Dat is nog met de oude graphics settings setup. Iracing heeft het veranderd met de laatste update.Paulus07 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 18:06:
@Simbob en als je deze settings gebruikt werkt het dan wel correct?
[YouTube: Triple Screen without Nvidia Surround | iRacing, ACC and rFactor 2]
Heb hier op dezelfde manier iracing op triples draaien met 1080p schermen.
Is je linker scherm je primary scherm? Probeer het anders eens windowed.Simbob schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 18:03:
[...]
3 x 1440p.
De 7680 is al aangepast, maar ook dat heeft niet geholpen.
/f/image/DFpfJCaLlugyQMue2CRLDZlW.png?f=fotoalbum_large)
Zondag & Maandag rijden met de TCRs op Knockhill International.
19:30 - 21:00 | Practice
21:00 - 21:08 | Kwalificatie
21:10 - 21:25 | Race 1
21:28 - 21:58 | Race 2 incl. top 10 reversed grid & pitstop.
We rijden de reset van het TCR seizoen met de sprint fixed setups (ipv baseline). Daar is iets meer fuel ingestopt voor het GoT format en de rijhoogte is aangepast. De GoT setups zijn op de server geconfigureerd, maar je kan ze ook downloaden uit het #mededelingen kanaal op Discord.
Oude zouden ook nog moeten werken. Hier gisteren nog ingesteld namelijkSimbob schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 18:09:
[...]
Dat is nog met de oude graphics settings setup. Iracing heeft het veranderd met de laatste update.
Zag wel dat ik die align optie op center heb staan hier.
Ook is mijn middelste monitor de primary
In de app.ini heb ik dan onder de graphics dx11 staan:
windowedXPos=-1920
En geen fullscreen maar windowed
/f/image/9RfFofjlSCxcrPaC8vHDD1j5.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 9% gewijzigd door Paulus07 op 18-12-2021 21:47 ]
Beetje gemaakte overwinning. Hoewel Hamilton nog het een en ander kan leren van Perez. 
Leuk dat hij sim-racing (iRacing) zo serieus neemt. Dat wisten wij natuurlijk al maar dat hij het nog even noemt in zo’n interview is geweldig. En ook het niveau aan de top onderschat hij niet. Dat is voor hem ook gewoon uren (40 uur voor een 24h race) oefenen om te winnen.
Leuk dat hij sim-racing (iRacing) zo serieus neemt. Dat wisten wij natuurlijk al maar dat hij het nog even noemt in zo’n interview is geweldig. En ook het niveau aan de top onderschat hij niet. Dat is voor hem ook gewoon uren (40 uur voor een 24h race) oefenen om te winnen.
Geldt voor elke e-sports game ondertussen. Je moet een professional zijn en er 40+ uren per week in stoppen om enigszins mee te kunnen doen. Online zijn er duizenden toppers, waar je er één van bent en dan nog niet de beste meestal.glnk schreef op maandag 20 december 2021 @ 08:46:
Heel verschil met F1. Voor iemand als Max, is het makkelijker in de F1 dan in iRacing. In F1 rijdt hij tegen één persoon en heeft hij een heel team ter ondersteuning.
Ik reed de nieuwe F1 fixed race in iRacing. Erg leuk! Een F1 auto heeft zoveel grip, dat het op zich makkelijker is dan GT3. Alleen als je over de limiet gaat in de F1, ben je meestal wel gezien
Fun gisteravond met de TCR. Jammer dat ik niet ok was en concentratie tekort kwam.
Hier een impressie van Heat 1 van gisteren.
Heat 1 totdat ik hem in de muur boorde:
En de eerste 2 laps van buitenaf.
Hier een impressie van Heat 1 van gisteren.
Heat 1 totdat ik hem in de muur boorde:
En de eerste 2 laps van buitenaf.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
oh wat een shitshow was dat gisteren op Spa in de TCR. Zo erg heb ik het nog niet meegemaakt.
Kwalificatie verprutst door off-tracks, dus stond 18e op de grid. Na Les Combes lag ik 7e door simpelweg wel af te remmen bij geel en om de puinhopen heen te rijden.
Kwalificatie verprutst door off-tracks, dus stond 18e op de grid. Na Les Combes lag ik 7e door simpelweg wel af te remmen bij geel en om de puinhopen heen te rijden.
De beide TCR Spa races die ik van t weekend heb gereden waren behoorlijk clean. Maar het waren ook de 2 hoogste SoF's waar ik ooit in had gezeten, allebei 3600+

Vandaag even 2 officials Knockhill gedaan (2800 en 2950 sof) en het viel me alleszins mee. Ik denk dat doordat het zo lastig inhalen is er juist wat afwachtender gereden wordt, wat het racen ten goede komt.
Ondertussen een app.ini van de YouTube video van Dan Suzuki gedownload. Nu werkt het wel. Blijkbaar stond er toch iets niet goed in mijn app.ini.Paulus07 schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 21:21:
[...]
Oude zouden ook nog moeten werken. Hier gisteren nog ingesteld namelijk
Zag wel dat ik die align optie op center heb staan hier.
Ook is mijn middelste monitor de primary
In de app.ini heb ik dan onder de graphics dx11 staan:
windowedXPos=-1920
En geen fullscreen maar windowed
[Afbeelding]
Nergens in het artikel wordt vermeld wat DRAG nou eigenlijk is. Hier een linkje naar Steam, waar ook een gratis demo te downloaden is
https://store.steampowered.com/app/773840/DRAG/
YouTube: DRAG | Update 0.3.0.0 | Early Access | GamePlay PCRaimond613 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 09:57:
[...]
Nergens in het artikel wordt vermeld wat DRAG nou eigenlijk is. Hier een linkje naar Steam, waar ook een gratis demo te downloaden is
https://store.steampowered.com/app/773840/DRAG/
YouTube: DRAG PC - Is It Worth $35 ?? First Impressions!! The FUTURE is NOW!!
Het gaat om de engine begreep ik. De graphics zien er best wel goed uit.
[ Voor 11% gewijzigd door Simbob op 24-12-2021 10:14 ]
Klinkt heel interessant. Ik denk dat ze heel goed kunnen helpen met het opschalen op verschillende vlakken (o.a. new damage model). Heel benieuwd wat daar uit gaat komen.DRAG is a time attack offroad racing game with physical suspension simulation and a soft-body tyre model that allows for competitive racing. It can be played with a gamepad or keyboard and supports steering wheels including full force feedback.
4CPT physics means that contact patches and chassis components are fully simulated, making realistic weight transfer and real understeer and oversteer possible. Show your offroad racing skills and do anything from trail braking to scandinavian flicks.
Hmmm bij meer mensen waar trading paints niet werkt lokaal?
Bij het opstarten blijft die maar een error geven met connected host has failed to respond.
Heb versie 2.0.37 draaien. Volgens de site is dat de laatste versie.
Bij het opstarten blijft die maar een error geven met connected host has failed to respond.
Werkt hier gewoon, misschien tijdelijke hiccup?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Hmmm snap er niks van. Gisteren werkte het weer even kort. maar ook vandaag doet die weer moeilijkArfman schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 21:56:
Werkt hier gewoon, misschien tijdelijke hiccup?
Geen updates gehad etc, heb gewoon internet op de pc (anders kon ik dit ook niet typen), geen oude TP versie of iets dergelijks.
Nieuwe install van de downloader gedaan maar ook dat maakt geen verschil.
Ja gisteren en vandaag ook last van. Soms werkt het ineens wel weer.Paulus07 schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 11:50:
[...]
Hmmm snap er niks van. Gisteren werkte het weer even kort. maar ook vandaag doet die weer moeilijk![]()
Geen updates gehad etc, heb gewoon internet op de pc (anders kon ik dit ook niet typen), geen oude TP versie of iets dergelijks.
Nieuwe install van de downloader gedaan maar ook dat maakt geen verschil.
Ben er nog niet achter waar het probleem precies zit.
Als admin uitvoeren dan werkt het weerPaulus07 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 21:09:
Hmmm bij meer mensen waar trading paints niet werkt lokaal?
Ja het vage is dat het de ene keer wel werkt zonder enkel probleem en dag of uur later weer niet.smaiden schreef op zondag 26 december 2021 @ 17:49:
[...]
Ja gisteren en vandaag ook last van. Soms werkt het ineens wel weer.
Ben er nog niet achter waar het probleem precies zit.
Maakt geen verschil helaas. Hij blijft dan alsnog vallen over time out verbindingen etc.Noisekiller schreef op zondag 26 december 2021 @ 19:31:
[...]
Als admin uitvoeren dan werkt het weer
Heb al 2 windows updates teruggedraaid maar ook dat heeft geen effect.
Maar wat dan wel de oorzaak is......

Als er dan een error komt is het deze:
:fill(white):strip_exif()/f/image/BM8uHFzSPCRmgg1WIEO5YG3Q.png?f=user_large)
@Paulus07 toevallig vrijdag voor een vriend hier ook naar gekeken. Die had die error ook opeens. Het leek weer te werken door (uit mijn hoofd) in de trading paints map waar het programma is geïnstalleerd, beide ‘.exe’ (de updater en de normale). Op rechtermuisknop - eigenschappen - compatibiliteit. En dan ‘altijd als administrator uitvoeren’, aanvinken en dan toepassen.
[ Voor 6% gewijzigd door talkatoo op 26-12-2021 20:00 ]
Helaas ook geen verschil hier. Hij blijft dan alsnog of vastlopen, of alsnog weer die error tonen of een variant eroptalkatoo schreef op zondag 26 december 2021 @ 19:59:
@Paulus07 toevallig vrijdag voor een vriend hier ook naar gekeken. Die had die error ook opeens. Het leek weer te werken door (uit mijn hoofd) in de trading paints map waar het programma is geïnstalleerd, beide ‘.exe’ (de updater en de normale). Op rechtermuisknop - eigenschappen - compatibiliteit. En dan ‘altijd als administrator uitvoeren’, aanvinken en dan toepassen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/L2FZThTyoHn0YbdgFtylG3ZS.png?f=user_large)
Gisteravond werkte het bijvoorbeeld wel. Pc afgesloten en nu opgestart en het is weer stuk. Geen updates etc geweest. Dus blijft maar vaag maar vooral irritant

[ Voor 24% gewijzigd door Paulus07 op 26-12-2021 20:07 ]
Ik denk dat je beter contact met Trading Paints kan opnemen. Zij kunnen je vast verder helpen.
Ik heb dit ook, je bent niet de enige. Scheelt dat ik alleen de W12 nog rijd, die heeft geen paintsPaulus07 schreef op zondag 26 december 2021 @ 20:05:
[...]
Helaas ook geen verschil hier. Hij blijft dan alsnog of vastlopen, of alsnog weer die error tonen of een variant erop
[Afbeelding]
Gisteravond werkte het bijvoorbeeld wel. Pc afgesloten en nu opgestart en het is weer stuk. Geen updates etc geweest. Dus blijft maar vaag maar vooral irritant
heb TP inmiddels een ticket verzonden met wat info en screenshot. Ben alleen benieuwd of ze er wat mee gaan doen. mbt downloader issues willen ze namelijk een output.txt file hebben. Maarja aangezien die downloader niet start heb ik die output file nu ook niet.
Dus ben benieuwd.
edit:
Met wat verder rondzoeken op internet komt AWS wel boven...
Dus ben benieuwd.
edit:
Met wat verder rondzoeken op internet komt AWS wel boven...
enThat issue has been popping up all day, its an AWS thing, restart it and keep trying till it works
Afwachten dus maarits a routing issue somewhere on AWS side according to some internet threads I read earlier today
probably some tables not updated yet or something like that
[ Voor 41% gewijzigd door Paulus07 op 26-12-2021 21:34 ]
Zelfde probleem ook gehad. Ik heb trading paints verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en toen was het probleem wegLuckeh schreef op maandag 27 december 2021 @ 00:19:
[...]
Ik had vanavond hetzelfde probleem.
[Afbeelding]
We zijn niet de enige in ieder geval
Hoor ook van mensen in denemarken etc die er last van hebben.
Reactie van TP overigens ook binnen:
Paul, sorry to hear about these issues. The error on program startup appears when your computer and our Downloader servers can’t communicate. A few other users (I think, coincidentally, in the same geographic region — at least two others in the Benelux club on iRacing) have reported a similar issue, all starting at the same time.
Thanks for sending the detailed information with steps you took to attempt to resolve the problem.
It’s been quite strange for us as we’ve changed nothing and all the servers are fully operational. I haven’t noticed or heard of any oddities from our datacenter.
I’ll continue to look for possible explanations. If you notice any changes, please let me know. Sorry once again for this inconvenience and thanks for your patience.
Herinstallatie lijkt te werken. Zojuist net Iracing weer even opgestart en zie mijn livery. Foutmelding komt voorlopig niet meer naar voren.Paulus07 schreef op maandag 27 december 2021 @ 12:48:
We zijn niet de enige in ieder geval![]()
[...]
Zo. Na 7 jaar simracing ben ik dan eindelijk in dit topic beland. Noem het cognitieve dissonantie en koppigheid. 
Maar omdat mijn favoriete sim al enige tijd stilstaat en ik de overige sims heb maar welke toch niet mijn ding zijn (te zwaar qua hardware (VR only) -> ACC, niet realistisch genoeg -> AMS2, te oud -> AC), ben ik serieus aan het twijfelen om iRacing eens te gaan proberen.
Maar voordat ik mijn enigszins krappe beurs opentrek even wat vragen aan de kenners hier.

Ik heb me al enigszins ingelezen en weet al een klein beetje hoe je license werkt in iRacing. Dus eerst beginnen met de Mazda, dan Ferrari geloof ik, dan pas GT3 etc. Maar ik neem aan dat je ten alle tijden wel een practice of een AI race kunt doen met je aangeschafte content?
Maar omdat mijn favoriete sim al enige tijd stilstaat en ik de overige sims heb maar welke toch niet mijn ding zijn (te zwaar qua hardware (VR only) -> ACC, niet realistisch genoeg -> AMS2, te oud -> AC), ben ik serieus aan het twijfelen om iRacing eens te gaan proberen.
Maar voordat ik mijn enigszins krappe beurs opentrek even wat vragen aan de kenners hier.
- Ik heb wel een clutch maar geen aparte shifter. Gaat dat nog problemen geven (afgezien van de welbekende GT-klassen)?
- Ik ben van plan om meteen enkele cars en tracks erbij aan te schaffen, 6+3 (apart van elkaar) aangezien je dan 15%+10% korting krijgt. Iemand tips voor m.n. de tracks? Het zijn er zoveel dus wellicht zitten er parels tussen die jullie me kunnen aanraden?
- En tips v.w.b. de cars? Ik wil sowieso de AMG F1 W12, een GTE, GT3 en TCR erbij aanschaffen. Welke TCR? Welke GT3? De GTE wordt waarschijnlijk de BMW M8, dit is mijn favoriete auto in mijn huidige sim. Goede keuze?
- Nog tips, tricks, zaken waar ik op moet letten? irFFB of toch niet (ik heb een SC2 Sport + HE Sprint).
- Ik rijd exclusief in VR, zijn daar nog dingen waar ik op moet letten?
Ik heb me al enigszins ingelezen en weet al een klein beetje hoe je license werkt in iRacing. Dus eerst beginnen met de Mazda, dan Ferrari geloof ik, dan pas GT3 etc. Maar ik neem aan dat je ten alle tijden wel een practice of een AI race kunt doen met je aangeschafte content?
[ Voor 12% gewijzigd door dawg op 29-12-2021 17:22 ]
Dit is geen probleem.dawg schreef op woensdag 29 december 2021 @ 17:18:
Zo. Na 7 jaar simracing ben ik dan eindelijk in dit topic beland. Noem het cognitieve dissonantie en koppigheid.
• Ik heb wel een clutch maar geen aparte shifter. Gaat dat nog problemen geven (afgezien van de welbekende GT-klassen)?
Voor beiden zou ik niet aanschaffen wat je wilt, maar aanschaffen wat je nodig hebt. Als je koopt wat je nodig hebt, heb je er direct profijt van. Mijn advies is om te kijken wat je wilt doen en aan de hand van de kalender de content voor de komende weken te kopen.• Ik ben van plan om meteen enkele cars en tracks erbij aan te schaffen, 6+3 (apart van elkaar) aangezien je dan 15%+10% korting krijgt. Iemand tips voor m.n. de tracks? Het zijn er zoveel dus wellicht zitten er parels tussen die jullie me kunnen aanraden?
• En tips v.w.b. de cars? Ik wil sowieso de AMG F1 W12, een GTE, GT3 en TCR erbij aanschaffen. Welke TCR? Welke GT3? De GTE wordt waarschijnlijk de BMW M8, dit is mijn favoriete auto in mijn huidige sim. Goede keuze?
De rookie series is sowieso gratis, dus daar ben je wel even zoet mee. Dan ga je kijken naar de series in de D klasse. Bepaal eerst wat je wilt doen (Skip Barber is een goede volgende stap) en koop daar de banen voor. De populaire banen ga je toch wel aanschaffen.
irFFB is niet nodig met DD sturen, maar er zijn mensen die er bij zweren. Het voegt alleen maar latency en meer mogelijkheden voor fouten.• Nog tips, tricks, zaken waar ik op moet letten? irFFB of toch niet (ik heb een SC2 Sport + HE Sprint).
Daar zullen VR rijders je bij moeten helpen. Van wat ik begrijp is dat de VR support echt goed is.• Ik rijd exclusief in VR, zijn daar nog dingen waar ik op moet letten?
Correct. Je kan sowieso altijd tegen AI rijden ongeacht je licentie. Practice sessies volgens mij ook, maar dat is voor mij weer een tijdje geleden.Alvast hartelijk dank voor de antwoorden.
Mbt AI races is deze content van toepassing: https://www.iracing.com/how-to-use-iracing-ai/
Mbt de weekelijkse races gebruik ik nog steeds altijd: https://iracing-week-planner.tmo.lol/
Aan de hand daarvan kan je dan ook zien welke tracks etc er komen per seizoen/week etc.
Op basis daarvan kan je dan kijken wat je wil kopen/racen.
Mbt de weekelijkse races gebruik ik nog steeds altijd: https://iracing-week-planner.tmo.lol/
Aan de hand daarvan kan je dan ook zien welke tracks etc er komen per seizoen/week etc.
Op basis daarvan kan je dan kijken wat je wil kopen/racen.
@dawg ter aanvulling op wat bovenstaand al is beschreven zou mijn advies zijn om geen GTE aan te schaffen. Helaas is die race klasse stervende binnen iRacing. Waarschijnlijk ga je dus bijna nooit met die auto rijden. Vind het zelf ook erg jammer want heb erg veel leuke races gereden in de GTE's.
Verder is mijn advies om per seizoen te focussen op 1 of maximaal 2 race klassen en daarvoor aan te schaffen wat je nodig hebt qua banen. Het is dan zeker de moeite waard zoals je zelf al zegt om enkele banen tegelijk aan te schaffen.
Tot slot kan ik je ook verwijzen naar de GoT WIKI pagina (https://www.got-racing.eu/?cat=68) waar je veel informatie kunt vinden en uiteraard kan je hier op het forum natuurlijk ook met je vragen terecht.
Verder is mijn advies om per seizoen te focussen op 1 of maximaal 2 race klassen en daarvoor aan te schaffen wat je nodig hebt qua banen. Het is dan zeker de moeite waard zoals je zelf al zegt om enkele banen tegelijk aan te schaffen.
Tot slot kan ik je ook verwijzen naar de GoT WIKI pagina (https://www.got-racing.eu/?cat=68) waar je veel informatie kunt vinden en uiteraard kan je hier op het forum natuurlijk ook met je vragen terecht.
Ook niet i.c.m. handgeschakelde auto's? Niet dat daar mijn voorkeur ligt maar ik ben graag voorbereid. Kun je met dergelijke auto's je koppeling gebruiken voor de start en vervolgens sequentieel middels je paddles schakelen?
Ugh. Ik hoopte dat je die Skip Barber niet zou noemen.Voor beiden zou ik niet aanschaffen wat je wilt, maar aanschaffen wat je nodig hebt. Als je koopt wat je nodig hebt, heb je er direct profijt van. Mijn advies is om te kijken wat je wilt doen en aan de hand van de kalender de content voor de komende weken te kopen.
De rookie series is sowieso gratis, dus daar ben je wel even zoet mee. Dan ga je kijken naar de series in de D klasse. Bepaal eerst wat je wilt doen (Skip Barber is een goede volgende stap) en koop daar de banen voor. De populaire banen ga je toch wel aanschaffen.
Maar, als het niet anders kan kom ik er niet onderuit natuurlijk, echter liever niet. Ik race al +7 jaar dus die trage bakken waarmee je goed kunt leren racen heb ik wel achter me gelaten namelijk.
Duidelijk, dank je.irFFB is niet nodig met DD sturen, maar er zijn mensen die er bij zweren. Het voegt alleen maar latency en meer mogelijkheden voor fouten.
[...]
Daar zullen VR rijders je bij moeten helpen. Van wat ik begrijp is dat de VR support echt goed is.
[...]
Correct. Je kan sowieso altijd tegen AI rijden ongeacht je licentie. Practice sessies volgens mij ook, maar dat is voor mij weer een tijdje geleden.
Ja, meerdere tracks was ik al uit. Dat wordt dus even kijken welke nodig zijn met welke serie. Favoriete track is trouwens Road Atlanta en/of Red Bull Ring.Doubleoz schreef op woensdag 29 december 2021 @ 20:46:
@dawg ter aanvulling op wat bovenstaand al is beschreven zou mijn advies zijn om geen GTE aan te schaffen. Helaas is die race klasse stervende binnen iRacing. Waarschijnlijk ga je dus bijna nooit met die auto rijden. Vind het zelf ook erg jammer want heb erg veel leuke races gereden in de GTE's.
Overigens zie ik mezelf ook wel met jullie Tweakers meerijden als daar nog plaats is. Dat zal ook nog een overweging zijn v.w.b. tracks & cars.
GTE was ik inderdaad al bang voor omdat deze niet meer meerijden in IMSA als ik het goed heb. Erg jammer want is mijn favoriete klasse. Ik heb minder met LMP. Dan zal het toch GT3 worden. Volgens mij is dan de Ferrari GT3 Evo verstandig omdat je die al redelijk snel kunt racen heb ik begrepen.
De AMG F1 W12 komt er sowieso. Dan maar voorlopig in practice maar die auto heeft me erg nieuwsgierig gemaakt, zal ik maar zeggen.
Nogmaals dank voor de info allen.
Je kunt alle auto's zonder probleem met paddles schakelen, afhankelijk van de auto en instellingen kan het wel zo zijn dat je moet clutchen, liften en blippen.dawg schreef op woensdag 29 december 2021 @ 20:48:
[...]
Ook niet i.c.m. handgeschakelde auto's? Niet dat daar mijn voorkeur ligt maar ik ben graag voorbereid. Kun je met dergelijke auto's je koppeling gebruiken voor de start en vervolgens sequentieel middels je paddles schakelen?
[...]
Ugh. Ik hoopte dat je die Skip Barber niet zou noemen.Ik vind dergelijke auto's (zo ook de Formula Vee bijv.) echt te traag naar mijn smaak. F3/GT4 is toch wel het minimale eigenlijk.
Maar, als het niet anders kan kom ik er niet onderuit natuurlijk, echter liever niet. Ik race al +7 jaar dus die trage bakken waarmee je goed kunt leren racen heb ik wel achter me gelaten namelijk.
[...]
Duidelijk, dank je.
De MX-5 of Vee is noodzakelijk om uit de Rookie klasse te komen, daarna heb je al best wel wat keuze en de Skip is ook niet noodzakelijk om te rijden. De iracing-week-planner die Paulus hierboven linkte kun je direct zien welke klasses in welke licentie klasse vallen en waar elke week word gereden.
Als je met de TCR wil rijden kun je ook met de Tweakers league mee doen op zondag en maandag avond, dan zijn er ook altijd wel mensen die je met vragen kunnen helpen. EDIT: Zag dat je dit al had gevonden, we zijn de laatste tijd met zo'n 30-35 man dus er is nog plek.
[ Voor 8% gewijzigd door Swoesh op 29-12-2021 21:27 ]
Als je bijvoorbeeld begint met de MX5 en de TCR dan hoef je eigenlijk weinig / geen banen aan te schaffen om dit seizoen te rijden. Bijna iedere week is er in één van deze klasse wel een gratis track om te rijden.dawg schreef op woensdag 29 december 2021 @ 20:54:
[...]
Ja, meerdere tracks was ik al uit. Dat wordt dus even kijken welke nodig zijn met welke serie. Favoriete track is trouwens Road Atlanta en/of Red Bull Ring.
Overigens zie ik mezelf ook wel met jullie Tweakers meerijden als daar nog plaats is. Dat zal ook nog een overweging zijn v.w.b. tracks & cars.
GTE was ik inderdaad al bang voor omdat deze niet meer meerijden in IMSA als ik het goed heb. Erg jammer want is mijn favoriete klasse. Ik heb minder met LMP. Dan zal het toch GT3 worden. Volgens mij is dan de Ferrari GT3 Evo verstandig omdat je die al redelijk snel kunt racen heb ik begrepen.
De AMG F1 W12 komt er sowieso. Dan maar voorlopig in practice maar die auto heeft me erg nieuwsgierig gemaakt, zal ik maar zeggen.
Nogmaals dank voor de info allen.
Als je bijvoorbeeld ook nog GT3 wil gaan rijden dan zou mijn advies zijn om voor de Ferrari GT3 te gaan. Deze heeft een eigen fixed serie en deze auto kan je ook nog gebruiken in andere series.
Uiteraard kan je ook met GoT mee rijden. Het makkelijkste is om je even aan te melden via de website (https://www.got-racing.eu/) en dan zorgen we dat je aanmelding wordt verwerkt en je alle informatie ontvangt.
Heb hier met de SC2 Sport trouwens het profiel van Dan Suzuki in gebruik. geeft hier het beste gevoel mbt de FFB. (en ja je zal de FBB van die andere game in het begin missen en zal wennen worden
)
Neem eens een kijkje in dit topic op het Iracing Forum, is een goede optimization guide:dawg schreef op woensdag 29 december 2021 @ 17:18:
• Ik rijd exclusief in VR, zijn daar nog dingen waar ik op moet letten?
https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3657185.page
VR werkt bij iRacing out of the box al heel behoorlijk. Ik had er vrij weinig werk aan om het allemaal goed te laten functioneren. Alleen niet vergeten om even een button te zetten voor centreren van het beeld, en ik vind het zelf ook altijd wel praktisch om buttons te mappen om door de blackbox heen te kunnen bladeren. (of je moet blindelings de functietoetsen op je toetsenbord kunnen vinden natuurlijk)dawg schreef op woensdag 29 december 2021 @ 17:18:
• Ik rijd exclusief in VR, zijn daar nog dingen waar ik op moet letten?
Nogmaals dank voor alle behulpzaamheid heren! Ik wacht nog op mijn nieuwe Cc, pas dan kan ik een account aanmaken en beginnen. Een dezer dagen.
Ik besloten jullie advies op te volgen en enkel de Ferrari GT3 Evo en de Audi TCR aan te schaffen, tezamen met enkele tracks die in die series gebruikt worden.
Ik ga eerst me even wegwijs maken in iRacing en het racen zelf alvorens ik me aan ga melden bij de T.net race community, ik wil niemand in de weg zitten en ondanks dat ik al een behoorlijke tijd race rijdt elke sim weer anders.
@Thodekroo dank voor de link! Nog even wachten dus alvorens ik het kan lezen maar zeer handig, merci.
@kroegtijger de blackbox is dat venster waar je bijvoorbeeld je pitstrategie aanpast, of in-car configs? Kun je functies daarvan ook rechtstreeks mappen op je stuur trouwens?
@Paulus07 waar kan ik dat profiel vinden? Is dat een profiel voor TrueDrive?
Ik besloten jullie advies op te volgen en enkel de Ferrari GT3 Evo en de Audi TCR aan te schaffen, tezamen met enkele tracks die in die series gebruikt worden.
Ik ga eerst me even wegwijs maken in iRacing en het racen zelf alvorens ik me aan ga melden bij de T.net race community, ik wil niemand in de weg zitten en ondanks dat ik al een behoorlijke tijd race rijdt elke sim weer anders.
@Thodekroo dank voor de link! Nog even wachten dus alvorens ik het kan lezen maar zeer handig, merci.
@kroegtijger de blackbox is dat venster waar je bijvoorbeeld je pitstrategie aanpast, of in-car configs? Kun je functies daarvan ook rechtstreeks mappen op je stuur trouwens?
@Paulus07 waar kan ik dat profiel vinden? Is dat een profiel voor TrueDrive?
[ Voor 4% gewijzigd door dawg op 30-12-2021 16:11 ]
@dawg is inderdaad een profiel binnen TrueDrive. Zijn nog paar andere specifiek voor GT3 etc of die van Sampsoid die ook wel prettig was. maar uiteindelijk ben ik bij die van Dan Suzuki gebleven. Die voelde het fijnste. je kan dan zelf in de game nog wel wat spelen per auto mbt de kracht.
@dawg jazeker kan je die ook mappen. Zie oa. https://support.iracing.c...133517-keyboard-shortcuts
Default heeft bladeren erdoor geen buttons gebonden staan, maar dit kan je optioneel natuurlijk wel doen. Ik heb ze zelf onder de links/rechts-knoppen op het stuur gepropt, maar elke switch kan je ervoor gebruiken uiteraard.
Default heeft bladeren erdoor geen buttons gebonden staan, maar dit kan je optioneel natuurlijk wel doen. Ik heb ze zelf onder de links/rechts-knoppen op het stuur gepropt, maar elke switch kan je ervoor gebruiken uiteraard.
Oki. Ik kon niet meer wachten dus ik heb even met de cc van een familielid mezelf alvast aangemeld, en een 2jr abbo afgesloten aangezien deze nu met 50% korting kwamen. Nog geen auto's of tracks aangeschaft want dat doe ik liever met mijn eigen cc (ik neem aan dat je je cc in iRacing wel ergens aan kunt passen, anders wordt mijn familielid niet blij zodra ik allerlei zaken ga aanschaffen
).
Even kort gereden nadat ik alles ingesteld had.
Allereerst, wat mij opvalt. Wát een gebruiksvriendelijk gebeuren is iRacing zeg. Bijgeleverde uitleg, een YT kanaal, VR waar je letterlijk niets aan hoeft in te stellen, hij vroeg gewoon of ik VR wilde.
Pedals en stuur calibratie eitje. Wel een beetje raar dat je je clutch niet in kunt stellen als je auto-clutch wilt gebruiken. Ik had deze eerst wel ingesteld maar toen kon ik niet wegrijden met de Mazda?
Auto-clutch aangezet en toen werkte het wel. Hmm. Is dit normaal als je auto's met handgeschakelde bak hebt als je geen H-pattern hebt? Ik vind het namelijk altijd wel leuk om met clutch te starten. Niet dat ik veel handgeschakelde auto's ga rijden maar ik hoop dat ik de clutch wel kan gebruiken bij GT3/TCR/F1. Als iemand me wat wijzer kan maken zou ik zeer waarderen. Het liefst zou ik de clutch bij de start willen kunnen gebruiken om een goede standing start te maken, om vervolgens sequentieel (dus zonder clutch) up/down te schakelen. Is dit mogelijk?
De spiegels van de auto's zijn geniaal. O.M.G. perspectief!

En de physics ook. De FFB is even wennen zoals @Paulus07 al aangaf, maar veel beter dan ik eigenlijk had gedacht. Het rijden an sich ook, het rijdt allemaal heel erg lekker. Ik was bang dat ik het niets zou vinden maar geheel onterecht.
Al met al zeer positieve eerste ervaring. Zoals het er nu naar uitziet zou dit weleens mijn main sim kunnen worden.
Een dezer dagen eens beginnen aan mijn license. Het is nu wat laat.
Anyway.
Nogmaals dank aan allen voor de hulp. Ik zal in de komende tijd vast nog wat vragen hebben, ik hoop dat ik jullie niet teveel lastig hoef te vallen.
Allereerst, wat mij opvalt. Wát een gebruiksvriendelijk gebeuren is iRacing zeg. Bijgeleverde uitleg, een YT kanaal, VR waar je letterlijk niets aan hoeft in te stellen, hij vroeg gewoon of ik VR wilde.
Pedals en stuur calibratie eitje. Wel een beetje raar dat je je clutch niet in kunt stellen als je auto-clutch wilt gebruiken. Ik had deze eerst wel ingesteld maar toen kon ik niet wegrijden met de Mazda?
De spiegels van de auto's zijn geniaal. O.M.G. perspectief!
En de physics ook. De FFB is even wennen zoals @Paulus07 al aangaf, maar veel beter dan ik eigenlijk had gedacht. Het rijden an sich ook, het rijdt allemaal heel erg lekker. Ik was bang dat ik het niets zou vinden maar geheel onterecht.
Al met al zeer positieve eerste ervaring. Zoals het er nu naar uitziet zou dit weleens mijn main sim kunnen worden.
Anyway.
Nogmaals dank aan allen voor de hulp. Ik zal in de komende tijd vast nog wat vragen hebben, ik hoop dat ik jullie niet teveel lastig hoef te vallen.
Ik denk haast dat je je comfortabeler voelt in de Got League dan daadwerkelijk onlinedawg schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:11:
Zeker als je al een tijdje rond rijdt in een sim zal het niet zo'n probleem zijn, er rijden genoeg verschillende niveaus rond
Zelfde ervaring had ik hier dus ookdawg schreef op donderdag 30 december 2021 @ 22:57:
Oki. Ik kon niet meer wachten dus ik heb even met de cc van een familielid mezelf alvast aangemeld, en een 2jr abbo afgesloten aangezien deze nu met 50% korting kwamen. Nog geen auto's of tracks aangeschaft want dat doe ik liever met mijn eigen cc (ik neem aan dat je je cc in iRacing wel ergens aan kunt passen, anders wordt mijn familielid niet blij zodra ik allerlei zaken ga aanschaffen).
Pedals en stuur calibratie eitje. Wel een beetje raar dat je je clutch niet in kunt stellen als je auto-clutch wilt gebruiken. Ik had deze eerst wel ingesteld maar toen kon ik niet wegrijden met de Mazda?Auto-clutch aangezet en toen werkte het wel. Hmm. Is dit normaal als je auto's met handgeschakelde bak hebt als je geen H-pattern hebt? Ik vind het namelijk altijd wel leuk om met clutch te starten. Niet dat ik veel handgeschakelde auto's ga rijden maar ik hoop dat ik de clutch wel kan gebruiken bij GT3/TCR/F1. Als iemand me wat wijzer kan maken zou ik zeer waarderen. Het liefst zou ik de clutch bij de start willen kunnen gebruiken om een goede standing start te maken, om vervolgens sequentieel (dus zonder clutch) up/down te schakelen. Is dit mogelijk?
De spiegels van de auto's zijn geniaal. O.M.G. perspectief!![]()
Anyway.
ook al is dit een "oude game" alles wat je krijgt werkt gewoon lekker.
Ook blijf ik de race ervaring tof vinden. Ben zeker geen pro of snelle rijder, maar het zijn de details die je hebt met rijden die het tof maken. De smurrie op de voorruit, de reflectie van de ruit met licht, zo'n stof etc. Het zijn misschien kleine dingen maar voor mij geven ze net die kleine details die tijdens verloop van een race meewerken.
Oh en mocht je willen spelen met liveries: https://www.tradingpaints.com
Werkt super simpel en goed (hier geen errors meer gehad ermee )
Vandaag ook weer even een AI race gedaan om wat settings te testen (is wat veiliger
Blijf het daarbij ook nice vinden dat je een grid kan maken met wagens die je niet zelf in het bezit hebt. Maar hierdoor kan ik dus wel een "imsa race" doen met oa lmp2 erin
[ Voor 4% gewijzigd door Paulus07 op 31-12-2021 00:04 ]
Deze week de Cup car op de Nurburgring, wat een genot om daar te rijden met de Porsche zeg.
Wel jammer dat je de eerste ronde zo voorzichtig moet zijn door de vele klungels op de baan.
En jammer dat de race maar 3 rondes duurt.
Maar als de auto onder controle hebt op de Ring is het genieten.
Wel jammer dat je de eerste ronde zo voorzichtig moet zijn door de vele klungels op de baan.
En jammer dat de race maar 3 rondes duurt.
Maar als de auto onder controle hebt op de Ring is het genieten.
Blijf die Cup maar lastig vinden. moet er nog steeds meer in oefenen en juiste rempunten vinden.
Nu vooral bezig met de BMW M4 GT3. Die is wel erg lekker om mee te rijden
Het is ook een lastigere auto dan GT3, maar we heel leuk. Maar goed, ik vind nascar (op road circuits) en Supercars leuk om te rijden. Die houden je pas bezig.Paulus07 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 11:13:
Blijf die Cup maar lastig vinden. moet er nog steeds meer in oefenen en juiste rempunten vinden.
Wat je vooral moet bedenken, is dat je inderdaad eerder moet remmen en soepel moet zijn met je input.
[ Voor 18% gewijzigd door Niellie41 op 31-12-2021 11:37 ]
Zijn er hier nog meer die de Merc W12 rijden en meer netcode crashes merken?
Komt dat omdat de auto zo snel is, en dus de engine niet bij kan blijven of meer prediction doet dan bij andere auto's? of is er een andere reden dat er bekend is?
Komt dat omdat de auto zo snel is, en dus de engine niet bij kan blijven of meer prediction doet dan bij andere auto's? of is er een andere reden dat er bekend is?
Allereerst de beste wensen voor iedereen in 2022! 
Even nog een paar vragen hoor.
Kan het kloppen dat de FFB Max Force setting per auto gaat? Ik lees overal 45nm of hoger, maar ik kom maar tot 20.1nm?
Ik heb een SC2 Sport, 17nm in TrueDrive en ook 17nm Wheel Force ingesteld. Ik ben nog een rookie dus het gaat voor het moment even om de Mazda.
Overigens heb ik hem op 12.5nm staan want dat is meer dan voldoende voor deze auto, maar toch.
En ik heb nu 1x time trial gedaan en 1x race, toch is mijn Safety Rating pas op 2.67. Is het normaal dat het maar zo weinig is? In de timetrial ben ik 2x gespind en in de race 2x aangetikt, buiten mijn schuld (maar schuld is niet relevant geloof ik voor de SR?).
Wederom bedankt.

Kan het kloppen dat de FFB Max Force setting per auto gaat? Ik lees overal 45nm of hoger, maar ik kom maar tot 20.1nm?
En ik heb nu 1x time trial gedaan en 1x race, toch is mijn Safety Rating pas op 2.67. Is het normaal dat het maar zo weinig is? In de timetrial ben ik 2x gespind en in de race 2x aangetikt, buiten mijn schuld (maar schuld is niet relevant geloof ik voor de SR?).
Wederom bedankt.
[ Voor 6% gewijzigd door dawg op 01-01-2022 22:49 ]
In true drive heb ik de FFB op 100% staan.dawg schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 22:46:
Allereerst de beste wensen voor iedereen in 2022!
Kan het kloppen dat de FFB Max Force setting per auto gaat? Ik lees overal 45nm of hoger, maar ik kom maar tot 20.1nm?Ik heb een SC2 Sport, 17nm in TrueDrive en ook 17nm Wheel Force ingesteld. Ik ben nog een rookie dus het gaat voor het moment even om de Mazda.
Overigens heb ik hem op 12.5nm staan want dat is meer dan voldoende voor deze auto, maar toch.
Wederom bedankt.
In iracing heb ik dan vervolgens dit staan (in dit geval voor de bmw). Hoe lager die Max force waarde hoe hoger/zwaarder je FFB is (ja klinkt raar
/f/image/dFFmTyTj4zQjFeqzInhJcFD7.png?f=fotoalbum_large)
Onderaan heb je het vinkje om per auto een custom controller indeling/setting te gebruiken.
Truedrive op 100% en de Max Force op 55 zetten. Zo heb je alle autos gedekt, wat bijna elke auto blijft onder de 55 qua telemetry in de game.
Daarna kan je zelf met de slider in-game (blackbox) de kracht aanpassen die jij het beste vind voelen voor elke auto apart.
Dit kan je checken mbv de F grafiek in-game. Als deze netjes in het groen blijft gaat de telemetry niet clippen en ontvang je de max telemetry van die auto in het spel. Zodra deze rood wordt zet je de max force voor die auto wat hoger. Maar als je deze op 55 zet kan je niet clippen en ontvang je netjes alle data voor de Force feedback.
Daarna kan je zelf met de slider in-game (blackbox) de kracht aanpassen die jij het beste vind voelen voor elke auto apart.
Dit kan je checken mbv de F grafiek in-game. Als deze netjes in het groen blijft gaat de telemetry niet clippen en ontvang je de max telemetry van die auto in het spel. Zodra deze rood wordt zet je de max force voor die auto wat hoger. Maar als je deze op 55 zet kan je niet clippen en ontvang je netjes alle data voor de Force feedback.
[ Voor 46% gewijzigd door Simbob op 02-01-2022 08:23 ]
Ik begrijp hoe Max Force werkt maar bij mij gaat ie maar tot 20nm. Dat is het probleem, ik kan hem helemaal niet op 40-50-60 o.i.d. zetten.
Lager is bij mij ook minder krachtig, i.p.v. hoger.

edit: Wie zoekt, die vindt.
Het zat hem in de instelling displayLinearInNm in app.ini, welke op '0' stond, op '1' gezet en nu geeft iRacing het wel correct weer.
Lager is bij mij ook minder krachtig, i.p.v. hoger.
edit: Wie zoekt, die vindt.
Het zat hem in de instelling displayLinearInNm in app.ini, welke op '0' stond, op '1' gezet en nu geeft iRacing het wel correct weer.
[ Voor 30% gewijzigd door dawg op 02-01-2022 16:53 ]
Hai,
Ik heb een vraagje over irffb.
Ik heb een simucube 1 met 30nm ongeveer op 50% staan en in irffb is de laagste stand 65Nm, maar voor sommige auto's zoals de Indycar vind ik dit nog steeds te zwaar. Hoe kan ik dit oplossen?
Ik heb een simucube 1 met 30nm ongeveer op 50% staan en in irffb is de laagste stand 65Nm, maar voor sommige auto's zoals de Indycar vind ik dit nog steeds te zwaar. Hoe kan ik dit oplossen?
Binnen iRacing kan je het aantal nm toch aanpassen? Ik heb in mijn SC2 software de instellingen altijd identiek staan en pas per auto alleen het aantal nm aan, binnen iRacing.Wakkaman schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:20:
Hai,
Bij contact tussen twee auto's, krijgen beiden inderdaad de incident points (incs) toegekend. Het systeem kijkt inderdaad niet wiens schuld het is. Ik zie die incs meer als "kosten" voor de schade. Beide auto's hebben schade en moeten allebei zelf voor de kosten opdraaien.dawg schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 22:46:
In het echt betaald de ander ook niet je schade. Ik heb in ieder geval niets gehoord over dat Mercedes de schade voor Silverstone en Hongarije heeft vergoed.
De SR stijgt (en daalt) minder snel bij time trials omdat daar de bochten en incidenten (zoals een spin) voor 0.35 mee tellen. Hieronder vind je een overzicht van de 'corners and incidents multiplier':
/f/image/dj0cVgE5t5utz4MkBLbMWz1E.png?f=fotoalbum_large)
Meer informatie hierover kan je vinden in hoofstukken 3.5 en 3.6 van de Sporting Code.
Hmm dus als ik nm aanpas in Iracing heeft dat ook effect op de settings in IRFFB?Doubleoz schreef op maandag 3 januari 2022 @ 22:43:
[...]
Binnen iRacing kan je het aantal nm toch aanpassen? Ik heb in mijn SC2 software de instellingen altijd identiek staan en pas per auto alleen het aantal nm aan, binnen iRacing.
Dat weet ik eerlijk gezegd niet zeker… ik gebruik geen irffb meer sinds ik een dd heb en heb het ook geen seconde gemist. Een goed profiel in de sc software bracht mij veel meer.Wakkaman schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:00:
[...]
Hmm dus als ik nm aanpas in Iracing heeft dat ook effect op de settings in IRFFB?
Maar je zou het eens kunnen proberen of het helpt.
[ Voor 6% gewijzigd door Doubleoz op 04-01-2022 13:11 ]
Lijkt geen verschil te maken had alles op 0 gezet. Irffb overruled alles.Doubleoz schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:11:
[...]
Dat weet ik eerlijk gezegd niet zeker… ik gebruik geen irffb meer sinds ik een dd heb en heb het ook geen seconde gemist. Een goed profiel in de sc software bracht mij veel meer.
Maar je zou het eens kunnen proberen of het helpt.
De snellere auto's geven inderdaad al best goede feedback zonder irffb, maar met name langzamere auto's vind ik veel voorspelbaarder met Irffb, doordat ik 360hz gebruik lijkt het alsof je sneller kan reageren. Heb toch het idee meer nuttige info te krijgen, maar goed idee zal ook meer tweaken in de sc software
Dank voor je reactie.Niellie41 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:10:
[...]
Bij contact tussen twee auto's, krijgen beiden inderdaad de incident points (incs) toegekend. Het systeem kijkt inderdaad niet wiens schuld het is. Ik zie die incs meer als kosten voor de schade. Beide auto's hebben schade en moeten allebei zelf voor de kosten opdraaien.
In het echt betaald de ander ook niet je schade. Ik heb in ieder geval niets gehoord over dat Mercedes de schade voor Silverstone en Hongarije heeft vergoed.
De SR stijgt (en daalt) minder snel bij time trials omdat daar de bochten en incidenten (zoals een spin) voor 0.35 mee tellen. Hieronder vind je een overzicht van de 'corners and incidents multiplier':
[Afbeelding]
Meer informatie hierover kan je vinden in hoofstukken 3.5 en 3.6 van de Sporting Code.
Ik was dit inderdaad al tegengekomen in de Sporting Code. En je vergelijking met ongelukken met schade snijdt eigenlijk wel hout.
Overigens niet meer relevant want ik was dezelfde avond nog promoted naar D.
Goed gedaan @Hoogie2004 !
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Thnx
Het is wel een kwestie van uitrijden hier, die curbs zijn echt dodelijk, en de setup ook wel wat meer tricky als de afgelopen weken. Maar dat maakt het leuk
Proficiat! Vandaag ook mijn eerste races gedaan. Beiden waren drama maar de 2e had ik 4e kunnen worden als ik niet een slowdown pakte in de aller laatste bocht van de race... Dan heb je dus niet genoeg tijd om die in te lossen en krijg je een 41s post-race penalty. Laatste bocht dus beter half gas lol.
Denk je, ff een keer oval testen of dat iets is. Klik je bij de sessie die is op test drive. Krijg je een tech failed melding. De cross weight is te hoog ofzo.....
Maar kan je ook niet aanpassen in de garage. hendig
Welke auto en baan? Bij test drive kan het zijn dat je zelf de juiste setup moet inladen. Test drive is sowieso open setup, dus je moet het kunnen aanpassen. Alleen moet je weten wat je dan moet aanpassen.Paulus07 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:30:
Denk je, ff een keer oval testen of dat iets is. Klik je bij de sessie die is op test drive. Krijg je een tech failed melding. De cross weight is te hoog ofzo.....
Welke combinatie probeerde je? Test drive is toch een eigen selectie ipv een vaststaande combinatie van auto en baan? Cross weight is volgens mij meer ter informatie dan een setting die je kan aanpassen. Om dit correct te krijgen zul je andere settings moeten aanpassen.Paulus07 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:30:
Edit: Too slow
Daarbij is in je eentje op een oval rijden snel saai. Het is juist leuk om met mensen om je heen te rijden. Je kan dan beter open practice sessies joinen.Niellie41 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:36:
[...]
Welke auto en baan? Bij test drive kan het zijn dat je zelf de juiste setup moet inladen. Test drive is sowieso open setup, dus je moet het kunnen aanpassen. Alleen moet je weten wat je dan moet aanpassen.
In de rookie klassen komt er niet veel terecht van racen. Je bent meer bezig om anderen te ontwijken, want veel mensen denken dat ze volgende Dale Earnhardt zijn.
[ Voor 14% gewijzigd door Niellie41 op 06-01-2022 15:48 ]
Was net de [Legacy] NASCAR Truck Chevrolet Silverado - 2008 op die legacy daytona track.Niellie41 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:36:
[...]
Welke auto en baan? Bij test drive kan het zijn dat je zelf de juiste setup moet inladen. Test drive is sowieso open setup, dus je moet het kunnen aanpassen. Alleen moet je weten wat je dan moet aanpassen.
met een 2011 setup werkte het wel. behoorlijk saai in je uppie inderdaad
Ook even een test drive gedaan met die legacy indy car.
Test drive was nu om puur even te kijken hoe het werkt en of de setup van stuur beetje goed staat.
Met die indycar was het wel ff wennen voor de armen in die bochten. Klapte goed hard op die hobbelbaan.
Al blijf ik denk toch nog meer van van road races ipv ovals.......
Nu eens een open practice sessie kijken
Voor Daytona hoef je ook niet te oefenen, want die is vol gas. Racen in een pack van 10+ auto's is een ander verhaal!Paulus07 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 15:57:
[...]
Was net de [Legacy] NASCAR Truck Chevrolet Silverado - 2008 op die legacy daytona track.
met een 2011 setup werkte het wel. behoorlijk saai in je uppie inderdaad
Indycar heeft geen stuurbekrachtiging dus dat is flink oppassen.Ook even een test drive gedaan met die legacy indy car.
Test drive was nu om puur even te kijken hoe het werkt en of de setup van stuur beetje goed staat.
Met die indycar was het wel ff wennen voor de armen in die bochten. Klapte goed hard op die hobbelbaan.![]()
Al blijf ik denk toch nog meer van van road races ipv ovals.......![]()
Nu eens een open practice sessie kijken
Ja heb de DD hier flink naar beneden moeten schroeven mbt de nm/ffb om die hobbels wat te kunnen verdragenNiellie41 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:04:
[...]
Voor Daytona hoef je ook niet te oefenen, want die is vol gas. Racen in een pack van 10+ auto's is een ander verhaal!
[...]
Indycar heeft geen stuurbekrachtiging dus dat is flink oppassen.
Alleen in die practice server gebeurden net ook niet veel. Reed alsnog in mijn uppie rond van de 26 in de group

Voor de SC2 Sport gebruikers: Heb een nieuw profiel gevonden in true-drive welke echt super goed aanvoelt.
"GT3 and GTE car DIREC - criveraz86"
Werkt ook heerlijk in de F3
Hallo iRacers,
ik zit te denken om een abbonement op iRacing te nemen. Eens kijken of het wat voor mij is.
Ik lees allemaal negatieve ervaringen over Steam icm iRacing. Raden jullie aan om het rechtstreeks via de iRacing website te downloaden of via steam aan te schaffen?
In de nabije toekomst wil ik wellicht ook een VR headset aanschaffen, werkt dat met de iRacing client of moet ik dan sowieso via Steam aanschaffen?
ik zit te denken om een abbonement op iRacing te nemen. Eens kijken of het wat voor mij is.
Ik lees allemaal negatieve ervaringen over Steam icm iRacing. Raden jullie aan om het rechtstreeks via de iRacing website te downloaden of via steam aan te schaffen?
In de nabije toekomst wil ik wellicht ook een VR headset aanschaffen, werkt dat met de iRacing client of moet ik dan sowieso via Steam aanschaffen?
01010000 01100101 01110000 01100101
Ik heb m zelf rechtstreeks via iRacing gedaan en niet via Steam. Dat werkt in ieder geval prima, ook in combinatie met de Rift S. Hoe dat bij andere VR headsets zit weet ik niet, maar Oculus wordt native prima ondersteund in ieder geval.Generaal Pep schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:34:
Hallo iRacers,
Overigens kan je volgens mij later dat eventueel ook nog omzetten mocht je de verkeerde keuze nu maken.
Ik geloof dat het probleem met steam was dat je dan geen gebruik kan maken van de BlackFriday deals.Generaal Pep schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 13:34:
Hallo iRacers,
Nice. Even erbij gevoegd, straks even proberen. Ik vind het profiel van Dan Suzuki wat je eerder noemde en welke ik vooralsnog gebruik maar zo-zo.Paulus07 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 12:40:
Voor de SC2 Sport gebruikers: Heb een nieuw profiel gevonden in true-drive welke echt super goed aanvoelt.
Deze waarden in het TD profiel komen ook wat meer overeen met wat ik in die andere sim gebruikte. Straks rijden.
Klopt. Dit nieuwe profiel geeft op de sport meer gevoel. Ook wat beter gevoel van de wagen en de baan zelf.dawg schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:42:
[...]
Nice. Even erbij gevoegd, straks even proberen. Ik vind het profiel van Dan Suzuki wat je eerder noemde en welke ik vooralsnog gebruik maar zo-zo.
Deze waarden in het TD profiel komen ook wat meer overeen met wat ik in die andere sim gebruikte. Straks rijden.
Heb hem nu aantal uur gebruikt in de F3 en met de BMW GT3 en spelen nu echt lekker op de baan
iRacing heeft altijd Black Friday deals buiten steam.MartijnV03 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:38:
[...]
Ik geloof dat het probleem met steam was dat je dan geen gebruik kan maken van de BlackFriday deals.
Ook kan je op de iRacing website en Steam key krijgen om iRacing toe te voegen aan je Steam library.
Ik zou rechtstreeks bij iRacing een account aanmaken en daar jouw abbonement nemen.
30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025
Oki. Ik heb inmiddels al heel wat meer gereden. Even checken bij jullie hoor. 
Hadden jullie ook dat:
Ik merk al dat ik nog veel tijd moet besteden om beter te worden in iRacing.
Hadden jullie ook dat:
- je van een andere sim (eender welke) naar iRacing verhuisde en je het gevoel had dat je echt helemaal opnieuw moest leren rijden? Het rijdt echt zo fundamenteel anders dan alle andere sims die ik ooit gereden heb.
- alle auto's onderstuur lijken te hebben met de baseline setups?
- jullie tijdens time trials en/of ranked races "bang" zijn voor de Safety Rating en juist daardoor én fouten maken én je veel trager bent dan je voorheen gewend was (in andere sims)?
[ Voor 11% gewijzigd door dawg op 07-01-2022 23:02 ]
Voor mij was het in het begin wel flink omschakelen en "opnieuw" leren rijden. Maar dit komt na een tijdje en meer racen online/offline wel goed.dawg schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 23:01:
Hadden jullie ook dat:Even nieuwsgierig want ik heb dat dus wel. Het lijkt wel alsof ik net begonnen ben met simracing. En de Safety Rating die onbewust in mijn nek zit te hijgen waardoor ik niet vol "durf" te gaan.
- je van een andere sim (eender welke) naar iRacing verhuisde en je het gevoel had dat je echt helemaal opnieuw moest leren rijden? Het rijdt echt zo fundamenteel anders dan alle andere sims die ik ooit gereden heb.
- jullie tijdens time trials en/of ranked races "bang" zijn voor de Safety Rating en juist daardoor én fouten maken én je veel trager bent dan je voorheen gewend was (in andere sims)?
In het begin is/was het voor mij ook meer iceracing dan iracing
Mede hierdoor ben ik nu dan ook enkel met iracing bezig en andere games als rf2 en acc (en had bijna ams2 gekocht) liggen ff stil.
Die games door elkaar spelen werkte helemaal niet mee.
Zeker online is het wennen en met die irating etc in je nek rij ik ook veel rustiger. Mede om ook iemand anders z'n race niet te verpesten.
Al zal ik toch nooit een alien worden mbt snelheid. Dus snelheid opbouwen zal toch wel ff duren.
Maar maakt het niet minder fun.
Nu bijvoorbeeld offline bezig geweest met wat races in de F3 om wat te oefenen en omdat er deze week een track was die ik toch niet had.
Hallo ik ben nieuw ik ben ook een simracer en heb net iRacing aangeschaft
Dat is toch juist super? In het echt rijden ze in auto's van een paar ton. Denk je dat zij in een nieuwe auto stappen en gelijk voluit gaan. Je moet de auto leren kennen en vertrouwen opbouwen.dawg schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 23:01:
Even nieuwsgierig want ik heb dat dus wel. Het lijkt wel alsof ik net begonnen ben met simracing. En de Safety Rating die onbewust in mijn nek zit te hijgen waardoor ik niet vol "durf" te gaan.
Lekker je rondjes blijven rijden en dan komt het helemaal goed!
Dit had ik ook toen ik net met iRacing begon. Ik kwam toen van GTR2 en Race07 af. Ik dacht ook dat ik nieuw was.dawg schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 23:01:
Hadden jullie ook dat:Even nieuwsgierig want ik heb dat dus wel. Het lijkt wel alsof ik net begonnen ben met simracing. En de Safety Rating die onbewust in mijn nek zit te hijgen waardoor ik niet vol "durf" te gaan.
Ik weet ook heel goed dat is verschrikkelijk nerveus was voor mijn eerste race. Ik zat met klotsende oksels op de grid.
Dit kwam niet zo zeer door SR, maar met de realisatie dat je tegen andere mensen racet.
De baseline setups kunnen inderdaad onderstuurd zijn. Voor sommige auto’s hebben ze ook andere setups beschikbaar die beter zijn. Bij fixed setup series (zoals rookies) rijdt iedereen met dezelfde setup.
Wacht maar op je eerste pole, of je eerste keer vooraan rijden.dawg schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 23:01:
Bij mijn eerste pole was ik zo zenuwachtig dat ik van het trillen zoveel gas gaf dat ik na 5 meter in de muur stond. En toen ik mij realiseerde dat ik voor het eerst voorop reed, vergat ik bij de eerstvolgende bocht helemaal te remmen.
Al doende leert men.
Ah, fijn om te lezen dat dit dus redelijk normaal is en ik niet gek ben. 
Flink oefenen dus. Gelukkig is dat totaal geen straf, want ik vind het erg lekker rijden. Momenteel met de Ferrari 488 GT3 Evo bezig.
Flink oefenen dus. Gelukkig is dat totaal geen straf, want ik vind het erg lekker rijden. Momenteel met de Ferrari 488 GT3 Evo bezig.
Leuke auto dat. Ik gebruik hem nu om mijn SR wat op te krikken, die is dramatisch gekelderd sinds de MErc W12 op Red Bull Ring.dawg schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 15:53:
Ah, fijn om te lezen dat dit dus redelijk normaal is en ik niet gek ben.
Zo ver zelfs dat ik hem niet meer mag rijden, want A-Licentie pleite
Erg vervelend inderdaad.ActualFantasy schreef op zaterdag 8 januari 2022 @ 21:00:
[...]
Leuke auto dat. Ik gebruik hem nu om mijn SR wat op te krikken, die is dramatisch gekelderd sinds de MErc W12 op Red Bull Ring.
Zo ver zelfs dat ik hem niet meer mag rijden, want A-Licentie pleite
Ik heb net mijn 2e ranked race op Okayama gedaan in de Ferrari, 10e plek van de 20 deelnemers. Één inhaalactie en één mooie verdedigingsactie. Niet zoveel wellicht maar ik ben blij, iRacing is voor mij de eerste keer tegen echte mensen, online dus.
Ben nog niet zo snel maar het ging al een stuk beter weer dan gisteren.
Heb de smaak helemaal te pakken! Na 2 maanden racen zit ik inmiddels op B3.84 en bijna 2000 rating. Voornamelijk de LMP2 heeft mij te pakken momenteel.
Nu las ik in een blog iets over de special events die iRacing organiseert. Zijn er hier mensen die participeren en mij misschien iets meer kunnen vertellen over het zoeken van een team en alles wat daarbij komt kijken?
Voorspel dat het niet lang gaat duren voordat ik ingesnoerd aan een 24H begin xD
Nu las ik in een blog iets over de special events die iRacing organiseert. Zijn er hier mensen die participeren en mij misschien iets meer kunnen vertellen over het zoeken van een team en alles wat daarbij komt kijken?
Voorspel dat het niet lang gaat duren voordat ik ingesnoerd aan een 24H begin xD
Op het iRacing forum heb je bij het special event topic waar in aanloop naar zo'n evenement teams rijders zoeken, of rijders teams.Doelie schreef op maandag 10 januari 2022 @ 18:32:
Heb de smaak helemaal te pakken! Na 2 maanden racen zit ik inmiddels op B3.84 en bijna 2000 rating. Voornamelijk de LMP2 heeft mij te pakken momenteel.
Verder kan je op o.a. Reddit of fora zoals hier teams vinden die vaker met elkaar samen rijden en dus ook special events rijden.
Voel je je nu niet verplicht om alleen nog maar met de LMP2 te rijden?Hoogie2004 schreef op maandag 10 januari 2022 @ 20:38:
Aan dit uitzicht kan ik wel wennen, mijn eerste Pole in de W12
[Afbeelding]
Het zal vast aan het nieuwe stuur liggen, want sinds dat race-klaar is heb ik al gewonnen en een pole gehaald
Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen