iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
Ik ga vast mijn streak dit seizoen voortzetten en ergens in lap 2 van heat 2 crashen
Road Atlanta ... ik zal wel crashen bij het uitkomen van de esses L3 heat 1
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
http://iracingsetupsync.nickthissen.nl/Q/4UMDR
Vanavond kan ik nog wel een iets aangepaste delen.
Ik zal als ik straks thuis ben wel even mijn setup delen die ik tijdens de officiële serie gebruikte.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Dank Dennis en Marco.derx666 schreef op maandag 09 mei 2016 @ 08:51:
[...]
Ik vraag me af of Nvidia zelf ook kaarten zal uitbrengen. Meestal brengen alleen hun partners (MSI, Gigabyte, Asus, EVGA enz) kaarten uit. Nvidia bouwt zelf we een reference design, maar deze komen (afaik) niet op de markt.
Verder hebben de fabrikanten de mogelijkheid om wat aanpassingen aan het reference design te doen, waardoor deze bv beter overclockbaar is dmv extra powerphases en betere koeling.
Zojuist de triple armen besteld bij GT Omega voor mijn monitor stand en 3x http://tweakers.net/price...u-b2-zwart/specificaties/
http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3481266.page
4 uur races (eentje 6) met GT3, Kia en MX5.
Team vormen?
Count me in!NickThissen schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:38:
VLN Endurance Championship
[video]
Team vormen?
[ Voor 4% gewijzigd door JoepW op 09-05-2016 17:51 ]
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2016 19:03 ]
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel
Na een paar rondjes in de C-Spec al meer vertouwen in de auto dan in alle rondjes R8 daar voor bij elkaar.
Helaas was de setup wat te snappy voor mij (ik denk vooral door het weinige oefenen). En wist ik hem niet altijd uit de muur te houden.
1ste race was niet zo speciaal. Deni met geblokkeerde banden uitgeremd in T6 en voor de rest P4 kunnen vasthouden. Ik was met 15 liter gestart en uiteindelijk bleek dat genoeg, maar ik moest wat benzine sparen moest het een rondje langer geduurd hebben. Ik was toch met niemand meer in gevecht.
2de race was het voornamelijk mensen ontwijken: zowel zij die langs de baan gingen als de snellere mannen achter me. Op een bepaald moment gingen Robert en ik langs elkaar T1 in. Ik speelde het zoals gewoonlijk op veilig door veel ruimte te laten, maar kwam daardoor zelf op het gras terecht. Gelukkig geen schade en ik kon weer aan een kleine inhaalrace beginnen. De race zelf was echter 1 of 2 rondes te kort en ik eindigde zo op P6.
Ontzettend grappig om na die 2 races nog vlug een race met de Ford GT op Spa te gaan rijden. Dat ding draait dus echt niet

De Audi is zoals bekend niet leuk daar, kans dat je 3 rondjes kan doen zonder te crashen is praktisch 0. Daarna nog even de Mercedes uitgelaten, en dat gaat toch wel erg mooi. Speels, snel, niet super moeilijk (niet onbelangrijk als je 4 uur moet knallen). Gewoon een leuke auto.
Wat mij betreft pakken we de Merc, BMW of Kia.
Zullen we een DM-draadje openen voor het VLN team?NickThissen schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:38:
VLN Endurance Championship
[video]
Team vormen?
[ Voor 8% gewijzigd door NickThissen op 11-05-2016 20:10 ]

Het is weer tijd om te gaan kijken voor een meeting waarbij we weer gezellig gaan karten. Hiervoor willen we kijken wanneer en waar het het beste uit komt voor iedereen dus via de volgende link kan je dit aangeven.
https://docs.google.com/f...Qs/viewform?usp=send_form
We gaan weer voor een leuke meeting waarbij we lekker kunnen karten en bij kunnen praten over alles wat met racen te maken heeft.
Nice! Waar ik wel even mee zit, wat als ik geen voorkeur heb voor de opties? Ik moet een optie kiezen maar ik vind alles wel primaDutchDevil79 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 08:29:
GoT Kart Meeting 2016
Het is weer tijd om te gaan kijken voor een meeting waarbij we weer gezellig gaan karten. Hiervoor willen we kijken wanneer en waar het het beste uit komt voor iedereen dus via de volgende link kan je dit aangeven.
We gaan weer voor een leuke meeting waarbij we lekker kunnen karten en bij kunnen praten over alles wat met racen te maken heeft.
All-Round nerd | iRacing Profiel
Even snel aangepast. Kan je nu wel invullen.w4rguy schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 09:02:
[...]
Nice! Waar ik wel even mee zit, wat als ik geen voorkeur heb voor de opties? Ik moet een optie kiezen maar ik vind alles wel prima.
Geen idee wat ik in augustus gepland ga krijgen en voor mijn kiezen krijg, dus die data heb ik maar niet ingevuld
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
[ Voor 10% gewijzigd door flopdoc op 13-05-2016 17:52 ]
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Oh, niet op t idee gekomen. Ga t instellen. THankx!Phydomir schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 18:04:
Vergeet niet in iRacing de brake curve op 0 te zetten nu je loadcell rijdt.
Is dat de force factor?
EDIT: kennelijk wel, ik heb m op 0 gezet. Gelijk bijna een seconde sneller. In iSpeed Analyzer ziet mijn remcurve er ook heel anders uit dan ik gewend ben. Korter en steiler lijkt t wel.
[ Voor 31% gewijzigd door flopdoc op 13-05-2016 18:40 ]
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Een seconde sneller dan zonder loadcell??flopdoc schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 18:30:
[...]
EDIT: kennelijk wel, ik heb m op 0 gezet. Gelijk bijna een seconde sneller. In iSpeed Analyzer ziet mijn remcurve er ook heel anders uit dan ik gewend ben. Korter en steiler lijkt t wel.
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -

Het GoT team is klaar voor de VLN race komende zondag. De race start om 16:00.
[ Voor 87% gewijzigd door JoepW op 13-05-2016 22:29 ]
Nee haha zo makkelijk gaat t ook weer niet. Ik had die force factor nog op 1.8 staan, de rem reageert toch anders met force factor op 0. En ik moet nog meer oefenen op de voor mij nieuwe track van de week.
Welke brake curve gebruik jij met de Heusinkvelds?Phydomir schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 18:04:
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Wel goeie race verder, ik dacht dat ik een redelijk Q rondje had maar was P17 maar... SOF was ook 5600 dus dat was dan wel weer te verwachten. Maar na 1 rondje lag ik al P10 en na paar rondjes P8, P6-7 had er wel ingezeten als ik niet was gecrashed.
De curb was zo hoog toen ze hem scande dus zal wel kloppen. Zou kunnen dat in het echt hij wordt aangepast als er formule wagens rijden. Maar aan de andere kant moet je je natuurlijk aanpassen aan het circuit. Dus als je tijdens het oefenen merkt dat je op de curb vast loopt kun je twee dingen doen. Niet over die curb of je rij hoogte aanpassen zodat je er wel overheen kunt.
Wow, dat scheelt. Kende die hele instelling niet. Kan veel later remmen nuPhydomir schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 18:04:
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Rijhoogte hoger heeft nog geen zin gehad, gebeurt nog steeds soms. Enige wat je kan doen dus is niet er overheen rijden. Ik deed mijn best maar foutje is snel gemaaktPhydomir schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 23:47:
Of je past je setup aan zodat je er wel overheen kunt.
De curb was zo hoog toen ze hem scande dus zal wel kloppen. Zou kunnen dat in het echt hij wordt aangepast als er formule wagens rijden. Maar aan de andere kant moet je je natuurlijk aanpassen aan het circuit. Dus als je tijdens het oefenen merkt dat je op de curb vast loopt kun je twee dingen doen. Niet over die curb of je rij hoogte aanpassen zodat je er wel overheen kunt.
Ik kon het niet laten om even een video te editen van de crash
Tony Gardner's Pro Skater 2.0!
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=FQkvD1Nmkw8]
[ Voor 10% gewijzigd door NickThissen op 14-05-2016 00:38 ]
Suc6 Paul!Red Baron schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 13:56:
We moeten weer aan de bak over 2 uurtjes.
[video]

[ Voor 7% gewijzigd door Red Baron op 14-05-2016 14:07 ]
Success!Red Baron schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 13:56:
[video]
15de... Nette maar wat saaie race (dat deel dat ik gezien heb in car bij jou)Red Baron schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 13:56:
[video]
YouTube: 2016 iRacing WC GP Series #7 Silverstone - Radicals onboard - Paul onboard
Lol noobRed Baron schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 18:28:
En ik deed nog wel zo m'n best om het spannend te houden tot het einde
YouTube: 2016 iRacing WC GP Series #7 Silverstone - Radicals onboard - Paul onboard
Dus ging ik maar een beetje enthousiast p2p gebruiken wat dus niet een heel goed idee was
Verwijderd
Yup, en nu dansen en wandelen m'n schermen over het bureau. Zitpositie nog verre van ideaal, maar ook dat gaat nog goed komenJoepW schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 22:19:
Direct drive?
Ook oude motor handschoenen maar aangedaan, anders heb ik zo blaren!!
Oeps!Red Baron schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 18:28:
En ik deed nog wel zo m'n best om het spannend te houden tot het einde
De enquete voor nu is alleen om een datum en locatie te prikken, daarna gaan we vast nog een 'echte' inschrijving houden dus als je op de gekozen datum toch niet kan dan helaas. Is natuurlijk niet de bedoeling dat we straks 25 'ja' op een datum hebben en er dan maar 5 kunnenaicaramba schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 22:33:
Leuk idee van het karten. Ik weet nog niet of ik er naar toe zal gaan. Ik ben de laatste tijd niet echt actief geweest met racen, omdat ik het erg druk heb gehad. Wanneer moeten jullie weten wanneer ik wel of niet kan?
En karten moet toch wel redelijk vast staan, een man meer of minder zal niet zo'n probleem zijn maar we kunnen niet ineens met 5 man meer of minder aan komen.
Welk stuur heb / motor heb je?Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 20:40:
[...]
Yup, en nu dansen en wandelen m'n schermen over het bureau. Zitpositie nog verre van ideaal, maar ook dat gaat nog goed komen.
Ook oude motor handschoenen maar aangedaan, anders heb ik zo blaren!!
@Niel: Gefeliciteerd!
[ Voor 89% gewijzigd door JoepW op 15-05-2016 10:35 ]
On Board bij ons tijdens de VLN race
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=qh6_tq6-t9s]
En de broadcast

jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa !!!!! MAXI !!!!!
Hiervoor is er een part F1 draadje elders op het forum!knightvision schreef op zondag 15 mei 2016 @ 16:32:
[afbeelding]
jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa !!!!! MAXI !!!!!
hahaha zo streng op de zondag? geen idee ik zal hem eens zoekenJoepW schreef op zondag 15 mei 2016 @ 16:33:
[...]
Hiervoor is er een part F1 draadje elders op het forum!
DutchDevil79 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 08:29:
GoT Kart Meeting 2016
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=qh6_tq6-t9s]
10de!!!!

[ Voor 8% gewijzigd door JoepW op 15-05-2016 20:48 ]
En nog meer broadcast geweld, Formula Renault 2K Cup start over 10 minuutjes op Suzuka. Ik start vanaf P16.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik heb nu mijn FOV op 126 staan uit mijn hoofd en dat heb ik nu ongeveer een jaar zo en dat rijdt prima. Om deze FOV te houden zou ik ze dus 40/50 cm naar me toe moeten halen.
Hier heb ik niet zo heel veel zin in aangezien ik mijn pc ook voor andere dingen gebruik maar inmiddels begin ik toch te twijfelen. Maakt dit echt zoveel verschil? Iemand hier ervaring mee?
Mijn mening. Hoe dichter je scherm op je stuur staan hoe beter.

[ Voor 34% gewijzigd door JoepW op 16-05-2016 15:19 ]
Ik heb nu mijn schermen zo gezet dat mijn FOV die ik altijd gebruikte klopt... Ben benieuwd!
Dan moet je dit spreadsheet maar eens gebruiken: https://docs.google.com/s...aaNFAMPQ/edit?usp=sharingDarkPino schreef op maandag 16 mei 2016 @ 15:54:
Yes dat zag ik, maar het begon met: hoeveel zin heeft het. En de hoek moet je zelf invoeren natuurlijk.
Ik heb nu mijn schermen zo gezet dat mijn FOV die ik altijd gebruikte klopt... Ben benieuwd!
VANAVOND
GoT | Monday Tournament 16S2-W10 | 16-05-16 |
Car(s) | Track(s) | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Program (CET) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|
Weather |
Temperature | Humidity | Fog | Wind speed | Wind direction | Sky |
Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic | Realistic |
[ Voor 86% gewijzigd door JoepW op 16-05-2016 16:57 ]
Zijn er nog mensen die gaan deelnemen aan de Indy500? En dan nog tips hebben?
Edit: Mijn FOV staat nagenoeg goed. Heb mijn schermen onder een hoek van 33 graden staan en volgens jou spreadsheet moeten ze op 43 dus dat geloof ik voor nu wel even
[ Voor 47% gewijzigd door DarkPino op 16-05-2016 18:27 ]
Wanneer is hij eigenlijk in iRacing? En tips, tja. Leer wat je kan doen tijdens de race met de in-car settings. Die kunnen je behoorlijk helpen.DarkPino schreef op maandag 16 mei 2016 @ 18:25:
Blijf de eerste 100 rondje uit de problemen en ga daarna pas racen.
Mooi resultaat! Ik heb nog even naar de stream gekeken en zag Bas toen op p26 rijden. Ook de commentatoren vonden dat Bas verder vooraan hoort te rijden.JoepW schreef op zondag 15 mei 2016 @ 19:39:
Laatste stint zo.... Te volgen op onze stream
[video]
10de!!!!![]()
Het pitstop file probleem nog veel gevolgen gehad voor jullie race?
Ik zag toch een hoop vreemde acties, achteruit terug de baan op rijden, met een auto die totaal krom is proberen door te rijden...
DarkPino schreef op maandag 16 mei 2016 @ 18:25:
Ja zeker ga ik deelnemen aan de Indy 500. Belangrijkste tip die ik je kan geven is uit de muur blijven
Zoek een setup die stabiel is met een auto voor je, focus vooral op de race.
Configureer een knop op je stuur waarmee je de weight jacker kunt aanpassen.
Oefen in verkeer, ga achter iemand rijden en speel met de weight jacker om te zien wat het doet.
Tijdens de race pas de fuel mapping aan als je achter iemand rijdt, kan je twee ronde uitsparen.
Rustig blijven tijdens de race, zorg ervoor dat je er aan het einde van de race nog steeds bij zit.
Bij de Indy 500 heb je geen luckydog of wave around, een lapdown krijg je niet terug.
Als je achter iemand rijdt pas je de weight jacker aan, anders krijg je te veel onderstuur. Zet het wel weer terug als je vrije lucht hebt, anders krijg je overstuur (niet fijn bij 350km/h) het kan ook zijn dat je aan het einde van een fuel run het ook moet aanpassen.
Verwacht in het begin van de race veel cautions, zorg ervoor dat jij daar niet in zit. Ik heb twee jaar mee gedaan en zag maar weinig mensen aan de finish komen.
Vorig jaar was ik compleet gesloopt na de race. Met 370km/h de bocht in duiken in de hoop dat de auto hetzelfde reageert als de ronde er voor vraagt heel veel concentratie. De NASCAR race op charlotte (600 miles) stelt daarbij niets voor*
Starttijden:
Saturday 1:00 GMT (Friday 8:00 PM est)
Saturday 20:00 GMT (Saturday 3:00 PM est)
Sunday 1:00 GMT (Saturday 8:00 PM est)
Sunday 12:00 GMT (Sunday 7:00 AM est)
Splits zijn op kwalificatie tijd (gemiddelde van 3 rondjes). Als je geen kwalificatie tijd neerzet wordt er gesplit op iRating.
Ik ga de zaterdag avond en zondag middag doen. Ik weet nog niet of ik ga kwalificeren.
*virtueel dan
oh geeft niet hoorJoepW schreef op maandag 09 mei 2016 @ 22:15:
Robert. Ik heb Heat een nog ff gekeken, maar in de chicane kwam ik idd iets te veel naar rechts in de tweede knik. Sorry.
"Member eligibility: All members in good standing with at least a Road D 4.0 (Oval D 4.0 will be required for Indy 500 event) are eligible to participate in these events. You do not have to compete in all races."thijmennabuurs schreef op maandag 16 mei 2016 @ 21:00:
word de indy 500 weer opgedeeld in d en boven d class?
Lijkt mij dus verder geen opdeling behalve kwalificatie tijd en daarna iRating.
Thanks a lot!!The_FrankO schreef op maandag 16 mei 2016 @ 20:10:
[...]
Mooi resultaat! Ik heb nog even naar de stream gekeken en zag Bas toen op p26 rijden. Ook de commentatoren vonden dat Bas verder vooraan hoort te rijden.
Ik zag toch een hoop vreemde acties, achteruit terug de baan op rijden, met een auto die totaal krom is proberen door te rijden...
[...]
[video]
Ja zeker ga ik deelnemen aan de Indy 500. Belangrijkste tip die ik je kan geven is uit de muur blijven
Zoek een setup die stabiel is met een auto voor je, focus vooral op de race.
Configureer een knop op je stuur waarmee je de weight jacker kunt aanpassen.
Oefen in verkeer, ga achter iemand rijden en speel met de weight jacker om te zien wat het doet.
Tijdens de race pas de fuel mapping aan als je achter iemand rijdt, kan je twee ronde uitsparen.
Rustig blijven tijdens de race, zorg ervoor dat je er aan het einde van de race nog steeds bij zit.
Bij de Indy 500 heb je geen luckydog of wave around, een lapdown krijg je niet terug.
Als je achter iemand rijdt pas je de weight jacker aan, anders krijg je te veel onderstuur. Zet het wel weer terug als je vrije lucht hebt, anders krijg je overstuur (niet fijn bij 350km/h) het kan ook zijn dat je aan het einde van een fuel run het ook moet aanpassen.
Verwacht in het begin van de race veel cautions, zorg ervoor dat jij daar niet in zit. Ik heb twee jaar mee gedaan en zag maar weinig mensen aan de finish komen.
Vorig jaar was ik compleet gesloopt na de race. Met 370km/h de bocht in duiken in de hoop dat de auto hetzelfde reageert als de ronde er voor vraagt heel veel concentratie. De NASCAR race op charlotte (600 miles) stelt daarbij niets voor*
Starttijden:
Saturday 1:00 GMT (Friday 8:00 PM est)
Saturday 20:00 GMT (Saturday 3:00 PM est)
Sunday 1:00 GMT (Saturday 8:00 PM est)
Sunday 12:00 GMT (Sunday 7:00 AM est)
Splits zijn op kwalificatie tijd (gemiddelde van 3 rondjes). Als je geen kwalificatie tijd neerzet wordt er gesplit op iRating.
Ik ga de zaterdag avond en zondag middag doen. Ik weet nog niet of ik ga kwalificeren.
*virtueel dan
15 seconde kostte het. Waarschijnlijk 1 plekje. Maar goed van plek 22 naar 10 is niet slechtThe_FrankO schreef op maandag 16 mei 2016 @ 20:10:
[...]
Mooi resultaat! Ik heb nog even naar de stream gekeken en zag Bas toen op p26 rijden. Ook de commentatoren vonden dat Bas verder vooraan hoort te rijden.
[...].....
Leuke R1 net! En in race 2 schoof de auto net ff door bij de hairpin. Sorry Bas.
[ Voor 23% gewijzigd door flopdoc op 16-05-2016 22:53 ]
---
De 2016 Red Bull Racing RB12 die gisteren 'ons Max' naar P1 bracht.

Downloaden: http://www.tradingpaints....-RB12-2016--33-Verstappen
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen