iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 392 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 12:13
Timbox88 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 08:12:
Ah! Tof, dan ga ik dat doen! Kan ik ook ergens zien wanneer de eerstvolgende update is, haha?
Deze sectie op het IRacing forum in de gaten houden. Vaak worden de updates een aantal dagen van te voren aangekondigd.

https://members.iracing.com/jforum/forums/show/605.page

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 20:32

Raimond613

Simracer

Timbox88 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 08:12:
Ah! Tof, dan ga ik dat doen! Kan ik ook ergens zien wanneer de eerstvolgende update is, haha?
Sowieso is er altijd in week 13 (de tussenweek tussen 2 seizoenen in) een grotere update, als ik mij niet vergis altijd op dinsdag direct na einde week 12. Begint meestal rond de middag Europese tijd. De testdrive site is dan meestal de hele middag en avond open.

En verder tijdens de kleinere tussentijdse fixes, zoals hierboven al aangegeven.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
Nou, ik moet voorlopig sowieso even pas op de plaats maken.....voet gebroken....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:45
Timbox88 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:22:
Nou, ik moet voorlopig sowieso even pas op de plaats maken.....voet gebroken....
Nee joh, dat is balen (sowieso natuurlijk). Wel beetje nette breuk?

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
  • Laatst online: 17-06 12:11
Rossi46 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 09:26:
[...]

Nee joh, dat is balen (sowieso natuurlijk). Wel beetje nette breuk?
Gelukkig wel! Naja, even paar weken rustig aan en nu maar even een andere game voor de time being uitzoeken hahaha ;-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
Wat is Mid-Ohio toch een geniale baan om te rijden, helaas is echt racen wel echt lastig.

Gisteren ondanks de lage opkomst toch een hele toffe race gehad, helaas tik ik de laatste ronde @Jimmy J. er af na een paar mooie bochten dus de overwinning was een beetje zuur.

[Streamable: 2021-05-09 22-17-35]
[Streamable: 2021-05-09 22-20-56]

@MrHans@Doubleoz@laforte Jullie hadden het ons nog heel lastig kunnen maken door meteen te pitten nadat Jim/Joeri en ik voor de undercut gingen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Swoesh schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:55:
@MrHans@Doubleoz@laforte Jullie hadden het ons nog heel lastig kunnen maken door meteen te pitten nadat Jim/Joeri en ik voor de undercut gingen.
Dit!

Een ieder die gisteren de GP van Spanje gezien heeft weet dat track positie ontzettend belangrijk is (met gelijkwaardige banden uiteraard). We hebben in de Skip dit seizoen ook al een paar keer een tactisch spel gehad, daar kan ik echt van genieten.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-09 18:58

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Wat is Mid-Ohio toch een geniale baan om te rijden, helaas is echt racen wel echt lastig.

Gisteren ondanks de lage opkomst toch een hele toffe race gehad, helaas tik ik de laatste ronde @Jimmy J. er af na een paar mooie bochten dus de overwinning was een beetje zuur.

Ik kon profiteren van de problemen tijdens de start maar @laforte was te snel en ik miste volledig mijn pit entry waardoor ik kostbare tijd verloor. Op basis van over speed waren jullie er uiteindelijk denk ik toch wel langs gekomen. Maar inderdaad wel een interessante om te kijken of het veel verschil had gemaakt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:37
Na wat oefenen gister middag besloten niet mee te rijden. Met een beste tijd van 1:19:3 en een constante race pace van 1:20 - 1:21 had ik er weinig vertrouwen in dat ik zelfs als laatste kon aanhaken. Iets wat de resultaten van de heat van zondag bevestigen.

Nu heb ik gisteren getest met de max downforce setting en 50l benzine aan boord.
Welke setup wordt er gebruikt?
Wat is de fuel load? Is dat 38% van 92liter(BMW M8 GTE) wat 35liter zou maken, maar desondanks lees ik dat er tijdens de race gepit wordt.

Als ik een betere race pace weet neer te zetten, probeer ik vanavond aan te schuiven.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoesh
Razkin schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:26:
Na wat oefenen gister middag besloten niet mee te rijden. Met een beste tijd van 1:19:3 en een constante race pace van 1:20 - 1:21 had ik er weinig vertrouwen in dat ik zelfs als laatste kon aanhaken. Iets wat de resultaten van de heat van zondag bevestigen.

Nu heb ik gisteren getest met de max downforce setting en 50l benzine aan boord.
Wat is de fuel load? Is dat 38% van 92liter(BMW M8 GTE) wat 35liter zou maken, maar desondanks lees ik dat er tijdens de race gepit wordt.

Als ik een betere race pace weet neer te zetten, probeer ik vanavond aan te schuiven.
Gewoon mee doen!, je leert er enorm veel van en iemand moet de laatste zijn. Tijdens de practice van 19:30 - 21:00 zijn er altijd wel mensen die een setup willen sharen en willen helpen/mee kijken. Pace is niet zo belangrijk, respectvol rijden is het enige wat telt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swoesh
Doubleoz schreef op maandag 10 mei 2021 @ 12:58:
[...]

Ik kon profiteren van de problemen tijdens de start maar @laforte was te snel en ik miste volledig mijn pit entry waardoor ik kostbare tijd verloor. Op basis van over speed waren jullie er uiteindelijk denk ik toch wel langs gekomen. Maar inderdaad wel een interessante om te kijken of het veel verschil had gemaakt.
Op Barcelona hadden we al meer dan moeite genoeg om jou voorbij te komen, dat was hier echt niet zomaar gelukt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-09 18:58

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Razkin schreef op maandag 10 mei 2021 @ 13:26:

Wat @Swoesh zegt gewoon mee doen. Uiteindelijk zorgt dat er voor dat je pace ook beter wordt doordat je inzicht krijgt hoe andere rijden. Daarnaast kunnen de baanomstandigheden ook van grote invloed zijn op je rondetijden.

Fuel load ligt rond de 35% omdat we tijdens de feature race ervoor zorgen dat er gepit moet worden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
@Swoesh @Doubleoz

Meerijden in officiële practice sessions is in de GT3 mijn enige redding om op snelheid te komen. Op de een of andere manier krijg ik het remmen in tin tops niet onder de knie(ik heb altijd een meter of 25-50 meer nodig).
Met de Radical, F3 of Renault 3.5 heb ik doorgaans geen last van een aanzienlijk langere remweg.

Net als Philip Island zit er een bocht in waar wijd uitkomen al gauw gras en spins tot gevolg heeft. Op Philip Island(bv) ben je 99% zelf de klos op Ohio pak je zomaar wat anderen mee.

Ik vind het niet erg laatste te zijn of in een fout soms iemand mee te nemen, maar gisteren was het vertrouwen er simpelweg niet om degelijke(trage) rondes te rijden. Fouten door gebrek aan vertrouwen wil ik niet aan beginnen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoesh
Razkin schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:03:
@Swoesh @Doubleoz

Meerijden in officiële practice sessions is in de GT3 mijn enige redding om op snelheid te komen. Op de een of andere manier krijg ik het remmen in tin tops niet onder de knie(ik heb altijd een meter of 25-50 meer nodig).
Met de Radical, F3 of Renault 3.5 heb ik doorgaans geen last van een aanzienlijk langere remweg.

Net als Philip Island zit er een bocht in waar wijd uitkomen al gauw gras en spins tot gevolg heeft. Op Philip Island(bv) ben je 99% zelf de klos op Ohio pak je zomaar wat anderen mee.

Ik vind het niet erg laatste te zijn of in een fout soms iemand mee te nemen, maar gisteren was het vertrouwen er simpelweg niet om degelijke(trage) rondes te rijden. Fouten door gebrek aan vertrouwen wil ik niet aan beginnen.
Tof dat je mee deed, qua pace heb je zo de aansluiting bij het veld gevonden. De vulling in het achterveld was helaas ook vrij dun vandaag, normaal heb je met die tijden meestal wel wat mensen om mee te racen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
@Swoesh

Qua pace heb ik na wat extra oefenen voor de start van de oefen sessie wat kunnen opkrikken, waardoor ik iig kon aanhaken.

Tijdens de heat herinnerde ik me dat ik 0 race ervaring op deze baan had, hoewel ik ws wel de laatste drie wel kon bijbenen was ik niet op me gemak en toen spinde ik ook nog(onverwachts) bij de hairpin bij een halve verdedigingsactie.

Bij de Feature race begon ik steeds vaker ondersturend de apex te missen, moet nog zien of ik de banden te snel op rook of dat ik wetende dat remmen m'n zwakste plek is, ik stelselmatig te laat ben gaan remmen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:50
Razkin schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:03:
@Swoesh @Doubleoz

...
Zo vreemd is dat toch niet? De GT3 autos zijn grofweg 1300kg terwijl de Dallara F3 en Radical 650kg zijn. De helft van het gewicht. En de GT3 auto's hebben minder downforce.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
glnk schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:00:
[...]

Zo vreemd is dat toch niet? De GT3 autos zijn grofweg 1300kg terwijl de Dallara F3 en Radical 650kg zijn. De helft van het gewicht. En de GT3 auto's hebben minder downforce.
Zo bedoel ik het niet. In de GT3 bv heb ik 25m tot 50m meer nodig tov m'n mede racers in een GT3 auto in een fixed klasse niet tov een downforce auto dat spreekt voor zich.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13:44
Razkin schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:29:
[...]

Zo bedoel ik het niet. In de GT3 bv heb ik 25m tot 50m meer nodig tov m'n mede racers in een GT3 auto in een fixed klasse niet tov een downforce auto dat spreekt voor zich.
Grijpt de ABS wellicht in waardoor je remweg langer wordt?

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 13:05

Nutral

gamer/hardware freak

GT3 auto's zijn inderdaad heel erg afhankelijk van de balans van de auto. lichter remmen max 80% en vaak minder helpt niet alleen met remmen zonder dat de abs ingrijpt. maar ook dat de balans in de auto beter is, waardoor je meer grip hebt in de bocht.
Minder sturen terwijl je remt. of je rem iets aflaten bij het insturen kan ook zorgen dat je rempunt later is.

De brake bias iets naar voren zetten helpt ook om beter in te sturen bij een bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
@Richard117 Soms bij de initiele aanzet, verder activeer ik het ABS doorgaans niet.

@Nutral Mijn pijnpunt zit hem idd bij de overgang van stevig afremmen naar het trail braking. Ik mis het gevoel bij de tin tops om dit goed te doen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 08:57

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Ik was al lang blij dat ik überhaupt nog reed :9 toen ik doorhad dat ik een pitstop had moeten maken was ik al te laat en kwam ik achter jullie de baan weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:25

jbbrans

Gisteren een abonnement genomen op iracing en de sim geïnstalleerd, maar nu loop ik tegen een paar drempels aan.
Ik heb een setup met 3 monitoren in eyefinity, maar wat ik ook in stel bij graphics, ik krijg het beeld niet goed. Bij breedtes vul ik in 600mm, 580mm, afstand ook 600 en hoek 52. Iracing komt met een fov van ~45 en ik zie net de bovenkant stuur en geen dash.
Als ik zelf een fov van 120-160 in stel, zit ik op de achterbank.
Bij beide heb ik geen goed zicht op de bochten.
De uitleggen die ik tegen kom spreken steeds over 3 losse schermen, maar is dat echt nodig. Ik wil de eyefinity settings graag houden op deze schermen.

2e punt waar ik mee zit is, alle beschrijvingen over beginnen met iracing spreken erover dat je moet beginnen in rookie klasse. Maar hoe?
Moet ik gewoon beginnen met online races te doen?

Als laatste. Ik heb een 4e scherm waar ik bij andere sims de timing en trackmap (met de positie van andere rijders) op heb. Is er een (gratis voor nu) programma wat geschikt is voor iracing, wat dit kan. Ik ben al wel wat betaalde versies tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
jbbrans schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 23:43:

Als laatste. Ik heb een 4e scherm waar ik bij andere sims de timing en trackmap (met de positie van andere rijders) op heb. Is er een (gratis voor nu) programma wat geschikt is voor iracing, wat dit kan. Ik ben al wel wat betaalde versies tegen gekomen.
Simhub is gratis te gebruiken, maar voor een volledige versie mag je zelf de prijs kiezen, donatie van 5 euro/dollar volstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielless
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-09 11:17

Nielless

Born at a very young age.

jbbrans schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 23:43:
Ik heb een setup met 3 monitoren in eyefinity, maar wat ik ook in stel bij graphics, ik krijg het beeld niet goed. Bij breedtes vul ik in 600mm, 580mm, afstand ook 600 en hoek 52. Iracing komt met een fov van ~45 en ik zie net de bovenkant stuur en geen dash.
Als ik zelf een fov van 120-160 in stel, zit ik op de achterbank.
Bij beide heb ik geen goed zicht op de bochten.
De uitleggen die ik tegen kom spreken steeds over 3 losse schermen, maar is dat echt nodig. Ik wil de eyefinity settings graag houden op deze schermen.
Ik zit met exact hetzelfde probleem. Ik zit relatief ver weg van de schermen (3x 27" 1080p) door het bureau + playseat. (1200mm).

Als ik dan cockpit rijdt zit ik tegen de voorruit.

[ Voor 4% gewijzigd door Nielless op 15-05-2021 15:43 ]

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
@jbbrans en @Nielless, deel even een screenshot van jullie grafische instellingen. Er rijden genoeg mensen met triples hier die jullie advies kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

Simbob schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 08:34:
[...]

Simhub is gratis te gebruiken, maar voor een volledige versie mag je zelf de prijs kiezen, donatie van 5 euro/dollar volstaat.
Simhub heb ik al, eigenlijk nooit naar de Dashboards gekeken. Alleen voor telemetry port multiplier gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielless

Nielless

Beltoni schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 08:55:
@jbbrans en @Nielless, deel even een screenshot van jullie grafische instellingen. Er rijden genoeg mensen met triples hier die jullie advies kunnen geven.
Doe ik vanavond even! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Nielless schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 08:36:
[...]

Ik zit met exact hetzelfde probleem. Ik zit relatief ver weg van de schermen (3x 27" 1080p) door het bureau + playseat. (1200mm). Hierdoor wordt mijn fov meteen naar 45 gezet als ik die calculator invul.

Als ik dan cockpit rijdt zit ik tegen de voorruit.
Geen optie om met monitorbeugels te gaan werken? Daar zit ik zelf in ieder geval aan te denken (één widescreen monitor weliswaar), zodat ik mijn monitor dichter naar mij toe kan halen als ik ga racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielless

Nielless

Rossi46 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 09:03:
[...]
Geen optie om met monitorbeugels te gaan werken? Daar zit ik zelf in ieder geval aan te denken (één widescreen monitor weliswaar), zodat ik mijn monitor dichter naar mij toe kan halen als ik ga racen.
Staat wel nog een keer op de planning inderdaad. Mn schermen hebben in ieder geval VESA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
jbbrans schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 08:58:
[...]

Simhub heb ik al, eigenlijk nooit naar de Dashboards gekeken. Alleen voor telemetry port multiplier gebruikt.
Hier zit alles in, dashboards en overlays.

https://www.simhubdash.co...ction/?sfw=pass1620976758

[ Voor 6% gewijzigd door Simbob op 14-05-2021 09:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

Na gisteren de halve dag naar het optie scherm te hebben gekeken, viel me net bij het screenshot maken, de optie "number of screens" op. Deze veranderd via het pulldown menu en nu heb ik een FOV van 160 en dat ziet er nu goed uit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k3YlpOp1l2eZVc6kagtAARqsI3Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aErZiBfPf7mnIwEvKJPA0KCN.jpg?f=fotoalbum_large
Dank voor jullie hulp.

Heb ik alleen nog het punt van het beginnen met de rookie league.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

jbbrans schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 09:30:
[...]

In iracing heb je een licentie, die bepaald aan welke klassen je mee mag doen. In het begin heb je een rookie licentie en mag je dus alleen rijden in de rookie klasse (MX5).

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swoesh
jbbrans schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 09:30:
[...]

Na gisteren de halve dag naar het optie scherm te hebben gekeken, viel me net bij het screenshot maken, de optie "number of screens" op. Deze veranderd via het pulldown menu en nu heb ik een FOV van 160 en dat ziet er nu goed uit.
[Afbeelding]
Dank voor jullie hulp.

Wat betreft de rookie races kun je gewoon beginnen met racen, uitgaande dat je road gaat rijden is dat de Mazda MX5, in principe kun je meteen een race joinen, deze starten ieder uur. Ik zou wel aanraden om eerst een practice sessie of test drive te doen met de Mazda op de baan waar deze week gereden word zodat je in ieder geval (een beetje) veilig rond komt. Met test drive krijg je een sessie waar alleen jij in rijd, met practice sessies zijn er ook andere deelnemers, ik zou aanraden voor het 2e te gaan zodat je leert met anderen op de baan te rijden.

Zodra je redelijk constant rondjes kunt rijden zonder eraf te gaan zou ik gewoon lekker beginnen met racen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
https://www.iracing.com/f...hIQ6z13T8zDrFFycsQP5pksjQ

Four New Fixed Series to Debut for 2021 Season 3

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Beltoni
Hallo Tweakers,

Op 26 juni organiseren we een evenement om de lancering van de Porsche GT3R 991.2 te vieren. Een 100 minuten durende, solo driver event op de Nordschleife.

PLEBS 2021
Porsche Launch Event By <Sponsor-here>

Alhoewel het event door en voor Tweakers wordt georganiseerd, krijgt het niet de officiële GoT stempel. Zo kan ik zelf een beetje aanklooien en komt er niet onnodig druk op de GoT admins.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/98GHiupSzB5JwKWjK9JWzB6fgSg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/P85HG8D1OvBs85cJuQJl0ga7.png?f=fotoalbum_large

Voor meer informatie over PLEBS 2021, check de Tweakers Discord server!

[ Voor 9% gewijzigd door Beltoni op 14-05-2021 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
De limiet van 7 auto's is voorbij nav van deze post.
Dus misschien hoeft de Ford of de McLaren er toch niet uit als de Porsche GT3 komt.

https://members.iracing.com/jforum/posts/list/0/3805594.page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoesh
Simbob schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 11:04:
Dus misschien hoeft de Ford of de McLaren er toch niet uit als de Porsche GT3 komt.

Ben benieuwd of dit nou echt een significant performance effect gaat hebben voor mensen met mindere systemen. Ik lees vaak op het forum dat dat de reden is om bepaalde zaken niet te doen.

In de praktijk denk ik dat het vrij weinig uit maakt omdat bepaalde auto's zoals de Ford toch amper gebruikt worden.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swoesh
Beltoni schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 11:02:
Hallo Tweakers,

Op 26 juni organiseren we een evenement om de lancering van de Porsche GT3R 991.2 te vieren. Een 100 minuten durende, solo driver event op de Nordschleife.

PLEBS 2021

Alhoewel het event door en voor Tweakers wordt georganiseerd, krijgt het niet de officiële GoT stempel. Enerzijds om de GoT-organisatie te ontzien, anderzijds om ook de deur open te houden voor de niet-Nederlandstalige coureurs.

[Afbeelding]

Valt helaas tegelijk met de Creventic Endurance series: https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3795600.page

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
Ah jammer. Daar had ik geen actieve herinnering aan. Het is nog best een uitdaging om op zaterdag evenement te organiseren wat niet botst met een ander event. Dus helaas is het nu even zoals het is. Had team TREQ er graag bij gehad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000

Arfman

Drome!

Simbob schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 11:04:

Tof, nog langere laadtijden...

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• CUPCAKESENSE
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06-08 09:52

Tweakers Oval Series are here!

De eerste Tweakers Oval Series zal gehouden worden op 06-06-2021! Een van de Tweakers Madness avonden! De opzet zal iets anders zijn dan bij een normale GoT avond, maar het is tenslotte “madness week”. Omdat de baan veel kleiner is, we alleen maar linksom draaien, er maar 1 type auto rijdt en we gebruik maken van fixed setups is er een stuk minder practice nodig maar dat hebben wij natuur talentjes uiteraard niet nodig. :)
Op basis van de eerder door jullie ingevulde sheet is er bekeken wat de mogelijkheden zijn, in gedachte houdende dat er mogelijk content aangeschaft moet worden. Daarop is het volgende schema naar voren gekomen! Ik hoop dat jullie wensen er (voor een deel) in terugkomen….

Hoe ziet de avond eruit? Zorg (zelf) voor wat pils, moonshine of iets anders waardoor je soepeler gaat rijden, dat is blijkbaar onderdeel de NASCAR spirit en noodzakelijk om de full experience te krijgen.
De avond is opgesplitst in twee delen.
Race 1 & 2
Begin om 19:40
Baan: Phoenix (Legacy) (gratis content!)
Auto: Street stock (gratis content!)
Setup: fixed baseline
Date: 06-06-2021 14:00
Cautions: Nee
Fast repair: 1
Practice 20 min.
Qualy: 5 min (2 laps)
Race 1: 25 laps
Banden: 1 set.
Warm-up: 3 min.
Race 2: 40 laps.
Banden: 1 set.
Deze sessie zal rond 21:00 afgelopen zijn
Race 3
Begin om 21:00
Baan: Atlanta motor speedway (betaalde content)
Auto: Gander Truck (C klasse en betaalde content)
Setup: fixed baseline
Date: 20-03-2021 14:00
Caution: Ja
Fast repair: 1
Banden: 3 sets
Fuel: 80%
Practice: 20 min.
Qualy: 5 min (2L)
Race: 50L

Race 2 & 3 zijn wat langer, daarbij zal tactiek meer een rol gaan spelen met o.a. banden slijtage. Daarnaast is ervoor gekozen om om race 1 & 2 GEEN cautions te doen. Dit houdt in dat er bij een crash geen gele flag (Full course yellow) wordt afgegeven en dus ook geen safety car de baan op komt. Dit is gebruikelijk in deze klasses (officials) en doen we om het schema te halen!

Race 3 is een langere race. Een ronde op Atlanta duurt ongeveer 33 seconden, dus hoe lang 50 rondjes ook lijkt, het valt allemaal reuze mee! Daarnaast is gekozen voor de Gendar trucks. Iedereen die een succesvolle carriere wilt maken in iRacing met oval zal deze geweldige auto tegen komen.
Eindtijd (zonder cautions) zal rond 22:00 liggen voor race 3. Dit hebben we zelf in de hand, gaan we te keer met heel veel rondjes “under yellow” dan maken we het zelf laat. Dus rij voorzichtig!
Paar catch phrases voor deze avond
- 10-4
- Where is the pace car at?
- Checking up in T1/2/3/4 (ja een Oval heeft 4 bochten)
- LUCKY DOG COMIN HIGH!
- WRECKIN WRECKIN WRECKIN
- Bumpdraft?
- My car is loose/tight

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

Zin in!! Oval Party!!

iRacing | Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:26
CUPCAKESENSE schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:52:
Paar catch phrases voor deze avond
- 10-4
- Where is the pace car at?
- Checking up in T1/2/3/4 (ja een Oval heeft 4 bochten)
- LUCKY DOG COMIN HIGH!
- WRECKIN WRECKIN WRECKIN
- Bumpdraft?
- My car is loose/tight
Mis hier coming in dry..... /3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CUPCAKESENSE
JPM85 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 15:11:
[...]

Mis hier coming in dry..... /3
Die is meer voor de tombola

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC
  • Laatst online: 09:01

TiemenC

iRacing

En... Sliiidee jobbbb dan?

Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CUPCAKESENSE
dat is advanced shit, bij ons zal dat denk ik resulteren in WRECKIN WRECKIN

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• labooh
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:41

labooh

Jaja...

10-4

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• labooh
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:41

labooh

Jaja...

Maar ff serieus, supervettttttttttttt !!!

Ik ben er bij, hoe meer mensen meedoen, hoe leuker het wordt!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-09 18:22
Ik doe mee! Heb al even geprobeerd, die auto's zijn niet mals in de bochten. Doen we de oval versie?

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CUPCAKESENSE
stormbreaker schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 22:27:
Ik doe mee! Heb al even geprobeerd, die auto's zijn niet mals in de bochten. Doen we de oval versie?
Yes we doen de oval layout!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormbreaker
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-09 18:22
Het helpt wel om een beetje in slow motion met deze wagens te rijden dan ben ik zelfs sneller. Dus voor de bocht rustig van het gas af, in de bocht zoveel mogelijk aan de binnenkant blijven en bij de exit rustige stuurbewegingen gebruiken.

i7-8700 - Gigabyte WindForce RTX 2070 8 GB - Corsair LPX Vengeance 32 GB 2666 Mhz - Aorus B360

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
Beltoni schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 11:02:
Hallo Tweakers,

PLEBS 2021

Alhoewel het event door en voor Tweakers wordt georganiseerd, krijgt het niet de officiële GoT stempel. Zo kan ik zelf een beetje aanklooien en komt er niet onnodig druk op de GoT admins.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/98GHiupSzB5JwKWjK9JWzB6fgSg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/P85HG8D1OvBs85cJuQJl0ga7.png?f=fotoalbum_large

Binnen 1 dag al op 20 aanmelding! Super dat het zo goed wordt opgepakt. Omdat we graag een volle grid willen gaan we de uitnodiging ook delen in andere communities zoals van content creators Sampsoid and Grizzle.

Voor mee informatie over het evenement, lees de Drivers Briefing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
Beltoni schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 09:15:
[...]

Binnen 1 dag al op 20 aanmelding! Super dat het zo goed wordt opgepakt. Omdat we graag een volle grid willen gaan we de uitnodiging ook delen in andere communities zoals van content creators Sampsoid and Grizzle.

Voor mee informatie over het evenement, lees de Drivers Briefing.
Jullie maken er mooi werk van! d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009

Niellie41

[object Object]

*Ziet de structuur van de briefing*
Afbeeldingslocatie: https://pics.me.me/thumb_leonardo-dicaprio-pointing-at-his-tv-71954891.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
Niellie41 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 10:03:
*Ziet de structuur van de briefing*
[Afbeelding]
Haha ja eerste keer dat ik een event op zet. Heb deze van IVRA gepakt maar vermoed dat zij hem dus ook ergens vandaan hebben :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Beltoni schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 12:41:
[...]

Haha ja eerste keer dat ik een event op zet. Heb deze van IVRA gepakt maar vermoed dat zij hem dus ook ergens vandaan hebben :D
Ja inderdaad. Ik heb een tijd met de voorganger van IVRA (toen nog DGFX) samen gewerkt. De man van DGFX had toen veel overgenomen.

Is ook geen probleem, maar wel grappig om te zien hoe veel invloed we met NEO hebben gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beltoni
Niellie41 schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 12:44:
[...]

Ja inderdaad. Ik heb een tijd met de voorganger van IVRA (toen nog DGFX) samen gewerkt. De man van DGFX had toen veel overgenomen.

Is ook geen probleem, maar wel grappig om te zien hoe veel invloed we met NEO hebben gehad.
Grappig! Ter compensatie mag je gratis deelnemen aan dit gratis event >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielless

Nielless

Hier beneden mijn in-game settings. Rechtsboven dus mijn maten ingevuld. kom uit op Fov 88.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nel7aktDDC-SmW951sBHLBhRfEk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hHIofhLwGk17RsnwfAQ1JMVg.png?f=fotoalbum_large

In-game ziet het er dan zo uit op triples. Zie zo dus niks van het dashboard.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kktYc7BGNEyyLKlmQ9OHN6QO06k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rYaLO3nFXEbXrbJvvjLmMAru.png?f=fotoalbum_large

Soort van POV. (zit wel iets hoger natuurlijk)
Buitenste schermen lijken groter op de foto, maar is 3x 27" (5760x1080 met nvidia surround)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XsehF0xpTLBBMbBE1AQRqka5VS0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iPob6lyntHb9TEsdcrFbNHT7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoesh
Nielless schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 15:31:
[...]

Hier beneden mijn in-game settings. Rechtsboven dus mijn maten ingevuld. kom uit op Fov 88.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Buitenste schermen lijken groter op de foto, maar is 3x 27" (5760x1080 met nvidia surround)
[Afbeelding]
Als de foto vanuit jou perspectief tijdens het rijden is genomen dan is het ook niet realistisch om je dashboard te zien. Je kunt wel wat zaken aanpassen maar of je dit een goed beeld gaat geven betwijfel ik, beste is om je monitoren op ooghoogte te zetten, of je rig omhoog.

Je kunt dit aanpassen in je black-box rechts onderin, je shift horizon moet je zo zetten dat de rode streep die je ziet op ooghoogte komt, met de driver height kun je de camera omhoog/omlaag zetten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Je zit te ver weg om een realistische FoV te gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielless

Nielless

Olaf van der Spek schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 17:04:
[...]

Je zit te ver weg om een realistische FoV te gebruiken..
Heb mn schermen nu dichterbij gezet (800mm) en mn fov aangepast naar 127. lijkt al beter te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
(jarig!)
Poging 1 van de Indy 500 helaas mislukt. Raakte in Ronde 124 helaas de muur uitkomen bocht 4 waarna de auto onbestuurbaar werd. Jammer, want ik maakte nog kans op de overwinning als het groen bleef. Met wat fuelsaven kun je 33/34 rondjes rijden en ik was de enige die in ronde 99 de pits op zocht. De rest allemaal eerder. Zometeen om 19.00 uur poging 2 :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Nielless schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 17:13:
[...]

Heb mn schermen nu dichterbij gezet (800mm) en mn fov aangepast naar 127. lijkt al beter te zijn.
Beste is al je stuurbase onder je middelste scherm komt te staan. Dan heb je beste POV en meest realistisch

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Blegh het gaat weer geweldig op Okayama in de GT3s... van 1700+ iRating ben ik nu naar 1400 gezakt dank een serie van dramatisch slechte races, waarbij mijn race eigenlijk in de eerste ronde al voorbij is. Het blijkt dat afremmen voor een ongeval behoorlijk slecht voor je iRating is aangezien iedereen achter je bij een gele vlag juist het gas helemaal vol intrapt... dat gaat niet goed aflopen. Ik denk dat ik maar wacht tot Monza aan de buurt is want Phillip Island en Okayama ga ik maar snel vergeten...

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
tazzman schreef op zondag 16 mei 2021 @ 13:04:
Blegh het gaat weer geweldig op Okayama in de GT3s... van 1700+ iRating ben ik nu naar 1400 gezakt dank een serie van dramatisch slechte races, waarbij mijn race eigenlijk in de eerste ronde al voorbij is. Het blijkt dat afremmen voor een ongeval behoorlijk slecht voor je iRating is aangezien iedereen achter je bij een gele vlag juist het gas helemaal vol intrapt... dat gaat niet goed aflopen. Ik denk dat ik maar wacht tot Monza aan de buurt is want Phillip Island en Okayama ga ik maar snel vergeten...
Je hebt niet eerder op Monza gereden denk ik. T1 is namelijk best een uitdaging.

Als je niet naar je iRating kijkt, heb je wel leuke races gehad? Als je geen sponsor contract hebt als pro simracer, zou ik me niet zo druk maken om een paar puntjes inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Beltoni schreef op zondag 16 mei 2021 @ 13:22:
[...]

Je hebt niet eerder op Monza gereden denk ik. T1 is namelijk best een uitdaging.
Ik heb zeer zeker wel op Monza gereden, ik heb zelf nooit hele grote problemen gehad met T1 maar ik doe het daar normaal ook wel rustig aan.
Als je niet naar je iRating kijkt, heb je wel leuke races gehad? Als je geen sponsor contract hebt als pro simracer, zou ik me niet zo druk maken om een paar puntjes inleveren.
Tja wat is leuk... achteraan sukkelen omdat je de helft van de race in de pit gestaan hebt met schade, of een grote acthterstand hebben omdat je omgetikt ben op een punt waar je gewoon erg lastig kan omdraaien (dus een 6 punts draai moeten maken ofzo)... om dan maar de rest van de 40 minuten te zitten hotlappen in je eentje .. dan ga ik wel bedenken of ik mijn vrije avond niet beter had kunnen besteden.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

tazzman schreef op zondag 16 mei 2021 @ 14:39:
of een grote acthterstand hebben omdat je omgetikt ben op een punt waar je gewoon erg lastig kan omdraaien (dus een 6 punts draai moeten maken ofzo)...
TC uit en ff kort vol t gas erop, gaat een stuk sneller ;)

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
tazzman schreef op zondag 16 mei 2021 @ 14:39:

[...]

Tja wat is leuk... achteraan sukkelen omdat je de helft van de race in de pit gestaan hebt met schade, of een grote acthterstand hebben omdat je omgetikt ben op een punt waar je gewoon erg lastig kan omdraaien (dus een 6 punts draai moeten maken ofzo)... om dan maar de rest van de 40 minuten te zitten hotlappen in je eentje .. dan ga ik wel bedenken of ik mijn vrije avond niet beter had kunnen besteden.
Dat is dus precies het tegenovergestelde van wat ik bedoel.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
(jarig!)
Vanmiddag nog maar een derde poging gedaan om de Indy 500 te rijden nadat ik bij mijn vorige 2 pogingen de finish niet had gehaald. En zowaar 2de geworden! *O* *O*

https://members.iracing.c...do?&subsessionid=38813429

Eerste gedeelte van de race een beetje in de achterhoede gebleven en maar vooral proberen fuel te sparen voor als we eindelijk een lange run zouden hebben. Engine mode op 5, zo dicht mogelijk op de bumper bij degene voor je en uitkijken dat je niet ingehaald wordt. Zodra je dan clean air hebt omdat de rest een pitstop moet maken engine mode terug op 1 en volgas met dat ding. In het begin veel wrecks maar als het dan lang groen gaat is het zalig om te doen! :)

Toen we eindelijk een lange green flag run kregen met pitstops pakte het fuelsaven ook perfect uit. Samen met nog iemand voor me konden we echt een paar rondes langer doorrijden dan de rest. Net voor ik mijn volgende stop wou gaan maken en bijna iedereen dan al naar binnen was geweest kwam er een caution. Pit in, rij eruit, en tot mijn verbazing lig ik opeens tweede met nog 70 rondes te gaan. Daarna eigenlijk constant op een 2de/3de plaats blijven rijden in de hoop dat we in het slot van de wedstijd nog P1 kunnen pakken, maar door verkeer en 2 cautions op het einde van de race mislukte dat plannetje. maar P2 ben ik superblij mee na 3 uur racen! :9

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat je zou kunnen proberen is je camera hoek iets naar beneden te kantelen. Dat doe je door gewoon even in een test drive sessie of een practice sessie te springen dus in de auto om te rijden... dan gewoon even de auto een minuutje ofzo in de pits laten staan. Dan op Esc drukken en de replay view op Cockpit zetten.

Dan met CTRL-F12 (of CTRL-SHIFT-F12 maar volgens mij was het gewoon zonder Shift) dan je camera menu op te roepen. Nu is er onderin een optie om de camera instellingen per auto te bewaren, die wil je dus aanklikken en dan boven in kan je je Y/X/Z-assen etc bijstellen. Met een combinatie van iets kantelen en wellicht je camera positie iets naar beneden zetten zou je je dashboard wellicht kunnen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-09 22:34
Over camera settings gesproken, ik heb regelmatig dat de camera settings (FOV/Horizon/Hight) van de auto spontaan veranderen. Dan lijken de settings wel overgenomen te zijn van een andere auto. Ik heb uiteraard Custom settings aangevinkt bij de auto.

Zijn er mensen die dit probleem herkennen toevallig?

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
wolverine3141 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:17:
Over camera settings gesproken, ik heb regelmatig dat de camera settings (FOV/Horizon/Hight) van de auto spontaan veranderen. Dan lijken de settings wel overgenomen te zijn van een andere auto. Ik heb uiteraard Custom settings aangevinkt bij de auto.

Zijn er mensen die dit probleem herkennen toevallig?
Camera settings worden niet per auto opgeslagen, dit zijn main settings. Alleen de configuratie van ffb & button mappings kun je per auto opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

JPM85 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 11:51:
[...]

Camera settings worden niet per auto opgeslagen, dit zijn main settings. Alleen de configuratie van ffb & button mappings kun je per auto opslaan.
Wat doet de optie "Save Car" (onderaan rechts) dan?

Afbeeldingslocatie: https://driver61.com/wp-content/uploads/2020/10/Screen-Shot-2020-10-14-at-3.13.06-PM.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
tazzman schreef op maandag 17 mei 2021 @ 12:39:
[...]

Wat doet de optie "Save Car" (onderaan rechts) dan?

[Afbeelding]
Niet een optie om je cockpit view in race scherm per auto op te slaan.
Track saving and loading
At any time you can hit save track or save car to write your edited cameras out to disk. The cameras are located in ‘[My Documents]\iRacing\cameras\tracks[track name]’ or ‘[My Documents]\iRacing\cameras\cars[car name]’ respectively. These files are your local copy of the camera files and do not affect the internal camera files already stored with the tracks and cars. You can save multiple camera sets, and load them back up using the load track and load car buttons. From here you can also load the default camera sets.
There are some restrictions on the camera system:
Cockpit – Cockpit is a non-editable camera, you cannot make changes, and it is not saved to disk.
Car Cameras – Nose, Gearbox, Roll Bar, F Susp, and R Susp are all on car cameras and will be saved to the car camera file for each car loaded in the sim. Everything else is a track camera and saved to the track camera file. There can only be one car camera in each oncar group.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:48

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
JPM85 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 12:56:
[...]

Niet een optie om je cockpit view in race scherm per auto op te slaan.

[...]
Ik gebruik dat wel per auto… Werkt prima.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
JoepW schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:10:
[...]

Ik gebruik dat wel per auto… Werkt prima.
Ook de hoogte? want die reset bij mij altijd (is namelijk de enige die ik wel eens aanpas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
JPM85 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:19:
[...]

Ook de hoogte? want die reset bij mij altijd (is namelijk de enige die ik wel eens aanpas)
Dat werkt hier ook prima. Voor verschillende auto's aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Dan ga ik toch eens kijken, want als ik in de blackbox mijn rijhoogte aanpas naar -1,5 en dit opsla via camera controls, dan staat hij voor bijv. de volgende auto waar ik mee rij ook op -1,5.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
JPM85 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 13:38:
Dan ga ik toch eens kijken, want als ik in de blackbox mijn rijhoogte aanpas naar -1,5 en dit opsla via camera controls, dan staat hij voor bijv. de volgende auto waar ik mee rij ook op -1,5.
Hier met CTRL F12 en dan de juiste hoogte/afstand aanpassen, "save car".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Simbob schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:10:
[...]

Hier met CTRL F12 en dan de juiste hoogte/afstand aanpassen, "save car".
Dus als ik het goed begrijp zijn de in-car adjustments direct voor alle andere auto's? Behalve als ik bovenstaande methode gebruik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
wolverine3141 schreef op maandag 17 mei 2021 @ 14:46:
[...]

Dus als ik het goed begrijp zijn de in-car adjustments direct voor alle andere auto's? Behalve als ik bovenstaande methode gebruik?
Dat is hoe ik het aanpas en voor mij werkt het. Andere manieren ken ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Oke, ik heb het nog eens getest. Ook met CTRL F12 en save car worden de settings (horizon/hight/fov) meegenomen naar andere auto's. :(

Met name de hoogte verander ik vaak. In een openwheel heb ik +1 en in een gt vaak -1.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
@JPM85 & @wolverine3141

IN-CAR

De in-car wijzigingen corrigeren feitelijk 'jouw' lengte van zitting stoel tot ogen. iRacing gaat namelijk uit van een gemiddelde lengte van een rijder. En zuiver op de leer als iRacing is: als je deze waarde wijzigt geldt dat voor alle auto's, want jouw lengte wijzigt niet als je in een andere auto stapt 8)

CAM-TOOL

De Cam-tool is van origine niet ontwikkelt om de zit-positie te veranderen, maar om mooiere opnames te maken. Maar aangezien het wel de mogelijkheid biedt heeft iRacing besloten om de voor de X-, Y- en Z-as beperkingen op te leggen aan de zitpositie (cockpit-cam) correcties. Dit om te voorkomen dat mensen een nose-cam of roof-cam maken tbv het rijden.

Dus IN-CAR gebruik je eenmalig om de cockpit cam af te stemmen op jouw lengte en de CAM-TOOL gebruik je voor aanpassingen per auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Dat was toch de hele discussie gisteren?
Wolverine3141 vroeg hoe hij de FOV/Horizon/Height aan kan passen per auto, wat dus niet kan want dit kan je niet opslaan via de cam-tool (zoals mijn post ook beschrijft gisteren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
JoepW schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:25:
De in-car wijzigingen corrigeren feitelijk 'jouw' lengte van zitting stoel tot ogen. iRacing gaat namelijk uit van een gemiddelde lengte van een rijder. En zuiver op de leer als iRacing is: als je deze waarde wijzigt geldt dat voor alle auto's, want jouw lengte wijzigt niet als je in een andere auto stapt 8)
True, maar een autostoel kun je toch wat hoger zetten? Zouden ze dat ook niet bij Yuki Tsunoda doen? ;)
Ik vind die linker spijlen bij de GT auto's altijd zo in de weg zitten. Als ik dan de hoogte iets omlaag zet heb ik iets meer zicht.

[ Voor 11% gewijzigd door wolverine3141 op 18-05-2021 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Iets heel anders, gisteren had ik iets geks. Ik heb een monitor swap gedaan en kreeg een onverwacht (postitief) effect.

Voorheen: Panasonic Plasma TV 42" 1080p 60hz hdmi
vastgezet en max steady fps op 1920x1080: 120 (hoger geeft soms stuttering en framedrops)

Nu: Asus monitor 27" 1440p 144hz hdmi
vastgezet fps op 2560x1440: 144 (zelfs >200 als ik m op unlimited zette)

Dus hogere resolutie en meer fps. Ik snap niet hoe dit kan. Lijkt wel alsof het systeem dus meer moeite had met de plasma tv. :s Zou dat kunnen?

Verdere hardware is hetzelfde gebleven:
HP Zbook Studio G7
CPU: Nvidia Quadro RTX 3000 Max-Q 6Gb
GPU: Intel Core i7 10850H - 6 cores (12 threads) clock max gezet op 3,6Ghz ivm warmte
RAM: 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
wolverine3141 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:07:
[...]

True, maar een autostoel kun je toch wat hoger zetten? Zouden ze dat ook niet bij Yuki Tsunoda doen? ;)
Ik vind die linker spijlen bij de GT auto's altijd zo in de weg zitten. Als ik dan de hoogte iets omlaag zet heb ik iets meer zicht.
Racestoelen zijn fixed in de auto hoor, dus bij Yuki gebeurt dat idd eenmalig 8)
Ja je stoelhoogte instellen per auto doe je dus in de cam-tool ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
JPM85 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 10:50:
Dat was toch de hele discussie gisteren?
Wolverine3141 vroeg hoe hij de FOV/Horizon/Height aan kan passen per auto, wat dus niet kan want dit kan je niet opslaan via de cam-tool (zoals mijn post ook beschrijft gisteren).
Sorry hoor dat ik het in andere woorden duidelijk probeer te maken. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
JoepW schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:39:
[...]

Sorry hoor dat ik het in andere woorden duidelijk probeer te maken. 8)7
Prima om dit zo uit te leggen, ook geen aanval of wat dan ook. Maar mijn uitleg gisteren naar Wolverine was dat wat hij wil bereiken niet gaat via de cam tool & save car optie. Daarop werd ik door een aantal tegen gesproken.

Daarom van mij de vraag wat jouw uitleg anders maakt dan mijn quote van de iRacing FAQ, waarin al stond dat de cockpit view gelimiteerd is in de camera tool, wat dus de hele discussie van gisteren onnodig maakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Is het mogelijk om een knop te binden met een specifieke camera? Ik doel dan met name op de standaard camera's als Cockpit, Far Chase, Chopper, Blimp en TV1.

Ik heb een Stream Deck gekocht en wil een pagina maken voor replay controls.

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• patricks8
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:45
Vanavond eindelijk weer eens mee kunnen doen. Was wel erg rustig helaas. 2e race uit de pits gestart omdat vriendin binnen kwam en met een dilemma zat en er even over wou praten. Dus geen volledige aandacht bij de start leek het mij verstandiger om voor iedereen veilig te starten vanuit de pits.

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:28
Het was inderdaad TE rustig terwijl het een super leuke en populaire serie is. Ontzettende leuke races gehad

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:34
ZFLaSH schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 22:48:
Het was inderdaad TE rustig terwijl het een super leuke en populaire serie is. Ontzettende leuke races gehad
Hier net zo. Kon met met stuur tussen de tanden aanhaken in de draft bij de snellere mannen. Weer veel geleerd vanavond. Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elknic
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-09 08:00
Gisteravond de eerste keer de SFX gebruikt. Even wennen aan de feedback, moet nog wat tunen. Werd er icm met VR een beetje wagenziek van :)

Tweede race had ik stop and go vanwege speeding in de pitstraat. Die heb ik genegeerd, het was nog leuk racen achteraan :)

(My iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:28
elknic schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 07:38:
Gisteravond de eerste keer de SFX gebruikt. Even wennen aan de feedback, moet nog wat tunen. Werd er icm met VR een beetje wagenziek van :)

Tweede race had ik stop and go vanwege speeding in de pitstraat. Die heb ik genegeerd, het was nog leuk racen achteraan :)
Oh echt? Dat is wel een gave Setup. Hans Smeekens heeft meen ik ook zo'n setup incl. VR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-06 10:51
Hoe gaat jullie VRS deze week? Ik heb gisteren echt wel een goede en toffe race gehad. Eerder deze week wel een paar mindere ook. 😂 iemand die er niet tegen kon dat hij Black Flag kreeg “door mij”.

Live op Twitch . Mijn YouTube Kanaal iRacing Profiel

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

24H SERIES heeft dit weekend een paar iRacing banners langs de baan op de Hockenheimring. Daarnaast hebben alle auto’s ook een VCO sticker op de zijkant.

Heel gaaf om te zien want hier heb ik aan meegewerkt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C7noYM4MhP91QWLaFzx1M0ZUQTU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Z6vOU4PM3N6UpWij0Sogv2nF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door Niellie41 op 22-05-2021 12:37 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:22

Hoogie2004

Whohooooo

Zo, dat was leuk vanavond. Ik had even tijd, en tien minuten geoefend en een veilige setup geknutseld in de Renault 3.5 op Monza :+

Race in de 2e split, kwalificatie was redelijk. 7e startplek. De start was het eerste heikel punt, deze auto heeft launch control achtig iets, en laat ik dat nou niet hebben geoefend 8)

Gelukkig ging de start redelijk en behield ik mijn plek. Later gingen er nog wat man rechtdoor en lag ik 5e. Hierna werd ik ingehaald door een snellere rijder, maar toen ik 4 rondjes later wat beter in mijn ritme zat, heb ik hem weer bijgehaald en ingehaald. Een uitvaller tussendoor zorgde dat dit ging om de 4e plek.

Daarna een saai stuk, waar ik sneller was als alles achter me, en ongeveer even snel als de mensen direct voor me, maar 10 seconden dicht rijden was geen doen. Toen een foutje in de eerste chicane, waardoor de gasten achter me weer op mijn staart zaten. Gelukkig reed ik ane weer weg met 1.5 seconde per ronde, en wonder boven wonder knallen. 2 en 3 elkaar van de baan. Een gast valt uit, die ander heeft wonder boven wonder geen schade en kan door.

Hierna de laatste 5 rondjes op zijn bumper gezeten, maar ik kwam er niet voorbij, tot de laatste bocht. Een briljante chicane en mijn laatste DRS (ik kwam halverwege de race erachter dat dat ding DR'S heeft) bracht me op de bumper en hij hield niet de binnenkant, wat me een gaatje gaf.ik ging ervoor en het lukte!

Eindelijk weer eens een podium en dat na een heerlijke race waarin super fair werd gereden. Een welverdiende 2e plaats al zeg ik het zelf :) :)

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jirure1984
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 11:26
Kan niks vinden wat mij probleem oplost.

Speel nu een week. Wil net een nieuwe auto downloaden waarop ik de error kreeg:

STATUS error
httpStreamTCP::sreadAtMost: socket read.

Het enige wat ik kon vinden was het spel uninstallen etc.

Gedaan. Alleen krijg ik de melding nu ook bij de required updates ( het gaat fout bij tracks_2021.04.09.01.pkg). Kortom ik kan het spel niet meer spelen.

uninstallen icm opnieuw opstarten, windows updates ben ik mee bij. Maar ik kom dus geen stap verder.

Iemand nog een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Jirure1984 schreef op zondag 23 mei 2021 @ 12:33:
Kan niks vinden wat mij probleem oplost.

Speel nu een week. Wil net een nieuwe auto downloaden waarop ik de error kreeg:

STATUS error
httpStreamTCP::sreadAtMost: socket read.

Het enige wat ik kon vinden was het spel uninstallen etc.

Gedaan. Alleen krijg ik de melding nu ook bij de required updates ( het gaat fout bij tracks_2021.04.09.01.pkg). Kortom ik kan het spel niet meer spelen.

uninstallen icm opnieuw opstarten, windows updates ben ik mee bij. Maar ik kom dus geen stap verder.

Iemand nog een tip?
Heeft te maken met de internetconnectie. Zit je draadloos? Probeer modem even te resetten. Driver update voor netwerkkaart?
Pagina: 1 ... 392 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies