Gisteravond weer een Virtual Oval race gedaan. De 6e race van het seizoen was op Atlanta Motor Speedway. Een baan berucht om zijn bandenslijtage en afgelopen build heeft de baan wat updates gekregen waardoor meerdere lijnen mogelijk zijn.
Ik denk dat ik dit vaker heb gezegd dat de tijden in de eerste split van de league heel dicht bij elkaar liggen. In de vrije training lag Frank P14 en ik P5. Het verschil tussen ons twee? 0.042 seconde!
TL;DR
Startte als 6e. De muur is niet je vriend. De tweede helft van de race was heel leuk met een paar super gevechten. Uiteindelijk als 13e gefinished.
Kwalificatie
De kwalificatie ging goed. Ik had een prima tijd kunnen rijden in mijn eerste ronde, wat uiteindelijk de 6e tijd zou worden.
Race
Mijn idee was om het rustig aan te doen en de banden te sparen. Helaas kreeg ik er niet de mogelijkheid voor. Mensen bleven maar vechten voor positie en als ik iemand langs liet, kwam er meteen iemand anders mij inhalen.
Daarbij was er iemand voor me ook langzamer, maar ik zat er steeds achter vast. Heel frustrerend!

Ik denk dat ik zo 7 plekken heb verloren.
In ronde 41 reed ik zo tegen de muur aan bij het ingaan van T1. Met oude banden wordt de auto heel licht op bepaalde plekken en als je in verkeer rijdt, wordt het erger. Ik had dit te laat door en klapte tegen de muur.
Ik zag het al gebeuren dat de race volledig groen zou blijven. Dan zou het een lange race worden. Lange groene runs zijn leuk, maar helemaal geen cautions is iets te veel van het goede. Gelukkig kregen we een caution rond de 80e ronde en kon ik mijn schade laten repareren.
Na de herstart weer rustig aan begonnen, want we moesten nog ongeveer 80 ronden. Na de laatste pitstop van de race heb ik een paar leuke gevechten gehad. Mijn toppunt van de race was een
gevecht waarbij we 5/6 ronden naast elkaar reden.

Ik gebruikte de high line in T1 en T2 om een run op mijn voorganger te krijgen. Heel tof dat het weer goed mogelijk is.
Uiteindelijk als 13e gefinished. Prima resultaat, maar voor mijn gevoel had er iets meer ingezeten. Kleine foutjes (tegen de muur rijden en te ver doorschieten in de pits) moeten er uit.
Frank had minder geluk. Hij werd aangereden bij het ingaan van de pits en kreeg een straf van iRacing voor "unsafe pit entry". Omdat er vrijwel geen cautions waren, kon hij niet meer in de lead lap komen.
Results
Stand in het kampioenschap