iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Tijdje niet meer gepost hier. Zag vorige week het mailtje van de karting event binnenkomen, hopelijk kan ik er dit jaar wel graken!
On-topic: ik heb sinds vorige week een Leo Bodnar G27 kabel, en sinsdien krijg ik vreselijke spikes van mijn pedalen, heb de registratiemarges al helemaal moeten aanpassen. Na enig zoekwerk online zag ik dat dit door vuil in de potentiometers is. Ziet er naar uit dat ik mijn pedalens dus helemaal uit elkaar moet halen inclusief de potentiometers. Moet eerlijk zeggen dat ik dit niet zie zitten, heb al eens een nieuwe veer in de rem gezet en dit vond ik al lastig genoeg.
De potentiometers uit elkaar halen is nog een pak moeilijker zie ik. Ik voorspel dode G27 pedalen binnenkort, ondertussen blijf ik de 2ehands sites afspeuren voor CSR elite pedalen.
Volgens mij heb ik onder een steen geleefd want ik heb de afgelopen 4 jaar met brake curve 1.8 geredenPhydomir schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 23:19:
Jup. Altijd op 0. Welke loadcell dan ook.

iRacer Ty Majeski heeft bij Roush Fenway Racing getekend!
https://www.mrn.com/Race-...-Development-Program.aspx
[ Voor 38% gewijzigd door Niellie41 op 17-05-2016 10:44 ]
had wel even m'n oude Ford GT skin even gecopy-paste naar de nieuwe auto maar dat had toch niet het gewenste effect
Eerste race heel leuk gevochten en zeker met Nick. Dat was een heel leuk rondje!
En met die Supercar bakken is het altijd enorm spannend tijdens zo'n acties want het minste foutje wordt ontzettend hard afgestraft!
Ging redelijk goed en dan de voorlaatste bocht de muur in
Tweede race keek ik al uit naar het gevecht met Niel maar hij werd er in de eerste bocht nogal ongelukkig uitgetikt door Patrick dacht ik. Daarna was het voornamelijk zaak om de bandjes te sparen want het leek wel wat gladder in de 2e race. Na enkele ronden kon ik de leiding overnemen en wat voorsprong opbouwen. Dat leek voldoende om de race uit te rijden.
Na de installatie van m'n nieuwe pc (in januari) had ik het lumineuze idee om de buttons voor de chat onder een ander knopje te steken op m'n stuur. Daar kwam ik pas achter toen ik na de 2e race in TS zat
Ik vond het al vreemd dat er niet gereageerd werd op m'n uitspraken
Misschien toch maar even terugmappen. Maar ik vind de knoppen op m'n bmw rim net iets te ver van m'n vingers afstaan om te chatten tijdens het rijden.
Misschien toch eens terug proberen om wat meer te racen want m'n pace is er uit de laatste tijd...

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Ik heb hem dit weekend ook op 0 gezet en het remmen is opeens een stuk constanter. Top tipPhydomir schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 23:19:
Jup. Altijd op 0. Welke loadcell dan ook.
Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel
Ben wel verder gegaan met drinken daarna
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Plus na afgelopen maandag kan ik wel weer een paar maanden zonder de V8SC.
[ Voor 64% gewijzigd door gtrNL op 18-05-2016 09:56 ]
Hier hebben we nog niet over nagedacht. Ik denk wel dat we de NES teams als eerste zullen uitnodigen. Eerst maar eens kijken wat de uitslag zal worden.NickThissen schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 10:18:
Hoe werkt het met inschrijven, niet gewoon de NES teams?
alleen net ff een paar rondjes in Assetto corsa gereden, met default settings op mijn g27.. maar dat voelt gewoon zoveel "beter" aan, ik weet niet wat het is.. het aanremmen en sturen en locken.. gewoon alles voelt een stuk fijner en realistischer aan..
ben ook bezig wel aan het "tweaken" van de ffb in iracing.. maar het voelt gewoon niet echt..
Heb ik dit nu alleen of wat doe ik mis..?
Iracing settings heb ik m.b.v. deze link gedaanhttp://www.edracing.com/edr/Logitech_G27.php
maar het blijft gewoon niet lekker aanvoelen..
in de bochten stuurt het wat zwaarder en voelt soms een hobbeltje, maar echt zoals in AC voelt het niet..
of moet ik die 2 sims never nooit niet met elkaar vergelijken..?
ook het aan remmen en sturen voel je wel degelijk in Ac bij iracing heb ik daar veel minder gevoel bij.
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Verwijderd
Welk gevoel mis je precies?Nickrsd schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 11:44:
hoe ervaren jullie nu de ffb in iracing?
Met de G27 reed ik jaren op met linear uitgevinkt en force op 40. Voordeel was dat ik heel snel voelde wanneer de wagen grip verloor. Wat ik daar miste was hoe hard de wagen werkte om grip te houden. Dat ffb clipte na het insturen nam ik voor lief.
In de voorbereiding naar de laatste GES race heb ik m'n instelling aangepast naar linear en sterkte 14. Gaf meer gevoel over de hoeveelheid grip die de wagen had, maar minder gevoel wanneer de wagen ging uitbreken. Daarnaast was de ffb veel lichter dan bij de eerdere instelling.
Beiden niet ideaal, de 2e optie kon ik wat naukeuriger mee rijden, maar driften en uitbreken is een stuk trickier.
Nu met dd is bij mij dat probleem weg en voel ik alles, zelfs de overgang vas asfalt naar beton.
Op zich vind het wel prettig, maar moet dan ook eerlijk bekennen dat ik weinig tot geen vergelijkingsmateriaal heb.Nickrsd schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 11:44:
hoe ervaren jullie nu de ffb in iracing?
Valt me deze week met de Skip op de Nordschleife wel op dat het stuur bij die razendsnelle bochten bij Fuchsröhre al voor de bocht enorm richting de bocht begint te 'trekken'. Valt me alleen daar op.
Is met Accuforce trouwens.
Hier bij het cijfer 1 dus:

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
mijn gevoel bij iracing is dat het zwaarder stuurt en wat hobbelt en curbs voelt.. maar niet niet,
ik voel echt geen overgang op ander ondergrond of wat dan ook..
iRacing brengt alleen de krachten over die je in een stuurkolom voelt.Nickrsd schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:09:
wat is mis, het gevoel gewoon.. kan niet goed beschrijven, de ffb werkt wel, alleen voor mijn gevoel is AC vele maler realistischer, of dat ook echt zo is.. ik weet het niet:) nooit geraced in een auto..
mijn gevoel bij iracing is dat het zwaarder stuurt en wat hobbelt en curbs voelt.. maar niet niet,
ik voel echt geen overgang op ander ondergrond of wat dan ook..
Lees de posts van David Tucker in onderstaande link.
http://members.iracing.co.../800/3260458.page#9281699
ik rijd al een hele tijd in de audi r8, nu voor de gein ff in de ruf track gestapt.. daar voel ik vele maler mee en beter mee.. wellicht ligt het aan de audi zelf, die voel ik een stuk minder aan..Niellie41 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:05:
[...]
iRacing brengt alleen de krachten over die je in een stuurkolom voelt.
Lees de posts van David Tucker in onderstaande link.
http://members.iracing.co.../800/3260458.page#9281699
met de ruf kan ik meer gooi en smijt werk doen dan de audi...
In een personen auto heb ik soms ook wel eens het gevoel dat er niks aan het stuur zit, en bij andere auto juist wel.
Vooral aan de nieuwe stuurbekrachtigings systemen heb ik lange tijd moeten wennen. En voor mijn nieuwe auto ben ik ook speciaal gaan test rijden om alleen het gevoel in het stuur te beoordelen (rest ook wel een beetje, maar stuur was het belangrijkste)
Zelf kan ik iracing niet vergelijken met AC of PC, maar ik vind het eigenlijk prima. Merk hobbels, curbs, glijden, volle/halve/lege tank brandstof merk ik ook.
Of ik ook voel of de ondergrond wisselt? Geen idee, want daar let ik niet op
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
ook op de agenda op het werk
[ Voor 9% gewijzigd door BM op 19-05-2016 07:46 ]
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Is het trouwens nog onbegonnen werk om een team te zoeken om de 24 h van Nordschleife te doen? Ik wil/moet niet voor de snelste tijd gaan maar op een veilige en relatieve "ok" laptijden de endurance race voltooien..
Drumroll,
gaan we voor de optie met 1 meer voorkeur Eindhoven
gaan we voor de optie met de meeste mensen op 2 juli
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
Volgens mij was Eefde nog helemaal vrij qua tijden dat we kunnen rijden, goedkoper (een beetje) en als ik het goed bekijk is optie 2 op 2 juli met de meest gekozen combi met iets van 19 stemmen. Dus ik denk day Robbert eerst nu Eefde probeert rond te krijgenDirkT schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 09:25:
Staat genoteerd.
Drumroll,
gaan we voor de optie met 1 meer voorkeur Eindhoven
gaan we voor de optie met de meeste mensen op 2 juli
RB Ring?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
er schijnt dit weekend een 1 of andere puber in zo'n auto gewonnen te hebben waardoor het nu storm loopt op kaarten
De bbq is bij mij thuisArfman schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:06:
2 juli, leuk, volgens mij kan ik dan gewoonEefde ook leuk, leuk baantje en goeie BBQ. Zin in!
ow ja...-PassY- schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:09:
RedBull ring Joep
er schijnt dit weekend een 1 of andere puber in zo'n auto gewonnen te hebben waardoor het nu storm loopt op kaarten
[ Voor 35% gewijzigd door JoepW op 19-05-2016 12:14 ]
tja belgië is dan uitgesloten jammer !!!JoepW schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:03:
[...]
Volgens mij was Eefde nog helemaal vrij qua tijden dat we kunnen rijden, goedkoper (een beetje) en als ik het goed bekijk is optie 2 op 2 juli met de meest gekozen combi met iets van 19 stemmen. Dus ik denk day Robbert eerst nu Eefde probeert rond te krijgen
[...]
RB Ring?
veel plezier
Nou uitgesloten niet hoor.... Het is enkel wat extra rijdendabelg schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:42:
[...]
tja belgië is dan uitgesloten jammer !!!
veel plezier
3u40 rijden is een beetje extreemJoepW schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:52:
[...]
Nou uitgesloten niet hoor.... Het is enkel wat extra rijden
Anyway, als er iemand tussen Bussum en Eefde woont, en geen vervoer heeft. Ik heb nog 3 plekje in de auto.
Misschien 4 als er iemand in het midden wilt zitten, maar dat is officeel geen zit plaats denk ik bij mij

Dus als je tussen Stadskanaal en Eefde woont en je wil mee dan hoor ik het wel.
[ Voor 14% gewijzigd door SkullboyNL op 19-05-2016 13:13 ]
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
En ja Eefde is de locatie vanwege keuzes en beschikbaarheid op de baan.
Owh en ik rij vanuit Eindhoven en heb wel wat plaatsjes voor meerdere personen (3 extra). Alhoewel ik geen comfort auto heb (Civic Type R), dus je zal af en toe een hobbeltje voelen.
Laat ik ook maar even aardig zijn en vermelden dat ik geen franse vering hebDutchDevil79 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 14:23:
Alhoewel ik geen comfort auto heb (DS3 Sport), dus je zal af en toe een hobbeltje voelen.
Dat is nog beter
Ik ga rijden vanuit Almelo, dus als er nog Twentenaren meewillen (kans is klein maar toch ..) hoor ik het graag.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik had al kaarten, maar het loopt nu wel storm denk ik inderdaad.-PassY- schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:09:
RedBull ring Joep
Nu nog twee plaatsenDutchDevil79 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 14:23:
Owh en ik rij vanuit Eindhoven en heb wel wat plaatsjes voor meerdere personen (3 extra). Alhoewel ik geen comfort auto heb (Civic Type R), dus je zal af en toe een hobbeltje voelen.
Zo jaloers! Rijd zelf in een Civic Hybrid (lease) maar de Type R staat echt wel op mijn lijstje van 'auto's-die-ik zelf-zou-willen-kopen-als-ik-het-geld-had'DutchDevil79 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 14:23:
All-Round nerd | iRacing Profiel
Zelfde gast toch die ging aantonen dat een setup niet belangrijk is, en vervolgens vrolijk een nieuw record rijd op sebring met de FGT, en met de baseline 1s langzamer was dan zijn record?
En tsja, finnen heh
Petje af!
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Nu nog wachten op support van iRacing. Al even snel wat Assetto Corsa gedaan, wel weer heel gaaf. Kwa resolutie mag het nog wel wat hoger, maar vooral de head tracking en frame rate is echt een stuk beter!
Ik zal hem 2 juli anders wel meenemen, dan kan men eventueel testen op Joep zijn PC misschien?

Ik zal dan een VR cover meenemen, dan wordt je CV1 niet zo vies van al die nazwetende, naar rook en benzine stinkende mannenLinc schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 20:49:
Ik zal hem 2 juli anders wel meenemen, dan kan men eventueel testen op Joep zijn PC misschien?

Moet ik dan AC installeren?Linc schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 20:49:
Jeuj, mijn Oculus Rift CV1 is binnen!
Nu nog wachten op support van iRacing. Al even snel wat Assetto Corsa gedaan, wel weer heel gaaf. Kwa resolutie mag het nog wel wat hoger, maar vooral de head tracking en frame rate is echt een stuk beter!
als je adult content installeer rij ik wel 3u40 en blijf slapen

je koop zo iets toch niet om te racen
[ Voor 8% gewijzigd door dabelg op 19-05-2016 21:36 ]
Vuns!dabelg schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 21:36:
[...]
als je adult content installeer rij ik wel 3u40 en blijf slapen![]()
![]()
![]()
je koop zo iets toch niet om te racen

YouTube: Spa in reverse is a whole different track | MP4-30 | iRacing | Spa-Francorchamps (reverse)
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
ook niet ivm pitentries + waarom doen ze het niet in het echt ??? . nee mochten ze in official series reverse gaan ben ik weg
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Iddderx666 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 13:10:
Is leuk voor in hosted sessies...
Misano is een aantal jaar geleden omgedraaid, dus het wordt in het echt wel eens gedaan.dabelg schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:41:
vind ik totaal niet cool om tracks reverse te rijden.
ook niet ivm pitentries + waarom doen ze het niet in het echt ??? . nee mochten ze in official series reverse gaan ben ik weg
Maar zaken als kerbstones etc liggen dan ook vaak verkeerd, dus van mij hoeft het ook niet gedaan te worden.
Als er straks nieuws is ....
Het zal weer een team race worden zoals we dat vaker doen en weer best een 'langere' race worden.
Zaterdag as om 20:00 uur willen de combinatie uit proberen in een vrije training. Dus bij deze nodig ik jullie allen uit om zaterdag even langs te komen om te testen.

Doet me denken aan GT3 racen bij iRacing
[ Voor 6% gewijzigd door The_FrankO op 20-05-2016 17:29 ]
Hoe kan je een race combineren met 2 verschillende autos?JoepW schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 17:07:
We zijn weer bezig met het voorbereiden van een mooie / uitdagende seizoensfinale en we overwegen om de Skip Barber te combineren met Formule Renault op Canadian Motorsport (MoSport).
Het zal weer een team race worden zoals we dat vaker doen en weer best een 'langere' race worden.
Zaterdag as om 20:00 uur willen de combinatie uit proberen in een vrije training. Dus bij deze nodig ik jullie allen uit om zaterdag even langs te komen om te testen.
DIt is voormij nog nieuw, please explain
Klinkt goed, ik ben gek op die track!
Normaal heb ik tijd om de skip uit te halen.JoepW schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 17:07:
We zijn weer bezig met het voorbereiden van een mooie / uitdagende seizoensfinale en we overwegen om de Skip Barber te combineren met Formule Renault op Canadian Motorsport (MoSport).
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
Lijkt me heel gaaf, zal er niet bij zijn met testen, maar hopelijk wel weer een keer bij de finale!JoepW schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 17:07:
1 team = 2 rijders: elk een andere auto en elke auto rijdt in een aparte klasse. Het overal resultaat van een team is de optelsom van dd punten van beide rijders.knightvision schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 18:18:
[...]
Hoe kan je een race combineren met 2 verschillende autos?
DIt is voormij nog nieuw, please explain
Klinkt goed, ik ben gek op die track!
Eindelijk weer eens een race gewonnen in de FR
Kerbstones nog het minste, wat dacht je van de openingen in de vangrails en muren die dan gewoon levensgevaarlijk wordenRichard117 schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 13:59:
[...]
Misano is een aantal jaar geleden omgedraaid, dus het wordt in het echt wel eens gedaan.
Maar zaken als kerbstones etc liggen dan ook vaak verkeerd, dus van mij hoeft het ook niet gedaan te worden.
Eigenlijk doen ze het in real-life wel in Indianapolis voor een stuk omdat de Road versie andersom op de oval rijdt en de Eifel rally doet een stukje van de Nürburgring in omgekeerde richting (Hatzenbach).
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Hoe lang duurt het per race? b.v formule.JoepW schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 21:09:
[...]
1 team = 2 rijders: elk een andere auto en elke auto rijdt in een aparte klasse. Het overal resultaat van een team is de optelsom van dd punten van beide rijders.
Huh?knightvision schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 22:02:
[...]
Hoe lang duurt het per race? b.v formule.
Het is 1 race van ca 1,5 tot 2 uur
dus je zit letterlijk te racen in 1 race met skippys en formulas tegelijk ?
JE moet per deelnemer dus letterlijk 1.5 tot 3 uur achter je stuurtje zitten?
Of is dat nou juist de grap dat je daarom met ze 2en moet racen zodat je kan afwisselen ?
Ja ik heb nooit deze shit gedaan nog
3 uur is wel erg lang voor een rijder maar 1.5-2 uur doen we regelmatig als finale en dat is goed te doen alleen
Onze twist is dan dat er niet zomaar mensen los mee doen maar dat mensen in teams van 2 rijden, waarvan eentje in de skippy en eentje in de formula renault (tegelijk dus), en de punten worden opgeteld.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Zijn er nog mensen single zonder team ?
Verwijderd
Zitten de skip en de fr2.0 niet heel ver uit elkaar kwa rondetijd door de downforce? Zou een L79 of misschien een Radical niet wat beter passen bij de fr2.0 omdat ook die downforce hebben?JoepW schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 17:07:
Helaas morgen wat anders, ander was ik wel even komen kijken.
Die 3 uur was een typo. Ik bedoelde ook 2 uurNickThissen schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 22:25:
Ja, dat heet multiclass racen, dus beide auto's tegelijk op de baan. Multiclass is heel standard alleen niet met open-wheelersMaar dit hebben we al eerder gedaan en kan prima, is erg leuk.
3 uur is wel erg lang voor een rijder maar 1.5-2 uur doen we regelmatig als finale en dat is goed te doen alleen
Onze twist is dan dat er niet zomaar mensen los mee doen maar dat mensen in teams van 2 rijden, waarvan eentje in de skippy en eentje in de formula renault (tegelijk dus), en de punten worden opgeteld.
Hier alvast een link naar een overzicht van de inschrijvingen voor de meeting: KLIK
Morgen gaat er nog een mailing uit en melding op facebook en twitter
[ Voor 16% gewijzigd door JoepW op 20-05-2016 23:01 ]
Cube Nuroad Race (2022)
Volgens mij was het ook de bedoeling om ook de L79 er bij te hebben morgen en dan kijken we wel even welke combo leuker is. Skip en FR is wel groot verschil ja maar ik denk dat het nog wel kan.Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 22:43:
[...]
Zitten de skip en de fr2.0 niet heel ver uit elkaar kwa rondetijd door de downforce? Zou een L79 of misschien een Radical niet wat beter passen bij de fr2.0 omdat ook die downforce hebben?
Helaas morgen wat anders, ander was ik wel even komen kijken.
Joep, ik kan eventueel 4 klapstoelen meenemen voor de BBQ. Tevens kan ik mensen meenemen vanuit Twente
Graag (en misschien een tafeltje als je hebt...)Arfman schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 09:45:
.....Joep, ik kan eventueel 4 klapstoelen meenemen voor de BBQ. ......
Als het moet kan ik ook wel een campingtafel voor 4 personen meemen met 4 stoelen.JoepW schreef op zaterdag 21 mei 2016 @ 09:51:
[...]
Graag (en misschien een tafeltje als je hebt...)
Verwijderd
Nog 3 plaatsen vrij
Cube Nuroad Race (2022)
Er hadden zich 19 voor-aangemeld voor 2 Juli in Eefde. Daarvan missen er nog 11.

Ik wil jullie ook weer eens vragen om onze kas wat te spekken. De bodem van ons Paypal tegoed is al enige tijd ruim bereikt en tot nu toe hevel ik uit eigen zak iRacing dollars over naar Paypal, maar ook daar zit een keer een eind aan.
Vandaar de vraag aan jullie allen om weer eens een donatie aan ons te doen via Paypal.
Hier de informatie: http://www.got-racing.eu/wp/?page_id=2861
Alvast bedankt!
Gisteren mooie race met de skip op de nordschleife. De hele race gevochten voor de eerste plek, heel veel nette inhaalacties door iedereen!
Veel levendiger, maar wel leuk!
Ik zat in een split met 13 mensen van de Iberia club. Ik zag de bui al hangen bij de start, maar wonder boven wonder ging het goed! Verder uit de problemen gebleven, wat leuke gevechten gehad en uiteindelijk als 5e gefinisht.
Bijna 2500 iRating.
http://members.iracing.co...nid=16817781&custid=64876
Ben in 2013 na de Rookies begonnen met een seizoen in de Spec Racer Ford. Een top 10 in de divisie 6 is niet om van de daken te schreeuwen, maar voor een beginnend iRacer is het een hele fijne serie om racecraft te leren. De participatie is niet super, met als gevolg dat een race winnen niet makkelijk is. Er is altijd wel een 3000+ iRacer die, omdat er vaak niet gesplitted wordt, de winst pakt.
Multi-Class racing vond ik aantrekkelijk dus ben ik na 1 seizoen SRF in de Riley DP gestapt. Dit was een vergissing. Ik was veel te traag om mee te kunnen doen en met een DP tegen de Corvettes racen is niet iets om over op te scheppen.
Toen de GT3 serie op kwam ben ik daarin gesprongen. Eerst met de RUF, daarna met de Z4 (omdat die in de eerste weken veel sneller was dan de Ford GT en de RUF). In deze serie ben ik blijven hangen en heb ik ook mijn eerste race gewonnen. Ik ben zo tot ongeveer iRating 2000 gekomen. Ik heb ook nog eens meegedaan aan de GoT 200 op Charlotte (Niellie41 heeft dat geloof ik georganiseerd).
Het lastige van iRacing vond ik zelf altijd dat je er zoveel tijd in moet steken om competitief te zijn. Er zijn vaak weken voorbij gegaan dat ik enkel in de practice sessions reed en nooit aan race deelnam.
Vorig jaar is onze zoon geboren en omdat we ook nog eens verhuisd zijn, mijn rig staat nu op de babykamer, heb ik moeten constateren dat het ding stof staat te vergaren. Na lang verzet heb ik vandaag alle hardware in de verkoop gezet.
Destijds heeft alles bij elkaar meer dan 6.700EUR gekost, dus wellicht is dat voor een mede SIM racer die op zoek is naar serieuze hardware interessant.
V&A aangeboden: Fanatec SIM-Racing cockpit + SIM PC
YouTube: Fanatec SIM-Racing Cockpit
wat is je Vraagprijs: computer+cockpit and cockpit triple stand+monitors. ?Mr. Prikkebeen schreef op zondag 22 mei 2016 @ 19:32:
Ik heb vandaag onder lichte druk van vrouw en baby besloten een punt achter mijn iRacing carrière te zetten.
Ben in 2013 na de Rookies begonnen met een seizoen in de Spec Racer Ford. Een top 10 in de divisie 6 is niet om van de daken te schreeuwen, maar voor een beginnend iRacer is het een hele fijne serie om racecraft te leren. De participatie is niet super, met als gevolg dat een race winnen niet makkelijk is. Er is altijd wel een 3000+ iRacer die, omdat er vaak niet gesplitted wordt, de winst pakt.
Multi-Class racing vond ik aantrekkelijk dus ben ik na 1 seizoen SRF in de Riley DP gestapt. Dit was een vergissing. Ik was veel te traag om mee te kunnen doen en met een DP tegen de Corvettes racen is niet iets om over op te scheppen.
Toen de GT3 serie op kwam ben ik daarin gesprongen. Eerst met de RUF, daarna met de Z4 (omdat die in de eerste weken veel sneller was dan de Ford GT en de RUF). In deze serie ben ik blijven hangen en heb ik ook mijn eerste race gewonnen. Ik ben zo tot ongeveer iRating 2000 gekomen. Ik heb ook nog eens meegedaan aan de GoT 200 op Charlotte (Niellie41 heeft dat geloof ik georganiseerd).
Het lastige van iRacing vond ik zelf altijd dat je er zoveel tijd in moet steken om competitief te zijn. Er zijn vaak weken voorbij gegaan dat ik enkel in de practice sessions reed en nooit aan race deelnam.
Vorig jaar is onze zoon geboren en omdat we ook nog eens verhuisd zijn, mijn rig staat nu op de babykamer, heb ik moeten constateren dat het ding stof staat te vergaren. Na lang verzet heb ik vandaag alle hardware in de verkoop gezet.
Destijds heeft alles bij elkaar meer dan 6.700EUR gekost, dus wellicht is dat voor een mede SIM racer die op zoek is naar serieuze hardware interessant.
V&A aangeboden: Fanatec SIM-Racing cockpit + SIM PC
YouTube: Fanatec SIM-Racing Cockpit
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen