Gisteren een drama avond in de Porsche 911 Cup auto, normaal hou ik er wel van als je rustig aan moet doen om snel te zijn, maar deze auto is echt te tricky. Als het kan, lijkt het mij leuk om deze auto in de GoT League te rijden, want de auto leren rijden is echt een opgave voor iedereen.
De race in de topsplit ging voor mij dus voornamelijk om heel blijven en kijken wie ik op zou kunnen vegen door crashes. Qualy was ik een volle 1,5 seconde langzamer dan de top, in de race was het niet veel beter. Uiteindelijk nog 21e van de 24 geworden, door crashes van anderen.
Hierna maar eens voor de grap ingeschreven voor de IMSA race, 2 minuten voordat de race startte. Niet in een GTE auto, maar in de zojuist aangeschafte Daytona Protype. 2 rondjes oefenen is wel genoeg toch, om een race mee te kunnen doen?
Paar oude setups gedownload van CSS en de race maar eens in. Qualy vergeet ik alleen alles in te stellen, dus met de baseline + full fuel setup gedaan. Achja, wat kan er fout gaan. Uiteindelijk p2 gepakt van de 3 ingeschreven DP's. Race toch maar wel de setup gedownload en lekker rustig achter p1 aangehobbeld om de auto te leren kennen.
Uiteindelijk was ik een stuk sneller dan hem, en kon ik de druk opvoeren voor een foutje aan zijn kant. Dat duurde gelukkig niet heel lang, en ronde 8-9 maakt hij een fout bij het aanremmen. Er langs gegaan en daarna heb ik hem nooit meer terug gezien. Hij crashtte nogal vaak zag ik op mijn relative & had zelfs nog moeite om GTE auto's voor te blijven, waaronder @
konfig0. Beetje saaie race maar uiteindelijk de top split een keer mogen winnen
Zag dat @
Luckeh ook in de topsplit zat. Zag na de race wat er was gebeurt, dat gras op Road America is echt dodelijk.
https://www.twitch.tv/videos/694571089