iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 395 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 12:13
w4rguy schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:59:
[...]

Komt er dan ook weer zo'n leuke stream dat we mee kunnen kijken en luisteren wat besproken wordt op Discord?
Uiteraard! Leuk om je erbij te hebben, sowieso altijd gezellig als je weer eens wat van je laat horen O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkPino
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:36
Haha ik moest hier wel om lachen. Jullie hebben niks aan deze reactie maar wou het toch even gezegd hebben

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 12:02
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7kAabbfaZpbhoKF0QRdXoyzbxXg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mB9ho6t0OWHTSZNjrg7G6lcz.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlwaysNick
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07-05 14:13

AlwaysNick

“No pain, no gain.”

Mag ik wat vragen? Ik heb alleen relatives in de rechteronderhoek maar ik wil meer info toevoegen aan mijn IRacing hebben jullie daar (gratis) mods voor? #dtv

“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

AlwaysNick schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 22:23:
Mag ik wat vragen? Ik heb alleen relatives in de rechteronderhoek maar ik wil meer info toevoegen aan mijn IRacing hebben jullie daar (gratis) mods voor? #dtv
Ik gebruik SimHub. Hiermee kan je oa Live track-map krijgen (handig om te zien of er autos aankomen als je de baan op gaat ;-) ) , Radar enz ..

Maar wat je ook met Simhub kan dooen is oa LEDS aansturen.

Ik heb boven mijn middelste scherm een Ledstrip waar ik lampen te zien krijg (Groen, Wit, Blauw en Geel) , maar ook heb ik het zo ingesteld dat als een auto naast me rijdt, 4 rode leds gaan branden, daar waar de andere auto zich bevindt.
Dus als er links van me een auto rijdt , dan gaan op de strip 4 linker LEDS rood branden...rijdt er iemand recht, dan brandt er rechts 4 LEDS

Erg handig allemaal

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-09 18:58

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
AlwaysNick schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 22:23:
Tuurlijk mag je wat vragen, daar is het forum tenslotte voor:) Kijk anders ook eens op https://www.got-racing.eu/?p=4773 daar hebben we een lijst opgenomen van handige software. Misschien heb je er wat aan.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
@Luckeh en ik beginnen zo aan de Creventic 12h van Hockenheim

Racespot stream: YouTube: Creventic Endurance Series | 12h of Hockenheimring (Part 1)
Onboard stream van Lucas: https://www.twitch.tv/gerrijts

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan84
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21-09 22:13
Jammer @Swoesh en @Luckeh !
Ik schakelde net de stream in en kort daarna gebeurde het! Het was erg druk op de baan. Lastige situatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Christiaan84 schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 16:35:
Jammer @Swoesh en @Luckeh !
Ik schakelde net de stream in en kort daarna gebeurde het! Het was erg druk op de baan. Lastige situatie!
Ja erg zuur. Ik reken 'm grotendeels mijzelf aan.
Ik ging te ver naar rechts en opende daardoor de deur voor de GT4 om tussen de TCR en mij door te komen, tegelijk liet ik 'm wat naar links lopen omdat er een GT3 ook nog eens rechts langs kwam. Ik had nog niet door dat het 4 wijd was.

Dat was erg jammer; want het ging best aardig tot dat moment. Het moment op Twitch.

Zonder geluid:

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Luckeh schreef op zaterdag 26 juni 2021 @ 17:33:
[...]

Ja erg zuur. Ik reken 'm grotendeels mijzelf aan.
Ik ging te ver naar rechts en opende daardoor de deur voor de GT4 om tussen de TCR en mij door te komen, tegelijk liet ik 'm wat naar links lopen omdat er een GT3 ook nog eens rechts langs kwam. Ik had nog niet door dat het 4 wijd was.

Dat was erg jammer; want het ging best aardig tot dat moment. Het moment op Twitch.

Zonder geluid:
[Streamable: 2021-06-26 16-25-01]
Ah balen! Gelukkig was je pas een uur onderweg en nog geen 11:30…

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BwGs4X6UnQjsDd2nV4h7xHFjtnk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xk0WDGQ1aiWhcBuvh4JxxOLC.png?f=user_large

Vanavond en morgenavond rijden we met de Dallara F3 op het mooie Suzuka! We hebben er in ieder geval veel zin in! Wel zijn ons als coördinatoren een aantal zaken opgevallen:
  • Er vinden teveel onnodige incidenten plaats. Bij iedere start is er wel een incident waar meerdere rijders bij zijn betrokken. Daarnaast is de F3 in de eerste ronden tricky door zijn koude bandjes dus rij wat voorzichtiger en voorkom dat je bij iemand achterop of tegenaan rijdt.
  • Indien je midden op de baan spint en er komen andere rijders aan, zorg er dan voor dat je auto zsm stil staat en wacht tot er voldoende tijd is (relative!) om weer verder te rijden. Of pak z.s.m. een tow om de race van andere niet te verpesten.
  • Ben je veroorzaker van een incident, neem even de moeite om je excuses aan te bieden en evalueer het incident evt. na de race
Doordat een aantal van de rijders zich niet aan bovenstaande houdt zorgt dit er uiteindelijk voor dat we aan het eind van de race met een half veld rijden en dat het plezier afneemt. Kortom graag jullie aandacht hiervoor!

Tijdschema
19:30 - 21:00 | Practice
21:00 - 21:08 | Kwalificatie
21:10 - 21:25 | Race 1
21:28 - 21:58 | Race 2 incl. top 10 reversed grid & pitstop

Hopelijk tot vanavond en/of morgenavond!

iRacing Profiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Doubleoz schreef op zondag 27 juni 2021 @ 08:26:
[Afbeelding]

Vanavond en morgenavond rijden we met de Dallara F3 op het mooie Suzuka! We hebben er in ieder geval veel zin in! Wel zijn ons als coördinatoren een aantal zaken opgevallen:
  • Er vinden teveel onnodige incidenten plaats. Bij iedere start is er wel een incident waar meerdere rijders bij zijn betrokken. Daarnaast is de F3 in de eerste ronden tricky door zijn koude bandjes dus rij wat voorzichtiger en voorkom dat je bij iemand achterop of tegenaan rijdt.
  • Indien je midden op de baan spint en er komen andere rijders aan, zorg er dan voor dat je auto zsm stil staat en wacht tot er voldoende tijd is (relative!) om weer verder te rijden. Of pak z.s.m. een tow om de race van andere niet te verpesten.
  • Ben je veroorzaker van een incident, neem even de moeite om je excuses aan te bieden en evalueer het incident evt. na de race
Doordat een aantal van de rijders zich niet aan bovenstaande houdt zorgt dit er uiteindelijk voor dat we aan het eind van de race met een half veld rijden en dat het plezier afneemt. Kortom graag jullie aandacht hiervoor!

Tijdschema

Vanavond rijden we met de fixed Suzuka setup. Dat is een fjne setup vanaf het moment dat de banden warm zijn, maar kan in de eerste twee ronden best tricky zijn, vooral in T2 en de esses. Houd daar bij de start van de race en je quali outlap rekening mee.

Voorbeeld rondje:

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 23:21

Arfman

Drome!

Helaas kan vanwege voetbaltuig mijn dochter de slaap niet vatten. Dan helpt het ook niet als ik 1 verdieping daarboven in de rig kruip dus helaas moet ik verstek laten gaan. Balen want Suzuka lijkt me echt leuk meer de F3.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Schitterende races gehad vanavond! In de Feature vanaf P10 naar de overwinning mogen rijden, In lap 6 duiken @NickThissen en ik naar binnen voor onze stop, en vanaf dan hebben we tot het einde (Lap 16) een gevecht voor de overwinning waarin elke ronde wel een of meerdere inhaalpogingen vallen. Hier te zien vanuit mijn POV. Echt genoten!

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:54

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Weer een leuke race avond met wel wat ongelukken, waar ik gelukkig niet bij betrokken ben geweest.
Mijn Q totaal verprutst (2x off track). Gestart in H1 van de 20ste plek en als 10de over de streep. Dus van pole in H1 heel kort Jan-Hein moeten voorlaten die op koude banden in de esses spinde en toen tot de stop op p1 gereden. Terug de baan op als 3de en door een spin van Nick als 2de over de finish.
Heat 1: https://www.twitch.tv/videos/1069547668
Heat 2: https://www.twitch.tv/videos/1069566029

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

2x in de beginfase eraf getikt 😡

...zo gaat het plezier er snel vanaf. Excuses schijnen ook moeilijk te zijn.

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-06 21:58
Maurice W schreef op maandag 28 juni 2021 @ 23:02:
2x in de beginfase eraf getikt 😡

...zo gaat het plezier er snel vanaf. Excuses schijnen ook moeilijk te zijn.
Balen Maurice , beetje jammer idd.Zijn toch nog een aantal niet aanwezig op discord. :?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Imac2011 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 07:20:
[...]

Balen Maurice , beetje jammer idd. Zijn toch nog een aantal niet aanwezig op discord. :?
Volgens mij is dit niet het probleem maar eerder:
- Niet iedereen is in gelegenheid om te praten, bijvoorbeeld omdat hun zoon of dochter in de kamer ernaast ligt te slapen.
- Daarnaast denken sommige wellicht om het na de race te bespreken maar als één van de twee dan is gedisconnect dan heeft het ook geen zin.
- De persoon in kwestie is niet in de veronderstelling dat hij fout zat dus hoeft naar zijn idee geen excuses aan te bieden.
- Teveel moeite vinden om tijdens of na de race even excuses aan te bieden.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-09 22:34
Dat denk ik ook. Gisteren heb ik iemand per ongeluk van de baan geduwd, maar heb me dat niet volledig gerealiseerd. Als er dan toevallig een berichtje binnenkomt, of ik hoor het toevallig op Discord ben ik het even nagegaan en mijn excuses aangeboden. Je hebt het niet altijd door. En werd zelf eerder ook van de baan gereden. Tja het is balen, maar het gebeurd nu eenmaal. Met de F3 in de lagere splits waar ik meestal rijd is het helemaal om te huilen, vooral bocht 1 :| .

Daarnaast snap ik het ook als mensen niet op Discord gaan zitten. Een tijdje terug werd er een keer behoorlijk veel geouwehoert tijdens de race zelf. Dat gaf veel afleiding.

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:11
Doubleoz schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:06:
[...]

Volgens mij is dit niet het probleem maar eerder:
- Niet iedereen is in gelegenheid om te praten, bijvoorbeeld omdat hun zoon of dochter in de kamer ernaast ligt te slapen.
- Daarnaast denken sommige wellicht om het na de race te bespreken maar als één van de twee dan is gedisconnect dan heeft het ook geen zin.
- De persoon in kwestie is niet in de veronderstelling dat hij fout zat dus hoeft naar zijn idee geen excuses aan te bieden.
- Teveel moeite vinden om tijdens of na de race even excuses aan te bieden.
Ik moet eerlijk zeggen dat praten tijdens de race voor mij ook een no-go is. Als ik in de volle concentratie zit en iemand begint een heel lul-verhaal op te hangen, dan raak ik daar ook niet heel enthousiast over... na de race is allemaal prima, maar niet tijdens.... maar dat zal dan wel weer mijn beperking zijn :+

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiemenC
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-09 12:21

TiemenC

iRacing

Ik heb de indruk dat het op zich (tijdens de races) wel enigszins beperkt blijft allemaal. Het verbaast me juist hoe stil het soms is in de practice :P.

Zelf stoor ik me er niet aan, maar das voor iedereen persoonlijk en ik vind het juist wel wat toevoegen qua fun factor, iets wat in deze league ook beoogd wordt om iedere (race) avond te bereiken.

Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Precies. Kijk, ellenlange verhalen ophangen zit ik ook niet op te wachten, maar lekker ouwehoeren hoort er wel bij, anders kan ik bij wijze van spreken net zo goed random official races joinen. Juist dat praten met elkaar en elke week met (ongeveer) dezelfde mensen rijden maakt een league leuk (en natuurlijk de jaarlijkse kart/BBQ meet :+)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
wolverine3141 schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 13:53:

Daarnaast snap ik het ook als mensen niet op Discord gaan zitten. Een tijdje terug werd er een keer behoorlijk veel geouwehoert tijdens de race zelf. Dat gaf veel afleiding.
We hebben de regel, zorg dat je in ieder geval aanwezig bent op Discord zodat je op de hoogte bent wat er speelt en wordt besproken. Als er tijdens de race teveel geouwehoer plaatsvindt dan is het prima om daar ook wat van te zeggen. Mijn ervaring is dat hier altijd wel gehoor aan wordt gegeven.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009

Niellie41

[object Object]

iRacing is nu "the official simulation partner" van NASCAR.
https://www.nascar.com/ne...new-official-partnership/

TL;DR: iRacing doet niet alleen esports, maar ze helpen ook actief met het uitwerken en simuleren van nieuwe ideeën (nieuwe layout van Autoclub Speedway, testen van Chicago straten circuit, ontwikkeling van 2022 NASCAR Next Gen auto, etc.). Nu gaan ze officieel (wat dat ook mag betekenen) meer samenwerken op technisch vlak.

[ Voor 52% gewijzigd door Niellie41 op 29-06-2021 16:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NG-KVnb6f5dVCkKjhYTa3W_uT30=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hgLugtVs90ybUMVVFlwFXDny.jpg?f=user_large

Voor morgenavond stond op de planning om een 'racing school' te organiseren. Helaas hebben we te weinig tijd gehad om deze goed voor te bereiden en om te inventariseren hoeveel belangstelling ervoor is. Daarom hebben we besloten om deze racing school uit te stellen en het programma te wisselen met week 5.

Morgen ziet het programma er dus als volgt uit:

Car: Porsche 911 cup car
Track: Canadian Tire Motorsports Park

De rest van het seizoen ziet het voorlopig programma er als volgt uit:

W4 08-07-2021 Le Mans LMP1,LMP2, GTE
W5 15-07-2021 Racing school F3
W6 22-07-2021 Spa 24H GT3
W7 29-07-2021 4H Charlotte MX5 GT4 TCR
W8 05-08-2021 School met MX5
W9 12-08-2021 LMP2 fixed event
W10 19-08-2021 Radical Night
W11 26-08-2021 Nader te bepalen
W12 02-09-2021 Nader te bepalen

[ Voor 10% gewijzigd door Doubleoz op 30-06-2021 21:03 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:00
Mosport *O*
Leuk en uitdagend circuit

Hopelijk gaat het beter dan vorige week -O-

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiaan84
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 21-09 22:13
Ik ben er ook bij vanavond! #zinin :-)
Porsche 911 GT3 Cup auto altijd leuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmignolet
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:03
Klein vraagje betreffende duels en vechten voor een positie. Niet per se in iRacing, maar het gebeurde net in een race dus ik stel het hier.

Onlangs VRS gereden in Brands Hatch, P2 kwalificeert maar slechte start dus 1 plaatsje teruggevallen naar P3. No problem, lange race dus ik doe mijn ding. Ik kom echter dichter en dichter bij P2 dat ik 3 rondes 0.2 van die persoon rijd. We zitten nog maar aan ronde 5; maar het 'schaadt' mijn race, ik kan sneller .. Je zit dan ook nog in vuil lucht dus ik merkte dit ook bij het nemen van mijn bochten dat ik voorzichtiger moest zijn.

Maar dan komt het .. Hij verdedigt voortdurend en we komen naast elkaar te staan, hij verliest de controle van zijn wagen wanneer hij de binnenste lijn verdedigt, raakt mij aan en kan zowaar 'mij gebruiken' als muur en zit ie weer recht. Ik? Neus in de muur.

Mijn vraag: tot hoever ga je met het 'aanvallen' en 'hunten'? Want dit is echt een stomme en verveldende manier om te racen.. Je voelt dat je beduidender sneller bent, maar de tegenstander zet zowel zijn race als jouw race in het gedrang door zo'n gedrag. Maar tegelijkertijd, sjah, het is een race dus ik begrijp ook dat duels niet onmisbaar zijn ofcourse.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
jmignolet schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 14:37:
Klein vraagje betreffende duels en vechten voor een positie. Niet per se in iRacing, maar het gebeurde net in een race dus ik stel het hier.

Onlangs VRS gereden in Brands Hatch, P2 kwalificeert maar slechte start dus 1 plaatsje teruggevallen naar P3. No problem, lange race dus ik doe mijn ding. Ik kom echter dichter en dichter bij P2 dat ik 3 rondes 0.2 van die persoon rijd. We zitten nog maar aan ronde 5; maar het 'schaadt' mijn race, ik kan sneller .. Je zit dan ook nog in vuil lucht dus ik merkte dit ook bij het nemen van mijn bochten dat ik voorzichtiger moest zijn.

Maar dan komt het .. Hij verdedigt voortdurend en we komen naast elkaar te staan, hij verliest de controle van zijn wagen wanneer hij de binnenste lijn verdedigt, raakt mij aan en kan zowaar 'mij gebruiken' als muur en zit ie weer recht. Ik? Neus in de muur.

Mijn vraag: tot hoever ga je met het 'aanvallen' en 'hunten'? Want dit is echt een stomme en verveldende manier om te racen.. Je voelt dat je beduidender sneller bent, maar de tegenstander zet zowel zijn race als jouw race in het gedrang door zo'n gedrag. Maar tegelijkertijd, sjah, het is een race dus ik begrijp ook dat duels niet onmisbaar zijn ofcourse.. :)
De voorste auto heeft natuurlijk het goed recht om te verdedigen. Je had er ook voor kunnen kiezen om hem er niet naast te zetten, maar hem in een fout te dwingen door hem steeds maar onder druk te houden. Vroeg of laat komt er dan vanzelf wel een kans waarbij je wel op een veilige manier er langs kan duiken als je echt sneller bent.
In dit geval heb je naar mijn mening (en let wel, dat is uitsluitend gebaseerd op wat je verteld, ik heb het natuurlijk niet gezien) heb je zelf de blijkbaar verkeerde inschatting gemaakt om hem op dat punt er naast te zetten, wat daarna gruwelijk mis is gelopen voor je. Vervelend, maar dat hoort bij racen imho

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

Na aardig wat iRating en SR verloren te zijn afgelopen weken ben ik daar ook wel benieuwd naar. Waar ik einde S2 het idee had dat er wel een stijgende lijn in zat en de "gevechten" steeds makkelijker gingen lijkt ik nu echt iedere keer het bokje te zijn tijdens races.

Laatste races maar vanuit de pit gestart om zo in ieder geval te voorkomen dat ik in license terug ga vallen (op Hockenheim was ik echt iedere keer de sjaak vorige week als ik gewoon vanaf de grid starte) omdat de SR onder de 1 gaat zakken maar ook dat helpt eigenlijk niets want ik merk dat ik eigenlijk het tempo in de splits waar ik terecht kom vrij makkelijk bij kan benen tijdens een race en vaak zelfs sneller ben maar dat ik er dan maar achter blijf hangen omdat ik niet met een bak vol incident points de race wil eindigen.

Vroeg of laat spinnen ze dan uiteindelijk toch wel voor je dus die plekken pak je dan wel maar als die vervolgens ook weer aansluiten achteraan en bij de hairpin op een Hockenheim een seconde dicht proberen te remmen ben je passagier en is het voorzichtige rijden alsnog vaak voor niets omdat je eindigt met een repair van 10 minuten in een 20 minuten durende race (GT3 fixed series).

Uiteindelijk kom je dan een beetje in een vicieuze cirkel (ik wel althans) en zak je steeds verder weg en waar ik een poosje terug nog wel in de bovenste helft van de splits terecht kwam zit ik nu echt in het afvoerputje.
kroegtijger schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 15:02:
[...]

De voorste auto heeft natuurlijk het goed recht om te verdedigen. Je had er ook voor kunnen kiezen om hem er niet naast te zetten, maar hem in een fout te dwingen door hem steeds maar onder druk te houden. Vroeg of laat komt er dan vanzelf wel een kans waarbij je wel op een veilige manier er langs kan duiken als je echt sneller bent.
In dit geval heb je naar mijn mening (en let wel, dat is uitsluitend gebaseerd op wat je verteld, ik heb het natuurlijk niet gezien) heb je zelf de blijkbaar verkeerde inschatting gemaakt om hem op dat punt er naast te zetten, wat daarna gruwelijk mis is gelopen voor je. Vervelend, maar dat hoort bij racen imho
Heb je een punt maar als iemand in een 40 minuten durende race me in ronde 2 al constant op de hielen zit laat ik hem er net zo lief voorbij. In de laatste rondes zou ik dat niet doen (dan maar samen er af ;) ) maar om er in de eerste rondes al afgetikt te worden omdat degene achter je te laat remt vind ik persoonlijk zonde van de race.

Komt misschien ook omdat de avonden dat ik "kan" racen wat beperkt zijn (afgelopen 2 weken wat meer) en ik ook geen zin heb om 3 races op een avond te kunnen rijden en ze alle 3 te eindigen in de pits met schade.

[ Voor 19% gewijzigd door R2D2 op 02-07-2021 15:20 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
R2D2 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 15:16:

[...]

Heb je een punt maar als iemand in een 40 minuten durende race me in ronde 2 al constant op de hielen zit laat ik hem er net zo lief voorbij. In de laatste rondes zou ik dat niet doen (dan maar samen er af ;) ) maar om er in de eerste rondes al afgetikt te worden omdat degene achter je te laat remt vind ik persoonlijk zonde van de race.

Komt misschien ook omdat de avonden dat ik "kan" racen wat beperkt zijn (afgelopen 2 weken wat meer) en ik ook geen zin heb om 3 races op een avond te kunnen rijden en ze alle 3 te eindigen in de pits met schade.
Zelf laat ik ze dan liever ook gewoon lopen, redt m'n iRating en meestal zie je ze later wel weer terug omdat ze ofwel er keihard afgetetterd zijn, ofwel omdat hun banden volledig op zijn. En zo niet? Dan waren ze toch echt sneller en mogen ze hun gang gaan :) Maar lang niet iedereen in iRacing staat er zo in, en sommigen verdedigen met hand en tand hun positie in bocht 1 en 2 |:(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 12:02

Je voorbeeld is er gewoon 1 van shit happens. Inhalen aan de buitenkant is altijd meer risico nemen als inhalen aan de binnenkant, want als iemand de controle verliest, dan ben jij het haasje.

Daarnaast is achter iemand rijden altijd 'makkelijker' dan voorop rijden, want de persoon voor je kijkt tijdens het remmen in zijn spiegels om te anticiperen op jou. Daarnaast heb jij ook nog een stukje draft wat je op Brands Hatch sneller maakt op het stuk na Surtees.

90% van mijn races bestaan uit volgen en gebruik maken van de persoon voor je om bijvoorbeeld te fuel saven. Ik ga alleen voor een aanval als zijn exit slecht is en ik hem er goed naast kan krijgen, anders draft ik gewoon lekker verder. Rij ik in een treintje dan evalueer ik altijd de personen die direct achter mij rijden, lopen ze bijvoorbeeld elke bocht te prikken, dan wens ik hem veel succes bij mijn voorligger, en ga ik achter hem rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:16
Het is heel lastig om op een specifiek geval te reageren zonder een video.

In het algemeen hoort dit denk ik bij de racecraft die je opbouwt door veel te racen.

Je gaat de mensen herkennen die elke positie met hand en tand verdedigen en die je dus meer ruimte geeft, of met een hele ferme en duidelijke actie inhaalt. Of mensen die netjes rijden en waar je wat meer ruimte kunt pakken. Of de mensen die snel komen aanstormen, maar slordig rijden en een safety rating < 2 hebben, die laat je lekker passeren en daar zwaai je naar als ze in de grindbak staan.

Dit zijn maar een paar voorbeelden zoals ik het doe, maar die ervaring ga je vanzelf opbouwen. En door elke situatie naderhand te bekijken leer je die racecraft als het goed is vanzelf. Dus ik zou zeggen gewoon lekker racen en je niet te druk maken over de ratings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:16
R2D2 schreef op vrijdag 2 juli 2021 @ 15:16:
[...]
Na aardig wat iRating en SR verloren te zijn afgelopen weken ben ik daar ook wel benieuwd naar. Waar ik einde S2 het idee had dat er wel een stijgende lijn in zat en de "gevechten" steeds makkelijker gingen lijkt ik nu echt iedere keer het bokje te zijn tijdens races.

Laatste races maar vanuit de pit gestart om zo in ieder geval te voorkomen dat ik in license terug ga vallen (op Hockenheim was ik echt iedere keer de sjaak vorige week als ik gewoon vanaf de grid starte) omdat de SR onder de 1 gaat zakken maar ook dat helpt eigenlijk niets want ik merk dat ik eigenlijk het tempo in de splits waar ik terecht kom vrij makkelijk bij kan benen tijdens een race en vaak zelfs sneller ben maar dat ik er dan maar achter blijf hangen omdat ik niet met een bak vol incident points de race wil eindigen.
Nadeel van uit de pits starten is dat 1/ je er niks van leert en 2/ je de kans dat je qua iRating omhoog gaat significant verkleint, waardoor je in lage splits blijft hangen met veel onervaren mensen en, erger, stuntpiloten.

Je licentie biedt je ook geen enkel voordeel, tenzij je in de autos wilt rijden waar je die licentie voor nodig hebt. Ik denk dat je beter kunt focussen op de iRating omhoog te krijgen en als je in hogere splits rijdt komt die safety rating ook wel weer.
Uiteindelijk kom je dan een beetje in een vicieuze cirkel (ik wel althans) en zak je steeds verder weg en waar ik een poosje terug nog wel in de bovenste helft van de splits terecht kwam zit ik nu echt in het afvoerputje.
Dit is zeker waar, maar als je pace an sich goed is zou je redelijk snel uit die lagere splits moeten kunnen klimmen.
helemaal eens.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-09 13:32
Ik zag deze ook al op reddit voorbij komen. Heel gaaf gemaakt!

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BwGs4X6UnQjsDd2nV4h7xHFjtnk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xk0WDGQ1aiWhcBuvh4JxxOLC.png?f=user_large

Vanavond en morgenavond rijden we met de Dallara F3 op de Hockenheimring!

Tijdschema

Fixed setup.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Nou, dat ging weer prut. Had nog wel een redelijke Q maar in de race viel ik eigenlijk steeds verder terug. Paar keer van achteren rondgetikt wat mij tot de conclusie doet komen dat ik eerder en/of harder rem dan anderen (1 keer kan gebeuren, 2 keer is toeval, 3 keer is een patroon). Verlies ook best wel veel tijd ten opzichte van bijna iedereen bij het aanremmen maar als ik later rem haal ik de bocht niet.

Daarnaast is mijn horizontale lijn met daaronder garbled graphics ook weer terug dus toen ik in race 1 werd geëlimineerd maar gestopt om te kijken of ik dit probleem kan oplossen. Zie meer mensen met horizontal stripes met de Quest 2 maar nog geen oplossing .. het leidt erg af tijdens het rijden (de onderste 40% van mijn scherm wordt langzaam paars en blokkerig) dus tot ik dat kan oplossen rijdt ik niet meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
@Arfman
Sorry nogmaals Arjan voor de tik in race 1 8)7 .Was volgens mij een tikje van niks maar zoals vaker reageerd iracing daar heel heftig op.
Ik ben zo'n beetje de langzaamste van de league en met remmen ook geen ster , je remde wel wat vroeg denk ik maar ik had beter op moeten letten .Doordat jij een foutje had gemaakt kon ik het gat dichtrijden en zat er dicht achter , ik wordt nog wel is verrast dat ik eerder moet remmen dan ik gewend ben .
Erg zuur om zo iemands race te verpesten.Race 2 werd ik er zelf 1 bocht verder van achter af gereden dus weet hoe het voelt .De pace kon ik helaas ook weer niet vinden vanavond op deze baan. :'(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Geeft echt niet hoor! Het was een honest mistake zoals ik die zelf zo vaak maak :) Overigens lag je voor me tot je rond ging (denk ik?) dus je bent niet de langzaamste :P

Ben er wel achter dat als ik Air Link gebruik van de Oculus Quest 2 (dus zonder draadje) ik het rare paarse beeld niet krijg ... hmmm. Probleem is alleen dat de accu dan na een krappe 2 uur leeg is, dus dan moet ik alsnog een draadje aansluiten met een powerbank oid 8)7 Maar eens even priegelen hoe ik dat netjes oplos .. problemen problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
Arfman schreef op zondag 4 juli 2021 @ 22:30:
Geeft echt niet hoor! Het was een honest mistake zoals ik die zelf zo vaak maak :) Overigens lag je voor me tot je rond ging (denk ik?) dus je bent niet de langzaamste :P

Ben er wel achter dat als ik Air Link gebruik van de Oculus Quest 2 (dus zonder draadje) ik het rare paarse beeld niet krijg ... hmmm. Probleem is alleen dat de accu dan na een krappe 2 uur leeg is, dus dan moet ik alsnog een draadje aansluiten met een powerbank oid 8)7 Maar eens even priegelen hoe ik dat netjes oplos .. problemen problemen :)
Ik lag in race 1 op een mooie 10e plek , maar dat was niet door mijn pace .Kwam doordat er erg veel rijders spinden en crashten en ik redelijk uit de ellende bleef .halverwege spinde ik zelf bij het iets te vroeg op het gas gaan na een bocht helaas waardoor ik weer veel plaatsen verloor .
Balen van de problemen die je hebt met de quest ,hopelijk weet je die op te lossen .

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 16:56
Vond een paar seizoenen geleden de F3 echt een hok van een auto, dus ik ging er gisteravond wat gereserveerd in. Nog nooit meer dan 5 rondes in dat ding gereden en wat schetst mijn verbazing? Het is zowaar een leuk autootje geworden. Kon ook nog redelijk mee, totdat ik bij Race 1 blijkbaar helemaal geen koppeling had ingesteld dus black flag voor valse start. Eigenlijk had ik geen enkele knop ingesteld, omdat ik nog nooit in dat ding gereden had.

Race 2 helaas in ronde 3 vanachteren in de rondte getikt vanaf P8, maar toch nog P7 of zoiets geworden, na een heerlijk gevecht met Maarten.

Denk dat ik vanavond weer mee doe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaHard
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-06 13:38
Deze week sinds lange tijd weer wat iRacing gespeeld.

Veel F3 gereden op Suzuka. Vind dat echt een fijne auto om te rijden maar het racen zelf was wat frustrerend. Het is elke keer maar weer hopen dat je de eerste 2 rondjes overleeft op koude banden. Stuk of 7 starts gedaan waarvan slechts 2 races goed zijn verlopen. 1 keer zelf een foutje gemaakt in de eerste ronde de overige keren steeds eraf getikt. En dat zijn dan de top splits.

Overigens heb ik moeite om de banden goed op temperatuur te krijgen voor het kwalificeren. Als ze eenmaal op temp zijn na een rondje of 3-4 kan ik 1:52.xx rijden maar na een outlap rijd ik in de 1ste vliegende ronde meestal een lage 1:54 en de 2de vliegende ronde een lage tot mid 1:53. Daarmee start ik meestal nog wel in de top 10 maar met een 1:52 zou ik gelijk nog een paar plekken verder vooraan kunnen staan wat de ellende van de eerste ronde weer wat zou moeten beperken. Heeft iemand misschien tips hiervoor ? Wat is de beste methoden om die banden op te warmen in je outlap ?

Nog een leuk gevecht om P4 in de laatste rondjes.
Heb je die beelden van de zijkant er ingame ook inzitten of zit je dan op tripples ofzo ? Zo ja hoe doe je dat ? Ik doe het nu met knoppen maar dat is niet echt ideaal.

[ Voor 21% gewijzigd door GaHard op 05-07-2021 11:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
@GaHard Het duurt bij de F3 nou eenmaal even voordat ze op temperatuur zijn. Ik had in mijn race deze week pole in de top split, maar die ronde was ook gewoon een volle seconde langzamer dan mijn fastest lap uit de race die daarna volgde. De banden zijn pas op hun best in L5 ongeveer, en ook daarna wordt de auto alleen nog maar sneller omdat hij lichter wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Jimmy J. schreef op maandag 5 juli 2021 @ 11:56:
@GaHard Het duurt bij de F3 nou eenmaal even voordat ze op temperatuur zijn. Ik had in mijn race deze week pole in de top split, maar die ronde was ook gewoon een volle seconde langzamer dan mijn fastest lap uit de race die daarna volgde. De banden zijn pas op hun best in L5 ongeveer, en ook daarna wordt de auto alleen nog maar sneller omdat hij lichter wordt.
Ik hoop dat iRacing de opwarming van de banden een keer onder de knie krijgt. Iedereen die je spreekt zegt eigenlijk dat banden na 1 ronde echt wel op temperatuur zijn. Nu heb ik niet de wijsheid in pacht maar 5 ronden lijkt me echt veel te lang.

Dat levert 2 issues op:

-voor mensen zoals ik die in een uurtje oefenen toch met enige regelmaat een nieuwe auto moeten halen is het erg frustrerend om steeds maar weer die banden op temperatuur te krijgen

-tijdens starts van races zie je regelmatig mensen eraf vliegen omdat ze veel minder grip hebben dan ze denken (zo groot is het verschil).

Verder vind ik de F3 ook een leuk karretje :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Hier sindskort ook weer begonnen met iracing.
Nu bezig met de Ferrari GT3 Challenge :)

En ook maar direct wat tracks erbij gekocht voor de komende tijd die op de planning (zag die via https://iracing-week-planner.tmo.lol/) staan: suzuka, spa, hockenheim, en de redbull ring. Mis dan wel een monza en silverstone maar die vind ik voor nu nog niet echt nodig.

Eerst die GT3 maar eens onder de knie krijgen.
irFFB en vJoy helpen er wel bij moet ik zeggen. Toch wat meer gevoel nu in de wagen.
Nog steeds niet de snelste op de baan, maar ach :P
vermaak me er nu prima mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaHard
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-06 13:38
Jimmy J. schreef op maandag 5 juli 2021 @ 11:56:
Hmm ja oke dacht misschien zijn er nog truckjes voor ofzo, heb al wat geprobeerd met o.a. de remmen laten slepen en zig zaggen enzo maar wat ik ook probeer pas na een rondje of 4 wordt het pas wat inderdaad.

Dus gewoon een kwestie van harder trappen op die koude banden dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
Koude bandjes , de gasten die hier bij tweakers meestal in de top tien op de start grid staan zijn hier erg goed in , zelfs met de fixed set up zijn hun kwalificatie rondjes amper een halve seconde langzamer dan hun snelste rondje in de practice .
Beesten zijn het 😂
En gelijk de eerste rondjes al bloedsnel .

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
Imac2011 schreef op maandag 5 juli 2021 @ 13:20:
Koude bandjes , de gasten die hier bij tweakers meestal in de top tien op de start grid staan zijn hier erg goed in , zelfs met de fixed set up zijn hun kwalificatie rondjes amper een halve seconde langzamer dan hun snelste rondje in de practice .
Beesten zijn het 😂
En gelijk de eerste rondjes al bloedsnel .
Niet teveel credits geven Robin. Ik heb geen flauw idee hoe ik die banden moet opwarmen, dus ik pruts maar wat aan met gas, rem tegelijk en wat sturen. Dat ik P5 was in qualy, was meer geluk dan iets anders denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
@GaHard ik heb 3 schermen.
Die zijschermen capture ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
Arfman schreef op maandag 5 juli 2021 @ 12:35:
[...]

Ik hoop dat iRacing de opwarming van de banden een keer onder de knie krijgt. Iedereen die je spreekt zegt eigenlijk dat banden na 1 ronde echt wel op temperatuur zijn. Nu heb ik niet de wijsheid in pacht maar 5 ronden lijkt me echt veel te lang.
Het verschilt per auto en per baan natuurlijk. Ik geloof dat Mercedes dit jaar ongeveer 10 ronden nodig had om de Softs op temperatuur te krijgen in Monaco, en die hebben zelfs nog bandenwarmers :+ In 't weekend erna zijn ze oververhit als ze bij sector 3 aankomen (bij wijze van spreken).

Ook in iRacing verschilt het per auto. Een GTE/GT3 is het snelste in zijn eerste ronde bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Was afgelopen weekend even tussendoor een AI race aan het doen/testen ivm wat FFB settings/tweaks.
En zag dat je via tradingpaints ook de "ai ready" opties hebt.

"Favorite this Collection to use it as an AI carset in iRacing."

Dus dat ook even getest puur om eventueel snel te kunnen zien hoe liveries eruit zien en just for fun :P
Dus die collectie als favoriet gedaan. Maar zie met een GT3 class race die liveries niet.
Moet je binnen iracing zelf nog iets instellen ofzo?

En eigen gekozen livery zie ik wel terug maar niks bij de ai.

Gaat om deze GT3 collection https://www.tradingpaints...iew/60517/GT3-2021-by-KXA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A1AD
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-09 18:08
Jimmy J. schreef op maandag 5 juli 2021 @ 17:41:
[...]
Het verschilt per auto en per baan natuurlijk. Ik geloof dat Mercedes dit jaar ongeveer 10 ronden nodig had om de Softs op temperatuur te krijgen in Monaco, en die hebben zelfs nog bandenwarmers :+ In 't weekend erna zijn ze oververhit als ze bij sector 3 aankomen (bij wijze van spreken).

Ook in iRacing verschilt het per auto. Een GTE/GT3 is het snelste in zijn eerste ronde bijvoorbeeld.
Een GT3 is sneller op koude banden? Dus het rondje na je outlap?

- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pliskin
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21-06 08:06
Gisteren sinds een jaar weer eens iRacing uit de kast gehaald en had goede hoop vanwege de goede verhalen over de nieuwe banden van de GT's, maar mijns inziens zijn ze echt aan alle kanten momenteel ingehaald door andere sims... Heb een uurtje zitten kloten met m'n FFB omdat ik maar geen vertrouwen in de auto kreeg, daarna irFFB geprobeerd maar daar kreeg ik voor m'n gevoel alleen maar meer 'noise' mee...

Iemand nog tips om het meer zoals ACC, rF2 of zelfs AMS2 te laten voelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Ik heb ACC laatst geprobeerd, maar die FFB vond ik echt totaal onrealistisch. Rf2 is al best lang geleden dat ik die geprobeerd heb, maar de FFB vond ik toen erg goed. Jammer dat de game destijds een dumbsterfire was.

Welke auto's heb je geprobeerd, want ik stel eigenlijk nauwelijks wat in bij iracing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Pliskin schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 09:51:
Gisteren sinds een jaar weer eens iRacing uit de kast gehaald en had goede hoop vanwege de goede verhalen over de nieuwe banden van de GT's, maar mijns inziens zijn ze echt aan alle kanten momenteel ingehaald door andere sims... Heb een uurtje zitten kloten met m'n FFB omdat ik maar geen vertrouwen in de auto kreeg, daarna irFFB geprobeerd maar daar kreeg ik voor m'n gevoel alleen maar meer 'noise' mee...

Iemand nog tips om het meer zoals ACC, rF2 of zelfs AMS2 te laten voelen?
En wat voor wheelbase gebruik je? Misschien kan je anders je settings even delen in iracing en je software van je base?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pliskin
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 21-06 08:06
ZFLaSH schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:29:
Ik heb ACC laatst geprobeerd, maar die FFB vond ik echt totaal onrealistisch. Rf2 is al best lang geleden dat ik die geprobeerd heb, maar de FFB vond ik toen erg goed. Jammer dat de game destijds een dumbsterfire was.

Welke auto's heb je geprobeerd, want ik stel eigenlijk nauwelijks wat in bij iracing?
RSR, jarenlang gebruikt (heb hiervoor 8 jaar iRacing gedaan) en omdat ik die niet lekker kreeg de AMG GT3 geprobeerd die ook niet wilde. ACC en rf2 voelen veel beter aan en zelfs AMS2 vind ik nog beter...Ik krijg gewoon geen vertrouwen in waar de optimal slip angle zit en als ik erover ga krijg ik nauwelijks informatie uit de FFB.. Rijd gewoon niet lekker.
Doubleoz schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:42:
[...]

En wat voor wheelbase gebruik je? Misschien kan je anders je settings even delen in iracing en je software van je base?
CSL Elite

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Gisteravond nog een race gedaan in de F3 op Hockenheim. Ik werd gedurende de practice steeds iets sneller/consistenter dus ik had er een redelijk gevoel over.

Race gejoined, SOF 2.8k, oeps. Ik was auto #19. Als P13 gekwalificeerd, niet slecht. In de eerste rondes op weten te klimmen naar P10 toen het helaas in de hairpin misging. Iemand die me net had ingehaald kwam slecht de bocht uit en moest flink corrigeren waardoor ik een tik op de neus kreeg. Vanaf dat moment viel mijn race een beetje in duigen; de auto was onstabiel onder remmen waardoor ik moeite had om hem op de baan te houden tijdens hard remmen. Toen ook nog een keer gespind uitkomen T2 (ineens leken de achterwielen alle tractie te verliezen) om uiteindelijk te eindigen als 19e. Ach ja, de eerste 5 rondes waren wel leuk, lekker geraced, volgende keer beter. Hopelijk vanavond weer tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Pliskin schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:45:
[...]

RSR, jarenlang gebruikt (heb hiervoor 8 jaar iRacing gedaan) en omdat ik die niet lekker kreeg de AMG GT3 geprobeerd die ook niet wilde. ACC en rf2 voelen veel beter aan en zelfs AMS2 vind ik nog beter...Ik krijg gewoon geen vertrouwen in waar de optimal slip angle zit en als ik erover ga krijg ik nauwelijks informatie uit de FFB.. Rijd gewoon niet lekker.

[...]

CSL Elite
Gezien je (8 jaar) ervaring met iRacing ben ik bang dat ik je persoonlijk niet kan helpen aangezien ik geen vergelijking heb met ACC en rf2. Maar wellicht leest er iemand mee met een CSL Elite die zijn settings kan delen zodat je dit met die persoon kunt vergelijken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Arfman schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:29:
Gisteravond nog een race gedaan in de F3 op Hockenheim. Ik werd gedurende de practice steeds iets sneller/consistenter dus ik had er een redelijk gevoel over.

Race gejoined, SOF 2.8k, oeps. Ik was auto #19. Als P13 gekwalificeerd, niet slecht. In de eerste rondes op weten te klimmen naar P10 toen het helaas in de hairpin misging. Iemand die me net had ingehaald kwam slecht de bocht uit en moest flink corrigeren waardoor ik een tik op de neus kreeg. Vanaf dat moment viel mijn race een beetje in duigen; de auto was onstabiel onder remmen waardoor ik moeite had om hem op de baan te houden tijdens hard remmen. Toen ook nog een keer gespind uitkomen T2 (ineens leken de achterwielen alle tractie te verliezen) om uiteindelijk te eindigen als 19e. Ach ja, de eerste 5 rondes waren wel leuk, lekker geraced, volgende keer beter. Hopelijk vanavond weer tijd :)
Jij hebt tenminste nog 5 rondes kunnen racen. Ik heb gisteravond ook nog mee gereden en was gestart als 8e. Aan het eind van de 1e ronde lag ik op P6. Helaas vloog de rijder voor mij er in de laatste bocht voor start/finish af en ik zat er vlak achter en kon geen kant meer op. Reparatie van 10 min aan mijn broek en uiteindelijk maar gestopt. Jammer want qua pace had ik in die split wel aardig mee kunnen komen vermoed ik.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Doubleoz schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 15:55:
Jij hebt tenminste nog 5 rondes kunnen racen. Ik heb gisteravond ook nog mee gereden en was gestart als 8e. Aan het eind van de 1e ronde lag ik op P6. Helaas vloog de rijder voor mij er in de laatste bocht voor start/finish af en ik zat er vlak achter en kon geen kant meer op. Reparatie van 10 min aan mijn broek en uiteindelijk maar gestopt. Jammer want qua pace had ik in die split wel aardig mee kunnen komen vermoed ik.
Ja, zo probeer ik het ook te zien hoor. Heb in ieder geval de race nog af kunnen maken, wel met veel incs maar dat komt ook omdat ik vrij roestig ben (ik doe alleen af en toe mee met de league).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 09:52
Pliskin schreef op woensdag 7 juli 2021 @ 10:45:
[...]

[...]

CSL Elite
Even de aanbevolen settings proberen van Fanatec voor iRacing in combinatie met jouw wheelbase, kijk eens hoe dat aanvoelt. Heb zelf ook de CSL Elite gehad, maar herken het probleem wat je hebt niet direct

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
https://forum.fanatec.com...atec-recommended-settings

CSL Elite Wheel Base

Tuning Menu Settings:
SEN 1080 (shown as 108 on some displays)
FF 100
SHO 100
BLI User Preference
DRI 003
FOR 100
SPR 100*
DPR 100*
BRF User Preference
FEI 100

*SPR and DPR values have no effect by default. They can be enabled through the app.ini, but this is not recommended.

In-Game Settings:
Wheel Range and Map Range: Automatically determined by calibration wizard
Use Linear Mode: Unchecked
Reduce force when parked: Checked
Strength: 8.5**
Wheel force: 6Nm
Damping 0%
Min Force 0.0%

**This is the slider above the 'Wheel Force' setting. If it is showing 'Max Force' values, you can click the text to switch to 'Strength' values. 8.5 is a suggested starting value, but it is highly dependent on the car selected. Therefore it is recommended to make your own adjustments to this value for every car by checking the box 'Use custom controls for this car', while paying attention to the clipping meter described above.

CSL Elite Wheel Base V1.1 / CSL Elite Wheel Base + / CSL Elite Racing Wheel PS4™

Tuning Menu Settings:
SEN 1080 (shown as 108 on some displays)
FF 100
SHO 100
BLI User Preference
DRI -03
FOR 100
SPR 100*
DPR 100*
BRF User Preference
FEI 100

*SPR and DPR values have no effect by default. They can be enabled through the app.ini, but this is not recommended.

In-Game Settings:
Wheel Range and Map Range: Automatically determined by calibration wizard
Use Linear Mode: Unchecked
Reduce force when parked: Checked
Strength: 8.5**
Wheel force: 6Nm
Damping 0%
Min Force 0.0%

**This is the slider above the 'Wheel Force' setting. If it is showing 'Max Force' values, you can click the text to switch to 'Strength' values. 8.5 is a suggested starting value, but it is highly dependent on the car selected. Therefore it is recommended to make your own adjustments to this value for every car by checking the box 'Use custom controls for this car', while paying attention to the clipping meter described above.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Nou, weer een F3 race, weer niet echt geweldig. Q als 15e van de 20 met een SOF van 2.7K. Eerste bocht gaat het al gelijk mis voor me, iemand tikt iemand anders rond en die glijdt zo tegen m'n auto aan *crunch* Alleen .. geen schade :? :?

Einde ronde 1 spin ik zelf op een voor mij compleet onduidelijke manier (tussen de een na laatste en laatste bocht in) waardoor ik iedereen voor moet laten en ik moederziel achteraan rij, met 5 seconden achterstand op P18.

Dat gaat door tot 2 rondes voor het eind waarin mensen eindelijk eens tegen elkaar botsen met allerlei schade tot gevolg waardoor ik nog P13 kon pakken, maar wat saai zeg.

Ik snap nog steeds niet waarom ik spinde in ronde 1. Ik deed niks anders dan alle andere rondes (ben daar zelfs nog nooit gespind, ook zondag niet) dus ik vind dat wel erg lastig. Ook omdat ik niks in m'n stuur voelde, ik stond ineens achterstevoren en volgens mij had zelfs de reflex van Spiderman daar niks aan kunnen veranderen. Dat is frustrerend want daarna doe je het nog maar iets rustiger aan daar, met nog meer achterstand tot gevolg.

Enige wat er gebeurd kan zijn is dat ik een beetje wild op de bocht af kwam, iets ben gaan glijden en dat de aloude bandenbug dan weer naar voren komt dat de eerstvolgende bocht altijd minder grip heeft omdat de banden dan plotsklaps veel te heet zijn. Dacht dat die bug gefixed was ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Wat ik gemerkt heb afgelopen weekend bij de F3, is dat de eerste 2 / 3 rondjes je gewoon heel voorzichtig uit de bocht moet accelereren omdat je anders gewoon meteen dwars staat. Zeker de S bij einde sector 2 gaat dat nog wel eens fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

ZFLaSH schreef op donderdag 8 juli 2021 @ 08:26:
Wat ik gemerkt heb afgelopen weekend bij de F3, is dat de eerste 2 / 3 rondjes je gewoon heel voorzichtig uit de bocht moet accelereren omdat je anders gewoon meteen dwars staat. Zeker de S bij einde sector 2 gaat dat nog wel eens fout.
Klopt, en voor mijn gevoel deed ik ook heel voorzichtig. Zal de replay er nog eens op naslaan, maar voor mijn gevoel was het een compleet random spin op een plek waar me dat nog nooit was gebeurd, en dat heb ik vaker in iRacing.

Als ik soms zie hoe hard mensen bepaalde bochten nemen in onze league dan vraag ik me af wat het verschil is; voelen zij meer/betere dingen in hun stuur bijvoorbeeld? Waar ik dus eigenlijk naar op zoek ben is een verklaring :P

Ik snap dat ik niet aan de rondetijden kom van iemand met 5K iRating maar ik wil wel het gevoel hebben "in control" te zijn en dat heb ik op bepaalde momenten echt niet, met als gevolg dat ik dan maar wat langzamer ga rijden en dat is in mijn optiek niet hoe het zou moeten zijn. /langverhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
hmmmm wilden deze avond weer ff 1 race doen met de ferrari maar was te laat. Dus ff tussendoor een test drive gedaan en een korte AI race. Allemaal zonder problemen.

Net was de sessie voor de race online maar zodra ik join begint de popup met loading erin te flippen en wordt rood met "loading error detected on network device" (denk ik, door het knipperen was het niet goed te lezen).

Maar kon dus niet online joinen :S

Verder niks aangepast geweest vergeleken met dinsdag toen wel alles werkte. Geen updates windows of iets anders, zie niks mbt updates beschikbaar in iracing.

:'(

Edit 1:
- Ook een andere sessie joinen (mazda) werkt niet :?
- herstart PC ook geen verschil

Edit 2:
Dit lijkt wel te werken.
Geen idee waarom dit werkt, wat het doet, of waarom die aanpassing ineens nodig is.... 8)7
Go to your documents/iRacing folder

Open your core.ini file in a text editor

Find the [Communications] header

Change the value of 'connect_sockets' from 0 to 1

[ Voor 25% gewijzigd door Paulus07 op 08-07-2021 21:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
We hebben gisteren met de F3 op Oulton park gereden. Ontzettend leuk baantje, maar wat moeilijk om foutloos te rijden zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
ZFLaSH schreef op vrijdag 9 juli 2021 @ 08:09:
We hebben gisteren met de F3 op Oulton park gereden. Ontzettend leuk baantje, maar wat moeilijk om foutloos te rijden zeg.
Was erg leuk , ondanks nog wat gebrek aan pace wel genoten .Helaas in race 2 slippertje op de koude bandjes bij de chicane's maar kon zonder schade achter aansluiten en door !
Ben benieuwd naar de races van het weekeinde.

:)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 31-12-2023
Goede middag mede tweakers,
Ik ben zonet verhuisd maar ik heb serieuze problemen met het internet.
Ik zit namelijk op een vakantie park en zit daardoor vast aan hun provider die ontzettend veel latency en drops heeft.
Ik zit er nu over na te denken om over te gaan naar een 4g router met een losse simkaart er in,
Zijn er al mensen met ervaring via 4g en hoeveel mb zou een uur iracing verbruiken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_RSgR6fMItnsqw3lrRssfVvsWpc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qMj0cXaDOQfy8vmnYlmFqxJb.jpg?f=fotoalbum_large

Dit is de deal die ik op mijn adres zou kunnen krijgen via t mobile wat volgens mij qua snelheid snel genoeg is toch?

Ps. Als dit het verkeerde topic is hoor ik het graag.

[ Voor 35% gewijzigd door Juliankarssies op 10-07-2021 13:38 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Juliankarssies schreef op zaterdag 10 juli 2021 @ 13:34:
Goede middag mede tweakers,
Ik ben zonet verhuisd maar ik heb serieuze problemen met het internet.
Ik zit namelijk op een vakantie park en zit daardoor vast aan hun provider die ontzettend veel latency en drops heeft.
Ik zit er nu over na te denken om over te gaan naar een 4g router met een losse simkaart er in,
Zijn er al mensen met ervaring via 4g en hoeveel mb zou een uur iracing verbruiken?

[Afbeelding]

Dit is de deal die ik op mijn adres zou kunnen krijgen via t mobile wat volgens mij qua snelheid snel genoeg is toch?

Ps. Als dit het verkeerde topic is hoor ik het graag.
De bandbreedte is in principe genoeg. Je latency is bij 4G wel een stuk hoger tov kabel/glasvezel. Ik denk dat je minimaal op 30-40ms ping op de duitse servers moet rekenen met een 4G verbinding.

iRacing gebruikt zelf ongeveer 50MB aan data per uur.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter

Vanavond en morgenavond rijden we met de Dallara F3 op Oulton Park!

Tijdschema

Fixed setup: Oulton

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Nog tips mbt ferrari GT3 en de Vee in combi met een simucube 2 sport?

De Vee voelt echt heel licht aan. Mis dan beetje gevoel van de wagen op de weg etc.

Of nog users met specifieke tweaks/settings/tips? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:44
Ik heb helaas wat advies nodig mbt tot een bug in iRacing.

Al geruime tijd gebruik ik het volgende:

Quest 2 met Virtual Desktop wireless
I5-9700k
2070 super OC
35GB RAM
SSD

Virtual Desktop wireles behaalt maximale bandbreedte (865mbs)
Binnen Iracing haalde ik met vrije hoge settings altijd rond de 80-100 fps.

Momenteel blijft de FPS hangen op 44fps en ik kom er niet achter waardoor dit veroorzaakt wordt.

Wat heb ik gedaan om dit op te lossen/conclusies:

- FPS zonder VR zit op 300fps +
- FPS met VR zit op 44fps constant
- Quest 2 up to date
- Iracing up to date
- Windows up to date
- Drivers up to date
- Virtual desktop up to date
- Graphic settings in iRacing maximaal verlaagd
- ASW uitgezet
- Google afgespeurd
- Verschillende tracks/auto's geprobeerd, alleen constant 44fps
- Dynamic cubs staat uit

Ik had vandaag willen stoeien met de Vee, maar helaas alleen maar frustratie :-(
Wie heeft de gouden tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Frontysco schreef op zondag 11 juli 2021 @ 21:17:
Ik heb helaas wat advies nodig mbt tot een bug in iRacing.

Al geruime tijd gebruik ik het volgende:

Quest 2 met Virtual Desktop wireless
I5-9700k
2070 super OC
35GB RAM
SSD

Virtual Desktop wireles behaalt maximale bandbreedte (865mbs)
Binnen Iracing haalde ik met vrije hoge settings altijd rond de 80-100 fps.

Momenteel blijft de FPS hangen op 44fps en ik kom er niet achter waardoor dit veroorzaakt wordt.

Wat heb ik gedaan om dit op te lossen/conclusies:

- FPS zonder VR zit op 300fps +
- FPS met VR zit op 44fps constant
- Quest 2 up to date
- Iracing up to date
- Windows up to date
- Drivers up to date
- Virtual desktop up to date
- Graphic settings in iRacing maximaal verlaagd
- ASW uitgezet
- Google afgespeurd
- Verschillende tracks/auto's geprobeerd, alleen constant 44fps
- Dynamic cubs staat uit

Ik had vandaag willen stoeien met de Vee, maar helaas alleen maar frustratie :-(
Wie heeft de gouden tip?
Lijkt of je iets van ASW geforceerd aan hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:44
Die opmerking kom ik veel tegen. Maar als ik in de Debug tool (had ik nog vd rift) dan staat die uit. Online vind ik dat deze bij de quest2 ook op die manier uitgezet kan worden.

Edit:

Potjandosie.... Die boeven van VD hebben dit sinds 16 juni ASW ook standaard in hun software zitten....
De hele avond zitten pielen, al mn instellingen vernaggeld voor 1 stom vinkje....

https://uploadvr.com/virtual-desktop-synchronous-spacewarp/

Dinsdag middag maar weer eens de instellingen terugzetten. Dank voor het meedenken!

[ Voor 49% gewijzigd door Frontysco op 11-07-2021 21:37 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Nou, dat was een enerverend avondje in de F3. In practice eindelijk eens niet laatste of 1 na laatste. Ook de Q ging nog best aardig, mede omdat veel mensen geen geldige Q hadden gereden.

Start van race 1 ging goed. Ik wilde het voorzichtig aan doen maar bij het ingaan van T1 zat ik achter iemand die het wel heel voorzichtig aanpakte. Dat bleek Rob te zijn en bij het inhalen tikte ik hem aan (ook een stuk netcode aan mijn kant toen ik de replay checkte). Nogmaals sorry Rob, dat was juist niet de bedoeling! Links en rechts gedurende de eerste ronde spinden er allerlei mensen af en toen was het bij uitkomen Knickerbrook mijn beurt om op koude banden het gras in te gaan. Achterwiel krom, race klaar.

Race 2 had ik dus ook niet veel hoop voor. Wederom een voorzichtige start en dit keer ging alles goed. Langzaam kwam ik in het ritme en toen de bandjes eenmaal goed warm waren gingen de tijden steeds verder naar beneden. Omdat er best veel mensen af spinden of tijdens gevechten elkaar raakten klom ik steeds verder op, tot ik 6e lag. Maar dit was vlak voor de pitstops en ik weet dat er dan veel positiewisselingen zijn dus groot was mijn verbazing toen ik na de pitstops 4e lag. Laatste ronden voorzichtig uitgereden om ook als 4e te eindigen, hoogste eindklassering voor mij zo lang ik me kan herinneren :D

Het blijft een tricky auto met koude banden en je kunt hem zonder waarschuwing gewoon ineens kwijtraken, dat blijf ik wel lastig vinden. Ook mijn actie in T1 verdient niet de schoonheidsprijs dus daar moet ik nog beter op letten, maar race 2 maakte veel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Arfman schreef op maandag 12 juli 2021 @ 08:31:
Nou, dat was een enerverend avondje in de F3. In practice eindelijk eens niet laatste of 1 na laatste. Ook de Q ging nog best aardig, mede omdat veel mensen geen geldige Q hadden gereden.

Start van race 1 ging goed. Ik wilde het voorzichtig aan doen maar bij het ingaan van T1 zat ik achter iemand die het wel heel voorzichtig aanpakte. Dat bleek Rob te zijn en bij het inhalen tikte ik hem aan (ook een stuk netcode aan mijn kant toen ik de replay checkte). Nogmaals sorry Rob, dat was juist niet de bedoeling! Links en rechts gedurende de eerste ronde spinden er allerlei mensen af en toen was het bij uitkomen Knickerbrook mijn beurt om op koude banden het gras in te gaan. Achterwiel krom, race klaar.

Race 2 had ik dus ook niet veel hoop voor. Wederom een voorzichtige start en dit keer ging alles goed. Langzaam kwam ik in het ritme en toen de bandjes eenmaal goed warm waren gingen de tijden steeds verder naar beneden. Omdat er best veel mensen af spinden of tijdens gevechten elkaar raakten klom ik steeds verder op, tot ik 6e lag. Maar dit was vlak voor de pitstops en ik weet dat er dan veel positiewisselingen zijn dus groot was mijn verbazing toen ik na de pitstops 4e lag. Laatste ronden voorzichtig uitgereden om ook als 4e te eindigen, hoogste eindklassering voor mij zo lang ik me kan herinneren :D

Het blijft een tricky auto met koude banden en je kunt hem zonder waarschuwing gewoon ineens kwijtraken, dat blijf ik wel lastig vinden. Ook mijn actie in T1 verdient niet de schoonheidsprijs dus daar moet ik nog beter op letten, maar race 2 maakte veel goed :)
Ik zag je in race 2 zo hoog eindigen en was blij voor je na die wat mindere periode! Hopelijk geeft dat weer wat motivatie :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Doubleoz schreef op maandag 12 juli 2021 @ 14:19:
[...]

Ik zag je in race 2 zo hoog eindigen en was blij voor je na die wat mindere periode! Hopelijk geeft dat weer wat motivatie :)
Dank je! Hoog eindigen is leuk, maar als ik een toffe race heb waarin ik 17e wordt maar wel de hele tijd zit te battlen met gelijkgestemden ben ik minstens net zo blij. Ik word vooral niet blij als de auto om voor mij onduidelijke redenen zomaar onder me weg schuift. Wat ik wel merk is dat ik echt wel wat tijd nodig heb om up to speed te komen, pas in race 2 klikte het allemaal een beetje. Vaker oefenen dus maar, maar dat is nu vrouw en dochter vakantie hebben wat lastiger :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Arfman schreef op maandag 12 juli 2021 @ 16:07:
[...]

Dank je! Hoog eindigen is leuk, maar als ik een toffe race heb waarin ik 17e wordt maar wel de hele tijd zit te battlen met gelijkgestemden ben ik minstens net zo blij. Ik word vooral niet blij als de auto om voor mij onduidelijke redenen zomaar onder me weg schuift. Wat ik wel merk is dat ik echt wel wat tijd nodig heb om up to speed te komen, pas in race 2 klikte het allemaal een beetje. Vaker oefenen dus maar, maar dat is nu vrouw en dochter vakantie hebben wat lastiger :P
Heb je helemaal gelijk in. Ik had het ook anders moeten verwoorden. Dat je weer zonder problemen een race hebt kunnen uitrijden. Afgelopen weken heb je volgens mij verschillende keren gehad als je een keer mee deed dat je problemen had met hardware en dat je ongelukkig was in een race. Kan me voorstellen dat het plezier dan snel afneemt.

Voor wat betreft tijd nodig hebben om op snelheid te komen, daar had ik gisteren ook wel last van. In de loop van race 2 ging het eigenlijk pas lekker. Dus je bent niet de enige die hier last van heeft;-)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
Gisteravond genoeg rondjes in de practice gedaan , kan veel rondjes 1,28 draaien zonder incidents .
Meer snelheid krijg ik er niet in , dus nog steeds ruim 2 sec onder de top 10.
In tegenstelling tot zondag niet zo lekker gereden en in race 1 die erg chaotisch was achterin het veld , vloog ik er op de koude bandjes bij de chicane af toen ik hard moest remmen omdat er een crash voor me was. Ben maar gestopt omdat ik weinig zin meer had en mijn seat en t shirt drijfnat waren 😂
Vanaaf maar weer nieuwe poging en zoeken naar een manier om nog een seconde te winnen 😎

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Net poging to ferrari race gedaan. Maar snap er niks van. Tijdens de race voelde de wagen opeens zo anders aan. Ook in de meest flauwe bocht gleed die ook gewoon ineens weg uit het niks. Dus vol de muur in.......

Wel ff klaar mee voor deze avond..... :(

Oh en nog een klein vraagje (geen game breaker maar meer benieuwd :P ) Bij sommige tracks als bijvoorbeeld hockenheim heb je op start/finish op die tribune een bord met hockenheim erop (wit met blauwe tekst). Of bijvoorbeeld geparkeerde vrachtwagens. Alleen die textures flikkeren wat soms storend kaan zijn in je ooghoek.

Heb al verschillende opties in de graphic settings aan/uit of aangepast maar ik blijf dat houden. Kijk ik een video op youtube of iemand in de stream op die baan dan is het daar niet....

Iemand enig idee waar of welke setting dit zou kunnen zijn?

Lijkt op dit: YouTube: YouTube

Maar dus geen idee welke setting hiervoor zorgt of kan verhelpen :+

[ Voor 59% gewijzigd door Paulus07 op 12-07-2021 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Valkyre

Kitesurf FTW!

Herkent iemand dit: wanneer ik met vrienden een Duitse practise server join zie ik vaak niet alle auto’s.
Dwz. Ik zie in de results hun tijden e.d. Dat ze er zijn. Maar op de baan kan ik ze niet zien (ook niet in de f3 black box.) en dit heb ik dan met meer auto’s.
Duiken we dan een us server in is er weer geen probleem.

Ik lijk als enige dit probleem te hebben dus zal ongetwijfeld iets bij mij zijn maar kan het niet verkalaren.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
Valkyre schreef op maandag 12 juli 2021 @ 23:40:
Herkent iemand dit: wanneer ik met vrienden een Duitse practise server join zie ik vaak niet alle auto’s.
Dwz. Ik zie in de results hun tijden e.d. Dat ze er zijn. Maar op de baan kan ik ze niet zien (ook niet in de f3 black box.) en dit heb ik dan met meer auto’s.
Duiken we dan een us server in is er weer geen probleem.

Ik lijk als enige dit probleem te hebben dus zal ongetwijfeld iets bij mij zijn maar kan het niet verkalaren.
In een practice server worden soms meerdere groepen gemaakt van rijders, als je bij entries kijkt zie je bovenaan de entry list een dropdown waar je van groep kunt wisselen. Waarschijnlijk ben je dan later gejoined en word je in een volgende groep ingedeeld. Je kunt geen volle groep joinen maar je vrienden kunnen wel naar een lege groep gaan om zo met elkaar te rijden.

Dit is ook heel handig als je in een practice sessie wil rijden maar geen verkeer om je heen wil of met specifieke mensen wil rijden zonder een sessie te hosten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Valkyre

Kitesurf FTW!

Ow damn dat heb ik echt nog nooit gezien, maar ga het zeker proberen thanks!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 20:32

Raimond613

Simracer

Laat maar, niet goed gelezen

[ Voor 94% gewijzigd door Raimond613 op 13-07-2021 06:57 ]

iracing profile

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• rv3
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 16-09 09:43

rv3

Hallo,

Ik lees al een tijdje mee op zoek naar handige info maar ik heb mij zojuist geregistreerd bij jullie community.

Sinds de Corona pandemie ben ik weer eens in het simracen gedoken (was vroeger een af en toe desktop racer met GP3/GP4/Grand Prix Legends/GTR/rFactor) en bij Treq een rig besteld om niet steeds alles op en af te moeten bouwen ivm thuiswerken. En ja, ik ben 40+ ;)

Ik heb iracing in 2016 eens geprobeerd maar dat beviel mij toen niet maar sinds vorig jaar heb ik de smaak te pakken. Ik rij nu voornamelijk mx5/Vee met mijn oude G27 en clubsport pedals. Wanneer mijn baby DD binnen is wil ik mij gaan richten op F3.

Tot op het circuit.

iRacing Profiel

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Ernsthx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-07-2024

RACING SCHOOL: aanstaande donderdag (15 juli)

Toelichting
In het begin van het seizoen hebben wij aangegeven de donderdag als dag met een variërend programma in te zetten. Eén van de onderwerpen was de Racing School. De afgelopen dagen hebben wij als coördinatiegroep gesproken over wat wij precies willen gaan doen met de Racing School en waar de focus ligt.

Er staan op dit moment twee Racing Schools in het schema (deze week en wk08 uit het seizoensschema).
Het programma voor de eerste Racing School is nu besproken. Het programma voor de tweede Racing School volgt binnenkort.

Het onderwerp van de eerste Racing School zal zich vooral richten op de start en de eerste ronden met koude banden. Een crash direct bij de start is erg vervelend, omdat de race (en soms zelfs avond) direct voorbij is. Dit speelt natuurlijk altijd een rol, maar met name bij de huidige auto (de F3) komt dit duidelijk naar voren door de kwetsbaarheid van de auto in combinatie met het (lastige) rijgedrag van de auto op koude banden.

Gezien we beperkt zijn in het aantal heats dat wij kunnen organiseren in 1 sessie, is er een vrij lang practice van totaal 90 minuten, die wij zelf opdelen in twee gedeelten van 45 minuten.
Het eerste gedeelte bestaat uit reguliere open practice.
Het tweede gedeelte uit het oefenen van racestarts en de volledige eerste ronde. Dit willen wij doen door iedereen te laten resetten en vanuit de pits naar de grid te rijden. Voor de startopstelling doen we niet te moeilijk. Kijk zelf even waar je normaal gesproken ongeveer staat en zorg dat je tijdens het rijden naar de grid een volgorde hebt. Er zal worden gestart en één volle ronde worden geraced (dus eerste keer weer over S/F is einde). Iedereen reset weer en zullen we bespreken wat de instructeurs hebben gezien en hoe crashes mogelijk voorkomen had kunnen worden. Oftewel een korte reflectie van de start.
Dit zal worden herhaald totdat de sessie van 90 minuten voorbij is.

De avond eindigt met 3 korte races. De startopstelling van de eerste race is bepaald door de volgorde vanuit de Open Practice. De startopstelling van de tweede en derde race worden bepaald door de uitslag van de race ervoor. Om tijd te besparen hebben we een korte grid van 1 minuut, zonder practice tussen de heats door.
Even héél belangrijk:
De avond zal niet draaien om het racen, maar om het overbrengen van kennis en (rij)vaardigheden tijdens de eerste ronden van de race!
Concrete schema:
19:30 - 21:00: Open Practice 45 minuten + Race starts 45 minuten
21:00 - 21:08: Heat #1; Grid op basis van volgorde Open Practice
21:10 - 21:18: Heat #2; Grid op basis van uitslag Heat #1
21:20 - 21:28: Heat #3; Grid op basis van uitslag Heat #2

De sessie zal plaatsvinden op Oulton Park met de F3, dus dezelfde baan als het afgelopen raceweekend.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patricks8
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:18
Ernsthx schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 16:00:

RACING SCHOOL: aanstaande donderdag (15 juli)

Toelichting
In het begin van het seizoen hebben wij aangegeven de donderdag als dag met een variërend programma in te zetten. Eén van de onderwerpen was de Racing School. De afgelopen dagen hebben wij als coördinatiegroep gesproken over wat wij precies willen gaan doen met de Racing School en waar de focus ligt.

Er staan op dit moment twee Racing Schools in het schema (deze week en wk08 uit het seizoensschema).
Het programma voor de eerste Racing School is nu besproken. Het programma voor de tweede Racing School volgt binnenkort.

Het onderwerp van de eerste Racing School zal zich vooral richten op de start en de eerste ronden met koude banden. Een crash direct bij de start is erg vervelend, omdat de race (en soms zelfs avond) direct voorbij is. Dit speelt natuurlijk altijd een rol, maar met name bij de huidige auto (de F3) komt dit duidelijk naar voren door de kwetsbaarheid van de auto in combinatie met het (lastige) rijgedrag van de auto op koude banden.

Gezien we beperkt zijn in het aantal heats dat wij kunnen organiseren in 1 sessie, is er een vrij lang practice van totaal 90 minuten, die wij zelf opdelen in twee gedeelten van 45 minuten.
Het eerste gedeelte bestaat uit reguliere open practice.
Het tweede gedeelte uit het oefenen van racestarts en de volledige eerste ronde. Dit willen wij doen door iedereen te laten resetten en vanuit de pits naar de grid te rijden. Voor de startopstelling doen we niet te moeilijk. Kijk zelf even waar je normaal gesproken ongeveer staat en zorg dat je tijdens het rijden naar de grid een volgorde hebt. Er zal worden gestart en één volle ronde worden geraced (dus eerste keer weer over S/F is einde). Iedereen reset weer en zullen we bespreken wat de instructeurs hebben gezien en hoe crashes mogelijk voorkomen had kunnen worden. Oftewel een korte reflectie van de start.
Dit zal worden herhaald totdat de sessie van 90 minuten voorbij is.

De avond eindigt met 3 korte races. De startopstelling van de eerste race is bepaald door de volgorde vanuit de Open Practice. De startopstelling van de tweede en derde race worden bepaald door de uitslag van de race ervoor. Om tijd te besparen hebben we een korte grid van 1 minuut, zonder practice tussen de heats door.
Even héél belangrijk:
De avond zal niet draaien om het racen, maar om het overbrengen van kennis en (rij)vaardigheden tijdens de eerste ronden van de race!
Concrete schema:
19:30 - 21:00: Open Practice 45 minuten + Race starts 45 minuten
21:00 - 21:08: Heat #1; Grid op basis van volgorde Open Practice
21:10 - 21:18: Heat #2; Grid op basis van uitslag Heat #1
21:20 - 21:28: Heat #3; Grid op basis van uitslag Heat #2

De sessie zal plaatsvinden op Oulton Park met de F3, dus dezelfde baan als het afgelopen raceweekend.
Zelf zou ik hier zeker wel baat bij hebben. Ben alleen helaas niet beschikbaar aankomende donderdag :(

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Net voor het eerst race gedaan op hockeheim. Maar oeff op sommige plekke kakt de FPS echt erg hard in :S
Suzuka vorige week draaide altijd soepel maar deze track.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-09 11:08
Paulus07 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 22:18:
Net voor het eerst race gedaan op hockeheim. Maar oeff op sommige plekke kakt de FPS echt erg hard in :S
Suzuka vorige week draaide altijd soepel maar deze track.....
Hockenheim is inderdaad een drama qua performance. Vanaf de hairpin kakt hij volledig in om vervolgens een bocht of 5 later weer normaal te zijn. Ik draai een 5600X met 3080 en Hockenheim is nog steeds een drama. Evenals Long Beach trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Thodekroo schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 22:21:
[...]

Hockenheim is inderdaad een drama qua performance. Vanaf de hairpin kakt hij volledig in om vervolgens een bocht of 5 later weer normaal te zijn. Ik draai een 5600X met 3080 en Hockenheim is nog steeds een drama. Evenals Long Beach trouwens.
Precies dat punt inderdaad. Behoorlijk irritant om dan de volgende bochten beetje soepel te nemen (zeker als beginner).
Maar het is nog een redelijk nieuwe track toch? Had gehoopt dat de nieuwere wel wat betere performance zouden hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Paulus07 schreef op dinsdag 13 juli 2021 @ 22:25:
[...]

Precies dat punt inderdaad. Behoorlijk irritant om dan de volgende bochten beetje soepel te nemen (zeker als beginner).
Maar het is nog een redelijk nieuwe track toch? Had gehoopt dat de nieuwere wel wat betere performance zouden hebben :P
Het lijkt eerder andersom... Zowel Long Beach als Hockenheim zijn relatief nieuw en presteren beide slecht. Ik heb het idee dat deze tracks nog flink wat optimalisatie kunnen gebruiken.

Ik moet zeggen dat de nieuwe track Red Bull Ring wél erg lekker loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Nieuwe tracks zien er vaak beter/gedetailleerder uit en vereisen dus meer performance. Ik kan Watkins Glen (stokoude baan) in 120Hz draaien op mijn Quest 2 in VR; Long Beach kan ik al niet eens in 90Hz overal draaien ook al zet ik zaken uit.

Laten we hopen dat DLSS snel ondersteund gaat worden in iRacing, dat scheelt een bak performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Arfman schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:43:
Laten we hopen dat DLSS snel ondersteund gaat worden in iRacing, dat scheelt een bak performance.
Ik ga er echt niet vanuit dat DLSS geïmplementeerd gaat worden in Iracing. Dan zet ik mijn geld eerder op FSR. Véél makkelijker te implementeren én voor zowel Nvidia als AMD kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Thodekroo schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 11:53:
[...]

Ik ga er echt niet vanuit dat DLSS geïmplementeerd gaat worden in Iracing. Dan zet ik mijn geld eerder op FSR. Véél makkelijker te implementeren én voor zowel Nvidia als AMD kaarten.
Kende ik nog niet, interessant. Ziet er goed uit, hopen dat het snel ondersteund wordt. Het is wel een beetje gek dat zelfs met de allersnelste CPU/GPU die er te koop zijn iRacing in VR nog steeds niet 100% soepel draait op alle tracks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Arfman schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:52:
[...]

Kende ik nog niet, interessant. Ziet er goed uit, hopen dat het snel ondersteund wordt. Het is wel een beetje gek dat zelfs met de allersnelste CPU/GPU die er te koop zijn iRacing in VR nog steeds niet 100% soepel draait op alle tracks.
(OT: Het probleem dat ook in MS FS2020 speelt)

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Arfman schreef op woensdag 14 juli 2021 @ 12:52:
[...]

En dan is iRacing met alle respect grafisch nu ook niet eens de mooiste simulator/race game.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Daniel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 13:09
iRacing staat er dan wel weer bekend om dat het het beste VR draait in vergelijking met andere racegames. Is er een VR game dat én mooier is én beter loopt dan iRacing?

Ok, die befaamde inzakkende FPS bij Hockenheim heb ik ook, maar is wel uitzondering op de regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
VR (rift S) heb ik destijds enkel rF2 mee gespeeld. Dat zag er wel tof uit vanuit de wagens etc en kon het nog best goed draaien met AI races/offline :)
ACC was te blurry en te zwaar om te draaien.

Maar dat zijn voor mij de enige 2 games die ik kan vergelijken.
iRacing ken ik nu enkel van de triple monitor setup.
Pagina: 1 ... 395 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies