iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Het gaat hier niet perse om ervaring maar om het feit dat je met weinig races naar A class kan komen zonder enige skill of handigheid.Raimond613 schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:34:
[...]
Waarom zou een ervaren persoon geforceerd langer in de rookie klasse moeten rijden
Heb je de Windows 10 versie 2004? Daar is het pas in geïntroduceerd.Phusebox schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 15:33:
[...]
Deze opties heb ik niet
Select the Change Default Graphics Settings option.
To enable the feature, toggle ON the button next to the Hardware-accelerated GPU scheduling.
Heb wel alle Windows updates.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Even een momentje toen twee LMP2's mij inhaalden, goed voorbeeld van hoe je de pit entry niet moet nemen.
[Streamable: iRacing Motorsport Simulator 2020.08.14 - 22.26.40.05]
Is dit een How-not-to nominatie waardig?
Hij zou niet misstaan in de iracing not top 10 ja ☺️Beltoni schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 22:44:
Even een momentje toen twee LMP2's mij inhaalden, goed voorbeeld van hoe je de pit entry niet moet nemen.
[Streamable: iRacing Motorsport Simulator 2020.08.14 - 22.26.40.05]
36 liter tanken is voldoende voor 16 rondjes! Win je nog een bak tijd mee ook versus iedereen die voor 17 rondjes tanktArfman schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 22:37:
Ik ga zo, compleet onvoorbereid,met de M8 rijden op Le Mans. Ik zie na registreren ook pas dat de race een uur duurt, lol. What could possibly go wrong?
Behoorlijk pittig stuurwerk maar wel zeer de moeite waard wanneer je de baan eenmaal een beetje onder de knie krijgt. Geduld is vaak een sleutelwoord maar met deze Amerikaanse logge bakken helemaal. Heb een paar geweldige gevechten gehad
En dit snap ik dus echt niet....Arfman schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 22:37:
Ik ga zo, compleet onvoorbereid,met de M8 rijden op Le Mans. Ik zie na registreren ook pas dat de race een uur duurt, lol. What could possibly go wrong?
Hoezo ga je zonder enige voorbereiding (zoals je zelf zegt) een nieuw circuit met een GTE rijden???
Dit is vragen om problemen, niet alleen voor jezelf maar juist ook om mede-racers die zich WEL hebben voorbereid en de nu de kans lopen om door jou uit de race te worden geknikkerd....
Wat denk je er zelf mee te winnen?
Ik snap het gewoon echt niet...
Ehm, Arfman is echt geen pannekoek hoor. Ook met gewoon instappen kun je best leuke races hebben. Sommige mensen hebben niet de tijd om uren aan voorbereiding erin te stoppen. En ik gok dat Arfman best wel wat ervaring in zowel de baan als de auto heeftlabooh schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 23:32:
[...]
En dit snap ik dus echt niet....
Hoezo ga je zonder enige voorbereiding (zoals je zelf zegt) een nieuw circuit met een GTE rijden???
Dit is vragen om problemen, niet alleen voor jezelf maar juist ook om mede-racers die zich WEL hebben voorbereid en de nu de kans lopen om door jou uit de race te worden geknikkerd....
Wat denk je er zelf mee te winnen?
Ik snap het gewoon echt niet...
Dat dusLuckeh schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 23:59:
[...]
Ehm, Arfman is echt geen pannekoek hoor. Ook met gewoon instappen kun je best leuke races hebben. Sommige mensen hebben niet de tijd om uren aan voorbereiding erin te stoppen. En ik gok dat Arfman best wel wat ervaring in zowel de baan als de auto heeft
Dat gezegd hebbende kon ik goed merken dat het alweer enkele weken geleden was dat ik had gereden, ik kwam flink wat pace te kort. Zelf wel foutloos gereden maar een drienamer wilde dwars door me heen rijden (4x, wonderwel geen schade) en iemand ging gewoon de baan weer op nadat hij hem had gespind (ook 4x, weer in Arnage net zoals incident 1). Dus wel 8 incs helaas, maar toch een leuke race gehad (gestart op P13, gefinished op P9). Beetje iR en SR erbij, dikke prima
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ok top man, dat scheelt alweer!Arfman schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 00:12:
[...]
Dat dusIk loop al sinds 2010 mee dus als het gevaarlijk zou zijn deed ik het niet.
Dat gezegd hebbende kon ik goed merken dat het alweer enkele weken geleden was dat ik had gereden, ik kwam flink wat pace te kort. Zelf wel foutloos gereden maar een drienamer wilde dwars door me heen rijden (4x, wonderwel geen schade) en iemand ging gewoon de baan weer op nadat hij hem had gespind (ook 4x, weer in Arnage net zoals incident 1). Dus wel 8 incs helaas, maar toch een leuke race gehad (gestart op P13, gefinished op P9). Beetje iR en SR erbij, dikke prima
Zoveel gasten die zomaar even instappen omdat ze denken dat een serie wel “leuk” zou zijn 😬
Als je hem niet ziet komen dan had je ook niet meer ruimte kunnen laten dus is het raar dat je jezelf afvraagt of je ruimte had moeten latenMaverick schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 20:11:
Net een heerlijke race op zolder gehad met de skippies. Veel duwen en trekken, maar allemaal lekker op de limiet en niet er overheen. Wel een klein incidentje:
[Streamable: 2020-08-14 20-05-27]
Ik ben de voorste auto, ik zag hem helemaal niet komen en had hem ook niet meer verwacht toen ik eenmaal begon met insturen. Maar als ik nu de replay bekijk had ik dan ruimte moeten laten? Ik ben er zelf niet helemaal zeker van.
Je stuurt daar later in dan de gewoonlijke lijn dus kan zijn dat de ander dacht dat je al ruimte had gelaten.
Je raakt hem op het achterwiel dus eigenlijk is hij al voorbij en tik jij hem aan. Ik laat ze op dat moment voorbij en zorg dat ik sneller op de gas ben om er terug onderdoor te gaan en me klaar te zetten voor volgende bocht. 9/10 remmen ze daar niet voldoende af bij een inhaalactie
Haha ja, dat zie je ook nog wel eens, maar gelukkig ben ik een uitermate skilled driverlabooh schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 00:14:
[...]
Ok top man, dat scheelt alweer!
Zoveel gasten die zomaar even instappen omdat ze denken dat een serie wel “leuk” zou zijn 😬

Maar even serieus, mijn probleem is voornamelijk het gebrek aan tijd. Net ging mijn vrouw bijvoorbeeld op tijd naar bed (22:30) dus dan kan ik nog even ongestraft een uurtje racen omdat het hele huishouden slaapt. Morgen en overmorgen zijn overdag alweer volgepland met verjaardagen, huishoudelijke klusjes en de F1. Maandagavond is vaste prik Battlefield met een oude vriend en mijn vrouw vind het helemaal niet erg om mij daarnaast nog een avondje te "missen" maar ik heb dus niet de luxe van 2 of 3 avonden kunnen oefenen/racen. Ik moet een race pakken wanneer ik daar de kans voor heb.
Ooit wordt het beter
Herkenbaar, zelfs zonder kinderen. Nadeel voor mij is dat mijn vrouw niet kan slapen met het geklak van mij magnetische shiftersArfman schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 00:37:
[...]
Haha ja, dat zie je ook nog wel eens, maar gelukkig ben ik een uitermate skilled driver![]()
Maar even serieus, mijn probleem is voornamelijk het gebrek aan tijd. Net ging mijn vrouw bijvoorbeeld op tijd naar bed (22:30) dus dan kan ik nog even ongestraft een uurtje racen omdat het hele huishouden slaapt. Morgen en overmorgen zijn overdag alweer volgepland met verjaardagen, huishoudelijke klusjes en de F1. Maandagavond is vaste prik Battlefield met een oude vriend en mijn vrouw vind het helemaal niet erg om mij daarnaast nog een avondje te "missen" maar ik heb dus niet de luxe van 2 of 3 avonden kunnen oefenen/racen. Ik moet een race pakken wanneer ik daar de kans voor heb.
Ooit wordt het beter
Ach ja luxeproblemen hè.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ik begrijp wat je bedoeld maar zoals gezegd @Arfman heeft ruime ervaring. Daarnaast weet ik niet of je het al had gezien maar hij is gisteravond keurig 9e geworden met een positieve iRating en Safety Rating:)labooh schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 00:14:
[...]
Ok top man, dat scheelt alweer!
Goed gedaan Arjan
JaBeltoni schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 22:44:
22.26.40.05[/URL]]
Haha herkenbaar. Vanaf as donderdag krijgen we een puppy in huis dus dan zal het wel even helemaal over zijn.Arfman schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 00:37:
[...]
Ooit wordt het beter
Die Ovals met veel bochtenwerk voelen aan alsof je een schoolbus door de chicane moet trekken. Als je meer dan 2 bochten wil is er toch de road klasse denk ik dan. Van mij mogen ze dat wel skippen die tracks tbhTiemenC schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 23:03:
Vanavond zowel Oval Fixed Class A/B en C races op de Daytona Road Course met die nieuwe chicane gereden.
Behoorlijk pittig stuurwerk maar wel zeer de moeite waard wanneer je de baan eenmaal een beetje onder de knie krijgt. Geduld is vaak een sleutelwoord maar met deze Amerikaanse logge bakken helemaal. Heb een paar geweldige gevechten gehadresultaten en inc's niet top, maargoed had er vanavond echt wel lol in.
Wat herkenbaar zegArfman schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 00:37:
[...]
Haha ja, dat zie je ook nog wel eens, maar gelukkig ben ik een uitermate skilled driver![]()
Ooit wordt het beter
Ik vind stock cars (en Supercars) op road tracks ontzettend leuk. Het is heel anders rijden en zelfs in je eentje uitdagend.Loona35 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 09:22:
[...]
Die Ovals met veel bochtenwerk voelen aan alsof je een schoolbus door de chicane moet trekken. Als je meer dan 2 bochten wil is er toch de road klasse denk ik dan. Van mij mogen ze dat wel skippen die tracks tbh
Dat betekent uiteraard dat het tijd is om te gaan bepalen wat voor auto we in het nieuwe seizoen (2020S4) in de GoT league elke week gaan rijden! We hebben, overeenkomstig met de vorige keer, ervoor gekozen om een community poll te houden met een 5-tal keuze mogelijkheden wat betreft auto's. In de lijst staat een 2 openwheelers, een "multi-brand" categorie en twee losse auto's
Er kan gestemd worden tot Zondag 30 Augustus.
Voor 2020S4 kunnen jullie kiezen uit de volgende auto's:
Indy Pro 2000 PM-18
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XyJVawcTKbp9W8m5vJPRhzFJ.jpg?f=user_large)
Dit is de openwheeler keuze voor dit seizoen, en een relatief nieuwe auto in iRacing (vorig seizoen geintroduceerd. Het seizoen wordt voornamelijk gereden op road tracks, maar vaak zitten er 2 á 3 ovals, wat waarschijnlijk voor een leuke afwisseling in de league gaat zorgen.
Class: C
Vermogen: 275PK
Gewicht:550kg
# Rijders per race in de series: 33 (Indy Pro 2000 Championship)
Dallara F3
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ovKxGTNz3mYegYjg2uoCECMe.jpg?f=user_large)
Aangezien het Indy-Pro seizoen normaal gesproken 3 ovals bevat, hebben we besloten om ook een open wheeler keuze toe te voegen zonder ovals
Class: D/C
Vermogen: 220PK
Gewicht 550KG
# Rijders per race in de series: 78 (iRacing F3 Championship) 24 (Pure Driving School Formula Sprint)
Porsche 911 GT3 Cup (991)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/yA53o31mWKXuAqYFBfEuPoHs.jpg?f=user_large)
Een GT wagen, maar dan zonder hulpmiddelen. Uitdagend qua karakter maar "rewarding" als je hem onder de knie hebt.
Of zoals een fransman de auto beschreef op het iRacing forum
Class: CStill this car fell like my wife. I know she want to kill me on the long run, small thing I do can make her really mad, and I can't tell why. But whatever spending time with her put a smile on my face.
Vermogen: 485PK
Gewicht:1305kg
Electronics: Nee
# Rijders per race in de series: 45 (Porsche iRacing cup)
GT3 Class
bv. Mercedes AMG GT3
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ItcNH6PUD7cTOBWBbtq0YZnj.jpg?f=user_large)
De GT3 komt waarschijnlijk het meeste in de buurt van wat we afgelopen seizoen hebben gereden, alleen dan inclusief een ABS. Indien deze auto wordt gekozen, zullen we nog besluiten of we dan het IMSA schema of VRS Sprint schema gaan rijden.
Vermogen: ca 550pk
Electronics: Zowel TC als ABS.
Gewicht: Ca. 1250kg
Class: C (IMSA); B (VRS Sprint)
# Rijders per race in de series: 143 (IMSA total); 114 (VRS Sprint)
Global Mazda MX-5 Cup
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xJQdxfy18y3Sr7TIBn849tTh.jpg?f=user_large)
Dit is de enige auto waarin het allemaal voor iedereen die hier rijdt (als het goed is) begonnen is. Deze beginners auto is geschikt voor de nieuwelingen, maar zeker ook de gevorderden kunnen hier veel plezier uit halen om het maximale uit de auto te halen.
Vermogen: 181 pk
Gewicht: 892 kg
# Rijders per race in de series: 27 (Advanced Mazda MX-5 Cup Series)
Poll: Voorkeur klasse voor 2020S4 GoT League
• Indy Pro 2000 PM-18
• Dallara F3
• Porsche 911 GT3 Cup (991)
• GT3 Class
• Global Mazda MX-5 Cup
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Ik heb deze week ook een uitstapje naar de stockcars met de ARCA op Watkins Glen. Heb al een paar ovals geprobeerd, maar in stockcars zijn die niet voor me weggelegd, terwijl ik in de Indy Pro geen enkel probleem heb met de ovals en goed mee kan komen.Niellie41 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 09:29:
[...]
Ik vind stock cars (en Supercars) op road tracks ontzettend leuk. Het is heel anders rijden en zelfs in je eentje uitdagend.
Ben nu dus even mijn weg naar de C-licentie aan het 'cheaten' zodat ik de Indycar kan rijden. Maar de ARCA is op de Glen ook nog eens verrassend leuk om te rijden. Vroeg remmen en geduldig zijn. Daarnaast heb ik de race gisteren gebruikt om het zelf clutchen en blippen te oefenen, dat kan je ook flink wat tijd opleveren in deze auto.
Ergens voelt het wel als cheaten, als je als road racer in de bottom split van deze race wordt ingedeeld. Heb de eerste 2 races met 2 vingers in de neus gewonnen. Gisteren zat ik in de top split en daar ligt het tempo toch wat hoger. Om uit de chaos te blijven ben ik die race uit de pit gestart en heb ik geprobeerd mijn weg naar voren te rijden. Lastig, maar erg leuk om te doen.
mmm, shame on me, maar heb eerlijk gezegd de tekst van de vorige poll genomen waar deze ook deel in namNiellie41 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 09:47:
@Mithriel, de Porsche GT3 Cup is geen GT3 spec auto zonder hulpmiddelen.
Maar welke hulpmiddelen heeft deze dan volgens jou? Hij heeft geen ABS of TC waar we voornamelijk naar verwijzen
Het is geen GT3Mithriel schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 09:52:
[...]
mmm, shame on me, maar heb eerlijk gezegd de tekst van de vorige poll genomen waar deze ook deel in nam
Maar welke hulpmiddelen heeft deze dan volgens jou? Hij heeft geen ABS of TC waar we voornamelijk naar verwijzen
Ticking away, the moments that make up a dull day
Hij heeft inderdaad geen hulpmiddelen, maar het is verwarrend om het een GT3 spec auto te noemen. Dat is het namelijk niet. Het is een eigen spec/klasse: Cup.Mithriel schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 09:52:
[...]
mmm, shame on me, maar heb eerlijk gezegd de tekst van de vorige poll genomen waar deze ook deel in nam
Ik snap de verwarring heel goed omdat Porsche GT3 in de naam heeft, maar dat doen ze omdat het gebaseerd is op hun “GT3” straatmodel.
Duidelijk, is beetje als iets broodje frikandel noemen en er dan een kroket in stoppen blijkbaarNiellie41 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 09:54:
[...]
Hij heeft inderdaad geen hulpmiddelen, maar het is verwarrend om het een GT3 spec auto te noemen. Dat is het namelijk niet. Het is een eigen spec/klasse: Cup.
Ik snap de verwarring heel goed omdat Porsche GT3 in de naam heeft, maar dat doen ze omdat het gebaseerd is op hun “GT3” straatmodel.
Heb tekst voor duidelijk aangepast
Gestemd op Indy pro. Want het lijkt me juist wel leuk om met GoT op ovals te rijden.Mithriel schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 09:32:
Jongens, jongens... Wat is 2020S3 toch snel voorbij gegaan!
Dat betekent uiteraard dat het tijd is om te gaan bepalen wat voor auto we in het nieuwe seizoen (2020S4) in de GoT league elke week gaan rijden! We hebben, overeenkomstig met de vorige keer, ervoor gekozen om een community poll te houden met een 5-tal keuze mogelijkheden wat betreft auto's. In de lijst staat een 2 openwheelers, een "multi-brand" categorie en twee losse auto's
Indy Pro 2000 PM-18
[Afbeelding]
Dit is de openwheeler keuze voor dit seizoen, en een relatief nieuwe auto in iRacing (vorig seizoen geintroduceerd. Het seizoen wordt voornamelijk gereden op road tracks, maar vaak zitten er 2 á 3 ovals, wat waarschijnlijk voor een leuke afwisseling in de league gaat zorgen.
Dallara F3
[Afbeelding]
Aangezien het Indy-Pro seizoen normaal gesproken 3 ovals bevat, hebben we besloten om ook een open wheeler keuze toe te voegen zonder ovals![]()
Gewicht 550KG
# Rijders per race in de series: 78 (iRacing F3 Championship) 24 (Pure Driving School Formula Sprint)
[Afbeelding]
Een GT wagen, maar dan zonder hulpmiddelen. Uitdagend qua karakter maar "rewarding" als je hem onder de knie hebt.
[...]
GT3 Class
bv. Mercedes AMG GT3
[Afbeelding]
De GT3 komt waarschijnlijk het meeste in de buurt van wat we afgelopen seizoen hebben gereden, alleen dan inclusief een ABS. Indien deze auto wordt gekozen, zullen we nog besluiten of we dan het IMSA schema of VRS Sprint schema gaan rijden.
Global Mazda MX-5 Cup
[Afbeelding]
Dit is de enige auto waarin het allemaal voor iedereen die hier rijdt (als het goed is) begonnen is. Deze beginners auto is geschikt voor de nieuwelingen, maar zeker ook de gevorderden kunnen hier veel plezier uit halen om het maximale uit de auto te halen.
• Indy Pro 2000 PM-18
• Dallara F3
• GT3 Class
• Global Mazda MX-5 Cup
Tussenstand:
[Afbeelding]
PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel
Mithriel schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 09:32:
Jongens, jongens... Wat is 2020S3 toch snel voorbij gegaan!
Indy Pro 2000 PM-18
[Afbeelding]
Dallara F3
[Afbeelding]
Aangezien het Indy-Pro seizoen normaal gesproken 3 ovals bevat, hebben we besloten om ook een open wheeler keuze toe te voegen zonder ovals![]()
Gewicht 550KG
[Afbeelding]
Een GT3 wagen, maar dan zonder hulpmiddelen. Uitdagend qua karakter maar "rewarding" als je hem onder de knie hebt.
[...]
GT3 Class
bv. Mercedes AMG GT3
[Afbeelding]
Global Mazda MX-5 Cup
[Afbeelding]
• Indy Pro 2000 PM-18
• Dallara F3
• GT3 Class
• Global Mazda MX-5 Cup
Tussenstand:
[Afbeelding]

Volgens veel mensen die hem voor het eerst proberen de leukste openwheeler van iRacing momenteel. Hij is wat makkelijker te rijden dan de F3, en met name het opvangen van overstuur is A) goed te doen (daar ontbreekt het nog wel eens aan bij andere auto's) en B ) zorgt iedere keer weer voor een grote glimlach op je gezicht
Voor de snellere jongens onder ons ook leuk om te weten dat de topsplit van vrijdagavond 22.00 live wordt uitgezonden op Youtube, met live commentaar en de hele mikmak. Dit zorgt voor een sterk veld (gisteren had de laagste deelnemer 3200 iRating) en daarnaast is het erg gaaf om je eigen race terug te zien (ook al wordt je live op Youtube vermoord met een belachelijke divebomb zoals ik vorige week)
Het is niet de meest populaire klasse, maar onbekend maakt onbemind. Probeer hem dus zeker eens uit en hopelijk zien we hem volgend jaar in onze league terug
Wikipedia zegt dat er blijkbaar wel ooit een 911 voor GT3 ontworpen is, en dat de 911GT3 daar naar vernoemd isMithriel schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 09:56:
[...]
Duidelijk, is beetje als iets broodje frikandel noemen en er dan een kroket in stoppen blijkbaar![]()
Heb tekst voor duidelijk aangepast

Helemáál fout is het dus ook weer niet
Deze wil ik zeker wel eens proberenSession30 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 09:57:
[...]
Team Indy Pro meldt zich
Volgens veel mensen die hem voor het eerst proberen de leukste openwheeler van iRacing momenteel. Hij is wat makkelijker te rijden dan de F3, en met name het opvangen van overstuur is A) goed te doen (daar ontbreekt het nog wel eens aan bij andere auto's) en B ) zorgt iedere keer weer voor een grote glimlach op je gezichtHij is makkelijk te rijden, maar erg lastig om die laatste seconde eruit te persen. Hierin is vroeg op het gas gaan de absolute sleutel.
Voor de snellere jongens onder ons ook leuk om te weten dat de topsplit van vrijdagavond 22.00 live wordt uitgezonden op Youtube, met live commentaar en de hele mikmak. Dit zorgt voor een sterk veld (gisteren had de laagste deelnemer 3200 iRating) en daarnaast is het erg gaaf om je eigen race terug te zien (ook al wordt je live op Youtube vermoord met een belachelijke divebomb zoals ik vorige week)
Het is niet de meest populaire klasse, maar onbekend maakt onbemind. Probeer hem dus zeker eens uit en hopelijk zien we hem volgend naar in onze league terug

Heb al bijna het hele seizoen een setup gehaald vanop het forum van iRacing, en ik doe er volgend seizoen sowieso mee verder.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Nee, de Pontiac was toen nog de rookie autoMithriel schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 09:32:
Global Mazda MX-5 Cup
[Afbeelding]
Dit is de enige auto waarin het allemaal voor iedereen die hier rijdt (als het goed is) begonnen is.
Over het Porsche en GT3 verhaal heb ik hier 2 weken geleden nog uitleg gegeven.
Richard117 in "iRacing 2016-2020"
GT2 staat bij Porsche voor een turbo motor en GT3 voor een motor zonder turbo.
De omschrijving achter het typenummer van de race-uitvoering geeft aan voor welke klasse het model bedoeld is:
Cup (spreekt voor zich)
Club Sport (amateur racers zoals de moderne GT2 en GT4)
R (FIA GT3)
RS (momenteel niet in gebruik, vroeger voor het oude Fia GT2 toen er ook nog een Fia GT1 was)
RSR (LM GTE, vroeger ook voor extremere versie van de RS gebruikt).
De nummers die erbij staan zijn geen limieten, maar hoeveel deelnemers er vorig seizoen gemiddeld deelnamen aan de serie. Dat zal in de avonden wat meer dan in de ochtend zijn, maar dan krijg je een idee van hoe populair de serie is.TiemenC schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 10:25:
Ik had ook bijna Indy pro gestemd, ware het niet dat de limit voor deelnemers maar 33 is, hier gaan we toch nog wel eens overheen nietwaar?
Ik vind toch dat middels een video wij als community moeten verifiëren of het een divebomb is of nietSession30 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 09:57:
[...]
@TiemenC voor de beeldvorming. Vrijwel alle races in de Indy Pro gaan official. Overdag is er vaak maar 1 split, maar in de avonduren zijn er toch al vaak een stuk of 3 splits.Jimmy J. schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 10:26:
[...]
De nummers die erbij staan zijn geen limieten, maar hoeveel deelnemers er vorig seizoen gemiddeld deelnamen aan de serie. Dat zal in de avonden wat meer dan in de ochtend zijn, maar dan krijg je een idee van hoe populair de serie is.
Dat mag uiteraardPatrickPost1972 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 10:31:
[...]
Ik vind toch dat middels een video wij als community moeten verifiëren of het een divebomb is of niet![]()
![]()
YouTube: Indy Pro 2000 | Round 9 at Mid Ohio
Mocht de timestamp niet werken, rond 18.20.
Ook @Red Baron rijdt trouwens in deze race mee (en de meeste andere broadcast races) en finisht als vijfde. Aan het eind wordt hij nog geïnterviewd.
[ Voor 15% gewijzigd door Session30 op 15-08-2020 10:47 ]
De 911 GT3R is een volledige spec GT3 auto.Wormaap schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 09:58:
[...]
Wikipedia zegt dat er blijkbaar wel ooit een 911 voor GT3 ontworpen is, en dat de 911GT3 daar naar vernoemd is
Helemáál fout is het dus ook weer niet
Maar Porsche en namen volgens GT specs gaan niet lekker samen...
Er is trouwens ook een topic op het iR forum waarin geruchten zijn dat dit wel eens een nieuwe GT3 auto kan gaan worden.
[ Voor 13% gewijzigd door JPM85 op 15-08-2020 11:02 ]
Ja dat is toch wel een duik bom die actie.Session30 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 10:44:
[...]
Dat mag uiteraard
YouTube: Indy Pro 2000 | Round 9 at Mid Ohio
Mocht de timestamp niet werken, rond 18.20.
Ook @Red Baron rijdt trouwens in deze race mee (en de meeste andere broadcast races) en finisht als vijfde. Aan het eind wordt hij nog geïnterviewd.
@Red Baron heeft ook in de hoogste klasse F1 gereden, kan een aardig bekkie sturen. Ook veel van zijn F1 races live gekeken, waaronder de Spa race waar hij met een ghost contact de race uitging, en voor ons kijkers gelukkig niet zijn geluid streamde. Ooooooh wat was hij toen teleurgesteld en terecht want hij reed toen een van zijn betere races dat seizoen. Dit moment https://youtu.be/OGKs8YHr...NXUT-DM7_vLGapcf_K&t=2893
Zit je trouwens nog in een team @Red Baron?
Heb je een link naar het topic of post? Ben wel benieuwd wie hier mee komt.JPM85 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 10:48:
[...]
De 911 GT3R is een volledige spec GT3 auto.
Maar Porsche en namen volgens GT specs gaan niet lekker samen...
Er is trouwens ook een topic op het iR forum waarin geruchten zijn dat dit wel eens een nieuwe GT3 auto kan gaan worden.
Ik was al aan het zoeken, maar na 45 minuten eindelijk gevonden.Niellie41 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 11:35:
[...]
Heb je een link naar het topic of post? Ben wel benieuwd wie hier mee komt.
Beetje oud topic die afgelopen week ineens in de ‘recent’ voorbij kwam.
https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3646045.page
Bedankt voor het openrijten van oude wonden @PatrickPost1972.PatrickPost1972 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 11:19:
[...]
Ja dat is toch wel een duik bom die actie.
@Red Baron heeft ook in de hoogste klasse F1 gereden, kan een aardig bekkie sturen. Ook veel van zijn F1 races live gekeken, waaronder de Spa race waar hij met een ghost contact de race uitging, en voor ons kijkers gelukkig niet zijn geluid streamde. Ooooooh wat was hij toen teleurgesteld en terecht want hij reed toen een van zijn betere races dat seizoen. Dit moment https://youtu.be/OGKs8YHr...NXUT-DM7_vLGapcf_K&t=2893
Zit je trouwens nog in een team @Red Baron?
Ik zit nog steeds bij Radicals Online, maar ben zelf momenteel niet zo heel actief in de meer high profile events.
Ik doe vooral de Formula Renault 3.5 broadcast races op zaterdag 22 GMT en om de week een league race in de eFormula Series.
De Indy Pro 2000 doe ik dit seizoen ook een beetje erbij voor de lol en participation credits.
My mistake! Thanks.Jimmy J. schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 10:26:
[...]
De nummers die erbij staan zijn geen limieten, maar hoeveel deelnemers er vorig seizoen gemiddeld deelnamen aan de serie. Dat zal in de avonden wat meer dan in de ochtend zijn, maar dan krijg je een idee van hoe populair de serie is.
Dit topic kan je, naar mijn mening, nauwelijks een gerucht noemen. Het is meer een "what about my thing" topic.JPM85 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 11:47:
[...]
Ik was al aan het zoeken, maar na 45 minuten eindelijk gevonden.
Beetje oud topic die afgelopen week ineens in de ‘recent’ voorbij kwam.
https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3646045.page
Thanks!Doubleoz schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 07:30:
[...]
Ik begrijp wat je bedoeld maar zoals gezegd @Arfman heeft ruime ervaring. Daarnaast weet ik niet of je het al had gezien maar hij is gisteravond keurig 9e geworden met een positieve iRating en Safety Rating:)
Goed gedaan Arjan
Ik heb ook voor de PM18 gestemd. Lijkt me gezien het gevarieerde startveld qua iRating ook leuker racen dan de 911. Denk dat de deelname, als we die gaan rijden, er onder te lijden heeft net zoals met de Cayman destijds.
Dat gezegd hebbende ga ik, mits de planning het toelaat, gewoon meerijden met welke auto dan ook.
Het bandenmodel van de Indy vind ik wel een betere t.o.v. de GTE’s trouwens. Een stuk realistischer met opwarmen en niet zo’n enorme drop off na een aantal ronden.
Exact mijn idee. Wilde eigenlijk f3 stemmen, die ken ik een beetje, maar zag al dat dat niks uit zou halenLuckeh schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 17:06:
We hebben de afgelopen 4 seizoenen in een tin-top gereden (M8, GT4, TCR en nu de GTE). Hoog tijd voor een single seater weer, dus daarom voor de Indy Pro gestemd.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Maar waarom dan op die auto en niet de F3?
Ik verbaasde er me ook al over toen ik die getallen er bij zag staan. Dacht eerst ook dat er bedoeld werd dat, dat de limiet zou zijn, maar leek me niet logisch. Toen ik nog eens beter las snapte ik wat er wel mee bedoeld werd. Maar was wel bang dat andere mensen het ook verkeerd zouden interpreteren en daarmee hun keuze verkeerd mee beïnvloeden.Jimmy J. schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 10:26:
[...]
Omdat bij de F3 die antenne belachelijk groot in je blikveld staat.Raimond613 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 18:24:
Ik zie meerdere mensen reageren "ik wil open wheel racen, dus stem ik op de PM18".
Voor mij puur pragmatisch: de F3 stond toen ik stemde al zó ver achter dat die toch al kansloos wasRaimond613 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 18:24:
Ik zie meerdere mensen reageren "ik wil open wheel racen, dus stem ik op de PM18".
Tja, ik ben ook geen open wheeler...Linc schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 19:05:
Persoonlijk heb ik een hekel aan open wheelers, maar goed als jullie zo graag een seizoen de wielen eraf willen rijden, prima ik doe wel mee
Maar tja de community spreekt geloof ik.
Aan de andere kant is het ook wel een keer leuk als afwisseling.... misschien.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Als het leuk is, is het leuk. En als het niet leuk is beloof ik dat ik de komende tijd niet meer zal miepen als de league in tin-tops rijdtJoepW schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 20:19:
[...]
Tja, ik ben ook geen open wheeler...
Maar tja de community spreekt geloof ik.
Aan de andere kant is het ook wel een keer leuk als afwisseling.... misschien.

Door de 2K iRating heen! Voor het eerst!
IMSA Le Mans ligt mij wel, niet kwa rondetijden, maar kwa gewoon slim blijven rijden, en de rest maakt wel fouten. Snelste rondje in een officiele race is maar 3.51.7
Redelijk onder controle hier de auto. in 7 races Le Mans van 1800 irating naar 2K en van SR 3.4 naar 4.9
[ Voor 75% gewijzigd door ActualFantasy op 15-08-2020 22:21 ]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bnavQOfHQsX3f129ppagymSV.jpg?f=user_large)
Vandaag een keer finaal van achter geraakt in de topsplit, dat was dus een -24iR score.
Wel een beetje balen want ik lag op een nette p7. Gelukkig wel verontschuldigingen gekregen, want ik zat door het tikje vast op de vangrail. 2 minuten tow moeten pakken, toen was de race wel een beetje over.
[Streamable: 2020-08-15 18-07-29]
Daarna nog 2x een race gedaan:
- Topsplit een p4 gepakt +75iR
- 2e split en daar de winst gepakt +82iR
Morgen hopelijk de 3k grens doorbreken.

Dat zijn wel de zure zeg. Een auto raakt een andere auto die vervolgens jou eraf tikt...JPM85 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 22:28:
Hier bijna richting de 3k![]()
[Afbeelding]
Vandaag een keer finaal van achter geraakt in de topsplit, dat was dus een -24iR score.
Wel een beetje balen want ik lag op een nette p7. Gelukkig wel verontschuldigingen gekregen, want ik zat door het tikje vast op de vangrail. 2 minuten tow moeten pakken, toen was de race wel een beetje over.
[Streamable: 2020-08-15 18-07-29]
Skip op Zolder ligt me deze week best goed, top 5 in de top split lukt continu wel.
Helaas al een keer een vastloper gehad, een slow down die ik te laat inloste waardoor ik 14 seconden stop&go kreeg en vandaag in de race met @Luckeh verloor de nummer 2 de controle in de eerste chicane en kwam hij voor me de baan weer op. Helaas lag ik op mijn dak dus moest ik een tow nemen.
Het is wel echt enorm leuk knokken in die Skip, al merk ik wel dat ik de auto ga overdriven als ik voor iemand rijd en daardoor onnodige foutjes maak. Leermomenten.
Samen met @Mithriel en @GrillSkippy de 6h van Road America gedaan met de BMW M8 GTE.
Als p26 gekwalificeerd en door eigenlijk zo goed als geen fouten te maken (stiekem allemaal 1 slippertje) door kunnen rijden naar p9!! Op het einde werd het nog spannend want we hadden te weinig brandstof om hem uit te rijden (moesten nog voor 2-3 liter naar binnen) maar door geweldige support van mijn teamgenoten heb ik mooi kunne fuelsaven en hierdoor een extra stop kunnen besparen.
Wederom een geweldige ervaring!!
Ik zag je contact, het is een kloten curb daar (eerste chicane Zolder). Iets teveel curb met de Skip en je hebt direct schade.Alouwerse schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 22:37:
De grind naar de 3k irating gaat niet zonder hobbels.
Skip op Zolder ligt me deze week best goed, top 5 in de top split lukt continu wel.
Helaas al een keer een vastloper gehad, een slow down die ik te laat inloste waardoor ik 14 seconden stop&go kreeg en vandaag in de race met @Luckeh verloor de nummer 2 de controle in de eerste chicane en kwam hij voor me de baan weer op. Helaas lag ik op mijn dak dus moest ik een tow nemen.
Het is wel echt enorm leuk knokken in die Skip, al merk ik wel dat ik de auto ga overdriven als ik voor iemand rijd en daardoor onnodige foutjes maak. Leermomenten.
Iets vergelijkbaars gebeurde mij ook een split later, alleen toen lag ik derde en kon ik er zo langs cruisen in de laatste ronde voor de overwinning.
Ik rijd op Zolder met SPO op - 3, bij een hogere waarde (lagere rijhoogte) te snel schade op de voorvleugel.
Nice en wat heb je een goede pace op Le Mans te pakken al de hele week!JPM85 schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 22:28:
Hier bijna richting de 3k![]()
Ik was richting de 2k aan het kruipen door goede resultaten op Sebring maar afgelopen week op Le Mans zit het mij niet mee. Twee races mee kunnen doen maar beide races er af getikt met flinke schade tot gevolg. Daardoor inmiddels weer teruggezakt naar de 1700...
Aankomende week Virginia op de planning maar mijn eerste kennismaking was door ook niet positief. Dus denk dat het de VRS Sprint op Suzuka gaat worden voor deze week.
Tnx man! Ondanks dat ik nog 1,5-2 sec per ronde te kort kom op de echt snelle mannen, pak ik de meeste winst door continue dezelfde rondetijden te rijden. Hele week nog maar 1 slowdown gepakt, dus dat gaat wel lekker.Doubleoz schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 07:18:
[...]
Nice en wat heb je een goede pace op Le Mans te pakken al de hele week!
Ik was richting de 2k aan het kruipen door goede resultaten op Sebring maar afgelopen week op Le Mans zit het mij niet mee. Twee races mee kunnen doen maar beide races er af getikt met flinke schade tot gevolg. Daardoor inmiddels weer teruggezakt naar de 1700...
Aankomende week Virginia op de planning maar mijn eerste kennismaking was door ook niet positief. Dus denk dat het de VRS Sprint op Suzuka gaat worden voor deze week.
@Blerf en ik gaan waarschijnlijk ook Suzuka rijden. Virginia is niet echt mijn ding, al doe ik natuurlijk wel gezellig mee vanavond.
Volgens mij staat hij bij mij op -4, van schade nog geen last gehad. Een enkele keer een spin omdat hij te veel los kwam.Luckeh schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 02:43:
[...]
Ik zag je contact, het is een kloten curb daar (eerste chicane Zolder). Iets teveel curb met de Skip en je hebt direct schade.
Iets vergelijkbaars gebeurde mij ook een split later, alleen toen lag ik derde en kon ik er zo langs cruisen in de laatste ronde voor de overwinning.
Ik rijd op Zolder met SPO op - 3, bij een hogere waarde (lagere rijhoogte) te snel schade op de voorvleugel.
Net nog even een race gereden en weer p2 gepakt, nummer 1 met 5.4k irating even kunnen volgen tot ik de tow kwijt was.
Het was wel een hele relaxte sfeer, op de chat werden alom complimenten gemaakt over liveries en inhaalacties.
Ik rij met +5 op Zolder en vrijwel nooit schade op die curbs.Luckeh schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 02:43:
[...]
Ik zag je contact, het is een kloten curb daar (eerste chicane Zolder). Iets teveel curb met de Skip en je hebt direct schade.
/edit Wel 1-2 seconde per ronde langzamer dan jij en Angelo, maar lijkt mij sterk dat het verschil uit die 1e chicane komt. Het is niet de plek waar ik steeds tijd verlies tegen snellere rijders.
/edit
Het viel mij net pas op dat ik dus +5 rijdt (niet -5) en jullie -3/-4. Ik had ergens gelezen dat je de Skippy het beste altijd zo laag mogelijk aan de grond kunt houden (zonder schade er door te rijden uiteraard). Die stelling klopt toch wel? Ik ga nu wel erg sterk twijfelen nu ik lees dat jullie insteling zo sterk afwijkt.
[ Voor 31% gewijzigd door Loona35 op 16-08-2020 11:37 ]
Die stelling klopt. Auto zo laag mogelijk houden zonder dat hij schade krijgt. Op sommige tracks zetten mensen de auto hoger omdat schade te voorkomen. Montreal is zo'n track, kan me voorstellen dat dit op Zolder hetzelfde is.Loona35 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 11:13:
[...]
Ik rij met +5 op Zolder en vrijwel nooit schade op die curbs.
/edit Wel 1-2 seconde per ronde langzamer dan jij en Angelo, maar lijkt mij sterk dat het verschil uit die 1e chicane komt. Het is niet de plek waar ik steeds tijd verlies tegen snellere rijders.
/edit
Het viel mij net pas op dat ik dus +5 rijdt (niet -5) en jullie -3/-4. Ik had ergens gelezen dat je de Skippy het beste altijd zo laag mogelijk aan de grond kunt houden (zonder schade er door te rijden uiteraard). Die stelling klopt toch wel? Ik ga nu wel erg sterk twijfelen nu ik lees dat jullie insteling zo sterk afwijkt.

Ok thanks, dan ga ik gewoon niet snel genoeg over de curbs denk ik. Ik heb ook Montreal wat zitten proberen omdat die volgende week start en daar heb ik hem nog op +4 staan. Als ik morgen ineens alien tijden rijd omdat ik mijn SPO gewijzigd heb, laat ik het wel horenBeltoni schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 11:39:
[...]
Die stelling klopt. Auto zo laag mogelijk houden zonder dat hij schade krijgt. Op sommige tracks zetten mensen de auto hoger omdat schade te voorkomen. Montreal is zo'n track, kan me voorstellen dat dit op Zolder hetzelfde is.
Vorig jaar op Montreal gereden met de Skip. Als je hem hoger zet ga je in principe niet sneller natuurlijk, echter kan je dan wel de curbs vol meepakken wat veel tijdswinst oppakt. Wanneer de Skip lager staat dan kan 1x schade al genoeg zijn om je race te verpesten.Loona35 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 11:56:
[...]
Ok thanks, dan ga ik gewoon niet snel genoeg over de curbs denk ik. Ik heb ook Montreal wat zitten proberen omdat die volgende week start en daar heb ik hem nog op +4 staan. Als ik morgen ineens alien tijden rijd omdat ik mijn SPO gewijzigd heb, laat ik het wel horen
Had deze nog op mijn schijf staan, goed voorbeeld en gewoon een mooie actie
[Streamable: iRacing Motorsport Simulator 2020.05.29 - 21.56.48.01]
[ Voor 12% gewijzigd door Beltoni op 16-08-2020 12:05 ]
Ik dacht rustig te cruisen naar P3 maar een paar ronden van het einde ging in flink in de fout en zette in de Radical in een bandenstapel. Voor één keer kwam die er nog redelijk van af, maar ik was wel wat snelheid kwijt op het rechte stuk. Ondertussen was P2 ook ergens van de baan gereden, en nam ik zijn plaats in. Ingaan laatste ronde kwam P3 er even naast en we raakten elkaar even maar kon hem voor blijven door sneller de bocht uit te accelereren. Ingaan laatste bochten voelde ik hem komen, maar ik bleef aan de binnenkant en kon hem nog net afhouden.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rfWSilt3Cc6Ir2m8dmRGThRv.jpg?f=user_large)
https://members.iracing.c...do?&subsessionid=33946590
[ Voor 3% gewijzigd door Fuelke op 16-08-2020 13:30 ]
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Ik ga in een hoekje zitten schamen...
Ja, die heeft VRSHathie schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 21:34:
Ik ben op zoek naar een setup voor de VLN nurburgring gesamtstrecke voor de AMG GT3. PDS heeft een setup voor de 24h nurburgring die ik eventueel zou kunnen gebruiken als ik een pro abonnement neem. Weet iemand of VRS een setup voor de VLN beschikbaar heeft?
Qualifying ging in lap 1 turn 1 al mis, maar gelukkig was het 2e rondje wel goed voor een 7e startplek.
Bij de start ietsje voorzichtig, waardoor ik een plek verloor aan @JoepW en daarna nog 2x bijna de kont kwijt waardoor het spannend werd met @Arfman maar ik kon hem net voorblijven. Daarna was het eigenlijk een "stuck in the middle" met @Ruud Mulders voor me en @Arfman achter me. In lap 7 T1 verremt Ruud zich voor T1 en ondanks dat ik gewoon op tijd remde vloog ik ook net aan de baan af. Bij het langzaam terugkomen op de baan schiet mijn auto ineens naar rechts waardoor ik half spin midden op de baan en Arjan mij logischerwijze niet meer kon ontwijken. Het was maar een zacht tikje, maar wel precies op het achterwiel waardoor ik onbestuurbaar was. Dus maar een tow gepakt en P26 gefinisht.
Dat was een behoorlijk hopeloos uitzicht op een fatsoenlijk resultaat in de main race. In de eerste 2 rondes was het echt op eieren rijden, maar daarna vlogen de auto's voor me er met bosjes tegelijk vanaf en kon ik ook af en toe nog wat mensen inhalen waardoor ik toch ineens in de top 10 reed. Een goede pitstop en een redelijk lege baan voor me zorgden ervoor dat ik al 7e lag, toen @Luckeh besloot er voor de 3e (?) keer deze race vanaf te gaan. Ook Arjan ging nog een keer ernaast en zo had ik ineens een P5. Dat had ik echt niet verwacht op deze baan vanaf P26
Juist op dit circuit had ik complete carnage verwacht die, op een aantal incidenten na, gelukkig uitbleef.
Zelf een wat teleurstellende 1ste heat gehad met in de laatste ronde even een off track van 2 kilometer, dat koste mij een stuk of 5 plaatsen.
Feature race rond de 20 gestart en als p10 geëindigd, op een klein stukje grasmaaien na, geen fouten gemaakt. Tevreden dus.
Mijn hoofdrace was geen moment saai inderdaad.Raimond613 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 22:23:Toen @Luckeh besloot er voor de 3e (?) keer deze race vanaf te gaan.
Ik zat een versnelling te hoog in ronde #2:
[Streamable: Duur]
Hier mijn quali lap(s) van de avond, inclusief de warmup lap.
Ja dat was wel zuur voor mij. Als Le Mans expert pak jij natuurlijk je telefoon zodra je een recht stuk ziet.JPM85 schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 22:03:
Gelijk maar beginnen met 1000x excuses aan @Beltoni. Was afgeleid van iets wat buiten de race gebeurde, wat niet hoort en totaal geen excuus hoort te zijn. Helemaal balen omdat jij het bent![]()
Ik ga in een hoekje zitten schamen...
[Streamable: 2020-08-16 22-00-50]
Daarna was de focus weg, aantal keer naast de baan gestaan.
Heb eigenlijk best zitten genieten van dit circuit. Moet echt een keer de lijnen bestuderen want ik maak gewoon te veel meters. Denk dat ik nog wel een race ga meepakken deze week!
Sprintrace ging top! Feature paar dingetjes (vooral door mezelf) waardoor ik meerdere keren me weer op moest werken van achteruit. Dat maakte het wel leuk en uiteindelijk P13 volgens mij.
Dit weekend wel ff een wedstrijd meepakken denk ik, maar eerst ff 5 dagen Eiffel met de brommer
Lekker geracet met Lucas Arjan Raymond en Gerben. Morgen weer !
In P een P11 gescoord maar ik ben vaker snel in P om dan in de race ver weg te vallen. In Q echter mijn beste ronde aangescherpt en gestart als 10e geloof ik en geëindigd als 5e. Wtf.
Race 2 lag ik zelfs even 3e tot ik een fout maak bij Oak Tree. Daarna P5 totdat het bij P3 en P4 voor me ook misgaat, kon helaas niet profiteren omdat ik daarna zelf ook nog even naast de baan beland. Uiteindelijk op P7 gefinisht maar dat had qua pace P3 of P4 kunnen zijn. P7 is voor mijn doen echter al super dus ik ben er blij mee. Lekker geraced ook, er werd respectvol gereden dus een top avond.
Heb ook weer zitten sleutelen aan de zitpositie in de rig voorafgaand hieraan en ik had bijna geen last meer van mijn linkerbeen, misschien heeft het zelfs wel iets met mijn pace gedaan
2e race gestart als 23e maar door enkele inhaalacties en fouten van anderen opgeklommen tot een 12e positie. Tot dat ik in lap 5 bij South Bend net een paar cm gras mee pakte en hard van de baan schoot. Bij de pit entry brak tijdens het aan remmen mijn achterkant vervolgens uit waardoor ik bijna 180 graden stond gedraaid waardoor dit me ook een seconde of 25 heeft gekost. Uiteindelijk als 17e geëindigd maar daar had misschien wel een top 10 positie ingezeten.
Wat wel een bijzondere situatie was met Hans. Om de boom heen draait hij een rondje terwijl ik 0 contact heb, maar de spin leek wel op een tik van mij. Geen idee wat er gebeurde en ik gok een ghost contact. Of iemand anders die tegen zijn achterkant aan tikte, alleen dacht ik niet te herinneren dat er iemand dichtbij genoeg was. (natuurlijk ben ik vergeten om achteraf te kijken....)
@JPM85 en @Luckeh Mooie overlays! Wat gebruiken jullie?
Ik heb gisteren een poging gewaagd om TSnotifier plugin werkend te krijgen zodat ik kon zien wie er praatte maar ik kreeg dat niet geconfigureerd.
Ik gebruik Racelab apps. Gratis tot op heden, maar niet lang meer.anc schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 08:53:
Ik heb gisteren een poging gewaagd om TSnotifier plugin werkend te krijgen zodat ik kon zien wie er praatte maar ik kreeg dat niet geconfigureerd.
TS Notifier had bij mij een reboot nodig, en werkt alleen ingame.
Ik gebruikte tot vorige week enkel Racelabs, maar sinds enkele dagen ook Kapps hiernaast draaien.anc schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 08:53:
Ik heb een bijzondere feature race gehad waarbij ik P6 heb weten te scoren. Arjan met veel moeite achter mij wist te houden in de laatste rondes, maar erg leuk!
Wat wel een bijzondere situatie was met Hans. Om de boom heen draait hij een rondje terwijl ik 0 contact heb, maar de spin leek wel op een tik van mij. Geen idee wat er gebeurde en ik gok een ghost contact. Of iemand anders die tegen zijn achterkant aan tikte, alleen dacht ik niet te herinneren dat er iemand dichtbij genoeg was. (natuurlijk ben ik vergeten om achteraf te kijken....)
In mijn stream zie je nog de standings en relative van RL, maar bv track overlay van Kapps.
Nog een beetje aan het stoeien welke in nu uiteindelijk als definitieve hou, voornamelijk ook gepint op hoe het betaalmodel van RL eruit komt te zien en welke features hier bij gaan komen.
Heb je binnen TSnotifier ook de gamesettings.ini file aangepast zoals in de handleiding staat? Daarnaast hielp het bij mij om de applicatie standaard als administrator te starten. Daarvoor werkte het bij mij ook niet.anc schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 08:53:
Oh shit, vervelend om te horen! Hoop dat het snel beter gaat met je schouder!PatrickPost1972 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 07:47:
Hmmmzzzz ik dacht dat de problemen met mijn schouder voorbij waren, gistermiddag wat geoefend en voelde al dat het niet goed ging na een half uur. Nu vanochtend maar wat pijnstillers ingenomen en maar tot de conclusie gekomen om nog maar wat meer rust te nemen en komend seizoen of hopelijk de seizoen afsluiter mee te kunnen maken. Baal echt als een stekker een doos van een kast met spullen erin die vol op je schouder terecht komt maakt meer kapot dan je lief is![]()
![]()
Mja, sorry daarvoor was ongelukkige samenloop van omstandigheden. Ik moest eerst remmen voor terugkerende auto, die ik vervolgens dacht in te halen maar verremde me. Kwam iets naast de baan, maar is net een ijsbaan, je bent passagier van eigen auto dan.Doubleoz schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 07:58:
Voor mij had er meer in gezeten gisteravond. In de 1e race moest ik samen met @ourplayground uitwijken over het gras toen @Mithriel terug de baan op kwam gegleden. Bij bocht 5 kwam ik weer de baan op maar werd ongelukkig aangetikt door @Maurice W omdat hij ook vanaf het gras de baan op kwam glijden. Hierdoor stond ik naast de baan en moest het hele veld voorbij laten.
2e race gestart als 23e maar door enkele inhaalacties en fouten van anderen opgeklommen tot een 12e positie. Tot dat ik in lap 5 bij South Bend net een paar cm gras mee pakte en hard van de baan schoot. Bij de pit entry brak tijdens het aan remmen mijn achterkant vervolgens uit waardoor ik bijna 180 graden stond gedraaid waardoor dit me ook een seconde of 25 heeft gekost. Uiteindelijk als 17e geëindigd maar daar had misschien wel een top 10 positie ingezeten.
Excuses
Shit happens... Doordat je in ieder geval bij het terugkomen op de baan gelijk remde voorkwam je dat we elkaar raakte en schade hadden. Dus tot dat moment ging het nog goed. Maar Maurice zat buiten mijn gezichtsveld dus daar kon ik niet op anticiperen helaas.Mithriel schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:40:
[...]
Mja, sorry daarvoor was ongelukkige samenloop van omstandigheden. Ik moest eerst remmen voor terugkerende auto, die ik vervolgens dacht in te halen maar verremde me. Kwam iets naast de baan, maar is net een ijsbaan, je bent passagier van eigen auto dan.
Excuses
Vind dat ook het meest vervelende van deze banen in iRacing, tuurlijk gras heeft minder grip, maar er hoeft maar 1 grassprietje tegen de wang van je band aan te waaien en je gaat rond. Dat mogen ze echt wel eens wat beter gaan implementeren.Mithriel schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 09:40:
[...]
Mja, sorry daarvoor was ongelukkige samenloop van omstandigheden. Ik moest eerst remmen voor terugkerende auto, die ik vervolgens dacht in te halen maar verremde me. Kwam iets naast de baan, maar is net een ijsbaan, je bent passagier van eigen auto dan.
Excuses
Prima dat je afgestraft wordt, maar nu lijkt het meer op die natte dragstrip op Hockenheim.
Je verwart feiten met indrukkenJPM85 schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 10:29:
[...]
Vind dat ook het meest vervelende van deze banen in iRacing, tuurlijk gras heeft minder grip, maar er hoeft maar 1 grassprietje tegen de wang van je band aan te waaien en je gaat rond. Dat mogen ze echt wel eens wat beter gaan implementeren.
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen