iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 332 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 02-10 10:40
TiemenC schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 21:17:
[...]

Nascar....keep grinding...de ene week frustratie de andere week euforie. Schommel nu net onder de 2.5k met de iR.

Vooral veel geduld hebben, banden sparen is key. Dan kun je richting het eind van de races vaak redelijk profiteren.
Tja, moet ik er eerst komen. Kan beter gewoon om het Achterveld mijn SR boosten maar dat zit niet in me. Vervolgens wordt ik er dan als volgt afgetikt, vanaf P1...

Bizar hoe vaak er ongelukken zijn. Zo moeilijk is het allemaal niet. Hier ga ik overigens nog wel een protest voor indienen.

[ Voor 3% gewijzigd door Beltoni op 25-08-2020 22:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Het was inderdaad een erg leuk seizoen in de GTE. Met uitzondering van Spa (vakantie) heb ik alle weken mee gereden en leuke races gehad. Qua pace heb ik het gevoel dat ik wel progressie heb gemaakt al zie ik dat nog niet terug in mijn iRating maar kan wel steeds beter met de top 20-25 mee komen. Het voornaamste probleem is dat ik teveel onnodige fouten maak en daardoor naast de baan beland en me dit kostbare plaatsen kost. Helaas overkomt me dit ook nog geregeld in officiële races (ik type dit bericht terwijl mijn auto voor 30 min in de pit staat ter reparatie:))

Doel voor volgend seizoen wordt in ieder geval in de eindstand in de top 20 te eindigen. Dat is 5 plekken hoger dan afgelopen seizoen maar dan moet ik ook 20% meer punten behalen dus dat wordt een flinke uitdaging.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JS1990
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 17-06 11:32
De league is me heel goed bevallen! Was ook mijn eerste keer meedoen (En ook 1e seizoen ooit in Iracing) en vond het elke keer gezellig/leerzaam. Ook de voorbereiding voor de nieuwe week vond ik heel fijn om alle nieuwe circuits te leren kennen.

Organisatie uiteraard bedankt!

Was afgelopen zondag wel zwaar off pace. Waar het bij mij fout ging heb ik inmiddels gevonden O-). Net fijne race gereden en P8 in de tweede split en gemiddeld een seconde harder per ronde dan zondag. Verlies alleen nog wel veel tijd bij die blinde rechter knik voor de esses doordat ik te vroeg gas loslaat en te veel rem, maar dat is denk ik vertrouwen blijven opbouwen dat je de auto niet verliest als je later remt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TiemenC
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 02-10 12:20

TiemenC

iRacing

Beltoni schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:30:
[...]

Tja, moet ik er eerst komen. Kan beter gewoon om het Achterveld mijn SR boosten maar dat zit niet in me. Vervolgens wordt ik er dan als volgt afgetikt, vanaf P1...

[Streamable: iRacing Motorsport Simulator 2020.08.25 - 18.17.10.01]

Bizar hoe vaak er ongelukken zijn. Zo moeilijk is het allemaal niet. Hier ga ik overigens nog wel een protest voor indienen.
Superspeedways zijn altijd een loterij :'(. Maar ook daar geld dat afwachtend rijden vaak meer loont.

Ik heb nu een aantal keer top split gereden in de a/b/c classes (fixed) moet zeggen dat het aantal cautions daar me behoorlijk tegenviel.

[ Voor 10% gewijzigd door TiemenC op 26-08-2020 08:11 ]

Youtube | Twitch | Broadcaster @ KNAF Digital (iRacing)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-10 16:39

Raimond613

Simracer

Beltoni schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 22:30:
[...]

[Streamable: iRacing Motorsport Simulator 2020.08.25 - 18.17.10.01]

Wat @TiemenC ook al zegt; superspeedways (Daytona en Talladega) zijn qua rijden en risico compleet andere banen dan andere ovals. Door de draft (en de evt. Restrictorplate, ik ken de Menard's serie niet dus weet niet of dat van toepassing is) blijf je in een pack rijden 2 of 3 wide en dan zit een ongeluk in een heel klein hoekje.
In je eerdere post zei je dat je meerdere keren van achteren werd aangetikt. In je filmpje zag het er vrij agressief uit, maar kleine tikjes worden express uitgedeeld als bumpdraft om de voorste auto in een draft sneller te laten rijden. Dat is dan dus niet bedoeld om je express te laten crashen of je aan de kant te duwen, of door de onkundigheid van je tegenstander ;)

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
Raimond613 schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 10:10:
[...]

In je eerdere post zei je dat je meerdere keren van achteren werd aangetikt. In je filmpje zag het er vrij agressief uit, maar kleine tikjes worden express uitgedeeld als bumpdraft om de voorste auto in een draft sneller te laten rijden. Dat is dan dus niet bedoeld om je express te laten crashen of je aan de kant te duwen, of door de onkundigheid van je tegenstander ;)
Ja dat snap ik, dit waren zeker geen bumpdrafts. In elke lobby wordt ook gewaarschuwd dat die voor de Menard niet werkt. Een klein beetje contact is genoeg om een spin te veroorzaken.

Net uit de pit gestart (top split) om te kijken hoe dat gaat. Tot ronde 16 slechts één iemand ingehaald en was inmiddels op een ronde gezet. Vervolgens gebeurt dit voor mijn neus:

Uiteindelijk P11 met 0 incidents. 0.11 SR erbij 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Beltoni schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:29:
[...]

Ja dat snap ik, dit waren zeker geen bumpdrafts. In elke lobby wordt ook gewaarschuwd dat die voor de Menard niet werkt. Een klein beetje contact is genoeg om een spin te veroorzaken.

Net uit de pit gestart (top split) om te kijken hoe dat gaat. Tot ronde 16 slechts één iemand ingehaald en was inmiddels op een ronde gezet. Vervolgens gebeurt dit voor mijn neus:

[Streamable: iRacing Motorsport Simulator 2020.08.26 - 10.16.26.01]

Uiteindelijk P11 met 0 incidents. 0.11 SR erbij 8)
Ik weet natuurlijk niet of er mensen achter je rijden, maar als dat niet zo is vind ik nog dat je hard door blijft rijden en onnodig veel risico neemt. Zeker voor het moment waar je onder de gele lijn duikt.

[ Voor 3% gewijzigd door FabiandJ op 26-08-2020 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
FabiandJ schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:35:
[...]

Ik weet natuurlijk niet of er mensen achter je rijden, maar als dat niet zo is vind ik nog dat je hard door blijft rijden en onnodig veel risico neemt. Zeker voor het moment waar je onder de gele lijn duikt.
Had inderdaad iets meer af kunnen remmen, er zat inderdaad iemand vlak achter me. Video stopt op het moment dat er rechts iemand mij inhaalt.

Wel gelijk geluisterd naar je advies :)

[Streamable: iRacing Motorsport Simulator 2020.08.26 - 12.18.28.02]

Bumpdrafts is echt onmogelijk met deze auto. P3 krijgt een minuscuul tikje en staat direct dwars.

Express als laatste gekwalificeerd en alsnog als P7 over de streep komen. Het niveau is echt absurd. 0 incidents, 0.13 SR er bij. We zijn er bijna :D

[ Voor 29% gewijzigd door Beltoni op 26-08-2020 12:23 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr.Conroe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:46
Ik wil ook nog even de organisatie bedanken voor een zeer geslaagd seizoen en de podium-finishers feliciteren met hun prestatie. Na de kommer en kwel van het vorige seizoen, met de Cayman die ik maar niet onder de knie kon krijgen, was dit seizoen echt een verademing. Het hielp natuurlijk ook dat ik het hele seizoen in mijn favoriete bakbeest rond mocht toeren. Er waren zelfs weken bij dat ik meer dan 2 punten heb gescoord. :+

Even kijken wat volgend seizoen brengt, ik ben toch meer een GT-fan. Ook de nieuwe LMP2 lijkt me erg interessant. Ik heb de Indy Pro niet in bezit maar verwacht dat het een beetje vergelijkbaar zal zijn met de Dallara F3. Ik ga in ieder geval een poging wagen om me met het open-wheeler virus te laten besmetten.

iRacing Profiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 17:08
Alle complimenten aan de organisatie voor dit seizoen.
Ondanks dat ik niet alles heb meegedaan en meestal achterin rij, heb ik ervan genoten en veel geleerd.
Ik heb alvast een livery voor de Indy Pro gemaakt.
Ongeacht of we hem gaan rijden in de league volgend seizoen, denk ik er toch mee te gaan rijden.
Wat minder roze, maar nog roze genoeg om als de pink chicane te blijven fungeren >:)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_VoeJNqKTWYLF-3FuN5dBltCL0k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HdqIOipDl1cW2J6kKh81BWZa.jpg?f=user_large

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:25
Het zit er alweer op! Niet alle races mee kunnen rijden, maar degene die ik wel mee kon doen erg genoten! Vooral veel geleerd van de snelle rijders en leuke onderlinge gevechten gehad. Bijna altijd wel een fijne sfeer ervaren op TS op een enkele keer na (net na de race of een incident), maar we zijn allemaal mensen dus dat hoort er soms nou eenmaal bij.

Ik weet nog niet of ik mee ga doen met de Indy Pro; ik ga sowieso de Porsche Cup aanschaffen en me daar op focussen. Misschien dat ik dan de Indy Pro ook meeneem, zodat ik ook de League mee kan rijden. De IMSA en ILMS sla ik na 2 seizoenen even over (lange races, helaas maar elke 2 uur 1 en lang wachten na een first lap incident). Hoewel ik daar de gave circuits wel mee wil pakken.

Iedereen die de league mede mogelijk maakt; Bedankt voor de inzet en vrije tijd die jullie hierin investeren om het voor ons allemaal mogelijk te maken! Klasse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:45
Beltoni schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:46:
[...]

Had inderdaad iets meer af kunnen remmen, er zat inderdaad iemand vlak achter me. Video stopt op het moment dat er rechts iemand mij inhaalt.

Wel gelijk geluisterd naar je advies :)

[Streamable: iRacing Motorsport Simulator 2020.08.26 - 12.18.28.02]

Bumpdrafts is echt onmogelijk met deze auto. P3 krijgt een minuscuul tikje en staat direct dwars.

Express als laatste gekwalificeerd en alsnog als P7 over de streep komen. Het niveau is echt absurd. 0 incidents, 0.13 SR er bij. We zijn er bijna :D
Ik rijd normaal alleen C tot A class van de Nascar, maar volgens mij zijn er bij de Menards ook geen gele vlaggen. Hierdoor is de risk/reward vrij groot, omdat je niet aangemoedigd word om van het gas af te gaan bij een wreck en je voet maar op het gaspedaal te houden en bidden dat je erdoor komt. Zodra je eenmaal naar C class gaat heb je gele vlaggen en daar heb je dit een stuk minder (ook al heb je er altijd uitzonderingen tussen zitten natuurlijk :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
markisoke schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 16:07:
[...]

Ik rijd normaal alleen C tot A class van de Nascar, maar volgens mij zijn er bij de Menards ook geen gele vlaggen. Hierdoor is de risk/reward vrij groot, omdat je niet aangemoedigd word om van het gas af te gaan bij een wreck en je voet maar op het gaspedaal te houden en bidden dat je erdoor komt. Zodra je eenmaal naar C class gaat heb je gele vlaggen en daar heb je dit een stuk minder (ook al heb je er altijd uitzonderingen tussen zitten natuurlijk :( )
Ja top, daar ben ik ook naar op zoek. Vandaag even vanuit het achterveld gestart en heb inmiddels mijn C license binnen. Het niveau van de Menards (D class) is echt absurd laag. Mensen halen echt de meest idiote acties uit.

Zal wel komen omdat ik in een lage split zit als de Amerikanen nog wakker zijn. Laatste race was wel tof. Top 3 had zich binnen 3 duizendste van elkaar gekwalificeerd. Driekwart van de race aan de leiding gereden maar in de laatste twee rondes kwamen ze er nog overheen.

Vind het wel echt tof als het goed gaat. En hilarisch als het fout gaat. Het is een win win situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15:45
Beltoni schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 16:56:
[...]

Ja top, daar ben ik ook naar op zoek. Vandaag even vanuit het achterveld gestart en heb inmiddels mijn C license binnen. Het niveau van de Menards (D class) is echt absurd laag. Mensen halen echt de meest idiote acties uit.

Zal wel komen omdat ik in een lage split zit als de Amerikanen nog wakker zijn. Laatste race was wel tof. Top 3 had zich binnen 3 duizendste van elkaar gekwalificeerd. Driekwart van de race aan de leiding gereden maar in de laatste twee rondes kwamen ze er nog overheen.

Vind het wel echt tof als het goed gaat. En hilarisch als het fout gaat. Het is een win win situatie.
Ik start regelmatig ook achteraan omdat een crash nagenoeg altijd wel gebeurt (uitzonderingen daargelaten). Doordat je dan achteraan rijd is de kans veel groter om de wreck te ontwijken, maar doordat er geel is kan je gewoon terugkomen (eventueel met een andere pit strategie als je niet een superspeedway rijd).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Wat een lekker dagje racen was dit tot nu toe,
2x imsa in de morgen waar het strijden was in de top 5 en veld voor verschillende iratings wat resulteerde in iets wat veel “te” spannende momenten. Maar goed zonder kleer scheuren uitgekomen en dus stiekem was het heel leuk.

Daarna was het tijd om me bij @Beltoni en @Mithriel aan te sluiten in het veld der mericaaaaaaa aka oval.
Ik heb in tijden niet zo gelachen, de gamechat is een real life soap en het racen een chaos, maar stiekem ook wel spannend en er komt toch meer bij kijken dan je denkt. Goeie serie om er naast te rijden om af en toe eens iets totaal anders te doen.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GK86
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-10 10:11

GK86

Heusinkveld Engineering

Een wat late reactie maar toch:

Maandagavond ging prima, wel de kwali verprutst door een off track maar alsnog een 9e plek.

Race 1: 5e geworden achter de snelle mannen. Al flink wat beter dan de zondag.

Race 2: Voorzichtige start vanaf p6, zie @Luckeh naast me, hou wat ruimte, en gelijk @TonCoronel er ook voorbij, dohhh :P.
Niet veel later ook @SanVan er ook nog voorbij in de eerste ronde. P9. Toen een paar ronden achter Maykel gehangen tot ik hem ernaast kon zetten in de eerste bocht. In diezelfde ronde op de backstraight zag ik langzaam een 4-wide ontstaan, opzich wel mooi om te zien op een road circuit. Alleen liep dat niet helemaal goed af, en de 3 mannen die mij de eerste ronde inhaalde hadden innig contact met de vangrail. Mijn teamgenoot Jeroen kon door, en die kon ik op S/F passeren.

Toen kwam ik vast te zitten achter die gele, platgeslagen M&M kever van @Raimond613 . Allemachtig, ik kwam er niet voorbij ;) Ik besloot 2 ronden eerder te gaan pitten, in de hoop om Raimond zo in te halen. Met veel risico de pit entry genomen, en de outlap zo hard mogelijk. Maar Raimond was zo slim om de ronde erna ook direct de stop te maken, en kwam weer precies voor mijn neus de baan op haha. Dat viel dus ff tegen. ;) Maar na een flink potje racen kon ik hem er gelukkig toch nog naast zetten en jacht maken op @Ruud Mulders . Deze lag samen met @JPM85 wel een dikke 6 a 7 seconden voor me, maar de BMW reed lekker maandagavond dus volle bak erop.
Ik zag in de laatste ronde dat Ruud ineens op de bumper van Joeri zat, en ik zat op 2,5 a 3 seconden van Ruud, veel te ver weg nog om überhaupt iets te doen.
Maarrr in de chicane is er helaas contact tussen beide heren voor mij, en ik kon er links omheen en pak zowaar mijn 2e zege dit seizoen :D

En door die laatste race, met dikke punten, toch nog Niels voorbij gegaan in het kampioenschap 8)

@Phydomir gefeliciteerd! :)

Mooi seizoen gehad, met mooie races en dito gevechten. Ben wel wat te lang in de Ferrari blijven hangen, toch wat aan de eigenwijze kant hiero, anders had ik wellicht nog een fractie meer punten kunnen scoren. Maar op naar volgend seizoen! Organisatie bedankt voor afgelopen seizoen :)

[ Voor 3% gewijzigd door GK86 op 26-08-2020 19:40 . Reden: Letterbak niet in orde ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Alouwerse
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02-07 19:22
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9SK8LTi9MKuX2PK_ept83sXtd2g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9J5pHu2OJrXVMJYl1qc0DRcZ.jpg?f=user_large

Yeah!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:23
Is er iets mis met me als ik een week vakantie heb, nul verplichtingen en buiten de GoT race nog geen minuut in mijn rig heb gezeten... :X

Tijd voor het nieuwe seizoen...

De endurance dit weekend telt nergens voor mee toch? Eens kijken of ik nog energie kan vinden daar aan mee te doen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Phusebox schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 20:24:
De endurance dit weekend telt nergens voor mee toch? Eens kijken of ik nog energie kan vinden daar aan mee te doen.
Eeuwige glorie!

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fuelke
  • Laatst online: 15:26

Fuelke

Forza Ferrari

Had a clean race driving the Radical SR8 at Nürburgring Nordschleife.- 8/26/2020
*O*

Eerder slaagde ik er in om al eens de Ruf RT 12R C-Spec gedurende 4 rondjes op de Ring op het asfalt te houden en nergens tegen te rijden, nu deed ik het ook gedurende 5 rondjes in de Radical.

https://members.iracing.c...nid=34137461&custid=56527

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
@joeristein ik weet niet of je onderstaand filmpje al had gezien waarin je in dezelfde split rijdt als Dave Cameron? Hij bood je achteraf nog zijn excuses aan omdat hij je aantikte. Wel jammer dat je jouw top 10 positie niet kon vasthouden want je was goed op weg!

[ Voor 19% gewijzigd door Doubleoz op 26-08-2020 22:27 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12:55
Zo, leuk avondje met de BRF’s :)
Aangezien komend weekend de 6 uur van Sebring is, maar eens lekker aan het oefenen gegaan en de race van 21:00 meegepakt. Zat samen bij @joeristein in de split, extra leuk!
Vanzelfsprekend was hij een stuk sneller en moest ik het doen met q13 maar tijdens een goede race lekker constant kunnen rijden en een p8 kunnen binnen slepen!
Dit was wel een van mijn eerste races met multiclass, maakt het toch net even wat spannender want die lmp1 die schieten je zo snel voorbij, terwijl de hpd wel snel accelereert maar verder niet heel veel sneller is en ook een veel vroeger rempunt hebben, dus dat was even iets om te leren en rekening mee te houden..:)
Nog 9 ir te gaan en dan is de grens van 2.3k bereikt.. *O*

Edit:
De replay helaas niet opgeslagen, vandaar de twitch video, het is al bijna onmogelijk om na t2 in te halen maar als je het dan probeert, probeer dan wel ruimte te houden..:
https://clips.twitch.tv/FlaccidCharmingFinchJebaited

Dan toch nog even jullie mening over deze:
https://clips.twitch.tv/PlainCulturedOctopusPJSugar
Zouden jullie de hpd/lmp er voorbij laten of moet/mag/kan ik gewoon de lijn houden en pakken?

[ Voor 21% gewijzigd door ourplayground op 28-08-2020 08:12 ]

iRacing Profiel Twitch

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 16:24

Arfman

Drome!

IMSA race op Road Atlanta meegepakt zonet. Met de M8 uiteraard.

Q verprutst. Rondje 1 ging nog wel, P8. Rondje 2 spin ik in de haakse rechter opkomen rechte stuk dus als 14e gestart. Eerste rondje gelijk veel actie, veel van de baan af, etc. Rondje 2 was iemand gespind in dezelfde rechterknik en ik ontweek hem, maar deed dat te abrupt waardoor ik zelf ook rond ging. Achtervolging gestart, paar mensen ingehaald om uiteindelijk als 9e te finishen. Beetje SR en iR erbij.

Heb het voor de grap ook eens gestreamed, misschien leuk als je de slaap niet kunt vatten :+

Race begin: https://www.twitch.tv/videos/722368035?t=0h14m13s
Incident met de spinnende auto: https://www.twitch.tv/videos/722368035?t=0h17m34s (beetje frustratie :+)
Incident met iemand anders waarvan ik denk dat het mijn fout is maar ik hoor graag jullie mening: https://www.twitch.tv/videos/722368035?t=0h45m12s
(ik stuur naar links om de auto op te vangen, mocht iemand denken dat ik dat met opzet deed om hem te raken)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Arfman schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 00:09:
https://www.twitch.tv/videos/722368035?t=0h45m12s
Incident met iemand anders waarvan ik denk dat het mijn fout is maar ik hoor graag jullie mening:
Dat denk ik ook. Je leek hem ruimte te geven in eerste instantie, maar die verdween ineens heel snel voor 'm.

[ Voor 16% gewijzigd door Luckeh op 27-08-2020 00:40 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joeristein
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 16-01 00:15
Doubleoz schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 22:27:
@joeristein ik weet niet of je onderstaand filmpje al had gezien waarin je in dezelfde split rijdt als Dave Cameron? Hij bood je achteraf nog zijn excuses aan omdat hij je aantikte. Wel jammer dat je jouw top 10 positie niet kon vasthouden want je was goed op weg!

[YouTube: Again, picking the unpopular car! | VRS Sprint @ Suzuka | Mercedes AMG GT3]
Goed gevonden!

Ik had hem al wel gezien, leuk om de race terug te zien op zijn kanaal. Het tikje van Dave was jammer, maar vroeg of laat was hij me toch wel voorbij gegaan. Door dat tikje de bocht iets ruimer genomen dan gepland. Daar verder geen schade aan over gehouden. Had de volgende dag netjes een bericht van hem in mijn inbox ontvangen met excuses.

Die 2e tik in de chicane was een stuk vervelender en met een beetje schade kwam ik erachter dat de 130R dan nog lastiger is (dat was mijn eigen stomme fout). Alsnog in de middenmoot gefinisht.

iRacing profiel | Twitch

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
Van mij ook nog een korte recap, nadat ik in April/Mei begonnen was met sim racen was dit mijn eerste seizoen in de got league.

Had mezelf als doel gesteld om top 10 te rijden, dit was nergens op gebaseerd en viel de eerste races ook hard tegen. De snelheid was er soms wel maar er waren veel te veel fouten om echt voorin mee te kunnen komen.

De tweede helft van het seizoen begon het steeds beter te lopen en kon ik mooi meekomen in de top 10 en in enkele gevallen zelfs helemaal voorin. Met P8 in het kampioenschap, 2x pole en 2 overwinningen ben ik zeker tevreden.

Het belangrijkste echter was het plezier wat de meeste races hebben opgeleverd. Volgens mij heb ik 23/24 dagen mee gedaan, dat zegt denk ik genoeg. Iedereen bedankt voor de mooie races en de organisatie extra bedankt voor alle moeite die erin wordt gestoken.

@GK86 gefeliciteerd met de 7e plek, dik verdiend!

iRacing Profiel

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://www.got-racing.eu/wp-content/uploads/GoT_Weekly_Tournament.pngAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Aqzak7QrlQ4J1Z7msT45WjyTKxU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8gEMIqOcTFRaUGDKkF5uzlpn.png?f=user_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4uoiCd29Dziy0IHPydnxU3JpPJs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FdyCNEEHUGugcK9uLHmbHLOp.png?f=user_large

Verloting Heusinkveld Sprint Pedals

De aanloop naar de verloting is begonnen!

Zoals in de speciale regels vermeld publiceren we nu de lijst met 'mogelijke' deelnemers en we verzoeken een ieder die NIET mee wil loten dit via een DM aan JoepW te laten weten voor zaterdag 29 augustus 2020 - 23:00 uur. De verloting zal plaatsvinden in de loop van Zondag.

De prijs is echt bedoeld voor communieleden en het wordt dus NIET op prijs gesteld om de set door te verkopen of weg te geven aan iemand buiten de community.

De volgende community leden kunnen meedoen aan de verloting van de Heusinkveld Sprint Pedals conform de criteria:Laat mij svp zsm via een DM weten als je afziet van deelname!

[ Voor 1% gewijzigd door JoepW op 28-08-2020 13:16 . Reden: Bijgewerkt obv DM's ]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wido72
  • Laatst online: 19-12-2024
Zucht .... ik denk alleen maar why?

iRacing Profiel Game PC

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:31
Je was ook niet zijn laatste slachtoffer of heeft de rest hem kunnen ontwijken? Wat een oelewapper.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Raimond613
  • Laatst online: 02-10 16:39

Raimond613

Simracer

Als ik de seizoen recaps van de mensen hier zo lees moet ik wel even kwijt; respect aan de simrace rookies _/-\o_

Ik ben verrast dat velen van jullie als oude rotten meestrijden en nu te lezen dat dit jullie eerste seizoen in iracing of in simracing überhaupt was!

iracing profile

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Escx
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-04-2021
Hi allemaal, ik wil graag lid worden van de community en stel me graag even voor. Ik ben Jeremy (32) uit Regio Haarlem. Race sinds kort Iracing (in VR) en ben opzoek naar een leuke groep rijders om mee te racen. Ben momenteel mijn licenties aan het levellen zodat ik de GTE klasse kan rijden. Nu rijd ik voornamelijk Mazda MX en de BMW M4. Deze laatste klasse is leuk maar helaas zijn de races slechts 12 minuten.

Ik heb hiervoor veelal F1 en ACC gespeeld, dus zeker enige ervaring met racen. Mijn iRating is op dit moment 1260, de gaat vrijwel weer iedere race omhoog.. Ik denk dat 1700 wel te halen is.

Hoop jullie snel op de baan te zien :)

[ Voor 1% gewijzigd door Escx op 27-08-2020 17:16 . Reden: typo ]

• pandahans
  • Laatst online: 01-10 14:20

iRacing Profiel

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 17:08

iRacing Profiel

• Beltoni
Escx schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 17:14:
Hi allemaal, ik wil graag lid worden van de community en stel me graag even voor. Ik ben Jeremy (32) uit Regio Haarlem. Race sinds kort Iracing (in VR) en ben opzoek naar een leuke groep rijders om mee te racen. Ben momenteel mijn licenties aan het levellen zodat ik de GTE klasse kan rijden. Nu rijd ik voornamelijk Mazda MX en de BMW M4. Deze laatste klasse is leuk maar helaas zijn de races slechts 12 minuten.

Ik heb hiervoor veelal F1 en ACC gespeeld, dus zeker enige ervaring met racen. Mijn iRating is op dit moment 1260, de gaat vrijwel weer iedere race omhoog.. Ik denk dat 1700 wel te halen is.

Hoop jullie snel op de baan te zien :)
Welkom mug!

Het lijkt er op dat wij volgend jaar met de Indy Pro gaan racen. De GTE cup is afgesloten, we hebben nu enkel nog twee afsluitende events/weekenden.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
P1 Road Atlanta IMSA!

Gekwalificeerd op P3 maar was bij de start niet alert genoeg en verloor direct een positie. Als top 4 reden we weg van de rest van het veld maar ik zat er niet kort genoeg op om een aanval te plaatsen. Allereerst vloog nummer 1 van de baan waardoor ik steeg naar P3. Na ongeveer 25 minuten spinde P2 bij het uitkomen van bocht 5. Tot de laatste ronde was P1 te snel en P3 kon ik een seconde of 5 voorblijven.

Terwijl ik over de finish reed en blij was met mijn P2, vermelde Crew Chief ineens dat ik had gewonnen! Bleek dat nummer 1 in de laatste ronde tegen een vrijwel stilstaande auto aan reed onder de brug (vergelijkbaar met @Blerf afgelopen maandag tijdens de GoT race) en een paar keer over de koop vloog. Hij kwam gelukkig goed terecht en kon P2 veilig stellen maar ik kon mijn 7e overwinning van 2020 tellen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeristein
  • Laatst online: 16-01 00:15
Aangezien beelden meer zeggen dan woorden. Reed op dat moment 8e btw.
[Video: https://www.twitch.tv/videos/723488808]

iRacing profiel | Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scifo83
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02 02:50
Wido72 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:24:
Zucht .... ik denk alleen maar why?
Lijkt me gas te geven op het gras waardoor rechterachterwiel doorspint. Blijft natuurlijk jammer voor u

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alouwerse
  • Laatst online: 02-07 19:22
Doubleoz schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 22:19:
P1 Road Atlanta IMSA!

Gekwalificeerd op P3 maar was bij de start niet alert genoeg en verloor direct een positie. Als top 4 reden we weg van de rest van het veld maar ik zat er niet kort genoeg op om een aanval te plaatsen. Allereerst vloog nummer 1 van de baan waardoor ik steeg naar P3. Na ongeveer 25 minuten spinde P2 bij het uitkomen van bocht 5. Tot de laatste ronde was P1 te snel en P3 kon ik een seconde of 5 voorblijven.

Terwijl ik over de finish reed en blij was met mijn P2, vermelde Crew Chief ineens dat ik had gewonnen! Bleek dat nummer 1 in de laatste ronde tegen een vrijwel stilstaande auto aan reed onder de brug (vergelijkbaar met @Blerf afgelopen maandag tijdens de GoT race) en een paar keer over de koop vloog. Hij kwam gelukkig goed terecht en kon P2 veilig stellen maar ik kon mijn 7e overwinning van 2020 tellen.
Gefeliciteerd man! En nog bedankt voor het succes wensen in de training. Ik klikte echt net op race joinen dus kon niet meer reageren.
Het werd een p6 in de top split. Volgens mij als 14e gestart maar de chaos kunnen ontwijken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 16:24

Arfman

Drome!

Luckeh schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 00:40:
[...]

Dat denk ik ook. Je leek hem ruimte te geven in eerste instantie, maar die verdween ineens heel snel voor 'm.
Eens, was ook niet de bedoeling maar de auto begon te glijden en ik was half passagier geworden. DM gestuurd met excuses en antwoord terug dat hij de battle tot dan toe juist zo fair vond (was het ook) en dat het jammer was van de race maar geen probleem, dus eind goed al goed (behalve zijn race). Leermomentje.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escx
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-04-2021
Beltoni schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 20:22:
[...]

Welkom mug!

Het lijkt er op dat wij volgend jaar met de Indy Pro gaan racen. De GTE cup is afgesloten, we hebben nu enkel nog twee afsluitende events/weekenden.
Dankjewel!

Ah dat is jammer, maar ik overweeg die ook wel dan!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E4AFYxpt6ojywjrIhUj9n_9WmHA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pEDdEdN1N40mbHJymyo6IUYp.jpg?f=user_large

Hoewel geen formeel onderdeel meetellend voor het kampioenschap en de participatie-verloting, organiseren we deze week gewoon de weekly tournament. Zie de poster hieronder.

Dat betekent dat vanavond vanaf 19:30 de oefenserver ook weer up is.
Start: 19:30
Duur: 3 uur
Track: Charlotte - Roval
Cars: GTE
Fuel: 37%
Timescale: 4x (a.s. zondag 8x).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/4b794a3792e0a07305724e11d03eee6285b44ef8/?url=https%3A%2F%2Fwww.got-racing.eu%2Fwp-content%2Fuploads%2F20S3_Season_Finale_Poster_V1.png

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
JoepW schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 11:09:
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]

Verloting Heusinkveld Sprint Pedals

De aanloop naar de verloting is begonnen!

Zoals in de speciale regels vermeld publiceren we nu de lijst met 'mogelijke' deelnemers en we verzoeken een ieder die NIET mee wil loten dit via een DM aan JoepW te laten weten voor zaterdag 29 augustus 2020 - 23:00 uur. De verloting zal plaatsvinden in de loop van Zondag.

De prijs is echt bedoeld voor communieleden en het wordt dus NIET op prijs gesteld om de set door te verkopen of weg te geven aan iemand buiten de community.

De volgende community leden kunnen meedoen aan de verloting van de Heusinkveld Sprint Pedals conform de criteria:Laat mij svp zsm via een DM weten als je afziet van deelname!
In de lijst staat volgens mij zeker nog 1 rijder die al Heusinkveld Sprint Pedals in gebruik heeft.
Daarom deze herinnering om gehoor te geven aan mijn oproep om je uit te schrijven als je al deze pedalen hebt of als je er sowieso vanaf ziet. (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
JoepW schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:54:
[...]

In de lijst staat volgens mij zeker nog 1 rijder die al Heusinkveld Sprint Pedals in gebruik heeft.
Daarom deze herinnering om gehoor te geven aan mijn oproep om je uit te schrijven als je al deze pedalen hebt of als je er sowieso vanaf ziet. (y)
Ik wil geen uitgebreide discussie starten, maar is het niet een beetje raar om iemand die al Sprint pedalen heeft, uit te laten sluiten van deelname aan een verloting?
Het klinkt een beetje als een miljonair die geen staatslot zou mogen kopen.

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ourplayground schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:02:
[...]

Ik wil geen uitgebreide discussie starten, maar is het niet een beetje raar om iemand die al Sprint pedalen heeft, uit te laten sluiten van deelname aan een verloting?
Speciale regels:
  • Voorafgaand aan de loting zal er een lijst met namen worden gepubliceerd op het afgeschermde gedeelte van onze site. Alle deelnemers aan de loting wordt dan gevraagd of ze deel willen nemen aan de loting. We verzoeken dan iedereen die of al een goede set pedalen heeft of af wil zien van de kans op de prijs dit te laten weten via een DM aan JoepW.

Waar de vraag misgaat:
- Iemand die een lot koopt betaalt hier voor
- Wat moet je met een 2de set
- Het staat duidelijk in de voorwaarden.

En waarom deze regel: Om handel in de prijs te voorkomen en de kans voor de mensen die nog geen goede pedalen hebben een maximale kans te geven op de winst.

Simpeler kan ik het niet uitleggen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:24
ourplayground schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:02:
[...]

Het idee van de verloting was volgens mij deels dat het gewoon leuk is om een communitylid te voorzien van een set gave pedalen. Dus volgens dat idee vind ik het niet zo vreemd dat mensen die ze al hebben uitgesloten worden.
Note: ik heb zelf de deelname-eis sowieso niet gehaald, dus ik heb geen enkel voordeel als er mensen wegvallen :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:39
Wormaap schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:24:
[...]

Het idee van de verloting was volgens mij deels dat het gewoon leuk is om een communitylid te voorzien van een set gave pedalen. Dus volgens dat idee vind ik het niet zo vreemd dat mensen die ze al hebben uitgesloten worden.
Note: ik heb zelf de deelname-eis sowieso niet gehaald, dus ik heb geen enkel voordeel als er mensen wegvallen :P
Inderdaad leuk om een communitylid te voorzien van een gave set pedalen...
Maar we hebben het hier over een prijs van €660, geen halfje wit.

Het is niet vreemd als mensen met een pedalenset van x maand/jaar oud (Heusinkvelds), ook mee willen dingen voor een nieuwe set en hiermee hun oude set overdragen naar een communitylid voor een vriendenprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birelissimo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:46
JoepW schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:14:
[...]

Speciale regels:
  • Voorafgaand aan de loting zal er een lijst met namen worden gepubliceerd op het afgeschermde gedeelte van onze site. Alle deelnemers aan de loting wordt dan gevraagd of ze deel willen nemen aan de loting. We verzoeken dan iedereen die of al een goede set pedalen heeft of af wil zien van de kans op de prijs dit te laten weten via een DM aan JoepW.

Waar de vraag misgaat:
- Wat moet je met een 2de set
- Het staat duidelijk in de voorwaarden.

En waarom deze regel: Om handel in de prijs te voorkomen en de kans voor de mensen die nog geen goede pedalen hebben een maximale kans te geven op de winst.

Simpeler kan ik het niet uitleggen.
Ik ding zelf niet mee, maar;

De regels zijn inderdaad helder. Je voldoet aan de measure als je 75% van de races gereden hebt.

Dat je mensen met een goede pedalenset het verzoek doet om niet deel te nemen is gewoon een vraag, daar kun je daarna geen restricties aan hangen. Iemand kan het verzoek gewoon niet honoreren.

En wat moet je met een 2de set? Tja, irrelevant.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Tja het is de eigenschap van de mens (in algemene zin) om meer, beter, nieuwer te willen. Kan het de andere deelnemers die al een Heusinkveld set hebben niet kwalijk nemen. Het is dan ook een vriendelijk verzoek en geen eis van Joep.

Ik heb zelf de Fanatec CSL met loadcell en Heusinkvelds zijn dan wel een verbetering maar kan me voorstellen dat er ook mensen zijn die het beter kunnen gebruiken omdat ze nog mindere sets hebben. Ik wil mijn CSL Pedalen in ieder geval wel doneren aan een medetweaker mocht ik winnen. Pay it forward.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Het lijkt me ook heel helder dat deze prijzen meteen stoppen als mensen het zien als geldprijs en de boel gaan verkopen. Dat moeten we gewoon niet willen ook al kunnen we het niet "verbieden".

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
NickThissen schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:46:
Het lijkt me ook heel helder dat deze prijzen meteen stoppen als mensen het zien als geldprijs en de boel gaan verkopen. Dat moeten we gewoon niet willen ook al kunnen we het niet "verbieden".
Ik denk (en hoop) dat je je hier vergist in de community Nick.
Persoonlijk kan ik mij niet voorstellen dat iemand dit a) buiten de community zal verkopen en b) de volle prijs of überhaupt een prijs voor zijn oude set zal vragen.

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJWe
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-12-2024
ourplayground schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:48:
[...]

Ik denk (en hoop) dat je je hier vergist in de community Nick.
Persoonlijk kan ik mij niet voorstellen dat iemand dit a) buiten de community zal verkopen en b) de volle prijs of überhaupt een prijs voor zijn oude set zal vragen.
Even kijkend naar de poll voor komend seizoen hebben we toch een paar mensen die niet helemaal eerlijk spelen. ( Het aantal stemmen is in ieder geval lager nu)
Maar over het algemeen denk ik dat de meeste leden wel voldoen aan het beeld dat bij de community hoort.
Als ik win dan gaat mijn set g29 pedal tegen de prijs van verzendkosten naar de liefhebber, als je duurdere pedalen hebt snap ik dat je er wel wat voor terug wilt hebben, maar dat is altijd aan de persoon zelf imo

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wormaap
Birelissimo schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:43:
[...]

Ik ding zelf niet mee, maar;

De regels zijn inderdaad helder. Je voldoet aan de measure als je 75% van de races gereden hebt.

Dat je mensen met een goede pedalenset het verzoek doet om niet deel te nemen is gewoon een vraag, daar kun je daarna geen restricties aan hangen. Iemand kan het verzoek gewoon niet honoreren.

En wat moet je met een 2de set? Tja, irrelevant.
Zelf interpreteerde ik het 'verzoek' als een vriendelijk verwoorde eis. Ik heb ook het vermoeden dat de verwoording de volgende keer gewoon wat sterker gaat zijn :P

Het is w.m.b. ook allemaal vrij simpel. De intentie van de verloting is duidelijk. Als mensen op e.o.a. manier alsnog de pedalen winnen terwijl ze al een vergelijkbare set hebben, dan is dat niet in de geest van't spelletje. Dan kun je het daar mee oneens zijn, maar als de organisatie en sponsoren de volgende keer daardoor geen zin hebben om een prijs te verloten, hebben we als community gewoon allemaal verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
MJWe schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:56:
[...]

Even kijkend naar de poll voor komend seizoen hebben we toch een paar mensen die niet helemaal eerlijk spelen. ( Het aantal stemmen is in ieder geval lager nu)
Maar over het algemeen denk ik dat de meeste leden wel voldoen aan het beeld dat bij de community hoort.
Als ik win dan gaat mijn set g29 pedal tegen de prijs van verzendkosten naar de liefhebber, als je duurdere pedalen hebt snap ik dat je er wel wat voor terug wilt hebben, maar dat is altijd aan de persoon zelf imo
De poll was openbaar op een deel van het forum wat je ook zonder account kan lezen, de f*ckup van de poll hoeft dus niet eens uit de community te komen. Wat dat betreft alleen maar goed dat de stemronde op de afgeloten website is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wido72
  • Laatst online: 19-12-2024
SlaadjeBla schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 15:54:
Je was ook niet zijn laatste slachtoffer of heeft de rest hem kunnen ontwijken? Wat een oelewapper.
Ik was idd niet zijn enige 'slachtoffer', en daarna met een zwaar beschadigde auto gewoon door rijden om nog meerdere auto's van de baan te rijden. Echt droevig dat soort lui.

iRacing Profiel Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJWe
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-12-2024
JPM85 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:58:
[...]

De poll was openbaar op een deel van het forum wat je ook zonder account kan lezen, de f*ckup van de poll hoeft dus niet eens uit de community te komen. Wat dat betreft alleen maar goed dat de stemronde op de afgeloten website is gekomen.
Fair point, vindt het ook wel beter hoe het nu gaat met de poll op het afgesloten deel, dan is er geen twijfel over de uitslag ( Ondanks dat ik zelf liever Porsche gereden had :+ )
Met het aantal stemmen van nu lijkt het ook wel druk te worden volgend seizoen

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kawaholic
  • Laatst online: 29-05 18:48
JoepW schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 10:14:
[...]

Misschien was dat nog wel beter geweest. Loten verkopen. Dan was er misschien wat geld bij je in de kas voor andere projecten voor de community te regelen.

De community bestaat uit meer leden, dan die enkele die aan het tournament mee doen. Ik heb bijvoorbeeld niet altijd tijd daarvoor. En ten tweede je wilt me niet in een GTE zien rijden. O-) Persoonlijk denk ik dat je een groep in een groep gaat creëren.

Ik zelf dan niet zo, maar er zijn genoeg anderen die een waardevolle bijdrage leveren. Maar die mogen nu niet mee loten omdat ze niet aan de race mee doen. Als het echt om de race gaat dat zou de kampioen ze moeten krijgen naar mijn mening.

No hard feeling btw. Maar dit lag even op mijn lever. ;)

iRacing Profiel YouTube

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik vind het heel bijzonder dat de discussie over de voorwaarden pas ontstaat NA het seizoen.

En de verloting onder de leden die meerijden is natuurlijk ook bedoeld on het aantal deelnemers in de league te maximaliseren.

In het verleden heb ik ooit een inkoop actie van hardware gecoordineerd hier op Tweakers die uitliep op allerlei verwijten achteraf.
Als dit zich ook met de verloting van prijzen voor league deelnemers gaat herhalen moeten we ons achter oren gaan krabben of we dat wel willen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Dat is juist het hele idee van zo'n prijs. Om te zorgen dat er meer mensen met de league meerijden. En als je prijzen gaat weg geven op basis van resultaten in het kampioenschap heb je weer stewards nodig die incidenten gaan bekijken omdat het anders misschien weer niet eerlijk is. En ook dan zal tegen het einde van het seizoen de meeste mensen afhaken omdat ze toch niet meer kunnen winnen.

Ik snap sowieso niet wat mensen nu moeilijk doen over een prijs waar Joep zijn best voor heeft gedaan om te regelen. Dat heeft hij alleen maar gedaan om zo de participatie hoger te krijgen in de league, want dat is in het verleden wel een probleem geweest. En je ziet dat het werkt, want het was bijna elke week wel rond de 40 man die meededen. Uiteindelijk winnen we daar dus allemaal mee.

Als ik Joep was, zou ik niet zo snel nog iets moois regelen, want het is nooit goed. Staat allemaal duidelijk in de regels.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birelissimo
Linc schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:27:
Als ik Joep was, zou ik niet zo snel nog iets moois regelen, want het is nooit goed. Staat allemaal duidelijk in de regels.
Ik begrijp dat hij dit frustrerend kan vinden. Echter zijn de regels dus niet helder genoeg en voor discussie vatbaar. Het is gewoon niet concreet genoeg.

Ik hoop ook dat je kunt begrijpen dat je mensen niet kunt uitsluiten op basis van wat men wel of niet bezit, of wat men wel of niet een goede set vind.

iRacing Profiel

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Man man man, het is toch niet zo moeilijk te volgen, waarom het zo gedaan wordt, niets mis mee. Regels zijn duidelijk en als je al een goede set hebt, waarom gun je het een ander niet gewoon. Ik weet dat de maatschappij steeds egoïstischer wordt, maar in een besloten community groep zou het toch anders moeten zijn denk ik zo.

Hoop dat dit een eenmalige discussie is, bij de Simlab verloting hadden we toch geen discussie?

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Birelissimo
Speedy55 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:32:
waarom gun je het een ander niet gewoon. Ik weet dat de maatschappij steeds egoïstischer wordt, maar in een besloten community groep zou het toch anders moeten zijn denk ik zo.
Dat is een aanname, weet jij wat ik er mee zou doen als ik ze zou winnen? En met welke intentie? Nee.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Nu online

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Speedy55 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:32:
Man man man, het is toch niet zo moeilijk te volgen, waarom het zo gedaan wordt, niets mis mee. Regels zijn duidelijk en als je al een goede set hebt, waarom gun je het een ander niet gewoon. Ik weet dat de maatschappij steeds egoïstischer wordt, maar in een besloten community groep zou het toch anders moeten zijn denk ik zo.

Hoop dat dit een eenmalige discussie is, bij de Simlab verloting hadden we toch geen discussie?
Idd als de geest van de actie niet begrepen wordt dan haak ik idd zwaar af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Jammer dat dit nu zo eindigt. Joep en de andere admins werken hier keihard voor en het is inderdaad vooraf aangegeven dat het netjes zou zijn als mensen hun kans opgeven wanneer ze al vergelijkbare hardware bezitten.

Ik kan de frustratie dan ook zeer goed begrijpen en voor een sponsor is dit ook een reden om dit soort acties niet meer te doen...

Zou jammer zijn als het zo ver moet komen. Iedereen moet verder gewoon doen waar hij zich prettig bij voelt.

Ik zou er een nare smaak aan overhouden als ik zo zou winnen. Net zoals ik dat heb wanneer ik iemand zonder opzet van de baan tik en voor die persoon de race voorbij is zonder dat hij er iets aan kan doen.

We moeten maar gewoon vertrouwen op de community :)

En als het Heusinkveld is die de prijs verstuurd kan die even een cross-check doen met hun order database :+

[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 28-08-2020 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Birelissimo schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:34:
[...]

Dat is een aanname, weet jij wat ik er mee zou doen als ik ze zou winnen? En met welke intentie? Nee.
Nee weet niet met welke intentie je dat zou doen nee, maar het verzoek van Joep is duidelijk en ook met welke intentie dat wordt gedaan, als jij dan daar geen gehoor aan zou geven (verder niet persoonlijk bedoeld, maar jij begint hier zo mee), vind ik dat persoonlijk erg egoïstisch ja.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Linc schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:27:
Dat is juist het hele idee van zo'n prijs. Om te zorgen dat er meer mensen met de league meerijden. En als je prijzen gaat weg geven op basis van resultaten in het kampioenschap heb je weer stewards nodig die incidenten gaan bekijken omdat het anders misschien weer niet eerlijk is. En ook dan zal tegen het einde van het seizoen de meeste mensen afhaken omdat ze toch niet meer kunnen winnen.

Ik snap sowieso niet wat mensen nu moeilijk doen over een prijs waar Joep zijn best voor heeft gedaan om te regelen. Dat heeft hij alleen maar gedaan om zo de participatie hoger te krijgen in de league, want dat is in het verleden wel een probleem geweest. En je ziet dat het werkt, want het was bijna elke week wel rond de 40 man die meededen. Uiteindelijk winnen we daar dus allemaal mee.

Het idee van de prijs heeft zijn uitwerking dat ook dubbel en dwars gehaald, want de participatie was uitermate hoog. Waarschijnlijk ook gedreven door de groei van simracing, maar ik denk als nieuwkomer, dat hier een ontzettend mooie community staat. Iedereen helpt elkaar, en ondanks de kleine clashes die er zijn geweest, blijven alle neuzen dezelfde kant op staan.

Mocht iemand deze prijs winnen om er zelf een slaatje uit te kunnen slaan, dan heeft deze persoon toch geen enkele meerwaarde meer voor deze community. Lijkt mij een terechte angst van @JoepW, maar ik zou het persoonlijk heel dom vinden van deze persoon. Zo groot is de simracing community ook niet, zeker niet als je niet eens zo heel anoniem bent :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:27
Ik zou zelfs vragen aan mensen die 'geld genoeg hebben' om niet mee te doen aan zo'n actie. Het is bedoeld om de starter en/of de persoon met iets minder te besteden ook een kans te geven om gebruik te maken van een (zeer) degelijke pedalen-set.

Nou heb ik zelf CSL loadcell pedalen, maar ik neem aan dat voor de Heusinkveld pedalen-set het ook wel aan te raden is om het op een degelijk frame te monteren? Dat laatste is dan misschien wel een dingetje voor de potentiële winnaar. Ik kan een loadcell in ieder geval niet goed gebruiken zonder een aluminium rig...

@JoepW Top-actie verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
Playa del C. schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:49:
Ik zou zelfs vragen aan mensen die 'geld genoeg hebben' om niet mee te doen aan zo'n actie. Het is bedoeld om de starter en/of de persoon met iets minder te besteden ook een kans te geven om gebruik te maken van een (zeer) degelijke pedalen-set.

Nou heb ik zelf CSL loadcel pedalen, maar ik neem aan dat voor de Heusinkveld pedalen-set het ook wel aan te raden is om het op een degelijk frame te monteren? Dat laatste is dan misschien wel een dingetje voor de potentiële winnaar. Ik kan een loadcell in ieder geval niet goed gebruiken zonder een aluminium rig...

@JoepW Top-actie verder.
Er is hier op GoT ooit iemand geweest die een set Sprints op een Playseat Challenge gebruikte. Wel met een houten plaat ertussen. Alles kan, als je maar graag genoeg wil 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Dit weekend ga ik er helaas niet bij zijn vrees ik. Ik heb door een ongelukje best last van m'n voet, dus remmen is geen feest. Volgende week ben ik er zeker weer bij *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-09 14:38

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Wormaap schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:51:
[...]

Er is hier op GoT ooit iemand geweest die een set Sprints op een Playseat Challenge gebruikte. Wel met een houten plaat ertussen. Alles kan, als je maar graag genoeg wil 8)
Ik zit hier met CSL Elite LC op een Challenge.. en werkt met wat tuning en creatief met tyraps en metalenplaatjes perfect!

@JoepW Top-actie verder.
Vrij apart om mensen 'met genoeg geld' niet mee te laten doen. Want wat is genoeg geld? Verzoek vooraf beschreven door @JoepW is volgens mij vrij duidelijk. Heb je al Sprints of betere dan het verzoek, ondanks je voldoende races mee hebt gedaan, de prijs af te staan aan iemand anders die nog geen Sprints of beter heeft. Zo houden we het leuk voor iedereen :-).

---

Helaas maak ik geen kans op de pedalen, te warm aantal weekenden om m'n VR op te zetten en andere verplichtingen.

[ Voor 41% gewijzigd door Dynazap op 28-08-2020 12:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
Ik zou zelfs vragen aan mensen die 'geld genoeg hebben' om niet mee te doen aan zo'n actie.
Misschien ook huizenbezitters, mensen met 2 auto's, mensen die op vakantie zijn geweest, mensen die een baan hebben etc. vragen om niet mee te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Laatst online: 15:27
JPM85 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:55:
[...]

Misschien ook huizenbezitters, mensen met 2 auto's, mensen die op vakantie zijn geweest, mensen die een baan hebben etc. vragen om niet mee te doen?
Dat is wel wat ik bedoel eigenlijk. Ik kom in aanmerking voor alles wat je noemt en ik zou in dit geval zo'n set niet willen winnen ten koste van mensen die het minder hebben.
Weet niet hoeveel mensen er dan nog overblijven van de hele groep. En daarnaast snap ik ook wel dat het lastig is om zoiets praktisch te realiseren. Maar persoonlijk zou ik dus in ieder geval niet eens mee willen loten, als ik dat mocht.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
Kunnen we verder met de orde van de dag, en het hebben over ongelukken en video's van klappers in Iracing waar we over mogen oordelen. Het zegje is gedaan klaar.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Beltoni
Heb het Oval virus wel redelijk te pakken. Als ik met de Menards mijn best doe sta ik altijd P1 of P2. Helaas gebeurt er altijd wel wat in de race en moet ik nog leren om mij beter te positioneren.

Als ik de binnenste lijn heb laat ik al gauw een te groot gat vallen waardoor iemand er tussen kan springen.

Heerlijk hoe makkelijk het is maar kan er wel echt van genieten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-10 11:09
Beltoni schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 12:02:
Heb het Oval virus wel redelijk te pakken. Als ik met de Menards mijn best doe sta ik altijd P1 of P2. Helaas gebeurt er altijd wel wat in de race en moet ik nog leren om mij beter te positioneren.

Als ik de binnenste lijn heb laat ik al gauw een te groot gat vallen waardoor iemand er tussen kan springen.

Heerlijk hoe makkelijk het is maar kan er wel echt van genieten :D
Helaas? Dat is toch juist het leuke aan de Menards dat er altijd wat te doen is op de baan ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:41

Niellie41

[object Object]

PatrickPost1972 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:59:
Kunnen we verder met de orde van de dag, en het hebben over ongelukken en video's van klappers in Iracing waar we over mogen oordelen. Het zegje is gedaan klaar.
Tweaked top 10, we komen er aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
Loona35 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 12:15:
[...]

Helaas? Dat is toch juist het leuke aan de Menards dat er altijd wat te doen is op de baan ;)
Haha nou ja, als je op P1 rijdt en iemand tikt je in ronde 16 van de baan en je neemt vervolgens het halve veld mee, vind ik niet per se heel leuk :D

Maar het idee dat het elke moment afgelopen kan zijn brengt wel wat extra spanning.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 11:52

Phydomir

Dennis

Jesus. Je kijkt even niet. Enige wat ik er over wil zeggen is dat als ik al sprints zou hebben, het niet eens in me op zou komen om nog aan de verloting mee te willen doen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
Beltoni schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 12:27:
[...]

Haha nou ja, als je op P1 rijdt en iemand tikt je in ronde 16 van de baan en je neemt vervolgens het halve veld mee, vind ik niet per se heel leuk :D

Maar het idee dat het elke moment afgelopen kan zijn brengt wel wat extra spanning.
Haha true :D

Meestal komen er vanaf ronde 10 ook minstens 5 rijders met verse bandjes de baan op. Die waren dan ergens in top 10 gestart maar al vroeg in de pits met schade beland. Die rijders zijn lekker opgefokt van het wachten en ongeduldig met inhalen. Dan begint de 'tweede fase van slechte crashes' meestal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 13:12

Vraagje: Hoe maakt iemand een start als deze?
Hij lijkt volgas te geven, dan de koppeling in te drukken en de eerste (sequentiële) versnelling in te leggen, en de toeren blijven perfect hoveren op (een ongetwijfeld ideale) 8.016 TPM, waarna hij bij het doven van de lichten behoorlijk goed wegkomt (NB: De #1, rechts van hem, kwam nog een klein beetje beter weg met een wel helemaal handmatig uitziende start, maar dat terzijde).

Heeft hij dit met handige keybinds dit voor elkaar gekregen? Wordt het legaal geacht?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U5rGkOTsI9soBEIgDa0PWGVMlSI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FyxLGDZsCWBkHypGByJ3tEnQ.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

B Tender schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 12:49:
[Streamable: 2020-08-28 12-42-09]

Hij lijkt volgas te geven, dan de koppeling in te drukken en de eerste (sequentiële) versnelling in te leggen, en de toeren blijven perfect hoveren op (een ongetwijfeld ideale) 8.016 TPM, waarna hij bij het doven van de lichten behoorlijk goed wegkomt (NB: De #1, rechts van hem, kwam nog een klein beetje beter weg met een wel helemaal handmatig uitziende start, maar dat terzijde).

Heeft hij dit met handige keybinds dit voor elkaar gekregen? Wordt het legaal geacht?

[Afbeelding]
Dual clutch! Dat maakt een enorm verschil in de 911 Cup class starts. Zo te zien trapt hij ook nog eens op de rem bij de start.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 13:12
Luckeh schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 12:52:
[...]

Dual clutch! Dat maakt een enorm verschil in de 911 Cup class starts. Zo te zien trapt hij ook nog eens op de rem bij de start.
Moet ik dan denken aan het koppelingspedaal, in combinatie met een knopje op het stuur?
Heeft 'de echte' 911 Cup dan ook iets dergelijks?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
Beltoni schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 12:27:
[...]

Oww als iemand mij een tik geeft en neem het hele veld mee, ga ik me echt niet druk maken wat anderen er van vinden. Ik pak rustig popcorn en ga de chat lezen en luisteren hoe degene die mij een tik gaf wordt geslacht :D :D :D :D :D

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

B Tender schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 12:54:
[...]

Moet ik dan denken aan het koppelingspedaal, in combinatie met een knopje op het stuur?
Of de echte 911 cup zoiets heeft weet ik niet. Maar veel andere race wagens wel.
Hoe het werkt legt Barry Rowland mooi uit in zijn review van de Fanatec APM:

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CUPCAKESENSE
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06-08 09:52
B Tender schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 12:54:
[...]

Misschien niet de start zoals in je filmpje, maar misschien helpt dit.
YouTube: iRacing Guides | How to do insane standing starts! No Clutch needed!
(zelf nog niet toegepast :))

[ Voor 17% gewijzigd door CUPCAKESENSE op 28-08-2020 13:07 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JS1990
  • Laatst online: 17-06 11:32
B Tender schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 12:49:
[Streamable: 2020-08-28 12-42-09]

[Afbeelding]
In dit filmpje wordt het uitgelegd.
Hij koppelt een knop aan een percentage dat de koppeling is ingedrukt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Luckeh schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 12:59:
[...]

Of de echte 911 cup zoiets heeft weet ik niet. Maar veel andere race wagens wel.
Hoe het werkt legt Barry Rowland mooi uit in zijn review van de Fanatec APM:
[YouTube: Fanatec Podium Advanced Paddle Module Review]
8)7 Ik had geen idee dat m'n APM zo werkte. Ik trek ze allebei in en houd er dan fysiek één halverwege ergens. Dan laat ik de andere schieten bij de start en die ene die ik vasthoud langzaam opkomen. Doet eigenlijk het zelfde natuurlijk, maar dan veel minder nauwkeurig.
Wordt alleen wel een beetje op gevoel instellen, want die getallen op het stuur zie ik natuurlijk niet :+

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JoepG24
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-04 16:46
Birelissimo schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:31:
[...]

Ik begrijp dat hij dit frustrerend kan vinden. Echter zijn de regels dus niet helder genoeg en voor discussie vatbaar. Het is gewoon niet concreet genoeg.

Ik hoop ook dat je kunt begrijpen dat je mensen niet kunt uitsluiten op basis van wat men wel of niet bezit, of wat men wel of niet een goede set vind.
Ik heb niet meegedaan dit seizoen, maar ik lees de comments over de verlotingsactie vol ongeloof. De regels zijn voldoende duidelijk en ik begrijp daadwerkelijk niet hoe dit zo kan lopen. We mogen Joep erg dankbaar zijn dat hij de moeite doet om zo'n hele mooie prijs te regelen. De discussie die nu ontstaat heeft hij niet verdiend.

Los van het voorgaande kun je juridisch gezien geheel rechtmatig mensen uitsluiten op basis van wat men wel of niet bezit. Dat heet contractsvrijheid en is een van de basisregels in het Nederlandse recht.

Ik kan me ook voorstellen dat HE zich de volgende keer wel bedenkt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:31
Ik heb er geen problemen mee als iemand een tweede setje Sprints wint (als hij zijn oude set vervolgens laat verloten onder de overgebleven deelnemers. Dan zijn er twee winnaars!). Ik ding niet mee, maar dat zou ik hebben gedaan met mijn HE pro's.

Ik hoop ook dat Joep zich niet laat ontmoedigen door het gedoe. Hij krijgt toch steeds wel weer mooie dingen los bij Sim-Lab en Heusinkveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
Nieuwe ronde nieuwe kansen. P2 gekwalificeerd met de Menards. Door verschillende ongelukken kunnen de eerste 6 wegrijden. Wanneer we de achterliggers voorbij gaan beginnen de problemen.

[Video: https://clips.twitch.tv/SavoryBloodyFriseePermaSmug]

Blijkt het gewoon een pro te zijn die nog test rijder is geweest voor Force India, met nota bene een eigen wikipedia pagina.

https://members.iracing.c...eerStats.do?custid=528755

Race 2... Ben inmiddels wel klaar met dit soort shit. Lijkt gewoon alsof ze het expres doen.

[Streamable: iRacing Motorsport Simulator 2020.08.28 - 17.17.14.01]

[ Voor 17% gewijzigd door Beltoni op 28-08-2020 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
Beltoni schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 16:34:
Nieuwe ronde nieuwe kansen. P2 gekwalificeerd met de Menards. Door verschillende ongelukken kunnen de eerste 6 wegrijden. Wanneer we de achterliggers voorbij gaan beginnen de problemen.

[Video]

Blijkt het gewoon een pro te zijn die nog test rijder is geweest voor Force India, met nota bene een eigen wikipedia pagina.

https://members.iracing.c...eerStats.do?custid=528755

Race 2... Ben inmiddels wel klaar met dit soort shit. Lijkt gewoon alsof ze het expres doen.

[Streamable: iRacing Motorsport Simulator 2020.08.28 - 17.17.14.01]
Ik heb net ook mijn eerste race op deze track geprobeerd. Van P6 gestart en vrij snel op kop gekomen. Daarna 3x aangetikt door de rijders achter mij die er niet langs kwam, bij de 3e keer kreeg ie zijn zin en spinde ik. Zo nog maar eens proberen. Tot nu toe heb ik eigenlijk alleen maar goede ervaring met de Menards. Misschien is het de track..? Op Bristol was het ook veel meer 'drama' dan de tracks daarvoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
Loona35 schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 17:26:
[...]

Ik heb net ook mijn eerste race op deze track geprobeerd. Van P6 gestart en vrij snel op kop gekomen. Daarna 3x aangetikt door de rijders achter mij die er niet langs kwam, bij de 3e keer kreeg ie zijn zin en spinde ik. Zo nog maar eens proberen. Tot nu toe heb ik eigenlijk alleen maar goede ervaring met de Menards. Misschien is het de track..? Op Bristol was het ook veel meer 'drama' dan de tracks daarvoor.
Ik ben nu 8x van de eerste rij vertrokken. 6x ben ik niet in de top 10 gefinisht. Allemaal bumpdrafts of acties zoals hierboven. Die laatste kerel gaat gewoon over de dubbele gele lijn. Daar mag je sowieso niet inhalen, vervolgens stuurt hij naar rechts, dit kan maar met een gedachte zijn.

Nu 11 races gedaan met de Menard, slechts 1x P6 gehaald vanaf de voorste lijn. Hieronder staat ook een Q2 -> P4, toen was ik uit de pit gestart. Ik zit altijd in split 2, dan moet je toch niet compleet achterlijk zijn? Alhoewel, de vraag stellen is de vraag beantwoorden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QiVrL6bQM1HlxLcv-p4s9m-5BzY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WXwnezfSwZRfzaijzjjdSGGc.png?f=user_large

Menards parkeren en nooit meer aanraken. Wel nog even een report versturen.

[ Voor 4% gewijzigd door Beltoni op 28-08-2020 17:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/riDjof0lAt5v29J2N_9M6tqPKyY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4CeqPFXVT44aCJyrt1jJLGlC.jpg?f=user_large

[ Voor 21% gewijzigd door Luckeh op 28-08-2020 18:45 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

https://www.iracing.com/t...-coming-to-2020-season-4/

Three New Road Racing Series Coming to 2020 Season 4!

Road racers looking for more opportunities to get behind the wheel, you’re in luck! Three different series will join the roster for 2020 Season 4, giving GTE, GT3, and touring car drivers more opportunities to hit the track in their favorite cars. From urgent sprint races in the Touring Car Challenge and return of the Ferrari GT3 Challenge, to the strategic test of will and stamina for single drivers that is the GT Endurance Series, here’s what iRacers have to look forward to in the coming season:

Touring Car Challenge
Touring car racing is some of the most popular circuit racing in the world, and the Audi RS3 LMS is a global favorite of drivers and fans alike. Get behind the wheel for 15 exciting minutes of racing on some of the world’s most fun and famous race tracks and see if you’ve got what it takes to bring it home! This series runs hourly and is open to Class D license holders and up.

Ferrari GT3 Challenge
Few brands in the automotive world are as iconic as Ferrari, and the famed prancing horse has adorned some of the world’s most legendary racecars. The Ferrari 488 GT3 has competed around the world and taken plenty of impressive victories along the way. Back by popular demand, now’s your chance to put this fine piece of Italian engineering to the test in a series of sprint races. This series runs hourly and is open to Class D license holders and up.

GT Endurance Series
Featuring some of the world’s most iconic GTE cars, the GT Endurance Series sees these endurance racing machines take on 90 minutes of action at marquee tracks around the world. From historic European circuits to the fun and exciting rounds in North America, the combination of these cars, tracks, and race length will put even the best road racers to the test.

The GT Endurance Series will serve as iRacing’s single-driver endurance racing series beginning with Season 4. It will follow the iRacing Le Mans Series schedule, alternating every two weeks with the Endurance Le Mans Series.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

YES! Op alles wat ik daar zie!
Wat een top nieuws, Ferarri serie back in town O+
Endurance singles O+

Ja hoor ik kom season 4 wel door als ik het zo zie d:)b

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patricks8
  • Laatst online: 07:47
Ik hoop dat de endurance series een beetje fatsoenlijke tijden zijn. Dan ga ik daar zeker een paar van mee pakken.

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Helaas geen tijd gehad voor de practice op de Roval dus ik denk dat ik zondag helaas verstek moet laten gaan. Een race van 90 min zonder degelijke voorbereiding gaat denk ik in tranen eindigen en wil niet anderen schade berokkenen door mijn gebrek aan ervaring.

Jammer want leek me wel een leuke baan en ervaring. Nog nooit eerder zo'n lange race gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Phusebox schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 21:20:
Helaas geen tijd gehad voor de practice op de Roval dus ik denk dat ik zondag helaas verstek moet laten gaan. Een race van 90 min zonder degelijke voorbereiding gaat denk ik in tranen eindigen en wil niet anderen schade berokkenen door mijn gebrek aan ervaring.

Jammer want leek me wel een leuke baan en ervaring. Nog nooit eerder zo'n lange race gedaan.
Je kan altijd nog een Test Drive doen als voorbereiding, dan rij je andere mensen ook niet in de weg :-)
Tip: Neem een starttijd in de avond, zodat dit enigzins lijkt op de condities tijdens de race.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
Zojuist ondanks last van m'n voet toch even een half uurtje gespeeld met de Indy Pro. Ik had'm nog niet gereden, maar wát een lekker wagentje! Volgens de specs nét wat minder snel dan de F3, maar hij voelt een stuk minder zenuwachtig. Natuurlijk staat'ie nog steeds achterstevoren als je je gas meteen vol intrapt als je een hairpin uitkomt, maar ik vind'm nét wat makkelijker dan de F3. Ik denk dat ik er een hoop lol mee ga hebben als'ie het daadwerkelijk wordt komend seizoen :) En anders ga ik'm gewoon in de official races rijden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-10 10:58
Wormaap schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:01:
Zojuist ondanks last van m'n voet toch even een half uurtje gespeeld met de Indy Pro. Ik had'm nog niet gereden, maar wát een lekker wagentje! Volgens de specs nét wat minder snel dan de F3, maar hij voelt een stuk minder zenuwachtig. Natuurlijk staat'ie nog steeds achterstevoren als je je gas meteen vol intrapt als je een hairpin uitkomt, maar ik vind'm nét wat makkelijker dan de F3. Ik denk dat ik er een hoop lol mee ga hebben als'ie het daadwerkelijk wordt komend seizoen :) En anders ga ik'm gewoon in de official races rijden :+
Ik ben er ook al mee aan het oefenen.

Bevalt mij stuk beter dan de GTE. Leuke wagen idd, is best beetje mee te glijden ook, maar plakt verder goed aan de weg. Deze ga ik zeker official rijden ook.

Maar wat blijft die corkscrew een rotding op Laguna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
ActualFantasy schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 22:52:
[...]

Ik ben er ook al mee aan het oefenen.

Bevalt mij stuk beter dan de GTE. Leuke wagen idd, is best beetje mee te glijden ook, maar plakt verder goed aan de weg. Deze ga ik zeker official rijden ook.

Maar wat blijft die corkscrew een rotding op Laguna.
Laguna had ik geen zin in, dus ik heb in m'n eentje getest op Spa, Suzuka en Sebring :P
Laguna is een van die banen die ik gewoon écht niet begrijp. Hopelijk kan ik daar komend seizoen wat tips oppikken als we gezamelijk gaan trainen.
Ten minste... de vrijdagavondtraining houden we hopelijk erin toch? @Organisatie Pretty please O-)

Pagina: 1 ... 332 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies