iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 391 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23-09 09:26
Timbox88 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 10:19:
[...]

Dat laatste is helemaal waar hoor! Maar het viel me gewoon op dat er zo'n groot verschil zit tussen verschillende vids die ik heb bekeken. Dat vond ik zo gek!
Dit zal ook bij de eindgebruiker liggen. Net zoals natuurlijk zoveel games kan je bij iRacing veel grafische instellingen kiezen.

Ikzelf rij bijvoorbeeld zonder actieve spiegels, want dit vreet fps. Daarnaast boeien mij de wolken en publiek niet zo heel veel, dus staat uit en of op low. Wat ik wel belangrijk vind is het hoge detail van de track (inclusief herkenbaarheid van de tribunes en objecten), de auto’s en baan zelf.

Andersom zie je ook veel mensen rijden zonder deze baan details, simpelweg omdat ze een minder krachtige pc hebben of dat ze ervoor kiezen de game op een fixed fps te willen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 17-06 12:11
En hoe zit het voor beginnende racers in iRacer? Krijg je je auto dan een beetje probleemloos een ronde door? Of ga je er uberhaupt veel effort in moeten steken om een normale ronde te kunnen rijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-08 12:56
Timbox88 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 10:48:
En hoe zit het voor beginnende racers in iRacer? Krijg je je auto dan een beetje probleemloos een ronde door? Of ga je er uberhaupt veel effort in moeten steken om een normale ronde te kunnen rijden?
Ik denk dat dit een beetje ligt aan de ervaring die je hebt. Volledig nieuw in simracen, dan wordt het misschien wat lastiger, maar rustig opbouwen is iets wat je altijd zal moeten doen. Schaam je vooral niet om met de ideal racing line te rijden in den beginne, zet hem na een goed aantal rondes uit en je zal uiteindelijk merken dat andere lijnen/rempunten je meer tijd brengen dan de "ideal racing line".

Als ik het vergelijk met de ervaring die ik vooraf had met ACC (3 maanden) is de feel wel wat anders, gras raken is in iRacing bijv wel einde oefening in vergelijking met ACC :+

Meest lastige is denk ik het ontwijken en anticiperen op de andere rookies ingame 7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

JPM85 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 22:42:
[...]

Dat is wel een beetje veel, was immers budget van 100€ per maand (periode +/- 39 weken)

Ik denk dat ik na een goed jaar iRacing op ongeveer 650€ aan content zit
Heb het even geteld, ik ben in April 2020 begonnen en heb tot nu toe 422 Euro uitgegeven. Dat is inclusief abonnement wat nog doorloopt tot Januari 2022.

Dat is exclusief enige hardware trouwens. Die kosten durf ik niet na te tellen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
Rossi46 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 10:34:
[...]

Eigenlijk zie je daar het directe gevolg van het feit dat iRacing een game is die constant een updates krijgt, in tegenstelling tot een reguliere game die na verloop van tijd niet meer wordt ondersteund en een opvolger krijgt.

Het nadeel hiervan is dat je ook vast zit aan 'legacy' codering. Het is binnen iRacing bijvoorbeeld niet mogelijk om met meer dan 6 verschillende auto's op een track te rijden...
Ik meen toch echt dat we bij de 24h van de Nurburgring met 7 auto's waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:21
ZFLaSH schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:04:
[...]

Ik meen toch echt dat we bij de 24h van de Nurburgring met 7 auto's waren.
Van wat ik begreep kunnen meer auto's in de basis wel, maar zorgt dat voor issues bij met name gebruikers met minder zware systemen. Maar vraag me er ook het fijne niet precies van, dat kunnen anderen hier veel beter uitleggen ;)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS19
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:24
In officiële series en hosted is de max 7 verschillende auto's. In AI zit er geen beperking op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Rossi46 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 12:15:
[...]

Van wat ik begreep kunnen meer auto's in de basis wel, maar zorgt dat voor issues bij met name gebruikers met minder zware systemen. Maar vraag me er ook het fijne niet precies van, dat kunnen anderen hier veel beter uitleggen ;)
Relevante staff post: https://members.iracing.c.../25/3516539.page#11094706

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EG Mike
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-04 16:03
Timbox88 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 10:48:
De rookie series bevatten precies de wagens die erg vergevingsgezind zijn. De Mazda is ook erg traag vergeleken met een GT3 wagen bijvoorbeeld. Dat maakt het besturen makkelijk(er), maar zeker niet minder moeilijk om er bloedsnel mee te worden. Je kunt waarschijnlijk na een minuut of 15 een normale ronde afleggen. Na een uur heb je twee seconden van je tijd af gereden, na een hele avond nog een seconde en daarna ga je vanzelf je racelijn optimaliseren. (En daarna ga je je eerste race in en ben je alles spontaan vergeten :') )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:39

Niellie41

[object Object]

Nieuwe patch deze middag.
iRACING UI: (5.13.03-2021-s2)

Registration

- Fixed an issue with registering for an event where the Register button would appear to be re-enabled for several seconds (and could appear to some as a registration failure) while the registration process was actively completing. This occurred for users who had their confirmation dialog bypass enabled.

Current Series

- Fixed an issue when creating a Hosted Session from a Series Schedule did not maintain the correct car classes or amount of drivers and was incorrectly displaying the length for an Open Practice Session.

Team Racing

- A Back button has been added to the Team Registration window which returns a user back to the Series window.

- The "Watch" option has been removed from the Team Registration window.

- Fixed an issue where the Register button was not being correctly disabled for users attempting to register their team for an Open Practice Team Session that was full.

AI Racing

- AI Drivers in Opponent Rosters are now editable using the upgraded Paint Shop with the 3D Model Viewer!

- Fixed an issue with Opponent Rosters where newly added AI Drivers could be assigned the same driver number as an existing AI driver.

- Fixed an issue with outputting AI results after a Race if the Opponent Roster had duplicate names or numbers.

Hosted Racing

- Fixed an issue where creating a Hosted Session from the Season Schedule window was incorrectly setting the duration of the Practice to 20 minutes instead of a full hour.
- - Fixed an additional issue with these Hosted Sessions when attempting to add additional hours was also only adding time in 20 minute increments instead of the full hour.

League Racing

- Fixed an issue where users were unable to launch Test Drive sessions from Pending League Sessions.

Paint Shop

- Fixed an issue where improper colors could be used with fixed paint schemes for some vehicles.

MEMBERSITE:

Hosted Racing

- Fixed an issue where an error message was being displayed when trying to schedule a Hosted Session using car classes.

SIMULATION:

Connectivity

- Fixed an issue that could crash the Simulation for multiple users under certain conditions.
- - This was mostly observed during serious high-speed collision events involving one or more Dallara IR18's, but could also occur with other vehicles. It would appear to others as though the server had dumped several users all at once, when in fact their Simulations had crashed.

Race Control

- Fixed an issue where a missed start delay could not account for the pit lane's exit time from the pit lane end to the merge point being potentially different from the race line's path.
- - Typically this is not an issue, but at a track like Circuit de Spa-Francorchamps - Grand Prix Pits where the pit exit cuts the inside of a hairpin on a 90 meters shorter path, a missed start car would be released 4-6 seconds too early.

CARS:

Dirt Late Model

- (ALL) - Opponent car parameters have been updated to improve stability and correlation to the player car.

Dirt Midget

- Tire parameters have been updated, construction has been made stiffer, and tread pattern has been updated.

- Opponent car wheel spring rates and ride heights now have a better correlation.

- iRacing setups have been updated.

NASCAR Chevrolet Monte Carlo - 1987

- The New Damage Model has been re-enabled for this vehicle!

NASCAR Ford Thunderbird - 1987

- The New Damage Model has been re-enabled for this vehicle!

TRACKS:

Darlington Raceway

- Track surface parameters have been updated.

- Some advertisements and signs have been updated.

- Some additional SAFER foam has been added.

- Fixed a lighting issue with some glass in the tower at Turn 3.

Texas Motor Speedway

- (Legends Oval) - Pace speed has been reduced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
EG Mike schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 13:01:
[...]

De rookie series bevatten precies de wagens die erg vergevingsgezind zijn. De Mazda is ook erg traag vergeleken met een GT3 wagen bijvoorbeeld. Dat maakt het besturen makkelijk(er), maar zeker niet minder moeilijk om er bloedsnel mee te worden. Je kunt waarschijnlijk na een minuut of 15 een normale ronde afleggen. Na een uur heb je twee seconden van je tijd af gereden, na een hele avond nog een seconde en daarna ga je vanzelf je racelijn optimaliseren. (En daarna ga je je eerste race in en ben je alles spontaan vergeten :') )
Hahaha, precies zoals een sim hoort te zijn! Love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Oké, ik kan me zo voorstellen dat dit misschien een hele rare vraag is, maar heb de game nu geïnstalleerd, mijn controls ingesteld met die wizard en wilde nu een 'test drive' doen.

Maar, elke keer als ik in de pitstraat sta verschijnen er rode letters in het scherm:

'Press and hold Escape to reset and get out or Reset to reset'

De auto rijdt dan niet, ik kom gewoon niet weg. Een enkele keer rijdt hij wel, maar stopt hij in de eerste bocht en krijg ik dezelfde melding. Ik kan dan dus niks doen...

Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
Timbox88 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 20:04:
Oké, ik kan me zo voorstellen dat dit misschien een hele rare vraag is, maar heb de game nu geïnstalleerd, mijn controls ingesteld met die wizard en wilde nu een 'test drive' doen.

Maar, elke keer als ik in de pitstraat sta verschijnen er rode letters in het scherm:

'Press and hold Escape to reset and get out or Reset to reset'

De auto rijdt dan niet, ik kom gewoon niet weg. Een enkele keer rijdt hij wel, maar stopt hij in de eerste bocht en krijg ik dezelfde melding. Ik kan dan dus niks doen...

Wat doe ik verkeerd?
Die melding komt altijd in beeld zodra je stil staat, dit is niet gek.

Het lijkt alsof je misschien geen anti-stall clutch aan hebt staan waardoor je auto afslaat in de pit/eerste bocht. Onder opties kun je dit aanzetten, of zelf netjes met koppeling wegrijden. De meesten rijden met anti-stall of auto-blip afhankelijk van de auto.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Swoesh schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 20:08:
[...]

Die melding komt altijd in beeld zodra je stil staat, dit is niet gek.

Het lijkt alsof je misschien geen anti-stall clutch aan hebt staan waardoor je auto afslaat in de pit/eerste bocht. Onder opties kun je dit aanzetten, of zelf netjes met koppeling wegrijden. De meesten rijden met anti-stall of auto-blip afhankelijk van de auto.
Ah, dan zal ik daar straks eens kijken! Want de auto rijdt inderdaad niet haha!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Misschien komt de nieuwe Porsche Cup auto (992 model) volgend jaar naar iRacing.
Marius Golombeck, the Program Manager of eSports Racing at Porsche, also hinted at the likelihood that the next-generation Porsche Cup Car, the 992, would be making its way onto iRacing in 2022.

“Unfortunately, we have to prioritize things,”Golombeck said, while standing between the 911 GT3 R and the new 911 Cup Car. “iRacing is working on a lot of interesting cars and tracks. I’m glad we announced the GT3 R today. We’ll have to see for next year, there’s a reason we have the car here.”

“It’s our brand-new car for Porsche and customer racing, we’ll have to look at 2022, unfortunately. For the qualifying [set to take place later this year] we’ll stick with the old horse, the 991, which has been duly tested for the last few years.”
https://racer.com/2021/05...upercup-for-third-season/

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• eeeeeee
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 25-07-2024
Twee weken terug iRacing gekocht, vandaag de eerste race gereden. Wou het al eerder doen, maar ik had zoveel moeite met Oran Park dat ik liever wachtte op een circuit dat mij wat beter ligt (snelste ronde in practice was 1:16.7, maar consistentie was ver te zoeken).

Man, wat is dit een gaaf spel.

Practice ging redelijk goed, geen incidents en toch flink wat paarse sectors + laps gezet. Quali ook goed (2e bocht met koude banden in de Mazda is een absoluut drama), 3e tijd neergezet. Op YouTube wordt geadviseerd om vanuit de pitlane te starten, maar dat lijkt me nogal saai en met alle practice die ik in de laatste 2 weken had is achter het veld aanrijden + snelle laps zetten niet heel spannend. Dus we starten vanaf P3. Als er een drama is in de eerste bocht, so be it.

Ik weet dat wielspin bij de start een dingetje is, en verloor gelijk p3 bij de start. Eerste bocht ruim aan de buitenkant genomen, weer iemand erlangs, met koude banden bocht 2, weer iemand erlangs. Hij wou me er nog langslaten (liet de deur open voor een dive bomb) maar ik ging wijselijk niet op de uitnodiging in - dit keer. Volgende paar laps gingen prima, kwam steeds dichter bij de voorliggers en kon ze wat onder druk zetten - uiteindelijk was ik duidelijk sneller op de back straight en ging wel voor de dive bomb - maar daar zat die ander op te wachten en ik werd niet geramd in de zijkant toen ik in de gravel terechtkwam. Kon snel veilig rejoinen, maar gaf teveel gas en spinde, dus moest nu een aantal voorlaten, in totaal 14s kwijtgeraakt. VR headset maakt het wel echt makkelijk om goed om je heen te kijken of de kust veilig is.

Daarna waren de zenuwen flink afgekoeld, rustig de race afgemaakt. Was nog een backmarker die onder blue flags ging racen op de main straight, ik koos een rare lijn waar je vroeg moet remmen, hij blokkeerde mij maar vergat te remmen en had geen tijd meer om te remmen noch te sturen en met een enorme klap verliet hij de sessie. Uiteindelijk toch nog P5 gefinisht, nu al zin in de volgende keer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

NASCAR introduceert vandaag de nieuwe auto voor 2022 en iRacing gaat er vanavond al mee racen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPM85
eeeeeee schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 20:52:
Twee weken terug iRacing gekocht, vandaag de eerste race gereden. Wou het al eerder doen, maar ik had zoveel moeite met Oran Park dat ik liever wachtte op een circuit dat mij wat beter ligt (snelste ronde in practice was 1:16.7, maar consistentie was ver te zoeken).

Practice ging redelijk goed, geen incidents en toch flink wat paarse sectors + laps gezet. Quali ook goed (2e bocht met koude banden in de Mazda is een absoluut drama), 3e tijd neergezet. Op YouTube wordt geadviseerd om vanuit de pitlane te starten, maar dat lijkt me nogal saai en met alle practice die ik in de laatste 2 weken had is achter het veld aanrijden + snelle laps zetten niet heel spannend. Dus we starten vanaf P3. Als er een drama is in de eerste bocht, so be it.

Ik weet dat wielspin bij de start een dingetje is, en verloor gelijk p3 bij de start. Eerste bocht ruim aan de buitenkant genomen, weer iemand erlangs, met koude banden bocht 2, weer iemand erlangs. Hij wou me er nog langslaten (liet de deur open voor een dive bomb) maar ik ging wijselijk niet op de uitnodiging in - dit keer. Volgende paar laps gingen prima, kwam steeds dichter bij de voorliggers en kon ze wat onder druk zetten - uiteindelijk was ik duidelijk sneller op de back straight en ging wel voor de dive bomb - maar daar zat die ander op te wachten en ik werd niet geramd in de zijkant toen ik in de gravel terechtkwam. Kon snel veilig rejoinen, maar gaf teveel gas en spinde, dus moest nu een aantal voorlaten, in totaal 14s kwijtgeraakt. VR headset maakt het wel echt makkelijk om goed om je heen te kijken of de kust veilig is.

Daarna waren de zenuwen flink afgekoeld, rustig de race afgemaakt. Was nog een backmarker die onder blue flags ging racen op de main straight, ik koos een rare lijn waar je vroeg moet remmen, hij blokkeerde mij maar vergat te remmen en had geen tijd meer om te remmen noch te sturen en met een enorme klap verliet hij de sessie. Uiteindelijk toch nog P5 gefinisht, nu al zin in de volgende keer.
Top dat je niet uit de pitlane gestart bent!
Je leert alleen racecraft ontwikkelen door te gaan racen met de mensen om je heen & helaas daar hoort zoals bij iedereen ook weleens een klapper bij. Door te gaan racen kom je ook sneller terecht in de splits waar je thuis hoort en zo te horen heb je voldoende snelheid door te oefenen om voorin mee te kunnen gaan doen.

Zelf een jaartje bezig nu en ik ben 1x uit de pitlane gestart omdat iRacing crashtte. Saaiste race ooit en pakte nog veel incs ook omdat de concentratie volledig verdwenen was. Racen met de mensen om je heen, op welke plek dan ook, zorgt ervoor dat je gefocussed blijft en maakt de races ook leuker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19:12
eeeeeee schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 20:52:

Eens met wat @JPM85 boven me zegt. Op b.v. Youtube en Reddit wordt vaak geadviseerd om de Rookie Races in de pitlane te starten en het rustig aan te doen, om maar geen incident points te pakken en zo snel mogelijk uit de Rookies te promoveren. Het probleem hiervan is dat je niet leert omgaan met anderen op de baan. Met name in de Mazda's, met voornamelijk mensen die net met iRacing beginnen, gebeuren er nog wel eens gekke dingen (zoals je al hebt ondervonden ;)) waar je op moet anticiperen. Dit zal in het begin nog wel eens misgaan en kan je inderdaad de nodige SR kosten, maar je leert er wel van, waardoor het je de volgende keer niet zo snel overkomt.
Stel, je start wel 4 races uit de pitlane en gaat zo snel mogelijk naar de D-klasse, dan leer je dus daar pas om echt te racen. Met snellere (b.v. Ferrari Fixed) of kwetsbaardere (b.v. Skippie) auto's wordt dat al een stuk lastiger en is alle ervaring uit de Mazda's mooi meegenomen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 13:12
Session30 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 11:09:
[...]

Eens met wat @JPM85 boven me zegt. Op b.v. Youtube en Reddit wordt vaak geadviseerd om de Rookie Races in de pitlane te starten en het rustig aan te doen, om maar geen incident points te pakken en zo snel mogelijk uit de Rookies te promoveren. Het probleem hiervan is dat je niet leert omgaan met anderen op de baan. Met name in de Mazda's, met voornamelijk mensen die net met iRacing beginnen, gebeuren er nog wel eens gekke dingen (zoals je al hebt ondervonden ;)) waar je op moet anticiperen. Dit zal in het begin nog wel eens misgaan en kan je inderdaad de nodige SR kosten, maar je leert er wel van, waardoor het je de volgende keer niet zo snel overkomt.
Stel, je start wel 4 races uit de pitlane en gaat zo snel mogelijk naar de D-klasse, dan leer je dus daar pas om echt te racen. Met snellere (b.v. Ferrari Fixed) of kwetsbaardere (b.v. Skippie) auto's wordt dat al een stuk lastiger en is alle ervaring uit de Mazda's mooi meegenomen.
Als niet-rookie kun je ook nog prima meerijden in de rookie-mx-5-cup. Het is vooral een kwestie om je iRating wat op te krikken zodat je in splits belandt waar mensen net iets meer ervaren zijn, de auto enigszins onder controle hebben en iets meer racecraft hebben. Dit waarborgt enigszins dat je safetyrating niet teveel deukjes door foutjes van anderen oploopt, en dus vooral door eigen foutjes. Dat vereist dus met name investeren in irating, niet perse safetyrating.
De rookie-cup wordt prima bezocht door mensen uit A- en B-class met iratings die ook behoorlijk kunnen oplopen. In zulke splits is het heerlijk racen. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• michielvh83
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 10-07 21:20
Goed om te weten voor nieuwe iRacing leden. Ik had dit zelf graag eerder geweten, achteraf:

Ik heb me te veel blind gestaard op mijn licentie, af en toe heb je pech en raak je in een situatie betrokken waar je zelf niet veel aan kunt doen, of ga je wel door eigen toedoen van de baan met negatieve gevolgen voor je safety rating. Ik ben daardoor teveel gaan richten op mijn licentie en de promotie naar een hogere licentie klasse met als resultaat dat ik daardoor (te) voorzichtig ging racen en minder snelle of iets wat roekeloze rijders maar niet ging aanvallen, met als resultaat dat ik liever voor een top 10 finish ging of zelfs gewoon de finish, niet wetende wat de andere rating precies inhield. Namelijk je iRating. iRating is een cijfers wat betaald hoe snel te bent t.o.v andere leden, je snoept als het ware iRating af van andere gebruikers (met een hogere of vergelijkbare rating) waar jij dan voor eindigt, of uiteraard werkt dat ook andersom. Bij mij als resultaat dat in nu in splits terrecht kom waar ik bijna altijd op de eerste startrij kwalificeer

Mijn tip zou dus zijn (in retrospectief), om gewoon lekker te racen, gecalculeerde risico's te nemen en accepteren dat je soms gewoon pech hebt of een foutje maakt. Ik zou me nu, achteraf meer richten op mijn snelheid en die steeds verbeteren en dat proberen dat om te zetten in mooier resultaten, die safety rating fluctueert nu een maal als je racet, en de promotie komt vanzelf als je consistent en resultaten rijd. Met als bijkomende voordeel is dat je racet met vergelijkbare leden qua snelheid, dat maakt het racen nog leuker.

[ Voor 6% gewijzigd door michielvh83 op 05-05-2021 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 12:13
michielvh83 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 12:46:
Goed om te weten voor nieuwe iRacing leden. Ik had dit zelf graag eerder geweten, achteraf:

Ik heb me te veel blind gestaard op mijn licentie, af en toe heb je pech en raak je in een situatie betrokken waar je zelf niet veel aan kunt doen, of ga je wel door eigen toedoen van de baan met negatieve gevolgen voor je safety rating. Ik ben daardoor teveel gaan richten op mijn licentie en de promotie naar een hogere licentie klasse met als resultaat dat ik daardoor (te) voorzichtig ging racen en minder snelle of iets wat roekeloze rijders maar niet ging aanvallen, met als resultaat dat ik liever voor een top 10 finish ging of zelfs gewoon de finish, niet wetende wat de andere rating precies inhield. Namelijk je iRating. iRating is een cijfers wat betaald hoe snel te bent t.o.v andere leden, je snoept als het ware iRating af van andere gebruikers (met een hogere of vergelijkbare rating) waar jij dan voor eindigt, of uiteraard werkt dat ook andersom. Bij mij als resultaat dat in nu in splits terrecht kom waar ik bijna altijd op de eerste startrij kwalificeer

Mijn tip zou dus zijn (in retrospectief), om gewoon lekker te racen, gecalculeerde risico's te nemen en accepteren dat je soms gewoon pech hebt of een foutje maakt. Ik zou me nu, achteraf meer richten op mijn snelheid en die steeds verbeteren en dat proberen dat om te zetten in mooier resultaten, die safety rating fluctueert nu een maal als je racet, en de promotie komt vanzelf als je consistent en resultaten rijd. Met als bijkomende voordeel is dat je racet met vergelijkbare leden qua snelheid, dat maakt het racen nog leuker.
Als je nu je beoogde licentie hebt klim je snel qua iRating aangezien je nu nog te laag wordt ingedeeld zoals je zelf aangeeft. Dus beland je vanzelf waar je hoort te zijn.

Het idee van het licentie systeem is dat je aanleert om gevaren te herkennen en risico's te vermijden. Uiteindelijk gaat het er om dat je zo goed mogelijk eindigt, dat gaat beter als je uit de problemen weet te blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvdS19
De next gen Nascar auto’s zijn vannacht uitgebracht.
YouTube: NASCAR Next Gen on iRacing // Available Now!

Ze hebben ook gelijk een best goede aanbieding voor nieuwe leden, $20,22 voor 1 jaar
https://members.iracing.c...otion_code=PR-2022NEXTGEN

[ Voor 82% gewijzigd door JvdS19 op 06-05-2021 03:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Heb nog een vraagje: had voor mijn accountgegevens andermans creditcard ingevuld (heb er zelf geen), maar nu is mijn accountnaam ook de naam van die creditcard. Kan ik dit ergens aanpassen haha?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 20:18
Timbox88 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 07:32:
Heb nog een vraagje: had voor mijn accountgegevens andermans creditcard ingevuld (heb er zelf geen), maar nu is mijn accountnaam ook de naam van die creditcard. Kan ik dit ergens aanpassen haha?
Je kan een mailtje sturen naar de support. Zij veranderen dat dan wel.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Hathie schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 07:49:
[...]

Je kan een mailtje sturen naar de support. Zij veranderen dat dan wel.
Thanks! Ik dacht dat ik het misschien zelf ergens kon doen (maar kon de optie niet vinden), maar dan doe ik het zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
JvdS19 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 03:14:
De next gen Nascar auto’s zijn vannacht uitgebracht.
YouTube: NASCAR Next Gen on iRacing // Available Now!

Ze hebben ook gelijk een best goede aanbieding voor nieuwe leden, $20,22 voor 1 jaar
Serieuze veranderingen trouwens! Dit is echt een enorme stap voor de NASCAR Cup Series. Althans, irl dan, in iRacing zullen niet alle eigenschappen worden overgenomen lijkt mij.

Wat ik even zo snel zag en hoorde tijdens de stream van de 'reveal':
  • Lagere en bredere auto die volledig symmetrische is (en daardoor ook één auto voor alle tracks, dus geen verschil meer tussen short track, speedway, super speedway en roadcourse).
  • Body verwaardigd uit 'composite material' i.p.v. metaal (wordt gezien als voordeel omdat het niet verbuigt met scherpe randen bij impact. Klopt wel, maar dit breekt wel veel sneller. Ik voorzie meer cautions door debris op de baan).
  • Versnellingsbak met 5 verzetten. Volgens mij ook een sequentiële bak i.p.v. het klassieke H-patroon.
  • Significant grotere velgen.
  • Centrale wielmoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:40

Phydomir

Dennis

Rossi46 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 08:59:
[...]

Serieuze veranderingen trouwens! Dit is echt een enorme stap voor de NASCAR Cup Series. Althans, irl dan, in iRacing zullen niet alle eigenschappen worden overgenomen lijkt mij.
Waarom niet? Juist de cup auto's zijn het parade paardje van iRacing. IRL veranderingen zitten vaak direct of binnen een week in de game.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Phydomir schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 09:46:
[...]

Waarom niet? Juist de cup auto's zijn het parade paardje van iRacing. IRL veranderingen zitten vaak direct of binnen een week in de game.
Omdat iRacing in de game volgens mij geen onderscheid maakte tussen de verschillende versies van de Cup cars t.b.v de verschillende soort tracks. Of doe ik iRacing tekort met deze gedachte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CUPCAKESENSE
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06-08 09:52
Het launch event was wel typisch een iRacing oval race.....
https://www.youtube.com/watch?v=mQHSM-4x-80

Wreck before green
Na 120 rondjes zag geen een auto er meer uit zonder deukjes.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Rossi46 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:37:
[...]

Omdat iRacing in de game volgens mij geen onderscheid maakte tussen de verschillende versies van de Cup cars t.b.v de verschillende soort tracks. Of doe ik iRacing tekort met deze gedachte?
Volgens mij zit er qua aerodynamica wel verschil in. Of het onderstel ook anders is durf ik niet te zeggen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
De Mustang aangeschaft.
Ik zag dat Daytona op 1 juni is _/-\o_ Zin in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Rossi46 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:37:
[...]

Er zitten geen verschillen tussen de merken, waar dit bij GT3, GT4 en GTE wel het geval is. Dit is ook de beste oplossing voor NASCAR (en V8 Supercars ook) omdat de auto's in het echt ook gelijk moeten zijn.

Er zitten zeker wel verschillen tussen de specs (en daarbij behorende aero en physics) als het gaat om type baan. Superspeedway configuratie is bijv. heel anders dan short track of een 1.5 mijls oval.

De '22 Cup auto's rijden duidelijk anders dan de huidige generatie, als ik de reacties op het forum mag geloven. Dat was ook wel te verwachten, want de '22 auto's zijn ook heel anders. Ik verwacht wel nog wat veranderingen voor en na 2022, omdat NASCAR ook steeds meer over de nieuwe auto leert.

[ Voor 25% gewijzigd door Niellie41 op 06-05-2021 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Phydomir schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:40:
[...]

Volgens mij zit er qua aerodynamica wel verschil in. Of het onderstel ook anders is durf ik niet te zeggen.
Over onderstel gesproken, de 2022 auto's krijgen ook volledig onafhankelijke wielophanging.

Eigenlijk wordt de 2022 Cup car veel meer een echte raceauto ;)

EDIT: enige minpunt is dat ik de 'kont' wel erg kort vind geworden. Het is bijna een hatchback. Zo hoort een stockcar er niet uit te zien imho.

[ Voor 15% gewijzigd door Rossi46 op 06-05-2021 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Rossi46 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:50:
[...]

Over onderstel gesproken, de 2022 auto's krijgen ook volledig onafhankelijke wielophanging.

Eigenlijk wordt de 2022 Cup car veel meer een echte raceauto ;)

EDIT: enige minpunt is dat ik de 'kont' wel erg kort vind geworden. Het is bijna een hatchback. Zo hoort een stockcar er niet uit te zien imho.
Dat vind ik juist een pluspunt. Het ziet er nu veel meer uit als een "echte" race auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knaffie
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-08-2021
Goedemiddag,

Met het oog op S3 wil ik mij gaan richten op de GTE's. ik ga de promotie maken naar license A dus heb ik straks de keuze uit de series welke mij aanspreken : GT Endurance Series, Imsa en European Sprint.

Ik rijd op het moment vooral GT3 met de Mercedes maar om meer variatie te hebben besloten aan GTE's te beginnen.

Nu vraag ik mij af welke auto het stabielste is en dan in het bijzonder met het aanremmen. ik heb 3 opties;

- Ferrari 488 GTE
- Corvette C8R GTE
- Porsche 911 RSR GTE

Kan iemand mij advies geven wat een interessante keuze is voor een "makkelijke auto" zoals ik nu bij de Mercedes ervaar ?

Dank jullie wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:16

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
knaffie schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:07:
Goedemiddag,

Met het oog op S3 wil ik mij gaan richten op de GTE's. ik ga de promotie maken naar license A dus heb ik straks de keuze uit de series welke mij aanspreken : GT Endurance Series, Imsa en European Sprint.

Ik rijd op het moment vooral GT3 met de Mercedes maar om meer variatie te hebben besloten aan GTE's te beginnen.

Nu vraag ik mij af welke auto het stabielste is en dan in het bijzonder met het aanremmen. ik heb 3 opties;

- Ferrari 488 GTE
- Corvette C8R GTE
- Porsche 911 RSR GTE

Kan iemand mij advies geven wat een interessante keuze is voor een "makkelijke auto" zoals ik nu bij de Mercedes ervaar ?

Dank jullie wel!
Ik mis de BMW M8 in je opsomming. Persoonlijk vind ik dat de makkelijkste GTE om te rijden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Doubleoz schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:14:
[...]

Ik mis de BMW M8 in je opsomming. Persoonlijk vind ik dat de makkelijkste GTE om te rijden.
+1

Denk ook dat de M8 het meest rijdt zoals de Mercedes GT3.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knaffie
Doubleoz schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:14:
[...]

Reden dat ik deze er niet bij gezet heb is dat deze net als de Ford GT in 2 series te gebruiken zijn waarbij de bovenstaande wel bij de 3 series toegelaten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
knaffie schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:07:
Goedemiddag,

- Ferrari 488 GTE
- Corvette C8R GTE
- Porsche 911 RSR GTE

Dank jullie wel!
Geen idee of het een criterium voor je is, maar persoonlijk vind ik de Corvette 'van binnen' voor geen meter klinken. Het oor wel ook wat, zeg-maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Zo, ik heb inmiddels mijn eerste uurtjes in iRacing zitten en snap nu wat jullie bedoelen hoor: inderdaad niet de mooiste game (verre van), maar jongens wat rijdt dit lekker. Heerlijk zeg, wat een gevoel van snelheid en dan rij ik nu nog maar in een tergend langzame mazda ;-)

Heb een aantal testritten gemaakt en rij nu foutloos mijn rondes. Wil dus vanavond eens de overstap maken naar een race. Nu zag ik dat je per event kunt kiezen voor een trial (niet voor ranking), een Time Trial (rank) en een echte race (ook rank, inclusief kwalificatie enzo). Lijkt mij het beste voor mij om dus even met die trials te beginnen, zodat ik kan wennen aan andere coureurs op de baan zonder me druk te hoeven maken om klasseringen of rankings.

Maar, ik zie bij events hele lange lijsten - waarvan vrijwel alles met een geel winkelwagentje dus die kan ik niet racen zolang ik niks aanschaf- maar hoe creëer ik overzichtelijkheid in deze lijst aan races? Hoe kan ik makkelijk zien waar ik kan meedoen, wat de opties zijn, etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knaffie
Rossi46 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:17:
[...]

Geen idee of het een criterium voor je is, maar persoonlijk vind ik de Corvette 'van binnen' voor geen meter klinken. Het oor wel ook wat, zeg-maar...
Dat is zeker belangrijk haha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Niellie41 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 10:41:
[...]

De '22 Cup auto's rijden duidelijk anders dan de huidige generatie, als ik de reacties op het forum mag geloven. Dat was ook wel te verwachten, want de '22 auto's zijn ook heel anders. Ik verwacht wel nog wat veranderingen voor en na 2022, omdat NASCAR ook steeds meer over de nieuwe auto leert.
Net een aantal ronden op Talladega gereden met de Next Gen Mustang, maar ik vind er geen gevoel in zitten. Ik moet in de Simucube het aantal Nm flink terugzetten in de Iracing settings wil ik iets in bocht voelen qua tegendruk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoesh
Timbox88 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:44:
Zo, ik heb inmiddels mijn eerste uurtjes in iRacing zitten en snap nu wat jullie bedoelen hoor: inderdaad niet de mooiste game (verre van), maar jongens wat rijdt dit lekker. Heerlijk zeg, wat een gevoel van snelheid en dan rij ik nu nog maar in een tergend langzame mazda ;-)

Heb een aantal testritten gemaakt en rij nu foutloos mijn rondes. Wil dus vanavond eens de overstap maken naar een race. Nu zag ik dat je per event kunt kiezen voor een trial (niet voor ranking), een Time Trial (rank) en een echte race (ook rank, inclusief kwalificatie enzo). Lijkt mij het beste voor mij om dus even met die trials te beginnen, zodat ik kan wennen aan andere coureurs op de baan zonder me druk te hoeven maken om klasseringen of rankings.

Maar, ik zie bij events hele lange lijsten - waarvan vrijwel alles met een geel winkelwagentje dus die kan ik niet racen zolang ik niks aanschaf- maar hoe creëer ik overzichtelijkheid in deze lijst aan races? Hoe kan ik makkelijk zien waar ik kan meedoen, wat de opties zijn, etc?
Je hebt races, practice en time trial, practice is als het ware een test drive maar dan met meerdere rijders, dit kun je gebruiken om inderdaad in verkeer te leren rijden. Time trial word niet heel veel gedaan zover ik weet, hierin moet je 5 (dacht ik) foutloze rondjes rijden en je gemiddelde tijd telt dan voor een ranking. Race is een kwalificatie van 8 minuten / 2 laps en daarna een race.

Gebruik je de website of de Beta UI? Voor de website weet ik het zo niet maar bij de Beta UI kun je het beste bij Go Racing > Up Next kijken en dan rechts bovenin een paar filters aanzetten dat spreekt redelijk voor zich.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Kan iemand verklaren waarom P11 en P12 zoveel ronden kunnen rijden op 1 tank op Le Mans tijdens de Endurance Cup van een uur? De rest heeft al een pitstop gemaakt zoals ik niet beter weet in deze serie.
Is dat een setup hack?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W1YFvhSIqBPrTIDhjSKItJesCKU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3d8SaFtKR2VImmaaXn6EQWjR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swoesh
Simbob schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:25:
Kan iemand verklaren waarom P11 en P12 zoveel ronden kunnen rijden op 1 tank op Le Mans tijdens de Endurance Cup van een uur? De rest heeft al een pitstop gemaakt zoals ik niet beter weet in deze serie.
Is dat een setup hack?

[Afbeelding]
Denk dat dit een bug is van je timing app, in de uitslag hebben ze duidelijk wel een pitstop gemaakt.

https://members.iracing.c...id=38662189&custid=604823

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-06 10:51
Die IMSA racen in een GT3 is toch echt drama he :D altijd wel ne Mongo die hem last minute er nog wilt tussen gooien..

Ik ga deze reeks volledig schrappen en nooit meer bekijken :D

Live op Twitch . Mijn YouTube Kanaal iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Swoesh schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 16:37:
[...]

Denk dat dit een bug is van je timing app, in de uitslag hebben ze duidelijk wel een pitstop gemaakt.

https://members.iracing.c...id=38662189&custid=604823
Ok thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Swoesh schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 15:07:
[...]

Je hebt races, practice en time trial, practice is als het ware een test drive maar dan met meerdere rijders, dit kun je gebruiken om inderdaad in verkeer te leren rijden. Time trial word niet heel veel gedaan zover ik weet, hierin moet je 5 (dacht ik) foutloze rondjes rijden en je gemiddelde tijd telt dan voor een ranking. Race is een kwalificatie van 8 minuten / 2 laps en daarna een race.

Gebruik je de website of de Beta UI? Voor de website weet ik het zo niet maar bij de Beta UI kun je het beste bij Go Racing > Up Next kijken en dan rechts bovenin een paar filters aanzetten dat spreekt redelijk voor zich.
Check, ik gebruikte de website, maar dan ga ik het eens via de UI proberen. Thanks man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
Timbox88 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 17:21:
[...]

Check, ik gebruikte de website, maar dan ga ik het eens via de UI proberen. Thanks man!
Ik zou de practice sessies joinen, dan leer je ook een beetje met verkeer om te gaan. Als je consistent rondjes kan rijden, gewoon lekker een race meepakken in de MX5.

Het is Rookie klasse en je mag fouten maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Beltoni schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 17:51:
[...]

Ik zou de practice sessies joinen, dan leer je ook een beetje met verkeer om te gaan. Als je consistent rondjes kan rijden, gewoon lekker een race meepakken in de MX5.

Het is Rookie klasse en je mag fouten maken!
Yes, thanks voor de tip! Precies dit ben ik nu aan het doen!

Wel lachen, zit nu in mijn eerste practice session en word in de tweede bocht vol geschept door een ander. Sta ik nu 8 minuten in de pits te wachten tot auto gerepareerd is hahaha!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swoesh
Timbox88 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 17:57:
[...]

Yes, thanks voor de tip! Precies dit ben ik nu aan het doen!

Wel lachen, zit nu in mijn eerste practice session en word in de tweede bocht vol geschept door een ander. Sta ik nu 8 minuten in de pits te wachten tot auto gerepareerd is hahaha!
In de practice sessie kun je als je uit je auto stapt gewoon een nieuwe auto nemen, je hoeft gelukkig niet 8 minuten te wachten.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
Je moet inderdaad even uit de auto stappen (escape) en request new car aanklikken boven in je scherm. Als je op de baan stilstaat met een kapotte auto en je drukt op escape krijg je automatisch een nieuwe auto, je hoeft in practice niet terug naar de pit te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Ah ja, dat had ik gezien inderdaad! Maar dacht, ik gebruik die minuten ff om dit berichtje te sturen, hahaha! Vond het wel geinig (voor nu ;-))

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:19
Timbox88 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 18:13:
Ah ja, dat had ik gezien inderdaad! Maar dacht, ik gebruik die minuten ff om dit berichtje te sturen, hahaha! Vond het wel geinig (voor nu ;-))
Geloof me, je gaat dit echt niet fun vinden bij een echte race 🤡

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinny
JvdS19 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 03:14:

Dat is idd een mooie aanbieding, net een anderhalf weekje te laat :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
refused81 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 18:18:
[...]

Geloof me, je gaat dit echt niet fun vinden bij een echte race 🤡
Hahaha, pretty sure of that! Maar met zo'n practice sessie (en eerste activiteit voor mij dus) is het wel prima!

ik ben nu vooral nog aan het wennen dat je sowieso alleen vanuit de cockpit kunt racen. Maar ben echt aan het genieten ook!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• refused81
Mijn advies (na zelf 4 mnd geleden begonnen met iracing).
Practice zolang tot je de baan kent en veilig kan rond draaien, dan lekker racen en zorgen dat je groeit in safety rating. Laat de kamikaze acties maar van je winnen. Je zal verrast zijn hoe hoog je kan eindigen....door uit de ellende te blijven.

Promo naar klasse d,c,b (ligt aan welke klasse je wilt gaan rijden) en focus dan alleen maar op je irating. Iets brutaler, meer verdedigen, en aanvallen waar mogelijk. En sneller en sneller gaan...

Uiteindelijk gaat het om de joy....

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
refused81 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 19:24:
Mijn advies (na zelf 4 mnd geleden begonnen met iracing).
Practice zolang tot je de baan kent en veilig kan rond draaien, dan lekker racen en zorgen dat je groeit in safety rating. Laat de kamikaze acties maar van je winnen. Je zal verrast zijn hoe hoog je kan eindigen....door uit de ellende te blijven.

Promo naar klasse d,c,b (ligt aan welke klasse je wilt gaan rijden) en focus dan alleen maar op je irating. Iets brutaler, meer verdedigen, en aanvallen waar mogelijk. En sneller en sneller gaan...

Uiteindelijk gaat het om de joy....
Klinkt goed!

Waarop baseer je op je b, c of d wil rijden? Want in principe is het toch het leukst om zoveel mogelijk te promoveren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• refused81
Timbox88 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 20:29:
[...]

Klinkt goed!

Waarop baseer je op je b, c of d wil rijden? Want in principe is het toch het leukst om zoveel mogelijk te promoveren?
Vooral welke auto en klasse je wil rijden.
Ik wilde vooral GT rijden. Dan is klasse D en B interessant. Aangezien je dan alle GT3 en GTE toegang hebt.
Klasse A geeft je niet zoveel extra toegang. Wel leuk maar niet nodig.
Promoveer naar de klasse die voor jou de mogelijkheden geeft om te racen in de klasse die je wilt. Dan promoveer jezelf gratis omhoog (terwijl je het niet nodig hebt).
Kan je je zelf ontwikkelen qua speed in lagere splits en dan kom je vanzelf steeds hoger.

De Ferrari gt3 is dan een interessant optie

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timbox88
Net eerste rookie-race gedaan. Waar de trainingen allemaal prima gingen, kwalificeerde ik me op een negende plek, maar raakte ik in de eerste bocht direct betrokken bij een grote crash. Toen veel achterstand opgelopen en in de tweede ronde opnieuw een crash waarmee ik zo beschadigde, dat ik drie minuten in de pits bleef staan. En ook nog een timepenalty. ALles bij elkaar op vijf rondes gezet, ahaha. Overigens wel genoten, want halverwege werd ik gelapt en kon ik in het kielzog van die twee auto's mee en kon ik een mooi tempo aanhouden. Dat was gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
Timbox88 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 21:39:
Net eerste rookie-race gedaan. Waar de trainingen allemaal prima gingen, kwalificeerde ik me op een negende plek, maar raakte ik in de eerste bocht direct betrokken bij een grote crash. Toen veel achterstand opgelopen en in de tweede ronde opnieuw een crash waarmee ik zo beschadigde, dat ik drie minuten in de pits bleef staan. En ook nog een timepenalty. ALles bij elkaar op vijf rondes gezet, ahaha. Overigens wel genoten, want halverwege werd ik gelapt en kon ik in het kielzog van die twee auto's mee en kon ik een mooi tempo aanhouden. Dat was gaaf!
Maar, had je iets kunnen doen om niet betrokken te raken hij de crashes?

Volgens mij is het veld daar vrij klein, als het zo'n grote crash is dan gebeurde het waarschijnlijk ergens voor je en had je het misschien aan kunnen zien komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
Beltoni schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 08:47:
[...]

Maar, had je iets kunnen doen om niet betrokken te raken hij de crashes?

Volgens mij is het veld daar vrij klein, als het zo'n grote crash is dan gebeurde het waarschijnlijk ergens voor je en had je het misschien aan kunnen zien komen.
Absoluut! Waren vijf auto's voor me en ik had er eerder op kunnen (lees: moeten) anticiperen. Maar eerste race dus was te weinig gefocust op de anderen, meer op mijn eigen rijlijn haha. Mooi leerpuntje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Timbox88 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:13:
[...]

Absoluut! Waren vijf auto's voor me en ik had er eerder op kunnen (lees: moeten) anticiperen. Maar eerste race dus was te weinig gefocust op de anderen, meer op mijn eigen rijlijn haha. Mooi leerpuntje!
2 tips: Er zijn inderdaad altijd 2 partijen betrokken bij een ongeval dus het is altijd goed om te reflecteren wat je anders had kunnen doen om het ongeval te vermijden.

En nummer twee - leer niet alleen racen op de ideale lijn maar ook alternatieve lijnen. Ik heb in Rookies vaak gezien dat deelnemers alleen erg snel kunnen hotlappen maar er een chaos van maken zodra er veel verkeer om hun heen is. b.v. door stug aan hun normale, optimale rempunten vast te houden en zo bovenop autos voor zich botsen die wellicht eerder remmen (omdat ze dat zowiezo doen of omdat het erg druk is voor een bocht).

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
tazzman schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:22:
[...]

2 tips: Er zijn inderdaad altijd 2 partijen betrokken bij een ongeval dus het is altijd goed om te reflecteren wat je anders had kunnen doen om het ongeval te vermijden.

En nummer twee - leer niet alleen racen op de ideale lijn maar ook alternatieve lijnen. Ik heb in Rookies vaak gezien dat deelnemers alleen erg snel kunnen hotlappen maar er een chaos van maken zodra er veel verkeer om hun heen is. b.v. door stug aan hun normale, optimale rempunten vast te houden en zo bovenop autos voor zich botsen die wellicht eerder remmen (omdat ze dat zowiezo doen of omdat het erg druk is voor een bocht).
Jep, goede inderdaad! Daar kwam ik dus meteen achter - the hard way hahaha! Maar dat houdt het ook leuk, elke race blijven leren!

Ik ben wel benieuwd hoe jullie de force feedback hebben ingesteld. Voelen jullie veel feedback?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• refused81
tazzman schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 09:22:
[...]

Herken ik me erg in. In begin was ik altijd enorm gefrustreerd als ik eruit werd geknald door een ander zonder mijn schuld.

Zelf in dat soort gevallen bedenk ik me wat ik anders had kunnen doen voor de volgende keer....dat helpt je in de toekomst om uit problemen te blijven....

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Timbox88 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:08:
[...]

Ik ben wel benieuwd hoe jullie de force feedback hebben ingesteld. Voelen jullie veel feedback?
Hier is geen eenduidig antwoord te geven omdat dit sterk afhankelijk is van je hardware. Misschien een tip om aan te geven welke hardware je hebt en je iRacing settings te delen zodat hier input op kan worden gegeven.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eeeeeee
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 25-07-2024
Timbox88 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 10:08:
[...]
Ik voelde nul FFB tot ik erachter kwam dat de default FFB is gelimiteerd tot 1 Nm, dat omhoog gooien moet effect hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Doubleoz schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 11:32:
[...]

Hier is geen eenduidig antwoord te geven omdat dit sterk afhankelijk is van je hardware. Misschien een tip om aan te geven welke hardware je hebt en je iRacing settings te delen zodat hier input op kan worden gegeven.
Ah ja! Ga ik vanavond eens doen! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Oké, heb even screens gemaakt. Ik rijd met een Logitech G29 Driving Force (inclusief pedalen uiteraard) en dit zijn mijn instellingen. Heel veel is nog unassigned. Hebben jullie tips en dingen die ik sowieso ff bij een button moet onderbrengen? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oXxAw-Ulg1-RJcqYDxzfbqHUcGM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zh3VQMhNErC0PY0j3uNd3z4o.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F1PqqHaEJ80f367yoUD3kdWJRos=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4KhgceYX7Bdg3QnE8eYqcn21.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TDVNUumf5-YFjUXt3kIfqHVT5Hw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M2MQA95AB8TYCCOreGhhsh48.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nielless
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-09 11:17

Nielless

Born at a very young age.

Sinds vandaag ook trotse iRacing bezitter (met de kortingscode uiteraard) :P

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 00:23

Salandur

Software Engineer

Ik heb sinds woensdag weer een PC! Dus ik kan deze mooie hobby weer oppakken :-)

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
Nielless schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:41:
Sinds vandaag ook trotse iRacing bezitter (met de kortingscode uiteraard) :P
Oh shit...ga je samen met Stoks de baan onveilig maken 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Laatst online: 19-09 20:32

Raimond613

Simracer

Timbox88 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 17:11:
Oké, heb even screens gemaakt. Ik rijd met een Logitech G29 Driving Force (inclusief pedalen uiteraard) en dit zijn mijn instellingen. Heel veel is nog unassigned. Hebben jullie tips en dingen die ik sowieso ff bij een button moet onderbrengen? [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Assignen van functies voor een auto kan alleen als ze in zwarte tekst staan, de greyed-out functies zijn voor die auto niet beschikbaar. Dus maak je daar maar druk om wanneer je in andere auto's gaat rijden ;)

Op zich is het wel handig om 2 knoppen op je stuur te assignen aan je next en previous black box zodat je daar makeklijk doorheen kunt bladeren. En dan evt. aan select next/previous control en toggle selected zodat je bijv. in je black boxes voor banden en fuel deze aan en uit kunt zetten.
Maar ik ken de G29 niet zo goed dus geen idee hoeveel knoppen je tot je beschikking hebt.

V.w.b. FFB: de MX5 heeft sowieso een erg zwakke FFB-kracht. Dus als je wat wilt voelen moet je die redelijk hoog instellen. Ook daar zul je gauw verschil merken als je in een andere auto stapt :)

[ Voor 10% gewijzigd door Raimond613 op 07-05-2021 18:28 ]

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinny
Oké, heb even screens gemaakt. Ik rijd met een Logitech G29 Driving Force (inclusief pedalen uiteraard) en dit zijn mijn instellingen. Heel veel is nog unassigned. Hebben jullie tips en dingen die ik sowieso ff bij een button moet onderbrengen? [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
YouTube: How to setup Force Feedback in iRacing

Volgens mij staat jouw outout een kleine 5Nm te hoog ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielless
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-09 11:17

Nielless

Born at a very young age.

JPM85 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:18:
[...]

Oh shit...ga je samen met Stoks de baan onveilig maken 7(8)7
Zeker weten #teamvlaai :9~

XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
Nielless schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:32:
[...]

Zeker weten #teamvlaai :9~
Cool! 29 mei is er weer een endurance event op Twin Motegi vanuit Tweakers, mocht je niets te doen hebben. Kan je de links met info wel doorsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Sinny schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:31:
[...]

YouTube: How to setup Force Feedback in iRacing

Volgens mij staat jouw outout een kleine 5Nm te hoog ;)
Thanks voor dit! Meteen aangepast. Best ingewikkelde materie hahaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Raimond613 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:24:
[...]

Assignen van functies voor een auto kan alleen als ze in zwarte tekst staan, de greyed-out functies zijn voor die auto niet beschikbaar. Dus maak je daar maar druk om wanneer je in andere auto's gaat rijden ;)

Op zich is het wel handig om 2 knoppen op je stuur te assignen aan je next en previous black box zodat je daar makeklijk doorheen kunt bladeren. En dan evt. aan select next/previous control en toggle selected zodat je bijv. in je black boxes voor banden en fuel deze aan en uit kunt zetten.
Maar ik ken de G29 niet zo goed dus geen idee hoeveel knoppen je tot je beschikking hebt.

V.w.b. FFB: de MX5 heeft sowieso een erg zwakke FFB-kracht. Dus als je wat wilt voelen moet je die redelijk hoog instellen. Ook daar zul je gauw verschil merken als je in een andere auto stapt :)
Ah, dat verklaart al! Dank voor je uitleg! Ik ga ermee aan de slag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS19
Oké, heb even screens gemaakt. Ik rijd met een Logitech G29 Driving Force (inclusief pedalen uiteraard) en dit zijn mijn instellingen. Heel veel is nog unassigned. Hebben jullie tips en dingen die ik sowieso ff bij een button moet onderbrengen?
....
Alweer even geleden dat ik een Logitech heb gehad maar was het niet aan te raden om je wheelrange binnen iRacing op het max van je stuurtje te zetten wat bij deze 900 graden zou zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerboat
  • Laatst online: 22:21
Weet iemand of ik de promo via de site ook via steam kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
JvdS19 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 19:57:
[...]

Alweer even geleden dat ik een Logitech heb gehad maar was het niet aan te raden om je wheelrange binnen iRacing op het max van je stuurtje te zetten wat bij deze 900 graden zou zijn?
Ja, je hebt gelijk! Heb het even opgezocht en moet idd 900 graden zijn. Meteen aangepast, thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timbox88
powerboat schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 22:07:
Weet iemand of ik de promo via de site ook via steam kan krijgen?
Nope, voor zover ik weet kan dat niet. Maar ik heb iRacing gewoon via de site aangeschaft en vervolgens aan mijn steam-account gelinkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Zijn er iRacers met een Valve Index en een lower-end GPU als de 5500 XT? Zo ja, wat zijn de ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:33
Ik vond de combo 1080Ti en Index al ruk. Heb er niet voor gekozen om graphics sterk te reduceren, maar ben overgestapt naar een 3080.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Hoe werkt VR überhaupt met iRacing? Heb zelf een Oculus Quest 2 liggen maar heb het nog niet geprobeerd. Ben er wel benieuwd naar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Timbox88 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 06:30:
Hoe werkt VR überhaupt met iRacing? Heb zelf een Oculus Quest 2 liggen maar heb het nog niet geprobeerd. Ben er wel benieuwd naar!
Wellicht goed om het VR racing topic te raadplegen. Op Youtube staan overigens ook genoeg video's waar je kunt zien hoe het werkt. Dat werkt beter dan een tekstuele beschrijving te geven, tenzij je een specifieke vraag hebt. :)

https://gathering.tweaker...message/61179086#61179086

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiemenC
  • Laatst online: 23-09 09:01

TiemenC

iRacing

Timbox88 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 06:30:
iRacing is een van de makkelijkste racegames om VR werkend in te krijgen.

Of het uiteindelijk 'smooth' loopt is heel erg afhankelijk van je systeem en de instellingen. Dus wat @Doubleoz zegt, in dat topic kun je meer verdieping zoeken. Ook op het member forum staat een heel uitgebreid topic.

Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Na mijn eerste dagen met de game loop ik eigenlijk vooral tegen het volgende aan: ik heb nog niks aan content gekocht - ik wil eerst goed weten of de game me goed bevalt voor ik me in de kosten werk (want dan heb ik het er graag voor over - en dus heb ik eigenlijk steeds de Mazda Rookie Cup gereden. Ik merk dat ik er steeds beter in word, ben al een keer vierde geworden en mijn rondetijden worden sneller en sneller. Dat is geweldig en ik geniet daar ook echt van.

Maar, ik merk ook dat ik bang ben voor een bepaalde vorm van eentonigheid. Hoe zorgen jullie voor afwisseling? Ik kijk bij races en dan zie ik eigenlijk maar een beperkt aantal mogelijkheden die ik heb. Nou lees ik ook over seizoenen/divisies maar ik vind het menu soms een beetje onoverzichtelijk om nou echt te begrijpen hoe dat allemaal werkt. Ook vind ik het lastig om in te schatten welke content ik nou eigenlijk het beste kan kopen om met (aanvankelijk) minimale uitgaven te kunnen zorgen voor meer diversiteit in de gameplay. Ik heb nu bijvoorbeeld geen idee wat het beste bij mij past: hoe kom ik daar achter? Welke raceklasses raden jullie aan, welke auto, etc. Ik ben daar wel benieuwd naar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
@Timbox88 https://www.irbg.net/

Daar kan je eenvoudiger zien welke tracks en auto's veel gebruikt worden. Met de Mazda, de Radical en de Cadillac heb je 3 compleet verschillend rijdende auto's.

Voor die auto's zou ik tracks kopen om een seizoen mee te rijden voor een drupje op de plaat mbt kosten.
De Radical is imo een opstap naar de formule auto's en de Cadillac naar tourwagens/endurance.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Razkin schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 16:52:
Ik vond de combo 1080Ti en Index al ruk. Heb er niet voor gekozen om graphics sterk te reduceren, maar ben overgestapt naar een 3080.
Zou ook wel een 6800 XT willen aanschaffen maar niet voor de huidige prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
Timbox88 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 11:58:
Na mijn eerste dagen met de game loop ik eigenlijk vooral tegen het volgende aan: ik heb nog niks aan content gekocht - ik wil eerst goed weten of de game me goed bevalt voor ik me in de kosten werk (want dan heb ik het er graag voor over - en dus heb ik eigenlijk steeds de Mazda Rookie Cup gereden. Ik merk dat ik er steeds beter in word, ben al een keer vierde geworden en mijn rondetijden worden sneller en sneller. Dat is geweldig en ik geniet daar ook echt van.

Maar, ik merk ook dat ik bang ben voor een bepaalde vorm van eentonigheid. Hoe zorgen jullie voor afwisseling? Ik kijk bij races en dan zie ik eigenlijk maar een beperkt aantal mogelijkheden die ik heb. Nou lees ik ook over seizoenen/divisies maar ik vind het menu soms een beetje onoverzichtelijk om nou echt te begrijpen hoe dat allemaal werkt. Ook vind ik het lastig om in te schatten welke content ik nou eigenlijk het beste kan kopen om met (aanvankelijk) minimale uitgaven te kunnen zorgen voor meer diversiteit in de gameplay. Ik heb nu bijvoorbeeld geen idee wat het beste bij mij past: hoe kom ik daar achter? Welke raceklasses raden jullie aan, welke auto, etc. Ik ben daar wel benieuwd naar!
Ik gebruik de volgende kalender om te kijken wat waar rijdt.

https://iracing-week-planner.tmo.lol/

Verder is het goed om even uit te vinden wat je leuk vindt om te rijden. Platgeslagen is de keuze open wheelers of tintops. De tintops zijn over het algemeen wat populairder, ook omdat er wat meer (populaire) series zijn.

Je zou in D class bijv. Een BMW GT4 of Ferrari GT3 kunnen kopen, daar kan je ook in C klasse mee rijden volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razkin
Olaf van der Spek schreef op zondag 9 mei 2021 @ 13:55:
[...]

Zou ook wel een 6800 XT willen aanschaffen maar niet voor de huidige prijzen.
Ja, met de huidige prijzen is upgraden niet bepaald aantrekkelijk. 900 vond ik al achterlijk duur, maar achteraf gezien gelukkig toch meteen gekocht in nov 2020. Iracing heeft overigens een betere ondersteuning voor functies in Nvidia kaarten(SPS bv) dan voor AMD kaarten. Nu is een 3080 niet de bottleneck voor mij, maar de cpu(5800X).

Even goed een loos punt op dit moment gezien elke GPU schandalig duur is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Beltoni schreef op zondag 9 mei 2021 @ 13:57:
[...]

Ik gebruik de volgende kalender om te kijken wat waar rijdt.

https://iracing-week-planner.tmo.lol/

Verder is het goed om even uit te vinden wat je leuk vindt om te rijden. Platgeslagen is de keuze open wheelers of tintops. De tintops zijn over het algemeen wat populairder, ook omdat er wat meer (populaire) series zijn.

Je zou in D class bijv. Een BMW GT4 of Ferrari GT3 kunnen kopen, daar kan je ook in C klasse mee rijden volgens mij.
Maar hoe vind ik dat uit als ik nog niks gekocht heb? Misschien een hele domme vraag, maar ik heb dus geen idee hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Razkin schreef op zondag 9 mei 2021 @ 13:39:
@Timbox88 https://www.irbg.net/

Daar kan je eenvoudiger zien welke tracks en auto's veel gebruikt worden. Met de Mazda, de Radical en de Cadillac heb je 3 compleet verschillend rijdende auto's.

Voor die auto's zou ik tracks kopen om een seizoen mee te rijden voor een drupje op de plaat mbt kosten.
De Radical is imo een opstap naar de formule auto's en de Cadillac naar tourwagens/endurance.
En hoe vaak beginnen die seizoenen dan? En zijn seizoenen een X aantal weken elke dag races rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
Timbox88 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 15:17:
[...]

Maar hoe vind ik dat uit als ik nog niks gekocht heb? Misschien een hele domme vraag, maar ik heb dus geen idee hahaha
Even in het officiële schema kijken, die vind je op de iRating website

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CZY7AqVTWkvPHbGUXYstdkhdLiY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sicpMv89NkodzerolARtdGZG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Beltoni schreef op zondag 9 mei 2021 @ 15:55:
[...]

Even in het officiële schema kijken, die vind je op de iRating website

[Afbeelding]
Ah ja! Ik bedoelde alleen meer: hoe kan ik testen wat voor auto's mij bevallen zonder iets te kopen: dat is nog best een lastige haha!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Timbox88 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 19:22:
[...]

Ah ja! Ik bedoelde alleen meer: hoe kan ik testen wat voor auto's mij bevallen zonder iets te kopen: dat is nog best een lastige haha!
Tijdens een update is er een test drive omgeving waar je de meeste (muv de nieuwste) auto’s kunt testen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernsthx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-07-2024
Timbox88 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 19:22:
[...]

Wat Doubleoz zegt, er is tijdens updates een test omgeving.
Let wel, je moet alles van te voren hebben gedownload wat je wil testen.
Ik download meestal alles na updates, zodat je ook altijd alles kunt testen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timbox88
Ah! Tof, dan ga ik dat doen! Kan ik ook ergens zien wanneer de eerstvolgende update is, haha?
Pagina: 1 ... 391 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies