iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 353 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:07
Swoesh schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:49:
[...]

Hij gaat niet echt over de schreef op de voice chat van wat ik ervan merk, hij is alleen totaal niet realistisch in het zien waar de fout zit.
Tuurlijk wel. Hij is minutenlang op voice en text chat bezig geweest tegen @joeristein. Tuurlijk hij gebruikt niet de bekende F, S & A woorden, maar dat hoef je niet te gebruiken om iRacing op te laten treden. Dat is ook exact wat Tony in zijn stukje schrijft, "generally nasty towards people".

Hoe is de hele race lang op de man spelen in text en voice, ook zonder scheldwoorden, niet "generally nasty"?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• derx666
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:41

derx666

mecker ende blaet

Swoesh schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 22:51:
Net ook kennis gemaakt met jullie grote vriend Pierre Bourdon.

Loopt eerst te slingeren op het rechte stuk en rijd vervolgens compleet onnodig tegen mijn achterwiel aan nadat ik hem bijna voorbij ben. Krijg daarna het verwijt dat ik hem van de baan af druk.

https://streamable.com/9kwqww
Dan ben ik even advocaat van de duivel, maar je kunt verwachten dat iemand die daar de curbs op gaat (normale racelijn) ook weer terug de baan op komt. Aangezien die Bourdon gast een reputatie heeft kun je er ook voor kiezen om hem iets meer dan net 1 autobreed te geven op de exit. Op het moment dat hij je raakt zit hij zelfs nog met z'n linker achterband op de curbs. Jij hebt een veel betere exit uit de bocht, en moet voor de volgende bocht toch naar de rechterkant van de baan, waarom niet iets eerder zodat je beide de ruimte hebt om zonder incident verder te rijden? Je bent er op dat moment al zo goed als voorbij, je hebt een betere exit, dus voor de volgende bocht zit je er voor. Waarom probeer je hem dan nog af te knijpen op de exit, wetende dat er mensen zijn (en niet alleen Bourdon maar ik denk wel 40-50% in iRacing) die daar niet gaan liften.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:08
JPM85 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:58:
[...]

Tuurlijk wel. Hij is minutenlang op voice en text chat bezig geweest tegen @joeristein. Tuurlijk hij gebruikt niet de bekende F, S & A woorden, maar dat hoef je niet te gebruiken om iRacing op te laten treden. Dat is ook exact wat Tony in zijn stukje schrijft, "generally nasty towards people".

Hoe is de hele race lang op de man spelen in text en voice, ook zonder scheldwoorden, niet "generally nasty"?
Dit is een van de redenen waarom ik tegenwoordig vaak de voice chat meteen op mute zet bij aanvang van een race.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
  • Laatst online: 17:08
derx666 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:12:
[...]

Dan ben ik even advocaat van de duivel, maar je kunt verwachten dat iemand die daar de curbs op gaat (normale racelijn) ook weer terug de baan op komt. Aangezien die Bourdon gast een reputatie heeft kun je er ook voor kiezen om hem iets meer dan net 1 autobreed te geven op de exit. Op het moment dat hij je raakt zit hij zelfs nog met z'n linker achterband op de curbs. Jij hebt een veel betere exit uit de bocht, en moet voor de volgende bocht toch naar de rechterkant van de baan, waarom niet iets eerder zodat je beide de ruimte hebt om zonder incident verder te rijden? Je bent er op dat moment al zo goed als voorbij, je hebt een betere exit, dus voor de volgende bocht zit je er voor. Waarom probeer je hem dan nog af te knijpen op de exit, wetende dat er mensen zijn (en niet alleen Bourdon maar ik denk wel 40-50% in iRacing) die daar niet gaan liften.
Maw zulke idioten ruim baan geven? 8)7

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

frizti schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:14:
[...]

Zie je mij ergens schrijven ruim baan? Ik schrijf dat hij eerder naar rechts kan zodat je beide ruimte hebt om de weg te vervolgen.

Je moet niet vergeten dat dit een sim is, en het geen pijn doet als je crasht. Crashen is vervelend, maar je drukt op reset en klaar. Irl zal je anders reageren omdat het daar wel zeer doet als je openwheeler over de kop gaat omdat je elkaar raakt, en zelfs dan zie ik ze elkaar nog regelmatig raken, ook in de F1.

Als je wil finishen is een vaan de dingen ook het voorkomen van een ongeluk. Als je erop aanstuurt dat het zijn verantwoordelijkheid is om te liften of te crashen, dan moet je er ook vanuit gaan dat je 50% van de keren gaat crashen.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:02

Niellie41

[object Object]

frizti schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:14:
[...]

Puur ter zelfbescherming. Al heb je 100% gelijk, wat heb je er aan als je in pits staat?

Net als met voorrang nemen en krijgen in het normale verkeer. Super wanneer je voorrang hebt. Als je voorrang niet ook krijgt, zit je nog steeds met de gebakken peren.

Of wanneer iemand naar de linkerbaan komt met 90 kmh (omdat die achter een vrachtwagen zit of zo). Je kan lekker 100 (of 130) doorknallen, want "in de sim laat ik hem ook lekker staan". Veel plezier met je gelijk als je in het ziekenhuis zit. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
derx666 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:12:
[...]

Klopt helemaal, ik had een klein beetje overstuur bij de exit waardoor ik iets moet corrigeren en iets verder naar links kom dan waar ik op had gemikt. Dan nog blijft er 1 auto breedte ruimte over en had hij het incident gewoon kunnen voorkomen. Het gaat ook niet zozeer over dit contact specifiek, dat gebeurd wel vaker en shit happens, het is alleen een heel vervelend patroon bij deze gast waarbij hij de schuld altijd bij de ander legt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoesh
derx666 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:19:
[...]

Zie je mij ergens schrijven ruim baan? Ik schrijf dat hij eerder naar rechts kan zodat je beide ruimte hebt om de weg te vervolgen.

Je moet niet vergeten dat dit een sim is, en het geen pijn doet als je crasht. Crashen is vervelend, maar je drukt op reset en klaar. Irl zal je anders reageren omdat het daar wel zeer doet als je openwheeler over de kop gaat omdat je elkaar raakt, en zelfs dan zie ik ze elkaar nog regelmatig raken, ook in de F1.

Als je wil finishen is een vaan de dingen ook het voorkomen van een ongeluk. Als je erop aanstuurt dat het zijn verantwoordelijkheid is om te liften of te crashen, dan moet je er ook vanuit gaan dat je 50% van de keren gaat crashen.
In dit geval had hij natuurlijk niet hoeven liften of crashen, er was genoeg ruimte om hem gewoon links te houden en dan was er niks aan de hand geweest. Op zijn onboard zie je hem op de volgende bocht mikken alsof ik er niet ben.

https://streamable.com/rv8pve

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Swoesh schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:30:
[...]

In dit geval had hij natuurlijk niet hoeven liften of crashen, er was genoeg ruimte om hem gewoon links te houden en dan was er niks aan de hand geweest. Op zijn onboard zie je hem op de volgende bocht mikken alsof ik er niet ben.

https://streamable.com/rv8pve
Weer advocaat van de duivel: Als hij met 1 scherm speelt heeft hij welgeteld 8 frames om te zien dat jij maar net genoeg ruimte geeft. Hieronder plaatje van moment van impact vanuit zijn cockpitview. Ik zie hem echt geen vreemde lijn nemen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FKiwglJ.png

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-09 12:13
Hij rijdt volgens mij exact dezelfde lijn als de blauwe auto voor hem, misschien gaat hij zelfs nog verder naar binnen. Als er iemand naast je zit dan moet je weten dat dat niet kan. Denk dat @Swoesh zelf ook meer ruimte had moeten laten, zeker als de persoon een reputatie heeft.

Nu is het een race incident waar twee slachtoffers zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Beltoni op 21-10-2020 10:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swoesh
derx666 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:36:
[...]

Weer advocaat van de duivel: Als hij met 1 scherm speelt heeft hij welgeteld 8 frames om te zien dat jij maar net genoeg ruimte geeft. Hieronder plaatje van moment van impact vanuit zijn cockpitview. Ik zie hem echt geen vreemde lijn nemen:
[Afbeelding]
Hij neemt inderdaad geen gekke lijn, hij rijd bijna perfect de ideale lijn, die loopt daar namelijk vol over de curbstone, die moet je alleen niet volgen als er al een andere auto rijd. Het is geen euro truck simulator, we zijn aan het racen, ik houd die hele bocht een hele strakke lijn en geef hem op elk moment voldoende ruimte, dan is het aan hem om daar te gaan rijden. Het is ook niet eens een moeilijk punt op dat moment kun je je stuur gewoon recht zetten en links aanhouden. Als je met 1 scherm rijd en je twijfelt dan dien je nog meer ruimte te houden, anders is het natuurlijk wel heel erg makkelijk om alles daar op af te schuiven.

Als dit contact alles was had ik er ook helemaal niet moeilijk over gedaan, shit happens kan gebeuren. Maar mensen met 1 scherm kunnen volgens mij prima rijden zonder te blokken en te zeuren, het feit dat er hier 5 mensen onafhankelijk van elkaar tegen dezelfde zaken aanlopen met deze gast kun je mij niet aanrekenen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Swoesh schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:03:
[...]

Hij neemt inderdaad geen gekke lijn, hij rijd bijna perfect de ideale lijn, die loopt daar namelijk vol over de curbstone, die moet je alleen niet volgen als er al een andere auto rijd. Het is geen euro truck simulator, we zijn aan het racen, ik houd die hele bocht een hele strakke lijn en geef hem op elk moment voldoende ruimte, dan is het aan hem om daar te gaan rijden. Het is ook niet eens een moeilijk punt op dat moment kun je je stuur gewoon recht zetten en links aanhouden. Als je met 1 scherm rijd en je twijfelt dan dien je nog meer ruimte te houden, anders is het natuurlijk wel heel erg makkelijk om alles daar op af te schuiven.

Als dit contact alles was had ik er ook helemaal niet moeilijk over gedaan, shit happens kan gebeuren. Maar mensen met 1 scherm kunnen volgens mij prima rijden zonder te blokken en te zeuren, het feit dat er hier 5 mensen onafhankelijk van elkaar tegen dezelfde zaken aanlopen met deze gast kun je mij niet aanrekenen.
Ik ga je het niet aanrekenen, ik zeg alleen dat er ook een andere optie was dan om hem af te knijpen op de exit, en dat dat in mijn optiek een hogere kans tot succes heeft.

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoesh
derx666 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:11:
[...]

Ik ga je het niet aanrekenen, ik zeg alleen dat er ook een andere optie was dan om hem af te knijpen op de exit, en dat dat in mijn optiek een hogere kans tot succes heeft.
Nu doe je net alsof het een bewuste afknijp actie was en ik het helemaal niet snap, volgens mij heb ik hierboven al lang aangegeven dat ik door overstuur en een correctie iets verder naar links kwam dan gepland. Het feit dat er dan alsnog voldoende ruimte overblijft laat zien dat ik de moeite heb genomen hem juist niet af te knijpen. Daarnaast heb ik ook al meerdere keren aangegeven dat het niet perse om het contact gaat maar om de hele situatie van het slingeren op her rechte stuk tot de manier waarop erop word gereageerd en het patroon wat 5 mensen hier onafhankelijk van elkaar bevestigen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Beltoni
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ggAJGbu_1Z2PYsgGli7QWMY6zHo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/t8CTUfeyWMxK6MuvioUIboES.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derx666

derx666

mecker ende blaet

Swoesh schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:27:
[...]

Nu doe je net alsof het een bewuste afknijp actie was en ik het helemaal niet snap, volgens mij heb ik hierboven al lang aangegeven dat ik door overstuur en een correctie iets verder naar links kwam dan gepland. Het feit dat er dan alsnog voldoende ruimte overblijft laat zien dat ik de moeite heb genomen hem juist niet af te knijpen. Daarnaast heb ik ook al meerdere keren aangegeven dat het niet perse om het contact gaat maar om de hele situatie van het slingeren op her rechte stuk tot de manier waarop erop word gereageerd en het patroon wat 5 mensen hier onafhankelijk van elkaar bevestigen.
whatever... doe ermee wat je ermee doet....
Tot zover mijn inbreng weer voor de komende maanden.

[ Voor 3% gewijzigd door derx666 op 21-10-2020 11:41 ]

Cube Nuroad Race (2022)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-09 18:25

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Ik vond het eigenlijk wel een interessante dialoog die werd gevoerd en ook prima dat er op verschillende manieren naar wordt gekeken. Laten we dit vooral ook blijven doen en niet bezwaard voelen om naar elkaar te reageren.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Ik snap vooral niet waarom @Swoesh zo vaak tegen die Pierre zit te racen? In de paar races die ik met hem heb gedaan zat hij altijd achteraan te bungelen, ik ben hem alleen ooit als achterligger tegengekomen :+ En toen pakte hij mij de winst af omdat hij mijn tegenstander draft gaf ipv mij :( lol

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoesh
NickThissen schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 11:59:
Ik snap vooral niet waarom @Swoesh zo vaak tegen die Pierre zit te racen? In de paar races die ik met hem heb gedaan zat hij altijd achteraan te bungelen, ik ben hem alleen ooit als achterligger tegengekomen :+ En toen pakte hij mij de winst af omdat hij mijn tegenstander draft gaf ipv mij :( lol
Omdat ik een koekenbakker ben die zich verremde omdat ik zo nodig Greg Seitz bij wou houden de eerste ronde. Kan me niet herinneren dat ik hem eerder tegen ben gekomen maar heb hem al vaker horen zeiken en kende natuurlijk de filmpjes hier van het forum.

[ Voor 3% gewijzigd door Swoesh op 21-10-2020 12:03 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joeristein
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-01 00:15
Ah Pierre, leuke gast, kunnen we weer wat input geven.
In het eerste shot lijkt het alsof je weinig ruimte overlaat, maar nog wel genoeg. Vanuit de cockpit van Pierre ziet het er heel anders uit en laat je meer dan genoeg ruimte over. Hij weet dat je er naast zit (ook al betwijfel ik dat bij hem), waarom stuurt hij dan naar rechts. Op het moment van contact staat zijn stuur nog steeds naar rechts, waarom.... daar zullen wij niet achter komen. Afgezien van dat, bij die bocht kan je makkelijk een klein stukje gras meepakken waar de grote curb overgaat in de kleine. Wat in sommige gevallen zelfs sneller is omdat je dan een rechtere lijn pakt en daardoor eerder op het gas kan.

Het enige wat je eraan kan doen is om dat soort gasten 1 extra autobreedte ruimte te geven. In jouw geval ben je snel genoeg om er dan nog steeds langs te komen en weg te rijden.

iRacing profiel | Twitch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:52

Arfman

Drome!

MaikyM schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:30:
Dan wordt het misschien toch een tijd om hem te gaan reporten.
Altijd, altijd, altijd, altijd dit soort zaken reporten. Iemand die minutenlang op voice zit te klagen? Report. Iemand die iemand anders erafknalt? Report. Iemand die blockt op het rechte stuk door meerdere keren van baan te wisselen? Report. Enige manier om dat soort gasten iets in te dammen. Als iedereen dat zou doen zou iRacing vaak veel sneller een beeld hebben van probleemgevallen zoals de heer Bourdon en sneller actie kunnen ondernemen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:41
Pfft, dat was billenknijpen op het eind.. 2 achterblijvers en de nummer 2 die per rondje 1.5 seconden dichterbij komt. Komt altijd op het laatste stuk aan dan of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
ActualFantasy schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:57:
Pfft, dat was billenknijpen op het eind.. 2 achterblijvers en de nummer 2 die per rondje 1.5 seconden dichterbij komt. Komt altijd op het laatste stuk aan dan of zo.

[YouTube: Close Finish.]
Probeert hij je nu te laten spinnen of is dat netcode ofzo?

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
PatrickPost1972 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 17:04:
[...]

Probeert hij je nu te laten spinnen of is dat netcode ofzo?
Geen idee, hij raakte mij wel idd, terwijl er ruimte zat was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:17
ziet er idd uit als een mislukte PIT manoeuvre.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
Bij het opstarten van CrewChief zie je heel kort het logo en ik dacht te zien dat hij de middelvinger naar me opsteekt,
maar het is de hoofdetelefoon B-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T2j2UvvFsLLM2O5sYfNBJ8y6E3c=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PxQtLZsq4BgqBIIvFyxhB9JK.jpg?f=user_large

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
Vraagje over de twee races die nog komen, die geen oval zijn.

Is het een idee om die twee races met een fixed setup te rijden? Bijvoorbeeld de baseline setup van iRacing zelf?

Ik weet wel dat er mensen zijn die setups maken binnen GoT, maar niet iedereen krijgt die dan weer of niet iedereen kan daarmee rijden. Zou het daarom niet een idee zijn om gewoon 1 setup te verplichten voor iedereen.

Iedereen gelijke kansen dan voor die 2 races alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Er worden toch altijd wel setups gedeeld? Ik denk ook niet dat fixed setups ook maar iets gaat veranderen aan het resultaat verder.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybiker
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 07:26
mag weg.

[ Voor 83% gewijzigd door Skybiker op 21-10-2020 18:35 . Reden: wil dit verwijderen, maar kan niet, vreemd, zou ik toch zelf moeten kunnen besslissen. ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-09 14:44

laforte

Helemaal de weg kwijt!

ActualFantasy schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 18:19:

Is het een idee om die twee races met een fixed setup te rijden? Bijvoorbeeld de baseline setup van iRacing zelf?

Ik weet wel dat er mensen zijn die setups maken binnen GoT, maar niet iedereen krijgt die dan weer of niet iedereen kan daarmee rijden. Zou het daarom niet een idee zijn om gewoon 1 setup te verplichten voor iedereen.

Ik denk dat als je 1 van de setups pakt van afgelopen races het wel goed komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
Iedereen reed eigenlijk praktisch met de zelfde setup rond toch?

Er zijn er bijna altijd 3 die actief worden gebruikt:
  • Lucas zijn setup, die hij altijd deelt
  • VRS
  • PDS
Daarnaast denk ik niet dat de goede kiezen tussen die setups zo'n verschil maakt dat het de uitslag op zijn kop zou zetten. Als ik tijd heb rij ik paar rondje met de verschillende setups, en kies de gene die ik fijn vind.

Ik zeg lekker laten zo :)

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
ActualFantasy schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 18:19:

Je wilt toch niet zeggen dat jij, de Indy Pro koploper in divisie 4 gebruik maakt van de baseline setup ?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online

Coldcat

HODL

Vandaag weer wat rondgereden op de Roval in de MX5.

Ik krijg de snelheid er nog niet erg in. Wel over 1 ronde maar in de race nog niet altijd in de race. Bij de start goed weg dus ik pakte P1 over. En eigenlijk de hele race niet de pace om op #1 te rijden maar wel iedereen voorgebleven door fouten van anderen. Ik was van plan P1 makkelijk weg te geven, maar niemand ondernam een goede actie.

Echter in de laatste twee rondes kwam er een oranje duivel achter me te zitten. En ja dan na 8 ronden verdedigen is P1 heilig :9

Aanrijden op de laatste bocht liep die op me in. Ik ben benieuwd wat jullie zeggen van deze situatie. Ik wil namelijk graag lering trekken uit deze ervaringen.

[Streamable: iRacing.com Simulator 2020-10-21 20-39-00]

Vanuit het beeld zie je goed dat hij er naast zit. Echter heb ik 1 scherm, en daar is niet te zien. Enkel de spotter roept dat hij naast me zit. Hij heeft positie, maar een onmogelijke doordat ik hem naar buiten laat lopen in de bocht. Hoe gaan jullie hier mee om?

In de laatste ronde liep hij hard op me in voor de chicane. Ik stuurde te vroeg in dat is zeker een beginnersfout. Alleen zijn actie was ook wel erg onmogelijk. Niet voor niets reed ik op het midden van de baan om hem geen APEX te geven. Overigens wist ik niet hoeveel straf je krijgt als je nog wat tijd terug moet geven, dus heb de race niet gewonnen :+ (en terecht).

[Streamable: iRacing.com Simulator 2020-10-21 20-41-19]

Weer ben ik benieuwd naar wat ervaren reacties. Gezien het de laatste ronde is weet je 100% zeker dat daar een inhaalactie gaat komen. Rechts blijven en de bocht normaal pakken is wel erg makkelijk weggeven. Maar dit lijkt me ook wel ergens onmogelijk van mij 8)7

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 13:12
[Streamable: 2020-10-21 20-39-48]
Gewoon een lekker potje racen, eigenlijk van begin tot eind close maar fair. P9/30 gestart, P4 geëindigd met 1x. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
MDenessen schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:04:
[...]

Je wilt toch niet zeggen dat jij, de Indy Pro koploper in divisie 4 gebruik maakt van de baseline setup ?
Nee, maar wel op banen waar geen VRS of PDS voor is ;) En ik ben niet de enige die rijdt he.

En dan, om te leren, want dat moet ik nog: Ik werd net compleet afgemaakt in de chat door een of andere fransoos, dat ik zijn race verpruts. Doe ik dit echt fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 13:12
ActualFantasy schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 21:03:
[...]

Nee, maar wel op banen waar geen VRS of PDS voor is ;) En ik ben niet de enige die rijdt he.

En dan, om te leren, want dat moet ik nog: Ik werd net compleet afgemaakt in de chat door een of andere fransoos, dat ik zijn race verpruts. Doe ik dit echt fout?

[YouTube: 2020 10 21 20 55 58]
Volledig de fout van die andere pipo als je het mij vraagt. 8)7 Geen idee hoe hij daarbij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
B Tender schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 21:12:
[...]

Volledig de fout van die andere pipo als je het mij vraagt. 8)7 Geen idee hoe hij daarbij komt.
Hij bleef maar door gaan dat ik hem bewust blok en dat ik dat niet had moeten dan vanwege zijn draft en dat ie daarom tegen mij aan reed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
ActualFantasy schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 21:03:
[...]

[YouTube: 2020 10 21 20 55 58]
Nee, je doet niets fout. Je mag een keer van je lijn afwijken en dat doe je, je gaat naar rechts Daarna heeft hij ruimte links en je laat ruimte, maar hij rijdt gewoon tegen je aan.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Imac2011
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-06 21:58
Met welk programma knippen jullie de stukjes van een gesavede race ?Daarnet Indypro gedaan met diverse andere tweakers , erg lekker geraced de eerste ronden (7) behoorlijk close.Ik doe zowaar na diverse pogingen een inhaalactie die lukt , situeer me tussen 2 auto's in , rijden recht stuk tot volgende bocht , zet ie hem achterin :'( , samen de baan af en dikke tow en repair.Ik zeg thank you , zegt ie terug thanks for cutting me off ? :X Ik maak duidelijk dat ik het er niet mee eens ben , krijg ik zoiets terug als Then we are in a different race Pfff Was een race accident , maar toch .(weet nu wel hoe Mark Jan zich voelde zondag ) :'(
Heb het wel gesaved maar geen idee hoe het stukje eruit te knippen , in iracing zelf lukte het niet ?
Volgende keer beter , maar het ging net zo lekker .
En Hans , gefeliciteerd met de winst :)F

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
MDenessen schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 21:14:
[...]

Nee, je doet niets fout. Je mag een keer van je lijn afwijken en dat doe je, je gaat naar rechts Daarna heeft hij ruimte links en je laat ruimte, maar hij rijdt gewoon tegen je aan.
Hier zijn verhaal trouwens...

--
bad times beneluxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
you take the last corner badly I'm faster
I take your draft
you dive when you are limited to overtake and you block me against the wall I was faster why block me
if this didn’t prevent me from passing
following your blocking against the wall I cannot slow down enough suddenly I try between the two but my car is unstable
you are just a bad rider and you didn't want to be passed
next time don't worry, I'll double you alone, being careful with your left right silly
you are slow so it will not be a sub
pffff bad times benelux
--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Coldcat schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:55:
Overigens wist ik niet hoeveel straf je krijgt als je nog wat tijd terug moet geven, dus heb de race niet gewonnen :+ (en terecht).

De slowdown op tijd inlossen voordat je over S/F gaat is voldoende. Rechtdoor bij die chicane is 4s inlossen meen ik.

Het eerste contact vind ik niet zo heel bijzonder en loopt ook goed af.
Het tweede contact verdediger je eigenlijk maar half. Beter is om te wachten totdat hij achterop je komt en dan naar binnen snijden. Zo dwing je hem de buitenste lijn te rijden. Nu kon hij gewoon kiezen links of rechts ernaast.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coldcat
  • Nu online

Coldcat

HODL

Luckeh schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 21:24:
[...]

De slowdown op tijd inlossen voordat je over S/F gaat is voldoende. Rechtdoor bij die chicane is 4s inlossen meen ik.

Het eerste contact vind ik niet zo heel bijzonder en loopt ook goed af.
Het tweede contact verdediger je eigenlijk maar half. Beter is om te wachten totdat hij achterop je komt en dan naar binnen snijden. Zo dwing je hem de buitenste lijn te rijden. Nu kon hij gewoon kiezen links of rechts ernaast.
Ik dacht dat dat teveel over de baan heen bewegen is en met opzet blokken. Goed om te weten dat dat mogelijk is. Thanks. Slowdown was iets van 3 sec.. ach leer je weer van :)
Imac2011 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 21:23:
Met welk programma knippen jullie de stukjes van een gesavede race ?
Als je op de windows toets + G druk zie je een opname icoon staan. Staat dan in je videos in je docs.

[ Voor 19% gewijzigd door Coldcat op 21-10-2020 21:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MDenessen
ActualFantasy schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 21:23:
[...]

Hier zijn verhaal trouwens...

--
bad times beneluxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
you take the last corner badly I'm faster
I take your draft
you dive when you are limited to overtake and you block me against the wall I was faster why block me
if this didn’t prevent me from passing
following your blocking against the wall I cannot slow down enough suddenly I try between the two but my car is unstable
you are just a bad rider and you didn't want to be passed
next time don't worry, I'll double you alone, being careful with your left right silly
you are slow so it will not be a sub
pffff bad times benelux
--
Hij kan het beste een psychiater bellen en stoppen met racen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Imac2011 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 21:23:
Met welk programma knippen jullie de stukjes van een gesavede race ?
Ik gebruik OBS. Daarmee kan ik de hele race opnemen inclusief overlays (overlays staan in m'n opname op een andere plek dan in-sim).
Coldcat schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 21:35:
[...]
Ik dacht dat dat teveel over de baan heen bewegen is en met opzet blokken. Goed om te weten dat dat mogelijk is. Thanks
[...]
Je mag niet heen én weer bewegen. Strict genomen mag je in de aanloop naar de remzone één beweging maken. Als je dus de normale racelijn had gevolgd, dichter tegen de muur aan, en op moment dat hij achterop je komt naar binnen snijdt, moet hij wel de buitenkant aanhouden. Dat timen is wel belangrijk, want als je die beweging te laat maakt eindigt het weer in tranen en moppers.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Coldcat schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:55:
Vandaag weer wat rondgereden op de Roval in de MX5.

Ik krijg de snelheid er nog niet erg in. Wel over 1 ronde maar in de race nog niet altijd in de race. Bij de start goed weg dus ik pakte P1 over. En eigenlijk de hele race niet de pace om op #1 te rijden maar wel iedereen voorgebleven door fouten van anderen. Ik was van plan P1 makkelijk weg te geven, maar niemand ondernam een goede actie.

Echter in de laatste twee rondes kwam er een oranje duivel achter me te zitten. En ja dan na 8 ronden verdedigen is P1 heilig :9

Aanrijden op de laatste bocht liep die op me in. Ik ben benieuwd wat jullie zeggen van deze situatie. Ik wil namelijk graag lering trekken uit deze ervaringen.

[Streamable: iRacing.com Simulator 2020-10-21 20-39-00]

Vanuit het beeld zie je goed dat hij er naast zit. Echter heb ik 1 scherm, en daar is niet te zien. Enkel de spotter roept dat hij naast me zit. Hij heeft positie, maar een onmogelijke doordat ik hem naar buiten laat lopen in de bocht. Hoe gaan jullie hier mee om?

In de laatste ronde liep hij hard op me in voor de chicane. Ik stuurde te vroeg in dat is zeker een beginnersfout. Alleen zijn actie was ook wel erg onmogelijk. Niet voor niets reed ik op het midden van de baan om hem geen APEX te geven. Overigens wist ik niet hoeveel straf je krijgt als je nog wat tijd terug moet geven, dus heb de race niet gewonnen :+ (en terecht).

Weer ben ik benieuwd naar wat ervaren reacties. Gezien het de laatste ronde is weet je 100% zeker dat daar een inhaalactie gaat komen. Rechts blijven en de bocht normaal pakken is wel erg makkelijk weggeven. Maar dit lijkt me ook wel ergens onmogelijk van mij 8)7
Eerste contact is lastig om te zeggen wie schuld heeft, maar ik zou het eerder jou de schuld geven dan hem.

Tweede contact snap ik niet dat je in het midden van de baan gaat rijden. Als je wilt verdedigen moet je helemaal aan de binnen kant rijden sowieso, dus nu kan je verwachten dat hij hem er aan de binnenkant tussen zet. Daarna stuur je eigenlijk veel te vroeg in tijdens het remmen en kan hij nergens meer heen. Dus dat lijkt mij volledig jou schuld.

Wat je wel had kunnen doen met zo in het midden rijden is hem een slechte entry bezorgen en zelf op het allerlaatste moment voor het remmen terug naar de normale lijn gaan zodat jij wel de bocht normaal kan aansnijden.

Overigens je gewone lijn houden en toch er voor blijven kan zeker, maar je moet dan met 2 door de chicane en dus genoeg ruimte houden. je kan niet gewoon insturen alsof hij er niet is. Dat zelfde geld natuurlijk voor de ander. En als hij dan te laat remt, kan je er gewoon achter langs steken.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Zijn de dm's in iRacing private? Want dan haal ik het weer weg.

Want meneer was nog niet klaar.....

--
benelux in its splendor
from the start of the straight line you know I'm going to be faster so you block me by doubling when you are not fast enough
in short mr perfect
but now I have a name and also a driving behavior
you're just a sore loser with a bad time
you know very well that your blocking behavior will be dangerous but no you have drafted it must be taken into account mr
in short I will run away from you because you are dangerous and bad times because from the final turn you knew that with your spin you had lost time in short I told you that you are stupid and I know it
not easy to conceive of being overtaken especially by a French it's crazy to think so short we know this type of behavior that always ends badly
--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alouwerse
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02-07 19:22
Wat een hoop moeite voor een, in mijn ogen, race incident.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Nu online

Coldcat

HODL

Linc schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 21:47:
[...]

Eerste contact is lastig om te zeggen wie schuld heeft, maar ik zou het eerder jou de schuld geven dan hem.

Tweede contact snap ik niet dat je in het midden van de baan gaat rijden. Als je wilt verdedigen moet je helemaal aan de binnen kant rijden sowieso, dus nu kan je verwachten dat hij hem er aan de binnenkant tussen zet. Daarna stuur je eigenlijk veel te vroeg in tijdens het remmen en kan hij nergens meer heen. Dus dat lijkt mij volledig jou schuld.

Wat je wel had kunnen doen met zo in het midden rijden is hem een slechte entry bezorgen en zelf op het allerlaatste moment voor het remmen terug naar de normale lijn gaan zodat jij wel de bocht normaal kan aansnijden.

Overigens je gewone lijn houden en toch er voor blijven kan zeker, maar je moet dan met 2 door de chicane en dus genoeg ruimte houden. je kan niet gewoon insturen alsof hij er niet is. Dat zelfde geld natuurlijk voor de ander. En als hij dan te laat remt, kan je er gewoon achter langs steken.
Dat zijn echt advanced racing skills. Voornamelijk deze bocht gaat nog niet lekker op dit circuit. Goed om te weten dat dat normaal is. Ik rijd meer in de lagere splits en daar zie je eigenlijk nooit zulke acties. Leerzaam!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
ActualFantasy schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 21:51:
Zijn de dm's in iRacing private? Want dan haal ik het weer weg.

Want meneer was nog niet klaar.....

--
benelux in its splendor
from the start of the straight line you know I'm going to be faster so you block me by doubling when you are not fast enough
in short mr perfect
but now I have a name and also a driving behavior
you're just a sore loser with a bad time
you know very well that your blocking behavior will be dangerous but no you have drafted it must be taken into account mr
in short I will run away from you because you are dangerous and bad times because from the final turn you knew that with your spin you had lost time in short I told you that you are stupid and I know it
not easy to conceive of being overtaken especially by a French it's crazy to think so short we know this type of behavior that always ends badly
--
Ik zou hem een compliment hebben gegeven voor zijn uitstekende engels, kijken hoe hij daar op gereageerd had. ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
MDenessen schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:12:
[...]

Ik zou hem een compliment hebben gegeven voor zijn uitstekende engels, kijken hoe hij daar op gereageerd had. ;)
Nee, dat is niet netjes. Kan een fransman niet op zijn Engels aanspreken, dat leren ze daar niet.

Ik heb er ook een hekel aan als mensen mij op mijn Nederlands wijzen. Dat is gewoon een drama taal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
ActualFantasy schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:14:
[...]

Nee, dat is niet netjes. Kan een fransman niet op zijn Engels aanspreken, dat leren ze daar niet.

Ik heb er ook een hekel aan als mensen mij op mijn Nederlands wijzen. Dat is gewoon een drama taal.
Ik bedoel voor een fransman spreekt hij echt behoorlijk goed engels, is waarschijnlijk wel een intelligent en/of creatief persoon maar heeft een persoonlijk probleem. Dan zou ik hem gewoon een welbedoeld compliment geven, kan zijn gemoedstoestand veranderen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• correcto
Wat ik in zo’n geval doe is mijn gezichtspunt van het incident geven. Wat mijn intenties waren en hoe ik het heb beleefd.
Als het niet je bedoeling was hem te blocken dan kun je dat ook nog noemen. Het lijkt er op dat je een heel klein beetje uitwijkt, maar dat kan ook komen doordat je in je spiegel zat te kijken.
Ik vind trouwens wel dat je hem op z’n taalgebruik kunt aanspreken (niet grammaticaal, maar de toon).

Succes :)

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• HansVooges
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23-03-2024

HansVooges

iRacing Profiel

Joehoe ... vanavond eindelijk de winst in een (Indy Pro) race, weliswaar 2e split, maar voelt erg goed. In de 1e ronde de koppositie gepakt en gehouden. Dank voor de leerzame avonden in de GoT League!

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
HansVooges schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:22:
Joehoe ... vanavond eindelijk de winst in een (Indy Pro) race, weliswaar 2e split, maar voelt erg goed. In de 1e ronde de koppositie gepakt en gehouden. Dank voor de leerzame avonden in de GoT League!
Proficiat en fijn dat ik je afgelopen maandag met deze overwinning heb geholpen met onze battle 😂!

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Imac2011
Mooi resultaat Hans , waren met zijn 4-en uit de Tweakers club in de 2e split.Bij mij ging het in eerste instantie ook zowaar goed , alleen in ronde 7 van achter aangetikt en race over , wel tow en repair gedaan en toen doelloos rondgereden achteraan en laatste geworden. Heb jij de race gesaved ? Ik zou graag de crash willen delen hier , mijn schuld volgens de tegenstander .De man beweerde dat ik hem afsneed terwijl hij een heel stuk achter me rijd en bij de bocht hem achterin zet .De bocht voor de crash heb ik hem uitgeremd en ingehaald , misschien zat dat hem dwars ofzo :?
Heb hem gechecked en heeft een eigen set-up shop en heel wat wins achter zijn naam staan ? Dus vraag me af wat ik verkeerd zie ?
Jammer van de race , maar gewoon een race incident , op naar de volgende race . :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
En toen was na 10 minuten mijn Le Mans race voorbij...

Wat wel apart was, ik reed hem naar de pit, duidelijk met een lagere topsnelheid, ik kwam 70-80km/h te kort. Had enkel een required repair van 2 seconden (?) en kon weer verder. Ik stond er van te kijken maar reed gelijk weg. Helaas was het snelheidprobleem niet opgelost en zet ik hem voor de eerste chicane langs de weg en pak ik een tow. Wilde toch even kijken wat er gebeurde, na een tow van 400 seconden begon hij opeens met optional repairs (2min). Daarna leek het probleem zo goed als opgelost.

Heeft iemand dit eerder gehad? Vind het heel apart dat de optional repairs (en dus het probleem) pas bij mijn 2e pit worden aangepakt. Was het bij mijn eerste stop opgelost was ik misschien nog binnen een ronde gebleven en was het toch een andere race...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• correcto
@Imac2011 ik heb de replay wel voor je, maar dat wordt morgen.
Het was trouwens zijn schuld, hij tikte je net aan voor de bocht. Was een klein tikje, niet expres denk ik. Leverde mij 2 plekken op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Laatst online: 18:23
Beltoni schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:48:
En toen was na 10 minuten mijn Le Mans race voorbij...

[Streamable: iRacing Motorsport Simulator 2020.10.21 - 21.36.56.01]

Wat wel apart was, ik reed hem naar de pit, duidelijk met een lagere topsnelheid, ik kwam 70-80km/h te kort. Had enkel een required repair van 2 seconden (?) en kon weer verder. Ik stond er van te kijken maar reed gelijk weg. Helaas was het snelheidprobleem niet opgelost en zet ik hem voor de eerste chicane langs de weg en pak ik een tow. Wilde toch even kijken wat er gebeurde, na een tow van 400 seconden begon hij opeens met optional repairs (2min). Daarna leek het probleem zo goed als opgelost.

Heeft iemand dit eerder gehad? Vind het heel apart dat de optional repairs (en dus het probleem) pas bij mijn 2e pit worden aangepakt. Was het bij mijn eerste stop opgelost was ik misschien nog binnen een ronde gebleven en was het toch een andere race...
Zaten denk in dezelfde split. Ik verloor hem zelf bij aanremmen indianapolis. Zo rechts de vangrail in. Ik mocht wel even 20min stil staan. Helaas

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Laatst online: 13:07
Gefeliciteerd Hans! netjes gedaan, zo zie je maar hoe behulpzaam we allemaal zijn :)

Ik had vanavond ook een goede avond, 2 races gedaan, race 1 1e geworden zonder enige tegenstand. in race 2 alle ronden in gevecht gereden om P2 (Greg kon er weer vandoor door onze gevechten).
Wel vanavond P1 in het kampioenschap kunnen behalen en voor dit seizoen in ieder geval het 'World Record' in free practice gereden... voor wat het waard is haha.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
correcto schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:49:
@Imac2011 ik heb de replay wel voor je, maar dat wordt morgen.
Het was trouwens zijn schuld, hij tikte je net aan voor de bocht. Was een klein tikje, niet expres denk ik. Leverde mij 2 plekken op...
Heb ik ook teruggezien , lukt me alleen niet om eruit te knippen.
Was wel jammer , was een spannende race tot de crash , jij zat ook continu binnen de 2 seconden achter me en was aan het inlopen.En hebt hem ook uitgereden met mooi resultaat 8) Hij beweedr dat ik hem afsneed ? en heeft al heel wat races gewonnen en eigen set-up shop , verwacht dat zo'n ervaren persoon het wel aardig in kan schatten waar de schuld ligt , maar heb hem ook gezegd dat het een race incident was , was een heel lullig tikje , raar dat iracing daar zo'n heftig schademodel heeft.Tikte zelf zondag ook iemand echt net aan , gaat gelijk in de rondte .
Op naar de volgende en kijken of ik mijn rondetijden nu eens verder naar beneden kan krijgen. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
Remco Tr schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:58:
[...]

Zaten denk in dezelfde split. Ik verloor hem zelf bij aanremmen indianapolis. Zo rechts de vangrail in. Ik mocht wel even 20min stil staan. Helaas
Zuur. Even gecheckt, je zat net een split lager... Anders had ik nog even gevraagd of je toevallig de RPY had. ;)

Nu report gedaan zonder RPY file (enkel mp4), zal wel niet werken maar wilde in ieder geval even mijn frustratie kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
TonCoronel schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 23:10:
[...]

Wel vanavond P1 in het kampioenschap kunnen behalen en voor dit seizoen in ieder geval het 'World Record' in free practice gereden... voor wat het waard is haha.
Bedankt Ton, kunnen wij in ieder geval als GoT leden vermelden dat we het tegen iemand opnemen met een wereldrecord op zijn naam Haha 😂

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 18:36
TonCoronel schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 23:10:
[...]

Gefeliciteerd Hans! netjes gedaan, zo zie je maar hoe behulpzaam we allemaal zijn :)

Ik had vanavond ook een goede avond, 2 races gedaan, race 1 1e geworden zonder enige tegenstand. in race 2 alle ronden in gevecht gereden om P2 (Greg kon er weer vandoor door onze gevechten).
Een 58.2 ook _/-\o_. Netjes hoor!

Nu je er zo goed voorstaat in het kampioenschap, pak je vrijdag om 22.00 nog de broadcast race mee? Veel punten te verdienen ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Session30 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:00:
[...]

Nu je er zo goed voorstaat in het kampioenschap, pak je vrijdag om 22.00 nog de broadcast race mee? Veel punten te verdienen ;)
Zelfs ik vond dat een lastige keus. Ik had 155 punten, en stond op 3 races...de twee andere races had ik 30 en 40 punten of zo.

Toch maar die vierde gedaan, en 110 gehaald. Nou kan ik er weer 4 doen om te proberen mijn iRating nog wat omhoog te krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door ActualFantasy op 22-10-2020 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Session30
ActualFantasy schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:01:
[...]

Zelfs ik vond dat een lastige keus. Ik had 155 punten, en stond op 3 races...de twee andere races had ik 30 en 40 punten of zo.

Toch maar die vierde gedaan, en 110 gehaald. Nou kan ik er weer 4 doen om te proberen mijn iRating nog wat omhoog te krijgen.
In het geval van @TonCoronel (en de andere aliens in deze community ;)) bedoel ik meer dat het waarschijnlijk een hoge SOF gaat worden, waardoor er veel meer kampioenschapspunten te verkrijgen zijn dan in normale races. Vorig seizoen ontving de winnaar geregeld 250+ punten. Áls je dus een serieuze gooi wilt doen naar het kampioenschap dan zul je deze races mee moeten pakken.

Ik zit deze week trouwens met hetzelfde dilemma als jij. Na mijn 2e plek op dinsdag (Greg deed mee, dus ik vind eigenlijk dat het als winst moet tellen O-)) mocht ik 162 punten bijschrijven. Lekker voor de stand, maar het is ook wel leuk om wat rating op te krikken en misschien eens een raceje te winnen.
Aan de andere kant, ILMS op Le Mans en IMSA op Interlagos is ook leuk :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Session30 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:14:
[...]

In het geval van @TonCoronel (en de andere aliens in deze community ;)) bedoel ik meer dat het waarschijnlijk een hoge SOF gaat worden, waardoor er veel meer kampioenschapspunten te verkrijgen zijn dan in normale races. Vorig seizoen ontving de winnaar geregeld 250+ punten. Áls je dus een serieuze gooi wilt doen naar het kampioenschap dan zul je deze races mee moeten pakken.

Ik zit deze week trouwens met hetzelfde dilemma als jij. Na mijn 2e plek op dinsdag (Greg deed mee, dus ik vind eigenlijk dat het als winst moet tellen O-)) mocht ik 162 punten bijschrijven. Lekker voor de stand, maar het is ook wel leuk om wat rating op te krikken en misschien eens een raceje te winnen.
Aan de andere kant, ILMS op Le Mans en IMSA op Interlagos is ook leuk :)
UIhuh, en je wil ook die broadcast nog halen morgenavond natuurlijk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Laatst online: 13:07
Session30 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:00:
[...]

Ja ik denk wel dat ik het ga proberen, maar dan heb ik echt niet de ilusie dat ik die zou kunnen winnen, als je aansluiting met de kop verliest door eigen gevechten is het eigenlijk gelijk kansloos. Quali gaat dus ook cruciaal woeden denk ik.

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:02

Niellie41

[object Object]

Gisteravond was race 6 van het Virtual-Oval (B series) op Kansas.

Het was de eerste keer op Kansas. Een 1.5 mijls oval met progressive banking. Dat wil zeggen dat de banking meer wordt naarmate je hoger komt. Theoretisch zouden er dan meer lijnen mogelijk zijn. Nou.... niet dus. -O-

De ideale lijn is de hoge lijn, vlak bij de muur. De middelste en de lage lijn zijn waardeloos en daardoor kan je niet inhalen. Al ben je sneller dan degene voor je. Het is puur wachten op een foutje van de ander.

Twee cautions in de openingsfase waren het spannendste van de race. Verder een paar keer de muur geschraapt (net als veel anderen). Op een gegeven moment lag ik 5e. P4 (Frank) was me te snel. P6 reed langzamer. Dus een kwestie van uitrijden. :Z

Volledig resultaat

Top 5 finish. Prima en op naar Martinsville. Wat heel leuk kan zijn of heel frustrerend.

Nog steeds 2e in het kampioenschap, met P1 nog steeds binnen handbereik.

Ik zag toevallig dat een Spaanse groep de race had gestreamd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Session30
ActualFantasy schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:23:
[...]

UIhuh, en je wil ook die broadcast nog halen morgenavond natuurlijk ;)
Nee hoor. Ik heb niet de illusie dat ik die ga halen met m'n 2.6K. Ik hobbel dan denk ik lekker mee in de tweede split ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Elbaceever
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-01 10:05
Dacht al dat ik enkele mede-tweakers herkende :) ik zat op pole maar maakte veel te veel fouten. Mis echt nog wel de nodige ervaring in deze wagen..
In dezelfde lap1 nog heel hard over de kerbs gevlogen in de voorlaatste bocht waardoor m'n wagen gigantisch onderstuurde. Uiteindelijk dan nog hard in de muur gevlogen midden in de race. :(
Toch maar iets meer oefenen de volgende keer |:(

iRacing Profiel - Race Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
Ah, ik herkende jou nog niet als tweaker :) Je zat op den duur vlak achter me en ik verwachte dat je me vrij snel ging inhalen, maar toen was je ineens weg.
Op zich ging mijn race al beter dan de eerste, maar ook ik maak nog te veel foutjes, waardoor ik uiteindelijk nog een plek verloor aan @patricks8 . Gisteravond VRS nog maar weer ingedoken en al wat verbeterpuntjes kunnen vinden. Nu nog toepassen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patricks8
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:52
correcto schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:08:
Ah, ik herkende jou nog niet als tweaker :) Je zat op den duur vlak achter me en ik verwachte dat je me vrij snel ging inhalen, maar toen was je ineens weg.
Op zich ging mijn race al beter dan de eerste, maar ook ik maak nog te veel foutjes, waardoor ik uiteindelijk nog een plek verloor aan @patricks8 . Gisteravond VRS nog maar weer ingedoken en al wat verbeterpuntjes kunnen vinden. Nu nog toepassen ;)
Jij was inderdaad iets sneller. Maar we hadden opzich wel een leuke battle kunnen hebben. Ik maakte ook kleine foutjes waardoor de rondetijden nogal inconsistent waren. Was wel jammer dat je een fout maakte. Ik raakte er ook door in de war en ging er zelf bijna ook af daar.

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster21
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:12
Na jaren geen tijd meer gehad te hebben voor iRacing (verbouwingen, kinderen, scheiding, ...) heb ik wel zin om de draad terug op te pikken.
Ondertussen staat er hier sinds een maand een tweedehands buitenkansje alu-rig en amuseer ik me terug wel, vooral met Dirt rally2. Het helpt me ook enorm om de gedachten te verzetten.

Maar ik zou toch ook wel terug iRacing willen proberen. Ben vroeger afgehaakt omdat ik bijvoorbeeld de Force Feedback op mijn Fanatec gt3rs nooit echt goed heb gekregen, waardoor ik nooit het gevoel kreeg dat de auto deed wat ik dacht dat hij deed. Heb toen op de forums allerlei zaken geprobeerd, maar nooit goed gekregen. Het was natuurlijk al hele oude hardware.

Nu staat er echter een andere modernere setup en wil ik wel es weten of dit nu ook veel beter aanvoelt in iRacing. Als dat zou blijken, dan komt er zeker een user terug ;)

Ik vermoed dat je dit nog altijd niet kan testen zonder actieve subscription. Ik weet dat er altijd een leuke actie is rond Black Friday, maar zijn er nu ergens lopende acties voor returning users? Af en toe kreeg ik wel es een promocode in mijn mailbox, maar nu is het toch een hele tijd geleden en zijn die acties niet meer geldig.en het kriebelt toch wel erg :D

iRacing Profiel Racing, competing is in my blood....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Hdoorn
  • Laatst online: 01-02-2023

Danny Hdoorn

Abn0rmaal(twitch&dc)

ActualFantasy schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 09:01:
[...]

Snap er niet echt veel van hoe dat werkt in het kampioenschap...Weet nu wel hoe je meer punten kan verdienen door een hoger SOF maar hoe dat werkt met die berekeningen niet. Kan je me daarin helpen @ActualFantasy ?
En ik vraag me af wat je bedoelt met toch de vierde gedaan en omdat je veel punten hebt kan je er weer 4 doen?

En dan vraag ik me af wat clubpoints zijn? Nudat ik A licentie heb en nou ja voor het weekend 4.99 Sr wat mijn doel was(Sr belangrijker dan Ir was de insteek tot A.99).

Ik ben niet nieuwsgierig hoor maar weet wel graag alles :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CUPCAKESENSE
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06-08 09:52
Jimster21 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:25:
Nu staat er echter een andere modernere setup en wil ik wel es weten of dit nu ook veel beter aanvoelt in iRacing. Als dat zou blijken, dan komt er zeker een user terug ;)

Ik vermoed dat je dit nog altijd niet kan testen zonder actieve subscription. Ik weet dat er altijd een leuke actie is rond Black Friday, maar zijn er nu ergens lopende acties voor returning users? Af en toe kreeg ik wel es een promocode in mijn mailbox, maar nu is het toch een hele tijd geleden en zijn die acties niet meer geldig.en het kriebelt toch wel erg :D
Welkom terug!
Als nieuwe lid kan je natuurlijk met een beperkt aantal auto's/banen rijden. Daarvoor geldt een 50% kortingsactie. Wat je kan doen is 1 maand activeren ($6.50) als nieuwe user. Als dat bevalt kan je eventueel je oude account & content weer heractiveren, maar daarvoor zal je inderdaad even de acties in de gaten moeten houden.

Zoals je zelf aangeeft, zal dat waarschijnlijk rond black friday zijn :).

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ActualFantasy
Danny Hdoorn schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:33:
[...]

Snap er niet echt veel van hoe dat werkt in het kampioenschap...Weet nu wel hoe je meer punten kan verdienen door een hoger SOF maar hoe dat werkt met die berekeningen niet. Kan je me daarin helpen @ActualFantasy ?
En ik vraag me af wat je bedoelt met toch de vierde gedaan en omdat je veel punten hebt kan je er weer 4 doen?

En dan vraag ik me af wat clubpoints zijn? Nudat ik A licentie heb en nou ja voor het weekend 4.99 Sr wat mijn doel was(Sr belangrijker dan Ir was de insteek tot A.99).

Ik ben niet nieuwsgierig hoor maar weet wel graag alles :+
Ik kan alleen maar vertellen wat ik denk te weten, want helemaal zeker weet ik het niet.

Maar goed. Hoe hoger de SoF, en hoe meer mensen, hoe meer punten er te verdelen zijn.

Dus heb je een Sof van bv 1500, en 10 mensen, dan krijgt de nummer 1 max 85 punten bijvoorbeeld. En dan elke keer een stuk minder. Alleen de eerste 6 of zo krijgen dan punten ook. Die puntentotalen en zo weet ik niet precies.

Maar bij een SoF van bv 2800 en 24 mensen, dan krijgt de nummer 1 170 punten en de eerste 15 krijgen dan punten.

Hoe hoger de Sof, hoe meer punten je als nummer 1 kan krijgen. En dan ook nog weer meer als er meer mensen mee doen.

Dan je andere vraag.

Ik had in race 1, 30 punten, in race 2 155 punten en in race 3 weer 30 punten of zo. Elke 4 races kijken ze naar je hoogste score, en die telt mee voor het kampioenschap. Race je 5 races, dan pakken ze de 2 hoogste scores en delen die door 2, en ddat worden de punten voor je kampioenschap. Bij 9 races delen ze de hoogste 3, en bij 13 de hoogste 4.

Dus na 4 races had ik een 30 score, een 30 score een 155 en een 110. Toen ik dus een 5de race reed, werd ipv mijn 155 score, mijn score 132 punten (155+110/2). Maar, ik kan dus wel nog 3 keer racen, zonder dat die naar beneden gaat. Want dan gaan ze pas door 3 delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Hdoorn

Danny Hdoorn

Abn0rmaal(twitch&dc)

ActualFantasy schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:40:
[...]

Ik kan alleen maar vertellen wat ik denk te weten, want helemaal zeker weet ik het niet.

Maar goed. Hoe hoger de SoF, en hoe meer mensen, hoe meer punten er te verdelen zijn.

Dus heb je een Sof van bv 1500, en 10 mensen, dan krijgt de nummer 1 max 85 punten bijvoorbeeld. En dan elke keer een stuk minder. Alleen de eerste 6 of zo krijgen dan punten ook. Die puntentotalen en zo weet ik niet precies.

Maar bij een SoF van bv 2800 en 24 mensen, dan krijgt de nummer 1 170 punten en de eerste 15 krijgen dan punten.

Hoe hoger de Sof, hoe meer punten je als nummer 1 kan krijgen. En dan ook nog weer meer als er meer mensen mee doen.

Dan je andere vraag.

Ik had in race 1, 30 punten, in race 2 155 punten en in race 3 weer 30 punten of zo. Elke 4 races kijken ze naar je hoogste score, en die telt mee voor het kampioenschap. Race je 5 races, dan pakken ze de 2 hoogste scores en delen die door 2, en ddat worden de punten voor je kampioenschap. Bij 9 races delen ze de hoogste 3, en bij 13 de hoogste 4.

Dus na 4 races had ik een 30 score, een 30 score een 155 en een 110. Toen ik dus een 5de race reed, werd ipv mijn 155 score, mijn score 132 punten (155+110/2). Maar, ik kan dus wel nog 3 keer racen, zonder dat die naar beneden gaat. Want dan gaan ze pas door 3 delen.
Super man! Harstikke bedankt..heel duidelijk...Ik ben weer wat wijzer. _/-\o_

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Danny Hdoorn schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:43:
[...]

Super man! Harstikke bedankt..heel duidelijk...Ik ben weer wat wijzer. _/-\o_
Als ik dus 155 punten wilde hebben voor kampioenschap, dan had ik niet meer moeten racen na 4 keer, maar ja, spelletje is te leuk. Stel nu dat ik in komende 3 races weer een keer 100+ haal, dan zou ik er nog weer 4 achter kunnen plakken, om tot en met 12 races te rijden, want ja.. 3 keer een 100+ score gedeelt door 3 blijft 100+ ;)

Nu kan dat nog niet, want ik zou ineens 155+110+30 of zo hebben... en dan ga ik ineens heel stuk naar beneden.

Oh, en club points zijn volgensmij de "landen" teams of zo. Geen idee wat daar achter zit, maar die score is dus voor de Benelux.

[ Voor 9% gewijzigd door ActualFantasy op 22-10-2020 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Hdoorn

Danny Hdoorn

Abn0rmaal(twitch&dc)

ActualFantasy schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:45:
[...]

Als ik dus 155 punten wilde hebben voor kampioenschap, dan had ik niet meer moeten racen na 4 keer, maar ja, spelletje is te leuk. Stel nu dat ik in komende 3 races weer een keer 100+ haal, dan zou ik er nog weer 4 achter kunnen plakken, om tot en met 12 races te rijden, want ja.. 3 keer een 100+ score gedeelt door 3 blijft 100+ ;)

Nu kan dat nog niet, want ik zou ineens 155+110+30 of zo hebben... en dan ga ik ineens heel stuk naar beneden.

Oh, en club points zijn volgensmij de "landen" teams of zo. Geen idee wat daar achter zit, maar die score is dus voor de Benelux.
Ja ik snap hem nu.En ik herken je probleem want kan zomaar zijn dat ik al 5 races rij op 1 dag ofzo haha...als je dan een pechdag hebt tja so be it :P

Ah zoo jaa begrijp het denk ik wel...heb je in veel andere spellen ook trouwens.Dat je bijdraagt aan de benelux community of iets dergelijks.

Nogmaals bedankt voor je input Martijn! _/-\o_

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patricks8
@ActualFantasy Thanks, wordt het voor mij ook weer duidelijker aangezien ik me daar nog totaal niet mee bezig heb gehouden :).

Kan je ook nog wat moois verdienen met een kampioenschap of is het meer voor de eer?

Daarbij noemende lijkt het mij veel mooier om kampioen te worden in een league (zoals GoT, blijft voorlopig nog wel een illusie :P) omdat je dan vaak met je directe tegenstanders in het kampioenschap aan het racen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
patricks8 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:06:
@ActualFantasy Thanks, wordt het voor mij ook weer duidelijker aangezien ik me daar nog totaal niet mee bezig heb gehouden :).

Kan je ook nog wat moois verdienen met een kampioenschap of is het meer voor de eer?

Daarbij noemende lijkt het mij veel mooier om kampioen te worden in een league (zoals GoT, blijft voorlopig nog wel een illusie :P) omdat je dan vaak met je directe tegenstanders in het kampioenschap aan het racen bent.
Vooral de eer. En een mooi certificaat van iRacing ;) Die kun je bij je profiel terugvinden en dan afdrukken ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPM85
Release notes van vandaag.
Toch wel wat meer BoP dan verwacht
2020 Season 4 Patch 4 Release Notes [2020.10.21.02]

This Patch contains some updates and fixes for the 2020 Season 4 Release.

iRACING UI:

Loading Screen

Fixed a gap in the text spacing that appeared on the right side when loading into Test Drive.

Track Maps

A new set of track maps have been added, including the following:

Centripetal Circuit

Mid-Ohio Sports Car Course

Myrtle Beach Speedway

New Hampshire Motor Speedway

New Jersey Motorsports Park

New Smyrna Speedway

North Wilkesboro Speedway

Road America

Sonoma Raceway

Suzuka International Racing Course

Tsukuba Circuit

SIMULATION:

AI Racing

AI Racing is now available with the following additional vehicles:

NASCAR Xfinity Chevrolet Camaro

NASCAR Xfinity Ford Mustang

NASCAR Xfinity Toyota Supra

AI Racing is now available at Rockingham Speedway - Oval!

AI Drivers have improved their brake bias settings for the VW Jetta TDI Cup.

Environmental Audio

Small crowd cheers have been improved.

Audio

XAudio2 support has been added for Low-Frequency Effects (LFE) engine sounds.

This enables engine sounds in TrueForce when using XAudio2.

Telemetry

Fixed an issue that was causing some users to fail to enable telemetry.

This was being caused by limiting the frequency telemetry logging could be enabled and disabled. The cooldown limiter has been removed.

Replays

Attempting to use the "+" character in the filename when saving a Replay to disk will now correctly provide an error.

CARS:

Audi R8 LMS

2020 Season GT3 Balance of Power Adjustment: Aerodynamic downforce has been reduced slightly.

Audi RS 3 LMS

The rev limiter maximum RPM audio has been improved.

BMW M4 GT4

BMW M8 GTE

2020 Season GTE Balance of Power Adjustment: Aerodynamic downforce has been reduced slightly.

Dallara F3

Fixed an issue with the missing rain switch toggle.

Dallara IR18

Fixed an issue with the ambient occlusion for the cockpit model.

The iRacing setup for [Legacy] Texas Motor Speedway - 2009 - Oval has been updated.

Ferrari 488 GT3

Update the engine sound of the rev limiter range.

Ferrari 488 GTE

2020 Season GTE Balance of Power Adjustment: Aerodynamic downforce has been increased slightly.

Ford GTE

2020 Season GTE Balance of Power Adjustment: Aerodynamic downforce has been increased slightly.

Formula Renault 3.5

Indy Pro 2000 PM-18

Mercedes-AMG GT3

Down-shift parameters have been adjusted to improve downshift quality and reduce tendency to lock rear wheels during down-shifts.

NASCAR Gander Outdoors Chevrolet Silverado

Draft strength has been reduced slightly when running at non-Super Speedway tracks.

NASCAR Gander Outdoors Ford F150

Draft strength has been reduced slightly when running at non-Super Speedway tracks.

NASCAR Gander Outdoors Toyota Tundra

Porsche 911 RSR

TRACKS:

Circuit des 24 Heures du Mans

Pit alarm environmental sounds have been added.

Circuit de Spa-Francorchamps

Gain-time checkpoints have been adjusted to prevent course cutting at the Bus Stop.

Homestead Miami Speedway

(Oval & Indy Oval) - Chase camera sets have been updated.

Road America

Fixed some bumps located on pit entry road.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CUPCAKESENSE
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06-08 09:52
JPM85 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:21:
Release notes van vandaag.
Toch wel wat meer BoP dan verwacht

[...]
Eens kijken of het een Audi feestje blijft in de GT3 klasse :). Denk haast van wel met hoe veel sneller die was

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:52

Arfman

Drome!

Dallara F3

Fixed an issue with the missing rain switch toggle.
Rain confirmed!!1!!1 :+

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
CUPCAKESENSE schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 15:53:
[...]

Eens kijken of het een Audi feestje blijft in de GT3 klasse :). Denk haast van wel met hoe veel sneller die was
Ik denk van wel, maar eigenlijk ook niet heel erg.
Het is een wat lastigere auto dan bijvoorbeeld de BMW of Mercedes, dus mag hij ook wel wat sneller zijn. Nu was het gat alleen wel heel groot en kon je met wat marge met de Audi, alsnog sneller zijn.

Aankomende woensdag maar een 2e duel doen op Suzuka :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:06

Raimond613

Simracer

ActualFantasy schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:40:
[...]

Deze uitleg over de punten per race vind ik niet erg kloppen...

SoF is een soort gemiddelde van de iratings van alle deelnemers aan die specifieke race.
Omdat je er vanuit mag gaan dat bij een hogere SoF er dus een sterker/beter rijdersveld deelneemt, worden daar meer punten gegeven voor een resultaat t.o.v. een race met een lagere SoF.
Zo probeert iracing om mensen die niet direct tegen elkaar racen (ivm de splits) op een eerlijkere manier punten te geven teneinde een eerlijke/evenwichtige kampioenschapsstand te creeren.

Sowieso is het niet waar dat er maar een beperkt deel van de deelnemers punten krijgt. In principe krijgt elke deelnemer punten, tenzij je niet start (of evt. als je al na de start opgeeft krijg je misschien 1 punt voor de moeite).
En volgens mij heeft het aantal deelnemers in de race geen direct invloed op het te verdelen aantal punten, dat wordt m.i. alleen gebaseerd op de SoF. hoe groot de stappen in te verdelen punten per finishpositie zijn, wordt dan wel weer door het aantal deelnemers bepaald (meer deelnemers = kleinere stapjes naar beneden in punten voor elke positie die je lager finisht.

Of het daadwerkelijk eerlijk is valt veel over te discussieren.

[ Voor 10% gewijzigd door Raimond613 op 22-10-2020 18:06 ]

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Raimond613 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 17:49:
[...]

Deze uitleg over de punten per race vind ik niet erg kloppen...

SoF is een soort gemiddelde van de iratings van alle deelnemers aan die specifieke race.
Omdat je er vanuit mag gaan dat bij een hogere SoF er dus een sterker/beter rijdersveld deelneemt, worden daar meer punten gegeven voor een resultaat t.o.v. een race met een lagere SoF.
Zo probeert iracing om mensen die niet direct tegen elkaar racen (ivm de splits) op een eerlijkere manier punten te geven teneinde een eerlijke/evenwichtige kampioenschapsstand te creeren.

Sowieso is het niet waar dat er maar een beperkt deel van de deelnemers punten krijgt. In principe krijgt elke deelnemer punten, tenzij je niet start (of evt. als je al na de start opgeeft krijg je misschien 1 punt voor de moeite).
En volgens mij heeft het aantal deelnemers in de race geen direct invloed op het te verdelen aantal punten, dat wordt m.i. alleen gebaseerd op de SoF. hoe groot de stappen in te verdelen punten per finishpositie zijn, wordt dan wel weer door het aantal deelnemers bepaald (meer deelnemers = kleinere stapjes naar beneden in punten voor elke positie die je lager finisht.

Of het daadwerkelijk eerlijk is valt veel over te discussieren.
Mijn verhaal over de SoF klopt dan toch? Hoe hoger de SoF hoe meer punten je kunt verdienen?

Zou best kunnen dat de hoeveelheid rijders daar geen invloed op heeft, maar zo lijkt het dan misschien.

En ik heb meerdere races nul punten gehaald. Dus nee, niet iedereen krijgt punten. Volgensmij moet je minimaal een ronde afmaken wil je punten krijgen, anders gewoon 0.

Hier trouwens de beschrijving van iRacing zelf.

--
Why do I receive different amounts of points for the same finishing position in different races? Print
Modified on: Mon, Aug 3, 2020 at 1:10 PM

Points are earned in races based on the average strength of drivers in a race as determined by iRating and adjusted for field size.

Points are adjusted for field size so that there are no point advantages for driving in larger or smaller fields. Points are also adjusted for the skill of opponents based on the iRating of each driver prior to the race so th
at there are no point advantages for driving in weaker fields.
--

Ter vergelijk ook nog even.

Race gisterenavond gewonnen door Ton, 2842 SoF, 16 rijders. Ton krijgt 168 punten
Race dag ervoor, gewonnen door Greg, SoF 2788, 23 rijders, Greg krijgt 170 punten.

Dus met lagere SoF, maar meer rijders, meer punten voor de nummer 1.

[ Voor 20% gewijzigd door ActualFantasy op 22-10-2020 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:06

Raimond613

Simracer

ActualFantasy schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 18:16:
[...]

Mijn verhaal over de SoF klopt dan toch? Hoe hoger de SoF hoe meer punten je kunt verdienen?

Zou best kunnen dat de hoeveelheid rijders daar geen invloed op heeft, maar zo lijkt het dan misschien.

En ik heb meerdere races nul punten gehaald. Dus nee, niet iedereen krijgt punten. Volgensmij moet je minimaal een ronde afmaken wil je punten krijgen, anders gewoon 0.

Hier trouwens de beschrijving van iRacing zelf.

--
Why do I receive different amounts of points for the same finishing position in different races? Print
Modified on: Mon, Aug 3, 2020 at 1:10 PM

Points are earned in races based on the average strength of drivers in a race as determined by iRating and adjusted for field size.

Points are adjusted for field size so that there are no point advantages for driving in larger or smaller fields. Points are also adjusted for the skill of opponents based on the iRating of each driver prior to the race so th
at there are no point advantages for driving in weaker fields.
--

Ter vergelijk ook nog even.

Race gisterenavond gewonnen door Ton, 2842 SoF, 16 rijders. Ton krijgt 168 punten
Race dag ervoor, gewonnen door Greg, SoF 2788, 23 rijders, Greg krijgt 170 punten.

Dus met lagere SoF, maar meer rijders, meer punten voor de nummer 1.
Ik had vooral moeite met het 1e deel van je uitleg, waar je het doet voorkomen alsof alleen grofweg de 1e helft van het veld überhaupt punten krijgt. Je corrigeert jezelf daar gelukkig ook op in je 2e post.

iracing profile

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• MDenessen
Eindelijk een podium in de Indy Pro, derde plek. oOo
En dat in een behoorlijk sof van bijna 2900.

Ben behoorlijk blij ermee, heb de laatste tijd veel pech gehad met races en werd er een beetje down van.

En proficiat @Swoesh met je overwinning ! _/-\o_

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Swoesh
MDenessen schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 21:01:
Eindelijk een podium in de Indy Pro, derde plek. oOo
En dat in een behoorlijk sof van bijna 2900.

Ben behoorlijk blij ermee, heb de laatste tijd veel pech gehad met races en werd er een beetje down van.

En proficiat @Swoesh met je overwinning ! _/-\o_
Dankje, ik had alle tijd voorin om jou en @verse48 een beetje te volgen doordat na bocht 2 de P2 spinde en P3 en 4 meenam dus ik had meteen een gat en geen last van drafters. Volgens mij was er nog best wel wat chaos want ik zag iedere paar rondes wel een nam wegvallen uit de lijst.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JS1990
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 17-06 11:32
Swoesh schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 21:09:
[...]

Dankje, ik had alle tijd voorin om jou en @verse48 een beetje te volgen doordat na bocht 2 de P2 spinde en P3 en 4 meenam dus ik had meteen een gat en geen last van drafters. Volgens mij was er nog best wel wat chaos want ik zag iedere paar rondes wel een nam wegvallen uit de lijst.
Waaronder ik, want werd er in ronde 1, bocht 3 vanachter afgeramd :'( .

Maar gefeliciteerd met je overwinning!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
[...]

Volgens mij was er nog best wel wat chaos want ik zag iedere paar rondes wel een nam wegvallen uit de lijst.
Ja er waren redelijk wat incidenten.
Twee ronden voor het einde reed ik als laatste van een groepje van drie man te vechten voor p3 Maar de andere twee reden elkaar in de wielen. Soms moet je mazzel hebben.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• verse48
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11-08 05:07

verse48

ferdy

[...]

Idd was chaos ik verprutste allebei mijn quali rondjes, gestart op p17 geëindigd p7, de meeste vlogen eraf toch nog 3 zelf in kunnen halen 😀

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Imac2011
Vanavond ook weer een Indy gedaan , achteraan ongeveer gestart door crash in de qualify .In de race heerlijke strijd gehad om posities en aantal geslaagde inhaalacties.Rondetijden van gisteren haalde ik totaal niet , geen idee waarom .Rondenlang op 5e plek gereden met zicht op 4e plek.Laatste ronde nmr 6 op 0,6 seconden , erg spanned , breekt bij de laatste bocht ineens zomaar de Indy uit en sta ik in het gras tegen de bandenstapel.
Kom ik erachter dat ik gecrashed ben omdat de brandstof op is , pruttelend en tergend langzaam de finish gehaald , 1 meter na de streep slaat ie af.
Had exact zoveel brandstof mee als gisteren , had ik over en nu leeg ??Waarschijnlijk temperatuur ofzo , niet op gelet eigenlijk.
Maar wel genoten ondanks 12e plek.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

LeMans deze week in iLMS. Wat een feest blijft dat toch en deze week in het donker *O*
Heb inmiddels al 4 races weg gereden op 1 na top split. De niet top split was ook wel bijzonder met LMP1 rijders met bijzondere ratings en dat resulteerde in 1 grote ramp opkomen rechter stuk.

De andere races waren top, nou ja... top op 1 keer na.... toen ik te te vroeg de pit in ging en @JPM85 gelukkig in de stream zat mee te kijken en zat te rekenen hoe ik dus zonder een 2de pit stop de schade kon beperken.
Resultaat -11 rating en de lmp1 me laten lappen voor Start finish. ( zo leer je nog eens wat )

Anyway voor mij was dit het voor LeMans in de LMP2 deze week, en nu eens even wat practice in de BMW GT3 voor de race van IVRA komende zondag.

gelukkig volgende week weer suzuka, en die vind ongeveer net zo leuk als LeMans

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beltoni
@Blerf, dus je gaat mijn rondetijd (in race) op Le Mans dit seizoen niet meer verbreken? ;)

Volgende week wordt het zeker genieten met de LMP2 op Suzuka!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Het is donderdagavond en de kwalificatie begint van de Indy Pro. Met een mooie 3e plek sta ik pal achter onze grote vriend Pierre Bourdon die op pole staat. We komen goed weg maar in corner 5 maakt Pierre een kleine fout waardoor ik hem kon inhalen. In duel om de 1e plaats zit ik vol in de slipstream bij de kink en bij het naderen van Canada Corner ben ik er voorbij maar ga iets te wijd. Nummer 2 schrikt daar waarschijnlijk van en eindigt bij het uitkomen van de bocht in de bandenstapel.

Langzaam aan loop ik uit en heb op gegeven moment een voorsprong van 3,5 seconde op Pierre. Vervolgens begint Pierre in zijn ritme te komen en begint mij te naderen. Ondertussen krijg ik door Crew Chief medegedeeld dat ik te weinig brandstof heb om de race uit te rijden. Split second nadenken, ga ik die lange pitstraat in om te tanken of fuel saven? Ik besluit om te fuel saven op basis van de achterstanden van de andere rijders maar moet mij noodgedwongen terug laten zakken en moet Pierre dus de overwinning gunnen (ouch). Ik zak verder terug naar positie 3, vervolgens 4 en bij uit komen van het laatste rechte stuk kan ik niks anders dan bidden dat ik de finish ga halen aangezien ik nog maar 0.1 liter brandstof heb en heuvel op moet. Ik verlies nog twee plekken maar kom uiteindelijk 5 meter achter de finishlijn tot stilstand. Teleurgesteld dat ik de overwinning door mijn vingers heb moet laten glippen maar opgelucht dat ik de finish wel heb gehaald...

Dit was een race om niet snel te vergeten...

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patricks8
Imac2011 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 21:47:
Vanavond ook weer een Indy gedaan , achteraan ongeveer gestart door crash in de qualify .In de race heerlijke strijd gehad om posities en aantal geslaagde inhaalacties.Rondetijden van gisteren haalde ik totaal niet , geen idee waarom .Rondenlang op 5e plek gereden met zicht op 4e plek.Laatste ronde nmr 6 op 0,6 seconden , erg spanned , breekt bij de laatste bocht ineens zomaar de Indy uit en sta ik in het gras tegen de bandenstapel.
Kom ik erachter dat ik gecrashed ben omdat de brandstof op is , pruttelend en tergend langzaam de finish gehaald , 1 meter na de streep slaat ie af.
Had exact zoveel brandstof mee als gisteren , had ik over en nu leeg ??Waarschijnlijk temperatuur ofzo , niet op gelet eigenlijk.
Maar wel genoten ondanks 12e plek.
Gisteren heb je een rondje minder gereden toch? Ik weet niet hoeveel je er nu achter lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik maak gebruik van Trading Paints en deze slaat alle paints op de HDD, ook van andere drivers. Dit loopt nu op tot ca 15 GB. Maar dat wil ik niet.
In Trading Paints bestaat er een optie "clean up downloaded files when exit Iracing". Deze optie staat aangevinkt, maar blijkbaar werkt dit niet?

Iemand ook zo'n situatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
Simbob schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:12:
Ik maak gebruik van Trading Paints en deze slaat alle paints op de HDD, ook van andere drivers. Dit loopt nu op tot ca 15 GB. Maar dat wil ik niet.
In Trading Paints bestaat er een optie "clean up downloaded files when exit Iracing". Deze optie staat aangevinkt, maar blijkbaar werkt dit niet?

Iemand ook zo'n situatie?
In het verleden ook weleens opgevallen.
Ik heb nu sinds een maand of 2 BetterTP draaien. Werkt eens stuk beter, en schoont ook mijn drive op zoals ik wil (elke 7 dagen).

BetterTP is onderdeel van Kapps overlays, maar kan ook los geïnstalleerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
JPM85 schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:31:
[...]

In het verleden ook weleens opgevallen.
Ik heb nu sinds een maand of 2 BetterTP draaien. Werkt eens stuk beter, en schoont ook mijn drive op zoals ik wil (elke 7 dagen).

BetterTP is onderdeel van Kapps overlays, maar kan ook los geïnstalleerd worden.
Die draait er ook naast. Misschien is dat het. Dat ze niet tegelijk kunnen werken.
Ik zal Trading Paints eens niet laten opstarten met Windows.
Pagina: 1 ... 353 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies