iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 322 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:47

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Justnoiz schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 11:06:
Hierbij eens een video van een crash. Eerst mijn standpunt (witte wagen) daarna zieje het gehele overzicht. Ik ga volgens mij te wijd waardoor ik me openstel voor zo'n actie maar ik had de groene wagen daar verwacht en die kwam niet dus stuurde ik toch nog in. Maar voor de rest lijkt me dit toch wishfull thinking van die kerel of zie ik iets verkeerd?

[YouTube: Iracing bmw gt4-limerock]
Wat ik zie is zeer beperkte wagenbehersing en daarbij overmoedig rijgedrag. En jij laat idd veel te veel ruimte.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 11:54:
Hi

Ik wil een GTE auto aanschaffen. Ik ben nog een beginner, race wel dagelijks alleen 90% (nog) in de beginners Mazda cup en advanced Mazda Cup. Ik wil graag gaan deelnemen aan de ISMA en de wekelijkse GoT races. Ik heb al in het begin een GT3 Porsche gekocht. Gister aan de Porsche cup mee gedaan (voor spek en bonen dat wel) wilde gewoon mijn rondjes rijden en wennen aan de snelheid en wennen aan het nivo, ging best aardig met maar 8 inc. wel in de achterhoede geëindigd, wilde niemand in de weg rijden.

Welke GTE wagen kunnen jullie aanraden? Wat zijn de voor-en nadelen van de verschillende merken?
In vorige race (arcade) sims reed ik meestal de merc GT3 of de Porsche GT3, die lagen mij het best. voor de fun reed ik wel de ferrari 488 GT3 puur omdat ik fan ben van en het geluid (damn dat is toch wel heel lekker....) maar goed ik dwaal af...Weke GTE kunnen jullie aanraden en waarom?
Zie bovenstaand antwoord over het kiezen van de ‘juiste’.
Realiseer je wel dat de kans groot is dat we volgend seizoen een andere serie volgen tmet de GoT League!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 20:39
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 11:54:
Hi

Ik wil een GTE auto aanschaffen. Ik ben nog een beginner, race wel dagelijks alleen 90% (nog) in de beginners Mazda cup en advanced Mazda Cup. Ik wil graag gaan deelnemen aan de ISMA en de wekelijkse GoT races. Ik heb al in het begin een GT3 Porsche gekocht. Gister aan de Porsche cup mee gedaan (voor spek en bonen dat wel) wilde gewoon mijn rondjes rijden en wennen aan de snelheid en wennen aan het nivo, ging best aardig met maar 8 inc. wel in de achterhoede geëindigd, wilde niemand in de weg rijden.

Welke GTE wagen kunnen jullie aanraden? Wat zijn de voor-en nadelen van de verschillende merken?
In vorige race (arcade) sims reed ik meestal de merc GT3 of de Porsche GT3, die lagen mij het best. voor de fun reed ik wel de ferrari 488 GT3 puur omdat ik fan ben van en het geluid (damn dat is toch wel heel lekker....) maar goed ik dwaal af...Weke GTE kunnen jullie aanraden en waarom?
Zoals meerdere mensen aangeven verschilt dit per persoon/rijstijl. Heb hieronder een erg korte (persoonlijke) toelichting per auto, als beginnende iRacer.

De Ferrari rijdt erg fijn maar is over het algemeen het minst competitief. De BMW is erg snel momenteel maar vind ik zelf een beetje saai. De Ford is erg snel als je er mee overweg kan (ik dus niet), deze geeft het meeste voldoening vind ik. Met de Porsche heb ik geen ervaring maar de vaste rijders zijn er erg positief over.

Met de Ferrari (en Porsche?) kan je wat meer smijten. De BMW ligt erg stabiel op de weg(/rails) en met de Ford heb ik meer het idee dat ik op de limiet rijdt.

Overigens kan je in elke auto goed meekomen als je veel oefent. Je rijkunsten zullen altijd belangrijker zijn dan de auto zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 13:12
Justnoiz schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 11:06:
Hierbij eens een video van een crash. Eerst mijn standpunt (witte wagen) daarna zieje het gehele overzicht. Ik ga volgens mij te wijd waardoor ik me openstel voor zo'n actie maar ik had de groene wagen daar verwacht en die kwam niet dus stuurde ik toch nog in. Maar voor de rest lijkt me dit toch wishfull thinking van die kerel of zie ik iets verkeerd?

[YouTube: Iracing bmw gt4-limerock]
Het snelheidsverschil in die bocht was wel erg groot, en gevoelsmatig niet omdat die rode er nu zo overdreven hard inging. Met zo'n voorsprong bij het naderen van de bocht zou je verwachten dat hij niets eens bij je in de buurt zou kunnen komen in de bocht.

Natuurlijk nog geen reden voor hem om tegen je aan te rijden, maar de tijd om te anticiperen en reageren wordt wel aanzienlijk kleiner wanneer het snelheidsverschil groeit, helemaal omdat zijn zicht niet top was en hij waarschijnlijk vooral gefocust was op die groene.
Het gevaar van langzamer rijden merk je soms op de snelweg ook, met mensen die daar 70 rijden en daardoor heel snel dichterbij komen.

[ Voor 6% gewijzigd door B Tender op 25-07-2020 12:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Beltoni schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 12:41:
[...]

Zoals meerdere mensen aangeven verschilt dit per persoon/rijstijl. Heb hieronder een erg korte (persoonlijke) toelichting per auto, als beginnende iRacer.

De Ferrari rijdt erg fijn maar is over het algemeen het minst competitief. De BMW is erg snel momenteel maar vind ik zelf een beetje saai. De Ford is erg snel als je er mee overweg kan (ik dus niet), deze geeft het meeste voldoening vind ik. Met de Porsche heb ik geen ervaring maar de vaste rijders zijn er erg positief over.

Met de Ferrari (en Porsche?) kan je wat meer smijten. De BMW ligt erg stabiel op de weg(/rails) en met de Ford heb ik meer het idee dat ik op de limiet rijdt.

Overigens kan je in elke auto goed meekomen als je veel oefent. Je rijkunsten zullen altijd belangrijker zijn dan de auto zelf.
Voor mij dan een no brainer....the Ferrari it will be!
bedankt voor de tip en uitleg. _/-\o_

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Beltoni
Kwam net deze video tegen, volgens mij is hij hier nog niet geplaatst. Echt absurd veel tenenkrommende momenten :X

[YouTube: iRacing Twitch Clips - Fails, Wins & Funny Moments - Episode 61]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-10 16:28
Beltoni schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 13:16:
Kwam net deze gids tegen, volgens mij is hij hier nog niet geplaatst. Echt absurd veel tenenkrommende momenten :X

Die Quirktized op 5:00 is echt geweldig. Die moeten ze in de NOT top 10 zetten 😂

Trouwens ons aller bekende Mopperonkel volgt daar direct op.

[ Voor 6% gewijzigd door JPM85 op 25-07-2020 13:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mithriel
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

Beltoni schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 13:16:
Kwam net deze video tegen, volgens mij is hij hier nog niet geplaatst. Echt absurd veel tenenkrommende momenten :X

Holy shit, dat was epic, gaan onze races er af toe toch wat netter aan toe haha

iRacing | Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Waardeloze race gehad op Spa met de M8 net. VRS video bekeken, setupje gedownload, half uurtje geoefend en dat ging al niet best maar goed, vanavond was de laatste kans om te racen voor mij deze week dus toch maar gestart. Q ging mis in de 2e lap want Spa dus offtrack ergens, als P13 gestart.

Na 1 ronde lag ik al P10 maar helaas een slowdown opgelopen dus ver afgezakt. Daarna doorgereden maar ik bleef qua laptimes rond de 2:17 hangen waar andere moeiteloos 2:16, 2:15 of nog sneller reden. De VRS setup had oversteer bocht in, understeer mid-corner en weer overstuur bocht uit, best knap. Had misschien de SAFE setup moeten nemen maar hier kon ik echt helemaal niks mee.

Uiteindelijk 12e geworden met 11 incs dus SR en iR hebben een respectievelijk grote en kleine deuk opgelopen, maar het ergste is nog dat ik me een uur heb zitten verbijten op die auto die echt niet deed wat ik wilde.

Volgende week beter zullen we maar denken.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Arfman schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 22:00:
Waardeloze race gehad op Spa met de M8 net. VRS video bekeken, setupje gedownload, half uurtje geoefend en dat ging al niet best maar goed, vanavond was de laatste kans om te racen voor mij deze week dus toch maar gestart. Q ging mis in de 2e lap want Spa dus offtrack ergens, als P13 gestart.

Na 1 ronde lag ik al P10 maar helaas een slowdown opgelopen dus ver afgezakt. Daarna doorgereden maar ik bleef qua laptimes rond de 2:17 hangen waar andere moeiteloos 2:16, 2:15 of nog sneller reden. De VRS setup had oversteer bocht in, understeer mid-corner en weer overstuur bocht uit, best knap. Had misschien de SAFE setup moeten nemen maar hier kon ik echt helemaal niks mee.

Uiteindelijk 12e geworden met 11 incs dus SR en iR hebben een respectievelijk grote en kleine deuk opgelopen, maar het ergste is nog dat ik me een uur heb zitten verbijten op die auto die echt niet deed wat ik wilde.

Volgende week beter zullen we maar denken.
Ik herken wat je zegt. Vanmorgen VRS video bekeken van Spa, setup gedownload en vanmiddag mee gedaan met de race. Ondanks dat ik de 'safe' setup gebruikte kreeg ik er geen vertrouwen mee en waren mijn rondetijden ook rond de 2.17 - 2.18 in de tijd dat ik heb gereden aangezien ik ook nog een repair had van 18 min. als gevolg dat iemand bovenaan bij eau rouge besloot om op de racelijn na zijn crash weer rustig weg te rijden.

Zojuist nog een IMSA race mee gepakt en toen voor de Porsche gekozen met VRS setup. Uiteindelijk een mooie 4e plek behaald maar qua rondetijden viel het nog steeds tegen. Kortom Spa en ik zijn nog geen vriendjes.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-11-2023
Twee waardeloze races op Spa. Eerste gestart als 12 en na drie ronden op 10 met een gat van 4.3 en in de achtervolging 2.8.

Volgas eau rouge in is mijn voorganger van 2.8 de controle kwijtgeraakt in eau rouge staat dwars op raidillon en stuift zo de track op. Probeer nog te ontwijken om achterlangs te gaan maar in de muur. Repair van 11minuten +. Resultaat 22. Had nog even van 'volgende keer ram ik er maar vol in' want in lap 8 veroorzaakt hij weer chaos en krijgt ook een repair aan zijn broek.

Tweede race op 10 gestart. Nog voor het sein op groen stond al een bump op de achterkant. +4inc. :? Eerste ronde puinhoop na la source, bekende chaos in eau rouge. Gelukkig alles kunnen ontwijken 'we leven nog' 8). Links en rechts zwierende zwabberende coureurs die vooral heeeeeel laat remmen concrole verliezen, overdwars gaan en de track weer snel op willen.

Les combes, Malmedy is het dringen, ruimte geven en met hier en daar auto's off track. Schrikken als er iemand in rivage rechtdoor de muur in knalt. Krijg een licht tik en lijn op om bocht 11 correct te nemen. Goede exit en boem knots knal de achterliggende auto van de eerdere tik geef me nog een beuk en hopla de muur in.

Wederom 12 min repair en alle snelheid uit de auto. Heb je nog geen volle ronde gereden.

Nu wil ik niet mijn handen in onschuld wassen maar weet soms echt niet hoe ik dit moet voorkomen.

Wat ik vooral waardeloos vind dat van de 34 deelnemers er hooguit 15 zich kwalificeren en daarna als een dolle te keer gaan op koude banden. Deze kamikaze piloten vaak een gemiddelde hebben van 8 tot 10 inc over de laatste 10 races wat meer regel is dan uitzondering . Die knakkers zijn alleen maar bezig met hun irating.

Wat mij betreft niet kwalificeren dan starten in de pit. Bij 8 of meer inc in een korte race diskwalificatie of stop en go om maar wat te noemen.

Zit nu in de hoek waar de klappen vallen met een irating die schommelt tussen de 900/800+ en weet niet hoe daar ooit nog uit te komen op een fatsoenlijke manier.

Of toch ook maar vanachteraf starten en dan puntjes bij elkaar sjoemelen. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPM85
TecTo schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 23:23:
Twee waardeloze races op Spa. Eerste gestart als 12 en na drie ronden op 10 met een gat van 4.3 en in de achtervolging 2.8.

Volgas eau rouge in is mijn voorganger van 2.8 de controle kwijtgeraakt in eau rouge staat dwars op raidillon en stuift zo de track op. Probeer nog te ontwijken om achterlangs te gaan maar in de muur. Repair van 11minuten +. Resultaat 22. Had nog even van 'volgende keer ram ik er maar vol in' want in lap 8 veroorzaakt hij weer chaos en krijgt ook een repair aan zijn broek.

Tweede race op 10 gestart. Nog voor het sein op groen stond al een bump op de achterkant. +4inc. :? Eerste ronde puinhoop na la source, bekende chaos in eau rouge. Gelukkig alles kunnen ontwijken 'we leven nog' 8). Links en rechts zwierende zwabberende coureurs die vooral heeeeeel laat remmen concrole verliezen, overdwars gaan en de track weer snel op willen.

Les combes, Malmedy is het dringen, ruimte geven en met hier en daar auto's off track. Schrikken als er iemand in rivage rechtdoor de muur in knalt. Krijg een licht tik en lijn op om bocht 11 correct te nemen. Goede exit en boem knots knal de achterliggende auto van de eerdere tik geef me nog een beuk en hopla de muur in.

Wederom 12 min repair en alle snelheid uit de auto. Heb je nog geen volle ronde gereden.

Nu wil ik niet mijn handen in onschuld wassen maar weet soms echt niet hoe ik dit moet voorkomen.

Wat ik vooral waardeloos vind dat van de 34 deelnemers er hooguit 15 zich kwalificeren en daarna als een dolle te keer gaan op koude banden. Deze kamikaze piloten vaak een gemiddelde hebben van 8 tot 10 inc over de laatste 10 races wat meer regel is dan uitzondering . Die knakkers zijn alleen maar bezig met hun irating.

Wat mij betreft niet kwalificeren dan starten in de pit. Bij 8 of meer inc in een korte race diskwalificatie of stop en go om maar wat te noemen.

Zit nu in de hoek waar de klappen vallen met een irating die schommelt tussen de 900/800+ en weet niet hoe daar ooit nog uit te komen op een fatsoenlijke manier.

8inc is wel een hele lage drempel, want dan kan je uitgeschakeld worden door je tegenstander als hij weet dat je al een 4x hebt staan. 17x is een prima aantal, want 4 keer contact met andere coureurs en je moet al op gaan passen. De drempel ligt dus niet te laag dat je door een klein foutje gelijk een S&G hebt, maar ook niet te hoog, dat je alles maar kan flikken in een 45min race.

Wat betreft iR & races rijden zonder schade. Als je weet van jezelf dat je een pace hebt om top5 in jou split te rijden. Start dan gewoon in de pits, dan rij je vanzelf naar voren omdat je de puinhopen opraapt & mensen die de auto niet op de baan kunnen houden. Die kans zal zeker groter zijn bij 800/900 iRating splits.

Heb je dat niet en rij je middenmoot, zorg dan dat je van jezelf zeker weet dat je 45minuten kan rijden zonder fouten. Ik ben zelf echt niet de snelste coureur in mijn splits, maar als ik die auto op de baan hou, dan heb ik altijd wel een positieve iR aan het einde van de race.

Als je zelf ook geen 45min kan rijden zonder fouten, rij dan om de week de series. Week1 gebruik je dus om te oefenen voor het circuit van week2. Week2 ga je racen & week3 gebruik je weer om te oefenen voor week4. Zorg dat je die baan kan dromen & ga zeker niet in de race andere rempunten proberen.

De race is ervoor om 45min lang, elk rondje exact hetzelfde te doen, binnen de marge die je jezelf getraind hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xNikobellicx
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:57
Hoe lang duurt een pitstop bij een 45min ISMA race ? gisteren was mij eerste ISMA race lag 9e maar in de pit verloor ik heel veel plekken ? ben een Iracing noob om zo maar te zeggen ? mij pitstop was rond 50sec denk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
xNikobellicx schreef op zondag 26 juli 2020 @ 07:26:
Hoe lang duurt een pitstop bij een 45min ISMA race ? gisteren was mij eerste ISMA race lag 9e maar in de pit verloor ik heel veel plekken ? ben een Iracing noob om zo maar te zeggen ? mij pitstop was rond 50sec denk ik
Een seconde of 10 maar wat er bij jou waarschijnlijk fout is gegaan is dat je ook nieuwe banden hebt gekregen en teveel brandstof hebt getankt. Je kunt dit de volgende keer voorkomen door dit handmatig aan te passen via F4, daar kan je aangeven hoeveel je wilt tanken en of je banden wilt vervangen of door onderstaande stappen te volgen.

Stap 1: pas in je app.ini file die op je C schijf staat de setting 'autoResetPitBox' naar waarde '0'. Hiermee voorkom je dat je banden worden vervangen.
Stap 2: installeer bijvoorbeeld Crewchief, open de applicatie standaard als administrator en pas daar de setting 'enable iRacing auto refueling when entering pit in race' en zet 'additional fuel to add to finish the race' naar '1'.

Succes!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xNikobellicx
  • Laatst online: 16:57
Doubleoz schreef op zondag 26 juli 2020 @ 07:34:
[...]

Een seconde of 10 maar wat er bij jou waarschijnlijk fout is gegaan is dat je ook nieuwe banden hebt gekregen en teveel brandstof hebt getankt. Je kunt dit de volgende keer voorkomen door dit handmatig aan te passen via F4, daar kan je aangeven hoeveel je wilt tanken en of je banden wilt vervangen of door onderstaande stappen te volgen.

Stap 1: pas in je app.ini file die op je C schijf staat de setting 'autoResetPitBox' naar waarde '0'. Hiermee voorkom je dat je banden worden vervangen.
Stap 2: installeer bijvoorbeeld Crewchief, open de applicatie standaard als administrator en pas daar de setting 'enable iRacing auto refueling when entering pit in race' en zet 'additional fuel to add to finish the race' naar '1'.

Succes!
thanks zal dit even gaan toepassen bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Gisteren mijn 1e race van de week op Spa. Binnen twee ronden was mijn race al verpest doordat een andere rijder op de racelijn in Raidillon de baan weer op ging terwijl we op het begin van de race zitten met 6 rijders binnen 5 seconden. De betreffende rijder heeft de race ook niet uitgereden door vroegtijdige disconnect en er kon niet eens een excuses van af...

Gelukkig ging de 2e race beter. Uit de problemen gebleven en mooie 4e plek behaald wat het maximale resultaat was.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B Tender

Ik denk dat de oplossing zit in oefenen, in practice en test sessies. Als je met een irating van rond de 800-900 niet op pole, maar 12e kwalificeert in je split (van mensen met naar verwachting ongeveer dezelfde irating) dan zit daar simpelweg nog veel ruimte voor verbetering, en is de ellende niet alleen te wijten aan het rijgedrag van de anderen.
Zorg dat je, met oefenen, snel genoeg wordt om daar van pole te starten, en van daaruit weg te rijden van de ellende met constante snelle(re) rondjes en je irating vliegt met stappen van 100 omhoog. Uiteraard zul je ook dan nog wel eens een beuk krijgen en een race die slecht eindigt maar het uitgangspunt om gewoon de snelste te zijn die aan de start verschijnt maakt het winnen van races en boosten van je irating wel een stuk makkelijker. En '(constant) de snelste zijn / worden' is in de bottomsplit ook wat haalbaalder dan in de topsplit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B Tender
B Tender schreef op zondag 26 juli 2020 @ 09:34:
[...]

Ik denk dat de oplossing zit in oefenen, in practice en test sessies. Als je met een irating van rond de 800-900 niet op pole, maar 12e kwalificeert in je split (van mensen met naar verwachting ongeveer dezelfde irating) dan zit daar simpelweg nog veel ruimte voor verbetering, en is de ellende niet alleen te wijten aan het rijgedrag van de anderen.
Zorg dat je, met oefenen, snel genoeg wordt om daar van pole te starten, en van daaruit weg te rijden van de ellende met constante snelle(re) rondjes en je irating vliegt met stappen van 100 omhoog. Uiteraard zul je ook dan nog wel eens een beuk krijgen en een race die slecht eindigt maar het uitgangspunt om gewoon de snelste te zijn die aan de start verschijnt maakt het winnen van races en boosten van je irating wel een stuk makkelijker. En '(constant) de snelste zijn / worden' is in de bottomsplit ook wat haalbaalder dan in de topsplit.
Die was echt heel naar @Doubleoz ;(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:58

Fuelke

Forza Ferrari

Het Indy Pro forum heeft wekelijks stats voor de bewuste raceweek.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ant9cuRvKlEb6t_9bB_bv6mFrTw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xXVMCwSIEOfrWAUTDrSSr1sU.jpg?f=user_large

De vraag is, kan ik mijn gewonnen plaatsen nog opdrijven tot 100 stuks? :D

Ik moet er wel bij zeggen dat ik nooit qualify doe, en dus altijd ergens achteraan start. Ik doe het altijd voorzichtig aan in de openingsronde en gewoon finishen levert ook makkelijk plaatsen op. Als ik wel qualify zou doen start ik ergens midden in het pak, en dan is het risico op een crash in Eau Rouge, of in Le Combes te groot. Zelfs verderop in de pifpaf na Pouhon slagen ze er soms nog in om massaal op elkaar in te rijden.

Tot vanmorgen 12 races gereden, dus in theorie had ik 180 ronden Spa kunnen draaien, in de praktijk zijn het er 167 dus dan tikt het ook aardig aan.

Overigens, @Red Baron staat ook bovenaan in andere stats voor deze week, hij is #11 qua snelste rondetijd, en #7 is het aantal punten behaald.

Stats hier: https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3750993.page

[ Voor 20% gewijzigd door Fuelke op 26-07-2020 09:58 ]

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 17:08
Niks te doen op een zondag ochtend, dus maar een IMSA race op Spa geprobeerd.
Voor mijn doen een redelijke qualify gedaan op P14.
De standaard chaos (mijn irating was 1005) in de opening goed doorgekomen.
Aan het einde van tweede ronde helaas in de rondte getikt in de busstop.
Netjes gewacht tot ik kon keren en op P30 weer verder.
In ronde 6 krijg ik helaas een FPS drop in Eau Rouge waardoor ik rechtdoor de muur in knal.
Na de tow required repair van 28 minuten.
Ben maar uitgestapt en -60 op mijn irating.

[Streamable: imsa_spa]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richard117
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:13

Ik heb dit specifieke geval niet gezien, dus mijn opmerking is meer in algemene zin.
In verkeer is de ideale lijn niet altijd de beste lijn. De ideale lijn is de lijn waarmee je de snelste tijd rijdt, maar in verkeer heb je rekening te houden met die andere auto's en moet je je lijn daarop aanpassen. Niet alleen om in te halen maar je kunt er je achterligger ook een signaal mee geven dat er niets te halen valt.
Als ik dan lees "lijn op om bocht 11 correct te nemen" klinkt het voor mij als dat je gewoon je normale lijn neemt en daarmee de deur open laat staan en je achterligger bijna uitnodigd om in het gat te duiken.
Het kan een bewuste keuze zijn om die normale lijn te nemen, als je dan maar wel weet welk risico je neemt en de marge over hebt om te corrigeren als er toch iemand tussen duikt.
Is dat op Spa niet gewoon een gevalletje van tijdens de kwalificatie te veel risico nemen en door offtracks geen geldige tijd neerzetten?

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
frizti schreef op zondag 26 juli 2020 @ 10:25:
Niks te doen op een zondag ochtend, dus maar een IMSA race op Spa geprobeerd.
Voor mijn doen een redelijke qualify gedaan op P14.
De standaard chaos (mijn irating was 1005) in de opening goed doorgekomen.
Aan het einde van tweede ronde helaas in de rondte getikt in de busstop.
Netjes gewacht tot ik kon keren en op P30 weer verder.
In ronde 6 krijg ik helaas een FPS drop in Eau Rouge waardoor ik rechtdoor de muur in knal.
Na de tow required repair van 28 minuten.
Ben maar uitgestapt en -60 op mijn irating.

[Streamable: imsa_spa]
Aan het eind van de tweede ronde vind ik het grotendeels je eigen fout doordat je te ver naar links stuurt. Je had die curbe aan de rechterkant zonder problemen kunnen meepakken, dan was je sneller geweest en had je geen aanrijding gehad.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B Tender
Richard117 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 11:06:
[...]

[...]

Is dat op Spa niet gewoon een gevalletje van tijdens de kwalificatie te veel risico nemen en door offtracks geen geldige tijd neerzetten?
Of een kwestie van niet willen kwalificeren, om het gedrang in het middenveld te vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
Doubleoz schreef op zondag 26 juli 2020 @ 11:12:
[...]

Aan het eind van de tweede ronde vind ik het grotendeels je eigen fout doordat je te ver naar links stuurt. Je had die curbe aan de rechterkant zonder problemen kunnen meepakken, dan was je sneller geweest en had je geen aanrijding gehad.
Dat dacht ik zelf na het zien van de replay ook al.
Het was ook geen verwijt, alleen een opsomming van de gebeurtenissen in mijn race.
Als er geen FPS drop was geweest waardoor ik in de muur vloog, had ik hem ook gewoon uitgereden.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Kijk, net in de Indy Pro van P9 naar P3 gereden, en het resultaat was er bijna nog voor we Les Combes indoken voor de eerste keer. Binnen de top 5 dacht er iemand dat het een goed idee was om 3-wide te gaan beneden aan Eau Rouge. Ik kon op rechts overal langs, had alleen pech dat ik tegen een losse voorvleugel aanreed, had daardoor een beetje schade aan die van mezelf, kostte me anderhalve à twee seconden per ronde. Was toen al P4, schoof nog een plaatsje op toen mijn voorganger moest vaststellen dat hij met qualy fuel was vertrokken.

Maar 1 inc. point opgelopen, wel zonde dat het gebeurde in dat openingsincident, voor de rest mooi binnen de lijntjes gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
Fuelke schreef op zondag 26 juli 2020 @ 09:56:
Het Indy Pro forum heeft wekelijks stats voor de bewuste raceweek.

[Afbeelding]

De vraag is, kan ik mijn gewonnen plaatsen nog opdrijven tot 100 stuks? :D

Ik moet er wel bij zeggen dat ik nooit qualify doe, en dus altijd ergens achteraan start. Ik doe het altijd voorzichtig aan in de openingsronde en gewoon finishen levert ook makkelijk plaatsen op. Als ik wel qualify zou doen start ik ergens midden in het pak, en dan is het risico op een crash in Eau Rouge, of in Le Combes te groot. Zelfs verderop in de pifpaf na Pouhon slagen ze er soms nog in om massaal op elkaar in te rijden.

Tot vanmorgen 12 races gereden, dus in theorie had ik 180 ronden Spa kunnen draaien, in de praktijk zijn het er 167 dus dan tikt het ook aardig aan.

Overigens, @Red Baron staat ook bovenaan in andere stats voor deze week, hij is #11 qua snelste rondetijd, en #7 is het aantal punten behaald.

Stats hier: https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3750993.page
Goed bezig!
Spa in de Indy Pro pakt voor mij helaas wat anders uit deze week. Mijn rondetijd is prima, maar ik beland keer op keer in de chaos. Is zeker ook deels mijn eigen schuld (ik kom erachter dat ik echt nog moet leren hoe me te positioneren in draft trains), maar ook wordt er naar mijn idee een stuk agressiever gereden dan andere weken. Al een aantal keer gehad dat we in Les Combes drie wijd gingen, ik lift om de crash te voorkomen, maar dan vol achterop wordt gereden omdat diegene achter me denkt een makkelijk plekje te pakken. Ben dan ook blij dat er geen 'Positions Lost' of 'iRating Lost' statistiekje is :+
Wat wél goed gaat op Spa is INC's verzamelen. Voor deze week had ik 15 races Indy Pro gereden en 21 inc's te pakken. Deze week wat meer gereden (7 races gestart) en al 39 inc's te pakken. :o
Volgende week weer naar de ovals toe. Ik ben benieuwd of we dan iets meer groene rondes krijgen dan op de vorige oval. Ik heb er al wel zin in!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
frizti schreef op zondag 26 juli 2020 @ 11:26:
[...]

Dat dacht ik zelf na het zien van de replay ook al.
Het was ook geen verwijt, alleen een opsomming van de gebeurtenissen in mijn race.
Als er geen FPS drop was geweest waardoor ik in de muur vloog, had ik hem ook gewoon uitgereden.
Zie het ook vooral als feedback om er van te leren.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TecTo
B Tender schreef op zondag 26 juli 2020 @ 09:34:
Klopt moet me zelf nog verbeteren maar als iemand na een spin overdwars de track opvliegt en je komt volgas uit Eau Rouge is het slecht kersen eten ;)
Gebruik de setups van VRS en aan de hand van olab/blap enz.. probeer ik me te verbeteren. Vind oefenen een hele leuke bezigheid

Voor dat ik aan een race deel neem oefenen tot er een redelijke tijd is gerealiseerd. Ben niet de snelste maar als middenmoter zou je toch een fatsoenlijke en zo clean mogelijke race moeten kunnen rijden. Helaas..
Richard117 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 11:06:
[...]
Als ik dan lees "lijn op om bocht 11 correct te nemen" klinkt het voor mij als dat je gewoon je normale lijn neemt en daarmee de deur open laat staan en je achterligger bijna uitnodigd om in het gat te duiken.
Het kan een bewuste keuze zijn om die normale lijn te nemen, als je dan maar wel weet welk risico je neemt en de marge over hebt om te corrigeren als er toch iemand tussen duikt.
Als er links rechts niets naast je zit, je in je spiegels kijkt dan lijkt me het me heel normaal dat je een ideale lijn probeert te rijden.

Probeerde in mijn reactie aan te geven hoe het er aan toe gaat. In elke bocht proberen er tussen te wringen met koude banden het maakt niet uit. Geen geduld hebben en inplaats van een mooie inhaal actie hopla...

Zal wal aan mij liggen maar als ik vanaf start al een beuk krijg en die zelfde man me uit de bocht ramt is er weinig kruit tegen gewassen.

Deze brokkenpiloot heeft over de laatste 10 races een gemiddelde van 11.6 inc over de laatste 10 races op Spa en gaat vandaag lekker door met ellende veroorzaken. Laatste race van vandaag 19 inc.. Ben te netjes om de naam te vermelden maar als je het niet geloof dan kan ik dit doen via pm.

Het is niet anders maar wilde alleen kenbaar maken dat het verdraait moeilijk is om met dit soort piloten een race te rijden.
Deze aanname is iets te makkelijk en te kort door de bocht ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JS1990
  • Laatst online: 17-06 11:32
TecTo schreef op zondag 26 juli 2020 @ 17:42:
[...]

Gebruik de setups van VRS en aan de hand van olab/blap enz.. probeer ik me te verbeteren. Vind oefenen een hele leuke bezigheid

Voor dat ik aan een race deel neem oefenen tot er een redelijke tijd is gerealiseerd. Ben niet de snelste maar als middenmoter zou je toch een fatsoenlijke en zo clean mogelijke race moeten kunnen rijden. Helaas..
Ik kijk ook altijd de videotutorial van VRS waar de rempunten en herkenningspunten zitten voor het rijden van de baan. Kost ongeveer 15-20 minuten, maar zeer handig. Dit helpt zeker om de baan te leren kennen!

Daarnaast zag ik hier ooit de tip: als je stabiel 2% boven de tijd van VRS kunt rijden (in vergelijkbare omstandigheden) dan kun je goed meekomen in de bovenste helft van de splits (geen topsplit natuurlijk). Merk dat dit voor mij klopt en heb je iets om je op te richten.

Edit:
Succes vanavond en morgen voor degenen die meedoen met de GoT races!
Zelf ff 2 weken vakantie in eigen land 8)

[ Voor 6% gewijzigd door JS1990 op 26-07-2020 20:11 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Jammer, net niet P5 genomen in de laatste ronde... net iets te veel stress om de remzone voor de busstop niet te verknoeien.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Hoe ging jullie avond jongens? :9B

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yGyVALub6vAvNODwz8a-zwioUOI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1XAjgJJHcd1p4tv4aTkF9Woh.jpg?f=fotoalbum_large

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-10 18:32

Raimond613

Simracer

Omdat beelden meer zeggen dan woorden....

Ik zag de afstandsbordjes niet en schatte de afstand tot bocht 3 domweg verkeerd in, waardoor ik @Ruud Mulders aanreed. Dat was blijkbaar een trigger voor het achteropkomend verkeer, beginnend bij @JoepW, om er een crashfestijn van te maken. Mijn excuses :X

iracing profile

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-09 13:36
Toch weer schandalig veel auto's die er gewoon doorheen proberen te knallen en zelfs naast de baan nog ff gas bij geven om plekken in te halen en het zo nog 3x erger maken.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-10 12:25
Niet de beste avond! Tijdens de 1e kwalilap een foutje en tijdens de 2e komt dochterlief kijken wat papa allemaal aan het doen is. Helemaal kapot geschrokken.

Dus dan maar naar voren zien te komen. Leuke en faire gevechten gehad, wat kleine foutjes gemaakt maar uiteindelijk redelijk tevreden.

In de hoofdrace stuurde ik rechts om alles heen en keek naar links met een knop op mijn stuur (heb 1 scherm) om te kijken of het clean was. Geen vuiltje aan de lucht, totdat ik weer vooruit keek en daar Gerben ineens voor me zag. Nogmaals excuses, je had een mooie positie maar kon niet meer remmen.

Helaas gevoel in de wagen niet heel fijn meer, miste wat snelheid en hij was onrustig. Uiteindelijk in de Kink nog rondgegaan en na een glijder in T2 maar gestopt paar rondes voor het einde. Geen eer meer aan te behalen.

Misschien morgen er weer bij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

Hey, its me!

Gelukkig was dat ook eigenlijk wel enige grote incident, en voor de rest heb ik eigenlijk een heerlijke en gezellige avond gehad!

Bedankt iedereen!

iRacing | Rig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
NickThissen schreef op zondag 26 juli 2020 @ 22:30:
Toch weer schandalig veel auto's die er gewoon doorheen proberen te knallen en zelfs naast de baan nog ff gas bij geven om plekken in te halen en het zo nog 3x erger maken.
Ben het volledig met je eens Nick...Erg jammer om te moeten zien!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
Man man man wat zat ik te worstelen in de Ford. Had eerder al even geoefend in een solo sessie en daar had ik hem heerlijk onder controle. Nu was het echt continue glijden. Met de kennis van nu had ik denk ik de BMW genomen.

Had in de hoofdrace een paar engeltjes op mijn schouder. Kwam als 23e (oid) bij bocht 5 aan en kwam er als 12e uit. Gebeurden daar wel een aantal dingen die zeker geen schoonheidsprijs verdienen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Raimond613 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 22:27:

[YouTube: GoT GTE Sunday drivers @ Road America]

Ik zag de afstandsbordjes niet en schatte de afstand tot bocht 3 domweg verkeerd in, waardoor ik @Ruud Mulders aanreed. Dat was blijkbaar een trigger voor het achteropkomend verkeer, beginnend bij @JoepW, om er een crashfestijn van te maken. Mijn excuses :X
Tja mijn auto brak uit tijdens het remmen. Excuus daarvoor.
Maar wat daarna gebeurde was echt te triest voor woorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verse48
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11-08 05:07

verse48

ferdy

JoepW schreef op zondag 26 juli 2020 @ 23:52:
[...]

Ja en dan hoor je op Teamspeak dat er voor je iets gebeurd, wil je rustiger aan doen laat je gas los en eerste wat er gebeurd dat er iemand achterop knalt!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Beltoni schreef op zondag 26 juli 2020 @ 23:04:
Man man man wat zat ik te worstelen in de Ford. Had eerder al even geoefend in een solo sessie en daar had ik hem heerlijk onder controle. Nu was het echt continue glijden. Met de kennis van nu had ik denk ik de BMW genomen.

Had in de hoofdrace een paar engeltjes op mijn schouder. Kwam als 23e (oid) bij bocht 5 aan en kwam er als 12e uit. Gebeurden daar wel een aantal dingen die zeker geen schoonheidsprijs verdienen.
Je brengt me nu toch aan het twijfelen. Ik heb eergisteren de Ford gekocht en aardig wat practice rondjes mee gereden en dat gaat prima. Benieuwd waarom het nu voor jou zo anders voelde. Heb je de VRS setup gebruikt of een andere?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

[...]

Dat had ik in de replay al gezien, was ook niet als verwijt naar jou bedoeld.

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10 20:26

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Ik ben er even 2 weekjes tussenuit met vakantie. Aan bovenstaande beelden te zien heb ik de juiste 2 weken gekozen :D wat een chaos! Heel wat mensen die ongeveer 10 seconden de tijd hadden te reageren maar dit niet doen en gewoon achterin glijden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

Doubleoz schreef op maandag 27 juli 2020 @ 08:08:
[...]

Je brengt me nu toch aan het twijfelen. Ik heb eergisteren de Ford gekocht en aardig wat practice rondjes mee gereden en dat gaat prima. Benieuwd waarom het nu voor jou zo anders voelde. Heb je de VRS setup gebruikt of een andere?
Aan andere kant, Sander wint beide races in de Ford ;)

iRacing | Rig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-09 09:16
Doubleoz schreef op zondag 26 juli 2020 @ 08:20:
Gisteren mijn 1e race van de week op Spa. Binnen twee ronden was mijn race al verpest doordat een andere rijder op de racelijn in Raidillon de baan weer op ging terwijl we op het begin van de race zitten met 6 rijders binnen 5 seconden. De betreffende rijder heeft de race ook niet uitgereden door vroegtijdige disconnect en er kon niet eens een excuses van af...

[YouTube: Unsafe rejoin Spa Raidillon]

Gelukkig ging de 2e race beter. Uit de problemen gebleven en mooie 4e plek behaald wat het maximale resultaat was.
Dit komt mij bekend voor. 1e race gister middag moest ik als 31e beginnen, door slechte quali. Vervolgens binnen enkele ronde reed ik 17e. Dat was zeer positief alleen toen reed ik achter een treintje waarbij we gewoon niet voorbij 1 iemand kwamen. Die gast was alleen maar aan het slingeren en uiteindelijk heeft hij 3 rijders van het veld geknikkert en een DQ aan zn broek gekregen. Helaas was ik 1 van diegene die hij eraf gekegeld had.

2e race revanche en een super gave race gehad. Uiteindelijk 2e over de finish met 0.3s verschil met p1. De nr3 was 0.4s achter mij. Hele gave gevechten gehad, zoals het hoort.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJWe
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-12-2024
verse48 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 07:35:
[...]

Ja en dan hoor je op Teamspeak dat er voor je iets gebeurd, wil je rustiger aan doen laat je gas los en eerste wat er gebeurd dat er iemand achterop knalt!
Ja inhalen onder de gele vlag zijn sommigen niet vies van. Ik had precies dezelfde ervaring, hoor dat er een crash is dus gas los. Zie de crash voor me dus rem alvast rustig en vervolgens wordt ik aangereden van achteren.
Ik spin en druk phusebox ,die me inhaalt, nog even van de baan, dus dat verzorgde de chaos achterin het veld.
Overigens achteraf wel netjes excuses aangeboden gekregen van degene die me aanreed, hij had geen zicht omdat hij achter me zat en zijn remmen vervolgens blokkeerden.
Jammer, maar verder een leuke race gehad.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
pauluzmuller schreef op maandag 27 juli 2020 @ 08:36:
[...]

Dit komt mij bekend voor. 1e race gister middag moest ik als 31e beginnen, door slechte quali. Vervolgens binnen enkele ronde reed ik 17e. Dat was zeer positief alleen toen reed ik achter een treintje waarbij we gewoon niet voorbij 1 iemand kwamen. Die gast was alleen maar aan het slingeren en uiteindelijk heeft hij 3 rijders van het veld geknikkert en een DQ aan zn broek gekregen. Helaas was ik 1 van diegene die hij eraf gekegeld had.

2e race revanche en een super gave race gehad. Uiteindelijk 2e over de finish met 0.3s verschil met p1. De nr3 was 0.4s achter mij. Hele gave gevechten gehad, zoals het hoort.
Ik zou serieus overwegen om hier een report van in te dienen. Want dit klinkt als opzettelijk blocken van tegenstanders.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPM85
[...]

We hadden het er gisteren na de race nog over (express wat langer gebleven), maar er zijn 2 ongelukken aan de voorkant in de bocht.

Gerben spint in de bocht & onafhankelijk daarvan rijdt Raimond achterop bij Ruud.
Volgens mij spin jij door je schrik reactie van Ruud zijn auto? Achterop zijn er ook meerdere auto's die hiervan schrikken en rond gaan, maar ik zie echt heel weinig mensen niet niet anticiperen op wat er gebeurt.

De enige auto die een veel hogere snelheid heeft t.o.v. ander verkeer was de paarse Ford. Het overige verkeer heeft danwel de pech meegenomen te worden in een spin van een ander persoon of slalomt om het blokje van 4 auto's heen (Raimond, Joep, Emiel en ik).
Kan het verkeerd zien, maar dat was wel een beetje de algemene concensus op TS gisterenavond.

Beste is natuurlijk dat al het achterop komend verkeer tot stilstand komt, zodat iedereen zijn weg kan vervolgen, maar dan hebben we een full course yellow nodig en restart. Nu gaat de race door, dus iedereen die zijn snelheid verminderd heeft en niet gecrashed is, zal tussen het gespinde verkeer door willen rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauluzmuller
Doubleoz schreef op maandag 27 juli 2020 @ 09:00:
[...]

Ik zou serieus overwegen om hier een report van in te dienen. Want dit klinkt als opzettelijk blocken van tegenstanders.
Had ik wellicht kunnen doen als ik niet gefrustreerd was en alt-f4 had gedaan 8)7 . Dus heb de replay niet :(

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
JPM85 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 09:18:
[...]

We hadden het er gisteren na de race nog over (express wat langer gebleven), maar er zijn 2 ongelukken aan de voorkant in de bocht.

Gerben spint in de bocht & onafhankelijk daarvan rijdt Raimond achterop bij Ruud.
Volgens mij spin jij door je schrik reactie van Ruud zijn auto? Achterop zijn er ook meerdere auto's die hiervan schrikken en rond gaan, maar ik zie echt heel weinig mensen niet niet anticiperen op wat er gebeurt.

De enige auto die een veel hogere snelheid heeft t.o.v. ander verkeer was de paarse Ford. Het overige verkeer heeft danwel de pech meegenomen te worden in een spin van een ander persoon of slalomt om het blokje van 4 auto's heen (Raimond, Joep, Emiel en ik).
Kan het verkeerd zien, maar dat was wel een beetje de algemene concensus op TS gisterenavond.

Beste is natuurlijk dat al het achterop komend verkeer tot stilstand komt, zodat iedereen zijn weg kan vervolgen, maar dan hebben we een full course yellow nodig en restart. Nu gaat de race door, dus iedereen die zijn snelheid verminderd heeft en niet gecrashed is, zal tussen het gespinde verkeer door willen rijden.
Ik had die hele eerste spin ook totaal niet gezien en daarom schrok ik zo van Gerben. Je ziet mij (BMW met geel dak) er rustig rechts omheen rijden en ik zag met mijn "linkse view knop" eigenlijk dat de baan alweer vrij is. Niet bij stilstaand dat er nog 2 wagens in de grindbak zouden staan achter het groepje wat ik net ontweken heb. Remmen in grind werkt niet... :/

De paarse Ford komt wat ambitieus aan gereden, terwijl de baan geblokkeerd staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
pauluzmuller schreef op maandag 27 juli 2020 @ 08:36:
[...]

Zie dat je in de door jou genoemde race 15 inc hebt. Lijkt me vreemd dat dit door dezelfde rijder komt.

De race daarop 10 inc waar je als tweede finisht.

Over de 8 voorbije races heb je een gemiddelde van 12.75 inc.

Komt dat door dat andere zo roekeloos rijden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:24
[...]

Je was er gewoon ondersteboven van :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:56
Ja, het volle snelheid buitenkom komen was niet netjes inderdaad. Anderzijds zag ik vanuit mijn view in de blauwe Ford vanaf de laatste plek ook een aantal rijders die al weer willen keren voordat iedereen is gepasseerd en hiermee zelf voor nog meer chaos zorgen. Lastig te anticiperen als je vanuit achter komt aanrijden. Waarom zou ik moeten stilstaan als iemand 180 gr gedraaid staat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 17:59

Phydomir

Dennis

AequitasII schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:00:
Ja, het volle snelheid buitenkom komen was niet netjes inderdaad. Anderzijds zag ik vanuit mijn view in de blauwe Ford vanaf de laatste plek ook een aantal rijders die al weer willen keren voordat iedereen is gepasseerd en hiermee zelf voor nog meer chaos zorgen. Lastig te anticiperen als je vanuit achter komt aanrijden. Waarom zou ik moeten stilstaan als iemand 180 gr gedraaid staat?
Helemaal mee eens. Als je (ook buiten je eigen schuld) betrokken bent bij een incident is het jouw verantwoordelijkheid om veilig de baan weer op te komen. Als dit betekend dat je daar voor eerst iedereen voorbij moet laten, so be it.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pauluzmuller
TecTo schreef op maandag 27 juli 2020 @ 09:30:
[...]

Zie dat je in de door jou genoemde race 15 inc hebt. Lijkt me vreemd dat dit door dezelfde rijder komt.

Ik wist niet dat je tegenwoordig gelijk een controle krijgt als je verteld hoe een race is gegaan, maar prima als ik mij dan moet verantwoorden doe ik dat :)

1e race begint met het geweldige gas terug nemen onder gele vlag en iemand uitwijken boven aan eau rouge (1x), alleen mensen die denken daar anders over en rijden met vol gas tegen je aan (4x). Volgens mij een heel mooi voorbeeldje van afgelopen avond bij GoT. Wellicht dat ik daarna nog een x heb gepakt door een offtrack. Spa staat hier uiteraard bekend om. Totdat die gast mij aan het eind van kemmel straight ramt waardoor ik zoveel schade oploop en niet meer normaal naar de pits kan terug rijden, want stuur staat scheef.

2e race, als je ook bij laps hebt gekeken, zie je dat dit allemaal offtracks zijn omdat het onderlinge gevecht pittig maar fair was. Ik ben dan geen max verstappen die dit zonder x-jes kan.

De watkins glenn zijn vooral de 1e ronde scrimmage waar je wel of niet heelhuids uit komt, in de 1e was ik de pinarie, 2e wellicht een tikkie waar je een 4x krijgt, maar wel door kunnen rijden. Nogmaals ik ben ook nog lerende en krijg gewoon offtracks omdat ik mijn limiet probeer op te zoeken. Wat soms resulteert tot een spin/offtrack

Interlagos met 1e keer porsche (na lange tijd niet gereden te hebben) was geen goede combi en kan ik mijzelf de volle 100% de schuld geven.

Road america is een baan die mij nog niet ligt omdat ik gewoon zelf te veel fouten maak. Te veel offtracks / spin

En we hebben nog een LeMans 24hrs er tussen zitten waarbij ik 6 stints heb gereden. 16x over 6 stints is een gemiddelde van 2.66x per stint? Niet slecht al zeg ik het zelf

Ik ben zelf ook van mening dat ik minder incident points moet krijgen, maar als je wat verder was gaan kijken zie je dat dit vrijwel allemaal offtracks zijn. Ik rij nog niet steady genoeg, maar wil uiteraard wel mijzelf uitdagen om die groene sectoren neer te zetten.

TLDR: Nee die incident points zijn niet altijd door roekeloos rijdende gasten, maar de race van gister was in dit geval wel zo

Nu blij? :/

[ Voor 6% gewijzigd door pauluzmuller op 27-07-2020 10:23 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
pauluzmuller schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:19:
[...]

Ik wist niet dat je tegenwoordig gelijk een controle krijgt als je verteld hoe een race is gegaan, maar prima als ik mij dan moet verantwoorden doe ik dat :)

KNIP

TLDR: Nee die incident points zijn niet altijd door roekeloos rijdende gasten, maar de race van gister was in dit geval wel zo

Laat je niet zo gek maken ;) .

Iedereen heeft zijn eigen rijstijl en je hoeft je voor niemand te verwantwoorden op een forum als deze. Dat je gemiddeld wat meer inc's hebt dan anderen, wil niets zeggen over de manier waarop ze behaald zijn of dat je roekeloos bent.

Lekker blijven racen en genieten van het spelletje. Je zult zien dat je in loop van tijd een ILMS of IMSA race rijdt en zonder problemen onder de 5x blijft. Zonder dat je erop let.

[ Voor 7% gewijzigd door StealthyPeanut op 27-07-2020 10:52 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

TecTo schreef op maandag 27 juli 2020 @ 09:30:
[...]

Hij is toch niet aan het klagen dat hij zo moeilijk Safety Rating erbij krijgt door de incjes die hij heeft. Hij klaagt over een auto die aan het weaven is, wat niet toegestaan is. Met een goede reden want daar krijg je ongelukken van, dat blijkt wel. Beste was geweest om een protest in te dienen wat ook al genoemd is.

En die races duren 45 min of 60 min. Dan is 12.75 inc's per race ook weer niet overdreven veel. Op sommige banen heb je een off-track zo te pakken. Blijkt ook wel want hij heeft nog steeds gewoon een A licentie.

Dus waarom ga jij dan zijn race geschiedenis erbij halen? Ook jammer dat jij jou iRacing profiel niet in je handtekening hebt staan.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pauluzmuller
Thanks Bas/Tim. Daarom wilde ik mij ook een keer verantwoorden.
Ik probeerde met mijn verhaal gewoon duidelijk te maken dat de incident points niet altijd alles laat zien, maar Bas gaf dat in een iets kortere uitleg ;)

Al met al ben ik zeer tevreden met de tempo van mijn races. Nu 2 weken de fanatec v3 pedals in bezit dankzij @Blerf en heb mn playseat nu zo staan dat ik dichter op mn 24inch scherm zit.
Op Spa heeft dit toch mij al geholpen met een 2seconden sneller te zijn. Al moet ik nog wel wennen aan het trail braken.

Nu wachten tot mn GT1-evo binnen is, zodat er geen flex meer in mn pedalplate.

iRacing Profiel

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Riicharrd
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 28-04 08:30
Hallo beste mensen,
Vandaag het forum gejoined voor de iRacing fun!
Ben Richard, 30 jaar, al jaren aan het sim-racen maar nu sinds begin dit jaar actief op iRacing. Vind het vooral leuk om met een team endurance te rijden, met als hoogtepunt de winst in LMP1 tijdens de afgelopen 24 uur van Le Mans (split 8 ).

Rijd met Fanatec Elite met McLaren stuur en V3 pedalen op een GT1 Evo met daarbij een 49" ultrawide.
Wil binnenkort eens meerijden in de league, hoop jullie daar te zien!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TecTo
pauluzmuller schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:19:
[...]

1e race begint met het geweldige gas terug nemen onder gele vlag en iemand uitwijken boven aan eau rouge (1x), alleen mensen die denken daar anders over en rijden met vol gas tegen je aan (4x). Volgens mij een heel mooi voorbeeldje van afgelopen avond bij GoT. Wellicht dat ik daarna nog een x heb gepakt door een offtrack. Spa staat hier uiteraard bekend om. Totdat die gast mij aan het eind van kemmel straight ramt waardoor ik zoveel schade oploop en niet meer normaal naar de pits kan terug rijden, want stuur staat scheef.

2e race, als je ook bij laps hebt gekeken, zie je dat dit allemaal offtracks zijn omdat het onderlinge gevecht pittig maar fair was. Ik ben dan geen max verstappen die dit zonder x-jes kan.

De watkins glenn zijn vooral de 1e ronde scrimmage waar je wel of niet heelhuids uit komt, in de 1e was ik de pinarie, 2e wellicht een tikkie waar je een 4x krijgt, maar wel door kunnen rijden. Nogmaals ik ben ook nog lerende en krijg gewoon offtracks omdat ik mijn limiet probeer op te zoeken. Wat soms resulteert tot een spin/offtrack

Interlagos met 1e keer porsche (na lange tijd niet gereden te hebben) was geen goede combi en kan ik mijzelf de volle 100% de schuld geven.

Road america is een baan die mij nog niet ligt omdat ik gewoon zelf te veel fouten maak. Te veel offtracks / spin

En we hebben nog een LeMans 24hrs er tussen zitten waarbij ik 6 stints heb gereden. 16x over 6 stints is een gemiddelde van 2.66x per stint? Niet slecht al zeg ik het zelf

Ik ben zelf ook van mening dat ik minder incident points moet krijgen, maar als je wat verder was gaan kijken zie je dat dit vrijwel allemaal offtracks zijn. Ik rij nog niet steady genoeg, maar wil uiteraard wel mijzelf uitdagen om die groene sectoren neer te zetten.

Bedankt voor de uitleg.

Wel jammer dat je het interpreteert als controle en er een negatieve draai aangeeft.

Was niet meer dan nieuwgierigheid omdat ik vind dat het op elk niveau inc regent.

Inplaats van dit tot een volwassen discussie te maken wordt het vaak weggewuifd. Als je klaagt over een race lees je vaak het advies om naar jezelf te kijken. Dat doe ik ook maar kijk ook naar andere.

Mijn uitgangspunt is altijd om een zo clean mogelijke race te rijden en het liefst ook nog een leuke klassering. Dat valt tegenwoordig niet mee omdat er behoorlijk gerausd wordt op de tracks.

Kennelijk is deze trend voor sommige het nieuwe normaal ;)

Voor zij die het jammer vinden dat ik mijn profiel niet...klik
StealthyPeanut schreef op maandag 27 juli 2020 @ 10:43:
Lekker blijven racen en genieten van het spelletje. Je zult zien dat je in loop van tijd een ILMS of IMSA race rijdt en zonder problemen onder de 5x blijft. Zonder dat je erop let.
Kennelijk lukte dat in je laatste race niet. :X

En als je je profiel in je signatuur zet haal dan die %22 weg.

[ Voor 6% gewijzigd door TecTo op 27-07-2020 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

TecTo schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:20:
[...]

Bedankt voor de uitleg.

Wel jammer dat je het interpreteert als controle en er een negatieve draai aangeeft.

Was niet meer dan nieuwgierigheid omdat ik vind dat het op elk niveau inc regent.

Inplaats van dit tot een volwassen discussie te maken wordt het vaak weggewuifd. Als je klaagt over een race lees je vaak het advies om naar jezelf te kijken. Dat doe ik ook maar kijk ook naar andere.

Mijn uitgangspunt is altijd om een zo clean mogelijke race te rijden en het liefst ook nog een leuke klassering. Dat valt tegenwoordig niet mee omdat er behoorlijk gerausd wordt op de tracks.

Alleen maar even naar iemand zijn profiel kijken voor de cijfertjes zegt niet zoveel natuurlijk. En hij geeft toch netjes uitleg? wat is daar niet volwassen aan?
[...]

Wie is hier nu kinderachtig?

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauluzmuller
[...]

Bedankt voor de uitleg.

[...]

Wellicht had je het dan anders moeten formuleren, want nu kwam het idd over dat je "aanviel" op mijn inc's, zonder verder te kijken dan alleen maar een nummer te zien.

maar nuff said hier over... Ik doe mijn ding, jij doet jou ding, maar ik zou de laatste zijn die niet kritisch naar zichzelf kijkt.

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

En terug on topic graag.

Voor de endurance liefhebbers:
Volgende week zaterdag (8 Augustus) is de volgende iRacing Endurance series evenement. De 3e race in een serie van 4 met de afsluitende race op 17 october de laatste race op COTA.
In principe is dit een kampioenschap, maar je kan ook aan een losstaand evenement meedoen.

De race duurt 12 uur en het circuit voor het 3e evenement is Barcelona-Catalunya.

Auto's:
GTE: BMW M8 GTE, Porsche 911 RSR
GT3: Ferrari 488 GT3, Mercedes AMG GT3 (Both GT3's are BOP'd -5% power)
GT4: Porsche Cayman GT4 Clubsport
TCR: Audi RS 3 LMS TCR

Iemand interesse hierin?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut

Waarom moet je dan toch nog even zo'n opmerking maken? Volgens mij nergens voor nodig om iemand zo uit te dagen. Toch?
[...]
Dit staat er ook niet in; het volgende staat in mijn profielinstellingen:

https://members.iracing.c...eerStats.do?custid=396075

Waar gaat het mis?

[ Voor 13% gewijzigd door StealthyPeanut op 27-07-2020 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Hdoorn
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-02-2023

Danny Hdoorn

Abn0rmaal(twitch&dc)

Luckeh schreef op maandag 27 juli 2020 @ 13:44:
En terug on topic graag.

Volgende week zaterdag (8 Augustus) is de volgende iRacing Endurance series evenement. De 3e race in een serie van 4 met de afsluitende race op 17 october de laatste race op COTA.
In principe is dit een kampioenschap, maar je kan ook aan een losstaand evenement meedoen.

De race duurt 12 uur en het circuit voor het 3e evenement is Barcelona-Catalunya.

Auto's:

Iemand interesse hierin?
Oh leuk! Ik ben geinteresseerd...Mischien zijn er meerdere? :*)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
StealthyPeanut schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:00:
.....Dit staat er ook niet in; het volgende staat in mijn profielinstellingen:

https://members.iracing.c...eerStats.do?custid=396075

Waar gaat het mis?
Nee, dit staat in jouw profielinstellingen:
code:
1
https://members.iracing.com/membersite/member/CareerStats.do?custid=396075%22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
JoepW schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:32:
[...]

Nee, dit staat in jouw profielinstellingen:
code:
1
https://members.iracing.com/membersite/member/CareerStats.do?custid=396075%22
Nee, dit staat in mijn profielinstellingen;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xdYKaIsVXG9frR6aVdNhiE6q18E=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gycxmV6aMWAE7tnIzAXnhZRo.png?f=user_large

Ik stuur wel even een DM naar een modje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

StealthyPeanut schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:39:
[...]

Nee, dit staat in mijn profielinstellingen;

[Afbeelding]

Ik stuur wel even een DM naar een modje.
Moet je de aanhalingstekens niet gewoon weghalen?

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Luckeh schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:40:
[...]

Moet je de aanhalingstekens niet gewoon weghalen?
Check! Nu werkt het goed. Thanks.

[ Voor 16% gewijzigd door StealthyPeanut op 27-07-2020 15:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TecTo
StealthyPeanut schreef op maandag 27 juli 2020 @ 14:00:

Waarom moet je dan toch nog even zo'n opmerking maken? Volgens mij nergens voor nodig om iemand zo uit te dagen. Toch?
Laat je niet gek maken ;)

Moest alleen een beetje lachen en vond het een leuk inkoppertje in relatie tot je adviezen en dacht 'even niet opgelet zeker' :)

In ieder geval werk je profiel nu goed. Toch nog wat positiefs ;)

=======

Met een volwassen discussie over de vele inc bedoel ik dat niet persoonlijk maar vind dat dit vaak wordt weggewuifd inplaats eens een vinger op de zere plek te leggen. Excuus is vaak genoeg voor soms ronduit stompzinnige acties.

Kijk veel streaming en videos' en het is vaak niet om aan te zien hoe er in een eerste ronde al wordt gerausd om maar een paar plekken op te schuiven ten koste van andere, met alle chaos enz.. Voor sommige al einde race in ronde 1.

Monza bocht 1 drie dik er doorheen willen wurmen er achterin knallen etc.. Je kan je horloge er op gelijk zetten. Teveel voorbeelden om op te noemen.

Gelukkig kan ik nog genieten van races die ik volg hoe er correct wordt geknokt en gave inhaal acties te zien zijn. Dat daar wat off tracks bij zitten ontkom je 'soms' niet aan in de hitte van de strijd maar mekaar wel laten leven!

Dat is ook het laatste wat ik er over kwijt wil.

Veel fun on the track.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
En terug on topic graag.

Auto's:

Iemand interesse hierin?
Klinkt wel interessant, 12uur is beter te doen dan 24uur.
@Beltoni @Birelissimo @joeristein, interesse? @Blerf is toch op vakantie 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joeristein
  • Laatst online: 16-01 00:15
JPM85 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 17:03:
[...]
Klinkt wel interessant, 12uur is beter te doen dan 24uur.
@Beltoni @Birelissimo @joeristein, interesse? @Blerf is toch op vakantie 8)
Zou me leuk lijken, maar dat weekend ben ik er niet. Dus helaas.

iRacing profiel | Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobvK
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 18-09-2022
JPM85 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 09:18:
[...]

Ik neem aan dat met de paarse Ford mij wordt bedoeld op het einde. Maar ik was voldoende afgeremd om te situatie te overzien. Aangezien het helemaal vast stond midden in de bocht besloot ik om er via de buitenkant omheen te gaan via de uitloop stroken, dus gaf weer een klein beetje gas bij. Helaas ging er net op het moment dat ik er langs reed iemand te rijden die net mijn achterkant aantikte waarna ik helaas vol tegen Joep aanspinde. Als die persoon was stil blijven staan had ik er veilig omheen kunnen gaan.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

BobvK schreef op maandag 27 juli 2020 @ 17:27:
[...]

Ik neem aan dat met de paarse Ford mij wordt bedoeld op het einde. Maar ik was voldoende afgeremd om te situatie te overzien. Aangezien het helemaal vast stond midden in de bocht besloot ik om er via de buitenkant omheen te gaan via de uitloop stroken, dus gaf weer een klein beetje gas bij. Helaas ging er net op het moment dat ik er langs reed iemand te rijden die net mijn achterkant aantikte waarna ik helaas vol tegen Joep aanspinde. Als die persoon was stil blijven staan had ik er veilig omheen kunnen gaan.
Diezelfde persoon begon daarna op TS ook meteen weer te jammeren dat zijn race over was "buiten zijn schuld om", waarmee hij gemakshalve weer even voorbij ging aan het feit dat hij door zijn eigen onoplettendheid c.q. ongeduld ook jouw race bijna beeindigd had... :X :X

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
En terug on topic graag.

Auto's:

Iemand interesse hierin?
Ik heb interesse, dus mocht er nog iemand een plekje vrij hebben dan hoor ik het graag. Mijn endurance ervaring is 45 min in IMSA dus 0,0. Snelheid en consistentie word steeds beter.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
BobvK schreef op maandag 27 juli 2020 @ 17:27:
[...]

Geen idee of jij het was, maar de Ford die inderdaad geraakt wordt door de wit-paarse Porsche.
Was verder geen oordeel, want ik was van mening dat het een mega puinhoop was, maar ik heb weinig mensen doelbewust gas zien geven om plaatsen te winnen. Was gewoon een clusterfuck van auto's overal, want de meeste incidenten stonden op zichzelf, die de puinhoop veroorzaakten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GK86
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09:26

GK86

Heusinkveld Engineering

Zo, gisteravond was bijzonder.

Daar waar mijn teamgenoten de BMW kozen, bleef ik als Drent lekker eigenwijs en bleef ik lekker stug in de Ferrari zitten.

In de vrije training toch enige moeite om die ENWEB BMW's achter me te houden, en ook om in de buurt van de top 10 te komen.

In de kwali kon ik toch een 9e tijd rijden. Wel tevreden mee.

Race1: Niet zo beste start, @Ruud Mulders komt mij direct voorbij. Maar ik kan al gauw weer aansluiten en door een klein foutje van Ruud hem snel weer voorbij. Toen kwam ik achter @BobvK & @Jan Hein terecht. Die zaten bij elkander in de slipstream, met de mooie Ferrari van mij daar weer achter. Op het rechte stuk wil ie wel ;). Eerst kon ik Bob pakken, en 1 of 2 rondjes later Jan Hein. P7.
Nog heel eventjes P6 gereden, door een foutje van Nick, maar die zat zo weer op mijn bumper, en ik maakte ineens remfoutjes die ik de hele race nog niet gemaakt had en @NickThissen was er redelijk eenvoudig weer voorbij. P7 uiteindelijk!

Race2: Voornemens om een betere start te maken dan in race 1, kom ik gelukkig beter weg en zit ik na de eerste 2 bochten achter 2 Porsches en met de Porsche van Nick achter mij. Wellicht heb ik wat voorzichtig geremd voor de 3e bocht ivm de 2 vechtende Porsches van Jan Hein en nog iemand voor mij, daardoor kreeg ik een licht tikje midden op mijn achterbumper van Nick waardoor ik rond ging. Ik was 180° gedraaid, en liet de auto uitrollen naar achter in het grind, hierdoor zat ik wel @Jimmy J. flink in de weg, mijn excuses nogmaals.
Tijdens het achteruit rollen, zag ik de andere malaise natuurlijk ook gebeuren, maar ik was vooral bezig met het feit dat ik door de niet harde aanvaring met Nick geen grote schade zou moeten hebben. En dat er een inhaal race voor de boeg stond. Ik vond dat ik ver genoeg van de baan afstond om te keren, en begon daarmee. Toen kreeg ik een fikse tik op mijn linkerachterwiel zoals Tim hierboven ook al ergens beschreven heeft.
Nu had ik wel schade, en eenmaal terug op het grijze lint, was duidelijk dat de fast repair nodig was. Terug gehobbeld naar de pits, fast repair, en op P33 met 30s achterstand op de eerste beste auto om positie weer de baan op. Gevolg was een erg eenzame race, waarbij ik de directe concurrenten wel in het vizier had de laatste 2 rondes, maar de race was te kort om ze echt bij te halen.

Om een of andere reden win ik toch weer veel posities in die laatste paar ronden, (weer brandstof issues bij mensen???), en kan ik P20 finishen. 2e race was wel redelijk saai helaas.

Op naar de volgende.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Ik had een zeldzame pitspeed penalty van 40 seconden, dat kostte me een zekere 7e plek :(
Daarna nog wel een mooie strijd geleverd met @JPM85, was leuk d:)b

iracing profile

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Danny Hdoorn
  • Laatst online: 01-02-2023

Danny Hdoorn

Abn0rmaal(twitch&dc)

Er zijn gewoon regels toch....we zijn toch sportief? ik bedoel het word vaak zat geroepen en nu ook op teamspeak en gele vlag...ik probeer zo netjes mogelijk te rijden en zoiezo geen plek te pakken als iedereen netjes afremt....laat elkaar leven...en probeer niet paar plekken te winnen met de kans op een megacrash o.i.d. Sorry maar ken slecht tegen oneerlijkheid...als je zo snel bent doe je het gewoon op de baan. :X

YouTube: bah bah..

Zoiezo was het niet mijn week maargoed volgende keer beter.Was vandaag wel beter dan gister...enige hoogtepuntje 8)7

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
Raimond613 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 22:26:
Ik had een zeldzame pitspeed penalty van 40 seconden, dat kostte me een zekere 7e plek :(
Was een zeer leuk gevecht inderdaad. Koos de laatste ronde om na ‘the kink’, om rechts te blijven. Werd het voor jou wat moeilijker om hem daar te laten staan >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JPM85
Danny Hdoorn schreef op maandag 27 juli 2020 @ 22:35:
Er zijn gewoon regels toch....we zijn toch sportief? ik bedoel het word vaak zat geroepen en nu ook op teamspeak en gele vlag...ik probeer zo netjes mogelijk te rijden en zoiezo geen plek te pakken als iedereen netjes afremt....laat elkaar leven...en probeer niet paar plekken te winnen met de kans op een megacrash o.i.d. Sorry maar ken slecht tegen oneerlijkheid...als je zo snel bent doe je het gewoon op de baan. :X

Zoiezo was het niet mijn week maargoed volgende keer beter.Was vandaag wel beter dan gister...enige hoogtepuntje 8)7
Ik rij hier 2 plekken voor je & kwam mij ook voorbij gevlogen. Dit mag wel even benoemd worden inderdaad. Zeer kansloze actie, wat mij betreft mag iemand gewoon uit de uitslag geschrapt worden voor zulke capriolen. 4 man voorbij, omdat die wel de moeite nemen af te remmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
1e race klapte ik op Ruud (geloof ik?) net na de kink. Ik reageerde wat laat op zijn spin, maar was nog bezig met het balanceren van mijn eigen wagen en door die klap had ik ineens geen FF meer. Bizar en nog nooit gehad, dus naar de pits en opnieuw de sessie gejoined. Gelukkig werkte het, maar dat betekende dus P41 voor race 2.

In race 2 helaas net rondgetikt door Ferdy in ronde 2. Nog samen met @Linc naar gekeken en conclusie was wel dat ik het wat veiliger had kunnen spelen door meer ruimte te geven, maar dat Ferdy de apex net mist, glijdt en mij aantikt.

Achjah, race incident; uithuilen en wederom achteraan aansluiten. Leuke inhaalrace gehad gelukkig met leuke en cleane gevechten. Op het einde nog net @Mithriel kunnen pakken, die nog aardig wat snelheid had. P15 finish volgens mij. De rest was wel te hoog gegrepen deze race.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud Mulders
  • Laatst online: 28-08 20:08
Ja Raimond je staat bij mij inmiddels wel bekend als een redelijk stevige rijder. Ik was voor de start al met je bezig in mijn hoofd. Frustratie was er dan ook toen je me raakte.(mede omdat mijn pace met P6 in de practice boven gemiddelde was voor mij). Juist in de beginfase weet je dat je rempunt een kleine 100 meter eerder ligt.

Na de cooling down besefte ik me ook wel dat je dit niet wilt veroorzaken.

Kortom we leren iedere keer weer.
Raimond613 schreef op zondag 26 juli 2020 @ 22:27:

[YouTube: GoT GTE Sunday drivers @ Road America]

[ Voor 4% gewijzigd door Ruud Mulders op 27-07-2020 23:09 ]

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Raimond613 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 22:26:
Ik zag je pitten...maar zag ook dat je in een hele rij auto's terug zou komen. Dus ik was wel blij dat je vroeg ging :-)

Ik verknalde (weer) m'n quali rondje, maar had de snelheid verder wel met 2x een P3 als resultaat. Tweede race kneep ik Joeri iets teveel in de remzone en moest daardoor op P15 aansluiten, sorry Joeri. Een inhaalrace als gevolg. De BMW remt zoveel makkelijker dan de andere auto's dat inhalen als je er eenmaal naast zit best goed te doen is. Toch denk ik dat de Ford deze week over de hele rond gezien nét iets sneller is.

Volgende week Sebring in het donker!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

Twee dagen heerlijk geracet!! Vrijdag dacht ik nog, dit gaat hem niet worden maar door de bochten waar ik problemen had veel te oefenen toch het vertrouwen gekregen.

Zondag ging eigenlijk al erg goed met kwali als 18e en 16e en 14e plek in de race. Ik was wellicht niet snelste, maar zoals altijd valt er veel te winnen door op baan te blijven.

Maandag ging in eerste instantie nog lekkerder! Gekwalificeerd als 11e, terwijl ik halve seconde in laatste bocht liet liggen wat anders P8 was geweest. Desondanks beste kwalificatie tot nu toe!

Eerste race heerlijk gereden en ook gefinisht als 11e. Was wel blij dat laatste rondes voorin iedereen op baan bleef, anders had ik nog op pole gestaan!

Tweede race dus gestart als 11e , maar iemand had niet geleerd van chaos in bocht 4 van Zondag en besloot poging tot bowlen te doen. Gelukkig zag ik de torpedo aankomen maar door ontwijken veel plekken verloren waardoor ik 33e reed ofzo.

Toen zo vroeg mogelijk gepit en eigen race gereden met toch 16e plek als resultaat.

Uiteindelijk niet ontevreden want kon op eigen kracht goed meekomen vooraan in middenmoot.

iRacing | Rig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:55

BM

Moderator Spielerij
Was positief verrast met hoe het gister ging. Road America is niet echt mijn baan, en gedurende de training zag het er ook uit dat het dat nog steeds niet was. Tot in de in de training ineens 2 rondjes achter @Luckeh aan kon rijden. Prompt ging er een flinke hap van mijn tijd af (ok, ok, draft), en viel er een klein kwartje.
Daarna nog even in Q-mode 2 rondjes gedaan, en toen kon er nog een keer een halve seconde af. Uiteindelijk P10 in training, lang geleden. in Q vernachelde ik m'n 1e rondje, maar uiteindelijk alsnog op een prima P13 terecht gekomen. Race 1 ook op P13, en in race 2 op P12 geeindigd, met dank aan Maik (?) die zo vriendelijk was om in de allerlaatste bocht van de baan te gaan.

Beide races leuk mensen om me heen gehad, al had ik na mijn pitstop wel ff 2 rondjes het gevoel dat ik achteruit aan het racen was, kreeg geen snelheid meer in de auto. Sowieso ging pitstop r*k, aangezien ik pitstall voorbij schoot, en daar kostbare tijd verloor. Anders was ik vrij zeker voor @Wido72 de baan weer opgekomen. Nahja, eigen schuld. Prima vermaakt, geen hele gekke acties gezien, leuke avond.

Hate to admit it: niet meer in de Ferrari stappen is misschien beter voor m'n humeur gebleken dan ik vooraf zou willen toegeven :X

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-10 11:09
Ik heb last van een geest die van vroeg in de ochtend tot laat in de avond mijn split kwelt.. hopelijk gaat ie vandaag effe wat anders doen :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/QsIXlxo9sUHQHJ90SYmkGvKy.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Beltoni schreef op zondag 26 juli 2020 @ 23:04:

Ik ben toch eigenwijs geweest en heb de Ford gisteravond genomen maar het ging niet lekker. In race 1 werd ik na twee rondes in bocht 6 eruit gekegeld waardoor ik ongelukkig in de bandenstapel stond en met schade kon verder rijden. Uiteindelijk maar gekozen om mijn quick repair te pakken en door te rijden. Eind van de race kwam ik ook nog brandstof te kort dus moest enorm fuel saven...

Tweede ronde nieuwe kansen maar dat was binnen enkele rondes ook klaar door een eigen fout en daarna nog twee andere rijders van achteren aangetikt waar ik erg van baal (nogmaals sorry!).

Mijn snelste ronde is op zich prima maar over alle rondes zit er teveel verval en fouten in. Maar wat ik niet goed snap is dat wanneer ik een keer een tow had te pakken dat ik er nog steeds niet langs kwam. Het leek wel of mijn topspeed lager was in de Ford terwijl voor mijn gevoel die Ford altijd goed tot zijn recht komt op de circuits met lange rechte stukken. Dus twijfel nog of ik bij de Ford blijf of toch weer terug ga naar de BMW of de Porsche...

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Beltoni
Doubleoz schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 07:34:
[...]

Ik ben toch eigenwijs geweest en heb de Ford gisteravond genomen maar het ging niet lekker. In race 1 werd ik na twee rondes in bocht 6 eruit gekegeld waardoor ik ongelukkig in de bandenstapel stond en met schade kon verder rijden. Uiteindelijk maar gekozen om mijn quick repair te pakken en door te rijden. Eind van de race kwam ik ook nog brandstof te kort dus moest enorm fuel saven...

Tweede ronde nieuwe kansen maar dat was binnen enkele rondes ook klaar door een eigen fout en daarna nog twee andere rijders van achteren aangetikt waar ik erg van baal (nogmaals sorry!).

Mijn snelste ronde is op zich prima maar over alle rondes zit er teveel verval en fouten in. Maar wat ik niet goed snap is dat wanneer ik een keer een tow had te pakken dat ik er nog steeds niet langs kwam. Het leek wel of mijn topspeed lager was in de Ford terwijl voor mijn gevoel die Ford altijd goed tot zijn recht komt op de circuits met lange rechte stukken. Dus twijfel nog of ik bij de Ford blijf of toch weer terug ga naar de BMW of de Porsche...
Ik had toch de overstap gemaakt naar de BMW en een vrijwel foutloze avond gehad. Met de Ford moet ik echt op de limiet rijden en dan heb ik ook zeker de snelheid. Met de BMW kan ik gewoon rustig een (iets lager) tempo rijden.

Gekwalificeerd als 17e na slechts 30min oefenen in de BMW en in beide races 5 plekken gewonnen. Zondag vanwege de chaos in de hoofdrace op P8 geëindigd, nu dus (op eigen kracht) P7. Al reden er wel een paar mensen achter me die sneller waren. @Raimond613 gaf zelf een goed resultaat weg en @JPM85 kreeg een Phusebomb in ronde 1 bocht 5 (of 3). Weer had ik daar een engeltje op mijn schouder zitten, de chaos voltrok zich op een paar centimeter achter mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Beltoni schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 08:10:
[...]

Ik had toch de overstap gemaakt naar de BMW en een vrijwel foutloze avond gehad. Met de Ford moet ik echt op de limiet rijden en dan heb ik ook zeker de snelheid. Met de BMW kan ik gewoon rustig een (iets lager) tempo rijden.

Gekwalificeerd als 17e na slechts 30min oefenen in de BMW en in beide races 5 plekken gewonnen. Zondag vanwege de chaos in de hoofdrace op P8 geëindigd, nu dus (op eigen kracht) P7. Al reden er wel een paar mensen achter me die sneller waren. @Raimond613 gaf zelf een goed resultaat weg en @JPM85 kreeg een Phusebomb in ronde 1 bocht 5 (of 3). Weer had ik daar een engeltje op mijn schouder zitten, de chaos voltrok zich op een paar centimeter achter mij.
Ik had het inderdaad al gezien, knap resultaat! Daarnaast fijn dat jij niet betrokken was bij de aanrijding want daar werd door Phusebox echt veel te laat geremd ondanks dat het de 1e of 2e ronde was...

Ik denk dat je het goed samenvat en dit ook voor mij geldt. Met de Ford moet ik inderdaad waarschijnlijk meer op de limiet rijden door mijn onervarenheid met de auto. Ik ga zeker de BMW of de Porsche nog even pakken deze week. Laten we maar eerst foutloos een race rijden voordat we over snelheid mogen nadenken :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-10 10:00

Tijn96

In speed we trust

Danny Hdoorn schreef op maandag 27 juli 2020 @ 22:35:

Ik was dat. Ik zag de gele vlag te laat en hoorde niet dat er wat was aangezien mijn crewchief met vakantie was. 100% mijn fout, echter was ik comitted aan de bocht en als ik daar ging remmen (in de bocht) was de race voorbij. Daarna had ik inderdaad moeten remmen maar "in the heat of the moment" niet gedaan. En ik zat niet op Teamspeak deze keer

Mijn excuus, had ik netjes moeten doen want ik ben ook van mening dat iedereen de finish moet halen etc! O+

In race 2 was ik bijna nog een bowlingbal. Door heftig sturen nog vanalles ontweken. In bocht 5(?), haaks linksaf na het 2de lange rechte stuk iig. niet te laat geremd maar wel volledig geblokkeerd. Nog ff uitzoeken waar het fout ging want gelukkig alleen mezelf geëlimineerd maar had ook anders kunnen zijn.... :X

[ Voor 13% gewijzigd door Tijn96 op 28-07-2020 09:34 ]

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Ruud Mulders schreef op maandag 27 juli 2020 @ 23:07:
Ja Raimond je staat bij mij inmiddels wel bekend als een redelijk stevige rijder. Ik was voor de start al met je bezig in mijn hoofd. Frustratie was er dan ook toen je me raakte.(mede omdat mijn pace met P6 in de practice boven gemiddelde was voor mij). Juist in de beginfase weet je dat je rempunt een kleine 100 meter eerder ligt.

Na de cooling down besefte ik me ook wel dat je dit niet wilt veroorzaken.

Kortom we leren iedere keer weer.

[...]
Ik wilde dit uiteraard niet. Ik weet ook dat er eerder geremd wordt/moet worden in de beginfase maar was in the heat of the moment meer bezig met kijken waar jouw auto heen ging dan dat ik me realiseerde dat we al zo dicht bij het rempunt waren |:( Zoals gezegd kon ik de bordjes ook niet zien dus dat was ook heen geheugensteuntje...

Ben overigens wel benieuwd waarom je mij als een 'stevige rijder' ziet, ik ben me daar absoluut niet van bewust?

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Luckeh schreef op maandag 27 juli 2020 @ 23:58:
[...]

Ik zag je pitten...maar zag ook dat je in een hele rij auto's terug zou komen. Dus ik was wel blij dat je vroeg ging :-)
Ik wilde ook eigenlijk niet vroeg pitten maar ik moest iets proberen omdat ik een beetje vast zat achter Jan Hein.

iracing profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• patricks8
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:04
Gisteren wel een lekkere 2e heat gereden. Ik was lekker op weg met 0x tot de laatste ronde. Ik haal Maarten in in bocht 1, en ik weet niet of hij het door had dat ik aan de binnenkant zat, maar licht contact aan de zijkant. Wel 4x, maar niet dat 1 van ons de baan af schoof. Maarten verloor wel wat snelheid. En daardoor was ik niet meer helemaal gefocust op bocht 2 waardoor ik een slechte exit had en we met 4 man ofzo opweg gingen naar bocht 4.

Daar plaatst @Danny Hdoorn een inhaal actie maar verremt zich/blokkeert en schiet rechtdoor. Ik kon hem nog ontwijken maar in die actie klapte Maarten bij mij achterop waardoor ik spin en in de grindbak beland. Uiteindelijk p30 volgens mij.

Eindelijk eens een fatsoenlijke race kunnen rijden zonder al te veel fouten te maken. Daar wel blij mee. Moet nog wel veel blijven oefenen want de snelheid is er nog niet. Toch maar eens tijd voor een goede rig, want elke sessie zit ik ook weer iets anders wat ook niet echt bevorderlijk is.

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-09 13:05
Ooeeh, ik zie dat de Skippy deze week op de Nordschleife rijdt! Die moeten we even meepakken :*)

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

patricks8 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 08:57:
Gisteren wel een lekkere 2e heat gereden. Ik was lekker op weg met 0x tot de laatste ronde. Ik haal Maarten in in bocht 1, en ik weet niet of hij het door had dat ik aan de binnenkant zat, maar licht contact aan de zijkant. Wel 4x, maar niet dat 1 van ons de baan af schoof. Maarten verloor wel wat snelheid. En daardoor was ik niet meer helemaal gefocust op bocht 2 waardoor ik een slechte exit had en we met 4 man ofzo opweg gingen naar bocht 4.

Daar plaatst @Danny Hdoorn een inhaal actie maar verremt zich/blokkeert en schiet rechtdoor. Ik kon hem nog ontwijken maar in die actie klapte Maarten bij mij achterop waardoor ik spin en in de grindbak beland. Uiteindelijk p30 volgens mij.

Eindelijk eens een fatsoenlijke race kunnen rijden zonder al te veel fouten te maken. Daar wel blij mee. Moet nog wel veel blijven oefenen want de snelheid is er nog niet. Toch maar eens tijd voor een goede rig, want elke sessie zit ik ook weer iets anders wat ook niet echt bevorderlijk is.
Volgens mij won ik daar 3 plekken en ik denk dat Maarten zich daar ook verremde, hij probeerde mijn inhaal actie te blocken, wat overigens goed lukte, we reden zo dicht op elkaar dat we een 0x kregen halverwege het rechte stuk.

In het begin van de race had ik een run op 2 man naar turn 1, alleen kneep de middelste mijn weg wat af, dacht dat ik echt geen ruimte meer had dus ging zelf naar rechts alleen was dat iets teveel, dus toen ik remde kwam mijn achterwiel op het gras en ging mijn auto linksaf de ander in. Achteraf gezien kwam hij wel wat veel mijn kant op echter gaf hij mij vrijwel direct weer wat meer ruimte door weer wat naar links te gaan, had gewoon mijn lijn kunnen houden achteraf. Helaas uithuilen en weer overnieuw begonnen en sorry voor diegene die mij niet meer konden ontwijken.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruud Mulders
  • Laatst online: 28-08 20:08
Met stevig bedoel ik dat je soms een inhaal actie inzet die alleen gaat lukken als de ander je ruimte geeft zodat we niet crashen. Maar prima om je erbij te hebben hoor 😉 je pace is iets beter dan de mijne dus we zitten ook vaak bij elkaar in de buurt.

Tot zondag
Raimond613 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 08:46:
[...]

Ik wilde dit uiteraard niet. Ik weet ook dat er eerder geremd wordt/moet worden in de beginfase maar was in the heat of the moment meer bezig met kijken waar jouw auto heen ging dan dat ik me realiseerde dat we al zo dicht bij het rempunt waren |:( Zoals gezegd kon ik de bordjes ook niet zien dus dat was ook heen geheugensteuntje...

Ben overigens wel benieuwd waarom je mij als een 'stevige rijder' ziet, ik ben me daar absoluut niet van bewust?

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Raimond613 schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 08:47:
[...]
Ik wilde ook eigenlijk niet vroeg pitten maar ik moest iets proberen omdat ik een beetje vast zat achter Jan Hein.
Ik vind dit echt wel een mooi element in de IMSA serie. In de helft van de gevallen ben je het beste af door zo lang mogelijk door te rijden, maar in de andere helft bepaalt het moment dat je pit een deel van je resultaat. Op Spa koste een pitstop 30s; dus als er een mooi gat is rond de 30s kun je vroeger stoppen om zo wat te proberen.

Een zo kort mogelijke pitstop maken is ook een uitdaging. Je kan zomaar een 2 seconden pakken in de pitlane wat je een positie kan schelen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 17:59

Phydomir

Dennis

Aangezien het best lekker ging dit weekend en ik toch vakantie heb maar even een ochtend race mee gepakt. Was even billenknijpen in lap 1 nadat ik de Q verprutst had en daardoor als 6e moest starten.

Best close:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bIXxHOyn2QoRFpeWgMasTyl8aho=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IPgsQXhbGOthKjM0ZFITMdav.png?f=user_large

Uiteindelijk wel de race gewonnen *O*

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frizti
Jimmy J. schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 10:35:
Ooeeh, ik zie dat de Skippy deze week op de Nordschleife rijdt! Die moeten we even meepakken :*)
Het is alweer een tijdje geleden dat ik in de skippy heb gereden, maar lijkt me wel leuk om te proberen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• patricks8
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:04
Jimmy J. schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 10:35:
Ik rij nog wekelijks 1 tot 3 races skippy en pak deze dus ook zeker mee

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 322 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies