Over iets minder als 2 weken is de 24 uur van Daytona, daar kun je met de LMP2 aan meedoen. Verder is er geen officiele 24 uurs race voor de LMP2 omdat iRacing niet de rechten heeft voor Le Mans, deze zal waarschijnlijk wel voorbijkomen in een onoficiele serie maar niet als special event.Doelie schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:32:
Heb de smaak helemaal te pakken! Na 2 maanden racen zit ik inmiddels op B3.84 en bijna 2000 rating. Voornamelijk de LMP2 heeft mij te pakken momenteel.
Nu las ik in een blog iets over de special events die iRacing organiseert. Zijn er hier mensen die participeren en mij misschien iets meer kunnen vertellen over het zoeken van een team en alles wat daarbij komt kijken?
Voorspel dat het niet lang gaat duren voordat ik ingesnoerd aan een 24H begin xD
Verder heb je binnenkort nog op 26 maart de 12h van Sebring wat ook een hele gave race is met de LMP2.
Om mee te doen gewoon een oproepje plaatsen op een van de fora zoals hierboven genoemd, als je serieus bent is er vast wel een groepje die je erbij wil hebben en je alles uit legt.
Er komt vandaag een patch met een grote update voor Daytona.
Had nooit zoveel op Daytona gereden, nu in voorbereiding op de D24 best veel gereden.Niellie41 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 05:54:
Over Daytona gesproken:
[YouTube: Daytona - Laser Scan Updates]
Had ik eindelijk het gevoel de chicane goed onder de knie te hebben, leggen ze er van die broodjes in.
Bocht 1 en bocht 5 vind ik echt lastig in de LMP2 met wat oudere banden. Gaat nogal wat oefening vergen van mijn kant.MartijnV03 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 08:27:
[...]
Had nooit zoveel op Daytona gereden, nu in voorbereiding op de D24 best veel gereden.
Had ik eindelijk het gevoel de chicane goed onder de knie te hebben, leggen ze er van die broodjes in.
Ik hoop dat ze de eeuwige T6 yellow flag opgelost hebben. Vanavond gelijk even proberenNiellie41 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 05:54:
Over Daytona gesproken:
[YouTube: Daytona - Laser Scan Updates]
iRacing gaat down om 14:00.
Dit geldt voor alle controls. Knoppen, pedalen en stuur. Dit wordt vooral gebruikt omdat veel auto's een eigen FFB instelling nodig hebben. Bijvoorbeeld, dat Indycar IR18 heeft bij mij 42 nm en de NASCAR Toyota Supra 27 nm. Hier kan je achter komen door iRacing zelf de sterkte te laten bepalen.*dawg schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:06:
"Use custom controls for this car"; ik neem aan dat je hiermee meerdere stuurtjes afzonderlijk kunt mappen? Dat geldt dus enkel voor de "Controls"-sectie in de options?
Ook voor knoppen op je stuur en zo kan je per auto een ander stuurtje gebruiken. Zo gebruik ik bij NASCAR een sequentiële shifter om te schakelen, maar bij GT3 weer met de flippers op een ander stuur.
Als je de checkbox uitzet, pakt die de algemene stuurinstellingen weer.
* Met F9 krijg je de ‘Graphics Adjustment’ black box, met wat instellingen. Hierbij zit FFB strength en hiermee kan je tijdens het rijden de FFB strength aanpassen. Als je een rondje rijdt krijg je op een gegegeven moment 'auto' te zien. Als je daar op klikt, stelt die de FFB in aan de hand van die data.
Hier is een video, want die legt het beter uit dan ik.
[ Voor 35% gewijzigd door Niellie41 op 11-01-2022 16:25 ]
Ah zo. Thanks.Niellie41 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:14:
[...]
Dit geldt voor alle controls. Knoppen, pedalen en stuur. Dit wordt vooral gebruikt omdat veel auto's een eigen FFB instelling nodig hebben. Bijvoorbeeld, dat Indycar IR18 heeft bij mij 42 nm en de NASCAR Toyota Supra 27 nm. Hier kan je achter komen door iRacing zelf de sterkte te laten bepalen.*
Ook voor knoppen op je stuur en zo kan je per auto een ander stuurtje gebruiken. Zo gebruik ik bij NASCAR een sequentiële shifter om te schakelen, maar bij GT3 weer met de flippers op een ander stuur.
Als je de checkbox uitzet, pakt die de algemene stuurinstellingen weer.
* Met F9 krijg je de ‘Graphics Adjustment’ black box, met wat instellingen. Hierbij zit FFB strength en hiermee kan je tijdens het rijden de FFB strength aanpassen. Als je een rondje rijdt krijg je op een gegegeven moment 'auto' te zien. Als je daar op klikt, stelt die de FFB in aan de hand van die data.
Want een video is makkelijker.
[YouTube: iRacing - How To Auto Calibrate Force Feedback]
Ik heb 2 Ascher stuurtjes, die ik graag afwisselend wil gebruiken, vandaar. Nu begrijp ik ook waarom ik bij elke auto al enkele mappings die ik zelf gedaan heb terugzie; ik had in het begin dat vinkje nog niet aangezet. Laatste vraag: kun je ook bindings weer 'unmappen', of terug naar default?
Lijkt me dat je niet voor elke auto je stuur en pedals opnieuw moet calibreren overigens? Dan zou wel omslachtig zijn. Dat je FFB afzonderlijk kunt instellen is wel fijn trouwens. Al gebruik ik de 'auto' functie niet.
Ik ben trouwens blij dat jullie zo behulpzaam zijn, lijkt de iRacing support afdeling wel. Die heb ik nu 2x gecontacteerd met wat vragen en de snelheid evenals de uitleg (incl. screenshots e.d.!) is werkelijk fantastisch. Doet me met jeuk terugdenken aan een zekere andere sim.
Werkt escape niet gewoon? Geen idee eigenlijk.dawg schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:28:
[...]
Ah zo. Thanks.
Ik heb 2 Ascher stuurtjes, die ik graag afwisselend wil gebruiken, vandaar. Nu begrijp ik ook waarom ik bij elke auto al enkele mappings die ik zelf gedaan heb terugzie; ik had in het begin dat vinkje nog niet aangezet. Laatste vraag: kun je ook bindings weer 'unmappen', of terug naar default?
Gebruik je de stuurtjes voor dezelfde auto? Ik heb zelf 3 type stuurtjes (open wheel, GT, oval) en gebruik alleen het type stuur bij bepaalde auto's.
Nee dat hoeft dan niet. Wat ik meestal doe is één keer alles kalibreren zoals ik het wel en dat opslaan als de standaard configuratie. Bij een andere auto haal ik het vinkje weg en vind het dan weer aan. Dan heeft die de standaard kalibratie overgenomen en dan hoef je alleen nog de knoppen te mappen.Lijkt me dat je niet voor elke auto je stuur en pedals opnieuw moet calibreren overigens? Dan zou wel omslachtig zijn. Dat je FFB afzonderlijk kunt instellen is wel fijn trouwens. Al gebruik ik de 'auto' functie niet.
Nou, ik wist de eerste keer iRacing niet zeker wat (hoe) dat vinkje "use custom .." precies deed dus heb ik als rookie met de Mazda alles gemapped op mijn formula stijl stuurtje, ook zaken die de Mazda niet heeft (DRS bijvoorbeeldNiellie41 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:37:
[...]
Werkt escape niet gewoon? Geen idee eigenlijk.
Gebruik je de stuurtjes voor dezelfde auto? Ik heb zelf 3 type stuurtjes (open wheel, GT, oval) en gebruik alleen het type stuur bij bepaalde auto's.
Esc werkt niet, dan laat hij de mapping gewoon intact.
Ah ja. Dan heb ik dat dus per ongeluk ook gedaan, want toen ik alles kalibreerde had ik dat vinkje nog niet aangezet.Nee dat hoeft dan niet. Wat ik meestal doe is één keer alles kalibreren zoals ik het wel en dat opslaan als de standaard configuratie. Bij een andere auto haal ik het vinkje weg en vind het dan weer aan. Dan heeft die de standaard kalibratie overgenomen en dan hoef je alleen nog de knoppen te mappen.
Zodra je die dan verwijderd of hernoemd etc zou die wagen weer default controls etc moeten hebben.
Dan kan je weer opnieuw je mappings doen voor die wagen.
In de root staat als het goed is ook een joycalib bestand voor je default settings. Als je die dan ook hernoemd of verwijderd heb je weer de iracing default mapping.
Hier de exacte details van de setting files (en meer): https://www.got-racing.eu/?p=5816dawg schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 16:46:
[...]
Nou, ik wist de eerste keer iRacing niet zeker wat (hoe) dat vinkje "use custom .." precies deed dus heb ik als rookie met de Mazda alles gemapped op mijn formula stijl stuurtje, ook zaken die de Mazda niet heeft (DRS bijvoorbeeld), in de veronderstelling 1 mapping voor alle auto's te gebruiken. En ik weet dus niet meer wat de default mappings waren zodat ik het weer terug kan mappen naar origineel zodat ik mijn ronde stuur voor de Mazda (en ook de Audi RS3) kan mappen.
Esc werkt niet, dan laat hij de mapping gewoon intact.
[...]
Ah ja. Dan heb ik dat dus per ongeluk ook gedaan, want toen ik alles kalibreerde had ik dat vinkje nog niet aangezet.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Ik ben van rookie eigenlijk heel snel de MX-5 uit gestapt en de Ferrari 488 Evo 2020 in gestapt. (D class) Toen ik op Laguna seca de smaak goed te pakken had ben ik van D naar C gepromoveerd en heb de Ferrari tijdelijk in de garage gezet en deze omgewisseld voor de Dallara F3. Hier in ben ik op monza ontzettend snel geklommen van C naar B licentie maar moet ik zeggen dat ik in de B klasse nog het 1 en t ander moet ontdekken en niet helemaal weet wat ik nou echt wil rijden en waarin. (Renault 3.5, Dallara F3, Ferrari 488 evo, of toch MX-5) Mijn iRating bounced tussen de 1050 en 1250 +/- tegenwoordig. (Echt goed competitief rijden vind ik nog lastig haha)
Verder; Ik ben Sanne Maarten, (Voornaam) en race dus sinds een 1.5 maand in iRacing. Ik heb een Formula-style rig met wat gear van o.a. Fanatec!
Hopelijk mogen we elkaar ergens op de baan treffen!
Welkom!RedFeather schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 21:21:
Sinds kort (Kleine 1.5 maand) ook begonnen aan iRacing! Door een vriend eigenlijk een beetje de smaak te pakken gekregen! Hij ging wat nieuwe pendalen en stuur base kopen dus die kon ik van hem voor een vriendenprijs overnemen!
Ik ben van rookie eigenlijk heel snel de MX-5 uit gestapt en de Ferrari 488 Evo 2020 in gestapt. (D class) Toen ik op Laguna seca de smaak goed te pakken had ben ik van D naar C gepromoveerd en heb de Ferrari tijdelijk in de garage gezet en deze omgewisseld voor de Dallara F3. Hier in ben ik op monza ontzettend snel geklommen van C naar B licentie maar moet ik zeggen dat ik in de B klasse nog het 1 en t ander moet ontdekken en niet helemaal weet wat ik nou echt wil rijden en waarin. (Renault 3.5, Dallara F3, Ferrari 488 evo, of toch MX-5) Mijn iRating bounced tussen de 1050 en 1250 +/- tegenwoordig. (Echt goed competitief rijden vind ik nog lastig haha)
Verder; Ik ben Sanne Maarten, (Voornaam) en race dus sinds een 1.5 maand in iRacing. Ik heb een Formula-style rig met wat gear van o.a. Fanatec!
Hopelijk mogen we elkaar ergens op de baan treffen!
Ik zie dat je snel door de licenties gaat! Ik kan aanbevelen om in het begin te concentreren op één of twee series per seizoen. Hierdoor leer je de auto beter kennen en word je vanzelf competitiever. Het is ook niet erg om iets in de D of C klasse te rijden.
Dank @JoepW, zeer handig. Meteen even wat andere zaken veranderd.JoepW schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 18:04:
[...]
Hier de exacte details van de setting files (en meer): https://www.got-racing.eu/?p=5816
Bouncing Betty al geprobeerd met de nieuw shocks?Luckeh schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:10:
[...]
Ik hoop dat ze de eeuwige T6 yellow flag opgelost hebben. Vanavond gelijk even proberen
iRacing gaat down om 14:00.
iRacing To Add Multiple Dirt Tracks in Coming Builds
https://www.iracing.com/i...-tracks-in-coming-builds//f/image/6wKQVIJdLbsqSKnkzG2hvXbT.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 72% gewijzigd door Paulus07 op 14-01-2022 22:17 ]
Ik zit hier letterlijk met mijn mond wijd open na die nummer 1. Wow wow wow.

[ Voor 29% gewijzigd door dawg op 15-01-2022 21:28 ]

Net stiekem ff paar rondje MX-5 gedaan op Road Amerika. Na 20GB gedownload te hebben, en zitten stoeien waarom de buttkicker het niet doet (nieuw bureau, niet goed aangesloten/ingesteld) was het weer ff genieten!
Merkte direct weer de missende feedback van T150

[ Voor 51% gewijzigd door Frontysco op 20-01-2022 16:04 ]
Everyone Please Start Using XAudio2 and say goodbye to DirectSound
The default sound system is now XAudio2, there is no reason to use DirectSound anymore.
Some of you will have to manually select XAudio2 in the "Sound" menu under OPTIONS. It is easy to find this under Device where there is a drop-down and most people will only have to select "XAudio2: System Default". You do not have to tick the surround sound box, this box is for DirectSound (but you can leave it ticked if you want but it does nothing in XAudio).
There is absolutely no need to make changes in the app.ini, all is covered in the sound menu. If you have made sound changes in the app.ini don't worry...XAudio will ignore these!
XAudio2 is more optimized, uses the resources more efficiently, DSP support, better quality mixing and is a much higher fidelity sound system. I now only mix the sounds in XAudio2 and of course there are more sounds available at higher sample rates at 32 bit. We will be able to run 1000s of sounds and lots of DSP effects.
We now have XAudio2 running as a proper 3D surround sound api.
In the menu there is a volume slider called Engines this is "all the cars" and all their vehicular noises. The In-car slider is your car, turn this down and it only changes your car volume. This is a much better system than the old way of using the app.ini to toggle the loudness of your car vs the remote cars.
LFE: It's not a good idea to run the LFE through the same sound device as your default sound system. This will destroy the sounds and cause weird phase artifacts. LFE is primarily for ButtKicker styled haptic transducers not your regular speakers. David Tucker has a whole thread on this - but in a nutshell - get a separate device like a USB soundcard or run the LFE out of your HDMI Monitor if it supports audio (this what I do and it is super punchy). If you desire even more bass then there is no substitute for a subwoofer or in-ear monitors with 3 or more drivers (one driver is usually dedicated to subsonic frequencies).
There is an audio related thread with some tips to improve your sound https://forums.iracing.co...-plus-other-audio-info/p1
Have fun and enjoy!
Ik heb in de aflopen 6 maanden totaal 4 uur gereden, waarvan er 3 uur een paar vrienden hebben gereden. Hartstikke leuk allemaal, maar begint me weer te irriteren dat het hier staat niks te doen. Een aantal weken terug de W12 nog gekocht, maar als ik dan na een uurtje oefenen nog steeds rond 1500 irating lui rij, dan laat maar :-)
Misschien wil ik teveel, of teer ik te veel op hoe het was, maar haal er gewoon eigenlijk geen plezier uit als ik niet mee doe voorin en ik zit natuurlijk met op het moment een veel te hoge irating die niet meer past bij hoeveel ik nog rij. Dat bij elkaar maakt het gewoon niet meer leuk. Daarnaast eist gezin en werk ook zijn tol, dus die paar keer dat ik nog lekker tijd voor mezelf heb wil ik juist even gewoon computer aan en iets doen waar ik plezier in heb. Op dit moment is dat eerder een FPS of andere game dan het racen is, zeker met de learning curve die iRacing met zich mee brengt.
Daarnaast hebben we hier binnen het huis nog wat wissel plannen qua kamers, dus komt me niet heel slecht uit als er geen sim-rig meer is :-)
Ik vond het iig altijd erg leuk met jullie en probeer ook nog wel op de volgende BBQ weer te komen, afgelopen jaar kon ik echt niet helaas. Blijft natuurlijk een gezellige groep mensen!
Thanks
Ik zal het spul op tweakers ook wel in V&A zetten of op marktplaats, maar gewoon veel gedoe :-) Mocht iemand iemand weten, let me know
Wat heb ik te koop:
Ik snap dat er geen kwade intentie achter zit, maar verkoop hoort echt in V&A, en niet op het forum
[ Voor 22% gewijzigd door BM op 27-01-2022 08:56 ]
Tja dit zat er aan te komen. We hebben het er de laatste keer nog over gehad toen ik zei dat een tandje terug de enige manier voor mij is geweest om lekker door te gaan. En met dat tandje terug bedoelde ik dat ik me erbij neer heb gelegd in het middenveld lekker te racen. Maar helaas lukt jou dat nietScr33x0r schreef op zondag 23 januari 2022 @ 15:13:
Nou, ik heb voor de zoveelste keer besloten om te stoppen met iRacing.. Dit keer echt, ik heb er gewoon echt geen tijd voor en geen zin om niet vooraan mee te rijden voor die paar keer dat ik wel kan. Ik kan echt niet meer teren op mijn ervaring daarin haha. Spul te koop gezet op iRacing forum, maar geen idee of dat nog wat gebruikt wordt?
Ik heb in de aflopen 6 maanden totaal 4 uur gereden, waarvan er 3 uur een paar vrienden hebben gereden. Hartstikke leuk allemaal, maar begint me weer te irriteren dat het hier staat niks te doen. Een aantal weken terug de W12 nog gekocht, maar als ik dan na een uurtje oefenen nog steeds rond 1500 irating lui rij, dan laat maar :-)
Misschien wil ik teveel, of teer ik te veel op hoe het was, maar haal er gewoon eigenlijk geen plezier uit als ik niet mee doe voorin en ik zit natuurlijk met op het moment een veel te hoge irating die niet meer past bij hoeveel ik nog rij. Dat bij elkaar maakt het gewoon niet meer leuk. Daarnaast eist gezin en werk ook zijn tol, dus die paar keer dat ik nog lekker tijd voor mezelf heb wil ik juist even gewoon computer aan en iets doen waar ik plezier in heb. Op dit moment is dat eerder een FPS of andere game dan het racen is, zeker met de learning curve die iRacing met zich mee brengt.
Daarnaast hebben we hier binnen het huis nog wat wissel plannen qua kamers, dus komt me niet heel slecht uit als er geen sim-rig meer is :-)
Ik vond het iig altijd erg leuk met jullie en probeer ook nog wel op de volgende BBQ weer te komen, afgelopen jaar kon ik echt niet helaas. Blijft natuurlijk een gezellige groep mensen!
Thanks
offtopic:
Ik zal het spul op tweakers ook wel in V&A zetten of op marktplaats, maar gewoon veel gedoe :-) Mocht iemand iemand weten, let me know
Wat heb ik te koop:
Ik snap dat er geen kwade intentie achter zit, maar verkoop hoort echt in V&A, en niet op het forum
Jammer, maar natuurlijk altijd welkom op de BBQ's lijkt mij.
Tja en die monitoren.... Wel leuk, maar ik heb net mijn hobby geld in een nieuwe fiets gegooid, dus die laat ik ff voorbij gaan.
Tot gauw een keer in real life again!

[ Voor 17% gewijzigd door BM op 27-01-2022 08:57 . Reden: quote-edit ]
Ik heb even zitten kijken, maar die spullen die je hebt, kan ik mijzelf niet verantwoorden. Daar rijd ik helaas echt te weinig voor. Erg jammer :-D
Verkopen doe ik het spul echter niet, hopelijk komt de motivatie nog weer een keer.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Doe dat nou niet Arjan! Dan kan je straks weer je hele meuk opnieuw aanschaffenScr33x0r schreef op zondag 23 januari 2022 @ 15:13:
Nou, ik heb voor de zoveelste keer besloten om te stoppen met iRacing..

Nou dit heb ik dus idd ook, ga je na 6 weken weer even “lekker” racen. Ben je eerst bezig met updates en idd ook van software eromheen. Wil je vervolgens ergens leuk mee racen, moet je een setup vinden of ergens weer een subscription doen. Stap ik in fixed setup en ben ik na eerst 5 min alles weer goed zetten qua cockpit camera, config etc, om vervolgens na 45 min practice nog steeds 21e te zijn in een server.. tis goed zoArfman schreef op zondag 23 januari 2022 @ 22:07:
Jammer @Scr33x0r , weet helaas precies hoe je je voelt. Ik heb dan nooit echt vooraan meegereden maar kon me aardig redden. Maar ik heb ook bijna geen motivatie meer. Werk sinds COVID 100% thuis op de "gamekamer" (nu werkkamer voor mijn gevoel) en ik heb gewoon echt geen zin om 's avonds daar nog weer te zitten, en al helemaal niet om 80 miljoen programma's te moeten opstarten, VR weer opzetten, erachterkomen dat er triljoenen updates zijn aan Oculus Home/DRE/Trading Paints/iRacing zelf/SimCommander enzovoort, om dan uiteindelijk naar iRacing's main screen te kijken en er achter te komen dat ik eigenlijk geen zin heb om in welke serie dan ook te rijden. Dan start ik Battlefield 4 maar weer op om hersenloos een uurtje te knallen en dan maar naar bed te gaan.
Verkopen doe ik het spul echter niet, hopelijk komt de motivatie nog weer een keer.
📸I did some photos of the Daytona 24H
— Dani Elgarbay (@danielgarbay) 24 januari 2022
Focused a lot on GT3's because the car variety this year was big 🏎️
⬇️ Full Album Here ⬇️https://t.co/WYqWmTSL9v pic.twitter.com/0d6r5Q5cmp
Meer foto's in die tweet en in de flickr link voor album.
Mijn naam is marc, 24 jaar oud en kom zelf uit friesland. Mijn setup is een T300 met open wheel addon. en de T3PA pendalen. Ik ben aan het sparen om te upgraden naar de fanatec V3's.
Welkom Marc, ik heb zojuist je aanmelding op onze site goedgekeurd dus je hebt een e-mail ontvangen met aanvullende info.Speesjaal schreef op maandag 24 januari 2022 @ 21:43:
Ik speel nu sinds een aantal maanden iracing en heb afgelopen weekend ook meegedaan aan de 24 uurs race, Ik speel nu met een groepje mensen als een team maar zoek ook nog een aantal leuke (Nederlandse) Leagues om in mee te rijden
Mijn naam is marc, 24 jaar oud en kom zelf uit friesland. Mijn setup is een T300 met open wheel addon. en de T3PA pendalen. Ik ben aan het sparen om te upgraden naar de fanatec V3's.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pEDdEdN1N40mbHJymyo6IUYp.jpg?f=user_large)
Dit seizoen hebben we opvallend veel valse starts gehad, zowel in de MX-5 als in de TCR. Met de korte races die we hebben is dan een groot deel van je avond snel voorbij want de penalty is vrij heftig.
Daarom gaan we voor de rest van het seizoen een simpele regel proberen. Heb je een valse start: Laat je 5 plekken tov je start plek terugzakken en vraag op de Discord voice even om je zwarte flag te clearen, roep daarbij ook even je startnummer.
Als je je laat terugzakken; verwachten we wel dat je het doet op een manier dat veilig is. Ga dus niet direct in de run richting bocht 1 aan de kant en van het gas; daar creeer je alleen maar chaos mee. Doe het op een verstandige en voorspelbare manier.
Vervolgens nieuwe race gestart, gestart op plek 6. Enorm goede start (zelf koppelen) en zo 2 plaatsen opgeschoven voor de 1e bocht. Zit naast een andere auto, mijn spotter merkt dat op, 4 seconden laten ver-remt de andere auto zich, wijkt daardoor vd binnenlijn naar de buitenlijn en beukt me vol de vangrail in. 3 minuten wachten (tow en repair) en vervolgens de race uitgereden. Balen!
Super gaaf om weer te rijden, maar dit was wel echt balen. Wellicht dat ik donderdag aansluit!
https://forums.iracing.co...lease-notes-2022-01-25-03
Balen inderdaad, maar het is bijna iedereen hier wel eens overkomenFrontysco schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:40:
Gisteren 2 races gedaan met de MX-5. 1e race op kop gestart, terug gezakt naar plek 2 en dat volgehouden tot de laatste bocht voor de finish. Te hard de bocht door en vol tegen de vangrail, balen!
Super gaaf om weer te rijden, maar dit was wel echt balen. Wellicht dat ik donderdag aansluit!
3 Prachtige banen om op te racen en allemaal heel verschillend ook.
Imola, Spa en Belle Isle.
Ze vallen ook wel gunstig. Je kan eerst Belle Isle doen en dan Spa erachteraan Maar dat is wel pittig, zo twee keer 40+ minuten achterelkaar. Zijn er hier nog meer die daarmee racen?
Ik race zo nu en dan met de Ferrari 488! Leuke GT bak is t wel! Ben nog niet heel bekwaam in het racen dus probeer nu imola ook een beetje onder de knie te krijgen. (Race line, OT's etc)ActualFantasy schreef op donderdag 27 januari 2022 @ 10:51:
Als je met de Ferrari EVO 2020 rijdt deze week heb je het wel druk zeg.
3 Prachtige banen om op te racen en allemaal heel verschillend ook.
Imola, Spa en Belle Isle.
Ze vallen ook wel gunstig. Je kan eerst Belle Isle doen en dan Spa erachteraan Maar dat is wel pittig, zo twee keer 40+ minuten achterelkaar. Zijn er hier nog meer die daarmee racen?
2x 40 min lijkt mij ook wel pittig. Ik doe meestal race > Pauze > nog een race en dan is t meestal wel gedaan met de avonden haha.
'iRacing Service Not Available
Loading failed. Please verify the iRacing service is running and try again.
Try Reloading (knop om op te klikken)'
Sinds gister 17:30 krijg ik deze melding. Al zo'n 100 keer op de 'Try Reloading' knop geklikt maar niks.
01010000 01100101 01110000 01100101
Volgens mij is er geen probleem.Generaal Pep schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 18:05:
De servers van iRacing zijn al sinds gistermiddag offline?? Meerdere mensen last van?
Sinds gister 17:30 krijg ik deze melding. Al zo'n 100 keer op de 'Try Reloading' knop geklikt maar niks.
Vanmiddag nog even gereden.
En hier staat ook alles op groen: https://status.iracing.com/
Bedankt voor je reactie.JoepW schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 18:16:
[...]
Volgens mij is er geen probleem.
Vanmiddag nog even gereden.
En hier staat ook alles op groen: https://status.iracing.com/
Vreemd. Iemand enig idee hoe dit te fixen?
[ Voor 4% gewijzigd door Generaal Pep op 28-01-2022 18:19 ]
Heb net nog 2 races gereden, ligt aan jouw kant dus.Generaal Pep schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 18:19:
[...]
Bedankt voor je reactie.
Vreemd. Iemand enig idee hoe dit te fixen?
Geen idee of hier een specifieke oplossing voor is, maar je kunt sowieso de boel opnieuw installeren, dat zou het in ieder geval moeten oplossen.
Ik zou beginnen met AL je netwerk apparatuur rebooten (van glasvezel modem => modem => router => ? )Generaal Pep schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 18:05:
De servers van iRacing zijn al sinds gistermiddag offline?? Meerdere mensen last van?
Eventueel de DNS even flushen van je PC via de commandline
1
| ipconfig /flushdns |
Bedankt voor je reactie. Zoals ik in mijn vorige post aangaf heb ik het opgelost:Hoogie2004 schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 19:37:
[...]
Ik zou beginnen met AL je netwerk apparatuur rebooten (van glasvezel modem => modem => router => ? )
Eventueel de DNS even flushen van je PC via de commandline
code:
1 ipconfig /flushdns
Zal misschien door een Windows of iRacing update zijn gekomen?Gevonden. Je moet naar Services gaan (op een Windows 10 PC), de 'iRacing.com Helper Service' opzoeken en deze starten. Dan kan je wel iRacing opstarten.
Ah, die had ik gemistGeneraal Pep schreef op vrijdag 28 januari 2022 @ 19:43:
[...]
Bedankt voor je reactie. Zoals ik in mijn vorige post aangaf heb ik het opgelost:
[...]
Zal misschien door een Windows of iRacing update zijn gekomen?
Die service start normaal op met Windows, dus die is dan per ongeluk uitgezet door iets lijkt me. Fijn dat je weer kunt rijden
Ik heb vanmiddag een paar rondjes practice gereden om eens te kijken of het wat is en damn wat gaaf is dat in VR.
Rond Black Friday toch gegaan voor een iRacing abo maar helaas niet veel gebruik van kunnen maken doordat ik veel last had van anxiety. Zelfs in practices.
Sinds een aantal dagen geleden toch de knoop doorhakt en wat races gedaan en geen seconde spijt van gehad. Wat een rush! Geweldige ervaringen gehad ookal zijn er enkele onfortuinlijke accidenten geweest. Het is en blijft racen toch?
Op de paar dagen online racen heb ik veel meer geleerd dan al die tijd vs ai te spelen.
Je leert ook veel meer awareness om je heen te krijgen en te anticiperen op andere drivers. Je merkt wel dat veel mensen hun cars vaak overdriven en je willen cutten in corners door later dan jou te remmen. Door later in de apex te gaan zijn er toch veel accidenten voorkomen omdat ze vaak gewoon dan de bocht missen en in de rails belanden, lol. Dan kan je gewoon rustig je bocht nemen en verder rijden.
In het begin wel wat zoeken geweest naar goeie settings voor ffb enz maar dat hoort er allemaal bij hè.
Wellicht ga ik me één van komende dagen wel inschrijven voor de GoT races. Lijkt me chill om samen met andere nl sprekende spelers te racen en hun ervaringen te horen. Wie weet pik ik nog wel interessante tips op die me kunnen helpen een betere racer te worden.
Herkenbaarsaucemarocain schreef op zondag 6 februari 2022 @ 15:33:
Rond Black Friday toch gegaan voor een iRacing abo maar helaas niet veel gebruik van kunnen maken doordat ik veel last had van anxiety. Zelfs in practices.
Gewoon doen. We helpen iedereen en hoe meer zielen, hoe meer vreugd!Wellicht ga ik me één van komende dagen wel inschrijven voor de GoT races. Lijkt me chill om samen met andere nl sprekende spelers te racen en hun ervaringen te horen. Wie weet pik ik nog wel interessante tips op die me kunnen helpen een betere racer te worden.
I see what you did thereLuckeh schreef op zondag 6 februari 2022 @ 16:42:
Vanavond en morgen rijden we met de TCRs op Lime Rock Prak!
Haha
Kijk hier al een hele poos mee, maar nu toch maar eens de moeite genomen om lid te worden. Hoop ook met enige regelmaat aan te gaan schuiven voor de races.
Sinds afgelopen december een zoontje, waardoor het vrijblijvend bedenken wanneer ik wil racen er een beetje af is. Iets dat ideaal op te vangen is met een gepland event
Welkom! Ook leuk om iemand erbij te hebben die oval racen leuk vindt! Het is vrij eenzaam. 😜Sportsbaggio schreef op maandag 7 februari 2022 @ 23:18:
Hallo allemaal. mijn naam is Brian. Ondertussen een kleine 3 jaar actief op iRacing.. schommelend tussen de 1500 en 2500 Road iRating. Daarnaast een grote passie voor Oval en Nascar, schommelend tussen de 2k en 3k.
Kijk hier al een hele poos mee, maar nu toch maar eens de moeite genomen om lid te worden. Hoop ook met enige regelmaat aan te gaan schuiven voor de races.
Sinds afgelopen december een zoontje, waardoor het vrijblijvend bedenken wanneer ik wil racen er een beetje af is. Iets dat ideaal op te vangen is met een gepland event
Er komt binnenkort wel wat leuks wat betreft oval racen.
Ik ben er ook weer hoor 😀 Zaterdag een leuke topsplit in de Indycar gereden op Atlanta….van 22 naar 6 was prima voor de eerste iratingstijging sinds 2015 😳Niellie41 schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 07:28:
[...]
Welkom! Ook leuk om iemand erbij te hebben die oval racen leuk vindt! Het is vrij eenzaam. 😜
Er komt binnenkort wel wat leuks wat betreft oval racen.
Spotterdawg schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 15:35:
Update klaar.
Release Notes: https://forums.iracing.co...otes-2022-02-07-01#latest
"A message about your gridding fuel status, if you have enough to finish or if you’ll need more."
Eindelijk! Nooit meer je qualifuel vergeten aan te passen. Nu maar hopen dat deze ook ASAP naar CrewChief komt. Sowieso nooit begrepen waarom die daar niet in zit...
Welkom terug!Ericjooo schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 15:46:
[...]
Ik ben er ook weer hoor 😀 Zaterdag een leuke topsplit in de Indycar gereden op Atlanta….van 22 naar 6 was prima voor de eerste iratingstijging sinds 2015 😳
Sebring!Luckeh schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 11:46:
[Afbeelding]
Vanavond rijden we me de MX-5 op Sebring.
Programma:
19:30 - 21:00 | Practice
21:00 - 21:08 | Kwalificatie
21:10 - 21:25 | Race 1
21:28 - 21:58 | Race 2 incl. top 10 reversed grid & pitstop.
Rijden jullie nooit GT3/GT4/GTE/F1, oftewel de wat snellere klassen?Luckeh schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 11:46:
[Afbeelding]
Vanavond rijden we me de MX-5 op Sebring.
Programma:
Jawel. Elk seizoen is er een poll (in w13) en op basis daarvan wordt het programma voor ma-/di- & do-dag bepaald voor het volgende seizoen.dawg schreef op donderdag 10 februari 2022 @ 14:50:
[...]
Rijden jullie nooit GT3/GT4/GTE/F1, oftewel de wat snellere klassen?
[ Voor 5% gewijzigd door JoepW op 10-02-2022 14:52 ]
:strip_exif()/f/image/TEnasUT6pmWmuENZysm6GXbT.jpg?f=fotoalbum_large)
The team has been making tremendous progress on our upcoming rain system. Tech Art Director @KCombs sent me this neat shot today of a pair of Formula Vees racing at a just-rained-on Imola. pic.twitter.com/w9ZOd7td6F
— Greg Hill (@greghi11) 11 februari 2022
Wow, ziet er goed uit!
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Haha ja dat zou kunnenNiellie41 schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 12:11:
Misschien valt het mee. Want als je niets ziet door de spray, hoeft er ook niets gerenderd te worden.
Sinds in de league een agenda export functionaliteit zit wordt deze niet meer op de site geplaatst.Frontysco schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 19:30:
"voorheen" was er een agenda die je kon importeren waarop alle GoT races stonden. Wordt dat nog gebruikt? Ik heb m geladen in mn Gmail agenda, maar er staat niets (meer) in.
:strip_exif()/f/image/yE33guDU3M2opTvmok6BJ06e.jpg?f=fotoalbum_large)
Knop rechts per serie.
Ja klopt, ieder seizoen wordt een nieuwe league aangemaakt.Frontysco schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 21:23:
aaah top, die zocht ik ook! Heb ze weer toegevoegd. Moet blijkbaar per Season denk ik?
Thanks voor de tip @JoepW, zelf nooit aan gedacht om die kalender te exporteren.
Wat ik begrijp (Maar misschien is mijn lijstje niet helemaal dekkend):Frontysco schreef op zondag 13 februari 2022 @ 09:06:
Wellicht dat ik vnv aanschuif. Heb deze categorie nog niet volgens mij, wat is een aanrader qua auto?
Audi: Snel op rechte stukken
Honda: Lekkere turn-in, maar moeilijk op de curbs
Hyundai: Goede allrounder
Ik rij met de laatste en kom er goed mee rond.
Als ik nu nog een nieuwe TCR zou aanschaffen dan zou ik ook voor de Hyundai gaan. Zeker rekening houdend met de banen die nog in de planning staan.Frontysco schreef op zondag 13 februari 2022 @ 09:06:
Wellicht dat ik vnv aanschuif. Heb deze categorie nog niet volgens mij, wat is een aanrader qua auto?
- Donington
- Oulton
- Laguna Seca
Ik zit te zoeken naar een trackguide voor de Hyundai op Donington. Niet te vinden, iemand een goed filmpje zodat ik vast wat kan bestuderen?
[ Voor 80% gewijzigd door Frontysco op 13-02-2022 10:27 ]
Net even 30 laps geoefend, potientieel van 1:13:5xx. Rijd gemiddeld wel een 1:14. Kan ik daar vanavond een beetje bij meekomen? Uiteraard kom ik in de server nog even oefenen zodat ik wat kan afkijken :-D Wat een lol weer.
Erg frustrerend, daar rij je dan clean voor.

Afhankelijk van de track temp zou je met die tijd mee moeten kunnen komen in het veld, VRS zit op een max van 1:12.1 bij een track temp van 36c, normaal zit er zo'n 1.5s tussen de kop en staart van het veld. Dus met een klein beetje extra practice doe je waarschijnlijk leuk mee.Frontysco schreef op zondag 13 februari 2022 @ 16:06:
Jeetje, wat een fun die TCR serie! Heel controleerbaar.
Net even 30 laps geoefend, potientieel van 1:13:5xx. Rijd gemiddeld wel een 1:14. Kan ik daar vanavond een beetje bij meekomen? Uiteraard kom ik in de server nog even oefenen zodat ik wat kan afkijken :-D Wat een lol weer.
Dat hoort een beetje bij het (sim)racen, zo zal het ook regelmatig voorkomen dat er anderen die voor je rijden van de baan worden getikt en jij het geluk hebt dat je wat plekken opschuift en meer rating krijgt.dawg schreef op zondag 13 februari 2022 @ 16:14:
Hebben jullie ook regelmatig gehad dat je je uiterste best doet om clean en snel te rijden, je na veel pijn en moeite pakweg ~100 iRating / ~30 SR erbij hebt gesprokkeld, alleen maar om dat teniet gedaan te zien worden omdat je 2(!) keer van achteren geraakt wordt, je van de baan schiet en achteraan verder kunt zonder kans ooit nog iemand in te halen?
Erg frustrerend, daar rij je dan clean voor.
Daarnaast zie ik vaak genoeg acties die inderdaad niet handig zijn maar waarbij de rijder die geraakt word nog veel beter had kunnen reageren dus probeer vooral kritisch op jezelf te zijn en te kijken wat je had kunnen doen om de schade te minimaliseren. De enige constante factor waar je invloed op hebt in de races ben je toch echt zelf.
https://forums.iracing.co...otes-2022-02-12-02#latest
Dat word lekker de hele avond bumpdraften om alvast in de Daytona 500 sfeer te komenLuckeh schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 12:39:
[Afbeelding]
Vanavond gaan we draften in de MX-5 op Monza. Re-overtakes op de eerste rechte stuk?
Programma:
Zie YouTube: 5 Practice Pro Tips for iRacing
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen