Zo, gisteravond was bijzonder.
Daar waar mijn teamgenoten de BMW kozen, bleef ik als Drent lekker eigenwijs en bleef ik lekker stug in de Ferrari zitten.
In de vrije training toch enige moeite om die ENWEB BMW's achter me te houden, en ook om in de buurt van de top 10 te komen.
In de kwali kon ik toch een 9e tijd rijden. Wel tevreden mee.
Race1: Niet zo beste start, @
Ruud Mulders komt mij direct voorbij. Maar ik kan al gauw weer aansluiten en door een klein foutje van Ruud hem snel weer voorbij. Toen kwam ik achter @
BobvK & @
Jan Hein terecht. Die zaten bij elkander in de slipstream, met de mooie Ferrari van mij daar weer achter. Op het rechte stuk wil ie wel

. Eerst kon ik Bob pakken, en 1 of 2 rondjes later Jan Hein. P7.
Nog heel eventjes P6 gereden, door een foutje van Nick, maar die zat zo weer op mijn bumper, en ik maakte ineens remfoutjes die ik de hele race nog niet gemaakt had en @
NickThissen was er redelijk eenvoudig weer voorbij. P7 uiteindelijk!
Race2: Voornemens om een betere start te maken dan in race 1, kom ik gelukkig beter weg en zit ik na de eerste 2 bochten achter 2 Porsches en met de Porsche van Nick achter mij. Wellicht heb ik wat voorzichtig geremd voor de 3e bocht ivm de 2 vechtende Porsches van Jan Hein en nog iemand voor mij, daardoor kreeg ik een licht tikje midden op mijn achterbumper van Nick waardoor ik rond ging. Ik was 180° gedraaid, en liet de auto uitrollen naar achter in het grind, hierdoor zat ik wel @
Jimmy J. flink in de weg, mijn excuses nogmaals.
Tijdens het achteruit rollen, zag ik de andere malaise natuurlijk ook gebeuren, maar ik was vooral bezig met het feit dat ik door de niet harde aanvaring met Nick geen grote schade zou moeten hebben. En dat er een inhaal race voor de boeg stond. Ik vond dat ik ver genoeg van de baan afstond om te keren, en begon daarmee. Toen kreeg ik een fikse tik op mijn linkerachterwiel zoals Tim hierboven ook al ergens beschreven heeft.
Nu had ik wel schade, en eenmaal terug op het grijze lint, was duidelijk dat de fast repair nodig was. Terug gehobbeld naar de pits, fast repair, en op P33 met 30s achterstand op de eerste beste auto om positie weer de baan op. Gevolg was een erg eenzame race, waarbij ik de directe concurrenten wel in het vizier had de laatste 2 rondes, maar de race was te kort om ze echt bij te halen.
Om een of andere reden win ik toch weer veel posities in die laatste paar ronden, (weer brandstof issues bij mensen???), en kan ik P20 finishen. 2e race was wel redelijk saai helaas.
Op naar de volgende.