iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 326 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:00
Zo, dat was fijn drijven in m'n VR-headset :P
Gezien ik al een paar honderd rondjes op LM gereden heb wat later gejoind, in de practice een beetje geleerd hoe ik met de GTE op LM rond kom. In de quali een seconde van m'n optimal uit de practice getikt.
Eerste race uiteindelijk redelijk doorgekomen en p12 gepakt. Wat volgens mij mijn beste leagueresultaat is :+

Tweede race bij het uitrijden van de pits op m'n relative aan het kijken en daardoor de limiter te vroeg erafgegooid. 40s stop & hold, maar werd veranderd naar 15s. Bij het inrijden van de pits om die in te lossen druk ik m'n pitlimiter niet goed in, waardoor het 30s wordt 8)7
Helaas na drie weken niet racen een stukje gedrag dat ik afgeleerd had teruggekregen en een paar mensen die vlak achter me zaten voorbijgelaten. Op zich ging dat prima, maar ik had het gat naar de derde persoon achter me verkeerd ingeschat, waardoor die me ineens met flinke overspeed op een onhandig moment voorbij moest en bij het ontwijken de baan af vloog. Dus Eric J B: excuses, dat was niet handig van me :X
Daarna in gevecht met @Stromer_jb mezelf volledig door mijn eigen schuld de muur ingetorpedeerd, quick repair ingelost en uiteindelijk als twee-na-laatste over de finish gekomen. Beetje jammer, want voordat de pitstops begonnen lag ik er juist goed bij (p7, en volgens mij waren er nog niet veel mensen regulier binnengeweest).

Met een 2L Camelbak aan m'n stoel geknoopt en een ventilator op mijn hoofd was het uit te houden, maar net. Mijn hok is 31 graden momenteel 8)7

Al met al niet helemaal tevreden (ik ben tevreden als ik een béétje mee kan komen en niemand tot last ben, afgezien van het 'tot last zijn' dat we gewoon racen noemen :+), maar toch ook niet helemaal ontevreden na drie weken vakantie.

[ Voor 7% gewijzigd door Wormaap op 10-08-2020 22:43 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Phusebox schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 22:36:
Mijn excuses bij deze nogmaals aan Jeroen J. en iedereen die daar last van had. Ik maakte een inschattingsfout tijdens beide races maar dit was een grove. Ik denk dat hij iets eerder remde omdat er iemand naast de baan was beland. Vanuit mijn hoek zag ik die niet, ik zat er te dicht op, waardoor ik niet meer op tijd kon reageren. Maar goed, volledig mijn fout door er te dicht op te zitten. Soms moet ik de druk van achteren dan maar gewoon laten gaan, ook al is het op punten waar moet ingehaald kan worden zie ik ze toch vaak hem er naast prikken. Te bang om een plek te verliezen... Dom dus.

Ik ben al wel meer bezig met liften voor het rempunt wanneer ik in een groepje zit, en het gaat al beter maar nog niet 100% dus. Ik hoop dat jullie me er niet te zwaar op afrekenen al is dit wel iets dat normaal een straf zou opleveren.

Verder heb ik voor mijn doen nette races gereden dus ik baal hier enorm van. Zonder dit incident was niet alleen andere ellende bespaard maar was mijn eigen resultaat wellicht ook nog beter geweest.

Dus eerste reactie was blij met P9, maar nu meer teleurgesteld in mezelf en een schuldgevoel over het incident. Domper.
Nu kan ik natuurlijk niet spreken namens degene die je raakte. Maar als je weet wat je fout deed en ervan leert, dan zijn er hier maar heel weinig mensen die je, na de eerste irritatie uiteraard :+, een fout écht aanrekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrillSkippy
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 12-08 22:20
Na een slechte quali als p37 van start in de eerste race en als p19 afgevlagd. Dat was wel een leuke race.
In de feature race ging het een stuk minder. Eerste ronde had ik een incident met @ourplayground. Daarna was ik iemand aan het inhalen vlak na de porsche curves. Voor mij remden twee porsches redelijk vroeg (naar mijn idee) en ik kon ze niet meer ontwijken. Remmen deed ook niet genoeg dus tikte ik ze allebei aan. Sorry daarvoor Martijn en Hartger!
Daarna de race zonder grote problemen voort kunnen zetten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:42
Wormaap schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 22:41:
[...]

Nu kan ik natuurlijk niet spreken namens degene die je raakte. Maar als je weet wat je fout deed en ervan leert, dan zijn er hier maar heel weinig mensen die je, na de eerste irritatie uiteraard :+, een fout écht aanrekenen.
Ik mezelf in ieder geval wel, maar dat is ook terecht. Blijft nog wel even malen in mijn hoofd. Maar heb de replay wel van alle kanten bekeken om te zien wat ik nu fout deed en hoe ik het de volgende keer anders moet doen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-10 20:04
GrillSkippy schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 22:47:
Na een slechte quali als p37 van start in de eerste race en als p19 afgevlagd. Dat was wel een leuke race.
In de feature race ging het een stuk minder. Eerste ronde had ik een incident met @ourplayground. Daarna was ik iemand aan het inhalen vlak na de porsche curves. Voor mij remden twee porsches redelijk vroeg (naar mijn idee) en ik kon ze niet meer ontwijken. Remmen deed ook niet genoeg dus tikte ik ze allebei aan. Sorry daarvoor Martijn en Hartger!
Daarna de race zonder grote problemen voort kunnen zetten.
Ja dat was balen man!! Die hairpin na de 2 rechte stukken blijft lastig met zijn 2-en... nogmaals excuses

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12:51
In tegenstelling tot gisteren vanavond toch maar meegereden en met de ventilator op mn mik en de bidon vol ijsklontjes was het nog wonderbaarlijk goed uit te houden met de Rift.
Le Mans was nog bekend van de 24 uur, dus de practice even gebruikt om de rempunten weer te vinden. Daarna in de Q voor mijn gevoel een hele slordige ronde gereden, maar alsnog de 5e plek weten te veroveren. Door slowdowns van @Luckeh en @Linc opgeklommen naar de 3e plek met een gat voor me en achter me. Ondanks dat Bas en @DirkT achter me op Teamspeak aan het overleggen waren hoe ze samen konden werken om me bij te halen wist ik de voorsprong aardig vast te houden, tot ik me verremde in de eerste chicane en een slowdown kreeg. Toen zaten ze ineens binnen een seconde. Door de topsnelheid van de BMW wist ik Bas nog lang voor te blijven, maar met zo'n oranje gevaarte in de spiegels begon ik toch wat slordig te rijden en was het in de laatste ronde stuivertje wisselen. Ik ging de Porsche Curves in als 3e maar kwam er helaas uit als 5e, want ook Dirk wist me nog in te halen. Mooi gevecht, mannen!
De 2e race zat Bas toch nog in mijn kop. Bij het aanremmen van de eerste chicane op het rechte stuk zat hij weer vol in mijn spiegels waardoor ik daar op lette en niet zat op te letten waar mijn rempunt was. Ik remde dus veel te laat en stak de chicane maar rechtdoor om, na de slowdown, rond de 20e plek mijn weg weer te vervolgen. Hierna maar geprobeerd om me weer naar voren te werken wat aardig lukte, ook enigszins geholpen door de chaos bij mensen voor me. Ik besloot laat te pitten maar dit was nog wel een klein risico. Met 0.3 liter over stopte ik bij mijn pitbox. Na de pitstop als 6e weer de baan op met @Swoesh vlak voor me. Aangezien hij in een Porsche zat en ik in een BMW was dit geen eerlijk gevecht en kon ik er snel voorbij. De een na laatste ronde wist ik ook @eansys nog voorbij te gaan met een mooie move in Indianapolis en als 4e te eindigen. Die had ik na de eerste ronde niet verwacht.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mithriel
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

Raimond613 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 22:30:
Ik verpestte m'n qual in de laatste chicane door een slowdown, maar gelukkig werd ik als eerste van de non-qualifiers gegrid, dus 22e.
Helaas vond @Stromer_jb het nodig om deze hele avond botsauto met alles en iedereen om hem heen te spelen, dus zo eindigde mijn 1e ronde met een noodzakelijke pitstop voor repairs en kon ik achteraan aansluiten.

In de main race nog wel lekker naar voren gereden en leuke gevechten gehad met o.a. @ourplayground en @Mithriel.
Wel opnieuw bijna van de baan geramd door @Stromer_jb, incident is na de race besproken maar had niet de indruk dat je echt snapte wat je allemaal zelf fout doet. En argumenten als "het gebeurt mij ook" mag ja in de kleuterklas gebruiken... Anyway, ik hoop dat je de volgende keer bij dergelijke situaties gewoon wat meer ruimte laat en goed op je F3 black box kijkt, dan kun je al een hoop ellende voorkomen.

In de laatste serie bochten nog een slowdown waardoor ik een plekje verloor, maar even goed nog een top 10 klassering, dus al met al qua resultaat wel tevreden.
Was heerlijk en eerlijk gevecht, met mijn rig durf ik eindelijk gevecht aan te gaan.

We kregen in laatste deel in zelfde bocht slowdown. Jij was slim genoeg om hem voor de finish in te halen, ik niet. Ging van P7 naar 21 8)7

iRacing | Rig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:15
Phusebox schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 22:36:
Ik ben al wel meer bezig met liften voor het rempunt wanneer ik in een groepje zit, en het gaat al beter maar nog niet 100% dus.
Goed om te lezen! En LeMans is hiervoor echt een perfect circuit, aangezien je veel in draft kan rijden betekend dat ook rempunten aanpassen.

Dus als je de tijd ziet, ga hem dan zeker rijden deze week! De baan ken je nu, het is een redelijk makkelijk circuit dus goed moment om die leercurve verder te doorlopen.

P9 is zeer zeker niet slecht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
JPM85 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 23:44:
[...]

Goed om te lezen! En LeMans is hiervoor echt een perfect circuit, aangezien je veel in draft kan rijden betekend dat ook rempunten aanpassen.

Dus als je de tijd ziet, ga hem dan zeker rijden deze week! De baan ken je nu, het is een redelijk makkelijk circuit dus goed moment om die leercurve verder te doorlopen.

P9 is zeer zeker niet slecht!
Ga het zeker proberen als ik ergens tijd heb deze week. Helaas zijn de IMSA starttijden niet ideaal voor mij.

Maar Le Mans makkelijk? Ik vind het tot nu toe een van de lastigere banen eigenlijk. Ben nog niet harder dan een mid 3:52 gegaan gisteren, met een optimal van 3:49.8 dus ik verlies nog een hoop tijd.

Rijdt wel in de Ferrari aangezien ik de BMW niet heb en die aanschaffen voor 1 week gaat me wat ver. Niet dat die BMW opeens 2 sec zou brengen hoor, ik denk misschien een halve seconde op de rechte stukken.

Ah ik zie net dat er nog maar 2 races zijn dit seizoen. Balen, die moet ik allebei missen vrees ik. Moet ik nog gaan kiezen tussen de Indy 500 en de laatste GoT race ook nog, moeilijk. Als ik niet meer mee kan doen in ieder geval het seizoen afgesloten met mijn hoogste klassering. :+

[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 11-08-2020 05:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-10 22:52

BM

Moderator Spielerij
Beltoni schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 22:33:
In race 2 zie ik John eraf vliegen, blijf helemaal naar de buitenkant en wordt gewoon er gewoon afgetikt door John die hem de baan oprijdt en direct over de baan stuurt. Zonder triples kan ik dit soort aanslagen ook echt niet aan zien komen... John heeft zijn excuses aangeboden dus het is afgesloten maar dit mag echt niet.

[Streamable: iRacing Motorsport Simulator 2020.08.10 - 22.37.50.05]
edit: nu zonder teamspeak

Echt zuur want had gewoon de snelheid om 2x top 10 te rijden.
Ah, hoef ik er geen videotje meer van te maken :)

Ik was ook slachtoffer van dit incident. Op het moment dat jullie elkaar raken schiet John haaks rechtsaf de baan over. Helaas wilde ik jullie daar net voorbij. Werd over de vangrail getikt, dus direct met een row de pits in. Had alleen beter een ronde later kunnen gebeuren, dan had ik met een volle tank de race uit kunnen rijden, nu moest ik nóg een keer stoppen :p

@Phusebox Je zat er qua tijden best netjes bij. Viel me vorige race ook al op dat dat best de goeie kant op gaat d:)b
Moest alleen in race 2 in de 1e chicane op het rechte stuk wel wat ontwijkende actie uitvoeren. Ik remde wat eerder ivm autos voor me, en ik zie jou nog doorrijden en aan de binnenkant voorbij komen. Paste allemaal precies, maar écht op gerekend had ik niet. Verbeterpuntje voor mezelf om daar wat beter op te letten als ik weet dat ik/we wat eerder op de rem gaan.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
BM schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 07:02:
[...]

@Phusebox Je zat er qua tijden best netjes bij. Viel me vorige race ook al op dat dat best de goeie kant op gaat d:)b
Moest alleen in race 2 in de 1e chicane op het rechte stuk wel wat ontwijkende actie uitvoeren. Ik remde wat eerder ivm autos voor me, en ik zie jou nog doorrijden en aan de binnenkant voorbij komen. Paste allemaal precies, maar écht op gerekend had ik niet. Verbeterpuntje voor mezelf om daar wat beter op te letten als ik weet dat ik/we wat eerder op de rem gaan.
Klopt, ik zag dat je ruim aan de kant ging. Ik remde zelf ook iets eerder dan normaal en liet volgens mij de remdruk vervolgens ook eerder afbouwen waardoor ik er naast kwam. Dacht dat ik er ruim naast zat maar die moet ik nog even terugkijken dan.

Ik geef toe dat ik daar wellicht beter had kunnen wachten. Ik ging overigens niet uit je draft om je in te halen maar om ervoor te zorgen dat ik bij een incident of onverwachte reactie niet achterop zou rijden. En toen zag ik dus een "kans" die ik veilig achtte.

Na de bocht dacht ik wel, heb ik nu iemand daar geraakt omdat ik je zo wijd zag gaan. Maar dat was waarschijnlijk de angst die aan mijn naam plakt :+ dat snap ik wel. Hoop dat ik in de meeste gevechten gisteren en eergisteren heb laten zien dat ik op de goede weg ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Phusebox schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 07:11:
[...]

Klopt, ik zag dat je ruim aan de kant ging. Ik remde zelf ook iets eerder dan normaal en liet volgens mij de remdruk vervolgens ook eerder afbouwen waardoor ik er naast kwam. Dacht dat ik er ruim naast zat maar die moet ik nog even terugkijken dan.

Ik geef toe dat ik daar wellicht beter had kunnen wachten. Ik ging overigens niet uit je draft om je in te halen maar om ervoor te zorgen dat ik bij een incident of onverwachte reactie niet achterop zou rijden. En toen zag ik dus een "kans" die ik veilig achtte.
Het ging goed, en wat ik zeg, ik moet daar ook gewoon rekening mee houden als ik zelf al weet dat ik eerder rem. Volgens mij remde ik bij die bocht sowieso veeeel eerder dan de meesten. Later remmen wat geheid met blokkerende banden rechtuit (maar dat mag niet van iRacing... -O- )
Maar dat was waarschijnlijk de angst die aan mijn naam plakt :+ dat snap ik wel.
Paniek! Pure Paniek was het ! _O-

Nee hoor, dit had ik denk ik bij de meesten wel zo gedaan ;)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
De laatste paar rondjes moest ik nog fuel saven, wellicht onnodig maar durfde het niet aan. Had aan het einde van derde rondje mijn pitstop vanwege de schade opgelopen in ronde 2. Kwam uiteindelijk over de finish met 1.5 liter dus had niet heel veel meer over. Was ook weer eens wat anders dan de 10-15 liter die ik normaal overheen omdat ik te voorzichtig ben met tanken.

Verlies wel nog altijd paar sec bij de pitstops merk ik. Te voorzichtig nog bij pit entry maar beter dat dan een penalty :X Genoeg nog te leren qua race craft dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-10 19:18

Raimond613

Simracer

Mithriel schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 23:36:
[...]

Was heerlijk en eerlijk gevecht, met mijn rig durf ik eindelijk gevecht aan te gaan.

We kregen in laatste deel in zelfde bocht slowdown. Jij was slim genoeg om hem voor de finish in te halen, ik niet. Ging van P7 naar 21 8)7
Die slowdown op het einde ben ik zelf al een keer eerder mee de mist in gegaan dus liet ik me niet nog een keer gebeuren ;)
Was voor mij ook wel een makkelijkere keuze om hem nog in te lossen aangezien ik niemand achter me had!

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Donderdag rond 15u is er weer downtime volgens iRacing website, dus dan moet ik kijken of ik na het werk nog de kans heb om eens wat andere auto's te proberen. Wil zelf wel eens de GT4 wagens testen en heel misschien een andere open-wheeler dan de Skippy.

Volgens mij alleen tire model updates voor zover ik kon vinden overigens.

[ Voor 13% gewijzigd door Phusebox op 11-08-2020 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stromer_jb
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 20-10-2023

Stromer_jb

iracing profiel

Raimond613 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 22:30:
Ik verpestte m'n qual in de laatste chicane door een slowdown, maar gelukkig werd ik als eerste van de non-qualifiers gegrid, dus 22e.
Helaas vond @Stromer_jb het nodig om deze hele avond botsauto met alles en iedereen om hem heen te spelen, dus zo eindigde mijn 1e ronde met een noodzakelijke pitstop voor repairs en kon ik achteraan aansluiten.

In de main race nog wel lekker naar voren gereden en leuke gevechten gehad met o.a. @ourplayground en @Mithriel.
Wel opnieuw bijna van de baan geramd door @Stromer_jb, incident is na de race besproken maar had niet de indruk dat je echt snapte wat je allemaal zelf fout doet. En argumenten als "het gebeurt mij ook" mag ja in de kleuterklas gebruiken... Anyway, ik hoop dat je de volgende keer bij dergelijke situaties gewoon wat meer ruimte laat en goed op je F3 black box kijkt, dan kun je al een hoop ellende voorkomen.
Wat is de zin van napraten op Teamspeak, waarbij ik je mijn excuus aanbood? Om daarna direct je ongenoegen zwaar overhit weer te geven op het forum. Dat is kinderachtig, vooral nadat ik je excuus had gemaakt. Ik gaf aan met “het gebeurd mij ook” dat het ons allemaal wel eens overkomt, aangereden worden of iemand anders aanrijden. Dat is een onderdeel van racen en een veel besproken onderdeel op ons forum.
Eigenlijk ben je me nooit opgevallen, nooit enig contact of conflict gehad en dan ga je omdat ik niet direct naar jou zin reageer wel heel erg hard oordelen. Lijkt me niet de gedachte die we hebben bij leuk met elkaar onze hobby bedrijven. Wat ik een veel vervelender aanrijding vond (het was ook gewoon mijn avond niet) was met Tobias, hij kon dit absoluut niet voorkomen en het was van mijn kant “een beetje dom” ik kon gewoon rechts vervolgen maar dook scherp naar links 8)7 . Wel fijn dat je mijn excuus accepteerde met een kanttekening, begrijpelijk zo kort na de wedstrijd. Ik wil benadrukken dat het nooit mijn bedoeling is geweest om wie dan ook te benadelen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-10 12:25

In race 2 zie ik John eraf vliegen, blijf helemaal naar de buitenkant en wordt gewoon er gewoon afgetikt door John die hem de baan oprijdt en direct over de baan stuurt. Zonder triples kan ik dit soort aanslagen ook echt niet aan zien komen... John heeft zijn excuses aangeboden dus het is afgesloten maar dit mag echt niet.

Hier neemt die zwart/groene BMW ook wel ontzettend veel risico om toch nog een positie proberen te winnen. Waarom niet even gas los, zoals de rest (waardoor je überhaupt zoveel inloopt) en aansluiten achter @Raimond613 ?

Zeker als het zo druk is, wagens langs de weg staan en het eigenlijk geen bocht is waar je goed met 2 doorheen kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandahans
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 08:55
Na lang twijfelen toch maar gisterenavond meegedaan aan de race. Twee dingen weerhield me in eerste instantie van meedoen:

1) De Hitte
2) Ik ken Le Mans voor geen meter

Dus zonder al te veel voorbereiding in de BMW gestapt, met als doel voorzichtig cruisend naar de finish rijden. De eerste heat van P20 naar P17, weinig bijzonders.

De tweede heat lag ik tot mijn verbazing naar een aantal ronden op P6, terwijl ik daar totaal de racepace niet voor had. Totdat @Swoesh mij meenam de pits in. Ik heb direct een berichtje gekregen van Niels met zijn oprechte verontschuldigingen. Geen probleem.. Jammer, maar dit gebeurd wel eens! Ook een vreemde situatie. Waarin Niels veel sneller is, maar moet pitten. Ik moest nog een ronde door.

Daarna nog een keer een tikkie gekregen en gedisconnect, Ik was inmiddels gloeiend heet en drijfnat.. 8)7

Ik heb een vraag voor jullie, heeft iemand ook problemen met TeamSpeak in combinatie met Fanatec V2.5 en Carbon Wheel? Ik heb een Push-To-Talk button aangewezen, maar zodra ik iRacing weer open of naar voren haal lijkt deze button niet te reageren. Deze functioneert enkel als het TeamSpeak window op de voorgrond staat. Ik heb ook soms dat de Force Feedback weg valt als ik TeamSpeak tijdens iRacing opstart.

Iemand hier ervaring mee of nog belangrijker, een oplossing? :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 08:21

Phydomir

Dennis

StealthyPeanut schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:18:
[...]

Hier neemt die zwart/groene BMW ook wel ontzettend veel risico om toch nog een positie proberen te winnen. Waarom niet even gas los, zoals de rest (waardoor je überhaupt zoveel inloopt) en aansluiten achter @Raimond613 ?
Dit is denk ik wel de kern van dit hele voorval. De rest er voor gaat van het gas omdat er een auto achterste voren staat en de laatste in de rij probeerde hiervan gebruik te maken. Ik snap de verleiding heel erg goed, maar we hebben het al een aantal weken over het niet misbruiken van gele vlag situaties. Daar valt deze denk ik ook wel onder. Iets om een volgende race rekening mee te houden.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
pandahans schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:36:
De tweede heat lag ik tot mijn verbazing naar een aantal ronden op P6, terwijl ik daar totaal de racepace niet voor had. Totdat @Swoesh mij meenam de pits in. Ik heb direct een berichtje gekregen van Niels met zijn oprechte verontschuldigingen. Geen probleem.. Jammer, maar dit gebeurd wel eens! Ook een vreemde situatie. Waarin Niels veel sneller is, maar moet pitten. Ik moest nog een ronde door.

[Streamable]
Ik moet zeggen dat ik dit ook geen heel handige actie vind van @Swoesh :p Als je weet dat je de pits in moet kun je er beter achter blijven ipv op deze manier. Maar goed, dat is leermomentje denk ik ;)

Xbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Ik heb een vraag voor jullie, heeft iemand ook problemen met TeamSpeak in combinatie met Fanatec V2.5 en Carbon Wheel? Ik heb een Push-To-Talk button aangewezen, maar zodra ik iRacing weer open of naar voren haal lijkt deze button niet te reageren. Deze functioneert enkel als het TeamSpeak window op de voorgrond staat. Ik heb ook soms dat de Force Feedback weg valt als ik TeamSpeak tijdens iRacing opstart.

FF wegvallen bij Teamspeak. Heb je Overwolf als overlay draaien?
Die heeft een bug dat hij FF weg eens wil disablen, dan kan je beter TSnotifier hebben draaien.

Qua push-to-talk, heb je een button gemapped via hotkeys of via capture?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandahans
JPM85 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:44:
[...]

FF wegvallen bij Teamspeak. Heb je Overwolf als overlay draaien?
Die heeft een bug dat hij FF weg eens wil disablen, dan kan je beter TSnotifier hebben draaien.

Qua push-to-talk, heb je een button gemapped via hotkeys of via capture?
Ja ik heb inderdaad Overwolf, Zal TSnotifier eens proberen. Bedankt voor de tip!

Ik heb een button gemapped via capture.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Stromer_jb schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:04:
[...]

Wat is de zin van napraten op Teamspeak, waarbij ik je mijn excuus aanbood? Om daarna direct je ongenoegen zwaar overhit weer te geven op het forum. Dat is kinderachtig, vooral nadat ik je excuus had gemaakt. Ik gaf aan met “het gebeurd mij ook” dat het ons allemaal wel eens overkomt, aangereden worden of iemand anders aanrijden. Dat is een onderdeel van racen en een veel besproken onderdeel op ons forum.
Eigenlijk ben je me nooit opgevallen, nooit enig contact of conflict gehad en dan ga je omdat ik niet direct naar jou zin reageer wel heel erg hard oordelen. Lijkt me niet de gedachte die we hebben bij leuk met elkaar onze hobby bedrijven. Wat ik een veel vervelender aanrijding vond (het was ook gewoon mijn avond niet) was met Tobias, hij kon dit absoluut niet voorkomen en het was van mijn kant “een beetje dom” ik kon gewoon rechts vervolgen maar dook scherp naar links 8)7 . Wel fijn dat je mijn excuus accepteerde met een kanttekening, begrijpelijk zo kort na de wedstrijd. Ik wil benadrukken dat het nooit mijn bedoeling is geweest om wie dan ook te benadelen.
Het gaat mij niet zozeer om het incident in heat 1 tussen ons, ik vond de hele situatie in race 2 waarbij je @Beltoni en uiteindelijk ook nog @BM van de baan ramt veel erger. Fouten maakt iedereen, ik ook, maar dat was in 10 seconden tijd 3x een actie die totaal onnodig was en niet mag gebeuren.
En wat me dan helemaal in het verkeerde keelgat schiet is je houding op TS na afloop. Ik kreeg daar sterk de indruk dat je eigenlijk vond dat je niks verkeerd deed en dat je er ook niks van leert voor een volgende keer.
Aan jou om te bewijzen in de volgende races dat ik ongelijk heb.

Overigens zijn wij elkaar wel vaker tegengekomen op de baan maar dan in practice, waarbij je mij ook meerdere keren het idee hebt gegeven dat je niet in je spiegels cq je F3 blackbox kijkt in je outlaps...

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
Na lang twijfelen toch maar gisterenavond meegedaan aan de race. Twee dingen weerhield me in eerste instantie van meedoen:

1) De Hitte

Dus zonder al te veel voorbereiding in de BMW gestapt, met als doel voorzichtig cruisend naar de finish rijden. De eerste heat van P20 naar P17, weinig bijzonders.

[Streamable]

Daarna nog een keer een tikkie gekregen en gedisconnect, Ik was inmiddels gloeiend heet en drijfnat.. 8)7

Baal er echt enorm van dat ik je daar zo mee nam, het ergste is dat ik helemaal nog niet hoefde te pitten en alleen in de veronderstelling was dat ik die ronde de pit in moest. Ik snap nog steeds niet hoe ik erbij kwam dat we beide zouden moeten pitten 8)7 , mijn idee was dat ik je richting die chicane in de pit entry zou uit remmen maar dan nog had ik te weinig ruimte gelaten bij het ingaan van de pits. Ik kon zelf niet eens genoeg tanken om de race uit te rijden, heb de laatste ronde er nog wat bij moeten gooien, verdiende karma.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoesh
BM schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:38:
[...]

Ik moet zeggen dat ik dit ook geen heel handige actie vind van @Swoesh :p Als je weet dat je de pits in moet kun je er beter achter blijven ipv op deze manier. Maar goed, dat is leermomentje denk ik ;)
100% een idiote actie van mij, als ik beter had opgelet en wist dat hij nog niet hoefde te pitten had ik er altijd achter gebleven, ik was er op een of andere manier van overtuigd dat iedereen die ronde de pit in moest :/.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• verse48
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11-08 05:07

verse48

ferdy

1) De Hitte

[Streamable]

Ik had er ook last van met overwolf in Teamspeak, ben overgestapt naar Tsnotifier werkt perfect!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
pandahans schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:45:
[...]

Ja ik heb inderdaad Overwolf, Zal TSnotifier eens proberen. Bedankt voor de tip!

Dan zou alles goed moeten staan.
1e hit op google geeft dat je TS in admin mode moet draaien, misschien dat eens proberen?

https://forum.teamspeak.c...eamspeak-window-is-active

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JS1990
  • Laatst online: 17-06 11:32
pandahans schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:45:
[...]

Heb eenzelfde setup als jou en gebruik ook TSnotifier. Werkt bij mij zonder problemen en hoef Teamspeak niet als admin te laten draaien.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 02-10 10:40
Stromer_jb schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:04:
[...]

Ik gaf aan met “het gebeurd mij ook” dat het ons allemaal wel eens overkomt, aangereden worden of iemand anders aanrijden. Dat is een onderdeel van racen en een veel besproken onderdeel op ons forum.
Wil nog wel even zeggen dat ik de actie in race 2 niet "onderdeel van het racen vindt". De actie die jij uithaalde vind ik geen foutje, het is opzet of pure onkunde. Je reactie na de race zegt ook genoeg, je had geen idee wat er om je heen gebeurde.

Nu is het klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-10 10:58
Beltoni schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 11:58:
[...]

Wil nog wel even zeggen dat ik de actie in race 2 niet "onderdeel van het racen vindt". De actie die jij uithaalde vind ik geen foutje, het is opzet of pure onkunde. Je reactie na de race zegt ook genoeg, je had geen idee wat er om je heen gebeurde.

Nu is het klaar.
Ik vind dat jullie hem wel hard aanpakken.

Gisteren ook op de TS. Ik begreep hem wel als hij zegt zulke dingen gebeuren. Ja, het is misschien onkunde, maar dat is toch elke fout? Ja, hij had niet daar terug naar de racelijn gemoeten, maar ja, dat is wel gebeurt.

Maar, jij had ook nog meer naar links kunnen gaan, en dan hadden jullie elkaar niet geraakt. Raymond zat daar op dat punt veel verder naar links dan jij, en je ziet hem ook net voor hij jou raakt alweer naar rechts sturen om de linkerbaan het midden te houden. Als jij op zelfde lijn als raymond gereden had, hadden jullie elkaar niet geraakt. Dus om hier nou opzet te noemen vind ik echt te ver gaan. Hij heeft je niet gezien, dat soort dingen gebeuren. Ik denk dat hij dat bedoelde met zijn opmerkingen op TS.

Plus, hij had in het begin van de discussie nog niet teruggekeken en wordt al compleet afgebrand. Zelfde had ik in 1 van de eerste weken ook. Dan zou ik ook in de verdediging schieten wel want iedereen herinnerd zich dingen anders vanuit de race.

Ook werd er gevraagd wat zijn setup was, want hij had je misschien wel helemaal niet gezien, en toen werd er gelijk geroepen dat dat geen excuus is. Maar vervolgens zeg jij wel dat jij geen triples of VR hebt dus dat je dit soort ongelukken echt niet kan zien aankomen. Ja, dat is dan ook geen excuus natuurlijk.

Het was een fout, maar deze dingen gebeuren, er wordt vast wel wat van geleerd, en de volgende keer gaat het weer beter. En het is veels te warm.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-10 20:04
Positiviteit!!!! (voor mij dan)
Net Le Mans gereden met de BMW GTE, als 3e gekwalificeerd en als 2 gefinished.
Een ontzettend saaie race aangezien diegene voor mij sneller was en diegene achter mij langzamer heb ik de hele race welgeteld 2 auto's (achterblijvers) gezien en ingehaald.. belangrijkste is dat ik mijn doel van 2K bereikt heb. En persoonlijk ook trots op 0 incs, 0 slow downs in een uurtje racen..

Je kan dus nu wel zeggen dat ik iRacing nu heb uitgespeeld... :+

Interessante wordt nu om de 2K te behouden...

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
ourplayground schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:16:
Een ontzettend saaie race aangezien diegene voor mij sneller was en diegene achter mij langzamer heb ik de hele race welgeteld 2 auto's (achterblijvers) gezien en ingehaald.. belangrijkste is dat ik mijn doel van 2K bereikt heb. En persoonlijk ook trots op 0 incs, 0 slow downs in een uurtje racen..

Hoevaal vraag je voor je triples? O+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ActualFantasy
ourplayground schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:16:

Psst..

Ik hoor net van een expansion voor iRacing..

spoiler:
Er is 3K......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Gisteren nog even Sebring IMSA gereden op een snikhete zolder en in vermoeide toestand; maar ik wilde hem per se rijden om aan mijn aantal IMSA races te komen dit seizoen. Ook niet al te best voor het resultaat, maar gelukkig de schade een beetje weten te beperken door uiteindelijk P15 te rijden met (helaas veel teveel x-jes) 12x.

Hopelijk neemt de temperatuur een beetje af na donderdag en kan ik dan weer lekker in mijn rig kruipen!

[ Voor 3% gewijzigd door StealthyPeanut op 11-08-2020 12:26 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

ActualFantasy schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:12:
Maar, jij had ook nog meer naar links kunnen gaan, en dan hadden jullie elkaar niet geraakt. Raymond zat daar op dat punt veel verder naar links dan jij, en je ziet hem ook net voor hij jou raakt alweer naar rechts sturen om de linkerbaan het midden te houden. Als jij op zelfde lijn als raymond gereden had, hadden jullie elkaar niet geraakt. Dus om hier nou opzet te noemen vind ik echt te ver gaan. Hij heeft je niet gezien, dat soort dingen gebeuren. Ik denk dat hij dat bedoelde met zijn opmerkingen op TS.
Hier ben ik het niet mee eens. Je mag verwachten van een auto die net (half) gespint is dat hij daar niet zo ver naar links komt. Helemaal aangezien de auto die wel normaal de bocht neemt op dat moment al naast je rijdt. Dus met de spotter en F3 had je zelfs met een enkel scherm kunnen weten dat er iemand naast je rijd. Aangezien je net zeer slecht uit die bocht komt moet je gewoon rekening houden met het overige verkeer.

Wat betreft de discussie op TS. Ik ben maar weggegaan want ik zat me redelijk op te vreten van beide kanten. Voor een ieder die in zo'n geval de beschuldigde partij is kan ik alleen maar aan te raden om niet direct te reageren op de beschuldigingen (omdat je dan vanuit de geheugen reageert) maar eerst de replay te bekijken en vanuit daaruit verder te gaan.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Phydomir schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:34:
[...]

Hier ben ik het niet mee eens. Je mag verwachten van een auto die net (half) gespint is dat hij daar niet zo ver naar links komt. Helemaal aangezien de auto die wel normaal de bocht neemt op dat moment al naast je rijdt. Dus met de spotter en F3 had je zelfs met een enkel scherm kunnen weten dat er iemand naast je rijd. Aangezien je net zeer slecht uit die bocht komt moet je gewoon rekening houden met het overige verkeer.

Wat betreft de discussie op TS. Ik ben maar weggegaan want ik zat me redelijk op te vreten van beide kanten. Voor een ieder die in zo'n geval de beschuldigde partij is kan ik alleen maar aan te raden om niet direct te reageren op de beschuldigingen (omdat je dan vanuit de geheugen reageert) maar eerst de replay te bekijken en vanuit daaruit verder te gaan.
Maar Raymond zit al wel veel verder naar links daar, dus die hield er meer rekening mee al. En Beltoni zat daar nog achter zelfs, dus die had meer zicht. Nogmaals, het was fout om naar de racelijn te komen, helemaal mee eens, maar dat wil niet zeggen dat je stug je lijn moet houden op de racelijn als er een ongeluk gebeurt of iets.

Ja, dat op TS was echt tenenkrommend ja.

De ene kant veel mensen die zich er mee bemoeiden en aan de andere kant iemand die meerdere keren zei dat hij onderweg was naar de replay en het incident en ondertussen idd vanuit geheugen praatte.

Wacht daar dan ff op met zijn allen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
Phydomir schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:34:
[...]

In het geval van gisteravond kan ik me beide kanten wel voorstellen.
Voorop staat dat meteen schuin de lijn op rijden na een spin gewoon niet handig is. Dat @Beltoni misschien (onwaarschijnlijk naar mijn idee :P) niet geraakt was als'ie net op een andere plek had gereden maakt de actie niet minder onhandig. Maar een heat-of-the-moment inschatting is nou eenmaal niet altijd de beste. Zelfs als ik m'n eigen gepruts even negeer heb ik ook mensen die normaal perfect veilig rijden haaks zien rejoinen tijdens een spannende race.
Tegelijkertijd kan ik het van @Stromer_jb begrijpen dat'ie even wat in de verdediging schiet als er diverse mensen al best hard reageren voordat'ie de kans heeft gehad om de replay terug te kijken.
Vervolgens kan ik weer begrijpen dat die reactie weer in het verkeerde keelgat schiet bij mensen, omdat dit qua actie een vrij duidelijk geval 'oh ja, dat was niet handig van me, excuses!' was. En dat geeft John hier in het topic later ook aan.
En dat met tropische temperaturen :P

Niet dat iedereen zo lief hoeft te zijn als @Mithriel die zijn plek niet terug wil nadat ik'm per ongeluk onder geel inhaal, maar ik vond het gisteravond wel best hard worden op TS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Laten we het er op houden dat de verhitte discussie mede veroorzaakt werd door de temperatuur in combinatie met adrenaline na een race.

Zoals jullie altijd zeiden tegen mij, bij een aanrijding moeten beide partijen naar zichzelf kijken. Er zijn excuses uitgesproken, meer kun je niet doen.

Ik heb er van geleerd in mijn gevallen dus ik denk dat dit voor iedereen uiteindelijk wel geld.

Het is gebeurd, vergeten en door naar de volgende...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Phusebox schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:42:
Het is gebeurd, vergeten leren voor de volgende keer en door naar de volgende...
FTFY O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

ActualFantasy schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:40:
[...]

Maar Raymond zit al wel veel verder naar links daar, dus die hield er meer rekening mee al. En Beltoni zat daar nog achter zelfs, dus die had meer zicht. Nogmaals, het was fout om naar de racelijn te komen, helemaal mee eens, maar dat wil niet zeggen dat je stug je lijn moet houden op de racelijn als er een ongeluk gebeurt of iets.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ecXs2a5Sc7QFo6mWqHr6Sbpy-QA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JnLN9vYGJ5IqvWnVKDe66JYU.png?f=fotoalbum_large

Hier kan je de gele BMW echt helemaal niets kwalijk nemen. Gezien de lijn van de zwart/groene zou hij hem zelfs nog geraakt hebben als hij strak tegen de vangrail had gereden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 02-10 10:40
ActualFantasy schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:40:
[...]

Ja, dat op TS was echt tenenkrommend ja.

De ene kant veel mensen die zich er mee bemoeiden en aan de andere kant iemand die meerdere keren zei dat hij onderweg was naar de replay en het incident en ondertussen idd vanuit geheugen praatte.

Wacht daar dan ff op met zijn allen.
Had me voorgenomen om niet te reageren maar kan me helaas niet inhouden. Kijk even naar onderstaande filmpje, ga je mij nou echt vertellen dat ik meer naar links moet? Dat ik dit maar had moeten voorkomen? Sorry maar dat is echt van de zotten.

Indien je naast de baan belandt, ga dan pas weer de baan op als het verkeer het toelaat.

Als je spint, moet je gewoon zonder risico de baan opkomen. Discussie voorbij.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TiemenC
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 04-10 09:13

TiemenC

iRacing

Echt... er gebeurt al een ongeval en dan duik je nog geen 10 meter verder in het gat en dan rem je jezelf achterstevoren en daarna ram je er nog 2 vanaf... |:(

[ Voor 16% gewijzigd door TiemenC op 11-08-2020 12:56 ]

Youtube | Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Phydomir schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:48:
[...]

[Afbeelding]

Hier kan je de gele BMW echt helemaal niets kwalijk nemen. Gezien de lijn van de zwart/groene zou hij hem zelfs nog geraakt hebben als hij strak tegen de vangrail had gereden.
Beltoni schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 12:48:
[...]

Had me voorgenomen om niet te reageren maar kan me helaas niet inhouden. Kijk even naar onderstaande filmpje, ga je mij nou echt vertellen dat ik meer naar links moet? Dat ik dit maar had moeten voorkomen? Sorry maar dat is echt van de zotten.

[Streamable: iRacing Motorsport Simulator 2020.08.10 - 22.17.01.03]

Indien je naast de baan belandt, ga dan pas weer de baan op als het verkeer het toelaat.

Ik wil geen discussie aanwakkeren, maar het gaat niet alleen om schuld. Schuld heeft Johan erkent door te zeggen "mijn fout, excuses".

Tegen mij werd altijd geroepen dat bijna elk ongeluk te voorkomen is. Gezien de lijn van de andere auto had je kunnen anticiperen op een aanrijding en dus had je kunnen remmen bijvoorbeeld.

Geef iemand de kans te leren van zijn fouten, hebben jullie bij mij ook gedaan. Het is nu eenmaal gebeurd. Klote voor iedereen die er bij betrokken was, maar zo gaan die zaken nu eenmaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Laatst online: 28-08 09:51
[...]

Los van het feit dat het echt niet kan om zo terug te komen naar de lijn, was het waarschijnlijk niet gebeurd als je idd wat verder naar links had gereden. De BMW stuurt namelijk naar rechts voordat het contact ontstaat. Niet dat je dat had moeten doen, want dit verwacht je gewoon niet. Daarmee leg ik niets van de schuld bij jou, maar had je een andere lijn gekozen dan was het waarschijnlijk niet gebeurd.

[ Voor 7% gewijzigd door MartijnA3 op 11-08-2020 13:02 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
In de basis gaat het hier om Indien je naast de baan belandt, ga dan pas weer de baan op als het verkeer het toelaat. zoals @Beltoni al aangeeft.

Dit was niet goed is erkend en laten we er van leren wat de consequenties ook voor anderen kunnen zijn op het moment dat dit niet goed wordt nageleefd. Maar ik stel voor dat we de discussie nu verder stopzetten.

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JPM85
Doubleoz schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 13:03:
In de basis gaat het hier om Indien je naast de baan belandt, ga dan pas weer de baan op als het verkeer het toelaat. zoals @Beltoni al aangeeft.

Dit was niet goed is erkend en laten we er van leren wat de consequenties ook voor anderen kunnen zijn op het moment dat dit niet goed wordt nageleefd. Maar ik stel voor dat we de discussie nu verder stopzetten.
Ahh...zulke momenten hebben we nodig voor terug in de top10 te komen.
Ik stel voor dat iedereen vanuit de GoT League even reageert met zijn 'ongezouten' mening O-) :9~

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Zullen we hier maar bij laten? Volgens mij heeft iedereen z'n zegje wel gedaan, en zijn de standpunten duidelijk. Ik denk dat als we hier met de deze temperaturen nog lang over doorgaan het straks nog ongezellig word, en dat wil ik niet hebben ;)

Xbox

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ActualFantasy
[...]

Nee, niet had moeten voorkomen. Maar wel een grote kans dat je het had kunnen voorkomen.

Ik ben heel slecht met filmpjes, maar heb een hele korte gemaakt en een screenshot.

In het filmpje zie je dat de groene auto, op het moment dat hij doorheeft dat Raymond naast hem zit, terugstuurt naar rechts. Om niet links in de linkerbaan te komen, maar om daar in het midden of misschien zelfs naar rechts te gaan iets. Dat is nog voor het contact met jou.

Jouw baan is ook richting de ideale lijn. Vanuit jouw cockpit view zie je hem daar rijden en jouw kant op komen trouwens.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kwoPfOW2y4ijNcNwhw0nbpNsYqY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Bb530FaebqwN3Bwkw1j1qnCc.png?f=fotoalbum_large

Als jij de groene lijn had gevolgd, die van Raymond, dan had er waarschijnlijk niks gebeurt. Maar jij volgt de oranje.

Nogmaals, 100 procent fout van John in dit geval, maar ik blijf van mening dat het ook door jou voorkomen had kunnen worden. Er is is ruimte zat, en die zou er zeker komen verderop gezien de stuurbeweging van John.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stromer_jb
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 20-10-2023

Stromer_jb

iracing profiel

Beltoni schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 11:58:
[...]

Nu is het klaar.
Nou veel dieper kan je het er niet in wrijven, op TS zeg je het is klaar.

Dan schrijf je gisterenavond > John heeft zijn excuses aangeboden dus het is afgesloten maar dit mag echt niet.

Maar nu kom je opnieuw met verwijten en het is opnieuw klaar, wat is het nou klaar of niet?
Want nou ga ik het een beetje vervelend vinden als je maar steeds de zaak onder mijn neus wrijft.
Zeg dan niet dat je mijn excuses accepteert.

De gang van zaken is zoals door enkele leden uitstekend weergegeven, het escaleerde vanaf het eerste moment dat ik me meldde op TS en geen enkele kans kreeg op een rustige manier met elkaar te praten.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
JPM85 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 13:10:
[...]

Ahh...zulke momenten hebben we nodig voor terug in de top10 te komen.
Ik stel voor dat iedereen vanuit de GoT League even reageert met zijn 'ongezouten' mening O-) :9~
De Skip is stom, GTE's zijn stom, de Nordschleife is overrated, de MX-5 is voor n00bs. Het is een spelletje, geen simulatie. Fanatec is beter dan Heusinkveld, Playseat pwnz0rs Sim-Lab en VR is cooler dan triples.

Mis ik er nog? Dan kunnen we het topic even vullen zonder dat we het nóg langer over een botsing moeten hebben :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Misschien hebben we een groepje stewards nodig en een strafpunten systeem dat na x races vervalt zoals in de F1. Ik weet dat ik zelf dan de eerste ben die het haasje is waarschijnlijk, en zou eigenlijk niet nodig moeten zijn maar dan moet iedereen zich in ieder geval bij de beslissing neerleggen. Voorkomt dit soort discussies mischien?

Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/pzvY59nT0MKTvghFS6/giphy.gif

Iedereen vindt het klote als ie betrokken raakt in een aanrijding, niet alleen het slachtoffer maar ook de veroorzaker. Die was ook liever doorgereden zonder nog meer schade en plaatsen verlies.

[ Voor 7% gewijzigd door Phusebox op 11-08-2020 13:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
Wormaap schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 13:22:
[...]

De Skip is stom, GTE's zijn stom, de Nordschleife is overrated, de MX-5 is voor n00bs. Het is een spelletje, geen simulatie. Fanatec is beter dan Heusinkveld, Playseat pwnz0rs Sim-Lab en VR is cooler dan triples.

Mis ik er nog? Dan kunnen we het topic even vullen zonder dat we het nóg langer over een botsing moeten hebben :+
Hup AJAX!

:P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Phusebox schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 13:23:
Misschien hebben we een groepje stewards nodig en een strafpunten systeem dat na x races vervalt zoals in de F1. Ik weet dat ik zelf dan de eerste ben die het haasje is waarschijnlijk, en zou eigenlijk niet nodig moeten zijn maar dan moet iedereen zich in ieder geval bij de beslissing neerleggen. Voorkomt dit soort discussies mischien?
Laten wel alsjeblieft niet die richting op gaan. Ik vind het hier juist zo leuk racen omdat er niet 1000 regels zijn waar iedereen zich aan moet houden. Soms komt daar wat discussie uit zoals nu, maar over het algemeen gaat dat dikke prima. Laten we het vooral niet ingewikkelder maken dan nodig :)

Maar goed, nogmaals.... zullen we nu ophouden met elkaar verwijten gaan maken?

Xbox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap

Iedereen vindt het klote als ie betrokken raakt in een aanrijding, niet alleen het slachtoffer maar ook de veroorzaker. Die was ook liever doorgereden zonder nog meer schade en plaatsen verlies.
Zo'n systeem vergt wel weer heel veel van de organisatoren. Die hebben ook wel leukere dingen te doen dan andermans crashes arbitreren en vervolgens het gezeur aanhoren als mensen het er niet mee eens zijn.
En eigenlijk werkt het vrijwel altijd prima zoals we het momenteel doen :)

Edit: Wat @BM zegt dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Jullie hebben helemaal gelijk, het was ook maar een balletje dat ik opgooide. Er wordt nu vaak al zoveel nagesproken tijdens de race dat ik dacht wellicht is dat een moment om dergelijke dingen uit te lichten. Maar goed dan krijg je ook dat iedereen gaat vragen om straffen, zoals in de F1, "what is this guy doing, this is dangerous!".

Ik vind het ook prima zoals het nu gaat, doe je iets fout biedt je excuses aan, soms ook als je denkt dat het niet helemaal je eigen schuld was. "Digitaal handen schudden (of elleboog of wat het ook is tegenwoordig)" en verder.

[ Voor 32% gewijzigd door Phusebox op 11-08-2020 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Conroe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-10 15:50

Dat druist voor mij een beetje in tegen de geest van de GoT-league. Het is "gentlemen racing" waarbij fouten altijd zullen blijven gebeuren. Als we dat nu gaan reguleren dan leidt het uiteindelijk alleen maar tot discussies en wrijvingen.

Beste steward systeem: direct uitpraten, ego af en toe op de achterbank zetten en ook eens een keer tevereden zijn als je niet het laatste woord hebt. Het is een spelletje mensen (echt waar).

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Een strafpunten systeem gaan we niet invoeren omdat we van iedereen verwachten dat ze hun verantwoordelijkheid nemen en wij als coördinatoren ook nog een leven hebben (ja, het is echt waar).

Dat er aanrijdingen op de baan plaatsvinden dat is niet altijd te voorkomen. Dan kan het best in situaties voorkomen dat iemand anders wat wordt verweten. Maar het gaat er om hoe je hier vervolgens mee om gaat en dat we elkaar met respect blijven behandelen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Wormaap schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 13:22:
[...]

iRacing sucks, kan veel beter in ETS gaan doen 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Swoesh
Als ze het bij de FIA al niet voor elkaar krijgen om zonder gezeik straffen uit te delen dan gaat dat hier ook never nooit lukken.

Respect en een beetje sociale controle zou genoeg moeten zijn om leuk te racen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-10 11:09
Is de seizoensfinale nou Road Atlante of Charlotte Motorspeedway?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 17:08
Ik ben veel meer benieuwd wat voor auto(s) het volgende seizoen gekozen gaat worden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

frizti schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:29:
Ik ben veel meer benieuwd wat voor auto(s) het volgende seizoen gekozen gaat worden.
Soon (tm)

iRacing | Rig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

Loona35 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 15:24:
Is de seizoensfinale nou Road Atlante of Charlotte Motorspeedway?
Is endurance (90min) op de Charlotte roval

PS. Maar telt niet voor League, is extra event. Voor League is Atlanta dan laatste.

[ Voor 16% gewijzigd door Mithriel op 11-08-2020 16:21 ]

iRacing | Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Mithriel schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:20:
[...]

Is endurance (90min) op de Charlotte roval

PS. Maar telt niet voor League, is extra event. Voor League is Atlanta dan laatste.
Maar die telt niet mee voor de stand toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
Phusebox schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 08:41:
Donderdag rond 15u is er weer downtime volgens iRacing website, dus dan moet ik kijken of ik na het werk nog de kans heb om eens wat andere auto's te proberen. Wil zelf wel eens de GT4 wagens testen en heel misschien een andere open-wheeler dan de Skippy.

Volgens mij alleen tire model updates voor zover ik kon vinden overigens.
Als je de skippy leuk vind, moet je de Indy Pro 2000 PM-18 uit proberen echt een super leuke auto.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandahans
JPM85 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 10:44:
[...]

Dan zou alles goed moeten staan.
1e hit op google geeft dat je TS in admin mode moet draaien, misschien dat eens proberen?

https://forum.teamspeak.c...eamspeak-window-is-active
Goede tip!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-10 11:09
PatrickPost1972 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:25:
[...]

Als je de skippy leuk vind, moet je de Indy Pro 2000 PM-18 uit proberen echt een super leuke auto.
Die C klassie Oval Indy cars? Of is er nog andere Indy versie behavle de fixed en niet-fixed variant op die Oval.

/edit
Ow wait, dat is helemaal niet fixed vs non-fixed.. dat is road vs oval zie ik |:(

[ Voor 11% gewijzigd door Loona35 op 11-08-2020 17:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pandahans
JS1990 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 11:14:
[...]

Heb eenzelfde setup als jou en gebruik ook TSnotifier. Werkt bij mij zonder problemen en hoef Teamspeak niet als admin te laten draaien.
Bedankt voor de info. Ik zal volgende GoT race de tijd nemen om TS eens fatsoenlijk werkend te krijgen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
PatrickPost1972 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 16:25:
[...]

Thanks. Hopelijk werkt test drive donderdag nog nadat ik thuis ben van het werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-10 21:01

Fuelke

Forza Ferrari

Loona35 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 17:12:
[...]

Die C klassie Oval Indy cars? Of is er nog andere Indy versie behavle de fixed en niet-fixed variant op die Oval.

/edit
Ow wait, dat is helemaal niet fixed vs non-fixed.. dat is road vs oval zie ik |:(
Indy Pro: https://members.iracing.c...SeriesNews.do?season=2848

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Misschien moet ik ook maar eens mijn B license halen na 3 maanden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
JS1990 schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 11:14:
[...]

Ik heb TSNot ook geprobeerd en alles geïnstalleerd en geactiveerd maar nergens een melding wie er praat.

Het moet toch gewoon meteen werken? Ook in windows al?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
Goh, laten we eens gaan racen op Le Mans. Goed geoefend...

auto 19, als 10de starten, na 2 rondjes 4de en dan een aaneenstapeling van mensen achter mij die het soms niet helemaal leken te snappen.

Toch nog 8ste geworden met 16incs...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

StealthyPeanut schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 19:38:
[...]

Ik heb TSNot ook geprobeerd en alles geïnstalleerd en geactiveerd maar nergens een melding wie er praat.

Nee, het werkt alleen in apps/games en die moet je nog wel stuk voor stuk instellen in de config file (ik meen dat er al eea is ingesteld vooraf maar iracing iig niet).

iracing profile

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JPM85
Vanmiddag net voor het eten maar even de IMSA race meegepakt. 2e split met startnummer 3.

Was wel ff wennen want track temp was 25graden met 60% luchtvochtigheid. Was dus aardig glijden versus de league races.

Paar foutjes in mijn Q lap, maar toch pole gepakt. Race ging van een leien dakje, had alleen een grote vriend uit Iberia op mijn achterbumper.

Vanaf ronde 3 ging hij mij voorbij uit de slipstream, maar hij was nogal van het close combat. Enigszins eieren voor mijn geld gekozen en hem iedere keer bij Indianapolis voorgelaten. Vertrouwde het niet helemaal om met hem door 1 bocht te gaan, maar was tevreden met p2.

Deze week maar eens wat vaker LeMans rijden. Volgens mij heb ik hier wel een redelijk tempo te pakken 😇

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud Mulders
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 20:08
Weet je dat ik dat helemaal niet mee gekregen heb? Vanuit mijn cockpit zat ik een meter van je af, dit is inderdaad zuur, maar alsnog sorry.
Voor mij echt een verschrikkelijke avond. In race 1 werd ik er afgereden door Ruud. Kan het mijzelf alleen kwalijk nemen dat ik iets eerder in had moeten sturen, wordt nu aangeraakt vlak voordat ik instuur, vervolgens krijg ik nog een tik waardoor mijn race voorbij is.

Ik ben overigens de oranje BMW.

[Streamable: iRacing Motorsport Simulator 2020.08.10 - 22.48.50.09]

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JS1990
StealthyPeanut schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 19:38:
[...]

Ik heb volgens mij onderstaande link gebruikt voor het instellen/installeren. Is uitgelegd voor Raceroom, maar werkt hetzelfde voor Iracing.
https://www.racedepartmen...ons-for-teamspeak.135547/

En heb dan stap 1 t/m 3 doorlopen.

Als ik Teamspeak nu open samen met TSnotifier dan werkt het. Het is pas te zien als je race geladen is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 20:08

Heb dezelfde setup maar geen problemen hiermee

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Thanks @Raimond613 en @JS1990 . Morgen mee aan de slag, maar dit verklaart een hoop :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti

Gebruik je ook nog Overwolf samen met TeamSpeak ?
Want Overwolf schijnt een bug te hebben waardoor bij sommigen je stuur rare dingen doet.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandahans
frizti schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 04:49:
[...]

Gebruik je ook nog Overwolf samen met TeamSpeak ?
Want Overwolf schijnt een bug te hebben waardoor bij sommigen je stuur rare dingen doet.
Die conclusie hebben we in middels getrokken, haha! Heb TSNotifier inmiddels geïnstalleerd. Ben benieuwd bij de volgende race! Gebruik je deze ook?

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-09 09:16
Gister maar weer een keer achter het stuur, aangezien het flink te keer ging hiero.

Na veel IR verloren te hebben met W8 Road America, redelijk wat terug verdiend met de 2 races vorige week met iLMS (Catalunya). Gister dus IMSA. 27e geplaatst en uiteindelijk 5e geworden. Hopelijk koelt het eind van de week wat af, want dan kan ik nog wat meer rijden.

Het was in ieder geval niet leuk rijden als je alle zweetdruppels voelt 8)7

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
pandahans schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 08:47:
[...]

Die conclusie hebben we in middels getrokken, haha! Heb TSNotifier inmiddels geïnstalleerd. Ben benieuwd bij de volgende race! Gebruik je deze ook?
Ja, ik gebruik TSNotifier ook en dat werkt prima.
Het is voor mij genoeg om te zien wie er spreekt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:33

Arfman

Drome!

Iemand ervaring met het draaien van TSNotifier in VR?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Arfman schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:29:
Ik heb hier een tijdje geleden een paar mensen zien vertellen dat dat niet werkt.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Arfman schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 15:29:
Ik krijg het NIET werkend

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JPM85
Voor iedereen die vanavond zin heeft.
Team-BRF gaat vanavond in de Daytona Prototype de topsplit op Le Mans onveilig maken. @Blerf heeft ons voorzien van een te gekke foute livery.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p5dbgyKin5BL3JQsrCDU7cTD-t0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/96TL1ytRaAOE9DjwhQC32uj2.jpg?f=user_large

Dus heb je zin om mee te doen, we pakken de race van 20:45 mee. Wij verzorgen een hoop gezelligheid, onderbroeken lol, een livery voor de herkenning van iedereen die niet in een DP rijdt en als het lukt een enigszins fatsoenlijke setup *O*

Wees welkom in de Discord chat of kijk/luister gezellig mee op Twitch!

ps. aangezien de meerderheid geen ervaring heeft met de DP, doen we ook nog wel een beetje oefenen vanaf ongeveer 19:30 - 20:00 :+

[ Voor 14% gewijzigd door JPM85 op 12-08-2020 17:10 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Phusebox
Wauw dat was mijn eerste IMSA op Le Mans (en derde IMSA race ooit buiten de GoT competitie). Intens. Mijn tijden waren niet super, kwalificatie verknald en als 23e gestart. Uiteindelijk 5e geworden met 2 INCS (2x offtrack) en volgens mij 2 slowdowns in totaal.

Zat in een vrij lage split, maar was toch leuk. De mannen om mij heen waren gelijkwaardig qua snelheid en iRating en er werd zeer netjes gereden.

Toch meer zenuwen dan bij een GoT race.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Phusebox schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 20:14:
Wauw dat was mijn eerste IMSA op Le Mans (en derde IMSA race ooit buiten de GoT competitie). Intens. Mijn tijden waren niet super, kwalificatie verknald en als 23e gestart. Uiteindelijk 5e geworden met 2 INCS (2x offtrack) en volgens mij 2 slowdowns in totaal.

Zat in een vrij lage split, maar was toch leuk. De mannen om mij heen waren gelijkwaardig qua snelheid en iRating en er werd zeer netjes gereden.

Toch meer zenuwen dan bij een GoT race.
Goed gedaan Erik, mooi resultaat.

p.s. misschien heb je het al gedaan maar kijk eens bij je profiel. Want volgens mij kan je met de hoogte van je safety rating eenvoudig je B-license halen waardoor je met meerdere raceklassen kan mee rijden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Doubleoz schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 20:16:
[...]

Goed gedaan Erik, mooi resultaat.

p.s. misschien heb je het al gedaan maar kijk eens bij je profiel. Want volgens mij kan je met de hoogte van je safety rating eenvoudig je B-license halen waardoor je met meerdere raceklassen kan mee rijden.
Thanks. Ging de race in met het idee van gewoon veilig, clean en constant rijden. En in het begin was het wel lastig met veel auto's om me heen maar na de pitstop had ik lucht en kon ik ook mijn snelste rondjes rijden.

Ik merk dat ik vooral veel verlies bij de laatste twee chicanes en bocht 1 en 2.

En ja die B license moet er dit seizoen wel komen. Misschien heb ik vrijdag nog tijd voor een keer Le Mans... Wel zweten geblazen zelfs met airco. Die trekt het niet als ik bezig ben haha.

[ Voor 12% gewijzigd door Phusebox op 12-08-2020 20:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Phusebox schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 20:19:
[...]

Thanks. Ging de race in met het idee van gewoon veilig, clean en constant rijden. En in het begin was het wel lastig met veel auto's om me heen maar na de pitstop had ik lucht en kon ik ook mijn snelste rondjes rijden.

Ik merk dat ik vooral veel verlies bij de laatste twee chicanes en bocht 1 en 2.

En ja die B license moet er dit seizoen wel komen. Misschien heb ik vrijdag nog tijd voor een keer Le Mans... Wel zweten geblazen zelfs met airco. Die trekt het niet als ik bezig ben haha.
Kijk anders even bij Joeri nu mee op de stream hoe vloeiend hij over de baan vliegt en o.a. dus ook de laatste twee chicanes. Met name die 1e chicane kan je veel harder doorheen dan ik vooraf had gedacht, dus laat daar zelf ook nog veel tijd liggen.

https://www.twitch.tv/jpm85

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
Doubleoz schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 20:36:
[...]

Kijk anders even bij Joeri nu mee op de stream hoe vloeiend hij over de baan vliegt en o.a. dus ook de laatste twee chicanes. Met name die 1e chicane kan je veel harder doorheen dan ik vooraf had gedacht, dus laat daar zelf ook nog veel tijd liggen.

Ik ga nu wel in de DP rijden samen met 7 andere daredevils hier van Tweakers.
Stream is zojuist live gegaan :9B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swoesh
[...]

Binnen 20 seconde dat ik die stream aan zet gaat hij dwars in de chicane.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
[...]

Ik merk dat ik het lastig vind dingen te leren van kijken naar anderen. Het zijn meer de grote lijnen die ik daar van op pik.

Daarover gesproken: Ik hoor trouwens ook altijd mensen over de VRS video's. Ik heb al 2 maanden een abonnement maar ik krijg alleen die video's zonder toelichting. En dat dacht ik eigenlijk wel te krijgen.

Verder doe ik met VRS niks want ik kan daar niks mee met die grafieken. Dus moet het maar weer eens opzeggen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JS1990
Phusebox schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 20:50:
[...]

Ik merk dat ik het lastig vind dingen te leren van kijken naar anderen. Het zijn meer de grote lijnen die ik daar van op pik.

Daarover gesproken: Ik hoor trouwens ook altijd mensen over de VRS video's. Ik heb al 2 maanden een abonnement maar ik krijg alleen die video's zonder toelichting. En dat dacht ik eigenlijk wel te krijgen.

Verder doe ik met VRS niks want ik kan daar niks mee met die grafieken. Dus moet het maar weer eens opzeggen denk ik.
Die lapguide inclusief toelichting vind je op de basispagina van de trackpack die je hebt gekozen (waar ook de setups te downloaden zijn). Staat aan de rechterkant van het scherm bij een computerbrowser.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Phusebox schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 20:50:
[...]

Je hebt video's van 1 (basic abbo) of meerdere series. Deze staan bij Datapack en dan tutorial video's.
Dat is toch geen reden om ergens niets mee te doen? Je hebt 2 opties:

1. Daag jezelf uit en zorg dat je het wel over de knie krijgt.

2. Neem de makkelijke afslag en zeg VRS op.

Maar bovenstaande argument lijkt op een reactie van mijn dochter van bijna 4 jaar, als iets niet lukt (no offense). Kom op, schouders eronder en zorg dat je het via YouTube en internet wel eigen maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
StealthyPeanut schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 21:10:
[...]

Je hebt video's van 1 (basic abbo) of meerdere series. Deze staan bij Datapack en dan tutorial video's.

[...]

Dat is toch geen reden om ergens niets mee te doen? Je hebt 2 opties:

1. Daag jezelf uit en zorg dat je het wel over de knie krijgt.

2. Neem de makkelijke afslag en zeg VRS op.

Maar bovenstaande argument lijkt op een reactie van mijn dochter van bijna 4 jaar, als iets niet lukt. Kom op, schouders eronder en zorg dat je het via YouTube en internet wel eigen maakt.
Heb de basics en tutorials wel bekeken en snap wel hoe je het zou moeten lezen. Alleen op de baan ben ik dat dan weer kwijt.

Zal me er nog eens in verdiepen. Heb me er wel bij neergelegd dat ik toch nooit bij de top 25% ga zitten. Maar goed, elke paar tienden zijn meegenomen.

Het heeft ook wat meer tijd nodig bij mij aangezien ik max 5 uur per week kan racen denk ik. Vaak zijn de eerste 2 tot 3 uur al de baan überhaupt leren kennen aangezien veel nieuw voor mij zijn.

Ben al blij dat er enigszins een stijgende lijn in zit. Moet proberen dit vast te houden. Denk dat 1700 iRating voor mij realistisch gezien mijn niveau is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Phusebox schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 21:22:
[...]

Heb de basics en tutorials wel bekeken en snap wel hoe je het zou moeten lezen. Alleen op de baan ben ik dat dan weer kwijt.

Zal me er nog eens in verdiepen. Heb me er wel bij neergelegd dat ik toch nooit bij de top 25% ga zitten. Maar goed, elke paar tienden zijn meegenomen.

Het heeft ook wat meer tijd nodig bij mij aangezien ik max 5 uur per week kan racen denk ik. Vaak zijn de eerste 2 tot 3 uur al de baan überhaupt leren kennen aangezien veel nieuw voor mij zijn.

Ben al blij dat er enigszins een stijgende lijn in zit. Moet proberen dit vast te houden. Denk dat 1700 iRating voor mij realistisch gezien mijn niveau is.
Het gaat niet om de hoogste iRating maar dat je er plezier in hebt. Dat ken net zo goed met een iRating van 1.700 als met een iRating van 4.000. Sommige rijders hebben nou éénmaal meer talent of tijd om te racen en hun rijstijl te optimaliseren tot een bepaald niveau.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JS1990
[...]

Je kunt het ook bocht voor bocht aanpakken (alhoewel dat op bijvoorbeeld Le Mans heel lang duurt door de lengte van de baan).
Maar moet zeggen dat ik het ook nog lastig vind om op de beste/snelste manier te remmen (zoals in de tutorial) en dan stabiel een bocht in te gaan.
Maar dit is ook een stuk ervaring en meters maken. Hoe meer je een baan rijdt, des te meer je kunt focussen op de details ipv alleen het rondkomen (merk ik).

Het belangrijkste vind ik: zorgen dat je plezier hebt. Irating is mooi meegenomen, maar voor mij niet het belangrijkste. En volgens mij is rond de 1700 helemaal niet verkeerd als ik de grafiekjes hier wel eens heb gezien van de verdeling van Irating over de gebruikers.

En we gingen afgelopen maandag zij aan zij door de laatste 2 chicanes in de GoT race en dit ging zonder problemen. Dus qua racen ga je volgens mij ook de goede kant op (en ik ook, want ook nog maar 3 maandjes bezig)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
[...]

Scott Mansell legt zaken altijd fijn uit vind ik:

YouTube: How to Use Data Logging: An Introduction (Motorsport)

Als je weet dat je meer tijd nodig hebt, waarom moet je dan de race van de week rijden? Focus je elke 2 weken op een nieuw circuit en duik de telemetrie in.
Pagina: 1 ... 326 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies