iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 387 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Wat betreft mensen voorbij laten die toch sneller zijn, dat doe ik ook soms. Mijn instelling bij een race is, hoe kan ik er voor zorgen dat ik op een zo hoog mogelijk positie finish. En dan kan soms de keuze zijn om iemand die toch wel sneller is er langs te laten. Zodat je zo min mogelijk tijd verliest op iemand die daar weer achter zit waar je misschien wel voor kan blijven.

Zelfde geld andersom, als ik achter iemand rij die misschien maar minimaal langzamer is ga ik niet heel moeilijk doen om er langs te komen, dan blijf ik er achter rijden tot ik echt een kans krijg om er zonder veel tijd verlies langs te komen. Of ik probeer tijdens de pitstop posities te pakken.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tjello
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-08 12:35
Spectre Wolf schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:37:
Er is twijfel of het hier wel thuis hoort, maar ik had een vraag / opmerking.

Mijn PC setup wordt zowel gebruikt voor iRacing als casual gamen. Echter merk ik de laatste tijd dalende interesse in het casual game gedeelte. Het nadeel van mijn setup is veel kabels en altijd tekort aan USB aansluitingen.

Zijn er mensen die de overstap gemaakt hebben om de daily drive PC dedicated voor sim race te maken? Voor de dagelijkse dingen zou er dan een office PC / laptop komen.
Om het USB poorten probleem op te lossen heb ik dit in gebruik:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V55alRO31WZI_ku3fXqswSIHm4g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GdqsYOkEabQ1RxMASM4isqSs.jpg?f=fotoalbum_large

Volgens mij heeft zowat elk moederbord die USB2 aansluitingen.

iRacing profiel | Sim Gear: Accuforce Pro v2, Heusinkveld Pro, Triples, custom MDF rig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spectre Wolf
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22-09 12:32
@Tjello Hmm, een upgrade van mijn huidige PC zou inderdaad wat ergernis kunnen wegnemen....

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21-09 18:58

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Spectre Wolf schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 15:26:
@Tjello Hmm, een upgrade van mijn huidige PC zou inderdaad wat ergernis kunnen wegnemen....
Voor verdere tips en advies kan je denk ik het beste in het volgende topic terecht: Racesturen, servo's en pedalen

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-09 16:11
Spectre Wolf schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:37:
Er is twijfel of het hier wel thuis hoort, maar ik had een vraag / opmerking.

Mijn PC setup wordt zowel gebruikt voor iRacing als casual gamen. Echter merk ik de laatste tijd dalende interesse in het casual game gedeelte. Het nadeel van mijn setup is veel kabels en altijd tekort aan USB aansluitingen.

Zijn er mensen die de overstap gemaakt hebben om de daily drive PC dedicated voor sim race te maken? Voor de dagelijkse dingen zou er dan een office PC / laptop komen.
Mijn sim-pc is ook mijn HTPC. Niet echt volledig dedicated dus, maar nooit 2 taken die tegelijkertijd gebruikt worden in dit geval.

Tekort aan USB herken ik dan weer wel, en er hangt aan de sim-rig dan ook een knappe USB-hub die alle onderdelen daarvan netjes voorziet (wheel-base, pedalen, muis, toetsenbord, arduinos). Daarnaast hangt er achter de pc een USB-hub voor alle HTPC-taken (CEC-adapter, arduino, Z-wave dongle, draadloos toetsenbord/muis en USB DVB-S tuner).

Alleen de Oculus Rift S heeft z'n eigen dedicated USB-poort (zelfs controller, just to be sure) en dan werkt het allemaal prima.

Was een beetje passen en meten, maar het valt wel te combineren. Overigens staat het wel op de nominatie om binnenkort 2 aparte setups te gaan worden. Er is "iemand" in huis die het met de huidige setup niet eens is... :F

iRacing Profiel

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Djuroen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:40
Goedemiddag.
Even voorstellen: Ik ben Jeroen.
Ik heb mezelf zojuist aangemeld voor de GOT iRacing community.
Ik doe al wat jaartjes, langzaam opbouwend, aan simracen.
Begonnen met een Logitech Driving Force GT met Gran Turismo op de PS3.
Daarna overgestapt op PC, met een Thrustmaster T150 op een wheelstand.
Met wat omzwerven nu beland op een Playseat Challenge met een Fanatec CSL Elite PS4 met een McLaren GT3 V2 stuur (die momenteel even ter RMA is, ivm een scheve mounting adapter) en CSL Elite loadcell pedalen. En deze week de overstap naar iRacing gemaakt, na vooral veel Assetto Corsa (ook Competizione) gedaan te hebben. Ben nu dus vooral bezig met hoe het allemaal precies werkt in iRacing etc. Ik heb me toegelegd op Road klasse, om op te werken naar GT3/GTE, wat ik het liefste rijd.
Lijkt me ook leuk met een league mee te doen af en toe, dus vandaar de aanmelding. :-)
Als mensen tips/tricks hebben; die zijn altijd welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-09 23:21

Arfman

Drome!

Welkom @Djuroen !

@kroegtijger : welke knappe USB hub raad je aan? Ik wil mijn stuur/pedalen/shifter/buttonbox ook achter 1 hub hebben, scheelt een heleboel draden en dan heb ik ook niet dat ik precies moet bijhouden in welke USB poort welk apparaat zit :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Arfman schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 18:08:
Welkom @Djuroen !

@kroegtijger : welke knappe USB hub raad je aan? Ik wil mijn stuur/pedalen/shifter/buttonbox ook achter 1 hub hebben, scheelt een heleboel draden en dan heb ik ook niet dat ik precies moet bijhouden in welke USB poort welk apparaat zit :)
op de rig gebruik ik deze: pricewatch: Startech.com 7-Poorts USB 3.0 Hub met specifieke oplaadpoorten 2 ...
Maar volgens mij kan je prima met elke USB-hub wel af van een beetje fatsoenlijk merk. Ik zou wel voor een kiezen met een voeding. Al je input-devices (dus stuur, pedalen etc) kan je prima op 1 USB2 hub ook kwijt. Er gaat amper iets van data voor over die USB-bus heen; in ieder geval niets wat je op USB2 niet makkelijk aan kan. Kies dus voor iets wat makkelijk te monteren is en verkrijgbaar is, en het is eigenlijk altijd wel goed.

De rest van de hardware hangt achter de 2e hub; de meest goedkope USB2 8-poorts van Aliexpress die ik kon vinden. Je merkt wel dat de bouw-kwaliteit dubieus is... kabeltjes zijn het dunste wat er te vinden is, het plastic is zo dun dat je er bijna doorheen kijkt... En ook dat werkt verder wel allemaal prima ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

Djuroen schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 17:10:
Goedemiddag.
Even voorstellen: Ik ben Jeroen.
[...]Ik heb me toegelegd op Road klasse, om op te werken naar GT3/GTE, wat ik het liefste rijd.
Welkom! :) Ik ben zelf eind vorig jaar (2021 seizoen 1) begonnen met iRacing en recentelijk mijn A license gehaald. :) Ik rijd zelf ook voornamelijk GT3/GTE en ik houd voornamelijk van de langere-maar-niet-te-lange races dus VRS Sprint (B klasse) is wel mijn ding.

Mijn kleine tip is om strategische aankopen te doen. iRacing is gewoon niet goedkoop maar je kan de kosten redelijk in de klauwen houden als je gewoon keuzes maakt.

In zowel D als C klasse heb je series met gratis autos (Fanatec series in D met de Kia Optima en Caddy CTS-V, erg leuk ding en in C klasse heb je de Radical SR8, ook een erg leuk gebakje) en met een combinatie van gratis en niet gratis tracks. (Fanatic series week 1 en 4 gebruiken gratis tracks en in de Radicals is dat week 2 en week 9).

Je kan dus, als je dat zou willen, zonder een cent extra uit te geven van Rookies naar B klasse gaan (MX-5 -> Kia / CTS-V -> Radical). Dat heb ik ook gedaan binnen 1 seizoen door wel mijn SR boven de 4 te krijgen telkens.

Voor de Fixed Ferrari GT3 serie in D klasse zou je de Ferrari 488 GT3 kunnen aanschaffen en die kan je dan later in VRS Sprints (B) ook weer gebruiken. In D klasse heb je ook de (Porsche) Ruf GT3 maar die wordt enkel in die serie gebruikt dus dat zou ik een beetje zonde van het geld vinden zelf.

Maar goed ik zou gewoon aanraden om een koffie te pakken en eerst eens rustig het 2021 Season 2 Schedule door te lezen (die kan je downloaden van de iRacing member website, dus wel eerst even inloggen) en gewoon een plan te maken van hoe je van Rookies naar B/A license wilt kopen.

D.w.z. als je dat wilt - mijn insteek was meer dat ik eerst mijn B/A license wilde halen zodat ik in de series kon rijden die mij echt aanspreken (en daar dan de tracks en autos voor te kopen) i.p.v. willekeurig hier en daar wat te kopen en te rijden.

En dat is voor ieder weer anders natuurlijk. Zo zie ik zelf weinig heil in het kopen van GT4 autos als ik zelf liever GT3 dan wel GTE wil rijden. Ik begrijp dat die serie bestaat maar ik voel mij niet verplicht elke serie persee te moeten doen. Zo heb ik ook de TCRs en de Ruf GT3 links laten liggen. Maar dat is het leuke aan iRacing, iedereen is anders en voor iedereen is er wel wat te vinden. (Behalve dan Group C .. sniff sniff).

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:12

Niellie41

[object Object]

Release notes van de patch
This Patch contains some updates and fixes for the 2021 Season 2 Release.

iRACING UI:

Practice

- Fixed an issue where the drop-down menu for selecting a Setup for an Open Setup Practice was not rendering properly.

3D Model Viewer

- Fixed an issue where if a car already had a custom spec .MIP file actively loaded onto it, it would not update when a new custom spec .MIP file or custom spec .TGA file was copied into the folder.
- - For a .TGA file to replace the .MIP, it must have a "last modified" time that is newer than the .MIP, or the .MIP needs to be removed first.

SIMULATION:

AI Racing

- AI Drivers have received additional training with the following vehicles:
- - Audi RS 3 LMS.
- - BMW M4 GT4
- - McLaren 570s GT4
- - Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport MR

- AI Drivers have completed the following training courses:
- - Managing Brake Locking to Unlock Greater Potential

Visual Effects

- Smoke cloud brightness has been adjusted slightly.

Results

- Fixed a bug that could cause odd Results info in some cases when someone switched from a Spectator to a Driver/Crew during the Session.

Controls

- (Shift + Delete) is now an alternate key combination for the "Pause" button for AI Racing.
- - This better supports tiny keyboards that lack the full 128 keys.

CARS:

ARCA Menards Chevrolet Impala

- The New Damage Model has been temporarily disabled for this vehicle.
- - We continue to investigate the source of the issue with the New Damage Model based upon our 2021 Season 2 updates, but do not yet have a solid conclusion. To enable more stable and competitive racing with this vehicle, we have decided to disable the New Damage Model on this vehicle for now.

BMW M4 GT4

- Some vehicle parameters have been adjusted slightly to equalize competitive performance within the GT4 class.

- Fixed an asymmetric issue with paint pattern 0.

- iRacing setups have been updated.

BMW M8 GTE

- Tire wear rate has been significantly increased to reduce the number of stints that can be run without changing tires.
- - Please be aware that your team will need to revisit your tire strategy for endurance events such as the 12h of Sebring.

Chevrolet Corvette C8.R GTE

- Tire wear rate has been significantly increased to reduce the number of stints that can be run without changing tires.
- - Please be aware that your team will need to revisit your tire strategy for endurance events such as the 12h of Sebring.

Dallara IR18

- Tire tuning has been updated.

- Speedway aerodynamic tuning has been updated.

Dirt UMP Modified

Ferrari 488 GTE

Ford GTE

McLaren 570s GT4

- Some vehicle parameters have been adjusted slightly to equalize competitive performance within the GT4 class.

- Fixed a duplicate McLaren logo on the car banner.

NASCAR Chevrolet Monte Carlo - 1987

- - We continue to investigate the source of the issue with the New Damage Model based upon our 2021 Season 2 updates, but do not yet have a solid conclusion. To enable more stable and competitive racing with this vehicle, we have decided to disable the New Damage Model on this vehicle for now.

NASCAR Cup Series Chevrolet Camaro ZL1

- Engine heating has been increased with close proximity to other vehicles.

NASCAR Cup Series Ford Mustang

NASCAR Cup Series Toyota Camry

NASCAR Ford Thunderbird - 1987

NASCAR Xfinity Chevrolet Camaro

- Right-rear coil-bind has been added.

NASCAR Xfinity Ford Mustang

NASCAR Xfinity Toyota Supra

Nissan GTP ZXT

- Tire spec has been updated.

- Brake system has been updated to utilize temperature-sensitive pad friction.

- Rear suspension geometry has been updated to slightly raise the roll center.

- Aerodynamics have been updated to provide slightly more stability when the car is yawed significantly.

Porsche 911 RSR

Street Stock

Super Late Model

- Driver steering animations have been updated.

TRACKS:

Atlanta Motor Speedway

- (Oval) - Track surface properties have been adjusted slightly.

Bark River International Raceway

- Adjusted some track surface heights to prevent trucks from appearing to sink into the track surface.

Bristol Motor Speedway

- (Dirt) - Some advertisements have been updated.

Chicagoland Speedway

- Track surface parameters have been adjusted.

Detroit Grand Prix at Belle Isle

- Fountain water effects have been updated.

Hockenheimring Baden-Württemberg

- Various track limits have been updated.

- Pace car speed has been increased to 80km/h.

- A variety of cosmetic fixes have been performed, including:
- - Additional wall end-caps have been added.
- - A floating pit marshal has been grounded.
- - (National A & B) - Brake markers have been added.
- - (National A & B) - Hairpin walls have been updated.
- - (National B) - Some configuration directional signage has been updated.
- - (Short A & B) - Turn 2 walls have been updated.

Irwindale Speedway

- (Figure Eight Jump) - Fixed a ".BMX" file loading error at this track.

Road Atlanta

- Various signs and banners have been updated.

South Boston Speedway

- Some collision parameters near the flag stands have been updated.

- Some wall collision parameters have been updated to reduce possible snagging.

Southern National Motorsports Park

- Driving aid lines have been updated.

WeatherTech Raceway at Laguna Seca

- The turf at the final corner should no longer trigger a 1x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Arfman schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 18:08:
Welkom @Djuroen !

pricewatch: TP-Link USB 3.0 Hub met 7 aansluitingen UH700

Ik en nog een paar andere van hier gebruiken deze, maar ben er erg tevreden over.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Speedy55 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 15:04:
[...]

pricewatch: TP-Link USB 3.0 Hub met 7 aansluitingen UH700

Ik en nog een paar andere van hier gebruiken deze, maar ben er erg tevreden over.
Thx @kroegtijger en @Speedy55 , ik heb de TP-Link besteld. Binnenkort maar eens even de rig een beetje verbouwen met deze USB hub, gaat het er allemaal weer een stuk netter/overzichtelijker van uitzien :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djuroen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:40
tazzman schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 22:03:
[...]

Welkom! :) Ik ben zelf eind vorig jaar (2021 seizoen 1) begonnen met iRacing en recentelijk mijn A license gehaald. :) Ik rijd zelf ook voornamelijk GT3/GTE en ik houd voornamelijk van de langere-maar-niet-te-lange races dus VRS Sprint (B klasse) is wel mijn ding.

Mijn kleine tip is om strategische aankopen te doen. iRacing is gewoon niet goedkoop maar je kan de kosten redelijk in de klauwen houden als je gewoon keuzes maakt.

In zowel D als C klasse heb je series met gratis autos (Fanatec series in D met de Kia Optima en Caddy CTS-V, erg leuk ding en in C klasse heb je de Radical SR8, ook een erg leuk gebakje) en met een combinatie van gratis en niet gratis tracks. (Fanatic series week 1 en 4 gebruiken gratis tracks en in de Radicals is dat week 2 en week 9).

Je kan dus, als je dat zou willen, zonder een cent extra uit te geven van Rookies naar B klasse gaan (MX-5 -> Kia / CTS-V -> Radical). Dat heb ik ook gedaan binnen 1 seizoen door wel mijn SR boven de 4 te krijgen telkens.

Voor de Fixed Ferrari GT3 serie in D klasse zou je de Ferrari 488 GT3 kunnen aanschaffen en die kan je dan later in VRS Sprints (B) ook weer gebruiken. In D klasse heb je ook de (Porsche) Ruf GT3 maar die wordt enkel in die serie gebruikt dus dat zou ik een beetje zonde van het geld vinden zelf.

Maar goed ik zou gewoon aanraden om een koffie te pakken en eerst eens rustig het 2021 Season 2 Schedule door te lezen (die kan je downloaden van de iRacing member website, dus wel eerst even inloggen) en gewoon een plan te maken van hoe je van Rookies naar B/A license wilt kopen.

D.w.z. als je dat wilt - mijn insteek was meer dat ik eerst mijn B/A license wilde halen zodat ik in de series kon rijden die mij echt aanspreken (en daar dan de tracks en autos voor te kopen) i.p.v. willekeurig hier en daar wat te kopen en te rijden.

En dat is voor ieder weer anders natuurlijk. Zo zie ik zelf weinig heil in het kopen van GT4 autos als ik zelf liever GT3 dan wel GTE wil rijden. Ik begrijp dat die serie bestaat maar ik voel mij niet verplicht elke serie persee te moeten doen. Zo heb ik ook de TCRs en de Ruf GT3 links laten liggen. Maar dat is het leuke aan iRacing, iedereen is anders en voor iedereen is er wel wat te vinden. (Behalve dan Group C .. sniff sniff).
Bedankt voor je (uitvoerige) antwoord!

Ik had inderdaad al even zitten kijken wat voor mij het handigste zou zijn.
Ik ben ondertussen uit de Rookie class over naar Class D.
Heb besloten de Ferrari GT3 te kopen en daar wat dingen mee te gaan doen.
Heb ook de BMW M4 prototype gekocht, welke nog een update gaat krijgen volgens mij.
Verder probeer ik inderdaad tactisch te kijken naar welke aanschaffen voor mij logisch zouden zijn.
Dat zal verder denk ik meer op het gebied van benodigde circuits liggen, dan auto's omdat ik voor de meeste classes nu wel de basis heb.
Zijn er af en toe nog aanbiedingen 1 x in de zoveel tijd? Of is de prijs bij iRacing het hele jaar door hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaep
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23-07 15:56
Djuroen schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:02:
[...]
Zijn er af en toe nog aanbiedingen 1 x in de zoveel tijd? Of is de prijs bij iRacing het hele jaar door hetzelfde?
iRacing geeft nooit korting op tracks & auto's. Alleen op de abonnementskosten. Bijvoorbeeld rond black friday. Zo hadden ze laatst een 2 jaar voor $139,- actie. Scheelt wel echt een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:49
Jaep schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:06:
[...]

iRacing geeft nooit korting op tracks & auto's. Alleen op de abonnementskosten. Bijvoorbeeld rond black friday. Zo hadden ze laatst een 2 jaar voor $139,- actie. Scheelt wel echt een hoop.
Niet helemaal waar. Je hebt gelijk dat ze geen kortingsacties hebben in de zin van "deze week alle GT3's 50% korting". Wel krijg je korting door meerdere items tegelijk te kopen of wanneer je al een x-deel van de totale content in bezit hebt.

Daarnaast kun je zelf korting verdienen door ieder seizoen in 8 van de 12 weken een officieel resultaat in 1 serie neer te zetten.
Als je voor het nieuwe seizoen dus deze verdiende credits inzet + korting pakt, heb je al een auto (vrijwel) gratis.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiemenC
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 19-09 12:21

TiemenC

iRacing

Richard117 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:41:
[...]
...

Daarnaast kun je zelf korting verdienen door ieder seizoen in 8 van de 12 weken een officieel resultaat in 1 serie neer te zetten.
Als je voor het nieuwe seizoen dus deze verdiende credits inzet + korting pakt, heb je al een auto (vrijwel) gratis.
Hier zit wel enige beperking aan qua max credits maar door hier handig gebruik van te maken scheelt het zeker wel wat :)

Meer info: https://www.iracing.com/race-participation-credit-program/

Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
CUPCAKESENSE schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 11:55:
[...]

Het onderdeel respect is inderdaad wel van belang :). Tuurlijk er staat niks op het spel wat betreft SR/iRating, maar hou er ook wel rekening mee dat mensen hun avond vrijhouden om lekker te racen. Er uitgekegeld worden doordat iemand wat extra's probeerd omdat het 'toch maar league racen is" is niet de goede houding.

Afgelopen zondag reed ik ook naast @PatrickPost1972 naar de Schumacher S toe omdat Patrick een wat slechtere exit had. Ik dacht ik kan hem er lomp naast blijven houden, maar dat is niet handig en zou ik in een official ook niet zo snel doen. Dus maar ruimte gegeven, als ik echt sneller ben kom ik er later wel een keer netjes voorbij (en toen spinde ik.... :)). Ook een beetje afhankelijk van hoe iemand zelf verdedigd en/of aanvalt. Als ik merk dat iemand mega hard verdedigd omdat het maar een league race is, prima dan ga ik ook mega hard aanvallen.
Dat is dan mijn geheime broer, want ik was het niet. Dat weet ik heel zeker, heb namelijk al een hele tijd niet gereden. :P :9 :P :9 :P :9 :P :9

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CUPCAKESENSE
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06-08 09:52
PatrickPost1972 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 23:41:
[...]

Dat is dan mijn geheime broer, want ik was het niet. Dat weet ik heel zeker, heb namelijk al een hele tijd niet gereden. :P :9 :P :9 :P :9 :P :9
Oeps, was @Doubleoz :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Gisteren weer een Virtual Oval race gedaan. We reden op Phoenix, net als vorig seizoen. Gelukkig al wat ervaring hier.

TL;DR: Reed in het begin in de top 10. De pace was goed. Helaas maakte ik twee foutjes in de pits waardoor P16 het maximaal haalbare was.

Resultaat

Kwalificatie
De kwalificatie ging verrassend goed. Ik zat 0.1/0.15 onder mijn PB tot T4. Toen verloor ik 0,1 seconde, maar nog steeds iets sneller dan mijn PB en P8 als resultaat.

Het is zo dicht bij elkaar in de Pro serie. Je kan met 0,1 seconde zo 10 plekken winnen.

Race
Ook in de race merk je dat de tijden dicht bij elkaar liggen. Je rijdt nauwelijks weg of komt nauwelijks dichterbij. Je moet constant op je lijnen letten. Bijv. je rijdt met moeite van iemand weg. Maar één keer iets te hoog in de bocht ingaan en ze zitten zo weer op je bumper.

Mijn pace was goed. Ik kon in het begin mee met de mensen om mij heen. Helaas verpeste ik het zelf door fouten in de pits. Bij de eerste pitstop glijd ik iets te ver door in de box, wat mij 2 plaatsten kostte. De tweede fout kostte me meer plekken want ik reed te snel in de pits. End of line penalty. :F Ik was te veel op een andere auto aan het letten, waardoor ik te snel reed. Domme fout.

Uithuilen en opnieuw beginnen vanaf P25. Het waren spannende ronden na de herstart. Uiteindelijk kon ik me tot P16 terug vechten. Meer zat er niet meer in.

Al met al, redelijk tevreden. Ik weet dat ik hoger kan finishen in deze groep. Dan moet ik alleen geen fouten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Djuroen schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 17:02:
[...]

Niet voor tracks of autos aanzich maar wat ze wel hebben is volume korting. 3 tot 5 stuks content in 1 koop = 10% korting en 6+ stuks content is 15%.

Dus i.p.v. een enkele track of auto te kopen is het beter om een combinatie van tracks en autos te kopen per 3 of 6 stuks.

Daarnaast krijg je permanente korting als je meer dan 40 stuks content (tracks + autos) bezit.

Er zijn heel veel tracks die veel gebruikt worden in andere series - denk dan aan Spa, Monza, Watkins Glen, Sebring, Nurburgring, Long Beach, etc. Het aanschaffen van die tracks is (voor mij) best een goede aanschaf aangezien ze toch vaak terug komen in de series die ik graag rij (daarvoor check ik ook de iRacing Buying Guide - zie link in mijn vorige post). Maar als er b.v. in de Fixed Ferrari series in een week een bepaalde track zit die echt nergens anders gebruikt wordt .. dan sla ik die week liever over en race b.v. VRS Sprint of de Caddy CTS-V als die op een track racen die ik toch wel heb.

Mocht een track of auto kort na aanschaf ineens "Legacy" worden (dus niet meer gebruikt worden in officiele series) kan heeft iRacing een policy om daar weer credits voor te krijgen.

Mocht je ook een auto aanschaffen of een track aanschaffen die je b.v. nooit rijdt of echt niet leuk vindt dan kan je via support ook een verzoek indienen om deze te mogen omruilen voor iets anders. Ook daar schijnt iRacing best redelijk in te zijn.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:54
ff een domme vraag tussendoor van een 'newbie'....vandaag reed ik in de GT3 klasse een race van 40 minuten, dus moest net zoals iedereen een stop maken voor de laatste 5 ronden ronden.
Kan je dan de stop configureren? Ik stond bijna een minuut stil mij en volgens mij wordt de hele auto vol gegooid etc, terwijl je dat niet nodig hebt?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
refused81 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 18:23:
ff een domme vraag tussendoor van een 'newbie'....vandaag reed ik in de GT3 klasse een race van 40 minuten, dus moest net zoals iedereen een stop maken voor de laatste 5 ronden ronden.
Kan je dan de stop configureren? Ik stond bijna een minuut stil mij en volgens mij wordt de hele auto vol gegooid etc, terwijl je dat niet nodig hebt?
Je kan in het menu'tje met F6 of F7 (dacht ik zo uit m'n hoofd; ergens daar op het rijtje in ieder geval) aangeven of je banden wil wisselen, hoeveel liter je erbij wil, of een fast repair gebruikt wordt en of je een tear-off gebruikt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thodekroo
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 10-09 11:08
Ik zou je als je een microfoon hebt crewchief willen adviseren. Ik kan echt niet meer zonder. Je zegt "fuel to the end" en hij gooit er precies voldoende in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
Thodekroo schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 18:41:
[...]

Ik zou je als je een microfoon hebt crewchief willen adviseren. Ik kan echt niet meer zonder. Je zegt "fuel to the end" en hij gooit er precies voldoende in.
Kan dat serieus zo ? 😎👍
Crewchief gebruik ik al maar nog niet die functie. Dat kan je dan zeggen als je in de pit staat?

Ik gebruik vr dus kutten met toetsen is ook weer lastig.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thodekroo
refused81 schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 19:48:
[...]

Kan dat serieus zo ? 😎👍
Crewchief gebruik ik al maar nog niet die functie. Dat kan je dan zeggen als je in de pit staat?

Ik gebruik vr dus kutten met toetsen is ook weer lastig.
Jazeker! In VR is crewchief wel echt een must wat mij betreft.

Ik zou deze video ff kijken voor wat tips mbt crewchief:

YouTube: How to get more from Crew Chief

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• refused81
Thodekroo schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 20:00:
[...]

Jazeker! In VR is crewchief wel echt een must wat mij betreft.

Ik zou deze video ff kijken voor wat tips mbt crewchief:

YouTube: How to get more from Crew Chief
We gaan er mee bezig 👍

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Nogmaals dank voor het advies mbt. de USB3 hub. Ik heb de TP-Link versie gekocht en nu gaan er in plaats van 6 USB kabels van m'n PC naar de rig maar eentje d:)b Stuk mooier en simpeler bij PC onderhoud. En het bleek dat ik de power niet eens hoefde te gebruiken maar dat de USB poort op m'n computer genoeg power leverde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
Werkt op zich ok... beetje mixed feelings met spraakherkenning... mijn engels is echt niet slecht maar ik krijg iets te veel nul op mijn request.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 16:56
refused81 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 20:00:
[...]

Werkt op zich ok... beetje mixed feelings met spraakherkenning... mijn engels is echt niet slecht maar ik krijg iets te veel nul op mijn request.
Je kan de reliability lager zetten. Je zult accentloos moeten praten en een goede microfoon is een pre. Bij mij werkt het prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thodekroo
Dat herken ik inderdaad ook niet. Ik denk dat ik in 95% van de gevallen een juist antwoord krijg van CrewChief. Je moet uiteraard wel weten welke commando's je wel en niet kunt gebruiken.

Welke ik regelmatig gebruik:

- What's the track temperature
- Blackbox <type black box die ik wil zien>
- How many incidents do I have
- What's the fastest lap
- What's my position
- What's the SOF
- What's the time
- What's my Irating

Zelden tot nooit dat deze commando's niet in 1x werken bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Dat klinkt als een VRS Sprint Race :) Je hebt doorgaans iets van ~20-25 liter nodig in de VRS Sprint series en we wisselen nooit banden, dat heb je niet nodig en kost heel veel tijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Daarnaast raad ik je aan om in je app.ini (C:\Users\..\Documents\iRacing) de autoresetpitbox naar 0 te zetten:

autoResetPitBox=0

Door deze setting staat je auto refuel (full tank) uit en worden je banden niet standaard gewisseld. Verder adviseer ik je om tijdens de official races in Crew chief de setting 'enable iracing auto refueling' aan te zetten en dan 'additional fuel to add to finish' op 1. Dan wordt door crewchief automatisch berekend hoeveel brandstof je nodig hebt om de race te finishen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
Doubleoz schreef op zondag 21 maart 2021 @ 14:02:
[...]

Daarnaast raad ik je aan om in je app.ini (C:\Users\..\Documents\iRacing) de autoresetpitbox naar 0 te zetten:

autoResetPitBox=0

Door deze setting staat je auto refuel (full tank) uit en worden je banden niet standaard gewisseld. Verder adviseer ik je om tijdens de official races in Crew chief de setting 'enable iracing auto refueling' aan te zetten en dan 'additional fuel to add to finish' op 1. Dan wordt door crewchief automatisch berekend hoeveel brandstof je nodig hebt om de race te finishen.
Top👍
Als ik dat zo instel in met een race de pit in rijdt dan zorgt crewchief zelf dat het tot het einde wordt afgedankt, zonder dat ik via voice daar opdracht voor geef?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
refused81 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 15:03:
[...]

Top👍
Als ik dat zo instel in met een race de pit in rijdt dan zorgt crewchief zelf dat het tot het einde wordt afgedankt, zonder dat ik via voice daar opdracht voor geef?
Klopt! Let wel op dat je waarschijnlijk crew chief als administrator standaard moet starten. Had daar zelf in het verleden wel eens problemen mee en dan stond ik in de pits zonder dat er iets gebeurde 😆

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Nou dat ging weer eens driewerf kut.

Eerste race ging goed, reed op P14 maar had al 2 close escapes met gespinde auto's gehad. De derde kon ik niet ontwijken zonder in het gras te gaan en dan ben je hem gewoon kwijt. Bijna achteraan weer aangesloten, vind er op het rechte stuk bij s/f een megacrash plaats. Ik zie rook, minder wat vaart en denk dat er 2 auto's links op de baan staan. Helaas bleken het er 7 te zijn, 6 ontweken maar de 7e tegenaan geknald. Was fijn geweest als 1 van de betrokkenen even op Discord iets had geroepen, alhoewel ik zelf ook niet vrijuit ga omdat ik er te hard inging.

2e race zeer voorzichtig begonnen als laatste, met doel uitrijden. Dat moet ik blijkbaar niet doen, in Sunset raak ik hem kwijt einde lap 1 en vanaf toen nog 2 x gespind. Net toen ik een beetje in het ritme kwam een piepklein stukje gras meegepakt bij uitkomen T2 en de muur in en toen was ik er dusdanig klaar mee dat ik ALT-F4 deed.

Heb het mezelf ook niet makkelijk gemaakt door de Porsche te kiezen denk ik. Volgende keer maar gewoon de superstabiele en OP M8 kiezen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Arfman schreef op zondag 21 maart 2021 @ 21:49:
. Ik zie rook, minder wat vaart
Beeld hiervan:

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:28

Hoogie2004

Whohooooo

Arfman schreef op zondag 21 maart 2021 @ 21:49:
Bijna achteraan weer aangesloten, vind er op het rechte stuk bij s/f een megacrash plaats. Ik zie rook, minder wat vaart en denk dat er 2 auto's links op de baan staan. Helaas bleken het er 7 te zijn, 6 ontweken maar de 7e tegenaan geknald. Was fijn geweest als 1 van de betrokkenen even op Discord iets had geroepen, alhoewel ik zelf ook niet vrijuit ga omdat ik er te hard inging.
Ik was er niet bij, maar wil toch ongevraagd even wat toevoegen :)

Om eerlijk te zijn, remt @Arfman hier al 2 versnellingen meer als wat er normaliter geremd wordt als er iets gebeurt...Zonder verdere info had ie ook niet echt kunnen ruiken dat er 7 man op de baan staan.

Race-incident met een gratis leermomentje denk ik dan maar, de onoverzichtelijke situatie / nacht helpt dan ook niet. Ik hoop dat de rest dit ook als leermoment ziet, en in het vervolg wat voorzichtiger is. (ben wel erg benieuwd naar de oorzaak van de crash van die 7 personen die daar staan).

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Hoogie2004 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 23:00:
[...]

[...]

Race-incident met een gratis leermomentje denk ik dan maar, de onoverzichtelijke situatie / nacht helpt dan ook niet. Ik hoop dat de rest dit ook als leermoment ziet, en in het vervolg wat voorzichtiger is. (ben wel erg benieuwd naar de oorzaak van de crash van die 7 personen die daar staan).
De oorzaak was relatief onschuldig, een race incident in mijn ogen. De gevolgen waren wel buiten alle proportie -O- :D

[ Voor 20% gewijzigd door TiemenC op 21-03-2021 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnV03
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-09 15:45
Gisteren zou ik de eerste race hebben voor de een league, maar helaas kon ik de session niet joinen.
Zijn er hier meer mensen met een vergelijkbaar probleem?
Heb het nu twee maal gehad dat het loading screen tot 15 % gaat en dan de melding geeft "Failed to connect to race server".

De eerste keer was een hosted sessie en gisteren dan de race sessie.
Beide waren op de de DE/FR server.
Heb gisteren al een nieuwe install van Iracing geprobeerd en een mail naar support gestuurd.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-09 12:02
Hoogie2004 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 23:00:
[...]

[...]

Ik was er niet bij, maar wil toch ongevraagd even wat toevoegen :)

Om eerlijk te zijn, remt @Arfman hier al 2 versnellingen meer als wat er normaliter geremd wordt als er iets gebeurt...Zonder verdere info had ie ook niet echt kunnen ruiken dat er 7 man op de baan staan.

Hoe kan je hier nou zeggen dat er geremd wordt. Zijn snelheid bij het passeren van de 1e 2 auto’s ligt al veel te hoog, simpelweg omdat hij niet voorbij die 2 auto’s kan kijken. Tuurlijk niet geholpen door het ontbreken van verdere info op Discord, maar in geen enkele omstandigheid zie ik hier correct anticiperen op een crash en stofwolken. (In een official race heb je ook geen discord die je verteld dat er meerdere auto’s staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Zoals ik al zei, ik ga zelf ook niet vrijuit. Mijn initiele inschatting was dat er 2 auto's stonden dus ik dacht er relatief veilig voorbij te kunnen. Toen ik eenmaal door de rook kon kijken zag ik dat er 6 of 7 auto's stonden, die ik uit alle macht probeerde te ontwijken maar helaas was de laatste mijn Waterloo.

Mijn verbazing zit hem vooral in het feit dat van de 7 betrokken personen er niemand iets op Discord zei, daar was in mijn optiek tijd genoeg voor. En dat dat niet gebeurt in een officiele race zou kunnen (alhoewel je daar ook voicechat hebt) maar in een league waarin je altijd met dezelfde mensen rijdt had ik iets meer verwacht, wellicht onterecht.

Uiteindelijk is het allemaal water onder de brug want ik ben beide races niet eens gefinished maar wellicht had het iemand anders kunnen helpen. Volgende keer iets roepen mensen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:43
Arfman schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:49:
Volgende keer iets roepen mensen! :)
Kiekeboe!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Sebring in het donker d:)b

Highlights heat 1:Hier de video vanuit het achterveld.

Heat 2 maar snel vergeten.

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ook lekker geremd voor de brokstukken op s/f :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

JPM85 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:34:
[...]

Hoe kan je hier nou zeggen dat er geremd wordt. Zijn snelheid bij het passeren van de 1e 2 auto’s ligt al veel te hoog, simpelweg omdat hij niet voorbij die 2 auto’s kan kijken. Tuurlijk niet geholpen door het ontbreken van verdere info op Discord, maar in geen enkele omstandigheid zie ik hier correct anticiperen op een crash en stofwolken. (In een official race heb je ook geen discord die je verteld dat er meerdere auto’s staan).
Ik zeg alleen dat er meer geremd wordt als normaal in een league race :+ Als je met de start zou doen wat hij hier doet (2 versnellingen terug waar je normaal optrekt), heb je 20 man in je nek hangen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice W
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Arfman schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:08:
Ook lekker geremd voor de brokstukken op s/f :P :+
Ik was op de hoogte, daarom is het belangrijk dat de gecrashte(n) stil blijven staan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ZFLaSH
Potverdikkie Robin! Goed bezig zeg. Net even naar Maurice zijn stream zitten kijken, maar het gaat echt heel goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
Doubleoz schreef op zondag 21 maart 2021 @ 16:55:
[...]

Klopt! Let wel op dat je waarschijnlijk crew chief als administrator standaard moet starten. Had daar zelf in het verleden wel eens problemen mee en dan stond ik in de pits zonder dat er iets gebeurde 😆
zojuist de instelling aangepast....hopelijk later vandaag ff race meepakken om te testen :)
zou echt super zijn als dit werkt.

wat bedoel je precies met "ls administrator standaard moet starten"
ik start crewchief, en daarna click ik 'start application'. Uiterard heb ik admin rechten....dit is goed genoeg?

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maurice W
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

ZFLaSH schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:15:
Potverdikkie Robin! Goed bezig zeg. Net even naar Maurice zijn streem zitten kijken, maar het gaat echt heel goed!
Dat bedoel ik, geen reden meer om te klagen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

[b]Arfman in "iRacing 2016-2021"...
Mijn verbazing zit hem vooral in het feit dat van de 7 betrokken personen er niemand iets op Discord zei, daar was in mijn optiek tijd genoeg voor. En dat dat niet gebeurt in een officiele race zou kunnen (alhoewel je daar ook voicechat hebt) maar in een league waarin je altijd met dezelfde mensen rijdt had ik iets meer verwacht, wellicht onterecht.

Uiteindelijk is het allemaal water onder de brug want ik ben beide races niet eens gefinished maar wellicht had het iemand anders kunnen helpen. Volgende keer iets roepen mensen! :)
Achteraf had ik ook iets kunnen roepen inderdaad. Ik had mijn vinger gelijk al op de tow knop dus had ook geen idee dat er nog redelijk wat auto's zijn blijven staan. Zal hier de volgende keer (hopelijk komt ie er niet) ook alerter op zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

refused81 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:16:
[...]

zojuist de instelling aangepast....hopelijk later vandaag ff race meepakken om te testen :)
zou echt super zijn als dit werkt.

wat bedoel je precies met "ls administrator standaard moet starten"
ik start crewchief, en daarna click ik 'start application'. Uiterard heb ik admin rechten....dit is goed genoeg?
Nee, je moet echt rechtsklikken op de CC snelkoppeling en "Run as administrator" (of ho het in NL ook heet, mijn Windows is Engels) kiezen. Moet ik ook met Discord en VoiceAttack, anders werkt het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Arfman schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:28:
[...]

Nee, je moet echt rechtsklikken op de CC snelkoppeling en "Run as administrator" (of ho het in NL ook heet, mijn Windows is Engels) kiezen. Moet ik ook met Discord en VoiceAttack, anders werkt het niet.
@refused81

Of eenmalig instellen: https://computertotaal.nl...dministrator%20uitvoeren.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jan Hein
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22-09 15:50
MartijnV03 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:27:
Gisteren zou ik de eerste race hebben voor de een league, maar helaas kon ik de session niet joinen.
Heb het nu twee maal gehad dat het loading screen tot 15 % gaat en dan de melding geeft "Failed to connect to race server".

Heb gisteren al een nieuwe install van Iracing geprobeerd en een mail naar support gestuurd.
Vorige week donderdag had ik bij de GoT skip barber race iets soort van vergelijkbaars (en ook bij het verbinden naar official practice sessies op dat moment ), ik kwam de sessie wél in en zag in de GUI de deelnemers maar het beeld achter de GUI bleef zwart en ik kreeg een networking error.

Na verschillende dingen geprobeerd te hebben bracht het zetten van de connect_sockets van 0 naar 1 in de core.ini van iRacing de oplossing. Geen idee of het jouw probleem verhelpt, maar iets om eens te proberen lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ik heb een batch script gemaakt wat alle applicaties in één go start, die voer ik uit als administrator. Die start de volgende software achter elkaar op:
- iRacing
- Mu Telemetry
- Crewchief
- Discord
- JRT
- JRT overlays
- Kapps Overlay
- Simucube Software
- Software voor m'n stuurtje

(edit: En Trading Paints & OBS).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Wil/kun je die delen @Luckeh ? Ik ben met name geinteresseerd in hoe je ervoor zorgt dat niet alles "tegelijk" wordt opgestart, of gaat dat gewoon goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Als het een script is, gaat dat gewoon sequentieel onder een command- of powershell. Ik heb ook gewoon een ps gemaakt die alles zo opstart, maar vooral omdat ik lui ben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Arfman schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:28:
[...]

Wat zou er niet moeten werken dan? Hier doet Crew Chief het prima zonder hem als admin te hoeven draaien of ik moet wat gemist hebben (wat op zich niet voor het eerst zou zijn ;) ).

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dozo71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-09 12:21
Arfman schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:29:
Wil/kun je die delen @Luckeh ? Ik ben met name geinteresseerd in hoe je ervoor zorgt dat niet alles "tegelijk" wordt opgestart, of gaat dat gewoon goed?
Doet iRacing manager niet hetzelfde? Even op iracing forum of reddit zoeken

https://www.reddit.com/r/...tool_manager_for_iracing/

[ Voor 13% gewijzigd door dozo71 op 22-03-2021 10:47 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Het is een lomp script; maar hij werkt.
Ik was OBS en Trading Paints nog vergeten, hieronder het lijstje...
Arfman schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:29:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
@Echo off
start "" C:\"Program Files (x86)"\"Britton IT Ltd"\"CrewChiefV4"\CrewChiefV4.exe
start "" C:\"Users"\"Luckeh"\"AppData"\"Local"\"kapps"\Kapps.exe open-racing-overlay e9bef270-73a7-11eb-baca-2507fc893a4e
start "" C:\"Users"\"Luckeh"\"AppData"\"Local"\"Discord"\Update.exe --processStart Discord.exe
start "" E:\"iRacing"\"ui"\iRacingUI.exe
start "" C:\"Program Files (x86)"\"Simucube"\"Simucube 2 True Drive.exe

CD "C:\Program Files"\"obs-studio"\"bin"\"64bit"
start "" obs64.exe

CD "C:\Joel Real Timing"
start /MIN C:\"Joel Real Timing"\Timing.exe
timeout /t 7
start C:\"Joel Real Timing"\Electron-Overlays\electron-overlays.exe --enable-transparent-visuals --disable-gpu

start "" C:\"Program Files (x86)"\"Ultimate Game Tech"\"UGT Manager"\UGTManager.exe
timeout /t 2

start "" C:\"Program Files (x86)"\"Rhinode LLC"\"Trading Paints"\"Trading Paints.exe"

start "" C:\"Program Files"\"Mu"\"Mu.exe

exit

edit:
Alles tegelijk gaat aardig goed overigens, behalve bij JRT. Je moet de JRT Overlays (Electron) pas starten nadat JRT draait. vandaar de 7s pauze erin. Het opstarten kost in totaal een 12-15s op mijn PC.

[ Voor 7% gewijzigd door Luckeh op 22-03-2021 10:44 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 13:12
MartijnV03 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:27:

Ik heb precies dat afgelopen twee weken een paar gehad met reguliere iracing-races, buiten tweakers om. Een laad-error bij 15%, connection-issue. De race sessie kom ik dan met geen mogelijkheid in, ook niet na meerdere pogingen en de computer herstarten. Een andere sessie gaat echter probleemloos.. Heeft me al redelijk wat irating gekost.

Een oplossing heb ik nog niet..

Edit ik zie nu dat er hierboven ook wat oplossingsrichtingen langskomen, die ha dik nog niet gelezen. Ga ik mee aan de slag.

[ Voor 7% gewijzigd door B Tender op 22-03-2021 10:49 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:41
Nou, ik kan gisterenavond vooral als 'leerzaam' samenvatten. Ik had al moeite met Sebring (nooit echt mijn baan geweest), maar in het donker werd het nog wel een tandje lastiger. Het ging met horten en stoten. Echt een moeilijke track om te 'masteren'. Vooral aanremmen vond ik soms erg tricky (vind ik althans), met name bocht 10 (binnenste voorwiel blokkeert erg snel) en bocht 17 (voor mijn gevoel maar 3x echt de goede lijn te pakken gekregen). Maar ook aanremmen voor de hairpin ging zeker niet altijd vlekkeloos. Vorige week op de Nürburgring had ik veel meer vertrouwen.

Naja, hoe dan ook, hopelijk volgende week op Road Atlanta wat meer constante snelheid :)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartijnV03
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08-09 15:45
@Jan Hein @B Tender
Het wijzigen van "connect_sockets" had ik gisteren al geprobeerd, geen verschil.

Nu heb ik op reddit een soortgelijk verhaal gevonden.
https://www.reddit.com/r/...ces_anyone_else_had_this/
Raar verhaal dat de audio settings een verschil zou maken, maar wanneer het zich weer voordoet eens proberen.
Al hoop ik dat support mij een duidelijk verhaal/oplossing kan brengen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Luckeh schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:42:
Het is een lomp script; maar hij werkt.
Ik was OBS en Trading Paints nog vergeten, hieronder het lijstje...

[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
@Echo off
start "" C:\"Program Files (x86)"\"Britton IT Ltd"\"CrewChiefV4"\CrewChiefV4.exe
start "" C:\"Users"\"Luckeh"\"AppData"\"Local"\"kapps"\Kapps.exe open-racing-overlay e9bef270-73a7-11eb-baca-2507fc893a4e
start "" C:\"Users"\"Luckeh"\"AppData"\"Local"\"Discord"\Update.exe --processStart Discord.exe
start "" E:\"iRacing"\"ui"\iRacingUI.exe
start "" C:\"Program Files (x86)"\"Simucube"\"Simucube 2 True Drive.exe

CD "C:\Program Files"\"obs-studio"\"bin"\"64bit"
start "" obs64.exe

CD "C:\Joel Real Timing"
start /MIN C:\"Joel Real Timing"\Timing.exe
timeout /t 7
start C:\"Joel Real Timing"\Electron-Overlays\electron-overlays.exe --enable-transparent-visuals --disable-gpu

start "" C:\"Program Files (x86)"\"Ultimate Game Tech"\"UGT Manager"\UGTManager.exe
timeout /t 2

start "" C:\"Program Files (x86)"\"Rhinode LLC"\"Trading Paints"\"Trading Paints.exe"

start "" C:\"Program Files"\"Mu"\"Mu.exe

exit

edit:
Alles tegelijk gaat aardig goed overigens, behalve bij JRT. Je moet de JRT Overlays (Electron) pas starten nadat JRT draait. vandaar de 7s pauze erin. Het opstarten kost in totaal een 12-15s op mijn PC.
Dank! Even aangepast voor mijn usecase, zoals VoiceAttack duurt ook even dus ook een delay ingebouwd. Gelijk wat taskkills erbij gedaan zodat Steam en battle.net worden afgesloten, deed ik ook allemaal handmatig.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
R2D2 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 10:38:
[...]

Wat zou er niet moeten werken dan? Hier doet Crew Chief het prima zonder hem als admin te hoeven draaien of ik moet wat gemist hebben (wat op zich niet voor het eerst zou zijn ;) ).
Ik heb in het verleden wel eens gehad dat mijn auto refuel via Crew Chief dan niet werkte. Dat was structureel opgelost toen ik Crew Chief standaard als administrator had gestart.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-09 08:57

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Het leek even of ik je er af had getikt, gelukkig niet het geval :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Ik heb afgelopen week twee wedstrijden gereden in de Radical op Watkings Glen.

En op beide uitslagen zag ik dat , ondanks dat ik maar 1 incident had , dit op de einduitslag als 3 geteld werd.
Dit was terwijl ik tijdens incident (off track) echt 1 in beeld kreeg.

Zojuist gereden en dit is dus te zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3RGH4bcOK_XL2eGSZ1NOzY212sk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gd8TMs5zyyABWMeNLUkZCdYR.jpg?f=fotoalbum_large

Volgens lap list heb ik maar 1 off track , maar uitslag geeft me 3 incidenten

Heb daarom even gekeken naar een rijden met hogere iRating A klassen, en daar wordt 3 als 3 gegeven

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LyC5zH4pubBlEWUn1amF7P83h0U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zSyooDtzHq9IrL3bbbQA0TyO.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe zou dit komen?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyl94
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-09 16:44

joeyl94

Probleem'n? Poar neem'n!

seninha schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:00:
Ik heb afgelopen week twee wedstrijden gereden in de Radical op Watkings Glen.

En op beide uitslagen zag ik dat , ondanks dat ik maar 1 incident had , dit op de einduitslag als 3 geteld werd.
Dit was terwijl ik tijdens incident (off track) echt 1 in beeld kreeg.

Zojuist gereden en dit is dus te zien:

[Afbeelding]

Volgens lap list heb ik maar 1 off track , maar uitslag geeft me 3 incidenten

Heb daarom even gekeken naar een rijden met hogere iRating A klassen, en daar wordt 3 als 3 gegeven

[Afbeelding]

Hoe zou dit komen?
Heb je tijdens de kwalificatie misschien 2 incidents gehad?

Iracing Profiel - Twitch - Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:49
joeyl94 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:04:
[...]

Heb je tijdens de kwalificatie misschien 2 incidents gehad?
Of na de finish

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Beide nee. Er gek.

Dacht trouwens dat alles NA de finish niet meetelde? Niet dat er iets gebeurd is, maar kan me herinneren dit gelezen te hebben.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
seninha schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:43:
Beide nee. Er gek.

Dacht trouwens dat alles NA de finish niet meetelde? Niet dat er iets gebeurd is, maar kan me herinneren dit gelezen te hebben.
ALLES in een race-sessie telt mee. De 3 minuten practice, de kwalificatie, en de race in z'n geheel (dus ook als je nog achter de safetycar zit, na de finish etc). Als je dus een loss of control had (of 2x offtrack) in practice, dan tellen die ook gewoon mee. De practice-sessie (dus als je op de practice-sessie rijdt nog voordat je de race-server joint) telt NIET mee hierin.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

NA de finish telt inderdaad niks mee, maar dat is pas als de laatste deelnemer in competitie daadwerkelijk gefinisht is!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rossi46
TiemenC schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:32:
[...]

NA de finish telt inderdaad niks mee, maar dat is pas als de laatste deelnemer in competitie daadwerkelijk gefinisht is!
Dus als jij 'em voor de gein vol op een ander klapt - na de finish - terwijl de rest nog bezig is, dan maak je geen vrienden? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Rossi46 schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:36:
[...]

Dus als jij 'em voor de gein vol op een ander klapt - na de finish - terwijl de rest nog bezig is, dan maak je geen vrienden? ;)
Nee, inderdaad. Daarom altijd netjes naar de pits terug rijden, of (als je zeker weet dat het gat achter je groot genoeg is) op tijd uitstappen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

[...]

Jup :) Daarom wachten de winnaars vaak ff met hun burn-out.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

kroegtijger schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:54:
[...]

ALLES in een race-sessie telt mee. De 3 minuten practice, de kwalificatie, en de race in z'n geheel (dus ook als je nog achter de safetycar zit, na de finish etc). Als je dus een loss of control had (of 2x offtrack) in practice, dan tellen die ook gewoon mee. De practice-sessie (dus als je op de practice-sessie rijdt nog voordat je de race-server joint) telt NIET mee hierin.
Dit klopt ook, echter zag je het aantal incs van practice en Q tot nu toe nooit terug op de classificatie via de website. Misschien is dit veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS19
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:39
Beide nee. Er gek.

3 offtracks in die ene ronde wellicht? Weet eerlijk gezegd niet of ze dat voor elke off track apart laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
[...]

Dat moet je sowieso nooit doen als je niet met die persoon in een chat zit en dit af kan stemmen.
Die persoon zou maar net zijn hand op een button hebben of wat dan ook, hebben we er weer een bezoeker van de spoedeisende hulp bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• refused81
Werkt als een zonnetje! GT3 race van 40 minuten gedaan....5 ronden voor einde naar binnen en nu een 9 sec pitstop ipv 1 minuut _/-\o_

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

[...]

Geloof me...rij lang genoeg om dat niet te doen 😉

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Imac2011
  • Laatst online: 02-06 21:58
ZFLaSH schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:15:
Potverdikkie Robin! Goed bezig zeg. Net even naar Maurice zijn stream zitten kijken, maar het gaat echt heel goed!
Tja , heel vreemd weer .
Baan ben ik geen vrienden mee , in donker rijden als je redelijk nachtblind bent helpt ook niet mee .
Ben rechtstreeks uit een Radical race de practice ingestapt voor 2 of 3 rondjes zonder voorbereiding dus.Expres niet gekwalificeerd en dus achteraan gestart , en dan gaat het gek genoeg niet eens zo slecht . :?
Zelfs Maurice die tegenwoordig meestal een stuk sneller is dan ik een tijdje achter me gehouden waarschijnlijk omdat ie zich inhield 8)
Wel te langzaam maar heerlijk geraced , had ik ook wel effe nodig weer , geeft de burger moed :)
Alleen mijn gedrag op s/f was niet heel erg safe natuurlijk tussen de gecrashde auto's door. :$

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Imac2011
  • Laatst online: 02-06 21:58
Maurice W schreef op maandag 22 maart 2021 @ 09:17:
[...]

Dat bedoel ik, geen reden meer om te klagen d:)b
Probeer me al wat meer in te houden 8)
Denk dat de Bmw me wat meer ligt of makkelijker is , geen idee hoe het kan.
Je hebt me wel lekker onder druk gezet zeg , heb wel een paar rondjes zitten zweten _O-
Was wel vreemd om weer eens bij jou in de buurt te kunnen blijven :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

@Imac2011 ik kwam ook achter je terecht en ik kon je echt niet zomaar voorbij komen. Het is dat je wat foutjes maakte waardoor ik kon toeslaan. Mooi doorgaan zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 13:12
TiemenC schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:43:
[...]

Dit klopt ook, echter zag je het aantal incs van practice en Q tot nu toe nooit terug op de classificatie via de website. Misschien is dit veranderd?
Die hebben elk hun eigen tabelletje gelood ik. Bovenaan zie je het tabelletje van de race, daaronder die van practice en kwali als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• refused81
Als ik bij een race de kwalificatie over sla, dan zie ik direct na de kwalificatie dat mijn irating de min gaat voor de race.
Is dit ook echt zo aan het eind van de rit? Heeft overslaan kwalificatie negatief effect op je irating, OF is het alleen de impact dat je achteraan start en echt mensen moet inhalen om positieve irating score te krijgen?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
refused81 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 16:25:
Als ik bij een race de kwalificatie over sla, dan zie ik direct na de kwalificatie dat mijn irating de min gaat voor de race.
Is dit ook echt zo aan het eind van de rit? Heeft overslaan kwalificatie negatief effect op je irating, OF is het alleen de impact dat je achteraan start en echt mensen moet inhalen om positieve irating score te krijgen?
iRating wordt alleen beinvloed door je finish positie in de race & SoF van de race.
Qualy, posities van je tegenstanders of incs hebben daar geen effect op.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• CUPCAKESENSE

De ToS (Tweakers oval Series) tryouts komen eraan!

Even een geheugen opfrisser: Enige tijd geleden heb ik aangekondigd een keer een oval avond te willen organiseren. Omdat een aantal mensen ongeduldig werden ben ik er maar mee begonnen! Het schema van de league rijden met de zo/ma, donderdag en endurance serie zit al aardig vol. Dus het is nog even zoeken naar een geschikt moment. Waarschijnlijk aan het einde van dit seizoen.

Ten eerste wil ik inventariseren hoeveel mensen mee willen doen met een oval avond. Aangezien niet iedereen oval rijdt wil ik inzicht krijgen in de verschillende niveau's en of de mensen bereid zijn een item aan te schaffen voor het meedoen. Daarvoor heb ik dit formulier opgesteld.

De antwoorden van dit formulier zijn hier terug te vinden.

Afhankelijk van de hoeveelheid mensen die mee willen doen ga ik een opzet maken. Dit kan bestaan uit gratis content zodat iedereen mee kan doen en mogelijk een tweede race op dezelfde avond waar met betaalde content wordt gereden.
Oval is namelijk pas echt leuk met een iets groter deelnemers veld!

Ik hou het invul formulier even in de gaten en kom terug met meer info! :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04:48

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Van het iRacing forum:
We are aware of reports that the suspension on current New Damage Model (NDM) cars is weak in some situations. We have confirmed this internally and are working towards developing fixes on a car-by-car basis as soon as possible. Once we are happy with our testing results, we plan to release these updates to you.

In the meantime, we do still believe the current outcomes using NDM are fair and equitable between all cars, but the suspension components are generally too weak overall.

If you have feedback related to non-suspension components on NDM cars, please continue to let us know either in the car's forum, or in Problem Reporting. Your feedback is invaluable in continuing to improve the Sim for everyone
Bron: https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3798467.page

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

CUPCAKESENSE schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 18:12:

Even een geheugen opfrisser: Enige tijd geleden heb ik aangekondigd een keer een oval avond te willen organiseren. Omdat een aantal mensen ongeduldig werden ben ik er maar mee begonnen! Het schema van de league rijden met de zo/ma, donderdag en endurance serie zit al aardig vol. Dus het is nog even zoeken naar een geschikt moment. Waarschijnlijk aan het einde van dit seizoen.

Ten eerste wil ik inventariseren hoeveel mensen mee willen doen met een oval avond. Aangezien niet iedereen oval rijdt wil ik inzicht krijgen in de verschillende niveau's en of de mensen bereid zijn een item aan te schaffen voor het meedoen. Daarvoor heb ik dit formulier opgesteld.

Afhankelijk van de hoeveelheid mensen die mee willen doen ga ik een opzet maken. Dit kan bestaan uit gratis content zodat iedereen mee kan doen en mogelijk een tweede race op dezelfde avond waar met betaalde content wordt gereden.

Top man!! Altijd leuk keer Oval rijden

iRacing | Rig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 20:32

Raimond613

Simracer

Moi dat je het wil oppakken en ik doe graag mee.
Ik heb wel even wat moeite met de vraag "bereid om content aan te schaffen"
Ik heb namelijk de meeste ovals al, maar heb geen behoefte om andere auto's aan te schaffen. De vraag is dus m.i. niet heel veel zeggend. Misschien beter om dat wat meer op te splitsen in voorkeur voor type content waar we mee gaan rijden?

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46

wh00p wh00p!! *O*

EDIT: korte aanvulling n.a.v. het invullen van het formulier. Ik ben momenteel nog Rookie op de Ovals, maar als bijvoorbeeld minimaal D of C is vereist (uit safety overwegingen, niemand haalt lol uit constant een gele vlag) dan vind ik dat ook geen probleem. Sowieso goed om je op een dergelijks iets voor te bereiden :)

[ Voor 9% gewijzigd door Rossi46 op 23-03-2021 19:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TiemenC

TiemenC

iRacing

Welke oval gaat rechtsaf? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-09 20:32

Raimond613

Simracer

Rossi46 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:47:
[...]

wh00p wh00p!! *O*

EDIT: korte aanvulling n.a.v. het invullen van het formulier. Ik ben momenteel nog Rookie op de Ovals, maar als bijvoorbeeld minimaal D of C is vereist (uit safety overwegingen, niemand haalt lol uit constant een gele vlag) dan vind ik dat ook geen probleem. Sowieso goed om je op een dergelijks iets voor te bereiden :)
Licentie niveau zegt zeer weinig over hoe veilig je rond kunt komen, ik kan me dus niet voorstellen dat wer zo'n beperking gehanteerd gaat worden. Is ook niet in de lijn van GoT events.

iracing profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E4AFYxpt6ojywjrIhUj9n_9WmHA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pEDdEdN1N40mbHJymyo6IUYp.jpg?f=user_large

Skip Barber Kampioenschap
Zoals jullie weten zijn er wat discussies omtrent het NDM van de Skip Barber. iRacing heeft inmiddels het probleem in behandeling en komt binnenkort met een oplossing. Totdat deze oplossing er is; gaan we in de league het NDM deactiveren. Dit kunnen we doen door een non-NDM wagen aan de sessie toe te voegen. In iRacing kunnen damage models namelijk niet gemixed worden en wordt er automatisch teruggegaan naar het oude damage model voor het hele veld. De dummy wagen is een Subaru rallywagen geworden. Deze wagen moet je aanschaffen, dus de kans is wat kleiner dat mensen deze wagen hebben en deze per abuis selecteren. Je hoeft natuurlijk de Subaru niet aan te schaffen om mee te doen met de Skip, maar je zal wel hem wel even moeten downloaden (dit doet iRacing automatisch).

Iedereen wordt geacht met de Skip de sessie te joinen! Je kan wanneer je eenmaal de keuze hebt gemaakt niet meer switchen van wagen. Dus kijk goed als je registreert dat je de Skip kiest.

[ Voor 7% gewijzigd door Luckeh op 23-03-2021 20:13 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Is die Subaru sneller? Ik zie mogelijkheden :+

[ Voor 29% gewijzigd door Hoogie2004 op 23-03-2021 20:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Hoogie2004 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 20:13:
Is die Subaru sneller? Ik zie mogelijkheden :+
Nee, de Skip is (veel) sneller in de race. De Subaru heeft een BoP cadeau gekregen waardoor je kansloos bent in de race. Even afgezien van de DQ die we je gaan geven.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Monza!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CUPCAKESENSE
Raimond613 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 19:17:
[...]

Moi dat je het wil oppakken en ik doe graag mee.
Ik heb wel even wat moeite met de vraag "bereid om content aan te schaffen"
Ik heb namelijk de meeste ovals al, maar heb geen behoefte om andere auto's aan te schaffen. De vraag is dus m.i. niet heel veel zeggend. Misschien beter om dat wat meer op te splitsen in voorkeur voor type content waar we mee gaan rijden?
Goed punt maar denk dat dit toch altijd lastig zal blijven.
In mijn logica was de verdeling van 1 item (bijvoorbeeld alleen een baan of auto) of 2 items (baan en auto) vrij logisch, maar dat kan ook iets vertellen over mijn brein! Zal dit nog even verduidelijken morgen

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 19:39

Een oval avond, tof! Ik heb het formulier niet ingevuld, aangezien ik momenteel in het buitenland verblijf en dus niet weet of ik weer in Nederland ben wanneer deze plaatsvindt. Mocht ik weer terug zijn, dan sluit ik zeker aan!

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Nope, die gaat ook linksaf, hebben ze vorig jaar op gereden ;)

[ Voor 28% gewijzigd door FabiandJ op 24-03-2021 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Pagina: 1 ... 387 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies