iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 339 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-10 10:58
ourplayground schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:09:
[...]

Nu ben ik niet bij de race geweest, en dus ook niet bij de nabespreking. Maar wat ik het filmpje van @TiemenC zie is dat de witte auto (jij gok ik) ook niet echt aan de binnenkant van de racelijn zit. Het lijkt er op dat jij je een beetje te hard remt en doorschiet waardoor jij je bocht niet haalt. Als jij namelijk de bocht over de curb had genomen was er zeer waarschijnlijk niks aan de hand geweest.
Nogmaals, allemaal aannames op een zeer kort filmpje..
Omdat we hier ook zijn om te leren, filmpje van achter en vanuit mijn cockpit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07:10
ActualFantasy schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:23:
[...]

[YouTube: 2020 09 14 09 18 33]
ok, ik stel mijn mening bij: race incident :)
De linker had meer ruimte kunnen laten, de rechter had meer ruimte kunnen nemen.

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:53
The Otherside schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:06:
[...]

De problemen die je ondervind met het remmen is nou precies iets wat je met de telemetry er uit zou kunnen halen om te zien hoe jij anders remt dan bijv de referentie ronde van VRS.

Dingen als rempunt, remdruk, duur etc heb je er zo uitgehaald en kan je al een hoop helpen. Als je niet begrijpt hoe je het moet lezen dan kunnen wij daar bij helpen uiteraard.

[Afbeelding]

Zie hier bijv. vergelijking tussen twee rondjes, je ziet dat de stippellijn harder remt en een fractie eerder. En langer voet op de rem houdt (trailbraking) Terwijl de blauwe lijn minder hard remt en ook weer eerder uit de remmen is. Nu zegt dat weinig als je dit zo los bekijkt. Maar je moet natuurlijk even checken welke van de twee sneller was in deze sector :)
Ik snap wel, tot op enige hoogte, hoe ik het moet lezen. Maar de verschillen zijn meestal minder evident dan in de voorbeelden. Dergelijke minimale verschillen ga ik nooit op de baan kunnen toepassen als ik dat dan vertaal naar rem 0,1 sec later en 5% harder. Dat bedoel ik ook met dat ik er niks mee kan, ik krijg dat niet vertaald naar op de baan. Is ook een nadeel, voor mij in VR. Je kunt niet dingen even terugkijken of er naast houden qua referentie. Telkens die headset op en af is wel een drempel en maakt het lastig om naar dit soort punten te kijken. Dat plus het niet een bepaalde sectie steeds opnieuw kunnen oefenen zonder volledige rondjes te moeten rijde. (Ik snap dat dit niet realistisch is en daarom niet er in zit).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9AnNDUjq2xmvqOajISLMJn3O9IY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VWP7Xas1BcrAqiiNda3TTHcA.png?f=fotoalbum_large

Nu waren de verschillen gisteren wat groter, maar voor mij sprint er niet iets uit waarvan ik denk "ah kijk dat doe ik echt helemaal fout". Maar voor jullie waarschijnlijk wel. En dan nog de kunst om dat te vertalen naar de baan. Daar zit toch het verschil tussen de mensen die echt goed zijn, en de amateurs als ik.

Edit: ok wat ik echt fout doe volgens mezelf, maar dat krijg ik maar niet afgeleerd: te ver insturen en blijkbaar niet op de racelijn blijven of die kunnen vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Phusebox op 14-09-2020 09:29 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Phusebox schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:27:
[...]

Ik snap wel, tot op enige hoogte, hoe ik het moet lezen. Maar de verschillen zijn meestal minder evident dan in de voorbeelden. Dergelijke minimale verschillen ga ik nooit op de baan kunnen toepassen als ik dat dan vertaal naar rem 0,1 sec later en 5% harder. Dat bedoel ik ook met dat ik er niks mee kan, ik krijg dat niet vertaald naar op de baan. Is ook een nadeel, voor mij in VR. Je kunt niet dingen even terugkijken of er naast houden qua referentie. Telkens die headset op en af is wel een drempel en maakt het lastig om naar dit soort punten te kijken. Dat plus het niet een bepaalde sectie steeds opnieuw kunnen oefenen zonder volledige rondjes te moeten rijde. (Ik snap dat dit niet realistisch is en daarom niet er in zit).

[Afbeelding]

Nu waren de verschillen gisteren wat groter, maar voor mij sprint er niet iets uit waarvan ik denk "ah kijk dat doe ik echt helemaal fout". Maar voor jullie waarschijnlijk wel. En dan nog de kunst om dat te vertalen naar de baan. Daar zit toch het verschil tussen de mensen die echt goed zijn, en de amateurs als ik.
Jeetje zeg. Met die Clutch zit je gewoon helemaal op dezelfde lijn als VRS! En dan toch zoveel tijd verliezen.

En nu serieus. ;) Zo op het eerste oog ziet het er idd goed uit, maar ik adviseer wel om echt per bocht te bekijken hoor. Dan zoomt het meer in, en dan zie je de echte verschillen. Bijna 9/10de in bocht 6 en 7 is echt heel veel.

Pak die nou eens, en dan alleen die in detail. Ben daar wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 03-09 14:58
[...]

Ik snap vanuit jou cockpit dat je de mening bent aangedaan dat je wordt afgesneden. Wat misschien ook wel beetje zo is.

Toch ben ik van mening dat je eieren voor je geld had moeten kiezen, je was er op geen enkel moment volledig naast. Er was genoeg tijd om uit die situatie te komen, je ziet z'n voorwiel je remt zelfs eerder maar ook jij kiest er voor het risico te nemen en hem te laten staan.

Nu zal het voor jullie beiden gevalletje zijn van beperkt zicht, waardoor deze situatie ontstaat.

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
[...]

[Afbeelding]

Edit: ok wat ik echt fout doe volgens mezelf, maar dat krijg ik maar niet afgeleerd: te ver insturen en blijkbaar niet op de racelijn blijven of die kunnen vinden.
Als ik kijk naar je manier van remmen, dan lijkt het er op dat jij of vol remt, of niet.. ik denk dat daar een hoop tijd kan winnen..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RTnGJcZEaIfh7JdG0oAzwNxTE6M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tGGU2IqB18k1tRaLHBBiWgzi.png?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiemenC
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09:00

TiemenC

iRacing

BM schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:14:
[...]

Ik neem aan dat je beseft dat je nu doorslaat he? :)

Was er zelf gister niet bij, maar afgaande op de video en het screenshot had je inderdaad meer ruimte kunnen laten. Je zat er welliswaar voor maar was er niet helemaal voorbij. Dan kan je insturen zoals jij deed, en hopen dat de ander z'n gas loslaat, of je kunt ervoor kiezen om een iets wijdere lijn te pakken waarmee het voor beiden wat veiliger word.

Je rijd met z'n tweeen naast elkaar, dan is het (imho) ook de verantwoordelijkheid van twee man om dat veilig te doen.
Ik kan me de vorige discussie nog goed herinneren. Ik heb er geen zin meer in. Ik ben bereid een eigen aandeel in te zien, de ander niet. Dan houdt het snel op. On to the next one.

Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ActualFantasy schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:30:
[...]

Jeetje zeg. Met die Clutch zit je gewoon helemaal op dezelfde lijn als VRS! En dan toch zoveel tijd verliezen.

En nu serieus. ;) Zo op het eerste oog ziet het er idd goed uit, maar ik adviseer wel om echt per bocht te bekijken hoor. Dan zoomt het meer in, en dan zie je de echte verschillen. Bijna 9/10de in bocht 6 en 7 is echt heel veel.

Pak die nou eens, en dan alleen die in detail. Ben daar wel benieuwd naar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CApop2rWkRxfUpvsX6MhiXifGzk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mEuPfY4m2ycmPx2H8A3LFy78.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

MDenessen schreef op maandag 14 september 2020 @ 08:58:

De eerste bocht is gewoon heel lastig en is niet een bocht waar je met zijn tweeen door kunt, er is maar 1 lijn ook al is de baan tamelijk breed aan de onderkant van de berg. Als je ruimte laat aan de binnenkant en daardoor de apex mist is het moeilijk om niet te gaan grasmaaien aan de linkerkant.
Sorry hoor, maar bocht 1 is juist een bocht waar je prima kan inhalen, juist omdat het zo wijd is. Je moet alleen iets meer afremmen omdat je de bocht niet normaal kan nemen nee, maar dat is bij elke bocht waar je met 2 doorheen gaat. Veel meer risico voor degene aan de buitenkant ja, maar daar moet je gewoon rekening mee houden als rijder.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01-10 11:55

garriej

Ik las ondertieten.

Ik heb de Oculus ook maar is afgestoft en gister wat oefen rondjes gereden in de Indy. Dat ging vrij snel verrassend goed! Heb ik ook is een auto in de Tweakers league die me goed ligt.

Plan is om dit seizoen weer mee te doen, dit is precies een serie waar ik naar opzoek was. Niet te lange race, vrij vlotte auto, goed handelbaar.

Dus tot vanavond :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ActualFantasy
Er zit een heel groot verschil in het gaspedaal wel.

Daar verlies je denk ik ook veel tijd mee. Te vroeg op het gas, waardoor je net iets teveel snelheid hebt lijkt het, waardoor je niet eerder vol op het gas kan. de VRS meneer/mevrouw rijdt veel meer vol gas dan jij, dat scheelt nogal. Is denk ik wel 75 tot 100 meter meer volgas.

Iets meer geduld hebben dus met dat gas erop, maar dan wel gelijk volgas.

En daardoor verlies je ook veel op het daaropvolgende rechte stuk.

[ Voor 8% gewijzigd door ActualFantasy op 14-09-2020 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Laatst online: 11:33
garriej schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:44:
Ik heb de Oculus ook maar is afgestoft en gister wat oefen rondjes gereden in de Indy. Dat ging vrij snel verrassend goed! Heb ik ook is een auto in de Tweakers league die me goed ligt.

Plan is om dit seizoen weer mee te doen, dit is precies een serie waar ik naar opzoek was. Niet te lange race, vrij vlotte auto, goed handelbaar.

Dus tot vanavond :+
Gezellig :) Gisteravond was m'n pizza te laat bezorgd om nog zonder erg te haasten mee te kunnen doen, maar vanavond ben ik er zeker bij :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:09
[...]

[Afbeelding]

- Bocht1; je remt tot 50% waar het voorbeeld nog geen 10% remt. Hier verlies je een aantal tienden, dus minder hard remmen. Daarnaast ga je te vroeg op het gas, dus waarschijnlijk moet je daardoor ook weer gas liften.
- Bocht4&5; weer te vroeg op je gas, waardoor je moet liften en snelheid verliest. Dus aanleren om te wachten om op je gas te gaan, zodat je meer snelheid mee kan nemen op het korte rechte stuk
- Bocht 7; idem, te vroeg op je gas, je moet liften en verliest hierdoor snelheid (die je het hele rechte stuk verliest).
- Chicane; weer te vroeg op je gas.

Dat is een evaluatie van 15 seconde, door alleen maar outliers te pakken van een nagenoeg onleesbare full circuit grafiek. Als jij .600 in een bocht verliest, heeft dat niet te maken met 5meter later/eerder remmen, maar dan doe je iets gigantisch anders. Daar op focussen dus, en niet elke 3 minuten op Teamspeak komen melden dat je het niet kan. Wordt het niet gezelliger op.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

It's not a bug, it's a feature.

De Time Of Day instelling van iRacing voor league sessions is momenteel bugged. Daarom was de sessie van gisteren zo warm. Helaas is dat ook het geval voor vanavond want we krijgen 'm niet gecorigeerd.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
JPM85 schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:47:
[...]

- Bocht1; je remt tot 50% waar het voorbeeld nog geen 10% remt. Hier verlies je een aantal tienden, dus minder hard remmen. Daarnaast ga je te vroeg op het gas, dus waarschijnlijk moet je daardoor ook weer gas liften.
- Bocht4&5; weer te vroeg op je gas, waardoor je moet liften en snelheid verliest. Dus aanleren om te wachten om op je gas te gaan, zodat je meer snelheid mee kan nemen op het korte rechte stuk
- Bocht 7; idem, te vroeg op je gas, je moet liften en verliest hierdoor snelheid (die je het hele rechte stuk verliest).
- Chicane; weer te vroeg op je gas.

Dat is een evaluatie van 15 seconde, door alleen maar outliers te pakken van een nagenoeg onleesbare full circuit grafiek. Als jij .600 in een bocht verliest, heeft dat niet te maken met 5meter later/eerder remmen, maar dan doe je iets gigantisch anders. Daar op focussen dus, en niet elke 3 minuten op Teamspeak komen melden dat je het niet kan. Wordt het niet gezelliger op.
Thanks voor de input.
ActualFantasy schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:46:
[...]

Er zit een heel groot verschil in het gaspedaal wel.

Daar verlies je denk ik ook veel tijd mee. Te vroeg op het gas, waardoor je net iets teveel snelheid hebt lijkt het, waardoor je niet eerder vol op het gas kan. de VRS meneer/mevrouw rijdt veel meer vol gas dan jij, dat scheelt nogal. Is denk ik wel 75 tot 100 meter meer volgas.

Iets meer geduld hebben dus met dat gas erop, maar dan wel gelijk volgas.

En daardoor verlies je ook veel op het daaropvolgende rechte stuk.
Thanks. Voelt zo tegenstrijdig, want voor mijn gevoel ga ik al super laat op het gas. Maar moet nog later dus...

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
[...]

Jammer dat er weer zoveel discussie ontstaat en niet op de goeie manier. Dit soort incidenten moeten gewoon besproken kunnen worden op een normale manier imo.

Volgens mij doen jullie het beiden gewoon niet goed. Auto links stuurt in alsof hij alleen op de baan zit (er zit toch echt een auto naast je), auto rechts stuurt bijna niet in en lijkt zelfs zonder contact de bocht niet te kunnen halen. Volgende keer allebei meer rekening houden met auto's naast je en dan gaat het gewoon prima!

T1 is de makkelijkste bocht om in te halen, je kan er zelfs met 4 naast elkaar als het echt moet.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Phusebox schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:56:
[...]

Thanks voor de input.

[...]

Thanks. Voelt zo tegenstrijdig, want voor mijn gevoel ga ik al super laat op het gas. Maar moet nog later dus...
Het is ook lastig soms.

Dit is mijn lijntje.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/teRMCqNGAF2wyN17h1I5PzHa6kY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6GYbN3xlaRR9hs6saYOtQssj.png?f=fotoalbum_large

Ook ik ga te vroeg op het gas in dezelfde bocht, maar dat komt dus doordat ik te veel rem net daarvoor.
Bij de tweede bocht van deze combinatie rem ik in vergelijking met vrs te weinig, maar ergens vind ik dat minder erg, want rechte stuk erna ging ik 1/10de sneller dan vrs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybiker
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 07:26
Luckeh schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:55:

De Time Of Day instelling van iRacing voor league sessions is momenteel bugged. Daarom was de sessie van gisteren zo warm. Helaas is dat ook het geval voor vanavond want we krijgen 'm niet gecorigeerd.
\

Pfff dat verklaard een hoop, had me sjaal om en een dikke trui, vanavond in me zwembroek, dan moet het goedkomen hahaa 8) 8) 8) altijd goed deze voorkennis 8)7 8)7 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Skybiker op 14-09-2020 10:12 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
NickThissen schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:56:
[...]

Jammer dat er weer zoveel discussie ontstaat en niet op de goeie manier. Dit soort incidenten moeten gewoon besproken kunnen worden op een normale manier imo.

Volgens mij doen jullie het beiden gewoon niet goed. Auto links stuurt in alsof hij alleen op de baan zit (er zit toch echt een auto naast je), auto rechts stuurt bijna niet in en lijkt zelfs zonder contact de bocht niet te kunnen halen. Volgende keer allebei meer rekening houden met auto's naast je en dan gaat het gewoon prima!

T1 is de makkelijkste bocht om in te halen, je kan er zelfs met 4 naast elkaar als het echt moet.
Wat is een goede manier van discussie dan?

Mijn VRS data is het niet met je eens over dat ik niet lijk in te sturen. Tot aan de crash is mijn steering angle maar een paar procent minder dan de VRS lijn, maar ga ik wel een heel stuk langzamer (km of 20 per uur) en zit ik al veel meer naar rechts dan de ideale lijn waardoor ik ook minder hoef te sturen.

Nogmaals, ik had hem ook niet kunnen laten staan, en gewoon vol in de remmen, dat risico nam ik zelf, maar dat neemt niet weg dat ik buiten dat weinig fout doe.

Want zoals je zegt, het lijkt alsof ik niet instuur, maar dat is dus niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkPino
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 06:09
Is dit gisteren of is dit een test sessie?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
DarkPino schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:14:
[...]

Is dit gisteren of is dit een test sessie?
Mijn 'beste' rondje gisteren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 13:12
ActualFantasy schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:12:
[...]

Mijn VRS data is het niet met je eens over dat ik niet lijk in te sturen. Tot aan de crash is mijn steering angle maar een paar procent minder dan de VRS lijn, maar ga ik wel een heel stuk langzamer (km of 20 per uur) en zit ik al veel meer naar rechts dan de ideale lijn waardoor ik ook minder hoef te sturen.

Nogmaals, ik had hem ook niet kunnen laten staan, en gewoon vol in de remmen, dat risico nam ik zelf, maar dat neemt niet weg dat ik buiten dat weinig fout doe.

De VRS-stuurinputgrafiek toont de stuur-angle als je een racelijn rijdt. Dus buiten-binnen-buiten, de ideale lijn maakt de bocht zo 'recht' mogelijk meestal, en minimaliseert daarmee de benodigde stuurinput.

Je stuurt, schrijf je zelf, notabene (een paar procent) minder dan de VRS-lijn, terwijl omdat je vanwege je binnenbocht, juist heel veel méér stuurinpput zou verwachten om die veel krappere bocht te kunnen halen?

Omdat je veel meer naar rechts zit dan de ideale lijn moet je juist meer ipv minder sturen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-APHioZK-t_bv3SQRBuD-N5KkSM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mW6IA6BCPictu80FBruG1Q49.png?f=fotoalbum_large
EDIT: ^Oranje (VRS) hoeft aanzienlijk minder te sturen dan groen, denk ik :)
Oranje en groen sturen per saldo natuurlijk 'evenveel'.. Oranje begint wat eerder (en stuurt daardoor met wat minder input maar wel voor een langere periode dan groen, voor groen geldt het omgekeerde. Verder eens met de lezing hier dat het race-incident betreft waarbij beide betrokken elkaar iets meer ruimte hadden kunnen geven, in ieders belang.

[ Voor 31% gewijzigd door B Tender op 14-09-2020 10:35 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-09 15:06

Raimond613

Simracer

[...]

Weten wanneer je moet stoppen...

iracing profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joeristein
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-01 00:15
Hier kan je zeker veel info uithalen.
Vooral in het remmen kan je een hoop tijd winnen. Jij gaat op de rem vervolgens laat je de rem volledig los. Terwijl de blauwe lijn nog zo'n 10% aan remkracht laat staan tijdens het insturen (trailbraking). Hierdoor kan de blauwe lijn meer snelheid meenemen in de bocht. Als je dat trailbraken doorkrijgt zullen je tijden snel beter worden. Dit is de reden dat andere later kunnen remmen en toch de bocht kunnen halen.

Dat je het gevoel hebt dat je pas laat op je gas kan, dat kan ik me voorstellen. Je hebt namelijk veel onderstuur gezien de lijn in bocht 7 en als je dan gas gaat geven wordt het onderstuur alleen maar erger. Dit gevoel zal minder worden als je het trailbraken onder de knie hebt.

iRacing profiel | Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkPino
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-09 06:09
Phusebox schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:15:
[...]

Mijn 'beste' rondje gisteren.
Dat is dan toch helemaal niet te vergelijken? Het enige vergelijk wat je dan kan trekken is de lijn (waar je ook compleet naast zit in bocht 7? zo te zien).

Als je VRS goed wil gebruiken moet je beginnen met in de juiste condities oefenen. Ik wil je best eens een korte cursus geven hoe je ermee moet werken en hoe je telemetrie data kan lezen echter staan hier ook video's van op youtube/VRS.

Mocht je toch een korte uitleg willen dan laat je het maar weten

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Raimond613 schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:18:
[...]

Weten wanneer je moet stoppen...
De discussie was al voorbij maar wordt weer geoepend? Dat maar gewoon negeren dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ourplayground
ActualFantasy schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:22:
[...]

De discussie was al voorbij maar wordt weer geoepend? Dat maar gewoon negeren dan?
Er wordt enkel aangegeven dat jullie beiden niet vrijuit gaan.
Dat kan je accepteren en er iets van leren of niet.

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Nou ja sorry dan als ik degene was die de discussie weer "open" maakt, maar daar is het forum toch voor? Zolang het op een normale manier gebeurd kunnen we er allemaal iets van leren dus is het alleen maar nuttig. Maar naar mijn mening was de discussie nooit klaar, enkel denken beiden partijen dat ze goed zitten en het daarmee af is.

Je kan wel naar telemetry etc grijpen maar in de video is duidelijk te zien dat de linker auto te ver naar rechts komt, en de rechter auto te ver naar links. Het lijkt alsof beide niet rekening houden dat er een auto naast zit en gewoon de lijn pakken en dat gaat natuurlijk mis. Dat kan natuurlijk per ongeluk gebeuren (momentje overstuur, snelheid onderschat, etc) en dan is het een race incident. Maar als het met "opzet" was (als in: hij moet maar ruimte geven en ik pak gewoon mijn lijn) dan is het denk ik goed om te noemen dat dat niet OK is. Je rijdt naast elkaar en moet elkaar proberen ruimte te geven, en dat kan in die bocht prima.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 09:00

TiemenC

iRacing

NickThissen schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:34:
Nou ja sorry dan als ik degene was die de discussie weer "open" maakt, maar daar is het forum toch voor? Zolang het op een normale manier gebeurd kunnen we er allemaal iets van leren dus is het alleen maar nuttig. Maar naar mijn mening was de discussie nooit klaar, enkel denken beiden partijen dat ze goed zitten en het daarmee af is.

Je kan wel naar telemetry etc grijpen maar in de video is duidelijk te zien dat de linker auto te ver naar rechts komt, en de rechter auto te ver naar links. Het lijkt alsof beide niet rekening houden dat er een auto naast zit en gewoon de lijn pakken en dat gaat natuurlijk mis. Dat kan natuurlijk per ongeluk gebeuren (momentje overstuur, snelheid onderschat, etc) en dan is het een race incident. Maar als het met "opzet" was (als in: hij moet maar ruimte geven en ik pak gewoon mijn lijn) dan is het denk ik goed om te noemen dat dat niet OK is. Je rijdt naast elkaar en moet elkaar proberen ruimte te geven, en dat kan in die bocht prima.
Ik geef in twee recente posts aan dat ik het anders had kunnen doen. Ik heb de rest van de avond tijdens beide races in praktisch iedere bocht een keer zij aan zij gereden met iemand, zonder ongelukken. Ik neem liever deze positieven mee naar de volgende keer en laat dit negatieve mijn plezier niet verder bederven.

Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybiker
Mijn tip, schud elkaar de hand, lach er om, lol en met een smile weer samen op de baan met elkaar, is leuker. 8)7

We doen dingen en er overkomen ons dingen.

[ Voor 23% gewijzigd door Skybiker op 14-09-2020 10:56 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepG24
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-04 16:46
Gisteren voor het eerst sinds maanden weer een race gereden. Was wat onwennig in het begin en moet nog steeds wel wennen aan het bandenmodel.

Met twee keer een P4 ben ik tevreden. Jammer genoeg kwam ik de voorlaatste ronde van de feature race in aanraking met Arjan. Ik lockte iets waardoor ik iets teveel naar het midden van de bocht gleed. Ik had beter een ronde gewacht.

@Arfman sorry voor de contact. Vanuit de helicopter view was er nog wel wat ruimte rechts van jou, maar ik zit zelf niet te wachten op een hele analyse. Dus ik neem hem zelf voor mijn rekening.

Nogmaals als tip voor de nieuwkomers. Beter iets te voorzichtig als je wordt ingehaald dan op het randje verdedigen. Als ik merk dat iemand naast me zit, ben ik extra voorzichtig en geef ik ruimte omdat ik weet dat het anders in tranen kan aflopen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N.Uckerman
  • Registratie: Juli 2013
Hallo iedereen!

Ik heb gisteren mijn sim rig helemaal in elkaar gezet. Ik heb fanatec v3 pedals 2e hands gekocht. Op het begin getest en geen problemen mee. Nu heb ik deze week de brake performance kit gekocht en heb de hardheid van de rem aangepast.

Nu heb ik de pedals weer terug op de rig en als ik ze wil calibraten in de setup dan zie ik dat het blauwe balkje een beetje op en neer beweegt, terwijl ik het rem pedaal helemaal niet aanraak.

De rem gaat gaat in de setup dus een klein beetje op en neer terwijl er geen beweging in het rem pedaal zelf zit.

Heeft iemand hier een oplossing/idee erover wat ik kan proberen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:09
Ik heb het erg naar mijn zin gehad gisteren. Jammer om te lezen dat veel rijders een andere ervaring hebben. Het is ook wel een kort baantje voor zoveel rijders en met zulke uiteenlopende iratings.

Vraagje over de banden: duurt het bij de Indy altijd zo lang om ze warm te krijgen? Ik kreeg nu pas na 4 rondjes echt goed gevoel erbij. Bij de Skippy kon ik vrijwel altijd al vol belasten na 1 of 1,5 rondje.

/edit of ligt dat puur aan de track temp waarover gesproken werd?

[ Voor 7% gewijzigd door Loona35 op 14-09-2020 11:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
N.Uckerman schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:01:
Hallo iedereen!

Ik heb gisteren mijn sim rig helemaal in elkaar gezet. Ik heb fanatec v3 pedals 2e hands gekocht. Op het begin getest en geen problemen mee. Nu heb ik deze week de brake performance kit gekocht en heb de hardheid van de rem aangepast.

Nu heb ik de pedals weer terug op de rig en als ik ze wil calibraten in de setup dan zie ik dat het blauwe balkje een beetje op en neer beweegt, terwijl ik het rem pedaal helemaal niet aanraak.

De rem gaat gaat in de setup dus een klein beetje op en neer terwijl er geen beweging in het rem pedaal zelf zit.

Heeft iemand hier een oplossing/idee erover wat ik kan proberen??
Volgensmij kun je een soort van dead zone instellen.

[ Voor 5% gewijzigd door ActualFantasy op 14-09-2020 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
Bedankt voor je reactie! Maar dat is helaas het probleem niet. Je kunt bij fanatec namelijk zelf ook de min en max aanpassen. Maar de activatie van mijn pedalen die is niet stabiel zegmaar, ook als ik het rempedaal halverwege hou, dan blijft de activatie van de rem niet op de helft.

Voorbeeld:

Ik hou 50% het rempedaal in, normaal gesproken moet dan ook 50% activatie in de setup, maar mijne beweegt de heletijd tussen 40-60%. Hij blijft ook niet stil staan terwijl ik mijn voet wel stil houd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ourplayground
N.Uckerman schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:13:
[...]

Bedankt voor je reactie! Maar dat is helaas het probleem niet. Je kunt bij fanatec namelijk zelf ook de min en max aanpassen. Maar de activatie van mijn pedalen die is niet stabiel zegmaar, ook als ik het rempedaal halverwege hou, dan blijft de activatie van de rem niet op de helft.

Voorbeeld:

Ik hou 50% het rempedaal in, normaal gesproken moet dan ook 50% activatie in de setup, maar mijne beweegt de heletijd tussen 40-60%. Hij blijft ook niet stil staan terwijl ik mijn voet wel stil houd.
Ik denk dat dit in het Racesturen, servo's en pedalen topic beter tot zijn recht komt...

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• kurt.wymeersch
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 26-11-2020
Hey iedereen

Ik heb me net geregistreerd en er word gevraagd om je voor te stellen

Ik ben Kurt geboren in 1980
Sinds een half jaartje ben ik actief op iRACING
Ik heb een pauze moeten inlassen wegens een schouder operatie
Hierdoor kan ik geen FFB verdragen maar op termijn zal dit moeten terug komen
Ik heb men passie gevonden in de USF2000 series waar ik veel plezier beleef
Mijn ir is niet hoog maar ik behaald binnen mijn eerste seizoen men B-class

Bij deze wens ik iedereen nog een prettige dag
Kurt Wymeersch

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

N.Uckerman schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:13:
[...]

Voorbeeld:

Dit had ik ook, bij mij kwam het door een brakke pci usb uitbreidingkaart. USB port op het mobo gepakt een geen problemen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:59

BM

Moderator Spielerij
Ik heb nog niet heeel serieus gereden na de nieuwe update, maar wat mij in de paar autos die ik geprobeerd heb opgevallen is: je moet je banden nu wel echt warm rijden. Volgens mij was het afgelopen seizoen nog zo dat je het snelst was als je banden koud waren, maar had nu wel echt het idee dat ik een rondje of 2/3 nodig had om fatsoenlijk grip te krijgen. Klopt dat, of zit het vooral in mijn hoofd? (Totaal niet uit te sluiten :+)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
BM schreef op maandag 14 september 2020 @ 12:03:
Ik heb nog niet heeel serieus gereden na de nieuwe update, maar wat mij in de paar autos die ik geprobeerd heb opgevallen is: je moet je banden nu wel echt warm rijden. Volgens mij was het afgelopen seizoen nog zo dat je het snelst was als je banden koud waren, maar had nu wel echt het idee dat ik een rondje of 2/3 nodig had om fatsoenlijk grip te krijgen. Klopt dat, of zit het vooral in mijn hoofd? (Totaal niet uit te sluiten :+)
Heb alleen de gt3 auto’s als referentie, maar ook daar merk je na 2 tot 3 rondjes dat ie echt lekker rijdt. Waar dat voor de update 1 rondje was... ik ben het dus denk ik met je eens..:)

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

[...]

Probleem is dat jullie beide overtuigd zijn van je gelijk en beide wel zien wat de ander fout doet, maar niet wat je zelf fout doet.

Linker auto stuurt in alsof hij gewoon naar de apex wilt rijden en rechter auto stuurt te laat in en gaat juist de apex niet meer halen, resultaat crash.

Als ik de linker auto was geweest had ik trouwens voor de bocht al verdedigd door helemaal rechts te gaan rijden. Dan moet de ander de lange weg en al het risico nemen.
[...]

Leuk om zo naar de telemetrie te kijken, maar dat je hele tijd aan het sturen bent tot aan de crash wil nog weinig zeggen. Als je te laat begint met sturen ga je het ook niet halen. Als ik jou filmpje bekijk van achter de auto ging je de curbstone nooit meer raken aan de binnenkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 14:09

Arfman

Drome!

Joep Gelissen schreef op maandag 14 september 2020 @ 10:56:
Met twee keer een P4 ben ik tevreden. Jammer genoeg kwam ik de voorlaatste ronde van de feature race in aanraking met Arjan. Ik lockte iets waardoor ik iets teveel naar het midden van de bocht gleed. Ik had beter een ronde gewacht.

@Arfman sorry voor de contact. Vanuit de helicopter view was er nog wel wat ruimte rechts van jou, maar ik zit zelf niet te wachten op een hele analyse. Dus ik neem hem zelf voor mijn rekening.
Hey Joep, bedankt voor je reactie! Fijn om te lezen dat ik niet gek was en ruimte had gegeven maar dat het door een lockup (mede) kwam :) Schuldvraag vind ik ook niet zo spannend, als ik het anders had kunnen doen hoor ik het ook graag maar zoals gezegd heb ik de replay niet dus ik moet het uit m'n hoofd doen.

No hard feelings! :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:00

Phydomir

Dennis

BM schreef op maandag 14 september 2020 @ 12:03:
Heb alleen nog maar met de BMW GTE gereden en eerste rondje is prima te doen maar je merkt wel dat rondje 2 en 3 het snelst zijn. Daarna zakt hij heel iets af maar niet veel.
Indy Pro voor de update wel mee gereden en toen duurde het zeker 4/5 rondjes voor je echt snel ging. Maar er was niet overdreven weinig grip met koude banden.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10:40
Even in VRS gedoken. Ben wel benieuwd hoe ik hier naar moet kijken. Vergelijk op basis van average fast lap, baantemperatuur VRS was natuurlijk aanzienlijk lager. In T2-4 en T6-7 verlies ik 0,5s.

Bocht 2-4
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B91ago_7qT3Lq4vVDmllViWkRLs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zB2ZiodHWzxGpWtbs3OtWyca.png?f=fotoalbum_large

Bocht 6-7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pETk3PCt8W-HAdWwAQAZAM9VMfo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jAfmkt614vtZ7mUuv6UB2MZm.png?f=fotoalbum_large

Is de les die ik hier uit moet trekken, met meer snelheid aankomen en eerder op mijn gas?

Gaat hier natuurlijk om een gemiddelde, daarom zitten de lijnen (denk ik) vrij dicht bij elkaar. Kan wel een single lap vergelijken maar dat zegt, lijkt mij, wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Skybiker schreef op maandag 14 september 2020 @ 07:35:
[...]

Heb ik gisteren gedaan,maar dan kan je nog niets met de telementry enzo, VRS zijn de belangrijkste dingen PRO, dus er valt niet veel uit te proberen, of ik ziet het nog niet. :+
Hmmm het lijkt erop dat ik mij heb vergist en dat er geen gratis trial abonnement is. Maar anders probeer je het toch voor 1 klasse? Kost je € 5,- en dan heb je een goed beeld of die pro functionaliteit voor jou van toegevoegde waarde is.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
Beltoni schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:04:
Even in VRS gedoken. Ben wel benieuwd hoe ik hier naar moet kijken. Vergelijk op basis van average fast lap, baantemperatuur VRS was natuurlijk aanzienlijk lager. In T2-4 en T6-7 verlies ik 0,5s.

Bocht 2-4
[Afbeelding]

Bocht 6-7
[Afbeelding]

Is de les die ik hier uit moet trekken, met meer snelheid aankomen en eerder op mijn gas?

Gaat hier natuurlijk om een gemiddelde, daarom zitten de lijnen (denk ik) vrij dicht bij elkaar. Kan wel een single lap vergelijken maar dat zegt, lijkt mij, wat minder.
Je aankomst snelheid bij bocht2 ligt al een stuk lager, dus waarschijnlijk verlies je ook tijd in bocht1.
Aanremmen doe je goed, althans je snelheid ligt lager, dus effectief zou je later / minder kunnen remmen.

Waar het vooral op lijkt is dat je de knik naar rechts te 'lief' neemt, kijk maar naar de steering angle van VRS en het moment waar ze op het gas gaan, in vergelijking met jou input. Hier verlies je het dus in de esses. Lijkt mij dat je te ver van de binnenkant blijft (minder stuur), en hierdoor later op je gas kan omdat je anders de knik naar links niet haalt.

Bocht6/7 zou ik focussen om net wat meer snelheid tussen de 2 bochten mee te nemen. Je remmen bij bocht 6 is prima, en uitacceleren bij bocht 7 ook. Dus verlies zit hem vooral in dat kleine stukje ertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Phusebox schreef op maandag 14 september 2020 @ 06:59:
[...]

Ik heb ook de CSL Elite LC, ben bang dat ik het daar het komende jaar nog mee moet doen. Maar zal zeker eens een potje aanmaken voor betere pedalen.

Banden geluid krijg ik zelf nooit bewust mee? Ik moet eerlijk zeggen dat ik eigenlijk nooit banden hoor in iRacing. Zelfs niet als ik spin. Eens kijken welke slider dat is, zal wel self explanatory zijn en bij mij te zacht staan. Of ik heb het geluid gewoon te zacht staan dat kan ook, rij nooit met heel hoog volume.

Racelabapps heb ik helaas nooit aan de gang gekregen in VR, maar kan ik nog eens een kans geven. Inputs in de gaten houden tijdens het racen gaat mijn pet nog te boven, daar heb ik geen tijd voor. Komt misschien nog met meer ervaring en vertrouwen.

Wat me dit keer verbaasde was het verschil in drivability tussen vrijdagavond en gisteren. Ik zat anderhalve seconde boven mijn tijd van toen, maar gemiddelde lag nog veel verder uit elkaar. Tijdens de practice heb ik anderhalf uur volgens mij 6 snelle rondjes kunnen voltooien terwijl ik wel continu op de baan ben geweest. Bij de GTE ging het op de race avonden eigenlijk altijd beter in plaats van minder goed. Kan nog niet verklaren waar het aan lag eigenlijk.

Het is trouwens best erg, maar ik kan me geen duel herinneren met iemand? Dacht dat ik iedereen maar langs heb gelaten... :X
Je kan ook eens op je inputs focussen in een test drive om musscle memory te kweken hoe hard je nou kunt remmen met de auto zonder dat de auto blokkeert.

Banden geluid is mijn inziens cruciaal want naast de FFB hoor je wanneer je tegen de grens rijdt en kan je daarop sneller anticiperen. Dus ik zou banden qua volume in ieder geval zo hoog mogelijk zetten.

Ik had juist het tegenovergestelde dat het zondag avond bij mij in de practice een stuk beter ging (< 2 sec.) maar dat had ook te maken dat ik inmiddels meer ervaring had opgedaan en de setup was aangepast.

Fijn dat ons duel geen indruk heeft gemaakt. Maar dan kun je wel voorstellen wat een top avond ik heb gehad als dat één van de hoogtepunten was haha

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joeristein
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-01 00:15
Beltoni schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:04:

In grote lijnen ziet het er goed uit, je rempunten zijn gelijk en de momenten dat je op het gas gaat zitten niet ver bij die van VRS vandaan.

wat me opvalt is dat je te veel remt bij aankomen bocht 2, waar VRS overgaat in trailbraking ga jij juist nog wat extra op de rem. Dit zie je direct terug in de snelheid en timedelta. Bocht 2 is wel een bocht van momentum, durf de extra snelheid mee te nemen en iets meer rotatie te creëren (wat zeker niet makkelijk is).

Bocht 6 zou ik zeggen, probeer meer het rem-patroon van VRS na te bootsen.
Fractie minder hard aanremmen, waardoor je meer kan trailbraken in de bocht.

iRacing profiel | Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Doubleoz schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:23:
[...]

Je kan ook eens op je inputs focussen in een test drive om musscle memory te kweken hoe hard je nou kunt remmen met de auto zonder dat de auto blokkeert.

Banden geluid is mijn inziens cruciaal want naast de FFB hoor je wanneer je tegen de grens rijdt en kan je daarop sneller anticiperen. Dus ik zou banden qua volume in ieder geval zo hoog mogelijk zetten.

Ik had juist het tegenovergestelde dat het zondag avond bij mij in de practice een stuk beter ging (< 2 sec.) maar dat had ook te maken dat ik inmiddels meer ervaring had opgedaan en de setup was aangepast.

Fijn dat ons duel geen indruk heeft gemaakt. Maar dan kun je wel voorstellen wat een top avond ik heb gehad als dat één van de hoogtepunten was haha
Haha sorry, waarschijnlijk was ik gewoon te druk bezig met mijn auto op de baan houden dat de rest allemaal in een waas aan me voorbij is gegaan... ik was helemaal "in the zone" :+

Zal de replay nog eens terugkijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybiker
Doubleoz schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:18:
[...]

Hmmm het lijkt erop dat ik mij heb vergist en dat er geen gratis trial abonnement is. Maar anders probeer je het toch voor 1 klasse? Kost je € 5,- en dan heb je een goed beeld of die pro functionaliteit voor jou van toegevoegde waarde is.
Ga ik doen, neem wel even een abbo, als ik zo hierboven kijk en zie dat er mensen zijn die je best willen helpen om het goed te begrijpen is het voor mij de centen wel waard, VRS gaat het worden.

Maar ga mijzelf eest even zelf nog even verdiepen in filmpjes e.d. O-)

Mhhh, dat er een dag zou komen dat ik van te voren ging betalen dat ik te hard gaat/wil rijden....... en ik maar denken daar stop ik maar mee want ik ben <+:) <+:) <+:) niet.

[ Voor 11% gewijzigd door Skybiker op 14-09-2020 14:25 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CUPCAKESENSE
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06-08 09:52
Zojuist mijn eerste rondjes op Road Atlanta gereden met de indy pro. Wil vanavond voor de eerste keer aansluiten, mijn GoT racing ontgroening. Heb nog wel even wat oefening nodig. RA wel op andere spellen gespeeld, maar hier vind ik hem toch een stukje onoverzichtelijker.. :). Zit er nu nog vrij ver vanaf met een 1:17:laag maar gaande weg op de avond zal dat vast beter gaan!

Zal lekker warm gaan worden vanavond :)!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-09 14:09

Arfman

Drome!

Net even 2 racejes gedaan met eerst de P217 op Road America en daarna met de C8R GTE op datzelfde Road America. Beide de setups van VRS gebruikt voor Interlagos bij gebrek aan beter.

Wat is de P217 leuk! Dat is echt een gave racekar. Goed op te vangen, geeft goed aan waar de grenzen liggen, goede FFB, helemaal goed. Die ga ik vaker pakken dit seizoen.

C8R GTE: ook een goede auto in mijn optiek. Natuurlijk heel anders dan de P217 dus moest even met een andere mindset in de auto stappen maar ook een goed bandenmodel, duidelijke grens qua grip en lijkt ook tegen een stootje te kunnen.

Dit wordt een mooi seizoen :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
JPM85 schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:20:
[...]

Je aankomst snelheid bij bocht2 ligt al een stuk lager, dus waarschijnlijk verlies je ook tijd in bocht1.
Aanremmen doe je goed, althans je snelheid ligt lager, dus effectief zou je later / minder kunnen remmen.

Waar het vooral op lijkt is dat je de knik naar rechts te 'lief' neemt, kijk maar naar de steering angle van VRS en het moment waar ze op het gas gaan, in vergelijking met jou input. Hier verlies je het dus in de esses. Lijkt mij dat je te ver van de binnenkant blijft (minder stuur), en hierdoor later op je gas kan omdat je anders de knik naar links niet haalt.

Bocht6/7 zou ik focussen om net wat meer snelheid tussen de 2 bochten mee te nemen. Je remmen bij bocht 6 is prima, en uitacceleren bij bocht 7 ook. Dus verlies zit hem vooral in dat kleine stukje ertussen.
Heb het idee dat ik de knik naar rechts vrij scherp An snij maar ik zal even kijken of ik daar eerder op mijn gas kan.
joeristein schreef op maandag 14 september 2020 @ 13:41:
[...]

In grote lijnen ziet het er goed uit, je rempunten zijn gelijk en de momenten dat je op het gas gaat zitten niet ver bij die van VRS vandaan.

wat me opvalt is dat je te veel remt bij aankomen bocht 2, waar VRS overgaat in trailbraking ga jij juist nog wat extra op de rem. Dit zie je direct terug in de snelheid en timedelta. Bocht 2 is wel een bocht van momentum, durf de extra snelheid mee te nemen en iets meer rotatie te creëren (wat zeker niet makkelijk is).

Bocht 6 zou ik zeggen, probeer meer het rem-patroon van VRS na te bootsen.
Fractie minder hard aanremmen, waardoor je meer kan trailbraken in de bocht.
Doseren van het remmen blijft zonder loadcell een uitdaging. Verbaasde me ook wel dat ik er nog zo dicht op zit. In principe krijg ik pas vanaf 60% iets van feedback, het afbouwen gaat op zich wel maar het verschil het doseren op 5-10% blijft wel lastig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
Gisteren weer lekker gereden en van alle malaise weinig tot niks meegekregen. Zelf volgens mij de hele avond maar 3 inc. en geen enkel contact met andere auto's terwijl ik er ook genoeg ben tegen gekomen.

Het valt me op hoeveel moeite sommige hebben met het opvangen / ontwijken van crashes. Het loont echt om met die auto gewoon wat rond te rauzen, zet de damage uit in een practice sessie en ga op de grens rijden. Probeer dan te voelen wanneer je hem kwijt raakt en probeer de auto weer op te vangen. Zonder dit te oefenen gaat het ook nooit lukken in een race wanneer het in een split second moet.

Op een gegeven moment ga je dit steeds beter aanvoelen en kun je die auto al opvangen/corrigeren voordat er echt iets mis gaat en word een fout die nu race beëindigend is eentje waar je 2 tiende mee verliest.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swoesh
Helaas word dit seizoen niet iedere week een race gebroadcast zoals vorig seizoen het geval was, maar toch gaan er wel 4 gecast worden door racespot. Denk dat dit mooie races worden om aan mee te doen.

Je kunt nu stemmen op welke tracks je graag in de broadcast ziet: https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3768458.page

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepG24
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-04 16:46
@JoepW bij het bekijken van jouw video viel me op dat jouw spotter meer info geeft dan bij mij. Dit terwijl ik in iRacing wel heb ingesteld dat dit 'full' moet zijn. Heb jij daarvoor iets anders ingesteld?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Joep Gelissen schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:45:
@JoepW bij het bekijken van jouw video viel me op dat jouw spotter meer info geeft dan bij mij. Dit terwijl ik in iRacing wel heb ingesteld dat dit 'full' moet zijn. Heb jij daarvoor iets anders ingesteld?
Gebruik je Crew Chief? Zo nee, dan zit daar waarschijnlijk de oplossing.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:03

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Joep Gelissen schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:45:
Zoals @Doubleoz zegt. Ik gebruik CrewChief (enkel als Spotter) en die geeft idd meer info en er is ook meer in te stellen.
Voor brandstof gebruik ik overigens JRT aangezien die daarvoor mij weer beter bevalt.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoesh
Beltoni schreef op maandag 14 september 2020 @ 14:50:
[...]

Heb het idee dat ik de knik naar rechts vrij scherp An snij maar ik zal even kijken of ik daar eerder op mijn gas kan.

[...]

Doseren van het remmen blijft zonder loadcell een uitdaging. Verbaasde me ook wel dat ik er nog zo dicht op zit. In principe krijg ik pas vanaf 60% iets van feedback, het afbouwen gaat op zich wel maar het verschil het doseren op 5-10% blijft wel lastig.
Kun je die rubber niet dikker maken/dichterbij zetten? Met mijn oude thrustmaster pedalen had ik hem er bijna tegenaan staan zodat je meteen op druk ipv travel remt. Het is natuurlijk niet zo mooi als een loadcell maar ik kon daar aardig mee overweg.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Luckeh schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:55:

De time of day is niet aanpasbaar, maar het weer wel. Dus vanavond is de temp vergelijkbaar met de serie, misschien iets koeler zelfs.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N.Uckerman
garriej schreef op maandag 14 september 2020 @ 11:59:
[...]

Dit had ik ook, bij mij kwam het door een brakke pci usb uitbreidingkaart. USB port op het mobo gepakt een geen problemen meer.
Ik ga het straks thuis proberen, hartelijk dank voor de reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
Swoesh schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:57:
[...]

Kun je die rubber niet dikker maken/dichterbij zetten? Met mijn oude thrustmaster pedalen had ik hem er bijna tegenaan staan zodat je meteen op druk ipv travel remt. Het is natuurlijk niet zo mooi als een loadcell maar ik kon daar aardig mee overweg.
Heb al de nodige tweaks gemaakt. De travel is er zo goed als uit waardoor het remmen al een stuk beter gaat. Het afbouwen naar 0% is wel gewoon een stuk makkelijker dan afbouwen naar 10%.

Anyway, wel een leuke uitdaging om hier beter in te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mdeppie
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 29-09 20:54
Ik probeer straks ook voor het eerst mee te komen. Alvast sorry voor al het veel te vroeg remmen...
Zat iets van 5 sec. tussen mijn tijd en de beste op vrijdag.
Spannend...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nLIUMLCApdxbhxbrn5MekCcMncs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Y3SsIvl0okwwoQDRE6HKIDoC.png?f=user_large

Seizoen voor de Indy Pro is gewijzigd. Voor ons heeft dit invloed op de laatste twee races (denk ik?). Montreal en Charlotte eruit, Mosport en Watkins Glen erin. Dikke prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
ourplayground schreef op maandag 14 september 2020 @ 09:22:
In ander nieuws:

Vanavond wordt er een server gehost van 20:00-22:00 uur om met de GT3 auto's te oefenen op Catalunya.
De naam van de server is BRF VRS Catalunya.
Wachtwoord is plakbandrolletje (ik weet ook niet waar ik de inspiratie vandaan haal).

Kortom voor de mensen die geen indy rijden is dit wellicht een mooi alternatief.
Kleine reminder voor de mensen die geen Indycar rijden vanavond, de server op catalunya om de GT3 te testen gaat om 20:15 online!

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
ourplayground schreef op maandag 14 september 2020 @ 19:58:
[...]

Kleine reminder voor de mensen die geen Indycar rijden vanavond, de server op catalunya om de GT3 te testen gaat om 20:15 online!
Iets later blijkbaar, we kunnen de hosted race niet vinden. 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wormaap
Dat was wat mij betreft een erg geslaagde avond. Ik vind Road Atlanta een ontzettend lastige baan, maar wél leuk :) Na wat hulp van Niels (eindeloos dank voor de tijd!) iets aan tijd, maar vooral aan consistentie gevonden. Helaas m'n quali slecht gereden en beide races twee keer van de baan gegleden. Gelukkig allemaal zonder iemand te raken of m'n auto (zwaar) te beschadigen. In de feature p21 is voor mijn doen gewoon een prima plek, dus ik ben tevreden :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Wat een heerlijke avond zeg! Onwijs gave gevechten gehad in de kopgroep :) Met nog 2 minuten op de klok veranderde de hele top 3 meermaals: https://www.twitch.tv/videos/741077033?t=00h31m25s

Kleine tip voor de achterblijvers nog: Als de leiders in een gevecht eraan komen, even liften op het rechte stuk. Wido gaat hier best gevaarlijk op de rem (ik voelde deze niet helemaal aankomen) en Luuk pushed zo hard dat 'ie bijna Ton uitschakelt: https://www.twitch.tv/videos/741077033?t=00h19m45s Ik snap dat jullie in gevecht waren, maar liften op het rechte stuk had ons alle 4 tijdswinst opgeleverd.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-09 17:09
Jimmy J. schreef op maandag 14 september 2020 @ 22:23:
Wat een heerlijke avond zeg! Onwijs gave gevechten gehad in de kopgroep :) Met nog 2 minuten op de klok veranderde de hele top 3 meermaals: https://www.twitch.tv/videos/741077033?t=00h31m25s

Kleine tip voor de achterblijvers nog: Als de leiders in een gevecht eraan komen, even liften op het rechte stuk. Wido gaat hier best gevaarlijk op de rem (ik voelde deze niet helemaal aankomen) en Luuk pushed zo hard dat 'ie bijna Ton uitschakelt: https://www.twitch.tv/videos/741077033?t=00h19m45s Ik snap dat jullie in gevecht waren, maar liften op het rechte stuk had ons alle 4 tijdswinst opgeleverd.
Yes mijn excuses, wou Wido voorbij ivm goede exit en op start finish aan de kant voor de kopgroep. Maar blijkbaar te vroeg op de rem want kreeg een kleine love tap van Ton , was het even kwijt daarna. Mijn excuus daarvoor!

Verder echt een top avond gehad en veel leuke gevechten met o.a. @Maurice W . Hele avond verliep verder ook echt met netjes racen _/-\o_

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap

Vanavond heb ik (volgens mij, als iemand het er niet mee eens is, dan roep vooral!) geen aanvaringen gehad bij het gelapt worden. Maar gelapt worden tijdens een eigen gevecht vind ik toch wel een van de vervelendste en moeilijkste situaties tijdens een race. Op de één of andere manier ben ik altijd m'n plek kwijt als ik even lift 8)7 Maar tegelijkertijd wil ik ook niet 'that guy' zijn die het gevecht aan kop verstoort. Ik ben wel wat makkelijker in het op die manier opgeven van een plek in de GoT-races. In een official race probeer ik het ook niet te moeilijk te maken, maar ga ik niet m'n eigen gevecht opgeven.
Then again, in official races word ik doorgaans niet gelapt :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
Kon in de feature race helaas net niet aanhaken. Toen vrij steady mijn rondjes gereden rond de 8e plek. Toch een paar leuke gevechten gehad. Helaas enkel met mensen die minimaal 1x gelapped waren. Snap dat de blauwe vlag hier anders werkt dan bij F1 maar als je op de achterin het veld rijdt zonder tegenstanders om je heen, geef dan a.u.b. de ruimte.

Uiteindelijk P11 en P10 binnen gehengeld, voor mij volgens mij een record aantal punten maar houd op deze manier wel een beetje een zuur over.

Ik herken de livery, hij deed vrijwel hetzelfde bij mij op exact dezelfde plek. Tot 50 meter weet ik niet of hij mij de ruimte geeft of dat hij instuurt of het gevecht aan gaat. Vervelende was ook dat ik er al vanaf T2 achter zat, terwijl hij Maykel (die een seconde voor mij) wel er voorbij liet gaan. Zuur om op deze manier de tow te verliezen waardoor Bob mij nog kon pakken.

Qua pace natuurlijk volledig terecht maar zou mooi zijn als achterliggers rekening houden met mensen die in gevecht zijn.

[ Voor 56% gewijzigd door Beltoni op 14-09-2020 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Beltoni schreef op maandag 14 september 2020 @ 22:33:
Kon in de feature race helaas net niet aanhaken. Toen vrij steady mijn rondjes gereden rond de 8e plek. Toch een paar leuke gevechten gehad. Helaas enkel met mensen die minimaal 1x gelapped waren. Snap dat de blauwe vlag hier anders werkt dan bij F1 maar als je op de achterin het veld rijdt zonder tegenstanders om je heen, geef dan a.u.b. de ruimte.

Uiteindelijk P11 en P10 binnen gehengeld, voor mij volgens mij een record aantal punten maar houd op deze manier wel een beetje een zuur over.
Mee eens, die ervaring heb ik helaas ook dat blauwe vlaggen niet altijd werden gerespecteerd. Ik ga geen namen noemen maar op gegeven moment reed ik circa 3 rondes achter iemand terwijl we ongeveer hetzelfde tempo rijden dan zou ik wel verwachten dat ik er langs wordt gelaten. Nu durfde ik het risico niet te nemen om er langs te gaan omdat ik bang was om mogelijk schade op te lopen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Doubleoz schreef op maandag 14 september 2020 @ 22:40:
[...]

Mee eens, die ervaring heb ik helaas ook dat blauwe vlaggen niet altijd werden gerespecteerd. Ik ga geen namen noemen maar als op gegeven moment reed ik circa 3 rondes achter iemand terwijl we ongeveer hetzelfde tempo rijden dan zou ik wel verwachten dat ik er langs wordt gelaten. Nu durfde ik het risico niet te nemen om er langs te gaan omdat ik bang was om mogelijk schade op te lopen.
Niet om jou er nu uit te pikken, en ik heb geen idee van de situatie waar je in reed. Maar het blijft natuurlijk wel zo dat het 'respecteren' van de blauwe vlag volgens de Sporting Code niet betekent dat iemand je er langs moet laten.
Nu rijden we (gelukkig!) in deze community wat vriendelijker dan dat, en als iemand zelf niks te winnen heeft door niet te liften vind ik ook gewoon dat'ie plaats moet maken. Maar het neigt nu wel weer wat hard naar 'blauwe vlag is plaats maken', en dat is natuurlijk niet hoe het in de SC staat.

Als een meerderheid vóór F1-stijl blauwe vlaggen is vind ik het verder ook prima hoor. Maar het lijkt erop dat er nu mensen met verschillende verwachtingen rondrijden, en dat leidt natuurlijk altijd tot frustraties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:41
Ik vond het leuk en gezellig. Iedereen die van mij een blauwe vlag kreeg is keurig.... oh wacht :+

Als ik dan toch ergens kritisch op mag zijn, is het hooguit op het taalgebruik als het mis gaat. Ik ga er vanuit dat iedereen met de beste intenties en respect voor elkaar rijdt.
"Never attribute to malice that which is adequately explained by incompetence."

[ Voor 14% gewijzigd door SlaadjeBla op 14-09-2020 23:15 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
Sow .. Na maanden net weer een race gereden met GoT op een nieuwe track. Erg leuke gevechten! Frank, Bob, Jeroen, Sven, Maurice, Marc,.. bedankt voor de Super cleane gevechten en race. Erg genoten en zo zie je maar, dat in chicanes inhalen gewoon clean kan gebeuren. Mijn hand trilt nu nog. Top!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online

Hoogie2004

Whohooooo

Het was een heerlijk avondje vandaag. Fair racen in het middenveld (onverwacht na mijn tijden in de training en kwalificatie).

In beide races enkele mooie gevechten gehad, maar mijn high downforce setup werkte niet echt top :+ alhoewel hij er wel voor zorgde dat ik constant was en het ding op de baan hield.

Ik ben het hotlappen misschien verleerd, maar de race-craft is er nog :)

[ Voor 10% gewijzigd door Hoogie2004 op 14-09-2020 23:52 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Swoesh
Wormaap schreef op maandag 14 september 2020 @ 22:23:
Dat was wat mij betreft een erg geslaagde avond. Ik vind Road Atlanta een ontzettend lastige baan, maar wél leuk :) Na wat hulp van Niels (eindeloos dank voor de tijd!) iets aan tijd, maar vooral aan consistentie gevonden. Helaas m'n quali slecht gereden en beide races twee keer van de baan gegleden. Gelukkig allemaal zonder iemand te raken of m'n auto (zwaar) te beschadigen. In de feature p21 is voor mijn doen gewoon een prima plek, dus ik ben tevreden :)
Geen probleem! Veel meters maken en zo iets meer zelfvertrouwen kweken dan komt het wel goed.

Zelf een iets mindere avond, pace was er wel maar de 2e Q lap verprutst, P9 gestart, uiteindelijk naar P6 gereden en door enkele foutjes niet echt kunnen aanvallen verder naar voren. Daardoor wel een leuk gevecht gehad met @Jan Hein.

2e race met de start ging het meteen mis met P2 en P3, kon het nog ontwijken en over het gras auto heel maar heel wat plekken kwijt, een wonder dat er verder niemand op klapt behalve @Linc die er dwars doorheen rijd zonder schade op te lopen om vervolgens de hele race te klagen dat open wheelers kut zijn en dat de wielen er al afvallen als je er alleen al naar kijkt. Bij de Esses wil ik te hard pushen en raak ik hem kwijt in de muur. Daardoor wel mooi de race kunnen volgen. Lekker fullscreen TV view aan op de kopgroep, prachtige race.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wido72
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19-12-2024

Hoi @Jimmy J., ik had jou als derde niet gelijk in de gaten bij het opkomen van het rechte stuk.Ik was nog in gevecht met Luuk, en liften op het rechte stuk had Ton vast niet prettig gevonden .... In sturen achter Ton vond ik geen optie .... Ik heb mijn best gedaan jullie gevecht niet te verstoren .....

iRacing Profiel Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wido72
Beltoni schreef op maandag 14 september 2020 @ 22:33:

[...]

Ik herken de livery, hij deed vrijwel hetzelfde bij mij op exact dezelfde plek. Tot 50 meter weet ik niet of hij mij de ruimte geeft of dat hij instuurt of het gevecht aan gaat. Vervelende was ook dat ik er al vanaf T2 achter zat, terwijl hij Maykel (die een seconde voor mij) wel er voorbij liet gaan. Zuur om op deze manier de tow te verliezen waardoor Bob mij nog kon pakken.

Qua pace natuurlijk volledig terecht maar zou mooi zijn als achterliggers rekening houden met mensen die in gevecht zijn.
Ben ik opeens een rijdende barricade geworden?

iRacing Profiel Game PC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linc

Linc

mzzl

Swoesh schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 00:01:
[...]
een wonder dat er verder niemand op klapt behalve @Linc die er dwars doorheen rijd zonder schade op te lopen om vervolgens de hele race te klagen dat open wheelers kut zijn en dat de wielen er al afvallen als je er alleen al naar kijkt.
Ik keek dan ook expres niet naar mijn eigen wielen, maar juist naar die van mijn voorganger!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Mijn Q was boven verwachting een plek 16.

Heat 1

Heat 1 is er een om snel te vergeten. Onder in de Esses verloor ik de auto en was ik klaar. Na een Tow en FR de race uitgereden en geëindigd op plek 38.

Heat 2

Heat 2 startte ik dus op plek 38 en begonnen aan een inhaal race met best een paar leuke inhaal acties en ook spannende momenten. Uiteindelijk me toch nog terug weten te vechten naar de 12de positie.

PS. De standen zijn bijgewerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Wormaap schreef op maandag 14 september 2020 @ 22:47:
[...]

Niet om jou er nu uit te pikken, en ik heb geen idee van de situatie waar je in reed. Maar het blijft natuurlijk wel zo dat het 'respecteren' van de blauwe vlag volgens de Sporting Code niet betekent dat iemand je er langs moet laten.
Nu rijden we (gelukkig!) in deze community wat vriendelijker dan dat, en als iemand zelf niks te winnen heeft door niet te liften vind ik ook gewoon dat'ie plaats moet maken. Maar het neigt nu wel weer wat hard naar 'blauwe vlag is plaats maken', en dat is natuurlijk niet hoe het in de SC staat.

Als een meerderheid vóór F1-stijl blauwe vlaggen is vind ik het verder ook prima hoor. Maar het lijkt erop dat er nu mensen met verschillende verwachtingen rondrijden, en dat leidt natuurlijk altijd tot frustraties.
You got a point. Misschien zijn mijn verwachtingen wel verkeerd op basis van hoe ik zelf zou handelen in een dergelijke situatie.

Overigens wel echt een leuke avond gisteren gehad met mooie duels op de baan. Jammer dat ik in beide races 2x een foutje maak waardoor ik spin en kostbare tijd verlies. Anders had er een top 15 klassering ingezeten voor beide races.

[ Voor 10% gewijzigd door Doubleoz op 15-09-2020 07:01 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:59

BM

Moderator Spielerij
Was leuk gisteravond :)

Merk wel dat ik met DF-wagens toch beter uit de voeten kan dan met GT's. In training lange tijd in top10 kunnen staan, maar uiteindelijk net eruit geduwt, P11, dik tevreden mee. In Q teveel foutjes gemaakt, anders was top 10 nog wel mogelijk geweest.

Eerste race was matig, in rondje 2 bovenin de esses moeten uitwijken, stukje gras, ritme kwijt, en na T5 zelf gespind. Daarna nog wat proberen goed te maken, maar paar rondjes later na een inhaalactie op het rechte stuk de auto iets te opportunistisch bij (ik meen) @Wido72 voor z'n neus geschoven waarna hij bij me achterin reed. Mijn fout, ik had best de middenlijn kunnen houden. :F Wonderwel geen noemenswaardige schade en gefinished op P19.

Tweede race dus aardig wat kansen tot inhalen, en daar ook maar dankbaar gebruik van gemaakt :) Beetje geholpen door het feit dat er in het middenveld behoorlijk wat mensen met meer DF reden dan ik, wat inhalen op het rechte stuk een stuk makkelijker maakt. Tijdens de race niet he-le-maal aan de tijden kunnen komen die ik in training haalde, maar met een P8 finish dik tevreden.

Wel blij dat ik niet geluisterd heb naar het brandstofadvies op TS, met 10 of 11 liter tanken had ik de finish niet gehaald :+

Oh, en leuk om @Hoogie2004 weer meer te zien rijden!

De actie waar je praktisch middenin valt bij jouw link vind ik niet helemaal matchen met 'onwijs gave gevechten', maar misschien ben ik een zeikerd :X

[ Voor 15% gewijzigd door BM op 15-09-2020 07:54 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
BM schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 07:42:
[...]

De actie waar je praktisch middenin valt bij jouw link vind ik niet helemaal matchen met 'onwijs gave gevechten', maar misschien ben ik een zeikerd :X
Had het daarvoor al aan de buitenkant geprobeerd, en dat werkte niet helemaal. Wou dus sowieso 'm aan de binnenkant gooien, maar Ton liet al snel zien dat hij die kant dicht ging houden. Dacht eigenlijk dat ik met 2 wielen in het gras zou komen, dus een beetje verkeerd ingeschat verder, maar ik ging voor een verdwijnend gat, dus als 't mis gegaan was, was het mijn fout geweest.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
Wido72 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 00:13:
[...]

Ben ik opeens een rijdende barricade geworden?
Je deed in ieder geval geen moeite om mij er veilig langs te laten. Er voor gooien voor bocht 2. Mij ophouden in de Essen. Langzaam door bocht 7 waardoor ik geen goede exit kon maken (en bijna schade reed). De tow houden van de voorligger waardoor ik er niet op snelheid voorbij kon. Vervolgens pas erg laat remmen voor de chicane waardoor we allebei niet de goede lijn kunnen pakken.

Zeker als je geen tegenstanders om je heen hebt vind ik het niet netjes als je het gevecht aan gaat met mensen die ver voor je liggen en ook sneller zijn. Nu verliezen we allebei veel meer tijd dan nodig. Mij kost het uiteindelijk nog een positie omdat er een sneller iemand op mij jaagde.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
ZFLaSH schreef op maandag 14 september 2020 @ 23:18:
Sow .. Na maanden net weer een race gereden met GoT op een nieuwe track. Erg leuke gevechten! Frank, Bob, Jeroen, Sven, Maurice, Marc,.. bedankt voor de Super cleane gevechten en race. Erg genoten en zo zie je maar, dat in chicanes inhalen gewoon clean kan gebeuren. Mijn hand trilt nu nog. Top!
Voor mij dezelfde ervaring, heel toffe race, vooral heat 2 met goede en faire gevechten. _/-\o_
Het midpack was erg aan elkaar gewaagd en ik moest echt pushen de hele race. Dit zijn de races die me sneller maken.
En ik heb voor het eerst een undercut kunnen doen (ik rij normaal geen series met pitstops) 8)

Deed me erg goed, zondag was ik namelijk erg langzaam en werd ik op het rechte stuk van alle kanten ingehaald. Ik was er een beetje depri van. :(
Maar gisteren kwam ik erachter dat in mijn pedalen profiel het gaspedaal maar tot 95% ging. 8)7

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CUPCAKESENSE
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06-08 09:52
Was een mooi gevecht Flash!
Dit was mijn GoT vuurdoop. Aller eerst, dank Joep? volgens mij voor het zo laat toelaten van mij tot de league in iRacing. Mijn voorbereidende werkzaamheden waren niet top.

Paar rondjes in de middag gereden met de Indy & op Road Atlanta. Als je eenmaal de flow te pakken hebt, dan gaat het wel lekker maar kon er in het begin moeilijk inkomen en als ik de kosten zelf moest betalen weet ik nu waar ik ongeveer heel mijn leven voor met werken, de reparatie kosten & alle nieuwe chassis.

Qualy verprutst, allebei de rondjes, dus lekker rustig aan achteraan gestart. Om alle spinnende auto's heen kunnen gaan en wat leuke inhaal acties gedaan. 15 minuten was in ene heel erg kort! Uiteindelijk gefinisht op p18? volgens mij.

Race 2 om de een of andere reden ook banden gewisseld tijdens de pitstop. Denk dat ik teveel met knopjes aan het prutsen was. Uiteindelijk nog als p13 gefinisht en daarna soms harde maar volgens mij faire gevechten gehad!

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-09 09:16
Zo te lezen was het gister beter te doen dan afgelopen zondag ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
pauluzmuller schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 08:49:
Zo te lezen was het gister beter te doen dan afgelopen zondag ;)
Er was nog genoeg puin hoor :P Maar als ik de verhalen zo lees inderdaad wel minder dan zondag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wido72
Beltoni schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 08:37:
[...]

Je deed in ieder geval geen moeite om mij er veilig langs te laten. Er voor gooien voor bocht 2. Mij ophouden in de Essen. Langzaam door bocht 7 waardoor ik geen goede exit kon maken (en bijna schade reed). De tow houden van de voorligger waardoor ik er niet op snelheid voorbij kon. Vervolgens pas erg laat remmen voor de chicane waardoor we allebei niet de goede lijn kunnen pakken.

Zeker als je geen tegenstanders om je heen hebt vind ik het niet netjes als je het gevecht aan gaat met mensen die ver voor je liggen en ook sneller zijn. Nu verliezen we allebei veel meer tijd dan nodig. Mij kost het uiteindelijk nog een positie omdat er een sneller iemand op mij jaagde.
Hoi @Beltoni , OK, bedankt voor de feedback. Hmmm ik denk dat ik het op dat moment zo niet heb ervaren. Zoals je al zei heb ik anderen er wel langs gelaten.En ik had niets te verliezen omdat mijn race al over was voor dat hij begonnen was. Anyway, niet mijn bedoeling geweest om jou bewust te benadelen en hierbij alsnog mijn verontschuldigingen.

Heb je toevallig de beelden nog?

iRacing Profiel Game PC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
Wido72 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 08:58:
[...]

Hoi @Beltoni , OK, bedankt voor de feedback. Hmmm ik denk dat ik het op dat moment zo niet heb ervaren. Zoals je al zei heb ik anderen er wel langs gelaten.En ik had niets te verliezen omdat mijn race al over was voor dat hij begonnen was. Anyway, niet mijn bedoeling geweest om jou bewust te benadelen en hierbij alsnog mijn verontschuldigingen.

Heb je toevallig de beelden nog?
Geen beelden van. Vond het op een enkele situatie niet de moeite waard om hier tijd in te steken. Toen ik de gevaarlijke situatie bij Jimmy zag wilde ik het wel even benoemen.

Even van je gas af halverwege het rechte stuk was in beide situaties "verstandiger". Nu wacht je 2x tot de remzone waardoor je onnodig risico neemt.

Zoals al wordt gezegd, een blauw vlag is optioneel maar er wordt in de Sporting code wel vriendelijk verzocht om het zo veilig mogelijk te laten plaatsvinden. Als jij niet laat zien dat je ruimte laat/inhoudt, dan ga ik er vanuit dat je a) mij niet hebt gezien of b) er niet voorbij wilt laten. Terwijl dit blijkbaar wel je intentie was.

Dank voor je excuses, alles liep goed af dus het is prima maar wel goed om hier wat meer op te letten.

[ Voor 4% gewijzigd door Beltoni op 15-09-2020 09:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
MDenessen schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 08:39:
[...]

Maar gisteren kwam ik erachter dat in mijn pedalen profiel het gaspedaal maar tot 95% ging. 8)7
Haha, ik hoop dat dit niet al lange tijd zo was...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
Wormaap schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 08:55:
[...]

Er was nog genoeg puin hoor :P Maar als ik de verhalen zo lees inderdaad wel minder dan zondag.
Volgens mij was het niet veel anders dan de zondag. Bij start en zelfs voor de start ongelukken gezien die je van ver zag aankomen en die imo voorkomen hadden kunnen worden. Het zal wel de prestatiedruk zijn bij zo'n avondje onder de Tweakers :+

Mijn race #1 snel afgelopen nadat bij een opstopping iemand bij mij achterin knalde. Geen schade, maar ik kwam op stuk vlak gras vast te staan. Optisch vlak I guess :? Beetje vreemd.

Race #2 ging wel oké. Lang opgehouden door iemand zonder voorvleugel, maar toen ik die voorbij was helaas op een achterligger geknald die net uit de pits kwam. Beetje lomp van de ander hoe die de lijn blokkeerde, maar ik had het zelf wel kunnen voorkomen. Verkeerd ingeschat. Deze race 2 wel afgemaakt en ergens 25e ofzo geëindigd. Het halve veld was volgens mij inmiddels uitgevallen.

/edit
Hebben jullie btw. bij het inloggen op de iRacing site sindskort ook dat de balk met "home / find official races / etc" niet standaard getoond wordt? Sinds dit seizoen, moet ik eerst inloggen, dan paar keer doorklikken en pas dan toont hij die brede menu balk. Ik krijg ook nergens in de instellingen gevonden dat ik dit kan aanpassen. Het gaat om de browser versie.

Dit menu dus:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/snFs5T9yAxHCwbwZ5yf61wNZzIc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/K4g4KOPCDkKy00QkHI7HIPwJ.png?f=user_large

[ Voor 21% gewijzigd door Loona35 op 15-09-2020 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Loona35 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 09:19:
/edit
Hebben jullie btw. bij het inloggen op de iRacing site sindskort ook dat de balk met "home / find official races / etc" niet standaard getoond wordt? Sinds dit seizoen, moet ik eerst inloggen, dan paar keer doorklikken en pas dan toont hij die brede menu balk. Ik krijg ook nergens in de instellingen gevonden dat ik dit kan aanpassen. Het gaat om de browser versie.
Dat is een eerste stap in het uitfaseren van de member site, en is bij de laatste build aangepast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loona35
Wormaap schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 09:26:
[...]

Dat is een eerste stap in het uitfaseren van de member site, en is bij de laatste build aangepast.
Ok thanks, dat vermoeden had ik al. Die nieuwe UI vind ik stuk minder overzichtelijk. Jammer dit :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Loona35 schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 09:28:
[...]

Ok thanks, dat vermoeden had ik al. Die nieuwe UI vind ik stuk minder overzichtelijk. Jammer dit :/
Ik heb dezelfde mening. Een tijdelijk oplossing totdat de site echt verder gereduceerd wordt is om deeplinks te saven in je favorieten:
Find Official Races: https://members.iracing.c...member/Home.do?page=guide
en bv
League Sessions: https://members.iracing.c.../member/LeagueSessions.do

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
JoepW schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 09:42:
[...]

Ik heb dezelfde mening. Een tijdelijk oplossing totdat de site echt verder gereduceerd wordt is om deeplinks te saven in je favorieten:
Find Official Races: https://members.iracing.c...member/Home.do?page=guide
en bv
League Sessions: https://members.iracing.c.../member/LeagueSessions.do
Andere optie is om in de browser op een van de boxes te klikken, bijvoorbeeld Cars & tracks. Dan is het gewoon weer als van ouds.

Wel een click extra maar scheel weer wat bookmarks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Beltoni schreef op dinsdag 15 september 2020 @ 09:59:
[...]

Andere optie is om in de browser op een van de boxes te klikken, bijvoorbeeld Cars & tracks. Dan is het gewoon weer als van ouds.

Wel een click extra maar scheel weer wat bookmarks.
I know... Ik ben lui ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• garriej

garriej

Ik las ondertieten.

Gister ook voor het eerst in lange tijd weer is meegereden. Het grotere deelnemersveld was wel even wennen. Niet alleen dat, ook het racen zelf was weer even wennen. De laatste race die ik heb gereden was de 24h van le mans, dat is alweer een tijdje terug.

Erg van genoten weer, hoewel ik niet de meeste spectaculaire of spannende races heb gehad hebben de eerste twee rondes wel een heel hoog code brown gehalte. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernsthx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-07-2024
Was mijn eerste ervaring met GoT Maandag toernooi, maar vond het erg leuk.
Beide races niet heel succesvol, eerste race gespind en vast komen staan op het gras.
Tweede race twee keer (met zelfde persoon) ongelukkig contact, maar daardoor een repair en de rest in mijn eentje rond gereden.

Grote deelnemersveld erg leuk, is er altijd wel iemand om mee te racen.

Ik race in VR, weet iemand hoe ik het werkend kan krijgen dat het te zien is wie er wat zegt?
Heb de search al gebruikt, maar heb het niet kunnen vinden

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 339 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies