iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 403 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Frontysco schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 21:42:
Ik kom zojuist de mogelijkheid tegen om als 'ghost' mee te rijden in een race. Soort van practice maar dan met echte personen. Wist niet dat het bestond, er gaaf!

Zie YouTube: 5 Practice Pro Tips for iRacing
Yup toen ik dat de 1e keer was ik wel bang dat ik een crash zo triggeren, maar kwam er toen achter, wacht ik ben een spook......
Maar het is wel een erg toffe functie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:55

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rvD1igNmFX2cRLznZcpN7hzuVgQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zSzJFHORyIyZvPT28gWJfWYF.jpg?f=fotoalbum_large

Vanavond en morgen rijden we met de TCRs op Oulton Park - Island!

Programma:
19:30 - 21:00 | Practice
21:00 - 21:08 | Kwalificatie
21:10 - 21:25 | Race 1
21:28 - 21:58 | Race 2 incl. top 10 reversed grid & pitstop.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:12
Cool! Ik ga een poging doen erbij te zijn. Gisteren PC opnieuw geïnstalleerd naar Win11. Iracing en zo is allemaal weer geïnstalleerd, maar heb VR nog niet getest. Vind het echt tof dat jullie dat zo goed organiseren!

Wie betaald trouwens de kosten voor de hosting van Iracing? Neem aan dat ik daar ook wat kan bijdragen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Frontysco schreef op zondag 20 februari 2022 @ 10:12:
Cool! Ik ga een poging doen erbij te zijn. Gisteren PC opnieuw geïnstalleerd naar Win11. Iracing en zo is allemaal weer geïnstalleerd, maar heb VR nog niet getest. Vind het echt tof dat jullie dat zo goed organiseren!

Wie betaald trouwens de kosten voor de hosting van Iracing? Neem aan dat ik daar ook wat kan bijdragen?
De GoT iRacing community betaald de kosten van de races, maar ook overige kosten zoals bijvoorbeeld hosting van de website door vrijwillige donaties en door referral inkomsten van nieuwe leden. De coördinatie gaat geheel op vrijwillige basis. Periodiek leggen we verantwoording af over de inkomsten en uitgaven.

Uiteraard mag je ook een vrijwillige bijdrage doen. Je kunt Lucas Gerrijts iRacing dollars overmaken aangezien we zijn account gebruiken voor het organiseren van de wekelijkse GoT races.

https://members.iracing.com/membersite/member/Recharge.do via de optie 'Gift iRacing dollars'

Dank alvast!

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• WiseGuy!
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-09 15:16
Hi, ik speel al jaren verschillende sims en heb me deze week toch ook een keer iRacing cadeau gedaan. :*)

Aangenaam kennis te maken dus, wie weet racen we eens met en tegen elkaar!

we only make way for the man who boldly pushes past us

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
WiseGuy! schreef op zondag 20 februari 2022 @ 16:07:
Hi, ik speel al jaren verschillende sims en heb me deze week toch ook een keer iRacing cadeau gedaan. :*)

Aangenaam kennis te maken dus, wie weet racen we eens met en tegen elkaar!
Welkom! Je hebt zojuist een e-mail ontvangen met alle benodigde informatie!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Th4M45ta
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-08 20:49
Doubleoz schreef op zondag 20 februari 2022 @ 09:29:
[Afbeelding]

Vanavond en morgen rijden we met de TCRs op Oulton Park - Island!

Programma:
Is het ook een beetje voor beginners bij te benen?
Ben veel met iracing bezig geweest en weet wel netjes te racen en kan ruimte houden voor mensen die sneller zijn en respectvol kunnen racen.

Ik wil wel heel graag bij een League namelijk maar wordt soms een beetje zenuwachtig van de niveaus enzo :P.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frontysco
Gewoon lekker mee doen. Top vandaag reed 1:26. Ik als leek ong op 1:29 (1:28.500 snelst).

Genoeg lol gehad, zeker de strijd met Emiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
Wat @Frontysco zegt, gewoon mee doen, het niveau ligt redelijk hoog maar de instelling van de meesten is toch om plezier te hebben en elkaar te helpen / van elkaar te leren. Er valt niks te winnen of verliezen dus wat mij betreft hoe groter het startveld hoe leuker het word ongeacht de niveaus.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Th4M45ta schreef op zondag 20 februari 2022 @ 19:38:
[...]

Is het ook een beetje voor beginners bij te benen?
Ben veel met iracing bezig geweest en weet wel netjes te racen en kan ruimte houden voor mensen die sneller zijn en respectvol kunnen racen.

Ik wil wel heel graag bij een League namelijk maar wordt soms een beetje zenuwachtig van de niveaus enzo :P.
We hebben deelnemers van verschillende niveaus. Je kunt altijd de practice mee rijden en dan nog besluiten of je ook aan de race mee doet. In de practice krijg je dan een beeld of je qua snelheid met anderen kunt mee komen of niet. Daarnaast is het sowieso leerzaam om mee te doen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elknic
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:23
Ik kan ook zeker niet meekomen met de snelsten.

Maar meestal zijn er achterin nog wel 1 of 2 met hetzelfde tempo waarmee dan leuk te racen is.

(My iRacing)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
20 minuten iedereen clean aan het racen, laatste bocht, nog paar meter te gaan.......
Klapt er 1 in de muur en neemt halve veld meeee.... zucht... :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/38zzWroR5-2x3Xed-j-iOlbZV1g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vf3aVOlpyVFgrY3B3Ge8E0h5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:31
Paulus07 schreef op maandag 21 februari 2022 @ 23:11:
20 minuten iedereen clean aan het racen, laatste bocht, nog paar meter te gaan.......

[Afbeelding]
"Go bowling" staat er ook op de reclameborden _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 16-09 14:59

TiemenC

iRacing

[Afbeelding]
Zo ben ik gisteren op Daytona (Class C) nog van plek 12 naar plek 4 gereden in de laatste bocht :9 .

Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Werd in deze race gelukkig nog 5e. Rolde wel als een slak over de lijn, maar ach, heb het gehaald :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knetterhard
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-09 20:37

Knetterhard

Dedicated

correcto schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 09:09:
[...]

"Go bowling" staat er ook op de reclameborden _O-
Hahaha echt he =D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

[Afbeelding]
Ugh. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d6XsrymITtYr53pdeN-U7ERAiJA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zoY1vE4TxATgkcPdkQDbMBs5.png?f=fotoalbum_large

Het draftfestijn met de MX-5 gaat nog een weekje door. Vanavond rijden we op Red Bull Ring met de MX-5!
Vorige week op Monza leverde het draften briljante finishes op en strategische races. Vanavond weer?

Programma:

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:22

Niellie41

[object Object]

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Grappig. Ik had het in vorige sims nooit zo duidelijk door maar in iRacing blijkt echt duidelijk wanneer een auto je totaal niet ligt. :+

Zo heb ik inmiddels een gezonde hekel gekregen aan de BMW M4 GT4. :P
Ik heb ook de Porsche 718 Cayman GT4 maar daar heb ik nog niet in gereden. Ik hoop dat die mij beter ligt dan de BMW.

TCR, GT3 en Rallycross liggen me tot nu toe nog het beste.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rvD1igNmFX2cRLznZcpN7hzuVgQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zSzJFHORyIyZvPT28gWJfWYF.jpg?f=fotoalbum_large

Alweer de laatste officiële week van het seizoen 2021 S1! Tijdens ons GoT Weekly Tournement rijden we met de TCR op Laguna Seca!

Programma:

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Frontysco
Vandaag 4 tal races gedaan op Laguna Seca met de Hyundai. Veel uurtjes gereden en kreeg er steeds meer plezier in (steeds stabielere tijden).

Net afgesloten met een pole! :*) Op pole gestart en dit 10 rondes weten vol te houden, wat gaaf!
Nog steeds wel dik 2 seconden van jullie snelste tijden af, maar het komt met beetjes!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Frontysco schreef op dinsdag 1 maart 2022 @ 21:27:
Vandaag 4 tal races gedaan op Laguna Seca met de Hyundai. Veel uurtjes gereden en kreeg er steeds meer plezier in (steeds stabielere tijden).

Net afgesloten met een pole! :*) Op pole gestart en dit 10 rondes weten vol te houden, wat gaaf!
Nog steeds wel dik 2 seconden van jullie snelste tijden af, maar het komt met beetjes!
Goed bezig! Staar je vooral niet blind op de tijden die sommige rijden binnen de GoT community. Het belangrijkste is dat je er plezier in hebt en uiteindelijk zit je in de splits ingedeeld met mannen die ongeveer hetzelfde tempo rijden. Zeker in de eerste periode is de leercurve nog erg stijl maar door ervaring op te doen zal het steeds wat beter gaan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elknic
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:23
Hmm, blijkbaar niet goed opgelet. Abbonnement verloopt over paar dagen.
Meestal maak ik gebruik van zo'n black friday aanbieding of zo.

Iemand enig idee of je nog een "kom terug" aanbieding krijgt als je abo een tijdje is verlopen?

(My iRacing)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

elknic schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 08:51:
Hmm, blijkbaar niet goed opgelet. Abbonnement verloopt over paar dagen.
Meestal maak ik gebruik van zo'n black friday aanbieding of zo.

Iemand enig idee of je nog een "kom terug" aanbieding krijgt als je abo een tijdje is verlopen?
Die zijn er wel. Hoe vaak en wanneer, geen idee.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b3_gJ01_2XnifI-FEBj-JDEppjA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MjHiT9mej5hh3dRExeVZgxRW.png?f=user_large

Over een steile leercurve gesproken, lekker bezig @Frontysco!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Welk (bijgeleverd) voicepack voor de spotter gebruiken jullie eigenlijk? Of gebruiken jullie de ingebouwde spotter niet maar bijvoorbeeld Crewchief of DRE? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
dawg schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:11:
Welk (bijgeleverd) voicepack voor de spotter gebruiken jullie eigenlijk? Of gebruiken jullie de ingebouwde spotter niet maar bijvoorbeeld Crewchief of DRE? :)
Ik gebruik twee spotters namelijk crewchief en met dank aan @Niellie41 ook Jimmy Johnson Spotter Pack

http://www.dwarehouse.com/

Ze vullen elkaar goed aan en het voordeel van de JJ spotter pack is dat deze standaard aan staat, dus ik in ieder geval een spotter heb wanneer ik crewchief vergeet aan te zetten :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

dawg schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:11:
Zoals gezegd, gebruik ik (al jaren) de Jimmie Johnson Spotter Cuss Pack. Werkt goed voor zowel oval als road.

Schrik niet van de 'cuss' versie. Het is niet dat die heel de tijd loopt te vloeken en te tieren, dat doe die heel af en toe. Bijvoorbeeld als je een slow down krijgt: "keep that bitch on track". Maar ook niet altijd want elke trigger heeft heel veel varianten. Zo heeft '1 to green' al 100 varianten. Of 'blown engine' 21 varianten + 8 'cuss' varianten waar er uit gekozen wordt.

Ik heb nooit verder gekeken naar DRE of Crewchief omdat ik niet het idee heb dat ik iets mis.

[ Voor 12% gewijzigd door Niellie41 op 02-03-2022 12:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Niellie41 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:24:
[...]

Zoals gezegd, gebruik ik (al jaren) de Jimmie Johnson Spotter Cuss Pack. Werkt goed voor zowel oval als road.

Schrik niet van de 'cuss' versie. Het is niet dat die heel de tijd loopt te vloeken en te tieren, dat doe die heel af en toe. Bijvoorbeeld als je een slow down krijgt: "keep that bitch on track".

Ik heb nooit verder gekeken naar DRE of Crewchief omdat ik niet het idee heb dat ik iets mis.
Haha daar schrik ik niet van hoor, ik heb profanity in Crewchief ook ingeschakeld. ;)

Maar ik ben overgestapt naar de ingebouwde spotter omdat die toch net wat meer relevante zaken aangeeft t.o.v. Crewchief, vandaar dat ik nieuwsgierig was/ben naar wat andere Tweakende iRacers gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Die tere Amerikaanse oortjes kunnen scheldwoorden natuurlijk niet aan.

Racers IRL ondertussen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Werkt Jimmie Johnson ook goed met Rallycross trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
dawg schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:33:
[...]

Haha daar schrik ik niet van hoor, ik heb profanity in Crewchief ook ingeschakeld. ;)

Maar ik ben overgestapt naar de ingebouwde spotter omdat die toch net wat meer relevante zaken aangeeft t.o.v. Crewchief, vandaar dat ik nieuwsgierig was/ben naar wat andere Tweakende iRacers gebruiken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I8YiKUr6ho36xTrCWuvzafQdjUE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XTERBgakeGIq6816Jg1fbh2r.png?f=fotoalbum_large

Die JJ spotter vervangt dus de interne spotter en geeft dus nog meer relevante informatie.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

dawg schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:39:
Werkt Jimmie Johnson ook goed met Rallycross trouwens?
Geen idee. Ik heb ooit eens enkele dirt truck races gedaan. Misschien dat je wat de audio over joker laps mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Dank heren. Zal het straks eens even testen met rallycross. Anders denk ik dat ik toch een bijgeleverd voicepack blijf gebruiken. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frontysco
Goede tips! Ik gebruik nog de default spotters, die is niet zo chatty, al staat de chattiness op high. Ik ga de JJ pack eens proberen.

Ik zie net dat de Nvidia 3080 onder mijn max budget is uitgekomen, direct besteld!
Zal vast wat extra frames schelen in VR tov 2070 Super OC :+

[ Voor 35% gewijzigd door Frontysco op 02-03-2022 14:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen van de JJ Spotter Pack. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
hmmmmm, wat zal de verrassing zijn? Nieuwe auto of track? Regen? .......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Regen verwacht ik nog niet en is ook geen content.

Waarschijnlijk een nieuwe auto en/of baan.

Ze hebben de line-up voor de N24 nog niet aangekondigd omdat er een auto aankomt die de line-up kan veranderen. Bron: Greg West op het forum.

Edit: misschien die Brazilian Stock Cars, want Kanaän komt uit Brazilië?

[ Voor 13% gewijzigd door Niellie41 op 02-03-2022 17:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Niellie41 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 16:26:
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen van de JJ Spotter Pack. :)
Mijn interesse is ook gewekt, heb 'm geïnstalleerd.

Edit: @Niellie41 na m'n eerste Virtual Oval avontuur; kan nog weinig over het spotter pack zeggen want er waren geen cautions en ik kwam al gauw in niemandsland terecht :')

[ Voor 27% gewijzigd door TiemenC op 02-03-2022 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:20

Arfman

Drome!

Paulus07 schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 16:35:
hmmmmm, wat zal de verrassing zijn? Nieuwe auto of track? Regen? .......

[Twitter]
Bij Kanaän denk ik aan ovals? Geen idee verder, al weken niet op het forum gekeken (of in de rig gezeten).

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

2 banen aangekondigd door Greg Hill:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FM5NZ2YXwAAvwq2?format=jpg&name=4096x4096

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FM5NZ2FXEAQh-M4?format=jpg&name=4096x4096

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

De 2e baan is Winton, Australië. Je ziet bocht 1, 2 (Chicane) en verderop bocht 3 (90gr rechts).
Voor het oog geen knappe baan. Compleet vlak, niet zo ver van de Australische woestrijn af (altijd gortdroog) en vrij simpel qua layout. V8 Supercars rijdt er meestal in mei, wat in de "herst" voor hun. Maar dan nog is het meestal gortdroog, wel erg winderig.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-09 11:08
Doubleoz schreef op woensdag 2 maart 2022 @ 12:15:
[...]
Ze vullen elkaar goed aan en het voordeel van de JJ spotter pack is dat deze standaard aan staat, dus ik in ieder geval een spotter heb wanneer ik crewchief vergeet aan te zetten :)
Gebruik je geen Iracing manager dan? Hiermee zet ik automatisch true drive, vrs, crew Chief, Simhub en trading paint aan zodra Iracing start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Luckeh schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:07:
[...]

De 2e baan is Winton, Australië. Je ziet bocht 1, 2 (Chicane) en verderop bocht 3 (90gr rechts).
Voor het oog geen knappe baan. Compleet vlak, niet zo ver van de Australische woestrijn af (altijd gortdroog) en vrij simpel qua layout. V8 Supercars rijdt er meestal in mei, wat in de "herst" voor hun. Maar dan nog is het meestal gortdroog, wel erg winderig.
Het staat ook op het gebouw en rechtsboven in de hoek. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
Ik hoop dat iRacing een keer Sportsland Sugo in Japan toevoegt, dat was mijn favoriete track in Project Cars2 vroeger, veel hoogte verschillen, schitterende ligging, een fantastische flow en de laatste doordraai bocht is epic.
YouTube: Super Formula Onboard 2014 Rd6 Sportsland Sugo A.Lotterer

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Thodekroo schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 09:09:
[...]

Gebruik je geen Iracing manager dan? Hiermee zet ik automatisch true drive, vrs, crew Chief, Simhub en trading paint aan zodra Iracing start.
Jawel, maar ik moet binnen crew chief nog altijd handmatig de knop 'start application' indrukken omdat ik in de properties niet weet welke setting dit is :D

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rv3
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16-09 09:43

rv3

Doubleoz schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 12:43:
[...]

Jawel, maar ik moet binnen crew chief nog altijd handmatig de knop 'start application' indrukken omdat ik in de properties niet weet welke setting dit is :D
Run immediately (boolean)

Simpel te vinden als je zoekt op run, of filter op category UI :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
rv3 schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 13:14:
[...]

Run immediately (boolean)

Simpel te vinden als je zoekt op run, of filter op category UI :)
Thanks! Ik wist niet goed waar ik op moest zoeken en er zijn zoveel settings dat het een aardige speurtocht werd :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R1I6rxijVEz255Sal6Uqo2cPzI8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fPQR9eO7vNryI9mIqst8lJou.png?f=fotoalbum_large

Vanavond de laatste MX5 race van het seizoen op het mooie Catalunya!

Programma:

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 09:21
Doubleoz schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 17:54:
[Afbeelding]

Vanavond de laatste MX5 race van het seizoen op het mooie Catalunya!

Programma:
Vanavond komt denk ik nog net te vroeg (m'n rig ligt nog goed deels uit elkaar) maar ik hoop volgende week weer eens een keertje aan te kunnen schuiven (en hopen dat ik nog iets van snelheid heb na 3 maanden stilstand :') )

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
kroegtijger schreef op donderdag 3 maart 2022 @ 18:13:
[...]

Vanavond komt denk ik nog net te vroeg (m'n rig ligt nog goed deels uit elkaar) maar ik hoop volgende week weer eens een keertje aan te kunnen schuiven (en hopen dat ik nog iets van snelheid heb na 3 maanden stilstand :') )
Vanaf volgende week rijden we alleen niet meer in de MX5 tijdens de GoT league want dan is het week 13 en daarna kiezen we nieuwe series om te volgen :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
https://www.reddit.com/r/...y_coming_soon_to_iracing/
Magny-Cours most likely coming soon to iRacing according to their website
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oh8uBuwwzGByck3z8-kC1og-NGM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/p5VubPxwUW3FzplgsvsJQqjy.png?f=fotoalbum_large

Coming soon staat erop in het frans op: https://www.circuitmagnycours.com/e-sport-sim-racing/

[ Voor 7% gewijzigd door Paulus07 op 04-03-2022 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GK86
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15-09 10:36

GK86

Heusinkveld Engineering

Ah dat is mooi, vind ik een mooie baan. Vele uren plezier beleefd op de nieuwe en oude variant van Magny Cours met GP3, GP4, GTR, GTR2 en de SimBin Race series :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/840KXw2xFlrZEgOi3VroZ3rFEkE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5yQjzFAUFyuHDlE1QBitbuqt.png?f=user_large

Zoals jullie van ons zijn gewend organiseren we in week 13 weer een tweetal madness avonden. Het programma ziet er als volgt uit:

Sessie #1: Silverstone International met 7 wagens (3x TCR, 2x GT4, Beetle Light, Nascar Ford Fusion)
19:30 - 20:15 Open Practice
20:15 - 20:20 Open Quali
20:20 - 20:35 Heat #1
20:37 - 20:52 Heat #2 (Reversed Grid)

Sessie #2: Phoenix GP Oval met 5 wagens (Fast class: LMP2, Lotus 79 met 10 lap fuel restrictie en Slow Class Radical, Indy Pro en GT3).
20:40 - 21:10 Open Practice
21:10 - 21:15 Open Quali
21:17 - 21:29 Race (13m of 30laps)

Sessie #3: Lanier Dirt Oval met VW Beetle
21:15 - 21:45 Open Quali
21:45 - 21:55 Race (10m)

Voor de maandag zullen we vooralsnog hetzelfde programma aanhouden als de zondag waarbij je dan natuurlijk de mogelijkheid hebt om een andere auto te kiezen. Maar het kan best zijn dat we een last minute aanpassing doorvoeren, dus laat je verrassen 😁

Hopelijk tot morgen en/of anders maandag!

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
2022 Season 2 Release Notes [Pre-Release]
https://forums.iracing.co...release-notes-pre-release
iRacing 2022 Season 2 is here! Get ready to expand your garage - this Release features a whopping SIX brand new cars (Aston Martin Vantage GT4, Hyundai Veloster, iRacing Formula iR-04, NASCAR Buick LeSabre - 1987, Stock Car Pro Series Toyota Corolla, and the Stock Car Pro Series Chevrolet Cruze), two brand new tracks (Federated Auto Parts Raceway at I-55, and Winton Motor Raceway), and 10 new pieces of content for AI Racing. The New Damage Model is coming pre-enabled on all new content except for the Stock Car Pro Series Cars. The NetCode system has received a little TLC, and the Multiple Tire Compound system has been fully developed. We’ve applied some new aerodynamic and tire knowledge to the GT3 Class Cars. Also, the NASCAR Camping World Trucks have been updated to their 2022 NASCAR Season specs, including a top-to-bottom full art upgrade for the Toyota Tundra TRD Pro. There should be something for everyone, welcome to iRacing 2022 Season 2!
Meer info in de link

[ Voor 78% gewijzigd door Paulus07 op 05-03-2022 19:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FNHS7sZWUAoB35t?format=jpg&name=small

[ Voor 38% gewijzigd door Paulus07 op 05-03-2022 21:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:14
iRacing Formula iR-04

NEW CAR!
  • The iRacing Formula iR-04, an open-wheeled road car, is now available for purchase and use!
  • The iRacing Formula iR-04 has been developed in conjunction with the global effort to massively increase the participation of motorsport worldwide. Following the introduction of a second generation entry level open wheel formula in 2022, the iRacing Formula iR-04 benefits from the same level of analysis, detail, data, and testing as our members have come to expect while the genericized model allows for use by national clubs world-over without manufacturer conflicts.
De tweede "fantasy" auto in iRacing. Ik word niet zo enthousiast van deze ontwikkeling in een simulator, hoewel ik het vanuit commercieel oogpunt best begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
SlaadjeBla schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 22:02:
[...]

De tweede "fantasy" auto in iRacing. Ik word niet zo enthousiast van deze ontwikkeling in een simulator, hoewel ik het vanuit commercieel oogpunt best begrijp.
Het is gewoon een F4, waarom is het een "fantasy" auto?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Doubleoz schreef op zaterdag 5 maart 2022 @ 17:10:
[Afbeelding]

Zoals jullie van ons zijn gewend organiseren we in week 13 weer een tweetal madness avonden. Het programma ziet er als volgt uit:

Sessie #1: Silverstone International met 7 wagens (3x TCR, 2x GT4, Beetle Light, Nascar Ford Fusion)
19:30 - 20:15 Open Practice
20:15 - 20:20 Open Quali
20:20 - 20:35 Heat #1
20:37 - 20:52 Heat #2 (Reversed Grid)

Sessie #2: Phoenix GP Oval met 5 wagens (Fast class: LMP2, Lotus 79 met 10 lap fuel restrictie en Slow Class Radical, Indy Pro en GT3).
20:40 - 21:10 Open Practice
21:10 - 21:15 Open Quali
21:17 - 21:29 Race (13m of 30laps)

Sessie #3: Lanier Dirt Oval met VW Beetle
21:15 - 21:45 Open Quali
21:45 - 21:55 Race (10m)

Voor de maandag zullen we vooralsnog hetzelfde programma aanhouden als de zondag waarbij je dan natuurlijk de mogelijkheid hebt om een andere auto te kiezen. Maar het kan best zijn dat we een last minute aanpassing doorvoeren, dus laat je verrassen 😁

Hopelijk tot morgen en/of anders maandag!
Nog een paar opmerkingen over de Week 13 Madness van vanavond en morgen!

Sessie 1 & 2 zijn niet multiclass: de auto's worden zo gebalanceerd dat ze over een race ongeveer even snel zijn. Je mag dus tegen iedereen racen.

Je hoeft niet alle auto's te kopen, 1 auto bezitten is genoeg (de VW Beetle is gratis).

In principe mag iedereen de auto vrij kiezen. Het zou wel zo leuk zijn om een gemengd veld te krijgen, dus als je even kijkt (of vraagt) welke auto's er al gekozen zijn is het leuk om juist een andere te kiezen!

Voor sessie 1 verwachten we dat de VW Beetle de snelste keuze zal zijn (maar het verschil zal klein zijn). Voor de snellere mensen die regelmatig in de top 5-10 mee rijden zou het leuk zijn om juist een langzamere auto te kiezen, gewoon voor de uitdaging en om de iets langzamere mensen een kans op de winst te geven.

De auto's zullen op andere plekken op de baan hun snelheid halen, let dus op in de bochten want jij kan wellicht veel harder door de bocht!

In sessie 2 op de oval zal de "snelle" groep auto's een flink aantal stops moeten maken. Deze zijn op de baan veel sneller maar verliezen het dus door de pitstops. De langzamere groep zal niet hoeven te stoppen. Als het goed is komt iedereen aan het eind van de race weer gelijk uit, dus ook hier geldt geen multiclass: je raced tegen iedereen!
Let wel op dat de snellere auto's echt veel sneller zijn dus het is niet handig om die te blocken.

We rijden de hele avond zonder damage en zonder blauwe vlaggen, mocht er een ongeluk gebeuren dan kun je dus gewoon weer aansluiten. Hou het wel leuk:
- Ga niet rammen of anders rijden dan normaal puur omdat damage uit staat, dit maakt het racen niet leuker.
- Na een crash of ronde achterstand mag je weer aansluiten, maar het is niet handig om vooraan in te voegen, doe dat liever ergens achteraan of achter een groepje.

En nog voor de duidelijkheid: de track keuzes zijn als volgt:

- Sessie 1: moderne Silverstone (niet legacy)
- Sessie 2: legacy Phoenix Raceway - 2008 (gratis)
- Sessie 3: Lanier dirt (gratis)

Hopelijk tot straks!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

@Luckeh @Doubleoz

Zijn deze GoT races ook terug te kijken via YouTube? Ik vind het leuk om af en toe een iRace te kijken, vooral als het Tweakers betreft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Ik weet dat @JoepW nog weleens wat streamde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G25jh3aMHB5vUqjdo4ON9d0PnkM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/L2pYWtCX7P7qEeynLj6SXWPK.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 71% gewijzigd door Paulus07 op 06-03-2022 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
NickThissen schreef op zondag 6 maart 2022 @ 13:37:
[...]

Het is gewoon een F4, waarom is het een "fantasy" auto?
Omdat deze auto volgens mij net als de IR-01 alleen op papier bestaat. Deze auto bestaat en rijdt niet echt.

Ik weet wel dat de F4 gehomologeerde wagens heeft en dat daardoor veel data wel beschikbaar en overdraagbaar is (vandaar "fantasy" tussen haakjes), maar dit voelt voor mij toch minder echt dan bijvoorbeeld de W12 die in samenwerking met Mercedes gemaakt is of andere auto's waar veel real-life data van beschikbaar is.

Ik realiseer me ook wel dat ik nooit het verschil zou kunnen beoordelen, maar in een simulatie wil ik een zo natuurgetrouwe weergave en echt in de auto zitten en dat voelt toch anders als er een generiek model wordt gebruikt in plaats van een werkelijk model. Het is een gevoel, emotie. Het doet voor mij wat afbreuk aan de simulatie, omdat ik dan weet dat ik niet in een auto rijd waarin ooit iemand daadwerkelijk gereden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
dawg schreef op zondag 6 maart 2022 @ 19:16:
@Luckeh @Doubleoz

Zijn deze GoT races ook terug te kijken via YouTube? Ik vind het leuk om af en toe een iRace te kijken, vooral als het Tweakers betreft. :)
Nee niet via Youtube maar Jim heeft z'n Twitch altijd aan staat als hij mee doet en Lucas idem

https://www.twitch.tv/jimhertroijs
https://www.twitch.tv/gerrijts

Mogelijk ook nog meer deelnemers maar daarvan ken ik de Twitch channel niet. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
SlaadjeBla schreef op zondag 6 maart 2022 @ 20:19:
[...]

Omdat deze auto volgens mij net als de IR-01 alleen op papier bestaat. Deze auto bestaat en rijdt niet echt.

Ik weet wel dat de F4 gehomologeerde wagens heeft en dat daardoor veel data wel beschikbaar en overdraagbaar is (vandaar "fantasy" tussen haakjes), maar dit voelt voor mij toch minder echt dan bijvoorbeeld de W12 die in samenwerking met Mercedes gemaakt is of andere auto's waar veel real-life data van beschikbaar is.

Ik realiseer me ook wel dat ik nooit het verschil zou kunnen beoordelen, maar in een simulatie wil ik een zo natuurgetrouwe weergave en echt in de auto zitten en dat voelt toch anders als er een generiek model wordt gebruikt in plaats van een werkelijk model. Het is een gevoel, emotie. Het doet voor mij wat afbreuk aan de simulatie, omdat ik dan weet dat ik niet in een auto rijd waarin ooit iemand daadwerkelijk gereden heeft.
Misschien heb ik het mis hoor, maar volgens mij zijn er tig F4 auto's, en is dit er gewoon een van? Alleen hebben ze hem niet de "FIA F4" naam gegeven bijvoorbeeld maar hun eigen naam. Ik weet ook vrij zeker dat er gewoon een auto gescand is + echte data, niet gewoon verzonnen. Het is compleet anders dan de iR01, die bestaat inderdaad alleen op papier.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
NickThissen schreef op zondag 6 maart 2022 @ 23:10:
[...]

Misschien heb ik het mis hoor, maar volgens mij zijn er tig F4 auto's, en is dit er gewoon een van? Alleen hebben ze hem niet de "FIA F4" naam gegeven bijvoorbeeld maar hun eigen naam. Ik weet ook vrij zeker dat er gewoon een auto gescand is + echte data, niet gewoon verzonnen. Het is compleet anders dan de iR01, die bestaat inderdaad alleen op papier.
Dat vind ik wel een fijne gedachte. Een echte auto zonder de licentie (en bijbehorende voorwaarden). Dat hadden ze wel iets duidelijker mogen communiceren, of ik heb het gewoon niet goed begrepen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

En nog een video!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Zijn die twee stockcars gelijk zoals bij de V8 Supercars? Daar is alleen de body anders; maar de auto's rijden hetzelfde en setups zijn uitwisselbaar.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Ik verwacht van wel. We gaan het straks zien.

[ Voor 38% gewijzigd door Niellie41 op 08-03-2022 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Ik snap deze toevoeging niet zo goed. De nieuwere versie rijdt al rond, is dit puur voor de collectors ofzo?
Hier kijk ik wel enorm naar uit. Shut up and take my money 8)7 !!

[ Voor 32% gewijzigd door TiemenC op 08-03-2022 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
TiemenC schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 11:17:
[...]

Ik snap deze toevoeging niet zo goed. De nieuwere versie rijdt al rond, is dit puur voor de collectors ofzo?

[...]

Hier kijk ik wel enorm naar uit. Shut up and take my money 8)7 !!
Er komt een nieuwe serie met GT4's

https://www.reddit.com/r/..._tyre_gt4_challenge_greg/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Die Hyundai is ook een TCR auto. We hebben nu twee Hyundai's in de TCR klasse. Beiden worden wel nog gebruikt, maar het is ongebruikelijk om beide generatiese te gebruiken. In ieder geval voor officiële series.
TiemenC schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 11:17:
[...]
Ik vind het ook een aparte keuze, maar ik vermoed dat Hyundai en/of IMSA hier meer achter zitten.

[ Voor 25% gewijzigd door Niellie41 op 08-03-2022 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Nu ze met een nieuwe Aston martin komen hoop ik stiekem nog steeds op een GT3 versie op een later moment O-)

[ Voor 10% gewijzigd door Paulus07 op 08-03-2022 11:24 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
iRacing is in onderhoud voor release van de nieuwe build. Volg hier de status: https://status.iracing.com/

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Doubleoz schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 18:32:
iRacing is in onderhoud voor release van de nieuwe build. Volg hier de status: https://status.iracing.com/
schijnen op het moment veel diensten down te zijn, aws, cloudflare, discord, spotify etc etc.
Iracing zal er ook wel hinder van ondervinden denk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Een bericht van 21:00:
[quote]We found a bug that required another sim build. Raceservers are coming up now and we are doing final testing at the moment.[/quote]
https://forums.iracing.co...ent/146313#Comment_146313

Edit: het is net weer online.

[ Voor 8% gewijzigd door Niellie41 op 08-03-2022 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuntoXII
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:26
waar kan ik het overzicht vinden welke klasses er worden gereden in Season 2?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

PuntoXII schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 11:51:
waar kan ik het overzicht vinden welke klasses er worden gereden in Season 2?
Volgens mij is dat nu nog niet bekend. Volgende week pas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Klopt en die kan je dan hier terugvinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bn4Wqd-8ehFWkTcZBseQdQVXg9g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/C2l90QEv2SSpeEuOsDlVk2Ir.png?f=user_large

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:45

Hoogie2004

Whohooooo

Voor mensen die nog wat willen proberen, Humble Bundle heeft nu een 'Ultimate sim racing' bundle: https://www.humblebundle....ltimate-racing-sim-bundle

Incl. 3 maanden iRacing voor nieuwe accounts

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
2022 Season 2 Schedule
PDF is te vinden via: https://forums.iracing.co...-season-2-schedule#latest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Welke series tellen wel mee voor SR en welke niet?
https://members.iracing.c.../member/SeriesSessions.do lijkt niet mee te tellen maar ik zie niet waar dat uit zou blijken..

In ander nieuws, de GT3 Ferrari Challenge (op Monza) is een slecht idee om te proberen SR op te vijzelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E4AFYxpt6ojywjrIhUj9n_9WmHA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pEDdEdN1N40mbHJymyo6IUYp.jpg?f=user_large

Vanavond rijden we vanaf 19:30 met de nieuwe Stock Cars op Interlagos. Wij organiseren net als bij de serie ook korte heats van 15 minuten.

Programma:
19:30 - 21:00 Open Practice
21:00 - 21:08 Lone Quali, 2 laps
21:10 - 21:25 Heat #1, 15m
21:27 - 21:42 Heat #2, 15m (Top-10 reversed)
21:44 - 21:59 Heat #3, 15m (Top-10 reversed)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 11:42

Raimond613

Simracer

Olaf van der Spek schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 22:56:
Welke series tellen wel mee voor SR en welke niet?
https://members.iracing.c.../member/SeriesSessions.do lijkt niet mee te tellen maar ik zie niet waar dat uit zou blijken..

In ander nieuws, de GT3 Ferrari Challenge (op Monza) is een slecht idee om te proberen SR op te vijzelen.
In het nieuwsoverzicht van iracing vind je altijd een lijstje met officials en unofficials voor week 13:

https://www.iracing.com/i...eek-13-schedule-released/

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Oke, dit is bagger...

Sinds ik ben geupgrade naar een RTX3080 + de laatste Iracing update, zijn de graphics echt belabberd.
Ook de FPS is minder dan bij de oude RTX2070 super OC.

Voordat ik Iracing opnieuw gaat installeren, iemand een idee?

Specs:
Intel I7 9700KF
32GB RAM
RTX 3080
VR (Quest 2 via Virtual Desktop)

Klachten:
Minder FPS dan oude RTX kaart (~80 ipv 110, zelfde locatie)
Blurry stuurwiel, kan geen labels lezen op het stuurwiel, erg 'pixelated'
Omgeving (ciruit e.d.) ziet er redelijk uit, voelt wel anders

Already done:
Laatste NVIDIA drivers
Aanpassingen in de graphics lijken weinig effect te hebben
Virtual desktop settings NIET aangepast

Quest ligt nu aan de lader, straks verder stoeien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvdS19
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:39
Frontysco schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 12:33:
Oke, dit is bagger...

Sinds ik ben geupgrade naar een RTX3080 + de laatste Iracing update, zijn de graphics echt belabberd.
Ook de FPS is minder dan bij de oude RTX2070 super OC.

Voordat ik Iracing opnieuw gaat installeren, iemand een idee?

Specs:
Intel I7 9700KF
32GB RAM
RTX 3080
VR (Quest 2 via Virtual Desktop)

Klachten:
Minder FPS dan oude RTX kaart (~80 ipv 110, zelfde locatie)
Blurry stuurwiel, kan geen labels lezen op het stuurwiel, erg 'pixelated'
Omgeving (ciruit e.d.) ziet er redelijk uit, voelt wel anders

Already done:
Laatste NVIDIA drivers
Aanpassingen in de graphics lijken weinig effect te hebben
Virtual desktop settings NIET aangepast

Quest ligt nu aan de lader, straks verder stoeien
Je huidige renderer ini’s (kunnen er nu meerdere zijn) backuppen en opnieuw de grafische config doorlopen van iRacing? Daarna wel even de settings aanpassen naar je persoonlijke wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ecUkzQbhHDoB7gTGwaMQQrrfdM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CKJ7KiOa0bLSdoNDdZELsa4d.png?f=fotoalbum_large

Dit is wat ik bedoel. Sommige dingen zijn scherp, sommige zijn compleet blurry. Die het bord van Carlube bijv. Ook de 100 en 50 meter bordjes zijn niet te lezen meer.

Ik heb de DX ini's opnieuw laten aanmaken. Daarna naar de textures gekeken en dat was bagger. Hierna alles maximaal gezet, geen verschil.

GPU draait trouwens max op 75% tijdens Iracing, net als de CPU.
Met de laatste updates heeft Iracing trouwens een aanpassing gemaakt zodat je kunt kiezen op welke manier hij boot. Ik heb hiervoor OpenVR gekozen (reed ik altijd al mee).

[ Voor 10% gewijzigd door Frontysco op 10-03-2022 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Frontysco schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:27:
[Afbeelding]

Dit is wat ik bedoel. Sommige dingen zijn scherp, sommige zijn compleet blurry. Die het bord van Carlube bijv. Ook de 100 en 50 meter bordjes zijn niet te lezen meer.

Ik heb de DX ini's opnieuw laten aanmaken. Daarna naar de textures gekeken en dat was bagger. Hierna alles maximaal gezet, geen verschil.

GPU draait trouwens max op 75% tijdens Iracing, net als de CPU.
Waar staat de memory slider op voor de GPU? Lijkt alsof die laag staat ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Niellie41 schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:28:
[...]

Waar staat de memory slider op voor de GPU? Lijkt alsof die laag staat ingesteld.
Ook die heb ik maxed gezet (GPU heeft 10GB, Iracing ziet max 8?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Als ik naar het screenshot kijk, is het meestal de slider voor de GPU en/of RAM die dan te laag staat.

Wanneer dat niet werkt, heb ik geen idee. Zeker niet om dat ik geen ervaring met VR heb en daar werkt het soms net wat anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frontysco
Ik heb het gevonden! Je hebt inderdaad (gedeeltelijk) gelijk @Niellie41 !
in de DX11 ini heb ik handmatig de MaxWorkingSetMB_64bit en VidMemMB aangepast naar mijn systeemwaarde.

GPU MB kon volgens Iracing op max 8GB, dit heb ik de ini aangepast naar 10GB.
RAM ook direct naar 32GB gezet.

Textures zijn weer smooth! Ik ben weer gelukkig (wat een ellende is dat anders zeg haha!)

Vreemd dat Iracing met 8GB niets wilt doen, lijkt wel een bugje oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Frontysco schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 13:48:
Ik heb het gevonden! Je hebt inderdaad (gedeeltelijk) gelijk @Niellie41 !
in de DX11 ini heb ik handmatig de MaxWorkingSetMB_64bit en VidMemMB aangepast naar mijn systeemwaarde.

GPU MB kon volgens Iracing op max 8GB, dit heb ik de ini aangepast naar 10GB.
RAM ook direct naar 32GB gezet.

Textures zijn weer smooth! Ik ben weer gelukkig (wat een ellende is dat anders zeg haha!)

Vreemd dat Iracing met 8GB niets wilt doen, lijkt wel een bugje oid.
Heb je wel eerst een graphics config gerund via de UI na de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Jup, geen verandering helaas :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Ok, als ik mijn waarden handmatig aanpas en dan ingame ga en nadien weer de ini check, staat het gewoon weer op max 16gb ram en max 8gb vid memory.

Pagina: 1 ... 403 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies