Arfman schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:42:
[...]
Helemaal mee eens! Toch zag/zie ik het nog een beetje als "bragging rights" en voor jezelf willen bewijzen dat je "goed" bent ofzo, terwijl het natuurlijk helemaal nergens op slaat!
Ik ga ook echt proberen om daar niet meer op te letten. Natuurlijk ga ik wel even oefenen voor ik een race instap maar dat komt omdat je niet iemand anders eraf wilt tikken omdat je niet wist dat er een bocht aankwam of iets dergelijks, je wilt wel een beetje ritme opbouwen maar ik heb soms races geskipt (terwijl ik dus wel tijd had) omdat ik "bang" was dat het niet goed zou gaan. Dat gaan we dus niet meer doen

Denk dat het meeste al is gezegd hierover. Dus vooral gewoon doen, als je nog niet zeker weet van hoe een circuit loopt en het niet daardoor niet voor andere wilt verpesten (goed teken), dan zorgen dat je niet onder de achtervleugel rijdt bij het inrijden van de remzone. Daarmee verminder je aanzienlijk de kans op een botsing.
Hetzelfde met bijvoorbeeld extreem hard verdedigen. Als ik merk dat iemand over de limiet aan het verdedigen is, dan ga ik anders aanvallen en laat ik hem sneller staan (met hopelijk meer pech voor hem tot gevolg dan voor mij....

. Dit is natuurlijk afhankelijk van de race vorm, is het een endurance dan rij ik in ieder geval iets anders.
Daarnaast, iRating levelt zichzelf wel gewoon uit. Ik heb het in de races ook uitstaan dat je ziet hoeveel erbij (of eraf gaat). Dan maak je je er al minder zorgen om. Heb je toch een periode waarin je veel aan het doneren bent en het voelt niet lekker, neem dan even rust en rij wat races waarbij dit niet van invloed is. Zoals bijvoorbeeld de GoT league en probeer op die manier weer je plezier erin terug te vinden.
Het gaat er echt niet om of jij 2-3-4-5k + bent, als jij leuke races hebt terwijl je 1k bent en je hebt daar enorm veel plezier in, wie zijn andere dan om naar jouw iRating te kijken?
Misschien hebben nadere meer talent, betere hardware of ook gewoon domweg meer tijd er al ingestoken waardoor zij beter zijn. Vraag is wat je er zelf uit wilt halen.
Ook dit seizoen heb ik nog nauwelijks officials gereden. O.a. doordat ik mee heb gedaan aan wat langere endurance races en ik daarna weer even tijd had om bij te komen

.