iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 393 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirure1984
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 11:26
Simbob schreef op zondag 23 mei 2021 @ 13:14:
[...]

Heeft te maken met de internetconnectie. Zit je draadloos? Probeer modem even te resetten. Driver update voor netwerkkaart?
Het is gelukt. Wat mij opviel is dat ik wel elke keer verder kwam in het download proces.

Misschien wel 20keer de foutmelding moeten wegklikken om het downloaden opnieuw op te starten.

Wel vreemd dat de error continu op dezelfde file optreed. En het is heel random qua timing van de error. Of direct of er wordt eerst 100mb gedownload.

Ik kan weer inloggen en de nieuwe auto is ook eindelijk binnen.

Ik zit draadloos. Maar geen enkel probleem gehad de afgelopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 20:32

Raimond613

Simracer

Ik heb ook weleens een soortgelijk probleem gehas, ticket ingediend maar de reactie kwam in mn spambox dus ongeduldig als ik was had ik al een reinstall gedaan waarmee het probleem was opgelost..
Anyway, volgens iracing was de oplossing om in je account settings (op de my account pagina) je internet connection type te veranderen.

iracing profile

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

JPM85 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 17:26:
Tweakers Endurance Series - Seizoen 2: Update / Reminder
Enkele weken geleden hebben we via discord een kleine poll gehouden of men wilt dat de starttijd later zou worden. Hieruit kwam uit dat 45% wilt dat er niets veranderd en 45% 1 uur later wilt. In deze mooie democratie, kan je al raden, de starttijd wordt dus met 30 minuten verlaat. Vergeet je ook niet in te schrijven, race1 is volgende week zaterdag op Watkins Glen.

[Afbeelding]

Registratie race 1 : https://forms.gle/1rT3vFY8VeEiwRHg9
Registratie race 2 : https://forms.gle/RKEFpqwi4iSfWfpD9
Registratie race 3 : https://forms.gle/VVWWUKBUS6QsWioz7

Inschrijvingen: https://cutt.ly/MzIR7Up
Reminder!
Dit weekend is de afsluitende race op Motegi. Inschrijven kan t/m vrijdag 23:59.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aOLVrWGwklcshmksb-R1p6WJUuo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AqJzquciVCUS6Ccgw6TZQY6p.jpg?f=user_large

iRacing Profiel

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ik heb afgelopen week m’n buttonbox vervangen door een stream deck. In deze post leg ik uit hoe ik een paar zaken opgelost heb; en deel ik de icoontjes die ik gemaakt heb.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tZ-9juLerlzcbryccDulM5bl0Ds=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FmzrxBYKWth3g6y3kXJI2fiS.png?f=user_large

Voor diegenen die niet weten wat een Stream Deck is. De Stream Deck wordt verkocht als een hulpmiddel voor streamers. Het is eigenlijk niets anders dan een knoppendoos met voor elke knop een display van 144x144 pixels. Van een afstand bekeken is dit ook alles wat een Stream Deck doet. Maar de software maakt vele opties mogelijk. De initiële doelgroep is natuurlijk goed voorzien, je hebt daardoor out-of-the box al standaard een uitgebreide integratie met OBS, Twitch, Youtube en anders streaming meuk.

Maar met de streamdeck software kun je meer. Er zijn bijvoorbeeld via plugins integratie met TeamSpeak, Discord, Voicemeeter, Overclocking tools, home automation en meer. Je betaalt alleen voor de fysieke buttonbox, de software & plugins zijn gratis.

Ik heb de Stream Deck gemonteerd aan m’n rig met een Treq stream deck mount.

@JoepW heeft ook een Stream Deck icon set gemaakt.

Mijn icon deck heb ik gebaseerd op een set van @The Otherside. De additionele icoontjes die ik gemaakt heb zijn hier te vinden.

Een paar tips:
  1. De Discord integratie is beperkt. Ik gebruikt uiteindelijk maar twee functies: switchen tussen PTT/Voice Activated en algehele Mute. De plugin kun je hier vinden. Volg de installatie instructies goed.
  2. Om het output volume van Discord aan te passen gebruik ik de Voicemeeter Banana software. Deze gebruikte ik al om de Discord voicechat van de league uit m’n stream/videos te houden, maar nu ook om het volume van Discord te regelen. Om dit te doen heb je de BarRaider Voicemeeter plugin nodig. Ik pas het volume in stapjes van 1 decibel aan middels de Advanced Press
    optie:
    code:
    1

Strip[3].Gain +=1;

en
    code:
    1

Strip[3].Gain +=-1;
    De 3 staat voor kanaal 3 (het eerste virtuele kanaal in VoiceMeeter Banana).
  3. Crewchief herkent de Stream Deck niet als controller. Je kunt hier omheen door de functie (F1-F12) te gebruiken. Die worden wel door CrewChief herkend. Dit is voor zover ik weet ook de enige mogelijkheid om interactie te hebben met CrewChief voordat je naar een virtuele joystick moet gaan kijken.
  4. Ik heb een aparte pagina gemaakt met Replay opties. Ik kan hier nu met een paar knoppen simpel de camera’s verplaatsen, switchen tussen incidents en eventueel wat opnemen. Wat heel handig bleek was het maken van een macro om van camera te wisselen. Er zijn twee manieren hiervoor. (1) de standaard Multi-Action knop van Stream Deck. Deze werkt prima, maar is langzaam. Ik heb daarom de (2) BarRaider Super Macro plugin gebruikt. De camera aanpassen kan dan middels de volgende macro’s:
    Cockpit:
    code:
    1

{{DIVIDE}}{{MULTIPLY}}{{NUMPAD9}}{{ENTER}}

Far chase:
    code:
    1

{{DIVIDE}}{{MULTIPLY}}{{NUMPAD2}}{{NUMPAD1}}{{ENTER}}

Chopper:
    code:
    1

{{DIVIDE}}{{MULTIPLY}}{{NUMPAD1}}{{NUMPAD9}}{{ENTER}}

TV 1:
    code:
    1

{{DIVIDE}}{{MULTIPLY}}{{NUMPAD1}}{{NUMPAD1}}{{ENTER}}
Replay pagina:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IXJxG19yN1jFsRMDMOoFjkfOS-0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xAo6coJyWMEt7INevJXB1lU0.png?f=user_large

Er zijn veel meer mogelijkheden qua camera’s mogelijk. Zie hiervoor de iRacing Wiki of deze thread

Ben je benieuwd hoe je VoiceMeeter in combinatie met iRacing/Discord moet installeren,
@Jimmy J. heeft er een mooie instructie van gemaakt: CLICK.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Afgelopen week veel goede races gehad waaronder een aantal op Spa tijdens de European Sprint Series.
Het viel me op dat er erg goed gereden wordt en netjes geanticipeerd wordt als er een LMP2 auto in de spiegel verschijnt.
Spa is natuurlijk is een circuit dat daar goed geschikt voor is en ik vraag me af hoe dat zal gaan op bijvoorbeeld Road America of een circuit wat nog smaller/korter is.

De andere races van de week op Monza in de VRS series is echt overleven. Niet normaal hoe mensen op T1 afstuiven en dan de pedalen van hun rig afdrukken om toch de bocht te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Net twee auto's voor mijn neus die bij de start hun stuur 360 graden verkeerd (naar binnen) hadden staan.. interessante start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:18
Stomme vraag wellicht. Sinds 1.5 jaar ben ik weer gestart met Iracing.
Ditmaal met de Quest2 en een playseat (jeej).

Klopt het dat zowel SteamVR als de Oculus app moeten draaien bij gebruik van Iracing + Quest2 + VD (wireless)?

Ik kan me niet heugen dat ik met mijn oude RIFT beide apps nodig had. Als ik nu 1 sluit dan crasht ook het spel. Lijkt me dat dit extra performance kost.

Ik heb mn antwoord al gevonden! Ik had in de ini file de RiftEnabled op 1 staan :+
Ik ga lekker racen, dank!

[ Voor 13% gewijzigd door Frontysco op 27-05-2021 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 23:21

Arfman

Drome!

RiftEnabled moet ook op 1 staan :?

Waarschijnlijk gebruik je nu SteamVR in combinatie met je Quest 2.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Klopt, kwam ik op Reddit tegen in een quest2 ircaing thread. Niet goed?

Edit: ik zit wireless hè.
Met link cable adviseren ze wel riftEnabled

[ Voor 34% gewijzigd door Frontysco op 27-05-2021 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Je moet eigenlijk altijd de Rift enabled, want dat zet de Oculus integratie aan, en jouw Quest 2 is van Oculus. SteamVR ertussen zorgt voor performanceverlies.

Dus: AirLink aanzetten op je PC en Quest 2
Verbinding maken (Oculus software start dan op)
OpenVREnabled=0 instellen in rendererdx11.ini

Racen maar!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kampers
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-06 10:51
Nog goed geraced gisteren @JoepW ? 🙂

Live op Twitch . Mijn YouTube Kanaal iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

JPM85 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 17:26:
Tweakers Endurance Series - Seizoen 2: Update / Reminder
Enkele weken geleden hebben we via discord een kleine poll gehouden of men wilt dat de starttijd later zou worden. Hieruit kwam uit dat 45% wilt dat er niets veranderd en 45% 1 uur later wilt. In deze mooie democratie, kan je al raden, de starttijd wordt dus met 30 minuten verlaat. Vergeet je ook niet in te schrijven, race1 is volgende week zaterdag op Watkins Glen.

[Afbeelding]

Registratie race 1 : https://forms.gle/1rT3vFY8VeEiwRHg9
Registratie race 2 : https://forms.gle/RKEFpqwi4iSfWfpD9
Registratie race 3 : https://forms.gle/VVWWUKBUS6QsWioz7

Inschrijvingen: https://cutt.ly/MzIR7Up
Laatste Reminder hier!
Morgenavond is de afsluitende race op Motegi. Inschrijven kan t/m 23:59 vandaag.
Registratie via deze link: Inschrijven TES Ronde #3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aOLVrWGwklcshmksb-R1p6WJUuo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AqJzquciVCUS6Ccgw6TZQY6p.jpg?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door Luckeh op 28-05-2021 14:33 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:26

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
kampers schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:20:
Nog goed geraced gisteren @JoepW ? 🙂
Ik weet waarom je dat specifiek aan mij vraagt, maar het antwoord is JA. Helaas tot het eind van Lap 5 in Heat 2 toen een 2-3 wide in een snelle bocht niet goed afliep.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Arfman schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 09:40:
Je moet eigenlijk altijd de Rift enabled, want dat zet de Oculus integratie aan, en jouw Quest 2 is van Oculus. SteamVR ertussen zorgt voor performanceverlies.

Dus: AirLink aanzetten op je PC en Quest 2
Verbinding maken (Oculus software start dan op)
OpenVREnabled=0 instellen in rendererdx11.ini

Racen maar!
Ga ik morgen eens proberen. Ik merk met steamvr een beetje blur bij hoofdbeweging. Ik gebruik trouwens geen airlink maar VD wireless.
Gisteren ff rondje gedaan in de Porsche gt, wat een lekker geluid blijft t toch 🤓

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Vanavond van 19:00 tot 23:00 is er een TES oefenserver. Hij staat bij de hosted sessions.
Wachtwoord: vork

Vanaf circa 21:00 wordt het donker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2DFCT8XuXDMDybUVEzGivgP7Vio=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/DvlJV773Z9SxdA2G1cCh0U7w.png?f=user_large

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
JoepW schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 15:10:
[...]

Ik weet waarom je dat specifiek aan mij vraagt, maar het antwoord is JA. Helaas tot het eind van Lap 5 in Heat 2 toen een 2-3 wide in een snelle bocht niet goed afliep.
Nice, was het een GoT race?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
kampers schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 16:37:
[...]

Nice, was het een GoT race?
Idd GoT. Elke dodag rijden we met de Skip.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Hieronder een voorbeeld rondje in de LMP2 voor morgenavond.
De baan is erg goed belicht; dus in het donker rijden maakt niet heel erg veel uit. Een solide ronde rijden is wel erg lastig.

De banden heel houden in de LMP2 is de grootste uitdaging nog wel denk ik. Onder de 50% is de dropoff in rondetijd significant. Setup is hier.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-06 21:58
Na een drukke week en drukke zaterdag , kwam ik erachter dat Motegi nog niet in mijn bezit was , dus snel aangeschaft.Practice gejoined en geprobeerd wat rondjes te rijden.Wat een gave baan , lastig maar wel gaaf .
Baseline set-up gebruikt die op zich wel ok was denk ik .Quali verziekt door off tracks , in de race liep de 1 na laatste lmp ongeveer 1,5 tot 2 seconden weg bij me per rondje en na 2 kleine off tracks al 20 seconden achter .Ongeveer in ronde 16 zag ik dat ik over 5 ronden al gelapt zou worden door de koplopers in de Lmp's .Toen ik daarna bij het inhalen van volgens mij beide Joerie's bij het aanremmen me verremde en het grint in ging heb ik maar weer mijn disconnect verhaal gedaan.Wil verder niemand in de weg rijden ook .Was te verwachten zonder voorbereiding.Wel genoten van de Lmp wat een heerlijke bak zeg .Verder maar de Twitch van Jim gekeken .

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiemenC
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-09 12:21

TiemenC

iRacing

Wat een drama :'(.. allerlei PC issues gehad van de week. Pedalen die langzaam leken te overlijden. Vanmiddag klapte mijn voeding ook nog eens stuk.

Voor dat dit laatste vanmiddag gebeurde had ik nog een modus gevonden om veilig met het haperende gaspedaal om te gaan. Het leek zich namelijk enkel voor te doen bij een bepaalde manier van gedoseerd optrekken en niet bij gas loslaten.

Op de valreep een voeding kunnen lenen, gelukkig bleek dit het euvel dus kon vrij snel alles weer gereed maken om de tweede helft van de avond @laforte nog te kunnen ondersteunen. Niets bleek minder waar.. na 2 rondjes bleven de inputs bijna constant op 100% staan. Terwijl ik in de aanloop van mijn stint nog geregeld een paar minuten de inputs had gecheckt via het options menu. Denk dat het nu echt gedaan is met deze pedalen. En wat zonde van de inspanningen van m'n teammaat @laforte... Sorry! :-(

Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frontysco
Luckeh schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 22:35:
Hieronder een voorbeeld rondje in de LMP2 voor morgenavond.
De baan is erg goed belicht; dus in het donker rijden maakt niet heel erg veel uit. Een solide ronde rijden is wel erg lastig.

De banden heel houden in de LMP2 is de grootste uitdaging nog wel denk ik. Onder de 50% is de dropoff in rondetijd significant. Setup is hier.

[YouTube: LMP2 @ Motegi - 1m39.1]
Joh... Wat een gave setup man _/-\o_ Je stuur is gewoon bijna identiek aan de game, love it!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-09 18:58

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Frontysco schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 23:08:
[...]

Joh... Wat een gave setup man _/-\o_ Je stuur is gewoon bijna identiek aan de game, love it!
@Luckeh heeft voor iedere auto een ander stuur zodat deze overeenkomt met de echte auto :+

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Door fysieke ongemakken mijn besluit om aan de race mee te doen lang uitgesteld. Uiteindelijk toch besloten wel te starten en te kijken waar het schip zou stranden. Voor mij was het helaas een saaie avond doordat ik in bocht 2 van ronde 1 de achterkant verlies waardoor ik direct de aansluiting mis. Hoe krijg ik het voor elkaar?! De pace met de mannen om me heen lag redelijk gelijk maar er ontstond op gegeven moment een gat voor mij en achter mij. Daardoor grootste gedeelte van de race alleen gereden...

De track is leuk maar hopelijk de volgende keer meer deelnemers want het veld was nu echt te leeg, zeker op in de loop van de race nadat een aantal rijders waren gedisconnect.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 16:56
Paar rondjes qua oefening gereden op Motegi. Erg leuke baan, maar moeilijk. Dat ik P4 in de qualy had, was ook een flinke verrassing. 1e ronde, doordat ik net een slokje drinken nam, al naar P6, maar dat was net voordat ik ging pitten alweer P4 (Johnny, wat was je in hemelsnaam aan het doen tijdens stint 1? Dat weaven en super hard remmen, was behoorlijk vreemd; Ik boorde hem een paar keer bijna bij je er achter in).

En toen kwam de ellende. Tijdens de pitstop reageerde iracing op mijn pookje van mijn F1 v2 stuur dat hij 1 band moest vervangen. Dus gelijk maar de andere ook gedaan, met als gevolg dat ik dus, wilde ik nog IETS van kans maken, moest triple stinten op de voorbanden. Resulaat was dat ik de laatst 10 rondes totaal geen rotatie meer had en op Frank enorm veel tijd verloor.

Toch nog een zwaar bevochten P5. Was helemaal gesloopt maar voldaan.

Note to self.. Knoppies maken op de buttonbox voor fuel en banden. Pookje op het stuur aan een andere functie toewijzen, want die reageert behoorlijk vreemd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
Gisteren ondanks de lage opkomst gelukkig toch nog een leuke race gehad, @Luckeh was verdomd snel en ik was de eerste stint blij dat ik een gat van zo'n 5-6s had. Helaas bleek dat dit kwam omdat hij een rondje langer door kon, doordat de LMP2 op een lege tank een stuk sneller is verloor ik al meteen een stuk van mijn voorsprong en later in de stint door een foutje was de hele voorsprong weg. Ook deze stint kon Lucas weer een rondje langer door en pitte dus 2 rondes later, na de pit kwam hij recht voor mij de baan op en was het mijn kans om te fuel saven tot we een achterblijver tegenkwamen en ik een toch wel erg lekker inhaal actie kon maken.

[Streamable: 2021-05-29 23-03-21]

Daarna 20 rondes lang heel hard gesaved met Lucas op mijn bumper en er zo 1 rondes extra uit weten te halen ten opzichte van Lucas. We wisten allebei dat het niet meer ging om pace omdat we niet weg konden rijden dus de pitstop was het belangrijkste, ik moest voor 1 ronde meer fuel tanken dus mijn pitstop moest super zijn, helaas bij het ingaan blokkeer ik en schiet ik rechtdoor waardoor ik de slowdown pak en stil heb moeten staan. Hierna was het gat een seconde of 5-8 door wat foutjes, de laatste rondes kwam ik opeens nog dichtbij na een fout van Lucas tot op zo'n 1.7s net te hard gepushed en nog een foutje in de 1 na laatste ronde en toen was het echt gedaan.

Het was heel erg zonde dat er zo weinig deelnemers waren, 95% van de tijd was het solo hotlappen, ik had het geluk dat er een leuk gevecht was qua pace maar voor degene die in niemandsland reden was er vrij weinig aan kan ik me voorstellen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
Ik heb gisteravond na mijn disconnect nog een hele tijd de stream van Jim gekeken .Voorin reden jullie bijna dezelfde rondetijden zeg , scheelde nagenoeg niks. Was leuk om te zien , voor mij om te zien hoe hard er geremd kan worden en dat jullie het vol houden om aardig op de grens te rijden en toch consistent te zijn.
Zonde dat de opkomst laag was , en sorry voor mijn disconnect , ik was redelijk gesloopt en aangezien dit seizoen ik totaal geen snelheid kan vinden had ik er eigenlijk niks te zoeken.Maar toch genoten van de Lmp en het circuit , erg gaaf.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
Imac2011 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 12:56:
Ik heb gisteravond na mijn disconnect nog een hele tijd de stream van Jim gekeken .Voorin reden jullie bijna dezelfde rondetijden zeg , scheelde nagenoeg niks. Was leuk om te zien , voor mij om te zien hoe hard er geremd kan worden en dat jullie het vol houden om aardig op de grens te rijden en toch consistent te zijn.
Zonde dat de opkomst laag was , en sorry voor mijn disconnect , ik was redelijk gesloopt en aangezien dit seizoen ik totaal geen snelheid kan vinden had ik er eigenlijk niks te zoeken.Maar toch genoten van de Lmp en het circuit , erg gaaf.
Heb je al eens echt met iemand gezeten om te kijken wat je probleem nu echt is? Remmen, sturen of misschien een combi van beide?

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E4AFYxpt6ojywjrIhUj9n_9WmHA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pEDdEdN1N40mbHJymyo6IUYp.jpg?f=user_large

QUICKPOLL Wagenkeuze 2021 Seizoen 3 ZO/MA

Beste GoTtérs,

Bedankt voor jullie massale feedback in de enquête van twee weken terug. We hebben bijna 100 reacties ontvangen. Als belangrijkste conclusie (we zullen meer delen in de komende twee weken) is dat we doorgaan met het organiseren van drie avonden per week. De invulling van de donderdagavond gaat wijzigen, maar daarover volgende week meer!

Voor de ZO/MA avond blijven we één serie volgen. We hebben drie opties voorgeselecteerd, je kan via deze poll je voorkeur uitbrengen. De opties zijn F3, Radical en GT4. Voor de poll moet je inloggen zodat je maar 1x kan stemmen. De poll sluit aanstaande vrijdag om 20:00.

Link: CLICK

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvh83
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 10-07 21:20
Tof! Ik heb ook zojuist nog even de enquête ingevuld. Ik heb helaas in het begin van het seizoen technische troubles gehad. VR headset moet worden vervangen onder RMA en pedalenset daarna 😭.

Ik zou graag eens meedoen, ik zou het ook wel tof vinden om af en toe een random race te doen op een track de de meeste wel kennen. Bijvoorbeeld de ene keer LMP2 op Spa, dan weer een Nordschleife met GTE etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

T.a.v. volgend seizoen; de radical series is fixed setup, en de f3 series krijgt komend seizoen ook een fixed setup series.
Mocht 1 van deze auto's de keuze worden, gaat GoT dan ook (dezelfde) fixed setups gebruiken?

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
ZFLaSH schreef op zondag 30 mei 2021 @ 13:00:
[...]

Heb je al eens echt met iemand gezeten om te kijken wat je probleem nu echt is? Remmen, sturen of misschien een combi van beide?
Ja hoor , Lucas, Ton en Niels hebben in het verleden allemaal al eens meegekeken .Op zich doe ik niet eens heel veel verkeerd , ik mis gewoon nog steeds de echte feedback en de snelheid .Waarschijnlijk is mijn reactievermogen niet meer wat het geweest is _O- Mijn spullen zijn in ieder geval in orde , andere pc heeft veel opgelost ,alleen soms de onhebbelijkheden van de Oculus en een keer problemen met discord gehad .Als ik mijn rondes in VRS vergelijk is meestal het probleem dat ik iets te vroeg / soms te zacht rem en iets te laat op het gas ga waardoor ik te weinig snelheid meeneem .Varieert van grofweg 8 -soms 25 kilometer p/u.Als ik vervolgens probeer te verbeteren klap ik eraf .Gekke is dat ik het eigenlijk met elke auto / klasse heb maar met de snelle auto's meer plezier heb 8) .De skip krijg ik bijvoorbeeld helemaal niet rond . 8)7
Hopenllijk zie ik binnenkort het licht weer eens en rij ik weer eens een acceptabele constante rondetijd.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
Raimond613 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 18:16:
T.a.v. volgend seizoen; de radical series is fixed setup, en de f3 series krijgt komend seizoen ook een fixed setup series.
Mocht 1 van deze auto's de keuze worden, gaat GoT dan ook (dezelfde) fixed setups gebruiken?
Zou voor mij wel goed zijn , in ieder geval geen excuses voor verkeerde set-up . ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Raimond613 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 18:16:
Dat weten we, maar wachten nog even de poll uitslag af.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Luckeh schreef op zondag 30 mei 2021 @ 18:46:
[...]

Dat weten we, maar wachten nog even de poll uitslag af.
Waarom niet vooraf bekend maken? Kan m.i. de keuze namelijk best beinvloeden?

iracing profile

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:53
Imac2011 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 18:20:
[...]

Ja hoor , Lucas, Ton en Niels hebben in het verleden allemaal al eens meegekeken.
...
Gekke is dat ik het eigenlijk met elke auto / klasse heb
Dan zal het toch wel aan je talent liggen :o :*) :>
Onze rondetijden schelen vaak niet zoveel, dus ik zit in hetzelfde schuitje (met minder hardware problemen, dat wel :P ). Moet ook zeggen dat ik er simpelweg te weinig tijd in steek om mijn gebrek aan talent te compenseren en dat zorgt er weer voor dat ik terughoudender ben in deelname en zo is het cirkeltje rond.

Daarom heb ik bij de enquête ingevuld dat ik de GoT Racing School zo waardevol vond (en werp ik het hier even op). Het leren uitremmen oefenen in gecontroleerde situaties was zo waanzinnig waardevol! Niet alleen als je het doet, maar ook hoe te reageren als het je overkomt. Zo zouden we waarschijnlijk prima een paar avonden met verschillende thema's kunnen vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvh83
Vraagje voor de Tweakers die al wat langer actief zijn op iRacing. Ik ben net een jaartje bezig en heb me in het begin alleen maar gefocust op mijn licentie, niet wetende dat er zoiets bestaat als iRating. Met als resultaat dat mijn laatste 10 races heel saai zijn. Ik ben nu dus elke race weer wat stappen aan het maken in mijn iRating echter gaat het maar met stapjes van +70/100, ook als je je P1 finisht. Ik had natuurlijk veel eerder al eens goed moeten inlezen hoe het licentie en punten systeem nu precies werkt. Maar goed dat is achteraf.

Ik heb dit weekend een paar keer meegedaan aan aan fixed Ferarri serie race op Imola. Ik probeer nu in te schatten op wat voor iRating ik zou moeten zitten op basis van mijn huidige pace in die races. Mijn gemiddelde rondrijden om Imola zaten rond de 1:46, als ik dan naar de splits boven mijn split keek dan schat ik in, dat ik op basis van de snelste ronde + de gemiddelde rondetijd mee had gekund met een SoF racen van maximaal 2000. Gaat dit vergelijk een beetje op?

Ik wil namelijk een doel zetten zodat ik ook een beetje ergens naartoe kan werken. Het is namelijk vrij demotiverend om (te) makkelijk op pole te eindigen en (te) makkelijk op het podium. Ik hoop dat ik zo een beetje calculeren hoeveel races ik nodig heb tot ik in een split terecht kom waarbij ik wat lastigere mee kom met het veld en hopelijk kan leren van de pace van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoesh
michielvh83 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 21:54:
Vraagje voor de Tweakers die al wat langer actief zijn op iRacing. Ik ben net een jaartje bezig en heb me in het begin alleen maar gefocust op mijn licentie, niet wetende dat er zoiets bestaat als iRating. Met als resultaat dat mijn laatste 10 races heel saai zijn. Ik ben nu dus elke race weer wat stappen aan het maken in mijn iRating echter gaat het maar met stapjes van +70/100, ook als je je P1 finisht. Ik had natuurlijk veel eerder al eens goed moeten inlezen hoe het licentie en punten systeem nu precies werkt. Maar goed dat is achteraf.

Ik heb dit weekend een paar keer meegedaan aan aan fixed Ferarri serie race op Imola. Ik probeer nu in te schatten op wat voor iRating ik zou moeten zitten op basis van mijn huidige pace in die races. Mijn gemiddelde rondrijden om Imola zaten rond de 1:46, als ik dan naar de splits boven mijn split keek dan schat ik in, dat ik op basis van de snelste ronde + de gemiddelde rondetijd mee had gekund met een SoF racen van maximaal 2000. Gaat dit vergelijk een beetje op?

Ik wil namelijk een doel zetten zodat ik ook een beetje ergens naartoe kan werken. Het is namelijk vrij demotiverend om (te) makkelijk op pole te eindigen en (te) makkelijk op het podium. Ik hoop dat ik zo een beetje calculeren hoeveel races ik nodig heb tot ik in een split terecht kom waarbij ik wat lastigere mee kom met het veld en hopelijk kan leren van de pace van anderen.
Als je nu al wat meer tegenstand wil zou je ook races kunnen rijden waar minder splits zijn dan kom je ook automatisch bij sterkere rijders terecht. IMSA rijd volgende week op Belle Isle, waarschijnlijk heb je daar maar 1 of 2 splits per race. De Ferrari fixed rijd op Long Beach dan zal het ook een stuk rustiger zijn, al helemaal omdat VRS/GT3 fixed op Spa rijd. Tenzij je echt op 0 rating zit word het in 5-10 races echt een stuk lastiger.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvh83
Swoesh schreef op zondag 30 mei 2021 @ 22:12:
[...]

Als je nu al wat meer tegenstand wil zou je ook races kunnen rijden waar minder splits zijn dan kom je ook automatisch bij sterkere rijders terecht. IMSA rijd volgende week op Belle Isle, waarschijnlijk heb je daar maar 1 of 2 splits per race. De Ferrari fixed rijd op Long Beach dan zal het ook een stuk rustiger zijn, al helemaal omdat VRS/GT3 fixed op Spa rijd. Tenzij je echt op 0 rating zit word het in 5-10 races echt een stuk lastiger.
Goede tips! Wilde nog morgenavond IMSA op Imola rijden voordat de week eindige. Maar idd, minder populaire tracks is dus automatisch meer competitie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07:58
Je stijgt best snel hoor als je constant P1 pakt. En kijk je naar jouw average laptime of beste laptime als je dat vergelijk maakt?
Want consistency is ook belangrijk als je graag met 2K+ jongens wilt meerijden. Ik denk dat je vanaf 1600-1700 iRating al wat tegenstand zult ondervinden. Je zult wel nog steeds in de top 5 of 10 eindigen, maar de iRating gains zullen daar wel beginnen afnemen vermoed ik.

Gewoon blijven rijden en je komt er wel. Zal wel reuze meevallen.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Swoesh
michielvh83 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 22:33:
[...]

Goede tips! Wilde nog morgenavond IMSA op Imola rijden voordat de week eindige. Maar idd, minder populaire tracks is dus automatisch meer competitie.
Als je meer tegenstand wil kun je natuurlijk ook altijd aan de Tweakers league mee doen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Gisteren voor het eerst de nadelen vd quest 2 ondervonden. Lekker aan het battelen in de mx5, in het heetste vd strijd, accu leeg... 😂.

Ik heb me ook aangemeld op de discord, wil op de donderdagen is kijken of ik mee kan komen in de skip

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Frontysco schreef op maandag 31 mei 2021 @ 09:46:
Gisteren voor het eerst de nadelen vd quest 2 ondervonden. Lekker aan het battelen in de mx5, in het heetste vd strijd, accu leeg... 😂.

Ik heb me ook aangemeld op de discord, wil op de donderdagen is kijken of ik mee kan komen in de skip
Donderdag is de afsluitende race van dit seizoen in de Skip, op Long Beach. Het programma voor donderdag voor volgend seizoen wordt in de aanloop naar het volgende seizoen aangekondigd.

Volgende week donderdag (10 juni) rijden we in elk geval een avondje in de nieuwe Formula Vee.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaep
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23-07 15:56
michielvh83 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 22:33:
[...]

Als je qua pace mee kan met +2k irating is de Fixed Ferrari wel goed om snel omhoog te gaan met iRating. Practice een track goed en door de grote hoeveelheid splits kan je wat makkelijker winnen. Hierdoor pak je makkelijker hoge irating gains. Zo heb ik zelf 400 irating gewonnen in een dag met 1 p3 en 3 wins.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michielvh83
Broodro0ster schreef op maandag 31 mei 2021 @ 09:13:
Je stijgt best snel hoor als je constant P1 pakt. En kijk je naar jouw average laptime of beste laptime als je dat vergelijk maakt?
Want consistency is ook belangrijk als je graag met 2K+ jongens wilt meerijden. Ik denk dat je vanaf 1600-1700 iRating al wat tegenstand zult ondervinden. Je zult wel nog steeds in de top 5 of 10 eindigen, maar de iRating gains zullen daar wel beginnen afnemen vermoed ik.

Gewoon blijven rijden en je komt er wel. Zal wel reuze meevallen.
Ik kijk naar average laptijden voor consistentie en naar de snelste laptime om in te schatten of ik me ook een beetje kan qualificeren. Max 2k splits is dan het doel. Dus gewoon even doorzetten met zo veel mogelijk races zonder foutjes en met een hoge consistentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Frontysco schreef op maandag 31 mei 2021 @ 09:46:
Protip: goeie powerbank kopen (Anker 10.000mAh ofzo) en daarmee je Quest 2 opladen tijdens het rijden. Zou kunnen dat hij dan heel langzaam leegloopt (zelf nog niet lang genoeg in 1 zitting getest) maar dan zou je er wel uren mee moeten kunnen rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07:58
michielvh83 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:27:
[...]

Ik kijk naar average laptijden voor consistentie en naar de snelste laptime om in te schatten of ik me ook een beetje kan qualificeren. Max 2k splits is dan het doel. Dus gewoon even doorzetten met zo veel mogelijk races zonder foutjes en met een hoge consistentie.
Komt wel goed hoor. Gewoon blijven racen zoals je nu bezig bent en je zal automatisch stagneren op de plek waar je hoort.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
Arfman schreef op maandag 31 mei 2021 @ 12:35:
[...]

Protip: goeie powerbank kopen (Anker 10.000mAh ofzo) en daarmee je Quest 2 opladen tijdens het rijden. Zou kunnen dat hij dan heel langzaam leegloopt (zelf nog niet lang genoeg in 1 zitting getest) maar dan zou je er wel uren mee moeten kunnen rijden.
Ik heb een beste liggen van Xiaomi. Die zit zelfs op 20.000mAh geloof ik. Had m alleen niet bij de hand.
Nadat ik gecrashed was, gauw even de laptop lader eraan gehangen en ik kon nog 1 lap doen. Helaas van 5e plek naar 24e :+
Luckeh schreef op maandag 31 mei 2021 @ 10:55:
[...]

Donderdag is de afsluitende race van dit seizoen in de Skip, op Long Beach. Het programma voor donderdag voor volgend seizoen wordt in de aanloop naar het volgende seizoen aangekondigd.

Volgende week donderdag (10 juni) rijden we in elk geval een avondje in de nieuwe Formula Vee.
Waar kan ik info vinden hoe ik de server join? Heb dat stuk nog niet mogen vinden tussen de vele informatie (super!) in dit topic en de GoT racing pagina.

[ Voor 32% gewijzigd door Frontysco op 31-05-2021 17:18 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• CUPCAKESENSE
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06-08 09:52
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q78iyoRUng2B4xqbyGm3ezkiZoM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PZMAL7YH6gQtIZJ9W4qdLKHA.png?f=fotoalbum_large

Tweakers Oval Party

Enige tijd bazuint het al rond dat er een Tweakers Oval avond georganiseerd zou gaan worden. Hierover is enkele weken geleden op het Tweakers forum een aankondiging rondgegaan dat deze gehouden gaat worden op 06-06. Hierbij even de herinnering

Op deze avond zullen er vanuit de Tweakers Zpecial League een tweetal sessies opgesteld worden. Een daarbij is met de rookies stock car auto op een legacy baan. Afhankelijk van wanneer jij bent aangemeld bij iRacing zou dit dus allemaal gratis moeten zijn!

Daarnaast is er voor de echte daredevils om 21:00 nog een tweede sessie die apart gejoined moet worden, dit met een andere auto en baan combinatie! Hiervoor is gekozen voor de Gander Trucks (C klasse). Aangezien niet iedereen (veel) oval rijdt is ervoor gekozen om redelijk laag in de klasse te blijven. Mocht je meer NASCAR willen gaan rijden is dit altijd een goede opstapklasse.

Race 2 & 3 zijn wat langer, daarbij zal tactiek meer een rol gaan spelen met o.a. banden slijtage. Daarnaast is ervoor gekozen om om race 1 & 2 GEEN cautions te doen. Dit houdt in dat er bij een crash geen gele flag (Full course yellow) wordt afgegeven en dus ook geen safety car de baan op komt. Dit is gebruikelijk in deze klasses (officials) en doen we om het schema te halen!

Race 3 is een langere race. Een ronde op Atlanta duurt ongeveer 33 seconden, dus hoe lang 50 rondjes ook lijkt, het valt allemaal reuze mee! Daarnaast is gekozen voor de Gendar trucks. Iedereen die een succesvolle carriere wilt maken in iRacing met oval zal deze geweldige auto tegen komen.
Eindtijd (zonder cautions) zal rond 22:00 liggen voor race 3. Dit hebben we zelf in de hand, gaan we te keer met heel veel rondjes “under yellow” dan maken we het zelf laat. Dus rij voorzichtig!

Verdere inschrijving is niet nodig als je bent aangemeld bij de league!
Wij hopen veel van jullie te zijn bij deze oval avond!'

Race 1 & 2

Begin om 19:40
Baan: Phoenix (Legacy) (gratis content!)
Auto: Street stock (gratis content!)
Setup: fixed baseline
Date: 06-06-2021 14:00
Cautions: Nee
Fast repair: 1
Practice 20 min.
Qualy: 5 min (2 laps)
Race 1: 25 laps
Banden: 1 set.
Warm-up: 3 min.
Race 2: 40 laps.
Banden: 1 set.
Deze sessie zal rond 21:00 afgelopen zijn

Race 3

Begin om 21:00
Baan: Atlanta motor speedway (betaalde content)
Auto: Gander Truck (C klasse en betaalde content)
Setup: fixed baseline
Date: 20-03-2021 14:00
Caution: Ja
Fast repair: 1
Banden: 3 sets
Fuel: 80%
Practice: 20 min.
Qualy: 5 min (2L)
Race: 50L

Belangrijke catch phrases

- 10-4
- Where is the pace car at?
- Checking up in T1/2/3/4 (ja een Oval heeft 4 bochten)
- LUCKY DOG COMIN HIGH!
- WRECKIN WRECKIN WRECKIN
- Bumpdraft?
- My car is loose/tight
- Sliiidee jobbbb -> Dit zal resulterein in WRECKIN WRECKIN WRECKIN

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michielvh83
Jaep schreef op maandag 31 mei 2021 @ 10:57:
[...]

Als je qua pace mee kan met +2k irating is de Fixed Ferrari wel goed om snel omhoog te gaan met iRating. Practice een track goed en door de grote hoeveelheid splits kan je wat makkelijker winnen. Hierdoor pak je makkelijker hoge irating gains. Zo heb ik zelf 400 irating gewonnen in een dag met 1 p3 en 3 wins.
Goeie! Heb ook paar keer meegedaan, inmiddels flink gestegen. Voordeel van de series is dat je met races van 15min er best een paar kan doen, nadeel is dat als je bijv een slow down krijgt je pas in de laaste ronde week een inhaal kan krijgt en dan ligt de steep in imola met te vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvh83
Swoesh schreef op maandag 31 mei 2021 @ 09:26:
[...]

Als je meer tegenstand wil kun je natuurlijk ook altijd aan de Tweakers league mee doen.
Zat even op je iRacing profiel te kijken, 2020 was een mooi (simracing) jaar voor je, je zat in 2020 op 1,06 race per dag 💪🏻 en een iRating van 5000. Netjes hoor, heb je er je baan van gemaakt? Nee zonder gein, mocht je nog tips hebben hoe je het beste uit iRacing haalt en je races goed plant, hoor ik het graag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Nu al zin in :D @CUPCAKESENSE ben benieuwd!

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kj8bOX3vNc0jjg1QE04Wk-3jCJk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lgYHMUAAxt5INhy8kS2YjV1m.png?f=user_large

De eindstand van het GTE seizoen!

Felicitaties aan het podium:
(1) @Swoesh - Niels
(2) @TonCoronel - Ton
(3) @NickThissen - Nick

Volledige stand is hier te vinden.

Donderdag is de afsluitende race van het Skip Barber seizoen op Long Beach.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mithriel
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

Luckeh schreef op maandag 31 mei 2021 @ 23:40:
[Afbeelding]

(1) @Swoesh - Niels
(2) @TonCoronel - Ton
(3) @NickThissen - Nick

Thanks voor organiseren!

Ondanks dat ik GTE in eerste instantie niet zo leuk vond, heb ik mede door Tweakers Endurance Events toch wat rondjes in de autos gereden en ook meteen af en toe op maandag meegedaan. Laatste paar weken redelijke pace zelfs!

Ben benieuwd naar auto volgend seizoen, leuke auto doe ik vast keer mee op maandag.

iRacing | Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoesh
michielvh83 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 21:59:
[...]

Zat even op je iRacing profiel te kijken, 2020 was een mooi (simracing) jaar voor je, je zat in 2020 op 1,06 race per dag 💪🏻 en een iRating van 5000. Netjes hoor, heb je er je baan van gemaakt? Nee zonder gein, mocht je nog tips hebben hoe je het beste uit iRacing haalt en je races goed plant, hoor ik het graag
De pandemie heeft natuurlijk voor flink wat extra vrije tijd gezorgd het afgelopen jaar dus dan is een uurtje per dag zo weg. Veel oefenen en vooral kritisch zijn en blijven zijn de basis, voor echt concrete tips zou ik aanraden om aan de tweakers league mee te doen, daar zijn altijd mensen bereid om tijdens de practice mee te kijken en tips te geven. Ik heb er zelf in ieder geval heel veel aan gehad het afgelopen jaar.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Swoesh
Luckeh schreef op maandag 31 mei 2021 @ 23:40:
[Afbeelding]

(1) @Swoesh - Niels
(2) @TonCoronel - Ton
(3) @NickThissen - Nick

Was weer een mooi seizoen, helaas gisteren een beetje overmoedig en hem na een paar rondes in de muur geparkeerd na wel een heel gaaf gevecht met @TonCoronel, hier vanuit @Jimmy J. zijn cockpit.

[Video: https://www.twitch.tv/videos/1041543009?t=0h10m15s]

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:12

Niellie41

[object Object]

Mooi artikel met wat meer achtergrond informatie over deze baan: https://racer.com/2021/06...partnership-is-showcased/

Zoals bekend, dit is een test voor NASCAR om te kijken of een race in Chicago gaat werken. iRacing heeft de straten ook echt gescand.

Wat ook interessant is, is dat de tests verder gaan dan snel een virtuele versie van een nieuwe baan of layout (Auto Club Speedway). Ze doen ook echt races met de pro sim racers als tests.
If NASCAR is interested in seeing how the track races, that is something iRacing is more than capable of doing. iRacing Executive Vice-President Steve Myers spoke with RACER about the Auto Club redevelopment project and said that they have been holding secretly-broadcast races on the redesigned Auto Club for NASCAR officials to watch.

“We’ve set up legitimate races with our Coke Series drivers, the best NASCAR sim racers in the world,” he said. “We’ve gotten them involved in testing. We will set up a broadcast specifically for NASCAR management while they’re all sitting in a conference room or at home watching these guys.

“We run them through restarts, we run them through green flag pitting, we run them through caution flags, what speed the pace car is running at and how that affects turn one speeds. Doing all of this development work not only is helping NASCAR figure out ‘does this work or doesn’t’, but it’s actually leading to actual changes to the track.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Swoesh
Gisteren was ook de broadcast race van de eNASCAR Pro Invitational series met de echte NASCAR coureurs op deze baan.

Wat dat betreft doen iRacing en NASCAR het echt goed voor de simracing wereld, waar veel andere organisaties weer helemaal terug zijn bij het oude stoppen ze bij NASCAR nog steeds veel tijd/energie in het simracen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

En iRacing geeft ze een mooi gespreid bedje zo te lezen. Win/win, hopelijk gaat dat ook richting de road kant z'n vruchten afwerpen. Ik weet niet hoeveel van jullie Jimmy Broadbent op YouTube volgen, maar die rijdt nu inm een soort prototype (Praga) echte races dankzij z'n simrace carrière, hoe gaaf zou het zijn om die auto ook in iRacing te hebben bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
Arfman schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:08:
Ik weet niet hoeveel van jullie Jimmy Broadbent op YouTube volgen, maar die rijdt nu inm een soort prototype (Praga) echte races dankzij z'n simrace carrière, hoe gaaf zou het zijn om die auto ook in iRacing te hebben bijvoorbeeld.
Zou inderdaad mooi zijn om de Praga in iRacing te hebben. Ik heb ooit een Praga seizoen gereden op Sim Racing System (Assetto Corsa) en heb daar goeie herinneringen aan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Arfman schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 10:08:
En iRacing geeft ze een mooi gespreid bedje zo te lezen. Win/win, hopelijk gaat dat ook richting de road kant z'n vruchten afwerpen. Ik weet niet hoeveel van jullie Jimmy Broadbent op YouTube volgen, maar die rijdt nu inm een soort prototype (Praga) echte races dankzij z'n simrace carrière, hoe gaaf zou het zijn om die auto ook in iRacing te hebben bijvoorbeeld.
Al is dat wel puur omdat hij zo bekend is. Jimmer gaat niet Praga helpen met de ontwikkeling van de auto of iets dergelijks. Natuurlijk is dit heel tof voor hem en ik gun het hem van harte.

Die relatie is heel anders dan de relatie tussen iRacing en NASCAR. Influencers geef je geld, of in dit geval een zitje, in ruil voor promotie van je merk.

[ Voor 28% gewijzigd door Niellie41 op 03-06-2021 11:10 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JvdS19
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:37

[ Voor 81% gewijzigd door JvdS19 op 03-06-2021 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Je voegt waarschijnlijk alleen de link toe i.p.v. de video. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cjUbPnWvilHTJ3Q3mCD7t5wPZfo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/AejlLZAI0V8M2mij6fTuee6j.png?f=user_large

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS19
Doubleoz schreef op donderdag 3 juni 2021 @ 15:20:
[...]

Je voegt waarschijnlijk alleen de link toe i.p.v. de video. [Afbeelding]
Klopt had het idd gevonden in de tussentijd!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Yes, ben erg benieuwd! Vanuit GoT organiseren aankomende donderdag (week 13) een avondje in de Formula Vee. Hierover dit weekend meer.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:49
Zoals ik op 1 april al zei, iRacing brengt wel vaker nieuws op 1 april wat geen grap blijkt te zijn.
Richard117 schreef op donderdag 1 april 2021 @ 17:37:
[...]

Bovendien heeft iRacing al eerder nieuws op 1 april naar buiten gebracht wat gewoon bleek te kloppen (Dirt racing).

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kj8bOX3vNc0jjg1QE04Wk-3jCJk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lgYHMUAAxt5INhy8kS2YjV1m.png?f=user_large

De eindstand van het Skip Barber seizoen!

(1) @SanVan - Sander
(2) @Luckeh - Lucas
(3) @DirkT - Dirk

We zullen het programma voor a.s. zondag & maandag op vrijdag bekend maken. Volgende week donderdag rijden we een test-event met de nieuwe Formula Vee.

iRacing Profiel

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Ik heb ook nog een aantal winnaars bekend te maken van de befaamde TREQ-challenges tijdens de Tweakers Endurance Series :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5c_CuXtEVuN1LC5IpBnwPPKwcmg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WdGFIjMizHCxMvk3z6vWRLFG.png?f=fotoalbum_large

Allereerst de felicitaties aan @GrillSkippy. Deze heeft in alle 3de races de minste incident-points verzameld, en wint daarmee een waardebon t.w.v. €50,- vrij te besteden in onze shop.

Daarnaast is er nog een hele waslijst aan rijders die het voor elkaar hebben gebokst 10 rondjes achter te rijden, waarbij hun rondetijd begon met 3 dezelfde cijfers:

@JPM85
@joeristein
@laforte
@Eendenreetx
@JohnnyV
@TonCoronel
@Kampover
@Ferroeni
@Ruud Mulders
@Luckeh
@Swoesh
@ZFLaSH
@JS1990
@Loona35
@Gogol
@CUPCAKESENSE
@Mithriel
@GK86
@GrillSkippy

Jullie winnen allemaal een Treq waardebon van €10,- :) Je kunt deze innen door TES10LAPS als couponcode in te vullen bij de check-out, wanneer je het email-adres gebruikt waarmee je ook bent aangemeld op Got-Racing.eu, óf als je al een klant was, gewoon met je bestaande Treq-account.

Rutger W. en Daniel M. hebben de prijs ook gewonnen, maar die hebben zover ik kan zien geen account op GoT-Racing.eu, en daar weet ik dus ook de email niet van. Schiet me even aan als je er gebruik van wilt maken :)

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CUPCAKESENSE
Thanks voor de leuke prijs @Jimmy J.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
Harstikke leuk @Jimmy J. !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 08:57

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Jimmy J. schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 09:06:
Ik heb ook nog een aantal winnaars bekend te maken van de befaamde TREQ-challenges tijdens de Tweakers Endurance Series :)

[Afbeelding]

Allereerst de felicitaties aan @GrillSkippy. Deze heeft in alle 3de races de minste incident-points verzameld, en wint daarmee een waardebon t.w.v. €50,- vrij te besteden in onze shop.

Daarnaast is er nog een hele waslijst aan rijders die het voor elkaar hebben gebokst 10 rondjes achter te rijden, waarbij hun rondetijd begon met 3 dezelfde cijfers:

@JPM85
@joeristein
@laforte
@Eendenreetx
@JohnnyV
@TonCoronel
@Kampover
@Ferroeni
@Ruud Mulders
@Luckeh
@Swoesh
@ZFLaSH
@JS1990
@Loona35
@Gogol
@CUPCAKESENSE
@Mithriel
@GK86
@GrillSkippy

Jullie winnen allemaal een Treq waardebon van €10,- :) Je kunt deze innen door TES10LAPS als couponcode in te vullen bij de check-out, wanneer je het email-adres gebruikt waarmee je ook bent aangemeld op Got-Racing.eu, óf als je al een klant was, gewoon met je bestaande Treq-account.

Rutger W. en Daniel M. hebben de prijs ook gewonnen, maar die hebben zover ik kan zien geen account op GoT-Racing.eu, en daar weet ik dus ook de email niet van. Schiet me even aan als je er gebruik van wilt maken :)
Eindelijk het geld voor de befaamde beker houder! _/-\o_ Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eendenreetx
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18-09 10:19
laforte schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 11:31:
[...]

Eindelijk het geld voor de befaamde beker houder! _/-\o_ Dank!
Hier idem haha.

Nogmaals bedankt!

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CUPCAKESENSE

Mededeling Tweakers Oval avond

In overleg met de organisatie is besloten om het Oval event te verplaatsen naar een nader te bepalen datum.
Met betrekking tot de invulling van a.s. zondag zal de organisatie komen met een nieuwe invulling in het kader van week 13!

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Schema voor Week 13
It’s almost time for Week 13! We’ve got a brand new list of both official and fun series competing as we get ready to deploy the 2021 Season 3 build.
Get a hold of our newest cars and tracks in both official and fun series, highlighted by the free-to-all Formula Vee as the highlight of the Shiny New Shakedown and the brand new Chicago Street Course in a bevy of different disciplines. The full list of series running this Week 13 is as follows:

Official

Oval
13th Week Street Stock Challenge
NASCAR iRacing Class C Series – Fixed
NASCAR iRacing Class C Series
NASCAR iRacing Class B Series

Road
13th Week Mazda Cup
13th Week Ferrari GT3 Challenge
13th Week Porsche Cup Series

Dirt Oval
13th Week Dirt Street Stock Challenge
13th Week DIRTcar UMP Modified Fixed

Dirt Road
13th Week iRacing Rallycross Series
13th Week iRacing Rallycross Lite

Fun Series

Oval
Pickup Cup
Dallara Dash
Carburetor Cup

Road
13th Week Tube Frame Twister - ARCA
13th Week Battle of the Little Wings – Formula Vee, Skip Barber, USF2000, Formula Renault 2.0
13th Week Ridiculousness – Porsche LMP1, GTE, GT3, GT3 Cup, and GT4

Dirt Oval
13th Week Mudskipping – Skip Barber on Dirt Ovals

New Content and Features Series
13th Week Shiny New Shakedown – Formula Vee
13th Week iRacing SRF Challenge – Spec Racer Ford
13th Week Silly Send It – 1987 and Next-Gen Cup Series Cars
13th Week GT3 Challenge - Fixed
13th Week Music City Mayhem – Super Late Model

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Volgende week een nieuw iRacing forum.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/H-EeEt8if5LAwGUSzEhSlnO3qjQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RnfPVDWaAAjtDI3YhONR0Szw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xyV4NVHLiDtlu1Eg3t1LVpGTZIE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RbsusDFZJLZd8x25vBEwcQZM.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FDJoKKB7jScHtrpQf8AdaxO_DXg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/svuUJ0FYM4QQybxjL7gw8peP.png?f=user_large

Het madness programma van week #13:

Zondag - MX5 Madness

Server #1: MX-5 @ Summit Point - Short
19:30 - 20:15: Practice
20:15 - 20:20: Quali lone 2 laps
20:20 - 20:35: Race #1
20:37 - 20:52: Race #2 - Top 8 reversed
Server #1: MX-5 @ Zandvoort - Club
20:35 - 21:20: Practice
21:20 - 21:23: Quali lone 1 lap
21:25 - 21:40: Race #1
21:42 - 22:57: Race #2 - Top 8 reversed

Maandag - Monday Madness

Server #1: CTS-V - Daytona Speedway 2008 - Road Course
20:15 - 20:18: Quali lone 2 laps
20:20 - 20:35: Race
Server #2: VW Beetle @ Tsukuba 2000 - Moto
20:30 - 20:55: Practice
20:55 - 20:57 Quali lone 1 lap
20:59 - 21:11 Race #1
20:13 - 21:25 Race #2 - Full reversed grid
Server #3: Skip Dirt @ Lanier Oval
21:20 - 21:45: Open Quali
21:45 - 22:00: Race

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS19
Zal dit weer een nieuwe auto zijn of zoek ik er teveel achter en is het gewoon de F1 Mclaren?
Formula Hybrid + Electric

[ Voor 5% gewijzigd door JvdS19 op 05-06-2021 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Formula Hybrid + Electric? Zou er dan een FE wagen naar iRacing komen?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Alex zei al dat hij nog meer video's moest maken voor nieuwe content op het forum, zal hier wel mee te maken hebben dan? Big surprise als het echt FE is.

Overigens, ben even benieuwd @NickThissen : jij met je connecties binnen iRacing, wordt jij bij de ingang van zo'n nieuw forum nog geraadpleegd als onofficiele forumapp maker? Als je niet kunt/wilt antwoorden prima hoor, maar was even benieuwd hoe ver iRacing dit soort dingen overlegt met hun community :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS19
Vals alarm, heeft blijkbaar hiermee te maken
https://www.formula-hybrid.org/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Arfman schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 16:31:
Overigens, ben even benieuwd @NickThissen : jij met je connecties binnen iRacing, wordt jij bij de ingang van zo'n nieuw forum nog geraadpleegd als onofficiele forumapp maker? Als je niet kunt/wilt antwoorden prima hoor, maar was even benieuwd hoe ver iRacing dit soort dingen overlegt met hun community :)
Ik ben er wel bij betrokken maar niet heel veel hoor. Vooral met Nick Bailey heb ik wat samengewerkt voor de forum app maar ook voor ATVO bijv (hij doet veel web dingen en hij helpt ons met webtiming richting FOX / NBC sturen etc).

Weet wel nog dat ik Tony ook gevraagd had of het nog zin had om de app voor iOS te gaan maken, en toen zei hij: nee doe maar niet want het nieuwe forum komt er echt zo aan. Dat was in 2016 :D

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

NickThissen schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 16:48:
[...]

Ik ben er wel bij betrokken maar niet heel veel hoor. Vooral met Nick Bailey heb ik wat samengewerkt voor de forum app maar ook voor ATVO bijv (hij doet veel web dingen en hij helpt ons met webtiming richting FOX / NBC sturen etc).
Ah check. Dacht dat ze je misschien als tijdelijke consultant hadden gevraagd omdat jij bij uitstek de persoon zou zijn om nuttige info te kunnen geven (als in: let hier op, dit is handig om te hebben, dat juist niet, etc.)
Weet wel nog dat ik Tony ook gevraagd had of het nog zin had om de app voor iOS te gaan maken, en toen zei hij: nee doe maar niet want het nieuwe forum komt er echt zo aan. Dat was in 2016 :D
Dat klinkt wel als iRacing inderdaad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
ik deze week nog maar 1 race gedaan, was om dood te gaan hier binnen. zo warm.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Ernsthx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-07-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GVMTsaBiXCMV2W5-fLlclm_o5iE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aauC4GVLleKCGR1nyh8QWzQ3.png?f=user_large
.
.

GoT Season 21S3

Beste GoT'ers,

Er zijn aan het einde van dit seizoen twee polls uitgestuurd, waarop jullie massaal hebben gestemd en gereageerd!
De eerste poll over het concept van onze league en de combinatie met TES, de tweede poll over auto van het komende seizoen.
Highlights van de eerste poll:
  1. Het programma dat wij afgelopen seizoen hebben gedraaid lijkt niet te vol. Om een dag te laten vallen van zondag-maandag-donderdag lijkt dan ook niet voor de hand liggend.
  2. Alhoewel we zijn overgestapt naar Discord, moet het forum meer aandacht krijgen en zullen elke week de races daar ook aangekondigd worden
  3. Vanuit de diverse reacties blijkt dat er behoefte is aan het meedoen dan wel organiseren van de Racing-school.
Hierdoor hebben wij gekozen om het zondag-maandag concept te behouden zoals het is, maar voor de donderdag een gevarieerder schema inzetten.
Dit schema zal aansluiten bij de events die er gedurende het seizoen zijn, zoals TES en de Endurance races vanuit Iracing zelf georganiseerd (24H Nurburgring, 12H Bathurst etc.), maar ook om de Racing-schools in te kunnen zetten.
De concrete invulling van dit seizoensschema zullen wij in de loop van de week aankondigen.
Uitslag van de tweede poll:
In totaal waren er 98 deelnemers aan de tweede poll; en uit de poll kwam als winnaar de F3 naar voren.
Voor de volledigheid, de uitslag van de poll:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8HXfuuShDxuXwT76HGO9mQqF1vw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZXBE2SIUAE5MLQoG6r0WO3QL.png?f=user_large

Qua format houden we vast aan het format van het afgelopen seizoen.
De avond bestaat uit:
19:30 - 21:00 Open Practice.
21:00 - 21:08 Quali (2 laps)
21:10 - 21:25 Race 15 minuten
21:28 - 22:00 Race 30 minuten - Top 10 reversed

De max fuel wordt zodanig ingesteld dat F3 na een 20-23 minuten racen de tank leeg is, zodat de Feature Race een pitstop heeft.
We volgen het schema van de F3. Deze is identiek voor de zowel de Open als de Fixed setup serie.

De eerste twee weken zullen we rijden met een Fixed setup; daarna gaan we besluiten of we door gaan met de Fixed setups of dat we 'm open gooien

Door de Fixed setup te gebruiken ben je meer bezig met het rijden dan met de setup. Daarnaast zorgt het er ook voor dat iedereen met dezelfde auto rijdt.
Hiermee hopen wij het aantal mensen dat meedoet te vergroten, maar vooral ook vast te houden gedurende het seizoen.

Tot slot: het komend seizoen zal er op een aantal dagen een EK wedstrijd zijn van het Nederlands elftal. Deze dagen zullen één dag naar achter geschoven worden.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkPino
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:36
Leuk! F3! Ik ga zeker proberen een paar keer mee te doen

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-09 20:16
Ernsthx schreef op zondag 6 juni 2021 @ 13:03:
Tot slot: het komend seizoen zal er op een aantal dagen een EK wedstrijd zijn van het Nederlands elftal. Deze dagen zullen één dag naar achter geschoven worden.
Dat voetbal kan best een dagje opgeschoven worden inderdaad _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Leuk! Had ik ook voor gestemd, ik ben zeker van de partij op zondagen!
Jammer, had juist gehoopt even aan de voetbalgekte te kunnen ontsnappen, maar ik snap ook dat veel mensen ook voetbal willen kijken. Hopelijk liggen ze er na de poules uit >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Oei, ik zal de donderdag fun races missen. Maandag en zondag is voor mij meestal helaas niet mogelijk.
——-
Misverstand. Wel races op Donderdag d:)b

[ Voor 20% gewijzigd door JoepW op 06-06-2021 14:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Luckeh schreef op zaterdag 5 juni 2021 @ 15:56:
[Afbeelding]

Het madness programma van week #13:

Zondag - MX5 Madness

Server #1: MX-5 @ Summit Point - Short
20:15 - 20:20: Quali lone 2 laps
20:20 - 20:35: Race #1
20:37 - 20:52: Race #2 - Top 8 reversed
Server #1: MX-5 @ Zandvoort - Club
20:35 - 21:20: Practice
21:20 - 21:23: Quali lone 1 lap
21:25 - 21:40: Race #1
21:42 - 22:57: Race #2 - Top 8 reversed

Maandag - Monday Madness

Server #2: VW Beetle @ Tsukuba 2000 - Moto
vanavond ben ik er bij!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:41

Hoogie2004

Whohooooo

Ah, top dat de F3 heeft gewonnen. Ga ik er toch weer voor proberen te zorgen dat ik tijd maak 😁

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-09 18:22
Heb de race helemaal gemist.

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiemenC
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-09 12:21

TiemenC

iRacing

...

De eerste twee weken zullen we rijden met een Fixed setup; daarna gaan we besluiten of we door gaan met de Fixed setups of dat we 'm open gooien

...
Hmm m'n VRS abbo nog maar ff aanhouden dan :P. Vindt het in ieder geval zeer interessant om fixed te gaan rijden (y)

Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Laatst online: 08-09 22:34
[Afbeelding]
.
.

GoT Season 21S3

Beste GoT'ers,

Er zijn aan het einde van dit seizoen twee polls uitgestuurd, waarop jullie massaal hebben gestemd en gereageerd!
De eerste poll over het concept van onze league en de combinatie met TES, de tweede poll over auto van het komende seizoen.
Highlights van de eerste poll:
  1. Het programma dat wij afgelopen seizoen hebben gedraaid lijkt niet te vol. Om een dag te laten vallen van zondag-maandag-donderdag lijkt dan ook niet voor de hand liggend.
  2. Alhoewel we zijn overgestapt naar Discord, moet het forum meer aandacht krijgen en zullen elke week de races daar ook aangekondigd worden
  3. Vanuit de diverse reacties blijkt dat er behoefte is aan het meedoen dan wel organiseren van de Racing-school.
Hierdoor hebben wij gekozen om het zondag-maandag concept te behouden zoals het is, maar voor de donderdag een gevarieerder schema inzetten.
Dit schema zal aansluiten bij de events die er gedurende het seizoen zijn, zoals TES en de Endurance races vanuit Iracing zelf georganiseerd (24H Nurburgring, 12H Bathurst etc.), maar ook om de Racing-schools in te kunnen zetten.
De concrete invulling van dit seizoensschema zullen wij in de loop van de week aankondigen.
Uitslag van de tweede poll:
In totaal waren er 98 deelnemers aan de tweede poll; en uit de poll kwam als winnaar de F3 naar voren.
Voor de volledigheid, de uitslag van de poll:
[Afbeelding]

Qua format houden we vast aan het format van het afgelopen seizoen.
De avond bestaat uit:
19:30 - 21:00 Open Practice.
21:00 - 21:08 Quali (2 laps)
21:10 - 21:25 Race 15 minuten
21:28 - 22:00 Race 30 minuten - Top 10 reversed

De max fuel wordt zodanig ingesteld dat F3 na een 20-23 minuten racen de tank leeg is, zodat de Feature Race een pitstop heeft.
We volgen het schema van de F3. Deze is identiek voor de zowel de Open als de Fixed setup serie.

Door de Fixed setup te gebruiken ben je meer bezig met het rijden dan met de setup. Daarnaast zorgt het er ook voor dat iedereen met dezelfde auto rijdt.
Hiermee hopen wij het aantal mensen dat meedoet te vergroten, maar vooral ook vast te houden gedurende het seizoen.

Leuk! Ik ga ook eens aanhaken bij de F3 denk ik.

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Gisteren even met de F3 gereden op Monza, met de VRS stable setup. Best tricky autootje in de Variante Ascari, helemaal op koude banden. Als er eenmaal wat hitte in de banden zit is het goed te doen, zeker als je in het achterhoofd houdt dat het natuurlijk een low DF setup is en dus per definitie tricky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Laatst online: 08-09 22:34
Klopt, ik heb altijd wel 3 tot 4 laps nodig om comfortabele grip te krijgen met de Dallara. Ook op andere circuits zijn de eerste paar laps tijdens de race tricky. Ik vind de quali daarom altijd zo lastig om goede lap times neer te zetten.

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FDJoKKB7jScHtrpQf8AdaxO_DXg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/svuUJ0FYM4QQybxjL7gw8peP.png?f=user_large

Het programma voor vanavond: 

Maandag - Monday Madness

Server #2: VW Beetle @ Tsukuba 2000 - Full

[ Voor 8% gewijzigd door Luckeh op 07-06-2021 17:39 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Het nieuwe iRacing forum is live: https://forums.iracing.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:59
Met een blanco begin?

Het was blijkbaar niet mogelijk de topics over te zetten.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik krijg een 502 bad gateway timeout op het nieuwe forum :')

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Release notes voor de build:
https://forums.iracing.co...release-notes-pre-release
Season highlights include:

Formula Vee
Porsche 911 GT3 R
SCCA Spec Racer Ford (fully updated)
VW Beetle Lite
Red Bull Ring (3 configs) [Currently Pending Approval]
Nashville Superspeedway
Custom Paints displayed in the iRacing UI on car thumbnails
Ability to Edit Declared Drivers for a team session
Ability to Find Sessions for Car or Track within the car or track modal
New iRacing Forums
AI Racing with 2 new cars, and 32 new track configs
Area-Specific Off Track Four-Tire Detection System
Smoke, Dust, Sparks, and more visual effects updates
New Damage Model adjustments to reduce debris estimate latency incidents
New Damage Model for the Formula Vee and the Street Stock
Post Season 2 Initial Release Items included: NASCAR Next Gen Series Class Cars, and Chicago Street Circuit

[ Voor 78% gewijzigd door Niellie41 op 07-06-2021 23:30 ]

Pagina: 1 ... 393 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies