mischien begrijp ik de definitie wel verkeerd hoor van divebomb maar ik bedoel te zeggen dat er elke race wel zoiets gebeurt helaas...of ik nou pole of uit de pits start.Hij zal het vast niet bewust doen maarja daar heb ik niets aanDoubleoz schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 12:11:
[...]
Erg vervelend maar ik twijfel of dit bewust een divebomb is. Ik denk persoonlijk eerder dat hij gewoon te laat remt en onvoldoende rekening houdt met zijn koude banden. Hij kan helaas geen kant meer op en jij bent de pineut.
Voor een divebomb zou hij dichter bij moeten zitten naar mijn idee.
Van een divebomb is sprake wanneer hij een inhaalpoging doet terwijl er eigenlijk gewoon geen ruimte is dus hij zet hem er gewoon bruut naast waarbij in het ergste geval je moet uitwijken of van de baan schiet.Danny Hdoorn schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 12:15:
[...]
mischien begrijp ik de definitie wel verkeerd hoor van divebomb maar ik bedoel te zeggen dat er elke race wel zoiets gebeurt helaas...of ik nou pole of uit de pits start.Hij zal het vast niet bewust doen maarja daar heb ik niets aan
Zoals ik het ziet is jouw geval een erg vervelende aanrijding waar je niks aan kunt doen...
Mocht er iemand willen oefenen voor vanavond. (Sebring, GTE)
Heb zojuist een server aangezet om wat te oefenen voordat de F1 start.
Server is Tweakers Test - wachtwoord BRF
Heb zojuist een server aangezet om wat te oefenen voordat de F1 start.
Server is Tweakers Test - wachtwoord BRF
oke duidelijk.Helaas gelukkig heb ik nog een poging gewaagd en slechte kwali maar toch nog p3...voorzichtig de race begonnen...paar plekken verloren en toen een heerlijke race gereden met wat inhaalacties en wat mensen die zichzelf eraf reden...volgehouden tot eind. P1 bamDoubleoz schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 12:20:
[...]
Van een divebomb is sprake wanneer hij een inhaalpoging doet terwijl er eigenlijk gewoon geen ruimte is dus hij zet hem er gewoon bruut naast waarbij in het ergste geval je moet uitwijken of van de baan schiet.
Zoals ik het ziet is jouw geval een erg vervelende aanrijding waar je niks aan kunt doen...
Dag allemaal. Via deze weg wil ik me graag voorstellen als aspirant-lid van de GoT Racing league
Sinds 2002 lid van GoT en liefhebber van alles wat met technologie, gamedesign en gaming te maken heeft.
Jarenlang voornamelijk EVE online gespeeld en net als vele anderen sinds de coronatijd weer een oude "jeugdliefde"opgepakt. In de jaren '90 veel Grandprix 1 tm 4 gespeeld met een Thrustmaster T2 en dan de hotlaps uploaden via de 56k modem
. Eigenlijk altijd racegames daarna met alleen een controller bestuurd.
Een dikke maand terug iRacing aangeschaft, Apex wheelstand en T150 pro. Veel vallen en opstaan, andere mindset ontwikkelen en genieten van mooie gevechten op de baan. Ik voldoe nog lang niet aan de minimumvoorwaarden qua iRating, maar meld me aan om te leren en deel uit te kunnen maken van de actieve community
Sinds 2002 lid van GoT en liefhebber van alles wat met technologie, gamedesign en gaming te maken heeft.
Jarenlang voornamelijk EVE online gespeeld en net als vele anderen sinds de coronatijd weer een oude "jeugdliefde"opgepakt. In de jaren '90 veel Grandprix 1 tm 4 gespeeld met een Thrustmaster T2 en dan de hotlaps uploaden via de 56k modem
Een dikke maand terug iRacing aangeschaft, Apex wheelstand en T150 pro. Veel vallen en opstaan, andere mindset ontwikkelen en genieten van mooie gevechten op de baan. Ik voldoe nog lang niet aan de minimumvoorwaarden qua iRating, maar meld me aan om te leren en deel uit te kunnen maken van de actieve community
WelkomKookgek schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 17:50:
Dag allemaal. Via deze weg wil ik me graag voorstellen als aspirant-lid van de GoT Racing league![]()
Jarenlang voornamelijk EVE online gespeeld en net als vele anderen sinds de coronatijd weer een oude "jeugdliefde"opgepakt. In de jaren '90 veel Grandprix 1 tm 4 gespeeld met een Thrustmaster T2 en dan de hotlaps uploaden via de 56k modem. Eigenlijk altijd racegames daarna met alleen een controller bestuurd.
Je jaren 90 ervaringen klinken mij bekend, hoewel ik het met een 14K4 modem moest doen

Overigens kun je en mag je gewoon met de GoT races meedoen, ook als je irating lager is dan de aangegeven 1700, omdat je je hier hebt geregistreerd
Wat een waardeloze raceavond was dit 
In de eerste paar bochten van heat 1 werd er overdreven agressief gereden door een aantal mensen, wat dan ook tot de meerdere onnodige crashes leidde. Ik moest het gras op om een spinnende auto te ontwijken en kreeg daarbij nog net een tikje wardoor ik schade had. Bovendien moest ik ff wachten voordat ik weer kon rijden omdat er nog een carambolage van een auto of 5 voor me plaatsvond.
In race 2 goed naar voren kunnen rijden. Helaas wel een tikje aan @AequitasII waardoor hij dwars ging en plekken verloor. Ik had niet verwacht dat jij nog remde/coastte daar waar ik alweer op het gas ging, sorry
Ondertussen op plek 7 aangekomen ga ik scherp de pit in. Te scherp, waardoor ik voor de 2e week op rij een 40 sec penalty krijg, voor unsafe entry dit keer
Daarna was de lol er wel af en heb ik erg ongeconcentreerd de boel uitgereden.... Ik twijfel nog of ik morgen überhaupt wel mee ga doen want zo is er weinig lol aan (en Sebring is bovendien een k*circuit
)
In de eerste paar bochten van heat 1 werd er overdreven agressief gereden door een aantal mensen, wat dan ook tot de meerdere onnodige crashes leidde. Ik moest het gras op om een spinnende auto te ontwijken en kreeg daarbij nog net een tikje wardoor ik schade had. Bovendien moest ik ff wachten voordat ik weer kon rijden omdat er nog een carambolage van een auto of 5 voor me plaatsvond.
In race 2 goed naar voren kunnen rijden. Helaas wel een tikje aan @AequitasII waardoor hij dwars ging en plekken verloor. Ik had niet verwacht dat jij nog remde/coastte daar waar ik alweer op het gas ging, sorry
Ondertussen op plek 7 aangekomen ga ik scherp de pit in. Te scherp, waardoor ik voor de 2e week op rij een 40 sec penalty krijg, voor unsafe entry dit keer

Daarna was de lol er wel af en heb ik erg ongeconcentreerd de boel uitgereden.... Ik twijfel nog of ik morgen überhaupt wel mee ga doen want zo is er weinig lol aan (en Sebring is bovendien een k*circuit
Samenvatting: snelheid is er wel, nu nog vertrouwen krijgen in de auto :-)
Sorry voor het contact in the heat race Dennis, ik blokkeerde bij het remmen en wist nog net voldoende af te remmen zonder als een bus rechtdoor te ploegen.
Fijne laatste ronde in de feature Nick, ook wel spijtig van het race incident op het einde
Sorry voor het contact in the heat race Dennis, ik blokkeerde bij het remmen en wist nog net voldoende af te remmen zonder als een bus rechtdoor te ploegen.
Fijne laatste ronde in de feature Nick, ook wel spijtig van het race incident op het einde
Geen probleem. Jij had er uiteindelijk meer last van dan ik.ThiJor schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 22:23:
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ah, fijn te zien dat ik blijkbaar ook in Iberia woon...:) geen idee waar dat in eens vandaan kwam, de wifikabel maar eens checken;)Jimmy J. schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 22:17:
Dit was het fijne stukje netcode @ourplayground :
[Streamable: 2020-08-02 22-12-06]
Verder trouwens lekker geracet zonder erg veel training. Eerste heat was vooral ff wennen, 2e ging leuk op een spin in de rechterknik richting lange rechte stuk na.. hierdoor kwam @Mithriel wel erg dichtbij en bleven we jojo-en tussen de 0.7-1,7 sec.. totdat dus Jim met een wel hele grote voorbumper (of ik een dikke reet) roet in het eten gooide..
morgen misschien weer een poging!
Bovenstaande tekst hoef ik niet veel aan te passen.Raimond613 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 22:20:
Wat een waardeloze raceavond was dit
Sebring is bovendien een k*circuit)
Hmm...
Uiteindelijk kon ik vanavond redelijk mee komen. Had me in de top 20 gekwalificeerd en alle ellende in de eerste ronde van heat 1 redelijk kunnen ontwijken (sorry voor het tikje nogmaals @Birelissimo).
Toen raakte ik heel licht de muur op het start-finish, comfortabel liggend op de 9e plaats...resultaat:
In heat 2 / lap 1 vonden er tegelijkertijd een paar zeer discutabele crashes plaats in de bocht 'Le Mans'. Er hadden mensen best wat gas los kunnen laten in plaats van gas erop maargoed... de boel weer aangeslingerd en geprobeerd top 20 te rijden, helaas net niet gelukt. On to the next one.

Uiteindelijk kon ik vanavond redelijk mee komen. Had me in de top 20 gekwalificeerd en alle ellende in de eerste ronde van heat 1 redelijk kunnen ontwijken (sorry voor het tikje nogmaals @Birelissimo).
Toen raakte ik heel licht de muur op het start-finish, comfortabel liggend op de 9e plaats...resultaat:
In heat 2 / lap 1 vonden er tegelijkertijd een paar zeer discutabele crashes plaats in de bocht 'Le Mans'. Er hadden mensen best wat gas los kunnen laten in plaats van gas erop maargoed... de boel weer aangeslingerd en geprobeerd top 20 te rijden, helaas net niet gelukt. On to the next one.
[ Voor 8% gewijzigd door TiemenC op 03-08-2020 08:03 ]
Pfff dit was echt drama. Bij allebei de races niet aan de chaos kunnen ontkomen. In heat 1 remde ik te laat voor bocht 5 maar achter mij leek het alsof er helemaal niet werd geremd. Had direct de pit in moeten gaan, nu blies in de 2e ronde mijn motor op.
Even de crash in ronde 1 met de rear chase cam van mijn BMW.
Ging voor de rest ook overigens voor geen meter bij mij. Deze week sla ik de IMSA even over
Ging voor de rest ook overigens voor geen meter bij mij. Deze week sla ik de IMSA even over

[ Voor 10% gewijzigd door Beltoni op 02-08-2020 22:45 ]
Die komt wel bekend voor bij @Luckeh uit het verleden...TiemenC schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 22:36:
[YouTube: Iracing GoT heat 1 2020 08 02 22 22]
@Jimmy J. die netcode is wel bizar zeg!!
Bedankt voor het vrijmaken van de baan. Ik ben de BMW pal achter je...Beltoni schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 22:43:
Pfff dit was echt drama. Bij allebei de races niet aan de chaos kunnen ontkomen. In heat 1 remde ik te laat voor bocht 5 maar achter mij leek het alsof er helemaal niet werd geremd. Had direct de pit in moeten gaan, nu blies in de 2e ronde mijn motor op.
[Streamable: iRacing Motorsport Simulator 2020.08.02 - 22.37.54.01]
Vandaag ben ik degene die zijn excuses aan Lennart moet maken. Zat te kijken of ik aan de zijkant ruimte had bij Gerben en zag te laat dat Lennart van z'n gas af ging in bocht 3, gevolg een klein tikje op z'n bumper wat de hele chaos in de eerste heat veroorzaakte. Sorry allen.
Haha ja soort operation human shield. Volgens mij moet je vooral de Porsche bedanken, zonder hem had de baan vrij vol gestaan.Doubleoz schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 22:57:
[...]
Bedankt voor het vrijmaken van de baan. Ik ben de BMW pal achter je...
@Raimond613 geen probleem hoor! Ik was duidelijk veel te langzaam op dit circuit. Merkte bij wel meer in die bocht dat het maar net goed ging als ze achter mij zaten.
Mijn hoogtepunt was in race 1 het ongeluk waarop je ook in het filmpje ziet dat iedereen aan de kant ging als een soort van zee van Moses. Hierdoor kon ik vrolijk doorrijden en zat ik opeens (heel onterecht) in de top 10. Uiteindelijk 15e gefinished ofzo.
Race 2 geëindigd door een Kvyat. Keek achter mij en toen raakte ik een reflector of iets dergelijks waardoor ik totale controle verloor. Einde race en terug naar de oefensessies.
Wel weer gelachen gister. Dank mensen!
Mijn hoogtepunt was in race 1 het ongeluk waarop je ook in het filmpje ziet dat iedereen aan de kant ging als een soort van zee van Moses. Hierdoor kon ik vrolijk doorrijden en zat ik opeens (heel onterecht) in de top 10. Uiteindelijk 15e gefinished ofzo.
Race 2 geëindigd door een Kvyat. Keek achter mij en toen raakte ik een reflector of iets dergelijks waardoor ik totale controle verloor. Einde race en terug naar de oefensessies.
Wel weer gelachen gister. Dank mensen!
Ik moest gisteren helaas weg tijdens de practice. Vananvond hoop ik er wel weer bij te zijn.
PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel
Mooie avond gisteren gehad. Zie hieronder mijn zicht tijdens de 1e race before en after de carnage in ronde 1... Met dank aan @Beltoni die als human shield de weg voor me heeft vrij gemaakt omdat hij ook geen kant op kon.
/f/image/kTKZJTJ6YembNonLDN5mNWPZ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/kTKZJTJ6YembNonLDN5mNWPZ.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/uyeUUJdIZtkVMXPJUaWNiTB8.png?f=fotoalbum_large)
Volgens mij was het meer de wit/roze Porsche naast je die met 200km/h iedereen omver blies.Doubleoz schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 09:45:
Mooie avond gisteren gehad. Zie hieronder mijn zicht tijdens de 1e race before en after de carnage in ronde 1... Met dank aan @Beltoni die als human shield de weg voor me heeft vrij gemaakt omdat hij ook geen kant op kon.
Die dacht dat hij in een Porsche Panzerkampfwagen VI Tiger Ausf. E rond reed

[ Voor 3% gewijzigd door JPM85 op 03-08-2020 10:14 ]
Some things never change.JPM85 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:13:
[...]
Volgens mij was het meer de wit/roze Porsche naast je die met 200km/h iedereen omver blies.
Vanavond denk ik ook weer van de partij te zijn , laatste tijd weinig geraced ivm vakantie/klussen thuis , wel weer zin om achteraan mee te hobbelen .Sebring ook niet mijn favoriet , vorig seizoen wel veel races gedaan met veel pech , en ook nachtblind , wordt weer een uitdaging.
[ Voor 3% gewijzigd door Imac2011 op 03-08-2020 10:30 . Reden: correctie. ]
In tegenstelling tot velen hier is Sebring één van mijn favoriete banen en heb ik gisteren eindelijk weer een goede Tweakers-avond gehad. Daar leek het de eerste ronde van de sprint race nog niet op. Na een goede qualifying had @Luckeh in de eerste ronde een momentje in de hairpin waardoor hij helaas tegen mij aankwam en we beiden de bandenstapel invlogen. Ik stond tegen de richting in, dus moest even wachten tot het veld voorbij was voordat ik weer achteraan aan kon sluiten. Ik zat nog even te twijfelen om een quick repair te pakken maar ben gewoon doorgereden en de race rond de 20e plek geëindigd.
De feature race goed gestart, om de chaos heen gereden en in de eerste ronde al een plek of 10 gewonnen. Daarna nog een tijdje achter @GK86 gezeten met @Raimond613 in mijn nek. Ik kwam Gerben maar niet voorbij, totdat hij een foutje maakte opkomen backstraight. Van mijn plan om uit te lopen kwam weinig terecht, ik verremde me in de volgende ronde en kon weer achter beide heren aansluiten tot aan de pitstops.
Doordat Gerben een rondje eerder naar binnen ging en waarschijnlijk in verkeer terecht kwam, en Raimond 40 seconden straf kreeg kwam ik na de pitstop in een niemandsland op de 6e plek terecht. Nog even aan Crewchief gevraagd of hij wel genoeg had gedronken, en daarna rustig op de 6e plek de race uitgereden.
Aangezien ik ronde 1 van de sprint race niet ver van een rage quit zat toch blij dat ik ben doorgereden, tevreden met het resultaat en weer een leuke avond.
De feature race goed gestart, om de chaos heen gereden en in de eerste ronde al een plek of 10 gewonnen. Daarna nog een tijdje achter @GK86 gezeten met @Raimond613 in mijn nek. Ik kwam Gerben maar niet voorbij, totdat hij een foutje maakte opkomen backstraight. Van mijn plan om uit te lopen kwam weinig terecht, ik verremde me in de volgende ronde en kon weer achter beide heren aansluiten tot aan de pitstops.
Doordat Gerben een rondje eerder naar binnen ging en waarschijnlijk in verkeer terecht kwam, en Raimond 40 seconden straf kreeg kwam ik na de pitstop in een niemandsland op de 6e plek terecht. Nog even aan Crewchief gevraagd of hij wel genoeg had gedronken, en daarna rustig op de 6e plek de race uitgereden.
Aangezien ik ronde 1 van de sprint race niet ver van een rage quit zat toch blij dat ik ben doorgereden, tevreden met het resultaat en weer een leuke avond.
Ik zat achter je en dat zag er heel gek uit. Ik verbaasde me eerst dat je nog een rondje doorkon, maar op het laatste moment leek je je toch te bedenken en naar binnen te komen. Deed me een beetje denken aan het 'In in in in in'-moment van Hamilton een paar jaar terug[b]Raimond613 schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 22:20:
Ondertussen op plek 7 aangekomen ga ik scherp de pit in. Te scherp, waardoor ik voor de 2e week op rij een 40 sec penalty krijg, voor unsafe entry dit keer![]()
Ik had in de practice ook al een paar keer zo de pits ingereden, maar dan wel zonder de pilon te raken. Blijkbaar was dat net teveel van het goede.Session30 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:58:
[...]
Ik zat achter je en dat zag er heel gek uit. Ik verbaasde me eerst dat je nog een rondje doorkon, maar op het laatste moment leek je je toch te bedenken en naar binnen te komen. Deed me een beetje denken aan het 'In in in in in'-moment van Hamilton een paar jaar terug
Het rondje ervoor, toen @GK86 de pit in ging zag ik dat hij de bocht heel krap nam en dat wilde ik niet omdat ik die extra tijd niet wilde verliezen.... domme keuze

Overigens was ik ook een beetje in verleiding gebracht door @Jimmy J. die een rondje ervoor nog extremer de pit inging. Maar die reed dan ook vlak voor me toen ik na mijn pit penalty de baan weer op reed
[ Voor 12% gewijzigd door Raimond613 op 03-08-2020 11:50 ]
Haha ja, ik wou niet eens de pits in eigenlijk. Ik was 'm half kwijt in de laatste bocht en verloor zoveel snelheid met corrigeren dat ik dacht: ik duik maar gelijk naar binnen. Little did I know dat dat grapje me 40s zou kosten.Raimond613 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 11:38:
[...]
Overigens was ik ook een beetje in verleiding gebracht door @Jimmy J. die een rondje ervoor nog extremer de pit inging. Maar die reed dan ook vlak voor me toen ik na mijn pit penalty de baan weer op reed
Ik miste trouwens ook nog m'n pit stall en moest nog een stukje achteruit. Was daarvoor ook al aan het klooijen in de race, dus al met al een topavond haha.
Ik heb de replay nogmaals bekeken en je hebt gelijk... Niet de 1e keer helaas...JPM85 schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:13:
[...]
Volgens mij was het meer de wit/roze Porsche naast je die met 200km/h iedereen omver blies.
Mij valt ook zeker wat te verwijten, had het eerder kunnen zien en beter mogen anticiperen. De schade die ik aanricht valt in eerste instantie gelukkig mee. Het loopt verder uit de hand wanneer de Porsche vol op de groep inrijdt.Doubleoz schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 13:04:
[...]
Ik heb de replay nogmaals bekeken en je hebt gelijk... Niet de 1e keer helaas...
Sebring vind ik zelf ook nogal een vervelende track. Veel hobbels, weinig natuurlijke glooiing en lijkt net of je op een grote parkeerplaats aan het rijden bent (voor m'n gevoel).
Ik sla hem vanavond ook over en richt me nog even op ILMS om 19u en Road America om 20.45
.
Ik sla hem vanavond ook over en richt me nog even op ILMS om 19u en Road America om 20.45
[ Voor 5% gewijzigd door StealthyPeanut op 03-08-2020 13:59 ]
Ik heb zo aan de beelden te zien niet heel veel gemist. De combinatie van nacht en Sebring heeft me gisteren doen besluiten maar over te slaan.
Als vervanging een ISMA race op Road America meegepakt maar daar werd ik ook niet vrolijk van. Ik toerde lekker mee op P4 na als 5e van start te zijn gegaan. In de 4e of 5e ronde heb ik een slechte exit vanuit T14 en P5 krijgt 'm er net voor S/F naast. Ik vind het prima, nog 35 minuten en ik had al gezien dat ik in de basis sneller was dus ik blijf op m'n lijn. Nu is Road America al niet het smalste circuit maar meneer achter mij, Niklas Stolle, krijgt het voor elkaar mij bij de inhaalactie op het achterscherm te tikken waardoor ik met 240 frontaal de pitsmuur in ga en met de neus in de verkeerde richting op het circuit sta. Het hele veld komt op me af, maar natuurlijk remt er niemand voor de gele vlag. Als gevolg daarvan landt plek 6 tm 15 met een flikflak en een dubbele schroef ter hoogte van bocht 1. Business as usual in IMSA, 38 minuten repairs en race voorbij. Sorry kon er overigens niet van af bij de veroorzaker van al deze ellende.
Toen maar een half uurtje Sebring geoefend, misschien dat ik vanavond toch voor bezemwagen kom spelen.
Als vervanging een ISMA race op Road America meegepakt maar daar werd ik ook niet vrolijk van. Ik toerde lekker mee op P4 na als 5e van start te zijn gegaan. In de 4e of 5e ronde heb ik een slechte exit vanuit T14 en P5 krijgt 'm er net voor S/F naast. Ik vind het prima, nog 35 minuten en ik had al gezien dat ik in de basis sneller was dus ik blijf op m'n lijn. Nu is Road America al niet het smalste circuit maar meneer achter mij, Niklas Stolle, krijgt het voor elkaar mij bij de inhaalactie op het achterscherm te tikken waardoor ik met 240 frontaal de pitsmuur in ga en met de neus in de verkeerde richting op het circuit sta. Het hele veld komt op me af, maar natuurlijk remt er niemand voor de gele vlag. Als gevolg daarvan landt plek 6 tm 15 met een flikflak en een dubbele schroef ter hoogte van bocht 1. Business as usual in IMSA, 38 minuten repairs en race voorbij. Sorry kon er overigens niet van af bij de veroorzaker van al deze ellende.
Toen maar een half uurtje Sebring geoefend, misschien dat ik vanavond toch voor bezemwagen kom spelen.
Mijn race rig staat weer op 4 wielen. Gisteren tijdens de opwarmronde vloog de wiel linksachter van het frame af. M'n frame kantelde in z'n geheel scheef, dus dat was even schrikken. Niet eens dolgedraaid, maar ik vermoed gewoon losgedraaid doordat hij aardig vaak van z'n plek komt. Helaas door het gekantel is een buttonbox gesneuveld maar die heb ik ook weer kunnen repareren. De overige wielen vandaag maar even losgedraaid en met M8 ipv M6 vastgezet.
Wooohoo! Zonet mijn allereerste iRacing-overwinning behaald in iRacing Road Racing, en zowaar in de 911 Cup!
/f/image/ze9q9AMrJbNYHmT9Gf76Exnp.png?f=fotoalbum_large)
Weliswaar niet top-split (2e split), weliswaar als #1 gerankt, en weliswaar behoorlijk wat cadeautjes gekregen in rondje 1 (zie hieronder filmpje vd openingsronde), maar het hoofd koel gehouden en vlotjes m'n rondes afgedraaid tot aan de finish, met eigenlijk de hele race P2 op een (comfortabele) 3 tot 4 seconden achter mij.
[Streamable: 2020-08-03 18-33-49]
/f/image/ze9q9AMrJbNYHmT9Gf76Exnp.png?f=fotoalbum_large)
Weliswaar niet top-split (2e split), weliswaar als #1 gerankt, en weliswaar behoorlijk wat cadeautjes gekregen in rondje 1 (zie hieronder filmpje vd openingsronde), maar het hoofd koel gehouden en vlotjes m'n rondes afgedraaid tot aan de finish, met eigenlijk de hele race P2 op een (comfortabele) 3 tot 4 seconden achter mij.
Gefeliciteerd man!B Tender schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 18:45:
Wooohoo! Zonet mijn allereerste iRacing-overwinning behaald in iRacing Road Racing, en zowaar in de 911 Cup!![]()
![]()
[Afbeelding]

Zeker in die auto een prestatie om hem op het zwart te houden.
Je hebt wel al je Lewis Hamiltonnetjes opgebruikt voor de komende maand
Ik heb vanmiddag eindelijk mijn reguliere IMSA GTE race @ Road America gereden. Net als vorige week kwam ik in een stevige SoF terecht (3700) en net als vorige week werd er gereden alsof het allemaal rookies waren...
Ik heb het gelukkig overleefd en ondanks mijn 14e plek toch nog een klein plusje in de irating.
Meest bizarre om te zien was dat van de 24 GTE's er 1 Ford en 1 Porsche (ik) waren, de rest was alleen maar BMW... ik ga volgend seizoen dan ook niet meer in een serie rijden waarin de wagenkeuze zo essentieel is, omdat ik niet steeds van auto wil wisselen en ik wil ook niet door mijn keuze bij voorbaat al met achterstand beginnen.
Ik heb het gelukkig overleefd en ondanks mijn 14e plek toch nog een klein plusje in de irating.
Meest bizarre om te zien was dat van de 24 GTE's er 1 Ford en 1 Porsche (ik) waren, de rest was alleen maar BMW... ik ga volgend seizoen dan ook niet meer in een serie rijden waarin de wagenkeuze zo essentieel is, omdat ik niet steeds van auto wil wisselen en ik wil ook niet door mijn keuze bij voorbaat al met achterstand beginnen.
Dat auto probleem zal altijd blijven zolang je elke week een andere mag kiezen.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Dus Porsche Cup volgend seizoen. 
Leuke avond gehad vanavond!
Leuke avond gehad vanavond!
Vanavond was stukken beter dan gisteren, met enig geluk door de problemen achter mij (en met dank aan Trulli-train-machinist @DirkT
) een mooie 2e plek 
In heat 1 had ik ineens behoorlijke problemen met remmen, veel onderstuur en ik moest echt veel eerder remmen dan in alle eerdere sessies. Daarom in de main race van tevoren bedacht dat ik mijn rembalans gaandeweg steeds wat meer naar achteren zou draaien, maar met 0.2% was het probleem al opgelost
In heat 1 had ik ineens behoorlijke problemen met remmen, veel onderstuur en ik moest echt veel eerder remmen dan in alle eerdere sessies. Daarom in de main race van tevoren bedacht dat ik mijn rembalans gaandeweg steeds wat meer naar achteren zou draaien, maar met 0.2% was het probleem al opgelost

:strip_exif()/f/image/rBCACl3W6QnugZNXNOIyRjw7.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7MeB1sCs5WGFkUquAr6IzT4u.jpg?f=fotoalbum_large)
Ineens ging m'n Dashboard zwart (was niet de enige). Zo ziet dat er ongeveer uit, wel een extreem voorbeeld want op 75% van de ronde kun je er wel wat op zien (via de normale verlichting).
[ Voor 25% gewijzigd door Luckeh op 03-08-2020 22:33 ]
Wat doet mijn naam daar?
iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!
Nice! Maar waarom ging de leader na de 1e ronde de pits in? Was die vergeten zijn brandstof aan te vullen?B Tender schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 18:45:
Wooohoo! Zonet mijn allereerste iRacing-overwinning behaald in iRacing Road Racing, en zowaar in de 911 Cup!![]()
![]()
[Afbeelding]
Geen idee, maar dat denk ik wel ja. Hij maakte geen valse start geloof ik dus daar zal 't niet mee te maken hebben.Doubleoz schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 07:41:
[...]
Nice! Maar waarom ging de leader na de 1e ronde de pits in? Was die vergeten zijn brandstof aan te vullen?
Gisteravond wel weer leuk gereden. 1e Heat vrij rustig aan gedaan, mede omdat Sebring nieuw voor mij was en het natuurlijk donker werd. Een paar hele kleine foutjes gemaakt, maar wel met 0x gefinisht.
2e heat werd mijn allereerste nachtrace ooit. In de 3e/4e ronde halverwege de laatste bocht mijn auto in muur geparkeerd. Kon met een scheef stuur nog wel de pits bereiken en vervolgens lang in niemandsland gereden. Tot aan de pitstops eigenlijk niemand gezien. Helaas door de vroege noodzakelijke stop, kon ik de race niet uitrijden, dus 2 ronden voor het einde nog moeten tanken. Hierdoor op een ronde gezet en zat ik @Luckeh in de weg op een apex nadat ik mij verremde. Gelukkig ging alles wel goed.
Uiteindelijk 2x p29 gehaald en dus mijn eerste nachtrace gereden op een baan die ik nog niet kende. Heb em wel eens in Project Cars gereden, maar dat is zolang geleden en was nog met controller
2e heat werd mijn allereerste nachtrace ooit. In de 3e/4e ronde halverwege de laatste bocht mijn auto in muur geparkeerd. Kon met een scheef stuur nog wel de pits bereiken en vervolgens lang in niemandsland gereden. Tot aan de pitstops eigenlijk niemand gezien. Helaas door de vroege noodzakelijke stop, kon ik de race niet uitrijden, dus 2 ronden voor het einde nog moeten tanken. Hierdoor op een ronde gezet en zat ik @Luckeh in de weg op een apex nadat ik mij verremde. Gelukkig ging alles wel goed.
Uiteindelijk 2x p29 gehaald en dus mijn eerste nachtrace gereden op een baan die ik nog niet kende. Heb em wel eens in Project Cars gereden, maar dat is zolang geleden en was nog met controller
PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel
Mijn races gisteravond waren... mweh 
Had voor heat 1 wel uitgerekend wat brandstofverbruik was, maar kennelijk zat ik er toch een litertje of wat naast. Zwaar fuel savend laatste ronde gereden (paar plekken verloren), en net op s/f begon ie te sputteren.
Race 2, was eigenlijk in 2 bochten wel klaar
Welliswaar in ronde 1 en ronde 4, maar toch.
Nu wil ik voor incident in L4 zelf ook nog wel beetje schuld op me nemen, daar had ik misschien iets strakker op kunnen anticiperen en wat krapper er langs gaan (maar goed, ik zat ook op de limiet). Maar als ik al op je motorkap hang is het voor mij wel fijner als je me niet definitief op m'n dak gooit
Had voor heat 1 wel uitgerekend wat brandstofverbruik was, maar kennelijk zat ik er toch een litertje of wat naast. Zwaar fuel savend laatste ronde gereden (paar plekken verloren), en net op s/f begon ie te sputteren.
Race 2, was eigenlijk in 2 bochten wel klaar
Nu wil ik voor incident in L4 zelf ook nog wel beetje schuld op me nemen, daar had ik misschien iets strakker op kunnen anticiperen en wat krapper er langs gaan (maar goed, ik zat ook op de limiet). Maar als ik al op je motorkap hang is het voor mij wel fijner als je me niet definitief op m'n dak gooit

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Weer lekker gereden gisteren! Voor Tweakers nog even de Indy Pro geoefend en toch blij dat ik nog een half uurtje practice in de GTE meepakte. Als je van de kleine Indy Pro overstapt naar de BMW is het alsof je in een vrachtwagen stapt en ik kreeg het gevoel nog niet echt terug in de practice, maar in de qualy toch een nette ronde gereden en mocht als 8e starten.
De sprint race was met name treintje rijden met alles binnen een seconde, maar niet echt mogelijkheid tot inhalen. Richting het einde had @Raimond613 voor me een slechte exit richting de hairpin. Ik wilde eigenlijk alleen even aan de rechterkant kijken om hem zenuwachtig te maken en misschien in een foutje te drukken. Tot ik op een gegeven moment dacht ‘hey, is dat niet de pion waar ik moet remmen?’ Die had ik dus compleet gemist. Vol in de ankers om een crash te voorkomen. Daarbij blokkeerde ik achter en ging ik achterstevoren de hairpin in.
Gelukkig wist Raimond me te ontwijken, en ook @Jan Hein achter me kon zonder al teveel ongemak zijn weg vervolgen. Nogmaals sorry heren, het was geen bewuste divebomb. Na dit incidentje lag ik 11e met eigenlijk niks meer te winnen of verliezen. In de laatste ronde nog een mazzeltje met @NickThissen die zonder brandstof kwam te zitten, waardoor ik de pole position voor de feature race in de schoot geworpen kreeg.
Ik sta eigenlijk nooit op pole dus ik was toch enigszins zenuwachtig bij de start van de feature. De start ging prima. Eind eerste ronde kwam @joeristein toch dichterbij, maar volgens mij spinde hij bij zijn poging me in de eerste bocht in te halen. Daarna had ik Ronald vol in mijn spiegels. Hij zat de hele tijd binnen 0.5 seconde en was naar mijn idee wel iets sneller. Door mezelf te focussen op met name de exit richting backstraight kon ik hem toch voor blijven tot de pitstops. Ik had mijn liters wat ruim ingesteld (22), maar Ronald was wel erg snel weg en had na de pitstop een gat van 5 seconden. Ik begon dus aan mezelf te twijfelen, heb ik niet veel teveel getankt? Een ronde later bleek juist dat Ronald veel te weinig had (hij bleek achteraf maar 10 liter te hebben getankt) want hij ging direct weer de pit in, waardoor ik hem kwijt was. Dat bracht me in een voor mij unieke positie, aan de leiding met een gat van 5 seconden achter me. Maar waar ik zondag in vergelijkbare situatie (maar dan op de 6e plek) heel relaxt rondreed stond er nu toch wat meer spanning op. Gelukkig geen fout meer gemaakt en als winnaar over de streep gekomen!
De sprint race was met name treintje rijden met alles binnen een seconde, maar niet echt mogelijkheid tot inhalen. Richting het einde had @Raimond613 voor me een slechte exit richting de hairpin. Ik wilde eigenlijk alleen even aan de rechterkant kijken om hem zenuwachtig te maken en misschien in een foutje te drukken. Tot ik op een gegeven moment dacht ‘hey, is dat niet de pion waar ik moet remmen?’ Die had ik dus compleet gemist. Vol in de ankers om een crash te voorkomen. Daarbij blokkeerde ik achter en ging ik achterstevoren de hairpin in.

Ik sta eigenlijk nooit op pole dus ik was toch enigszins zenuwachtig bij de start van de feature. De start ging prima. Eind eerste ronde kwam @joeristein toch dichterbij, maar volgens mij spinde hij bij zijn poging me in de eerste bocht in te halen. Daarna had ik Ronald vol in mijn spiegels. Hij zat de hele tijd binnen 0.5 seconde en was naar mijn idee wel iets sneller. Door mezelf te focussen op met name de exit richting backstraight kon ik hem toch voor blijven tot de pitstops. Ik had mijn liters wat ruim ingesteld (22), maar Ronald was wel erg snel weg en had na de pitstop een gat van 5 seconden. Ik begon dus aan mezelf te twijfelen, heb ik niet veel teveel getankt? Een ronde later bleek juist dat Ronald veel te weinig had (hij bleek achteraf maar 10 liter te hebben getankt) want hij ging direct weer de pit in, waardoor ik hem kwijt was. Dat bracht me in een voor mij unieke positie, aan de leiding met een gat van 5 seconden achter me. Maar waar ik zondag in vergelijkbare situatie (maar dan op de 6e plek) heel relaxt rondreed stond er nu toch wat meer spanning op. Gelukkig geen fout meer gemaakt en als winnaar over de streep gekomen!

Gisteravond was er 1 om snel te vergeten , om 8 uur de practice ingegaan , voor de porsche gekozen wat uiteindelijk de verkeerde keuze bleek.Kreeg ondanks de gedeelde set-ups geen lekker gevoel bij de porsche .Had weer ouderwetse rempunt problemen , en kwam er na race 1 achter dat mijn vrouw had opgeruimd en mijn extra steuntje onder pedalen had weggehaald
. Race 2 heb ik met 1 wazig oog geraced , erg vermoeiend , omdat ik mijn rift met brillenreiniger had schoongemaakt en dit spul mijn oog irriteerde . Erg slordig gereden en dik als 1 na laatste geeindigd , in laatste ronde 2 of 3 keer gespind /gras in , waardoor nummer 32(laatste) nog erg dicht bij kwam . Mijn rondetijden 7 sec. langzamer dan de top , dus waardeloze avond .Volgende keer de vrijdagavond practice maar weer meedoen als ik tijd heb , scheelt toch wat .

Ik dacht al Robin waarom laat je mij er dit keer niet zo makkelijk voorbij toen ik je een ronde wilde inhalen maar je zag me gewoon niet in de spiegel!Imac2011 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:52:
Gisteravond was er 1 om snel te vergeten , om 8 uur de practice ingegaan , voor de porsche gekozen wat uiteindelijk de verkeerde keuze bleek.Kreeg ondanks de gedeelde set-ups geen lekker gevoel bij de porsche .Had weer ouderwetse rempunt problemen , en kwam er na race 1 achter dat mijn vrouw had opgeruimd en mijn extra steuntje onder pedalen had weggehaald. Race 2 heb ik met 1 wazig oog geraced , erg vermoeiend , omdat ik mijn rift met brillenreiniger had schoongemaakt en dit spul mijn oog irriteerde . Erg slordig gereden en dik als 1 na laatste geeindigd , in laatste ronde 2 of 3 keer gespind /gras in , waardoor nummer 32(laatste) nog erg dicht bij kwam . Mijn rondetijden 7 sec. langzamer dan de top , dus waardeloze avond .Volgende keer de vrijdagavond practice maar weer meedoen als ik tijd heb , scheelt toch wat .
Ik reed in de tweede race op een gegeven moment achter je toen je op een ronde gezet werd, maar je lijnen en pace zijn helemaal niet zo slecht, als je die slordigheidjes eruit krijgt dan kom je gewoon goed mee.Imac2011 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 09:52:
Gisteravond was er 1 om snel te vergeten , om 8 uur de practice ingegaan , voor de porsche gekozen wat uiteindelijk de verkeerde keuze bleek.Kreeg ondanks de gedeelde set-ups geen lekker gevoel bij de porsche .Had weer ouderwetse rempunt problemen , en kwam er na race 1 achter dat mijn vrouw had opgeruimd en mijn extra steuntje onder pedalen had weggehaald. Race 2 heb ik met 1 wazig oog geraced , erg vermoeiend , omdat ik mijn rift met brillenreiniger had schoongemaakt en dit spul mijn oog irriteerde . Erg slordig gereden en dik als 1 na laatste geeindigd , in laatste ronde 2 of 3 keer gespind /gras in , waardoor nummer 32(laatste) nog erg dicht bij kwam . Mijn rondetijden 7 sec. langzamer dan de top , dus waardeloze avond .Volgende keer de vrijdagavond practice maar weer meedoen als ik tijd heb , scheelt toch wat .
Was voor mij een avond met mixed feelings, de eerste keer pole position en de snelste ronde in race 1 waren super, helaas door een offtrack @NickThissen en @Luckeh voorbij moeten laten, kon bij Lucas aanhaken maar had niet genoeg over om er voorbij te komen. Nick was duidelijk de snelste de eerste race maar die reed dan ook met een (te) lichte auto en kwam de laatste ronde stil te staan zonder brandstof.
Race 2 vanuit P9 gestart, meteen de eerste ronde op de backstraight 3 plekken kado gekregen doordat er 3 mensen een offtrack hadden. Daarna samen met @GK86 en @DirkT rondes lang gevochten maar kon niet voorbij Dirk komen, uiteindelijk raak ik hem in T2/3 helaas net waardoor hij rond gaat, baalde hier enorm van en was de concentratie kwijt waardoor ik een halve ronde later zelf door een fout dwars ging en @Phydomir & Jan Hein mij niet meer konden ontwijken waardoor ook hun 2 races voorbij waren. Zelf nog door kunnen rijden uiteindelijk nog tot P7 terug gevochten maar de laatste ronde door hard nodige fuel saven nog terug gevallen tot P10.
Zonder die 3 kleine foutjes zou het echt een super avond zijn geweest. Begin steeds beter bij de top aan te haken maar mis nog de finesse in de racecraft om heel dicht achterop / in de buurt van anderen te rijden en goede inhaalacties op andere snelle rijders te maken.
Gefeliciteerd! Mooie stabiel rondjes gedraaid zo te zien!B Tender schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 18:45:
![]()
[Afbeelding]
Eergisteren heb ik een Porsche Cup race gedaan. Begon mega slecht doordat iemand een paar plekken voor me de auto bij de start meteen 180 graden omdraaide. Ik remde en besloot toen er links omheen te sturen. Verkeerde keuze, want degene die daar achterop kwam kon mij niet meer ontwijken. Voordat ik iets van sorry kon zeggen kreeg ik me toch een scheldpartij over voice chat. "Are you f*cking serious, you f*cking retard".
Na de race was hij meteen gedisconnect en heb ik een protest ingediend. Maar ik heb ook hem een PM gestuurd met excuses voor mijn actie. Krijg ik net een reactie op mijn excuses: "aren't you the guy that got me coms banned ?".
Het protest systeem werkt dus wel degelijk.
Na de race was hij meteen gedisconnect en heb ik een protest ingediend. Maar ik heb ook hem een PM gestuurd met excuses voor mijn actie. Krijg ik net een reactie op mijn excuses: "aren't you the guy that got me coms banned ?".
Het protest systeem werkt dus wel degelijk.
Wat doen jullie als vrienden/broers een keer willen racen? Lijkt me niet heel handig als ze aan events mee gaan doen. Test sessies zijn misschien beetje saai. Dacht dat zo'n AI event via de bèta wel een goede oplossing is, zelf alleen nog niet eerder gedaan. Hoe doen jullie dat?
Zie dat de volgende auto's beschikbaar zijn voor de AI races:
Zie dat de volgende auto's beschikbaar zijn voor de AI races:
- Audi RS 3 LMS
BMW M4 GT4
Dallara F3
Global Mazda MX-5 Cup
Indy Pro 2000 PM-18
NASCAR Cup Series Chevrolet Camaro ZL1
NASCAR Cup Series Ford Mustang
NASCAR Cup Series Toyota Camry
Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport MR
Porsche 911 GT3 Cup Car (991)
SCCA Spec Racer Ford
Skip Barber Formula 2000
USF2000
Zelf heb ik mijn eerste races op het account van mijn broer @MaikyM gereden. Dit was echter nog in de rookies dus dan kan het nog wel een keer (en destijds mijn eerste race direct gewonnen, dus over rating hoefde hij ook niet te zeurenBeltoni schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:16:
Wat doen jullie als vrienden/broers een keer willen racen? Lijkt me niet heel handig als ze aan events mee gaan doen. Test sessies zijn misschien beetje saai. Dacht dat zo'n AI event via de bèta wel een goede oplossing is, zelf alleen nog niet eerder gedaan. Hoe doen jullie dat?
Zie dat de volgende auto's beschikbaar zijn voor de AI races:Audi, BMW, Mazda of Skip zijn voor de hand liggende keuzes of evt. de Indy Pro of USF2000, weet niet wat de langzamere is.
- Audi RS 3 LMS
BMW M4 GT4
Dallara F3
Global Mazda MX-5 Cup
Indy Pro 2000 PM-18
SCCA Spec Racer Ford
Skip Barber Formula 2000
USF2000
Willen ze meer, dan zou ik inderdaad een AI race laten rijden in de Mazda of de Skip. Grote kans dat ze daarna al snel zelf een account hebben voor het echte werk
Dat probleem heb ik niet, zijn maar weinig mensen die in mijn rig passenBeltoni schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:16:
Zie dat de volgende auto's beschikbaar zijn voor de AI races:Audi, BMW, Mazda of Skip zijn voor de hand liggende keuzes of evt. de Indy Pro of USF2000, weet niet wat de langzamere is.
- Audi RS 3 LMS
BMW M4 GT4
Dallara F3
Global Mazda MX-5 Cup
Indy Pro 2000 PM-18
SCCA Spec Racer Ford
Skip Barber Formula 2000
USF2000
Maar als ze gewoon aan iRacing willen ruiken vs. andere mensen gewoon een official practice laten joinen.
Als ze echt willen racen, dan inderdaad een AI race pakken, al geeft dat natuurlijk totaal niet de dimensie van een echte race. Misschien kan je ze in week14 uitnodigen, geeft gelijk een hele goede indruk

Official practice met anderen kan ook, maar zou ik af laten hangen van hun voorgeschiedenis. Hebben ze nauwelijks simrace ervaring en een enkele keer F1 gespeeld op de PlayStation dan zou ik er niet aan beginnen. Zijn ze al gewend met stuurtje te rijden en hebben ze ervaring met andere sims/simcades (PCars, Assetto Corsa, Gran Turismo), dan moet het niet zo'n probleem zijn.JPM85 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:27:
[...]
Dat probleem heb ik niet, zijn maar weinig mensen die in mijn rig passen![]()
Maar als ze gewoon aan iRacing willen ruiken vs. andere mensen gewoon een official practice laten joinen.
Als ze echt willen racen, dan inderdaad een AI race pakken, al geeft dat natuurlijk totaal niet de dimensie van een echte race. Misschien kan je ze in week14 uitnodigen, geeft gelijk een hele goede indruk
Heb wel wat mensen over de vloer gehad die even willen proeven. Of een circuit willen oefenen voor het echie. Meestal offline test session (lijkt misschien saai, maar iemand zonder ervaring heeft vaak al zijn handen vol aan het simpelweg op de baan houden van de auto) of een online practice session zodat ze zich kunnen meten met andere.Beltoni schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:16:
- Audi RS 3 LMS
BMW M4 GT4
Dallara F3
Global Mazda MX-5 Cup
Indy Pro 2000 PM-18
SCCA Spec Racer Ford
Skip Barber Formula 2000
USF2000
No way een officieel event
Je kan ook een race sessie als ghost joinen en zo meerijden, je ziet dan alle deelnemers maar zij kunnen jou niet zien, er is verder geen collision. Dit is een mooie manier om toch een beetje aan een echte race mee te doen zonder enige consequenties.Beltoni schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:16:
- Audi RS 3 LMS
BMW M4 GT4
Dallara F3
Global Mazda MX-5 Cup
Indy Pro 2000 PM-18
SCCA Spec Racer Ford
Skip Barber Formula 2000
USF2000
https://spannerbashracing.com/how-to-ghost-in-iracing/
Denk dat het voor mijn broer al snel niet hard genoeg gaat. Hij heeft wel ervaring met stuurtjes, vooral G25 @ Gran Turismo dus dat is wel andere koek. Wil hem ook wat spectaculairs voorschotelen, maar het liefst wel enigszins bestuurbaar.
Tegelijkertijd, als je de Skip of Mazda op een goede baan zet dan is het ook snel spectaculair.
Officiële testsessie of als ghost joinen zijn wel goede tips! Dan proef je wat beter hoe het is om met andere mensen op een baan te rijden.
Dank allen voor de input.
Tegelijkertijd, als je de Skip of Mazda op een goede baan zet dan is het ook snel spectaculair.
Officiële testsessie of als ghost joinen zijn wel goede tips! Dan proef je wat beter hoe het is om met andere mensen op een baan te rijden.
Dank allen voor de input.
[ Voor 4% gewijzigd door Beltoni op 04-08-2020 12:42 ]
Dan zet je toch eerst zelf een tijd neer. Zolang hij niet onder jouw best lap zit mag hij niet klagen dat het niet snel genoeg gaatBeltoni schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:40:
Denk dat het voor mijn broer al snel niet hard genoeg gaat.
Mclaren MP4/30Beltoni schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:40:
Wil hem ook wat spectaculairs voorschotelen,
Oh....maar het liefst wel enigszins bestuurbaar.

Houdt er wel rekening mee dat dit officieel niet mag. Je mag afaik geen anderen onder jouw account laten rijden.Session30 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 12:36:
[...]
Official practice met anderen kan ook, maar zou ik af laten hangen van hun voorgeschiedenis. Hebben ze nauwelijks simrace ervaring en een enkele keer F1 gespeeld op de PlayStation dan zou ik er niet aan beginnen. Zijn ze al gewend met stuurtje te rijden en hebben ze ervaring met andere sims/simcades (PCars, Assetto Corsa, Gran Turismo), dan moet het niet zo'n probleem zijn.
Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three
Vraag Daniel Abt maarBM schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:02:
[...]
Houdt er wel rekening mee dat dit officieel niet mag. Je mag afaik geen anderen onder jouw account laten rijden.

Maar als je als ghost meedoet kan het sowieso weinig kwaad. Daarnaast lastig te checken natuurlijk.
Zo, vanmorgen maar gelijk even het prachtige beton complex van Sebring aangedaan met mijn BMW. Een SoF van 1.5K, relatief laag, maar daar was ik wel blij mee aangezien ik hier nou niet bepaald snel ben, ben ik dankzij de tweakers league achter gekomen.
Netjes 4e geëindigd, ik zit weer in de 1.9K (jeuj) en nu opzoek naar wat er verder nog gereden kan worden deze week want heb genoeg beton platen gezien voor de hele week!
Netjes 4e geëindigd, ik zit weer in de 1.9K (jeuj) en nu opzoek naar wat er verder nog gereden kan worden deze week want heb genoeg beton platen gezien voor de hele week!
Hoi iedereen
Ik ben zojuist member geworden van GOT Racing dus bij deze een korte voorstelling van mezelf
38j jonge simracer uit België (Oost-Vlaanderen) Zoals de meesten hier gestart in de mx5 / skippies. Enorm genoten van de skippies maar doel was GT3/GTE. M8 GTE fixed gekozen vorig seizoen om wat gewend te geraken aan GT auto's. Dit seizoen rijd ik voornamelijk VRS sprint (practice in de week + race in het weekend) Ik kan ondertussen redelijke rondetijden halen maar mis nog behoorlijk wat "racecraft" Hopelijk kan ik hier het een en ander bijleren en vooral een toffe tijd beleven
Voor mij is immersion van hoofdbelang dus race ik 100% in VR (Valve Index) De rest van m'n rig bestaat uit het volgende: (zonder veel detail gezien dit in een andere thread thuishoort)
I9-9900K
SFX-100 motion platform
SimLabs P1
4x Dayton audio bass shakers
OSW Small Mige
HE Pro pedals
Ik ben zojuist member geworden van GOT Racing dus bij deze een korte voorstelling van mezelf
38j jonge simracer uit België (Oost-Vlaanderen) Zoals de meesten hier gestart in de mx5 / skippies. Enorm genoten van de skippies maar doel was GT3/GTE. M8 GTE fixed gekozen vorig seizoen om wat gewend te geraken aan GT auto's. Dit seizoen rijd ik voornamelijk VRS sprint (practice in de week + race in het weekend) Ik kan ondertussen redelijke rondetijden halen maar mis nog behoorlijk wat "racecraft" Hopelijk kan ik hier het een en ander bijleren en vooral een toffe tijd beleven
Voor mij is immersion van hoofdbelang dus race ik 100% in VR (Valve Index) De rest van m'n rig bestaat uit het volgende: (zonder veel detail gezien dit in een andere thread thuishoort)
I9-9900K
SFX-100 motion platform
SimLabs P1
4x Dayton audio bass shakers
OSW Small Mige
HE Pro pedals
iLMS op Catalunya, 911 op Suzuka, MX5 op Imola, Radical op Donington. Genoeg keuze voor mij deze week. Vond Sebring helemaal niets, maar misschien had ik gewoon de Ford moeten pakken, daar rijdt ik toch met een stuk meer plezier mee.ourplayground schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 13:34:
Zo, vanmorgen maar gelijk even het prachtige beton complex van Sebring aangedaan met mijn BMW. Een SoF van 1.5K, relatief laag, maar daar was ik wel blij mee aangezien ik hier nou niet bepaald snel ben, ben ik dankzij de tweakers league achter gekomen.
Welkom @Elbaceever! Zondag/maandag rijden we met de GTE op Le Mans, als je zin hebt om aan te sluiten!
[ Voor 6% gewijzigd door Beltoni op 04-08-2020 14:11 ]
Gisteravond heb ik in de Skip Barber series een nordschleife race gereden.
Na de start op het lange rechte stuk lag ik derde en overkwam mij het volgende:
Ligt het nou aan mij of wordt ik hier gewoon bewust van de baan gedrukt?
Ik zit te twijfelen of ik een protest indien . . . . .
(Uiteindelijk ben ik na een tow verder gegaan en uiteindelijk toch nog 9e geworden.)
(Uiteindelijk ben ik na een tow verder gegaan en uiteindelijk toch nog 9e geworden.)
--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--
Lijkt me dat jij iets naar rechts gaat en de ander iets teveel naar links komt. De baan knikt daar inderdaad naar rechts volgens mij dus op zich is het niet gek om iets naar rechts te sturen, maar je had beter iets meer links kunnen blijven. Hij had ook meer rechts kunnen blijven. Lijkt me zeker niet opzettelijk.
Ik zou als eerste de racing line uitzetten, lijkt dat je die probeert te volgen ook al zit er een auto naast je.
Ik zou als eerste de racing line uitzetten, lijkt dat je die probeert te volgen ook al zit er een auto naast je.
Volgens mij stuur jij iets naar rechts op het moment dat hij naast je zit..?henri8096 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:11:
Gisteravond heb ik in de Skip Barber series een nordschleife race gereden.
[YouTube: iracing incident]
edit: ik wou niet over de racelijn beginnen, maar zoals Nick zei: echt uitzetten, je volgt hem wel erg netjes..
[ Voor 8% gewijzigd door ourplayground op 04-08-2020 14:17 ]
Dit is volgens mij niet protest waardig. Denk ook niet dat hij het bewust doet. Het is daar natuurlijk niet helemaal recht, bocht buigt daar net naar rechts. Jij anticipeert daar eerder op dan hij. Hoe vaker ik er naar kijk, misschien is dit wel je eigen schuld. Jij trekt verder naar rechts dan hij naar links.henri8096 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:11:
Zet a.u.b. de groene lijn uit.
Zat me een beetje blind te staren op de andere auto blijkbaar, maar inderdaad ik zie me zelf ook iets naar rechts sturen.NickThissen schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:16:
Lijkt me dat jij iets naar rechts gaat en de ander iets teveel naar links komt. De baan knikt daar inderdaad naar rechts volgens mij dus op zich is het niet gek om iets naar rechts te sturen, maar je had beter iets meer links kunnen blijven. Hij had ook meer rechts kunnen blijven. Lijkt me zeker niet opzettelijk.

Die racing line zit ik al een tijdje over te twijfelen. Ik houdt m niet slaafs aan om het zo maar te zeggen.
Maar ik heb het gevoel de banen nog niet goed genoeg te kennen. (zeker de nordschleife niet

Ik zal er met wat test runs eens op oefenen.
--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--
Geloof me (of niet...) maar zonder racelijn leer je een circuit sneller dan met..henri8096 schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:32:
[...]
Zat me een beetje blind te staren op de andere auto blijkbaar, maar inderdaad ik zie me zelf ook iets naar rechts sturen.![]()
Die racing line zit ik al een tijdje over te twijfelen. Ik houdt m niet slaafs aan om het zo maar te zeggen.
Maar ik heb het gevoel de banen nog niet goed genoeg te kennen. (zeker de nordschleife niet)
Ik zal er met wat test runs eens op oefenen.
Release notes van de patch vandaag....Nascar update incoming 
https://nascar.nbcsports....aytona-road-course-races/
Trouwens de nieuwe lay-out van Daytona voor NASCAR Road heeft een extra chicane (volgens mij net voor pit entry), om de snelheid voor bocht 1 eruit te halen.This Patch includes updates and fixes for the 2020 Season 3 Release.
iRACING UI:
- A new tab has been added to each Series' modal window, Season Results!
- - This tab features the results for the current Season.
- For Series Sessions, results are now displayed as a Split Table, which allows users to view Results from any Split in the Session with
ease.
- In the Results window, you can now view the Starting Grid of that Race Session via a "View Starting Grid" button.
- In the Race Options for Create a Race, fixed an issue where the iRating slider was not being displayed.
- For the Grid Builder, resolved an issue where you could not select a previously run Practice + Qualifying Session from the Session dropdown menu.
- Data processing for a user's initial login and for retrieving Sessions' Entries Lists has been optimized.
SIMULATION:
Telemetry
- We are investigating a possible issue where using disk telemetry may cause stutters when driving.
CARS:
Dallara IR18
- Fixed an issue with a missing alpha channel in paint pattern #10.
McLaren MP4-30
- Digital dashboard display is now behind glass.
NASCAR Chevrolet Monte Carlo - 1987
- Suspension has been adjusted to reduce the likelihood of the rear axle popping out of place.
- The appearance of the splitter and spoiler have been updated when running at a Road Config for Daytona International Speedway.
- Aerodynamic properties and tires have been tuned when running at a Road Config for Daytona International Speedway.
- The iRacing setups for Daytona International Speedway have been updated.
- The appearance of the splitter and spoiler have been updated when running at a Road Config for Daytona International Speedway.
- Aerodynamic properties and tires have been tuned when running at a Road Config for Daytona International Speedway.
NASCAR Ford Thunderbird - 1987
- Suspension has been adjusted to reduce the likelihood of the rear axle popping out of place.
TRACKS:
Daytona International Speedway
- NEW TRACK CONFIGURATION!
- - A new asphalt road track config, NASCAR Road, is now available for use at this track!
- - - Run the track before the pros at the Go Bowling 235 event!
- (Road Configurations) - Slightly reduced the rate of heat build-up for all Stockcars and Trucks running at these track configuration.
Lime Rock Park
- Patched up a tear in the track texture along the front straight of the track.
https://nascar.nbcsports....aytona-road-course-races/
[ Voor 4% gewijzigd door JPM85 op 04-08-2020 14:58 ]
Dit, 100x ditourplayground schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:34:
[...]
Geloof me (of niet...) maar zonder racelijn leer je een circuit sneller dan met..
Wat algemener vraagje: ik merkte gister voor de zoveelste keer dat ik (voor mijn gevoel) de meeste tijd laat liggen bij het remmen. Concreet voorbeeld gister: ik heb het idee voor de hairpin echt beduidend eerder in de remmen de moeten dan heel veel anderen.
Zijn er 'standaard trucjes' om dat te trainen? Heb uiteraard al lopen spelen met rembalans voor/achter (tot je er tijdens de training achter komt dat die knop stuk is, maar dat is voor een ander topic), maar had niet het idee dat dat noemenswaardig veel verschil maakte. Is overigens ook niet specifiek in de GTE dat ik dat merk, maar met bijna alle autos wel. Wellicht iets qua settings van de pedalen, of in iRacing? Of is het echt een kwestie van meer rijden (buiten de Tweakers race rijd ik niet zoveel)
Xbox
Wat mij heel erg geholpen heeft, is 2 rondes rijden, en dan te gaan kijken naar mijn telemetry op VRS / Motec vs. de lap files van bekende Aliens.BM schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:50:
[...]
Dit, 100x dit
Wat algemener vraagje: ik merkte gister voor de zoveelste keer dat ik (voor mijn gevoel) de meeste tijd laat liggen bij het remmen. Concreet voorbeeld gister: ik heb het idee voor de hairpin echt beduidend eerder in de remmen de moeten dan heel veel anderen.
Zijn er 'standaard trucjes' om dat te trainen? Heb uiteraard al lopen spelen met rembalans voor/achter (tot je er tijdens de training achter komt dat die knop stuk is, maar dat is voor een ander topic), maar had niet het idee dat dat noemenswaardig veel verschil maakte. Is overigens ook niet specifiek in de GTE dat ik dat merk, maar met bijna alle autos wel. Wellicht iets qua settings van de pedalen, of in iRacing? Of is het echt een kwestie van meer rijden (buiten de Tweakers race rijd ik niet zoveel)
Specifiek 1 of 2 bochten eruit pakken en deze oefenen, oefenen, oefenen.
Ook gelijk de reden waarom je mij vaak 2 rondes ziet rijden en dan crashen. gewoon mijn lijnen aan het finetunen.
Onderhoud is bezig dus test drive is up. Dus als je auto’s gratis wilt testen dan is het daarvoor nu het geschikte moment.
Zoals @JPM85 zegt kan je daarvoor het beste naar de telemetry kijken. Voor die hairpin zou je zeker tot 70% aan remkracht moeten kunnen geven in de GTE wagens. Zorg er dan niet voor dat je je rempedaal als aan en uit knop gebruikt, maar voer de remkracht vloeiend op, anders ga je die 70% zeker niet redden en blokkeert alles.BM schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:50:
[...]
Hierbij een stukje van de telemetry voor de hairpin, daarin zie je de blauwe lijn (Josh Rogers) zoals het moet. Hij laat de rem rustig opkomen en houd die 70% constant aan.
:fill(white):strip_exif()/f/image/9Ib5oRJXBjbEBetxixRR9bU2.png?f=user_large)
Inmiddels mosterd na de maaltijd, maar hier wordt getoond hoe je Road Atlanta in de 911 in 1.19,5 kan rijden. Zoals verwacht laat ik het overal een beetje liggen, maar ik denk met name sector 1 'heuvelaf' in het bochtige deel

Ride onboard with me on the way to my 5th pole position of the 2020 season around Road Atlanta! One hell of a tricky circuit this one managing the bumps and blind turns but it’s certainly rewarding when you get it right 💪🏼
— Josh Rogers (@JKRogers_92) 3 augustus 2020
Lap Time
1:19.546 (-0.267)
@CoandaSimsport @iRacing pic.twitter.com/KLQAi1GDs7
iRacing is back up. Release notes:
2020 Season 3 Patch 5 - Release Notes [2020.08.03.01]
This Patch includes updates and fixes for the 2020 Season 3 Release.
iRACING UI:
- A new tab has been added to each Series' modal window, Season Results!
- - This tab features the results for the current Season.
- For Series Sessions, results are now displayed as a Split Table, which allows users to view Results from
any Split in the Session with
ease.
- In the Results window, you can now view the Starting Grid of that Race Session via a "View Starting
Grid" button.
- In the Race Options for Create a Race, fixed an issue where the iRating slider was not being displayed.
- For the Grid Builder, resolved an issue where you could not select a previously run Practice + Qualifying
Session from the Session dropdown menu.
- Data processing for a user's initial login and for retrieving Sessions' Entries Lists has been optimized.
SIMULATION:
Telemetry
- We are investigating a possible issue where using disk telemetry may cause stutters when driving.
CARS:
Dallara IR18
- Fixed an issue with a missing alpha channel in paint pattern #10.
McLaren MP4-30
- Digital dashboard display is now behind glass.
NASCAR Chevrolet Monte Carlo - 1987
- The appearance of the splitter and spoiler have been updated when running at a Road Config for
Daytona International Speedway.
- Aerodynamic properties and tires have been tuned when running at a Road Config for Daytona
International Speedway.
- The appearance of the splitter and spoiler have been updated when running at a Road Config for
- Aerodynamic properties and tires have been tuned when running at a Road Config for Daytona
International Speedway.
International Speedway.
NASCAR Ford Thunderbird - 1987
TRACKS:
Daytona International Speedway
- NEW TRACK CONFIGURATION!
- - A new asphalt road track config, NASCAR Road, is now available for use at this track!
- - - Run the track before the pros at the Go Bowling 235 event!
- (Road Configurations) - Slightly reduced the rate of heat build-up for all Stockcars and Trucks running at
these track configuration.
Lime Rock Park
- Patched up a tear in the track texture along the front straight of the track.
Ik zou even telemetry vergelijken inderdaad, en dan focussen op:BM schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:50:
[...]
1. Rem je wel constant (hoe vlak is het plateau in het midden)?
2. Op dat constante plateau: rem je wel op het juiste niveau? (Niet te zacht en niet te hard)
3. Hoe vroeg laat je de rem los?
1 en 2 zijn logisch maar wel even goed om te checken. Ik denk dat het vaak bij 3 mis gaat en dat mensen vaak te vroeg de rem loslaten. Je kan in zo'n hairpin best lang nog je rem inhouden en zelfs nog wat bij moduleren als je merkt dat je toch net te ver uitkomt. Trailbraking dus.
Wat ook vaak gebeurt is dat het lijkt dat je het niet gaat halen en in paniek harder gaat trappen en dus rechtdoor schiet, terwijl je het prima had kunnen halen als je gewoon rustig de rem afbouwt.
Tip: Ik gebruik sinds een paar weken de (gratis) racelab app input overlay. Dat heeft me echt doen focussen op m'n remtechniek. Ik liet de maximale remdruk veel te vroeg los. In de GTE kun je ongeveer 80% remmen zonder te blokkeren, maar ik kwam daar niet consequent aan. En daarnaast de rem langer vasthouden op dat niveau bleek voor mij ook een uitdaging. Ik ramde er wel goed op meestal, maar hield 'm niet lang genoeg vast.NickThissen schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 17:34:
[...]
Ik zou even telemetry vergelijken inderdaad, en dan focussen op:
1. Rem je wel constant (hoe vlak is het plateau in het midden)?
2. Op dat constante plateau: rem je wel op het juiste niveau? (Niet te zacht en niet te hard)
3. Hoe vroeg laat je de rem los?
1 en 2 zijn logisch maar wel even goed om te checken. Ik denk dat het vaak bij 3 mis gaat en dat mensen vaak te vroeg de rem loslaten. Je kan in zo'n hairpin best lang nog je rem inhouden en zelfs nog wat bij moduleren als je merkt dat je toch net te ver uitkomt. Trailbraking dus.
Wat ook vaak gebeurt is dat het lijkt dat je het niet gaat halen en in paniek harder gaat trappen en dus rechtdoor schiet, terwijl je het prima had kunnen halen als je gewoon rustig de rem afbouwt.
Als ik nu niet goed uitkom voor de apex (te diep of te vroeg) dan kan ik direct zien waardoor dat komt.
(Random pic van google)

Gebruik hem ook sinds afgelopen week, maar ben nu nog wel een beetje teveel afgeleid hierdoor.Luckeh schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 18:32:
[...]
Tip: Ik gebruik sinds een paar weken de (gratis) racelab app input overlay. Dat heeft me echt doen focussen op m'n remtechniek. Ik liet de maximale remdruk veel te vroeg los. In de GTE kun je ongeveer 80% remmen zonder te blokkeren, maar ik kwam daar niet consequent aan. En daarnaast de rem langer vasthouden op dat niveau bleek voor mij ook een uitdaging. Ik ramde er wel goed op meestal, maar hield 'm niet lang genoeg vast.
Als ik nu niet goed uitkom voor de apex (te diep of te vroeg) dan kan ik direct zien waardoor dat komt.
(Random pic van google)
[Afbeelding]
Zou wel fijn zijn als je er een .olap / .blap file in zou kunnen laden. Dat zie je helemaal goed live wat je beter moet doen. Dit hadden ze al wel op hun ideeën bord geplaatst, dus zal wel komen in de toekomst.
https://trello.com/b/KoAeLSE5/racelabapps-status
Ik gebruik de input overlay ook sinds eerder deze week en ben er ook enthousiast over. Ik kan het zeker nog wel finetunen maar het helpt wel om inzicht te geven.Luckeh schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 18:32:
[...]
Tip: Ik gebruik sinds een paar weken de (gratis) racelab app input overlay. Dat heeft me echt doen focussen op m'n remtechniek. Ik liet de maximale remdruk veel te vroeg los. In de GTE kun je ongeveer 80% remmen zonder te blokkeren, maar ik kwam daar niet consequent aan. En daarnaast de rem langer vasthouden op dat niveau bleek voor mij ook een uitdaging. Ik ramde er wel goed op meestal, maar hield 'm niet lang genoeg vast.
(Random pic van google)
[Afbeelding]
Hele goede info over remmen hier, wat bij mij ook nog struikelblok is en vooral jammer genoeg niet altijd even consistent is.
Het intrappen van rem, is dat zo snel mogelijk naar het plafond, of enigszins geleidelijk? Ik "trap" hem nu altijd naar 80% volgens telemetrie rem ik eerder en net zo hard, maar bocht halen ho maar.
Ik zit hier al tijdje mee te worstelen, zeker als ik het vergelijk met VRS maar ook ingame bij de snelle mannen, zij kunnen later remmen en halen prima de bocht, bij mij lukt dat gewoon niet.
Het intrappen van rem, is dat zo snel mogelijk naar het plafond, of enigszins geleidelijk? Ik "trap" hem nu altijd naar 80% volgens telemetrie rem ik eerder en net zo hard, maar bocht halen ho maar.
Ik zit hier al tijdje mee te worstelen, zeker als ik het vergelijk met VRS maar ook ingame bij de snelle mannen, zij kunnen later remmen en halen prima de bocht, bij mij lukt dat gewoon niet.
De winst zit hem ook niet in het rempunt en het kunnen remmen van 80%, maar alles wat erna komt. Dus het vlak kunnen houden van die curve en het op de juiste manier terug kunnen laten lopen qua remdruk. Hierin zit de meeste winst om later te kunnen remmen.Mithriel schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 20:09:
Hele goede info over remmen hier, wat bij mij ook nog struikelblok is en vooral jammer genoeg niet altijd even consistent is.
Schrijven en begrijpen hoe dit werkt is trouwens ook makkelijker dan het doen, want ik kan het ook nog steeds niet. Heb zelfs het gevoel dat het de laatste 1,5 week slechter gaat, sinds ik er meer op aan het letten ben.
Het oefenen van remmen herken ik wel, maar dat is nog meer van net om de hoek kijken en nog geen vaste rig waarmee ik stabiel kan rijden. Komt overigens nu wel een T-lcm remset aan, waarmee ik stabieler hoop te rijden en remmen.
Nog even over de testsessie van vandaag: heel gaaf om nieuwe wagens en tracks uit te kunnen testen. Ik heb tot nu toe voornamelijk de MX5 en Skippie gereden, is vaak glibberen en glijden. Ik ben blij verrast door een aantal wagens uit andere klassen (De Ferrari's GTE en GT3, BMW M8, RUF en USF 2000) Allemaal voor mij stabiele wagens, die niet snel uitbreken.
Nog even over de testsessie van vandaag: heel gaaf om nieuwe wagens en tracks uit te kunnen testen. Ik heb tot nu toe voornamelijk de MX5 en Skippie gereden, is vaak glibberen en glijden. Ik ben blij verrast door een aantal wagens uit andere klassen (De Ferrari's GTE en GT3, BMW M8, RUF en USF 2000) Allemaal voor mij stabiele wagens, die niet snel uitbreken.
Goedenavond, ik wou me graag even voorstellen.
Mijn naam is Rik Groothedde, 28 jaar oud en woonachtig in Ermelo.
Op dit moment ben heb ik een klein jaar ervaring met iRacing. Vooral de Porsche rsr en de Porsche GT3 cup mag ik graag in rijden, maar race zo nu en dan wat anders (F3, skippy, corvette gt2).
CSL elite 1.1
CSL elite lc pedals
Lenovo Explorer hmd
Op dit moment ben heb ik een klein jaar ervaring met iRacing. Vooral de Porsche rsr en de Porsche GT3 cup mag ik graag in rijden, maar race zo nu en dan wat anders (F3, skippy, corvette gt2).
CSL elite 1.1
CSL elite lc pedals
Lenovo Explorer hmd
Welkom! Als je je registreert voor de GoT league kun je met de RSR meedoen, elke zondag en maandag 's avondsPutzak schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 23:13:
Goedenavond, ik wou me graag even voorstellen.
CSL elite 1.1
CSL elite lc pedals
Lenovo Explorer hmd
Pffff er rust een vloek
op mijn kansen om naar 2kir door te stomen! Net een ontzettend leuke Porsche cup op Suzuka gereden samen met @Mithriel in de split! 5e gekwalificeerd en kon netjes meekomen, foutje van mij bij uitkomen hairpin koste mij een plaats maar nog steeds serieuze punten om de 2k te halen.. maar toen.. dumdumdummmmm verlies ik op een rare manier de controle in de laatste s en kom ik als 11e over de finish.. -1ir...
Tegen al mijn verwachtingen in, wel een ontzettend leuke klasse!! Nu ontspannen want man wat is dat intens!
Tegen al mijn verwachtingen in, wel een ontzettend leuke klasse!! Nu ontspannen want man wat is dat intens!
Welkom tot de cup club!ourplayground schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 22:41:
Pffff er rust een vloekop mijn kansen om naar 2kir door te stomen! Net een ontzettend leuke Porsche cup op Suzuka gereden samen met @Mithriel in de split! 5e gekwalificeerd en kon netjes meekomen, foutje van mij bij uitkomen hairpin koste mij een plaats maar nog steeds serieuze punten om de 2k te halen.. maar toen.. dumdumdummmmm verlies ik op een rare manier de controle in de laatste s en kom ik als 11e over de finish.. -1ir...
Argh soms zoveel frustratie. Vanavond in de MX5 op Lime Rock ook. Ik doe voorzichtig aan maar wordt er vaak onnodig afgereden. Als ik terugkijk had ik het kunnen voorkomen door wat meer ruimte te geven. Echter zat ik nog helemaal voor degene die wil inhalen en zou dat helemaal niet hoeven. Dan is het geen racen meer maar dan kun je beter zelf rondjes gaan rijden. Het meest vervelende is een dive-bomb in de eerste bocht zonder er vroeg naast te komen om te laten zien wat de bedoeling is.
Als ik zelf inhaal zorg ik dat ik veel meer ruimte heb of of er dichter op zit. Zonde dat veel mensen zo ongeduldig rijden rijden en daardoor teveel risico pakken. In de laatste race vandaag het toppunt iemand die me twee keer van achteren aantikt en mij bedankt voor zijn incidens. Beide keren 100% zijn fout als ik terugkijk. Op naar de volgende races met hopelijk minder panne. De pech is al geweest.
Als ik zelf inhaal zorg ik dat ik veel meer ruimte heb of of er dichter op zit. Zonde dat veel mensen zo ongeduldig rijden rijden en daardoor teveel risico pakken. In de laatste race vandaag het toppunt iemand die me twee keer van achteren aantikt en mij bedankt voor zijn incidens. Beide keren 100% zijn fout als ik terugkijk. Op naar de volgende races met hopelijk minder panne. De pech is al geweest.
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Ik geloof het niet, overlays werken voor zover ik weet alleen in windowed mode.TiemenC schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 23:52:
Is die Racelab App ook in full screen mode te draaien? Wat ik ook doe/instel/instructies volg, het blijft enkel werken ik een windowed mode.
Klopt maar je kunt wel border uitschakelen waardoor het full screen lijkt. Als je border hebt aangevinkt moet je alleen wel even iracing en racelabapps herstarten.Mr.Conroe schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 23:54:
[...]
Ik geloof het niet, overlays werken voor zover ik weet alleen in windowed mode.
Als het nog steeds niet lukt laat het even weten dan deel ik vanavond mijn settings even. De pc staat nu uit...
Het is echt handiger als je een video plaatst hier van wat er is gebeurd.Coldcat schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 23:53:
Argh soms zoveel frustratie. Vanavond in de MX5 op Lime Rock ook. Ik doe voorzichtig aan maar wordt er vaak onnodig afgereden. Als ik terugkijk had ik het kunnen voorkomen door wat meer ruimte te geven. Echter zat ik nog helemaal voor degene die wil inhalen en zou dat helemaal niet hoeven. Dan is het geen racen meer maar dan kun je beter zelf rondjes gaan rijden. Het meest vervelende is een dive-bomb in de eerste bocht zonder er vroeg naast te komen om te laten zien wat de bedoeling is.
Zonder de video is het moeilijk voor ons om met je mee te denken en is jouw post enkel een mededeling.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Heb dat wel eens geprobeerd, maar ik geloof dat mijn GSync er mee kapt als ik niet fullscreen ga, en die opoffering was het me niet waard, hoe handig die overlays ook zijnDoubleoz schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 01:29:
[...]
Klopt maar je kunt wel border uitschakelen waardoor het full screen lijkt. Als je border hebt aangevinkt moet je alleen wel even iracing en racelabapps herstarten.
Als het nog steeds niet lukt laat het even weten dan deel ik vanavond mijn settings even. De pc staat nu uit...

Xbox
Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen