Gisteravond was geen groot succes voor mij persoonlijk , had erg veel moeite met diverse set-ups om fatsoenlijk rond te komen .Ondanks dat iedereen zegt dat er niet zoveel verschil inzit maakt het voor mij best veel uit.Uiteindelijk maar een set up van Virginia gebruikt waarmee ik eindelijk een 1,175 heb gereden. Veel tijd verloren door 2 x penalty van 45 seconden voor speeding in pitlane , 1 extra pitstop doordat om een of andere vage reden er niet bijgetankt werd ? en mede door 2 keer achterstevoren getikt te zijn en zelf nog 3 keer gespind te zijn ( zonder schade ) .Doordat ik in VR rijd gaat alles verder op de tast met toetsenbord , heb ik helaas na een spin bij een chicane en bij het wegrijden een aantal mensen in de problemen gebracht omdat f3 niet aanstond maar standings in mijn scherm stond , Sorry daarvoor ! , volgens mij had gelukkig niemand serieuze schade .Zover ik weet de eerste keer dat ik zoiets veroorzaak sinds ik meedoe .Wilde halverwege de race al stoppen omdat ik zover achter lag maar toch doorgegaan en als 20e geeindigd met 8 laps achterstand .Hadden er zonder de penalty's wel wat minder geweest.
Het punt was meer als je tijdens het einde van de race ergens rond P8 reed, was het het niet waard om nog mensen in te halen omdat je toch niet meer punten kreeg en je ook nog eens slechtere start positie krijgt voor de volgende race. Dat kan je niet terug zien achteraf of iemand beter zijn best had gedaan om in de eerste race verder naar voren te komen.Doubleoz schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:29:
Ik heb alweer veel zin in volgend seizoen!
Overigens hebben we gisteren een vergelijking gemaakt tussen de "oude" puntentelling en de nieuwe. De meeste rijders bleven op dezelfde plek staan of kwamen één plek hoger of lager uit maar in de einduitslag zou het niet veel uit maken.
Maar we zijn het er wel over eens dat deze puntentelling qua verhouding beter is.
Dus mooi dat het is aangepast!
Vervolg
Had aan het einde van de race , zeg laatste 10-12 minuten enorm last van gripverlies op steeds dezelfde plek , ben daar 3 keer achterstevoren gegaan en daarna maar nog langzamer gaan rijden om uit te rijden.Banden waren nog niet versleten mede doordat ik (stom) wel banden had vernieuwd .Trad op in steeds dezelfde bocht en bij de remmen die het ook slecht deden ? Toen ik rustiger rond ging verbeterde dit weer .Misschien temperatuur / te wild gereden ?Uitgereden omdat ik in normaal gesproken niet een opgever ben (ondanks mijn geklaag soms)
En omdat ik zelf van mening ben dat ik anders de door mij gewonnen pedaalset niet waard ben
Die overigens morgen al bezorgd wordt hoorde ik daarstraks van de Ups en van Joep.
Zal ik echt eens moeten kijken om voorlopig de flex die ik heb in de pedaalbevestiging van de playseat op te lossen met een versteviging , hoekprofiel ofzo en een houten plaat eronder .Mijn seat staat op tapijt met ondertapijt dus met remmen flext dit behoorlijk.Hopelijk wordt ik met de Heusinkvelds wat (sneller) consistenter en win ik weer wat tienden .Progressie in mijn rondetijden blijft nog steeds te ver achter naar mijn zin zeker vergeleken met andere nieuwkomers die ik grote vooruitgang zie maken , frustrerend als je een klein beetje competitief bent .En de snelheid komt uiteindelijk niet voor het grootste deel uit de rig

Had aan het einde van de race , zeg laatste 10-12 minuten enorm last van gripverlies op steeds dezelfde plek , ben daar 3 keer achterstevoren gegaan en daarna maar nog langzamer gaan rijden om uit te rijden.Banden waren nog niet versleten mede doordat ik (stom) wel banden had vernieuwd .Trad op in steeds dezelfde bocht en bij de remmen die het ook slecht deden ? Toen ik rustiger rond ging verbeterde dit weer .Misschien temperatuur / te wild gereden ?Uitgereden omdat ik in normaal gesproken niet een opgever ben (ondanks mijn geklaag soms)

Zal ik echt eens moeten kijken om voorlopig de flex die ik heb in de pedaalbevestiging van de playseat op te lossen met een versteviging , hoekprofiel ofzo en een houten plaat eronder .Mijn seat staat op tapijt met ondertapijt dus met remmen flext dit behoorlijk.Hopelijk wordt ik met de Heusinkvelds wat (sneller) consistenter en win ik weer wat tienden .Progressie in mijn rondetijden blijft nog steeds te ver achter naar mijn zin zeker vergeleken met andere nieuwkomers die ik grote vooruitgang zie maken , frustrerend als je een klein beetje competitief bent .En de snelheid komt uiteindelijk niet voor het grootste deel uit de rig
Ik heb me ook goed vermaakt met de 90 minuten gisteren. Ik kende Charlotte alleen van de Mazda's en had 's middags even 20 minuutjes geoefend, maar wat een pittig baantje in de GTE! Je hebt werkelijk geen moment rust in de ronde.
Ik kon de practice dus goed gebruiken om de baan onder de knie te krijgen. Dit lukte aardig met een P13 in de kwalificatie tot gevolg. Het eerste half uur continu in gevecht geweest met o.a. @verse48 en Ronald. Zeker op dit baantje is dat best heftig! Na een half uur een klein gaatje geslagen en toen kwam het op de endurance skills aan: in de flow komen en constante rondetijden blijven rijden. Achter me kwam @Jimmy J. eraan. Hij was sneller, maar met name in het infield. Op de oval kon ik hem voorblijven (met dank aan de BMW). Ik had hem nooit de hele race voor kunnen blijven, maar helaas kon hij er door een foutje van mij in het infield wat eerder langs dan ik zelf had gewild.
Tijdens de laatste pitstop reed ik P7 en had ik een gat van 30 seconden naar achteren, dus maar besloten om ook nieuwe bandjes te halen. Na deze stop kwam ik voor de deur van Ferdy terecht, maar met de nieuwe bandjes kon ik vrij makkelijk van hem wegrijden en kon ik het tempo van @Linc en @Phydomir die me net hadden gelapt vrij goed volgen. Door de crash van Bas in de laatste chicane nog 1 plekje opgeschoven met een mooie 6e plek tot gevolg, en slechts 4 inc in 90 minuten
Het doel van tevoren was een top 10 klassering, dus dat is ruimschoots gelukt. Erg leuk om eens een wat langere race in de league te rijden!
Ik kon de practice dus goed gebruiken om de baan onder de knie te krijgen. Dit lukte aardig met een P13 in de kwalificatie tot gevolg. Het eerste half uur continu in gevecht geweest met o.a. @verse48 en Ronald. Zeker op dit baantje is dat best heftig! Na een half uur een klein gaatje geslagen en toen kwam het op de endurance skills aan: in de flow komen en constante rondetijden blijven rijden. Achter me kwam @Jimmy J. eraan. Hij was sneller, maar met name in het infield. Op de oval kon ik hem voorblijven (met dank aan de BMW). Ik had hem nooit de hele race voor kunnen blijven, maar helaas kon hij er door een foutje van mij in het infield wat eerder langs dan ik zelf had gewild.
Tijdens de laatste pitstop reed ik P7 en had ik een gat van 30 seconden naar achteren, dus maar besloten om ook nieuwe bandjes te halen. Na deze stop kwam ik voor de deur van Ferdy terecht, maar met de nieuwe bandjes kon ik vrij makkelijk van hem wegrijden en kon ik het tempo van @Linc en @Phydomir die me net hadden gelapt vrij goed volgen. Door de crash van Bas in de laatste chicane nog 1 plekje opgeschoven met een mooie 6e plek tot gevolg, en slechts 4 inc in 90 minuten
Dat is ook de reden die eerder is aangedragen dus dat was niet logisch. Zoals gezegd vinden we de nieuwe puntenverdeling ook beter in balans dus goed dat het signaal is afgegeven.Linc schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:46:
[...]
Het punt was meer als je tijdens het einde van de race ergens rond P8 reed, was het het niet waard om nog mensen in te halen omdat je toch niet meer punten kreeg en je ook nog eens slechtere start positie krijgt voor de volgende race. Dat kan je niet terug zien achteraf of iemand beter zijn best had gedaan om in de eerste race verder naar voren te komen.
Dus mooi dat het is aangepast!
Je kunt nog zulke goede pedalen hebben maar als je te maken hebt met flex dan wordt het heel erg lastig om snel en constant te presteren. Ik weet niet of je er de ruimte voor hebt of kunt maken maar ik zou je een aluminium rig wel adviseren. Anders hoop ik dat je het zelf kunt oplossen door creatief te zijn:)Imac2011 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 14:04:
Nu weer on-topic.
Wat voor playseat heb je? Maak anders wat foto's van je pedal tray dan weet ik zeker dat we wel iets bedacht krijgen om die flex op te lossen. Tapijt en ondertapijt moeten niet/weinig uitmaken als de pedaltray maar geen flex heeft ten opzichte van je stoel en stuur.Imac2011 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 14:04:
Vervolg![]()
Had aan het einde van de race , zeg laatste 10-12 minuten enorm last van gripverlies op steeds dezelfde plek , ben daar 3 keer achterstevoren gegaan en daarna maar nog langzamer gaan rijden om uit te rijden.Banden waren nog niet versleten mede doordat ik (stom) wel banden had vernieuwd .Trad op in steeds dezelfde bocht en bij de remmen die het ook slecht deden ? Toen ik rustiger rond ging verbeterde dit weer .Misschien temperatuur / te wild gereden ?Uitgereden omdat ik in normaal gesproken niet een opgever ben (ondanks mijn geklaag soms)En omdat ik zelf van mening ben dat ik anders de door mij gewonnen pedaalset niet waard ben
Die overigens morgen al bezorgd wordt hoorde ik daarstraks van de Ups en van Joep.
![]()
Willen we dat dan wel in het juiste topic doen?Swoesh schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 14:52:
[...]
Wat voor playseat heb je? Maak anders wat foto's van je pedal tray dan weet ik zeker dat we wel iets bedacht krijgen om die flex op te lossen. Tapijt en ondertapijt moeten niet/weinig uitmaken als de pedaltray maar geen flex heeft ten opzichte van je stoel en stuur.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
@Luckeh
Lucas , ik kan de invite niet vinden in mijn inbox ?
zie dm.Imac2011 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 15:59:
@Luckeh
Je kan de league invites ook op deze pagina zien.
iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!
:fill(white):strip_exif()/f/image/QZruQ4qh7UtMlIkVCa5EQeK6.png?f=user_large)
Deel van mijn doel voor dit seizoen was GT-auto's leren rijden, en de A-license halen. Vandaag en gisteren vier IMSA races met de Audi GT3 op Road Atlanta gereden (mijn 2e, 3e, 4e en 5e race op Road Atlanta ooit) met in totaal 11x. Niet rustig aan gedaan, gestreden voor elk plekje, elke race posities kunnen pakken, gewoon nauwelijks fouten gemaakt en iedere race iR en SR gepakt. Zodoende is de A-license (A3.48) binnen, staat de iRating op een respectabele 2434 en durf ik nu te zeggen dat ik GT-auto's langzaam onder de knie begin te krijgen.
/f/image/XeNmj1q6PojqhmAEFYlb0z80.png?f=fotoalbum_large)
De LMP2 ziet er verdomd goed uit. Ben benieuwd of veel deze auto zullen gaan rijden?
Yeah Indy Pro!
Als ik een nieuw stuur heb dan kom ik zeker langs als er op een circuit gereden wordt dat ook in het iRacing schema zit. Aangezien ik volgend seizoen weer Indy Pro & Radical wil combineren ga ik de ovals er bij nemen en niet voor één race een extra circuit er bij nemen.
Als ik een nieuw stuur heb dan kom ik zeker langs als er op een circuit gereden wordt dat ook in het iRacing schema zit. Aangezien ik volgend seizoen weer Indy Pro & Radical wil combineren ga ik de ovals er bij nemen en niet voor één race een extra circuit er bij nemen.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Dan kun je vrijwel alles meedoen. De ovals worden vervangen door Sebring, Okayama en Imola. Sebring heb je vorig jaar al gereden in de Indy Pro, Okayama is gratis content. Blijft alleen Imola overFuelke schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 18:40:
Yeah Indy Pro!
Hmm jammer van die tracks. Voor mijn smaak dan. Imola is al meteen een no go voor mij. Daar kan ik niks meeSession30 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 19:06:
[...]
Dan kun je vrijwel alles meedoen. De ovals worden vervangen door Sebring, Okayama en Imola. Sebring heb je vorig jaar al gereden in de Indy Pro, Okayama is gratis content. Blijft alleen Imola over

Had gehoopt op Indianapolis, Zandvoort of Zolder. Kleine kans natuurlijk.
Nu eerst maar eens tijd steken in een eigen livery. Maar kom er nog niet helemaal wijs uit. Hopelijk heb ik iets af over 2 weken.
[ Voor 9% gewijzigd door Phusebox op 31-08-2020 19:15 ]
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Vanavond maar weer even aansluiten, m'n nieuwe setup nader aan de tand voelen (uiteraard de afgelopen dagen wel uitvoerig getest).
Helaas krijg ik teamspeak niet werkend (zowel geen audio als spraak). Net 45 min mee bezig geweest, dat bewaar ik voor een volgende keer dan maar.
Edit: sh*t nevermind...door het geklooi met teamspeak de 'join' tijd gemist. Ik ging uit van de reguliere tijden. Stom...
Helaas krijg ik teamspeak niet werkend (zowel geen audio als spraak). Net 45 min mee bezig geweest, dat bewaar ik voor een volgende keer dan maar.
Edit: sh*t nevermind...door het geklooi met teamspeak de 'join' tijd gemist. Ik ging uit van de reguliere tijden. Stom...

[ Voor 24% gewijzigd door TiemenC op 31-08-2020 20:33 ]
Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)
Nou dat waren 2 korte avondjes.
Gisteren kwam ik niet lekker in het ritme, dus slechte kwali (p16). Ronde 1, stond ik al rond bij bocht 5 omdat er iemand een gat in dook wat er niet was. Beetje frustrerend wat niet goed werkt voor de race, na een spin en kapotte auto net na de pitstop maar lekker iets anders gaan doen.
Vandaag ging een stuk beter en pakte ik p3 in de Q. Aanvang race krijg ik last van microstutters, waardoor ik nog voordat we de S/F lijn over zijn al rond ga. Pace was goed, dus snel al veel mensen in kunnen halen, maar ronde 2 hetzelfde feest. Tow gepakt, nog geprobeerd, maar 3 ronde later hetzelfde. Toen de boel maar uitgezet, dit is geen doen zo.
Gisteren kwam ik niet lekker in het ritme, dus slechte kwali (p16). Ronde 1, stond ik al rond bij bocht 5 omdat er iemand een gat in dook wat er niet was. Beetje frustrerend wat niet goed werkt voor de race, na een spin en kapotte auto net na de pitstop maar lekker iets anders gaan doen.
Vandaag ging een stuk beter en pakte ik p3 in de Q. Aanvang race krijg ik last van microstutters, waardoor ik nog voordat we de S/F lijn over zijn al rond ga. Pace was goed, dus snel al veel mensen in kunnen halen, maar ronde 2 hetzelfde feest. Tow gepakt, nog geprobeerd, maar 3 ronde later hetzelfde. Toen de boel maar uitgezet, dit is geen doen zo.
Ambient noise confirmed!
Quite observant of you, Joseph. And yes you are correct -- as of the September build, iRacing will have a much more immersive audio environment. The racetrack will come alive with ambient sounds appropriate for the racetrack location, the current state of the race weekend, and how exciting the on-track action is. Below is a sampling of what to expect, but far from a comprehensive list:
Track location: The overall ambient hum will be different based on where you are racing. At a track like Road America expect to hear the sound of birds, insects, and trees in the heavily forested areas. However go to Knoxville which is right in the middle of busy streets and you'll hear a more appropriate urban drone.
Paddock/pit sounds: At tracks where it's appropriate, expect to hear the clang of tools, the sound of generators spinning up and down, etc. This is also tied into the race state, so while it may make sense to have a bustling pit road on race day, it won't during testing.
Pit PA: Also tied to race state, expect to hear typical pit warnings, whistles, etc.
Pit alarm: Where appropriate, an alarm that will sound when cars enter pit road. The pit crew won't be able to miss your car approaching. Wait until you hear it at Nurburgring.
General PA: In areas of the track where it makes sense, expect to hear general PA announcements that you'd hear if you were really there. Authentic languages are in the plans for the future.
Crowd noise: In areas near the stands and bleachers, you'll hear an appropriately loud sense of crowd presence. As the excitement of the race rises, so too does the crowd's excitement.
This is a project that is years in the making, really. The recent move to XAudio provided the necessary framework for our audio team to develop the required systems and sounds. The final push was a collaboration between the very talented audio engineer (Aussie Greg), sim engineering (Jeff Rubin, Grant Reeve, David Tucker), and the art and production department (Kevin Combs, Kevin Iannarelli, Jake Poulin) who placed these sounds all over our many many racetracks.
We're all super excited about this feature as it truly transforms the in-sim experience. Listen for it #soon in the build next week.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
quote: iRacing op FacebookSoft? Medium? or Hard? Now you can decide!
The strategy of grand prix racing comes to iRacing in 2020 Season 4, with the addition of variable tire compounds to the McLaren MP4-30. Featuring our most up-to-date tire parameters, you’ll have the opportunity to choose between soft, medium, and hard tires as you balance top speed and durability throughout an event. Just one thing: you’ll have to start the race with fresh tires from the same compound you qualified with, so choose wisely!
The McLaren MP4-30 will take over as the new car for the A Class iRacing Grand Prix Series for 2020 Season 4. Variable tire compounds are part of a significant engineering overhaul to the car in preparation for the new season.
[ Voor 18% gewijzigd door Wormaap op 31-08-2020 21:35 ]
Ticking away, the moments that make up a dull day
Ik ga heel de tijd voor en achter over de pit entry lijn.

Cool dit vind ik echt tof! Doet me gelijk denken aan dit intro/menu muziek van GTR.
YouTube: GTR2 Soundtrack - Monza Grazie
Nu nog muziek vanuit je spotify over het circuit laten galmenRemco Tr schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 21:46:
[...]
Cool dit vind ik echt tof! Doet me gelijk denken aan dit intro/menu muziek van GTR.
YouTube: GTR2 Soundtrack - Monza Grazie
Bron: https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3766051.pageiRacing UI & Phase-Out of Classic Membersite (2020 S4)
As we continue to develop new features to improve the iRacing experience, we are going to begin phasing out the Classic Membersite. This change will help us focus our development efforts on a single environment, unify and optimize the user experience, and plan for the future. We also have some new features coming that only function within the iRacing UI.
Beginning with the 2020 Season 4 Release, some areas of the Classic Membersite will no longer be accessible, and instead, users will be prompted to redirect to the appropriate location within the iRacing UI. We understand some of our long-time users will need some time to adjust to these changes, so these adjustments will be a phased process.
PHASE ONE: 2020 Season 4 Release
The following features and pages will only be accessible through the iRacing UI:
- Teams:
- - Customize Paint Schemes:
- - - Customize Car(s)
- - - Customize Suit
- Time Attack:
- - ALL
- Account:
- - Customize Paint Schemes:
- - - Customize Car(s)
- - - Customize Helmet
- - - Customize Suit
What does this mean for the future of the iRacing application?
Once this phased sunset process is complete, to drive in the Sim, you will need to utilize the iRacing UI. You will start the iRacing UI executable to configure and launch your driving sessions, or perform other activities that require the iRacing application to run, such as painting cars and suits. For aspects of iRacing that do not require the iRacing application to run, we plan to continue to provide a web-based interface. You will still be able to use the web for actions such as: account management, purchases, checking event schedules, forums, stats, and certain aspects of league management. In many cases, you will be able to use either the web-based interface or the iRacing UI executable.
What will these changes look like?
Any time you arrive at a feature or page where the content and functionality has been fully migrated to the iRacing UI, you will see a message informing you of this. Also, there will be a large button (or buttons) that you may click that will launch you into the iRacing UI directly to the appropriate area for that page or function.
Can I still use the Classic Membersite's other features and pages?
Yes! The Classic Membersite is not going away, and we are not removing any functionality that is not completely available through the iRacing UI. Only pages and functionality that we have determined to be fully operational through the iRacing UI will be sunset on the Classic Membersite.
When will the Classic Membersite fully sunset?
We cannot answer this question at this time. As we continue to develop and improve the iRacing UI, more pages and features will be fully migrated from the Classic Membersite, and those pages and features may be sunset in an upcoming Patch or Release.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Het zou tijd worden. Ze pakken het nog langzaam aan door alleen het gedeelte te doen wat toch bijna niemand gebruikt (paints e.d.).
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Leuk, zon nieuwe 49 inch ultrawide monitor, Prachtige baan om te rijden, die Nordschleife, echt bijzonder, maar hoe verwachten ze in hemelsnaam dat ik al die 185 bochten ga onthouden kwa volgorde?
Ik heb nog geen rondje kunnen volbrengen daar...
oefenen... of opgeven..:)ActualFantasy schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:45:
Leuk, zon nieuwe 49 inch ultrawide monitor, Prachtige baan om te rijden, die Nordschleife, echt bijzonder, maar hoe verwachten ze in hemelsnaam dat ik al die 185 bochten ga onthouden kwa volgorde?
Ogen dicht en vol gasActualFantasy schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:45:
Deze serie heeft mij flink geholpen:ActualFantasy schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:45:
Ondertussen vergeet ik nog steeds elke paar rondjes ergens een bocht die scherper is dan'ie lijkt, of ga ik juist ergens van m'n gas waar ik flatout had gekund. Maar het is wat het is
Doe zoals ik, nooit de Nordschleife rijdenActualFantasy schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:45:
Maar het is zo'n vette baanPhusebox schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:05:
[...]
Doe zoals ik, nooit de Nordschleife rijden
Heel lang was ik niet zo van de Nordschleife-hype. Iedereen hemelt dat circuit op, maar de rondjes die ik er in verschillende racegames heb gedraaid waren altijd maar irritant met veel crashes enzo. Maar toen'ie ineens op de Skip-kalender stond ben ik'm toch maar gaan leren, en nu is het één van mijn favoriete tracks
Ondertussen ben ik er volgens mij nog geen race daadwerkelijk gefinisht, maar ik geniet er elke keer van als ik er rijd
Ik heb hetzelfde, alleen dan is die klik er nooit gekomen. Kijk/keek er altijd weer tegenop als die track ergens langskwam in een game.Wormaap schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:08:
[...]
Maar het is zo'n vette baan
Heel lang was ik niet zo van de Nordschleife-hype. Iedereen hemelt dat circuit op, maar de rondjes die ik er in verschillende racegames heb gedraaid waren altijd maar irritant met veel crashes enzo. Maar toen'ie ineens op de Skip-kalender stond ben ik'm toch maar gaan leren, en nu is het één van mijn favoriete tracksZo'n lang circuit dat de hele ronde lang een lekkere flow vasthoudt. Vooruit, dat superlange rechte stuk op't eind is een beetje saai
Ondertussen ben ik er volgens mij nog geen race daadwerkelijk gefinisht, maar ik geniet er elke keer van als ik er rijd
Ik heb er pas dus nu sinds dit weekend op gereden, daarna nog nooit iets mee gedaan, maar hij staat deze week op de kalender voor de indy pro auto.Wormaap schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:08:
[...]
Maar het is zo'n vette baan
Heel lang was ik niet zo van de Nordschleife-hype. Iedereen hemelt dat circuit op, maar de rondjes die ik er in verschillende racegames heb gedraaid waren altijd maar irritant met veel crashes enzo. Maar toen'ie ineens op de Skip-kalender stond ben ik'm toch maar gaan leren, en nu is het één van mijn favoriete tracksZo'n lang circuit dat de hele ronde lang een lekkere flow vasthoudt. Vooruit, dat superlange rechte stuk op't eind is een beetje saai
Maar wat een mooie baan zeg. Details op highest, en dan racen maar. Echt een plaatje dan, en de visite die ik dit weekend had stond echt vol verbazing te kijken.
Maar idd, ik heb er nu een "rondje" of 15 op zitten denk ik, maar nog geen 1 keer een tijd neergezet, want eerste rondje telt niet en tweede haal ik nooit
Wat je kan doen in een offline-testsessie (online is dat volgens mij DQ) is vanuit de pits omdraaien en aan de andere kant de pit uitrijden. Als je dan reset kom je aan het begin van het lange rechte stuk te staan. Dan hoef je geen outlap van 7 minuten te rijden en kom je met iets opgewarmde bandjes je ronde inActualFantasy schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:16:
[...]
Ik heb er pas dus nu sinds dit weekend op gereden, daarna nog nooit iets mee gedaan, maar hij staat deze week op de kalender voor de indy pro auto.
Maar wat een mooie baan zeg. Details op highest, en dan racen maar. Echt een plaatje dan, en de visite die ik dit weekend had stond echt vol verbazing te kijken.
Maar idd, ik heb er nu een "rondje" of 15 op zitten denk ik, maar nog geen 1 keer een tijd neergezet, want eerste rondje telt niet en tweede haal ik nooit
Blijven rijden tot bloedens toeActualFantasy schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 13:45:
Nordschleife is de mooiste baan ooit!
Ik denk dat ik nog niet op 1000 rondjes zit, maar het zal er niet ver van af zitten. Ik kan dan ook uit mijn hoofd de hele baan elke bocht opnoemen
Ik denk dat ik nog niet op 1000 rondjes zit, maar het zal er niet ver van af zitten. Ik kan dan ook uit mijn hoofd de hele baan elke bocht opnoemen

Eens. Ik kan die baan dromen qua bochten en ik vind het heerlijk om er overheen te vlammen.Linc schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:38:
Nordschleife is de mooiste baan ooit!
Word tijd dat ik dat ook maar ga leren
Heb de Nordschleife al een tijdje in bezit, maar denk pas 5 rondes op gereden/geoefend.
Schade uitzetten was ik naar op zoek, kan je vertellen waar ik dat kan doen, kan het nog steeds niet vinden.Wormaap schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 14:20:
[...]
En natuurlijk schade uitzetten tijdens het leren van de baan
In de Beta UI:Skybiker schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 17:33:
[...]
Schade uitzetten was ik naar op zoek, kan je vertellen waar ik dat kan doen, kan het nog steeds niet vinden.
:fill(white):strip_exif()/f/image/1M79y07FXWZ6a7ofQF7LyBwu.png?f=user_large)
Beide heren bedankt, pff daar had ik het eigenlijk nooit gezocht, zo zie je maar weer, er is altijd wat te leren.
Gisteren de draad weer opgepakt met Iracing, en mij zelf vandaag ingeschreven bij Got Iracing, alleen nog even wachten op de goedkeuring, ik heb er zin in, tot op de grid.
Gisteren de draad weer opgepakt met Iracing, en mij zelf vandaag ingeschreven bij Got Iracing, alleen nog even wachten op de goedkeuring, ik heb er zin in, tot op de grid.
Dark mode, schmark mode. Gewoon fijn vrolijk

En had ik eens p1 in een practice server... Op de Nordschleife ben je natuurlijk snel de enige die überhaupt een tijd heeft staan

Moet zeggen dat het er erg netjes uit ziet .
Ben benieuwd hoe het bevalt... en of je er straks constanter en sneller mee kunt rijden. Wat had je nu?Imac2011 schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 19:42:
Vanmiddag stond onverwachts de Ups aan de deur toen ik in mijn pauze thuis was om mijn hond uit te laten .Terwijl ik bericht had gehad dat het einde van de dag zou worden .Dus vanavond even eten en daarna de Heusinkvelds monteren.Ben heeeeeel benieuwd hoe de set aanvoeld , zal wel weekje wennen worden
Moet zeggen dat het er erg netjes uit ziet .
Ik moet nog gaan kiezen, mijn geld steken in een RTX 3080 want mijn 2070 Super kan het maar net aan of toch pedalen. Ik weet pedalen zijn het belangrijkste maar toch, heb niet het idee dat het voor mij iets uit zal maken.
2070 super kan het maar net aan? Ik speelde iracing op mn gtx 970 nog met 144 fps, weliswaar graphics op low, maar dan nog was het goed speelbaar.Phusebox schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 19:54:
[...]
Ben benieuwd hoe het bevalt... en of je er straks constanter en sneller mee kunt rijden. Wat had je nu?
Ik moet nog gaan kiezen, mijn geld steken in een RTX 3080 want mijn 2070 Super kan het maar net aan of toch pedalen. Ik weet pedalen zijn het belangrijkste maar toch, heb niet het idee dat het voor mij iets uit zal maken.

Ow en heb nu ook een 2070 super die het gewoon mega goed doet...
[ Voor 5% gewijzigd door pauluzmuller op 01-09-2020 20:21 ]
Hoi Got Racers, even voorstellen.
Mijn Naam is Roberto (Rob) en Race ongeveer een maand of 6 nu, tot nu toe meer Rfactor en F1 game gespeeld,
Maar ben toch weer opnieuw met Iracing verder gegaan.daar ik toch iets meer wil dan dat het een spelletje is.
Open wheelers rijden is toch wel mij nummer 1 keuze maar ga mij zelf ook zeker verbeteren in andere classes, tijd genoeg daar ik een baan heb van 10 tot 3 maar niet hoef te komen, dus racen is een dagelijks dingetje geworden om mij zelf te vermaken.
Mijn Rig,
Simlab Evo GT, met een heerlijke simlab F1 seat.
Fanatec base DD1 met V2 stuur
Heusinkveld sprint pedalen
tripple 32 monitoren
En een goede Pc.
Dus ik ben er klaar voor, cu on the grid.
Skybiker.
Mijn Naam is Roberto (Rob) en Race ongeveer een maand of 6 nu, tot nu toe meer Rfactor en F1 game gespeeld,
Maar ben toch weer opnieuw met Iracing verder gegaan.daar ik toch iets meer wil dan dat het een spelletje is.
Open wheelers rijden is toch wel mij nummer 1 keuze maar ga mij zelf ook zeker verbeteren in andere classes, tijd genoeg daar ik een baan heb van 10 tot 3 maar niet hoef te komen, dus racen is een dagelijks dingetje geworden om mij zelf te vermaken.
Mijn Rig,
Simlab Evo GT, met een heerlijke simlab F1 seat.
Fanatec base DD1 met V2 stuur
Heusinkveld sprint pedalen
tripple 32 monitoren
En een goede Pc.
Dus ik ben er klaar voor, cu on the grid.
Skybiker.
Sorry had er wellicht bij moeten zetten dat ik enkel in VR speel.pauluzmuller schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 20:17:
[...]
2070 super kan het maar net aan? Ik speelde iracing op mn gtx 970 nog met 144 fps, weliswaar graphics op low, maar dan nog was het goed speelbaar.
Ow en heb nu ook een 2070 super die het gewoon mega goed doet...
Daarnet maar weer een paar rondjes Nordschleife geoefend. Optimal naar 6:40 weten te drukken. Niet heel snel, maar rap genoeg voor waar ik sta. Het blijft alleen maar niet lukken om een paar rondes achter elkaar te rijden. Elke keer vlieg ik er ergens een keer vanaf. De race in de Indy Pro duurt zes rondes, vooralsnog staat mijn record op 2.5
Ondanks filmpjes kijken en veel oefenen zijn er nog steeds stukken die ik maar niet in m'n hoofd krijg. Dat wordt dus nog maar wat meer filmpjes kijken en oefenen, want het zijn wel steeds minder stukken waar ik twijfel
En dus iets rustiger aan doen. De wedstrijden op de NS zijn altijd een uitputtingsslag, als je blijft rijden scoor je vrijwel zeker een goede klassering en SR/iR.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Je moet het ook een beetje tijd geven, deze baan is zo groot dat je dat niet zo snel leert.Wormaap schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 21:32:
Daarnet maar weer een paar rondjes Nordschleife geoefend. Optimal naar 6:40 weten te drukken. Niet heel snel, maar rap genoeg voor waar ik sta. Het blijft alleen maar niet lukken om een paar rondes achter elkaar te rijden. Elke keer vlieg ik er ergens een keer vanaf. De race in de Indy Pro duurt zes rondes, vooralsnog staat mijn record op 2.5Ondanks filmpjes kijken en veel oefenen zijn er nog steeds stukken die ik maar niet in m'n hoofd krijg. Dat wordt dus nog maar wat meer filmpjes kijken en oefenen, want het zijn wel steeds minder stukken waar ik twijfel
Ik had zelf altijd de meeste moeite met het stuk na de Karussel, omdat die bochten daar allemaal zo op elkaar lijken. Na nog tig rondjes rijden met extra focus op die sectie had ik het er eindelijk in zitten.
Nu rijd ik probleemloos races met 0x incidents hier
Ook voor mij is de Nordschleife in de Indy Pro deze week de uitdaging. De enige rondjes die ik er voorheen ooit op heb gereden waren met Gran Turismo en daar leek het meer op rallyrijden (in GT Sport zit een brake indicator die begint te knipperen als je moet remmen, dat gebruikte ik als een soort pace note om te weten dat er een scherpe bocht aan komt) dus ook voor mij de eerste echte kennismaking met de baan.
Ik ben inmiddels al wel zo ver dat ik weet dat er tot de Karussel maar een paar punten zijn waar ik moet remmen. Deze punten weet ik ook redelijk te vinden. Het stuk na de Karussel is een stuk meer tricky. Ik (her)ken de punten wel, maar nog niet goed genoeg. Op dit stuk benader ik dus vrijwel iedere bocht in z'n 3 of 4 om bij te kunnen remmen waar het moet, en zelfs dan kom ik er lang niet altijd ongeschonden door. Vanaf de Kleines Karussel is het weer bekend (ook niet zo moeilijk, 2x rechts en een te lang recht stuk). Net een 6.43 gereden, dus daar is zeker nog een hoop tijd te winnen
Ik ga zeker nog een paar keer oefenen en dit weekend een paar races rijden. Hopelijk valt de schade aan m'n iRating mee en leer ik de Nordschleife eindelijk eens kennen.
Ik ben inmiddels al wel zo ver dat ik weet dat er tot de Karussel maar een paar punten zijn waar ik moet remmen. Deze punten weet ik ook redelijk te vinden. Het stuk na de Karussel is een stuk meer tricky. Ik (her)ken de punten wel, maar nog niet goed genoeg. Op dit stuk benader ik dus vrijwel iedere bocht in z'n 3 of 4 om bij te kunnen remmen waar het moet, en zelfs dan kom ik er lang niet altijd ongeschonden door. Vanaf de Kleines Karussel is het weer bekend (ook niet zo moeilijk, 2x rechts en een te lang recht stuk). Net een 6.43 gereden, dus daar is zeker nog een hoop tijd te winnen
Ik ga zeker nog een paar keer oefenen en dit weekend een paar races rijden. Hopelijk valt de schade aan m'n iRating mee en leer ik de Nordschleife eindelijk eens kennen.
Hier is het inderdaad ook vooral het stuk tussen de twee Karussellen waar ik moeite mee heb. De hele tijd in de 3 of de 4, en dan proberen te onthouden wanneer ik wat moet lossen, wanneer het volgas kan en wanneer ik toch écht even moet remmen. En dan verrast worden door één van de twee iets scherpere rechtse bochten. Na de Kleines Karussell is't allemaal niet superspannend meer nee. Al ben ik nog een béétje aan het zoeken hoe ik het snelst door Galgenkopf Döttinger Höhe opkom. Daar wil ik nog wel eens ver naar buiten schieten en iets moeten liften waardoor ik daarna heel veel tijd heb om te bedenken wat een oen ik ben 
En inderdaad tijd geven. Want je maakt natuurlijk veel en veel minder rondjes tijdens het oefenen omdat de baan zo lang is. Maar omdat'ie zo lang is moet je eigenlijk meer rondjes maken. Dus het werkt dubbel tegen
En races zijn inderdaad vooral overleven. Maar ik kom toch altijd ergens in de knoop tijdens een race. Dan kom ik iemand tegen die net langzamer is ofzo, of word ik juist opgejaagd door iemand die net iets sneller is, maar niet genoeg om'm er gewoon langs te laten. En net op het foute moment daardoor een halve tel je concentratie verliezen is dan weer dodelijk 
Heerlijke baan
En inderdaad tijd geven. Want je maakt natuurlijk veel en veel minder rondjes tijdens het oefenen omdat de baan zo lang is. Maar omdat'ie zo lang is moet je eigenlijk meer rondjes maken. Dus het werkt dubbel tegen
Heerlijke baan

Ik schrok er net van hoeveel risico er genomen werd in de eerste ronde. Door uit de problemen te blijven ging ik van p13 naar p6 dacht ik.Wormaap schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 21:32:
Daarnet maar weer een paar rondjes Nordschleife geoefend. Optimal naar 6:40 weten te drukken. Niet heel snel, maar rap genoeg voor waar ik sta. Het blijft alleen maar niet lukken om een paar rondes achter elkaar te rijden. Elke keer vlieg ik er ergens een keer vanaf. De race in de Indy Pro duurt zes rondes, vooralsnog staat mijn record op 2.5Ondanks filmpjes kijken en veel oefenen zijn er nog steeds stukken die ik maar niet in m'n hoofd krijg. Dat wordt dus nog maar wat meer filmpjes kijken en oefenen, want het zijn wel steeds minder stukken waar ik twijfel
Vervolgens in niemandsland terecht gekomen en uit kunnen rijden met 0x.
Heerlijke baan, maar o zo moeilijk om echt continu te pushen.
Mogguhh, momenteel al veel gelezen, regels e.d, maar heb nog niet kunnen vinden hoe ik mee kan doen aan seizoen 2020-4, of, of dit nog mogelijk is om in te schrijven. Zou graag meedoen met de open wheeler.
Ben ook nog op zoek naar een leuke GT (3) auto met een leuke leer curve, Porsche of Audi R8 weet het nog niet, welke GT auto raden jullie aan ? liefst 1 die wel regelmatig gebruikt wordt.
Ga ik maar ff verder lezen, pffff had het telefoonboek eerder uit
Ben ook nog op zoek naar een leuke GT (3) auto met een leuke leer curve, Porsche of Audi R8 weet het nog niet, welke GT auto raden jullie aan ? liefst 1 die wel regelmatig gebruikt wordt.

[ Voor 39% gewijzigd door Skybiker op 02-09-2020 08:22 ]
Lid zijn van de league en geregistreerd op de site. Daarna is het een kwestie van op komen dagen tijdens de racesSkybiker schreef op woensdag 2 september 2020 @ 06:41:
Mogguhh, momenteel al veel gelezen, regels e.d, maar heb nog niet kunnen vinden hoe ik mee kan doen aan seizoen 2020-4, of, of dit nog mogelijk is om in te schrijven. Zou graag meedoen met de open wheeler.
Luckeh schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 13:14:Voorwaarden om mee te mogen doen zijn:
[Afbeelding]
- Lid van onze league
- In staat om de gekozen auto veilig en beheerst op het circuit rond te rijden
- De iRacing Sporting Code te kennen en na te leven: https://d3bxz2vegbjddt.cl..._Code_20_06_printable.pdf
- De GoT iRacing Do's & Dont's te kennen en na te leven: https://www.got-racing.eu/?page_id=660 / iRacing 2016-2020
Let op dat de Porsche GT3 niet onderdeel is van de GT3 klasse. Je kan daar enkel de Porsche cup mee rijden, niet VRS of IMSA.Skybiker schreef op woensdag 2 september 2020 @ 06:41:
Heb zelf weinig ervaring met de GT3's nog, heb wel de Mercedes en BMW Z4. Met de Merc nauwelijks nog gereden, Z4 is wel een lekker bakje. Echter kan je met de Z4 ook geen IMSA rijden. Dat kan alleen met de Merc of R8.
Een dezer dagen wordt het nieuwe schema voor S4 gepubliceerd. Dan is het wat makkelijker om een keuze te maken.
Ik zie dit ook zo. Geen idee verder, had mij er nog niet in verdiept. Maar ik dacht dat er een aparte leageu voor aangemaakt was, en ik denk dat die race nog niet gepland staat en dat we hem daarom niet zien?Phusebox schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:17:
[...]
Is het dan verkeerd ingepland of zit ik in de foute groep of wat doe ik fout?![]()
[Afbeelding]
Dank Beltoni, dan wacht ik nog even met die keuze, ondertussen wel even de Indy 2000, mclaren Formula, en de Nurnburg ring bij mijn groeiende verzameling geplaatst. Tja hou wel van open wheelers.Beltoni schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:07:
[...]
Let op dat de Porsche GT3 niet onderdeel is van de GT3 klasse. Je kan daar enkel de Porsche cup mee rijden, niet VRS of IMSA.
Heb zelf weinig ervaring met de GT3's nog, heb wel de Mercedes en BMW Z4. Met de Merc nauwelijks nog gereden, Z4 is wel een lekker bakje. Echter kan je met de Z4 ook geen IMSA rijden. Dat kan alleen met de Merc of R8.
Een dezer dagen wordt het nieuwe schema voor S4 gepubliceerd. Dan is het wat makkelijker om een keuze te maken.
Dit zal de normale "week 13 monday madness" zijn (14 nu dan). De Demo Derby is in een aparte league en lijkt nog niet ingepland te zijn.Phusebox schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:17:
[...]
Is het dan verkeerd ingepland of zit ik in de foute groep of wat doe ik fout?![]()
[Afbeelding]
Dit is de GoT Racing League. Op maandag is er de "normale" Monday Madness - en het toeval wil dat we ook op Summit rijden met de MX-5. Alleen dan maar 15m (en zonder crashes hopelijk).Phusebox schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:17:
[...]
[Afbeelding]
De Demo Derby wordt vandaag in het systeem gepland.
edit: voila.
/f/image/Rciqsyi8e2rSpENGgzYY471h.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 26% gewijzigd door Luckeh op 02-09-2020 09:49 ]
Om de Demolition Derby te kunnen zien dien je wel de uitnodiging te accepteren voor de Demolition Derby League. 
:fill(white):strip_exif()/f/image/TmUJEFJPHZRymZMyHdmYNBnZ.png?f=user_large)
Zoals Beltoni al aangaf zijn Audi en Merc ook te rijden in IMSA.Skybiker schreef op woensdag 2 september 2020 @ 06:41:
Van deze twee is de Audi vaak favoriet (meest gebruikt). Ik merk dat de Audi wel een wat lichtere kont heeft. Merc heeft echt wel het lekkerste geluid
Heb zelf de afgelopen week het vaakst met de Audi gereden. Deze week ook nog even met de Merc proberen op Imola.
Dan heb ik de verkeerde invite gekregen want heb dit wel geaccepteerd. En dit is het enige dat ik zie.JoepW schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:10:
Om de Demolition Derby te kunnen zien dien je wel de uitnodiging te accepteren voor de Demolition Derby League.
[Afbeelding]
Edit: ik zie dat hij er nu wel in staat, was dus nog niet gepland.
[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 02-09-2020 10:38 ]
Dat schrijft Luckeh toch ookPhusebox schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:38:
[...]
Dan heb ik de verkeerde invite gekregen want heb dit wel geaccepteerd. En dit is het enige dat ik zie.
Edit: ik zie dat hij er nu wel in staat, was dus nog niet gepland.
Luckeh schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:39:
......De Demo Derby wordt vandaag in het systeem gepland.
edit: voila.
[Afbeelding]
Hmmm Imola deze week. Vind ik wel een erg lekker baantje! Moet eigenlijk nog een IMSA race meepakken, anders krijg ik mijn 4 dollar reward niet.CUPCAKESENSE schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:14:
[...]
Zoals Beltoni al aangaf zijn Audi en Merc ook te rijden in IMSA.
Van deze twee is de Audi vaak favoriet (meest gebruikt). Ik merk dat de Audi wel een wat lichtere kont heeft. Merc heeft echt wel het lekkerste geluid![]()
Heb zelf de afgelopen week het vaakst met de Audi gereden. Deze week ook nog even met de Merc proberen op Imola.

Wil eigenlijk alleen maar content halen maar aan racen kom ik te weinig toe

Mijn lijstje tot nu toe:
Ferrari GT3 (nieuwe serie)
Audi TCR (nieuwe serie)
IndyCar
NASCAR
Als iemand is geïnteresseerd om meer oval racen te doen, kan ik Virtual-Oval aanbevelen.
@The_FrankO en ik rijden net de B serie (xfinity auto’s)mee. Die races zijn woensdagavond en zijn fixed setups. De races zijn langer dan de officiële series, waardoor je ook meer strategie hebt. De races zijn heel clean en we hebben veel lange runs.
De kalender is ook best leuk, want we rijden weinig op 1,5 mijl ovals.
@The_FrankO en ik rijden net de B serie (xfinity auto’s)mee. Die races zijn woensdagavond en zijn fixed setups. De races zijn langer dan de officiële series, waardoor je ook meer strategie hebt. De races zijn heel clean en we hebben veel lange runs.
De kalender is ook best leuk, want we rijden weinig op 1,5 mijl ovals.
Kom lekker een keer scheuren in die Z4 van jeBeltoni schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:46:
[...]
Hmmm Imola deze week. Vind ik wel een erg lekker baantje! Moet eigenlijk nog een IMSA race meepakken, anders krijg ik mijn 4 dollar reward niet.Heb alleen niet heel veel zin om weer op Charlotte te gaan rijden, met GT3's als obstakel.
Om de 4 dollar te halen deed ik gisteren direct maar mee met de IMSA serie. En het GT3 verkeer viel best mee. Als GTE moet je altijd wat "onderhandelen", maar dat gaat best wel goed. Alleen als je vlak achter een GT3 komt bij ingaan eerste bocht dan verlies je toch wel wat tijd. Of je moet hem er direct bij de exit van T2 er rechts naast kunnen zetten, anders moet je geduld hebben tot na T4.Beltoni schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:46:
[...]
Hmmm Imola deze week. Vind ik wel een erg lekker baantje! Moet eigenlijk nog een IMSA race meepakken, anders krijg ik mijn 4 dollar reward niet.Heb alleen niet heel veel zin om weer op Charlotte te gaan rijden, met GT3's als obstakel.
Wil eigenlijk alleen maar content halen maar aan racen kom ik te weinig toe![]()
Mijn lijstje tot nu toe:
Ferrari GT3 (nieuwe serie)
Audi TCR (nieuwe serie)
IndyCar
NASCAR
Ik raakte de muur wel en dat koste me een kleine seconde per ronde voor de laatste 20m. Gelukkig was het gat naar achteren al dusdanig groot dat 't maar één plek koste uiteindelijk.
Wel een BMW feestje vooraan.
The #Corvette #C8R owns the track. And soon, it’s coming to PWN the world of @iRacing@TeamChevy @Chevrolet @jordan10taylor pic.twitter.com/tvhbTL7CYz
— Corvette Racing (@CorvetteRacing) 2 september 2020
Heb al een tijdje geen iRacing meer opgestart. De lokroep van andere video games waren toch groter 
Maar heb wel weer zin in komende zondag, lijkt mij een hilarisch moment om weer terug te komen. Daarnaast komt mijn VR bril morgen binnen dus ik heb veel zin om die meteen een goede vuurdoop te geven komende zondag
Maar heb wel weer zin in komende zondag, lijkt mij een hilarisch moment om weer terug te komen. Daarnaast komt mijn VR bril morgen binnen dus ik heb veel zin om die meteen een goede vuurdoop te geven komende zondag

Benieuwd wat er dan in de IMSA sportcar serie gaat gebeuren.
Max aantal auto's is 7#, dus gaat er een GTE auto uit, of wordt IMSA Sportscar GTE/GT3 only of gaat het aantal omhoog naar 8#
Je hebt al VR-benen hoop ik voor je, want vrijwel iedereen moet een paar dagen/weken flink wennen aan racen in VR.ZelianGuy schreef op woensdag 2 september 2020 @ 17:32:
Heb al een tijdje geen iRacing meer opgestart. De lokroep van andere video games waren toch groter
Maar.. als dat klaar is, is dat de best mogelijke toevoeging aan simracen. Veel plezier ermee.
Dat werkt toch al in je eigen cockpit?Luckeh schreef op woensdag 2 september 2020 @ 17:19:
[...]
Zie ik daar live temperaturen op het stuur in een split second?
Nog niet gekeken of ik benen heb. Zal morgen meteen even ermee spelen. Mocht het niet lukken dan bewaar ik het tot de volgende demolition derbyPlaya del C. schreef op woensdag 2 september 2020 @ 17:42:
[...]
Je hebt al VR-benen hoop ik voor je, want vrijwel iedereen moet een paar dagen/weken flink wennen aan racen in VR.
Maar.. als dat klaar is, is dat de best mogelijke toevoeging aan simracen. Veel plezier ermee.
Die nummers onder de bandendruk veranderden zo snel dat ik eerder zou denken aan individuele wielsnelheid, al zou ik niet weten waarom dat handig is om te zien.Niellie41 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 17:47:
[...]
Dat werkt toch al in je eigen cockpit?
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Niet dat ik weet. Niet in de GTE wagens, Skip, Indy Pro en GT3 en GT4. En uit de integratie met external tools hebben ze de vorige release het eruit gesloopt. Dus ook Kapps heeft geen overlay meer met (live) banden temps.Niellie41 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 17:47:
[...]
Dat werkt toch al in je eigen cockpit?
Dit zou de eerste GTE (is het een GTE?) zijn die dit heeft. Maar wel een vette toevoeging! (pun intended).
De data is er, als de echte auto dit ook heeft. De Skip heeft idd geen real-time banden data, maar die heeft ook geen digitaal dashboard.Luckeh schreef op woensdag 2 september 2020 @ 18:26:
[...]
Niet dat ik weet. Niet in de GTE wagens, Skip, Indy Pro en GT3 en GT4. En uit de integratie met external tools hebben ze de vorige release het eruit gesloopt. Dus ook Kapps heeft geen overlay meer met (live) banden temps.
Dit zou de eerste GTE (is het een GTE?) zijn die dit heeft. Maar wel een vette toevoeging! (pun intended).
De getallen in de oranje vlakken zou inderdaad bandentemperatuur kunnen zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door Niellie41 op 02-09-2020 19:21 ]
Ik overweeg om komend seizoen na een paar jaar afwezigheid weer NASCAR te gaan rijden. Omdat ik de actuele auto's niet heb, heb ik nu de Pickup cup als hergewenningstool ontdekt. Weliswaar unofficial en zonder cautions, maar wel heerlijk voor het close racen en het close finishen 
/f/image/3qb6B6wVCechs83adE1B4e2X.png?f=fotoalbum_medium)
PS volgens mij is dit mijn eerste Super Speedway overwinning überhaupt!
/f/image/3qb6B6wVCechs83adE1B4e2X.png?f=fotoalbum_medium)
PS volgens mij is dit mijn eerste Super Speedway overwinning überhaupt!
https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3766263.pageNew Content and Where It Is Going
I can assure you that we are as HYPED as each of you for the upcoming release of our new cars. Below I’ve outlined where each of them are going.
We did not bump up the car counts per series as many member’s machines simply would struggle.
IMSA
Prototype- Dallara P217 LMP2
GTE- BMW M8
Porsche 911 RSR
Corvette C8R
Ferrari 488
GT3- Mercedes AMG
Audi R8 LMS
ILMS/ ELMS
LMP1- Porsche 919
Audi R18
LMP2- Dallara P217 LMP2
GTE- Ford GT
Porsche 911 RSR
Ferrari 488
Corvette C8R
GT Endurance Series (90 min solo endurance. Bi-weekly alternating weeks with ELMS)
Porsche 911 RSR
Ford GT
BMW M8
Corvette C8R
Ferrari 488 GTE
Week 14 Special
Shiney New Shakedown
Dallara P217 LMP2
Corvette C8R
hmmmm
Het programma voor week 14
That’s right—with Week 13 counting for points this time around, 2020 Season 3 wraps up with Week 14. Here’s the full list of official and fun series that will be running as we get ready for the start of Season 4:
Official Series
Oval
13th Week Street Stock Challenge
NASCAR iRacing Series – Fixed
NASCAR iRacing Series – Open
NASCAR iRacing Class B
NASCAR iRacing Class C
Road
13th Week Mazda Cup
13th Week BMW GTE Challenge Fixed
13th Week Porsche Cup Series
Dirt Oval
13th Week Dirt Street Stock Challenge
13th Week DIRTcar UMP Modified Fixed
Larger Fields, Super Heat Format, 26 cars, caution laps do not count
Dirt Road
13th Week iRacing RallyCross Series
13th Week iRacing Pro 2 Lite
Fun Series
Oval
Pickup Cup
Dallara Dash
Carburetor Cup
13th Week NASCAR Legends Series
Talladega, Daytona, Monza left oval
13th Week Music City Mayhem (to launch after build)
Super Late Model at Nashville Fairgrounds Speedway
Road
13th Week iRacing Figure GR8:
Pro 2 Lite and VW Beetle
13th Week Shiny New Shakedown (to launch after build):
20 Mins, Dallara P217 LMP2/ Corvette C8R GTE
Road Atlanta Full, Daytona Road, Detroit Belle Isle, Oulton Park International, Imola GP, Sebring International, Road America
13th Week Ridiculousness
McLaren MP4-30, Supercars Ford Mustang/ Supercars Holden VB Commodore, Spec Racer Ford
Charlotte Roval, Oulton Park International, Oran Park Grand Prix, Brands Hatch Indy, Lime Rock Park Chicane, Okayama Full, 2011 Silverstone
13th Week Tube Frame Twister
ARCA
Watkins Glen NASCAR, Charlotte Roval, Sonoma NASCAR, Daytona NASCAR Road
13th Week Battle of the Little Wings
Skippy, F3, PM-18
Oulton Park International, Oran Park Grand Prix, Tsukuba 2000, Lime Rock Grand Prix, Okayama Full, Charlotte Oval and Roval
Dirt Oval
Sling Mud for Fun
410 Sprint Cars at Weedsport
13th Week Midget Cup
Dirt Road
13th Week 2x4 Off Road Trucks
Pro 4 and Pro 2 (multi-class)
JepLuckeh schreef op donderdag 3 september 2020 @ 12:52:
[...]
Dus in de IMSA vevangt de C8R de Ford GTE.
In eLMS vervangt de de C8R de BMW M8.
De Redneck in mij kan echt genieten van de Corvettes, vind het echt prachtige bakken. Planning was om volgend jaar geen GTE meer te rijden maar begint nu wel te kriebelen, ook met de nieuwe LMP2....
ELMS zonder BMW
Gr. Beltoon Jr.
ELMS zonder BMW

Gr. Beltoon Jr.
[ Voor 5% gewijzigd door Beltoni op 03-09-2020 13:05 ]
Daar gaan de vorige paar posts overSimbob schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:09:
Er komt een nieuwe Corvette toch? CR8
Stiekem wil ik de Corvette en de nieuwe LMP2 wel aanschaffen. Terwijl het helemaal geen auto's zijn die ik snel zal rijden... Nog even twijfelen
Te snel gelezen, maar ben wel benieuwd naar de auto.Wormaap schreef op donderdag 3 september 2020 @ 13:12:
[...]
Daar gaan de vorige paar posts over
Stiekem wil ik de Corvette en de nieuwe LMP2 wel aanschaffen. Terwijl het helemaal geen auto's zijn die ik snel zal rijden... Nog even twijfelen
Ik wilde voor komend seizoen de GTE nog wel een kans geven, maar dan alleen als de BoP aangepast zou worden zodat ik met de Porsche fatsoenlijk mee kan strijden.. maar als rechtgeaarde Corvette-fan wordt het nu waarschijnlijk meer een gevalletje van 'shut up and take my money' 
Ik snap vwb die GTE solo endurance series trouwens niet zo goed wat ze bedoelen met die bi-weekly races alternating with iLMS; wordt de iLMS dan ook bi-weekly??
Ik snap vwb die GTE solo endurance series trouwens niet zo goed wat ze bedoelen met die bi-weekly races alternating with iLMS; wordt de iLMS dan ook bi-weekly??
Je hebt in principe maar 1 race per 2 weken. En dat wisselt dan tussen de ene week de iLMS en de andere week de GTE Solo Endurance.Raimond613 schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:11:
Ik wilde voor komend seizoen de GTE nog wel een kans geven, maar dan alleen als de BoP aangepast zou worden zodat ik met de Porsche fatsoenlijk mee kan strijden.. maar als rechtgeaarde Corvette-fan wordt het nu waarschijnlijk meer een gevalletje van 'shut up and take my money'
edit: Als voorbeeld, de iLMS rijdt op de volgende momenten:
Races every other Saturday at 7, 18, Sunday at 14 GMT
De GT Endurance serie rijdt dan every "other-other" weekend. Je hebt het ene weekend dan de iLMS en het andere weekend de GT Endurance.
[ Voor 15% gewijzigd door Luckeh op 03-09-2020 14:31 ]
Waarom houden ze vast aan die 7 verschillende auto's per race? Ik zou het leuker vinden als er meer keuze is.
Wat ik zo op het forum kon zien is het voornamelijk performance.laforte schreef op donderdag 3 september 2020 @ 15:57:
Waarom houden ze vast aan die 7 verschillende auto's per race? Ik zou het leuker vinden als er meer keuze is.
Precies dit. Ik heb een aardig dikke pc maar moet op veel tracks m'n settings terugdraaien om boven de 100fps te blijven. Blijkbaar is niet (alleen) de hoeveelheid auto's, maar de hoeveelheid verschillende auto's erg bepalend in de framerate.pauluzmuller schreef op donderdag 3 september 2020 @ 16:03:
[...]
Wat ik zo op het forum kon zien is het voornamelijk performance.
Dus dan wordt het een om-en-om series met de iLMS endurance (die sowieso alleen in de weekenden racet)? Ik had gehoopt op een serie die gewoon elke 2 uur o.i.d. start, juist omdat het een solo-event is waarvoor je niet met je teamies hoeft te plannen wanneer je rijdt. Maakt het voor mij alweer ietsje minder aantrekkelijk.Luckeh schreef op donderdag 3 september 2020 @ 14:19:
[...]
Je hebt in principe maar 1 race per 2 weken. En dat wisselt dan tussen de ene week de iLMS en de andere week de GTE Solo Endurance.
edit: Als voorbeeld, de iLMS rijdt op de volgende momenten:
Races every other Saturday at 7, 18, Sunday at 14 GMT
De GT Endurance serie rijdt dan every "other-other" weekend. Je hebt het ene weekend dan de iLMS en het andere weekend de GT Endurance.
Poeh die Indy pro is nog niet zo easy om te rijden. Net ff voor de lol een Zandvoort testsessie gedaan met de basis setup. Iets te vroeg op het gas en je staat achterstevoren, voor mijn gevoel iets minder downforce dan de f3 wagens. Dus dit wordt leuk straks in het nieuwe seizoen
Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen