471
BMW: 1:57.338
Ferrari: 1:57.089
Ford: Nog niet beschikbaar
Lamborghini: 1:57.342
Mclaren: 1:58.116
Mercedes: 1:57.247
Porsche: 1:57.498
De enige uitschieter is de Mclaren, de rest zit allemaal binnen .4 op een redelijk lange/technische baan.
Moet je voor betalen.Evertt schreef op zondag 13 maart 2022 @ 13:50:
Heb gisteren Iracing geïnstalleerd.
Helaas ben ik bang dit niet de race game is voor mij. Ik kan niet gelijk online vond ik wel jammer dat je daarvoor meer moet racen.
En de kosten zijn wat duurder heb een 3 maanden abonnement genomen met een code. Veel klasse zijn rookie klasse en wil ik andere klasse moet ik voor betalen.
Je rijdt in deze sim voor een licentie alvorens je andere (snellere/moeilijkere) klassen kunt rijden. Dit is je Safety Rating (SR), wat zoveel inhoudt als hoe clean je rijdt, hoe vaak je crasht, off-track geraakt, andere racers raakt, oftewel elk incident telt negatief voor je Safety Rating. Om een licentie verder te komen moet je SR een bepaalde waarde bereiken (clean rijden dus), en of je in aanmerking komt voor een nieuwe licentie kun je zien in je profiel (klik in de iRacing UI op een van de licenties bovenaan het venster (de gekleurde vakjes met cijfers (je SR) erin)). Voor alle Rookie races heb je geen extra content nodig, dat is pas vanaf je D-license. En dan nog kun je kiezen welke serie je wilt racen en/of welke losse races je wilt rijden.
Daarnaast heb je nog je iRating. Dit bepaalt hoe snel je gemiddeld bent en wordt in iRacing gebruikt om je in te delen bij andere, gelijkwaardige rijders. In het begin zal dit wat langzamer toenemen (tenzij je een alien bent en alles wint/altijd in de top3 eindigt) en zal het lijken alsof je niet veel verder komt (vind ik). Het is dus zaak - als je serieus bent - veel te oefenen voordat je een race rijdt.
In het begin kan het weleens frustrerend zijn omdat je met anderen te maken hebt die ook fouten kunnen maken waar jij de dupe van bent. Dat is (vind ik wederom) het enige nadeel van iRacing. Vooral in den beginne wanneer je SR/licentie & iRating nog wat lager zijn en je dus automatisch tegen wat 'slechtere racers' rijdt waardoor er meer kans is op incidenten.
[ Voor 9% gewijzigd door dawg op 13-03-2022 15:00 ]
Gisteren deed de software het nog bij mij. Vandaag nog niet kunnen proberen.markisoke schreef op zondag 13 maart 2022 @ 13:35:
Nog meer mensen last van dat Kapps niet meer werkt. Mijn gevoel zegt doordat er wat Russische media zijn geblokeerd er gewoon een groot subnet is gepakt waardoor er nu dependancies niet meer kunnen worden geladen.
Goed dat je deze vragen stelt. Ik zou je graag doorverwijzen naar de WIKI op de GoT community website. Daar staat veel informatie voor als je begint met iRacing. Heb je vervolgens nog vragen, laat het gerust weten. Er zijn hier altijd mensen bereid te helpen.Evertt schreef op zondag 13 maart 2022 @ 13:50:
Heb gisteren Iracing geïnstalleerd.
https://www.got-racing.eu/?cat=68
:fill(white):strip_exif()/f/image/FLzbuizyLwd8eKhA3Ig7StNt.png?f=user_large)
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Bedankt met deze informatie kan ik wat mee.Doubleoz schreef op zondag 13 maart 2022 @ 15:55:
[...]
Goed dat je deze vragen stelt. Ik zou je graag doorverwijzen naar de WIKI op de GoT community website. Daar staat veel informatie voor als je begint met iRacing. Heb je vervolgens nog vragen, laat het gerust weten. Er zijn hier altijd mensen bereid te helpen.
https://www.got-racing.eu/?cat=68
[Afbeelding]
De kosten zijn vrij hoog.
Maar daarvoor krijg je wel een goede sim voor terug. Ben nu met een rookie cup bezig en het zit wel goed in mekaar allemaal.
Ik ga deze sim de komende tijd proberen en een kans geven.
Het is inderdaad niet goedkoop maar je hebt daar zelf ook veel invloed op. Hieronder een aantal tips:Evertt schreef op zondag 13 maart 2022 @ 16:22:
[...]
Bedankt met deze informatie kan ik wat mee.
De kosten zijn vrij hoog.
Maar daarvoor krijg je wel een goede sim voor terug. Ben nu met een rookie cup bezig en het zit wel goed in mekaar allemaal.
Ik ga deze sim de komende tijd proberen en een kans geven.
- Abonnement verlenging kan geregeld met behulp van kortingscodes.
- In de rookie klasse (MX5) hoef je niet direct extra banen aan te schaffen, daar kan je jezelf echt prima mee vermaken!
- Wil je uiteindelijk de overstap maken naar een andere klasse, probeer gericht aan te schaffen, bijvoorbeeld door te kijken welke banen populair zijn of bij meerdere klasse terugkomen. Je kunt altijd hier om advies vragen.
Daarnaast nemen naar verloop van tijd de kosten af doordat je op gegeven moment over de nodige content beschikt. Heb je uiteindelijk een bepaalde baan nog niet, dan kan je altijd die week in een andere klasse mee rijden.
Succes en heb je vragen laat het gerust weten.
Helaas, probeerde te joinen maar had allerlei problemen. Eerst werd m'n Oculus niet herkend, toen deed VoiceAttack het niet goed (microfoon werkte niet), toen werkte de Discord microfoon niet goed en toen ik dat via Virtual Desktop probeerde te fixen (omdat iedere keer iRacing 10 minuten over het laden doet met zoveel auto's wilde ik niet wéér alles afsluiten) werd het beeld in m'n VR bril zwart. Inmiddels is het 20:43 en was ik bijna een uur bezig om alles werkend te krijgen dus ik ga nu maar gewoon Battlefield spelen op een monitor, dat werkt tenminste gewoon.Arfman schreef op zondag 13 maart 2022 @ 16:07:
Ik ga ook proberen om er bij te zijn vanavond. Heb nog wel wat GT3's in de garage staan. Hopelijk rijden ze dit seizoen een beetje leuk. TCR's vind ik niks dus ik ben blij met deze keuze
Paar dagen geleden nog alles getest en werkte het gewoon ...
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Netjesdawg schreef op zondag 13 maart 2022 @ 19:04:
Of je doet zoals ik en je koopt in 2 maanden tijd 5x een bundel van 6 tracks&cars tegen 15% korting per bundel.![]()
Uhu. Vandaag ook een jaartje VRS Competitive abbo afgesloten. Ik word gewoon competitief van iRacing terwijl ik dat in het dagelijks leven helemaal niet ben. Enkel perfectionistisch. En ik ben slecht in racen heb ik gemerkt. Mijn tijden blijven nogal achter.
Hoe gebruik je van VRS die ghost, waar moet je dat bestand wat je downloadt laten eigenlijk?
[ Voor 12% gewijzigd door dawg op 13-03-2022 21:03 ]
Gehehe. Hier zijn de tijden ook niet echt snel als ik soms andere zie rijden. Maarja het blijft gewoon fundawg schreef op zondag 13 maart 2022 @ 20:59:
[...]
Uhu. Vandaag ook een jaartje VRS Competitive abbo afgesloten. Ik word gewoon competitief van iRacing terwijl ik dat in het dagelijks leven helemaal niet ben. Enkel perfectionistisch. En ik ben slecht in racen heb ik gemerkt. Mijn tijden blijven nogal achter.Rallycross ligt me vooralsnog véél beter.
Hoe gebruik je van VRS die ghost, waar moet je dat bestand wat je downloadt laten eigenlijk?
Setups heb ik nog niks mee gedaan. Dus alles is nog gewoon sprint of baseline etc

Nu wel de aston martin gt4 gekocht en toch maar de audi GT3. Die audi is nu mijn favo. lekker bakkie om mee te scheuren
Installeer 1simracing vanuit de VRS discord. Als je de iRacing simulator opstart downloadt deze automatisch de VRS settings en de ghost laps. Die kun je vervolgens in iRacing instellen (Bij Options -> Option -> Split time delta -> load + ff Display reference car aanvinken).dawg schreef op zondag 13 maart 2022 @ 20:59:
[...]
Merk op dat er in week 13 geen VRS data is. Vanaf dinsdag/woensdag weer.
[ Voor 6% gewijzigd door correcto op 13-03-2022 21:18 ]
Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)
Dat sucks.Arfman schreef op zondag 13 maart 2022 @ 20:45:
[...]
Helaas, probeerde te joinen maar had allerlei problemen. Eerst werd m'n Oculus niet herkend, toen deed VoiceAttack het niet goed (microfoon werkte niet), toen werkte de Discord microfoon niet goed en toen ik dat via Virtual Desktop probeerde te fixen (omdat iedere keer iRacing 10 minuten over het laden doet met zoveel auto's wilde ik niet wéér alles afsluiten) werd het beeld in m'n VR bril zwart. Inmiddels is het 20:43 en was ik bijna een uur bezig om alles werkend te krijgen dus ik ga nu maar gewoon Battlefield spelen op een monitor, dat werkt tenminste gewoon.
Paar dagen geleden nog alles getest en werkte het gewoon ...
Ik ontdekte dat de renderer.ini vanuit de website een andere is dan via de beta ui. Wat is dat nou weer voor iets raars.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Ik kreeg ook meldingen dat ik alles opnieuw moest doen, en dat hij een Oculus device gedetecteerd had, allemaal prima. Donderdag werkte het nog, PC is sindsdien niet of nauwelijks aangeweest, laat staan iRacing gespeeld, en zondagavond werkt het niet meer. Schiet mij maar lek.JoepW schreef op zondag 13 maart 2022 @ 22:21:
[...]
Dat sucks.
Ik ontdekte dat de renderer.ini vanuit de website een andere is dan via de beta ui. Wat is dat nou weer voor iets raars.
Balen zeg!! Wilde je weer een keer mee doen, loop je hier tegen aan...Arfman schreef op zondag 13 maart 2022 @ 22:29:
[...]
Ik kreeg ook meldingen dat ik alles opnieuw moest doen, en dat hij een Oculus device gedetecteerd had, allemaal prima. Donderdag werkte het nog, PC is sindsdien niet of nauwelijks aangeweest, laat staan iRacing gespeeld, en zondagavond werkt het niet meer. Schiet mij maar lek.
Hopelijk houdt dit je niet tegen om de volgende keer het nog eens opnieuw te proberen om mee te doen.
Heb zelf niet heel veel met de GT3 gereden voor de update en gisteren voor het eerst met de Ford maar vond het een stuk leuker rijden dan verwacht. Foutjes worden nog steeds afgestraft maar zijn een stuk beter op te vangen, vooral in de high speed bochten zoals T1 en sunset kun je nu echt vechtend de bocht door.
Banden slijtage / temperatuur leek een stuk duidelijker aanwezig, waar de drop-off voorheen een stuk minder en vooral gelijker/gemakkelijker/stabieler was had ik nu het gevoel dat de balans van de auto binnen een ronde of 5-10 erg veranderde.
Vanavond maar eens kijken of er uit de setup nog wat te halen valt, voor de Ford heb ik buiten de iracing setups nog geen setups kunnen vinden dus dat word nog een uitdaging.
Ik zal vanavond ook eens meedoen met de Index. Zat gisteren op de tripples omdat ik een paar weken lang de HMD niet op mijn hoofd kon hebben i.v.m. voorhoofdsholte ontsteking. Hopelijk heb ik die lagspikes niet.Elbaceever schreef op maandag 14 maart 2022 @ 07:24:
Bij mij gisteren ook grote performantie problemen met m'n vr set (valve index) Voorbij start / finish waren de frame drops gigantisch.
Zeker niet!Doubleoz schreef op zondag 13 maart 2022 @ 22:46:
[...]
Balen zeg!! Wilde je weer een keer mee doen, loop je hier tegen aan...
Hopelijk houdt dit je niet tegen om de volgende keer het nog eens opnieuw te proberen om mee te doen.
ben benieuwd hoe jouw performance het doet! Bij mij was het echt niet speelbaar gisteren. Tijdens de practice was het nog min of meer te doen maar in de race was het echt verschrikkelijk slecht. Ga intussen nog eens de VR recommends doornemen op het iracing forum maar vorig seizoen (pre updadate) had ik geen problemen.ZFLaSH schreef op maandag 14 maart 2022 @ 08:39:
[...]
Ik zal vanavond ook eens meedoen met de Index. Zat gisteren op de tripples omdat ik een paar weken lang de HMD niet op mijn hoofd kon hebben i.v.m. voorhoofdsholte ontsteking. Hopelijk heb ik die lagspikes niet.
Start finish stuk geeft sowieso vaak wat meer drops, gisteravond in sunset ook behoorlijke drops, met triples, scheelt weer wat als je de draw pits naar minimaal set.Elbaceever schreef op maandag 14 maart 2022 @ 11:56:
[...]
ben benieuwd hoe jouw performance het doet! Bij mij was het echt niet speelbaar gisteren. Tijdens de practice was het nog min of meer te doen maar in de race was het echt verschrikkelijk slecht. Ga intussen nog eens de VR recommends doornemen op het iracing forum maar vorig seizoen (pre updadate) had ik geen problemen.
Echt tof dat de ein-de-lijk een pit stall countdown standaard in iRacing zit.v7.30 ... under construction
I just wanted to post an update that the next update IS being worked on. The focus is on the new fuel, tire and pitroad calls that will need to be edited and added. But I'm also doing the usual of looking at other areas to expand and generally deepen the file pool. Soon.
Ik zit (nog lang) niet op hun tijden maar ik ben in een middagje al pakweg 1,5 seconde sneller geworden. Ik zit nu ongeveer 2/2,5 seconde achter de VRS tijden.
Ik denk dat er nog wel een klein beetje vanaf te schaven is, al denk ik dat de VRS tijden voor mij net wat te snel zijn. Het zijn in elk geval 100 goed bestede €€.
Ik heb ook een Index, dusver geen problemen ondervonden na de update.Elbaceever schreef op maandag 14 maart 2022 @ 11:56:
[...]
ben benieuwd hoe jouw performance het doet! Bij mij was het echt niet speelbaar gisteren. Tijdens de practice was het nog min of meer te doen maar in de race was het echt verschrikkelijk slecht. Ga intussen nog eens de VR recommends doornemen op het iracing forum maar vorig seizoen (pre updadate) had ik geen problemen.
https://forums.iracing.co...r-race-2022-season#latestiRacing CREVENTIC Endurance Series Returns for Four-Race 2022 Season
The iRacing CREVENTIC Endurance Series, a four-round team racing championship that sees iRacers team up to take on a series of 12-hour endurance events at some of the world’s premier road racing circuits, will return for the 2022 season with a new lineup of both cars and tracks. Headlined by the additions of Imola, the Porsche 911 GT3 Cup (992), and additional GT4 and Touring Car entries, the new series kicks off with a return to Circuit de Spa-Francorchamps on April 2.
2022 marks the second year of iRacing’s partnership with CREVENTIC, the organizers of the real-world 24H Series and iRacing’s NEO Endurance league. The union brings the strength of CREVENTIC’s organizational capabilities to a series that is open to all iRacing members. The four track selections represent some of the most legendary circuits in the world, while the eight eligible vehicles feature many of racing’s most iconic brands and competitive GT and touring cars.
The full CREVENTIC Endurance Series schedule is as follows:
· April 2: Circuit de Spa-Francorchamps
· June 4: Hockenheimring Baden-Württemberg
· August 6: Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari (Imola)
· October 22: Sebring International Raceway
The full CREVENTIC Endurance Series vehicle lineup is as follows:
· GT3 Cup: Porsche 911 GT3 Cup (992)
· GT4: Aston Martin Vantage GT4, BMW M4 GT4, Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport
· Touring Car: A
udi RS 3 LMS, Honda Civic Type R, Hyundai Elantra N TC, Hyundai Veloster
Interessant om te zien dat ze de GT3 klasse hebben laten vallen, maar ik denk dat dit wel de juiste keuze is. Er is al genoeg te doen voor GT3 en nu wordt de serie wat unieker.
[ Voor 4% gewijzigd door Niellie41 op 15-03-2022 10:48 ]
Afgelopen seizoen 3/3 races die we mee hebben gedaan niet de finish gehaald door grote/domme crashes maar blijven leuke races. Persoonlijk ben ik blij met de pcup ipv de GT3 maar ik ben wel benieuwd wat het voor het aantal deelnemers gaat betekenen. De broadcast slot had de laatste keren dat we mee deden maar 6 splits waarbij de onderste 3 enkel nog GT3 was.Niellie41 schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 10:46:
De Creventic Endurance Series is terug!
[...]
https://forums.iracing.co...r-race-2022-season#latest
Interessant om te zien dat ze de GT3 klasse hebben laten vallen, maar ik denk dat dit wel de juiste keuze is. Er is al genoeg te doen voor GT3 en nu wordt de serie wat unieker.

EDIT: Zo, het zooitje werkt weer. Out of the box, zonder tweaks, gewoon 90FPS zonder workarounds zoals onder Windows 11. Nu alleen de speechtraining weer doorlopen om VoiceAttack/DRE goed te kunnen gebruiken .. zucht, zou willen dat dat te backuppen/restoren was.
[ Voor 74% gewijzigd door Arfman op 16-03-2022 11:24 ]
https://developer.nvidia.com/cleanup-tool
Zelf heel veel uren zitten stoeien na een upgrade naar 3080.
Ondanks dat ik de DDU gebruikt had van Guru3d, geen succes.
Nadat ik de uninstaller pakte van Nvidia (via hun support ontvangen) en een clean install uitvoerde, problemen opgelost!
Fijn dat het bij jou ook weer goed werkt! Gisteravond even een uurtje test gereden om te kijken of er geen gekke dingen waren bij mij, maar alles lijkt het prima te doen. Zelfs de spraakherkenning werkt out of the box, zonder training. Dus als het goed is ben ik er zondag bijFrontysco schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 21:36:
Ik kan de uninstaller tool van Nvidia ook wel aanraden:
https://developer.nvidia.com/cleanup-tool
Zelf heel veel uren zitten stoeien na een upgrade naar 3080.
Ondanks dat ik de DDU gebruikt had van Guru3d, geen succes.
Nadat ik de uninstaller pakte van Nvidia (via hun support ontvangen) en een clean install uitvoerde, problemen opgelost!
:fill(white):strip_exif()/f/image/h1ZUo9ZFSokJ4Fiq0KE5worS.png?f=user_large)
Vanavond rijden we vanaf 19:30 met de Stock Cars op Interlagos. We rijden vooralsnog 3 heats van 15min ondanks de aanpassing van de official serie. We zullen dit format na een week of 2/3 evalueren en dan besluiten of we dit tot eind van het seizoen aanhouden.
Programma:
19:30 - 21:00 Open Practice
21:00 - 21:08 Lone Quali, 2 laps
21:10 - 21:25 Heat #1, 15m
21:27 - 21:42 Heat #2, 15m (Top-10 reversed)
21:44 - 21:59 Heat #3, 15m (Top-10 reversed)
Na de update heb ik 1 testsessie gestart en die deed het gewoon in VR. Ik weet nog dat ik een vraag kreeg of ik voortaan default in VR wilde starten, waarop ik die optie selecteerde. Daarna nog een sessie gestart, maar die starte in de 'normale' mode. SteamVR lijkt gewoon niet meer op te starten met een sessie. Ook als ik vooraf SteamVR start dan werkt het niet. Ik heb het volgende geprobeerd
- alle renderer files weggegooid, had geen effect
- heel de Iracing opnieuw geïnstalleerd, ook geen effect
Ik gebruik een ReverbG2 (en dus WMR) Deze staat verder gewoon aan en reageert normaal. Ik krijg op Reddit geen recente berichten gevonden van mensen met het zelfde probleem.
Iemand enig idee?
Wat zie je rechtsbovenin in de (nieuwe) UI staan, een VR bril of een monitor? Maak je gebruik van de "legacy" website of van de nieuwe UI?Thodekroo schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 13:50:
Ik hier helaas VR problemen. En aangezien dat de enige manier is waarop ik race, kan ik momenteel dus niets...
Na de update heb ik 1 testsessie gestart en die deed het gewoon in VR. Ik weet nog dat ik een vraag kreeg of ik voortaan default in VR wilde starten, waarop ik die optie selecteerde. Daarna nog een sessie gestart, maar die starte in de 'normale' mode. SteamVR lijkt gewoon niet meer op te starten met een sessie. Ook als ik vooraf SteamVR start dan werkt het niet. Ik heb het volgende geprobeerd
- alle renderer files weggegooid, had geen effect
- heel de Iracing opnieuw geïnstalleerd, ook geen effect
Ik gebruik een ReverbG2 (en dus WMR) Deze staat verder gewoon aan en reageert normaal. Ik krijg op Reddit geen recente berichten gevonden van mensen met het zelfde probleem.
Iemand enig idee?
Heb je onderstaande support pagina al doorgenomen:
https://support.iracing.c...ions/articles/31000164651
Ik vermoed dat je in de tweede screenshot in de support link het "don't show me this again" heb geselecteerd maar de default nog op monitor staat (eerste screenshot in de link). Hierdoor start die standaard op monitor en en krijg je niet meer de vraag of je VR wil.
[ Voor 10% gewijzigd door JvdS19 op 17-03-2022 14:01 ]
Denk ik ook, ik had namelijk precies hetzelfde. Eerste keer na de patch werkte het, daarna kreeg ik niet meer de vraag en startte iRacing alleen op de monitor op.JvdS19 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 13:58:
Ik vermoed dat je in de tweede screenshot in de support link het "don't show me this again" heb geselecteerd maar de default nog op monitor staat (eerste screenshot in de link). Hierdoor start die standaard op monitor en en krijg je niet meer de vraag of je VR wil.
Ohhh, dat zou het zomaar eens kunnen zijn... Ga het als ik thuis ben gelijk proberen!JvdS19 schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 13:58:
[...]
Wat zie je rechtsbovenin in de (nieuwe) UI staan, een VR bril of een monitor? Maak je gebruik van de "legacy" website of van de nieuwe UI?
Heb je onderstaande support pagina al doorgenomen:
https://support.iracing.c...ions/articles/31000164651
Ik had dit topic even terug moeten lezen denk ik, probleem verholpen!Arfman schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 14:16:
[...]
Denk ik ook, ik had namelijk precies hetzelfde. Eerste keer na de patch werkte het, daarna kreeg ik niet meer de vraag en startte iRacing alleen op de monitor op.
Dank! Ook @JvdS19
Ik heb, sinds ik terug ben naar Windows 10, ook geen enkel probleem (meer) met VR en iRacing. Zul je zien dat het zondagavond faalt maar goedZFLaSH schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 22:22:
Ik heb net 3 Races met GoT in VR gereden. Reed precies zoals ik het gewend was en geen performance issues.
Trouwens, die IMSA races (deze week op Road America), zit er in de "sprint" setup van iRacing genoeg brandstof voor een volle race? Weet iemand dat toevallig?
[ Voor 18% gewijzigd door Arfman op 18-03-2022 10:57 ]
De IMSA race heeft altijd een pitstop door gelimiteerde tank, ik zou dus altijd met een volle tank beginnen.Arfman schreef op vrijdag 18 maart 2022 @ 10:44:
[...]
Ik heb, sinds ik terug ben naar Windows 10, ook geen enkel probleem (meer) met VR en iRacing. Zul je zien dat het zondagavond faalt maar goed
Trouwens, die IMSA races (deze week op Road America), zit er in de "sprint" setup van iRacing genoeg brandstof voor een volle race? Weet iemand dat toevallig?
DriveUIMaxAspectRatio=1.800000 ; Adjust driving UI maximum aspect ratio up or down
Uit de release notes:
Interface
A new “Dash Box” display box is now available for use with the iRacing in-Sim interface.
- - Enable and disable the movable interface box by pressing the “D” key.
- - This interface element displays color-coded RPM and temperature values for the current vehicle. This may be useful as a user may not be able to see the physical dashboard at all times based on their camera or view settings. This option allows that information to be visible through the interface itself.
iRacing now handles UI scaling on ultrawide screens better.
- - We no longer treat them as triple monitors and force the UI to the center 1/3 of the screen; instead we limit the UI to roughly a 16:9 aspect ratio no matter what value is set for the current ultrawide aspect ratio.
- - On 21:9 monitors, your UI will become narrower, and on 32:9 monitors your UI will become wider. In both cases you can edit the following parameters in the [Graphics] section of the “app.ini” file for further customization:
- - - - DriveUIMaxAspectRatio=1.8 (Adjusts how wide the UI is)
- - - - SessionUIMaxAspectRatio=1.8 (Adjusts how wide the UI is)
- - - - DriveUIFullScreen=1 (Disable this logic, and allows the UI to go full-screen)
- - - - SessionUIFullScreen=1 (Disable this logic, and allows the UI to go full-screen)
Zelf geen ervaring mee maar kwam gisteren toevallig deze post tegen waar gesproken wordt over 3.5.PuntoXII schreef op zondag 20 maart 2022 @ 20:42:
ik heb een 38" lg ultrawide scherm en met de nieuwe update is er iets veranderd hoe de UI wordt weergegeven. In de release notes staat dat je deze setting moet aanpassen, maar niet naar hoeveel.... weet iemand op hoeveel je DriveUIMaxAspectRatio moet zetten om de UI weer over de volledige breedte te hebben?
DriveUIMaxAspectRatio=1.800000 ; Adjust driving UI maximum aspect ratio up or down
Uit de release notes:
Interface
A new “Dash Box” display box is now available for use with the iRacing in-Sim interface.
- - Enable and disable the movable interface box by pressing the “D” key.
- - This interface element displays color-coded RPM and temperature values for the current vehicle. This may be useful as a user may not be able to see the physical dashboard at all times based on their camera or view settings. This option allows that information to be visible through the interface itself.
iRacing now handles UI scaling on ultrawide screens better.
- - We no longer treat them as triple monitors and force the UI to the center 1/3 of the screen; instead we limit the UI to roughly a 16:9 aspect ratio no matter what value is set for the current ultrawide aspect ratio.
- - On 21:9 monitors, your UI will become narrower, and on 32:9 monitors your UI will become wider. In both cases you can edit the following parameters in the [Graphics] section of the “app.ini” file for further customization:
- - - - DriveUIMaxAspectRatio=1.8 (Adjusts how wide the UI is)
- - - - SessionUIMaxAspectRatio=1.8 (Adjusts how wide the UI is)
- - - - DriveUIFullScreen=1 (Disable this logic, and allows the UI to go full-screen)
- - - - SessionUIFullScreen=1 (Disable this logic, and allows the UI to go full-screen)
https://forums.iracing.co...nt/153847/#Comment_153847
Race 1 ging slecht. Ik was te ongeduldig met het inhalen van Robin en elimineerde mezelf. Nieuwe auto gehaald maar ging even later weer mis dus maar gestopt.
Race 2 ging beter. Geen fouten gemaakt, blijven rijden en daardoor als 12e geeindigd. Wel bijna als laatste maar goed, dat is nu eenmaal mijn pace in dit veld.
Wel nog 1 vraag. Ik rijd in VR en als ik naar beneden ga in het replay scherm (of in elk ander iRacing scherm) gaat mijn muis uit het iRacing window op m'n monitor en kan ik iRacing dus niet meer bedienen. Ik kan dus b.v. niet van camera wisselen of voor- en achteruitspoelen hierdoor. Ik heb al zitten prutsen met fullscreen, resolutie, maar niks helpt. Iemand een tip?
Maakt niet uit , waarschijnlijk is het probleem bij mij dat ik sinds vorig jaar zomer door omstandigheden op het werk een dag meer ben gaan werken .Voorheen had ik de maandag vrij en had ik genoeg tijd om te rijden / oefenen .Gebrek aan oefentijd , inzicht en talent verklaard dan die 3 seconden welArfman schreef op zondag 20 maart 2022 @ 23:41:
Ahhh sorry voor die tik dan Robin! Ik ben ook niet de man die je moet vragen voor tips over snelheid helaas, en al helemaal niet na een heel seizoen niet gereden te hebben.
Post anders eens een printscreen van VRS van een bocht waar je het meeste verliest. Het moment van remmen zegt namelijk niet altijd wat, ook andere factoren spelen een rol, bijvoorbeeld intensiteit dat je remt en daarnaast verlies je waarschijnlijk ook tijd bij het uitkomen van de bocht oftewel hoe je accelereert.Imac2011 schreef op zondag 20 maart 2022 @ 22:48:
Snap dat je me snel voorbij wilde , mijn snelheid is om te huilen .Baalde er zo van dat ik ruim 3 seconden van de top afzit en maar niet onder de 1.30 kom. Toen jij crashte tikte je mij aan en stond ik in de grindbak.Heb gelijk een disconnectje gedaan en Vrs erbij gepakt om te kijken wat ik fout doe .Terwijl er gedacht wordt dat ik aan het overdriven ben , zie ik in vrs dat ik in mijn snelste rondje bijna elke bocht te vroeg rem en te laat op het gas ga .Als ik later probeer te remmen haal ik het niet meer en eerder op het gas ga ik te wijd .Ik snap het niet helemaal meer.Vrs tutorial ook gekeken word ik niet veel wijzer van deze keer . Morgen nieuwe poging en wat meer rondjes proberen te doen.
Heeft je Playseat (want die gebruik je toch?) geen flex waardoor je niet de juiste kracht kunt geven?
Voor wat betreft overdriven heeft dit met name betrekking op de Brazilian Stock Cars. Daar wordt je heel hard afgestraft als je dit doet. Bij de GT3's is dat een stuk minder.
Als je wilt Robin, kunnen we samen eens kijken waar je het precies laat liggen. Ik ben ook geen snelheids monster, maar kan je denk ik wel helpen.Imac2011 schreef op maandag 21 maart 2022 @ 07:09:
[...]
Maakt niet uit , waarschijnlijk is het probleem bij mij dat ik sinds vorig jaar zomer door omstandigheden op het werk een dag meer ben gaan werken .Voorheen had ik de maandag vrij en had ik genoeg tijd om te rijden / oefenen .Gebrek aan oefentijd , inzicht en talent verklaard dan die 3 seconden wel
Herkenbaar, zet het venster op je pc beeldscherm op beeldvullend. Zodra je Windows muis buiten het Iracing scherm komt, verdwijnt hij uit je VR. Je kunt de resolutie laag houden, als je maar full screen (mag met borders) hebt op je beeldscherm.Arfman schreef op zondag 20 maart 2022 @ 22:17:
Wel nog 1 vraag. Ik rijd in VR en als ik naar beneden ga in het replay scherm (of in elk ander iRacing scherm) gaat mijn muis uit het iRacing window op m'n monitor en kan ik iRacing dus niet meer bedienen. Ik kan dus b.v. niet van camera wisselen of voor- en achteruitspoelen hierdoor. Ik heb al zitten prutsen met fullscreen, resolutie, maar niks helpt. Iemand een tip?
Leg ik het een beetje duidelijk uit?
Gisteren, ondanks de vele crashes van mijzelf. Excuus voor heat 1, lap 1
Toch ontzettend veel lol gehad. Ik kom lekker rond op dit circuit (dat was vorige week wel anders) en heb echt lekker gereden. Met 1:30 gemiddeld (1:29.500 snelste) niet de beste tijden en zit nog erg te zoeken hoe ik die laatste 3.5 seconden eraf krijg.
Ik ben er vanavond weer bij!
[ Voor 19% gewijzigd door Frontysco op 21-03-2022 09:13 ]
OK, neem aan dat je bedoelt dat ik eenmaal in iRacing gewoon met de muis het iRacing venster moet maximaliseren? Ga ik eens proberen, thanksFrontysco schreef op maandag 21 maart 2022 @ 08:37:
Herkenbaar, zet het venster op je pc beeldscherm op beeldvullend. Zodra je Windows muis buiten het Iracing scherm komt, verdwijnt hij uit je VR. Je kunt de resolutie laag houden, als je maar full screen (mag met borders) hebt op je beeldscherm.
Als je die beeldvullend zet, ben je ervan af.
Ik heb het scherm nooit gemaximaliseerd. Ik draai iRacing op 1024x768 in een windowtje en ik heb mijn scherm met allerlei zaken open staan. Dat doe ik omdat ik ook zaken zoals discord en Telegram / Whatsapp in VR zichtbaar heb (aanuit schakelbaar). Eigenlijk nooit issues dat ik de muis kwijt ben.Arfman schreef op maandag 21 maart 2022 @ 10:17:
[...]
OK, neem aan dat je bedoelt dat ik eenmaal in iRacing gewoon met de muis het iRacing venster moet maximaliseren? Ga ik eens proberen, thanks
[ Voor 5% gewijzigd door SlaadjeBla op 21-03-2022 13:43 ]
10392:20% off - 40+ Piece Club
PR40PIECECLUB - Purchase any 40 pieces of paid content (cars or tracks) and receive a 20% discount from that point forward.
Gehehe ik ken het. Weekend ook weer 3 tracks erbij gekocht.....
- silverstone
- interlagos
- le mans (moest ik gewoon keer hebben en tja, het is le mans
Trots dat ik de 1e race zonder schade gereden heb... Karma... 2e race in de 1e bocht eruit haha!
Ik rijd zuiver in VR, vind het soms lastig om te horen wie nu praat.
Is dit de overlay die (sommige van) jullie gebruiken om Discord in VR te zien?
https://store.steampowere...VR_Discord_Notifications/
Ik heb het volledige discord in VR. Dit doe ik via Crewchief en steamvr overlays. Die schakel ik aan/uit met een buttonbox. Als je wilt kan ik je dit wel laten zien als we in discord zitten.Frontysco schreef op maandag 21 maart 2022 @ 22:13:
Was weer tof heren!
Trots dat ik de 1e race zonder schade gereden heb... Karma... 2e race in de 1e bocht eruit haha!
Ik heb hetzelfde probleem. Ik rij alleen maar in VR en hoor de stemmen wel maar zie niet wie er praat. Ik heb nog geen enkele manier gevonden om met een Oculus VR headset betrouwbaar Discord notificaties te krijgen zonder SteamVR workarounds/hacks (geen zin in, niet betrouwbaar genoeg en kost performance).Frontysco schreef op maandag 21 maart 2022 @ 22:13:
Was weer tof heren!
hier hetzelfde probleem, ik schuif graag ook aanFrontysco schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:15:
Lijkt me fijn @ZFLaSH . Wellicht kan @Arfman dan ook aanschuiven, mogelijk heeft hij er wat aan. Wanneer stel je voor?
Ik zal kijken of ik morgen even op discord van tweakers kan zijn
Ik red het vandaag niet. Ben je er zondag avond?ZFLaSH schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 19:32:
Ik ben rond 20:00 even online en zal op de tweakers discord zijn.
Wellicht kan deze tutorial al helpen? YouTube: How To Get Overlays/Chat In Oculus | iRacing VR | Oculus Rift SFrontysco schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 19:50:
[...]
Ik red het vandaag niet. Ben je er zondag avond?
Misschien. Er was niemand gisteren, dus ik was lekker in de stockcar aan het racen. Erg leuke en uitdagende combi vanavond bij de Donderdag GoT Avond: Stockcar op de Red Bull Ring!Frontysco schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 19:50:
[...]
Ik red het vandaag niet. Ben je er zondag avond?
:fill(white):strip_exif()/f/image/h1ZUo9ZFSokJ4Fiq0KE5worS.png?f=user_large)
Vanavond rijden we vanaf 19:30 met de Stock Cars op de Red Bull Ring! Een mooie combinatie met verschillende rechte stukken om de push to pass mogelijkheid in te zetten. We verwachten weer intense battles!
Programma:
19:30 - 21:00 Open Practice
21:00 - 21:08 Lone Quali, 2 laps
21:10 - 21:25 Heat #1, 15m
21:27 - 21:42 Heat #2, 15m (Top-10 reversed)
21:44 - 21:59 Heat #3, 15m (Top-10 reversed)
Veel cleaner racing vanaf C license merk ik al. Heerlijke races waren dit. En wat rijdt de Porsche 992 Cup fijn.
/nutteloze info.
[ Voor 9% gewijzigd door dawg op 25-03-2022 16:14 ]
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen