iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 389 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 13:05

Nutral

gamer/hardware freak

TiemenC schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:13:
[...]

Het eerste incident had je met iets meer alertheid toch op de binnenkant kunnen anticiperen, maar goed, dat is achteraf altijd makkelijk oordelen. De andere 2 speelt de factor pech wel flink mee, herkenbaar in de VRS serie |:(
Die eerste was grappig, ik was zelf niet aan het rijden maar ik zei wel, laat de auto achter je maar voor, dan kan hij lekker crashen met de 2 auto's ervoor die ons ophouden.
(beide auto's zijn de hele race al een probleem geweest met crashes veroorzaken en mensen ophouden in een treintje.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
een vraagje of divisies.....

Aan het begin van het seizoen ben ik ingedeeld in divisie 9 (net paar maanden begonnen en had lage rating van 0.5k).
Nu ben ik laatste weken opgeklommen naar rating van 1.2k en merk ik dat ik in de splits wordt ingedeeld met andere mensen met 1.2k rating, maar welke allemaal in divisie 4-7 zitten.
Op zich prima, maar ik vroeg me af wat de divisie rating precies doet? Is er bijv. enige calculatie verschil in onderling verschil en klassering in race voor irating uitslag?
etc?

Of doet het eigenlijk 'niets'

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:26
refused81 schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:19:
een vraagje of divisies.....

Aan het begin van het seizoen ben ik ingedeeld in divisie 9 (net paar maanden begonnen en had lage rating van 0.5k).
Nu ben ik laatste weken opgeklommen naar rating van 1.2k en merk ik dat ik in de splits wordt ingedeeld met andere mensen met 1.2k rating, maar welke allemaal in divisie 4-7 zitten.
Op zich prima, maar ik vroeg me af wat de divisie rating precies doet? Is er bijv. enige calculatie verschil in onderling verschil en klassering in race voor irating uitslag?
etc?

Of doet het eigenlijk 'niets'
Divisies worden bepaald aan het begin van een seizoen.
Je blijft nu dus voor het hele 21S2 seizoen in divisie 9 rijden, per 21S3 wordt je weer opnieuw ingedeeld.

De divisie wordt gebruikt voor de seizoen standings binnen een raceklasse.
Als je bijvoorbeeld in je season standings gaat kijken, daar zal jij ingedeeld zijn in Div9

[ Voor 9% gewijzigd door JPM85 op 12-04-2021 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:42

Arfman

Drome!

Ging gisteren echt bagger. Sowieso laatste tijd niet veel zin om te simracen, daardoor gaat je snelheid achteruit, daardoor bungel je achteraan, daardoor minder zin om te simracen, enfin. Tijdens race 1 gestopt omdat ik hem in de muur hing, had ook weer last van m'n linkerbeen dus maar gestopt.

Helpt ook niet dat door een Oculus bug je nog maar 72fps hebt ipv 90. Wordt vandaag verholpen met een nieuwe versie van de software maar ik ga hierna lekker automatische updates uitzetten van die software.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

JPM85 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 17:26:
Tweakers Endurance Series - Seizoen 2: Update / Reminder
Enkele weken geleden hebben we via discord een kleine poll gehouden of men wilt dat de starttijd later zou worden. Hieruit kwam uit dat 45% wilt dat er niets veranderd en 45% 1 uur later wilt. In deze mooie democratie, kan je al raden, de starttijd wordt dus met 30 minuten verlaat. Vergeet je ook niet in te schrijven, race1 is volgende week zaterdag op Watkins Glen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aOLVrWGwklcshmksb-R1p6WJUuo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AqJzquciVCUS6Ccgw6TZQY6p.jpg?f=user_large

Registratie race 1 : https://forms.gle/1rT3vFY8VeEiwRHg9
Registratie race 2 : https://forms.gle/RKEFpqwi4iSfWfpD9
Registratie race 3 : https://forms.gle/VVWWUKBUS6QsWioz7

Inschrijvingen: https://cutt.ly/MzIR7Up
Reminder!

Aanstaande zaterdag begint het TES Endurance seizoen! Inschrijven kan t/m vrijdagavond.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Luckeh schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:56:
[...]

Reminder!

Aanstaande zaterdag begint het TES Endurance seizoen! Inschrijven kan t/m vrijdagavond.
Nu al zin in! LMP2 is van de stoffige zolder gehaald en @Birelissimo heeft er nog even op gevingerverfd voor de gelegenheid oOo *O*

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Ok, hier misschien iemand die mij het geheim van de Audi RS3 uit kan leggen om dat ding snel over de baan heen te krijgen?

Had me ingeschreven voor de Eru sim race cup en was in eerste instantie niet ingeloot, vanmiddag echter een telefoontje dat ik toch mee kon doen omdat er een aantal mensen afgezegd hadden. Ik na werk dus even Imola en de RS3 aangeschaft maar zo’n FWD is toch even wat anders dan de Audi R8 waar ik VRS sprint en de fixed GT3 mee rijdt.

Inmiddels ben ik er achter dat remmen trailbraken met een FWD toch echt een lastige opgave is dus is het veelal remmen voor de bocht, traag er in en het dan maar op de exit proberen terug te pakken. Inmiddels zit ik op een 1:57:9xx op Imola maar ik heb het idee dat dat nog steeds mega traag is... ik kan er alleen niet achter komen waar ik het dan precies laat liggen en een track guide icm de RS3 kon ik zo 1-2-3 ook niet vinden. Mocht er dus nog iemand een gouden tip hebben :+

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:34

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Luckeh schreef op maandag 12 april 2021 @ 15:56:
[...]

Reminder!

Ik ben er bij met mijn hele team :+

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TiemenC
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09:01

TiemenC

iRacing

R2D2 schreef op maandag 12 april 2021 @ 23:14:
Ok, hier misschien iemand die mij het geheim van de Audi RS3 uit kan leggen om dat ding snel over de baan heen te krijgen?

Had me ingeschreven voor de Eru sim race cup en was in eerste instantie niet ingeloot, vanmiddag echter een telefoontje dat ik toch mee kon doen omdat er een aantal mensen afgezegd hadden. Ik na werk dus even Imola en de RS3 aangeschaft maar zo’n FWD is toch even wat anders dan de Audi R8 waar ik VRS sprint en de fixed GT3 mee rijdt.

Inmiddels ben ik er achter dat remmen trailbraken met een FWD toch echt een lastige opgave is dus is het veelal remmen voor de bocht, traag er in en het dan maar op de exit proberen terug te pakken. Inmiddels zit ik op een 1:57:9xx op Imola maar ik heb het idee dat dat nog steeds mega traag is... ik kan er alleen niet achter komen waar ik het dan precies laat liggen en een track guide icm de RS3 kon ik zo 1-2-3 ook niet vinden. Mocht er dus nog iemand een gouden tip hebben :+
Leuk dat je mee mag doen!

Misschien even de 'gratis data pack' mogelijkheid van VRS eenmalig proberen? Er zijn er 3 of 4 van Carl Jansson, helaas niet op Imola maar misschien kun je ter referentie wat tips gebruiken van een van de al upgeloade data packs voor een andere baan.

Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Voor gisteravond de BMW ingeruild voor de Ferrari en dat pakte meteen goed uit. De handling van de Ferrari is gewoon iets vriendelijker (dat wist ik al) waardoor ik "gemakkelijker" mijn grens kan opzoeken :+

De fresh install van mijn PC afgelopen week, met enkel de noodzakelijke software voor iRacing en Microsoft Flight Simulator, heeft mij ook wat extra grafische performance opgeleverd _/-\o_
O.a. de OBS instellingen moeten nog worden geoptimaliseerd, twijfel nog welke optie de beste videokwaliteit geeft (opnemen en uploaden, Twitch of YouTube streamen). Daarnaast gebruik ik irFFB voorlopig ff niet (meer).

Gisteravond in de sprint race leuke battles gehad met o.a. @GK86, met als gevolg een Trulli-train met daarin @ZFLaSH en Rob Overkamp d:)b Ook de feature was redelijk intensief.

Video van de sprint race.

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:47

Niellie41

[object Object]

Morgenavond is het weer tijd voor Virtual Oval. Deze keer op Martinsville en ik verwacht dat het een gekke race zal worden. Het is een heel kleine oval met weinig ruimte.

Gisteravond een officiële race meegepikt, maar wat een drama was dat. Van de 70 ronden hebben we 37(!) achter de safety car gereden.

Ik heb me wel vermaakt wat ik zat op de eerste rij van een paar domme acties, waaronder een wraakactie tijdens de caution én bij de herstart.

[ Voor 5% gewijzigd door Niellie41 op 13-04-2021 10:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
TiemenC schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:27:
[...]

Leuk dat je mee mag doen!

Misschien even de 'gratis data pack' mogelijkheid van VRS eenmalig proberen? Er zijn er 3 of 4 van Carl Jansson, helaas niet op Imola maar misschien kun je ter referentie wat tips gebruiken van een van de al upgeloade data packs voor een andere baan.
Ik heb even een tweede account aangemaakt en in IMSA 2020 S4 zaten Imola en Suzuka, in 2019 vond ik Zandvoort dus ik heb ze gevonden (had geen zin hiervoor mijn huidige datapack te switchen :+)

Qua rem punten lijk ik redelijk goed te zitten, nu die 2s nog even vinden en dan rij ik in ieder geval niet helemaal stijf achteraan vanavond dus dat wordt om 16:00 maar stoppen met werken en nog wat meters maken voor om 21:00 de race start. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Imac2011
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-06 21:58
Gisteravond heerlijk geracet , 1e race gestopt en snel gaan douchen om fris de 2 e race in te gaan 😂
Kon net op tijd gridden , tanken aangezet , maar helaas werkte dit weer niet , gister ook al niet ? Iemand tips ?
Heel de 2e race als laatste gereden maar wel aansluiting bij treintje van (10 ongeveer)
Door pitstop van ruim 50 seconden als laatste geëindigd met 21 liter over 😱. Snelste ronde slechts 1,7 sec van de top af maar in dit veld dik achteraan 😂

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 20:32

Raimond613

Simracer

Niellie41 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:42:
Morgenavond is het weer tijd voor Virtual Oval. Deze keer op Martinsville en ik verwacht dat het een gekke race zal worden. Het is een heel kleine oval met weinig ruimte.

Gisteravond een officiële race meegepikt, maar wat een drama was dat. Van de 70 ronden hebben we 37(!) achter de safety car gereden.

Ik heb me wel vermaakt wat ik zat op de eerste rij van een paar domme acties, waaronder een wraakactie tijdens de caution én bij de herstart.
Ik heb van t weekend een official meegepakt, maar dat werd helemaal niks :(
Pakte met ruime voorsprong de pole en kon de eerste ca 30 rondjes mooi de kop houden. Daarna in de ronde na een herstart door P2 in de rondte getikt.. hij had daarvoor bij anderen ook al behoorlijk wat agressieve moves gemaakt, dus ik kwam wel ff in een wraak-modus terecht maar heb het toch maar gelaten...
Nadat ik mezelf weer naar voren had gereden (P4) werd ik op zo'n 10 rondes voor het einde weer in de rondte getikt door de P3 die te fel zijn plek wilde verdedigen terwijl ik aan zijn buitenkant zat.
In de laatste rondes werd er waanzinnig geblokt door 2 onervaren rijders (met SR 1.xx en irating 800..) waardoor ik er dus ook niet voorbij kwam en kansloos 8e werd, met snelste raceronde, dat dan weer wel...

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 12:13
R2D2 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:39:
[...]

Ik heb even een tweede account aangemaakt en in IMSA 2020 S4 zaten Imola en Suzuka, in 2019 vond ik Zandvoort dus ik heb ze gevonden (had geen zin hiervoor mijn huidige datapack te switchen :+)

Qua rem punten lijk ik redelijk goed te zitten, nu die 2s nog even vinden en dan rij ik in ieder geval niet helemaal stijf achteraan vanavond dus dat wordt om 16:00 maar stoppen met werken en nog wat meters maken voor om 21:00 de race start. :)
Niveau is niet zo hoog. Er reden vorige keer mensen mee die speciaal een iracing account hadden aangemaakt en weinig tot geen race(game) ervaring hadden. Als je de auto op de baan kan houden zit je waarschijnlijk ergens in het middenveld.

Het is gewoon een fun event waar iedereen een beetje om Coronel en Doornbos kan lachen omdat ze het het niet serieus nemen. En er ook vrij slecht in zijn.

Langeveld is wel een toffe kerel, gaaf hoe hij dit event oppakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice W
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Imac2011 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:49:
Gisteravond heerlijk geracet , 1e race gestopt en snel gaan douchen om fris de 2 e race in te gaan 😂
Kon net op tijd gridden , tanken aangezet , maar helaas werkte dit weer niet , gister ook al niet ? Iemand tips ?
Heel de 2e race als laatste gereden maar wel aansluiting bij treintje van (10 ongeveer)
Door pitstop van ruim 50 seconden als laatste geëindigd met 21 liter over 😱. Snelste ronde slechts 1,7 sec van de top af maar in dit veld dik achteraan 😂
Er zijn natuurlijk allerlei manieren om het tanken "te regelen".

Zelf pas ik de hoeveelheid brandstof aan gedurende de race. In VR heb ik een klein virtuele desktop waarin de JRT fuel calculator draait. Daarop zie ik in realtime hoeveel brandstof tekens nodig is.

Tijdens de race pas ik dan de hoeveelheid brandstof aan middels het D-pad op mijn stuur in de blackbox...(op het rechte stuk van het circuit natuurlijk ;) )
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8worXvU9_g1J73g8aGhktTRvkxc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PX5LXodiC8SwW4nfJFk5LrZe.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Maurice W op 13-04-2021 13:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-09 16:25
Maurice W schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:11:
[...]

Zelf pas ik de hoeveelheid brandstof aan gedurende de race. In VR heb ik een klein virtuele desktop waarin de JRT fuel calculator draait. Daarop zie ik in realtime hoeveel brandstof tekens nodig is.

Tijdens de race pas ik dan de hoeveelheid brandstof aan middels het D-pad op mijn stuur in de blackbox...(op het rechte stuk van het circuit natuurlijk ;) )
[Afbeelding]
Maurice nog makkelijker is gewoon een knop te binden die automatisch de hoeveelheid fuel instelt die JRT aangeeft, die knop kun je gewoon in JRT instellen namelijk.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Raimond613 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:02:
[...]

Ik heb van t weekend een official meegepakt, maar dat werd helemaal niks :(
Pakte met ruime voorsprong de pole en kon de eerste ca 30 rondjes mooi de kop houden. Daarna in de ronde na een herstart door P2 in de rondte getikt.. hij had daarvoor bij anderen ook al behoorlijk wat agressieve moves gemaakt, dus ik kwam wel ff in een wraak-modus terecht maar heb het toch maar gelaten...
Nadat ik mezelf weer naar voren had gereden (P4) werd ik op zo'n 10 rondes voor het einde weer in de rondte getikt door de P3 die te fel zijn plek wilde verdedigen terwijl ik aan zijn buitenkant zat.
In de laatste rondes werd er waanzinnig geblokt door 2 onervaren rijders (met SR 1.xx en irating 800..) waardoor ik er dus ook niet voorbij kwam en kansloos 8e werd, met snelste raceronde, dat dan weer wel...
Ja, short track racen kan leuk zijn. Je moet alleen de juiste mensen om je heen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-09 18:58

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Imac2011 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 12:49:
Gebruik je hier aanvullende software voor of de standaard functionaliteit in iRacing?

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MaikyM
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21-09 17:53
Maurice W schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:11:
[...]

[Afbeelding]
Rijd zelf ook in VR en gebruik hiervoor Crewchief. Tijdens het gridden vraag ik “how much fuel for 30 minutes” dit zal gebaseerd zijn op het gemiddelde verbruik in de hele sessie. In de race van gisteren kreeg ik terug dat ik in totaal 46 liter nodig had. Ik begon met 35, dus dit betekende dat er nog 11 liter bij in moest tijdens de stop. Tel hier nog 1-2 ltr bij voor de warmup lap en kwam uit op 13 liter. Door nu het commando “pitstop add 13 liters” te geven tankt ie netjes 13 liter. Geef vervolgens uiteraard ook nog het commando “pitstop clear tires” om de banden wissel uit te zetten. Heb ook een tijdje een overlay gedraaid, maar vind dit toch veel prettiger.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kampover
  • Laatst online: 10-04 11:56
Maurice W schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 09:52:
Voor gisteravond de BMW ingeruild voor de Ferrari en dat pakte meteen goed uit. De handling van de Ferrari is gewoon iets vriendelijker (dat wist ik al) waardoor ik "gemakkelijker" mijn grens kan opzoeken :+

De fresh install van mijn PC afgelopen week, met enkel de noodzakelijke software voor iRacing en Microsoft Flight Simulator, heeft mij ook wat extra grafische performance opgeleverd _/-\o_
O.a. de OBS instellingen moeten nog worden geoptimaliseerd, twijfel nog welke optie de beste videokwaliteit geeft (opnemen en uploaden, Twitch of YouTube streamen). Daarnaast gebruik ik irFFB voorlopig ff niet (meer).

Gisteravond in de sprint race leuke battles gehad met o.a. @GK86, met als gevolg een Trulli-train met daarin @ZFLaSH en Rob Overkamp d:)b Ook de feature was redelijk intensief.

Video van de sprint race.
[YouTube: iRacing 21S2 | IMSA @Watkins Glen | Sprint Race [VR view]]
Vooral het gevecht in de eerste 4 ronden was erg leuk en fair. :) Deze heb ik ook opgenomen; https://www.twitch.tv/ape.../v/985131799?sr=a&t=2364s

Zondag P6 gehaald in de feature en gisteren wat gespeeld met de wing op de BMW omdat die hier stabiel maar wel de langzaamste auto is, echter werd hij wat te tricky in de laatste 2 bochten. Daardoor in het middenveld gefinisht maar wel lekker gevechten gehad. :P

iRacing Profiel | PSN: kampover91

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj Daniel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 13:09
MaikyM schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:48:
[...]

Rijd zelf ook in VR en gebruik hiervoor Crewchief. Tijdens het gridden vraag ik “how much fuel for 30 minutes” dit zal gebaseerd zijn op het gemiddelde verbruik in de hele sessie. In de race van gisteren kreeg ik terug dat ik in totaal 46 liter nodig had. Ik begon met 35, dus dit betekende dat er nog 11 liter bij in moest tijdens de stop. Tel hier nog 1-2 ltr bij voor de warmup lap en kwam uit op 13 liter. Door nu het commando “pitstop add 13 liters” te geven tankt ie netjes 13 liter. Geef vervolgens uiteraard ook nog het commando “pitstop clear tires” om de banden wissel uit te zetten. Heb ook een tijdje een overlay gedraaid, maar vind dit toch veel prettiger.
In app.ini autoResetPitBox=0, zorgt ervoor dat alles automatisch uitstaat aan het begin van elke race. (voor sommige klassen kan je dan nog Fastrepair aanzetten handmatig mocht je dat willen) En een knop op stuur gebind, zodat Crewchief fuelt to the end, op het moment dat je de pits in rijd. Ik rij ook in VR. Ik heb ook knop voor 'clearall' (uit mijn hoofd clear$) maar niet meer nodig door autoResetPitBox=0/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaikyM
  • Laatst online: 21-09 17:53
Dj Daniel schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:15:
[...]

In app.ini autoResetPitBox=0, zorgt ervoor dat alles automatisch uitstaat aan het begin van elke race. (voor sommige klassen kan je dan nog Fastrepair aanzetten handmatig mocht je dat willen) En een knop op stuur gebind, zodat Crewchief fuelt to the end, op het moment dat je de pits in rijd. Ik rij ook in VR. Ik heb ook knop voor 'clearall' (uit mijn hoofd clear$) maar niet meer nodig door autoResetPitBox=0/
Het commando “pitstop fuel to the end” kun je inderdaad ook geven. Alleen in de tweakers races werkt dit niet omdat crewchief de tijd en niet de rondes gebruikt. Vind de voice commands allemaal wel prettig, zou nl wel heel veel knoppen kosten om alles te binden wat ik tijdens een race met crewchief bespreek 😂

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice W
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

MaikyM schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:23:
Het commando “pitstop fuel to the end” kun je inderdaad ook geven. Alleen in de tweakers races werkt dit niet omdat crewchief de tijd en niet de rondes gebruikt. Vind de voice commands allemaal wel prettig, zou nl wel heel veel knoppen kosten om alles te binden wat ik tijdens een race met crewchief bespreek 😂
Ik begrijp de voice commands of het binden van een knop, maar ik vind het prettiger om zelf te bepalen hoeveel ik tank (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Daniel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09 13:09
MaikyM schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 14:23:
[...]

Dat is een hele goede en waardevolle tip! Dat wist ik niet want rijd ook niet veel hosted races. Ik denk dat het wat uitrekenen wordt vooraf in zo'n geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 16:56
TonCoronel schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:24:
[...]

Maurice nog makkelijker is gewoon een knop te binden die automatisch de hoeveelheid fuel instelt die JRT aangeeft, die knop kun je gewoon in JRT instellen namelijk.
Ok, jullie hebben me nu om om naar JRT te kijken. Dit is geniaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
Doubleoz schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 13:46:
[...]

Gebruik je hier aanvullende software voor of de standaard functionaliteit in iRacing?
Ik gebruik de standaard functie in Iracing , na een frisse install .Mischien toch maar crewchief weer installeren , ben alleen beetje voorzichtig nu alles verder beter draait.Of Jrt wat ik hier al vaker voorbij heb zien komen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Imac2011 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 19:28:
[...]

Ik gebruik de standaard functie in Iracing , na een frisse install .Mischien toch maar crewchief weer installeren , ben alleen beetje voorzichtig nu alles verder beter draait.Of Jrt wat ik hier al vaker voorbij heb zien komen.
De JRT timing overlays zorgen bij mij nu steeds voor stutters. Alleen de fuel overlay (gelukkig) niet.

Ik heb een paar weken met Kapps en de JRT fuel calculator gereden. En nu gebruik ik Racelabs met de JRT fuel calculator.

Gisteren werd aangegeven dat Racelabs veel CPU vreet, ik heb hierdoor nog geen performance problemen gehad. Maar ik wist dit niet dus zal het verschil met Kapps eens uittesten.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik loop al een tijdje te tobben over het simracen. Ik heb soms last van m'n linkerbeen, zitpositie dus nog niet optimaal, ik ben zo'n beetje de traagste tijdens de league en ik heb het gevoel dat mijn huidige iRating (21xx) veel te hoog is. Dan kun je 2 dingen doen: blijven tobben over de duizenden euro's die naast je bureau staan te verstoffen of denken "fuck it, ik ga gewoon racen, who cares over die stomme iRating en de zitpositie verbeter je ook alleen door te doen".

Dus, ik me ingeschreven voor de Fixed GT3 op Hockenheim. Met de Ferrari, die ligt me beter dan het onderstuurde BMW hok. Half uur geoefend, Q op P13 als auto #5. Zie je wel, iRating veel te hoog.

Race gestart, gingen gelijk al een paar mensen af. Helaas in de 1e ronde iemand anders rondgetikt maar voor de rest heerlijk geraced, lekekr close, veel gevechten op de baan en gewoon lekker gereden.

Resultaat? P7, iRating naar 2200 en SR erbij waardoor ik nu weer Class A ben 8)7

Zal vast niet altijd zo lekker gaan maar dit is na weken, misschien wel maanden getob en ge-eikel, wel eens even heel erg lekker zeg :D d:)b

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Vaak bu'j te bange

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
TiemenC schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 20:25:
[...]

De JRT timing overlays zorgen bij mij nu steeds voor stutters. Alleen de fuel overlay (gelukkig) niet.

Ik heb een paar weken met Kapps en de JRT fuel calculator gereden. En nu gebruik ik Racelabs met de JRT fuel calculator.

Gisteren werd aangegeven dat Racelabs veel CPU vreet, ik heb hierdoor nog geen performance problemen gehad. Maar ik wist dit niet dus zal het verschil met Kapps eens uittesten.
Ik heb op mijn Buttonbox switches waarbij ik overlays aan en uit kan zetten in VR. Zo heb ik bijv. discord, telegram, F1 TV en dadelijk dus ook JRT in een overlay zitten. Dit kun je allemaal met Crewchief doen. Racelabs wreet bij mij overigens practisch geen cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice W
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

ZFLaSH schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:08:
Ik heb op mijn Buttonbox switches waarbij ik overlays aan en uit kan zetten in VR. Zo heb ik bijv. discord, telegram, F1 TV en dadelijk dus ook JRT in een overlay zitten. Dit kun je allemaal met Crewchief doen. Racelabs wreet bij mij overigens practisch geen cpu.
Dat jij tijdens het VR racen nog tijd hebt om naar F1 TV te kunnen kijken vind ik erg knap :+

Uitkijken dat we hier niet helemaal in "VR zaken" verzeilt raken....maar een Discord overlay in VR staat bij mij nog steeds bovenaan mijn wensenlijstje. Sommige GoT stemmen herken je na verloop van tijd wel, maar ik vind het toch erg vervelend dat ik niet zie wie er spreekt.

Ik neem aan dat jij geen Oculus hebt en dit in Steam VR wel geregeld krijgt, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Maurice W schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:41:
[...]

Dat jij tijdens het VR racen nog tijd hebt om naar F1 TV te kunnen kijken vind ik erg knap :+

Uitkijken dat we hier niet helemaal in "VR zaken" verzeilt raken....maar een Discord overlay in VR staat bij mij nog steeds bovenaan mijn wensenlijstje. Sommige GoT stemmen herken je na verloop van tijd wel, maar ik vind het toch erg vervelend dat ik niet zie wie er spreekt.

Ik neem aan dat jij geen Oculus hebt en dit in Steam VR wel geregeld krijgt, toch?
Ik gebruik het F1 Tv gedeelte vnl. tijdens het rijden in ATS/ETS2 :) en nee, ik heb niets in steamVR geregeld. Dit doe ik allemaal met Crewchief en Joy2key. Werkt echt perfect. Als je wilt zien hoe het werkt, schiet me maar een keer online aan. Leg ik het uit.

[ Voor 5% gewijzigd door ZFLaSH op 14-04-2021 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice W
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

ZFLaSH schreef op woensdag 14 april 2021 @ 10:44:
[...]

Ik gebruik het F1 Tv gedeelte vnl. tijdens het rijden in ATS/ETS2 :) en nee, ik heb niets in steamVR geregeld. Dit doe ik allemaal met Crewchief en Joy2key. Werkt echt perfect. Als je wilt zien hoe het werkt, schiet me maar een keer online aan. Leg ik het uit.
Interessant, ik stuur je even een PM.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Arfman schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 22:01:
Ik loop al een tijdje te tobben over het simracen. Ik heb soms last van m'n linkerbeen, zitpositie dus nog niet optimaal, ik ben zo'n beetje de traagste tijdens de league en ik heb het gevoel dat mijn huidige iRating (21xx) veel te hoog is. Dan kun je 2 dingen doen: blijven tobben over de duizenden euro's die naast je bureau staan te verstoffen of denken "fuck it, ik ga gewoon racen, who cares over die stomme iRating en de zitpositie verbeter je ook alleen door te doen".

Dus, ik me ingeschreven voor de Fixed GT3 op Hockenheim. Met de Ferrari, die ligt me beter dan het onderstuurde BMW hok. Half uur geoefend, Q op P13 als auto #5. Zie je wel, iRating veel te hoog.

Race gestart, gingen gelijk al een paar mensen af. Helaas in de 1e ronde iemand anders rondgetikt maar voor de rest heerlijk geraced, lekekr close, veel gevechten op de baan en gewoon lekker gereden.

Resultaat? P7, iRating naar 2200 en SR erbij waardoor ik nu weer Class A ben 8)7

Zal vast niet altijd zo lekker gaan maar dit is na weken, misschien wel maanden getob en ge-eikel, wel eens even heel erg lekker zeg :D d:)b
Herkenbaar...

Maar wellicht niet zo'n populair statement; maar probeer wellicht wat minder naar SR/iR te kijken. Waarvoor is het nodig? Alleen je seed in endurance events en wellicht of je gedurende week in split 1, 2 of 3 komt. Topsplit klinkt altijd leuk; maar als het hele veld vervolgens bij je wegrijd is dat ook niet motiverend. Als je lekker kunt racen zonder die twee in je achterhoofd te hebben is de ervaring veel minder stressvol.

Mijn iRating stuitert op en neer in een range van ongeveer 3500-5000 doordat ik gewoon rijd wat waar ik zin in heb. Uiteraard altijd voor het beste resultaat, maar ik sla een combinatie niet over omdat ik verwacht dat 't me teveel iRating gaat kosten.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Luckeh schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:34:
Maar wellicht niet zo'n populair statement; maar probeer wellicht wat minder naar SR/iR te kijken.
Helemaal mee eens! Toch zag/zie ik het nog een beetje als "bragging rights" en voor jezelf willen bewijzen dat je "goed" bent ofzo, terwijl het natuurlijk helemaal nergens op slaat!

Ik ga ook echt proberen om daar niet meer op te letten. Natuurlijk ga ik wel even oefenen voor ik een race instap maar dat komt omdat je niet iemand anders eraf wilt tikken omdat je niet wist dat er een bocht aankwam of iets dergelijks, je wilt wel een beetje ritme opbouwen maar ik heb soms races geskipt (terwijl ik dus wel tijd had) omdat ik "bang" was dat het niet goed zou gaan. Dat gaan we dus niet meer doen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CUPCAKESENSE
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06-08 09:52
Arfman schreef op woensdag 14 april 2021 @ 12:42:
[...]

Helemaal mee eens! Toch zag/zie ik het nog een beetje als "bragging rights" en voor jezelf willen bewijzen dat je "goed" bent ofzo, terwijl het natuurlijk helemaal nergens op slaat!

Ik ga ook echt proberen om daar niet meer op te letten. Natuurlijk ga ik wel even oefenen voor ik een race instap maar dat komt omdat je niet iemand anders eraf wilt tikken omdat je niet wist dat er een bocht aankwam of iets dergelijks, je wilt wel een beetje ritme opbouwen maar ik heb soms races geskipt (terwijl ik dus wel tijd had) omdat ik "bang" was dat het niet goed zou gaan. Dat gaan we dus niet meer doen 8)
Denk dat het meeste al is gezegd hierover. Dus vooral gewoon doen, als je nog niet zeker weet van hoe een circuit loopt en het niet daardoor niet voor andere wilt verpesten (goed teken), dan zorgen dat je niet onder de achtervleugel rijdt bij het inrijden van de remzone. Daarmee verminder je aanzienlijk de kans op een botsing.
Hetzelfde met bijvoorbeeld extreem hard verdedigen. Als ik merk dat iemand over de limiet aan het verdedigen is, dan ga ik anders aanvallen en laat ik hem sneller staan (met hopelijk meer pech voor hem tot gevolg dan voor mij.... :). Dit is natuurlijk afhankelijk van de race vorm, is het een endurance dan rij ik in ieder geval iets anders.

Daarnaast, iRating levelt zichzelf wel gewoon uit. Ik heb het in de races ook uitstaan dat je ziet hoeveel erbij (of eraf gaat). Dan maak je je er al minder zorgen om. Heb je toch een periode waarin je veel aan het doneren bent en het voelt niet lekker, neem dan even rust en rij wat races waarbij dit niet van invloed is. Zoals bijvoorbeeld de GoT league en probeer op die manier weer je plezier erin terug te vinden.

Het gaat er echt niet om of jij 2-3-4-5k + bent, als jij leuke races hebt terwijl je 1k bent en je hebt daar enorm veel plezier in, wie zijn andere dan om naar jouw iRating te kijken?
Misschien hebben nadere meer talent, betere hardware of ook gewoon domweg meer tijd er al ingestoken waardoor zij beter zijn. Vraag is wat je er zelf uit wilt halen.

Ook dit seizoen heb ik nog nauwelijks officials gereden. O.a. doordat ik mee heb gedaan aan wat langere endurance races en ik daarna weer even tijd had om bij te komen :).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

CUPCAKESENSE schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:17:
Het gaat er echt niet om of jij 2-3-4-5k + bent, als jij leuke races hebt terwijl je 1k bent en je hebt daar enorm veel plezier in, wie zijn andere dan om naar jouw iRating te kijken?
Precies!
Misschien hebben nadere meer talent
Dat zou kunnen, en dat is ook helemaal prima. Zolang je maar lekker in een groepje rijdt en lekker kunt racen. Alleen rijden is saai, of dat nou vooraan of achteraan is.
betere hardware
:X :+
of ook gewoon domweg meer tijd er al ingestoken waardoor zij beter zijn. Vraag is wat je er zelf uit wilt halen.
Klopt ook. Hoe meer je het doet hoe beter je wordt. Toen ik nog elke Radical race reed (en dat waren er in mijn tijd misschien 2 per week met wat geluk) en minstens 2 uur oefende voor elke race (je had niet zoveel kansen en ik reed voor het kampioenschap) zat ik ook op 2500 iR. Of ik echter meer lol had dan bijvoorbeeld gisteren waag ik te betwijfelen ...
Ook dit seizoen heb ik nog nauwelijks officials gereden. O.a. doordat ik mee heb gedaan aan wat langere endurance races en ik daarna weer even tijd had om bij te komen :).
Dat staat ook nog echt op mijn verlanglijstje, langere endurance events. Ik weet dat er komend weekend 1 is maar die komt qua planning niet uit, en voordat ik enkele uren in de rig ga zitten moet ik echt iets doen aan de steken in mijn linkerbeen die ik na een tijdje voel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CUPCAKESENSE
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06-08 09:52
Arfman schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:48:
Dat staat ook nog echt op mijn verlanglijstje, langere endurance events. Ik weet dat er komend weekend 1 is maar die komt qua planning niet uit, en voordat ik enkele uren in de rig ga zitten moet ik echt iets doen aan de steken in mijn linkerbeen die ik na een tijdje voel.
Ik weet niet precies wat voor hardware je hebt, volgens mij is er laatst ook een filmpje voorbij gekomen van stoel positie. Mogelijk dat je daar wat aan hebt.
Steek in je linkerbeen gaat dan voornamelijk om het remmen neem ik aan. Misschien dat je hier nog wat kan spelen met hoe zwaar je je rem in moet trappen op basis van je loadcell. Veel KG's trappen klinkt stoer in de kroeg, maar die zijn toch nog een tijdje niet open :).

Edit: YouTube: How to set-up your Sim Rig like a racing car: seat, pedals & steering! deze link. Was in "show je race-rig" topic.

[ Voor 10% gewijzigd door CUPCAKESENSE op 14-04-2021 15:02 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Arfman schreef op woensdag 14 april 2021 @ 13:48:
[...]

Zit je altijd "stil" tijdens het racen? Ik verzit me regelmatig wat misschien kan helpen. Is een soort zitkussen niet een optie hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Niet online
Luckeh schreef op woensdag 14 april 2021 @ 11:34:
[...]

Herkenbaar...

Maar wellicht niet zo'n populair statement; maar probeer wellicht wat minder naar SR/iR te kijken. Waarvoor is het nodig? Alleen je seed in endurance events en wellicht of je gedurende week in split 1, 2 of 3 komt. Topsplit klinkt altijd leuk; maar als het hele veld vervolgens bij je wegrijd is dat ook niet motiverend. Als je lekker kunt racen zonder die twee in je achterhoofd te hebben is de ervaring veel minder stressvol.

Mijn iRating stuitert op en neer in een range van ongeveer 3500-5000 doordat ik gewoon rijd wat waar ik zin in heb. Uiteraard altijd voor het beste resultaat, maar ik sla een combinatie niet over omdat ik verwacht dat 't me teveel iRating gaat kosten.
Ligt er misschien ook een beetje aan hoe lang je rijdt, ik ben pas een paar maand bezig en ik ben nog niet boven de 1500 aan iRating uit gekomen geloof ik en ja ik weet het dat ik pas net bezig ben, geen natuur talent ben, er veel minder tijd in (kan) steken dan anderen (ik rij max 2 avondjes in de week wat neer komt op een uur of 6 á 7) e.d. maar ik kan me er nog steeds aan irriteren als er niet geplust wordt aan het eind van de week.

Mijn safety rating kan ik aardig op peil houden (afgelopen weekend iets minder op Lime Rock met de GT3's) door wat risico mijdend te rijden maar wanneer je niet de pure snelheid hebt ga je het met die rijstijl alleen redden in de dagsuccesjes (ik beschouw mijn 2 race winsten nog steeds als lucky wins).

Ik denk dat die "frustratie" ook moet slijten naarmate je progressie maakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Niellie41 schreef op dinsdag 13 april 2021 @ 10:42:

De hotseknots race kan je straks hier volgen.

Race start om 20:30. Ik ben heel benieuwd.

[ Voor 3% gewijzigd door Niellie41 op 14-04-2021 19:33 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Niellie41 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 19:32:
[...]

De hotseknots race kan je straks hier volgen.
[Video: Race 7: Martinsville - VO Class B Pro 2021-1]

Race start om 20:30. Ik ben heel benieuwd.
Verslag van de race:
TL;DR 250 rondjes op Martinsville is veel! O-)

Ik startte als P4 en kon best goed meekomen met de kop. Ongeveer halverwege wilden Frank en ik een andere strategie proberen zodat we aan het eind van de race versere banden hadden.

Helaas ging niemand anders mee en kregen we niet de groene runs die we nodig hadden, Tussen de vele cautions door, heb ik uiteindelijk nog naar een 8e plek kunnen rijden. P8 is ook mijn beste resultaat van het seizoen. *O*

Resultaten

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
Ik had mezelf voorgenomen om alleen de practice te joinen gisteravond omdat ik de Skip lastig vind om te rijden en niet echt leuk.
Omdat met de vers gebouwde pc de clubsport heel anders en beter aanvoelt en ook de graphics zonder problemen lijkt toch maar blijven hangen.
Tot mijn eigen verbazing ging het in race 1 voor mijn doen heel aardig en kon ik aanhaken bij de hekkesluiters en uiteindelijk als 7e gefinished :? Doordat er in de 1 na laatste ronde 4 in een crash verdwenen , maar toch.
Race 2 was wat minder , door de drukte bij de busstop (moest !?) ik de binnenkant aanhouden omdt er rechts nog 1 of 2 Skips zaten .Doordat ik er te hard inging en erg afsneed raakte ik hem kwijt net als mijn voorganger.
Heb niemand meegenomen maar sommigen kwamen doordat ze moesten remmen in de problemen , sorry daarvoor 8)7 .Ik had geen of weinig schade maar ben wel gelijk gestopt .
Zaterdag de Endurance maar weer eens proberen 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Was weer gezellig bij de Skip. Heat 1 was lachen, alleen had die 1 ronde korter moeten duren. Heat 2 was na 2 ronden voor mij voorbij, na contact in bocht 1. Op zich nog prima kunnen oefenen maar wat een draft fest is deze baan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Wat is nou eigenlijk de beste manier om samen te werken in de skip?
Gisteren reed ik in de main race in niemandsland met Dirk achter me die sneller was en me daarom bijhaalde. Ik besloot daarop achter hem te blijven hangen met het idee dat dat het snelste voor ons beide zo zijn. Maar is dat ook echt zo of kun je beter kop over kop per ronde op het lange rechte stuk?

Overigens moest ik ook een beetje brandstof sparen en dat lukt mij het beste in de slipstream, dat was een extra reden om achter Dirk te blijven.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Haha! Proberen we hier met je mee te denken en vergeet je om mee te doen :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Doubleoz schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 09:48:
[...]

Haha! Proberen we hier met je mee te denken en vergeet je om mee te doen :)
Ja sorry :) Was een beetje een drukke dag, veel vergaderingen (online), nieuwe garagedeur werd geplaatst waardoor het eten laat werd en voordat mijn dochter in bed lag was het al bijna 21:00, toen op de bank geploft en compleet alles vergeten :+

Volgende week ben ik er bij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:38
Imac2011 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 07:24:
Tot mijn eigen verbazing ging het in race 1 voor mijn doen heel aardig en kon ik aanhaken bij de hekkesluiters en uiteindelijk als 7e gefinished :?
Vergeet niet dat je met deze 'hekkensluiters'-pace leuke races kunt hebben in de splits direct onder top-split. D'r rijden bij ons een paar mannen mee die echt heel snel zijn (kijk maar eens bij de world records).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imac2011
correcto schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 15:58:
[...]

Vergeet niet dat je met deze 'hekkensluiters'-pace leuke races kunt hebben in de splits direct onder top-split. D'r rijden bij ons een paar mannen mee die echt heel snel zijn (kijk maar eens bij de world records).
Dat van die snelle mannen weet ik inmiddels wel ;) , het gros wat hier meerijdt hoort in de topsplits thuis .Soort auto lijkt deze heren ook niet uit te maken en zijn overal gewoon bloedsnel in .Kan voor een ouwe man zoals ik die sinds een jaar of 1,5 Iracing is gaan doen zonder( buiten een half jaartje Forza motorsport )game /sim ervaring nog wel eens frustrerend zijn .Het gemak waarmee de meesten het lijken te doen alsof het totaal niet moeilijk is .
Met de tijd die ik maar besteed aan Iracing zal ik waarschijnlijk niet veel sneller worden maar vindt het erg leuk om te doen.En (meestal ;) ) een gezellige boel met alle racefanaten hier.
Ik hoop wel dit jaar nog iets verder naar voren te komen in het rijdersveld wat niet mee zal vallen met alle ook al snellere nieuwkomers.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adriaaanvdb
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 15-02-2024
Heeft iemand zin om mee te doen voor de nurburgring 24h in de cayman gt4 ik rijd wel in de nacht.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Basj
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-08-2021
Hoi allemaal!

Mijn naam is Christiaan en ik heb me zojuist aangemeld voor de GOT iRacing community.
Zelf ben ik vrij nieuw in het simracen, ik heb vorig jaar pas een eerste stuurtje (g29) gehaald, maar het wordt steeds meer een hobby en ik blijf het enorm tof vinden. Er staat nu zelfs al een heuse rig op de planning maar die bewaar ik nog maar even voor het andere topic :+ . Zoals je kan zien in mn iRacing profiel heb ik nog niet heel veel km's gemaakt maar heb ik iig al m'n D license road en zit ik ook vlakbij op de Ovals. Ik hoop dat ik veel kan leren van mensen en vind het gewoon leuk om te racen met z'n allen en heb me daarom ook maar gewoon aangemld bij deze community met alle hoop :Y)

Hoop jullie vooral een keer on track te zien!

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Imac2011
Vanavond de endurance gejoined zonder practice , geen qualy gedaan en vanuit de pits gestart .Enige doel was gewoon uitrijden en beetje ervaring opdoen .Wat mij betreft prima geslaagd , lekker gereden , genoeg tijd en mogelijkheid gehad om te oefenen met waar in te halen of in te laten halen en dus voor of achteruit te kijken.Met het inhalen van de Gte's geen enkel risico genomen en gewoon gewacht omdat ik toch niet voor een goede klassering mee kan rijden .Op 1 of 2 momentjes na prima gelukt , sorry Jimmy voor mijn getwijfel in 1 van de bochten , als er iemand naast en 1 achter me zit dan haper ik effe .
Voor de rest hoor ik graag verbeter / aandachtspunten als die er zijn .
Jammer genoeg 12 minuten voor het eind net toen ik dacht , netjes zonder schade , net het gras aangetikt en in de rondte .Fast repair helaas dus kostte toch een plekje |:( .Voor de rest genoten .
Beide Joeries bedankt voor de organisatie. 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ZFLaSH
Gisteren een leuke eventvolle race gehad. Eigenlijk alleen in de practice net voor de sessie geoefend en dat was wel merkbaar. Lap 7, domme inhaal poging van mezelf in de busstop waardoor ik schade had en laatste was. Snelheid begon lekker te komen en het dubbelstinten ging maar net. Toch nog P8 (waar ik ook gestart was) weten te finishen.

Gisteren ook even de incidenten bekeken in de replay en wat me wel op viel en ik als tip aan sommige wil meegeven (dit is mijn mening):

- Als langzamere deelnemer (andere klasse bedoel ik dan), hou gewoon je racelijn aan en je snelheid. Ik ben een paar keer (en 1x niet) ontsnapt, dat een GTE op de racelijn ineens remde en zwaar snelheid verminderde. Met alle goede bedoelingen, maar het snelheidsverschil is dermate groot dat daarop moeilijk te reageren valt.

- Ga dus ook niet, als een snellere klasse er aankomt, op het laatste moment naar links / rechts. Ik ben een paar keer echt ontsnapt aan een dikke crash.

- Als LMP2 rijder, wacht gewoon even als je in die bocht niet zeker weet of je kan inhalen. Ik heb wel wat mooie divebombs in de herhaling gezien.

- Ik heb dit commentaar 2 seizoenen zelf ook gekregen en volledig terecht. Ga niet, als je 2 rondes achter ligt, met auto's die voor je liggen het gevecht aan. Ja, je mag je unlappen, maar om nou verdedigend te gaan rijden is not done. Je verliest hierdoor ook zelf bakken met tijd. Blauwe vlaggen in dit geval, vind ik, moeten gewoon gehonoreerd worden.

Just my 2 cents.

Verder een bak plezier gehad en ik was echt kapot. Op naar de volgende!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ZFLaSH schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:08:
Gisteren een leuke eventvolle race gehad. Eigenlijk alleen in de practice net voor de sessie geoefend en dat was wel merkbaar. Lap 7, domme inhaal poging van mezelf in de busstop waardoor ik schade had en laatste was. Snelheid begon lekker te komen en het dubbelstinten ging maar net. Toch nog P8 (waar ik ook gestart was) weten te finishen.

Gisteren ook even de incidenten bekeken in de replay en wat me wel op viel en ik als tip aan sommige wil meegeven (dit is mijn mening):

- Als langzamere deelnemer (andere klasse bedoel ik dan), hou gewoon je racelijn aan en je snelheid. Ik ben een paar keer (en 1x niet) ontsnapt, dat een GTE op de racelijn ineens remde en zwaar snelheid verminderde. Met alle goede bedoelingen, maar het snelheidsverschil is dermate groot dat daarop moeilijk te reageren valt.

- Ga dus ook niet, als een snellere klasse er aankomt, op het laatste moment naar links / rechts. Ik ben een paar keer echt ontsnapt aan een dikke crash.

- Als LMP2 rijder, wacht gewoon even als je in die bocht niet zeker weet of je kan inhalen. Ik heb wel wat mooie divebombs in de herhaling gezien.

- Ik heb dit commentaar 2 seizoenen zelf ook gekregen en volledig terecht. Ga niet, als je 2 rondes achter ligt, met auto's die voor je liggen het gevecht aan. Ja, je mag je unlappen, maar om nou verdedigend te gaan rijden is not done. Je verliest hierdoor ook zelf bakken met tijd. Blauwe vlaggen in dit geval, vind ik, moeten gewoon gehonoreerd worden.

Just my 2 cents.

Verder een bak plezier gehad en ik was echt kapot. Op naar de volgende!
Petje af dat je hebt volgehouden!
Na een uurtje begon bij mij toch wel de concentratie iets te zakken.
En helaas clipte ik het gras en was het einde oefening. Lag toch op een onverwachte 10de plek.
Mijn ‘uurtje’: https://www.twitch.tv/videos/991074999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
JoepW schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:28:
[...]

Petje af dat je hebt volgehouden!
Na een uurtje begon bij mij toch wel de concentratie iets te zakken.
En helaas clipte ik het gras en was het einde oefening. Lag toch op een onverwachte 10de plek.
Mijn ‘uurtje’: https://www.twitch.tv/videos/991074999
Ik was echt behoorlijk brak. Ik weet niet hoe vaak ik gevraagd heb hoe lang het nog was, maar dat was vaak :). Jammer dat je daar het gras clipte. Je zat er goed bij, maar een foutje is zo gemaakt. Weet er alles van :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
Heb gisteren ook weer een mooie avond gehad, alles solo doen qua strategie/planning/etc. icm wat geouwehoer op discord maakt dit echt een heel leuk event. Helaas schreef een flink aantal teams in het eerste uur al een keer de auto af waardoor de spanning al snel weg was.

Zat tot halverwege de 3e stint op 0x en had als doel gesteld om hem op 0 uit te rijden, helaas toen 1x de curb in de bus stop net verkeerd gepakt waardoor ik eraf schoof. Zelden zo zuur geweest van een inc. :(.

Ook mooi om een aantal nieuwe namen te zien, zou mooi zijn om deze ook bij de league mee te zien doen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• verse48
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11-08 05:07

verse48

ferdy

Mijn avond begon niet zo lekker gister, in het begin een auto die gespind was niet kunnen ontwijken, en paar ronde later op rechte stuk voor de chicane de muur ingedrukt, waardoor ik flinke achterstand had! Wilde er eigenlijk mee stoppen, knop omgezet en toch maar doorgereden om ervaring op te doen! Kwam daarna lekker in mijn ritme en toch wat posities gewonnen, dat is wel voordeel van zo'n lange race, einde race toch best wel tevreden en voldaan gevoel! Volgens mij ging het tussen mij en de LMP2 rijders wel goed en heb ik geen gekke dingen gedaan, als er verbeter punten zijn hoor ik het graag! Organisatie bedankt!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Weer een leuk weekendje iRacing doen. GT3 Fixed op Hockenheim een P2 weten te bemachtigen dankzij een flinke puinhoop in T2. Ik was gestart vanaf P6 en kon redelijk snel P3 voorbij om daarna maar 20 minuten lang te hotlappen. P1 was nergens te zien en pas in de laatste fase verloor ik mijn concentratie waardoor ik spinde en ik ineens een Merc aan mijn kont had hangen. Dat was dan nog 3 ronden lang flink verdedigen maar ik kon de Ferrari heel dik maken :)

In de VRS Sprint had ik een erg slechte qualify - ik ben met de Craig's Setup Shop setup langzamer dan in de GT3 Fixed op Hockenheim. Dus voor de race maar gewoon de standard iRacing medium downforce sprint setup gepakt voor de 488 GT3, waarmee ik een seconde sneller was, en vanaf achteraan naar P13 gereden met een paar hele leuke gevechten op track en in de pits. Dat was toch wel een erg leuke race.

En als afsluiting nog maar de Radicals op Spa mee gepakt. Het blijft zo'n mooie kombi. Vanaf P15 gestart en als P3 over de streep weten te komen. Een paar erg leuke gevechten op track - draften en dan weer terug draften, etc. Wel erg veel crashes moeten ontwijken - ik ben zelf ook uit de bocht gegleden in Pouhon maar wist het te bepreken tot een simpele offtrack, anders had P2 er misschien nog wel ingezeten ook.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Raimond613 schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 08:02:
Wat is nou eigenlijk de beste manier om samen te werken in de skip?
Gisteren reed ik in de main race in niemandsland met Dirk achter me die sneller was en me daarom bijhaalde. Ik besloot daarop achter hem te blijven hangen met het idee dat dat het snelste voor ons beide zo zijn. Maar is dat ook echt zo of kun je beter kop over kop per ronde op het lange rechte stuk?

Overigens moest ik ook een beetje brandstof sparen en dat lukt mij het beste in de slipstream, dat was een extra reden om achter Dirk te blijven.
Niemand die het weet of niemand die het wil zeggen?
Gisteren in een official een keer geprobeerd kop over kop maar dat bracht ons ook niet dichter bij de leiders, gat bleef gelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door Raimond613 op 18-04-2021 18:20 ]

iracing profile

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Lekker avondje geracet in de Ferrari GTE! :)

In de practice toch weer de stoel in de rig anders gezet, lijkt steeds iets beter te worden, ook dankzij de filmpjes die ik van jullie gelinkt heb gekregen.

De snelheid zat er voor mijn doen flink in, Ik geloof als 10e de P afgesloten.

Helaas in Q 2 keer een offtrack gescoord dus achteraan gestart. In race 1 lekker geracet, paar mensen ingehaald en dankzij een ietwat lompe en onbedoelde actie op Eric als 9e geëindigd dus P2 voor race 2.

Race 2 goed gestart en ik lag na 2 bochten 1e. Helaas 2 rondjes later een slechte exit uit bocht 2 waardoor P2 heel dicht achter me zat. Ingaan bocht 4 dacht ik te zien dat hij zich verremde en ik liet daardoor m'n rem een beetje los waardoor ik de bocht niet haalde. P9. Balen maar kan gebeuren.

Zo doorgereden tot de pitstops waar ik bij het uitrijden bijna spinde en de muur raakte. Scheef stuur en bochten naar links waren erg tricky maar omdat de race nog maar 5 minuten duurde toch doorgereden en hem op P10 over de lijn gebracht. Prima prestatie voor mij, snelheid zat er aardig goed in en ik kreeg echt na een half uurtje oefenen vertrouwen in mezelf en de auto.

:)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Basj
Vanavond toch een goede avond gedraaid in iRacing, met mijn eerste overwinning ooit! Was echt een fantastische race en dat met 3 rookies, waarbij we met elkaar binnen een tiende over de finish gingen, 20 rondjes wiel aan wiel over de charlotte motor speedway! *O*

Daarnaast ook meteen mijn D licentie gehaald (rookie no more!) op de ovals. *O*

Nu heb ik alleen wel echt een bittere nasmaak toen ik zojuist echt in ronde 4 terwijl ik van pole starte en een normaal gevecht hield met nummer 2, kwam de derde als een echte idioot over de binnenkant gooide hem naar buiten toe waarbij hij nummer 2 en mij uitschakeld! Hij wint vervolgens ook doodleuk de race! Ik wil niet te salty zijn en ik snap dat er ongelukken kunnen gebeuren maar ik zit toch echt te overwegen om een protest aan te tekenen tegen deze gast, wat vinden jullie? :/ -O-

Nu ik mijn doel behaald heb en mijn D licenties voor zowel oval als road heb ga ik me focussen op m'n nieuw aangeschafte Ferrari 488 GT3! Dit is mijn eerst gekochte auto, en heb deze aankoop gedaan met het oog op de hoeveelheid series waarin je deze kan gebruiken. Vind het echt een heerlijke auto om te rijden en wil snel competitief worden in de GT3 klasse dus dit lijkt me een mooie opstap. Maar goed eerst maar eens veilig leren rijden met dit beest :Y)

[ Voor 23% gewijzigd door Basj op 19-04-2021 01:09 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Basj schreef op maandag 19 april 2021 @ 00:53:
Nu heb ik alleen wel echt een bittere nasmaak toen ik zojuist echt in ronde 4 terwijl ik van pole starte en een normaal gevecht hield met nummer 2, kwam de derde als een echte idioot over de binnenkant gooide hem naar buiten toe waarbij hij nummer 2 en mij uitschakeld! Hij wint vervolgens ook doodleuk de race! Ik wil niet te salty zijn en ik snap dat er ongelukken kunnen gebeuren maar ik zit toch echt te overwegen om een protest aan te tekenen tegen deze gast, wat vinden jullie? :/ -O-

[YouTube]
Video staat op privé...

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 08:15
Heeft iemand zin om 24h Nurb te rijden komend weekend? We zijn met team van 3 en zoeken nog een 4e rijder voor GT3 klasse. Gemiddelde iRating 2.2k maar wagen op de baan houden en plezier maken is belangrijker ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maurice W
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Ondanks het grasmaaien toch een leuke GoT sprint race gehad gisteravond op Circuit de Barcelona-Catalunya. De feature race had ik zelf snel verpest.

Vanavond herkansing >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basj
fixed!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Basj schreef op maandag 19 april 2021 @ 00:53:
Vanavond toch een goede avond gedraaid in iRacing, met mijn eerste overwinning ooit! Was echt een fantastische race en dat met 3 rookies, waarbij we met elkaar binnen een tiende over de finish gingen, 20 rondjes wiel aan wiel over de charlotte motor speedway! *O*

[YouTube]
Ik zou een protest indienen, als ik jou was. Dat is is een roekeloze actie.

Al moet je niet verwachten dat die voor een bepaalde tijd wordt gebanned. Hij zal zeer waarschijnlijk een officiële waarschuwing krijgen als dit de eerste keer is. Maar het zal wel meetellen als hij vaker zo roekeloos rijdt.

[ Voor 9% gewijzigd door Niellie41 op 19-04-2021 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

[b]Basj in "iRacing 2016-2021"

[YouTube]
Zeker een protest waard, alleen het inhalen onder de witte lijn is al not done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Sluit me aan bij @Niellie41 en @TiemenC, zeker protestwaardig. Dit is sowieso goed om te doen voor het creëren van bewustwording bij de betreffende rijder dat zijn gedrag niet goed is.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Loona35 schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:43:
Heeft iemand zin om 24h Nurb te rijden komend weekend? We zijn met team van 3 en zoeken nog een 4e rijder voor GT3 klasse. Gemiddelde iRating 2.2k maar wagen op de baan houden en plezier maken is belangrijker ;)
Success! Volgens mij doen er meerdere GoTters mee komend weekend. Team Treq is in elk geval ook van de partij en gaan met de 911 Cup proberen het einde van de wedstrijd te halen. In de VLN race van gisteren viel al een kwart van het veld uit in een race die maar vier uur duuurde. En daar hadden we zelfs nog één fast repair :-)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21-09 08:15
Luckeh schreef op maandag 19 april 2021 @ 16:12:
[...]

Success! Volgens mij doen er meerdere GoTters mee komend weekend. Team Treq is in elk geval ook van de partij en gaan met de 911 Cup proberen het einde van de wedstrijd te halen. In de VLN race van gisteren viel al een kwart van het veld uit in een race die maar vier uur duuurde. En daar hadden we zelfs nog één fast repair :-)
hehe het is ook wel ballen om die 24h met de 911 te gaan doen :D

Ik had hem eigenlijk wel de met de LMP2 gereden liever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
Vanavond een nieuw poging gedaan in de hoop op wat verbetering , maar dat zat er niet in helaas .Rondetijden leken weer eens nergens naar en op 1 of andere manier lukte het niet om lekker rond te komen .
In de eerste race erg leuke gevechten gehad in het achterveld en geloof 14 e geworden .Niet door mijn tempo helaas , maar doordat een aantal rijders crashten of naast de baan kwamen.Dus vandaar dat ik weer niet tevreden was _O-
2e race raakte ik in 2e ronde de Bmw kwijt en daardoor reed Patrick volgens mij achterop , sorry Patrick ! |:( Er was teveel schade aan de Bmw dus ben maar gestopt.
Ik heb diverse malen de vrs tutorial gekeken , zelfs tijdens de practice ertussenuit gepiept om nogmaals te kijken .Zonder resultaat , haalde zelfs de tijden van gisteravond niet .
Donderdag maar eens kijken hoe het deze keer met de Skip gaat 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Imac2011 schreef op maandag 19 april 2021 @ 22:21:
Vanavond een nieuw poging gedaan in de hoop op wat verbetering , maar dat zat er niet in helaas .Rondetijden leken weer eens nergens naar en op 1 of andere manier lukte het niet om lekker rond te komen .
In de eerste race erg leuke gevechten gehad in het achterveld en geloof 14 e geworden .Niet door mijn tempo helaas , maar doordat een aantal rijders crashten of naast de baan kwamen.Dus vandaar dat ik weer niet tevreden was _O-
2e race raakte ik in 2e ronde de Bmw kwijt en daardoor reed Patrick volgens mij achterop , sorry Patrick ! |:( Er was teveel schade aan de Bmw dus ben maar gestopt.
Ik heb diverse malen de vrs tutorial gekeken , zelfs tijdens de practice ertussenuit gepiept om nogmaals te kijken .Zonder resultaat , haalde zelfs de tijden van gisteravond niet .
Donderdag maar eens kijken hoe het deze keer met de Skip gaat 8)
Ik was het zeker niet Robin maar maakte zelf een fout. Volgens mij was het Hans Vooges gezien de schade die hij had op z’n Porsche

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansVooges
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23-03-2024

HansVooges

iRacing Profiel

Doubleoz schreef op maandag 19 april 2021 @ 22:32:
[...]

Ik was het zeker niet Robin maar maakte zelf een fout. Volgens mij was het Hans Vooges gezien de schade die hij had op z’n Porsche
Inderdaad Patrick.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
Heb je de race wel uitgereden Hans ? Ik was hem helemaal kwijt daar , Sorry

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansVooges
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23-03-2024

HansVooges

iRacing Profiel

Imac2011 schreef op maandag 19 april 2021 @ 22:45:
[...]

Heb je de race wel uitgereden Hans ? Ik was hem helemaal kwijt daar , Sorry
Ja, dat wel, met weinig (nog minder 😩) snelheid. Uiteraard geen probleem Robin.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Maurice W
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Gisteravond wederom heerlijk geracet d:)b

Voor mijn gevoel begin ik ook iets meer racepace te vinden. Enerzijds omdat ik meer vertrouwen in mijn rempedaal begin te krijgen én omdat de switch naar de "gemakkelijkere" Ferrari 488 z'n vruchten begint af te werpen. Hopelijk zet deze trend door :P

Sprint race

Feature race

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

De 488 bevalt mij ook prima. Ik ga ook niet meer om de haverklap switchen van auto, ook al is de ene soms een paar tienden sneller dan de andere. Ik haal veel meer uit stabiel blijven, ben nooit een one lap wonder geweest :P

Ik ben een beetje de Checo Perez van ons clubje. Kwalificatie normaal niet zo sterk, racepace ook niet supersnel maar wel stabiel :+ En af en toe een totale offday :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Beetje opwarmen voor de Nurb met de GT3 Fixed. Op een of andere reden was ik auto #1 (argh) en mocht ik het veld aanvoeren achter de pace car (dubbel argh). Een enorme zwink dringende BMWs achter mij die ik allemaal maar voor heb laten gaan - waardoor ik rustig als P4 mijn rondjes kon draaien. Het ging er allemaal erg netjes aan toe in de kop van het veld, weinig freebies :) Maar goed, toch prima tevreden met mijn P4 en 1x. Goede boost van zowel iRating als Safety Rating.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09:06
Maurice W schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 10:44:
Gisteravond wederom heerlijk geracet d:)b

Voor mijn gevoel begin ik ook iets meer racepace te vinden. Enerzijds omdat ik meer vertrouwen in mijn rempedaal begin te krijgen én omdat de switch naar de "gemakkelijkere" Ferrari 488 z'n vruchten begint af te werpen. Hopelijk zet deze trend door :P

Sprint race
[YouTube: iRacing 21S2| IMSA @Barcalona | GoT Tournament monday [VR view]]

Feature race
[YouTube: iRacing 21S2| IMSA @Barcalona | GoT Tournament monday feature race [VR view]]
Ik zat even je eerste filmpje te kijken, ziet er gaaf uit in VR zeg. Mag ik je een tip geven? Niet dat ik nou zo'n goede coureur ben, maar het viel me op dat je bijvoorbeeld in bocht 1 te vroeg instuurt en dit doe je vaker. Bij corner entry valt nog wat te winnen voor je :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imac2011
@Maurice W
Jij bent lekker bezig man , steeds vaker verder voorin te vinden met nette rondetijden.Top (y) ! Lukt mij helaas momenteel niet zo erg , verschilt erg per baan , en de Bmw lijkt me vaker niet dan wel te liggen. Misschien volgende Gte race ook maar 1e dag Bmw en 2e dag andere proberen en kijken wat lekkerder gaat. :?

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JPM85
Hierbij de link naar de uitslag van race 1 van de Tweakers Endurance Series;
https://docs.google.com/s...wv6BZ0xw/edit?usp=sharing

Over 1,5 week is race2 op de Hockenheim ring! Vergeet je niet in te schrijven
https://forms.gle/RKEFpqwi4iSfWfpD9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:48
JPM85 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 22:35:
Hierbij de link naar de uitslag van race 1 van de Tweakers Endurance Series;
https://docs.google.com/s...wv6BZ0xw/edit?usp=sharing

Over 1,5 week is race2 op de Hockenheim ring! Vergeet je niet in te schrijven
https://forms.gle/RKEFpqwi4iSfWfpD9
Alles was geplanned om mee te doen, helaas liep er douchewater door de slaapkamer...
Jammer, dit was wel een favo baan van mij.
Hockenheim ken ik niet heel goed en de initiële release gaf wat fps issues.
Hopelijk nog wat trainen en racen voor we van start gaan d:)b

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
raymondw schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 22:52:
[...]

Alles was geplanned om mee te doen, helaas liep er douchewater door de slaapkamer...
Balen zeg!
Gelukkig is deze week ESS op Hockenheim & volgende week IMSA. Genoeg tijd om te oefenen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

VRS Sprint op de Nurb was interesant. Mijn setup voor de 488 GT3 van Craig's Setup Shop heeft vrij weinig downforce, wat handig is op de lange rechte stukken maar ik vind de Ferrari erg lastig door de snelle bochten te krijgen zonder dat er rare dingen gebeuren. Voor de race daarom besloten maar de standaard medium downforce setup te runnen van iRacing zelf, wat dezelfde setup is als voor de GT3 Fixed serie.

Ik was natuurlijk daarmee wel een stuk langzamer dan de rest van het veld maar gestart vanaf P11 kon ik toch goed meekomen en lag ik P7 tot een Lambo voor mij flink de fout in ging ... ik de rem vol door de vloer getrapt maar ik kon gewoon niet op tijd stoppen. Gevolg flinke aero schade voor maar gelukkig geen meatball. De auto reed daarna wel een beetje raar.. dus ik had zowel meer downforce en een auto die rare dingen ging doen in de bochten maar goed, uiteindelijk dan wel als P10 weten te finishen, met een 5x.

Het ging niet helemaal naar wens maar toch positieve iRating en Safety Rating erbij dus toch een goed resultaat. Ik moet toch eens naar die setup gaan kijken. Maar ik ben nooit echt snel geweest op de Ring, het altijd meer een kwestie van overleven voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-06 10:51
Iemand een idee waar je terecht kan om een livery te laten maken voor wagens in iracing?

Of iemand hier die het kan en wilt doen?

Live op Twitch . Mijn YouTube Kanaal iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

kampers schreef op donderdag 22 april 2021 @ 19:30:
Iemand een idee waar je terecht kan om een livery te laten maken voor wagens in iracing?

Of iemand hier die het kan en wilt doen?
op het painters gedeelte van het iracing forum zitten er tientallen die dat aanbieden. Gaat je wel geld kostn dan.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
Raimond613 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 19:58:
[...]

op het painters gedeelte van het iracing forum zitten er tientallen die dat aanbieden. Gaat je wel geld kostn dan.
Oke, ga daar eens kijken straks. Als het goed en mooi is mag het geld kosten.

Ofwel moet ik eens opzoeken hoe je een kleur makkelijk kunt aanpassen in PS. En zo een standaard ding van iracing zelf wat aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
raymondw schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 22:52:
[...]

Hockenheim vond ik echt een super circuit. Hopelijk is dat ook zo met deze combi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

kampers schreef op donderdag 22 april 2021 @ 20:10:
[...]

Oke, ga daar eens kijken straks. Als het goed en mooi is mag het geld kosten.

Ofwel moet ik eens opzoeken hoe je een kleur makkelijk kunt aanpassen in PS. En zo een standaard ding van iracing zelf wat aanpassen.
heb in het verleden ook een skin laten maken . Was gemiddeld 5 dollar kwijt per skin.
Er zijn genoeg die dat voor je willen doen.

Kijk maar op de Buy and Sale gedeelte:

https://members.iracing.com/jforum/forums/show/20911.page

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Een Skin maken op zichzelf is niet moeilijk. Om het secuur te doen, met kloppende kleuren combinaties incl. unieke logo's is een ander verhaal.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Vanmiddag dan eindelijk de 24 uur van de Nurburgring. Voor mij de tofste en moeilijkste race van afgelopen jaar, en nu in een auto die een stuk listiger te besturen is. Heb nog nooit zoveel trainingsuren in een race gestopt. Samen met @Luckeh, @Swoesh en @ZFLaSH dit kreng heelhuids aan de finish zien te brengen. Zin an 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cZtFf1mGbOgY4juiLHFGl-gaQ4A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/adbKrKQmEcd2Ajx9vbgr4UaA.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/maVfv0jx6Yd8tzzihTlxJXupFDA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AuH1CW8mTa1ueRacpSKVfbry.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZrzsMM6nyIH-Ul-wuDYuY7n-rBY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hJQlQAt7hus8vUtc2npZGuHo.png?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Jimmy J. schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 09:49:
Vanmiddag dan eindelijk de 24 uur van de Nurburgring. Voor mij de tofste en moeilijkste race van afgelopen jaar, en nu in een auto die een stuk listiger te besturen is. Heb nog nooit zoveel trainingsuren in een race gestopt. Samen met @Luckeh, @Swoesh en @ZFLaSH dit kreng heelhuids aan de finish zien te brengen. Zin an 8)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Succes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvdS19
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:07
Tijdens de laatste PESC race is net de Porsche 911 GT3 R aangekondigd voor Juni 2021!

YouTube: NEW CONTENT // Porsche 911 GT3 R - Available this June!

[ Voor 42% gewijzigd door JvdS19 op 24-04-2021 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ben benieuwd welke auto we gaan kiezen voor de league :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Cens
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-08 10:25
Gisteren begonnen met iRacing, met een oude thrustmaster tmx pro die ik nog had liggen. Geweldig 'spel'. Ik ging echt vreselijk snel tijdens mijn oefenrondjes....dacht ik.....totdat ik een oefensessie met andere mensen ging doen waarvan er 1 zo'n tien seconden sneller was.

Ik kan er dus helemaal niets van :-) Ga vandaag maar eens 100 rondjes over Charlotte rijden, voordat ik überhaupt aan racen durf te denken :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

iRacing is daar erg goed in inderdaad. Ik deed al jarenlang aan sims voordat ik iRacing joinde. Altijd pickupraces op de SPDO LFS server (het oude team van Valtteri Bottas om even het niveau aan te geven) waarin ik goed kon meekomen en zelfs races won.

Eerste race in iRacing kwalificeerde ik bij de laatste 5 en eindigde wel hoog doordat ik op de baan bleef maar de snelheid was ver te zoeken. Wake up call :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
seninha schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 08:20:
[...]

heb in het verleden ook een skin laten maken . Was gemiddeld 5 dollar kwijt per skin.
Er zijn genoeg die dat voor je willen doen.

Kijk maar op de Buy and Sale gedeelte:

https://members.iracing.com/jforum/forums/show/20911.page
Ga ik straks eens bekijken. Dikke Merci alvast.

Pagina: 1 ... 389 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies