Nou, ik weet niet wie dat forum ontworpen heeft, maar dit is echt geen gezicht. De hoeveelheid tekst per pagina is zo dramatisch laag en het leest ontzettend ongemakkelijk. Hoop dat ze dit nog zwaar gaan tweaken, want dit is echt een achteruitgang.alexbl69 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 21:11:
[...]
Met een blanco begin?
Het was blijkbaar niet mogelijk de topics over te zetten.
Ik vind het ook niks.ZFLaSH schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 07:33:
[...]
Nou, ik weet niet wie dat forum ontworpen heeft, maar dit is echt geen gezicht. De hoeveelheid tekst per pagina is zo dramatisch laag en het leest ontzettend ongemakkelijk. Hoop dat ze dit nog zwaar gaan tweaken, want dit is echt een achteruitgang.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Ik denk dat het alleen op uiterlijk ontworpen is (al vind ik het ook niets), maar dat men de bruikbaarheid vergeten is. Een forum lijkt me in eerste instantie bedoeld om te lezen, daarna te schrijven en daarna pas om er mooi eruit te zien? Dit is helemaal achterstevoren en ik snap niet hoe je tot zoiets kunt komen.ZFLaSH schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 07:33:
[...]
Nou, ik weet niet wie dat forum ontworpen heeft, maar dit is echt geen gezicht.
Het Benelux deel van het forum lijkt ook verdwenen.
Ik ben wel zeer benieuwd wat het effect is van deze:
Area-Specific Off Track Four-Tire Detection System
Ik ben wel zeer benieuwd wat het effect is van deze:
Area-Specific Off Track Four-Tire Detection System
https://forums.iracing.com/categories/BeneluxLuckeh schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 08:57:
Het Benelux deel van het forum lijkt ook verdwenen.
Club forums have been brought over and simplified. On the old forum, every club had at least 4 individual categories and almost none of them were used. In the new forums, each club has a single location for all club related discussion and Tags can be used to distinguish posts of varying topics. Some tags have been created to replicate the club subforums (road, oval, trading, stats, etc...). If there are tags you feel would be useful, let us know in the Feature Suggestions forum.
Niet dat het Benelux forum nu zo actief was. 
Het forum is heel anders. Er zijn een aantal zaken beter, maar er zijn ook dingen die beter kunnen.
Het forum is heel anders. Er zijn een aantal zaken beter, maar er zijn ook dingen die beter kunnen.
YESNiellie41 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 23:29:
Release notes voor de build:
https://forums.iracing.co...release-notes-pre-release
Red Bull Ring (3 configs) [Currently Pending Approval
Haha lekker met schone lei beginnen.. Ze hadden op z'n minst de meest actieve posts + de posts van de afgelopen 12 maanden, waarop nog recent is gereageerd kunnen migreren.alexbl69 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 21:11:
[...]
Met een blanco begin?
Het was blijkbaar niet mogelijk de topics over te zetten.
Als je de moeite neemt om alleen die data te converteren voor de nieuwe database structuur, kan je net zo goed alles doen.michielvh83 schreef op dinsdag 8 juni 2021 @ 18:50:
[...]
Haha lekker met schone lei beginnen.. Ze hadden op z'n minst de meest actieve posts + de posts van de afgelopen 12 maanden, waarop nog recent is gereageerd kunnen migreren.
Weet niet of het al gepost is maar de MX-5 krijgt een sequential shifter bij de aankomende update. Snelheid gaat dus stukje omhoog.
Nashville Superspeedway komt er dus ook aan. Ik kende het niet en het is blijkbaar ook een tijdje dat NASCAR er is geweest.
Lijkt best een unieke baan want het is een 1.33 mijls D-shape oval (iets kleiner dan de reguliere cookie cutters) en het is van beton ipv asfalt. Ben benieuwd.
Ben net iRacing aan het installeren en updaten... en krijg nu 'iRacing Maintenance' pagina wanneer ik het wil opstarten...
Ik mag aannemen dat dit pure toeval is en jullie ook de maintenance hebben? :-)
Heel goede timing.PaulBloem schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:14:
Ben net iRacing aan het installeren en updaten... en krijg nu 'iRacing Maintenance' pagina wanneer ik het wil opstarten...
iRacing released de nieuwe build op dit moment.
[ Voor 15% gewijzigd door Niellie41 op 09-06-2021 14:15 ]
Ah kijk.. inderdaad top timing dus.. zie het nu ook op hun Twitter feed.Niellie41 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:14:
[...]
Heel goede timing.
iRacing released de nieuwe build op dit moment.Meer info kan je hier vinden: https://forums.iracing.co...se-june-9-1200utc-0800est
thanks!
beetje OT maar als we het dan toch over de release van de GT3R hebben.. wat een beest is Kévin Estre toch zeg
Indrukwekkend filmpje absoluut; maar de meeste auto's voor hem reden op slicks waar Estre op gesneden slicks reed. Dat maakte nogal een verschil in de semi-natte omstandigheden. Je ziet het vooral in de langzame bochten. Dat hij daarna nog 2x van de baan vliegt en 1x in de vangrail glijdt (achterwaards) laat het filmpje natuurlijk niet zienElbaceever schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:42:
beetje OT maar als we het dan toch over de release van de GT3R hebben.. wat een beest is Kévin Estre toch zeg![]()
[YouTube: INCREDIBLE KEVIN ESTRE P11 TO P1 24HR NURBURGRING 2021]
We gaan morgen de Formula Vee rijden op de (korte layout) van de RBR. Server start vanaf 19:30; drie korte heats na 21:00.
RBR dus confirmed (was nog pending approval). Mooi
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik ben er toch bijLuckeh schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 15:23:
......We gaan morgen de Formula Vee rijden op de (korte layout) van de RBR. Server start vanaf 19:30; drie korte heats na 21:00.
Gaaf dat het circuit erbij is gekomen maar die pilaar zweeft alleen boven het gras ☺️
iracing is up maar geen track en auto
Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----
Redbullring: https://members.iracing.c.../TrackDetail.do?trkid=403
Porsche 911 GT3 R: https://members.iracing.c...er/CarDetail.do?carid=137
Add to cart en afrekenen maar
Porsche 911 GT3 R: https://members.iracing.c...er/CarDetail.do?carid=137
Add to cart en afrekenen maar
Even de eerste VRS week afwachten maar BoP zal ongetwijfeld zo zijn dat je snel in de verleiding komt om de Porker aan te schaffen.
Bruut! Die twee hi-speeds overtakes voor Aremberg zijn nice. Zou tof zijn als iRacing de Nordschleife een update geeft, heel eerst stuk asfalt is stuk smoother IRL (inmiddels).Elbaceever schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 14:42:
beetje OT maar als we het dan toch over de release van de GT3R hebben.. wat een beest is Kévin Estre toch zeg![]()
[YouTube: INCREDIBLE KEVIN ESTRE P11 TO P1 24HR NURBURGRING 2021]
Wanneer staat de GoT Nordschleife GT3 race gepland?
Echt top dat de Red Bull Ring erin zit! Was altijd mijn favoriet in AC met de 911 RSR
Net de nieuwe 911 GT3 RS getest. Blijf rond de 1:30 hangen. Bizar hoe de echt snelle mannen altijd 1.5 seconden sneller zijn. Hebben de snelle tweakers zoals @NickThissen en @Swoesh nog tips om iets dichterbij te komen? 😎
Nieuwe 911 voelt nog wel erg licht, Met mijn default FFB settings dit ik doorgaans gebruikt.
Net de nieuwe 911 GT3 RS getest. Blijf rond de 1:30 hangen. Bizar hoe de echt snelle mannen altijd 1.5 seconden sneller zijn. Hebben de snelle tweakers zoals @NickThissen en @Swoesh nog tips om iets dichterbij te komen? 😎
Nieuwe 911 voelt nog wel erg licht, Met mijn default FFB settings dit ik doorgaans gebruikt.
:fill(white):strip_exif()/f/image/Fevd1Iqyj4Jivl2ZCS6HgIvL.png?f=user_large)
Donderdag 19:30: Formula Vee @ Red Bull Ring - National
Schema:19:30 - 21:00: Open Practice 90m
21:00 - 21:08: Open Quali 8m
21:10 - 21:25: Heat #1
21:27 - 21:42: Heat #2; Top 8 reversed
21:45 - 22:00: Heat #3; Full reversed grid
Net even weer wat rondes met de Ferrari GTE gedaan. Misschien ligt het aan mij maar voelt alsof ik meer grip heb en heb het gevoel dat ik veel harder kan remmen zonder te blokkeren. Hebben ze tyre model zoveel aangepast?
Of is dit het placebo effect..
Ligt het aan mij of is de global Mx-5 nogal opgevoerd? Doe nu 100 in z’n 1, alsof het een skippy is.
De GTE hebben meer aero drag gekregen, waardoor ze wat langzamer zijn. Dit zal ook wel effect hebben op het gevoel dat het “makkelijker” remmen is.Remco Tr schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 22:58:
Net even weer wat rondes met de Ferrari GTE gedaan. Misschien ligt het aan mij maar voelt alsof ik meer grip heb en heb het gevoel dat ik veel harder kan remmen zonder te blokkeren. Hebben ze tyre model zoveel aangepast?
Dat kan wel kloppen. De auto is geüpdatet naar de laatste specificaties van de MX5. De echte auto heeft laast ook wat meer vermogen gekregen en een sequentiële bak.eeeeeee schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 23:05:
Ligt het aan mij of is de global Mx-5 nogal opgevoerd? Doe nu 100 in z’n 1, alsof het een skippy is.
2021 Season 3 Schedule
https://us.v-cdn.net/6034...857C03OYE/2021season3.pdf
https://us.v-cdn.net/6034...857C03OYE/2021season3.pdf
[ Voor 21% gewijzigd door Simbob op 10-06-2021 08:01 ]
Zal wel een foutje zijn, maar elke 2 weken een 24h race (3x per weekend)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DtPoiirtswH2SYCMneR14anR.jpg?f=user_large)
De laatste sessie die t/m maandag 14u loopt zal wel populair zijnJPM85 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:20:
Zal wel een foutje zijn, maar elke 2 weken een 24h race (3x per weekend)![]()
[Afbeelding]
Dit moet wel een fout zijn inderdaad, dit moet gewoon 360min zijn toch?
Waarschijnlijk wel, maar het is wel een vreemde fout.Beltoni schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:32:
[...]
De laatste sessie die t/m maandag 14u loopt zal wel populair zijn![]()
![]()
Dit moet wel een fout zijn inderdaad, dit moet gewoon 360min zijn toch?
Het template van deze serie bestaat al een tijdje, dus waarom ineens van 360 naar 1440 veranderen?
We zullen het vanzelf wel zien.
Er staan nog wel meer placeholders in, zoals week2 bij de Porsche Cup.
Waar het "Centripedal" circuit genoemd staat voor road courses, kun je Red Bull Ring lezen. In het definitieve schema van volgende week zal deze er dan staan.
Mooi schema voor de F3!
Zeker een leuk schema! Ben benieuwd hoe ons de fixed setups gaan bevallen de eerste weken.
Gisteravond een race gedaan met de 911 GT3 R op de RBR. Leuke auto, leuke baan. Turn 1 heuvelop is veel minder scherp dan ik altijd dacht (ben er nog niet in het echt geweest), als je die goed pakt is het wel een lekker gevoel, zeker omdat hij half blind is. Leeeroy Jenkins
Gisteravond een race gedaan met de 911 GT3 R op de RBR. Leuke auto, leuke baan. Turn 1 heuvelop is veel minder scherp dan ik altijd dacht (ben er nog niet in het echt geweest), als je die goed pakt is het wel een lekker gevoel, zeker omdat hij half blind is. Leeeroy Jenkins
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik las zojuist een interessante theorie op Twitter. Dit is mogelijk wat ze bij iRacing verzonnen hebben om alsnog een 24h van Le Mans te kunnen organiseren....JPM85 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 09:20:
Zal wel een foutje zijn, maar elke 2 weken een 24h race (3x per weekend)![]()
[Afbeelding]
Zou een mooie 'loophole' zijn die ze ermee gevonden hebben, alleen snap ik dan de timing niet zo goed.Luckeh schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 11:27:
[...]
Ik las zojuist een interessante theorie op Twitter. Dit is mogelijk wat ze bij iRacing verzonnen hebben om alsnog een 24h van Le Mans te kunnen organiseren....
Dit zou over 3 weken al zijn, en zit ook 2 weken voor de Spa 24h in het schema. Qua planning voor iedereen is dat de meest verschrikkelijke manier om de 24h LeMans te plannen. Dan hadden ze hem beter ergens in week10 - week12 kunnen stoppen.
Zonder je te zien rijden kan niemand je echt helpen natuurlijk, als je echt wat wilt leren kun je het beste met wat events zoals de league mee doen, daar is (bijna) altijd wel iemand bereid om met je mee te kijken en je wat tips te geven als je het vraagt.michielvh83 schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 21:24:
Echt top dat de Red Bull Ring erin zit! Was altijd mijn favoriet in AC met de 911 RSR
Het lijkt er echt op; ze hebben zojuist een nieuw schema gepost. En daar staat hij nog steeds in.JPM85 schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 15:32:
[...]
Zou een mooie 'loophole' zijn die ze ermee gevonden hebben, alleen snap ik dan de timing niet zo goed.
Dit zou over 3 weken al zijn, en zit ook 2 weken voor de Spa 24h in het schema. Qua planning voor iedereen is dat de meest verschrikkelijke manier om de 24h LeMans te plannen. Dan hadden ze hem beter ergens in week10 - week12 kunnen stoppen.
Hier wordt het ook al besproken, en semi bevestigd. https://forums.iracing.co...bal-endurance-series-24hr
Wel een beetje slechte timing.
Wel een beetje slechte timing.
/f/image/MZ1XxXb0fIToSSFQTQJsWSZ3.png?f=fotoalbum_large)
Na een korte opstand is besloten om de normale layout te rijden. Server start over 10m.Luckeh schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 22:11:
[Afbeelding]
Donderdag 19:30: Formula Vee @ Red Bull Ring - National Grand Prix
Schema:
19:30 - 21:00: Open Practice 90m
21:00 - 21:08: Open Quali 8m
21:10 - 21:25: Heat #1
21:27 - 21:42: Heat #2; Top 8 reversed
21:45 - 22:00: Heat #3; Full reversed grid
Die nieuwe Formula Vee is erg leuk erbij. Zwaar te weinig vermogen, enorme downshift oversteer en redelijk vergelijkbaar met een trage skippy. Maar als je m eenmaal door hebt, gaat ie als de brandweer
We hebben 'm vanavond in de GoT league gereden. We reden 'm op de RBR GP layout; en daarvoor is hij niet echt geschikt. De versnellingsbak ratio's zijn niet leuk. Je kan het beste in de 2 starten; maar de 3 & 4 zitten er mijlenver vanaf. Het geluid helpt waarschijnlijk niet; maar het voelt alsof je 'm doodschakelt steeds.kroegtijger schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 23:17:
Die nieuwe Formula Vee is erg leuk erbij. Zwaar te weinig vermogen, enorme downshift oversteer en redelijk vergelijkbaar met een trage skippy. Maar als je m eenmaal door hebt, gaat ie als de brandweer
Auto-blip aanzetten was voor velen (incluis mijzelf) een flink verbetering. Ik zat regelmatig bocht uit langdurig in de N te harken.
Later nog een heat gedaan op Oran Park en dat circuit was een stuk geschikter.
Ik zag pas te laat dat ie vanavond op het programma stond. En ja, je schakelt het kreng continue dood. Het is de hele tijd maar aan alle kanten proberen dat ding op voldoende rpm's te houden en zo min mogelijk remmen. Had m gisteren even op Laguna Seca. Daar is ie ook geen succes... heuvel op richting de corkscrew is ie met geen stok op te krijgen. Maar vanavond even gereden op Lime Rock Park en op Oulton Park, en daar is het een groot feest om het ding op rond te jagen. Ik zou het op Spa er niet mee aan durvenLuckeh schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 23:30:
[...]
We hebben 'm vanavond in de GoT league gereden. We reden 'm op de RBR GP layout; en daarvoor is hij niet echt geschikt. De versnellingsbak ratio's zijn niet leuk. Je kan het beste in de 2 starten; maar de 3 & 4 zitten er mijlenver vanaf. Het geluid helpt waarschijnlijk niet; maar het voelt alsof je 'm doodschakelt steeds.
Auto-blip aanzetten was voor velen (incluis mijzelf) een flink verbetering. Ik zat regelmatig bocht uit langdurig in de N te harken.
Later nog een heat gedaan op Oran Park en dat circuit was een stuk geschikter.
Met de Formula Vee moet je lekker kleine tracks/lay-outs pakken. GP lay-out RBR lijkt me in de Skip al een nachtmerrie, laat staan in deze opgevoerde skelter. Op RBR kan je beter een kortere lay-out pakken, dan heb je niet dat verschrikkelijke lange stuk naar T2.
Met de GT3R is het echt een fantastisch circuit. Kon er in Project Cars niet echt van genieten maar in iRacing is het echt een super toffe baan. Porsche GT3R rijdt ook nog eens heerlijk. Belooft een mooi seizoen te worden in de GT3!
Met de GT3R is het echt een fantastisch circuit. Kon er in Project Cars niet echt van genieten maar in iRacing is het echt een super toffe baan. Porsche GT3R rijdt ook nog eens heerlijk. Belooft een mooi seizoen te worden in de GT3!
Ik heb 'm gister op Oulton geprobeerd, en daar beviel ie me wel heel erg goed. Ja, het ding lijkt dood te vallen zodra je naar 3 of 4 schakelt, maar ik was toch echt sneller als ik enkel in die 2 versnellingen bleef. Leuk wagentje
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
@BM Op Oulton inderdaad alleen de 3e en 4e versnelling, en nagenoeg niet remmen... dan loopt ie uiteindelijk nog wel lekker door. Heerlijk wagentje om even snel een rondje in te doen.
Het is een leuke wagen, heb hem vooral op laguna seca geprobeerd. de 2e versnelling vermijden en vooral met stuur en gas door de bochten gaan is erg leuk. 1e en 2e versnellingen zijn erg kort, waardoor ze ook snel lijken. Okoyama is denk ik ook wel leuk met die technische bochten.
Net even een lunchrace gedaan met de GT3R op RBR, Wat een puinhoop
Mensen willen koste wat kost inhalen maar dat kan gewoon niet overal. Ik had er na 2 rondes wel genoeg van toen voor de zoveelste keer iemand er voorbij wilde waar dat echt niet kon (zonder dat ik bijna het gras in rij en daardoor weer 3 plekken verlies). Ik blokkeerde de inhaalpoging maar meneer met z'n 4k iRating had niet verwacht dat mensen zich niet zomaar in zouden laten halen dus we vlogen er beiden af. Nieuwe auto gehaald en weer verder.
5 ronden later zelfde situatie met iemand anders. Zeer optimistische inhaalactie + iemand voor me die een foutje maakte = pit maneuvre op mij. Gelukkig kon ik een dot gas geven snel waardoor meneer de inhaler ook de boarding in vloog
Mooi man, Week 13
5 ronden later zelfde situatie met iemand anders. Zeer optimistische inhaalactie + iemand voor me die een foutje maakte = pit maneuvre op mij. Gelukkig kon ik een dot gas geven snel waardoor meneer de inhaler ook de boarding in vloog
Mooi man, Week 13
Ik heb de pre-lunch sessie gedaan, was even verrast met de korte layout (gisteravond de hele baan gehad)Arfman schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 13:22:
Net even een lunchrace gedaan met de GT3R op RBR, Wat een puinhoopMensen willen koste wat kost inhalen maar dat kan gewoon niet overal. Ik had er na 2 rondes wel genoeg van toen voor de zoveelste keer iemand er voorbij wilde waar dat echt niet kon (zonder dat ik bijna het gras in rij en daardoor weer 3 plekken verlies). Ik blokkeerde de inhaalpoging maar meneer met z'n 4k iRating had niet verwacht dat mensen zich niet zomaar in zouden laten halen dus we vlogen er beiden af. Nieuwe auto gehaald en weer verder.
Mooi man, Week 13
Moet zeggen dat er op een aantal personen met 3 namen na eigenlijk wel redelijk gereden word.
Gisteravond zelfs een race gehad waarbij ik het jammer vond dat het zo kort duurde
Op +- 3/4 van de race 3 wide insturend naar T1, aangezien iedereen de ruimte liet 0x!
Vanochtend was het eerder een wreckfest in T2, veel mensen die te hard er ingingen.
Onbekende layout voor velen.
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
Ik heb de Formula Vee ook geprobeerd, heb een 13e week race gereden op Red Bull short (2e gefinished) en een practice sessie op Laguna. Jammergenoeg kon ik niet mee doen met onze league race.
Laguna was een stuk leuker om te rijden met deze auto dan Red Bull short, Red Bull short heeft te veel lange rechte stukken voor deze wagen. Inderdaad is het schakelen een beetje vervelend, te vroeg in de derde en er lijkt geen vaart in te komen. Je kunt er ook niet mee gooien zoals de skippy (tenminste is mij nog niet gelukt).
Denk dat deze wagen wel beter geschikt is voor beginners om te leren rijden met een formule auto dan de Skippy.
Met de Formula Vee moet je ook strakke lijnen rijden en dat lijkt meer op de rijstijl van de formule 3, indy pro, formule Renault 2.0 etc.
De Skippy is wel een toffere auto, maar de rijstijl die je nodig hebt om een bocht in te duiken lijkt soms meer op rally dan formule auto's.
Laguna was een stuk leuker om te rijden met deze auto dan Red Bull short, Red Bull short heeft te veel lange rechte stukken voor deze wagen. Inderdaad is het schakelen een beetje vervelend, te vroeg in de derde en er lijkt geen vaart in te komen. Je kunt er ook niet mee gooien zoals de skippy (tenminste is mij nog niet gelukt).
Denk dat deze wagen wel beter geschikt is voor beginners om te leren rijden met een formule auto dan de Skippy.
Met de Formula Vee moet je ook strakke lijnen rijden en dat lijkt meer op de rijstijl van de formule 3, indy pro, formule Renault 2.0 etc.
De Skippy is wel een toffere auto, maar de rijstijl die je nodig hebt om een bocht in te duiken lijkt soms meer op rally dan formule auto's.
:fill(white):strip_exif()/f/image/QbnAvvK35VWU8HIRqY8nFv0q.png?f=user_large)
Het GoT F3 seizoen start deze zondag & maandag.
In tegenstelling tot de seizoensaankondigingen gaan we deze zondag avond niet verplaatsen omdat Nederland moet voetballen, diegene die verhinderd zijn kunnen maandag aansluiten. De server start zoals gewoonlijk om 19:30.
Circuit: Watkins Glen International - Boot. De setup is de Watkins fixed setup van iRacing.
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw en zojuist toegelaten tot Gathering of Tweakers Racing groep. Zou graag af en toe een race mee willen rijden. Vorige week ben ik gestart met iRacing (en sim racen) dus nu race ik nog veilig en probeer risico's te vermijden.
Heb vandaag wat Porsche GT3 Cup races gedaan en volgens mij klaar voor mijn C promotie (3.99 SR en 4 races in klasse D).
Dit is mijn rig: talkatoo in "Het grote 'show je race-rig' topic"
Tot snel op de baan.
Ik ben nieuw en zojuist toegelaten tot Gathering of Tweakers Racing groep. Zou graag af en toe een race mee willen rijden. Vorige week ben ik gestart met iRacing (en sim racen) dus nu race ik nog veilig en probeer risico's te vermijden.
Heb vandaag wat Porsche GT3 Cup races gedaan en volgens mij klaar voor mijn C promotie (3.99 SR en 4 races in klasse D).
Dit is mijn rig: talkatoo in "Het grote 'show je race-rig' topic"
Tot snel op de baan.
Ok... wat is het geheim van de Porsche GT3R? Ik ben aanzienlijk trager met de Porsche dan met de Ferrari, beide met dezelfde DF level setup.
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
Gewenning denk ik, ik ben ook trager dan met de R8 en dat terwijl de R8 een “lastige auto” zou zijn volgens velen. Wat ik bij de Porsche vooral heb is dat ik hem wat “licht” aan de voorkant vind.A1AD schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 18:44:
Ok... wat is het geheim van de Porsche GT3R? Ik ben aanzienlijk trager met de Porsche dan met de Ferrari, beide met dezelfde DF level setup.
Gister begonnen met maar vast wat rondjes op Road Atlanta te rijden (eerste week van het nieuwe seizoen) maar als ik daar de VRS tijden bij pak van de laatste keer dat de GT3 wagens er reden kom ik ruim 5s tekort met de Porsche. Nog een hoop te winnen dus
Heb het idee dat de Porsche wat langer door geremd moet worden de bochten in maar de gouden tip ben ik ook nog naar op zoek
Ik gok zomaar dat je met de Porsche eerder op het gas kunt/moet bocht uit. Dat schijnt in het echt ook zo te zijn.
Hallo Tweakers,
Ik ben redelijk nieuw in het IRacing. Ik kon voor een prikkie 3 maand voor €5,- krijgen. Dit heb ik gedaan en eindelijk speel ik geen Mario Kart F1 editie
Ik vind de game super vet en voelt lekker aan. Ik heb op ultra op alle banen in de basic game 150FPS. De nieuwe Forumula Vee rijd wel raar als je een F1 auto gewent bent of de Mazda MX5. Nu weet ik niet of het hier mag vragen. Ik ga een playseat kopen en wil me meer verdiepen in IRacing. Vandaag begint het nieuwe seizoen en ga ik als deze 3 maand een nieuw account aanmaken en pak ik de 2 jaar deal. Maar wat raden jullie voor series aan na rookies? Oval vind ik niet super. Zelf mag ik graag kijken naar IndyCar,F1 en de GT cups. Hebben jullie suggesties. Als het hier niet mag mag je het me zeggen
Ik ben redelijk nieuw in het IRacing. Ik kon voor een prikkie 3 maand voor €5,- krijgen. Dit heb ik gedaan en eindelijk speel ik geen Mario Kart F1 editie
“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda
Dat is een vrij persoonlijke vraag. Denk dat je vooral moet kijken wat je zelf leuk vindt. Bij road racing (in iRacing) zijn tintops series (GT3 etc) een stuk populairder dan open wheelers. Daarnaast heb je gewoon meer variëteit voor de GT series, als in multi-class- (IMSA) en special events (endurance).AlwaysNick schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 10:53:
Hallo Tweakers,
Ik ben redelijk nieuw in het IRacing. Ik kon voor een prikkie 3 maand voor €5,- krijgen. Dit heb ik gedaan en eindelijk speel ik geen Mario Kart F1 editieIk vind de game super vet en voelt lekker aan. Ik heb op ultra op alle banen in de basic game 150FPS. De nieuwe Forumula Vee rijd wel raar als je een F1 auto gewent bent of de Mazda MX5. Nu weet ik niet of het hier mag vragen. Ik ga een playseat kopen en wil me meer verdiepen in IRacing. Vandaag begint het nieuwe seizoen en ga ik als deze 3 maand een nieuw account aanmaken en pak ik de 2 jaar deal. Maar wat raden jullie voor series aan na rookies? Oval vind ik niet super. Zelf mag ik graag kijken naar IndyCar,F1 en de GT cups. Hebben jullie suggesties. Als het hier niet mag mag je het me zeggen
Denk dat je even goed moet kijken naar de series die het spel te bieden heeft en kijken naar waar je interesses liggen.
Ah okey. Ja het enige nadeel is aan IRacing in mijn optiek is dat je gelijk 30€ kwijt bent voor de auto en circuit. En wat als ik het niet leuk vind. Ik ga me goed verdiepen en wil je bedanken voor je antwoordBeltoni schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 11:33:
[...]
Dat is een vrij persoonlijke vraag. Denk dat je vooral moet kijken wat je zelf leuk vindt. Bij road racing (in iRacing) zijn tintops series (GT3 etc) een stuk populairder dan open wheelers. Daarnaast heb je gewoon meer variëteit voor de GT series, als in multi-class- (IMSA) en special events (endurance).
Denk dat je even goed moet kijken naar de series die het spel te bieden heeft en kijken naar waar je interesses liggen.
“Fear is the path to the dark side…fear leads to anger…anger leads to hate…hate leads to suffering.” Yoda
Als je meer open wheelers wilt doen dan is de Skip Barber een goede keus na de rookie series en daarna misschien F3.AlwaysNick schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 10:53:
Hallo Tweakers,
Ik ben redelijk nieuw in het IRacing. Ik kon voor een prikkie 3 maand voor €5,- krijgen. Dit heb ik gedaan en eindelijk speel ik geen Mario Kart F1 editieIk vind de game super vet en voelt lekker aan. Ik heb op ultra op alle banen in de basic game 150FPS. De nieuwe Forumula Vee rijd wel raar als je een F1 auto gewent bent of de Mazda MX5. Nu weet ik niet of het hier mag vragen. Ik ga een playseat kopen en wil me meer verdiepen in IRacing. Vandaag begint het nieuwe seizoen en ga ik als deze 3 maand een nieuw account aanmaken en pak ik de 2 jaar deal. Maar wat raden jullie voor series aan na rookies? Oval vind ik niet super. Zelf mag ik graag kijken naar IndyCar,F1 en de GT cups. Hebben jullie suggesties. Als het hier niet mag mag je het me zeggen
Om te zien wat de populaire series zijn kun je deze website checken: https://www.iracingstats.com/
Voordeel van een populairdere serie is dat er meer mensen van je eigen nivo meedoen.
Tijdens maintenance vanniracing kan je met testdrive autos en tracks testen.AlwaysNick schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 11:44:
[...]
Ah okey. Ja het enige nadeel is aan IRacing in mijn optiek is dat je gelijk 30€ kwijt bent voor de auto en circuit. En wat als ik het niet leuk vind. Ik ga me goed verdiepen en wil je bedanken voor je antwoordIk weet nu toch weer ietsje meer!
Nu dus!JoepW schreef op dinsdag 15 juni 2021 @ 14:55:
[...]
Tijdens maintenance vanniracing kan je met testdrive autos en tracks testen.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AWkyGYv2A4CWMfoqxsSonr2f.jpg?f=user_large)
Dit seizoen organiseren we op (vrijwel elke) donderdag een community avond. Hierbij volgen we in tegenstelling tot vorige seizoenen niet een vaste serie, maar hebben een gevarieerde invulling. Bij het vullen van het programma hebben we gekeken naar de agenda van de special events en andere evenementen. Ook organiseren we dit seizoen een paar keer een school. Voor week 11 en/of 12 hebben we een speciaal concept dat we een keer willen proberen.
Het doel is om de avond te vullen van 19:30 tot circa 22:00, naast oefen sessies en schools gaan we dus ook elke avond races/heats organiseren. De exacte invulling van elke avond volgt in aanloop naar de donderdag toe. Voor de meeste events zullen we ook een kampioenschapsstandje gaan bijhouden.
Ook kijken we naar de EK-kalender. En dat betekent voor deze week direct dat we deze week niet op donderdag rijden, maar op vrijdag.
Dit is de voorlopige agenda voor dit seizoen:
- W1 18-06-2021 Watkins Glen 6H LMP,GTE,GT3
- W2 24-06-2021 Plebs 2021 (Porsche GT3 + alle GT3s)
- W3 01-07-2021 Racing school F3
- W4 08-07-2021 Le Mans LMP1,LMP2, GTE
- W5 15-07-2021 Porsche 911 Cup car event
- W6 22-07-2021 Spa 24H GT3
- W7 29-07-2021 4H Charlotte MX5 GT4 TCR
- W8 05-08-2021 School met MX5
- W9 12-08-2021 LMP2 fixed event
- W10 19-08-2021 Radical Night
- W11 26-08-2021 Surprise
- W12 02-09-2021 Surprise
Mooi schema Luckeh, ga proberen er tijd voor vrij te maken.
:strip_exif()/f/image/0frOu9yIYIRvJ4FtHFP86RXv.jpg?f=fotoalbum_large)
Zoals gisteren al aangekondigd zullen we a.s. vrijdagavond (i.p.v.) morgen een GoT sessie inplannen ter voorbereiding op de 6H van Watkins Glen. Ook al doe je niet mee aan de 6H dan ben je natuurlijk van harte welkom om mee te racen!
Het tijdschema ziet er als volgt uit:
19:30 - 21:00 Practice.
21:00 - 21:08 Quali
21:10 - 21:30 Heat #1 (20m)
21:33 - 21:55 Heat #2 (25m)
Beschikbare klasse: LMP2, GTE en GT3 (GTD)
We hopen jullie te zien!
Zijn hier nog beperkingen in de wagenkeuze, of zijn alle GTE's en GT3's beschikbaar?Doubleoz schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 21:03:
[Afbeelding]
Zoals gisteren al aangekondigd zullen we a.s. vrijdagavond (i.p.v.) morgen een GoT sessie inplannen ter voorbereiding op de 6H van Watkins Glen. Ook al doe je niet mee aan de 6H dan ben je natuurlijk van harte welkom om mee te racen!
Het tijdschema ziet er als volgt uit:
19:30 - 21:00 Practice.
21:00 - 21:08 Quali
21:10 - 21:30 Heat #1 (20m)
21:33 - 21:55 Heat #2 (25m)
Beschikbare klasse: LMP2, GTE en GT3 (GTD)
We hopen jullie te zien!
Alle wagens zijn beschikbaar die ook in de Glen 6h meedoen. Ik ga er even van uit dat we hosted sessies nu ook met 8 auto's kunnen doen. Zo niet, dan zullen we een GTE of GTD wagen uitkiezen de gedropped gaat worden.Raimond613 schreef op woensdag 16 juni 2021 @ 21:28:
[...]
Zijn hier nog beperkingen in de wagenkeuze, of zijn alle GTE's en GT3's beschikbaar?
edit: 8 auto's zijn nu ook bij hosted sessies mogelijk, de sessie is gepland. Tot morgenavond allen!
[ Voor 10% gewijzigd door Luckeh op 17-06-2021 20:50 ]
Rijden jullie (door) tijdens onweer ?
Ik rij zelf in VR en heb een keer een situatie meegemaakt dat ik in een race zat en ik harde knallen hoorde.
Toen ik de vr bril omhoog hield zag ik dat er noodweer buiten was en de bliksem om me heen insloeg.
Maar snel gequit en alle kabels uitgetrokken.
Hoewel ik een goede stekkerdoos heb met surge protection vertrouw ik het toch niet, zeker niet met een bekabelde VR bril op mijn hoofd.
Ik heb ook internet via een ethernet kabel, via het stroomnetwerk en ik weet niet hoe blikseminslag-proof zoiets is.
Wat doen jullie bij onweer ?
En wat doen jullie als er noodweer voorbij komt terwijl jullie aan een stint bezig zijn in een endurance race ?
Ik rij zelf in VR en heb een keer een situatie meegemaakt dat ik in een race zat en ik harde knallen hoorde.
Toen ik de vr bril omhoog hield zag ik dat er noodweer buiten was en de bliksem om me heen insloeg.
Maar snel gequit en alle kabels uitgetrokken.
Hoewel ik een goede stekkerdoos heb met surge protection vertrouw ik het toch niet, zeker niet met een bekabelde VR bril op mijn hoofd.
Ik heb ook internet via een ethernet kabel, via het stroomnetwerk en ik weet niet hoe blikseminslag-proof zoiets is.
En wat doen jullie als er noodweer voorbij komt terwijl jullie aan een stint bezig zijn in een endurance race ?
Ik zet het geluid van iRacing wat harder.MDenessen schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 10:07:
Quitten, alle stekkers eruit (inclusief UTP!) en naar beneden. Heb 1 keer een blikseminslag meegemaakt terwijl ik aan het computeren was en dat is geen pretje, flinke tik van gekregen. Had toen net een nieuwe computer die ik door budgetredenen nog 4 jaar moest gebruiken (net op mezelf, huis gekocht, etc.) en die PC is nooit meer stabiel geweest. Ik neem het risico niet meer ondanks hier ook surge protectors e.d.MDenessen schreef op zaterdag 19 juni 2021 @ 10:07:
Rijden jullie (door) tijdens onweer ?
:fill(white):strip_exif()/f/image/xk0WDGQ1aiWhcBuvh4JxxOLC.png?f=user_large)
Vanavond en morgenavond rijden we tijdens het GoT Weekly Tournament met de Dallara F3 op het mooie Long Beach!
19:30 - 21:00 | Practice
21:00 - 21:08 | Kwalificatie
21:10 - 21:25 | Race 1
21:28 - 21:58 | Race 2 incl. top 10 reversed grid & pitstop
Hopelijk tot vanavond en/of morgenavond!
Vanochtend mijn eerste race overwinning in de IMSA met de Porsche Cayman GT4 op de Red Bull ring (gestart vanaf pole), twee uur later weer pole en weer een race overwinning.. (SoF: 1645)
[ Voor 3% gewijzigd door talkatoo op 20-06-2021 13:55 ]
Voor vanavond is de tankinhoud terug gebracht naar 38% (17.29l). Dit ivm het lange verbruik op Long Beach.Doubleoz schreef op zondag 20 juni 2021 @ 10:19:
[Afbeelding]
Vanavond en morgenavond rijden we tijdens het GoT Weekly Tournament met de Dallara F3 op het mooie Long Beach!
Net te laat om nog te joinen, kon "helaas" niet eerder in verband met Vaderdag .. volgende week weer!Doubleoz schreef op zondag 20 juni 2021 @ 10:19:
[Afbeelding]
Gisteravond een leuke race gehad weer met de Dallara .In de practice ging het steeds beter en was ik eens niet de langzaamste coureur , al stond ik aan het einde van de practice uiteindelijk wel ergens achterin qua rondetijd..Ik kan helaas pas na een paar rondjes een soort van redelijke pace rijden , de eerste rondjes met koude banden krijg ik niet goed voor elkaar .Ook ben ik in de practice constanter en rijd ik betere tijden dan in de race .Kwalificatie gaat uiteraard ook niet erg lekker op koude bandjes.Frustrerend als je dan ziet dat de snelle mannen het voor elkaar krijgen om in die 2 rondjes gewoon top tijden neer te zetten.
Race 1 achterin gestart en 14e geeindigd door uit de problemen te blijven .Race 2 ging tot halverwege erg lekker , lag op de 8e plek tot ik ergens iets te enthousiast de bocht in ging onder druk van een snellere coureur en met schade moest pitten .Normaal zou ik direct stoppen maar had het zo naar mijn zin dat ik ben door gegaan en uiteindelijk 14e of 15e ben geworden .Voor mij prettig dat ik eindelijk weer af en toe een beetje strijd heb en niet gelijk mijn plekje op hoef te geven omdat ik totaal geen pace heb
Race 1 achterin gestart en 14e geeindigd door uit de problemen te blijven .Race 2 ging tot halverwege erg lekker , lag op de 8e plek tot ik ergens iets te enthousiast de bocht in ging onder druk van een snellere coureur en met schade moest pitten .Normaal zou ik direct stoppen maar had het zo naar mijn zin dat ik ben door gegaan en uiteindelijk 14e of 15e ben geworden .Voor mij prettig dat ik eindelijk weer af en toe een beetje strijd heb en niet gelijk mijn plekje op hoef te geven omdat ik totaal geen pace heb
Mijn beide races van gisteravond met de F3
Heat 1: https://www.twitch.tv/videos/1062341220
Heat 2: https://www.twitch.tv/videos/1062360648
Heat 1: https://www.twitch.tv/videos/1062341220
Heat 2: https://www.twitch.tv/videos/1062360648
Hoi Allen,
Ik ben Koen, een fanatieke iracer die al een paar jaar bezig is en het steeds wat serieuzer gaat aanpakken. Via via ben ik bij de tweakers cup terecht gekomen en kijk er naar uit om de volgende race mee te doen!
Hopelijk zie ik jullie snel op de baan!
Ik ben Koen, een fanatieke iracer die al een paar jaar bezig is en het steeds wat serieuzer gaat aanpakken. Via via ben ik bij de tweakers cup terecht gekomen en kijk er naar uit om de volgende race mee te doen!
Welkom Koen!
Welkom Koen!Koenie98 schreef op maandag 21 juni 2021 @ 21:22:
Hoi Allen,
Registreer je svp even op onze site, dan zorgen we dat je alle benodigde informatie krijgt.
https://www.got-racing.eu/?page_id=1229
Dat was wel even een avontuurtje gisteren! Q verprutst waardoor ik op p20 moest starten. Ik kon gelukkig om alles en iedereen zijn problemen heen rijden en wist uiteindelijk op p6 te eindigen.
Goede uitgangspositie voor race 2 dus; helaas ongelukkig netcode contact in de eerste bocht waarna ik met een ronde achterstand de uitvallers langzaam op sprokkelde. Al met al was de F3 op Long Beach een stuk leuker en interessanter dan op Watkins Glen!
Ik moet zeggen dat ik de leukste uitdaging aan de fixed setups het werkend krijgen van de bandjes in de Q sessie vindt. Dit ging me gisteren slecht af maar met open Q/R setups is het vinden van snelheid in de Q toch een stuk minder uitdagend.
Goede uitgangspositie voor race 2 dus; helaas ongelukkig netcode contact in de eerste bocht waarna ik met een ronde achterstand de uitvallers langzaam op sprokkelde. Al met al was de F3 op Long Beach een stuk leuker en interessanter dan op Watkins Glen!
Ik moet zeggen dat ik de leukste uitdaging aan de fixed setups het werkend krijgen van de bandjes in de Q sessie vindt. Dit ging me gisteren slecht af maar met open Q/R setups is het vinden van snelheid in de Q toch een stuk minder uitdagend.
[ Voor 3% gewijzigd door TiemenC op 22-06-2021 16:02 ]
Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AWkyGYv2A4CWMfoqxsSonr2f.jpg?f=user_large)
Programma donderdag 24 Juni.
GT3 @ Nordschleife - Gesammtstrecke 24h
Ter voorbereiding voor de deelnemers aan het PLEBS evenement.
Mocht je geen 911 GT3 hebben, alle 8 GT3s zijn beschikbaar voor de avond. Geen EK-voetbal zit ons in de weg
Timetable:
19:30 - 21:00 Practice
21:00 - 21:12 12m Quali - Lone - one lap!
21:15 - 21:30 H1 - 2 laps
21:32 - 22:00 H2 - 4 laps
YES, daar is ie dan, mijn eerste overwinning sinds 8 september 2012..
Met de F3 op Long Beach zojuist, in een split waar @Imac2011 ook meedeed (en verdiend 5e werd).
Ik kreeg in de quali mijn rondje niet voor elkaar, anders was pole zeker mogelijk geweest, P4 was mijn deel.
De start ging eens een keer goed (en niet zo slecht als op maandag), waardoor ik aanremmen T1 3 wijd ging met P2 en P3. Uiteindelijk na de rotonde lag ik 3e
Paar bochten later spint de #1 en rijden we hem voorbij, P2 mijn deel. P1 nog ingehaald, en een stukje aan de leiding gelegen.
Daarna ingehaald door iemand anders die ongeveer even snel was, maar in dat deel van de race ietsje sneller.Die maakte vervolgens een aantal ronden later een fout waardoor ik de leiding weer overnam. Hierna is de overwinning niet meer in gevaar geweest, en heb ik hem rustig kunnen uitrijden, zelfs compleet zonder inc's
Result: https://members.iracing.c...nid=39355438&custid=61620
En de replay, omdat het kan en omdat ik niet zo vaak win
Met de F3 op Long Beach zojuist, in een split waar @Imac2011 ook meedeed (en verdiend 5e werd).
Ik kreeg in de quali mijn rondje niet voor elkaar, anders was pole zeker mogelijk geweest, P4 was mijn deel.
De start ging eens een keer goed (en niet zo slecht als op maandag), waardoor ik aanremmen T1 3 wijd ging met P2 en P3. Uiteindelijk na de rotonde lag ik 3e
Paar bochten later spint de #1 en rijden we hem voorbij, P2 mijn deel. P1 nog ingehaald, en een stukje aan de leiding gelegen.
Daarna ingehaald door iemand anders die ongeveer even snel was, maar in dat deel van de race ietsje sneller.Die maakte vervolgens een aantal ronden later een fout waardoor ik de leiding weer overnam. Hierna is de overwinning niet meer in gevaar geweest, en heb ik hem rustig kunnen uitrijden, zelfs compleet zonder inc's
Result: https://members.iracing.c...nid=39355438&custid=61620
En de replay, omdat het kan en omdat ik niet zo vaak win
[ Voor 7% gewijzigd door Hoogie2004 op 23-06-2021 22:58 ]
@Hoogie2004
Was een leuke race gisteravond , vanaf een 17e startplek naar de 5e gereden .Niet geforceerd en maar gewoon mijn eigen (trage)tempo gereden en uit de ellende gebleven .Wel een paar schrikmomentjes gehad met crashende rijders voor me en een aantal die daarna zo de baan op reden zonder te wachten of fdat wel kon.Was wel een tijdje terug dat ik een official heb meegedaan en weer eens wat puntjes gescoord heb.
Op naar de volgende .
En nog gefeliciteerd Hoogie met je overwinning .
Was een leuke race gisteravond , vanaf een 17e startplek naar de 5e gereden .Niet geforceerd en maar gewoon mijn eigen (trage)tempo gereden en uit de ellende gebleven .Wel een paar schrikmomentjes gehad met crashende rijders voor me en een aantal die daarna zo de baan op reden zonder te wachten of fdat wel kon.Was wel een tijdje terug dat ik een official heb meegedaan en weer eens wat puntjes gescoord heb.
Op naar de volgende .
En nog gefeliciteerd Hoogie met je overwinning .
Ik kan het niet geloven, net op tijd de kids net in bed, en had nog net tijd om 2 rondjes quali te draaien. P3 na een goed rondje.
Poep start heeft me vervolgens gered van drama in T3 (of welke bocht die fontein ook is), en daarna was het een saaie race naar het eind, zeker na de crash van de leider, om zo mijn 2e overwinning op rij te pakken
Dat is me volgens mij nog nooit eerder gelukt
Start (waar 2 man voor me elkaar uitschakelen):
Results: https://members.iracing.c...nid=39369818&custid=61620
Poep start heeft me vervolgens gered van drama in T3 (of welke bocht die fontein ook is), en daarna was het een saaie race naar het eind, zeker na de crash van de leider, om zo mijn 2e overwinning op rij te pakken
Start (waar 2 man voor me elkaar uitschakelen):
Results: https://members.iracing.c...nid=39369818&custid=61620
Lekker bezig @Hoogie2004
Ik had gisteren het uur na jullie mijn eerste overwinning sinds lange tijd. Ik kwalificeerde als vijfde, lag na T1 tweede en na de eerste lap op P1. Vervolgens zonder incidenten de race uitgereden.
Vorige week al eens tweede geworden. De Tweakers league blijkt een uitstekende voorbereiding.
Ik had gisteren het uur na jullie mijn eerste overwinning sinds lange tijd. Ik kwalificeerde als vijfde, lag na T1 tweede en na de eerste lap op P1. Vervolgens zonder incidenten de race uitgereden.

Vorige week al eens tweede geworden. De Tweakers league blijkt een uitstekende voorbereiding.
Jij ook proficiat dan! Lekker bezigSlaadjeBla schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 20:52:
Lekker bezig @Hoogie2004
Ik had gisteren het uur na jullie mijn eerste overwinning sinds lange tijd. Ik kwalificeerde als vijfde, lag na T1 tweede en na de eerste lap op P1. Vervolgens zonder incidenten de race uitgereden.![]()
Lekker @Hoogie2004 !
Ik heb lekker geraced met de Porsche GT3 op de Nordschleife vanavond. P en Q gingen best goed en in race 1 heerlijk gestreden en uiteindelijk 6e geworden, na wat vaagheid met iemand die een tow pakte
2e race ging ook lekker tot het eind van de 1e ronde toen ik onder de druk van o.a. @NickThissen bezweek en foutjes ging maken. Toen nog een stukje lekker opgereden met @TiemenC voor P7 maar helaas spinde hij. Weer een ronde later ga ik net iets te hard een linkerknik in, rechterband op het gras, enkeltje vangrail, einde race maar wel genoten!
Had wel extra handicaps
Had mijn Quest 2 op 120Hz gezet zonder te testen en gaandeweg de races werd mijn beeld steeds rozer
(als in: de kleur
) Op het laatst leek ik wel een schaarsgeklede gay dude die letterlijk alles door een roze bril zag. En uiteraard trekt mijn PC de 'schleife niet op 120FPS dus zat ik constant in de ASW met 60FPS wat ook weer niet echt bevorderlijk was. Snel teruggezet op 90Hz
Ik heb lekker geraced met de Porsche GT3 op de Nordschleife vanavond. P en Q gingen best goed en in race 1 heerlijk gestreden en uiteindelijk 6e geworden, na wat vaagheid met iemand die een tow pakte
2e race ging ook lekker tot het eind van de 1e ronde toen ik onder de druk van o.a. @NickThissen bezweek en foutjes ging maken. Toen nog een stukje lekker opgereden met @TiemenC voor P7 maar helaas spinde hij. Weer een ronde later ga ik net iets te hard een linkerknik in, rechterband op het gras, enkeltje vangrail, einde race maar wel genoten!
Had wel extra handicaps
Was gaaf racen op de Nordschleife, ben niet zo'n fan van de GT3 maar vond hem hier best tof om te rijden.
Aanstaande zaterdag is de Creventic 12h van Hockenheim, @Luckeh en ik willen hem graag mee doen in de Porsche GT4 maar komen met z'n 2en niet uit met de planning dus we zoeken er nog iemand bij. irating en ervaring is niet zo belangrijk dus als er iemand zin heeft om een keer een endurance race mee te doen laat dan even weten.
Aanstaande zaterdag is de Creventic 12h van Hockenheim, @Luckeh en ik willen hem graag mee doen in de Porsche GT4 maar komen met z'n 2en niet uit met de planning dus we zoeken er nog iemand bij. irating en ervaring is niet zo belangrijk dus als er iemand zin heeft om een keer een endurance race mee te doen laat dan even weten.
Proficiat heren! En dit klopt absoluut! Je hebt echt een voorsprong op andere aan het begin van de week doordat je al de nodige tijd op de baan hebt doorgebracht.SlaadjeBla schreef op donderdag 24 juni 2021 @ 20:52:
Lekker bezig @Hoogie2004
Ik had gisteren het uur na jullie mijn eerste overwinning sinds lange tijd. Ik kwalificeerde als vijfde, lag na T1 tweede en na de eerste lap op P1. Vervolgens zonder incidenten de race uitgereden.![]()
Gisteren even mee gekeken met Jimmy, heerlijk baantje om lekker mee te kijken! En natuurlijk om zelf te rijden.
Momenteel hebben we 45 inschrijvingen voor de PLEBS race van morgen, waaronder ook een aantal (e-) pro coureurs. We hebben dus nog plek voor ongeveer 10 mensen. Als de race van gisteren naar meer proeft, meldt je vooral aan voor de race van morgen!
Link even naar het iracing forum, daar staat ook de drivers briefing.
https://forums.iracing.co...vent-plebs-2021-june-26th
De officiële PLEBS liveries zijn overigens voor iedereen toegankelijk
https://www.tradingpaints...ons/view/62788/PLEBS-2021
Momenteel hebben we 45 inschrijvingen voor de PLEBS race van morgen, waaronder ook een aantal (e-) pro coureurs. We hebben dus nog plek voor ongeveer 10 mensen. Als de race van gisteren naar meer proeft, meldt je vooral aan voor de race van morgen!
De officiële PLEBS liveries zijn overigens voor iedereen toegankelijk
[ Voor 13% gewijzigd door Beltoni op 25-06-2021 12:31 ]
Leuk event! Voor een race op de Nurburgring ben ik altijd te vindenBeltoni schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:27:
Gisteren even mee gekeken met Jimmy, heerlijk baantje om lekker mee te kijken! En natuurlijk om zelf te rijden.
De officiële PLEBS liveries zijn overigens voor iedereen toegankelijk![]()
![]()
Jammer genoeg ben ik morgenavond al bezet.
Waar kondigen jullie dergelijke events aan? Wie weet past het om de toekomst wel eens een race mee te pikken.
30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025
Volgende keer!Broodro0ster schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:00:
[...]
Leuk event! Voor een race op de Nurburgring ben ik altijd te vinden
Jammer genoeg ben ik morgenavond al bezet.
Waar kondigen jullie dergelijke events aan? Wie weet past het om de toekomst wel eens een race mee te pikken.
We hebben het eerder in dit topic aangekondigd. Eerste keer dat ik zo'n event organiseer dus ben ook beetje zoekende.
Komt er dan ook weer zo'n leuke stream dat we mee kunnen kijken en luisteren wat besproken wordt op Discord?Beltoni schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 12:27:
De officiële PLEBS liveries zijn overigens voor iedereen toegankelijk![]()
![]()
All-Round nerd | iRacing Profiel
Is wel 18+ en in t Engels. Kan je dat aan?w4rguy schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 14:59:
[...]
Komt er dan ook weer zo'n leuke stream dat we mee kunnen kijken en luisteren wat besproken wordt op Discord?
Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen