iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)
Protesten weet ik niet.
Na wat zoeken zijn er niet heel veel apps voor de iPad die samen werken met iracing. Dus is mijn vraag: Zijn er meer mensen die hun iPad gebruiken als dashboard zo ja welke app gebruiken jullie?
Hier alvast een voorproefje met de Mercedes AMG GT3.
dashmeter pro (APP), ispeed (SOFTWARE), Jrt timing (tool en browser) genoeg dus! sommige moeten wel via je lan ingesteld worden en dan kan je op de browser van je ipad inloggen. ff googlen en GO !SkullboyNL schreef op zondag 17 april 2016 @ 15:54:
Ik heb vrijdag een iPad mini 2 gekregen maar wist niet echt wat ik er nou mee moest gaan doen. Dus hij heeft eerst nog een dag in de verpakking op mijn bureau gestaan. Na een dag na denken wat ik er mee kon doen kwam ik op het idee om er een dashboard van te gaan maken.
Na wat zoeken zijn er niet heel veel apps voor de iPad die samen werken met iracing. Dus is mijn vraag: Zijn er meer mensen die hun iPad gebruiken als dashboard zo ja welke app gebruiken jullie?
Maar een ontzettend leuke race net in de IMSA, dat wel
Douchen en eten
nog +3 IR en ik zit voor het eerst boven de 3,5k zie ik nu

[ Voor 14% gewijzigd door -PassY- op 17-04-2016 18:38 ]
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Ik zelf zit nu in een standaard playseat maar ik wil me verdiepen in een betere set met e.v.t 3 schermen.
Ispeed kende ik al. Jrt nog niet dus die zal ik even testen. Dashmeterpro dat zoek ik ongeveer maar helaas is die er niet voor de iPad.knightvision schreef op zondag 17 april 2016 @ 17:51:
[...]
dashmeter pro (APP), ispeed (SOFTWARE), Jrt timing (tool en browser) genoeg dus! sommige moeten wel via je lan ingesteld worden en dan kan je op de browser van je ipad inloggen. ff googlen en GO !
[ Voor 17% gewijzigd door dabelg op 17-04-2016 18:31 ]
Gelukkig doet hij vanavond in de 2K cup niet mee, misschien dat ik daar wel een leuke race kan laten zien. Bizar dat m'n enorm slechte qualy toch een P12 is, heb geen idee of ik dan echt rond die top 10 thuis hoor of dat ik ingehaald ga worden, we gaan het zien...
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Zomertijd? Ik weet het nu ook niet precies.Arfman schreef op zondag 17 april 2016 @ 19:41:
Eh .. die FR2.0 race zou toch over 5 minuten moeten beginnen? Ik zie hem niet bij de sessions staan of ben ik weer iets over het hoofd aan het zien?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

en de Skip Barber

zijn door Danny voorzien van een GoT skin en voor community leden te downloaden op onze site alhier.
80/20 zijn aluminium profielen. Ideaal voor een racerig, maar dit is meer iets voor dit topic Het grote 'show je race-rig' topicknightvision schreef op zondag 17 april 2016 @ 18:18:
Kan iemand mij uitleggen wat ze bedoelen met een 80 / 20 simulatie ?
Ik zelf zit nu in een standaard playseat maar ik wil me verdiepen in een betere set met e.v.t 3 schermen.
Ik ben opzoek naar waar ik me aan de road kant eens mee bezig ga houden nu de GES is afgelopen. Ik denk dat ik af en toe een GT3 race mee pak met de BMW, alleen is volgende week Monza

De Renault 2.0 ziet er erg leuk uit, ik ben alleen geen downforce autos gewend en ben bang dat ik mijn rijstijl daardoor negatief ga beinvloeden als ik daar mee ga beginnen. Ook maak ik me zorgen over de rij kwaliteit, mijn ervaring is dat het eerste seizoen met een nieuwe auto de wat minder nette rijders aantrekt.
Iemand anders nog tips? Lotus 49 is ook leuk, alleen nooit officieel.
[ Voor 10% gewijzigd door The_FrankO op 17-04-2016 20:40 ]
HTC Vive?Isniedood schreef op zondag 17 april 2016 @ 20:40:
Enig idee of er nog support voor de HTC vive aan zit te komen?
Ik acht de kans kleiner dan 1%.
ZIet er mooi uit. Ik heb een .tga file in \iracing\paint\rt2000 geplaatst, maar dat is kennelijk niet de procedure. Moet het bestand nog hernoemd worden?JoepW schreef op zondag 17 april 2016 @ 20:22:
De FR 2.0
[afbeelding]
en de Skip Barber
[afbeelding]
zijn door Danny voorzien van een GoT skin en voor community leden te downloaden op onze site alhier.

Of is voor installatie ook Trading Paints nodig?
[ Voor 3% gewijzigd door flopdoc op 17-04-2016 21:06 ]
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Hoezo dat dan? Reviews zijn allemaal positief en met openvr hebben ze zowel rift als vive support.
Je moet de file hernoemen, bijv. car_123456 en dan 123456 vervangen door je iracing id.flopdoc schreef op zondag 17 april 2016 @ 21:05:
[...]
ZIet er mooi uit. Ik heb een .tga file in \iracing\paint\rt2000 geplaatst, maar dat is kennelijk niet de procedure. Moet het bestand nog hernoemd worden?
Of is voor installatie ook Trading Paints nodig?
Maar maak een tradingpaints account aan en je kunt de file daar uploaden en je hebt er geen omkijken meer naar.
[ Voor 11% gewijzigd door PatrickPost1972 op 17-04-2016 21:47 ]
JoepW schreef op zondag 17 april 2016 @ 20:22:
De FR 2.0
[afbeelding]
en de Skip Barber
[afbeelding]
- Deze advertentie is geblokkeerd door Pi-Hole -
Tweede race revancheNickThissen schreef op zondag 17 april 2016 @ 19:17:
Eindelijk een keer een goeie qualy, kijk je uit naar een leuke race en dan word je in T2 gewoon op het gras geduwd en in T3 door dezelfde in de zijkant gereden. Echt die gast...... Die heb ik volgens mij 4 jaar geleden al eens geprotest en hij kan nog steeds niet rijden. Hoe vaak hij me al niet van de baan gebeukt heeft door gewoon compleet als een blinde te rijden...
Gelukkig doet hij vanavond in de 2K cup niet mee, misschien dat ik daar wel een leuke race kan laten zien. Bizar dat m'n enorm slechte qualy toch een P12 is, heb geen idee of ik dan echt rond die top 10 thuis hoor of dat ik ingehaald ga worden, we gaan het zien...

Over 10 min de "echte" race in de 2K cup. Ineens veel kouder weer dus lap 1 is erg tricky en ik heb nog niet alle plekken gevonden waar ineens enorm veel grip ligt, ben benieuwd....
Omdat ik denk dat iRacing voorlopig de handjes vol heeft aan alle ontwikkelingen.... Maar misschien heb ik helemaal mis.Isniedood schreef op zondag 17 april 2016 @ 21:42:
[...]
Hoezo dat dan? Reviews zijn allemaal positief en met openvr hebben ze zowel rift als vive support.
Misschien zijn er topics op het iRacing Forum?
Jammer dat ik Gabor niet meer gepakt heb, ik was te voorzichtig in de een na laatste ronde, ik remde niet 100% op de limiet want ik dacht ik heb nog een rondje en dan rij ik er in de draft zo voorbij. Toen bleef hij voor, maakte ik klein foutje in T2/3 en toen was de draft niet genoeg.
Helaas nog een momentje met Arjan, naast elkaar vanaf T1 - T3 waarna hij spint, hoop dat dat niet door mij kwam (gaf je genoeg ruimte denk ik, lang geen contact). Ik had je er graag langs gelaten maar je werd gevolgd door een hele file, en ik was net 3 plekken en flink tijd kwijt door mensen rustig langs te laten, dus dat deed ik liever even niet...

Netjes Nick
"If you don't come walking back to the pits every once in a while holding a steering wheel in your hands, you're not trying hard enough" iRacing Profiel

Joep heeft de bestanden dus zullen wel snel volgen op de website voor download.
Sorry not sorry for te 3x hoge resolutie
Oftewel het hele witte vervangen met zwart. ik wil dat ook wel zelf doen als je me de psd geeft.
Voor alle versies en vooral de formula 2 waar ik actief ben.
[ Voor 25% gewijzigd door knightvision op 18-04-2016 03:34 ]
Dank jePatrickPost1972 schreef op zondag 17 april 2016 @ 21:45:
[...]
Je moet de file hernoemen, bijv. car_123456 en dan 123456 vervangen door je iracing id.
Maar maak een tradingpaints account aan en je kunt de file daar uploaden en je hebt er geen omkijken meer naar.
Nee joh, dan past de Belgische vlag er niet meer opknightvision schreef op maandag 18 april 2016 @ 02:01:
ipv wit een zwarte versie ? of ga ik dan te ver?of zijn daar got reglementen voor?
Oftewel het hele witte vervangen met zwart. ik wil dat ook wel zelf doen als je me de psd geeft.
[video]
gisteren BES gedaan en degoutant voor woorden
zat op P7 te rijden met 2 teamgt teams voor me en glacier.
als je ziet dat die backmarkers mooi uit de weg gaan voor die teams. en dan met jou liggen te racen en je aanrijden op apex. ook het ineens gas loslaten direct na apex en dit op sonoma. sorry zo kan ik niet racen en is het klein beetje wedstrijd vervalsing
Ik heb wel gelezen dat er een hack schijnt te zijn om oculus rift games op de vive te spelen, maar officiële support van iRacing zou ik voorlopig nog niet op rekenen.Isniedood schreef op zondag 17 april 2016 @ 21:42:
[...]
Is inderdaad het probleem.A1AD schreef op maandag 18 april 2016 @ 08:34:
[...]
Nee joh, dan past de Belgische vlag er niet meer op
En ja, we kunnen wel 20 verschillende versies maken, maar ja, dan is het hele idee van de team skin weer weg.
Een witte auto valt ook beter op in de spiegelsknightvision schreef op maandag 18 april 2016 @ 02:01:
ipv wit een zwarte versie ? of ga ik dan te ver?of zijn daar got reglementen voor?
[video]
Al is de CSpec skin nog donker blauw, ik denk dat mijn fel oranje spiegels ook wel goed zichtbaar zijn
Moet nog even kijken of ik er vanavond bij ben, wil/moet eigenlijk nog even leren voor een MS examen deze week.
Staan er op: http://www.got-racing.eu/wp/?page_id=252gtrNL schreef op maandag 18 april 2016 @ 00:31:
Naast de Formule auto's ook nog even aan de nieuwe GT3's gewerkt. Wel leuk voor mor... vanavond.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Joep heeft de bestanden dus zullen wel snel volgen op de website voor download.
...
Er gaat een groepje naar de WEC op Spa binnenkort..
[ Voor 16% gewijzigd door JoepW op 18-04-2016 10:29 ]
Mooie inhaalrace!Red Baron schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 22:37:
[...]
Thanks.
Het was inderdaad weer de beste Q.
Tijdens het oefenen deze week eigenlijk nooit op een moment gekomen dat ik echt vertrouwen kreeg in de auto. Zeker met warme condities werd de auto heel erg tricky na een rondje of 5 en ik heb geloof ik voor de race nooit meer dan een rondje of 12 weten te doen voordat ik hem in de muur parkeerde![]()
Kwalificatie voorbereiding was ook behoorlijk matig ondanks dat we wel de snelheid in de setup hadden zitten, getuige m'n teamgenoten die wel gewoon p4-6 bezetten.![]()
Ik pakte zelf een off-track in m'n eerste ronde en m'n tweede ronde was ook niet geweldig. Ik had echter al te veel tijd laten lopen, want anders had ik waarschijnlijk ook die ronde nog wel afgebroken om het opnieuw te proberen.
De openings rondes waren verder wel hectisch en ik werd ook nog geraakt in T1 maar verder niet echt damage ofzo. Uiteindelijk wel tevreden met m'n P13 in de race in ieder geval, maar ik moet echt weer eens zien dat ik wat beter voorbereid ben en weer gewoon verder van voren kan starten
[video]
Vraagje over dat schermpje dat je voor je hebt staan. De software lijkt me de Joel Real Timing te zijn, maar welk scherm heb je gekozen? Ik ben ook iets aan het zoeken om extra informatie op weer te geven, maar ik ben er nog niet aan uit welke hardware/software combinatie voor mij het beste zou werken.
Gaat wel lekker met jou en de FR2 he. Heb zelf deze week 4 races gedaan waarvan er 3 best goed waren en een wat minder, vooral omdat ik in ronde 1 schade aan de voorvleugel opliep door mijn eigen fout waardoor ik een seconde of 2,5 te kort kwam. Begin de FR2 steeds beter aan te voelen en de races gaan ook steeds beter.NickThissen schreef op zondag 17 april 2016 @ 22:53:
Thanks! Zware race zeg, eerste paar rondjes rustig gedaan maar verloor te veel tijd dus ik dacht ik ga gewoon pushen, daarna iets van 28 rondjes qualy laps gereden en geen fouten gemaakt.
Jammer dat ik Gabor niet meer gepakt heb, ik was te voorzichtig in de een na laatste ronde, ik remde niet 100% op de limiet want ik dacht ik heb nog een rondje en dan rij ik er in de draft zo voorbij. Toen bleef hij voor, maakte ik klein foutje in T2/3 en toen was de draft niet genoeg.
Helaas nog een momentje met Arjan, naast elkaar vanaf T1 - T3 waarna hij spint, hoop dat dat niet door mij kwam (gaf je genoeg ruimte denk ik, lang geen contact). Ik had je er graag langs gelaten maar je werd gevolgd door een hele file, en ik was net 3 plekken en flink tijd kwijt door mensen rustig langs te laten, dus dat deed ik liever even niet...
Kom nog steeds niet bij de alien tijden maar nadat ik in week 1 en 2 ongeveer 600 iRating ben verloren gaat het nu weer de goede kant op.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ben bang dat het deze week op de Nurburgring weer terug naar midpack is
[ Voor 48% gewijzigd door NickThissen op 18-04-2016 10:56 ]
Nurburgring weet ik niet zo goed waar ik sta. Op banen als Road Atlanta en Philip Island ga ik wel lekker maar op Zandvoort en Monza was het echt drama (Al heb ik op Monza maar één race gereden en die ging redelijk). Denk dat ik vanavond maar alvast een hosted sessie in duik als ik die kan vinden.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
We hadden dat altijd eigenlijk al wel, maar deden dat nog in een redelijk primitieve vorm. Iedereen bij elkaar in een channel en dan muten tijdens het racen. Als je dan wat wilde weten unmute je en kon je dus even praten zonder anderen te storen.derx666 schreef op zondag 17 april 2016 @ 00:59:
Ja, leuke race en prima resultaat! Netjes dat je tegen het einde Graham nog kon inpakken. Was wel de eerste keer dat ik hoorde dat je een spotter/crewchief had om strategie enzo mee te overleggen. Zal wel weer schelen, hoef je je niet overal mee bezig te houden, maar kun je je meer op het racen concentreren.
Dat was uiteraard vrij eenzijdig vanuit de coureur zelf.
Nu sinds een paar races hebben we maar eens ff gekeken hoe die whisper functie nou het beste te gebruiken was en hebben we het zo opgezet dat alle coureurs hun eigen channel hebben.
Alle coureurs whisperen dan naar het spotters kanaal, en de spotter(s) hebben dan per coureur een eigen knop waarmee ze terug kunnen praten.
Dus we hoeven nu niet langer meer te muten en zo is er iets meer ruimte om ook wat input van de spotter te krijgen ook als je er niet direct om vraagt.
En verder heb ik de laatste tijd ook wat dingen zitten aan te passen qua audio setup, waardoor de stemmen nu ook wat beter te horen zijn boven het iRacing geluid uit
Dat schermpje is gewoon m'n telefoon en het is inderdaad Joel Real Timing en gewoon de standaard dashboard.html paginaThiJor schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:37:
[...]
Mooie inhaalrace!
Vraagje over dat schermpje dat je voor je hebt staan. De software lijkt me de Joel Real Timing te zijn, maar welk scherm heb je gekozen? Ik ben ook iets aan het zoeken om extra informatie op weer te geven, maar ik ben er nog niet aan uit welke hardware/software combinatie voor mij het beste zou werken.

Bedankt, ga ik ook eens mee spelen danRed Baron schreef op maandag 18 april 2016 @ 11:04:
[...]
[...]
Dat schermpje is gewoon m'n telefoon en het is inderdaad Joel Real Timing en gewoon de standaard dashboard.html pagina
[afbeelding]
Ou 600 die doet pijn!Phydomir schreef op maandag 18 april 2016 @ 10:47:
[...]
ongeveer 600 iRating ben verloren gaat het nu weer de goede kant op.
Bij mij is het deze week ook erg slecht verlopen, het lijkt wel alsof alles veel harder gaat qua ratings als je in Class A beland bent. of is dit onmogelijk ?
Zowel irating als safety waren in de uitverkoop bij mij deze week
Is er wellicht een goede manier om alles weer op te krikken ? b.v bepaalde classes of iets anders?
En 600 iRating is veel maar het verschil tussen 4500 of 3900 is een stuk minder erg dan tussen 1800 of 1200. Zit nog steeds in de top split behalve bij de echte SoF races. Maar dan is 4500 ook niet genoeg.
Als je een hogere iRating wil zul je een auto moeten kiezen waar je consistent hoog in kan finishen. Je iRating zal na een tijd stabiliseren op de rating die bij jou past, het is geen puntentelling die als maar hoger loopt.
Dat heb ik gemerkt ja!NickThissen schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:29:
Safety rating gaat harder omlaag en langzamer omhoog in hogere class inderdaad. iRating heeft daar niks mee te maken, dat is puur gebaseerd op je finish positie en hoe sterk het veld is.
Als je een hogere iRating wil zul je een auto moeten kiezen waar je consistent hoog in kan finishen. Je iRating zal na een tijd stabiliseren op de rating die bij jou past, het is geen puntentelling die als maar hoger loopt.
Wellicht had ik betreft de SR niet als een gek zo snel A class moeten behalen
Ik had denk ik beter een tijdje in C kunnen blijven bij b.v formule.
Dat kan natuurlijk nog steeds. Er zijn zat rijders met A licentie die nog steeds voor de lol in de skippy rijden.knightvision schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:38:
[...]
Dat heb ik gemerkt ja!
Wellicht had ik betreft de SR niet als een gek zo snel A class moeten behalen
Ik had denk ik beter een tijdje in C kunnen blijven bij b.v formule.
Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel
Je kan natuurlijk gewoon in C classes gaan rijden om je iRating wat omhoog te krijgen en nog wat te leren.
Maar het slaat eigenlijk niet ergens op wat ik daar heb geschreven...
Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel
Ja dat doe ik ook in andere classes rijden nu voornamelijk formule 2 maar ik zit wel al met een A class licentie.Salandur schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:43:
[...]
Dat kan natuurlijk nog steeds. Er zijn zat rijders met A licentie die nog steeds voor de lol in de skippy rijden.
Ik heb iracing nog maar sinds vorige maand en ik merk sinds class A dat het een stuk harder gaat.
Maargoed het is nu tijd om beter te rijden en banen kennis op te doen.
Race gisteren knalde keihard iemand tegen me auto, ik zag de groene letters car x4 etc al in beeld.
Dat waren keiharde klappen voor me en me auto had ook niet zijn topsnelheid meer dus iedereen haalde me in.
Na afloop keiharde straf van punten

Er zitten wel wat restricties aan de gratis versie, zo werken de track map en de fuel calculaties e.d. alleen de eerste 15 minuten geloof ik.
Maargoed ik heb destijds al meteen de pro versie aangeschaft en ook al lijkt het in het begin erg druk met de vele informatie in zo'n schermpje, ik zou nu toch al niet meer zonder willen
Ik vermoed dat de gratis variant wel iets minder nuttig is als pure dashboard app, maar met de timing schermen voor bijvoorbeeld een spotter zal je weinig missen denk ik zo.
Maar die €15,- is natuurlijk ook niet onoverkomelijk verder
Dat is inderdaad niet onoverkomelijk en ik heb nog een oude smartphone liggen die dienst kan doen. Alleen nog iets vinden om het op een goed zichtbare plaats op te kunnen hangen. Ducttape zoals zo vaak zeker?Red Baron schreef op maandag 18 april 2016 @ 15:07:
[...]
Er zitten wel wat restricties aan de gratis versie, zo werken de track map en de fuel calculaties e.d. alleen de eerste 15 minuten geloof ik.
Maargoed ik heb destijds al meteen de pro versie aangeschaft en ook al lijkt het in het begin erg druk met de vele informatie in zo'n schermpje, ik zou nu toch al niet meer zonder willen
Ik vermoed dat de gratis variant wel iets minder nuttig is als pure dashboard app, maar met de timing schermen voor bijvoorbeeld een spotter zal je weinig missen denk ik zo.
Maar die €15,- is natuurlijk ook niet onoverkomelijk verder
Stel, je hebt oval D-class license en doet mee aan een Street Stock Rookie kampioenschap (uitgesloten voor C-class).
Als tijdens een het seizoen promoveert naar C-clas dmv een safety rating van 4.0, mag je dan nog het seizoen afmaken in de Street Stock Rookie series?
Rechts heb ik een oud telefoontje waarop ik de TeamSpeak remote app op draai en die is inderdaad vast getaped aan m'n scherm.ThiJor schreef op maandag 18 april 2016 @ 16:27:
[...]
Dat is inderdaad niet onoverkomelijk en ik heb nog een oude smartphone liggen die dienst kan doen. Alleen nog iets vinden om het op een goed zichtbare plaats op te kunnen hangen. Ducttape zoals zo vaak zeker?
Voor m'n normale telefoon had ik nog een standaard liggen waar die wel mooi in past en wat vervolgens bovenop de doos van de telefoon zelf staat.
Mag niet inderdaad, maar dan zou ik gewoon wat TT sessies rijden met een berg offtracks om je SR onder de 4 te houden als je zo graag het seizoen afmaakt. Kun je volgend seizoen naar C.frankivo schreef op maandag 18 april 2016 @ 17:06:
Vraagje hier ook nog maar even voorleggen.
Stel, je hebt oval D-class license en doet mee aan een Street Stock Rookie kampioenschap (uitgesloten voor C-class).
Als tijdens een het seizoen promoveert naar C-clas dmv een safety rating van 4.0, mag je dan nog het seizoen afmaken in de Street Stock Rookie series?
Cube Nuroad Race (2022)
Je moet ook nog aan je mpr voldoen. Dus als dat nog niet zo is dan ga je ook nog niet naar C. Ligt er dus aan of je al andere D klasse races of TTs hebt gedaan.frankivo schreef op maandag 18 april 2016 @ 17:06:
Vraagje hier ook nog maar even voorleggen.
Kwam in het China-shopping draadje deze tegen:ThiJor schreef op maandag 18 april 2016 @ 16:27:
[...]
Dat is inderdaad niet onoverkomelijk en ik heb nog een oude smartphone liggen die dienst kan doen. Alleen nog iets vinden om het op een goed zichtbare plaats op te kunnen hangen. Ducttape zoals zo vaak zeker?
http://nl.aliexpress.com/...de-4857-8f1f-898250a14474
Was men erg over te spreken. Kan geloof ik ook een smartphone in, maar er is vast ook een kleinere te vinden, voor minder ook.
Dat heb ik al wel gedaan. Niet zo slim achteraf.Phydomir schreef op maandag 18 april 2016 @ 18:27:
[...]
Je moet ook nog aan je mpr voldoen. Dus als dat nog niet zo is dan ga je ook nog niet naar C. Ligt er dus aan of je al andere D klasse races of TTs hebt gedaan.
Dat moet lukkenderx666 schreef op maandag 18 april 2016 @ 17:50:
[...]
Mag niet inderdaad, maar dan zou ik gewoon wat TT sessies rijden met een berg offtracks om je SR onder de 4 te houden als je zo graag het seizoen afmaakt. Kun je volgend seizoen naar C.
Gisteren toevallig wat rondjes gereden met de BMW op Interlagos maar helaas in iRacing nog nooit Brands Hatch geprobeerd. Ken het circuit gelukkig wel van andere games, alleen in een andere layout, kwam ik in de eerste ronde achter
Voor de start van de race de setup aangepast naar wat meer onderstuur want vind de achterkant van de BMW wat nerveus en wilde vooral op de baan blijven, maar later in de race merkte ik dat ik die front-end grip begon te missen.
Volgens mij was ik trouwens de enige BMW, zijn de Audi en Merc fijnere auto's?
Thanks voor het organiseren!
[ Voor 3% gewijzigd door Sanderrr op 18-04-2016 22:08 ]
Ich liebe es wenn ein plan funktioniert
Als je probeert de traction control uit te zetten bij de start, zet dan niet je pit limiter aan!

Maar verder wel leuke gevechten gehad. Afgezien van de start was het een goede race.
Zie ook: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3478405.page
Cube Nuroad Race (2022)
Met DX11 heb je dan grote kans op crashes.....TkillaB schreef op maandag 18 april 2016 @ 23:26:
particles? staan sinds de patch op low. moet je terug veranderen.
Zoals hierboven, volgens mij is dat weer opgelost inmiddels met de meest recente patch. (Of het is toch weer terug gekomen?)JoepW schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 06:07:
[...]
Met DX11 heb je dan grote kans op crashes.....
Aa was jij dat, ik zat gelukkig al rechts en kon je zo makkelijk voorbij ineens.deRidder schreef op maandag 18 april 2016 @ 23:04:
Ik deel even deze gratis tip:
Als je probeert de traction control uit te zetten bij de start, zet dan niet je pit limiter aan!![]()
[video]
Maar verder wel leuke gevechten gehad. Afgezien van de start was het een goede race.
Leuke race, 2 echte foutjes waarvan 1 in lap 1.

Kon langzaam weer bij de groep voor me komen, na een aantal ronden zag ik mensen links en rechts staan en zo schoot het lekker op.
Twee redelijke gevechten gehad met Nick( 2 ) en Tim, het eerste gevecht verloor ik duidelijk.
Eerst ging hij binnendoor bocht 5, maar had net genoeg drive om sneller eruit te komen.
Toen de ronde daarna foutje exit T4 en hij zat aan de buitenkant ruim naast me en dat hield hij mooi vast.
Toen werd het nog even spannend met Tim in de laaste ronde, ik liet Rudy voorbij en toen zat hij direct op 1.5s ofsow.
Klein beetje verdedigend rijden, want wil natuurlijk niet van een teamgenoot verliezen.
Al met al is de Audi best interesant om te rijden en smaakt de auto zeker naar meer.
Hahahaha iets uitzetten onder replay settings het moet niet gekker wordenderx666 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 01:50:
Voor mensen die nog steeds problemen hebben met lag/stutters/lage fps als iemand anders jouw sessie joined: Shadow Volumes in het Replay tabblad.
Zie ook: http://members.iracing.com/jforum/posts/list/3478405.page
En de race van gister buiten het feit dat het absoluut niet mijn baan is heb ik wel weer veel plezier gehad. En nog even met volgens mij was het Danny een paar rondes kunnen stoeien. Over de Audi vind het een zeer leuke auto en ga deze zeker vaker rijden.
[ Voor 23% gewijzigd door PatrickPost1972 op 19-04-2016 08:31 ]
Met nog 15 min te gaan begon ik een beetje snelheid te vinden, maar daardoor ook de witte strepen en al snel ging ik weer vol de muur in.
Owk..... Ik heb waarschijnlijk niet goed opgeletHoogie2004 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 07:31:
Ik volg niet veel, maar volgens mij stond in de release notes dat je hem terug mocht zetten
De race van gisteravond was wel erg leuk. Ik had alleen iets minder dan 2 liter te weinig getankt en haalde het dus niet. Dacht nog ff te stoppen en rondje door te rijden (met de witte vlag in beeld), maar reed dus ook nog te hard de pits in, drukte op een verkeerde knop en tankte dus niet.
Vermakelijke auto die AMG. Wel verbrandde ik door wat hard remmen en hard de bochten ingaan een paar keer mijn banden. Even wat rustiger aan doen hielp dan wel weer.
Wel jammer... Van een 6de naar een 15de plek....
Je kwam pas op de server tijdens de kwalificatie, dat is toch echt niet de bedoeling. We hebben vanaf 20:00 vrije training en dan wisselen we setups uit en leren we het circuit (en elkaar) kennen. Dus ik verzoek je voortaan eerder te joinen. Zeker als je de combinatie niet kent....SanderF1 schreef op maandag 18 april 2016 @ 22:06:
Leuke race op Brands Hatch zojuist! ....
En het is ook heel leerzaam en gezellig tijdens de Practice
[ Voor 3% gewijzigd door JoepW op 19-04-2016 09:48 ]
Dat is uiteraard de bedoeling, maar soms komt er iets tussen... Vorige week zelfde verhaal maar dat was met een onbekende auto op een onbekend circuit, en toen ben ik dus ook wijselijk weer gegaan. Deze auto ken ik een beetje en het circuit ken ik uit andere games dus dat ging redelijk snel. De reden dat ik de aansluiting verloor met de auto's voor mij is omdat iemand achterop mij in reed en ik daardoor 1.10m aan repairs had, anders had ik nog leuk mee kunnen rijden denk ik. Daarnaast keurig aan de kant gegaan als ik gelapt werd dus volgens mij heeft niemand er last van gehad en ik heb een hoop geleerdJoepW schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 09:40:
[...]
Je kwam pas op de server tijdens de kwalificatie, dat is toch echt niet de bedoeling. We hebben vanaf 20:00 vrije training en dan wisselen we setups uit en leren we het circuit (en elkaar) kennen. Dus ik verzoek je voortaan eerder te joinen. Zeker als je de combinatie niet kent....
En het is ook heel leerzaam en gezellig tijdens de Practice
[ Voor 6% gewijzigd door Sanderrr op 19-04-2016 10:10 ]
Gequalified op P4, maar Bob had een slechte start dus die kon ik gelijk voorbij en reed ik achter Deni en Rudy. Ronde later maakte Deni een foutje en kwam ik op P2 terecht. Inmiddels was Rudy al aan de horizon verdwenen en moest ik goed mijn best doen om Bob voor te blijven. daar achter zat inmiddels een klein gaatje naar Paul en Nick.
Paar ronde later maakte ik een foutje en kwam op het gras. Gelukkig kreeg ik de auto weer onder controle en kon Bob mij net ontwijken. Hierdoor zat het groepje achter ons inmiddels ook weer op onze staart.
Bob maakte een ronde later een zelfde soort fout als ik en toen reed ik weer op P2. Na een tijdje had ik weer een klein gaatje kunnen opbouwen naar Paul en Nick achter mij, maar door wat kleine foutjes liep Paul weer op mij in. Tot aan de pit stop Paul vlak op mijn staart gehad.
Ik had besloten om een paar ronde eerder te gaan pitten omdat ik een backmarker zag aankomen en ik wou daar geen tijd aan verliezen. Paul reed wel door. Helaas voor mij heeft hij toen een paar mooie rondes kunnen zetten want na zijn Pit stop reed hij voor mij.
Daarna nog goed mijn best gedaan om Paul weer in te halen. Het was tot de laatste ronde nog best spannend, maar het is een lastige baan om in te halen.
Deni reed ook nog lekker door, hoewel hij een ronde achter lag reed hij na mijn pitstop niet meer dan een seconde achter mij de hele tijd. We hadden dus een leuk Audi, Mercedes, BMW treintje de laatste rondes.
Video van de race:
Als laatste gestart

Al met al ging het lekker. Niet te veel offtracks of andere fouten. Hier en daar een beetje wijd. Want wat een onderstuur in de McLaren

anyway, reed rond iets buiten de top10 dacht ik. Tot Deni zijn mond open trok en ik per ongeluk een stukje gras mee pikte .... Tegen de muur, en op de zijkant in de grindbak.
Had denk ik wel leuk kunnen worden als ik niet in het gras ging rijden. Krister en Nick2 hadden volgens mij wat moeite om me in te halen. Deni ook, want hij begon te klagen over mijn snelheid
Nou dat viel mij dus ook op, ik ben de Ford GT gewend, en dat is ook een onderstuurd hok. Had een paar setups geprobeerd, en dit was dan nog de betere, vooral heel lang de bocht inremmen.-PassY- schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 11:45:
Nu ben ik wel wat gewend in de Cspec, maar ik denk dat ik kan bevestigen dat de McLaren meer onderstuur heeft ... met de setup van Dirk danVoor de rest was de setup een hele grote verbetering met wat ik had. Dus ik mag eigenlijk niet klagen
Toch kan ik me herinneren dat ik de mclaren voorheen leuker vond om te rijden, hij was wat gevoelloos.
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
Ik durf er niet veel over te zeggen aangezien ik eigenlijk alleen de McLaren en Ruf veel heb gereden. Beide auto's worden over het algemeen gezien niet aangemerkt als fijne auto's maar mij liggen ze wel.
BMW: Vrij neutraal in balans. Beetje van alles wat
RUF: Beetje twichy bij het aanremmen (komt denk ik omdat ik de CSpec gewend ben), maar je kan heel vroeg op het gas.
McLaren: uitkijken voor curbs, veel brandstof meenemen en een prima top snelheid. En natuurlijk de vlammenwerper achterop
FGT: Top snelheid dik in orde. Bochtenwerk de minste van de 5
Audi/Merc: Niet aangeschafd
2x gras bij het aanremmen bij de een a laatste bochtDutchDevil79 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 13:51:
De Mercedes vond ik gister leuk rijden. En met de setup van Bob kon ik goed mee vooruit.. Heb op begin leuk close gereden met Martijn en Koen in het middenveld. Echter na een tijdje vielen er gaten en was het daarna wat meer alleen rond rijden voor mij. Joep zat eerst nog wel in de buurt achter me maar maakte teveel foutjes waardoor het gat steeds groter werd. En Koen maakte een fout bij de pitstops waardoor die ook niet meer vlak voor me lag. Zo wel op de 5de plek terecht gekomen. Maar met Bob 8 seconde voor me en Joep 10 seconde achter me was er in het laatste kwartier niet veel meer te halen dan P5 voor me.
Interessant, ik vind de BMW namelijk redelijk twichty op het gas, altijd het gevoel dat ik eerder op het gas had moeten kunnen gaan maar dan breekt ie weg. Daardoor gisteren ook gecompenseerd door de springs achter zachter te zetten en iets meer vleugel te doen. Benieuws naar andere "reviews" van de Audi en Merc-PassY- schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 13:45:
heb niet veel GT3 gereden, maar mijn ervaring is
BMW: Vrij neutraal in balans. Beetje van alles wat
RUF: Beetje twichy bij het aanremmen (komt denk ik omdat ik de CSpec gewend ben), maar je kan heel vroeg op het gas.
McLaren: uitkijken voor curbs, veel brandstof meenemen en een prima top snelheid. En natuurlijk de vlammenwerper achterop
FGT: Top snelheid dik in orde. Bochtenwerk de minste van de 5
Audi/Merc: Niet aangeschafd
Vanwege de voorbereiding op de Nurburgring 24 uurs race ben ik gisteren echter in de Audi gesprongen en dat viel niet tegen. Gelukkig had ik vooraf aan de race een stabiele setup kunnen vinden op het iracing forum, want de Audi is met baseline set een nogal onvoorspelbare auto.
In de training zat ik er nog aardig bij maar tijdens de kwalificatie wist ik in 3 van de 4 rondjes een inc aan m'n broek te krijgen. Vanuit het middenveld gestart en in een leuk treintje terecht gekomen. Helaas ging er in ronde 5 een auto de muur in die ik niet meer kon ontwijken. Ik kon m'n auto nog krom de pits in sturen maar de race was toen wel gereden, ook omdat ik nogmaals binnen zou moeten komen voor fuel. Daarna de race puur uitgereden om testkilometers te maken.
Mijn snelste race ronde van gisteren:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=Vte9Vbdvsg8]
[ Voor 3% gewijzigd door tim.w op 19-04-2016 16:25 ]
Als 1ste gekwalificeerd. Nog nooit voorgekomen in de Blancpain sprint. Tijdens de race kon in ook lekker meekomen kon ze redelijk op afstand houden. Maar opeens voel ik wat aan mn neus. Bloedneus.. Shit toch proberen door te rijden tot de pitstop maar dat waren nog 4 laps. Uiteindelijk auto na de eerste chicane langs de kant gezet ff snel wc papier in mn neus proppen en door. Helaas wel terug gevallen tot p11. Wel hele aparte ervaring zo
Btw wel heel lekker opweg in iracing laaste tijd kan het weer aardig oppakken. Helemaal nu ik bij FFB linair heb uitgezet.
[ Voor 11% gewijzigd door Remco Tr op 19-04-2016 21:23 ]
Dat is wel een heel aparte blessureRemco Tr schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 21:22:
Bloedneus.. Shit toch proberen door te rijden tot de pitstop maar dat waren nog 4 laps. Uiteindelijk auto na de eerste chicane langs de kant gezet ff snel wc papier in mn neus proppen en door. Helaas wel terug gevallen tot p11. Wel hele aparte ervaring zo
Kreeg net een mail dat Z1 met een nieuw stuurtje komt. Ook verkrijgbaar met Accuforce koppeling: http://z1simwheel.us8.lis...d=201ade7e00&e=c7b6934edf
Maar $1745
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ik vind hem niet echt mooi, de prijs is ook zeker zo hoog door het grote scherm in het midden.alexbl69 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 21:29:
[...]
Dat is wel een heel aparte blessure. Maar knap hoor, als 1e gekwalificeerd
.
Kreeg net een mail dat Z1 met een nieuw stuurtje komt. Ook verkrijgbaar met Accuforce koppeling: http://z1simwheel.us8.lis...d=201ade7e00&e=c7b6934edf
Maar $1745. Dat is wel redelijk aan de prijs.
Die van Fanatec met alcantara leer en carbon is veel mooier!
Ik wil tussen nu en 2 maanden een F1 wheel aanschaffen maar ik ben er nog niet uit welke.
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen