iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 327 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:21

Phydomir

Dennis

JS1990 schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 21:43:
Het belangrijkste vind ik: zorgen dat je plezier hebt. Irating is mooi meegenomen, maar voor mij niet het belangrijkste. En volgens mij is rond de 1700 helemaal niet verkeerd als ik de grafiekjes hier wel eens heb gezien van de verdeling van Irating over de gebruikers.
Loopt toevallig nu een topic over op het iRacing forum:

Road iRating Classification
0k iRating: 17.445% (10684)
1k iRating: 62.913% (38530)
2k iRating: 12.815% (7848)
3k iRating: 3.692% (2261)
4k iRating: 1.680% (1029)
5k iRating: 0.779% (477)
6k iRating: 0.400% (245)
7k iRating: 0.185% (113)
8k iRating: 0.067% (41)
9k iRating: 0.023% (14)
11k iRating: 0.002% (1)

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:43

Arfman

Drome!

Bedankt voor de reacties, dan laat ik TSNotifier links liggen. Blijft dus een gok wie er praat ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Mithriel
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

Zo, lekker een avondje Daytona Project gehad met @JPM85 @Luckeh @Beltoni @Birelissimo @Jimmy J. @ourplayground in de topsplit! We hadden voor het event allemaal dezelfde livery gekozen, en voor de start werd al geroepen "What is going on in DP class" haha.

Helaas heeft niemand van ons de race gewonnen, want was een hele snelle meneer die niet helemaal netjes Jim van de baan beukte...

Het zag er alleen wel mega vet toen we naar start/finish gingen!

Zelf had ik wat foutjes gemaakt, dus niet een perfect race. Viel nog niet mee om de beste GTE rijders voor te blijven, maar wel leuk gereden!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ewmO9JmpR3s_zr0rlgys4uP6ng=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0GipKxEHFEiGaXyoKmxbd8yr.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door Mithriel op 12-08-2020 22:17 ]

iRacing | Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alouwerse
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02-07 19:22
Arfman schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 22:13:
Bedankt voor de reacties, dan laat ik TSNotifier links liggen. Blijft dus een gok wie er praat ;)
Ik heb hem vanavond wel werkend gekregen. Wat werkt er nog niet bij je?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Alouwerse schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 22:17:
[...]

Ik heb hem vanavond wel werkend gekregen. Wat werkt er nog niet bij je?
Volgens mij gebruikt @Arfman VR en dat werkt niet met tn.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Phydomir schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 21:55:
[...]

Loopt toevallig nu een topic over op het iRacing forum:

Road iRating Classification
0k iRating: 17.445% (10684)
1k iRating: 62.913% (38530)
2k iRating: 12.815% (7848)
3k iRating: 3.692% (2261)
4k iRating: 1.680% (1029)
5k iRating: 0.779% (477)
6k iRating: 0.400% (245)
7k iRating: 0.185% (113)
8k iRating: 0.067% (41)
9k iRating: 0.023% (14)
11k iRating: 0.002% (1)
Bizar dat er geen enkele andere rijder tussen de 10k en 11k zit. Dit toont nog eens aan hoe knap de prestatie van Max Benecke is om als enige rijder een iRating te hebben boven de 11k.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:37

Niellie41

[object Object]

Ik dacht dat Ty Majeski 2 accounts had met 10k iRating.

Edit:

Inderdaad:
https://members.iracing.c...reerStats.do?custid=62032
https://members.iracing.c...eerStats.do?custid=138310

[ Voor 61% gewijzigd door Niellie41 op 12-08-2020 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

Misschien onderscheid tussen Oval en road?

iRacing | Rig

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
De verdeling hierboven was enkel voor Road iRating. Ty heeft daar geen 10k.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Raimond613
  • Laatst online: 04-10 19:18

Raimond613

Simracer

Mithriel schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 22:16:
Zo, lekker een avondje Daytona Project gehad met @JPM85 @Luckeh @Beltoni @Birelissimo @Jimmy J. @ourplayground in de topsplit! We hadden voor het event allemaal dezelfde livery gekozen, en voor de start werd al geroepen "What is going on in DP class" haha.

Helaas heeft niemand van ons de race gewonnen, want was een hele snelle meneer die niet helemaal netjes Jim van de baan beukte...

Zelf had ik wat foutjes gemaakt, dus niet een perfect race. Viel nog niet mee om de beste GTE rijders voor te blijven, maar wel leuk gereden!

[Afbeelding]
Gezien de timing en de deelnemers; wordt dit de klasse voor volgend GoT seizoen? >:)

iracing profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
We stormen ook gelijk de top 20 binnen in de overall championship standings 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g0md_igLd5DU9R3YdUSUD_22b-s=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Bvx0vZ50hLBsDp9OfQR6sF83.jpg?f=user_large

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

• Elbaceever
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-10 17:16
lol zalig die groepsfoto met al de DP's. Make the DP great again! Had bericht te laat gelezen anders deed ik misschien ook wel mee. Heb dan maar in de M8 gesprongen om nog wat verder te oefenen op de Nordschleife. Ik vraag mij af hoe lang het gaat duren tot ik die eindelijk volledig onder de knie heb :s

iRacing Profiel - Race Rig

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-10 12:25
Ja, oval racing ;).

edit.... spuit 11 }:O .

[ Voor 3% gewijzigd door StealthyPeanut op 13-08-2020 09:29 ]

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 08:23
Elbaceever schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 09:26:
lol zalig die groepsfoto met al de DP's. Make the DP great again! Had bericht te laat gelezen anders deed ik misschien ook wel mee. Heb dan maar in de M8 gesprongen om nog wat verder te oefenen op de Nordschleife. Ik vraag mij af hoe lang het gaat duren tot ik die eindelijk volledig onder de knie heb :s
Eigenlijk doen we iedere woensdag wel een beetje lol trappen met een serie die we normaliter niet echt volgen.
Afgelopen 2 weken hebben we de Porsche Cup gereden, 2 weken daarvoor iLMS.

Het is leuk om met de hele groep een open practice te joinen, gewoon een beetje gezellig te ouwehoeren en een auto/circuit te leren die voor iedereen relatief nieuw is. Gisteren was helemaal spannend, want normaal zitten we niet bij elkaar in de split als we racen, dat maakte het extra leuk. Daarnaast heeft de halve iRacing gemeenschap een hekel aan de DP rijders en is er nergens een tune te vinden die werkt. Zelf dus een beetje stoeien om vanuit de baseline tot een acceptabele setup te komen.

Ik denk dat we met @Birelissimo & @Luckeh wel tot een redelijke setup kwamen, alleen nog flink wat onderstuur in de Porsche curves die we er niet echt lekker uit kregen.

• Elbaceever
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-10 17:16
JPM85 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 09:34:
[...]

Eigenlijk doen we iedere woensdag wel een beetje lol trappen met een serie die we normaliter niet echt volgen.
Afgelopen 2 weken hebben we de Porsche Cup gereden, 2 weken daarvoor iLMS.

Het is leuk om met de hele groep een open practice te joinen, gewoon een beetje gezellig te ouwehoeren en een auto/circuit te leren die voor iedereen relatief nieuw is. Gisteren was helemaal spannend, want normaal zitten we niet bij elkaar in de split als we racen, dat maakte het extra leuk. Daarnaast heeft de halve iRacing gemeenschap een hekel aan de DP rijders en is er nergens een tune te vinden die werkt. Zelf dus een beetje stoeien om vanuit de baseline tot een acceptabele setup te komen.

Ik denk dat we met @Birelissimo & @Luckeh wel tot een redelijke setup kwamen, alleen nog flink wat onderstuur in de Porsche curves die we er niet echt lekker uit kregen.
oh nice! zal dan nog moeten kijken om Teamspeak te installeren en hopelijk nog een vrije button mapping vinden op m'n stuur. (begint aardig lastig te worden in VR om alle knopjes te bedienen) Ik reed tot voor kort enkel maar VRS Sprint dit seizoen maar gisteren toch ook een half uurtje Lemans geoefend om te zien hoe ver ik zat van de racepace in het GOT tournooi. Na half uurtje oefenen zat ik aan 3.52.6 best en 3.50 optimal dus dat komt hopelijk wel goed :)

iRacing Profiel - Race Rig

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
4-6 weken lang nauwelijks mijn rig aangeraakt. De temps op zolder zijn echt niet te harden (40+) en hopelijk kan ik de komende tijd weer eens wat racen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Mithriel schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 22:16:

[Afbeelding]
Het zag er echt super gaaf uit zowel op de stream als op de foto:) Complimenten voor de livery @Blerf! Het enige wat ontbreekt op de livery is het logo van GoT ;-)

iRacing Profiel

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Doubleoz schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:17:
[...]

Het zag er echt super gaaf uit zowel op de stream als op de foto:) Complimenten voor de livery @Blerf! Het enige wat ontbreekt op de livery is het logo van GoT ;-)
Tnx tnx :) ik zal die er ook nog even ergens infietsen, wellicht op de raam sticker er bij.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 04-10 22:26
ZFLaSH schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:13:
4-6 weken lang nauwelijks mijn rig aangeraakt. De temps op zolder zijn echt niet te harden (40+) en hopelijk kan ik de komende tijd weer eens wat racen.
Dan rijd je toch een ander circuit dan Zolder? :+

iRacing Profiel

• ZFLaSH
Session30 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:22:
[...]

Dan rijd je toch een ander circuit dan Zolder? :+
Haha.. goeie..

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• CUPCAKESENSE
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06-08 09:52
Tijd voor een introductie!

Zit al enige tijd te lurken op dit topic en sinds iets langer dan een maand nu in het bezit van een computer, aangeschaft voor iRacing. Speel al langer race games en enkele jaren geleden meegedaan met Pcars 2 op het XBW groepje, dus heb een aantal bekende namen voorbij zien komen op dit forum!

Voorlopig ben ik nog bezig met de GT3 klasse op IMSA, zie dat hier op de maandag/zondag geracet wordt met de GTE. Denk dat ik volgend seizoen ergens aanhaak op deze avonden!
Voorlopig zit ik nog "lekker" vanaf de bank te spelen, aangezien ik nog niet de ruimte heb om er iets moois van te maken.

Tot snel op de baan!

P.S. zal binnenkort even mijn iRacing profiel in mijn signature zetten :)

iRacing Profiel

• Jimmy J.
CUPCAKESENSE schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:44:

Zit al enige tijd te lurken op dit topic en sinds iets langer dan een maand nu in het bezit van een computer, aangeschaft voor iRacing. Speel al langer race games en enkele jaren geleden meegedaan met Pcars 2 op het XBW groepje, dus heb een aantal bekende namen voorbij zien komen op dit forum!

Voorlopig ben ik nog bezig met de GT3 klasse op IMSA, zie dat hier op de maandag/zondag geracet wordt met de GTE. Denk dat ik volgend seizoen ergens aanhaak op deze avonden!
Voorlopig zit ik nog "lekker" vanaf de bank te spelen, aangezien ik nog niet de ruimte heb om er iets moois van te maken.

Tot snel op de baan!

Wat was je username op xbw/xblive?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CUPCAKESENSE
Jimmy J. schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:53:
[...]
Wat was je username op xbw/xblive?
Dat vroeg ik mij dus ook af tijdens het maken van de post... Maar wij hebben samen geracet!
Ergens in de richting van: Sv3nnie, Svenn3r of Sv3nner.... :)

iRacing Profiel

• Jimmy J.
CUPCAKESENSE schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 11:00:
[...]

Dat vroeg ik mij dus ook af tijdens het maken van de post... Maar wij hebben samen geracet!
Ergens in de richting van: Sv3nnie, Svenn3r of Sv3nner.... :)
Ah ja, dat rinkelt wel een belletje inderdaad! Welkom hier. En iRacing is zooooo gaaf als je Project Cars gewend bent :*)

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Tot snel op de baan!

Welkom :)

Houd er wel rekening mee dat er hier elk seizoen een andere serie gereden wordt (niet dat je dus denkt dat komend seizoen weer GTE is ;))

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CUPCAKESENSE
Raimond613 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 11:23:
[...]

Welkom :)

Houd er wel rekening mee dat er hier elk seizoen een andere serie gereden wordt (niet dat je dus denkt dat komend seizoen weer GTE is ;))
Thanks! Dat had ik door, wacht rustig de uitkomst af haha
Jimmy J. schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 11:08:
[...]
Ah ja, dat rinkelt wel een belletje inderdaad! Welkom hier. En iRacing is zooooo gaaf als je Project Cars gewend bent :*)
Gaaf is het zeker :) Gelijk ook maar voor 2 jaar afgesloten :*)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
In hoeverre staat de community open voor een nieuw logo overigens?
Ik had laatst voor het eerst aan een car design gewerkt, maar nog niks uitgekomen en toen had ik zelf een alternatief GoT Racing logo gemaakt... Geïnspireerd op de kleuren, maar niet meer het iRacing of Tweakers logo er letterlijk in laten terugkomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QgYAlKQDHwKqeCVX5lObP9_I07w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PnFwvUCd1Qd4VSd2d23emk2G.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 13-08-2020 11:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:58

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Phusebox schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 11:40:
In hoeverre staat de community open voor een nieuw logo overigens?
Ik had laatst voor het eerst aan een car design gewerkt, maar nog niks uitgekomen en toen had ik zelf een alternatief GoT Racing logo gemaakt... Geïnspireerd op de kleuren, maar niet meer het iRacing of Tweakers logo er letterlijk in laten terugkomen.

[Afbeelding]
als maker van het iRacing GoT logo in overleg met zowel Tweaker.net en iRacing zie ik geen reden tot verandering.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• Phusebox
  • Nu online
JoepW schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 11:44:
[...]
als maker van het iRacing GoT logo in overleg met zowel Tweaker.net en iRacing zie ik geen reden tot verandering.
Just asking ;)

En kan me ook voorstellen dat men liever heeft dat er geen gebruik gemaakt wordt van custom logos op liveries?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSTSSM
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-08 17:07
Hi!

Ik ben gisteren begonnen met iRacing en ben zojuist naar Class D gepromoveerd. Nu kan je natuurlijk de portemonnee gaan trekken en auto's en tracks kopen. Ik zou voordat ik dat doe graag jullie advies hebben hoe ik dat het beste kan aanpakken. Ik weet dat je bij meer kopen enige korting krijgt. Dat lijkt dus slim, maar welke auto's en tracks ga ik het meeste profijt van hebben. Ik vind road racing het leukste en denk dan aan open wheelers en GT/endurance auto's. Dat is best breed, maar hopelijk kunnen jullie mij adviseren hoe ik dit het slimste kan aanpakken. Ik zou het ook leuken vinden om af en toe tegen de AI te kunnen oefenen. Alvast veel dank voor jullie hulp! Much appreciated.

Groet Gertjan

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
JSTSSM schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 11:48:
Hi!

Ik ben gisteren begonnen met iRacing en ben zojuist naar Class D gepromoveerd. Nu kan je natuurlijk de portemonnee gaan trekken en auto's en tracks kopen. Ik zou voordat ik dat doe graag jullie advies hebben hoe ik dat het beste kan aanpakken. Ik weet dat je bij meer kopen enige korting krijgt. Dat lijkt dus slim, maar welke auto's en tracks ga ik het meeste profijt van hebben. Ik vind road racing het leukste en denk dan aan open wheelers en GT/endurance auto's. Dat is best breed, maar hopelijk kunnen jullie mij adviseren hoe ik dit het slimste kan aanpakken. Ik zou het ook leuken vinden om af en toe tegen de AI te kunnen oefenen. Alvast veel dank voor jullie hulp! Much appreciated.

Groet Gertjan
De korting vanaf drie stuks content wordt vrij beperkt hoger als je meer ineens koopt. Wat ik zelf heb gedaan is dus steeds content per drie aanschaffen. Ik had wat geld kunnen besparen door meer tegelijk te doen, maar op deze manier had ik steeds relatief weinig 'skin in the game' als ik wat nieuws wilde proberen. In één keer de Skip Barber en alle tracks voor het seizoen kopen scheelt een paar euro, maar als je de Skip vervolgens niet leuk vindt en toch oval wil gaan rijden is't ook meteen een hoop geld weggesmeten.

Dat gezegd hebbende zijn road tracks eigenlijk altijd een veilige aankoop, want die worden in alle roadklasses gebruikt.

Ticking away, the moments that make up a dull day

• JSTSSM
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-08 17:07
Dank voor je advies, lekker vlot!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Phusebox schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 11:46:
[...]...En kan me ook voorstellen dat men liever heeft dat er geen gebruik gemaakt wordt van custom logos op liveries?
Ik weet niet waar je op doelt, maar ons logo is goedgekeurd door beide partijen...

• JPM85
Hi!

Groet Gertjan
Enigzins hetzelfde als @Wormaap.
Ik koop iedere maand 6 items, waarvan 5 tracks en 1 auto.

De tracks koop ik op basis van series die ik het leukste vind om te gaan rijden en 5 tracks daar kom ik de maand weer mee door. Uiteindelijk als ik dan mijn rekensom redelijk heb gedaan dan ben ik na zo'n 8 - 9 maanden wel klaar met het kopen van road tracks en kan ik mij dan focussen om de road cars te kopen. Daarnaast heb ik na 7 maanden meer dan 40 stuks betaalde content in bezit, dus gegarandeert 20% korting op alles wat ik koop.

Ik heb het budget ervoor om dit iedere maand te doen, en stop met maandelijks kopen als ik alle Road content in bezit heb. Dan hoef ik ook niet meer te kijken of ik iets wel of niet kan rijden :+

• Phusebox
  • Nu online
JoepW schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 12:01:
[...]

Ik weet niet waar je op doelt, maar ons logo is goedgekeurd door beide partijen...
Ik bedoelde dat ik of iemand anders een eigen "GoT Racing" logo, zoals hierboven bijvoorbeeld, zou gebruiken op mijn liveries.

Niet dat ik dat ga doen overigens, ik maak er verder wel een eigen logo van zonder iets met GoT-racing er in.

[ Voor 14% gewijzigd door Phusebox op 13-08-2020 12:28 ]

• Mithriel

Mithriel

bwoah

Hi!

Groet Gertjan
Als je geen haast hebt kun je wachten tot iracing keer down is voor update, en dan kun je in de test omgeving alle auto's testen om te zien wat je fijn vindt (wel even auto van te voren downloaden).

Over algemeen stappen de meeste in de Skip Barber omdat het een hele goede beginners auto is en je daarin goed de basis van wagen beheersing leert, daarnaast is het een populaire serie met relatief korte races en elk uur een race.

iRacing | Rig

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Wormaap schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 11:53:
[...]

Dat gezegd hebbende zijn road tracks eigenlijk altijd een veilige aankoop, want die worden in alle roadklasses gebruikt.
Dat geldt niet voor alle road tracks; er zijn er best wel een aantal die zeer weinig tot zelden in officiele series worden gebruikt. Denk bijv aan Oran Park, twin ring motegi, Barber park (in minder mate) en zo zijn er nog wel een paar denk ik.

iracing profile

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 02-10 10:40

Tot snel op de baan!

Meer XBW volk! Welkom! Waren altijd gezellige avondjes. Zoals Jimmy aangeeft is het racen zelf hier een stuk leuker/meer competitief/intenser :D

• CUPCAKESENSE
Beltoni schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 12:55:
[...]

Meer XBW volk! Welkom! Waren altijd gezellige avondjes. Zoals Jimmy aangeeft is het racen zelf hier een stuk leuker/meer competitief/intenser :D
Thanks dat waren zeker leuke avondjes. Herinner mij vooral de Megane (of was het Clio?) cup volgens mij nog.
Terug naar iRacing. Dit is zeker een stuk intenser. Na wat oefenen begonnen met Qualy rijden bij IMSA. Begonnen op Imola en daar 45 minuten met iemand 5 seconden in mijn nek gereden, maar wel overwinning gepakt (was nog lage split ofcourse volgens mij SoF van 1.6). Dat was vrij spannend maar heel fair gereden!

Zoals jullie al wel weten merk je daar echt verschil in. Soms is het zelf ook een grote emotionele rollercoaster door te blijven pushen als je aan de leiding gaat terwijl het niet nodig is wat dan resulteert in...... een mooie spin en geen overwinning. :'(

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
Hi!

Groet Gertjan
Welkom! Op onderstaande website heb je per week een mooi overzicht. Als je daar wat auto's en tracks aanvinkt kan je eenvoudig zien wat er op de agenda staat. Wel nog allemaal voor het huidige seizoen.

https://iracing-week-planner.tmo.lol/

Qua open wheelers is de Skip, zoals anderen al zeiden, echt een aanrader. Het is een heerlijk autootje waar je meer mee kan smijten dan je zou denken. Elk uur zijn er races en het hielp mij om het (i)racen wat beter onder de knie te krijgen.

Als je echt GT's wil gaan racen dan ligt GT3 voor de hand. Met ABS dus geen problemen met aanremmen. Echter heb je wel een C license nodig en wordt je gelijk in een multiclass race gestopt.

Plezier staat voorop dus gebruik de testperiodes (tijdens updates) om auto's uit te proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Raimond613 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 12:38:
[...]

Dat geldt niet voor alle road tracks; er zijn er best wel een aantal die zeer weinig tot zelden in officiele series worden gebruikt. Denk bijv aan Oran Park, twin ring motegi, Barber park (in minder mate) en zo zijn er nog wel een paar denk ik.
Vooruit, dat was wat kort door de bocht en wat veel gebaseerd op mijn seizoenen in de Skip waar Oran Park, Phillip Island en meer van dat soort baantjes juist wel populair zijn :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
Phusebox schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 12:20:
[...]

Ik bedoelde dat ik of iemand anders een eigen "GoT Racing" logo, zoals hierboven bijvoorbeeld, zou gebruiken op mijn liveries.

Niet dat ik dat ga doen overigens, ik maak er verder wel een eigen logo van zonder iets met GoT-racing er in.
Als ik de antwoorden van @JoepW lees mogen er geen andere logo's van tweakers of daar aan gekoppelde uitingen gebruikt worden.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

iRacing gaat over 15m down ivm een update. Voornamelijk om de nieuwe Daytona layout van vorige week update te geven voor het evenement aankomend weekend. Maar ook nog wat andere changes.

Changelog:
iRACING UI: (04.09.03)

Current Series and Up Next

- In Table view, fixed an issue where hovering the mouse over a logo was displaying a flashing tooltip.

- In Table view, a tooltip has been added to the column header for Registration Closes.

- A tooltip has been added to Unranked Series to clarify that participation in these events does not count towards Minimum Participation Requirement (MPR).

AI Racing

- Fixed an issue where adding a new AI Driver to an existing AI Roster was resetting the AI Drivers' car numbers to default sequential values.

Search and Filter

- Fixed an issue where several special characters ([ ] .) were causing an error when input into any Search field.

Spotting

- Fixed an issue where Spotting was failing instead of prompting the user to download and/or purchase any needed updates or content in order to join as a Spotter.

Clock

- Fixed an issue where the UI clock was sometimes using the local system clock instead of the iRacing Server clock.

SIMULATION:

Connection

- Fixed an issue that could cause a crash during session transition from Open Practice to Race.

Rendering

- Fixed an issue where SMP on GTX1000 series GPU's often clipped out a pixel's width of the image on the right edge of the middle and/or right monitors, creating one or two lines down the display where only sky would render. This was especially noticeable if running three-screen mode on a single monitor.

Car Paints

- Fixed an issue where custom specular maps were getting removed from a car after a new team driver swapped into the car.

Controllers

- Logitech keyboard backlight support has been disabled due to a bug in the latest GHUB software that causes a lockup of iRacing on exit.
- - We are working on a proper fix for this issue.

CARS:

NASCAR Cup Series Chevrolet Camaro ZL1

- Drag has been increased slightly.

NASCAR Cup Series Ford Mustang

NASCAR Cup Series Toyota Camry

TRACKS:

Daytona International Speedway

- (NASCAR Road) - For the new chicane:
- - An additional gain-time penalty has been added.
- - Two additional brake marker boards have been added.
- - Curbs have been upgraded to turtle curbs with a yellow and blue color scheme.
- - Blue tire barriers have been adjusted.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Phusebox schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 12:20:
[...]

Misschien iets duidelijk te formuleren door mij nu ik ff wat meer tijd heb.
  1. Het logo van iRacing mag niet door andere partijen dan iRacing gebruikt worden en mag ook niet aangepast worden. Als uiting op een Livery of als logo op een site ter verwijzing naar iRacing wel.
  2. Het logo van Tweakers.net mag niet door andere partijen dan Tweakers.net gebruikt worden en mag ook niet aangepast worden. Als uiting op een Livery of als logo op een site ter verwijzing naar iRacing wel.
  3. Het GoT iRacing logo is een samenvoeging van beiden en moest voorafgaand goedgekeurd worden door beide organisaties en dat is gedaan. Maar ook dit logo mag niet verder verbasterd worden tot iets anders! Het GoT iRacing logo is dan ook voor community leden te gebruiken voor op persoonlijke liveries of op eigen sites of handtekeningen op fora met een verwijzing naar onze community. En sterker nog we hopen ook dat jullie dat doen om de bekendheid van de community te promoten ;)

• Phusebox
  • Nu online
JoepW schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 15:43:
[...]

Misschien iets duidelijk te formuleren door mij nu ik ff wat meer tijd heb.
  1. Het logo van iRacing mag niet door andere partijen dan iRacing gebruikt worden en mag ook niet aangepast worden. Als uiting op een Livery of als logo op een site ter verwijzing naar iRacing wel.
  2. Het logo van Tweakers.net mag niet door andere partijen dan Tweakers.net gebruikt worden en mag ook niet aangepast worden. Als uiting op een Livery of als logo op een site ter verwijzing naar iRacing wel.
  3. Het GoT iRacing logo is een samenvoeging van beiden en moest voorafgaand goedgekeurd worden door beide organisaties en dat is gedaan. Maar ook dit logo mag niet verder verbasterd worden tot iets anders! Het GoT iRacing logo is dan ook voor community leden te gebruiken voor op persoonlijke liveries op zelfs eigen sites of handelingen op fora met een verwijzing naar onze community. En sterker nog hopen ook dat jullie dat doen om de bekendheid van de community te promoten ;)
Die eerste twee waren mij uiteraard bekend, het laatste is nu ook duidelijk.

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Luckeh schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 14:49:
iRacing gaat over 15m down ivm een update. Voornamelijk om de nieuwe Daytona layout van vorige week update te geven voor het evenement aankomend weekend. Maar ook nog wat andere changes.

Changelog:

[...]
Ik heb net de update gedownload, er zat ook een kleine update van de 911 Cup in. Iemand een idee wat daar veranderd is?

iracing profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Net even snel, want niet veel tijd drie auto's uitgeprobeerd.

1. De Indy 2000 PM 18: daar kan ik wel wat mee. Voelt een beetje als een kart voor mij. Kon er vrij snel aardige rondjes mee rijden.

2. De Porsche GT3 Cup: Poeh listige bak, zoals gezegd. Niet 1 clean rondje kunnen afleggen, breekt meteen uit bij te hard remmen en de draaicirkel van een olietanker.

3. BMW M4 GT4: hier had ik meer van verwacht. Dit is by far de minste auto die ik gereden heb in iRacing voor mij. Lijkt wel alsof je stilstaat en ik dacht dat de Cup een olietanker was? Dan is dit een Star Destroyer. Snel uitgestapt.

Allemaal op dezelfde baan gedaan ter referentie voor mezelf.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

JoepW schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 23:26:

Zorg dat je er bij bent op 30 of 31 Augustus!

Afbeeldingslocatie: https://www.got-racing.eu/wp-content/uploads/20S3_Season_Finale_Poster_V1.png

Schema voor de avond:
19:30 - 20:15 Open Practice
20:15 - 20:25 Open Quali (10mins/4laps)
20:25 - 21:55 Race (90m)

Fuel: 37%. Dit betekent minimaal 3 stops in de race (ca. elke 23-24 mins).
Fast repairs: 2
Time scale: 8x. Zowel de start als finish zijn in daglicht.
Max deelnemers: 60

Het is maar een kort rondje (1m12-1m15) en de pitlane tijd is ook kort. De pitlane snijdt ook nog eens een stuk van het circuit af, dus het tijdverlies met een stop is beperkt.

Belangrijk:Track Limits
We hanteren dezelfde guideline van Nim voor Charlotte. Dat zijn de track limits die door de sim worden gehanteerd, plus dat je in de twee high banked turns niet onder de blauw/witte lijn mag rijden. Als je een pitstop gaat maken, mag je uiteraard in de laatste high banked turn onder de blauw/witte lijn gaan om offline de pit entry te doen.

Voorbeeld rondje + Pit entry:

NB: De ronde tijden tijdens het GoT event zullen een stuk lager liggen ivm meer rubber en een (veel) lagere temperatuur.

iRacing Profiel

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Phusebox schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 17:04:

1. De Indy 2000 PM 18: daar kan ik wel wat mee. Voelt een beetje als een kart voor mij. Kon er vrij snel aardige rondjes mee rijden.

2. De Porsche GT3 Cup: Poeh listige bak, zoals gezegd. Niet 1 clean rondje kunnen afleggen, breekt meteen uit bij te hard remmen en de draaicirkel van een olietanker.

3. BMW M4 GT4: hier had ik meer van verwacht. Dit is by far de minste auto die ik gereden heb in iRacing voor mij. Lijkt wel alsof je stilstaat en ik dacht dat de Cup een olietanker was? Dan is dit een Star Destroyer. Snel uitgestapt.

De Porsche Cup moet je met wat trailbraking door de bocht draaien, dan is de draaicirkel aanzienlijk kleiner.

De BMW heb ik zelf niet, maar bij de Cayman GT4 geldt hetzelfde qua trailbraking, alleen heb je daar heeeeel veel trailbraking nodig ;) Aangezien het beide GT4's zijn kan ik me voorstellen dat voor de BMW dit dus ook geldt.

[ Voor 4% gewijzigd door Raimond613 op 13-08-2020 18:08 ]

iracing profile

• Mithriel

Mithriel

bwoah

Phusebox schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 17:04:

Die Porsche, die heeft wat tijd nodig, niet te hard remmen, alles heel subtiel doen met veel finesse. Als het kwartje valt, is hij erg belonend, maar tegelijk moet je altijd op je hoede zijn.

Juist omdat je die auto constant met 100,% moet rijden wordt die veel geprezen. Elke ronde, elke bocht ben je echt aan het "racen" niets komt automatisch

PS. Als star wars fanaat.. wil ik wel op star destroyer racen hoor!

[ Voor 3% gewijzigd door Mithriel op 13-08-2020 18:22 ]

iRacing | Rig

• Fuelke
  • Laatst online: 04-10 21:01

Fuelke

Forza Ferrari

@Phusebox komop man, koop die Indy Pro en doe gewoon de laaste vier races van het seizoen mee.

We rijden nog op Suzuka, Lucas Oil Raceway / Indianapolis Raceway Park (oval), Laguna Seca en de Nürburgring dit seizoen. Op het forum zijn er voor iedere week goede stabiele setups te vinden.

[ Voor 5% gewijzigd door Fuelke op 13-08-2020 18:28 ]

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• Phusebox
  • Nu online
Raimond613 schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 18:07:
[...]

De Porsche Cup moet je met wat trailbraking door de bocht draaien, dan is de draaicirkel aanzienlijk kleiner.

De BMW heb ik zelf niet, maar bij de Cayman GT4 geldt hetzelfde qua trailbraking, alleen heb je daar heeeeel veel trailbraking nodig ;) Aangezien het beide GT4's zijn kan ik me voorstellen dat voor de BMW dit dus ook geldt.
Dat verklaart een hoop. Traikbraking heb ik nog weinig kaas van gegeten.
Fuelke schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 18:27:
@Phusebox komop man, koop die Indy Pro en doe gewoon de laaste vier races van het seizoen mee.

We rijden nog op Suzuka, Lucas Oil Raceway / Indianapolis Raceway Park (oval), Laguna Seca en de Nürburgring dit seizoen. Op het forum zijn er voor iedere week goede stabiele setups te vinden.
Haha tempting maar ik heb al geen tijd om voor de GoT league te oefenen. Die tracks heb ik sowieso ook nog niet. Had beter niet alle tracks voor Skippy kunnen kopen want heb die al paar weken niet meer gedaan.

• xNikobellicx
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07:57
Heb voor het eerst triple monitor setup opgezet met Nvidia surround. Nu is mijn probleem dat ik ingame mijn fov niet boven de 160 krijg weet iemand misschien wat dit kan zijn ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
xNikobellicx schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 19:14:
Heb voor het eerst triple monitor setup opgezet met Nvidia surround. Nu is mijn probleem dat ik ingame mijn fov niet boven de 160 krijg weet iemand misschien wat dit kan zijn ?
Je hebt dan waarschijnlijk een NVIDIA 1xxx GPU en SMP aangevinkt in de grafische opties.
SMP uitzetten helpt of een 2xxx kaart kopen :P

• xNikobellicx
JoepW schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 19:17:
[...]

Je hebt dan waarschijnlijk een NVIDIA 1xxx GPU en SMP aangevinkt in de grafische opties.
Dankje man!! Wat doet SMP precies ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimmy J.
xNikobellicx schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 19:22:
[...]

Dankje man!! Wat doet SMP precies ?
De projectie op alle 3 de schermen door je GPU laten berekenen, in plaats van de CPU, waardoor je de CPU ontlast (laatstgenoemde heeft het vaak al zwaar zat in iRacing).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Jimmy J. schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 19:29:
[...]
De projectie op alle 3 de schermen door je GPU laten berekenen, in plaats van de CPU, waardoor je de CPU ontlast (laatstgenoemde heeft het vaak al zwaar zat in iRacing).
Het resultaat is hetzelfde (meer FPS) maar hoe het werkt is wel anders.
When Nvidia announced their new Pascal GPU architecture, one of the most exciting new features was Simultaneous Multi-Projection. SMP offers the ability for Multi-monitor users to adjust displayed images for the tilt and angle of their various displays and allows images on several displays to be rendered in a single pass.

This, in theory, will give Nvidia users additional performance in games when using multi-monitor setups or in VR, provided that the developer has implemented this Nvidia only feature into their games.
Het complete beeld van je triples wordt dus in één keer verwerkt door de GPU in plaats dat het per scherm door de GPU gaat.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 17:08
JoepW schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 19:17:
[...]

Aangezien ik een Nvidia GTX 1060 heb, zal ik eens gaan testen met SMP aan.
Eens kijken of die frame drops die ik heb van tijd tot tijd dan minder worden.
Ik heb namelijk het vermoeden dat mijn CPU het allemaal niet af kan (triples, overlays, Iracing zelf).

iRacing Profiel

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-10 10:58
xNikobellicx schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 19:14:
Bedoel je FoV of FPS?

Want FoV staat toch los daarvan? Daar zit volgensmij sowieso een max van 160 aan?

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ActualFantasy schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 20:19:
[...]

Bedoel je FoV of FPS?

Want FoV staat toch los daarvan? Daar zit volgensmij sowieso een max van 160 aan?
FoV is mogelijk tot 179 graden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

• Phusebox
  • Nu online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xNikobellicx
ActualFantasy schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 20:19:
[...]

Bedoel je FoV of FPS?

Ik bedoelde FOV.

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Doubleoz schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 22:29:
[...]

Variant van nummer 1 lijkt me ook lachen voor de madness!
Hebben we al eens gedaan. Idd lachen.

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-10 12:25
Beetje afgekoeld dus nog snel de ILMS meegepakt van 21u. In mijn kwali ronde merkte ik stutter en onrustig beeld. Helaas daardoor gekwalificeerd op p27. Met een fijne inhaalrace op p5 geëindigd.

Maar heel de race microstutters gehad en 4 grote freezes. 1 daarvan in de warmup lap waardoor ik iemand rond tik helaas.

Deze patch heeft het rijden voor mij echt een heel stuk slechter gemaakt: temperaturen waren prima, load was ook goed en lopende processen ook. Helaas wel mijn fps lager (rond de 80) en het reed gewoon erg onrustig. Volgens mij hadden meerdere er last van want er schoven er best veel op rare manieren van de baan.

Meerdere last van? Ik speel met een i5 8400, 1080ti, ssd en 16gb ram. Normaal geen vuiltje aan de lucht.

Waar kan ik dit het beste melden? Gewoon support?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

StealthyPeanut schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 22:45:
Beetje afgekoeld dus nog snel de ILMS meegepakt van 21u. In mijn kwali ronde merkte ik stutter en onrustig beeld. Helaas daardoor gekwalificeerd op p27. Met een fijne inhaalrace op p5 geëindigd.

Maar heel de race microstutters gehad en 4 grote freezes. 1 daarvan in de warmup lap waardoor ik iemand rond tik helaas.

Deze patch heeft het rijden voor mij echt een heel stuk slechter gemaakt: temperaturen waren prima, load was ook goed en lopende processen ook. Helaas wel mijn fps lager (rond de 80) en het reed gewoon erg onrustig. Volgens mij hadden meerdere er last van want er schoven er best veel op rare manieren van de baan.

Meerdere last van? Ik speel met een i5 8400, 1080ti, ssd en 16gb ram. Normaal geen vuiltje aan de lucht.

Waar kan ik dit het beste melden? Gewoon support?
Microstutters lijkt me niet zo snel een iRacing issue. Wat je kunt doen is het Complaints of Problem forum bekijken of er meer mensen met hetzelfde probleem (ik keek zojuist even, ik zie geen soortgelijke meldingen).

Ik had overigens gister aan het begin van de avond tijdens wat practice rondjes in de Skip/Zolder dat Windows update lekker bezig ging. Dat duurde een paar minuten, met flinke frame drops zo nu en dan maar geen microstutters.

edit:
Gebruik je telemetry dumps? Daar zit een bug momenteel die voor stutters zorgt.

[ Voor 7% gewijzigd door Luckeh op 14-08-2020 08:26 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
Phusebox schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 18:48:

[...]

Haha tempting maar ik heb al geen tijd om voor de GoT league te oefenen. Die tracks heb ik sowieso ook nog niet. Had beter niet alle tracks voor Skippy kunnen kopen want heb die al paar weken niet meer gedaan.
Had hetzelfde gedaan. Volgens mij dit seizoen maar 2 races meegepakt aan het begin van het seizoen. Lastig om te combineren met de GoT League. Dit seizoen heb ik ook gewoon wat minder tijd/energie beschikbaar.

Ach, die banen komen vast wel een keer van pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
Hmm dat was een race om snel te vergeten :| Tijdstip niet zo geschikt, top split maar wat een chaos. Mensen die do or die acties doen in de Porsche curves en zo hang je dan in die blauwe muur en moet je nog een half uur met schade rondrijden... Ach ja, shit happens.

In ieder geval mijn eindstation bereikt voorlopig :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aJTAtXFTY6-42gQfmlZAb7tgGBA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CLL94KjEnvlqor3NvV16R2c8.png?f=user_large

Ik heb trouwens een probleem met de update:
In de beta ui zegt ie dat er updates zijn, maar krijg dan een failed ipv4 melding. Via de website zegt ie dat er gen updates zijn.
Iemand enig idee?

Hij blijft hangen op de Porsche Cup update, zegt ook dat die 0kB is?

Edit: opgelost door die auto te verwijderen uit de cars map en opnieuw te updaten.

[ Voor 30% gewijzigd door Phusebox op 14-08-2020 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Phusebox schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:14:
Hmm dat was een race om snel te vergeten :| Tijdstip niet zo geschikt, top split maar wat een chaos. Mensen die do or die acties doen in de Porsche curves en zo hang je dan in die blauwe muur en moet je nog een half uur met schade rondrijden... Ach ja, shit happens.

In ieder geval mijn eindstation bereikt voorlopig :D
Ik dacht dat de A-license ook niet voor mij was weggelegd maar vorige week heb ik de promotie gemaakt terwijl mijn iRating op hetzelfde niveau als die van jou is (na mijn -80 van mijn race gisteravond :/). Dus het is zeer zeker wel mogelijk om A-license te halen maar ook dat was voor mij geen doel. B-license is voldoende voor de races die ik wil mee rijden.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ZFLaSH
Degene die het willen proberen:

iRacing lijkt 1 van de games te zijn die voordeel heeft bij Hardware Accelerated GPU scheduling die in de laatste versie van Windows geintroduceerd is. Zelf heb ik nog niet kunnen proberen, maar ik zou zeggen probeer het eens. Voor sommige kan het misschien net voldoende zijn om van stutters af te komen. De ene game heeft voordeel en de andere weer niet. Daarom dat het default nog uit staat in Windows.

To enable hardware-accelerated GPU scheduling using Windows 10 Settings, follow this procedure:

Open Settings
Select System > Display tab.
Locate Multiple displays
Click on Graphics Settings.
Select the Change Default Graphics Settings option.
To enable the feature, toggle ON the button next to the Hardware-accelerated GPU scheduling.
Reboot your Windows device to apply the changes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:52

BM

Moderator Spielerij
ZFLaSH schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:50:

iRacing lijkt 1 van de games te zijn die voordeel heeft bij Hardware Accelerated GPU scheduling die in de laatste versie van Windows geintroduceerd is. Zelf heb ik nog niet kunnen proberen, maar ik zou zeggen probeer het eens. Voor sommige kan het misschien net voldoende zijn om van stutters af te komen. De ene game heeft voordeel en de andere weer niet. Daarom dat het default nog uit staat in Windows.

To enable hardware-accelerated GPU scheduling using Windows 10 Settings, follow this procedure:

Open Settings
Locate Multiple displays
To enable the feature, toggle ON the button next to the Hardware-accelerated GPU scheduling.
Interessant!

Is er op iRacing forum ergens een topic waar dit verder in besproken word? Ik kan nooit wat vinden in die puinhoop die ze het forum noemen daar :X

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZFLaSH
BM schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:00:
[...]

Interessant!

Is er op iRacing forum ergens een topic waar dit verder in besproken word? Ik kan nooit wat vinden in die puinhoop die ze het forum noemen daar :X
Zekers:

https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3761075.page

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:52

BM

Moderator Spielerij
Thanks.

@Phusebox Volgens mij had jij performance problemen met je VR set, toch? Misschien de moeite om even naar te kijken?

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fassive
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-06 21:39
Doubleoz schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:48:
[...]

Ik dacht dat de A-license ook niet voor mij was weggelegd maar vorige week heb ik de promotie gemaakt terwijl mijn iRating op hetzelfde niveau als die van jou is (na mijn -80 van mijn race gisteravond :/). Dus het is zeer zeker wel mogelijk om A-license te halen maar ook dat was voor mij geen doel. B-license is voldoende voor de races die ik wil mee rijden.
De licentie structuur in Iracing is een grap, Als ervaren persoon kan je binnen een dag of 2 van rookie naar A licentie gaan... Eigenlijk zou het je moeten forceren of langer in de rookie classen te rijden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• phoentje
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

phoentje

www.circuitpics.nl

Als je je eigen site wilt promoten mag je een linkje in je signature posten, maar het is niet de bedoeling zo te adverteren

[ Voor 72% gewijzigd door BM op 14-08-2020 14:31 ]

Ryzen 9 5900x / Asus X570-PRO / G.Skill 3600 32GB / AMD 7900XTX / Samsung G9 49" / Fanatec Podium DD1 / Heusinkveld Sprint / McLaren GT3 Simracing-SetupGuide.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
BM schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:12:
[...]

Thanks.

@Phusebox Volgens mij had jij performance problemen met je VR set, toch? Misschien de moeite om even naar te kijken?
Ik ga het eens proberen. Momenteel staat de kwaliteit super laag bij mij en is het doable. Bij de chicanes op Le mans heb ik wel altijd framedrops.
Doubleoz schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:48:
[...]

Ja in principe als je gewoon netjes rijdt, en niet te veel pech hebt met andere rijders om je heen, kun je zo verder naar de volgende license. Maar goed ik ga voorlopig geen hogere classes rijden dus zal ik ook niet doorstromen. Vind ik ook niet erg want die auto's in de hogere classes zijn nog lang niet voor mij weggelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Phusebox schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:23:
[...]

Ik ga het eens proberen. Momenteel staat de kwaliteit super laag bij mij en is het doable. Bij de chicanes op Le mans heb ik wel altijd framedrops.
Heb je zo'n issues dan in VR? Wat voor systeem heb je, want ik heb op LeMans maar in 1 bocht een enkele stutter en dat was in de 24h. Verder alles prima op 120hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
ZFLaSH schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:32:
[...]

Heb je zo'n issues dan in VR? Wat voor systeem heb je, want ik heb op LeMans maar in 1 bocht een enkele stutter en dat was in de 24h. Verder alles prima op 120hz.
Ryzen 3600, 16GB ram en RTX 2070 Super.

Ik haal de 90 FPS meestal maar net. En dan staan Cars en Objects (voor rempunten) op high. De rest allemaal low of off.

Heb al tig van die guides gevolgd op diverse fora maar blijft vrijwel hetzelfde wat ik ook doe. Ik dacht dat de cpu de bottleneck was maar die zit meestal op 9 ms en gpu constant op 11 of hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Phusebox schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:36:
[...]

Ryzen 3600, 16GB ram en RTX 2070 Super.

Ik haal de 90 FPS meestal maar net. En dan staan Cars en Objects (voor rempunten) op high. De rest allemaal low of off.

Heb al tig van die guides gevolgd op diverse fora maar blijft vrijwel hetzelfde wat ik ook doe. Ik dacht dat de cpu de bottleneck was maar die zit meestal op 9 ms en gpu constant op 11 of hoger.
Bijzonder. Zou dan eens met Project Lasso en fpsVR gaan kijken wat er dan precies gebeurt. Neem wel aan dat je de 3600 flink hebt overgeclocked (CPU+MEM)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:43

Arfman

Drome!

Ryzens zijn niet geweldig voor iRacing en zijn ook niet echt goed te overklokken volgens mij.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Arfman schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:07:
Ryzens zijn niet geweldig voor iRacing en zijn ook niet echt goed te overklokken volgens mij.
Niet in de mate waarop je een K van Intel kan overklokken, maar het kan wel (4.4ghz geloof ik?). Ryzen is ontzettend gevoelig voor geheugen clocks en die overklok is dan ook heel belangrijk i.v.m. de interconnects die op die snelheid draaien.

Ik ken een aantal man die iRacing in VR prima draaien op een 3600, dus het kan weldegelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door ZFLaSH op 14-08-2020 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
ZFLaSH schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:50:
[...]

Bijzonder. Zou dan eens met Project Lasso en fpsVR gaan kijken wat er dan precies gebeurt. Neem wel aan dat je de 3600 flink hebt overgeclocked (CPU+MEM)?
Nope, kan nooit een goede overclocking guide vinden. Dus alles draait gewoon stock.

Maar dit gaat te off topic dus mocht iemand tips hebben dat mag dat per PB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Phusebox schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:18:
[...]

Nope, kan nooit een goede overclocking guide vinden. Dus alles draait gewoon stock.

Maar dit gaat te off topic dus mocht iemand tips hebben dat mag dat per PB.
Als je tips wil, laat het weten. Stock is een 3600 inderdaad net ietsjes te langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Fassive schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:16:
[...]

De licentie structuur in Iracing is een grap, Als ervaren persoon kan je binnen een dag of 2 van rookie naar A licentie gaan... Eigenlijk zou het je moeten forceren of langer in de rookie classen te rijden...
Zo was het vroeger. Toen ik begon kon je alleen promoveren na een heel seizoen en had je nog geen fast track. Of het toen beter was, min of meer om het even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Als je de Ryzen gewoon op stock laat staan in het bios en de PBO aan hoe je niets te doen en gaat de cpu tijdens belasting gewoon naar de 4.3 / 4.4 Ghz.
Hier een 3700x en draait tijdens Iracing op ca 4.375 met 32 GB geheugen op 3600 Mhz.
Dit icm met een 2600 Super, alles op high of max met ca 80 fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alouwerse
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 02-07 19:22
Irating zat een mooie stijgende lijn in, deze week voornamelijk skip op Zolder gereden.
Helaas liep irating net vast toen ik comfortabel op p2 reed. -103 irating :(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fassive
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-06 21:39
Phydomir schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:35:
[...]

Zo was het vroeger. Toen ik begon kon je alleen promoveren na een heel seizoen en had je nog geen fast track. Of het toen beter was, min of meer om het even.
Het zorgde er in ieder geval voor dat echte rookies die toevallig C4.99 haalde niet een Daytona Prototype konden pakken en met 700 Irating een first split IMSA race konden doen 8)7

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• StephanL
  • Laatst online: 04-10 03:46
Woot net eerste race gewonnen in de Skip. Meer geluk dan dat ik zelf deed maar goed.

Na de 5e bocht of zo, voor de eerste chicane op Zolder lag ik al eerste. Daarna een constante snelheid weten te houden. Zo rond de 1:50 ongeveer. Er reden mensen die makkelijk 1:49 haalde, maar die lagen al ver achter. De nummer twee kwam wel dichtbij op 0.8 seconden, maar door mijn constante snelheid heeft hij mij niet te pakken kunnen krijgen.

Was wel een geslaagde race. Had dit niet zien aankomen :) zeker niet met mijn snelheid in de oefensessie. Dat maakt het toch leuk. Straks weer een rondje meedoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
StephanL schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 14:17:
Woot net eerste race gewonnen in de Skip. Meer geluk dan dat ik zelf deed maar goed.

Na de 5e bocht of zo, voor de eerste chicane op Zolder lag ik al eerste. Daarna een constante snelheid weten te houden. Zo rond de 1:50 ongeveer. Er reden mensen die makkelijk 1:49 haalde, maar die lagen al ver achter. De nummer twee kwam wel dichtbij op 0.8 seconden, maar door mijn constante snelheid heeft hij mij niet te pakken kunnen krijgen.

Was wel een geslaagde race. Had dit niet zien aankomen :) zeker niet met mijn snelheid in de oefensessie. Dat maakt het toch leuk. Straks weer een rondje meedoen.
iRacing is bij mij een ervaring met ups en downs. De ene fantastische race wordt vaak afgestraft met een compleet chaotisch crash festijn. Als ik een goede race heb raak ik die dag mijn pc niet meer aan. Jinx. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Alouwerse schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 12:59:
Irating zat een mooie stijgende lijn in, deze week voornamelijk skip op Zolder gereden.
Helaas liep irating net vast toen ik comfortabel op p2 reed. -103 irating :(
Altijd zuur zoiets, want 103 iRating terug verdienen dat duurt vaak wel even |:(

Ook al een keer of 4 gehad dat mijn iRacing blijft hangen op tech. inspection of gewoon vast loopt, maar nooit kunnen achterhalen wat dit veroorzaakt. Gelukkig 2x bij de GoT league, maar de andere 2 keer kostte mij toch ook bij elkaar zo'n 150 - 175 iR.

Gelukkig vind ik het prima zolang ik rond de 2.5k - 3.0k blijf hangen, voorlopig zit mijn snelheid daar wel. Moet nog veel ervaring opdoen om mijn bochtensnelheid met zo'n 2% te verhogen, daar laat ik namelijk de meeste tijd liggen t.o.v. VRS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Nu online
ZFLaSH schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:50:

Open Settings
Locate Multiple displays
Deze opties heb ik niet

Heb wel alle Windows updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Laatst online: 04-10 03:46
Phusebox schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 15:06:
[...]

iRacing is bij mij een ervaring met ups en downs. De ene fantastische race wordt vaak afgestraft met een compleet chaotisch crash festijn. Als ik een goede race heb raak ik die dag mijn pc niet meer aan. Jinx. 8)
Ja ik ken het. Dagen gehad dat ik hard probeerde mijn safety rating op te hogen en einde van de dag was het juist lager.

Ik blijf langzaam, kijken wat ik morgen nog qua settings kan veranderen aan de gaspedaal zelf. Staat nu wat zwaarder vanwege controle over gaspedaal. Vraag mij af, als ik hem lichter zet of ik dan eerder voluit het gas in kan drukken en dus dan ook sneller accelereer met de Skip. Heb het idee dat dat minder is bij mij.

Bochten snelheid leek mij wel ok in de vorige race die ik deed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Fassive schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 11:16:
[...]

Waarom zou een ervaren persoon geforceerd langer in de rookie klasse moeten rijden :?

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:06
Net een heerlijke race op zolder gehad met de skippies. Veel duwen en trekken, maar allemaal lekker op de limiet en niet er overheen. Wel een klein incidentje:
[Streamable: 2020-08-14 20-05-27]
Ik ben de voorste auto, ik zag hem helemaal niet komen en had hem ook niet meer verwacht toen ik eenmaal begon met insturen. Maar als ik nu de replay bekijk had ik dan ruimte moeten laten? Ik ben er zelf niet helemaal zeker van.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beltoni
Eerste een race Road America gepakt. Kerel voor me neemt voor start finish teveel risico en zet hem zo voor me neer. 13 minuten repair.

[Streamable: iRacing Motorsport Simulator 2020.08.14 - 17.19.35.01]

Daarna rustig race uitgereden, beetje practice zeg maar.

Vervolgens Le Man meegepakt. Starten vanaf P7, was prima weg. Aan het einde van de ronde dringt er een Ferrari bij mij aan, ik zie het al fout gaan en neem afstand. Zoals verwacht gaan ze er allebei af, helaas kon ik ze niet meer ontwijken.

[Streamable: iRacing Motorsport Simulator 2020.08.14 - 20.08.19.02]

Gelijk de pits in gedoken, alleen optional repairs. Helaas topsnelheid kwijt dus was sitting duck. In drag kon ik meekomen. Uiteindelijk bij P6 en P7 aan kunnen haken. Lekker de druk erop gezet. Krijg ik gewoon P6 cadeau.

[Streamable: iRacing Motorsport Simulator 2020.08.14 - 20.09.25.03]

Uiteindelijk zonder voorkant achter een van de Martijns gefinished. Begon redelijk kut maar uiteindelijk een lekker resultaat! Genieton

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Een opmerking van @Phusebox over een alternatief GoT iRacing logo (gaat er niet komen :P :9 ) leidde wel tot wat opmerkingen. Met name over het moeilijk combineren van het logo op verschillende liveries.
Dus heb ik een paar alternatieven (deels transparant) gemaakt die vanaf nu op de site te downloaden zijn.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DrsB9bCIt4UXqZ8i9p5eeILjATY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kjWNAlalJDd62tuRmJnC1TO1.png?f=fotoalbum_large
Download hier: https://www.got-racing.eu/?page_id=252

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ActualFantasy
Beltoni schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 20:21:
Eerste een race Road America gepakt. Kerel voor me neemt voor start finish teveel risico en zet hem zo voor me neer. 13 minuten repair.

[Streamable: iRacing Motorsport Simulator 2020.08.14 - 17.19.35.01]

Daarna rustig race uitgereden, beetje practice zeg maar.

Vervolgens Le Man meegepakt. Starten vanaf P7, was prima weg. Aan het einde van de ronde dringt er een Ferrari bij mij aan, ik zie het al fout gaan en neem afstand. Zoals verwacht gaan ze er allebei af, helaas kon ik ze niet meer ontwijken.

[Streamable: iRacing Motorsport Simulator 2020.08.14 - 20.08.19.02]

Gelijk de pits in gedoken, alleen optional repairs. Helaas topsnelheid kwijt dus was sitting duck. In drag kon ik meekomen. Uiteindelijk bij P6 en P7 aan kunnen haken. Lekker de druk erop gezet. Krijg ik gewoon P6 cadeau.

[Streamable: iRacing Motorsport Simulator 2020.08.14 - 20.09.25.03]

Uiteindelijk zonder voorkant achter een van de Martijns gefinished. Begon redelijk kut maar uiteindelijk een lekker resultaat! Genieton
Lastig he, al die Martijns.

;)

Was een leuke race. Ik verpeste mijn 2 pogingen tot kwalifictie in de eerste bocht al. Daarna als 17de starten, en gewoon constant mijn rondjes gereden. Wel 3 rondjes lang enorme slipstreams genoten van 1 rijder, express ook achter hem blijven, en daardoor 5 liter minder kunnen tanken. En voor die rijder geeindigd ;)

Plaats 5 en mijn hoogste puntenaantal ooit voor de ranking gehaald! En nog 24 punten voor 2K iRating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-10 11:09
Maverick schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 20:11:
Net een heerlijke race op zolder gehad met de skippies. Veel duwen en trekken, maar allemaal lekker op de limiet en niet er overheen. Wel een klein incidentje:
[Streamable: 2020-08-14 20-05-27]
Ik ben de voorste auto, ik zag hem helemaal niet komen en had hem ook niet meer verwacht toen ik eenmaal begon met insturen. Maar als ik nu de replay bekijk had ik dan ruimte moeten laten? Ik ben er zelf niet helemaal zeker van.
Ik vind het een slechte inhaalactie van de andere rijder. Als hij je via binnen voorbij wil gaan, moet hij zijn Skippy er wel eerder langs zetten. Ik vind die bocht uberhaupt niet de slimste plek om in te halen op Zolder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
JoepW schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 20:29:
Een opmerking van @Phusebox over een alternatief GoT iRacing logo (gaat er niet komen :P :9 ) leidde wel tot wat opmerkingen. Met name over het moeilijk combineren van het logo op verschillende liveries.
Dus heb ik een paar alternatieven (deels transparant) gemaakt die vanaf nu op de site te downloaden zijn.
[Afbeelding]
Download hier: https://www.got-racing.eu/?page_id=252
Waarom stopt jouw iRacing profiel in 2013?

Of is dat niet de juiste link in je profiel?
Pagina: 1 ... 327 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies