iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 325 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 04-10 09:13

TiemenC

iRacing

Doubleoz schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 01:29:
[...]

Klopt maar je kunt wel border uitschakelen waardoor het full screen lijkt. Als je border hebt aangevinkt moet je alleen wel even iracing en racelabapps herstarten.

Als het nog steeds niet lukt laat het even weten dan deel ik vanavond mijn settings even. De pc staat nu uit...
Border aan of uit maakt geen verschil. Denk dat het niet goed matched met eyefinity. Ik blijf de taakbalk en de witte programmabalk bovenaan zien.

Thanks voor de reacties in ieder geval!

Youtube | Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

BM schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 07:04:
[...]

Heb dat wel eens geprobeerd, maar ik geloof dat mijn GSync er mee kapt als ik niet fullscreen ga, en die opoffering was het me niet waard, hoe handig die overlays ook zijn :X
Ik had G-Sync prima werkend met overlays en alles...maar mijn "Gsync compatible schermen" gingen willekeurig een dikke seconde op zwart erdoor. Dodelijk in 24h races; dus ik rijd sinds Le Mans zonder G-Sync.

Blijkt een "bug" in nVidia software te zijn die er al een jaar in zit maar ze maar niet willen oplossen.
TiemenC schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 07:53:
[...]

Border aan of uit maakt geen verschil. Denk dat het niet goed matched met eyefinity. Ik blijf de taakbalk en de witte programmabalk bovenaan zien.

Thanks voor de reacties in ieder geval!
Ik heb deze guide gebruikt om iRacing netjes in Windowed mode aan de praat te krijgen.
https://github.com/SIMRac...-iRacing-in-Windowed-Mode

[ Voor 28% gewijzigd door Luckeh op 06-08-2020 07:57 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:32

Raimond613

Simracer

Als ik in windowed mode race heb ik volgens de ingame fps meter nog steeds prima framerates maar toch lijkt het niet vloeiend te draaien, haast alsof er frames geskipt worden ofzo. Ik heb het in de afgelopen maanden al een paar keer geprobeerd met steeds hetzelfde resultaat, waardoor ik dus vooralsnog geen overlays kan gebruiken.
Iemand een idee waar dat aan kan liggen?

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-10 20:04
Raimond613 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 08:51:
Als ik in windowed mode race heb ik volgens de ingame fps meter nog steeds prima framerates maar toch lijkt het niet vloeiend te draaien, haast alsof er frames geskipt worden ofzo. Ik heb het in de afgelopen maanden al een paar keer geprobeerd met steeds hetzelfde resultaat, waardoor ik dus vooralsnog geen overlays kan gebruiken.
Hoe staan je sliders in de graphic settings van iracing? Kan je een screenshot plaatsen?

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 04-10 09:13

TiemenC

iRacing

Luckeh schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 07:56:

Ik heb deze guide gebruikt om iRacing netjes in Windowed mode aan de praat te krijgen.
https://github.com/SIMRac...-iRacing-in-Windowed-Mode
thanks, ga hier vanavond even mee aan de slag!

Youtube | Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Raimond613 schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 08:51:
Ik heb dit naar mijn idee alleen als er veel mensen een server joinen. Dus vlak voor een race, of rond 19:35 op een Tweakers server e.d. Ik heb dan framedrops terwijl hij gewoon 100+ fps aangeeft.

Tijdens races zelf heb ik hier zelden last van.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eansys
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 06-12-2021
Net even een test server aangemaakt voor Le Mans genaamd vrije training - ENWEB Racing. Hij is voor 2 uurtjes..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ourplayground
Zo... net even op een zolder kamer van 30 graden catalunya met de gte gereden. Had er nog nooit eerder gereden, maar even 30 min geoefend en tsja.. er maar voor gegaan.
Ik begreep al van anderen dat het een beste glijbaan is en snap ook niet dat mensen gewoon met gemak 4 seconden sneller dan mij kunnen rijden (in dezelfde split).
P23 gestart en door lekker constant te rijden en vooral dankzij de inconsistentie van anderen kunnen finishen als 13e...
Positieve I en S rating. Ik ben tevreden!

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:36

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

Zorg dat je er bij bent op 30 of 31 Augustus!

Afbeeldingslocatie: https://www.got-racing.eu/wp-content/uploads/20S3_Season_Finale_Poster_V1.png

Verdere details volgen nog...

(Deze race telt niet mee voor stand in het Weekly Tournament van Seizoen 3)

[ Voor 39% gewijzigd door JoepW op 07-08-2020 09:47 ]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Nu online
JoepW schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 23:26:

Zorg dat je er bij bent!

[Afbeelding]

Heel erg gaaf! _/-\o_
Maarre.. Wijken we van het officiële schema af of heb je je een weekje vergist met het 'schrikkelseizoen'? Die week is normaal gesproken Road Atlanta aan de beurt als ik me niet vergis..

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Session30 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 00:04:
[...]

Heel erg gaaf! _/-\o_
Maarre.. Wijken we van het officiële schema af of heb je je een weekje vergist met het 'schrikkelseizoen'? Die week is normaal gesproken Road Atlanta aan de beurt als ik me niet vergis..
7(8)7 d:)b
Update: Aangepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
Het plaatje update niet voor mij, als ik de link volg wel.

Het moet dus 30/31 augustus zijn?

Hopelijk ben ik er dan bij, 90 min en een groot veld leid hopelijk tot meer strategische diepgang.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

JoepW schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 23:26:

Zorg dat je er bij bent!

[Afbeelding]

Is dat dan niet 30 augustus?
/edit: als je plaatje aanklikt gaat het wel goed.

[ Voor 5% gewijzigd door Speedy55 op 07-08-2020 09:44 ]

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Speedy55 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 09:43:
[...]

Is dat dan niet 30 augustus?
/edit: als je plaatje aanklikt gaat het wel goed.
Het is 30 en 31 augustus!
Jouw of de Tweakers cache bevat nog het oude plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Putzak
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
Wordt er van hieruit veel in teamverband meegedaan aan officiële endurance races? Lijkt me tof om die kant van iracing te gaan ontdekken

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 02-10 10:40
Putzak schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:16:
Wordt er van hieruit veel in teamverband meegedaan aan officiële endurance races? Lijkt me tof om die kant van iracing te gaan ontdekken
Verschilt per event. Er waren volgens mij 5 of meer teams vanuit Tweakers die meededen aan de 24 uur van Le Mans. Vaak is er wel animo als je zoiets oppert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Coldcat schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 23:53:
Argh soms zoveel frustratie. Vanavond in de MX5 op Lime Rock ook. Ik doe voorzichtig aan maar wordt er vaak onnodig afgereden. Als ik terugkijk had ik het kunnen voorkomen door wat meer ruimte te geven. Echter zat ik nog helemaal voor degene die wil inhalen en zou dat helemaal niet hoeven. Dan is het geen racen meer maar dan kun je beter zelf rondjes gaan rijden. Het meest vervelende is een dive-bomb in de eerste bocht zonder er vroeg naast te komen om te laten zien wat de bedoeling is.
Ik zag dit bericht zonet en kan alleen maar zeggen: zolang hij rijdt blijf doorgaan :) Ik had gister hetzelfde op Lime Rock. Een rouwdouwer beukte zich door het veld heen met direct een 4x tot gevolg en in de laatste chicane ging de volgende dwars wat mij een kromme motorkap opleverde.

Ik liet mij er niet door afleiden, auto gekeerd en inhaalrace gedaan, met plek 3 als resultaat. De anderen hadden simpelweg meer damage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elbaceever
  • Laatst online: 01-10 17:16
Putzak schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:16:
idem! ook juist lid geworden en lijkt mij heel toffe ervaring :)

iRacing Profiel - Race Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 13:12
Altijd doorrijden!

Mijn iracing crashte op de startgrid (oké, misschien drukte ik op alt+f4 ipv op f4 :7). Het spel direct opnieuw opgestart, alsnog vanuit de pitlane vertrokken met 25 seconden achterstand op p24 en uiteindelijk p11 gefinisht op een seconde van p10.

Het was een single-split race met een hoop spreekwoordelijke koekenbakkers, dat helpt, maar het is pas voorbij als 't voorbij is.

[ Voor 3% gewijzigd door B Tender op 07-08-2020 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-10 12:25
Heeft 2 kanten vind ik. Soms heeft het echt nog zin, maar als ik meer dan 15 minuten repair heb en de kans daarna veel te groot is dat ik secondes per ronde langzamer loop, door de schade, ga ik die tijd echt niet nog hieraan besteden. Daar is mijn vrije tijd echt veel te spaarzaam voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
StealthyPeanut schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 14:22:
Heeft 2 kanten vind ik. Soms heeft het echt nog zin, maar als ik meer dan 15 minuten repair heb en de kans daarna veel te groot is dat ik secondes per ronde langzamer loop, door de schade, ga ik die tijd echt niet nog hieraan besteden. Daar is mijn vrije tijd echt veel te spaarzaam voor.
Quitten doe ik eigenlijk nooit, ook al gaat het mis, er zijn wellicht anderen waarbij het nog meer mis gaat.
Hierin kan je dus de schade beperken en vervolgens gewoon de race als een test sessie bekijken waarin je ervaring opdoet.
Als je van de 25 min race 30 min in de pit moet staan is het natuurlijk een ander verhaal :)

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-10 10:00

Tijn96

In speed we trust

Heel erg offtopic maar ik was vandaag een appartement bezichtigen in Rosmalen en daar stond een sim in. Dus ik vroeg mij af of dat wellicht van iemand hier was :+

Was ook heel mooi met een bureau waar de pc was ingebouwd

Als het niet mag zie ik m wel verwijderd worden. Maar was erg benieuwd

https://www.funda.nl/koop...t-41066043-vlietdijk-230/

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Putzak
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 15-01-2022
Elbaceever schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 12:06:
[...]

idem! ook juist lid geworden en lijkt mij heel toffe ervaring :)
Morgen wat te doen? :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E4AFYxpt6ojywjrIhUj9n_9WmHA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pEDdEdN1N40mbHJymyo6IUYp.jpg?f=user_large

Over een 25 minuten begint de Le Mans oefen sessie, voor de mensen die het nog niet warm genoeg hebben.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:35
Luckeh schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 19:07:
[Afbeelding]

Over een 25 minuten begint de Le Mans oefen sessie, voor de mensen die het nog niet warm genoeg hebben.
Heb ik het goed als ik zeg dat dit de volgorde is voor de beste auto voor Le Mans:

1. Ford
2. BMW
3. Ferrari
4. Porsche

Op basis van wat ik heb gezien zit er ongeveer 2 sec tussen 1 en 4. Correct me if I am wrong.

Ik hou het zelf maar bij de Porsche denk ik. Le Mans is voor mij compleet nieuw dus het gaat al uitdagend genoeg zijn om een beetje netjes rond te rijden op een listig circuit als dit.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
Phusebox schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 19:19:
[...]

Heb ik het goed als ik zeg dat dit de volgorde is voor de beste auto voor Le Mans:

1. Ford
2. BMW
3. Ferrari
4. Porsche

Op basis van wat ik heb gezien zit er ongeveer 2 sec tussen 1 en 4. Correct me if I am wrong.

Ik hou het zelf maar bij de Porsche denk ik. Le Mans is voor mij compleet nieuw dus het gaat al uitdagend genoeg zijn om een beetje netjes rond te rijden op een listig circuit als dit.
Gewoon de auto pakken waar je het beste gevoel bij hebt. Soms is dat niet de snelste combo op Le Mans.

[ Voor 8% gewijzigd door PatrickPost1972 op 07-08-2020 23:54 ]

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-10 11:09
Hoe denken jullie over de volgende situatie? Ik vind het zelf een lastige om het goed te doen.

Situatie: als ik en een aantal andere Skippy rijders ongeveer dezelfde ronde tijden rijden op Philip Island, dan krijg je vaak op het lange rechte stuk (bij start) inhaalacties uit de slipstream. Ook als ik iets snellere ronde tijden zet, kunnen ze uit die slipstream toch steeds weer dichterbij komen en vaak ook inhalen. Mijn verdediging daarop is om in de 1e bocht dan de binnenkant te pakken en het liefst zelfs op het rechte stuk helemaal rechts te rijden (om te voorkomen dat ze slipstream pakken richting ideale lijn). Op die manier blijf ik wel mijn lijn houden en blokkeer ik de ideale in de bocht voor degene die wil inhalen (de ideale lijn loopt van uiterst buiten naar uiterst binnen in de 1e bocht).

Een slimme rijder wacht gewoon tot de volgende bocht, zoals in voorbeeld hieronder. Maar veel rijders verwachten niet dat ik extra hard binnenkant bocht aanvlieg en dan extra laat en hard rem. Vervolgens verkijken ze zich vaak dat ze de ideale lijn niet kunnen nemen en slippen dan de bocht uit of moeten van het gas af. Aanpak geslaagd. Maar ze knallen ook wel eens gewoon vol op mij en zijn dan kwaad achteraf, terwijl ik de hele bocht gewoon de binnenkant blijf kleven.

Ik heb hieronder alleen een filmpje helaas van iemand die mij niet raakt. Maar je ziet dus dat die rijder die links zit van buiten naar binnen gaat, terwijl ik binnen blijf hangen om ongelukken te voorkomen. Nu ben ik zelfs op die manier al vaker aangereden en kreeg ik daar ook nog gezeik over van de andere rijders. Ook bijvoorbeeld als ik '1 meter uitwijk' uit de binnenbocht terwijl de andere helemaal van buiten naar binnen snijdt en soms zelfs voor ingaan van de bocht mij niet voorbij was.

Heb er eigenlijk twee vragen bij:
- zou ik het met ander defensieve manier beter kunnen oplossen?
- hoe zit het nou eigenlijk met afwijken van de lijn in dit soort gevallen? Als de ene rijder helemaal buiten zit en ik helemaal binnen (rechts), mogen we dan niet beide de helft van de baan gebruiken? Het lijkt alsof die rijder van de buitenkant komend de hele bocht mag claimen, terwijl ik aan binnenzijde strak tegen het lijntje moet blijven.

/edit
Een side-note nog: in het filmpje hieronder heb ik het rechte stuk alleen maar rechts gereden. Ik had ook de ideale lijn kunnen rijden (links en dan bocht van buiten aansijden), maar mijn ervaring is dat de andere dan langer slipstream kan pakken. Vervolgens zet de tegenstander hem dan vlak langs mij aan de binnenkant en neemt dan gewoon de ideale lijn waardoor ik van het gas moet. Dan ben ik de positie sowieso kwijt, die keren dat ik dat heb geprobeerd.

[YouTube: iRacingSim64DX11 2020 08 08 08 35 19 51]

[ Voor 21% gewijzigd door Loona35 op 08-08-2020 09:56 ]

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Het was een lage split maar hier in ieder geval een goed begin van het weekend:
  • 1e overwinning ooit binnen IMSA Sportscar Championship
  • Promotie verdiend naar A license
  • +72 iRating
  • +0.69 SR
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ycNgHZLjUjtOpsMlVpfcwz6rJls=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wKdlLv9KKLtqYefTnQ8aLMnn.png?f=user_large

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Loona35 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 08:53:
Hoe denken jullie over de volgende situatie? Ik vind het zelf een lastige om het goed te doen.

Situatie: als ik en een aantal andere Skippy rijders ongeveer dezelfde ronde tijden rijden op Philip Island, dan krijg je vaak op het lange rechte stuk (bij start) inhaalacties uit de slipstream. Ook als ik iets snellere ronde tijden zet, kunnen ze uit die slipstream toch steeds weer dichterbij komen en vaak ook inhalen. Mijn verdediging daarop is om in de 1e bocht dan de binnenkant te pakken en het liefst zelfs op het rechte stuk helemaal rechts te rijden (om te voorkomen dat ze slipstream pakken richting ideale lijn). Op die manier blijf ik wel mijn lijn houden en blokkeer ik de ideale in de bocht voor degene die wil inhalen (de ideale lijn loopt van uiterst buiten naar uiterst binnen in de 1e bocht).

Een slimme rijder wacht gewoon tot de volgende bocht, zoals in voorbeeld hieronder. Maar veel rijders verwachten niet dat ik extra hard binnenkant bocht aanvlieg en dan extra laat en hard rem. Vervolgens verkijken ze zich vaak dat ze de ideale lijn niet kunnen nemen en slippen dan de bocht uit of moeten van het gas af. Aanpak geslaagd. Maar ze knallen ook wel eens gewoon vol op mij en zijn dan kwaad achteraf, terwijl ik de hele bocht gewoon de binnenkant blijf kleven.
De defensieve lijn die je rijdt in het filmpje is wat mij betreft goed want je komt bij het aan remmen van de bocht nu goed uit en de rijder aan de buitenkant kan ook zijn lijn houden. Op het moment dat je zelf in de bocht meer in het midden uit komt dan verwacht je dat de rijder aan de buitenkant in de bocht nog bijstuurt en dat ik vind ik persoonlijk teveel gevraagd.

Dus wat betreft prima tactiek die je in de basis gebruikt alleen blijf wel aan de binnenkant rijden zodat de andere rijders in de bocht niet meer van hun lijn hoeven af te wijken want dat gaat 9/10 keer fout met de Skip in de 1e bocht op Philip Island en dan snap ik dat hier kritiek op volgt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:41

Niellie41

[object Object]

Doubleoz schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 09:58:
Het was een lage split maar hier in ieder geval een goed begin van het weekend:
  • 1e overwinning ooit binnen IMSA Sportscar Championship
  • Promotie verdiend naar A license
  • +72 iRating
  • +0.69 SR
[Afbeelding]
Nice

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ourplayground
Loona35 schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 08:53:

Ik heb hieronder alleen een filmpje helaas van iemand die mij niet raakt. Maar je ziet dus dat die rijder die links zit van buiten naar binnen gaat, terwijl ik binnen blijf hangen om ongelukken te voorkomen. Nu ben ik zelfs op die manier al vaker aangereden en kreeg ik daar ook nog gezeik over van de andere rijders. Ook bijvoorbeeld als ik '1 meter uitwijk' uit de binnenbocht terwijl de andere helemaal van buiten naar binnen snijdt en soms zelfs voor ingaan van de bocht mij niet voorbij was.

Heb er eigenlijk twee vragen bij:
- zou ik het met ander defensieve manier beter kunnen oplossen?
- hoe zit het nou eigenlijk met afwijken van de lijn in dit soort gevallen? Als de ene rijder helemaal buiten zit en ik helemaal binnen (rechts), mogen we dan niet beide de helft van de baan gebruiken? Het lijkt alsof die rijder van de buitenkant komend de hele bocht mag claimen, terwijl ik aan binnenzijde strak tegen het lijntje moet blijven.

/edit
Een side-note nog: in het filmpje hieronder heb ik het rechte stuk alleen maar rechts gereden. Ik had ook de ideale lijn kunnen rijden (links en dan bocht van buiten aansijden), maar mijn ervaring is dat de andere dan langer slipstream kan pakken. Vervolgens zet de tegenstander hem dan vlak langs mij aan de binnenkant en neemt dan gewoon de ideale lijn waardoor ik van het gas moet. Dan ben ik de positie sowieso kwijt, die keren dat ik dat heb geprobeerd.

[YouTube: iRacingSim64DX11 2020 08 08 08 35 19 51]
Ik zie eigenlijk niks spannends in je video waarop ik kan zeggen of iemand iets goed of fout doet. Beste is een voorbeeld te pakken waarin jij denkt dat iemand wat verkeerd/onhandig doet, zodat wij kunnen beoordelen of dit klopt of niet.

Wat betreft verdedigen, uiteraard kan je van je lijn af gaan om een tow achter je te voorkomen. Vaak mis je dan zelf wel de apex waardoor je exit van een (langzamere) bocht minder optimaal is.

Daarnaast heeft elke inhaal actie een risico, hoe groot dat risico is hangt meestal net zo veel van jou als je tegenstander af.

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Bauer078
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 25-09 19:27
Goedemiddag allemaal, ik wil me graag ff voorstellen. Ik ben Erik Bauer, 27 jaar oud en woon in Dordrecht. In 2018 ben ik begonnen met deze fantastische hobby, en 1 jaar later ben ik lid geworden van iRacing.

Maar doordat ik het erg druk had met het afronden van mijn studie bleef het vaak bij plezierrondjes rijden in allerlei auto’s, en af en toe een race doen. Inmiddels heb ik meer vrije tijd en wil ik me gaan concentreren op GT3 of GTE.

Ik lees al een tijdje mee op dit forum en weet dat jullie dit seizoen in GTE rijden. Dit lijkt me een leuke en vooral gezellige manier om o.a. te oefenen voor de ‘officiële races’. Ik heb me zojuist geregistreerd op GoT en ik kijk ernaar uit om deel uit te maken van deze community!

iRacing Profiel

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Jimmy J.
Straks om 15:30 de 12h van Barcelona. Samen met @Luckeh en @Swoesh zitten we volgens mij in de top split :$ Wij doen mee met een Porsche 911 GTE.

Voor de niet F1-kijker kun je hier straks met ons meekijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Jimmy J. schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 15:08:
Straks om 15:30 de 12h van Barcelona. Samen met @Luckeh en @Swoesh zitten we volgens mij in de top split :$ Wij doen mee met een Porsche 911 GTE.

Voor de niet F1-kijker kun je hier straks met ons meekijken
Succes mannen!

@Bauer078 welkom!

iRacing Profiel

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Jimmy J.
Wehoo, 4de in de top split :D Daar hadden we vooraf zeker voor getekend! Ondanks de her en der alien-iRatings alles behalve zoek gereden en ons eigenlijk de hele race naar voren kunnen werken. Weinig hele gekke dingen meegemaakt, maar wel ongeveer 1500 keer een Porsche GT4 of Audi TCR moeten passeren, en dat moet ook maar steeds goed gaan 8)

Nou lekker slapen!

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Jimmy J. schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 03:33:
Wehoo, 4de in de top split :D Daar hadden we vooraf zeker voor getekend! Ondanks de her en der alien-iRatings alles behalve zoek gereden en ons eigenlijk de hele race naar voren kunnen werken. Weinig hele gekke dingen meegemaakt, maar wel ongeveer 1500 keer een Porsche GT4 of Audi TCR moeten passeren, en dat moet ook maar steeds goed gaan 8)

Nou lekker slapen!
En ook nog een paar honderd GT3s. Werd over het algemeen erg goed met elkaar omgegaan, en na wat gewenning (door een ieder) ging het best goed. De laatste langzame sector bleek toch wel een lastig stuk om verkeer in te halen met de GTEs. Onze meeste incs kwamen door het achterop rijden in harmonica verkeer.

Twee gasten die de HELE 12 uur alleen reden in een TCR. Werden 1 en 3 maar werden uiteraard gediskwalificeerd.
Winnaar GTE kegelde de uiteindelijke nummer 2 hard de muur in in een gevecht om de leiding. Die kon wel door, maar had wat schade. Nog niets over gelezen, maar daar zullen na afloop geen kusjes uitgewisseld zijn denk ik.

In de voorbereiding kwamen we al tot de conclusie dat de Porsche de betere race auto over de gehele race zou zijn. Net iets zuiniger op de banden, zeker in de warmere omstandigheden waar de BMW rap door z'n achterbandjes heen gaat. Uiteindelijk is er dan ook maar één BMW voor ons gefnished, de rest zijn we voorgebleven.

Iemand een replay van 22GB? :P

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Swoesh
Voor mij de eerste keer endurance racen, was een geweldige ervaring, helemaal om dan in de top split te komen en dan ook nog eens goed mee te kunnen komen. We hadden gegokt/gehoopt op een hogere baan temperatuur, ik ben ervan overtuigd dat we daarmee nog verder naar voren hadden kunnen zitten, de rest van het veld had veel meer problemen om de banden levend te houden.

De diepgang van strategie, banden management, fuel management, verkeer, etc. is een hele gave extra dimensie die je bij de gewone races niet hebt. Kan iedereen aanraden om het gewoon een keer te proberen, je kan er heel veel van leren.

Als je dan na 12 uur ziet dat je er +11 irating aan over houd dan geeft dat toch een hele hoop voldoening.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IchbinJeffie
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 30-04-2021
Zijn er mensen met een audi r8 lms die meedoen met endurance (VRS GT)?

http://members.iracing.com/membersite/member/CareerStats.do?custid=380439

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-10 11:09
ourplayground schreef op zaterdag 8 augustus 2020 @ 11:29:
[...]

Ik zie eigenlijk niks spannends in je video waarop ik kan zeggen of iemand iets goed of fout doet. Beste is een voorbeeld te pakken waarin jij denkt dat iemand wat verkeerd/onhandig doet, zodat wij kunnen beoordelen of dit klopt of niet.

Wat betreft verdedigen, uiteraard kan je van je lijn af gaan om een tow achter je te voorkomen. Vaak mis je dan zelf wel de apex waardoor je exit van een (langzamere) bocht minder optimaal is.

Daarnaast heeft elke inhaal actie een risico, hoe groot dat risico is hangt meestal net zo veel van jou als je tegenstander af.
Ik heb helaas geen filmpjes van dat het fout gaat, maar het is dus al 3x op precies dezelfde manier wel fout gegaan (met 3x andere rijder...). Daarbij maakt de auto die van rechts op het filmpje kwam precies dezelfde beweging, maar duwde hem tot 3x toe bij mij achterin de auto in de 1e bocht. En daarna dus veel gezeik over de chat gehad alle keren (terwijl ik dus niet van mijn lijn afweek zoals op de film).

Zoals jij en Doubleoz aangeven is dit de prima om te verdedigen en is er ook (zoals ik begrijp) niet echt een betere manier in deze bocht, dus dan zie ik het als pech die andere keren en blijf ik het gewoon zo volhouden :9

[ Voor 5% gewijzigd door Loona35 op 09-08-2020 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoesh
Wat vinden jullie van de volgende overtake?

https://streamable.com/g1osiy

Kreeg er een hele tirade over.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Swoesh schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 19:55:

Wel een beetje laat er voor gegooid en als het een endurance race is snap ik opzich wel dat iemand daar echt niet happy mee is.

- of eerder er naast zetten dat het duidelijk is.
- of omdat het toch lang duurt even een bocht wachten.

( nou ja bij nader inzien had die je ook wel wat ruimte extra kunnen geven wellicht ? )

[ Voor 8% gewijzigd door Blerf op 09-08-2020 20:22 ]

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Het is vanuit deze camera angle wat lastiger te beoordelen, maar het lijkt mij alsof jij je entry licht overshoot en de ander daardoor raakt.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Het is geen GT4 die je wil inhalen :P

Ik verzaak vanavond, ga even gezellig bij de vrouw zitten.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Ik twijfelde vanavond erg of ik überhaupt mee zou doen, aangezien ik me niet erg fit en scherp voelde. Toch maar de practice gejoined om 20:00 en het eerste half uur was drama. Nou is dit ook een baan waar ik nog nooit een race gereden heb, maar had in de 24h voorbereidingen wel af en toe meegetraind dus de basiskennis was er wel. Desondansk vind ik het een vreselijk moeilijke baan.
Het 2e half uur liep iets soepeler, ik kon iig rond komen en een enigszins acceptabele tijd neerzetten (4 seconden achter de kop...).

In de qual hetzelfde gat maar toch een P7 :D

Ik ging de races dus in zonder enige prestatiedruk en met vooral de intentie om uit te rijden en te leren, voor mij een ervaring die ik al jaren niet meer heb meegemaakt ;)
Heat 1 ging nog wat moeizaam, met diverse ritjes door het grind en een aantal (soms belachelijke) slowdowns. Uiteindelijk P15 gefinisht.

De main race verliep een stuk strakker en door de spins bij de start lag ik al direct goed in de top 10. Daarna lekker mijn tempo geleidelijk kunnen verhogen en leuk gevochten met @Session30. Na de pitstop niet eens gek veel plekken verloren. Kort daarna Sander voorbijgelaten omdat hij veel sneller was en ingaan laatste ronde hetzelfde met @Linc, maar daar kon ik redelijk aanhaken. Vervolgens midden in de ronde lagen er nog 3 auto's in de grindbak en finishte ik ineens P5 8)7 :D Dat had ik vooraf echt niet kunnen bedenken ;)
Tevens gedurende de race mijn rondetijden kunnen aanscherpen, ik zit nu nog "maar" zo'n 3 seconden van de snelste :+

iracing profile

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jimmy J.
Gewonnen door een dummy te gooien :o

[Streamable: 2020-08-09 22-11-46]

Had beide race kunnen winnen, maar helaas een stomme fout in race 1. In race 2 ronden lang een gevecht met @JPM85 gehad. Ik was ietsjes sneller, maar zat klem achter de BMW dankzij de lagere topsnelheid. Uiteindelijk met een 'leuke' actie toch nog kunnen winnen, al voel ik me na de spin van Joeri wel een beetje schuldig haha

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-10 10:58
Yes!

Ondanks de lage opkomst toch heel blij met mijn eerste top 10 uitslag in de GoT-League

Leuke semi gevechten gehad, zal morgen even een replay uploaden.

Voor nu, even koud douchen, want het was warm.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bauer078
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 25-09 19:27
Vanavond voor het eerst mee geracet. Ik was nog niet erg bekend met Le Mans en er ging een heleboel mis, maar ik vond het wel gezellig!! :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoesh
Blerf schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 20:15:
[...]

Wel een beetje laat er voor gegooid en als het een endurance race is snap ik opzich wel dat iemand daar echt niet happy mee is.

- of eerder er naast zetten dat het duidelijk is.
- of omdat het toch lang duurt even een bocht wachten.

( nou ja bij nader inzien had die je ook wel wat ruimte extra kunnen geven wellicht ? )
Vond het ook een beetje dubbel ik kom inderdaad van ver maar heb de auto wel onder controle, op het moment van raken zit ik nog helemaal aan de binnenkant op de lijn. Het moet wel een beetje racen blijven anders word inhalen compleet onmogelijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Swoesh op 09-08-2020 22:41 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 16:28
Jimmy J. schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 22:21:
Gewonnen door een dummy te gooien :o

[Streamable: 2020-08-09 22-11-46]

Had beide race kunnen winnen, maar helaas een stomme fout in race 1. In race 2 ronden lang een gevecht met @JPM85 gehad. Ik was ietsjes sneller, maar zat klem achter de BMW dankzij de lagere topsnelheid. Uiteindelijk met een 'leuke' actie toch nog kunnen winnen, al voel ik me na de spin van Joeri wel een beetje schuldig haha
Bwah...wat baal ik van dat ik in mijn spiegel keek bij het aanremmen en schrok van die motorkap. Uiteindelijk dacht ik dat doordat ik achterstevoren stond, ik knal hem in zijn achteruit en zo de finish over, maar even vergeten dat links, dan rechts wordt. Tegen de muur opgeklapt, en toen zag ik Dennis al komen. Die heb ik netjes voor laten gaan en toen over de finish gegaan.

Qua snelheid kon ik Jim prima achter mij houden, maar dat kwam voornamelijk doordat de BMW zo ontiegelijk snel is op dit circuit en niemand er voorbij kan in de slipstream.
Morgen een herkansing, maar ik gok dat we dan geen chaos bij de 1e bocht hebben :+
Sorry @ourplayground, kon je echt niet ontwijken, maar baalde ervan dat hierdoor je race over was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
ActualFantasy schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 22:25:
Yes!

Ondanks de lage opkomst toch heel blij met mijn eerste top 10 uitslag in de GoT-League

Leuke semi gevechten gehad, zal morgen even een replay uploaden.

Voor nu, even koud douchen, want het was warm.
Mooi resultaat. Was een leuk fair duel die we hadden op de baan!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
JPM85 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 22:41:
[...]

Bwah...wat baal ik van dat ik in mijn spiegel keek bij het aanremmen en schrok van die motorkap. Uiteindelijk dacht ik dat doordat ik achterstevoren stond, ik kam hem in zijn achteruit en zo de finish over, maar even vergeten dat links, dan rechts wordt. Tegen de muur opgeklapt, en toen zag ik Dennis al komen. Die heb ik netjes voor laten gaan en toen over de finish gegaan.

Qua snelheid kon ik Jim prima achter mij houden, maar dat kwam voornamelijk doordat de BMW zo ontiegelijk snel is op dit circuit en niemand er voorbij kan in de slipstream.
Morgen een herkansing, maar ik gok dat we dan geen chaos bij de 1e bocht hebben :+
Sorry @ourplayground, kon je echt niet ontwijken, maar baalde ervan dat hierdoor je race over was.
Ah balen man! Die overwinning hou je tegoed!

Heb je btw je drivetrain nog aangepast of standaard VRS? Ik heb gisteren nog met je settings gereden van Daytona maar liep op Le Mans tegen de limiter aan dus heb uiteindelijk standaard VRS maar aangehouden.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
Doubleoz schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 23:09:
[...]

Ah balen man! Die overwinning hou je tegoed!

Heb je btw je drivetrain nog aangepast of standaard VRS? Ik heb gisteren nog met je settings gereden van Daytona maar liep op Le Mans tegen de limiter aan dus heb uiteindelijk standaard VRS maar aangehouden.
Qualy heb ik de drivetrain standaard gehouden, maar voor de race had ik de 6e versnelling van 1150 naar 1120 gezet (uit mijn hoofd). Als je dan in een draft zit dan loopt hij 300 op de Iracing teller. Zonder draft is hij dan wel 0.01 trager op het rechte stuk, maar in draft heb je wat meer topsnelheid.

Inhalen was echt een eitje, maar ik wacht altijd tot het laatste rechte stuk voor Indianapolis. Daarna kunnen ze je bijna niet meer inhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 17:08
Ik ben er maar mee gestopt gisteravond.
Niet alleen dat ik vindt dat ik niks te zoeken heb in een wedstrijd op Le Mans als je niet eens onder de 4 min. kan rijden.
Maar ook omdat ik wederom erg veel last had van frame drops.
Net voor een aantal bochten een stil staand beeld helpt niet echt met insturen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Le Mans is ondanks de lange rechte stukken voor mij in ieder geval een behoorlijk uitdagende baan. Dat was te merken aan mijn rondetijden maar ook de foutjes die ik tijdens de race maakte.
Helaas in de eerste heat dankzij netcode (les voor de volgende keer: meer marge houden) een compleet onbestuurbare auto nadat ik zogenaamd @Bauer078 licht toucheerde op mijn wielkast toen die spinde en ik er langs reed. Dus dat werd een pitstop en schade beperkt houden.

In de feature race lag ik na de pitstops op een respectabele positie voor mij maar kwam dan toch mijn onervarenheid om de hoek en spinde ik en moest wat mensen voorlaten. In de inhaalrace daarna nog een keer afgeleid omdat ik op mijn stuur wat aan het instellen was en liep ik schade op.

Uiteindelijk ging het nog wel beter dan ik van tevoren had verwacht en heb ik nog een paar korte maar leuke gevechten gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Lang getwijfeld of ik Le Mans zou aanschaffen dit seizoen aangezien het circuit me op voorhand niet echt aansprak (vooroordeel) en dit één van de races is tijdens het IMSA die 60 minuten duurt i.p.v. 45 (wat ik persoonlijk prettiger vind qua duur).

Maar wat een gaaf circuit om te rijden! De rechten stukken zijn lang maar de bochten combinaties zijn heerlijk! In totaal had ik een kleine 45min practice gehad op de baan en kende hem eigenlijk nog niet goed. Maar wilde de GoT race toch mee pakken om ervaring op te doen. Doel was dan ook vooral 'keep it clean en safe' en eigenlijk is dat erg goed gelukt. De kwalificatie verprutste ik dus mocht als 16e starten. Uiteindelijk door fouten van anderen opgeklommen naar plaats 14.

In de tweede race gestart als 14e en werd daar in de tweede bocht van de baan getikt door in mijn ogen te optimistische inhaalactie. Daardoor kwam ik met een slow down weer terug op de baan en dit koste me gelijk enkele plaatsen. Daarna nog een mooi gevecht gehad met @ActualFantasy en lekker gereden en uiteindelijk als 9e over de finish.

Erg tevreden met het resultaat al zit er zeker nog ruimte tot verbetering. Mijn snelste rondetijd heb ik in een dag met 10 seconden kunnen verbeteren maar t.o.v. de snelste mannen kom ik nog enkele seconden te kort. Maar in de split waar ik in terecht zou moeten komen lijk ik aardig te kunnen mee komen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Laatst online: 28-08 09:51
Doubleoz schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 07:36:

Daarna nog een mooi gevecht gehad met @MartijnA3 en lekker gereden en uiteindelijk als 9e over de finish.
Denk dat het iemand anders was, want ik heb al een week niet geracet. :)

Zo niet, dan wil ik wel weten waar ik ben gefinisht. 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door MartijnA3 op 10-08-2020 07:47 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Doubleoz schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 07:36:
Erg tevreden met het resultaat al zit er zeker nog ruimte tot verbetering. Mijn snelste rondetijd heb ik in een dag met 10 seconden kunnen verbeteren maar t.o.v. de snelste mannen kom ik nog enkele seconden te kort. Maar in de split waar ik in terecht zou moeten komen lijk ik aardig te kunnen mee komen.
Kan misschien nog gaan tegenvallen. Zijn veel mensen die natuurlijk de 24h gereden hebben en deze baan op hun duimpje kennen.

Gok dat je wel een 3:49 - 3:50 stabiel moet rijden om voorin mee te kunnen gaan doen. Ik verwacht zelf in topsplit - 2e split dat je een 3:45 - 3:47 moet rijden, en natuurlijk in een BMW :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3

Lijkt erop dat je achterkant uitbreekt en dat je "gered" wordt omdat je achterkant tegen die andere auto aanschiet. Iets te optimistisch dus maar ik zie veel gekkere dingen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
MartijnA3 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 07:46:
[...]

Denk dat het iemand anders was, want ik heb al een week niet geracet. :)

Zo niet, dan wil ik wel weten waar ik ben gefinisht. 8)7
Proberen we toch gewoon de volgende Martijn?! Haha :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
JPM85 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 07:56:
[...]

Kan misschien nog gaan tegenvallen. Zijn veel mensen die natuurlijk de 24h gereden hebben en deze baan op hun duimpje kennen.

Gok dat je wel een 3:49 - 3:50 stabiel moet rijden om voorin mee te kunnen gaan doen. Ik verwacht zelf in topsplit - 2e split dat je een 3:45 - 3:47 moet rijden, en natuurlijk in een BMW :|
Ik ben het met je eens dat veel mensen de baan al kennen maar ik hoop dat je het aan het verkeerde eind hebt, maar we zullen het zien. Waarschijnlijk heb ik toch pas aankomend weekend tijd om mee te doen dus heb voldoende tijd om het aan te kijken en misschien nog wat practice / analyse te doen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patricks8
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:04
Gisteravond mijn eerste keer op Le Mans. Eerste race in de laatste ronde ver remde ik me bij Idianapolis. Verloor daardoor wat plekken. Wel leuk gereden. Ging ook beter als in de middag practice.

2e heat in de openingsronde wat slowdowns. Bij Idianapolis (again) iets te gretig en in het muurtje beland. Schade was niet heel ernstig maar miste duidelijk topsnelheid. Gewacht tot de pitstops en daarna wel weer een lekkere pace te pakken. Laatste 2 rondes nog in 'gevecht' geweest met @Phusebox. Hij had schade, daardoor was ik op de rechte stukken in het voordeel, maar laatste ronde 2 slow downs gehad, waardoor phusebox me makkelijk voor kon blijven.

Als ik er vanavond ben, wil ik de BMW (what else, eens wat anders als de Ferrari) gebruiken. Deze moet ik nog aanschaffen. Daarnaast heb ik ook reeds alle banen van dit GTE seizoen reeds in bezit en ook alle Skippy banen in bezit op 1 na. Zolder. Deze ben ik dus ook van plan direct mee aan te schaffen. Maar ik ben dus nog opzoek naar een derde item voor wat korting. Iemand een tip voor wat een leuke klasse kan zijn? Zowel GTE als Skip bevallen mij goed. Dus heb nog niet echt een voorkeur.

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartijnA3
De Porsche Cup vind ik erg leuk. Kortere races, moeilijke auto.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPM85
patricks8 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 08:37:
Gisteravond mijn eerste keer op Le Mans. Eerste race in de laatste ronde ver remde ik me bij Idianapolis. Verloor daardoor wat plekken. Wel leuk gereden. Ging ook beter als in de middag practice.

2e heat in de openingsronde wat slowdowns. Bij Idianapolis (again) iets te gretig en in het muurtje beland. Schade was niet heel ernstig maar miste duidelijk topsnelheid. Gewacht tot de pitstops en daarna wel weer een lekkere pace te pakken. Laatste 2 rondes nog in 'gevecht' geweest met @Phusebox. Hij had schade, daardoor was ik op de rechte stukken in het voordeel, maar laatste ronde 2 slow downs gehad, waardoor phusebox me makkelijk voor kon blijven.

Als ik er vanavond ben, wil ik de BMW (what else, eens wat anders als de Ferrari) gebruiken. Deze moet ik nog aanschaffen. Daarnaast heb ik ook reeds alle banen van dit GTE seizoen reeds in bezit en ook alle Skippy banen in bezit op 1 na. Zolder. Deze ben ik dus ook van plan direct mee aan te schaffen. Maar ik ben dus nog opzoek naar een derde item voor wat korting. Iemand een tip voor wat een leuke klasse kan zijn? Zowel GTE als Skip bevallen mij goed. Dus heb nog niet echt een voorkeur.
Porsche GT3 Cup!
Echt je vervloekt hem de 1e uren (ook gedaan), maar het leert je zo goed om met onderstuur en overstuur om te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
JPM85 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 08:46:
[...]

Porsche GT3 Cup!
Echt je vervloekt hem de 1e uren (ook gedaan), maar het leert je zo goed om met onderstuur en overstuur om te gaan.
Heel makkelijk met sturen. Rechtuit, 90 graden naar links of naar rechts en de rest met je gas. :+

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Doubleoz schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 08:06:
[...]

Proberen we toch gewoon de volgende Martijn?! Haha :+
Nu had je de goeie ;)

En hier ons "gevecht"

YouTube: GoT Race 2, Le Mans.

[ Voor 20% gewijzigd door ActualFantasy op 10-08-2020 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
patricks8 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 08:37:

Ja ik pakte zelf ook nog wat slowdowns mee, volgens mij in 1 race meer slowdowns dan alle races in iRacing tot nu toe bij elkaar... Ik twijfel zelf ook nog of ik de BMW ga aanschaffen, maar ja voor 1 races is ook zo overdreven en als ik daarmee niet door de bochten kom helpt die topsnelheid me ook niet :D

Heb verder niks dat ik nog wil aanschaffen want zit voorlopig nog wel in de Skippy, al heb ik al een paar weken daarmee geen race meer gedaan. Momenteel doe ik alleen nog de GoT races en verder niks, want twee dingen door elkaar gaat niet goed heb ik gemerkt.

Als ik hoor dat de Porsche cup uitdagend wordt genoemd door mensen die de GTE te makkelijk vinden en "aan de weg vinden plakken" dan hoef ik dat in ieder geval niet te proberen want ik heb al moeite met de GTE op de weg te houden. Hoop dan ook echt, tegen beter weten in, dat we volgend seizoen niet de Porsche Cup gaan doen. Daar laat ik mijn verlenging van iRacing ook een beetje van af hangen denk ik, dan pak ik het wellicht later weer op. Al weet ik nu voor mezelf ook dat er al zoveel geld in zit dat ik dan toch maar weer door ga... iets met verslaving en weten dat je het beter niet kunt doen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Phusebox schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 09:15:
[...]

Ja ik pakte zelf ook nog wat slowdowns mee, volgens mij in 1 race meer slowdowns dan alle races in iRacing tot nu toe bij elkaar... Ik twijfel zelf ook nog of ik de BMW ga aanschaffen, maar ja voor 1 races is ook zo overdreven en als ik daarmee niet door de bochten kom helpt die topsnelheid me ook niet :D

Heb verder niks dat ik nog wil aanschaffen want zit voorlopig nog wel in de Skippy, al heb ik al een paar weken daarmee geen race meer gedaan. Momenteel doe ik alleen nog de GoT races en verder niks, want twee dingen door elkaar gaat niet goed heb ik gemerkt.

Als ik hoor dat de Porsche cup uitdagend wordt genoemd door mensen die de GTE te makkelijk vinden en "aan de weg vinden plakken" dan hoef ik dat in ieder geval niet te proberen want ik heb al moeite met de GTE op de weg te houden. Hoop dan ook echt, tegen beter weten in, dat we volgend seizoen niet de Porsche Cup gaan doen. Daar laat ik mijn verlenging van iRacing ook een beetje van af hangen denk ik, dan pak ik het wellicht later weer op. Al weet ik nu voor mezelf ook dat er al zoveel geld in zit dat ik dan toch maar weer door ga... iets met verslaving en weten dat je het beter niet kunt doen :+
Ik heb even de ford en bmw getest, @JPM85 ook de Porsche en Ferrari en onze conclusie was dat de bmw het makkelijkste rijdt, maar goed ieder zijn ding.

De Porsche is echt een hel, maar geeft zo veel voldoening als je die netjes over het circuit krijgt! Daarnaast denk ik dat heel veel mensen hier beter door leren rijden in elke klasse ongeveer, omdat je wagen beheersing hier heel erg belangrijk is. Als je meer bent van of 0%gas of 100% gas en niks daar tussenin, dan worden de Porsches zwaar voor je :)

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
ourplayground schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 09:20:
[...]
De Porsche is echt een hel, maar geeft zo veel voldoening als je die netjes over het circuit krijgt! Daarnaast denk ik dat heel veel mensen hier beter door leren rijden in elke klasse ongeveer, omdat je wagen beheersing hier heel erg belangrijk is. Als je meer bent van of 0%gas of 100% gas en niks daar tussenin, dan worden de Porsches zwaar voor je :)
Klinkt leuk :+

Ik weet dat ik nog een hoop te leren heb, want zelfs met traction control spin ik nog regelmatig in iRacing. Andere games minder last van, daar voel ik het beter aankomen. Ook heb ik trail braking totaal nog niet onder de knie, als ik er bewust mee bezig ben gaat het ok, maar meestal ben ik met zoveel dingen tegelijk bezig dat het trail braken er bij inschiet.

De GTE kan ik dan nog enigszins managen en blijf ik binnen de 107% qua tijden van de toppers hier (voor mij het cutoff point waarbij ik mezelf capabel acht om deel te kunnen nemen in de achterhoede). Misschien bij de volgende mogelijkheid de Cup eens testen als er weer downtime is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patricks8
Als ik het goed begrijp dus de Porsche Cup. Aangezien daar ook veel over gesproken wordt om die komend seizoen te rijden, denk ik dat ik die maar aanschaf. Kan ik alvast leren omgaan met de moeilijke auto :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
patricks8 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 09:40:
Als ik het goed begrijp dus de Porsche Cup. Aangezien daar ook veel over gesproken wordt om die komend seizoen te rijden, denk ik dat ik die maar aanschaf. Kan ik alvast leren omgaan met de moeilijke auto :P
Er zijn zoveel Porsches..

Is dat de 911 GT3 Cup (991) of de Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport MR?

Ah, GT3 dus, de 911.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 15:22

Phydomir

Dennis

Porsche cup auto is een goede leer auto. Als GoT competitie auto denk ik niet dat het de beste keuze is. Zou zelf wel weer eens een seizoen met de GT3 willen zien.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-10 12:25
Sinds dit seizoen eigenlijk valt me pas op, dat je max 10 dollar kunt verdienen in een seizoen, als je aan 9 races deelneemt van 2 of meer series. Dit seizoen dus focus op IMSA en ILMS voor 9 stuks, waarmee ik de Porsche Cup bijna weer terugverdiend heb!

Dat ik dan 3 tracks moet kopen om dit te kunnen voltooien, doet er niet toe :+.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Phydomir schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 09:45:
Porsche cup auto is een goede leer auto. Als GoT competitie auto denk ik niet dat het de beste keuze is. Zou zelf wel weer eens een seizoen met de GT3 willen zien.
Dat kopt. De Cup auto is best een handje vol en zal volgens mij zeker in vanaf het mid field geregeld leiden tot ongelukken.
Een seizoentje GT3 is het overwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
JoepW schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 09:50:
[...]

Dat kopt. De Cup auto is best een handje vol en zal volgens mij zeker in vanaf het mid field geregeld leiden tot ongelukken.
Een seizoentje GT3 is het overwegen waard.
Is dat anders dan we dit seizoen in de GTE hebben gezien dan? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
JPM85 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 09:56:
[...]

Is dat anders dan we dit seizoen in de GTE hebben gezien dan? :+
Wij hebben het Porsche GT4 seizoen gemist, die was voor de update ook erg lastig te rijden naar wat ik begreep. Races waren daar, mede door full reversed grid, nogal chaotisch.

Vermaak me heel erg met de Porsche GT3 maar kan me voorstellen dat het voor de GoT cup misschien niet de beste optie is.

Tegelijkertijd ben ik wel voorstander van single car series. Ben dit seizoen paar keer overgestapt naar de BMW, simpelweg omdat het veel makkelijker was om sneller te gaan. Dan lever je een beetje rijplezier in om wat meer competitief te zijn. Focus me liever op het rijden zelf dan op de keuze voor een auto.

De heren voorin zijn natuurlijk snel in elke auto, daar ben ik helaas nog niet.

[ Voor 28% gewijzigd door Beltoni op 10-08-2020 10:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:22
GT3 vind ik persoonlijk wel een beetje de saaiste auto's in iRacing hoor :P Maar da's natuurlijk alleen maar mijn mening :) Met ABS én TC natuurlijk wel wat vergevingsgezinder en daarmee geschikt voor een groot veld (al vind ik zelf wagens met ABS juist lastiger in iRacing. Een kleine lockup kan ik veel sneller corrigeren dan een wagen die de ABS in schiet).

* Wormaap weer terug van vakantie. Drie weken niet geraced. Eens kijken of het vanavond een beetje uit te houden is in mijn hok. Gisteravond was het 30 graden, dan is het geen pretje om een paar uur met m'n VR-bril op mijn hoofd te zitten. Scheelt dat ik al een paar rondjes op Le Mans heb gereden natuurlijk :+

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Beltoni schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:01:
[...]

Wij hebben het Porsche GT4 seizoen gemist, die was voor de update ook erg lastig te rijden naar wat ik begreep. Races waren daar, mede door full reversed grid, nogal chaotisch.

Vermaak me heel erg met de Porsche GT3 maar kan me voorstellen dat het voor de GoT cup misschien niet de beste optie is.

Tegelijkertijd ben ik wel voorstander van single car series. Ben dit seizoen paar keer overgestapt naar de BMW, simpelweg omdat het veel makkelijker was om sneller te gaan. Dan lever je een beetje rijplezier in om wat meer competitief te zijn. Focus me liever op het rijden zelf dan op de keuze voor een auto.

De heren voorin zijn natuurlijk snel in elke auto, daar ben ik helaas nog niet.
Klopt, al heb ik die wel actief langs de zijlijn bekeken.
Voor mij is alleen crashende auto's vanaf het middenveld niet echt een graadmeter, want dat zien we dit seizoen ook in de GTE auto's. Dat de opkomst een stuk lager zal gaan liggen is natuurlijk veel belangrijker, want gisteren waren we 'maar' met 21 man, maar het voelde gelijk als heel erg stil aan.

Wel mooi want @Linc had geen Q tijd, maar mocht toch als 9e starten, dat gebeurt je niet snel dit seizoen in de GoT league.

@Wormaap Welkom terug! We hebben je robot stem gemist 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
patricks8 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 09:40:
Over komend seizoen is nog helemaal niks bekend welke klasse we gaan rijden. Er is nu een groep die erg enthousiast is over de Porsche (en dat kan ik begrijpen) maar het is een erg listige auto om te rijden. Dus weet niet of het de meest geschikte auto is om met GoT te gaan rijden.

Maar waarschijnlijk volgt er op korte termijn een poll met een aantal opties.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
JPM85 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:10:
[...]

Klopt, al heb ik die wel actief langs de zijlijn bekeken.
Voor mij is alleen crashende auto's vanaf het middenveld niet echt een graadmeter, want dat zien we dit seizoen ook in de GTE auto's. Dat de opkomst een stuk lager zal gaan liggen is natuurlijk veel belangrijker, want gisteren waren we 'maar' met 21 man, maar het voelde gelijk als heel erg stil aan.
Tja, de temperatuur speelt natuurlijk een belangrijke rol. Ga vanavond wel een poging wagen maar met 30-32° in huis is dat best pittig.

Heb wegens omstandigheden al wat races moeten missen, wil natuurlijk geen blanco resultaten in de cup. Al is het verschil tussen 0 en 2 punten ook niet heel erg ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
Ik moet helaas binnenkort 2 races gaan missen, sowieso die op 23 augustus vanwege de Indy 500 en het feit dat ik vanaf die week de maandagen niet meer mee kan doen.

Hoop dat volgend seizoen iets wordt waarmee ik nog uit de voeten kan, weet niet hoe de IMSA Michelin Pilot serie is of hoe die auto's rijden maar sprak mij persoonlijk wel aan, misschien eens gaan testen.

En voor wat races in de Skip ben ik altijd te porren, dat is wel een beetje mijn niveau qua auto (al zit ik ook daar nog lang niet aan de top split, maar kan er meestal wel aardig mee overweg). Nadeel is dat het ding zo fragiel is in een druk veld is dat dan extra opletten.

Gelukkig heb ik voor mijn gevoel wel al wat verbeterd aan mijn rijstijl en rijgedrag, volgens mij heb ik gisteren niemand tijdens de races geraakt, buiten een "netcode" tikje tegen mijn wielkast van iemand die voor me spinde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Nu online
Raimond613 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 22:21:
De main race verliep een stuk strakker en door de spins bij de start lag ik al direct goed in de top 10. Daarna lekker mijn tempo geleidelijk kunnen verhogen en leuk gevochten met @Session30.
Dat vind ik knap, want ik zat op de bank te Netflixen :+ Vond het met de temperaturen gisteren niet heel aantrekkelijk om 2 uur met de Rift op m'n kop te zitten. Misschien dat ik vanavond wel een poging waag.

Ik zie ook dat er al over volgend seizoen wordt gesproken. Het zou mij wel leuk lijken om eens een openwheeler te rijden in de league. Zelf ben ik enorm fan van de Indy Pro, maar ik weet niet of dit een goede serie is in leagueverband ivm de ovals. Ik denk dat de FR2.0 bijvoorbeeld een erg leuke auto is om in leagueverband te rijden.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 15:22

Phydomir

Dennis

Ben uiteindelijk voor iedere auto wel te porren. Helemaal met start velden van 40+ moet iedereen zich wel kunnen vermaken.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:22
Session30 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:28:
[...]

Dat vind ik knap, want ik zat op de bank te Netflixen :+ Vond het met de temperaturen gisteren niet heel aantrekkelijk om 2 uur met de Rift op m'n kop te zitten. Misschien dat ik vanavond wel een poging waag.

Ik zie ook dat er al over volgend seizoen wordt gesproken. Het zou mij wel leuk lijken om eens een openwheeler te rijden in de league. Zelf ben ik enorm fan van de Indy Pro, maar ik weet niet of dit een goede serie is in leagueverband ivm de ovals. Ik denk dat de FR2.0 bijvoorbeeld een erg leuke auto is om in leagueverband te rijden.
Open wheelers ben ik altijd vóór :9 De afgelopen drie seizoenen waren allemaal tin tops, en ik geloof dat daarvoor de TCR gereden werd? Toen deed ik nog niet mee :+ Dus nu móet er toch wel op zijn minst eens iets zonder dak en bij voorkeur zonder wielkasten komen? Toch? Toch? O-)
Ik schik me gewoon in wat de meerderheid leuk vindt hoor :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

Ik zou eigenlijk wel weer eens een seizoen met de MX5 willen doen. Die auto heeft toch iedereen al en kan wat meer hebben dan de skip bij wat lichte contact. Misschien voor de nieuwkomers ook wel fijn niet gelijk zo'n dikke GT auto.

Dan seizoen erna misschien de GT3 weer ofzo.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
De MX5 lijkt me ook wel leuk ja! Alleen kunnen we dan niet de rookie kalender volgen lijkt me. Misschien de advanced MX5 cup kalendar, al heb ik geen idee wat voor banen daar op staan.

Ik had ook iets gelezen over een nieuwe banden update voor volgend seizoen voor de MX5 die goed beviel :)

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Session30 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:28:
[...]

Foutje bedankt, lastig hoor al die nicknames :+

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Oe de MX5 daar heb ik al niet meer mee gereden sinds ik uit de Rookie klasse kwam... Maar het is niet voor niets dat in de iRacing stats https://www.iracingstats.com/ de MX5 serie nog zo populair is

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 17:08
Wormaap schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:41:
[...]

Open wheelers ben ik altijd vóór :9 De afgelopen drie seizoenen waren allemaal tin tops, en ik geloof dat daarvoor de TCR gereden werd? Toen deed ik nog niet mee :+ Dus nu móet er toch wel op zijn minst eens iets zonder dak en bij voorkeur zonder wielkasten komen? Toch? Toch? O-)
Ik schik me gewoon in wat de meerderheid leuk vindt hoor :P
Alles zonder een dak is welkom :P

Heb pas geleden een race in een Radical gereden en dat viel me ook niet tegen.
Ik was zonder echt veel te oefenen niet eens laatste.

Ik moet eerst mijn PC issues mbt frame drops oplossen ,wat het ook gaat worden voor volgend seizoen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Beltoni
Doubleoz schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:22:
Oe de MX5 daar heb ik al niet meer mee gereden sinds ik uit de Rookie klasse kwam... Maar het is niet voor niets dat in de iRacing stats https://www.iracingstats.com/ de MX5 serie nog zo populair is
Denk dat dat vooral komt omdat bij deze cup alles gratis is. De Advanced MX5 cup is alles behalve populair, terwijl dit wel de leuke banen zijn. Doordeweeks maar 1 split met een SoF van ong. 1500.

Denk dat je met de MX5 heerlijk kan races maar mijn voorkeur gaat wel uit naar een serie waar je uit buiten de GoT cup ook lekker competitief kan racen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Conroe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:48
Gisteren om 20:50 thuis, toch maar besloten mee te doen. Al na 10 minuten spijt want de temperatuur in mijn werkkamer / simkamer was niet om te harden. Circuit kende ik nog een beetje uit de Le Mans oefensessies en wonder boven wonder wist ik nog ongeveer de rempunten. Ik heb een beetje in het middenveld mee gehobbeld en slaagde er nog in mijn beste tijd met bijna 3 seconden te verbeteren. Volgens VRS verlies ik nog massief tijd in de Dunlop chicane en de chicanes voor start-finsh. Als ik die nog een beetje goed krijg moet ik tegen de 3.51 aan zitten wat voor mijn doen ok is.

Circuit vind ik nog steeds slaapverwekkend op de Porsche curves na :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Misschien een fixed race met auto's uit de R of D klasse (MX5, Spec Racer Ford) op één avond en een snellere klasse op de andere? Er zullen nu ook net als mijzelf meer nieuwelingen komen en het biedt de ervaren rijders ook weer een uitdaging.

Net een 2e plaats gehaald in de MX5 :) Dat was tot gister niet vanzelfsprekend.

Ik experimenteer nog met mn rig (nu nog een combi van GT Omega Apex wheelstand en campingstoel) en mn pedalen (t3pa) Ik heb daardoor veel uitschieters in rondetijden en bovenal veel last van blokkeren.
Wel al een goede stoel gehaald, maar nog in afwachting tot GT Omega het seatframe weer op voorraad heeft.

Zolang moet ik ook even wachten met mn T-Lcm pedalenset. Even mee gereden, maar ik heb er veel meer kracht voor nodig en dat lukt niet met de campingstoel :+

Waarom dit verhaal hier? Ik wacht voorlopig even met league deelname tot ik de rig compleet heb, want ik ben net als Frizti te ver weg van acceptabele rondetijden.

Vanochtend mn conical mod op de T3pa en ingame de brake force aangepast en gister veel geoefend en geanalyseerd in VSR. Ben met de MX5 op Lime Rock chicanes van 1:09.2 naar 1:08.4 gegaan :) Het lukt me vooralsnog alleen met de MX5, want andere wagens hebben een andere brake force afstelling nodig merk ik.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ourplayground
Persoonlijk gebruik ik de got league als:
a) gezellige avond racen, onafhankelijk op welke positie ik rij.
b) het leren van tracks en auto, onafhankelijk op welke positie ik rij.
c) zodat ik beter ben voorbereid op de race(s) van de komende week, waar ik het wel belangrijk vind op welke positie ik rij.
d) het na bespreken van eventuele crashes en daarvan te leren en een completer inzicht te krijgen.

Uiteraard is dit voor iedereen persoonlijk, maar bedenk wel dat ongeacht of je nieuweling bent of niet, lekker rijden en leren doorgaans de beste mindset is en het meeste plezier geeft.

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
Veel vroeger klaar vandaag dan gewenst.
Sprint race leuk duel met Dennis om de winst, maakte alleen een kleine fout uitkomen Dunlop chicane waardoor ik niet meer goed in zijn draft kon komen. Maar p2 is geen verkeerd resultaat.

Tijdens de warmup crasht iRacing, kan er niet meer inkomen omdat op de achtergrond de service nog draait. Te laat de tip gehad hoe dat te killen, en joinen bij LeMans duurt een eeuwigheid. Balen, maar gisteren p6 + p3 was niet verkeerd, had alleen veel meer ingezeten beide avonden.

Ah wel, ik heb de pace op dit circuit ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
JPM85 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 21:43:
Sprint race leuk duel met Dennis om de winst, maakte alleen een kleine fout uitkomen Dunlop chicane waardoor ik niet meer goed in zijn draft kon komen. Maar p2 is geen verkeerd resultaat.

Tijdens de warmup crasht iRacing, kan er niet meer inkomen omdat op de achtergrond de service nog draait. Te laat de tip gehad hoe dat te killen, en joinen bij LeMans duurt een eeuwigheid. Balen, maar gisteren p6 + p3 was niet verkeerd, had alleen veel meer ingezeten beide avonden.

Zuur man! Ik zat nog even op je stream tijdens de sprint race. Je had daar een lekker tempo zeg! Ik hoopte dat je de overwinning zou binnenhalen na de feature race gisteren maar helaas... Volgende week keer beter!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imac2011
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-06 21:58
Vanavond weer poging gedaan maar was geen succes helaas .Rondetijden lijken nergens op en weer steeds verschillende rempunten .Nog even gekeken en blijkt dat bij hard remmen de bevestigingsplaat / playseat doorbuigt , had er al iets onder gezet , maar doordat playseat op tapijt met ondertapijt staat dit teveel flex geeft .Moet dus houten plaat onder of zoiets.
1e race ver achteraan gereden , maar geen spins .2e race 27e startplek maar binnen no time weer ergens achteraan en na 2 keer loss of control waarvan 1e met tow , bij de 2e spin geen schade maar totaal de zin kwijt en gestopt .Volgende keer beter hopelijk . 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imac2011
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02-06 21:58
JPM85 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 21:43:

Zonde , je was zeker een kanshebber op Le Mans.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• patricks8
Vlak voor de practice de BMW aangeschaft. (Samen met Zolder en de Porsche Cup Gt3). Wat rijd de BMW makkelijk in vergelijking met de Ferrari. Zelfs met de baseline setup was ik in de practice al gelijkwaardig aan de Ferrari gisteren met VRS. Met de VRS setup ging het nog een tandje harder. Uiteindelijk een P24 en P19 gehaald. Mijn eerste top 20 in een feature race, waarbij een redelijk aantal aan de start stonden. Ben daar wel blij mee ondanks de geringe ervaring met de BMW.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Ik verpestte m'n qual in de laatste chicane door een slowdown, maar gelukkig werd ik als eerste van de non-qualifiers gegrid, dus 22e.
Helaas vond @Stromer_jb het nodig om deze hele avond botsauto met alles en iedereen om hem heen te spelen, dus zo eindigde mijn 1e ronde met een noodzakelijke pitstop voor repairs en kon ik achteraan aansluiten.

In de main race nog wel lekker naar voren gereden en leuke gevechten gehad met o.a. @ourplayground en @Mithriel.
Wel opnieuw bijna van de baan geramd door @Stromer_jb, incident is na de race besproken maar had niet de indruk dat je echt snapte wat je allemaal zelf fout doet. En argumenten als "het gebeurt mij ook" mag ja in de kleuterklas gebruiken... Anyway, ik hoop dat je de volgende keer bij dergelijke situaties gewoon wat meer ruimte laat en goed op je F3 black box kijkt, dan kun je al een hoop ellende voorkomen.

In de laatste serie bochten nog een slowdown waardoor ik een plekje verloor, maar even goed nog een top 10 klassering, dus al met al qua resultaat wel tevreden.

iracing profile

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beltoni
Voor mij echt een verschrikkelijke avond. In race 1 werd ik er afgereden door Ruud. Kan het mijzelf alleen kwalijk nemen dat ik iets eerder in had moeten sturen, wordt nu aangeraakt vlak voordat ik instuur, vervolgens krijg ik nog een tik waardoor mijn race voorbij is.

Ik ben overigens de oranje BMW.

In race 2 zie ik John eraf vliegen, blijf helemaal naar de buitenkant en wordt gewoon er gewoon afgetikt door John die hem de baan oprijdt en direct over de baan stuurt. Zonder triples kan ik dit soort aanslagen ook echt niet aan zien komen... John heeft zijn excuses aangeboden dus het is afgesloten maar dit mag echt niet.

edit: nu zonder teamspeak

Echt zuur want had gewoon de snelheid om 2x top 10 te rijden.

[ Voor 15% gewijzigd door Beltoni op 10-08-2020 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Mijn excuses bij deze nogmaals aan Jeroen J. en iedereen die daar last van had. Ik maakte een inschattingsfout tijdens beide races maar dit was een grove. Ik denk dat hij iets eerder remde omdat er iemand naast de baan was beland. Vanuit mijn hoek zag ik die niet, ik zat er te dicht op, waardoor ik niet meer op tijd kon reageren. Maar goed, volledig mijn fout door er te dicht op te zitten. Soms moet ik de druk van achteren dan maar gewoon laten gaan, ook al is het op punten waar moet ingehaald kan worden zie ik ze toch vaak hem er naast prikken. Te bang om een plek te verliezen... Dom dus.

Ik ben al wel meer bezig met liften voor het rempunt wanneer ik in een groepje zit, en het gaat al beter maar nog niet 100% dus. Ik hoop dat jullie me er niet te zwaar op afrekenen al is dit wel iets dat normaal een straf zou opleveren.

Verder heb ik voor mijn doen nette races gereden dus ik baal hier enorm van. Zonder dit incident was niet alleen andere ellende bespaard maar was mijn eigen resultaat wellicht ook nog beter geweest.

Dus eerste reactie was blij met P9, maar nu meer teleurgesteld in mezelf en een schuldgevoel over het incident. Domper.

Pagina: 1 ... 325 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies