iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 330 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:37

Arfman

Drome!

Ook voor de Indy Pro gestemd. Keertje een openwheeler lijkt me leuk en de league bepaalt ook en beetje wat ik in de officiele races doe aangezien ik geen tijd/skills heb om meerdere auto's goed te kunnen racen :)

Zoals eerder gezegd ga ik, als de tijd het toelaat, ook gewoon meedoen als we de Porsche kiezen hoor :+ (cue teleurgesteld publieksgeluid :P)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
Hier ook voor de Indy Pro gestemd, qua ronde tijden is hij vrijwel gelijk aan de GTE maar is een stuk lichter, kleiner en wendbaarder, hopelijk zorgt dit ervoor dat er iets meer mee geracet kan worden, iets wat met de GTE op smalle Amerikaanse banen soms vrijwel onmogelijk is. Hoor ook veel positieve verhalen dat het een relatief makkelijke auto is en leuk om te rijden. En als kers op de taart word ovals rijden met 60 deelnemers gegarandeerd een spektakel.

iRacing Profiel

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:18
Swoesh schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:34:
En als kers op de taart word ovals rijden met 60 510 deelnemers gegarandeerd een spektakel.
FTFY, kijk maar naar de poll :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-10 12:25
Wormaap schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 00:31:
Hebben mensen hier al plannen voor wat ze buiten de league gaan rijden volgend seizoen? Ik ben de Indy Pro aan het overwegen. Afgelopen seizoen wilde ik de USF2000 gaan rijden, maar die viel vies tegen (grotendeels door de belabberde baseline setup i.c.m. fixed series). De HPD heb ik best lol in gehad, maar waarschijnlijk niet genoeg in gereden om echt onder de knie te krijgen. De Radical is natuurlijk ook erg leuk... Twijfel, twijfel :P
Dit gaat voor mij de Porsche worden! Ben erg benieuwd geworden naar deze klasse.

Dan de combi ILMS, IMSA, Porsche Cup.

Wordt een mooi seizoen!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-10 11:09
Ook Indy Pro gestemd. Zonder dakje rijdt het leuker met VR en wellicht leuke opvolger voor mijn Skippy. Hoewel ik daar niet perse op uitgekeken ben.

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
Ja ik heb ook op de indy 2000 gestemd. Ik vind formule klasses gewoon veel leuker dan gt wagens. En inderdaad in VR is het ook spectaculairder.

iRacing Profiel

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-10 10:58
Vraagje over het sturen.

Ik was er altijd vanuit gegaan, dat zo min mogelijk sturen, en zo min mogelijk stuurbewegingen maken het snelst was. Hoe vloeiender hoe sneller lijkt mij.

Maar als ik naar de filmpjes kijk, en naar VRS data, dan valt mij op dat er zo veel stuurcorrecties gemaakt worden door de snelle rijders.

Is dit omdat ze gewoon meer correcties moeten maken door bv het sneller accelereren of sneller door de bochten gaan, of heeft het ook nog ergens anders nut voor?

• Wormaap
ActualFantasy schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 14:19:
Vraagje over het sturen.

Ik was er altijd vanuit gegaan, dat zo min mogelijk sturen, en zo min mogelijk stuurbewegingen maken het snelst was. Hoe vloeiender hoe sneller lijkt mij.

Maar als ik naar de filmpjes kijk, en naar VRS data, dan valt mij op dat er zo veel stuurcorrecties gemaakt worden door de snelle rijders.

Is dit omdat ze gewoon meer correcties moeten maken door bv het sneller accelereren of sneller door de bochten gaan, of heeft het ook nog ergens anders nut voor?
Volgens mij is zagen op zich niet sneller, maar moet je voor de snelste tijden dicht genoeg op de limiet rijden om te moeten zagen om de auto te houden. Schumacher deed dat ook ontzettend bijvoorbeeld.

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-10 10:58
Wormaap schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 14:23:
[...]

Volgens mij is zagen op zich niet sneller, maar moet je voor de snelste tijden dicht genoeg op de limiet rijden om te moeten zagen om de auto te houden. Schumacher deed dat ook ontzettend bijvoorbeeld.
En als ik dat gevoel niet heb in mijn stuurtje, is dat dan puur omdat ik niet hard genoeg ga, of kan dat ook nog een FFB instellingen of iets zijn waardoor ik niet alles voel?

Lastig uit te leggen, maar ik bedoel eigenlijk, dat als ik dat al voel in stuurtje dat ie gaat, dan is het eigenlijk al te laat en helpt zagen niet meer ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-10 10:00

Tijn96

In speed we trust

Ik heb ook indy pro gestemd. ik rij nooit formule auto of auto's met echt downforce. Eerste echte ervaring was met de LMP2 voor de 24h van le mans. Heel benieuwd of ik het leuk ga vinden maar goed, de league is een mooie plek om een beetje te oefenen

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

• Wormaap
ActualFantasy schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 14:25:
[...]

En als ik dat gevoel niet heb in mijn stuurtje, is dat dan puur omdat ik niet hard genoeg ga, of kan dat ook nog een FFB instellingen of iets zijn waardoor ik niet alles voel?

Lastig uit te leggen, maar ik bedoel eigenlijk, dat als ik dat al voel in stuurtje dat ie gaat, dan is het eigenlijk al te laat en helpt zagen niet meer ;)
Dat hangt ook een beetje van je stuur af natuurlijk. Met m'n CSW2.5 heb ik dat gevoel een stuk meer dan met m'n G29. Maar ik vind't überhaupt lastig om ook genoeg tegen te sturen om die kleine slides te vangen. Één van de Skip-oefenavonden met @JoepW was wat dat betreft voor mij een eye-opener. Dat ging om grotere correcties, maar zien dat Joep gewoon z'n stuur 180 graden omgooit om een slide te vangen terwijl ik zelden verder ga dan 45, hooguit 90 hielp wel :P

• Wormaap
Tijn96 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 14:27:
Ik heb ook indy pro gestemd. ik rij nooit formule auto of auto's met echt downforce. Eerste echte ervaring was met de LMP2 voor de 24h van le mans. Heel benieuwd of ik het leuk ga vinden maar goed, de league is een mooie plek om een beetje te oefenen
Ja, ging heel slecht in de HPD toen, met je beste overall rondetijd van de server :P

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 07:44
ActualFantasy schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 14:25:
[...]

Geen idee welke gear je hebt, maar die aliens die rijden die auto constant op de limiet en corrigeren die auto constant gok ik zo.
Zelf merkte ik al een verschil van g920 stuur naar fanatec 1.1 (dat was een gigantische stap), maar ook richting 2.5 is al weer een stap waar je echt beter de auto aanvoelt, ik kan alleen maar gokken dat het met de DD systemen nog weer meer gevoel met zich mee brengt. Hierdoor is het dus niet te laat dat je de auto voelt uitbreken, maar juist perfect op tijd.

iRacing Profiel Twitch

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-10 10:00

Tijn96

In speed we trust

Wormaap schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 14:28:
[...]

Ja, ging heel slecht in de HPD toen, met je beste overall rondetijd van de server :P
En crash. Dus 1-1 :P

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Dat sturen is meer van toepassing bij Nascar, daar scheelt het enorm in slijtage als je vloeiender de baan over vliegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:39

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Vloeiend sturen op een circuit is ook belangrijk.
Beste is in een vloeiende beweging vanaf buitenkant naar de Apex sturen zonder correcties en na de Apex rustig terugsturen naar de buitenkant van de baan.
Daarmee neem je maximale snelheid mee en heb je minimale wrijving / weerstand / slijtage / opwarming op/van de voorwielen.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 17:08
JoepW schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 14:43:
Vloeiend sturen op een circuit is ook belangrijk.
Beste is in een vloeiende beweging vanaf buitenkant naar de Apex sturen zonder correcties en na de Apex rustig terugsturen naar de buitenkant van de baan.
Daarmee neem je maximale snelheid mee en heb je minimale wrijving / weerstand / slijtage / opwarming op/van de voorwielen.
Klinkt mooi in theorie, maar is in de praktijk verrekte moeilijk.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:03

Fuelke

Forza Ferrari

@Wormaap de Radical en de Indy Pro sluiten qua tijden goed op elkaar aan. De Indy Pro start op de even uren en je bent klaar rond 10 voor het oneven uur. De Radical begint op het oneven uur en is klaar rond 20 voor, kwart voor het even uur.

Als de Indy Pro op een oval rijdt kan het wel wat nipt zijn, en dit seizoen was er ook één lange Radical race die over het uur ging.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Elbaceever
  • Laatst online: 01-10 17:16
ourplayground schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 14:30:
[...]

Geen idee welke gear je hebt, maar die aliens die rijden die auto constant op de limiet en corrigeren die auto constant gok ik zo.
Zelf merkte ik al een verschil van g920 stuur naar fanatec 1.1 (dat was een gigantische stap), maar ook richting 2.5 is al weer een stap waar je echt beter de auto aanvoelt, ik kan alleen maar gokken dat het met de DD systemen nog weer meer gevoel met zich mee brengt. Hierdoor is het dus niet te laat dat je de auto voelt uitbreken, maar juist perfect op tijd.
Voor mij was overstap van Fanatec Clubsport naar DD toch zeer groot hoor. Voelde in het begin bijna aan als cheaten :) Zeker om slides te catchen. Overstap van DD1 naar DD2 lijkt mij minder de moeite volgens dat ik de reacties zie.

iRacing Profiel - Race Rig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
frizti schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 14:46:
[...]

Klinkt mooi in theorie, maar is in de praktijk verrekte moeilijk.
Ik beweer toch ook niet dat het makkelijk is. :?
Waarom denk je dat rondetijden verschillen. :+

• Wormaap
JoepW schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 15:20:
[...]

Ik beweer toch ook niet dat het makkelijk is. :?
Waarom denk je dat rondetijden verschillen. :+
Omdat iedereen anders 50pk meer krijgt }:|

:'(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

.

[ Voor 99% gewijzigd door Luckeh op 20-08-2020 17:40 . Reden: Dubbelpost ]

iRacing Profiel

• Wormaap
Deze post krijgt alsnog een duimpje, omdat ik nog steeds enthousiast ben over de nieuwe LMP2 :P

• Imac2011
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-06 21:58
Wormaap schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 00:31:
Hebben mensen hier al plannen voor wat ze buiten de league gaan rijden volgend seizoen? Ik ben de Indy Pro aan het overwegen. Afgelopen seizoen wilde ik de USF2000 gaan rijden, maar die viel vies tegen (grotendeels door de belabberde baseline setup i.c.m. fixed series). De HPD heb ik best lol in gehad, maar waarschijnlijk niet genoeg in gereden om echt onder de knie te krijgen. De Radical is natuurlijk ook erg leuk... Twijfel, twijfel :P
Ikzelf rijdt of probeer in ieder geval af en toe te rijden in de Radical ,op sommige circuits kan ik er aardig mee uit de voeten , maar scheelt heel erg per circuit .Vooral het eerste 1-1,5 rondje is voor mij lastig , verder een enorm gaaf ding. 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Luckeh schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 19:37:
Programma Monday Madness op 7 September. Ja, je leest het goed. Dit programma is enkel voor Maandag 7 September. Voor zondag 6 September volgt (zeer) binnenkort de flyer, dit wordt een speciale avond!

Madness Seizoen S3 2020 - Demo Derby op Zondag 6 September

Na de aankondiging van de Monday Madness op 7 September gisteren (zie gelinkte quote) is dit de aankondiging van het programma op zondag 6 September.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c6QXSxm2vcV2Q_Y37TPJEIbhhXE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JIJ0u0cdYtUW8nW1sNcI6GDh.png?f=user_large

De Formule

Dit is een team event en de uitkomst is simpel. Het team wiens rijder als eerste over de finish komt na een 45m race, is de winnaar van het evenement. Er zijn verder geen regels, behalve dat we vragen om niet tegen het verkeer in te rijden. Verder is alles toegestaan. Je zal als team moeten samenwerken om (minstens) één van je rijders zo ver mogelijk vooraan het veld te krijgen.

Car: Global Mazda MX-5
Track: Summit Point - Full
Damage: Aan
Fast repairs: Onbeperkt
Incident limit: Geen
Teams: Max. 20 teams (60 coureurs). Inschrijven met 3 coureurs per team. (vol = vol!)

Paints: Teams moeten herkenbaar zijn. Daarom krijgt elk team een kleur combi aangewezen. Hiervoor maken we een paintpack die we voor het evenement zullen distribueren. Iedereen krijgt ook een startnummer toegekend zodat je in de (F3) relative teams makkelijker herkenbaar zijn. Gedetailleerde instructies volgen in de week voor het evenement.

Inschrijven

Inschrijven voor dit evenement door je door mij een PM te sturen met daarin:
- Coureur 1, 2 en 3
- Customer ID 1, 2 en 3

Heb je geen team, maar wil je wel meedoen? Stuur mij ook een PM en we stellen een team samen uit individuele registraties.

Inschrijven kan t/m donderdag 3 September 12:00.

Huidige inschrijvingen zijn hier te zien - Click.

We gebruiken voor dit evenement onze Got - Zpecial Events league. Na inschrijving krijg je een invite the league. Een aparte league maakt het ons mogelijk om startnummers toe te kennen.

Tijdschema

19:30 - 20:30 Open Practice (60m)
20:30 - 20:35 Qualifying (Lone, 2l).
20:35 - 20:37: Gridding
20:38 - 21:25: Race (45m).

Broadcast

Dit evenement wordt live gebroadcast door GSRC.

Voorproefje van een eerdere demo derby uit 2017:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/cf05f13a6c376cd217e68ecef9e2413fcb800134/?url=https%3A%2F%2Fwww.got-racing.eu%2Fwp-content%2Fuploads%2Fgot_motto.png

[ Voor 7% gewijzigd door Luckeh op 23-08-2020 17:24 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Zin in! :D

@Beltoni of @B Tender zin om @bobst en mij te joinen voor die XBW reunite?

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Swoesh
Eindelijk een race waarbij de echte talenten zich kunnen laten zien.

iRacing Profiel

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
Wat een tof idee! Ik doe mee (ook als het 40gr is!).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:46
Jimmy J. schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 19:51:

-O-

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 13:12
Jimmy J. schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 19:51:

Jazeker!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-10 16:39

Raimond613

Simracer

Ik had een demo derby denk ik leuker gevonden als het op een oval gehouden werd. Dat hebben we in een heel ver verleden hier (of was het bij DSZ?) ook gedaan. Brengt m.i. veel meer echte dd actie.

Over DD gesproken, voor degenen die hier aan meedoen wel verstandig om je FFB laag te zetten!

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 02-10 10:40
Haha ja lekker is dat. Tender heeft al de positie geclaimd. Hoe gaat het met jou iRacing carrière?

Mijn TX heeft het gisteren begeven. Heb gelijk een nieuwe besteld. Upgrade zal nog even op zich moeten wachten maar het racen kan ik niet laten liggen. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 13:12
Had je post niet gezien Rossie :(:)

Kunnen we geen twee ex-xbw-teams bij elkaar harken? Coldzero wellicht?

• patricks8
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:36
Luckeh schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 19:13:
[...]

Na de aankondiging van de Monday Madness op 7 September gisteren (zie gelinkte quote) is dit de aankondiging van het programma op zondag 6 September.

[Afbeelding]

De Formule

Dit is een team event en de uitkomst is simpel. Het team wiens rijder als eerste over de finish komt na een 45m race, is de winnaar van het evenement. Er zijn verder geen regels, behalve dat we vragen om niet tegen het verkeer in te rijden. Verder is alles toegestaan. Je zal als team moeten samenwerken om (minstens) één van je rijders zo ver mogelijk vooraan het veld te krijgen.

Teams: Max. 20 teams (60 coureurs). Inschrijven met 3 coureurs per team. (vol = vol!)

Paints: Teams moeten herkenbaar zijn. Daarom krijgt elk team een kleur combi aangewezen. Hiervoor maken we een paintpack die we voor het evenement zullen distribueren. Iedereen krijgt ook een startnummer toegekend zodat je in de (F3) relative teams makkelijker herkenbaar zijn. Gedetailleerde instructies volgen in de week voor het evenement.

Inschrijven

- Coureur 1, 2 en 3
- Customer ID 1, 2 en 3

Heb je geen team, maar wil je wel meedoen? Stuur mij ook een PM en we stellen een team samen uit individuele registraties.

We gebruiken voor dit evenement onze Got - Zpecial Events league. Na inschrijving krijg je een invite the league. Een aparte league maakt het ons mogelijk om startnummers toe te kennen.

Tijdschema

[YouTube: Heusinkveld MX-5 World Tour - Season 14 - Demo Derby]

[Afbeelding]
Voor wanneer wil je de inschrijving hebben? Kan dit niet terug vinden. En aangezien dat het de laatste dag van mijn vakantie is, weet ik nog niet zeker of ik er dan ben :)

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

patricks8 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 22:52:
[...]
Voor wanneer wil je de inschrijving hebben? Kan dit niet terug vinden. En aangezien dat het de laatste dag van mijn vakantie is, weet ik nog niet zeker of ik er dan ben :)
Aangezien we een skinpack moeten distribueren, in de week voor het evenement. Laten we een deadline prikken van donderdag 12:00.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Heb je iRacing up and running? :D

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Luckeh schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 05:00:
[...]

Aangezien we een skinpack moeten distribueren, in de week voor het evenement. Laten we een deadline prikken van donderdag 12:00.
3 september bedoel je dan?

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CUPCAKESENSE
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06-08 09:52
B Tender schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 22:44:

En ik!

iRacing Profiel

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Hahaha!

[ Voor 20% gewijzigd door JoepW op 21-08-2020 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• correcto
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:25
"The pitlane speed limit is ... oh whatever!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fre0n
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-09 20:12
Wordt dit ook weer gestreamed met commentary? Voorbeeldfilmpje is epic

https://twitch.tv/magus77nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

fre0n schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:33:
Wordt dit ook weer gestreamed met commentary? Voorbeeldfilmpje is epic
Dit is voor een commentary team ook leuk om te doen denk ik. We zijn aan 't kijken, maar zoals je wellicht zult begrijpen is zoiets niet gratis.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
Niet perfect maar een goede 2e deze:
https://twitter.com/W__r10/status/1296480996121088000

[ Voor 190% gewijzigd door PatrickPost1972 op 21-08-2020 12:49 ]

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-10 12:25
Ik vind hem eigenlijk nog beter ook dan de andere; volledig legaal toe te passen tijdens een race :*) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
StealthyPeanut schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:48:
[...]

Ik vind hem eigenlijk nog beter ook dan de andere; volledig legaal toe te passen tijdens een race :*) .
En in de laatste ronde he, save the best for last......

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GK86
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-10 10:11

GK86

Heusinkveld Engineering

[...]

ENweb racing heeft zich ook ingeschreven met 2 teams, waarbij bij elk team nog 1 plekje over is. Iedereen is welkom ;) :D

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

GK86 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 13:41:
[...]

ENweb racing heeft zich ook ingeschreven met 2 teams, waarbij bij elk team nog 1 plekje over is. Iedereen is welkom ;) :D
Martijn @ActualFantasy en Jasper @ZelianGuy hebben zich los ingeschreven. Kan ik ze bij jullie teams toevoegen?

edit: Geert heeft zich ook aangemeld als teamloos. Dus ik heb 'm aan het Team zonder Team toegevoegd.

[ Voor 12% gewijzigd door Luckeh op 21-08-2020 14:26 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 03-10 14:44
In het echt hebben ze het ook wel eens geprobeerd :+

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09:34
Luckeh schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:42:
[...]

Dit is voor een commentary team ook leuk om te doen denk ik. We zijn aan 't kijken, maar zoals je wellicht zult begrijpen is zoiets niet gratis.
Het lijkt me fantastisch om deze chaos te becommentariëren, maar ik geef er toch de voorkeur aan om zelf mee te doen en mensen van de baan te bateren >:)

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Cool, er is een circuit dat gewoon Lucas heet :)
De Indy Pro rijdt er deze week, maar even geprobeerd....

PDS Setup: 19.411 hotlap!

Dat kan veel harder!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:42
Luckeh schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 18:19:
Cool, er is een circuit dat gewoon Lucas heet :)
De Indy Pro rijdt er deze week, maar even geprobeerd....

PDS Setup: 19.411 hotlap!

Dat kan veel harder!
[Streamable: 2020-08-21 18-15-15]
Huh? Is het nu de snelste methode om gewoon tegen die muur aan te blijven rijden, of lijkt dat maar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
JPM85 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 18:24:
[...]

Huh? Is het nu de snelste methode om gewoon tegen die muur aan te blijven rijden, of lijkt dat maar?
Dat is zo. Is reportable in officiële races, maar eigenlijk natuurlijk gewoon een bug die al maanden geleden geplet had moeten zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
JPM85 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 18:24:
[...]

Zet je FFB maar alvast omlaag! :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 17:08
Excuses aan iedereen die zojuist in de training sessie zat.
Ik hoop dat ik niet teveel in de weg heb gezeten of jullie van de weg heb gereden.
Het was voor mij weer niet te doen.
Zoals te vaak framedrops op de verkeerde momenten en ik ben er echt helemaal klaar mee.
Mijn systeem is waarschijnlijk toch niet goed genoeg om fatsoenlijk rond te kunnen rijden.
Tot ik een nieuwe PC heb zal ik daarom nergens meer aan mee doen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

frizti schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 20:24:
Excuses aan iedereen die zojuist in de training sessie zat.
Ik hoop dat ik niet teveel in de weg heb gezeten of jullie van de weg heb gereden.
Het was voor mij weer niet te doen.
Zoals te vaak framedrops op de verkeerde momenten en ik ben er echt helemaal klaar mee.
Mijn systeem is waarschijnlijk toch niet goed genoeg om fatsoenlijk rond te kunnen rijden.
Tot ik een nieuwe PC heb zal ik daarom nergens meer aan mee doen.
Je hebt niemand in de weg gezeten hoor - en dat hoort ook gewoon een beetje bij het oefenkwartiertje op vrijdagavond.

Misschien je computer even opnieuw installeren? Random framedrops zijn meestal software gerelateerd.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Luckeh schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 20:52:
[...]

Misschien je computer even opnieuw installeren? Random framedrops zijn meestal software gerelateerd.
Ik weet niet wat voor specs je systeem heeft maar een herinstallatie is in ieder geval goed om mee te beginnen. Daarnaast je videokaart drivers updaten en iRacing opnieuw de optimale settings te laten laden is een goed vertrekpunt om zeker te zijn dat het aan de specs van de pc ligt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Kleine huishoudelijke mededeling, mocht het de Indy Pro voor volgend seizoen worden, zullen we de ovals vervangen door normale road tracks. Niet omdat wij road nerds niet op een oval willen rijden, maar omdat het niet in de GoT concept past.

Waarom? In het schema voor volgend seizoen zijn drie ovals opgenomen. Gezien de "instapklasse" die de Indy Pro is, zijn dit korte ovals. Het aantal deelnemers in de series zijn op deze tracks beperkt tot 23, daarboven split iRacing het. iRacing heeft voor de korte ovals een maximale grid van 43 wagens. Omdat we geregeld boven de 50 deelnemers zitten, is dit dus te weinig voor de GoT league.

De kleinere ovals vervangen door grotere varianten, waar wel 60-62 deelnemers op kunnen, past dan weer niet bij de Indy Pro.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Mooi :) Heb het sowieso niet zo op ovals en ik ga voor een paar avondjes ook echt geen banen aanschaffen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

Luckeh schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 21:59:
Kleine huishoudelijke mededeling, mocht het de Indy Pro voor volgend seizoen worden, zullen we de ovals vervangen door normale road tracks. Niet omdat wij road nerds niet op een oval willen rijden, maar omdat het niet in de GoT concept past.

Waarom? In het schema voor volgend seizoen zijn drie ovals opgenomen. Gezien de "instapklasse" die de Indy Pro is, zijn dit korte ovals. Het aantal deelnemers in de series zijn op deze tracks beperkt tot 23, daarboven split iRacing het. iRacing heeft voor de korte ovals een maximale grid van 43 wagens. Omdat we geregeld boven de 50 deelnemers zitten, is dit dus te weinig voor de GoT league.

De kleinere ovals vervangen door grotere varianten, waar wel 60-62 deelnemers op kunnen, past dan weer niet bij de Indy Pro.
Jammer, maar helaas

iRacing | Rig

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:42

Dus mag iedereen die op Indy Pro heeft gestemd nu zijn stem omzetten naar Porsche Cup? Just asking for a friend O-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ourplayground
  • Laatst online: 07:44
Zo, nou dat was een interessant avondje..
Eerst maar eens op road Atlanta geoefend, laat ik het zo zeggen: “tis nog niet mijn baan..” dus na 1,5 uur van de ene bmw naar de andere gestapt en aan de VRS sprint meegedaan op suzuka. P13 gekwalificeerd, op gereden tot p9 en toen kreeg ik een kusje op mijn bips.. dus draai om om te kijken wie het was en kon dus weer uithuilen en overnieuw beginnen.. uiteindelijk door lekker constant te rijden nog p11 geworden.
Weer +25ir dus mijn lijn heeft een mooi stijgend profiel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6zzsOK0QMG81J7EW7pA2MSVhHTs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZKqmcah3TwiDrSMj6bFoD9NY.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Session30

Jammer,want de ovals zijn leuk voor de afwisseling. Ik had al wel nagedacht hoe dit in een leuk format te kunnen gieten voor de league (bij iedere spin of crash is er in de officiële serie gelijk een caution van 5 rondes bv, dat wil je niet in de league), maar dat valt nog wel te tackelen. Ook zijn de betaalde ovals evt nog wel te vervangen voor gratis ovals.

Maar als we niet genoeg deelnemers kwijt kunnen dan houdt het inderdaad op. Deze auto is erg leuk en listig op de kleine ovals, maar op de grotere is het gas in en linksaf. Dat maakt geen leuke races. Mocht het de Indy Pro worden, dan kunnen we eventueel nog een andere dag prikken om met een kleiner groepje een oval te doen, voor de enthousiastelingen (en wellicht degenen die hem niet in de officiële serie willen rijden).

Ondanks dat is de auto op roadcourses eigenlijk nog een stuk leuker dan op de ovals, dus ik ben nog steeds erg enthousiast om hopelijk de Indy Pro in de league te verwelkomen d:)b

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Ik vind het ook wel een idee om de ovals op een andere dag erin te gooien, gewoon voor de lol. Dan hoeven mensen die er geen zin in hebben ook niet mee te doen en geen banen aan te schaffen etc, en houden we het veld ook vanzelf wat kleiner.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Session30
Over ovals gesproken.. Vanavond reed ik weer mee in de broadcast race, op het circuit dat naar @Luckeh is vernoemd. Het was krap aan (ik was de nr. 13 in een split van 14), dus zonder al te hoge verwachtingen de quali ingestapt. Deze ging boven verwachting goed en ik mocht als 5e starten. Bij de start lag de rechterrij te slapen, dus doorgestoten naar de 4e plek.
Toen kwam echter het probleem dat me al de hele week achtervolgt. In de Q ben ik snel, maar dat tempo weet ik niet door te trekken naar de race. De commentatoren van de broadcast race gaven de schuld aan mijn set-up (overigens standaard VRS), maar ik denk eigenlijk meer dat het met mijn onervarenheid op ovalgebied te maken heeft. Ik ben wat voorzichtig met mensen om me heen en bang dat ik de muur in onderstuur, terwijl ik er gewoon op moet vertrouwen dat dat ding zijn werk doet en me door de bocht heen trekt als ik op het gas ga. Daardoor ga ik wat twijfelend op mijn gas en dat heeft zijn gevolgen op een oval van krap 19 secondes. In de practice in vrije lucht rijd ik fluitend achter elkaar 18.8 met racesetup, maar met mensen om me heen zijn de rondetijden al snel 19.4.
Hierdoor kwam ik in een slechte fase en viel ik in een paar rondes terug naar plaats 8. Plek 9 wilde me ook inhalen, maar ik ga net iets naar links omdat ik wat overspeed heb ten opzichte van mijn voorganger. Hij moet me ontwijken, heeft volgens mij nog een beetje netcode, spint, en gaat helaas de muur in.
Hierna lang op plek 8 rondgereden met continu druk van achteren. Eerst iemand die wat verder achteraan gestart was die continu de lage lijn pakte waar ik de (snellere) hoge lijn aanhield die er gelukkig niet voorbij kwam. Hij werd op een gegeven moment ingehaald door iemand die de hele race vooraan reed maar moest pitten vanwege schade. Met hem heb ik een rondje of 5 zij aan zij door de bochten gereden. Hij de lage lijn, ik de hoge lijn. Heel erg gaaf als hij er voorbij lijkt te zijn, maar je door de hogere lijn toch wat meer snelheid meeneemt en hem alsnog voorblijft. Na 5 rondes had ik een klein momentje, waardoor ik me gewonnen moest geven en hij er voorbij kon. Inmiddels genoeg voorsprong op de mensen achter me, dus rustig uitrijden en 9e finishen was het plan.
Helaas spinde de gozer die me net had ingehaald een paar rondes later en kon ik hem niet meer ontwijken. In een split second dacht ik nog aan de wijze les van @JoepW om altijd de kant te kiezen waar de auto vandaan komt, maar in mijn eigenwijsheid dacht ik er nog net langs te kunnen glippen. Ik knalde er vol op, einde race met de finishvlag in zicht. Ik denk ook niet dat ik nog voldoende naar binnen had kunnen sturen om hem te ontwijken, maar had het in ieder geval moeten proberen.
De race is hier terug te zien:

Zowel mijn slechte fase als het laatste gevecht zijn volop in beeld. De slechte fase begin rond minuut 20, het laatste gevecht rond minuut 44 (met even daarna mijn crash). Ondanks het teleurstellende resultaat een erg leuke race gehad, vol gevechten (ook al waren deze stuk voor stuk defensief :+)

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Imac2011
Vanmorgen maar een Imsa meegedaan.Verkeerde setup gekozen dus kon niet mijn pace rijden , scheelde toch een seconde ongeveer.Slechte kwalificatie , startplek 22 geloof ik .Door langzaam maar redelijk constant te rijden lag ik net voor pitsstop op plek 10 , ga ik pitten stond fuel niet aangevinkt . :( gisteravond mijn rift s update gehad , zijn ineens alle instellingen weg , vreemd .Veel tijd verloren , 16e weer de baan op , zowaar wat mensen ingehaald doordat ik sneller was , en een enkeling die het gras inging .Was voor het laatste rondje mijn brandstof op , vanaf laatste bocht voor rechte eind pruttelend de pits gehaald , paar liter erbij en als 14e geeindigd , heb ik dat ook weer eens meegemaakt.
Gisteravond ook 1 race met de radical gedaan op Zolder , probleem wordt nu dat ik steeds sneller wordt in dat ding , qualify gaat te goed , 4e plek , maar kan de snelheid niet halen in de race en spin af en toe of verrem me waardoor ik teveel terugval , nog zat werk aan de winkel dus . 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:38

Niellie41

[object Object]

Nou.. Lekkere bug gevonden terwijl we live zijn...

Blijkbaar zet iRacing het max aantal bandenwissels op 0 wanneer je klassen gebruikt. Alleen zie je dat dus niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DfonYxS1k7aWzGTa_uMIJGDXQoM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/r9dzoM6chkzhh2iT6Zx7YWHE.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Niellie41 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 14:28:
Nou.. Lekkere bug gevonden terwijl we live zijn...

Blijkbaar zet iRacing het max aantal bandenwissels op 0 wanneer je klassen gebruikt. Alleen zie je dat dus niet.

[Afbeelding]
Dat is k..!
Wanneer leren ze nou eens een fatsoenlijke interface te maken voor het hosten van races.
Ik heb daar (niet deze bug) al vele mailtjes over gestuurd. Meeste teveegeefs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• N.Uckerman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-04-2024
Hallo iedereen,

vanaf volgende week begin ik ook aan iRacing. Mijn cockpit komt van simlab komt dan als het goed is binnen:).

Ik ben dus druk bezig met alles goed voor te bereiden voor het begin van mijn simcareer. Ik heb echter twee vraagjes, hopelijk kunnen jullie ze voor mij beantwoorden:

1. Kapps of Joel real riming pro versie? Heb al gezien dat JRT goedkoper zal zijn op de lange termijn, maar is die ook net zo goed (of zelfs beter) als kapps?

2. Ik heb op dit moment als headset een hyperX cloud II liggen. Ik vroeg me af of de earpods pro van apple ook gebruikt konden worden en of ik bij de oordopjes geen competitief nadeel zou hebben? Ik heb nu namelijk al een paar keer op youtube gezien dat streamers ( toch wel een irating van 3k+) ook oordopjes in hebben. Als zij het dus op dat niveau kunnen gebruiken dan zal het wel goed genoeg zijn dacht ik.

3. Kan ik monitorhouders kopen die je direct op de cockpit kan plaatsten? Of zijn die minder stevig en kan ik beter gaan voor monitorhouders die op de grond staan?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen! Is er ook nog een discord van tweakers voor iRacing?

[ Voor 7% gewijzigd door N.Uckerman op 22-08-2020 18:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:46
Beltoni schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 21:08:
[...]

Haha ja lekker is dat. Tender heeft al de positie geclaimd. Hoe gaat het met jou iRacing carrière?

Mijn TX heeft het gisteren begeven. Heb gelijk een nieuwe besteld. Upgrade zal nog even op zich moeten wachten maar het racen kan ik niet laten liggen. 8)
B Tender schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 22:44:

Jimmy J. schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 07:09:
[...]
Heb je iRacing up and running? :D
Het was meer een post uit interne frustratie :$ Super druk privé leven momenteel, waardoor ik het thuis ook niet echt uitgelegd krijg waarom ik nu een dikke PC 'moet' kopen (voor iRacing).

Maar màn, wat lijkt het me gaaf om met jullie lekker te gaan sturen in iRacing. Het komt er een keer van, zeker weten, maar nog even niet ;)
Svennie! Lekker handige nickname heb jij hier, ik moest echt even in je eerdere posts duiken om te zien wie je was. Wij hebben volgens mij zelfs nog in Forza 5 tegen elkaar zitten racen *O*

Naja, genoeg off-topic voor dit moment. Als jullie ondertussen even de XBW eer hoog houden, dan kom ik jullie later zeker versterken oOo

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-10 15:23
Was een weekje offline, maar is er nog een team dat ik kan joinen voor de Derby? Ervaring met mensen van de baan kegelen heb ik voldoende...

Dus voor het team dat nog een sloopkogel zoekt ;)

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Phusebox schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 19:02:
Was een weekje offline, maar is er nog een team dat ik kan joinen voor de Derby? Ervaring met mensen van de baan kegelen heb ik voldoende...

Dus voor het team dat nog een sloopkogel zoekt ;)
Jazeker, ik kan je toevoegen aan het "single entry" team. Samen met Danny.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Luckeh schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 19:04:
[...]

Jazeker, ik kan je toevoegen aan het "single entry" team. Samen met Danny.
Neem aan dat jullie op basis van ranking mensen bij elkaar zetten die geen team hebben. Zou lullig zijn als mensen (veel) beter zijn en dan met mij opgescheept worden. Ondanks dat het puur voor de lol is natuurlijk zijn we ook allemaal een beetje competitief ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Phusebox schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 19:08:
[...]

Neem aan dat jullie op basis van ranking mensen bij elkaar zetten die geen team hebben. Zou lullig zijn als mensen (veel) beter zijn en dan met mij opgescheept worden. Ondanks dat het puur voor de lol is natuurlijk zijn we ook allemaal een beetje competitief ;)
Gelukkig had jij na eigen zeggen behoorlijk wat ervaring met botsen dus dat kan ook handig zijn in dit geval :P :X

Dus de vraag van alle vragen kom je in ons team? Zoeken nog een eindbaas ( geen grap )

[ Voor 8% gewijzigd door Blerf op 22-08-2020 23:35 ]

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Imac2011
Vanmiddag nog een Imsa gedaan , miste net de inschrijving van de race ervoor waar bijna half Tweakers in zat , helaas.Een mooie 7e plek verknald omdat ik ondanks dat ik meer getankt had ik in de ronde die afgevlagd werd weer moest tanken |:( .Lijkt wel of die Bmw steeds harder zuipt :? !?Uiteindelijk 10 gefinished en zelfs wat puntjes erbij gesprokkeld.Ik heb de race waar oa Ferdy en Lucas en de rest inzaten in ghost meegekeken en paar rondjes mee gereden , wat een gave ervaring is dat .In het begin moest ik effe wennen omdat je toch schrikt als er auto's door je heen komen rijden .Ook weer in de Radical raceje gedaan , 6e startplek 8) wordt ik gvd einde rechte stuk eraf geramd door een medecoureur , geen sorry , en terwijl ik dwars stond duwde hij me gewoon opzij de grindbak in . :( Verder gegaan vanaf de laatste plek en me beetje boos gemaakt , ben ik toch nog 6e gefinished , was wel geen topsplit , maar toch een lekker gevoel .

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ik ga maar eens een report doen zodalijk, van een practice sessie.
Ik heb geen beeld van het incident zelf, maar is niet nodig denk ik.

Meneer vocaal was overigens 20s off pace...

[ Voor 15% gewijzigd door Luckeh op 22-08-2020 20:33 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Luckeh schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 20:32:

[Streamable: 2020-08-22 20-27-43]

Absoluut rapporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alouwerse
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02-07 19:22
Wat een hoop geschreeuw zeg. En dat tijdens een practice sessie.
Zeker reporten ja.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kampover
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 11:56
Hoe kan het dat als ik een zwarte vlag krijg door teveel incs, en ik netjes in de pit blijf staan, deze zich niet cleared? Ik zie ook geen “serving penalty” in de pit blackbox staan.

Zojuist 3x de pits in geweest, gestopt, maar de vlag blijft steeds staan? :?
Dat is toch het principe van een “stop and go”?
Resultaat was dus dat ik gediskwalificeerd werd...

iRacing Profiel | PSN: kampover91

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 03-10 17:07

Phydomir

Dennis

Te veel incs is een drive through. Alleen een keer door de pits heen rijden (niet stoppen bij je mannetje dus) is genoeg.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Imac2011 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 20:01:
Vanmiddag nog een Imsa gedaan , miste net de inschrijving van de race ervoor waar bijna half Tweakers in zat , helaas.Een mooie 7e plek verknald omdat ik ondanks dat ik meer getankt had ik in de ronde die afgevlagd werd weer moest tanken |:( .Lijkt wel of die Bmw steeds harder zuipt :? !?Uiteindelijk 10 gefinished en zelfs wat puntjes erbij gesprokkeld.Ik heb de race waar oa Ferdy en Lucas en de rest inzaten in ghost meegekeken en paar rondjes mee gereden , wat een gave ervaring is dat .In het begin moest ik effe wennen omdat je toch schrikt als er auto's door je heen komen rijden .
Waarom gebruik je niet de auto refuel optie in crewchief +1 lap? Volgens mij ben je dan altijd save qua brandstof.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Moest even wachten totdat de practice over was, maar het protest is ingediend. Ik had z'n profiel nog even bekeken, maar van de afgelopen 9 races is hij 5x gedisqualificeerd.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 02-10 10:40
Tweede race met de Z4 ooit (VRS) en ik sta gelijk op pole. Kan sowieso slecht met zoveel spanning omgaan maar na een klein foutje herpak ik me. Samen met de top 4 rijden we langzaam van het veld. P2 probeert een undercut (slechts keuze, veel te vroeg en het veld zat nog dicht op elkaar) dus krijg zelf de positie weer terug.

Gebeurt dit na de Dunlop corner.

[Streamable: iRacing Motorsport Simulator 2020.08.22 - 22.35.28.01]

Direct van 4 naar 6, door het wegvallen van de toeren ben ik gelijk afgeleid. Is er iets met de motor, de benzine, dat kan toch niet. Mis de volgende bocht en pak 22 minuten schade, met nog 20 minuten te gaan. Van P2 naar P28.

Vraag me echt af hoe ik 2x op kan schakelen. Nog frustrerender dat ik daardoor gewoon even de focus kwijt ben. 2K rating, here I come!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Luckeh schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 20:32:

[Streamable: 2020-08-22 20-27-43]

Hij heeft wel een punt, jouw ego is inderdaad ... :X :+

Nee, maar serieus, rapporteren die gast.

Zojuist nog een IMSA race gedaan op VIR met de M8. @joeristein zat ook in de split en kwalificeerde zich op een nette P8, ikzelf op P12. SOF was 2304.

Ik had een redelijke start en kon door foutjes van anderen een paar plekjes winnen, tot ik vlak achter Joeri zat. Het groepje waar hij in zat was flink aan het duwen en trekken van wat ik kon zien en ik verwachtte nog wat vuurwerk. Helaas kwam dat bij Oak Tree waar Joeri het gras met z'n linkerachterwiel aantikte en in de banden schoof. Omdraaien duurde erg lang zag ik in de replay dus hem was ik helaas kwijt.

Hele race in gevecht geweest met Matt Cox (iR 4001) en Andreas Twarton (iR 2255) voor P6/7/8. Zij waren sneller maar door de draft is het moeilijk losrijden van elkaar. Matt en Andreas konden me inhalen door een klein foutje van mij bij het aanremmen van T1 maar ik kon Andreas in de pitstopserie weer voorbijsteken en ongeveer 3 seconden voorsprong behouden tot de finish. Matt was weer 3 seconden voor mij en zo eindigde ik op P7.

Niet verkeerd, +0.77SR erbij en +59 iR waardoor ik nu op 2077 iR sta. 2.1K here I come! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoesh
Hoe zit het eigenlijk met de rollende starts? Ik mocht P2 starten in de IMSA race op VIR maar de polesitter probeerde een groot gat te laten vallen, ik denk met het doel om zo in de laatste sector al te kunnen versnellen en een veilig gat te hebben bij T1.

Ik was in de veronderstelling dat je de pace car netjes moet volgen en dat de polesitter de pace bepaalt nadat de pace car de pit in is gegaan tot het moment dat het groen is.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:45
N.Uckerman schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 17:19:
Hallo iedereen,

vanaf volgende week begin ik ook aan iRacing. Mijn cockpit komt van simlab komt dan als het goed is binnen:).
Heb zelf ook een Sim-Lab. Perfecte rig. Qua levering kan het lang duren en klopt de indicatie op de online leveringsbon niet, dus ik zou er niet van uitgaan dat het volgende week komt, tenzij je dat rechtstreeks van Sim-Lab medewerkers hebt gehoord. Na bestelling duurt het ongeveer vier weken. Soms langer, soms korter.
Ik ben dus druk bezig met alles goed voor te bereiden voor het begin van mijn simcareer. Ik heb echter twee vraagjes, hopelijk kunnen jullie ze voor mij beantwoorden:

1. Kapps of Joel real riming pro versie? Heb al gezien dat JRT goedkoper zal zijn op de lange termijn, maar is die ook net zo goed (of zelfs beter) als kapps?
Hangt er vanaf wat je er mee wil doen. Is verder op internet genoeg over te vinden en zul je voor jezelf moeten beslissen.
Als je gewoon iRacing wil doen, heb je het helemaal niet nodig.
2. Ik heb op dit moment als headset een hyperX cloud II liggen. Ik vroeg me af of de earpods pro van apple ook gebruikt konden worden en of ik bij de oordopjes geen competitief nadeel zou hebben? Ik heb nu namelijk al een paar keer op youtube gezien dat streamers ( toch wel een irating van 3k+) ook oordopjes in hebben. Als zij het dus op dat niveau kunnen gebruiken dan zal het wel goed genoeg zijn dacht ik.
Dat kan prima. Geluidskwaliteit is niet belangrijk voor je snelheid, maar kan wel iets doen voor immersie. Hangt af van je eigen wensen verder.
3. Kan ik monitorhouders kopen die je direct op de cockpit kan plaatsten? Of zijn die minder stevig en kan ik beter gaan voor monitorhouders die op de grond staan?
Ik zou voor het racen eigenlijk 100% een VR set aanraden. Ik heb zelf daarnaast ook nog een monitor op de rig vast gezet. Een 34 inch ultra-wide. Hij zit zeer stevig gemonteerd met de vesa-mount op een aluminium rig. Scherm mooi dichtbij en op ooghoogte is erg handig, ook al is voor de rest alles qua rijden dan in VR.
Hopelijk kunnen jullie mij helpen! Is er ook nog een discord van tweakers voor iRacing?
Zie topicstart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Beltoni schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 22:57:
Tweede race met de Z4 ooit (VRS) en ik sta gelijk op pole. Kan sowieso slecht met zoveel spanning omgaan maar na een klein foutje herpak ik me. Samen met de top 4 rijden we langzaam van het veld. P2 probeert een undercut (slechts keuze, veel te vroeg en het veld zat nog dicht op elkaar) dus krijg zelf de positie weer terug.

Direct van 4 naar 6, door het wegvallen van de toeren ben ik gelijk afgeleid. Is er iets met de motor, de benzine, dat kan toch niet. Mis de volgende bocht en pak 22 minuten schade, met nog 20 minuten te gaan. Van P2 naar P28.

Vraag me echt af hoe ik 2x op kan schakelen. Nog frustrerender dat ik daardoor gewoon even de focus kwijt ben. 2K rating, here I come!
Dit heb ik inderdaad nog niet eerder gezien.... Vreemd en vooral balen dat je daardoor bent afgeleid en en je race eigenlijk over is...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Swoesh schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 00:40:
Hoe zit het eigenlijk met de rollende starts? Ik mocht P2 starten in de IMSA race op VIR maar de polesitter probeerde een groot gat te laten vallen, ik denk met het doel om zo in de laatste sector al te kunnen versnellen en een veilig gat te hebben bij T1.

Ik was in de veronderstelling dat je de pace car netjes moet volgen en dat de polesitter de pace bepaalt nadat de pace car de pit in is gegaan tot het moment dat het groen is.
Je kunt al eerder een gat laten vallen naar de pacecar als je op pole staat zodat je inderdaad niet hoeft te wachten tot je op het rechte stuk bent bij start-finish. Volgens mij is daar geen richtlijn voor wanneer je dat mag doen zo lang je de pacecar maar niet hebt ingehaald voordat deze in de pits is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Swoesh schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 00:40:

Ik zie nu pas dat jij ook in dezelfde race zat! Lekkere pace kon je rijden hoor, gebruik je ook de VRS setups?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613
  • Laatst online: 02-10 16:39

Raimond613

Simracer

Beltoni schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 22:57:

Dubbel opschakelen heb ik ook een tijd last van gehad, bij mij was dat een kwestie van een noet goed werkende (versleten?) Knop op mijn stuur waardoor hij bij 1x indrukken 2x een druk registreerde. Ik had bij mijn stuur een setje reserveknoppen dus was een kwestie van 5 minuten met de soldeerbout aan de gang.
Als je een 'kant en klaar' stuur van bijv. Thrustmaster hebt wordt het wat lastiger om te repareren maar ook dat is niet onmogelijk.

Houd het dus ff in de gaten komende tijd of het vaker voorkomt, zo ja ligt het aan de knop.

iracing profile

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Danny Hdoorn
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-02-2023

Danny Hdoorn

Abn0rmaal(twitch&dc)

Phusebox schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 19:08:
[...]

Bij mij is iedereen welkom hoor...ik ben zelf ook geen Ayrton en het gaat voornamelijk om de fun...in dit geval is meedoen belangrijker als winnen 8) Al doe ik natuurlijk wel me best :*)

[ Voor 3% gewijzigd door Danny Hdoorn op 23-08-2020 10:18 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
[...]

[Afbeelding]

De Formule

Inschrijven

- Coureur 1, 2 en 3
- Customer ID 1, 2 en 3

Inschrijven kan t/m donderdag 3 September 12:00.

Tijdschema

[YouTube: Heusinkveld MX-5 World Tour - Season 14 - Demo Derby]

[Afbeelding]
We kunnen nog best wat rijders / teams gebruiken voor de Demolition Derby!
Geef je op met een Team OF solo en wij delen je in.
De Demolition Derby zal live worden uitgezonden door GSRC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
Ik heb nog geen idee hoe het werkt en of het wat voor mij is , maar ik meld hierbij aan voor een team dat mij wil hebben /kan gebruiken . 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoesh
Arfman schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 09:21:
[...]

Ik zie nu pas dat jij ook in dezelfde race zat! Lekkere pace kon je rijden hoor, gebruik je ook de VRS setups?
Ja klopt, werd na 3 rondes rond getikt toen de nummer 2 me probeerde in te halen, daarna kon ik weer naar voren rijden. Gelukkig gingen er hier en daar nog een paar vanaf en uiteindelijk P4 gefinished.

Ik gebruikte de VRS setup die Lucas een beetje aangepast had, rembalans iets naar achteren (51.6%) en meer TC (7/8).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-09 14:44

laforte

Helemaal de weg kwijt!

JoepW schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 10:28:
[...]

We kunnen nog best wat rijders / teams gebruiken voor de Demolition Derby!
Geef je op met een Team OF solo en wij delen je in.
De Demolition Derby zal live worden uitgezonden door GSRC!
Demolition! Eindelijk iets wat ik zou kunnen winnen :+

Helaas ben ik die dag niet thuis ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Mocht het interessant zijn voor iemand, er is nu 31 dollar korting (tot 27 aug) op vervallen accounts wanneer je voor één jaar verlengt:
PR-LAPSED8420

[ Voor 6% gewijzigd door Phusebox op 23-08-2020 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
Imac2011 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 10:33:
Ik heb nog geen idee hoe het werkt en of het wat voor mij is , maar ik meld hierbij aan voor een team dat mij wil hebben /kan gebruiken . 8)
Waarschijnlijk wordt je bij mij en Danny ingedeeld dan ;)

Welkom.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Voor de deelnemers van vanavond. Om 21:00 start de Championsleague voetbal finale en om circa 20:30 is de groene vlag voor de Indy 500. Ons programma gaat gewoon door, maar houd eventuele spoilers voor je zodat een ieder de mogelijkheid heeft om het een en ander integraal te bekijken na afloop.

Asking for a friend.

[ Voor 3% gewijzigd door Luckeh op 23-08-2020 12:09 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Imac2011 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 10:33:
Fijn dat je mee doet Robin. Ik heb je bij Erik en Danny in het team gezet!
En je gaat 't vast leuk vinden :-)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Wij @GrillSkippy en ik zelf zoeken nog een 3de persoon @Luckeh mocht je nog lonerangers hebben :D

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Pagina: 1 ... 330 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies