iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 323 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-10 16:28
Phydomir schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 12:11:
Aangezien het best lekker ging dit weekend en ik toch vakantie heb maar even een ochtend race mee gepakt. Was even billenknijpen in lap 1 nadat ik de Q verprutst had en daardoor als 6e moest starten.

[YouTube: RA Close call lap1]

Best close:

[Afbeelding]

Uiteindelijk wel de race gewonnen *O*
Ik was die BMW die de groene Porsche er af kegelde.
Hij trapte vol op de rem bij de 3 pionen, en ik zat echt op 0,001 seconde van hem. Precies op het moment dat ik ging liften voor het aanremmen tussen 3 & 2 pionen, trapte hij vol op zijn rem. Mijn fout natuurlijk, want ik rij achterop hem :X

Gefeliciteerd met de overwinning!! Kon heerlijk 25 minuten on board meekijken, aangezien ik toch in de pits stond.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-10 22:56

Fuelke

Forza Ferrari

Stats! Stats! Stats!

Ik denk dat dit mijn raceweek zal zijn met het hoogste aantal races :X

32 races in totaal
15 races in de Radical op Brands Hatch
17 races in de Indy Pro op Spa

In die 17 Spa races heb ik 242 ronden afgelegd (in theorie zou je 255 ronden moeten kunnen afgelegd hebben) en won ik 120 plaatsen.

Mijn SR was lichtjes boven de 3.00 bij het begin van de week, ben in de loop van de week teruggevallen naar rond de 2.50 maar slaagde er later in om weer te stijgen tot 3.65 8)7

Tussendoor ook nog een paar voorzichtige rondjes in de Dirt Oval, en in de rallycross time trails.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Je zou wel eens vakantie kunnen hebben @Fuelke :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Goed bezig @Fuelke !

Ben zelf bezig geweest om de rig te verbouwen. Ik had na een half uurtje altijd last van mijn linkerbeen sinds ik de HE Sprints heb (op zowel m'n Simetik K2 als Sim-Lab P1-X). Ik heb de Sprints nu weer op hun originele pedal plate gezet en deze bovenop de P1-X wheeldeck vastgezet. Levert in ieder geval meer mogelijkheden op om de pedalen te verstellen, hopelijk brengt het mij ook iets op de langere termijn. Wat een takkewerk ook :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Gisteren mijn allereerste VRS GT Sprint race gereden op Silverstone. Dit was mijn 2e GT3 race ooit dus nog weinig ervaring en ook nog voor het eerst met de Mercedes AMG GT3. Ik had uiteindelijk maar 15min practice tijd van te voren dus het leek me verstandig om me niet te kwalificeren en vanaf plaats 20 de race te starten.

Nog voor de race was gestart werd ik al bijna van de baan geduwd dus het begon goed. Op het begin van de race vooral geen gekke dingen doen en profiteren van andermans fouten. Langzaam begon ik ritme te vinden en reed uiteindelijk tijden die prima in de middenmoot thuis hoorde. Uiteindelijk mooie gevechten op de baan gevoerd en als 10 gefinished waarbij ik auto nummer #15 was.

Was erg tevreden met het resultaat gezien de omstandigheden en ga zeker in deze klasse aankomende tijd nog wat races rijden:)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
Ik rij voornamelijk Skippy en rij met Auto Blip.
Tegenwoordig zit ik meestal in de topsplit van de Skippies en hoewel ik meestal eindig tussen de 7de en 12e plek, is mijn snelste ronde tijd altijd 1 van de langzaamste. :N
Ik zou veel hoger kunnen eindigen als ik 2 tienden per ronde sneller zou zijn.

Misschien is een andere Shift Aid instelling sneller echter gebruik ik geen koppeling omdat ik last krijg van mijn heup als ik constant mijn been of voet moet verplaatsen.
Heel en toe zit er dus voor mij niet in.

Maar je hebt nu wel bijvoorbeeld de Fanatec Podium Advanced Paddle Module waarbij je dual clutches krijgt op je stuur. Kun je deze gebruiken als een normale koppeling, ter vervanging van een koppeling pedaal ? Hebben jullie hier ervaring mee ? En met welke Shift Aid instelling rijden jullie dan ?

ps: Ik twijfelde of ik deze vraag hier moest plaatsen of in het stuur en pedalen topic, maar omdat het wel specifiek iRacing betreft heb ik het hier geplaatst.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
MDenessen schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 10:27:
Tegenwoordig zit ik meestal in de topsplit van de Skippies en hoewel ik meestal eindig tussen de 7de en 12e plek, is mijn snelste ronde tijd altijd 1 van de langzaamste. :N

Misschien is een andere Shift Aid instelling sneller echter gebruik ik geen koppeling omdat ik last krijg van mijn heup als ik constant mijn been of voet moet verplaatsen.

Maar je hebt nu wel bijvoorbeeld de Fanatec Podium Advanced Paddle Module waarbij je dual clutches krijgt op je stuur. Kun je deze gebruiken als een normale koppeling, ter vervanging van een koppeling pedaal ? Hebben jullie hier ervaring mee ? En met welke Shift Aid instelling rijden jullie dan ?

ps: Ik twijfelde of ik deze vraag hier moest plaatsen of in het stuur en pedalen topic, maar omdat het wel specifiek iRacing betreft heb ik het hier geplaatst.
Je kunt in de Skip schakelen zonder de koppeling te gebruiken. Even liften is genoeg. Bij het aanremmen soms even blippen misschien, maar los van de start of een pitstop hoef je nooit je voeten te verplaatsen.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
Aangezien we veel rijden met de GTE's dit seizoen, deze week is de iracing le mans series op de nordschleife uitdagende combo al zeg ik het zelf. Maar het blijft toch een van mijn favoriete banen.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Jimmy J. schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 10:41:
[...]
Je kunt in de Skip schakelen zonder de koppeling te gebruiken. Even liften is genoeg. Bij het aanremmen soms even blippen misschien, maar los van de start of een pitstop hoef je nooit je voeten te verplaatsen.
@MDenessen in aanvulling hierop gebruik ik in ieder geval shifting aid 'auto clutch' om te voorkomen dat de Skip om te voorkomen dat je motor af kan slaan als, bijvoorbeeld als je net van de baan bent geschoten.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-10 18:32

Raimond613

Simracer

Doubleoz schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 10:46:
[...]

@MDenessen in aanvulling hierop gebruik ik in ieder geval shifting aid 'auto clutch' om te voorkomen dat de Skip om te voorkomen dat je motor af kan slaan als, bijvoorbeeld als je net van de baan bent geschoten.
auto clutch is een sterkere aid dan auto blip, daar verlies je dus (iig theoretisch) meer tijd mee dan met auto-blip.
Volgens mij kan je auto sowieso alleen maar afslaan als je de auto-stall optie uit hebt staan (of dat is zelfs de laagste aid-optie, weet het ff niet uit mijn hoofd).

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
Raimond613 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 10:54:
[...]

auto clutch is een sterkere aid dan auto blip, daar verlies je dus (iig theoretisch) meer tijd mee dan met auto-blip.
Volgens mij kan je auto sowieso alleen maar afslaan als je de auto-stall optie uit hebt staan (of dat is zelfs de laagste aid-optie, weet het ff niet uit mijn hoofd).
@Doubleoz bedoelt ook anti-stall gok ik. Die helpt je alleen als je stil valt inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patricks8
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:01

Naast de andere reeds gegeven adviezen, kan je ook een knop gebruiken als koppeling in de skip. Dat gebruik ik ook en is ook veel sneller als koppelen met de voet.

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

patricks8 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 10:59:
[...]

Naast de andere reeds gegeven adviezen, kan je ook een knop gebruiken als koppeling in de skip. Dat gebruik ik ook en is ook veel sneller als koppelen met de voet.
Dat klopt, maar waarom zou je überhaupt koppelen behalve bij de start?
Bovendien vind ik persoonlijk een button-clutch echt niet kunnen, hoe bedoel je realistische simulatie 8)7

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:13
Maar je hebt nu wel bijvoorbeeld de Fanatec Podium Advanced Paddle Module waarbij je dual clutches krijgt op je stuur. Kun je deze gebruiken als een normale koppeling, ter vervanging van een koppeling pedaal ? Hebben jullie hier ervaring mee ?
Ik heb die advanced pedal module en die kun je inderdaad gebruiken in plaats van je gewone koppeling. Bite point is met beide flippers, maar koppelen kan ook met 1 van de flippers.

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patricks8
Raimond613 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 11:05:
[...]

Dat klopt, maar waarom zou je überhaupt koppelen behalve bij de start?
Bovendien vind ik persoonlijk een button-clutch echt niet kunnen, hoe bedoel je realistische simulatie 8)7
Ik heb nog geen clutch pedaal en vond dit fijner rijden als gas los laten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDenessen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 06-09-2022
Riqy schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 11:05:
[...]

Ik heb die advanced pedal module en die kun je inderdaad gebruiken in plaats van je gewone koppeling. Bite point is met beide flippers, maar koppelen kan ook met 1 van de flippers.
Bedankt. Dan weet ik dat het in ieder geval kan met 1 of beide. Als ik binnenkort zo'n ding koop kan ik gewoon testen of het voordelen brengt of niet. Waarschijnlijk in ieder geval wel bij de start.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Jimmy J. schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 10:56:
[...]
@Doubleoz bedoelt ook anti-stall gok ik. Die helpt je alleen als je stil valt inderdaad.
Ah crap, nu begin ik aan mijn eigen settings te twijfelen haha! Ik rij echt te weinig in de Skip de laatste tijd... Maar met welke 'shifting aid' ben je in theorie nu het snelste in de Skip?

[ Voor 7% gewijzigd door Doubleoz op 29-07-2020 11:13 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 02-10 10:40
patricks8 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 10:59:
[...]

Ik heb mijn eerste seizoen iRacing veel met de Skip gereden en de button clutch werkte bij mij het beste. Flipper om te schakelen al ingedrukt, kort even de koppeling indrukken achter mijn stuur en de handeling is volbracht.

Verder is het liften wat @Jimmy J. Zegt ook een goede optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
Doubleoz schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 11:12:
[...]

Ah crap, nu begin ik aan mijn eigen settings te twijfelen haha! Ik rij echt te weinig in de Skip de laatste tijd... Maar met welke 'shifting aid' ben je in theorie nu het snelste in de Skip?
Snelste aids zijn:
  • Geen
  • Anti-stall clutch
De rest word je langzamer van. Ik gebruik zelf alleen throttle-lift bij het schakelen en daarmee doe ik voorin mee. Button-clutch zal even snel zijn, maar vind ik minder fun/realistisch.

[ Voor 6% gewijzigd door Jimmy J. op 29-07-2020 11:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beltoni
Jammer dat iRacing zoveel klasses heeft. Heb echt genoten van mijn korte tijd in de Skip. Was ook lekker snel competitief, binnen 4/5 weken iRacing reed ik middenveld top split. Met de GTE's heb ik het een stuk lastiger.

Voordeel van de Skip is wel dat je elk uur kan racen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 17:08
Beltoni schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 11:31:
Jammer dat iRacing zoveel klasses heeft. Heb echt genoten van mijn korte tijd in de Skip. Was ook lekker snel competitief, binnen 4/5 weken iRacing reed ik middenveld top split. Met de GTE's heb ik het een stuk lastiger.

Keuze stress ? ;)

Ik heb gisteravond voor de gein eens de radical geprobeerd, omdat eigenlijk mijn voorkeur ligt bij auto's zonder dak ipv GTE's.
Wat een brute bak en voor mijn doen ik ging ik nog redelijk rond ook op Mosport.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:58

BM

Moderator Spielerij
Ik kan er bij die Radical nooit aan wennen dat het stuur aan de verkeerde kant zit...

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:27

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
BM schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 11:50:
Ik kan er bij die Radical nooit aan wennen dat het stuur aan de verkeerde kant zit...
Ik heb de camera van de Radical op de Y-as naar het midden gezet (en stuur in iRacing uit). Dan is het een Single Seater. Rijd een stuk makkelijker idd ;)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 10:46

Phydomir

Dennis

Paar jaar geleden veel meer gereden. Was toen een hele leuke wagen. Zover naar rechts zit je ook weer niet en met een beetje oefenen weet je al niet meer beter.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:58

BM

Moderator Spielerij
JoepW schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 11:55:
[...]

Ik heb de camera van de Radical op de Y-as naar het midden gezet (en stuur in iRacing uit). Dan is het een Single Seater. Rijd een stuk makkelijker idd ;)
Slim, maar dat gaat me dan weer net een beetje te ver :p

Niet zo'n drama aangezien ik verder zelden in de Radical rijdt, maar misschien haal ik nu oorzaak en gevolg door elkaar :p

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Vanmorgen 2 races met de Skip @ Nordschleife. Beide keren uit de pit gestart om melee te ontwijken.

In de eerste race waren er wel wat crashes in lap 1 maar ging het er eigenlijk nog redelijk goed aan toe, waardoor ik niet echt naar voren kwam en 10e werd met een enorm code-brown moment in de een-na-laatste bocht van de laatste ronde, omdat iemand op 3 wielen overstak voor mijn neus :o Moest een volle stop maken
om hem nog net te missen. Kostte me geen positie gelukkig.

De tweede race kende wel een grotere crash in lap 1 en met een mooie tow van 3 auto's op Döttinger Höhe die ik dus alle 3 pakte 8) lag ik na 1 ronde vanaf P17 al P10. Daarna nog 2 auto's ingehaald en vervolgens in de laatste ronde nog meer problemen voor anderen (o.a. de leider die in de een-na-laatste bocht crashte!) had ik P4 te pakken B-)

iracing profile

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Jimmy J.
Raimond613 schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 12:00:
Vanmorgen 2 races met de Skip @ Nordschleife. Beide keren uit de pit gestart om melee te ontwijken.

In de eerste race waren er wel wat crashes in lap 1 maar ging het er eigenlijk nog redelijk goed aan toe, waardoor ik niet echt naar voren kwam en 10e werd met een enorm code-brown moment in de een-na-laatste bocht van de laatste ronde, omdat iemand op 3 wielen overstak voor mijn neus :o Moest een volle stop maken
om hem nog net te missen. Kostte me geen positie gelukkig.

De tweede race kende wel een grotere crash in lap 1 en met een mooie tow van 3 auto's op Döttinger Höhe die ik dus alle 3 pakte 8) lag ik na 1 ronde vanaf P17 al P10. Daarna nog 2 auto's ingehaald en vervolgens in de laatste ronde nog meer problemen voor anderen (o.a. de leider die in de een-na-laatste bocht crashte!) had ik P4 te pakken B-)
Ik ging gisteravond in de laatste lap nog zo over Döttinger Höhe (gevecht voor P3):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7FqvWWZQ8-DnTB0Fe9htR-deKB4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/P1hE4hjcam12TNKRXJZGcCZq.png?f=fotoalbum_large

2 auto's overleefden dit niet. Ik gelukkig wel :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Jimmy J. schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 11:29:
[...]
Snelste aids zijn:
  • Geen
  • Anti-stall clutch
De rest word je langzamer van. Ik gebruik zelf alleen throttle-lift bij het schakelen en daarmee doe ik voorin mee. Button-clutch zal even snel zijn, maar vind ik minder fun/realistisch.
Ik heb het even nagekeken en ik gebruik inderdaad dezelfde setting. Ligt het daar in ieder geval niet aan:)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Beltoni schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 11:31:

Vooral dat laatste vind ik een groot pluspunt. Vind het erg jammer dat de IMSA Sportscar maar 1x in de 2 uur is. Er is namelijk meer dan voldoende animo voor om ieder uur een race te organiseren...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Doubleoz schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:33:
[...]

Vooral dat laatste vind ik een groot pluspunt. Vind het erg jammer dat de IMSA Sportscar maar 1x in de 2 uur is. Er is namelijk meer dan voldoende animo voor om ieder uur een race te organiseren...
Ik denk dat het 'probleem' vooral is dat de sessies elkaar kunnen gaan overlappen; 3 min warmup + 8 min qual + 2 min grid + 45 min race = 58 minuten, en dan zal de race in de praktijk langer duren omdat je natuurlijk niet op exact 45 min over de finish rijdt.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Jimmy J. schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 12:09:
[...]
Ik ging gisteravond in de laatste lap nog zo over Döttinger Höhe (gevecht voor P3):

[Afbeelding]

2 auto's overleefden dit niet. Ik gelukkig wel :+
Da's wel een hele spectaculaire manier :)
Bij mij ging het er iets gemoedelijker aan toe, waardoor ik van tow naar tow kon hoppen om zo met de grootste topspeed het einde van het rechte stuk te halen ;)

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

Doubleoz schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 13:33:
[...]

En voor mij persoonlijk ook op nog wat ongunstige tijden. 18:45 liggen kids niet op bed, 20:45 is goed, 22:45 wordt voor doordeweeks al snel beetje laat.

Is 1 van grote redenen dat ik naar andere klasse kijk. Vrs GT3 sprint en Porsche cup starten ook elke 2 uur, maar 19:45 en 21:45 dus kan ik iig 2 races per avond doen

iRacing | Rig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-10 12:25
Mithriel schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 14:40:
[...]

En voor mij persoonlijk ook op nog wat ongunstige tijden. 18:45 liggen kids niet op bed, 20:45 is goed, 22:45 wordt voor doordeweeks al snel beetje laat.

Is 1 van grote redenen dat ik naar andere klasse kijk. Vrs GT3 sprint en Porsche cup starten ook elke 2 uur, maar 19:45 en 21:45 dus kan ik iig 2 races per avond doen
ILMS komt dan net wat beter uit, maar ook niet altijd. Kids 19;00 net op bed en hopen dat ze blijven liggen :+. De jongste van bijna 1 jaar is niet het probleem vaak, maar de oudste van 3½ jaar komt vaak nog even kijken bij papa als hij aan het racen is. Precies tijdens de kwali en terugleggen met een verhaaltje is dan net wat te krap.

Liefst zie ik de wintertijden weer terug; die komen perfect uit bij IMSA (19.45 - 21.45) en ILMS (20.00/22.00).
Dan is mijn avondschema als volgt;
19.30 BMW
20.00 ILMS
21.30 BMW
22.00 ILMS

En IMSA zou inderdaad makkelijk elk uur kunnen? Dan join je alvast de volgende sessie, terwijl je warmup doet of klaar bent met je kwali. Die paar minuten komen ook altijd wel goed. Maar dat zal voor iRacing wel teveel spreiding betekenen (en misschien verdubbeling aan serverkosten?) voor die serie.

Misschien toch maar eens de Vrs GT3 sprint en Porsche cup gaan verkennen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

StealthyPeanut schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 15:39:
[...]

ILMS komt dan net wat beter uit, maar ook niet altijd. Kids 19;00 net op bed en hopen dat ze blijven liggen :+. De jongste van bijna 1 jaar is niet het probleem vaak, maar de oudste van 3½ jaar komt vaak nog even kijken bij papa als hij aan het racen is. Precies tijdens de kwali en terugleggen met een verhaaltje is dan net wat te krap.

Liefst zie ik de wintertijden weer terug; die komen perfect uit bij IMSA (19.45 - 21.45) en ILMS (20.00/22.00).
Dan is mijn avondschema als volgt;
19.30 BMW
20.00 ILMS
21.30 BMW
22.00 ILMS

En IMSA zou inderdaad makkelijk elk uur kunnen? Dan join je alvast de volgende sessie, terwijl je warmup doet of klaar bent met je kwali. Die paar minuten komen ook altijd wel goed. Maar dat zal voor iRacing wel teveel spreiding betekenen (en misschien verdubbeling aan serverkosten?) voor die serie.

Misschien toch maar eens de Vrs GT3 sprint en Porsche cup gaan verkennen.
Ik weet precies hoe je je voelt haha, kids van 3 en 5 hier!

Vanavond gaan we met wat man ffies Porsche cup practice joinen en slap ouwehoeren in voice en Dan wellicht race van 21:45, feel free to join.

iRacing | Rig

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JPM85
Mithriel schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 16:15:
[...]

Vanavond gaan we met wat man ffies Porsche cup practice joinen en slap ouwehoeren in voice en Dan wellicht race van 21:45, feel free to join.
Willen mensen met kinderen a.u.b. nooit meer zeuren dat ze niet genoeg races kunnen doen O-)
Laatste maand ben ik al blij als ik gedurende de week 2x een race kan doen (ILMS of IMSA) naast de tweakers GoT league races.

Al ben ik het wel eens met dat het schema naar 19:45 - 21:45 prettiger zou zijn.
19:00 / 19:15 online om een beetje te oefenen, 19:45 race mee pakken. 21:00 klaar en dan nog een beetje bank hangen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Beltoni
Eerste race met de Porsche GT3 op Road Atlanta. Helaas twee foutjes gemaakt daardoor P11 ipv P6/7 (van de 24) maar wel tevreden. Lekker wagentje hoor!

Ook wat plekjes cadeau gekregen door acties zoals dit

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Mithriel schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 16:15:
[...]

Beltoni schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 22:45:
Eerste race met de Porsche GT3 op Road Atlanta. Helaas twee foutjes gemaakt daardoor P11 ipv P6/7 (van de 24) maar wel tevreden. Lekker wagentje hoor!

[Streamable: iRacing Motorsport Simulator 2020.07.29 - 22.34.11.02]
Ziet er wel gaaf uit ja die Porsche GT3. Merk je qua snelheidsverschil veel met de GTE's?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

Vanavond hebben we met @Beltoni,@JPM85 , @Jimmy J. , @joeristein , @B Tender , @GrillSkippy paar uurtjes Porsche 911cup geoefend en toen besloten om met zijn alle in het diepe te springen en de race van 21:45 te doen!

Echt leuke en gezellige avondje racen in de 911, wat een diva auto maar oh zo belonend als het goed gaat.

Race gestart als 8e en als 6e geëindigd met 0 Inc. niet slecht voor eerste keer.

iRacing | Rig

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JPM85
Gisteren een drama avond in de Porsche 911 Cup auto, normaal hou ik er wel van als je rustig aan moet doen om snel te zijn, maar deze auto is echt te tricky. Als het kan, lijkt het mij leuk om deze auto in de GoT League te rijden, want de auto leren rijden is echt een opgave voor iedereen.

De race in de topsplit ging voor mij dus voornamelijk om heel blijven en kijken wie ik op zou kunnen vegen door crashes. Qualy was ik een volle 1,5 seconde langzamer dan de top, in de race was het niet veel beter. Uiteindelijk nog 21e van de 24 geworden, door crashes van anderen.

Hierna maar eens voor de grap ingeschreven voor de IMSA race, 2 minuten voordat de race startte. Niet in een GTE auto, maar in de zojuist aangeschafte Daytona Protype. 2 rondjes oefenen is wel genoeg toch, om een race mee te kunnen doen? 8)7

Paar oude setups gedownload van CSS en de race maar eens in. Qualy vergeet ik alleen alles in te stellen, dus met de baseline + full fuel setup gedaan. Achja, wat kan er fout gaan. Uiteindelijk p2 gepakt van de 3 ingeschreven DP's. Race toch maar wel de setup gedownload en lekker rustig achter p1 aangehobbeld om de auto te leren kennen.

Uiteindelijk was ik een stuk sneller dan hem, en kon ik de druk opvoeren voor een foutje aan zijn kant. Dat duurde gelukkig niet heel lang, en ronde 8-9 maakt hij een fout bij het aanremmen. Er langs gegaan en daarna heb ik hem nooit meer terug gezien. Hij crashtte nogal vaak zag ik op mijn relative & had zelfs nog moeite om GTE auto's voor te blijven, waaronder @konfig0. Beetje saaie race maar uiteindelijk de top split een keer mogen winnen O-)

Zag dat @Luckeh ook in de topsplit zat. Zag na de race wat er was gebeurt, dat gras op Road America is echt dodelijk.

https://www.twitch.tv/videos/694571089

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jimmy J.
Mithriel schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 23:27:
Vanavond hebben we met @Beltoni,@JPM85 , @Jimmy J. , @joeristein , @B Tender , @GrillSkippy paar uurtjes Porsche 911cup geoefend en toen besloten om met zijn alle in het diepe te springen en de race van 21:45 te doen!

Echt leuke en gezellige avondje racen in de 911, wat een diva auto maar oh zo belonend als het goed gaat.

Race gestart als 8e en als 6e geëindigd met 0 Inc. niet slecht voor eerste keer.
Jup, was top!

Bijzondere auto die 911. Duurt wel even om hem echt door-en-door te leren. Maar was echte een leuke avond! Lang rond gereden op P4 in de topsplit, maar met 2 snellere jongens achter me was het constant spiegels kijken. Gooi er een beetje temperatuur bij in de simrace kamer en ik was echt een levende waterval na een lap of 8.

Ook echt leuk om 'met z'n alle' in de chat tegelijk een race te joinen. Ook al zit niet iedereen in dezelfde split, is het toch een stuk gezelliger dan met alleen maar Spaans lullende gasten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Gisteravond de ISMA Sportscar race van 22:45 nog mee gepakt. Besloten om na de teleurstelling van afgelopen maandag weer te kiezen voor de BMW M8 i.p.v. de Ford. In de middag lukte het me al om tijdens de practice een 2.02,6 te rijden en daarmee was ik op 1 ronde gezien al een seconde sneller dan de Ford dus de keuze leek mij juist.

Helaas verliep de kwalificatie slecht waardoor ik als 20e moest starten. De eerste rondes waren intensief waarbij er van alles gebeurde en ik een aantal keer flink moest uitwijken om zelf een crash te voorkomen. Hierdoor na een ronde of 2 enkele plaatsen teruggezakt toen het veld zich begon te settelen. Vanuit daar constante rondes gaan rijden en de weg naar voren was gevonden. Terwijl de pitstops begonnen ging ik als 13e naar binnen en toen iedereen de pitstop had afgerond lag ik zowaar 11e met zicht op een top 10 klassering. Vervolgens pak ik nog wat plekken en rij uiteindelijk 8e met plaats 7 vlak voor mij (volgens mij GoT racer Martijn Roest).

De laatste ronde was het nog wel een ‘code brown’ moment bij bocht 5. Ik heb een betere exit uit bocht 4 en kan met de draft naar Martijn toe rijden maar ben nog te ver om hem in te proberen halen. Eerder dan verwacht gaat Martijn op de rem en ik moet ook vol op de rem en uitwijken. Met een verhoogde hartslag kan ik verder gaan we uiteindelijk op plaats 7 en 8 over de finish.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Nog even terugkomend op de reacties van @Raimond613, @Mithriel, @StealthyPeanut en @JPM85 m.b.t. de tijden van de ILMS races. Het maakt niks uit of er overlap is want je hoeft niet iedere race mee te kunnen rijden. Je bied alleen voor iedereen meer mogelijkheden om te rijden en dat is volgens mij wat je wilt. Dus persoonlijk snap ik het niet zo goed en vind ik het wel jammer.

Ik vind het prima om soms even te moeten wachten maar als je net de race hebt gemist en je moet vervolgens weer een uur en drie kwartier wachten tot de volgende race dan is dat toch wel lang. Tuurlijk zijn er genoeg andere races tussendoor maar doordat ik weinig tijd heb om te racen focus ik me maar op 1 of 2 raceklassen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Doubleoz schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 08:44:
Nog even terugkomend op de reacties van @Raimond613, @Mithriel, @StealthyPeanut en @JPM85 m.b.t. de tijden van de ILMS races. Het maakt niks uit of er overlap is want je hoeft niet iedere race mee te kunnen rijden. Je bied alleen voor iedereen meer mogelijkheden om te rijden en dat is volgens mij wat je wilt. Dus persoonlijk snap ik het niet zo goed en vind ik het wel jammer.

Ik vind het prima om soms even te moeten wachten maar als je net de race hebt gemist en je moet vervolgens weer een uur en drie kwartier wachten tot de volgende race dan is dat toch wel lang. Tuurlijk zijn er genoeg andere races tussendoor maar doordat ik weinig tijd heb om te racen focus ik me maar op 1 of 2 raceklassen.
Volgens mij doet iRacing het ook niet (alleen) vanwege overlap, maar ook om te zorgen dat er wel genoeg mensen zijn om te racen.

Bijv. de Porsche Cup die we gisteren hebben gereden, zou prima elk uur kunnen, aangezien de races 25 minuten zijn. Maar zou je dit doen, dan worden de races wel heel erg leeg. Bij IMSA heb je in de avonduren natuurlijk wel genoeg mensen, maar overdag kom je vaak niet verder dan 2 of 3 splits.

Het is natuurlijk niet wenselijk om te vaak in splits met een grote bandbreedte terecht te komen. Veel leuker om te racen in een split waarin de hoogste en laagste gasten hooguit .2k-.3k verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
JPM85 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 09:07:
[...]

Volgens mij doet iRacing het ook niet (alleen) vanwege overlap, maar ook om te zorgen dat er wel genoeg mensen zijn om te racen.

Bijv. de Porsche Cup die we gisteren hebben gereden, zou prima elk uur kunnen, aangezien de races 25 minuten zijn. Maar zou je dit doen, dan worden de races wel heel erg leeg. Bij IMSA heb je in de avonduren natuurlijk wel genoeg mensen, maar overdag kom je vaak niet verder dan 2 of 3 splits.

Het is natuurlijk niet wenselijk om te vaak in splits met een grote bandbreedte terecht te komen. Veel leuker om te racen in een split waarin de hoogste en laagste gasten hooguit .2k-.3k verschillen.
Begrijp je punt maar met de stijging in het aantal leden de afgelopen maanden kom je wel op het punt dat je ieder uur voor bepaalde klassen een mooie grid kunt samenstellen. Daarnaast zorgt dit er misschien ook wel voor dat meer mensen de klasse gaan rijden omdat er ieder uur een race wordt aangeboden. Naar mijn idee zouden ze het voor de populairste klassen eens een seizoen moeten proberen of het werkt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-10 11:09
Doubleoz schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 09:19:
[...]

Begrijp je punt maar met de stijging in het aantal leden de afgelopen maanden kom je wel op het punt dat je ieder uur voor bepaalde klassen een mooie grid kunt samenstellen. Daarnaast zorgt dit er misschien ook wel voor dat meer mensen de klasse gaan rijden omdat er ieder uur een race wordt aangeboden. Naar mijn idee zouden ze het voor de populairste klassen eens een seizoen moeten proberen of het werkt.
Het zou ook negatief effect kunnen hebben op andere series die wat minder populair zijn. Nu trekken rijders die normaal IMSA rijden, maar waarvoor geen IMSA race live is, mogelijk naar andere series om tussendoor een ritje te doen. Op die manier krijg je ook vulling in wat minder populaire series, wat weer leuk is voor de rijders die graag minder populaire series rijden en iRacing in de breedte wat meer aantrekkelijk houdt.

/edit
En daardoor waarschijnlijk ook nog rijders meer aankopen laat doen :+

[ Voor 3% gewijzigd door Loona35 op 30-07-2020 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Doubleoz schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 08:44:

For the record: ik ben het helemaal met je eens hoor :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Loona35 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 09:27:
[...]

Het zou ook negatief effect kunnen hebben op andere series die wat minder populair zijn. Nu trekken rijders die normaal IMSA rijden, maar waarvoor geen IMSA race live is, mogelijk naar andere series om tussendoor een ritje te doen. Op die manier krijg je ook vulling in wat minder populaire series, wat weer leuk is voor de rijders die graag minder populaire series rijden en iRacing in de breedte wat meer aantrekkelijk houdt.

/edit
En daardoor waarschijnlijk ook nog rijders meer aankopen laat doen :+
We baseren ons nu op aannames en dat is prima. Maar daarom zou ik zeggen laten ze het eens een seizoen proberen en kijken wat de daadwerkelijke gevolgen er van zijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

StealthyPeanut schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 23:01:
[...]

[...]

Ziet er wel gaaf uit ja die Porsche GT3. Merk je qua snelheidsverschil veel met de GTE's?
De 911 Cup is een totaal andere auto dan een GTE of echte GT3, wereld van verschil.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Raimond613 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:10:
[...]

De 911 Cup is een totaal andere auto dan een GTE of echte GT3, wereld van verschil.
Maar hij heet toch de Porsche 911 GT3 Cup?

Wel dat we hetzelfde bedoelen ;) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
StealthyPeanut schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:20:
[...]

Het is inderdaad enigszins verwarrend. 911 GT3 cup is volledig anders dan de reguliere GT3 klasse. De normale GT3's zijn auto's voor mensen met veel geld en weinig racecraft. De 911 GT3 heeft geen ABS of andere assists en is heel uitdagend (en dus ook belonend) om te rijden.

Snelheid ligt natuurlijk lager dan bij de GTE's maar zo voelt het niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Beltoni schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:26:
[...]

Het is inderdaad enigszins verwarrend. 911 GT3 cup is volledig anders dan de reguliere GT3 klasse. De normale GT3's zijn auto's voor mensen met veel geld en weinig racecraft. De 911 GT3 heeft geen ABS of andere assists en is heel uitdagend (en dus ook belonend) om te rijden.

Snelheid ligt natuurlijk lager dan bij de GTE's maar zo voelt het niet.
Deze toch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CXJll66mXR1ss4-ABqfGrOra8oo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YsWGRLeVvKEsImXInpVTSlDU.png?f=fotoalbum_large

Had ik eigenlijk gisteren meteen mee moeten bestellen + 3 tracks.... Achjah, 12 dollar is nog wel te overzien }:O .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

StealthyPeanut schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:31:
[...]

Had ik eigenlijk gisteren meteen mee moeten bestellen + 3 tracks.... Achjah, 12 dollar is nog wel te overzien }:O .
Haha, dat zeg ik ook constant tegen mijzelf :)

The story of iracing :P

iRacing | Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
StealthyPeanut schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:31:
[...]

Deze toch?

[Afbeelding]

Dit is hem inderdaad, maar is ondanks de naam dus geen echte GT3. Veel minder grip (maar daarmee niet minder fun)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Mithriel schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:35:
[...]

Haha, dat zeg ik ook constant tegen mijzelf :)

The story of iracing :P
Tot dat ik van de week de tracks eens optelde die ik afgelopen jaar heb aangeschaft en achter kwam dat dit al neerkwam op $ 300,- 😬

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
Doubleoz schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:39:
[...]

Tot dat ik van de week de tracks eens optelde die ik afgelopen jaar heb aangeschaft en achter kwam dat dit al neerkwam op $ 300,- 😬
Ach het begin is wat duurder :X
Ik ben eind april begonnen en zit nu op 511$ aan uitgaven, maar schaf dan ook gewoon iedere maand 6 items aan waar ik weer een maand mee vooruit kan. Als ik het goed reken, ben ik dan over een paar maanden wel klaar met de meeste Road content. Maar dan vind ik het wel te overzien, die 100$ per maand bespaar ik mij per week al aan benzine om naar kantoor te rijden. :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
De kosten van iRacing blijven vaak terugkomen, maar vergeleken met een game-PC, een rig, setje Heusinkvelds, Direct Drive'je etc. is het (op mijn Action-sloffen-van-2-euro na) zo'n beetje de goedkoopste 'investering' van het hele sim-race gebeuren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Jimmy J. schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:48:
De kosten van iRacing blijven vaak terugkomen, maar vergeleken met een game-PC, een rig, setje Heusinkvelds, Direct Drive'je etc. is het (op mijn Action-sloffen-van-2-euro na) zo'n beetje de goedkoopste 'investering' van het hele sim-race gebeuren :p
Je bent me inderdaad net voor. Nu heb alleen nog geen direct drive en sloffen van de Action dus dat scheelt een hele hoop :D

Daarnaast is het wel een hobby waar ik heel plezier uit haal dus dat is zeker wat waard!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08:06
Om in te haken op de kostendiscussie. Een tip voor mensen die dicht tegen de 40 stuks aangeschafte content zitten. Gooi je winkelwagen even vol totdat je aan de 40 zit. Je krijgt dan direct de 40+ korting (20%).

Zelf heb ik dit gedaan voor het nieuwe seizoen. Ik zat op 32 stuks gekochte content. Heb de series die ik graag wil rijden even op een rij gezet en kon 1 auto en 7 banen aanschaffen, voldoende om dit seizoen 6 series te kunnen rijden. Die 20% korting scheelt dan flink.
Bijkomend voordeel is dat je daarna niet meer per 3 stuks hoeft aan te schaffen om korting te krijgen (alhoewel dit ook wel impulsaankopen in de hand werkt).

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
Beltoni schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 22:45:

[Streamable: iRacing Motorsport Simulator 2020.07.29 - 22.34.11.02]
Deze race zat ik ook in, samen met @B Tender , na de qualy volledig te hebben verprutst een prima race gereden en 10e geëindigd. Apart dat ik in bovenstaand fragment volgens de split voor jou rijd maar ik (gelukkig) niet diegene ben die crashed.

Deze auto blijft echt heel erg tricky om te rijden, je bent echt de hele race aan het vechten om hem op de baan te houden en constante tijden te rijden. Ik haal er echt heel veel plezier uit. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Doubleoz schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:39:
[...]

Tot dat ik van de week de tracks eens optelde die ik ... .....
Nooit doen! O-) 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door JoepW op 30-07-2020 11:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frizti
Zoals jij als 100%-er zou ik dat ook niet doen nee >:)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MJWe
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-12-2024
JPM85 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 08:19:
Als het kan, lijkt het mij leuk om deze auto in de GoT League te rijden, want de auto leren rijden is echt een opgave voor iedereen.
Hier wordt t.z.t. toch een poll voor opgestart zodat we kunnen stemmen welke klasse volgend seizoen gereden wordt? Want ik denk dat deze serie ook mijn stem krijgt.
Nog niet aangeschaft maar met testdrive wel eens een paar rondjes met de Porsche GT3 Cup gereden, meestal resulterend in een spin of een aanvaring met een willekeurig object naast de baan, lastige auto maar wel leuk als je er hard mee kan lijkt me.

[ Voor 3% gewijzigd door MJWe op 30-07-2020 11:39 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
tomolino schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:19:
[...]

Deze race zat ik ook in, samen met @B Tender , na de qualy volledig te hebben verprutst een prima race gereden en 10e geëindigd. Apart dat ik in bovenstaand fragment volgens de split voor jou rijd maar ik (gelukkig) niet diegene ben die crashed.

Deze auto blijft echt heel erg tricky om te rijden, je bent echt de hele race aan het vechten om hem op de baan te houden en constante tijden te rijden. Ik haal er echt heel veel plezier uit. :)
Ja echt een leuke klasse. Helaas spinde ik, nogal knullig, in de laatste ronde. Net op het moment dat ik een afstand begon te nemen vanaf P8. Daardoor kwam ik idd achter jou terecht. Ach, voor 2e race met de Porsche ben ik zeker niet ontevreden.

Bij de GTE rijd ik meer op automatische piloot, ook omdat het vrij makkelijk is. Of omdat ik ook gewoon niet zo snel ben ik de GTE. Bij de 911 ben je gewoon continue aan het pushen, heerlijk als je er dan lekker in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

Beltoni schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:43:
[...]

Ja echt een leuke klasse. Helaas spinde ik, nogal knullig, in de laatste ronde. Net op het moment dat ik een afstand begon te nemen vanaf P8. Daardoor kwam ik idd achter jou terecht. Ach, voor 2e race met de Porsche ben ik zeker niet ontevreden.

Bij de GTE rijd ik meer op automatische piloot, ook omdat het vrij makkelijk is. Of omdat ik ook gewoon niet zo snel ben ik de GTE. Bij de 911 ben je gewoon continue aan het pushen, heerlijk als je er dan lekker in zit.
Dat vind ik dus ook, GtE lijken veel meer vergevensgezind, waardoor je soms te makkelijk wordt. In de cup wordt dat direct afgestraft, waardoor je dus constant gefocust moet rijden wat het voor mij leuk maakt. Elke bocht ben je met de auto bezig, niets automatische piloot.

iRacing | Rig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
Mithriel schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 12:43:
[...]

Dat vind ik dus ook, GtE lijken veel meer vergevensgezind, waardoor je soms te makkelijk wordt. In de cup wordt dat direct afgestraft, waardoor je dus constant gefocust moet rijden wat het voor mij leuk maakt. Elke bocht ben je met de auto bezig, niets automatische piloot.
Merkte ik vooral bij het rechte stuk voor de chicane. Dit is de perfecte plek om in te halen maar je moet wel echt sterk in je schoenen staan om hem er daar naast te zetten.

Ik zag vaker dat mensen er voor kozen om de druk op te voeren in plaats van de actie in te zetten. Ik vermoed vanwege het extra risico dat het meebrengt. De auto perfect positioneren voor de bocht kost al genoeg energie. Je pakt met deze auto geen halve kansen.

Daardoor rondes lang in een treintje gereden wat ik met deze auto vrij spannend vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

JPM85 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 08:19:
Zag dat @Luckeh ook in de topsplit zat. Zag na de race wat er was gebeurt, dat gras op Road America is echt dodelijk.

https://www.twitch.tv/videos/694571089
Mjah, domme fout! Ik zat ontzettend te pushen want ik wou drie auto's inhalen met de undercut. Volgens de relative was ik er al één voorbij, maar qua pace was het niet snel genoeg voor de andere twee. Pakte even een klein beetje gras en haaks de muur in. Probeerde de pit nog te halen; maar dat ging niet meer. Repair was bijna een half uur waardoor de race erop zat.

Het was geen goede avond. Eerder werd ik er express afgeramd door iemand die me maar niet voorbij kwam. Hij was in de opwarmronde al raar aan het doen, met inhalen en vervolgens hard remmen. En met z'n drieën naast elkaar rijden in de carrousel, nog steeds in de formation lap.

Nadat hij tot 3x toe aan de verkeerde kant zat; besloot hij dat hij niet meer kon wachten en remde gewoon niet voor bocht 8. Tow en bijna 20mins repair, toch nog maar uitgereden. Hij verliet de server direct na het contact.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E4AFYxpt6ojywjrIhUj9n_9WmHA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pEDdEdN1N40mbHJymyo6IUYp.jpg?f=user_large

Wie morgen de hitte durft te trotseren; vanaf 19:30 kun je terecht op de GoT practice server voor Sebring.

Start: 19:30
Duur: 3 uur
Track: Sebring - International
Fuel: 37%

Start van de server is nog in het licht (20:00); maar na een kwartier wordt het al donker. De races dit weekend zijn in de schemer (sprint) en donker (feature).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
Luckeh schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 15:15:
[Afbeelding]

Wie morgen de hitte durft te trotseren; vanaf 19:30 kun je terecht op de GoT practice server voor Sebring.

Start: 19:30
Duur: 3 uur
Track: Sebring - International
Fuel: 37%

Start van de server is nog in het licht (20:00); maar na een kwartier wordt het al donker. De races dit weekend zijn in de schemer (sprint) en donker (feature).
Ik heb airco in huis, maar Sebring ligt me niet en ik ben nachtblind :P

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MJWe
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-12-2024
frizti schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 15:17:
[...]

Ik heb airco in huis, maar Sebring ligt me niet en ik ben nachtblind :P
Als je dit keer mijn remlichten maar wel ziet 8)7

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• frizti
MJWe schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 15:28:
[...]

Als je dit keer mijn remlichten maar wel ziet 8)7
Of achter me blijven hoef ik daar niet op te letten >:)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
Luckeh schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 13:57:
[...]

Mjah, domme fout! Ik zat ontzettend te pushen want ik wou drie auto's inhalen met de undercut. Volgens de relative was ik er al één voorbij, maar qua pace was het niet snel genoeg voor de andere twee. Pakte even een klein beetje gras en haaks de muur in. Probeerde de pit nog te halen; maar dat ging niet meer. Repair was bijna een half uur waardoor de race erop zat.

Het was geen goede avond. Eerder werd ik er express afgeramd door iemand die me maar niet voorbij kwam. Hij was in de opwarmronde al raar aan het doen, met inhalen en vervolgens hard remmen. En met z'n drieën naast elkaar rijden in de carrousel, nog steeds in de formation lap.

Nadat hij tot 3x toe aan de verkeerde kant zat; besloot hij dat hij niet meer kon wachten en remde gewoon niet voor bocht 8. Tow en bijna 20mins repair, toch nog maar uitgereden. Hij verliet de server direct na het contact.
Zulke gasten zijn echt vervelend om tegen te rijden.

@Wido72 & ik hadden er dinsdag ook zo eentje. Continue slingeren en halve inhaalacties, waardoor je super ver van de apex de bocht moet nemen. Het kostte mij uiteindelijk een top3 klassering, omdat ik hem maar heb laten rijden. Maar hij kon geen vaste pace rijden als auto voorop, continue rempunten missen. Toen ik eerder wilde pitten, gooide hij hem er vol voor, wat mij weer 5 seconde extra kostte.

@Wido72 werd uiteindelijk bijna nog de race uitgereden door dezelfde kerel, werd gewoon de muur op het rechte stuk ingedrukt. Uiteindelijk maar een report van gemaakt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Wido72
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 19-12-2024
JPM85 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 15:40:
[...]

Zulke gasten zijn echt vervelend om tegen te rijden.

@Wido72 & ik hadden er dinsdag ook zo eentje. Continue slingeren en halve inhaalacties, waardoor je super ver van de apex de bocht moet nemen. Het kostte mij uiteindelijk een top3 klassering, omdat ik hem maar heb laten rijden. Maar hij kon geen vaste pace rijden als auto voorop, continue rempunten missen. Toen ik eerder wilde pitten, gooide hij hem er vol voor, wat mij weer 5 seconde extra kostte.

@Wido72 werd uiteindelijk bijna nog de race uitgereden door dezelfde kerel, werd gewoon de muur op het rechte stuk ingedrukt. Uiteindelijk maar een report van gemaakt.
Kerel :X Ik heb een protest ingedient tegen een kereltje van 13 ofzo .....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KGu-WNsimj8zE08BY2y0eMAaY_Y=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PL7gpPw8sMmNKwEBGqg0GDTc.png?f=user_large

iRacing Profiel Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

Wido72 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 15:53:
[...]

[Afbeelding]
Hij is wel Duits kampioen karten volgens zijn site

iRacing | Rig

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JPM85
[...]

[Afbeelding]
Tja, als je met grote mensen wilt spelen moet je je wel aan de regels houden :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 08:06
[...]

[Afbeelding]
Zo'n figuur had ik ook afgelopen maandag. Dook in een gat dat er niet was bij de Indy Pro op Spa en drukte me zo de muur in.

Na de race geen excuus of niks, dus ik stuur hem uit frustratie een berichtje via de website om verhaal te halen. Krijg ik een onsamenhangende reply waarin hij o.a. zegt dat hij van zijn ouders de in-game chat niet mag gebruiken _O-. Toen maar eens ge-Googled en ook dat bleek een karttalentje van een jaar of 13 te zijn.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• frizti
Net mijn eerste Radical race gereden.
Zonder echt serieus geoefend te hebben, ben ik niet eens laatste geworden.
En mijn snelste tijd ook nog verbeterd.

https://members.iracing.c...id=33691238&custid=460171

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

MJWe schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:39:
[...]

Hier wordt t.z.t. toch een poll voor opgestart zodat we kunnen stemmen welke klasse volgend seizoen gereden wordt? Want ik denk dat deze serie ook mijn stem krijgt.
Nog niet aangeschaft maar met testdrive wel eens een paar rondjes met de Porsche GT3 Cup gereden, meestal resulterend in een spin of een aanvaring met een willekeurig object naast de baan, lastige auto maar wel leuk als je er hard mee kan lijkt me.
Om te rijden zou ik het zeker ook leuk vinden om de 911 Cup komend seizoen bij GoT te racen, alleen het racen gaat waarschijnlijk kwalitatief een stuk minder worden omdat deze auto (te) moeilijk is voor veel mensen en die gaan dus of veel crashen of überhaupt niet meedoen.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Laatst online: 05-10 22:56

Fuelke

Forza Ferrari

frizti schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 17:49:
Net mijn eerste Radical race gereden.
Zonder echt serieus geoefend te hebben, ben ik niet eens laatste geworden.
En mijn snelste tijd ook nog verbeterd.

https://members.iracing.c...id=33691238&custid=460171
Welkom in de Radical! We komen elkaar wel eens tegen hoop ik, het is één van mijn twee vaste series.

Hmmm, Lap 1 - 01:45.335 - off track, lost control O+

De eerste Radical rijder die tegen jou zegt dat hij nog nooit gespind is of van de baan gereden is in ronde 1 die liegt gewoon :+

Die auto op koude banden, je zou haast denken dat er iets mis is met je auto die je daarnet nog vol over de kerbs hebt geramd.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frizti
Fuelke schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 18:17:
[...]

Welkom in de Radical! We komen elkaar wel eens tegen hoop ik, het is één van mijn twee vaste series.

Hmmm, Lap 1 - 01:45.335 - off track, lost control O+

De eerste Radical rijder die tegen jou zegt dat hij nog nooit gespind is of van de baan gereden is in ronde 1 die liegt gewoon :+

Die auto op koude banden, je zou haast denken dat er iets mis is met je auto die je daarnet nog vol over de kerbs hebt geramd.
Ik was vergeten mijn koppeling op een button in te stellen voor deze auto, dus de start ging niet echt gladjes.
En inderdaad een stukje verder van de baan gegleden, zie video 1.
Nog steeds in lap 1 maar een stukje verderop ook nog een schrik momentje , zie video 2.

[Streamable: radical1]

[Streamable: radical2]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

JPM85 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 09:07:
[...]Bij IMSA heb je in de avonduren natuurlijk wel genoeg mensen, maar overdag kom je vaak niet verder dan 2 of 3 splits.
Haha, wat een luxe. Nog niet zo heel lang geleden kon je overdag eigenlijk nooit een officiële race rijden, niet genoeg members voor :D

We hebben het nu erg luxe.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patricks8
Zojuist met @Danny Hdoorn in een sessie IMSA gedaan. Voortbordurend op afgelopen maandag met weinig problemen. Gestart op p35 omdat mijn pc een vastloper had tijdens de practice. Pc opnieuw opgestart en kwam 2 min voor einde Qualy weer in de sessie. Uit eindelijk naar een p14 gereden door een aantal chrashes en ook en paar mooie inhaal acties.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Danny Hdoorn
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-02-2023

Danny Hdoorn

Abn0rmaal(twitch&dc)

patricks8 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 22:06:
Zojuist met @Danny Hdoorn in een sessie IMSA gedaan. Voortbordurend op afgelopen maandag met weinig problemen. Gestart op p35 omdat mijn pc een vastloper had tijdens de practice. Pc opnieuw opgestart en kwam vlak voor 2 min voor einde Qualy weer in de sessie. Uit eindelijk naar een p14 gereden door een aantal chrashes en ook en paar mooie inhaal acties.
Ik zag idd dat je later in de sessie joinde en geen tijd had neergezet...jammer van de crash...je reed toen ik pitte nog effe achter me :+

hehe...ik kwalificeerde me weer eens boven me racepace zeg maar dus p2 gestart....eerste bocht te voorzichtig naast de baan...hele lichte schade wel door kunnen rijden en toen weer inhaalrace gereden met uiteindelijk p5 met 2x uiteindelijk...leuke race.1 minpuntje...ik had nog 9 liter over dus had sneller gekund in de pits....was ook een positie verloren erdoor :) Al met al een leuke race en vooral fair! _/-\o_

iRacing Profiel

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Gisteren mijn 1e podium finish tijdens de VRS Sprint serie behaald :) Ik was car nummer #17 en gestart als nummer 9 vlogen er in de 1e bochten al verschillende rijders van de baan waar ik optimaal van kon profiteren. Na enkele bochten lag ik dan ook al in de top 4. Na drie rondes was ik inmiddels aan de leiding gekomen en heb dat 12 rondes tot aan de pits kunnen volhouden maar de nummer 2 zat continu binnen een seconde dus moest aardig op de limiet rijden.

Na de pits schoof het veld dichter bij elkaar en ik verloor in de laatste twee rondes dan ook nog twee posities bij het uitkomen van 'Luffield' door ontbreken van grip waardoor ik last had van teveel onderstuur. Maar uiteindelijk blij dat ik P3 heb kunnen vasthouden want het was letterlijk tot de laatste bocht spannend aangezien we met 4 man binnen 1,2 seconde over de finish zijn gereden en het dus voor hetzelfde geld een 5e plek had kunnen worden.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-09 09:16
Doubleoz schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 07:33:
Gisteren mijn 1e podium finish tijdens de VRS Sprint serie behaald :) Ik was car nummer #17 en gestart als nummer 9 vlogen er in de 1e bochten al verschillende rijders van de baan waar ik optimaal van kon profiteren. Na enkele bochten lag ik dan ook al in de top 4. Na drie rondes was ik inmiddels aan de leiding gekomen en heb dat 12 rondes tot aan de pits kunnen volhouden maar de nummer 2 zat continu binnen een seconde dus moest aardig op de limiet rijden.

Na de pits schoof het veld dichter bij elkaar en ik verloor in de laatste twee rondes dan ook nog twee posities bij het uitkomen van 'Luffield' door ontbreken van grip waardoor ik last had van teveel onderstuur. Maar uiteindelijk blij dat ik P3 heb kunnen vasthouden want het was letterlijk tot de laatste bocht spannend aangezien we met 4 man binnen 1,2 seconde over de finish zijn gereden en het dus voor hetzelfde geld een 5e plek had kunnen worden.
Dit zijn de vetste races! Dit had ik dus ook op spa. Geweldig :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Gisteren rond half 8 begonnen aan de training voor de ILMS om 21u: complete Nürburgring.

Supergaaf maar wat een heftige baan om te leren. Gelukkig kun je onderweg op meerdere plekken resetten :+. Scheelt toch wel wat frustratie en tijd.

Na een uur toch maar gekozen om de IMSA mee te pakken op Road America en daar een verdienstelijke p5 gepakt met 2x. Erg leuke faire gevechten gehad. Straks de 911 aanschaffen en daar wat mee gaan stoeien. De GTE wagens zijn leuk, maar soms wel erg vergeeflijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Hdoorn

Danny Hdoorn

Abn0rmaal(twitch&dc)

YouTube: geen idee waarom iemand dit doet....

Gisteravond voor de race in de practice...waren meerder GOT rijders in de sessie maar ik kwam deze beste man tegen....geen idee wie dat is en waarom ie dat 2x binnen een paar minuten 2x een crash veroorzaakt...waarvan 1 opzettelijk en vermoed ik de eerste eigenlijk ook aan zen rijgedrag te zien.
Kan ik dit melden bij iracing of heb ik geen poot om op te staan?

p.s weet iemand waarom ik geen geluid bij me video's hebt? ik gebruik obs 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Danny Hdoorn op 31-07-2020 15:16 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Danny Hdoorn schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 15:14:

Gisteravond voor de race in de practice...waren meerder GOT rijders in de sessie maar ik kwam deze beste man tegen....geen idee wie dat is en waarom ie dat 2x binnen een paar minuten 2x een crash veroorzaakt...waarvan 1 opzettelijk en vermoed ik de eerste eigenlijk ook aan zen rijgedrag te zien.

Dat eerste kan ik nog wel zien als gewoon niet opletten. Tweede is duidelijk opzettelijk.
Als je in iRacing de replay hebt opgeslagen kan je hiervoor een protest in dienen. Dat geld voor alle incidenten op de baan maar ook voor verbaal misbruik. Je hoeft daarvan niet eens zelf het slachtover te zijn.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-10 11:09
Nu aantal keren de Nürburgring met de Skippy gereden. Die eerste bochten na start zijn echt een draak, maar als je ze eenmaal door bent is het wel erg leuk rondje om te rijden. Met VR op bevalt mij het rijden van one-seaters een stuk beter dan gesloten wagens. Het gevoel van snelheid komt er meer uit.

Viel mij in VR ook op dat de rijder van de Skippy een bierbuikje heeft, terwijl in andere wagens dat niet aanwezig is.. ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 12:41
Arfman schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 21:29:
[...]

Haha, wat een luxe. Nog niet zo heel lang geleden kon je overdag eigenlijk nooit een officiële race rijden, niet genoeg members voor :D

We hebben het nu erg luxe.
Toen ik met iRacing begon werd een serie, behalve de rookies, maar op 3 dagen in de week en volgens mij om de 4 uur gereden. Gelukkig is dat tegenwoordig wel anders _O-
StealthyPeanut schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 10:20:
[...]

De typebenamingen bij Porsche hebben niets met de Fia GT klasseindeling te maken. Als je het niet weet, is het echt een onduidelijke chaos. Zelfs als volger van GT races moet je goed op de hoogte zijn van de geschiedenis en veranderende namen van de GT klasses om het enigzins te kunnen volgen.

Korte samenvatting, als je er dieper op in gaat kom je allemaal uitzonderingen tegen die het nog ingewikkelder maken:
GT2 staat bij Porsche voor een turbo motor en GT3 voor een motor zonder turbo.
De omschrijving achter het typenummer van de race-uitvoering geeft aan voor welke klasse het model bedoeld is:
Cup (spreekt voor zich)
Club Sport (amateur racers zoals de moderne GT2 en GT4)
R (FIA GT3)
RS (momenteel niet in gebruik, vroeger voor het oude Fia GT2 toen er ook nog een Fia GT1 was)
RSR (LM GTE, vroeger ook voor extremere versie van de RS gebruikt).

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JS1990
  • Laatst online: 17-06 11:32
Danny Hdoorn schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 15:14:

Eerste is verkeerd gezien denk ik. Tweede lijkt me vergelding voor het eerste dingetje. Report lijkt me op zijn plaats, want niet de bedoeling ook al is het een practice.

Over OBS:
Dit had ik ook. Volgens mij ff de input checken of die goed staat. Ik heb programma nogmaals geopend terwijl ik Iracing als hoofdscherm had. Toen deed hij het ineens wel.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny Hdoorn

Danny Hdoorn

Abn0rmaal(twitch&dc)

JS1990 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 21:08:
[...]

Eerste is verkeerd gezien denk ik. Tweede lijkt me vergelding voor het eerste dingetje. Report lijkt me op zijn plaats, want niet de bedoeling ook al is het een practice.

Over OBS:
Dit had ik ook. Volgens mij ff de input checken of die goed staat. Ik heb programma nogmaals geopend terwijl ik Iracing als hoofdscherm had. Toen deed hij het ineens wel.
Phydomir schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 16:00:
[...]

Dat eerste kan ik nog wel zien als gewoon niet opletten. Tweede is duidelijk opzettelijk.
Als je in iRacing de replay hebt opgeslagen kan je hiervoor een protest in dienen. Dat geld voor alle incidenten op de baan maar ook voor verbaal misbruik. Je hoeft daarvan niet eens zelf het slachtover te zijn.
thnx voor de feedback beide! effe de instellingen nalopen van obs dan maar en goeie tip meestal neem ik snel op na de race zodat ik de sim niet opnieuw hoef te laden. Ik zal ook op me woorden letten...alhoewel ik je nog steeds een idiot vind als je zoiets doet als je daarop doelt ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xNikobellicx
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:20
Bij de F3 Dallara series moet je daar bij pitstop ook banden wisselen of alleen bij tanken ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

xNikobellicx schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 20:06:
Bij de F3 Dallara series moet je daar bij pitstop ook banden wisselen of alleen bij tanken ?
Bij de F3 is het niet nodig om te pitten. Daar zijn de races te kort voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Vraag: hoe kan ik de ideale schakelmomenten van een auto bepalen? Ik had in sound shift deze aangepast van de Audi R8 maar na 12 rondes hield mijn motor er mee op. Nu weet ik niet of dat mede veroorzaakt werd doordat ik eerder in de race met 200 kph van achteren werd aangereden of dat het kwam dat ik continu teveel toeren maakte.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
Doubleoz schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 10:55:
Vraag: hoe kan ik de ideale schakelmomenten van een auto bepalen? Ik had in sound shift deze aangepast van de Audi R8 maar na 12 rondes hield mijn motor er mee op. Nu weet ik niet of dat mede veroorzaakt werd doordat ik eerder in de race met 200 kph van achteren werd aangereden of dat het kwam dat ik continu teveel toeren maakte.
Even google aangezet levert mij dit op, maar zal vast wel een betere up-to-date database zijn.

Audi R8 LMS

1st: 7260
2nd: 7536
3rd: 7514
4th: 7482
5th: 7532

Audi R8 LMS

1st: light from 5551 to 7467, tone 7467
2nd: light from 6622 to 7657, tone 7657
3rd: light from 6973 to 7585, tone 7585
4th: light from 7175 to 7528, tone 7528
5th: light from 7378 to 7553, tone 7553

Source: http://www.edracing.com/edr/Gear_Shifts.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Hdoorn

Danny Hdoorn

Abn0rmaal(twitch&dc)

YouTube: Pole....t3 divebombed :(

Uithuilen en weer doorgaan maar tis niet me weekend....geen goeie race gereden op 1 na..9/10 keer eruit gekegeld met dit nu net als hoogtepunt...heb ik pole...heb je weer iemand die tijdens de formation lap al heel irritant rijdt en ik al beetje op me hoede voor hem was maar deze zag ik niet aankomen. :'( :'(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Doubleoz schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 10:55:
In de GT3s (en bijna iedere moderne race auto) kan je eigenlijk niet te veel toeren maken. Er zit een rev limiter in die zorgt dat je niet te hoog gaat en ook een beveiliging dat je niet te vroeg terug kan schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Danny Hdoorn schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 12:06:
YouTube: Pole....t3 divebombed :(

Uithuilen en weer doorgaan maar tis niet me weekend....geen goeie race gereden op 1 na..9/10 keer eruit gekegeld met dit nu net als hoogtepunt...heb ik pole...heb je weer iemand die tijdens de formation lap al heel irritant rijdt en ik al beetje op me hoede voor hem was maar deze zag ik niet aankomen. :'( :'(
Erg vervelend maar ik twijfel of dit bewust een divebomb is. Ik denk persoonlijk eerder dat hij gewoon te laat remt en onvoldoende rekening houdt met zijn koude banden. Hij kan helaas geen kant meer op en jij bent de pineut.

Voor een divebomb zou hij dichter bij moeten zitten naar mijn idee.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Phydomir schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 12:10:
[...]

In de GT3s (en bijna iedere moderne race auto) kan je eigenlijk niet te veel toeren maken. Er zit een rev limiter in die zorgt dat je niet te hoog gaat en ook een beveiliging dat je niet te vroeg terug kan schakelen.
Hmm interessant want als ik kijk naar het schema van @JPM85 dan lijkt het erop dat mijn toeren te hoog waren ingesteld want die stond op 8400. Als uitgangspunt heb ik hierbij de advanced panel (racelabapps) aangehouden en gekeken tot wanneer die nog in het oranje zat. Dus het leek me wel aardig veilig.

Maar als ik jouw reactie lees dan had het niet uitgemaakt en ligt het waarschijnlijk aan de eerdere crash in de race.

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 323 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies