iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 335 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skybiker
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 07:26
Gh0stw4lk3r schreef op donderdag 3 september 2020 @ 20:00:
Poeh die Indy pro is nog niet zo easy om te rijden. Net ff voor de lol een Zandvoort testsessie gedaan met de basis setup. Iets te vroeg op het gas en je staat achterstevoren, voor mijn gevoel iets minder downforce dan de f3 wagens. Dus dit wordt leuk straks in het nieuwe seizoen :)
Heerlijk autootje, ben hem aan het leren op de Nürburgring , met een low down force setting haal ik nu gemiddeld een ronde van 6.42, je moet hem wel rijden of er een ei onder je pedalen ligt.

Maar geniet er vol op van, laat het seizoen maar komen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:39

Raimond613

Simracer

Skybiker schreef op donderdag 3 september 2020 @ 20:16:
[...]

Heerlijk autootje, ben hem aan het leren op de Nurnburgring, met een low down force setting haal ik nu gemiddeld een ronde van 6.0, je moet hem wel rijden of er een ei onder je pedalen ligt.

Maar geniet er vol op van, laat het seizoen maar komen.
Het is de Nürburgring ;)

iracing profile

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JvdS19
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:09

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:35

Niellie41

[object Object]

Wow! Die belichting. Ik kan me niet herinneren dat iRacing er zo goed uit ziet. Zouden ze op grafisch vlak ook wat verrassingen hebben komende build?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Het season 4 schedule is gepost.

Voor de GoT serie, dit is het Indy Pro 2000 kampioenschap in de PDF:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ldjIXbfYGZmx_u1bvnRR-nlqSlA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kVW3aXoII5ZbUxaqFjhv4sqS.png?f=user_large

Het voorbehoud in de aangekondiging.was dus op z'n plek. iRacing heeft de input van de "community vote" voor een groot deel naast zich neergelegd.
Dat betekent qua roadcourses geen MoSport, Brands Hatch, Spa en Watkins. Maar in plaats daarvan Indy Road, Mid-Ohio, Circuit Gilles Villeneuve en Charlotte - Roval.

Wij rijden dus in week 3, 7 en 10 op een ander circuit dan in het bovenstaande schema. Het GoT schema wordt zsm gepost.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skybiker
Mooie schedule, maar dat wordt wel even wat banen kopen, hoor me vrouw al denken van, hoeveel schoenen had ik erbij kunnen hebben *O* *O* *O*

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:57
Niellie41 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 23:38:
Wow! Die belichting. Ik kan me niet herinneren dat iRacing er zo goed uit ziet. Zouden ze op grafisch vlak ook wat verrassingen hebben komende build?
Ik denk altijd als ik dit soort filmpjes zie dat het een totaal ander spel is. Als ik dan zelf ga racen in VR is het weer even of ik in de jaren 90 ben beland qua graphics. :+
Kan alleen maar dromen dat het er in VR ooit zo uitziet.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 02-10 08:13
Luckeh schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 01:31:
Het season 4 schedule is gepost.

Voor de GoT serie, dit is het Indy Pro 2000 kampioenschap in de PDF:
[Afbeelding]

Het voorbehoud in de aangekondiging.was dus op z'n plek. iRacing heeft de input van de "community vote" voor een groot deel naast zich neergelegd.
Dat betekent qua roadcourses geen MoSport, Brands Hatch, Spa en Watkins. Maar in plaats daarvan Indy Road, Mid-Ohio, Circuit Gilles Villeneuve en Charlotte - Roval.

Wij rijden dus in week 3, 7 en 10 op een ander circuit dan in het bovenstaande schema. Het GoT schema wordt zsm gepost.
Wauw, die is flink aangepast! Er zaten dan toch teveel internationale banen in naar de smaak van iRacing zelf, die toch meer het US Road to Indy karakter wil handhaven zo te zien. Ondanks dat ik graag Brands Hatch had willen zien een mooi schema!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Als ik weet welke tracks het worden kan ik de auto eens aanschaffen samen met 2 tracks. Bij het oude schema hoefde ik maar 1 track te kopen. Nu helaas meer, waardoor ik er zelf een paar moet skippen, al te veel uitgegeven aan iRacing laatste paar maanden. Hopelijk zit er een oval bij die niet betaald is, nog niet gecontroleerd, want dat wil ik wel graag eens proberen.

Nu kan ik wel eindelijk verder werken aan mijn eigen Paint want die moet er dan toch echt eens gaan komen maar vind het nog verdomd lastig. Kudos aan iedereen die van die mooie paints maakt, daar moeten toch tientallen zo niet meer uren in zitten.

Moeilijk kiezen tussen je beschikbare vrije tijd besteden aan puzzelen in Photoshop of racen :)

[ Voor 14% gewijzigd door Phusebox op 04-09-2020 07:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Session30
Voor de mensen die de banen voor het seizoen willen kopen, ik zou er nog even mee wachten. Op het Indy Pro forum zijn de coördinatoren niet blij dat het schema zoveel afwijkt van het ingediende schema en ze hebben al om opheldering en aanpassing gevraagd.
Ik heb geen idee in hoeverre iRacing zich hier nog door laat beïnvloeden, maar het zou jammer zijn als je dadelijk een track als Mid Ohio koopt die uiteindelijk niet gebruikt gaat worden.
Hier zal in de loop van de week wel duidelijkheid over komen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:53

Phydomir

Dennis

Van mij mag de kalender wel zo blijven. Wat banen die je niet heel vaak ziet en past goed bij het road to Indy karakter van de serie.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 02-10 10:40
Ziet er goed uit! Jammer dat we de Ovals niet vervangen voor grotere Ovals maar dat is dan maar zo. Alleen Phillip Island en Mid Ohio ken ik niet. Heb wel zin om met deze auto op Belle Isle te knallen!

Probeer overigens het hele seizoen te downloaden maar de app loopt helaas vast.

Hij staat in ieder geval hier:
https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3766396.page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Paar weken geleden enthousiast begonnen aan mijn paint voor de PM18, maar ik ga ermee stoppen denk ik. Geen idee hoe ik dat vanuit een plat bestand sluitend en passend moet krijgen allemaal en dan heb ik al diverse tutorial video's gekeken de afgelopen weken.

Nog meer respect voor al die fantastische paints die ik zie langskomen. Je zou denken dat ik met mijn beroep als designer er wel wat van kon maken... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
Nieuwe Ferrari GT3 cup en Audi TCR cup gebruiken dezelfde tracks, wel andere volgorde met sporadisch een afwijkende lay-out. Wel leuk om snel een race mee te pakken!

Verder ziet de VRS Sprint er goed uit, vermoed dat daar mijn focus zal liggen dit seizoen. Naast de GoT League natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17:16
Beltoni schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 09:31:
Nieuwe Ferrari GT3 cup en Audi TCR cup gebruiken dezelfde tracks, wel andere volgorde met sporadisch een afwijkende lay-out. Wel leuk om snel een race mee te pakken!

Verder ziet de VRS Sprint er goed uit, vermoed dat daar mijn focus zal liggen dit seizoen. Naast de GoT League natuurlijk.
Ik ga ze allebei eens proberen, want beide zijn fixed series, dus heel benieuwd welke auto het prettigste rijdt.
In ieder geval 2 fijne series om te volgen die je even snel tussendoor kan doen. Dat is wel een nadeel van VRS, IMSA of ILMS, je kan niet ff snel een race meepakken, want je bent al snel 1-1,5 uur kwijt met practice, Q en race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:06
Phydomir schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 08:42:
Van mij mag de kalender wel zo blijven. Wat banen die je niet heel vaak ziet en past goed bij het road to Indy karakter van de serie.
Het Road to Indy karakter zal me worst wezen als Spa en Brands Hatch daardoor wegvallen :'(
Maargoed, de ander tracks zijn vast ook leuk. En Montréal kan ik wel weer waarderen :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepG24
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-04 16:46
Komt Hockenheim nu een build later of komt deze ook nog in deze build?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:35

Niellie41

[object Object]

Joep Gelissen schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 09:58:
Deze baan is niet bevestigd voor deze build.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
Joep Gelissen schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 09:58:
Ook nog, weer een financiele tegenslag na de komende build erbij :+ :+

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:33

BM

Moderator Spielerij
Wormaap schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 09:38:
[...]

Het Road to Indy karakter zal me worst wezen als Spa en Brands Hatch daardoor wegvallen :'(
Maargoed, de ander tracks zijn vast ook leuk. En Montréal kan ik wel weer waarderen :P
Je krijgt er met Mid-Ohio wel een enorm leuke baan voor terug :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
BM schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 10:33:
[...]

Je krijgt er met Mid-Ohio wel een enorm leuke baan voor terug :)
Daar heb ik nog nooit gereden. Net even een onboard gekeken, die ziet er inderdaad ook goed te pruimen uit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:33

BM

Moderator Spielerij
Wormaap schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 10:37:
[...]

Daar heb ik nog nooit gereden. Net even een onboard gekeken, die ziet er inderdaad ook goed te pruimen uit :)
1 van de leukere banen in iRacing imho. Erg lastig, zeker de laatste bocht, maar wel erg leuk :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c6QXSxm2vcV2Q_Y37TPJEIbhhXE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JIJ0u0cdYtUW8nW1sNcI6GDh.png?f=user_large

Voor diegenen die zich ingeschreven hebben voor de Demo Derby en behoefte hebben om de auto/circuit te leren kennen. Vanavond is er vanaf 19:30 een twee uur durende open practice server opgezet.

Houd 't vanavond wel even netjes en bewaar alle botsproeven tot zondag.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPM85
Luckeh schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 10:45:
[Afbeelding]

Voor diegenen die zich ingeschreven hebben voor de Demo Derby en behoefte hebben om de auto/circuit te leren kennen. Vanavond is er vanaf 19:30 een twee uur durende open practice server opgezet.

Houd 't vanavond wel even netjes en bewaar alle botsproeven tot zondag.
Hoe moeten we dan onze torpedo's, verkeerde rempunten & ideale punten om iemand richting Mars te schieten oefenen.... :X

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:12

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik heb maar weer even snel een livery gemaakt voor het komende seizoen met de Indy Pro 2000 PM-18.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yTFjrbHwAyg9JBSZebBxK0BqwO8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZiSlwSfBBULDzvG2RKAlgKRj.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n4-VH6uzyxnU3Zro5o5szKylq5I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Dj7hz8xQVgUSG81AcCjjRmih.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C7fBa-42EcWJkzza8NbGKKKvUNU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VV5fZyU6zFB2S06UJwIoBB61.png?f=user_large

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
@Luckeh: Hoe zit het voor zondag met liveries? Kregen we nou iets toegewezen of mogen we zelf ergens mee aan de start verschijnen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Wormaap schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 12:34:
@Luckeh: Hoe zit het voor zondag met liveries? Kregen we nou iets toegewezen of mogen we zelf ergens mee aan de start verschijnen?
Er wordt een zip-file verstrekt met voor elke auto een livery die weer voor alle drie de rijders van 1 team hetzelfde is.
En elk team heeft dus een eigen kleurcombinatie.

Die zip dien je uit te pakken in de juiste directory (er zal een instructie worden verstrekt) en daardoor zie je de juiste team liveries.

Wel dien je bv Trading Paints uit te zetten ;)

Ook GSRC (de broadcaster) zal dit livery pack gebruiken, waardoor ook in de broadcast de teams enigszins herkenbaar zijn.
En voor de live timing tijdes de broadcast heeft @NickThissen de overlay van GSRC aangepast zodat ook daarin de kleurtjes zichtbaar worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

JoepW schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 13:19:
[...]

Er wordt een zip-file verstrekt met voor elke auto een livery die weer voor alle drie de rijders van 1 team hetzelfde is.
En elk team heeft dus een eigen kleurcombinatie.

Die zip dien je uit te pakken in de juiste directory (er zal een instructie worden verstrekt) en daardoor zie je de juiste team liveries.

Wel dien je bv Trading Paints uit te zetten ;)

Ook GSRC (de broadcaster) zal dit livery pack gebruiken, waardoor ook in de broadcast de teams enigszins herkenbaar zijn.
En voor de live timing tijdes de broadcast heeft @NickThissen de overlay van GSRC aangepast zodat ook daarin de kleurtjes zichtbaar worden.
Hoef je dan in iRacing ook geen team aan te maken, of dat dan weer wel?

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
Speedy55 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 13:35:
[...]

Wordt nogal lastig rijden met 3 auto's als je teams gaat maken.
Dan kan er maar 1 persoon rijden en de overige 2 kunnen spotten. :X

[ Voor 11% gewijzigd door JPM85 op 04-09-2020 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

[...]

Nee, dat is niet nodig.
De teamnamen zijn enkel relevant voor GSRC en later voor de "uitreiking" hier op 't forum.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
[...]

Zoals @JPM85 schrijft: Nee dus.
Ten eerste willen we allemaal tegelijk rijden en dat kan niet met een Team ;)
Wij zullen dmv de nummers van de rijders de teams aangeven:
013 is bv de derde rijder van team 1.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Ik wist niet hoe ze dat exact in iRacing hadden geregeld, maar goed dan weten we dat weer :P.

Mijn Heusinkveld Sprints zijn installed, vanavond maar even shakedown geven in de MX5.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:04
Lastig lastig lastig.. met de nieuwe type races het komende seizoen is het moeilijk kiezen.
Ik had mij voorgenomen het bij 1 klasse te houden, de GT Sprint series.. maar dan wil ik eigenlijk ook nog de endurance series doen, die is 1 keer in de 2 weken.. en dan ook nog de solo endurance, want... tja endurance is leuk.. die is ook 1 keer in de 2 weken.. En dan heb je ook nog de Ferrari GT3 en Audi TCR klasse, klinkt ook erg leuk. Maar waar haal in mijn vaders naam alle tijd vandaan??

Zondag en maandag oefenen, dinsdag GT Sprint series, woensdag Ferrari of Audi oefenen en racen, donderdag en vrijdag oefenen voor de GTE Endurance en dan ook nog ergens proberen tijd te maken om met de ApexMissers te gaan rijden/twitchen/hilarische televisie maken.
Oh en ook nog een league rijden hier en daar, ik begin steeds blijer te worden dat het de indycar is geworden bij de GoT league, anders had ik daar ook nog bij moeten/willen zijn.

Mijn leven was zo veel makkelijker voor iRacing :)

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
ourplayground schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 14:16:
Lastig lastig lastig.. met de nieuwe type races het komende seizoen is het moeilijk kiezen.
Ik had mij voorgenomen het bij 1 klasse te houden, de GT Sprint series.. maar dan wil ik eigenlijk ook nog de endurance series doen, die is 1 keer in de 2 weken.. en dan ook nog de solo endurance, want... tja endurance is leuk.. die is ook 1 keer in de 2 weken.. En dan heb je ook nog de Ferrari GT3 en Audi TCR klasse, klinkt ook erg leuk. Maar waar haal in mijn vaders naam alle tijd vandaan??

Zondag en maandag oefenen, dinsdag GT Sprint series, woensdag Ferrari of Audi oefenen en racen, donderdag en vrijdag oefenen voor de GTE Endurance en dan ook nog ergens proberen tijd te maken om met de ApexMissers te gaan rijden/twitchen/hilarische televisie maken.
Oh en ook nog een league rijden hier en daar, ik begin steeds blijer te worden dat het de indycar is geworden bij de GoT league, anders had ik daar ook nog bij moeten/willen zijn.

Ik mis een hele belangrijke...IVRA GT leauge :9

Merk wel na nu 1,5 seizoen te hebben gereden dat het makkelijker wordt om ergens in te stappen, omdat je veel circuits al kent. Afgelopen woensdag had ik met 30 minuten oefenen in de GT3 genoeg om mee te kunnen rijden op Imola in de top split, omdat ik hem kende uit de IMSA/ILMS serie.

Als ik kijk naar het schema van VRS, dan kennen we 75% van de circuits al. Stukje makkelijker rijden ipv iedere week weer een nieuw circuit leren.

Week6 & Week9 staan bij mij al in de kalender voor IMSA & ILMS _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
Nog even een vraag over de Demo Derby zondag, vooral om zeker te weten dat we allemaal op één lijn zitten. In de aankondiging staat dat er niet echt regels zijn, behalve niet tegen het verkeer in rijden. Dat betekent neem ik aan dus ook blauwe vlaggen negeren, zo onveilig mogelijk rejoinen en meer van dat soort ongein? Dus feitelijk full-on botsauto's met een uiteindelijke winnaar? :P

Mijn FFB-settings gaan in ieder geval flink omlaag :+

Edit: In de replay van drie jaar geleden zie ik ook al flinke track cuts enzo. Ik begin een idee te krijgen van de sfeer :P

[ Voor 12% gewijzigd door Wormaap op 04-09-2020 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
JPM85 schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 14:51:
[...]

Ik mis een hele belangrijke...IVRA GT leauge :9

Merk wel na nu 1,5 seizoen te hebben gereden dat het makkelijker wordt om ergens in te stappen, omdat je veel circuits al kent. Afgelopen woensdag had ik met 30 minuten oefenen in de GT3 genoeg om mee te kunnen rijden op Imola in de top split, omdat ik hem kende uit de IMSA/ILMS serie.

Als ik kijk naar het schema van VRS, dan kennen we 75% van de circuits al. Stukje makkelijker rijden ipv iedere week weer een nieuw circuit leren.

Week6 & Week9 staan bij mij al in de kalender voor IMSA & ILMS _/-\o_
IVRA valt onder de noemer "Oh en ook nog een league rijden hier en daar" 8)

Ben het met je eens, het wordt wat makkelijker om mee te rijden zonder de uitgebreide voorbereiding..

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
ourplayground schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 14:16:

Whut? Je gaat aan de VR en dan niet meerijden in de GoT-League nu er een open wheeler gereden wordt? :P
Of reed je al in VR, nee toch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
JoepW schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 11:55:
Ik heb maar weer even snel een livery gemaakt voor het komende seizoen met de Indy Pro 2000 PM-18.
@Phusebox loopt waarschijnlijk geïrriteerd thuis rond. Hoe kan hij nu weer zo snel een livery hebben gemaakt?

@Erik: ik heb ook geen idee hoe ze het doen. Ik ben erg blij met trading paints

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
.....

[ Voor 98% gewijzigd door JoepW op 04-09-2020 19:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Wormaap schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 15:02:
Nog even een vraag over de Demo Derby zondag, vooral om zeker te weten dat we allemaal op één lijn zitten. In de aankondiging staat dat er niet echt regels zijn, behalve niet tegen het verkeer in rijden. Dat betekent neem ik aan dus ook blauwe vlaggen negeren, zo onveilig mogelijk rejoinen en meer van dat soort ongein? Dus feitelijk full-on botsauto's met een uiteindelijke winnaar? :P

Mijn FFB-settings gaan in ieder geval flink omlaag :+
Edit: In de replay van drie jaar geleden zie ik ook al flinke track cuts enzo. Ik begin een idee te krijgen van de sfeer :P
Tegen het verkeer in rijden betekend dq. Dus dat kunnen we afraden. :)

En een blauwe vlag is juist reden om in de weg te rijden ;)

[ Voor 3% gewijzigd door JoepW op 04-09-2020 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Wormaap schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 15:35:
[...]

Whut? Je gaat aan de VR en dan niet meerijden in de GoT-League nu er een open wheeler gereden wordt? :P
Of reed je al in VR, nee toch?
haha, nog geen VR.. en voorlopig geen open wheeler.. vind de GT momenteel nog veel te leuk!

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybiker
Doubleoz schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 16:12:
[...]

@Phusebox loopt waarschijnlijk geïrriteerd thuis rond. Hoe kan hij nu weer zo snel een livery hebben gemaakt?

@Erik: ik heb ook geen idee hoe ze het doen. Ik ben erg blij met trading paints
Probeer het programma "Gimp" (geheel gratis) eens i.p.v. paintshop ik werk daar zelf veel makkelijker mee, en zorg dat je de lagen goed op de juiste plaats heb, en het wireframe aanzetten, dan wordt het painten al makkelijker.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
wat vinden we hier van?

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JPM85
Als je goed kijkt beweegt hij eerder naar de binnenkant voor de remzone met de intentie om je uit te gaan remmen. Hier reageer jij op door je auto op zijn lijn te zetten. Doordat hij volledig gaat voor zijn inhaalactie en hij geen ruimte meer heeft om ergens naar toe te gaan, klapt hij op jouw achterkant.

Hij is fout, maar jij bent de sigaar (beetje Max / Ric incident in Baku). Neem nooit het risico om iemand zijn remzone in te duiken, het eindigt vaker in tranen dan dat je beide de volgende bocht zij aan zij neemt.

Kleine toevoeging: als ik niet wil dat iemand mij aan de binnenkant uit kan remmen, zorg dan dat je zonder enige twijfel tegen de witte lijn van het circuit rijdt. Je maakt direct duidelijk dat als hij wilt inhalen, hij dit buitenom moet doen. Nu blijf je niet rechts, niet links terwijl hij wel een actie gaat doen.

[ Voor 17% gewijzigd door JPM85 op 04-09-2020 22:08 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Pffff wat een terror dagje op de “racebaan”
Ik dacht:

Ging best lekker tijden 90min roval met GOT.
Dat ging het nu ook voor 7 rondes, en toen dacht een niet nader te noemen persoon uit Iberia.... ( we noemen hem Carlos ) okay dat was ook zijn naam :+ weet je wat ik doe? Ik duik gewoon van 4 auto lengtes tegen gewoon even in dat gaatje wat er dus eigelijk niet was. En voor het spel element doe ik dat tussen de 2 muren in... want wat kan daar nou mis gaan.
-64 in de irating en 15min repairs *O*

Race 2 van vandaag Imola VRS sprint.
Iets met remmen en stil staan als je uitvliegt... maar dan gewoon lekker niet remmen dus het halve veld mee nemen ( p 5 tot 17 lag er ergens van af ) dus min nog wat meer rating

Race 3 imola

Computer doet gek... mis de start :X dus vanuit de pitstraat dan maar p25 en p18 gefinished.
Juist - nog beetje rating.

Eindstand ongeveer -98 Rating in 3 races.

Toen was het tijd voor OVAL O+ aka Minards 40 rondjes naar links en moeten remmen hier en daar.
( moest er ook aan wennen ) maar wel +17 irating dus toch nog iets gewonnen ergens.

Nou tot dus ver even mijn vrijdag avond :P verder heb ik een heerlijk leven hahahaha.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:21
Meteen na de pit-exit lijn rij je zelf niet handig en clean. In de drivers code (ook op iRacing) staat beschreven dat je een verdedigende lijn moet kiezen en dat je daarna niet een auto achter je mag blokkeren door je auto van die lijn te halen.
Na de pit-exit lijn rij jij in het midden. Achterste auto kan nu kiezen voor een linkse of rechtse lijn. Hij kiest terecht links, maar dan zet jij je auto er voor, wat niet heel sportief is. Kan ook per ongeluk of door twijfel komen natuurlijk. Als je dan meeneemt dat er enige internet lag is dan is het vrijwel onmogelijk voor de inhaler om op tijd snelheid te minderen of uit te wijken. Hij heeft het naar mijn idee zeker niet met opzet zo gedaan.
Daarnaast lijkt het alsof jij vrij langzaam bent vergeleken met het veld. De inhaler lijkt een pitstop voor schade te hebben gehad en is bezig met een come-back. Hij is denk ik een stuk sneller dan jij bent en gaat je binnen een rondje of twee zeer zeker voorbij. Je kunt zeker in dat geval beter niet iemand wat proberen te blokkeren, maar er gewoon langs laten. Hij of zij is gewoon sneller. Enige wat je behaalt door risico lijnen te rijden is dat er schade of erger voor één of twee coureurs gaat ontstaan. Plus. Misshien kun je beter slipstreamen achter een snellere coureur dan zelf als langzamere én verdedigende coureur de rondjes te rijden. Bij gelijke pace is het zelfs nuttig om elk rondje te wisselen van positie d.m.v. slipstream om zo samen sneller te rijden t.o.v. de snelheid van een enkele auto die voorop blijft. Dat kan rondetijden voor twee coureurs met een seconde of meer verlagen.

Niet echt fout, maar verder niet tactisch en zuiver van jou in dit geval. Ik doe verder een paar aannames, want op basis van het perspectief van de beelden is er een lichte ruimte voor andere interpretaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Zojuist mee gedaan aan een VRS Sprint race. Na een kwalificatie in het middenveld kwam ik bij de start erg goed weg en kon de garbage ontwijken waardoor ik een positie of 6 was gestegen. Vervolgens gebeurde het volgende (ik ben de Mercedes)
.

Er kon nog geen sorry van af maar is dit report waardig of is dat wellicht een beetje overdreven? Het heeft me in ieder geval weer een leuke race en veel iRating gekost.

Wat daarnaast wel opvalt tijdens de VRS Sprint is dat bijna niemand meer in de Mercedes rijdt. Vandaag in een grid van 30 man waren er maar twee. Hij lijkt ook wel echt met de Ford de langzaamste in de klasse te zijn dus vrees dat ik toch moet leren om met de Audi R8 te rijden of de BMW aan te schaffen.

p.s. als iemand de oplossing heeft binnen OBS om versneld van die witte wagens af te komen dan hoor ik het graag:)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Ook graag nog even jullie mening over het volgende filmpje van tijdens de IMSA race vorig weekend op Road Atlanta. Meneer in kwestie had de ronde er voor al een poging ondernomen om mij op het zelfde punt in te halen maar dat was hem niet gelukt. Hij was daar niet zo blij mee want hij begon flink te knipperen met zijn lampen. Dus ik heb het gevoel dat tijdens deze actie hij wraak wilde nemen door vlak voor het rempunt eerst vlak voor mij langs te steken en daarna terwijl ik naar buiten ga in mijn rem zone te gaan zitten.

Ik vond persoonlijk de combinatie geen nette actie en ik moest daardoor ook noodgedwongen eerder remmen om te voorkomen dat ik er achter op zou klappen.

Hoe kijken jullie hier tegen aan?

[Streamable: Porsche steekt voorlangs]

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Doubleoz schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 13:55:
......p.s. als iemand de oplossing heeft binnen OBS om versneld van die witte wagens af te komen dan hoor ik het graag:)
Dat heeft niks met OBS te maken. Maar met iRacing / Trading Paints.
Je moet even in iRacing op ctrl-r (reload liveries) drukken en dan wachten. Kan soms met een beetje groot veld lang duren.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c6QXSxm2vcV2Q_Y37TPJEIbhhXE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JIJ0u0cdYtUW8nW1sNcI6GDh.png?f=user_large

De paint pack voor de Demo Derby is gepubliceerd. Je kan hem vinden middels de onderstaande link.

https://www.got-racing.eu/?page_id=5872

iRacing Profiel

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Luckeh schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 19:53:
[Afbeelding]

De paint pack voor de Demo Derby is gepubliceerd. Je kan hem vinden middels de onderstaande link.

https://www.got-racing.eu/?page_id=5872
deze update is net te laat voor de Derby 7(8)7

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Vet hoor! Dit zou nog wel een extra dimensie toevoegen. Desalniettemin heb ik er veel zin in!

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Volgend seizoen weer doen, dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 13:12
Doubleoz schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 13:55:
Zojuist mee gedaan aan een VRS Sprint race. Na een kwalificatie in het middenveld kwam ik bij de start erg goed weg en kon de garbage ontwijken waardoor ik een positie of 6 was gestegen. Vervolgens gebeurde het volgende (ik ben de Mercedes) [Streamable: Imola VRS Sprint].

Er kon nog geen sorry van af maar is dit report waardig of is dat wellicht een beetje overdreven? Het heeft me in ieder geval weer een leuke race en veel iRating gekost.
A raakt B, en B raakt jou. B zal zich slachtoffer ipv dader voelen en voelt zodoende geen aanleiding voor sorry zeggen. A zal denken 'ik schampte B maar die kon z'n weg vervolgen dus het liep met een sisser af' en ziet ook geen reden tot sorry, redelijke kans dat hij (op dat moment) niet heeft gezien eat er met jou gebeurde.

Zoals ik ertegenaan kijk een gewaagde actie (van jou en van A) om B in te halen op een gekromd rechtstuk drie breed, die ditmaal niet vlekkeloos verliep, met een groot slachtoffer dat daar weinig aan kon doen, maar bovenal een actie zonder kwade intentie, en zoals ik ertegenaan kijk dan ook niet report-waardig. Wel zeer zuur!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Session30
Missie geslaagd!
Het doel van deze week was om eindelijk eens de Nordschleife onder de knie te krijgen, in de Indy Pro deze week. Ik had er af en toe wel eens een rondje gereden maar zag er altijd tegenop om de baan echt te leren. Deze week maar eens de koe bij de hoorns gevat.
Aan het begin van de week ben ik begonnen met oefenen en op donderdag de eerste race. Uiteraard de auto genadeloos afgeschreven. Ook vrijdag had ik meer te zoeken bij de autosloop dan het podium. Ik begon de baan echter wel steeds beter te leren kennen en, de rondjes die ik wel afmaakte werden ook steeds sneller.
Vanavond om half 8 de practice ingedoken en het ging lekker. In plaats van een flauw idee te hebben wat er komen gaat wist ik welke bocht er aankwam en voor het eerst deze week ging ik met vertrouwen de race in. Deze race hield ik het tot de 5e ronde vol. Nog niet het gewenste resultaat, maar al een flinke verbetering. Ik zat er zo dicht tegenaan, het moest nu toch een keer lukken?
Om 10 uur dus weer de race ingegaan. Als 14e gestart en in het begin om de chaos heen gereden. Al snel vormde zich een groepje waar de een na de ander zichzelf elimineerde maar ik wist er gelukkig probleemloos door te komen. De tweede ronde was het groepje uitgedund tot mij en 1 ander. Mijn topsnelheid was een stuk hoger, dus ik kwam hem gemakkelijk voorbij. Maar in de draft kon hij me natuurlijk makkelijk bijhouden. Dit duurde anderhalve ronde, totdat ik de Dottinger Hohe opkwam met 1,5 seconde voorsprong. Draft gebroken, tijd om de voorsprong uit te bouwen! En dat lukte alleraardigst. Uiteindelijk het gat weten uit te bouwen tot 10 seconden, als 5e gefinisht en als klap op de vuurpijl ook nog eens met 0 inc *O*
Moraal van het verhaal: het kost wat tijd, geduld en zo'n 200 iRating, maar de Nordschleife is onder de knie te krijgen 8) En ik snap eindelijk de mensen met het Nordschleife-virus, ik vermoed dat ik nu ook ben besmet. :+

iRacing Profiel

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
RACEDAY
Afbeeldingslocatie: https://www.got-racing.eu/wp-content/uploads/demolition_derby_2020_S3.png

Om ca. 20:15 start de broadcast en om ca. 20:30 valt de groene vlag van onze allereerste 100% Benelux Demolition Derby.

Have fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
B Tender schreef op zaterdag 5 september 2020 @ 22:57:
[...]

A raakt B, en B raakt jou. B zal zich slachtoffer ipv dader voelen en voelt zodoende geen aanleiding voor sorry zeggen. A zal denken 'ik schampte B maar die kon z'n weg vervolgen dus het liep met een sisser af' en ziet ook geen reden tot sorry, redelijke kans dat hij (op dat moment) niet heeft gezien eat er met jou gebeurde.

Zoals ik ertegenaan kijk een gewaagde actie (van jou en van A) om B in te halen op een gekromd rechtstuk drie breed, die ditmaal niet vlekkeloos verliep, met een groot slachtoffer dat daar weinig aan kon doen, maar bovenal een actie zonder kwade intentie, en zoals ik ertegenaan kijk dan ook niet report-waardig. Wel zeer zuur!
In aanvulling op je reactie had B schade waardoor ik een overspeed op hem had. Dat was ook de reden dat ik hem ging inhalen anders had ik dat risico niet genomen. Voor twee auto's was daar ook wel de ruimte maar kon vanuit mijn POV niet zien dat er aan de andere kant een Ferrari twee man binnendoor wilde inhalen.

Daarnaast heeft auto A wel gemerkt dat hij mij eraf heeft gereden aangezien ik het op de spraak heb gemeld en na de race in een PM nog om een reactie heb gevraagd om het vanuit zijn kant toe te lichten wat er was gebeurd. Maar helaas geen enkele reactie.

Maar ik had me er inmiddels al bij neergelegd en was niet meer van plan om te reporten...

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-10 10:58
JoepW schreef op zondag 6 september 2020 @ 06:49:
RACEDAY
[Afbeelding]

Om ca. 20:15 start de broadcast en om ca. 20:30 valt de groene vlag van onze allereerste 100% Benelux Demolition Derby.

[YouTube: 2020 GoT Demolition Derby at Summit Point Motorsports Park]

Have fun!
Yes!

Geel is mijn favoriete kleur! En dat op mijn verjaardag! :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ActualFantasy schreef op zondag 6 september 2020 @ 10:20:
[...]

Yes!

Geel is mijn favoriete kleur! En dat op mijn verjaardag! :P
Gefeliciteerd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny Hdoorn
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-02-2023

Danny Hdoorn

Abn0rmaal(twitch&dc)

@ActualFantasy Gefeliciteerd....vanavond krijg je je kadotje als het lukt :P 8)

vraagje...ik heb de instructies gevolgd en de map geinstalleerd in de juiste dir...alhoewel ik een fout maakte door het uit te pakken in paint zelf zonder de submap....ik weet niet welke bestanden ik allemaal hebt toegevoegd dus heb ik nog een keer een goed mapje aangemaakt....nu vraag ik me af of de bestanden die ik gewoon in de map paint hebt uitgepakt ik moet verwijderen of kan laten staan? En hoe kan ik testen of het is gelukt? ik heb een testdrive gedaan maar heb nog de paint die ik zelf hebt gebruik zonder trading paints...:/

Groetjes Danny Divebomb(ik neem me rol alvast aan voor vandaag) :+

[ Voor 11% gewijzigd door Danny Hdoorn op 06-09-2020 10:49 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-10 10:58
Danny Hdoorn schreef op zondag 6 september 2020 @ 10:36:
@ActualFantasy Gefeliciteerd....vanavond krijg je je kadotje als het lukt :P 8)

vraagje...ik heb de instructies gevolgd en de map geinstalleerd in de juiste dir...alhoewel ik een fout maakte door het uit te pakken in paint zelf zonder de submap....ik weet niet welke bestanden ik allemaal hebt toegevoegd dus heb ik nog een keer een goed mapje aangemaakt....nu vraag ik me af of de bestanden die ik gewoon in de map paint hebt uitgepakt ik moet verwijderen of kan laten staan? En hoe kan ik testen of het is gelukt? ik heb een testdrive gedaan maar heb nog de paint die ik zelf hebt gebruik zonder trading paints...:/

Groetjes Danny Divebomb(ik neem me rol alvast aan voor vandaag) :+
Bij mij bevatte de map "paint" geen enkel bestand, alleen mappen. Dus alle bestanden die in je "paint" map heb toegevoegd kunnen weg. Het enige wat daar moet staan, zijn de mappen van de verschillende auto's.

Als je dan tussen die mappen kijkt, staat er een "mx5 mx52016" map tussen.

In die map moeten alle lossen bestanden staan. Daar staan verder geen mappen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Hdoorn
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-02-2023

Danny Hdoorn

Abn0rmaal(twitch&dc)

Tis gelukt ! duurde effe....bedankt @ActualFantasy heb alles weggegooid en opnieuw gedaan :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Danny Hdoorn schreef op zondag 6 september 2020 @ 11:08:
Tis gelukt ! duurde effe....bedankt @ActualFantasy heb alles weggegooid en opnieuw gedaan :)
Bij mij werkte het in eerste instantie ook niet maar daarna de stappen opnieuw gevolgd en het werkte. Dus dit is ook direct een tip voor de andere rijders die mee doen vanavond voor als het niet direct lukt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Übung macht Meister...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Sps-eBdDwZVEv2AvE7CJarRZvQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pRwNhRkWM2edaibf0C46lwS3.jpg?f=fotoalbum_large
...ook met 1 band _O-

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Is de MX5 eigenlijk nog wezenlijk veranderd? Ik heb er al een maand of 2 zeker niet meer mee gereden maar kom er nauwelijks mee rond... Mee in de rondte wel :+

Stuur voelt echt super licht. Alsof je geen FFB hebt. En zelfs na een naar rondjes spin ik nog bij de meest simpele bochten. Denk dat ik vooral de vangrail sloop vanavond ipv andere deelnemers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:17
@JoepW In hoeverre is het nog mogelijk om mee te doen vanavond? Als ik te laat ben dan heb ik pech gehad dan ga ik de broadcast wel kijken :)

[ Voor 3% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 06-09-2020 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Phusebox schreef op zondag 6 september 2020 @ 12:20:
Is de MX5 eigenlijk nog wezenlijk veranderd? Ik heb er al een maand of 2 zeker niet meer mee gereden maar kom er nauwelijks mee rond... Mee in de rondte wel :+

Stuur voelt echt super licht. Alsof je geen FFB hebt. En zelfs na een naar rondjes spin ik nog bij de meest simpele bochten. Denk dat ik vooral de vangrail sloop vanavond ipv andere deelnemers.
Ik had er ook al maanden niet meer mee gereden maar vind het zeker geen Rookie auto meer. Het is wat je zegt dat de FFB zo licht is op mijn Thrustmaster T300 waardoor ik weinig gevoel heb met de auto. Inmiddels na wat practice gaat het al wat beter maar om het 45min vol te houden wordt een uitdaging:)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Doubleoz schreef op zondag 6 september 2020 @ 12:36:
[...]

Ik had er ook al maanden niet meer mee gereden maar vind het zeker geen Rookie auto meer. Het is wat je zegt dat de FFB zo licht is op mijn Thrustmaster T300 waardoor ik weinig gevoel heb met de auto. Inmiddels na wat practice gaat het al wat beter maar om het 45min vol te houden wordt een uitdaging:)
Mij kostte het inderdaad ook wel een paar rondjes om hem weer een béétje te voelen.
En in mijn allereerste ronde blies ik in bocht één mijn motor op. Terugschakelen alsof het de Indy Pro is werkt toch duidelijk niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Wormaap schreef op zondag 6 september 2020 @ 12:39:
[...]

Mij kostte het inderdaad ook wel een paar rondjes om hem weer een béétje te voelen.
En in mijn allereerste ronde blies ik in bocht één mijn motor op. Terugschakelen alsof het de Indy Pro is werkt toch duidelijk niet :+
Ach ja gelukkig boeit het niet vanavond of ik op de baan blijf en of ik andere meeneem in mijn misère...

Beste rondetijd is 1:30 voor mij, zonder spins. Over een practice zojuist in de 1:50 gemiddeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Doubleoz schreef op zondag 6 september 2020 @ 12:36:
[...]

Ik probeerde een AI race. Kwam met matige difficulty niet verder dan p40 van de 45, tweede bocht, tikje van de AI, naast de baan. Total loss en al meer dan een ronde achterstand...

En dat is dan tegen de domme AI 8)7

Misschien had ik me toch ergens moeten voorbereiden op vanavond. Dacht dat het wel te doen zou zijn om weer in de MX5 te stappen.

Nog maar eens even wat video's kijken en hopelijk gaat de practice vanavond beter.

[ Voor 18% gewijzigd door Phusebox op 06-09-2020 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Gh0stw4lk3r schreef op zondag 6 september 2020 @ 12:27:
@JoepW In hoeverre is het nog mogelijk om mee te doen vanavond? Als ik te laat ben dan heb ik pech gehad dan ga ik de broadcast wel kijken :)
Als je niet (op tijd) hebt ingeschreven kan je niet meedoen. Alle info is al verstrekt aan de broadcaster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Phusebox schreef op zondag 6 september 2020 @ 12:43:
[...]

Ach ja gelukkig boeit het niet vanavond of ik op de baan blijf en of ik andere meeneem in mijn misère...

Beste rondetijd is 1:30 voor mij, zonder spins. Over een practice zojuist in de 1:50 gemiddeld...
Minder hard rijden. Met name in de 'achterste' sector is de Mazda tricky en wil het kontje graag de voorkant voorbij, maar zolang je daar weinig gas bij geeft is hij prima in het gareel te houden. Hoe harder je gaat pushen, hoe dwarser hij gaat en hoe meer tijd je verliest.

ps. Zin in vanavond! >:)

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Jimmy J. schreef op zondag 6 september 2020 @ 13:08:
[...]
Minder hard rijden. Met name in de 'achterste' sector is de Mazda tricky en wil het kontje graag de voorkant voorbij, maar zolang je daar weinig gas bij geeft is hij prima in het gareel te houden. Hoe harder je gaat pushen, hoe dwarser hij gaat en hoe meer tijd je verliest.

ps. Zin in vanavond! >:)
Ik meen me te herinneren dat ik bij bocht 2 (die snelle knik naar links) enkel hoefde te liften voorheen en dan iets eerder dan normaal insturen. Nu moet ik echt vrij fors afremmen om het te halen.

Idem de bocht voor start finish, dat was ook enkel liften in mijn herinnering, maar ook daar moet ik nu op de rem tot het randje van terugschakelen naar de 3 zelfs.

Denk dat ik met de Skippy in mijn hoofd zit qua rempunten en lijnen.

[ Voor 4% gewijzigd door Phusebox op 06-09-2020 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-07 19:59
Zijn er vanavond in teamspeak speciale ruimtes waar wij als team kunnen communiceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ZelianGuy schreef op zondag 6 september 2020 @ 18:30:
Zijn er vanavond in teamspeak speciale ruimtes waar wij als team kunnen communiceren?
Niet te serieus worden hè :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Nee, we zitten met z'n allen in hetzelfde kanaal. Je zult merken dat dit ook nodig is :-)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:24

Arfman

Drome!

Haha ik kan in VR niet zien wie er praat dus dat wordt dikke chaos :D

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 13:12
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_F3s2QEzhF0tfIzD15TOPglqAKE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8Kg9QdRDrdet0BrBS4GhDtgq.png?f=fotoalbum_large

Gaat helemaal goedkomen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Mijn plan is om in de algemene TS-groep te gaan zitten, en daarnaast met't team in Discord. Twee losse keybindings en dan zouden we hopelijk in de groep én in het team moeten kunnen communiceren :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik maak er gewoon een grote comm chaos van :+
On ons team appen we gewoon met elkaar tijdens het rijden en ik zal ook de broadcast volgen 8)

[ Voor 51% gewijzigd door JoepW op 06-09-2020 19:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Session30
Wormaap schreef op zondag 6 september 2020 @ 19:06:
[...]

Mijn plan is om in de algemene TS-groep te gaan zitten, en daarnaast met't team in Discord. Twee losse keybindings en dan zouden we hopelijk in de groep én in het team moeten kunnen communiceren :+
Ik heb net gevonden dat ik via Discord ook een 'Push to Mute' kan binden. Die zet ik op dezelfde knop als de Push to Talk van Teamspeak. Dus in principe staat de communicatie naar mijn team open richting Discord, tenzij ik wat op Teamspeak heb te melden.
Straks maar even testen of dit in de praktijk ook zo mooi werkt :*)

iRacing Profiel

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Phusebox
Demolition Derby indeed...

En dit was dus meteen de aanleiding voor onderstaande ellende.

[ Voor 21% gewijzigd door Phusebox op 06-09-2020 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Leuk. Uitgeschakeld dankzij een bug in iRacing. Heb alles geprobeerd, diverse mappen van iRacing leeg gegooid, withdraw join meerdere keren gedaan niks werkt. Slecht dat zoiets kan en niet te resetten is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NwV-BvsxJgOy-tEZW5tYfrF5h7U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rzWJIVhHvFxvU3KZSlN9vCtd.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Phusebox op 06-09-2020 20:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Baal hier echt enorm van. Zoiets kan ook weer alleen mij gebeuren... en dan zijn er nog mensen die niet geloven dat ik altijd van dit soort pechgevallen heb op alle vlakken.

Had eindelijk eens wat snelheid gevonden, top 15 qua tijden, alles geregeld om thuis te kunnen zijn vanavond, al 2 weken niet geraced en helemaal zin in vandaag. :( :( :(

Kan over die bug ook niks vinden behalve op YouTube iemand anders die het in 2018 ook had.

Sorry aan mijn team @Danny Hdoorn en @Imac2011

[ Voor 148% gewijzigd door Phusebox op 06-09-2020 21:46 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:46
Groene vlag!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:46
Joeri en team gefeliciteerd! *O*

Ik had Teamspeak en de Youtube stream aan. Wat heb ik gelachen! :D

"There he goes in the woods.... again."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZelianGuy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-07 19:59
Heerlijke avond. Ik heb mij kapot gelachen aan mijn kant, en persoonlijk doel, tenminste 1 keer de broadcast gehaald toen ik als sloopkogel Joep ervanaf tikte *O*

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:24

Arfman

Drome!

Was leuk! Helaas te vroeg gepiekt en toen mensen doorkregen dat ik aan de leiding reed was het 5 rondes achter elkaar naar de pits voor een nieuwe auto, lol :D

Kon het aantal tows gelukkig beperken tot 1 tijdens de race, helaas in de laatste ronde echt compleet met een gare auto vast komen te staan waardoor we nog uit de top 10 zakten. Ik geloof als 16e geeindigd maar dikke lol gehad. Deed me denken aan de Live for Speed cops & robbers servers van vroeger :D

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patricks8
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:37
Arfman schreef op zondag 6 september 2020 @ 21:32:
Was leuk! Helaas te vroeg gepiekt en toen mensen doorkregen dat ik aan de leiding reed was het 5 rondes achter elkaar naar de pits voor een nieuwe auto, lol :D

Kon het aantal tows gelukkig beperken tot 1 tijdens de race, helaas in de laatste ronde echt compleet met een gare auto vast komen te staan waardoor we nog uit de top 10 zakten. Ik geloof als 16e geeindigd maar dikke lol gehad. Deed me denken aan de Live for Speed cops & robbers servers van vroeger :D
Je kwam een aantal x voor me uit de pits. Dus was de keuze makkelijker :p

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Phusebox schreef op zondag 6 september 2020 @ 20:15:
Demolition Derby indeed...

[Streamable: iRacing.com Simulator 2020-09-06 20-13-19]

En dit was dus meteen de aanleiding voor onderstaande ellende.
Erg jammer dat je dit overkomt Erik maar dat filmpje is wel hilarisch:)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
Hulde aan de organisatie! Ik heb krom gelegen van het lachen. Geweldig concept met nog tactiek erin ook.

Chappeau!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Ook hier een dikke 'hat tip' naar de organisatie. Ik had helemaal niet door dat we al richting het eind gingen, zo veel lol had ik :P Nadat we al vroeg in de race kansloos waren zijn @smollynl en ik maar gaan proberen mensen uit de top 10 te snipen. Dat ging met wisselend succes, maar ik heb in ieder geval heel veel lol gehad met proberen *O*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
Weer een mooie avond gehad. Wel jammer dat @Linc meteen bij de start zijn rempunt mist en mijn teamgenoot @luckeh daarmee uitschakeld.

https://streamable.com/nuff4p

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Swoesh schreef op zondag 6 september 2020 @ 22:13:
Weer een mooie avond gehad. Wel jammer dat @Linc meteen bij de start zijn rempunt mist en mijn teamgenoot @luckeh daarmee uitschakeld.

https://streamable.com/nuff4p
Eigen schuld, dikke bult :9

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Ik wil graag even van de gelegenheid gebruik maken om de organisatie in het zonnetje te zetten die dit evenement mogelijk hebben gemaakt. Ik heb kunnen volgen in onze chat wat er allemaal moest gebeuren en daar is echt uren aan voorbereiding in gaan zitten. Hieronder even een grove opsomming:
  • Ontwerpen van de paints
  • Coördineren van de inschrijven en tussentijdse wijzigingen
  • Reserveren van de broadcasting
  • Aanpassen van de overlay van de broadcasting zodat de teams zijn te onderscheiden
  • Inplannen van de sessie in iRacing
  • Koppelen van de paints aan de teams en individuele rijders
  • Schrijven van de instructies
  • Etc.
Dus bedankt @JoepW, @Luckeh en @NickThissen!

Ook dank aan de mooie opkomst om het zo'n geslaagd evenement te maken! Was erg leuk en wat mij betreft zeker voor herhaling vatbaar!

[ Voor 3% gewijzigd door Doubleoz op 06-09-2020 22:30 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Was leuk, weinig succes maar demo derby blijft af en toe gewoon leuk!

Vervolgens nog een race in de Indy Pro gedaan op Nurburgring. Betaal je voor PDS setups en wat blijkt: heeft niet eens genoeg fuel! En daarbij was hij ook nog eens totaal niet competitief, veel te veel downforce dus verloor zelfs op het rechte stuk 1s op de rest. Niet de eerste keer met die PDS open wheel setups ook, F3 was ook altijd dramatisch. Is VRS beter voor open wheelers?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beltoni
Dank aan de organisatie! Was genieten!

Was mijn eerste destruction derby, daardoor ongetwijfeld wat rookie mistakes gemaakt. Was zelf vooral druk bezig met het uitschakelen van de top 10. Anderen waren vooral bezig met het uitschakelen van alles wat beweegt. Dat is natuurlijk ook een strategie :D

Edit: zie dat er ook mensen zonder team meededen, dat verklaart ook waarom je het op de P18 hebt gemunt :D :D

[ Voor 16% gewijzigd door Beltoni op 06-09-2020 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Session30
Ook ik heb genoten van de demo derby! Zelf al vrij snel 2x moeten towen, dus toen maar @Bob-B en @MaikyM geholpen door óf de directe concurrentie uit te schakelen óf als een soort bodyguard te fungeren als ze in de buurt zaten. Vooral dat teamwork maakt het erg leuk. 'De nummer 6 rijdt 2 seconden achter me, moet ik die uitschakelen?'. De race was voorbij voor ik er erg in had. Met een P4 voor Bob en een P10 voor Maik ook nog eens een redelijk resultaat :)

Grote dank aan de organisatie van deze mooie avond, bedankt heren!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Session30
NickThissen schreef op zondag 6 september 2020 @ 22:37:

Vervolgens nog een race in de Indy Pro gedaan op Nurburgring. Betaal je voor PDS setups en wat blijkt: heeft niet eens genoeg fuel! En daarbij was hij ook nog eens totaal niet competitief, veel te veel downforce dus verloor zelfs op het rechte stuk 1s op de rest. Niet de eerste keer met die PDS open wheel setups ook, F3 was ook altijd dramatisch. Is VRS beter voor open wheelers?
VRS voor Indy Pro vind ik zelf erg goed. In ieder geval een goede topsnelheid deze week en genoeg peut in de tank, dus dat is sowieso een verbetering ten opzichte van de PDS zo te horen :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
NickThissen schreef op zondag 6 september 2020 @ 22:37:

Heb net de setup van Craig Setup Shop vergeleken en die heeft nagenoeg identieke top speed als de PDS setup en ook de fuel staat bij allebei op 40L wat de maximum is. Misschien is het gewoon niet te doen zonder fuel saven/tanken?

De front wing raakt wel snel beschadigd in de karousel wat veel top speed scheelt.

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 335 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies