Tja..knightvision schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 22:22:
[...]
Ik vind hem niet echt mooi, de prijs is ook zeker zo hoog door het grote scherm in het midden.
Die van Fanatec met alcantara leer en carbon is veel mooier!
Ik wil tussen nu en 2 maanden een F1 wheel aanschaffen maar ik ben er nog niet uit welke.
Fanatec shifters zijn ruk, carbon is een sticker

Je krijgt waar je voor betaald
$1745 is wel heeeel duur hoor voor dat Z1 stuur.Schuey schreef op woensdag 20 april 2016 @ 13:35:
[...]
Tja..
Fanatec shifters zijn ruk, carbon is een sticker, display is minimaal, knoppen zijn een beetje cheap, geen koppeling flippers.
Je krijgt waar je voor betaald
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Precies. Qua simracing zou ik persoonlijk zo'n bedrag alleen over hebben voor bv iets als een hydraulisch systeem voor mijn racestoel .Arfman schreef op woensdag 20 april 2016 @ 13:58:
Sterker nog, dat gaat helemaal nergens over. Zoiets is leuk als je 10.000 euro tegoed krijgt die je alleen aan simracing stuff mag uitgeven, maar het dient geen enkel praktisch doel imo
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Ik voor direct drive of een pc en schermen die met alles op full 144hz aan kunnen.flopdoc schreef op woensdag 20 april 2016 @ 14:18:
[...]
Precies. Qua simracing zou ik persoonlijk zo'n bedrag alleen over hebben voor bv iets als een hydraulisch systeem voor mijn racestoel .
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Ik denk dat die 1700,- een hoge maar te rechtvaardigen prijs is.
Je kunt dit niet vergelijken met een Fanatec stuurtje wat een massaproduct is van pisbakkenstaal, met goedkope shifters en knoppen (die na 2 jaar intensief gebruik kapot zijn), goedkoop displaytje en wat ledjes, en een quickrelease van een paar tientjes. En massaproductie in China, waardoor de kosten per product gewoon verschrikkelijk laag zijn.
Oftewel, appels en peren.
Is hetzelfde als een DD stuur vergelijken met een G29...
ps. had je al eens bij Leo Bodnar gekeken? http://www.leobodnar.com/...main_page=index&cPath=101
[ Voor 5% gewijzigd door derx666 op 20-04-2016 15:08 ]
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Overigens werken al mijn Fanatec stuurtjes na een paar jaar nog prima. Zelfs het CSL stuur (die ik regelmatig mishandel in Dirt Rally) houdt zich goed.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Verwijderd
Nieuwe pedalen -> rigje -> dd...JoepW schreef op woensdag 20 april 2016 @ 14:44:
[...]
Ik voor direct drive of een pc en schermen die met alles op full 144hz aan kunnen.
#zomerproject 🙈
Bij mijn F1 stuur zijn 2 knoppen defect binnen een jaar of 3. Ik race met handschoenen aan, omdat ik het alcantara niet wil verkloten met m'n zweterige handen. Ik druk gewoon op de knoppen en mep er niet op, toch zijn ze stuk Als je dan een mail stuurt naar Fanatec of je nieuwe knopjes kunt kopen bij hun laten ze gewoon niks van zich horen.Arfman schreef op woensdag 20 april 2016 @ 15:15:
Gaat het allemaal niet om derxGaat erom dat je op een gegeven moment spullen krijgt (zoals dit Z1 stuur) die leuk zijn (en mooi hoor) maar waarvan je echt geen tiende sneller gaat. Een Fanatec F1 stuur kost 250 euro (duur) maar die is echt niet 6,8 keer zo slecht
Natuurlijk, een schermpje e.d. is leuk maar imo rechtvaardigt dat het bedrag niet.
Overigens werken al mijn Fanatec stuurtjes na een paar jaar nog prima. Zelfs het CSL stuur (die ik regelmatig mishandel in Dirt Rally) houdt zich goed.
Het verschil in prijs zit hem gewoon in de veel duurdere materialen en het gebrek aan massaproduktie. Is het stuur daarom 7x beter? Ligt eraan wie je het vraagt... Wil je een stuur wat licht is, met alle functionaliteiten (groot display, hoge kwaliteit knoppen, shifters en clutch), en je hebt ook een DD stuur aangeschaft, dan is het antwoord wellicht wel ja...
Ik zal iig geen Fanatec spul meer kopen.
Cube Nuroad Race (2022)
Heb zelf het Fanatec Porsche 918 stuur. Duur? Goedkoop? 1 vind van wel, ander weer niet. Ik had het er voor over als Porsche liefhebber. Kon er dacht 1,5 BMW rim voor krijgen
Spijt? NEE
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Daar zijn de meningen dus over verdeeld.Arfman schreef op woensdag 20 april 2016 @ 15:15:
Gaat het allemaal niet om derxGaat erom dat je op een gegeven moment spullen krijgt (zoals dit Z1 stuur) die leuk zijn (en mooi hoor) maar waarvan je echt geen tiende sneller gaat.
Verwijderd
Ik heb geprobeerd met een lichtgewicht stuur te rijden, maar zonder stuur ben ik echt trager.alarma2nd schreef op woensdag 20 april 2016 @ 17:14:
[...]
Daar zijn de meningen dus over verdeeld.Een schermpje of mooie lampjes maken je niet sneller. Een stuur wat meer dan een kilogram lichter mogelijk wel.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Nee 1700 euro is er beetje over touch screen op stuur is leuk in begin maar ga je minder en minder gebruiken. Nu zou ik wel 800 euro ofzo geven aan een McLaren 650 gt3 replica of Porsche P1 stuur geven gewoon omdat het mooi staat VR gaat het toch niet zijn voor de eerste 2 jaar want dan kan je evengoed sturen met een mdf plaatje
[ Voor 56% gewijzigd door dabelg op 20-04-2016 19:21 ]
Verwijderd
En de nieuwste paint van SFH met een actie lap uit een eerdere GoT race. Featuring een echte divebomb met passende reactie
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
http://www.neo-endurance.com/iracing-2016-season-2-patch-3
Ze hebben eindelijk de variatie in de duur van het tanken aangepakt!
Release Notes - 2016 - S2 - Patch 2.1 [2016.04.20.01]
This patch aims to fix several remaining issues after our last patch.
CHANGE LOG:
Web
- Functionality of the Race Panel has been restored when the user is on the Series Stats page.
- An issue preventing racer counts from populating correctly, as well as race position selection from displaying, has been fixed.
- Fixed an issue with Heat Builder that was causing Position Builder and Racer Count to throw an error.
- Added functionality for scrolling while dragging racers around the Race Setup Grid.
- The "Past Seasons" page has been removed from the "Results & Stats" section of the website.
Netcode
- Fixed an issue where sometimes the server would not use the space available to transmit opponent cars to you, leading to cars disappearing, especially when you were on or near pit road.
- Fixed an issue that was incorrectly interpreting the values implied by your "My Account/Preferences/Connection Type" selection. This incorrect interpretation made the system think you had less available bandwidth than your selection. This could have led to less data being sent to you, resulting in the display of a fewer number of cars and possibly bad or missing voice chat.
DirectX 11
- Fixed an issue where shadow volume geometry was being created at load time even when the "ShaderQuality" option in the "DX11.ini" file was set to 0.
Tires
- Fixed a bug where performing a driver swap would not transfer how cured the tire's rubber was to the next driver, so the next driver would be able to continue on much faster rubber without having taken the time to swap a tire.
-- Please note that a separate existing bug, where the reported values in the Tire Info's Black Box may not show the correct values during a driver swap, has not been fixed at this time, but you may be assured that the physics and racing behavior are working correctly.
Voice Chat
- Fixed an issue that could have caused your own voice chat to be discarded instead of being sent to the server, especially if your bandwidth selection, in the "My Account/Preferences/Connection Type" dropdown on the website, was at the default "128K or faster" selection (which is the minimum value).
Indycar Dallara circa 2011
- The black backing of the IZOD logo on the nose of the vehicle has been removed.
Kia Optima
- The time variance for re-fueling during endurance races has been reduced significantly, making total pit stop time more consistent.
McLaren MP4-30
- Adjusted the Energy Recovery System (ERS) so that it is now able to handle throttle pedal calibrations in which the sensor reading is greater than zero when the pedal is released. Any reading less than 5% is now considered to be a zero reading for throttle.
NASCAR Sprint Cup Chevrolet SS
- This vehicle no longer allows fuel adjustments before a race session. It will always use a full tank, as it does when a race session begins. This fixes various issues that arose from allowing sessions prior to the race to use a different amount of fuel. This fuel behavior is now identical to all other NASCAR series on iRacing.
- Added a new vehicle setup for Richmond International Raceway (Day), making the previous vehicle setup for Richmond International Raceway (Night).
NASCAR Sprint Cup Ford Fusion
- This vehicle no longer allows fuel adjustments before a race session. It will always use a full tank, as it does when a race session begins. This fixes various issues that arose from allowing sessions prior to the race to use a different amount of fuel. This fuel behavior is now identical to all other NASCAR series on iRacing.
- Added a new vehicle setup for Richmond International Raceway (Day), making the previous vehicle setup for Richmond International Raceway (Night).
NASCAR Sprint Cup Toyota Camry
edit:
en dat is ook:
Voice Chat – Fixed an issue that could have caused your own voice chat to be discarded instead of being sent to the server, especially if your bandwidth selection, in the “My Account/Preferences/Connection Type” dropdown on the website, was at the default “128K or faster” selection (which is the minimum value). - See more at: http://www.neo-endurance....h-3/#sthash.e86fJKSm.dpuf
[ Voor 81% gewijzigd door NinjaTrek2891 op 21-04-2016 14:22 ]
Ik rijd vooral de Skip. Niet perse voor een bepaalde positie in een seizoen, maar de laatste tijd rijd ik meestal wel een paar races per week.NinjaTrek2891 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 14:23:
Zijn er trouwens mensen aktief in de Skip Barber serie?
Ik ook, wekelijks (bijna dagelijks) en voor de funNinjaTrek2891 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 14:23:
[ Voor 4% gewijzigd door A1AD op 21-04-2016 14:44 ]
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
Zo af en toe, als er geen FR2.0 race is rijdt ik in de Skip wat rond. Niet echt op vaste basis, dat laat mijn schema niet toeNinjaTrek2891 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 14:23:
Zit ik net lekker in mn time trial... in mn 5e clean lap bezig... gaat de server in maintenance...
doei ttrating
[ Voor 33% gewijzigd door NinjaTrek2891 op 21-04-2016 15:06 ]
/JoepW
Niellie41 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 13:32:
De patch notes voor de update van vanmiddag.
http://www.neo-endurance.com/iracing-2016-season-2-patch-3
Ze hebben eindelijk de variatie in de duur van het tanken aangepakt!
[...]

Mijn iRacing Profiel dus niet dat van jou, Jubby
Mijn iRating is nog een stukje lager hoor!NinjaTrek2891 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 18:27:
Sjow profiel staat in sig :-) Ik zag dat mn TT niet was opgeslagen tijdens maintenance. Scheeld weer. Dan ga ik maar even een paar rondjes overnieuw rijden.
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
Verwijderd
de sof en de bottom.-PassY- schreef op donderdag 21 april 2016 @ 20:49:
Gewoon op maandag meerijden, dan zitten we allemaal in de zelfde split
Moet bekennen dat ik de afstelling vaak zwaar verwaarloos. Rij dagenlang met de setup van de baan van de week ervoor rondNinjaTrek2891 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 23:08:
Waar rijden de Skippy rijders mee op zolder qua banddruk? ik zit op 120-124kpa. 120kpa vind ik zelf nogal wat onvoorspelbaar.
Even nagekeken. Snelste tijd is nu 1:48:014. Met idd een Homestead setup

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Sinds de FR2.0 zijn de skip splits uitgedund, split 1 is nu een mix van de vroegere split 1 en 2, je merkt het duidelijk aan de gemiddelde ronde tijden. De mensen van de vroegere S1 rijden meestal wel een seconde sneller.NinjaTrek2891 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 15:06:
Ben ik benieuwd of ik jullie al een keer gezien heb. Of jullie irating is te hoog om bij mij in de lage rating te komen
Eens je iRating hoger is als 1800 kom je tegenwoordig wel in split 1 terecht.
Zolder is best intense zeg! Vorige race iemand voor 14 laps op 1s - 0,3s achter me gehouden voor de 3de plaats. Men beste resultaat in de hogere splits en eindelijk boven die 2k iRating. Blij
Wat vervelende races gehad. Hoop morgen wat meer joy te hebben... heb in elk geval weer de rust te pakken.. laatste race ging lekker tot ik in ene uit de laatste hairpin spinde.. vreemd namelijk nog nooit gebeurd.
8e plaats nog kunnen rijden. ik had mn tires op 124kpa. Op de achterkant was midden temp 4 graden lager dan binnenkant.
Ik rijd meestal de setup van Edward Ricci, meestal 19 PSI=131 kPa, ik verander er zelf meestal niets aan. Mijn manier van rijden beinvloed veel meer mijn tijd, dan de setup. Ik verander het alleen als ik echt een flink onder- of overstuur probleem heb.NinjaTrek2891 schreef op donderdag 21 april 2016 @ 23:08:
Waar rijden de Skippy rijders mee op zolder qua banddruk? ik zit op 120-124kpa. 120kpa vind ik zelf nogal wat onvoorspelbaar.
Mn irating is 2000+, maar ik kom toch vooral in split 2 terecht. Nog nooit in split 1.A1AD schreef op donderdag 21 april 2016 @ 23:37:
[...]
Sinds de FR2.0 zijn de skip splits uitgedund, split 1 is nu een mix van de vroegere split 1 en 2, je merkt het duidelijk aan de gemiddelde ronde tijden. De mensen van de vroegere S1 rijden meestal wel een seconde sneller.
Eens je iRating hoger is als 1800 kom je tegenwoordig wel in split 1 terecht.
Zolder is best intense zeg! Vorige race iemand voor 14 laps op 1s - 0,3s achter me gehouden voor de 3de plaats. Men beste resultaat in de hogere splits en eindelijk boven die 2k iRating. Blij
In de formula renault is het me gelukt om een stop in irating te maken, wat me in de skip barber niet lukte.
Hoe bizar, het is heel lang geleden dat ik in 2 terecht ben gekomen. Rij jij nog skip?aicaramba schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 12:57:
[...]
Mn irating is 2000+, maar ik kom toch vooral in split 2 terecht. Nog nooit in split 1.
In de formula renault is het me gelukt om een stop in irating te maken, wat me in de skip barber niet lukte.
Nee. Ik heb al best veel moeite om elke week tijd te vinden for FR2.0 en tweakers (vandaar dat ik er maandag niet bij was).A1AD schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 17:20:
[...]
Hoe bizar, het is heel lang geleden dat ik in 2 terecht ben gekomen. Rij jij nog skip?
Tijd blijft een probleem. Om echt beter te worden zou ik veel meer tijd in rondes rijden en bv Ispeed bestuderen moeten steken. Lukt soms een paar weken wel en dan weer een tijd niet. Maar ach, gewoon leuke races rijden die spannend zijn, dat is t belangrijkst. Irating... ik wil eigenlijk veel hoger, aan de andere kant denk ik ook wel eens... (vloeken in de kerk hier misschien?) .. waarom?aicaramba schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 18:58:
[...]
Nee. Ik heb al best veel moeite om elke week tijd te vinden for FR2.0 en tweakers (vandaar dat ik er maandag niet bij was).
EDIT: waarom..... omdat hogere SOF races betere tegenstand oplevert.
[ Voor 5% gewijzigd door flopdoc op 23-04-2016 08:47 ]
Ik vind het vooral cleaner.flopdoc schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 23:17:
[...]
Dat is ook inderdaad wat ik met betere tegenstand bedoel: rijders zijn sneller en ze rijden cleaner (gemiddeld).
Telemetry studeren doe ik sowieso nog niet.flopdoc schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 23:17:
[...]
Tijd blijft een probleem. Om echt beter te worden zou ik veel meer tijd in rondes rijden en bv Ispeed bestuderen moeten steken. Lukt soms een paar weken wel en dan weer een tijd niet. Maar ach, gewoon leuke races rijden die spannend zijn, dat is t belangrijkst. Irating... ik wil eigenlijk veel hoger, aan de andere kant denk ik ook wel eens... (vloeken in de kerk hier misschien?) .. waarom?
Nee, qua tijd gaat het mij meer om 1 uurtje oefenen en 1 race rijden. Daar heb ik al moeite mee.
Poeh dat wordt een hevig avondje tegensturen en voorzichtig op het gas gaanJoepW schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 11:03:
Maandag wordt weer een uitdaging tijdens ons Monday Tournament
[video]
Er is een leuke optie om met (de gratis versie) van iSpeed een geluidje te laten spelen wanneer de persoon van een bepaalde lap remt. Echt een aanrader. Dat plus constant het snelheids verschil met die persoon live kunnen zien maakt iSpeed toch een essentiële tool.aicaramba schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 11:38:
[...]
Telemetry studeren doe ik sowieso nog niet.
Lap laden van iemand dat wat sneller is > point of interest aanduiden op zijn remzones > test sessie starten en gaan.Remco Tr schreef op zaterdag 23 april 2016 @ 14:01:
Haalt ie dat uit telemetrie?
Pas op met official races !!!! Je kan gewoon random disconnects krijgen "hosted blijkbaar niet"
http://members.iracing.co...st/0/3479282.page#9750369
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
[ Voor 22% gewijzigd door dabelg op 24-04-2016 10:03 ]
Cube Nuroad Race (2022)
Verwijderd
Om 2 stappen voorwaards te kunnen maken moet er soms eerst een stapje terug gedaan worden. Zuur, dat wel natuurlijk, maar een disconnect was 'vroegah' een regelmatig voorkomend technisch probleem.derx666 schreef op zondag 24 april 2016 @ 10:08:
Gaat weer lekker daar. Sinds ze aan de netcode zijn gaan sleutelen gebeuren er vreemde dingen. Zie ook veel meer lag contacts dan voorheen. Denk dat ze beter zouden kunnen terugdraaien met de netcode, maar dat zal wel niet meer mogelijk zijn...
Net/prediction/collision code is misschien wel het moeilijkste onderdeel voor de programmeurs.
zekers... Alleen het probleem van iRacing is dat het alfa en beta testen gewoon enorm belabberd is. Dit soort dingen zouden opgepikt moeten worden, maar dat gebeurt dus niet. En dan zijn dit nog de lastige om op te pikken. Ik vind dat er wel heel veel bugs door de alfa en beta testers niet opgemerkt worden.Verwijderd schreef op zondag 24 april 2016 @ 10:39:
[...]
Om 2 stappen voorwaards te kunnen maken moet er soms eerst een stapje terug gedaan worden. Zuur, dat wel natuurlijk, maar een disconnect was 'vroegah' een regelmatig voorkomend technisch probleem.
Net/prediction/collision code is misschien wel het moeilijkste onderdeel voor de programmeurs.
Cube Nuroad Race (2022)
Verwijderd
Naar aanleiding voor de aankomende 24uurs race van "Nurburgring-Gesamtestrecke 24h" in het eerste weekend van Juni, zou ik hier graag ruim van te voren een oproep willen doen dat we 2 á 3 extra rijders zoeken voor deze 24uurs race.
We zoeken een rijder die een leuke pace heeft,goed na kan denken over situaties en vaker de finishvlag ziet dan de vangrail
We zijn zo zoetje aan al bezig om alles op tijd af te hebben voor deze evenement zodat we onbezorgd aan de 24uur kunnen deelnemen.
Dus lijkt het je leuk/gezellig om met mij (Bart de Laat) , Boris Spoelstra en het broertje van Steijn Schothorst (Freek) de 24uur van de Nurburgring te rijden laat het me weten!
Mocht er vragen zijn horen we het graag
Met vriendelijke groet Bart
Ps. Wij maken gebruik van Mumble ipv Teamspeak. Reden hiervan is dat mumble geen tot weinig latency heeft waardoor we accuraat kunnen communiseren zonder enige vertraging. Communicatie via de mumble tijdens de 24uurs race is een must, maar dat spreekt voor zich.
Edit
Mijn "voorwaarde" is wel meestal dat ik liever niet 's nachts rij dus als daar niet omheen te plannen is dan moet ik nog even goed nadenken
[ Voor 24% gewijzigd door NickThissen op 24-04-2016 11:52 ]
Klopt, alleen geen reactie op gehad. Ach ja.Niellie41 schreef op zondag 24 april 2016 @ 11:07:
Een tijdje geleden zochten ze toch ook nieuwe testers? Volgens mij was ook een van de voorwaarden dat je 's avonds (Amerikaanse tijd) beschikbaar kon zijn, voor geplande races.
Zojuist viel eindelijk het slaapje van m'n dochter weer samen met een FR2.0 race op Nurburgring GP. Helaas ontbreekt het mij aan pure pace op dit circuit dus als 15e ofzo gestart, maar helaas 2 tikken in de openingsronde op de ophanging en de auto kan weer de pitstall in voor de komende dagen.
Soms mis ik de tijd van LFS met elke 10 minuten een pickup sprint race wel enorm ...
Dat was echt weer een puinhoop ja, in bocht 5 van ronde 1 had ik al 2 x4 te pakken. Auto was nog wel recht maar zat geen snelheid meer in, dus eenzaam en kansloos naar p13 gereden.Arfman schreef op zondag 24 april 2016 @ 13:10:
[...]
Klopt, alleen geen reactie op gehad. Ach ja.
Zojuist viel eindelijk het slaapje van m'n dochter weer samen met een FR2.0 race op Nurburgring GP. Helaas ontbreekt het mij aan pure pace op dit circuit dus als 15e ofzo gestart, maar helaas 2 tikken in de openingsronde op de ophanging en de auto kan weer de pitstall in voor de komende dagen.
Soms mis ik de tijd van LFS met elke 10 minuten een pickup sprint race wel enorm ...
Eerste ronde is er echt weinig grip, je zou denken dat dit een extra reden is om voorzichtig te zijn. Helaas denkt niet iedereen er zo over

Was een heel cleane race tot het einde. Maar 2 cautions tot ronde 187 van de 200. En toen brak all hell loose en liepen de emoties bij sommige wat hoog op
Wat we uiteindelijk kregen was een 2 lap shootout op het einde. Ik herstartte als 5de, maar de 3 man die voor mij startte hadden het duidelijk niet zo op elkaar. En dat resulteerde dus in een gigantische crash waarbij 18 auto's bij betrokken waren, en ik als een van de weinige wonderbaarlijk aan ontsnapte.
http://members.iracing.co...do?&subsessionid=16580880
Crash te zien op 1.29.50. Video is van Alan Pajari die achter mij reed. Hij had helaas wat minder geluk.
Ik wil ook wel mee doen. Ook liefst met een GoT team incl livery.NickThissen schreef op zondag 24 april 2016 @ 11:51:
Ik heb opzich wel interesse, maar ik weet niet of er nog animo is voor een "GoT" team zoals vorige keren? Als er een puur GoT team is dan help ik liever daar mee, zo niet dan wil ik wel mee doen met jullieWelke auto trouwens?
Edit
Mijn "voorwaarde" is wel meestal dat ik liever niet 's nachts rij dus als daar niet omheen te plannen is dan moet ik nog even goed nadenken
Auto maakt mij weinig uit.
Ik ook trouwens. De KIA werd het toch?DutchDevil79 schreef op zondag 24 april 2016 @ 17:04:
[...]
Ik wil ook wel mee doen. Ook liefst met een GoT team incl livery.
En tot mijn eigen verbazig begon ik halverwege in te lopen op Leonardo Corti, de te kloppen man samen met Yessine Bebbert. Kon alleen geen aanval plaatsen, maar dat ik hem kon binnen hengelen, daar ben ik super blij mee ook
/edit: 3525 IR. 1 doel gehaald voor dit seizoen

[ Voor 7% gewijzigd door -PassY- op 24-04-2016 17:54 ]
Mooi resultaat. De sfeer in die race was wel weer erg triest.BobvK schreef op zondag 24 april 2016 @ 15:10:
Gisteravond weer een mooi resultaat geboekt bij de NiS op Richmond. Baan die mij totaal niet ligt, maar met een dosis geluk 3de geworden.
Was een heel cleane race tot het einde. Maar 2 cautions tot ronde 187 van de 200. En toen brak all hell loose en liepen de emoties bij sommige wat hoog op![]()
Wat we uiteindelijk kregen was een 2 lap shootout op het einde. Ik herstartte als 5de, maar de 3 man die voor mij startte hadden het duidelijk niet zo op elkaar. En dat resulteerde dus in een gigantische crash waarbij 18 auto's bij betrokken waren, en ik als een van de weinige wonderbaarlijk aan ontsnapte.![]()
http://members.iracing.co...do?&subsessionid=16580880
[video]
Crash te zien op 1.29.50. Video is van Alan Pajari die achter mij reed. Hij had helaas wat minder geluk.
Overigens mocht Alen wel even zijn rem vasthouden in plaats van alleen zijn clutch pedal

Cube Nuroad Race (2022)
Deze week van 3.9 naar 2.3 gegaan. Tis goed zo
Sjow das er uit... fijne avond
Heb je er een replay van? Ik heb helaas niet kunnen volgen deze keer.derx666 schreef op zondag 24 april 2016 @ 23:07:
Wat een farce... Beste rijders in de Skip my ass.... stelletje amateurs... Meer woorden ga ik er niet meer vuil aan maken.
[ Voor 11% gewijzigd door derx666 op 25-04-2016 09:29 ]
Cube Nuroad Race (2022)
Daarna wordt ik nog 2x aangereden door dezelfde persoon (lap 18 en de laatste ronde). In lap 18 haalde ik hem in in de 1e chicane. Ik was er op de apex van de eerst bocht volledig voorbij, maar toch meende hij me te moeten raken op mn rechter achterwiel. Wiel iets krom, bocht afgesneden, vol over de 2e bocht van de chicane, voorvleugel krom enz... Niet veel later maakte hij een fout in de hairpin, waardoor ik er makkelijk voorbij kwam, kreeg hem echter niet uit de slipstream. In de laatste ronde deed hij hetzelfde, maar dan in de 2e chicane. Ik lig voorop, hij doet een divebomb aan de binnenkant, ik geef ruimte, hij moet flink van z'n gas af, waardoor ik een veel betere exit heb, lig in de daarop volgende bocht rechtsaf voor , en hij rost hem weer op m'n achterwiel. Helaas kwam ik daardoor boven de 15 inc limiet en werd ik gedisqualificeerd. Denk dat ik 5 of 6 offtracks gehad heb (waarvan 2 of 3 in lap 1 omdat de auto bijna niet te besturen was). Tsja...
Cube Nuroad Race (2022)
Verwijderd
En Nick, over de tijden zijn we er nog niet uit. Wel willen we zoiezo bij elke coureur die gaat rijden een spotter hebben om elkaar van (mits bruikbaar) updates en motivatie te voorzien.
Zou je wel savonds laat en/of smorgens vroeg kunnen? Gelukkig zijn de nachten in de zomer niet zo lang
We gaan met de Audi van start.
Erg gaaf, o.a. in Tesla Roadster gereden zelf. (maar dat is niet helemaal voor hier denk ik).
Hadden dus meerdere simrigs staan en mochten we in Assetto Corsa 7 minuten rijden in een Formule E op Circuit Zolder.
Had ik dus mooi de snelste tijd (1.40.765) van de dag, voor ik instapte gaf de persoon aan dat 1.42 de geschatte tijd was als snelste.

De eerste volgende zat bijna op een seconde (1.41.519), dit was met 250 mensen op het event.
Helaas wel met volgens mij een DFGT/Logitech setje zonder feedback op remmen.
Toch ben ik echt verbaasd daarover, want Assetto voelt echt anders dan Iracing.
Van de week ga ik maar wat beelden op mijn YT zetten die ik gemaakt heb op de dag. (waaronder meerijden in een Tesla Roadster op Circuit Zolder en wanneer ik zelf reed natuurlijk. (Met Twizy over ijs/hagel wat vers viel en lekker driften.
Ben even zijn naam kwijt, die de rigs leverde voor het event.Phydomir schreef op maandag 25 april 2016 @ 10:00:
Leuk is dat ja. Heb ooit zo eens een leuk prijzen pakket gewonnen op de hcc (jaja, lang geleden).
Maar hij deed ook Iracing en voornamelijk Endurance, toen melde ik over de NEO en GES of hij deze kende. (Dat was het geval)
Tevens had hij ook wel eens gesprekken met Audi gehad over licenties en dat die erg duur waren voor de auto's etc. (logisch natuurlijk)
Best leuk om eens over dat soort zaken te praten.
Zou best kunnen, hij had het ook over AC mods etc. (Dus hij zal daar ook wel actief zijn, misschien zelf modden?)dabelg schreef op maandag 25 april 2016 @ 10:47:
Q dekker ivm UGX ?
Was enkel scherm met ik denk DFGT/Logitech G25 setje ofsow. (Verschillende stuurtjes)
[ Voor 10% gewijzigd door Ithric op 25-04-2016 11:04 ]
Ik wil ook mee doen met de N24! KIA heb ik een race mee gewonnen op de nordschleife vorige week
Naast dat er voor de WCS geoefend moet worden hebben we met een flink aantal team genoten dit weekend ook Rocket League ontdekt en god wat is dat leuk en verslavend zeg

Het was 2 dagen gratis te spelen, maar bijna iedereen heeft het ook wel aangeschaft nu.
Na de L49 race kunnen we wel een toernooitje doen anders?
Uiteraard, maar deze keer voorzichtigerflopdoc schreef op maandag 25 april 2016 @ 13:44:
Skip - Zolder - er al uit in Lap 4.... nog een keer proberen of niet, that is the question...
Hoe rijd ik voorzichtiger he? Gewoon laten passeren en hopen op incidents voor mij?
Zoals in de close racing school wordt uitgelegd.... Ontwijken en voordeel hebben als iemand je 'probeert' te rakenflopdoc schreef op maandag 25 april 2016 @ 14:04:
[...]
Hoe rijd ik voorzichtiger he? Gewoon laten passeren en hopen op incidents voor mij?
Niet stressen, rustig blijven, en vooral niet aan IR/SR denken.flopdoc schreef op maandag 25 april 2016 @ 14:04:
[...]
Anders ga je anders rijden dan je normaal al doet, en dan ga je zeker brokken maken.
Verder veel oefenen en ervaring op doen. Vaak ga je situaties herkennen en kan je er op anticiperen. Ook ga je namen onthouden van met wie je close kan racen, en met wie niet.
Vaak genoeg lachend me laten divebomben om vervolgens om de puinhoop heen te rijden
En ja, ik heb als doel gesteld om de 3,5k te passeren dit seizoen, maar in de races ben ik er echt niet mee bezig. Dan is het meer dan "Hoe haal ik hem/haar in", "Hoe kan ik het beste mijn plekje verdedigen", "kan ik veel verkeer tussen mij en de ander krijgen op een plek waar het toch single file racen is".
Kortom, tijdens de race ben ik eigenlijk alleen maar bezig met dingen die het flink omlaag kunnen halen, maar toch gebeurd het niet

De video die ik geplaatst heb is een 1:38.5 (default weer, time of day: morning)flopdoc schreef op maandag 25 april 2016 @ 16:24:
Lotus49 op Monza : sjonge, lastig, heb nu een paar rondes kunnen rijden zonder te spinnen, 1:43:5 tot nu toe.
Eh ik denk dat ik het maar laat gaan.JoepW schreef op maandag 25 april 2016 @ 16:27:
[...]
De video die ik geplaatst heb is een 1:38.5 (default weer, time of day: morning)
Nee joh... gewoon meedoen..... We gaan allemaal op ons bek met dat ding.....
Wij zijn die witte auto die op 0:08 achterstevoren voorbij komt.
Motor plofte ~35 ronden later alsnog
Hm, ga ik zometeen nog eens oefenen en dan kijk ik of ik mee doe.JoepW schreef op maandag 25 april 2016 @ 16:39:
[...]
Nee joh... gewoon meedoen..... We gaan allemaal op ons bek met dat ding.....
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen