Goed om te weten voor nieuwe iRacing leden. Ik had dit zelf graag eerder geweten, achteraf:
Ik heb me te veel blind gestaard op mijn licentie, af en toe heb je pech en raak je in een situatie betrokken waar je zelf niet veel aan kunt doen, of ga je wel door eigen toedoen van de baan met negatieve gevolgen voor je safety rating. Ik ben daardoor teveel gaan richten op mijn licentie en de promotie naar een hogere licentie klasse met als resultaat dat ik daardoor (te) voorzichtig ging racen en minder snelle of iets wat roekeloze rijders maar niet ging aanvallen, met als resultaat dat ik liever voor een top 10 finish ging of zelfs gewoon de finish, niet wetende wat de andere rating precies inhield. Namelijk je iRating. iRating is een cijfers wat betaald hoe snel te bent t.o.v andere leden, je snoept als het ware iRating af van andere gebruikers (met een hogere of vergelijkbare rating) waar jij dan voor eindigt, of uiteraard werkt dat ook andersom. Bij mij als resultaat dat in nu in splits terrecht kom waar ik bijna altijd op de eerste startrij kwalificeer
Mijn tip zou dus zijn (in retrospectief), om gewoon lekker te racen, gecalculeerde risico's te nemen en accepteren dat je soms gewoon pech hebt of een foutje maakt. Ik zou me nu, achteraf meer richten op mijn snelheid en die steeds verbeteren en dat proberen dat om te zetten in mooier resultaten, die safety rating fluctueert nu een maal als je racet, en de promotie komt vanzelf als je consistent en resultaten rijd. Met als bijkomende voordeel is dat je racet met vergelijkbare leden qua snelheid, dat maakt het racen nog leuker.
[
Voor 6% gewijzigd door
michielvh83 op 05-05-2021 12:51
]