iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 388 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 12:02
En toch gaat hij ook rechtsaf

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xu08cgMcBh_V49dvI5C2OrBgKn4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VSmizQ0xvBkRo7AwToYyqIVM.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-09 12:21

TiemenC

iRacing

JPM85 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 09:25:
[...]

En toch gaat hij ook rechtsaf

[Afbeelding]
Ja maar ik heb daar geen setup voor B)

Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
@JPM85 @Niellie41 Ah ik kon mij alleen die race herinneren, heb niet in iRacing zelf gekeken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kampover
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 11:56
Luckeh schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:47:
[...]

Ik heb een batch script gemaakt wat alle applicaties in één go start, die voer ik uit als administrator. Die start de volgende software achter elkaar op:
- iRacing
- Mu Telemetry
- Crewchief
- Discord
- JRT
- JRT overlays
- Kapps Overlay
- Simucube Software
- Software voor m'n stuurtje

(edit: En Trading Paints & OBS).
Ik gebruik hiervoor iRacing Manager: https://amp.reddit.com/r/...tool_manager_for_iracing/
werkt ook goed en is ook redelijk te tweaken qua delays en dergelijke. :)

iRacing Profiel | PSN: kampover91

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
(jarig!)
We krijgen een nieuw stratencircuit in Chicago in iracing!

https://www.google.com/am...-invitational-series/amp/

Het aparte is alleen dat het niet duidelijk is of dit circuit ooit in real life zal bestaan.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:12

Niellie41

[object Object]

BobvK schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 00:53:
We krijgen een nieuw stratencircuit in Chicago in iracing!

https://www.google.com/am...-invitational-series/amp/

Het aparte is alleen dat het niet duidelijk is of dit circuit ooit in real life zal bestaan.
Wat ik uit het persbericht haal, is dat NASCAR aan het verkennen is of dit een goed idee is.
This Chicago venture marks the latest collaboration between iRacing and NASCAR, a partnership that gained prominence under dire circumstances when the sports world shut down after COVID-19’s global outbreak a year ago. The Pro Invitational Series helped fill that void, allowing stock-car racing’s stars and cars to trade paint in pixelated form from remote locations.

More recently, iRacing helped create a sim model for Auto Club Speedway’s proposed reconfiguration into a short track, helping NASCAR officials determine the feasibility of the concept. That same modeling and cooperation will soon transform Chicago’s bustling city streets into a virtual racing venue for iRacing subscribers and NASCAR’s invitational field.
Ze gebruiken de laatste tijd iRacing veel voor testen. Short track layout van Autoclub Speedway, chicanes bij Charlotte en Daytona (nascar) rovals en nu dit.

Mijn eerste gedachte was, ok apart. Maar hoe langer ik er over nadenk, hoe toffer ik het vind. Ze hebben daadwerkelijk die straten van Chicago gescand, dus de ondergrond klopt. Het circuit zelf bestaat alleen (nog) niet, maar er is een kans dat die wel gaat komen.

Het past ook in de vooruitgang en veranderingen die NASCAR de laatste jaren is ingegaan. Natuurlijk zullen conservatieve NASCAR fans (tautologie much?) en “sim racing puristen” hier over vallen.

[ Voor 25% gewijzigd door Niellie41 op 25-03-2021 06:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Samenvatting van de NASCAR Pro Invitational van afgelopen nacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 20:32

Raimond613

Simracer

Niellie41 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 06:43:
[...]

Wat ik uit het persbericht haal, is dat NASCAR aan het verkennen is of dit een goed idee is.

[...]

Ze gebruiken de laatste tijd iRacing veel voor testen. Short track layout van Autoclub Speedway, chicanes bij Charlotte en Daytona (nascar) rovals en nu dit.

Mijn eerste gedachte was, ok apart. Maar hoe langer ik er over nadenk, hoe toffer ik het vind. Ze hebben daadwerkelijk die straten van Chicago gescand, dus de ondergrond klopt. Het circuit zelf bestaat alleen (nog) niet, maar er is een kans dat die wel gaat komen.

Het past ook in de vooruitgang en veranderingen die NASCAR de laatste jaren is ingegaan. Natuurlijk zullen conservatieve NASCAR fans (tautologie much?) en “sim racing puristen” hier over vallen.
Ik lees hier niet in dat dit eem overwegingis om in real life ook te gaan gebruiken. Ze zeggen alleen dat de aanpak hetzelfde is als voor de Atlanta short track analyse.

Hoe spannend het ook klinkt, ik verwacht niet zo snel echte NASCAR races op een street course. Aan de andere kant, er zijn dit jaar ook al een aantal spectaculaire vernieuwingen op de kalender.

Ps NASCAR als organisatie zit toch ook achter IMSA? Misschien dat daar nog eerder een link te leggen is met dit stratencircuit?

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
Raimond613 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 07:43:
[...]

Ik lees hier niet in dat dit eem overwegingis om in real life ook te gaan gebruiken. Ze zeggen alleen dat de aanpak hetzelfde is als voor de Atlanta short track analyse.

Hoe spannend het ook klinkt, ik verwacht niet zo snel echte NASCAR races op een street course. Aan de andere kant, er zijn dit jaar ook al een aantal spectaculaire vernieuwingen op de kalender.

Ps NASCAR als organisatie zit toch ook achter IMSA? Misschien dat daar nog eerder een link te leggen is met dit stratencircuit?
Vond dit bericht nog op het forum: https://www.foxsports.com...treet-course-bob-pockrass

Hier word wel gesproken over dat ze dit willen gaan gebruiken om te kijken of ze een race daar kunnen organiseren met NASCAR.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Raimond613 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 07:43:
[...]

Even though the rumble of racing engines echoing through the Chicago Loop will be a virtual one, city officials embraced the simulation’s debut there and the chance to host the real-life Cup Series drivers who participate in the invitational series.
En uit de eerdere quote:
More recently, iRacing helped create a sim model for Auto Club Speedway’s proposed reconfiguration into a short track, helping NASCAR officials determine the feasibility of the concept. That same modeling and cooperation will soon transform Chicago’s bustling city streets into a virtual racing venue for iRacing subscribers and NASCAR’s invitational field.
Bron: https://m.nascar.com/news...-pro-invitational-series/

Vanmorgen zag ik nog een artikel op NASCAR's website, met als kop Could Chicago street course be on NASCAR's next schedule?

Ik haal hier toch echt uit dat NASCAR een straten circuit in Chicago is aan het overwegen.
Denk het niet. Anders zou dit nieuws via IMSA komen. De lay-out is ook heel erg gericht op stock cars: 90 graden bochten met lange en brede remzones.

Afbeeldingslocatie: https://m.nascar.com/wp-content/uploads/sites/7/2021/03/24/Chicago-map-d2-1024x1024.jpg

Voor andere auto's zal dit niet heel spannend zijn. Beetje een kleine Road America met muren.

[ Voor 16% gewijzigd door Niellie41 op 25-03-2021 08:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Niellie41 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 08:13:
[...]

[...]

En uit de eerdere quote:

[...]

Bron: https://m.nascar.com/news...-pro-invitational-series/

Vanmorgen zag ik nog een artikel op NASCAR's website, met als kop Could Chicago street course be on NASCAR's next schedule?

Ik haal hier toch echt uit dat NASCAR een straten circuit in Chicago is aan het overwegen.

[...]

Denk het niet. Anders zou dit nieuws via IMSA komen. De lay-out is ook heel erg gericht op stock cars: 90 graden bochten met lange en brede remzones.

[Afbeelding]

Voor andere auto's zal dit niet heel spannend zijn. Beetje een kleine Road America met muren.
Ik zit nog steeds in het standje "eerst zien, dan geloven" maar je hebt me wel meer enthousiast gemaakt :+ *O*

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Raimond613 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 08:33:
[...]

Ik zit nog steeds in het standje "eerst zien, dan geloven" maar je hebt me wel meer enthousiast gemaakt :+ *O*
Op het Facebook account van iRacing staan al twee filmpjes van de baan inclusief een onboard vanuit de Nascar Cup auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:41
Dat is toch een baan van niks? :?

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

FabiandJ schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 17:42:
[...]

Op het Facebook account van iRacing staan al twee filmpjes van de baan inclusief een onboard vanuit de Nascar Cup auto.
Ik heb ze gezien ja.
Maar ik doelde op een echte race op deze baan, niet een simrace ;)

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Kampover schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 13:47:
[...]

Ik gebruik hiervoor iRacing Manager: https://amp.reddit.com/r/...tool_manager_for_iracing/
werkt ook goed en is ook redelijk te tweaken qua delays en dergelijke. :)
Hoe zet ik bij deze manager uit dat alles automatisch wordt afgesloten na een race sessie? Iedere keer als ik na een sessie terugga naar de UI sluit alles in een keer af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-09 17:05
TiemenC schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 11:31:
[...]

Hoe zet ik bij deze manager uit dat alles automatisch wordt afgesloten na een race sessie? Iedere keer als ik na een sessie terugga naar de UI sluit alles in een keer af.
Vinkje weghalen bij "start / stop with Iracing".

iRacing Profiel

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Sebring 12hr onderweg! Tem TreQ rijdt in de LMP2 in de 4e split. Jim en ik streamen de gehele 12hr. We zitten bij Tony Kanaan en Rubens Barichello in de split!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nevik88
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-09 21:52
Kleine vraagje en misschien weten jullie dat. Tijdens elke race kloppen mijn gegevens van JRT, racelapapps en crewchief niet, hij roept steeds de verkeerde positie of geeft de verkeerde positie aan.

Bij graphics staat gewoon 63 cars maar hij lijkt dit niet te pakken om een of andere reden.

Schijnt onder my account op de website nog een connection type setting te zijn die had ik gemist.

[ Voor 15% gewijzigd door Nevik88 op 27-03-2021 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaep
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23-07 15:56
Nevik88 schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 15:04:
Kleine vraagje en misschien weten jullie dat. Tijdens elke race kloppen mijn gegevens van JRT, racelapapps en crewchief niet, hij roept steeds de verkeerde positie of geeft de verkeerde positie aan.

Bij graphics staat gewoon 63 cars maar hij lijkt dit niet te pakken om een of andere reden.

Schijnt onder my account op de website nog een connection type setting te zijn die had ik gemist.
Heeft dit het probleem direct opgelost? Ik heb dit ook veranderd maar het heeft bij mij niets geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevik88
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-09 21:52
Jaep schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 18:48:
[...]

Heeft dit het probleem direct opgelost? Ik heb dit ook veranderd maar het heeft bij mij niets geholpen.
Eerlijk gezegd weet ik dit nog niet, ik zit middenin de 12 uur van Sebring maar een herstart schijnt vereist te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Jaep schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 18:48:
[...]

Ik heb altijd problemen gehad met timing apps in endurance races, vandaag tijdens de 12h van Bathurst deze setting veranderd, gereboot, en nu lijkt het te werken :)

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Luckeh schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 13:44:
Sebring 12hr onderweg! Tem TreQ rijdt in de LMP2 in de 4e split. Jim en ik streamen de gehele 12hr. We zitten bij Tony Kanaan en Rubens Barichello in de split!
Top voorbereid voor de 12hr, maar onze invulling was niet echt optimaal. Na een chaotische start kwamen wij in het begin in 2 ronden 2x hetzelfde team tegen op hetzelfde punt. Dat ging eerst mis voor ons en de ronde erop voor hun. Dat koste ons een halve ronde aan repairs. Even later hadden we een GTE in de kont toen we een momentje hadden. Dat koste nog een 90s aan repairs.

We waren daarna wel lange tijd de snelsten op de baan. En 7-8 plekken winnen was echt nog wel mogelijk. Maar we hadden het gezellig. Te gezellig naar bleek, want we waren zo aan het keuvelen dat we vergaten te tanken. Dat koste ons twee ronden, want de tow tijd op Sebring is lang. Om het nog erger te maken, stonden we even later in pitlane al 40s te wachten terwijl er nog niets aan de auto werd gedaan.

Helaas werden Kanaan en co. werden door de uiteindelijke winnaar in onze klasse getorpedeerd. Dat was overigens het 3e team wat ze op een vergelijkbare manier torpedeerden. Uiteindelijk reden ze 'm wel uit, maar op P10 ipv het podium.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-09 18:58

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Luckeh schreef op zondag 28 maart 2021 @ 03:17:
[...]

Top voorbereid voor de 12hr, maar onze invulling was niet echt optimaal. Na een chaotische start kwamen wij in het begin in 2 ronden 2x hetzelfde team tegen op hetzelfde punt. Dat ging eerst mis voor ons en de ronde erop voor hun. Dat koste ons een halve ronde aan repairs. Even later hadden we een GTE in de kont toen we een momentje hadden. Dat koste nog een 90s aan repairs.

We waren daarna wel lange tijd de snelsten op de baan. En 7-8 plekken winnen was echt nog wel mogelijk. Maar we hadden het gezellig. Te gezellig naar bleek, want we waren zo aan het keuvelen dat we vergaten te tanken. Dat koste ons twee ronden, want de tow tijd op Sebring is lang. Om het nog erger te maken, stonden we even later in pitlane al 40s te wachten terwijl er nog niets aan de auto werd gedaan.

Helaas werden Kanaan en co. werden door de uiteindelijke winnaar in onze klasse getorpedeerd. Dat was overigens het 3e team wat ze op een vergelijkbare manier torpedeerden. Uiteindelijk reden ze 'm wel uit, maar op P10 ipv het podium.
Ah balen man dat er meer had ingezeten. Ik heb verschillende keren op de stream mee gekeken en in de eerste rondes ging @Jimmy J. wel erg lekker zeg! Jammer dat die aan de zijkant werd geraakt en daardoor enkele posities verloor. Maar was weer leuk om vanaf de zijlijn te volgen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 16:56
Babbel,..babbel..babbel...

Heey.. wtf.. Geen Fuel???? Aaargh!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Luckeh schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 13:44:
Wij zaten in de 4e split, maar hebben jullie niet gezien? Bij ons ging het prima. Gestart van P15 en uiteindelijk 7e geworden. Behalve wat LMP2 divebombs en een gespinde LMP2 die onze weg blokkeerde waardoor we 10 sec moesten wachten tot die gekeerd was ...

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
Linc schreef op zondag 28 maart 2021 @ 12:17:
[...]

Wij zaten in de 4e split, maar hebben jullie niet gezien? Bij ons ging het prima. Gestart van P15 en uiteindelijk 7e geworden. Behalve wat LMP2 divebombs en een gespinde LMP2 die onze weg blokkeerde waardoor we 10 sec moesten wachten tot die gekeerd was ...
We zaten in split 5, vonden het wel apart dat we deze keer lager zaten, 5/36 terwijl we met dezelfde groep op daytona in split 4/47 zaten, lijkt erop alsof er een stuk meer LMP2s meededen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riicharrd
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 28-04 08:30
Linc schreef op zondag 28 maart 2021 @ 12:17:
[...]

Ronald en ik zaten ook bij jullie in split 4 :) Uiteindelijk P8 na vanaf P14 gestart te zijn. Nog wel leuke gevechten gehad samen, maar door een wat ongelukkige bandenstrategie (triple stint vanaf de start en nog een dubbelstint terwijl het eigenlijk niet meer kon), helaas op een gegeven moment niet meer aan kunnen haken.

Helaas ook al vroeg in de race onze achterspoiler krom. Iemand gespind in de hairpin, die hem vervolgens doodleuk in z'n achteruit zet :( scheelde wel een paar tienden per ronde...

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Vanmiddag is er weer een patch. Hier zijn de release notes:
SIMULATION:

Race Control

- The pace car driver has improved its ability to wait for and to pick up Caution leaders.
- - The pace car now is able to detect when the real race leader comes out of the pits and will pick them up as they leave (or moments after they leave) the pits, instead of only paying attention to the cars on track that are still racing back to the line. This adjustment also fixed an issue with pace field placement so that a pit-exiting leader is now always inserted into the pace line behind the pace car regardless of whether the pace car is parked and waiting just inside the end of the pit lane or just past the end of the pit lane.

- Fixed an issue where drivers could be unable to move when starting from the pits, particularly on tracks with a lengthy part of the pit lane ahead of the Start/Finish line.

- Fixed an issue where Race Control was incorrectly releasing missed-start cars behind a faster class pack of cars instead of a slower class pack of cars.

Dynamic Track

- Fixed an issue where many off-track surface temperatures were being calculated as much cooler than they really were. Remember, staying on the track is often the best way to be cool.

Heat Racing

- Fixed an issue where the starting grids would not be properly finalized if the session was configured to advance the entire field from a Qualify to the Feature.

Test Session

- The garage weight penalty adjustment increment has been adjusted from 5kg to 1kg.

Qualifying Conduct Scrutiny

- Race officials are now more strict towards participants driving in the wrong direction, and participants not maintaining optimal pit speeds.

New Damage Model

- Fixed an issue where the force being applied to wheels in collisions was not limited correctly, making the wheel take damage and break far too easily.

- We continue to work on re-balancing the damage states of all vehicles currently utilizing the New Damage Model and those which we turned off recently. We are making progress, and you can expect the New Damage Model to be re-enabled on the following vehicles soon:
- - ARCA Menards Chevrolet Impala
- - NASCAR Chevrolet Monte Carlo - 1987
- - NASCAR Ford Thunderbird - 1987
- - Street Stock

Visual Effects

- Adjusted night lighting on smoke and dust puffs slightly.

Animation

- Fixed an issue with a rather uncomfortable neck condition suffered by some driver body types while using some open-wheel cars. iRacing has footed the bill for these extraordinary chiropractors. Drivers of the following vehicles were effected:
- - Dallara F3
- - Dallara iR-01
- - Dallara IR18
- - [Legacy] Dallara DW12
- - [Legacy] Indycar Dallara - 2009

Telemetry

- A new telemetry Session string value, CarClassEstLapTime:, has been added for broadcasters.
- - This string indicates the estimated lap time for every car in the Session. This value matches the existing telemetry Session string value, DriverCarEstLapTime:, used by a player car.

- Fixed an issue with the broadcaster telemetry value, CarIdxP2P_Status, not correctly reporting all 64 entries.

CARS:

BMW M8 GTE

- Fixed an issue where the IMSA number boards night lighting was not appearing correctly.

Chevrolet Corvette C6.R GT1

- For the New Damage Model, the following adjustments have been made:
- - Rear trunk mount positions have been adjusted, and should now receive damage properly.
- - Rear fenders should now receive symmetric damage.

Dallara IR18

- For the New Damage Model, some significant and specialized improvements have been made for processing wheel damage on this vehicle. Lateral wheel break limits and suspension yield limits have also been adjusted.

Lamborghini Huracán GT3 EVO

- In-car engine sounds have been improved.

NASCAR Gander Outdoors Chevrolet Silverado

- iRacing setups have been updated.

NASCAR Gander Outdoors Ford F150

NASCAR Gander Outdoors Toyota Tundra

TRACKS:

Five Flags Speedway

- Track surface parameters have been updated.

Southern National Motorsports Park

- Track surface parameters have been updated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Niellie41 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 14:01:
Vanmiddag is er weer een patch. Hier zijn de release notes:

[...]
Er is dus een NDM aanpassing geweest die ook voor Skip van toepassing is. We wachten de eerste ervaringen hiervan nog even af voordat we het NDM voor de Skip ook weer aanzetten in de GoT league competitie. Vooralsnog is dus donderdag nog met het oude NDM.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alarisico
  • Registratie: Augustus 2016
  • Niet online
He hallo, ik ben op zoek naar GOT Discord of zitten jullie nog op Teamspeak? Zo ja, wat is het nieuwe wachtwoord? Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Alarisico schreef op maandag 29 maart 2021 @ 20:05:
He hallo, ik ben op zoek naar GOT Discord of zitten jullie nog op Teamspeak? Zo ja, wat is het nieuwe wachtwoord? Alvast bedankt
Hey Alaric, zie PM.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Gisteravond weer een Virtual Oval race gedaan. De 6e race van het seizoen was op Atlanta Motor Speedway. Een baan berucht om zijn bandenslijtage en afgelopen build heeft de baan wat updates gekregen waardoor meerdere lijnen mogelijk zijn.

Ik denk dat ik dit vaker heb gezegd dat de tijden in de eerste split van de league heel dicht bij elkaar liggen. In de vrije training lag Frank P14 en ik P5. Het verschil tussen ons twee? 0.042 seconde!

TL;DR
Startte als 6e. De muur is niet je vriend. De tweede helft van de race was heel leuk met een paar super gevechten. Uiteindelijk als 13e gefinished.

Kwalificatie
De kwalificatie ging goed. Ik had een prima tijd kunnen rijden in mijn eerste ronde, wat uiteindelijk de 6e tijd zou worden.

Race
Mijn idee was om het rustig aan te doen en de banden te sparen. Helaas kreeg ik er niet de mogelijkheid voor. Mensen bleven maar vechten voor positie en als ik iemand langs liet, kwam er meteen iemand anders mij inhalen.

Daarbij was er iemand voor me ook langzamer, maar ik zat er steeds achter vast. Heel frustrerend! :X Ik denk dat ik zo 7 plekken heb verloren.

In ronde 41 reed ik zo tegen de muur aan bij het ingaan van T1. Met oude banden wordt de auto heel licht op bepaalde plekken en als je in verkeer rijdt, wordt het erger. Ik had dit te laat door en klapte tegen de muur. |:(

Ik zag het al gebeuren dat de race volledig groen zou blijven. Dan zou het een lange race worden. Lange groene runs zijn leuk, maar helemaal geen cautions is iets te veel van het goede. Gelukkig kregen we een caution rond de 80e ronde en kon ik mijn schade laten repareren.

Na de herstart weer rustig aan begonnen, want we moesten nog ongeveer 80 ronden. Na de laatste pitstop van de race heb ik een paar leuke gevechten gehad. Mijn toppunt van de race was een gevecht waarbij we 5/6 ronden naast elkaar reden. :D Ik gebruikte de high line in T1 en T2 om een run op mijn voorganger te krijgen. Heel tof dat het weer goed mogelijk is.

Uiteindelijk als 13e gefinished. Prima resultaat, maar voor mijn gevoel had er iets meer ingezeten. Kleine foutjes (tegen de muur rijden en te ver doorschieten in de pits) moeten er uit.

Frank had minder geluk. Hij werd aangereden bij het ingaan van de pits en kreeg een straf van iRacing voor "unsafe pit entry". Omdat er vrijwel geen cautions waren, kon hij niet meer in de lead lap komen.

Results
Stand in het kampioenschap

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Woohoo, net mijn 2e GT3 win behaald, deze keer in de fixed GT3 series op Daytona :)

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/mrxXz8dk/20210401231924-1.jpg

Pole position, en ik slaagde erin #2 te verassen door snel te starten zodra de pace car in de pits verdween, daardoor kreeg ik een beetje lucht de eerste bocht in, en in de horse shoe ging het mis tussen #2 en #3 waardoor ik een gat kon slaan en deze over de lengte van de race kon uitrekken naar meer als 10 seconden en zo foutloos (0x) naar de overwinning kon rijden.

Ik was erg blij het het resultaat aangezien mijn VRS Sprint race hiervoor een absoluut drama was. Gestart vanaf P7 en ook maar net de chaos in T1 weten te ontwijken, maar helaas werd ik door #6 in T5 (West Horseshoe) geraakt toen hij spinde (en vol op het gas bleef hangen i.p.v. op de rem te staan) en ik werd flink aangetikt. Meatball met 12 minuten repair time, waardoor ik slechts op P19 eindigde met een 5x en maar een halve race gereden.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS19
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaep
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23-07 15:56
Lijkt me gewoon serieus, zou zo niet grappig zijn om hierop '1 april!!" te zeggen. Als het nou een motor of een hovercraft was. Lijkt me goed nieuws dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:49
Jaep schreef op donderdag 1 april 2021 @ 16:19:
[...]

Lijkt me gewoon serieus, zou zo niet grappig zijn om hierop '1 april!!" te zeggen. Als het nou een motor of een hovercraft was. Lijkt me goed nieuws dit.
Bovendien heeft iRacing al eerder nieuws op 1 april naar buiten gebracht wat gewoon bleek te kloppen (Dirt racing).

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:26

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Wat is de Skip toch fun: https://www.twitch.tv/videos/971629265

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Die views naar links en rechts, zitten die alleen in je stream of is dat deel van een overlay die je tijdens het rijden ook hebt?

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Raimond613 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 08:09:
[...]

Die views naar links en rechts, zitten die alleen in je stream of is dat deel van een overlay die je tijdens het rijden ook hebt?
Dat zijn mijn zijschermen en die heb ik in OBS als een ‘overlay’ over mijn stream gezet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

JoepW schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 08:22:
[...]

Dat zijn mijn zijschermen en die heb ik in OBS als een ‘overlay’ over mijn stream gezet.
aha. Wel jammer, hoopte stiekem dat er een mogelijkheid voor een virtuele triple screen setup was :)

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Tja van die Formula Vee ga ik echt niet warm van lopen (maar ik ben ook geen Skippy fan).

Wat ik wel heel graag in iRacing zou zien is een volledige Group C serie - met zowel sprint als endurance races.

Afbeeldingslocatie: https://d39a3h63xew422.cloudfront.net/wp-content/uploads/2017/06/03113556/Spa-Classic-Group-C-13-1200x628.jpg

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

tazzman schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 10:42:
Tja van die Formula Vee ga ik echt niet warm van lopen (maar ik ben ook geen Skippy fan).

Wat ik wel heel graag in iRacing zou zien is een volledige Group C serie - met zowel sprint als endurance races.

[Afbeelding]
Ja zo hebben we allemaal wel onze wensen ;)

iracing doet 1x per jaar (?) een enquete onder haar leden waar je o.a. kunt aangeven welke content je het liefste zou willen hebben. Ik vul daar steevast hetzelfde antwoord in maar dat is er ook nog niet van gekomen :+

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Heel veel iRacers willen graag de 90s DTM, maar dat gaat vanwege licentie perikelen waarschijnlijk nooit gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

ZFLaSH schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 15:12:
Heel veel iRacers willen graag de 90s DTM, maar dat gaat vanwege licentie perikelen waarschijnlijk nooit gebeuren.
Dat zou ook prachtig zijn. Raceroom heeft wel de 92 DTM serie dus het kan kennelijk wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Het moet natuurlijk ook rendabel zijn. Alle klassieke auto's in iRacing zijn niet erg populair, zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ik heb 't liefst zo snel mogelijk die nieuwe LMP (LMPh/LMPd, LMP3) formules erin, voor de endurance events.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Niellie41 schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 15:54:
Het moet natuurlijk ook rendabel zijn. Alle klassieke auto's in iRacing zijn niet erg populair, zeg maar.
Mwoah,. De Skip is ook al zo'n +20 jaar oud en mega populair. Het kan wel, als het een leuke positieve serie wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

ZFLaSH schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 09:55:
[...]

Mwoah,. De Skip is ook al zo'n +20 jaar oud en mega populair. Het kan wel, als het een leuke positieve serie wordt.
Met een klassieke auto bedoel ik auto’s als beide Lotussen, GTP/GTO, 1987 nascar auto’s, Group C, etc. Daar is geen groot publiek voor.

De Skip Barber is inderdaad een oude auto, maar wel lang nog gebruikt door de Skip Barber Racing School. Nu hebben ze F4 auto’s. Misschien komt F4 nog als vervanging van de ouder Skip Barber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Niellie41 schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 10:11:
[...]

Met een klassieke auto bedoel ik auto’s als beide Lotussen, GTP/GTO, 1987 nascar auto’s, Group C, etc. Daar is geen groot publiek voor.

De Skip Barber is inderdaad een oude auto, maar wel lang nog gebruikt door de Skip Barber Racing School. Nu hebben ze F4 auto’s. Misschien komt F4 nog als vervanging van de ouder Skip Barber.
Ik denk dat ze gehoopt hadden dat de USF2000 de skip een beetje ging verdringen, maar dat lijkt niet helemaal gelukt (al is 2000 wel een heel leuke auto).

De F4 kan nog wel eens leuk worden als die komt inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

CUPCAKESENSE schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 18:12:

De ToS (Tweakers oval Series) tryouts komen eraan!

Even een geheugen opfrisser: Enige tijd geleden heb ik aangekondigd een keer een oval avond te willen organiseren. Omdat een aantal mensen ongeduldig werden ben ik er maar mee begonnen! Het schema van de league rijden met de zo/ma, donderdag en endurance serie zit al aardig vol. Dus het is nog even zoeken naar een geschikt moment. Waarschijnlijk aan het einde van dit seizoen.

Ten eerste wil ik inventariseren hoeveel mensen mee willen doen met een oval avond. Aangezien niet iedereen oval rijdt wil ik inzicht krijgen in de verschillende niveau's en of de mensen bereid zijn een item aan te schaffen voor het meedoen. Daarvoor heb ik dit formulier opgesteld.

De antwoorden van dit formulier zijn hier terug te vinden.

Afhankelijk van de hoeveelheid mensen die mee willen doen ga ik een opzet maken. Dit kan bestaan uit gratis content zodat iedereen mee kan doen en mogelijk een tweede race op dezelfde avond waar met betaalde content wordt gereden.
Oval is namelijk pas echt leuk met een iets groter deelnemers veld!

Ik hou het invul formulier even in de gaten en kom terug met meer info! :)
Ik ben ff nieuwsgierig wat de status hiervan is?

iracing profile

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CUPCAKESENSE
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06-08 09:52
Raimond613 schreef op zondag 4 april 2021 @ 19:50:
[...]

Ik ben ff nieuwsgierig wat de status hiervan is?
Haha, ik heb even naar het huidige schema gekeken. Is overal beetje vol met o.a. ook endurance. Heb aan de organisatie gevraagd of ik de zondag van week 13 mag gebruiken. Dat is dus de datum dat we dit gaan doen. De build-up is lekker lang!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Vandaag er achter gekomen dat ik in Iracing mijn brake force nog op 1.8 had staan (ipv 0 voor mijn CSL Elite LC)....
Het remmen gaat nu zo anders (en beter).......als ik dat eerder had geweten (gelukkig nog relatief nieuw in sim racing).

Wat me nu vooral opvalt is dat er een enorm veel 'tail braking' is, wat wel heerlijk is.....brake, neusje insturen en gassen door de bochten.
Ligt dit puur aan deze instelling?
Ik ben gelijk ook een stukje sneller...nu nog even spelen met de BRF in Fanatec menu en dan kan het aan de instellingen niet meer liggen :)

Nog iets anders wat ik moet controleren?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knaffie
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-08-2021
Zijn er mensen die gebruik maken van IRFFB ? ik probeer hem in combinatie met Vjoy aan de praat te krijgen maar tot iracing gaat alles goed, maar in Iracing moet dan de Force Feedback grade out zijn maar dit is bij mij niet het geval.

Is er iemand hier die mij hiermee zou kunnen helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaholic
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-05 18:48
knaffie schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 12:02:
Zijn er mensen die gebruik maken van IRFFB ? ik probeer hem in combinatie met Vjoy aan de praat te krijgen maar tot iracing gaat alles goed, maar in Iracing moet dan de Force Feedback grade out zijn maar dit is bij mij niet het geval.

Is er iemand hier die mij hiermee zou kunnen helpen ?
Ik gebruik irffb al ruime tijd. Kun je me toelichten wat grade out is? Misschien kan ik je dan wel verder helpen.

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 12:02
Tweakers Endurance Series - Seizoen 2: Update / Reminder
Enkele weken geleden hebben we via discord een kleine poll gehouden of men wilt dat de starttijd later zou worden. Hieruit kwam uit dat 45% wilt dat er niets veranderd en 45% 1 uur later wilt. In deze mooie democratie, kan je al raden, de starttijd wordt dus met 30 minuten verlaat. Vergeet je ook niet in te schrijven, race1 is volgende week zaterdag op Watkins Glen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jOhm85-byzQKSmwrnERpbE-kx64=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AqJzquciVCUS6Ccgw6TZQY6p.jpg?f=fotoalbum_large

Registratie race 1 : https://forms.gle/1rT3vFY8VeEiwRHg9
Registratie race 2 : https://forms.gle/RKEFpqwi4iSfWfpD9
Registratie race 3 : https://forms.gle/VVWWUKBUS6QsWioz7

Inschrijvingen: https://cutt.ly/MzIR7Up

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-09 11:08
refused81 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 11:53:
Vandaag er achter gekomen dat ik in Iracing mijn brake force nog op 1.8 had staan (ipv 0 voor mijn CSL Elite LC)....
Het remmen gaat nu zo anders (en beter).......als ik dat eerder had geweten (gelukkig nog relatief nieuw in sim racing).
Wow, ik ben echt zó blij met deze post :). Ik had hem dus ok nog op 1.8 met mijn csl elite+lc staan. Wát een verschil nu ik hem op 0.0 heb staan. Eindelijk het gevoel dat het remmen lineair gaat, heb wel gelijk mijn breakforce naar 100% gezet omdat ik een stuk minder druk hoef uit te oefenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thodekroo
refused81 schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 11:53:

Wat me nu vooral opvalt is dat er een enorm veel 'tail braking' is, wat wel heerlijk is.....brake, neusje insturen en gassen door de bochten.
Ik denk dat je 'Trail-braking' bedoelt. Dit betekent dat je de rem langzaam los laat tussen het insturen en de apex (trailing off the brakes). Tail braking klinkt meer als een handrembochtje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Laatst online: 07:28
kawaholic schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 17:04:
[...]

Ik gebruik irffb al ruime tijd. Kun je me toelichten wat grade out is? Misschien kan ik je dan wel verder helpen.
Ik ken irffb. Voegt het wat toe met bv een csw 2.5? En gebruik je het met vjoy?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kawaholic
Remco Tr schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 21:28:
[...]

Ik gebruik het zelf icm de tm pc-racer en vjoy. Ik merk dat ik de auto veel beter kan opvangen als hij overstuur heeft.

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Remco Tr schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 21:28:
[...]

Ik gebruikte irFFB ook bij mijn Thrustmaster T300 RS maar niet meer met mijn CSW v2.5. Wat mij betreft is het daarbij echt overbodig.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaholic
Doubleoz schreef op woensdag 7 april 2021 @ 08:04:
[...]

Ik gebruikte irFFB ook bij mijn Thrustmaster T300 RS maar niet meer met mijn CSW v2.5. Wat mij betreft is het daarbij echt overbodig.
Zou je me kunnen toelichten waarom dat dan overbodig is? De vertragingen blijven toch het zelfde? De min force is indd erg hoog bij de T300. Maar daarvoor heb je irffb niet nodig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5sspwvp0jf3iaHjP1xK4MJb64Aw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/QhM1pg98aHf4NlmaFAwCRYbt.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U96YRyBw1le-Lv5ARj8Y7kHLS7M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/utlqVNSIsQOFJT4XoRqtwDQT.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 43% gewijzigd door kawaholic op 07-04-2021 08:49 ]

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knaffie
kawaholic schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 17:04:
[...]

Ik begreep dat wanneer je iracing opstart nadat je Vjoy en IrFFB hebt geinstalleerd je opnieuw je stuur moet instellen en dat het vakje FFB is uitgeschakeld. alleen in mijn geval kan ik nog steeds de FFB zelf aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
kawaholic schreef op woensdag 7 april 2021 @ 08:35:
[...]

Zou je me kunnen toelichten waarom dat dan overbodig is? De vertragingen blijven toch het zelfde? De min force is indd erg hoog bij de T300. Maar daarvoor heb je irffb niet nodig.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Met overbodig bedoelde ik vooral het gebrek aan force feedback dat ik miste bij de T300 en nu wel aanwezig is bij de CSW. Ten aanzien van latency heb ik nooit getest om irFFB te gebruiken met mijn CSW binnen iRacing.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaholic
knaffie schreef op woensdag 7 april 2021 @ 11:36:
[...]

Ik begreep dat wanneer je iracing opstart nadat je Vjoy en IrFFB hebt geinstalleerd je opnieuw je stuur moet instellen en dat het vakje FFB is uitgeschakeld. alleen in mijn geval kan ik nog steeds de FFB zelf aanvinken.
Als je irffb opstart heb je dan wel deze melding erin staan. Vjoy installeren ging bij mij niet geheel vlekkeloos. Geloof dat ik het met administrator rechten heb moeten installeren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eJpzKh_01vrCWAtI0ZA2bRrMnh0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aV5xzycT2U1regHPezlAjThu.png?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knaffie
kawaholic schreef op woensdag 7 april 2021 @ 14:55:
[...]

Als je irffb opstart heb je dan wel deze melding erin staan. Vjoy installeren ging bij mij niet geheel vlekkeloos. Geloof dat ik het met administrator rechten heb moeten installeren.
[Afbeelding]
Dat geeft hij bij mij ook allemaal aan, en ook kan hij zonder problemen mijn stuur vinden, alleen twijfel ik of hij correct werkt in Iracing aangezien de installatiemanual aangeeft dat je het vinkje bij FFB in iracing niet meer moet kunnen aanzetten of uitzetten. vandaar mijn vraag of hij dan wel correct werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomboom118
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-09 18:43
knaffie schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:00:
[...]

Dat geeft hij bij mij ook allemaal aan, en ook kan hij zonder problemen mijn stuur vinden, alleen twijfel ik of hij correct werkt in Iracing aangezien de installatiemanual aangeeft dat je het vinkje bij FFB in iracing niet meer moet kunnen aanzetten of uitzetten. vandaar mijn vraag of hij dan wel correct werkt.
Heb je het door ook al opnieuw gekalibreerd in iRacing? Anders doet ie het niet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knaffie
Boomboom118 schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:10:
[...]

Heb je het door ook al opnieuw gekalibreerd in iRacing? Anders doet ie het niet.
Ook al gedaan maar nog altijd, kan ik FFB aan en uit zetten in de settings van daar dat ik betwijfel of hij wel werkt in IRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaholic
knaffie schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:15:
[...]

Ook al gedaan maar nog altijd, kan ik FFB aan en uit zetten in de settings van daar dat ik betwijfel of hij wel werkt in IRacing.
Vinkje kan gewoon aan en uit. Alleen de balkjes van strength enzo zijn grijs, en niet meer te verschuiven.

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice W
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

knaffie schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:00:
[...]alleen twijfel ik of hij correct werkt in Iracing aangezien de installatiemanual aangeeft dat je het vinkje bij FFB in iracing niet meer moet kunnen aanzetten of uitzetten. vandaar mijn vraag of hij dan wel correct werkt.
Ik rij al jaren met irFFB i.c.m. een T300 en inderdaad kon je de FFB in iRacing niet aanpassen omdat deze grijs was (ook niet middels de black box).

Maar nu zie ik óók dat deze aan te passen is in iRacing (of het iets doet weet ik niet).
Vreemd en niet eerder opgevallen ....en ik ben toch redelijk overtuigd dat irFFB nog steeds na behoren werkt bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaholic
Maurice W schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:43:
[...]

Ik rij al jaren met irFFB i.c.m. een T300 en inderdaad kon je de FFB in iRacing niet aanpassen omdat deze grijs was (ook niet middels de black box).

Maar nu zie ik óók dat deze aan te passen is in iRacing (of het iets doet weet ik niet).
Vreemd en niet eerder opgevallen ....en ik ben toch redelijk overtuigd dat irFFB nog steeds na behoren werkt bij mij.
Dan werkt vjoy niet. En werkt irffb ook niet op direct modus.

Er is een tooltje voor dit probleem. Zal straks eens zoeken hoe dat heet.

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice W
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

kawaholic schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:05:
[...]

Dan werkt vjoy niet. En werkt irffb ook niet op direct modus.

Er is een tooltje voor dit probleem. Zal straks eens zoeken hoe dat heet.
Eureka, daarom kon ik die top 20 GoT-racers nooit bijhouden :+

Bij de start van 21S2 heb ik toch echt de force slider aangepast in irFFB...met resultaat, of ik ben gek 8)7

Tooltje?...ik houd mij zeer aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaholic
Maurice W schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:14:
[...]

Eureka, daarom kon ik die top 20 GoT-racers nooit bijhouden :+

Bij de start van 21S2 heb ik toch echt de force slider aangepast in irFFB...met resultaat, of ik ben gek 8)7

Tooltje?...ik houd mij zeer aanbevolen.
In irffb kan je dit indd nog steeds alles aanpassen. Maar in het iracing menu kan je niks meer veranderen als vjoy en irffb actief is.(Behalve het vinkje aan/uit zetten)

dit tooltje zou kunnen helpen. Ik heb er geen ervaring mee, omdat het bij mij werkt zoal het zou moeten
https://github.com/nlp80/irFFB/wiki/HID-Guardian

Heel sporadisch laad irffb niet goed, en dat zie ik dan meteen aan het ffb menu in iracing. Dan kan ik daar de sliders bewegen.

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gogol
  • Laatst online: 22-09 11:26
Maurice W schreef op woensdag 7 april 2021 @ 15:43:
[...]Maar nu zie ik óók dat deze aan te passen is in iRacing (of het iets doet weet ik niet).
Als je iracing opgestart hebt via de nieuwe UI interface kan je nog steeds aanpassingen maken via iracing. Als je via webinterface opgestart hebt is alles grijs.
Zodra je in irFFB een aanpassing maakt in de settings wordt alles in het iracing menu weer grijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Laatst online: 07:28
Begint een beetje een irffb topic te worden..

Ik heb het even geprobeerd maar krijg een onwijs hoge cpu load van dat programma. Het gebruikt 25% cpu. Geen idee hoe dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knaffie
kawaholic schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:55:
[...]

In irffb kan je dit indd nog steeds alles aanpassen. Maar in het iracing menu kan je niks meer veranderen als vjoy en irffb actief is.(Behalve het vinkje aan/uit zetten)

dit tooltje zou kunnen helpen. Ik heb er geen ervaring mee, omdat het bij mij werkt zoal het zou moeten
https://github.com/nlp80/irFFB/wiki/HID-Guardian

Heel sporadisch laad irffb niet goed, en dat zie ik dan meteen aan het ffb menu in iracing. Dan kan ik daar de sliders bewegen.
Dank je wel! ga ik even mee aan de gang, ook eens proberen via de member site op te starten om te kijken of het dan wel grade out is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 23:21

Arfman

Drome!

knaffie schreef op woensdag 7 april 2021 @ 21:23:
[...]

Dank je wel! ga ik even mee aan de gang, ook eens proberen via de member site op te starten om te kijken of het dan wel grade out is.
*Greyed out. Daar kwam de initiele verwarring ook al vandaan.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice W
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

kawaholic schreef op woensdag 7 april 2021 @ 16:55:
Pfff, inderdaad ook sporadisch bij mij :?
Heb al van alles uitgeprobeerd (ook HID Guardian en HidHide), maar dat ziet er bij mij niet goed uit.

De periodieke schoonmaak stond toch al op de planning, dus vanavond maar eerst eens format c: doen. Kijken we met een frisse installatie daarna wel verder...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joeristein
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-01 00:15

Apex Missers Organiseert: Tombola Night

Het is zover, vanavond (09-04) is er weer een Tombola Night.

Het concept is hetzelfde als vorige keer. Iedereen die mee wilt doen, moet voor het gemak ff zijn of haar naam invullen in het excel sheet (link te vinden op onze Discord). Hierbij kun je een track en auto combi kiezen die wij mogelijk gaan rijden vrijdag. Om 20:15 wordt de combi bekend gemaakt en om 20:30 wordt er voor deze combi een server opgezet. Om 21:00 gaan we hiermee een paar racen doen. In welk format? Dat is altijd weer een verrassing.

Voor deze keer is de focus komen te liggen op gratis content of content die 99% toch wel zullen hebben, dus iedereen kan meedoen zonder op kosten gejaagd te worden. De eerste races (3x 10 minuten) zullen normale races zijn, in de 3e race voegen een kleine twist toe. Daarna worden we nog een keer losgelaten, deze keer met de Lucas Oil Truck. Beuken wordt nog steeds niet geaccepteerd, maar neem vooral de korste route naar de finishlijn, dus chaos gegarandeerd.

Het racen gaat om een avond plezier hebben, lol trappen, drankje drinken, etc, dus chat staat gewoon open & is verplicht tijdens het racen. Wel belangrijk dat we elkaar met respect behandelen, dus iemand rammen, divebombs etc zijn niet gewenst! We treden hard maar fair op, het gaat niet om winnen, maar wel om gezellig racen!

Wees dus welkom!

Discord -> https://discord.gg/h5jBqBEU

iRacing profiel | Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:10

backupdevice

No Risk , Full Push

Toch even een vraagje. In video 2 zie ik een tegenstander gelanceerd worden over jouw voorwiel, maar geen van beide heeft daarna schade en kan gewoon doorrijden. Is het damage model aangepast ?

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Gelukkig wel! Gisteren best wel wat issues en de schade leek allemaal realistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

backupdevice schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 11:16:
[...]

Toch even een vraagje. In video 2 zie ik een tegenstander gelanceerd worden over jouw voorwiel, maar geen van beide heeft daarna schade en kan gewoon doorrijden. Is het damage model aangepast ?
Ik werd gisteren van achteren getorperdeed, maar kon doorrijden. De auto achter me was kreupel en ging een fast repair halen. Als dit een week eerder gebeurd was had ik geen aandrijfas meer gehad.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
Het model is inderdaad aangepast, ik heb alleen nu haast het idee dat ze teveel de andere kant in geschoten zijn. Ik zie af en toe auto's meters de lucht in vliegen na een aanrijding en ze rijden door zonder enige drop in rondetijden. Hoe dan ook, alles beter dan een gebroken driveshaft na een lovekiss van achteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
backupdevice schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 11:16:
[...]

Correct. NDM is aangepast.
Ik had na dat ongeluk helemaal geen schade en @Jan Hein had een kromme achtervleugel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

JoepW schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 14:13:
[...]

Correct. NDM is aangepast.
Ik had na dat ongeluk helemaal geen schade en @Jan Hein had een kromme achtervleugel.
Jammer eigenlijk hè. Toen ik in 2011 Iracing speelde toen was dat meteen klaar . Wat raar dat ze helemaal de andere kant op lijken te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
backupdevice schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 15:04:
[...]

Jammer eigenlijk hè. Toen ik in 2011 Iracing speelde toen was dat meteen klaar . Wat raar dat ze helemaal de andere kant op lijken te gaan
Eerder dit seizoen was het tegenovergestelde, dat je bij elk klein tikje op de achteras niet meer door kon rijden. Dus ben het niet met je eens dat ze helemaal de andere kant op lijken te gaan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Doubleoz schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 15:21:
[...]

Eerder dit seizoen was het tegenovergestelde, dat je bij elk klein tikje op de achteras niet meer door kon rijden. Dus ben het niet met je eens dat ze helemaal de andere kant op lijken te gaan.
Daar weet ik niks van aangezien het al een lange tijd geleden voor mij is. Maar iracing heeft natuurlijk wel een reputatie van realisme en dat heeft dit natuurlijk niks mee te maken

Maar ja ik wil geen discussie starten . Viel me op en stelde de vraag. :)

[ Voor 7% gewijzigd door backupdevice op 09-04-2021 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
backupdevice schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 15:27:
[...]

Daar weet ik niks van aangezien het al een lange tijd geleden voor mij is. Maar iracing heeft natuurlijk wel een reputatie van realisme en dat heeft dit natuurlijk niks mee te maken

Maar ja ik wil geen discussie starten . Viel me op en stelde de vraag. :)
Ik heb het incident waar Joep naar refereert ook niet gezien dus kan er inhoudelijk ook niet over oordelen. Maar wat mij betreft wordt realisme vanuit iRacing nog steeds zoveel mogelijk nageleefd.

Maar we hoeven er verder ook niet over te discussiëren hoor:)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
@backupdevice ik heb incident even bekeken waar Joep naar refereert en ben het wel met je eens dat het vreemd is dat Joep hier geen schade aan heeft overgehouden. Benieuwd of bij andere incidenten het wel realistischer was.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan Hein
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 06:59
Doubleoz schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 17:14:
@backupdevice ik heb incident even bekeken waar Joep naar refereert en ben het wel met je eens dat het vreemd is dat Joep hier geen schade aan heeft overgehouden. Benieuwd of bij andere incidenten het wel realistischer was.
In het filmpje vanuit @JoepW 's oogpunt lijk ik bijna over de kop te vliegen, maar van mijn kant herinner ik het me alleen alsof mijn achterkant een zwiep omhoog kreeg omdat mijn rechter achterwiel in contact kwam met Joep's linker voorwiel.

Het is denk ik een beetje een overmijdelijk resultaat van latency bij online racen in combinatie met het predictiemodel voor contact en schade per client. Ik weet niet hoe iRacing dit precies doet en of de uiteindelijke schade bij Joep in dit geval ook bepaald wordt door data die terug komt bij Joep van mijn client over de situatie of iet dergelijks. Hoe dan ook was de schade die ik er aan over hield voor mijn gevoel niet compleet onrealistisch. Waren leuke races weer!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Driver61 rijdt een 24h Solo rit op de Nordschleife in een F1 wagen voor het goede doel. Hupp allemaal steunen!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Kan er iemand een leuke GT3 auto + series aanraden? Porsche of toch maar de Ferrari?

In acc rijd ik graag in de Porsche, maar dat schijnt in iRacing nogal anders te zijn :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Imac2011
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-06 21:58
Vanavond met een versgebouwde pc met de gtx 1080ti uit mijn vorige pc en een 9700k de race ingegaan.
Tot mijn verassing (kom van een i7 8700 af in een Alienware pc , dus maar 10 % verbetering) ) draai ik nu soepel met de meeste instellingen in vr op high / medium en ziet het er een stuk beter uit , cpu load blijft nu prima .Blij mee dus .
Alleen vanavond in de race kwam ik er in de 1e en 2e race in de Esses achter dat er wel erg veel veranderd was .Race 1 1e keer Esses door spint er een auto voor me , stond links in het gras , ik rechts er langs, grote dikke rookwolk en wrak hem vol achterop een gele auto .Dikke mist was het , zag echt niks .In race 2 op hetzelfde punt raken er 2 elkaar voor mij , grote rookwolk , dus ik laat gas los om niet weer te crashen en vervolgens klapt er iemand achterin :'( die waarschijnlijk dat rookgordijn niet zag .
Als iemand voor me te hard door de bocht gaat of zich verremd zie ik ook ineens prachtige rookwolken , nog nooit eerder gezien _O- .
Hoe het kan weet ik niet , misschien toch een usb probleem of voedingsprobleem gehad , de oculus gaf ook regelmatig aan dat ie niet aangesloten was . Mijn clubsport stuur voelt nu ook heel anders aan , veel betere feedback , is weer even wennen.
Morgenavond maar weer een nieuwe poging . 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Laatst online: 22-09 13:05

Nutral

gamer/hardware freak

vandaag voor het eerst de vrs endurance gedaan op lime rock park met de ferrari gt3. Erg leuk, maar helaas ook 30min voor het einde gediskwalificeerd. Helaas wat teveel losse incidents in de eerste paar rondes opgelopen en uiteindelijk een paar rotte crashes, waar we deels wel en deels niet zoveel aan konden doen. Volgende keer voorzichtiger en dan moet het wel lukken.

(de 3 grootste incidenten)
[YouTube: VRS endurance race (iracing 488gt3 lime rock park)]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Jay-v schreef op zondag 11 april 2021 @ 23:10:
Kan er iemand een leuke GT3 auto + series aanraden? Porsche of toch maar de Ferrari?

In acc rijd ik graag in de Porsche, maar dat schijnt in iRacing nogal anders te zijn :-)
Hoeveel ervaring heb je met sim racen? De Porsche GT3 is namelijk geen makkelijke auto om mee te starten als je nog niet veel ervaring hebt met sim racen. Dan kan je beter voor de Ferrari GT3 kiezen die je ook weer in meerdere series kunt gebruiken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riicharrd
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 28-04 08:30
Jay-v schreef op zondag 11 april 2021 @ 23:10:

De Porsche 911 GT3 Cup is eigenlijk geen GT3 klasse auto in iRacing. Dus als je aan de GT3 klasse mee wilt doen, dan moet je een andere auto dan de Porsche kiezen :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Als je de Ferrari aanschaft, kun je in minstens 2 series meerijden: de Ferrari fixed challenge en de GT3 series.
De Porsche is geen GT3 wagen, maar is wel een superleuk, listig beest. Deze heeft zijn eigen serie.

Ik zou de Ferrari aanschaffen. Ik merk dat ik soms snel in die auto spring om even een kwartiertje mee te racen zonder setup gedoe. De auto vind ik relatief eenvoudig rijdbaar, helemaal in de fixed setup series, dus dat maakt dat je snel even kunt instappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Thanks allen, Ferrari it is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Nutral schreef op maandag 12 april 2021 @ 00:16:
vandaag voor het eerst de vrs endurance gedaan op lime rock park met de ferrari gt3. Erg leuk, maar helaas ook 30min voor het einde gediskwalificeerd. Helaas wat teveel losse incidents in de eerste paar rondes opgelopen en uiteindelijk een paar rotte crashes, waar we deels wel en deels niet zoveel aan konden doen. Volgende keer voorzichtiger en dan moet het wel lukken.

(de 3 grootste incidenten)
Het eerste incident had je met iets meer alertheid toch op de binnenkant kunnen anticiperen, maar goed, dat is achteraf altijd makkelijk oordelen. De andere 2 speelt de factor pech wel flink mee, herkenbaar in de VRS serie |:(

Pagina: 1 ... 388 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies