Nu is mijn GTX 1080 aan de beurt. Als ik stream en speel tegenijk dropt de fps wel eens onder de 60 aan de pits, en gfx al naar beneden gedraaid.
Welke GPU zouden jullie nemen? Zal vooral voor iRacing zijn, en als de nieuwe Battlefield er komt.
Cpu : AMD Ryzen 7 3700X
Cooling : CORSAIR-HYDRO SERIES H100i
Ram : Corsair 16 GB DDR4-3600
Gpu : NVIDIA GTX 1080
Mobo :GIGABYTE X570 GAMING X
Case :NZXT-H440 RAZER SPECIAL EDITION
SSD : SAMSUNG-250GB
NVMe : Kingston A2000, 1 TB SSD
HDD : WESTERN DIGITAL-1000GB
Gisteravond ging het goed en slecht
Dan treedt automatisch de Pole Position Curse van mij in werking
Al met al een leuk raceavondje. Nu werken aan consistentie want daar gaat het bij mij mis op dit moment
Overigens de Quest 2 de hele avond draadloos gebruikt via de nieuwe Air Link optie in Oculus Home. Niet meer die vervelende dikke USB kabel is wel echt een verademing. Beeldkwaliteit gaat wel iets omlaag vergeleken met bekabeld maar van enige lag of latency was niets te bespeuren. Eens kijken of een WiFi 6 AP nog verbetering brengt hierin (nu nog een oude TPLink als AP op de gameroom).
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Je zal toch echt voor een 30-- RTX moeten gaan. Jammer genoeg kan je niets vinden voor een normale prijs.kampers schreef op zondag 25 april 2021 @ 22:56:
Ik ben ook aan het denken om een nieuwe GPU te kopen. Heb vorig jaar mijn MBO en CPU vervangen.
Nu is mijn GTX 1080 aan de beurt. Als ik stream en speel tegenijk dropt de fps wel eens onder de 60 aan de pits, en gfx al naar beneden gedraaid.
Welke GPU zouden jullie nemen? Zal vooral voor iRacing zijn, en als de nieuwe Battlefield er komt.
[...]
Kan je niet tijdelijk streamen vanuit een andere PC? Geen idee of dat kan.
Ik ben zeer tevreden met mijn RTX3090, maar die was 6 weken geleden al 1000 euro duurder dan de "normale " prijs, en inmiddels is daar nog zo'n 500 euro bij gekomen...seninha schreef op maandag 26 april 2021 @ 10:58:
[...]
Je zal toch echt voor een 30-- RTX moeten gaan. Jammer genoeg kan je niets vinden voor een normale prijs.
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Waar is die in de aanbieding? Asking for a friendtazzman schreef op maandag 26 april 2021 @ 12:55:
Aangezien een triple monitor setup hier niet gaat passen en ik ook twee 27" 1440p monitoren zou moeten kopen (1080p ziet er echt niet uit op de LG 27GL850 die ik al heb) .... heb ik eindelijk maar de HP Reverb G2 aangeschaft, aangezien die toch in de aanbieding was vandaagKan niet wachten tot hij binnen is!
En hoe zit het met de levertijd van die dingen inmiddels?
Wat grappig, ik rijd zelf met een triple variant van jouw monitor. Dan wel in 1440P, moet zeggen die schermen zijn wel echt fantastisch voor iRacing. Uiteraard zou 32 inch mogelijk nog beter zijn.tazzman schreef op maandag 26 april 2021 @ 12:55:
Aangezien een triple monitor setup hier niet gaat passen en ik ook twee 27" 1440p monitoren zou moeten kopen (1080p ziet er echt niet uit op de LG 27GL850 die ik al heb) .... heb ik eindelijk maar de HP Reverb G2 aangeschaft, aangezien die toch in de aanbieding was vandaagKan niet wachten tot hij binnen is!
Sharfer#2586
Ja die 3000 series sws denk ik. opzicht werkt alles nog wel prima. als de setting laag staan haal ik nog wel 60/90fps. en die tekorten gaan nog wel een dik jaar duren.seninha schreef op maandag 26 april 2021 @ 10:58:
[...]
Je zal toch echt voor een 30-- RTX moeten gaan. Jammer genoeg kan je niets vinden voor een normale prijs.
Maar als het werkt is het echt fantastisch, super beeld en geluid.
ja, maar deze CPU heb ik nog geen jaar. ook weer jammer danArfman schreef op maandag 26 april 2021 @ 12:31:
@kampers Kun je niet beter eerst upgraden naar een 5700X processor? Volgens mij is dat niet alleen goedkoper maar het zou ook zomaar kunnen dat je daar in iRacing nog meer performance uithaalt dan met een nieuwe GPU, die nu ook compleet belachelijk duur zijn.
PBTech.co.nz - maar aanbieding loopt af in half uurtje (alleen geldig op 26/04/2021 GMT+12).elknic schreef op maandag 26 april 2021 @ 13:04:
[...]
Waar is die in de aanbieding? Asking for a friend
En hoe zit het met de levertijd van die dingen inmiddels?
Volgens mijn order bevestiging zou hij morgen (27/04/2021) onderweg moeten zijn naar mij
Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)
Desktop: Desktop Aankoopadvies
Componenten: Componenten Aankoopadvies
In race 1 heel de tijd problemen met de Oculus ivm tracking , erg vaak stond het beeld ineens kwartslag scheef wat uiteraard erg lastig is.Kwam erachter dat het te maken heeft met te weinig licht in de slaapkamer.Als het begint te schemeren buiten gaat ie ondanks dat het (flauwe) licht aanstaat de mist in .Heb een kleine tl lamp naast me neergezet om te kijken of dit hielp , maar dan gebeurde hetzelfde omdat schijnbaar het verschil te groot is als ik mijn hoofd beweeg van links naar rechts.2e race ben ik halverwege gestopt door de problemen en omdat ik behoorlijk gaar was inmiddels en tijden uiteraard nergens op sloegen.Niet gek zonder voorbereiding natuurlijk , beschouwde het ook als practice uiteraard
Vanavond nieuwe poging zonder problemen hoop ik en met betere rondjes .
Welke auto pak je vanavond?Imac2011 schreef op maandag 26 april 2021 @ 18:59:
Gisteren erg druk geweest dus geen tijd om te oefenen .Toch maar gejoined net voor de race omdat ik wel zin had in een paar rondjes .Voor de verandering maar de Ferrari geprobeerd .Natuurlijk heel slecht gekwalificeerd en expres langzaam aan gereden omdat ik achteraan wilde starten .Stonden er 4 zonder tijd achter me ?
In race 1 heel de tijd problemen met de Oculus ivm tracking , erg vaak stond het beeld ineens kwartslag scheef wat uiteraard erg lastig is.Kwam erachter dat het te maken heeft met te weinig licht in de slaapkamer.Als het begint te schemeren buiten gaat ie ondanks dat het (flauwe) licht aanstaat de mist in .Heb een kleine tl lamp naast me neergezet om te kijken of dit hielp , maar dan gebeurde hetzelfde omdat schijnbaar het verschil te groot is als ik mijn hoofd beweeg van links naar rechts.2e race ben ik halverwege gestopt door de problemen en omdat ik behoorlijk gaar was inmiddels en tijden uiteraard nergens op sloegen.Niet gek zonder voorbereiding natuurlijk , beschouwde het ook als practice uiteraard.
Vanavond nieuwe poging zonder problemen hoop ik en met betere rondjes .
Je kwam in race 2 helaas vlak voor mij de pit uit. Verloor gelijk 2 seconden. Het is wel echt bizar hoe langzaam jij door de esses gaat.
[ Voor 92% gewijzigd door Geronimous op 27-04-2021 16:29 ]
Pak de auto waar jij het prettigst bij voelt, over het algemeen ligt de snelheid van de verschillende auto's vrij dicht bij elkaar.kampers schreef op maandag 26 april 2021 @ 23:26:
welke auto zouden jullie nemen voor op Road america in de VRS deze week?
Edit: in VRS zitten de tijden allemaal rond de 2.043 behalve de Audi maar die wordt door Josh Rogers gereden dus staar je daar niet blind op.
Goed advies. Ik rij nu veel in de Ferrari 488 en dat is misschien niet altijd de snelste in elke situatie maar ik ben er nu aan gewend dus ik rij er mee.Doubleoz schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 07:33:
[...]
Pak de auto waar jij het prettigst bij voelt, over het algemeen ligt de snelheid van de verschillende auto's vrij dicht bij elkaar.
Edit: in VRS zitten de tijden allemaal rond de 2.043 behalve de Audi maar die wordt door Josh Rogers gereden dus staar je daar niet blind op.
Pffff... met de 488 GT3 kom ik niet onder de 2.08. Maar mijn excuus is dat Road America compleet nieuw voor mij is als race trackDoubleoz schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 07:33:
[...]
Graag gedaan! Ook genoten en fair gereden 👌Maurice W schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 15:19:
Dit is de reden dat ik online race, thanks @JS1990 voor deze battle
[YouTube: 21S2 Battle @ Road Atlanta]
Volledige VR race van gisteren hier
Zondagavond waren ook toffe batlles, alleen jammer dat het deelnemersveld aan het afnemen is![]()
Sprint race:
[YouTube: iRacing 21S2| IMSA @Road Atlanta | GoT Tournament_Spint Race sunday [VR view]]
Feature race:
[YouTube: Racing 21S2| IMSA @Road Atlanta | GoT Tournament_Feature Race sunday [VR view]]
Oude wagen
/f/image/VmwL2PO7yocpIfmzAdvI2Jc3.png?f=fotoalbum_large)
Nieuwe wagen en livery. Toch mooi de herkenbaarheid kunnen behouden
/f/image/NT6bYL3Z31JalzEC1kW87T2J.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/gCEEmCToxr0HOh5k93u1CmHz.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/SQJsjYdJaScsUnEk4iR5hSTP.png?f=fotoalbum_large)
Gaat lastig seizoen worden. Zitten toch heel wat kanonnen in de line-up en vooral bij de lamborghini's zoals Fabrice Cornelis en Kenny Roossens. Hopelijk kunnen we mee met de kop en blijven we, integenstelling tot de vorige 2 seizoenen, gespaard van technische pech en aanrijdingen waar we weinig aan konden doen.
Kijk er al naar uit
[ Voor 5% gewijzigd door JacobsT op 27-04-2021 16:53 ]
Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist
Blijft een groen stukje over in je throttle bar. Dat zie ik niet bij je rem
Klopt, ik heb een zware voetCUPCAKESENSE schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:34:
@Maurice W klopt het dat jij een klein beetje gas erop houdt tijdens het remmen? Of lijkt dat zo door de compressie van het filmpje?
Algemeen: vooral NIET mijn video's gebruiken om er zelf iets van te leren....of zoals het niet moet.
Je kunt ook deadzone instellen dat je voet op pedaal kan rusten!Maurice W schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:21:
[...]
Klopt, ik heb een zware voet![]()
Algemeen: vooral NIET mijn video's gebruiken om er zelf iets van te leren....of zoals het niet moet.
Nee just checking of ik het goed zagMaurice W schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:21:
[...]
Klopt, ik heb een zware voet![]()
Je stelt de vraag niet aan mij, toch ga ik er mijn antwoord op gevenCUPCAKESENSE schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:34:
@Maurice W klopt het dat jij een klein beetje gas erop houdt tijdens het remmen? Of lijkt dat zo door de compressie van het filmpje?
Ik 'throttle-brake' door vrijwel elke bocht, het helpt om de wagen in balans te houden tijdens het remmen.
01010000 01100101 01110000 01100101
Throttle-brake heeft meer nadelige invloeden (fuel usage, tire wear, rem afstand etc.) dan dat het je helpt.Generaal Pep schreef op woensdag 28 april 2021 @ 15:30:
[...]
Je stelt de vraag niet aan mij, toch ga ik er mijn antwoord op geven![]()
Ik 'throttle-brake' door vrijwel elke bocht, het helpt om de wagen in balans te houden tijdens het remmen.
Zou je toch aanraden gewoon te leren volledig van het gas te gaan.
Als je balans niet goed is in de auto, moet je naar je setup gaan kijken, brake balance aanpassen of minder snelheid meenemen.
[ Voor 99% gewijzigd door Adriaaanvdb op 29-04-2021 08:46 ]
Is het de bedoeling dat je alle races mee moet doen? Want de 1e kan ik sowieso al niet vanwege de Tweakers Endurance raceAdriaaanvdb schreef op woensdag 28 april 2021 @ 16:23:
Dc simracing wilt meedoen met de isrc League en wij zoeken nog twee a drie enthousiaste coureurs die mee willen doen in de gte klasse.
Isrc is een endurance League voor iracing de inschrijfkosten vallen geheel onder dc dus je kan gratis meedoen de Leaque heeft 4 klasses (lmp1,lmp2, gte pro en gte am) als je mee wilt doen kan je mij een berichtje sturen.
er[Afbeelding]
Dat is niet persee de bedoeling, we willen ongeveer 4 coureurs zodat we kunnen wisselen en dat we altijd de auto hebben rijden.JPM85 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 16:36:
[...]
Is het de bedoeling dat je alle races mee moet doen? Want de 1e kan ik sowieso al niet vanwege de Tweakers Endurance race
Ik ben nog een totale beginner (pas ~25 races in de MX5 gedaan), en heb pas de 488 GT3 aangeschaft. Hier wil ik me voorlopig op gaan focussen, maar voordat ik mee durf te racen (lees: niemand anders zijn/haar race wil verkloten door de eventueel geklungel), zou ik me later graag bij jullie groep aansluiten.Maurice W schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 15:19:
Zondagavond waren ook toffe batlles, alleen jammer dat het deelnemersveld aan het afnemen is
Zou zeggen: doe mee!EG Mike schreef op woensdag 28 april 2021 @ 19:31:
[...]
Ik ben nog een totale beginner (pas ~25 races in de MX5 gedaan), en heb pas de 488 GT3 aangeschaft. Hier wil ik me voorlopig op gaan focussen, maar voordat ik mee durf te racen (lees: niemand anders zijn/haar race wil verkloten door de eventueel geklungel), zou ik me later graag bij jullie groep aansluiten.
Meedoen en ervaring op doen is mij heel goed bevallen (ook ondanks weinig ervaring)
Ben zelf vorig jaar ook ingestapt en gaan meerijden in de league. Daardoor heel veel geleerd en met de week merk je dat het makkelijker/beter gaat.
Reminder!JPM85 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 17:26:Tweakers Endurance Series - Seizoen 2: Update / Reminder
Enkele weken geleden hebben we via discord een kleine poll gehouden of men wilt dat de starttijd later zou worden. Hieruit kwam uit dat 45% wilt dat er niets veranderd en 45% 1 uur later wilt. In deze mooie democratie, kan je al raden, de starttijd wordt dus met 30 minuten verlaat. Vergeet je ook niet in te schrijven, race1 is volgende week zaterdag op Watkins Glen.
[Afbeelding]
Registratie race 1 : https://forms.gle/1rT3vFY8VeEiwRHg9
Registratie race 2 : https://forms.gle/RKEFpqwi4iSfWfpD9
Registratie race 3 : https://forms.gle/VVWWUKBUS6QsWioz7
Inschrijvingen: https://cutt.ly/MzIR7Up
Dit weekend is race #2 op Hockenheim. Inschrijven kan t/m vrijdag 23:59.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AqJzquciVCUS6Ccgw6TZQY6p.jpg?f=user_large)
Maandag heb ik de Bmw maar weer gepakt , in korte practice weer even problemen met de oculus maar in de races niet gelukkig.Beltoni schreef op maandag 26 april 2021 @ 19:31:
[...]
Welke auto pak je vanavond?
Je kwam in race 2 helaas vlak voor mij de pit uit. Verloor gelijk 2 seconden. Het is wel echt bizar hoe langzaam jij door de esses gaat.
Dat ik jou 2 seconden heb gekost ben ik me niet bewust van , sorry hiervoor .Dat ik bizar langzaam door de esses ga zou zomaar kunnen , ik merk dat ik daar best wat verlies en als ik toch harder erdoor ga ben ik hem kwijt .Ik heb schijnbaar helaas niet hetzelfde talent als jij
Als er nog meer mensen vinden dat ik een rijdende barricade ben hoor ik het graag hoor , zoek ik wel een ander clubje op
Je bent geen rijdende barricade maar ik zou je wel adviseren om eigenlijk alleen mee te doen als je wat tijd hebt gehad om te oefenen tenzij je verwacht dat je pace voldoende is om met het veld mee te komen. Je average rondetijd zat afgelopen zondag 4 sec. van de rest van het veld af. Wat mij betreft had het dus weinig zin om mee te doen want je kunt geen enkel duel aan gaan alleen maar in je spiegel kijken.Imac2011 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 22:49:
[...]
Als er nog meer mensen vinden dat ik een rijdende barricade ben hoor ik het graag hoor , zoek ik wel een ander clubje opvan mijn eigen lage niveau .
Ik vind het gezellig als je er bij bent Robin maar ik wil je dit wel als tip mee geven.
Ah joh, ik heb ook geen talent. Gewoon blijven meedoen. Op sommige banen zit ik ook te harken en op sommige gaat het beter. Wat ik me wel afvraag is hoe het komt dat je relatief weinig progressie boekt. Ik denk dat je zelf teveel met randzaken bezig bent (continue setups wisselen) ipv bijvoorbeeld race lijnen en rempunten te oefenen. Kies 1 auto per serie en probeer die volledig onder de knie te krijgen.Imac2011 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 22:49:
[...]
Als er nog meer mensen vinden dat ik een rijdende barricade ben hoor ik het graag hoor , zoek ik wel een ander clubje opvan mijn eigen lage niveau .
Laat je gewoon niet ontmoedigen. Gezellig als je erbij bent.
Hockenheimring wel in de VRS endurance gedaan en uitgereden, maar dat was met GT3's. GTE's heb ik nog nooit gereden dus ik doe niet mee zaterdag.
Na 400 rondjes met de ferrari op lime rock park heb ik deze week best wel wat pace in mijn irating.
[ Voor 17% gewijzigd door Nutral op 29-04-2021 08:10 ]
Eigenlijk wat Patrick ook al aan geeft. Het maakt echt geen donder uit of je te traag bent of niet. Maar er zijn wel mensen die mogelijk meer tijd en moeite in dit spel stoppen. Ik denk dat dat ook wordt terug gevraagd. 5 minuten voor de race joinen en dan de race gebruiken als practice is dan denk ik niet wenselijk en kan een verkeerd beeld afgeven.Imac2011 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 22:49:
[...]
Maandag heb ik de Bmw maar weer gepakt , in korte practice weer even problemen met de oculus maar in de races niet gelukkig.
Dat ik jou 2 seconden heb gekost ben ik me niet bewust van , sorry hiervoor .Dat ik bizar langzaam door de esses ga zou zomaar kunnen , ik merk dat ik daar best wat verlies en als ik toch harder erdoor ga ben ik hem kwijt .Ik heb schijnbaar helaas niet hetzelfde talent als jij.
Iedereen heeft oefentijd nodig. Er zijn een paar mensen die wel 5 minuten voor tijd joinen en dan gelijk een top 10 tijd rijden, maar weet jij veel hoe lang zij al race (simulatie) games spelen? Of dat ze ergens anders geoefend hebben.
Ik zou dus zeggen, join voortaan gewoon de race ruim van te voren zodat je de practice kan gebruiken als oefening, maar volgens mij is dit ook al meerdere malen aangegeven.
Je moet lekker doen waar je zin in hebt. Ik ga zeker niet vertellen wat andere mensen moeten doen. Het blijft immers een spelletje.Imac2011 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 22:49:
[...]
Maandag heb ik de Bmw maar weer gepakt , in korte practice weer even problemen met de oculus maar in de races niet gelukkig.
Dat ik jou 2 seconden heb gekost ben ik me niet bewust van , sorry hiervoor .Dat ik bizar langzaam door de esses ga zou zomaar kunnen , ik merk dat ik daar best wat verlies en als ik toch harder erdoor ga ben ik hem kwijt .Ik heb schijnbaar helaas niet hetzelfde talent als jij.
Ik vind het zelf leuk om een beetje competitief te zijn. Als ik een baan niet ken of ik weet dat ik daar niet snel ben pak ik wat practice mee. Als je weet dat je zo langzaam bent kan het misschien geen kwaad om een uurtje extra te oefenen. Denk dat het voor jezelf ook leuker is als je het gevecht aan kan gaan en niet bij korte races wordt gelapt.
Je advies heb ik gister (een beetje) ter harte genomen. Nadat ik een paar rondjes achter elkaar een fatsoenlijke tijd kon rijden ben ik maar gewoon een race gejoined. M’n safety rating kon best wel wat lijden, dus ben ik er gewoon voor gegaan. Verrassend genoeg P5 gekwalificeerd maar helaas in T1 ronde 2 van achter geraakt, en kon achteraan sluiten. Wat me wel opviel is hoe ‘langzaam’ het veld ging. Wellicht puur door de lay-out van Lime Rock Park, maar het was merkbaar. Ik kon vrij snel weer aansluiten en een paar posities terugpakken.JS1990 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 21:12:
[...]
Zou zeggen: doe mee!
Meedoen en ervaring op doen is mij heel goed bevallen (ook ondanks weinig ervaring)
Ben zelf vorig jaar ook ingestapt en gaan meerijden in de league. Daardoor heel veel geleerd en met de week merk je dat het makkelijker/beter gaat.
Helaas in ronde 12 uitgeschakeld omdat ik off line ging voor de leider van de wedstrijd en daardoor op volle snelheid binnen reed bij iemand die ineens uit het niets verscheen, 2 meter voor mijn neus. Zelfs in de replay verscheen die auto ineens uit het niets. Heel vreemd.
Al met al een leuke ervaring geweest en hoop vanavond nog een paar races te kunnen doen. Wat ik vooral geleerd heb van die ene race in de GT3 klasse is dat de ideale lijn niet echt lijdend is in de wedstrijd. Het is voornamelijk improviseren op de rest van het veld.
ps. Er is wel een nickname change op Tweakers die nog gedaan moet worden. Nieuwe nickname: wolverine3141
Welkom!lethal pi schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:12:
Hallo allemaal! Ik heb me zojuist aangemeld als member bij https://www.got-racing.eu/. Een paar jaar geleden begonnen met arcade race games met een relatief simpel hardware setje. Nu sinds 4 maanden het simracen (iRacing) ontdekt en inmiddels een Fanatec setje in gebruik. Ik ben niet supersnel, maar het leuke vind ik dat je merkt dat je steeds wat beter wordt. Daarnaast vind ik de online race ervaring echt top! Je merkt een soort wederzijds respect op de baan waarbij (bijna) iedereen de regels wilt naleven. Het lijkt me leuk om eens met jullie mee te rijden. Ik kan helaas niet praten, maar ik zal zeker inloggen op de Discord server. Ik benieuwd naar de rijmomenten en hopelijk kan ik een keer aansluiten. Tot op het circuit!
Voel je vrij om aan te sluiten op zondag/maandag of donderdagavond! Wel even op Discord aansluiten inderdaad :-)
Waarom niet wolverine3142 (afronding van wolverine314159) of anders wolverinepi?ps. Er is wel een nickname change op Tweakers die nog gedaan moet worden. Nieuwe nickname: wolverine3141
Thanks!Luckeh schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:35:
[...]
Welkom!
Voel je vrij om aan te sluiten op zondag/maandag of donderdagavond! Wel even op Discord aansluiten inderdaad :-)
[...]
Waarom niet wolverine3142 (afronding van wolverine314159) of anders wolverinepi?
Haha jij hebt m snel ontcijfert!
Set-ups continue wisselen ben ik een poosje terug al mee gestopt , ik download voor de gte's de set-ups van vrs , de stock en de safe , is alles waar ik mee wissel .Waar je mischien mee in de war ben is dat ik wel vaak vraag met welke set-ups er gereden wordt .ZFLaSH schreef op donderdag 29 april 2021 @ 08:06:
[...]
Ah joh, ik heb ook geen talent. Gewoon blijven meedoen. Op sommige banen zit ik ook te harken en op sommige gaat het beter. Wat ik me wel afvraag is hoe het komt dat je relatief weinig progressie boekt. Ik denk dat je zelf teveel met randzaken bezig bent (continue setups wisselen) ipv bijvoorbeeld race lijnen en rempunten te oefenen. Kies 1 auto per serie en probeer die volledig onder de knie te krijgen.
Laat je gewoon niet ontmoedigen. Gezellig als je erbij bent.
Als voorbereiding gebruik ik de vrs tutorial en verder normaal gesproken de hele practice .
[...]
Eigenlijk wat Patrick ook al aan geeft. Het maakt echt geen donder uit of je te traag bent of niet. Maar er zijn wel mensen die mogelijk meer tijd en moeite in dit spel stoppen. Ik denk dat dat ook wordt terug gevraagd. 5 minuten voor de race joinen en dan de race gebruiken als practice is dan denk ik niet wenselijk en kan een verkeerd beeld afgeven.
Zoals de meesten hier wel weten is dat ik sinds ik meedoe bij Tweakers , ik bijna elke race als 1 van de eersten de practice join zover ik me kan herinneren.De laatste 2 races toevallig niet door bezigheden thuis , klussen , etc .
Omdat ik het wel gezellig vindt en toch wilde rijden joinde ik toch en qualificeerde expres niet zodat ik achteraan startte en niemand in de weg rijd.
Dat ik dan de traagste ben en in de 30 minuten race gelapt wordt lig ik ook niet wakker van .Ik ben me er niet bewust van dat ik in de weg rijdt/reed en als de koplopers me gaan lappen ga ik ruimschoots aan de kant .
Ik zal voortaan als ik geen of te weinig tijd heb gehad de Tweakers league niet meer joinen en ga wel gewoon een practice of official joinen.
Welkom! Ik heb zojuist je aanmelding op de site omgezet dus als het goed is heb je in de e-mail alle benodigde informatie zitten. Heb je nog vragen laat het gerust weten.lethal pi schreef op donderdag 29 april 2021 @ 14:12:
Hallo allemaal! Ik heb me zojuist aangemeld als member bij https://www.got-racing.eu/. Een paar jaar geleden begonnen met arcade race games met een relatief simpel hardware setje. Nu sinds 4 maanden het simracen (iRacing) ontdekt en inmiddels een Fanatec setje in gebruik. Ik ben niet supersnel, maar het leuke vind ik dat je merkt dat je steeds wat beter wordt. Daarnaast vind ik de online race ervaring echt top! Je merkt een soort wederzijds respect op de baan waarbij (bijna) iedereen de regels wilt naleven. Het lijkt me leuk om eens met jullie mee te rijden. Ik kan helaas niet praten, maar ik zal zeker inloggen op de Discord server. Ik benieuwd naar de rijmomenten en hopelijk kan ik een keer aansluiten. Tot op het circuit!
ps. Er is wel een nickname change op Tweakers die nog gedaan moet worden. Nieuwe nickname: wolverine3141
YouTube: Virtual Belcar Series - 2021 Season 2 - Round 1 - Hockenheim
Belooft stevig te worden met die BOP op de Lambo. Ze wouden hem naar Super Trofeo spec brengen waardoor de Porsche GT3 sneller is op de rechte stukken. Spectakel verzekerd
Supporteren mag voor de #12 Vaporshop RDR Motorsport Lambo
Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist
Wachtwoord: vork
Ik ga lekker de livestreams door zappen vanaf de bank ik het nieuwe huis.
( net verhuisd dus racen gaat nog niet lukken ) En VR verkocht en wacht nu op de Triple screens en de Triple stand van Treq

Enjoy de race!
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
Ik heb ze nu allebei, maar ik ben nog steeds enorme fan van VR. Het is dat ik heel goedkoop die tripples kon kopen, maar voor nu wint Vr het nog steeds (in iracing; ACC is een ander verhaal).Blerf schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 07:45:
Ben benieuwd naar de races vanavond!
Ik ga lekker de livestreams door zappen vanaf de bank ik het nieuwe huis.
( net verhuisd dus racen gaat nog niet lukken ) En VR verkocht en wacht nu op de Triple screens en de Triple stand van Treq![]()
Enjoy de race!
Vandaag ook maar voor de GT3 herkenning maar de 488 aangeschaft
Joeries bedankt voor de organisatie in ieder geval .
Het ging bij mij opzich redelijk lekker, tijdens de trainingen eerder van de week had ik niet de pace. Of iedereen zat stiekem met lege tanks rond te rijden
De race begon ook aardig goed, tot we de GTE's achterop komen. Tijdens het lappen van de GTE mannen, ziet @Luckeh zijn kans schoon bij het ingaan van het stadion. Had volgens mij ook prima gekund achteraf, echter iRacing vond dat we elkaar raakten en ik gleed eraf en kwam heel zacht met de achterzijde in de bandenstapel. Nasty ghostcontact... Kon mijn weg wel vervolgen zonder schade, maar wel achteraan het LMP2 veld. Flink doorgestampt, rondenlang in gevecht met Frank. Maar kwam er op een gegeven moment achter dat ik het net niet zou gaan halen met 3 pitstops. Daarom enorm gefuelsaved de laatste 2 stints, waardoor @ZFLaSH met rasse schreden dichterbij kwam in de relative box. Maar die verdween opeens uit de lijst en zo kon ik de race uitcruisen en heb ik op het eind Ruben nog voorbij laten gaan, om zo een ronde minder te hoeven rijden, anders had ik het niet gered haha.
Verder wel een mooie race gehad en er werd aardig netjes gereden vond ik zelf. Geen grote issues gehad met de GTE mannen, ging prima! Ondanks dat ik van de week dacht van waar moet ik die in godsnaam lappen op deze baan, maar het was best te doen op Hockenheim.
[ Voor 8% gewijzigd door GK86 op 02-05-2021 15:15 ]
Ik ben er inmiddels achter dat het 'probleem' dat ik ineens had met de csw niet aan het stuur lag , maar dat ik de onderkant van de lmp had beschadigd en de downforce stuk minder was .Verklaard ook wel het nerveuze / lichte stuurgedrag .ZFLaSH schreef op zondag 2 mei 2021 @ 17:31:
Ik had behoorlijk wat stuur issues. Na 2 uur viel iedere ronde de ffb weg van de csw. Geen idee wat hier de oorzaak van is, maar het verpestte mijn race wel.

Zat vanmorgen mijn Vrs data te checken en nogmaals de tutorial volledig uitgekeken , wordt dat er gewoon in verteld dat op de plek waar ik een off track had dat kon eindigen in zware schade aan de bodemplaat .
Verklaard ook mijn spin na een paar ronden stoeien met een onwillige auto en mijn slechtere rondetijden , dacht eerst dat de grip minder was geworden van het asfalt.
De druk heb ik mezelf op gelegd wat de crash betreft .De Lmp deed door schade niet meer wat ik wilde (voor zover ik daar daarvoor wel invloed op had

Volgende race beter !
Het zou tof zijn als tracks zoals bijv. Zandvoort een update krijgen.
Ik weet niet of het wat uit maakt, maar ik heb nieuwe 3D data voor o.a. Zandvoort en de Nordschleife als feature request geplaatst op het iRacing forum, zie:
Could we please vote for favourite or highly used tracks, that have outdated layout models and needs a new 3D scans / 3D data?
Dat doen ze zeker. De snelheid is alleen soms heel erg traag.michielvh83 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 11:58:
Weten jullie of iRacing wel eens circuits, die al een tijdje in de content zijn opgenomen, update?
Het zou tof zijn als tracks zoals bijv. Zandvoort een update krijgen.
Ik weet niet of het wat uit maakt, maar ik heb nieuwe 3D data voor o.a. Zandvoort en de Nordschleife als feature request geplaatst op het iRacing forum, zie:
Could we please vote for favourite or highly used tracks, that have outdated layout models and needs a new 3D scans / 3D data?
Er zijn verschillende circuits die een nieuwe update hebben gekregen. Daytona, Texas, Pocono, Phoenix, Michigan, Lime Rock Park, Silverstone, Kentucky en Charlotte hebben allen een heel nieuwe versie van de baan gekregen omdat de die een dusdanige grote update hebben gehad, dat ze de baan opnieuw moesten scannen.
Het opnieuw scannen van de Europese circuits zal even moeten wachten, ben ik bang. Daarbij proberen ze ook bij een Europese trip, meestal ook meerdere banen te scannen. Als ze Zandvoort opnieuw zouden scannen, zou Spa ook een goede kandidaat zijn. Al zijn die werkzaamheden pas in 2022 klaar én ze moeten een overeenkomst afsluiten al die circuits.
Ik heb veel ervaring met racegames en speel nu voornamelijk Project Cars 2. Maar, ik twijfel over een overstap naar iRacing. Nu heb ik me al aardig ingelezen, maar het is me nog steeds niet helemaal duidelijk wat ik nou eigenlijk (financieel) kwijt ga zijn om een beetje lekker mee te kunnen met online races. Los van het abonnement, wat gaat het me dan nog ongeveer kosten om voldoende auto's en track aan te schaffen? Of volstaat alleen het abonnement voorlopig, als beginnende iRacer?
Ik begonnen in december met Skippy voor 1 seizoen en rij nu VRS Sprint/Endurance. En ook de special events met vrienden.
Ik heb sinds begin december 10 auto's gekocht (Skip, GT4, 4x GT3's, Porsche Cup, LMP2, F3, GTE) zodat ik de verschillende classes kan proberen en 20 tracks. Als ik dat uitreken, dan kom ik op 508$ content wat 420euro is zonder kortingen. Het meeste heb ik met 15% korting gekocht, dus dat zou op 357euro komen.
Dat is toch wel even slikken want ik wist niet dat het al zoveel was. En ik heb nog 3 tracks te kort voor het huidige VRS seizoen...
Het kan dus oplopen, maar het kan ook rustiger als je het bij 1 klasse houdt. Auto's testen kan tijdens maintenance, maar meestal heb ik geen tijd op zo'n momenten. Dus de populairste auto's heb ik gekocht om te kunnen testen.
30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025
Je krijgt een pak standaard content bij iRacing. Dit omvat auto's & circuits.Timbox88 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:53:
Hi all!
Ik heb veel ervaring met racegames en speel nu voornamelijk Project Cars 2. Maar, ik twijfel over een overstap naar iRacing. Nu heb ik me al aardig ingelezen, maar het is me nog steeds niet helemaal duidelijk wat ik nou eigenlijk (financieel) kwijt ga zijn om een beetje lekker mee te kunnen met online races. Los van het abonnement, wat gaat het me dan nog ongeveer kosten om voldoende auto's en track aan te schaffen? Of volstaat alleen het abonnement voorlopig, als beginnende iRacer?
Als je echter mee wil doen in de iRacing series, zul je al snel een circuit moeten aanschaffen. Sommige series hebben standaard 3/4 van de 12 weken in de gratis content en de rest is betaalde content.
Kwam deze video laatst tegen, voor jou wel relevantTimbox88 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:53:
Hi all!
Ik heb net mijn eerste jaar iRacing er op zitten en ben volgens mij ruim over de 350 dollar (zie video) heen gegaan. Het is een shitload aan geld en ik heb sommige content nog niets eens aangeraakt. Je kan het een stuk goedkoper doen maar daar had ik al vrij snel geen geduld meer voor.
Zelf kwam ik ook van Project Cars 2 en heb geen moment spijt. Sindsdien ook PC2 niet meer aangeraakt. Grafisch is iRacing zeker geen hoogstandje maar op het gebied van competitief racen is het echt een wereld van verschil. Na de eerste paar races vroeg ik mij af waarom ik in vredesnaam niet eerder de overstap had gemaakt.
Thanks all voor de reacties!Beltoni schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:18:
[...]
Kwam deze video laatst tegen, voor jou wel relevant
[YouTube: Should I Get iRacing ?]
Ik heb net mijn eerste jaar iRacing er op zitten en ben volgens mij ruim over de 350 dollar (zie video) heen gegaan. Het is een shitload aan geld en ik heb sommige content nog niets eens aangeraakt. Je kan het een stuk goedkoper doen maar daar had ik al vrij snel geen geduld meer voor.
Zelf kwam ik ook van Project Cars 2 en heb geen moment spijt. Sindsdien ook PC2 niet meer aangeraakt. Grafisch is iRacing zeker geen hoogstandje maar op het gebied van competitief racen is het echt een wereld van verschil. Na de eerste paar races vroeg ik mij af waarom ik in vredesnaam niet eerder de overstap had gemaakt.
En thanks voor deze video, straks (nu op werk) even kijken! Had al wat andere vids bekeken, maar het is me gewoon niet helemaal duidelijk wat je nu met de basis content (dus abbo only) kunt. Kun je dan ook veel online races rijden, genoeg tegenstanders, etc etc?
EN belangrijker: ik lees dan over auto's en circuits bijkopen om mee te doen aan bepaalde league's etc, maar is het dan ergens ook duidelijk wát je nodig hebt? Dat je dus niet onnodig stuff koopt, zeg maar...
[ Voor 8% gewijzigd door Timbox88 op 03-05-2021 15:26 ]
Er zijn ook met de basis content meer dan genoeg races die je kan rijden, maar je komt dan wel vaak in dezelfde klasses, met dezelfde tracks uit. Neemt niet weg dat je jezelf daar ook prima mee kan vermaken. De MX5 geeft heel veel leuke races, maar ook de (legacy) Dalara DW12 en de Nascar Trucks kan je jezelf urenlang mee vermaken. Uiteindelijk zal je na verloop van tijd wel de beperkingen zat raken en er auto's en tracks bij aanschaffen, maar de eerste paar maanden met de basis-content rond rijden is absoluut geen straf hoor.Timbox88 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:22:
[...]
Thanks all voor de reacties!
En thanks voor deze video, straks (nu op werk) even kijken! Had al wat andere vids bekeken, maar het is me gewoon niet helemaal duidelijk wat je nu met de basis content (dus abbo only) kunt. Kun je dan ook veel online races rijden, genoeg tegenstanders, etc etc?
De MX-5 is standaard content en is verplichte kost als beginner. Er zijn twee series waar je dan in mee kunt rijden. Eentje daarvan rijdt voor een deel op gratis tracks, maar er zullen ongetwijfeld tracks bij zitten die je niet hebt (dat is tot slotte het verdien model van iRacing). Over genoeg tegenstanders hoef je je geen zorgen te maken. In de MX-5 heb je altijd competitie. Kijkend naar de Global Mazda MX-5; gemiddeld schrijven zich elke race 163 man in. En dat is een race die elk uur begint.Timbox88 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:22:
[...]
Hier vind je een overzicht van alle auto's en circuits die standaard in het abonnement zitten (even naar beneden scrollen): https://www.iracing.com/membership/Timbox88 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:22:
[...]
EN belangrijker: ik lees dan over auto's en circuits bijkopen om mee te doen aan bepaalde league's etc, maar is het dan ergens ook duidelijk wát je nodig hebt? Dat je dus niet onnodig stuff koopt, zeg maar...
Ik heb anders nog wel een voucher voor 3 maanden gratis abonnement. Wellicht leuk om te kijken of iRacing wat voor je is.
[ Voor 7% gewijzigd door Niellie41 op 03-05-2021 15:33 ]
ALs ik die van je zou mogen, heel graag! Kan ik het inderdaad eens testen!Niellie41 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:30:
[...]
Hier vind je een overzicht van alle auto's en circuits die standaard in het abonnement zitten (even naar beneden scrollen): https://www.iracing.com/membership/
Ik heb anders nog wel een voucher voor 3 maanden gratis abonnement. Wellicht leuk om te kijken of iRacing wat voor je is.
De officiële series rijden seizoenen van 12 weken (+-kwartaal). De schema's wisselen elk kwartaal, vaak worden er een paar tracks omgewisseld. Deze schema's worden door de community gekozen. Er zijn een aantal banen erg gewild, deze komen vaak terug in veel verschillende series. Als je een baan als Spa, Watkins Glen of Road America koopt weet je dat die in verschillende series zit. Een baan als COTA Sonoma of Snetterton zie je een stuk minder vaak.Timbox88 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:22:
[...]
Zoals al is aangegeven, alle Rookie content is gratis. Daar kan je in principe onbeperkt blijven racen maar het is wel het topje van de ijsberg. Ik wilde al gauw wat anders en heb maar 2 races in de MX5 gereden. Het is echt een tof autootje maar zo'n serie rijdt een week lang op dezelfde baan.
Na Rookie krijg je je D class license en kan je een aantal andere series proberen. Dan is het goed om even goed na te denken wat je wilt gaan rijden. Als je een voorkeur hebt voor open wheelers dan ligt de Skip Barber voor de hand, met tintops heb je wat meer keuze (Ferrari GT3 of BMW GT4 bijvoorbeeld).
@Niellie41, kan je na zo'n voucher ook nog gebruik maken van de kortingen die iRacing bied voor nieuwe gebruikers? 3 maanden gratis klinkt goed maar als je vervolgens gelijk volle mep moet betalen ben je een stuk duurder uit.
Dat kan niet omdat het dan geen nieuw account meer is. $66 voor 1 jaar als nieuw abonnee is voor veel mensen toch net wat te veel om iRacing te testen.Beltoni schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:45:
[...]
@Niellie41, kan je na zo'n voucher ook nog gebruik maken van de kortingen die iRacing bied voor nieuwe gebruikers? 3 maanden gratis klinkt goed maar als je vervolgens gelijk volle mep moet betalen ben je een stuk duurder uit.
Het is dan nog 3 maanden tot de BF actie en heeft Timbox88 $33 betaald voor een half jaar.
[ Voor 8% gewijzigd door Niellie41 op 03-05-2021 16:02 ]
Indirect heb ik dezelfde stap gemaakt en kort antwoord op je vraag: je bent veel kwijt. iRacing is gewoon behoorlijk prijzig, de kosten liggen echt op een ander niveau dan je gewend bent. Ik heb het geaccepteerd, onder het mom van dat het er een keer van moet komen, maar als je optelt (zeker als je aan een league zoals die van GoT mee gaat doen) dan loopt het stevig in de papierenTimbox88 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:53:
Hi all!
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Als je aan de GoT league mee doet, hoef je niet perse duurder uit te zijn als regulier starten met iRacing.Rossi46 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 16:56:
[...]
Indirect heb ik dezelfde stap gemaakt en kort antwoord op je vraag: je bent veel kwijt. iRacing is gewoon behoorlijk prijzig, de kosten liggen echt op een ander niveau dan je gewend bent. Ik heb het geaccepteerd, onder het mom van dat het er een keer van moet komen, maar als je optelt (zeker als je aan een league zoals die van GoT mee gaat doen) dan loopt het stevig in de papieren
We volgen een vaste serie, dus als je deze gaat rijden dan kan je feitelijk gewoon mee doen aan de GoT league en vica versa.
Qua insteek kan je iRacing zo duur maken als je zelf wilt.
Rookie is overal sowieso gratis content. Daarna heb je in D klasse voldoende series die gratis content hebben (sowieso auto's), doordat de series afwisselend naar gratis content banen gaan.
Wel hebben ze sinds vorig jaar besloten een aantal legacy zaken ook betaald te maken, terwijl je deze in het verleden gratis kreeg. Maar hier gaat het volgens mij om 2,95$.
Ik heb mij zelf de 1e 3 seizoenen (dan heb je het dus over 39 weken), gewoon een schema opgesteld met wanneer ik wat wilde gaan rijden en dit verdeeld over mijn salarismaanden
Focus je ook zoveel mogelijk op banen trouwens. Bijvoorbeeld alle 5 de GTE auto's is leuk, maar 1 auto + 4 banen, dan kan je veel meer rijden.
Met PR-OUTLAWS kwam ik op 51 euro nog wat voor 12 maandenNiellie41 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 16:01:
[...]
Dat kan niet omdat het dan geen nieuw account meer is. $66 voor 1 jaar als nieuw abonnee is voor veel mensen toch net wat te veel om iRacing te testen.
Het is dan nog 3 maanden tot de BF actie en heeft Timbox88 $33 betaald voor een half jaar.
Uit nieuwsgierigheid: hoeveel heb je tot nu toe uitgegeven? En is het het je waard?Rossi46 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 16:56:
[...]
Indirect heb ik dezelfde stap gemaakt en kort antwoord op je vraag: je bent veel kwijt. iRacing is gewoon behoorlijk prijzig, de kosten liggen echt op een ander niveau dan je gewend bent. Ik heb het geaccepteerd, onder het mom van dat het er een keer van moet komen, maar als je optelt (zeker als je aan een league zoals die van GoT mee gaat doen) dan loopt het stevig in de papieren
Ah ja, maar dat is dus serieus bijna 4000 euro aan content die je in een jaar hebt gekocht. Dat is wel serieus geld, hahaha!JPM85 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 17:33:
[...]
Als je aan de GoT league mee doet, hoef je niet perse duurder uit te zijn als regulier starten met iRacing.
We volgen een vaste serie, dus als je deze gaat rijden dan kan je feitelijk gewoon mee doen aan de GoT league en vica versa.
Qua insteek kan je iRacing zo duur maken als je zelf wilt.
Rookie is overal sowieso gratis content. Daarna heb je in D klasse voldoende series die gratis content hebben (sowieso auto's), doordat de series afwisselend naar gratis content banen gaan.
Wel hebben ze sinds vorig jaar besloten een aantal legacy zaken ook betaald te maken, terwijl je deze in het verleden gratis kreeg. Maar hier gaat het volgens mij om 2,95$.
Ik heb mij zelf de 1e 3 seizoenen (dan heb je het dus over 39 weken), gewoon een schema opgesteld met wanneer ik wat wilde gaan rijden en dit verdeeld over mijn salarismaandenMet ongeveer 100€ per maand content kopen (altijd 6 stuks tegelijk i.v.m. de korting), had ik na 3 volledige seizoenen wel de meeste road content die ik belangrijk vind.
Focus je ook zoveel mogelijk op banen trouwens. Bijvoorbeeld alle 5 de GTE auto's is leuk, maar 1 auto + 4 banen, dan kan je veel meer rijden.
Wat spreekt je in iRacing zoveel meer aan dan in PC2?Beltoni schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:18:
[...]
Kwam deze video laatst tegen, voor jou wel relevant
[YouTube: Should I Get iRacing ?]
De competitie. Het matchmaking/ranking systeem van iRacing is gewoon ijzersterk. Sommige series zijn populairder dan anderen maar je kan gewoon altijd een race joinen en rijden met mensen die hetzelfde tempo rijden.Timbox88 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 20:13:
[...]
Wat spreekt je in iRacing zoveel meer aan dan in PC2?
Dat is inderdaad wel echt heel vet!Beltoni schreef op maandag 3 mei 2021 @ 20:20:
[...]
De competitie. Het matchmaking/ranking systeem van iRacing is gewoon ijzersterk. Sommige series zijn populairder dan anderen maar je kan gewoon altijd een race joinen en rijden met mensen die hetzelfde tempo rijden.
Ik zal morgen even checken, als mijn vriendin niet mee kan kijkenTimbox88 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 20:10:
[...]
Uit nieuwsgierigheid: hoeveel heb je tot nu toe uitgegeven? En is het het je waard?
En of ik het waard vind, tsja, eigenlijk wel. Mits je écht van racen houdt. Dan krijg je via iRacing toegang tot een community die geen gelijken kent. Maarrrr, daar heb je alleen wat aan als je daar zelf ook tijd voor maakt. Het niveau is namelijk hoog
Dat is wel een beetje veel, was immers budget van 100€ per maand (periode +/- 39 weken)Timbox88 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 20:12:
[...]
Ah ja, maar dat is dus serieus bijna 4000 euro aan content die je in een jaar hebt gekocht. Dat is wel serieus geld, hahaha!
Ik denk dat ik na een goed jaar iRacing op ongeveer 650€ aan content zit
Ik zal dan ook maar mijn inzicht delen, als iemand die pas recentelijk (<6 maanden) met iRacing bezig is.
Since 2017 ben ik bezig met sim racing, gestart in een lokale rFactor 2 league. Wekelijks racen op onze eigen server in een race serie van meedere weken over een selectie van tracks. Meestal is elke serie zo'n 6-10 weken. Populaire series die we reden waren GT3s (sprint en endurance), Group C (endurance), 1991 F1, Formula Renault 3.5, Touring Cars (BTCC en TCR), classic Japanese touring cars (1970 Skylines en Celicas), etc,
Veel van de (zeer ervaren) league deelnemers waren ook bezig met iRacing. Omdat onze eigen rF2 server een tijdlang niet beschikbaar was, ging de suggestie om een paar van onze race leagues series via iRacing te doen als leuke introductie tot iRacing voor diegene die er niet bekend mee waren (zoals ik).
Dus voor $5 een 3-maanden abbo. Voor onze race series gebruikte we alleen maar base content (dus "gratis" autos en tracks) om de kosten laag te houden. Ik heb mijn prima weten te vermaken en besloot dus om verder te gaan met mijn account en ben zo dus na 2-3 maanden "echt" met met iRacing begonnen.
iRacing heeft veel race series die allemaal een bepaalde licentie klasse hebben. Je moet dus de juiste licentie hebben wil je mee mogen doen aan die series. De klassen zijn dus voor road racing: Rookies (MX-5), D klasse, C klasse, B klasse en A klasse. (Daarboven heb je dan nog Pro series etc, maar voor de normaal sterfelijke is A klasse de hoogste klasse). Om van de ene klasse naar de andere klasse te komen, moet je dus een goede Safety Rating behalen (en houden) en je moet minimaal 4 races finishen in elke klasse om verder te mogen.
Mijn idee was om eerst mijn A license te halen omdat ik dan rustig kan kiezen welke race series ik echt wilde rijden - en daar dan mijn geld voor te te geven, i.p.v. in elke klasse geld uit te geven aan autos en tracks die mij niet zo aanspreken.
En het is mij gelukt om van Rookies naar B klasse te gaan zonder een cent uit te moeten geven. Eerst rookies in de MX-5 om zo in de D klasse te komen. Daarna het race schema van dat seizoen erbij gepakt en met een beetje research en planning heb ik mijn C license weten te halen door mee te doen aan de Caddy CTS-V / Kia Optima races die op gratis tracks plaats vonden (4x racen op Oulton Park maar ik vond dat zo'n leuke track dat ik toch veel meer races gedaan heb). Daarna in de C klasse heb ik Radical SR8 genomen (die race ik nogaltijd) om zo van C naar B license te gaan, door 4 races te doen op Laguna Seca. Een geweldige track combi die ik elke dag die week gereden heb.
Toen was ik in B klasse waar ik dus eindelijk mijn 488 GT3 (gekocht) echt kon inzetten in de series die ik echt wilde rijden (GT3 Fixed en VRS Sprint). Dus dan ook maar tracks kopen die ik echt wilde rijden in die series (Sebring, Daytona, Spa, Nurburgring, Road Atlanta, Road America, dan ook maar Hockenheim etc).
Ik heb ook de Porsche 911 RSR GTE gekocht om daar mij later op te richten maar vooralsnog ben ik erg bezig met de GT3s. Ik heb ook de Skippy gekocht want iedereen zei "die moet je hebben" .. maar dat was voor mij een miskoop. Het is gewoon niet mijn ding.
Dus waar ik nu ben, ben ik eigenlijk gekomen door 1 auto te kopen (Ferrari 488 GT3) en zo'n 10 tracks denk ik. Maar die tracks worden ook vaak gebruikt in andere series. Dus wanneer de Radicals en Caddy CTS-V op Spa, Road Atlanta of de Nurburgring racen dan ben ik daar als de kippen bij (want.. leuk!) zonder dat het mij geld kost.
Mijn advies is dan ook om niet elke auto te kopen. Koop alleen die autos waar je echt veel tijd in wilt steken. Koop liever tracks die vaak voorkomen in meedere series. Daar ga je dan veel meer aan hebben dan aan een virtuele garage vol autos die je nooit rijdt.
Dat wil niet zeggen dat ik niet nog eens een Indy Pro18, F3, F3.5 of wellicht een GT4tje erbij koop - maar ik beperk mijzelf eerst tot het meester worden van de 488 GT3. En nu ik mijn A license heb, ben ik bezig om langzaam aan mijn iRating omhoog te krikken. Ik ging van 1100 naar 1500 en nu naar 1700+ met als doel om mijn iRating over de 2K te tillen.
En waarom iRacing? Zijn er geen betere sims? Jazeker wel. rF2, AC, ACC zijn allemaal betere sims dan iRacing.
Maar met iRacing hoef ik niet te wachten tot elke dinsdag om eindelijk weer een (leage) online race te hebben. Het is nu voor mij welke dag "race day". In de league ging het elke dinsdagavond om half negen van start. Maar mijn kinderen zijn ook groter geworden. Gaan later naar bed. Ik kom later thuis van mijn werk soms... en vroeger was het dan .. jammer, volgende week weer proberen. Als ik nu pas om 10:30 aan racen toe komen, dan is er gewoon een race te vinden die ik leuk vind. Zolang je maar series neemt die populair zijn zal je altijd wel mensen vinden om mee te racen.
Is Racing de beste sim? Bij lange niet. Is iRacing het beste online racing platform? Jazeker wel.
Hahaha ben wel benieuwd!Rossi46 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 22:25:
[...]
Ik zal morgen even checken, als mijn vriendin niet mee kan kijken
En of ik het waard vind, tsja, eigenlijk wel. Mits je écht van racen houdt. Dan krijg je via iRacing toegang tot een community die geen gelijken kent. Maarrrr, daar heb je alleen wat aan als je daar zelf ook tijd voor maakt. Het niveau is namelijk hoogZomaar even gaan rijden werkt niet. Althans, bij mij dan
Eh ja, ik bedoelde 1000 hahaha. Zat ff verkeerd te rekenen. 650 is overigens nog steeds veel geld ;-)JPM85 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 22:42:
[...]
Dat is wel een beetje veel, was immers budget van 100€ per maand (periode +/- 39 weken)
Ik denk dat ik na een goed jaar iRacing op ongeveer 650€ aan content zit
Thanks voor je uitgebreide uitleg! En klinkt heel vet. Ik ben wel erg benieuwd. Wat me wel opvalt, als ik livestreams en vooral video's op YT kijk, is dat de game er soms wel echt tof uitziet en redelijk up-to-date, maar soms heb ik ook het idee te kijken naar een game uit de jaren 90. Niet dat ik hem eventueel zou gaan spelen voor de graphics, maar er lijkt een heel groot verschil in kwaliteit te zitten.tazzman schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 06:23:
[...]
Ik zal dan ook maar mijn inzicht delen, als iemand die pas recentelijk (<6 maanden) met iRacing bezig is.
Since 2017 ben ik bezig met sim racing, gestart in een lokale rFactor 2 league. Wekelijks racen op onze eigen server in een race serie van meedere weken over een selectie van tracks. Meestal is elke serie zo'n 6-10 weken. Populaire series die we reden waren GT3s (sprint en endurance), Group C (endurance), 1991 F1, Formula Renault 3.5, Touring Cars (BTCC en TCR), classic Japanese touring cars (1970 Skylines en Celicas), etc,
Veel van de (zeer ervaren) league deelnemers waren ook bezig met iRacing. Omdat onze eigen rF2 server een tijdlang niet beschikbaar was, ging de suggestie om een paar van onze race leagues series via iRacing te doen als leuke introductie tot iRacing voor diegene die er niet bekend mee waren (zoals ik).
Dus voor $5 een 3-maanden abbo. Voor onze race series gebruikte we alleen maar base content (dus "gratis" autos en tracks) om de kosten laag te houden. Ik heb mijn prima weten te vermaken en besloot dus om verder te gaan met mijn account en ben zo dus na 2-3 maanden "echt" met met iRacing begonnen.
iRacing heeft veel race series die allemaal een bepaalde licentie klasse hebben. Je moet dus de juiste licentie hebben wil je mee mogen doen aan die series. De klassen zijn dus voor road racing: Rookies (MX-5), D klasse, C klasse, B klasse en A klasse. (Daarboven heb je dan nog Pro series etc, maar voor de normaal sterfelijke is A klasse de hoogste klasse). Om van de ene klasse naar de andere klasse te komen, moet je dus een goede Safety Rating behalen (en houden) en je moet minimaal 4 races finishen in elke klasse om verder te mogen.
Mijn idee was om eerst mijn A license te halen omdat ik dan rustig kan kiezen welke race series ik echt wilde rijden - en daar dan mijn geld voor te te geven, i.p.v. in elke klasse geld uit te geven aan autos en tracks die mij niet zo aanspreken.
En het is mij gelukt om van Rookies naar B klasse te gaan zonder een cent uit te moeten geven. Eerst rookies in de MX-5 om zo in de D klasse te komen. Daarna het race schema van dat seizoen erbij gepakt en met een beetje research en planning heb ik mijn C license weten te halen door mee te doen aan de Caddy CTS-V / Kia Optima races die op gratis tracks plaats vonden (4x racen op Oulton Park maar ik vond dat zo'n leuke track dat ik toch veel meer races gedaan heb). Daarna in de C klasse heb ik Radical SR8 genomen (die race ik nogaltijd) om zo van C naar B license te gaan, door 4 races te doen op Laguna Seca. Een geweldige track combi die ik elke dag die week gereden heb.
Toen was ik in B klasse waar ik dus eindelijk mijn 488 GT3 (gekocht) echt kon inzetten in de series die ik echt wilde rijden (GT3 Fixed en VRS Sprint). Dus dan ook maar tracks kopen die ik echt wilde rijden in die series (Sebring, Daytona, Spa, Nurburgring, Road Atlanta, Road America, dan ook maar Hockenheim etc).
Ik heb ook de Porsche 911 RSR GTE gekocht om daar mij later op te richten maar vooralsnog ben ik erg bezig met de GT3s. Ik heb ook de Skippy gekocht want iedereen zei "die moet je hebben" .. maar dat was voor mij een miskoop. Het is gewoon niet mijn ding.
Dus waar ik nu ben, ben ik eigenlijk gekomen door 1 auto te kopen (Ferrari 488 GT3) en zo'n 10 tracks denk ik. Maar die tracks worden ook vaak gebruikt in andere series. Dus wanneer de Radicals en Caddy CTS-V op Spa, Road Atlanta of de Nurburgring racen dan ben ik daar als de kippen bij (want.. leuk!) zonder dat het mij geld kost.
Mijn advies is dan ook om niet elke auto te kopen. Koop alleen die autos waar je echt veel tijd in wilt steken. Koop liever tracks die vaak voorkomen in meedere series. Daar ga je dan veel meer aan hebben dan aan een virtuele garage vol autos die je nooit rijdt.
Dat wil niet zeggen dat ik niet nog eens een Indy Pro18, F3, F3.5 of wellicht een GT4tje erbij koop - maar ik beperk mijzelf eerst tot het meester worden van de 488 GT3. En nu ik mijn A license heb, ben ik bezig om langzaam aan mijn iRating omhoog te krikken. Ik ging van 1100 naar 1500 en nu naar 1700+ met als doel om mijn iRating over de 2K te tillen.
En waarom iRacing? Zijn er geen betere sims? Jazeker wel. rF2, AC, ACC zijn allemaal betere sims dan iRacing.
Maar met iRacing hoef ik niet te wachten tot elke dinsdag om eindelijk weer een (leage) online race te hebben. Het is nu voor mij welke dag "race day". In de league ging het elke dinsdagavond om half negen van start. Maar mijn kinderen zijn ook groter geworden. Gaan later naar bed. Ik kom later thuis van mijn werk soms... en vroeger was het dan .. jammer, volgende week weer proberen. Als ik nu pas om 10:30 aan racen toe komen, dan is er gewoon een race te vinden die ik leuk vind. Zolang je maar series neemt die populair zijn zal je altijd wel mensen vinden om mee te racen.
Is Racing de beste sim? Bij lange niet. Is iRacing het beste online racing platform? Jazeker wel.
Hoe dan ook: ik ga deze week denk ik proberen (via Steam waarschijnlijk) en dan zie ik of het wat voor me is. Vooral die community en het altijd kunnen racen tegen enthousiaste racers van hetzelfde niveau spreekt me aan!
Qua graphics zijn er absoluut betere sims maar wat al eerder is aangehaald is de online iracing community top! En ja 650 euro is een flink bedrag maar je kunt dit ook echt over een langere periode verdelen. Daarnaast kom je op gegeven moment op het punt dat je de meeste content al hebt. Dit jaar bijvoorbeeld heb ik denk ik nog geen 25 dollar besteed omdat ik niet iedere nieuwe auto hoef te hebben en de meeste tracks al bezit.Timbox88 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 08:20:
[...]
Thanks voor je uitgebreide uitleg! En klinkt heel vet. Ik ben wel erg benieuwd. Wat me wel opvalt, als ik livestreams en vooral video's op YT kijk, is dat de game er soms wel echt tof uitziet en redelijk up-to-date, maar soms heb ik ook het idee te kijken naar een game uit de jaren 90. Niet dat ik hem eventueel zou gaan spelen voor de graphics, maar er lijkt een heel groot verschil in kwaliteit te zitten.
Hoe dan ook: ik ga deze week denk ik proberen (via Steam waarschijnlijk) en dan zie ik of het wat voor me is. Vooral die community en het altijd kunnen racen tegen enthousiaste racers van hetzelfde niveau spreekt me aan!
Maar je moet onderscheid maken tussen éénmalig investeren (cars & tracks) en terugkerende kosten. Onder mijn terugkerende kosten valt iRacing membership, VRS setup tool en overlay software (Kapps via Amazone Prime abonnement). Omgerekend ongeveer 15 euro per maand.

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 04-05-2021 08:47 ]
Dat, maar reken het ook eens anders. Je koopt F1 2021 en na iets minder na jaar komt F1 2022, waarbij 80% van de online spelers over gaan. Dat is ook gelijk een bak geld, want die kosten ook 50+ euro. Dan is ook nog maar de vraag of je online een leuke ervaring hebt. ACC zit een beetje in hetzelfde vaarwater. Online vind ik het niet helemaal lekker qua racing etiquette (om over de VR implementatie maar te zwijgen).Doubleoz schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 08:42:
[...]
Qua graphics zijn er absoluut betere sims maar wat al eerder is aangehaald is de online iracing community top! En ja 650 euro is een flink bedrag maar je kunt dit ook echt over een langere periode verdelen. Daarnaast kom je op gegeven moment op het punt dat je de meeste content al hebt. Dit jaar bijvoorbeeld heb ik denk ik nog geen 25 dollar besteed omdat ik niet iedere nieuwe auto hoef te hebben en de meeste tracks al bezit.
Maar je moet onderscheid maken tussen éénmalig investeren (cars & tracks) en terugkerende kosten. Onder mijn terugkerende kosten valt iRacing membership, VRS setup tool en overlay software (Kapps via Amazone Prime abonnement). Omgerekend ongeveer 15 euro per maand.
Vind ik iracing duur? Absoluut! Heb ik een andere sim gevonden die mij dezelfde fun factor en online racewereld aanbied? Nee..
Heel herkenbaar. Het verschilt sterk per circuit (net nieuwe of die net een update hebben gehad zijn veel strakker dan al wat oudere) maar over het geheel bekeken is het grafisch zeker niet de mooiste sim. Maar ondanks dat ik een sucker ben voor strakke plaatjes, maal ik daar geen biet meer om zodra ik de game opstart. Het gaat om het racenTimbox88 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 08:20:
[...]
Thanks voor je uitgebreide uitleg! En klinkt heel vet. Ik ben wel erg benieuwd. Wat me wel opvalt, als ik livestreams en vooral video's op YT kijk, is dat de game er soms wel echt tof uitziet en redelijk up-to-date, maar soms heb ik ook het idee te kijken naar een game uit de jaren 90. Niet dat ik hem eventueel zou gaan spelen voor de graphics, maar er lijkt een heel groot verschil in kwaliteit te zitten.
488 GTE maakt nog onderdeel uit van de volgende series:FastFred schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 08:45:
Gisteravond voor het eerst in lange tijd iRacing weer eens betaald en 2 races in de Skip gedaan, jezus wat is die auto veranderd zegRijd compleet anders en ik vergeet nu best wel vaak te schakelen nu omdat hij niet meer tegen de revlimiter aan hikt maar er blijft hangen. Ik had me eigenlijk verheugd op wat races in de 488 GTE, maar daar zijn geen official races meer voor blijkbaar? Wel voor de GT3 maar die heb ik niet.
- GT Endurance series
- IMSA Hagerty
- European Endurance series
- Pure Driving School European Sprint series
IMSA Hagerty series voor de 488 GTEFastFred schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 08:45:
Gisteravond voor het eerst in lange tijd iRacing weer eens betaald en 2 races in de Skip gedaan, jezus wat is die auto veranderd zegRijd compleet anders en ik vergeet nu best wel vaak te schakelen nu omdat hij niet meer tegen de revlimiter aan hikt maar er blijft hangen. Ik had me eigenlijk verheugd op wat races in de 488 GTE, maar daar zijn geen official races meer voor blijkbaar? Wel voor de GT3 maar die heb ik niet.
[edit] @Doubleoz so close
Van alles wat ik met simracen doe, is iRacing denk wel het goedkoopste onderdeelDoubleoz schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 08:42:
[...]
Qua graphics zijn er absoluut betere sims maar wat al eerder is aangehaald is de online iracing community top! En ja 650 euro is een flink bedrag maar je kunt dit ook echt over een langere periode verdelen. Daarnaast kom je op gegeven moment op het punt dat je de meeste content al hebt. Dit jaar bijvoorbeeld heb ik denk ik nog geen 25 dollar besteed omdat ik niet iedere nieuwe auto hoef te hebben en de meeste tracks al bezit.
De hardware is toch wel iets duurder als je dat bij elkaar optelt, volgens mij zit ik dan op iets van 6-7k
JPM85 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:31:
[...]
Van alles wat ik met simracen doe, is iRacing denk wel het goedkoopste onderdeel![]()
De hardware is toch wel iets duurder als je dat bij elkaar optelt, volgens mij zit ik dan op iets van 6-7k

De kosten voor hardware heb ik momenteel even voor mezelf ergens in mijn achterhoofd verstoptJPM85 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:31:
[...]
Van alles wat ik met simracen doe, is iRacing denk wel het goedkoopste onderdeel![]()
De kosten van de hardware schaar ik op dit moment ook onder sanity-control. Ik moet wat te schroeven, prutsen, instellen, afstellen enz. te hebben om de corona sleur een beetje te doorbreken (ik zit al 14 maanden thuis).Doubleoz schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 09:41:
[...]
De kosten voor hardware heb ik momenteel even voor mezelf ergens in mijn achterhoofd verstoptMaar inderdaad zeker een punt om in de overweging mee te nemen. Al had ik nooit gedacht zoveel geld aan hardware te gaan besteden toen ik met deze hobby begon haha
De vriendin pikt het ook nog
Dat laatste is helemaal waar hoor! Maar het viel me gewoon op dat er zo'n groot verschil zit tussen verschillende vids die ik heb bekeken. Dat vond ik zo gek!Rossi46 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 08:58:
[...]
Heel herkenbaar. Het verschilt sterk per circuit (net nieuwe of die net een update hebben gehad zijn veel strakker dan al wat oudere) maar over het geheel bekeken is het grafisch zeker niet de mooiste sim. Maar ondanks dat ik een sucker ben voor strakke plaatjes, maal ik daar geen biet meer om zodra ik de game opstart. Het gaat om het racen
Eigenlijk zie je daar het directe gevolg van het feit dat iRacing een game is die constant een updates krijgt, in tegenstelling tot een reguliere game die na verloop van tijd niet meer wordt ondersteund en een opvolger krijgt.Timbox88 schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 10:19:
[...]
Dat laatste is helemaal waar hoor! Maar het viel me gewoon op dat er zo'n groot verschil zit tussen verschillende vids die ik heb bekeken. Dat vond ik zo gek!
Het nadeel hiervan is dat je ook vast zit aan 'legacy' codering. Het is binnen iRacing bijvoorbeeld niet mogelijk om met meer dan 6 verschillende auto's op een track te rijden...
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen