iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 321 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06-10 20:39
Gisteren mij ook even gewaagd aan de 911. Wel een stuk lastiger dan de GTE's maar misschien is dat wennen. Bij de GTE kan ik wat roekeloze met mijn gas omgaan. Bij de 911 wordt dat in langzame bochten snel afgestraft. Ook het aanremmen in de 911 is lastiger. Achterkant is lekker losjes.

Je voelt wel echt de snelheid in die auto. Onderweg naar het scheivlak is het echt even je adem inhouden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:24

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Mr.Conroe schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 11:07:
[...]

Over het algemeen is de Merc AMG GT3 het meest vergevingsgezind. Een auto die je snel onder de knie kunt krijgen en waarmee je ook hard kunt gaan.
De Mercedes is een beetje kapot op het moment, terugschakelen van 3 naar 2 en van 2 naar 1 wil nog wel eens een lockende achterkant opleveren als je het net te vroeg terug gaat. De Ferrari is na de laatste BoP aanpassing net wat aan de trage kant geworden, hoop dat ze dit morgen in de update weer rechttrekken. Op dit moment zie je veel de McLaren en de Z3 in de top terug maar dat kan met de volgende update zomaar weer veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 05-10 16:28
Alfisti schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 11:22:
[...]

De Mercedes is een beetje kapot op het moment, terugschakelen van 3 naar 2 en van 2 naar 1 wil nog wel eens een lockende achterkant opleveren als je het net te vroeg terug gaat. De Ferrari is na de laatste BoP aanpassing net wat aan de trage kant geworden, hoop dat ze dit morgen in de update weer rechttrekken. Op dit moment zie je veel de McLaren en de Z3 in de top terug maar dat kan met de volgende update zomaar weer veranderen.
Die lock op de achterkant kan je wel mooi gebruiken op Spa bij de Bus Stop Chicane & La Source :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Om het switchen van auto's maar even door te trekken, net P3 gereden in een Radical race op Brands Hatch. Hard werken op die korte baan!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-10 18:32

Raimond613

Simracer

Ondanks mijn enthousiamse over de Nordschleife in de GT4 was mijn race vanmorgen een drama. Ik besloot vanuit de pit te starten om eventuele startcrashes te vermijden. Ik kwam precies voor de Audi's de pit uit en dacht wel ff bij ze weg te rijden maar dat lukte niet, dus liet ik bij de afkortings-lus de leidende TCR voorbij. Op de entry begon hij te driften waardoor ik schrok en mijn entry ook verpest werd. Daardoor bij de exit wat overstuur waardoor Audi #2 vol tegen mijn kont reed, waarbij ik natuurlijk de gebeten hond was. Niet helemaal terecht vond ik.

Anyway, doorgereden voor de resterende Audi meute uit maar zelfs op de rechte stukken kwam ik niet van ze af. Na nog 2x een beuk vanachteren van een Audi de vechtende meute op Dottinger Höhe maar voorbij gelaten en op zo'n 6 seconden achter ze aan gereden. Ik was dus even snel als de snelste Audi's 8)7 |:(

Ik vind de NS altijd erg leuk om te rijden maar ben er ook meestal extreem traag voor mijn doen. Was vorig seizoen ook al zo in de Skip en dat zal volgende week dus wel weer hetzelfde verhaal zijn als de Skip op de Industriefahrten layout rijdt.
Enige voordeel bij de skip is dat er nogal veel mensen elkaar uit de race rammen, dus daar valt dan nog wel wat te halen >:)

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Raimond613 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 12:03:
Ondanks mijn enthousiamse over de Nordschleife in de GT4 was mijn race vanmorgen een drama. Ik besloot vanuit de pit te starten om eventuele startcrashes te vermijden. Ik kwam precies voor de Audi's de pit uit en dacht wel ff bij ze weg te rijden maar dat lukte niet, dus liet ik bij de afkortings-lus de leidende TCR voorbij. Op de entry begon hij te driften waardoor ik schrok en mijn entry ook verpest werd. Daardoor bij de exit wat overstuur waardoor Audi #2 vol tegen mijn kont reed, waarbij ik natuurlijk de gebeten hond was. Niet helemaal terecht vond ik.

Anyway, doorgereden voor de resterende Audi meute uit maar zelfs op de rechte stukken kwam ik niet van ze af. Na nog 2x een beuk vanachteren van een Audi de vechtende meute op Dottinger Höhe maar voorbij gelaten en op zo'n 6 seconden achter ze aan gereden. Ik was dus even snel als de snelste Audi's 8)7 |:(

Ik vind de NS altijd erg leuk om te rijden maar ben er ook meestal extreem traag voor mijn doen. Was vorig seizoen ook al zo in de Skip en dat zal volgende week dus wel weer hetzelfde verhaal zijn als de Skip op de Industriefahrten layout rijdt.
Enige voordeel bij de skip is dat er nogal veel mensen elkaar uit de race rammen, dus daar valt dan nog wel wat te halen >:)
Flashback naar de 24u met de GT4 op de nordschleife. De snelste TCRs zijn minstens net zo snel in het bochtige gedeeltes op de Nordschleife. Inhalen lukte enkel makkelijk op het brede Nurburgring gedeelte, en de twee lange rechte stukken. Anders moesten we gewoon geduld hebben om met de GT4 een TCR voorbij te komen.

Als je ze op de eerste twee rechte stukken niet (voor Flugplatz en Aremberg) niet op afstand rijdt zitten ze de hele tijd in je nek te hijgen op dat lange bochtige gedeelte. Fun!

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• labooh
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-10 18:40

labooh

Jaja...

Ik heb me sinds vorige ook gericht op de Porsche 911, na een korte tijd GT3 gereden te hebben.

Vind de combinatie van beide auto’s wel tof, de R8 die rustig en beheerst rijdt en de 911 waar je heel soepel en zachtjes mee om moet gaan.
Zandvoort vind ik ook wel een echt lekker ritme hebben met de Porsche!

En inderdaad, een foutje is heel snel gemaakt, ook door de grote jongens 😂

Merk ook echt dat zeker de eerste ronde iedereen beheerst rijdt, grote crashes zoals met IMSA zie je echt zelden.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JS1990
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 17-06 11:32
MartijnA3 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 10:39:
Net mijn eerste Porsche Cup race gedaan. Weet niet of het aan het tijdstip lag (veel australiers), maar daar werd erg netjes gereden! Mensen die echt voorzichtig zijn in de eerste ronde en geen do or die acties doen. De pace is er nog niet echt met deze auto want man wat is dat ding moeilijk te rijden. Het zorgt er wel voor dat anderen ook fouten maken waardoor de race toch echt leuk was. Met 1 spin toch nog 7de geworden van de 15.

Maar echt, die auto voelt zo anders dan andere iracing auto's, ik krijg er een brede grijns van op mijn gezicht. :)
Wil deze serie vanaf volgend seizoen waarschijnlijk/misschien ook mee gaan pakken, samen met IMSA denk ik. Is een listige en uitdagende auto, maar wel belonend!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-10 11:09
Ik heb vandaag wat geprobeerd met de setups van PDS, maar bij mij breekt de achterkant erg snel. Zelfs bij de makkelijkste bochten op Spa, waar je vol gas doorheen kan, breekt de achterkant keer op keer uit. Terwijl ik met de baseline met hogere snelheid en zonder problemen de auto door diezelfde bochten krijg.

Zou het nou kunnen dat dit komt door de kwaliteit of instellingen van mijn stuur? Ik gebruik een Logitech G29, vrij budget dus. Of moet ik het echt helemaal bij mijzelf zoeken dat ik niet precies genoeg stuur voor zo'n PDS setup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Loona35 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:00:
Ik heb vandaag wat geprobeerd met de setups van PDS, maar bij mij breekt de achterkant erg snel. Zelfs bij de makkelijkste bochten op Spa, waar je vol gas doorheen kan, breekt de achterkant keer op keer uit. Terwijl ik met de baseline met hogere snelheid en zonder problemen de auto door diezelfde bochten krijg.

Zou het nou kunnen dat dit komt door de kwaliteit of instellingen van mijn stuur? Ik gebruik een Logitech G29, vrij budget dus. Of moet ik het echt helemaal bij mijzelf zoeken dat ik niet precies genoeg stuur voor zo'n PDS setup?
Had hetzelfde probleem met de PDS setup. Probeer de W4-alt setup in de iLMS serie eens van Spa, die vind ik een stuk stabieler. (trouwens wel voor de BMW 8)7 ), niet helemaal duidelijk welke auto je rijdt

[ Voor 4% gewijzigd door JPM85 op 22-07-2020 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
JPM85 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 14:06:
[...]

Had hetzelfde probleem met de PDS setup. Probeer de W4-alt setup in de iLMS serie eens van Spa, die vind ik een stuk stabieler. (trouwens wel voor de BMW 8)7 ), niet helemaal duidelijk welke auto je rijdt
Ik rij de BMW M8 GTE

/edit
Die kan ik helaas niet proberen, kan alleen met Pro account toch? :S ja alleen pro

Dan probeer ik gewoon paar andere tracks, kijken of het daar wel goed werkt met PDS setup voor de betreffende track. Ik wil vooral uitsluiten dat het niet aan mijn stuur ligt, maar vooral aan mijzelf of de setup.

[ Voor 30% gewijzigd door Loona35 op 22-07-2020 14:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-09 09:16

Ik had dit probleem dus ook afgelopen maandag met de tweakers race :O

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10 20:26

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Ik heb ook een G29 en heb dat probleem niet. Ik gebruik de setups van graig's setup shop en rij in de Porsche.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
Thanks voor alle input. Ik heb net nog eens wat zitten proberen en het lijkt gewoon bad luck dat de eerste paid setup die ik probeer nou net crappy blijkt te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justnoiz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-11-2024
het zit de laatste tijd niet echt mee in iracing. Iemand tips om toch veilig uit D-license te geraken? Ik doe geen quali zodat ik achteraan kan starten om veiligheidsredenen. Probeer ook mensen die echt sneller zijn mooi plaats te laten zodat er ook geen incidenten gebeuren maar toch lijkt het alsof er altijd wel iemand is die me 4x of bezorgt. (soms maak ik ook fouten! ) ik zat op 3.8 safety rating en nu 2.6 in 2weken tijd

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
Justnoiz schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 16:37:
het zit de laatste tijd niet echt mee in iracing. Iemand tips om toch veilig uit D-license te geraken? Ik doe geen quali zodat ik achteraan kan starten om veiligheidsredenen. Probeer ook mensen die echt sneller zijn mooi plaats te laten zodat er ook geen incidenten gebeuren maar toch lijkt het alsof er altijd wel iemand is die me 4x of bezorgt. (soms maak ik ook fouten! ) ik zat op 3.8 safety rating en nu 2.6 in 2weken tijd
Zet eens een filmpje hier neer van incidenten. Met alleen tekst kunnen we helaas niet zo heel veel, buiten te zeggen, veilig rijden en zorg dat je geen incs pakt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolidAW
  • Laatst online: 18-04-2024
Heb me zelf maar eens aangemeld gister bij de tweakers league (staat nog op pending) maar nu moet ik een GTE gaan aanschaffen.

Rij op dit moment eigenlijk alleen maar open wheelers (zoals Indy Pro PM18 / Renault 2.0 / Skippy en de USF2000) daarnaast wel wat GT3 auto's en de BMW GT4.

Van de GT3 vind ik de Merc en Ferrari het lekkerst rijden (laten we het maar niet over de Porsche GT3 hebben). De BMW GT4 heb ik totaal nog geen gevoel bij vind hem persoonlijk niet lekker rijden.

Welk GTE is aan te raden :) ?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

SolidAW schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 16:47:
Heb me zelf maar eens aangemeld gister bij de tweakers league (staat nog op pending) maar nu moet ik een GTE gaan aanschaffen.

Rij op dit moment eigenlijk alleen maar open wheelers (zoals Indy Pro PM18 / Renault 2.0 / Skippy en de USF2000) daarnaast wel wat GT3 auto's en de BMW GT4.

Van de GT3 vind ik de Merc en Ferrari het lekkerst rijden (laten we het maar niet over de Porsche GT3 hebben). De BMW GT4 heb ik totaal nog geen gevoel bij vind hem persoonlijk niet lekker rijden.

BMW is wel een steady wagen, en zeker niet de traagste.
Maar heb ook wel fijne races gehad in de Ferarri en in de Ford.
Maar goed als je er 1 moet kiezen dan haal je overal het meeste uit de bmw denk ik persoonlijk.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

SolidAW schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 16:47:

Zoveel mensen, zoveel meningen ;)
Morgen is er weer een update van iracing dus dan is de testdrive weer beschikbaar. Een mooie gelegenheid om alle 4 de GTE's zelf uit te proberen!

Zorg dus dat je ze alle 4 van tevoren alvast downloadt en eventueel setups downloadt zodat je de testdrive tijd optimaal kunt gebruiken.

PS de Porsche GT3 is geen volwaardige GT3 maar een cup auto, die kun je niet vergelijken met de echte GT3's ;)

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke
  • Laatst online: 22:01

Fuelke

Forza Ferrari

@MartijnA3 Je kan we heel veel hoeken afsnijden / wijd gaan over de kerbs op Brands Hatch, iRacing is daar heel vergevingsgezind. Achterin liggen bochten waar je met bijna de hele auto binnendoor over de kerbs kan zonder een 1x off track te pakken.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Loona35 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 16:30:
Thanks voor alle input. Ik heb net nog eens wat zitten proberen en het lijkt gewoon bad luck dat de eerste paid setup die ik probeer nou net crappy blijkt te zijn.
Ik heb met de VRS setup een half uurtje gereden vanmiddag en ging de eerste rondes steevast rond bij Blanchimont en Pouhon. Ik heb een DD wiel dus daar zou het niet aan mogen liggen :P

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolidAW
Raimond613 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 17:23:
[...]

Zoveel mensen, zoveel meningen ;)
Morgen is er weer een update van iracing dus dan is de testdrive weer beschikbaar. Een mooie gelegenheid om alle 4 de GTE's zelf uit te proberen!

Zorg dus dat je ze alle 4 van tevoren alvast downloadt en eventueel setups downloadt zodat je de testdrive tijd optimaal kunt gebruiken.

PS de Porsche GT3 is geen volwaardige GT3 maar een cup auto, die kun je niet vergelijken met de echte GT3's ;)
Ja klopt alleen zal je net zien ben ik morgen de gehele dag op kantoor.

Ik denk gewoon dat ik dan maar de BMW aanschaf. Hoe rijdt de Porsche ?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolidAW
Blerf schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 17:14:
[...]

BMW is wel een steady wagen, en zeker niet de traagste.
Maar heb ook wel fijne races gehad in de Ferarri en in de Ford.
Maar goed als je er 1 moet kiezen dan haal je overal het meeste uit de bmw denk ik persoonlijk.
Ja dat dacht ik ook al dat de bmw de meest veilige gte is.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-10 12:25
Ik denk dat de BMW de beste allrounder is op de verschillende circuits. Dus als je er maar 1 aanschaft, zou ik de BMW nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

SolidAW schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 18:49:
[...]

Ja klopt alleen zal je net zien ben ik morgen de gehele dag op kantoor.

Ik denk gewoon dat ik dan maar de BMW aanschaf. Hoe rijdt de Porsche ?
De Porsche rijdt heerlijk, dat is dan ook de auto die ik gebruik :)

Maar dat is dan ook de reden dat ik je vooral adviseer ze zelf te testen. Ik heb dat ook gedaan voorafgaand aan het seizoen en had over het rijgedrag van de auto's soms echt een andere mening dan anderen hier.

Dat een bepaalde auto als de beste allrounder wordt gezien wil nog niet zeggen dat hij voor jou als individu ook de beste is, hij moet wel bij je rijstijl passen.

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
Raimond613 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 19:48:
[...]

De Porsche rijdt heerlijk, dat is dan ook de auto die ik gebruik :)

Maar dat is dan ook de reden dat ik je vooral adviseer ze zelf te testen. Ik heb dat ook gedaan voorafgaand aan het seizoen en had over het rijgedrag van de auto's soms echt een andere mening dan anderen hier.

Dat een bepaalde auto als de beste allrounder wordt gezien wil nog niet zeggen dat hij voor jou als individu ook de beste is, hij moet wel bij je rijstijl passen.
Helemaal eens! Waarbij een circuit er ook nog voor kan zorgen dat je favoriete auto, niet prettig aanvoelt. Toen ik dit seizoen begon, was ik vooral bezig met de voorbereiding op Le Mans. Hier vond ik de Ferrari het prettigste rijden en heb mij dan ook op toegelegd. Gaande het seizoen (rond Watkins Glen), merkte ik dat de Ferrari niet overal zo prettig is en rond gaan kijken bij de andere auto’s.

Paar races met de Ford gedaan, BMW afgelopen 2 weken en afgelopen maandag een race in de Porsche gedaan. Elke auto heeft zijn eigenschappen icm een bepaald circuit, werken die eigenschappen of niet.

Deze week rij ik nog in de BMW, maar kan zo zijn dat ik volgende week weer in de Ford rij, omdat ik mij daar het prettigste bij voel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny Hdoorn
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-02-2023

Danny Hdoorn

Abn0rmaal(twitch&dc)

YouTube: Inhalen op zen best :P

Niet zo snel vanavond maar anderen nog langzamer...veel foutjes maar ook veel inhalen van p35(uit de pits na me disaster van gisteravond...geschept in eu rouge.45 min repair :/ ) naar p7 gereden...was een lekkere race met persoonlijk dit als hoogtepunt...2 tegelijk altijd lekker gevoel is dat het lukte..gewoon YES roepen haha...you feel me? :D
JPM85 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 20:15:
[...]

Helemaal eens! Waarbij een circuit er ook nog voor kan zorgen dat je favoriete auto, niet prettig aanvoelt. Toen ik dit seizoen begon, was ik vooral bezig met de voorbereiding op Le Mans. Hier vond ik de Ferrari het prettigste rijden en heb mij dan ook op toegelegd. Gaande het seizoen (rond Watkins Glen), merkte ik dat de Ferrari niet overal zo prettig is en rond gaan kijken bij de andere auto’s.

Paar races met de Ford gedaan, BMW afgelopen 2 weken en afgelopen maandag een race in de Porsche gedaan. Elke auto heeft zijn eigenschappen icm een bepaald circuit, werken die eigenschappen of niet.

Deze week rij ik nog in de BMW, maar kan zo zijn dat ik volgende week weer in de Ford rij, omdat ik mij daar het prettigste bij voel.
Sluit ik me helemaal bij aan.Ik heb ze alle 4 gekocht uiteindelijk om toch zelf persoonlijk te ervaren wat voor jezelf het fijnst is.

[ Voor 54% gewijzigd door Danny Hdoorn op 22-07-2020 20:20 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Conroe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:04
Arfman schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 18:11:
[...]

Ik heb met de VRS setup een half uurtje gereden vanmiddag en ging de eerste rondes steevast rond bij Blanchimont en Pouhon. Ik heb een DD wiel dus daar zou het niet aan mogen liggen :P
Ik heb een 15 jaar oud stuur zonder FF en ik ga ook rond. Denk dat we de hardware als oorzaak uit kunnen sluiten. :+

Kleine lift lost het op, je verliest er weinig mee want je moet na Blanchimont vrijwel direct aanremmen voor de busstop. Je auto iedere keer uit de vangrail schrapen duurt langer. Als ik ‚m goed neem ligt mijn exit speed rond de 245.

Verder haat ik Spa officieel nu. 1 race gedaan en niks onder de 2:18 gereden, en als ik de VRS data er naast leg is er niks waar ik het echt gigantisch laat liggen. In iedere bocht 2-3 tienden en dat telt bij 19 bochten aardig op.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

That reminds me, ik moet nog uitzoeken hoe ik die data in VRS kan vergelijken :X

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Mr.Conroe schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 20:50:
[...]

Ik heb een 15 jaar oud stuur zonder FF
Hoe dan?

Respect!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Hdoorn
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-02-2023

Danny Hdoorn

Abn0rmaal(twitch&dc)

Poging 2 imsa....na zo'n goede race vanmiddag vol vertrouwen nog een race...spin slowdown en botsing....1 spande de kroon bij t1 die denkt 3 man te pakken in de binnenbocht....ik kon hem net ontwijken maar wel voltreffer op een ander...iedereen contact zachtjes....uiteindelijk moeilijk in het ritme komen maar ging iets beter hoewel in al aardig wat plekken had verloren....er zitten aardig wat medetweakers in de split trouwens....maar van battlen was geen sprake helaas hehe....toen toch maar de pits in omdat ik al 17x had en dus een stop en go erbij kreeg...kuch..en toen gebeurde er dit....einde oefening...kon niet meer rijden...filmpje op me telefoon opgenomen.

https://youtu.be/stKtMpUz_G4

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B Tender
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-09 13:12
Ik vind het leuk om te lezen dat mensen de 911 Gt3 Cup ontdekken. Veruit mijn favoriete auto en klasse in iracing, een pittige auto zonder rijhulpjes maar daardoor ook eentje die veel voldoening geeft als het allemaal lukt, weinig setup opties wat het op dat front overzichtelijk houdt, en mijn ervaring is ten slotte ook dat er over het algemeen netjes in gereden wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JS1990
Spa en ik kunnen nog geen vrienden worden qua off tracks (en paar contacts) 🤦‍♂️, maarja dat ligt natuurlijk aan mij en foutjes in off-track heaven zijn heel makkelijk.

Valt me wel op hoe ongeduldig veel mederijders zijn. Ben je in een gevecht in de GTE (ik zit ervoor). Rij ik kort achter een gt3 die ik wil passeren na Stavelot, want op dat korte stukje voor Stavelot vind ik niet zo netjes en kans op contact groot (denk ik dan). Gevolg is dat ik minder snelheid in Stavelot meeneem en die GTE rijder achter mij knalt er achterop, want die schat de snelheid compleet verkeerd in van mij en de gt3. Een spin voor mij en achteraan aansluiten. Uiteindelijk nog wel naar P10 kunnen rijden.

Is trouwens al 2e keer in 3 races deze week dat iets soortgelijks gebeurt. Iemand tips of is het gewoon geluk hebben?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Laatst online: 06-10 17:59

Phydomir

Dennis

Daar kan je niet veel aan doen. Zelfs in de hoogste split zie je rijden die niet verder kunnen kijken dan de bumper van de voorganger.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
B Tender schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:56:
Ik vind het leuk om te lezen dat mensen de 911 Gt3 Cup ontdekken. Veruit mijn favoriete auto en klasse in iracing, een pittige auto zonder rijhulpjes maar daardoor ook eentje die veel voldoening geeft als het allemaal lukt, weinig setup opties wat het op dat front overzichtelijk houdt, en mijn ervaring is ten slotte ook dat er over het algemeen netjes in gereden wordt!
Heb je nog tips specifiek voor de auto? Ik laat m vaak rollen door de bocht, ik blokkeer meteen een wiel als ik nog probeer te remmen terwijl ik al instuur.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• labooh
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-10 18:40

labooh

Jaja...

@MartijnA3 dit is wel een goede uitleg over de 911: YouTube: How to drive the 911 Cup Car on iRacing

iRacing Profiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Mr.Conroe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:04
Vroegah......en dan heb ik het over het begin van deze eeuw, was ik echt fanatiek met simracen bezig en dan voornamelijk NASCAR. Zo‘n beetje iedere sim van Papyrus heb ik grijs gespeeld. Vonden mijn ouders destijds geweldig als ik op het 56k6 modempje aan de Daytona 500 mee deed en ze dus heel de avond onbereikbaar waren (nee, we hadden geen ISDN).

Serieuze Sim hardware was toen bijna alleen maar in de USA te krijgen. Nadat ik het zoveelste Sidewinder stuurtje van Microsoft kapot had getrokken heb ik een keer diep adem gehaald en een ECCI Trackstar besteld. Die dingen zijn letterlijk onverwoestbaar en de mijne doet het nog net zo goed als op de eerste dag.

Ja, geen FF en werkt nog met pots ipv hall sensors of loadcell maar ik krijg het niet over m‘n hart om het ding weg te doen. Ik neig wel naar een Simucube, maar dat is ook wel weer een serieuze investering.

Saillant detail: deze maand hield ECCI er na 25 jaar mee op. Gelukkig heb ik reserve-onderdelen liggen :o

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
Gaan binnenkort even een race pakken! Zitten qua iRating ook dicht bij elkaar. Met Brands Hatch, Suzuka, Bathurst en Spa staan er nog genoeg leuke races op de kalender!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mithriel
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

Stond op de lijst... En ondertussen gekocht en eerste rondjes gereden. Erg leuke en uitdagende auto! Echt gevoel van speed, wat ik met GTE bv minder heb.

Qua tijden ben ik nog niet zo snel, maar redelijk voor de split waar ik waarschijnlijk in terecht kom.

Gaan maar eens race meepakken van de week.

iRacing | Rig

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Niellie41
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:21

Niellie41

[object Object]

Hockenheimring komt naar iRacing!
quote: Chris Leone
iRacing is pleased to announce a new deal that will bring the Hockenheimring to the simulator in the coming months. Originally built in 1932 and redesigned for 2002, Hockenheim has played host to dozens of German Grands Prix over the years. Due to the circumstances of the global COVID-19 pandemic and our inability to do many data collection trips for previously planned projects, iRacing has acquired high-quality third-party scan data and photos in order to build this track. This allows us to get working on Hockenheim in the very near future.

The Hockenheimring joins a number of circuits that are currently in full production at iRacing, including Weedsport Raceway, Crandon International Raceway, the streets of Long Beach, Nashville Fairgrounds Speedway, and Coca-Cola Superspeedway. Along with these tracks, iRacing is also working on the design of new rallycross courses.
https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3753403.page

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:52

BM

Moderator Spielerij
Ik ben niet heel actief op de fora, maar word hiermee dus ook bevestigd dat ze Long Beach eindelijk gaan afmaken?
Zie nu dat dat in Mei al bevestigd is :X

[ Voor 17% gewijzigd door BM op 23-07-2020 07:18 ]

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ja en dan de oude versie van Hockenheim. Heel wat leuke gevechten gehad in Grand prix 2 tussen een aantal pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Dus toch Hockenheim! Ik had mijn geld al op de Hungaroring gezet nadat ik meende gelezen te hebben dat zowel Hockenheim als Red Bull Ring hadden ontkend in iracing te komen?
Ben er wel blij mee, vind het een leuke baan :)

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Simbob schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 07:18:
Ja en dan de oude versie van Hockenheim. Heel wat leuke gevechten gehad in Grand prix 2 tussen een aantal pixels.
Dat gaat lastig scannen worden aangezien daar alweer 20 jaar bomen op groeien ;)

iracing profile

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h_t5kEGUWgQblQiRSuyO8L5ag_s=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/2DlpJsmIIapDIavK82wU0nIt.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zRpPJOpSkXepB5g3zRjeG_tvrsc=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/zmzcldzdRnKQpxCqLzANUYbu.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lg_mLLzcvFX6GzUhwNsKTlODyeo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/RsigL70Ktun8S3yawjEAbxBl.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lqlk0VpaPU8-oKG5HkLSfHeJBD0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/rQJpDQwbu7Q45zc7PcQvTcjB.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 100% gewijzigd door Niellie41 op 23-07-2020 08:31 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22:07
Na Hockenheim heeft iRacing in 1 klap ook weer 2 nieuwe F1 circuits erbij :+

Nurburgring to join 2020 F1 calendar with Portimao and Imola

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZelianGuy
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-07 19:59
Fijn om te zien dat het huidige ijs nu wordt vervangen door echt gras :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Ik weet wel wat de volgende nieuwe auto in iracing gaat worden :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sl9SE9EHBjtqxScJQmLDMF52UcI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pcFLNMjUafIuCh0vYHjiinKb.jpg?f=user_large

[ Voor 9% gewijzigd door Raimond613 op 23-07-2020 08:42 ]

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-10 10:00

Tijn96

In speed we trust

Hockenheim in iracing. Me happy :)

Verder gister maar eens n cup race gedaan. Was lang geleden dat ik in iracing daar mee gereden had. Ging ook niet helemaal vloeibaar. 2x gespind en 1 offtrack. Alsnog derde geworden :+

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
Dat was top, thanks!

Edit: Werkt ook echt, voor het eerst in de 1:39 gekomen net in een practice sessie.

[ Voor 13% gewijzigd door MartijnA3 op 23-07-2020 10:49 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
doorgaan en belangrijker, just have fun... je kan genoeg leuke races rijden in D. Je komt vanzelf in C

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JS1990
Misschien zijn timetrials een manier voor jou om naar C op te klimmen.
Dit heb ik toen zelf ook gedaan, maar deed het om zonder nieuwe content aan te schaffen naar C te komen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
Paar wedstrijdjes IMSA geprobeerd en mixed feelings tot nu toe. Rallycross of dirt ovals rijden is beter voor je SR :+

(/edit: en het lijkt mij tot nu toe dat veel van die rotzooi in de 1e lap makkelijk kan worden voorkomen als ze de snelle rijders die bewust niet kwalificeren niet achterin laten starten maar met 1min tijdstraf in de pit ofzo. Iedere race tot nu toe hele lading snelle rijders die achterin starten en dan te agressief naar voren rijden).

Is het mogelijk om de required repairs te skippen? Vast niet, maar wil het toch zeker weten. Had de muur zachtjes geraakt (1x INC), maar daarvoor 10min required repairs gekregen :S

[ Voor 35% gewijzigd door Loona35 op 23-07-2020 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Raimond613 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 08:00:
[...]

Dat gaat lastig scannen worden aangezien daar alweer 20 jaar bomen op groeien ;)
Wat ik begrepen heb hebben ze ook de oude Monza oval in ere hersteld. Hopelijk kunnen ze dit trucje herhalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Loona35 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:38:Is het mogelijk om de required repairs te skippen? Vast niet, maar wil het toch zeker weten. Had de muur zachtjes geraakt (1x INC), maar daarvoor 10min required repairs gekregen :S
Het zit al een beetje in de naam ;)

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
Phydomir schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 12:03:
[...]

Het zit al een beetje in de naam ;)
Mjah.. toch proberen he :+

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Bazziek
  • Registratie: December 2011
  • Nu online
Zojuist tijdens mijn tweede race een mooi cadeautje gehad van de nummer 2.

Zal me trouwens meteen voorstellen. Ik ben Bas en heb me gisteren voor 2 jaar aangemeld bij iRacing (met JoepW als referral). Het lijkt me leuk om in de toekomst met de tweakers league mee te rijden zodra ik een beetje op niveau zit. Ik rij met een G29 op een zelf geknutseld rigje van hout.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B Tender
Bazziek schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 13:00:
Zojuist tijdens mijn tweede race een mooi cadeautje gehad van de nummer 2.
Welkom!
Het is goed gebruik dat nieuwe iRacers met een dergelijk cadeautje verwelkomd worden door de rest van de racers. :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E4AFYxpt6ojywjrIhUj9n_9WmHA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pEDdEdN1N40mbHJymyo6IUYp.jpg?f=user_large

Een herinnering voor morgenavond. Na de geknepen billen in met name Blanchimont van deze week, volgende week "The Kink"

Start: 19:30
Duur: 3 uur
Server tijd: 14:00
Fuel: 37%
Track: Road America (Full Course)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:52

BM

Moderator Spielerij
Brrr, had ik op Spa net beetje lekker gevoel te pakken komen jullie met zowat mijn minst favoriete baan op de proppen :X

Weet niet wat het is, maar ik heb et op Road America echt zelden echt naar m'n zin.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Niellie41

Niellie41

[object Object]

Om 15 uur gaat iRacing down voor patch 4 van het seizoen.
Hier zijn de release notes:
This Patch includes updates and fixes for the 2020 Season 3 Release.

SIMULATION:

Race Control

- Fixed an issue where a time-limited Race finish could sometimes not triggering at all.

AI Racing

- AI Drivers have received additional training with the following vehicles:
- - BMW M4 GT4
- - Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport MR

- AI Drivers have received additional training at the following tracks:
- - Circuit de Spa-Francorchamps - Grand Prix Pits

New Damage Model

- Adjustments have been made to improve the New Damage Model on opponent cars, so that it more quickly matches the actual state recorded by the server.
- - Most damage states received from the server are now applied to opponent cars immediately.
- - The exception to this are damage states that would reattach wheels or car parts.
- - - In these cases, the damage state change can be delayed. The reattachment of wheels or car parts will be delayed if the force involved in breaking the part was above a threshold. There is a low and a high threshold with separate delay times. More severe impacts will cause a longer delay, minor impacts will have no delay.

- Fixed an issue where some car-on-car contacts were not creating incidents correctly.

- Fixed an issue where Replays featuring cars that had the New Damage Model at the time and have since been reverted were not loading correctly.
- - Now, whenever loading a Replay, the Simulator will always use the New Damage Model car if that car had ever used it before.

- The allowable hyper-extended distance for the front wheels on all stockcars has been reduced to prevent wheels popping through the hood.

- The allowable hyper-extended distance for the wheels on all open-wheeled cars has been reduced to prevent some odd flipping behavior.

- Hyper-extended suspension will now be reset when a vehicle with this issue enters a pit stall.
- This reset, and possible car hop, should only trigger when there is a hyper extended wheel.

Graphics

- Removed a restriction in the Graphics Settings that prevented negative monitor bezel widths.

CARS:

ARCA Menards Chevrolet Impala

- Maximum brake torque has been reduced.

- Tire slip performance and tire cooling have been updated slightly.

Audi R8 LMS

- 2020 Season 3 Balance of Power Adjustments: Minimum weight reduced by 5 kg, and fuel consumption rate reduced slightly.

Ford GT GT2/GT3

- (Ford GT GT3) - 2020 Season 3 Balance of Power Adjustments: Aerodynamic downforce has been increased moderately, and fuel consumption rate reduced slightly.

Formula Renault 3.5

- Tire parameters have been updated!

- Tire grip has been increased.

- Engine and drivetrain losses have been adjusted.

- Front wing angle limits have been adjusted.

- Ride height range adjustments have been reduced.

- Fixed an issue where the front wing would not load correctly when gating with the rear wing.

- iRacing setups have been updated.

McLaren MP4-12C GT3

- 2020 Season 3 Balance of Power Adjustments: Fuel consumption rate increased slightly.

Mercedes-AMG GT3

- 2020 Season 3 Balance of Power Adjustments: Gear shift control parameters have been adjusted to improve down-shift quality, engine braking has been adjusted, fitting bump rubbers is now optional, engine power has been reduced slightly, and ride height adjustment ranges have been reduced.

- Baseline setup has been updated.

NASCAR Chevrolet Monte Carlo - 1987

- The iRacing setups for Phoenix Raceway and Rockingham Speedway have been updated.

- Draft effects have been improved at medium and small ovals.

NASCAR Cup Series Chevrolet Camaro ZL1

NASCAR Cup Series Ford Mustang

NASCAR Cup Series Toyota Camry

NASCAR Gander Outdoors Chevrolet Silverado

NASCAR Gander Outdoors Ford F150

NASCAR Gander Outdoors Toyota Tundra

NASCAR Ford Thunderbird - 1987

- The iRacing setups for Phoenix Raceway and Rockingham Speedway have been updated.

NASCAR Xfinity Chevrolet Camaro

NASCAR Xfinity Ford Mustang

NASCAR Xfinity Toyota Supra

Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport MR

- For the New Damage Model, various parameters have been adjusted, including:
- - Stiffness of chassis and body has been increased slightly.
- - Detachable parts have had their hinging break limits reduced.
- - Overall bumper strengths have been increased to prevent crumpling under light contacts.
- - Rear bumper damage has a reduced effect on aerodynamic drag.

Subaru WRX STI

- 2020 Season 3 Balance of Power Adjustment: Engine power has been increased slightly.

[Legacy] Dallara DW12

- Rear wing adjustment range has been expanded at long ovals.

- New iRacing setups have been added for the following track configs:
- - [Legacy] Charlotte Motor Speedway - 2008 - Oval
- - [Legacy] Texas Motor Speedway - 2009 - Oval

[Legacy] NASCAR Cup Chevrolet Impala COT - 2009

[Legacy] NASCAR Cup Chevrolet SS - 2013

[Legacy] NASCAR Cup Ford Fusion - 2016

[Legacy] NASCAR Nationwide Chevrolet Impala - 2012

[Legacy] NASCAR Truck Chevrolet Silverado - 2008

[Legacy] NASCAR Xfinity Chevrolet Camaro - 2014

[Legacy] NASCAR Xfinity Ford Mustang - 2016

[Legacy] NASCAR Xfinity Toyota Camry - 2015

TRACKS:

Kansas Speedway

- Fixed an issue with Caution lights disappearing at lower object detail settings.

- Night lighting has been improved.

Kentucky Speedway

- Fixed some lighting issues on barriers.

- Fixed some lighting issues in the pits area.

- Fixed some lighting issues with Musco lights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-10 10:00

Tijn96

In speed we trust

Luckeh schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:21:
[Afbeelding]

Een herinnering voor morgenavond. Na de geknepen billen in met name Blanchimont van deze week, volgende week "The Kink"

Jeej Road America! Vond ik op Forza Motorsport altijd een fantastisch circuit maar het zal komende week de eerste keer zijn voor mij in iRacing. Heel benieuwd

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 17:08
Luckeh schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:21:
[Afbeelding]

Alweer een baan die ik alleen ken van de TV :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
Al een tijd niet op Road America gereden, moet zeggen dat hij bij iRacing (met GTE's) goed bevalt. Even wat test laps gedaan met de BMW en Ford. Zit nog altijd 1,5-2 seconden van de VRS tijden af maar heb ook maar een handjevol laps neergezet. BMW erg stabiel, direct 3 rondes zonder fouten. Ford is alles behalve steady maar wanneer het goed gaat voelt het toch wel erg lekker.

Volgende ronde kunnen leuke gevechten opleveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:58

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
iRacing is weer up...

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Op hun discord heeft Race Lab Apps aangekondigd dat hun overlay niet meer gratis gaat zijn. Ze gaan over op een betaalde versie. Op dit moment twijfelen ze nog tussen een betaalde versie of een subscription model.
Istvan Fodor
Hi Everyone,

You might noticed that we haven't released any update since the last 3-4 weeks. The reason is because we are working on a big update that will introduce new features that we will improve the app greatly!

It's a big package update with many improved and new features.
We're running the app for free since first version of the app was released. Our intention is to always offer a free plan.
But! We also see that the free version model is not sustainable for us, at least we cannot work as as much on the app as we would like to. It‘s grown to something that we can‘t just do in our freetime. We're having hard time working on the app next to our full-time job.
We need to make it more sustainable to be able to develop many more awesome features in the future to help you being faster, better and more informed before/during and after your races.

In this way if you choose to run the non-free version tier, you'll be supporting us and will enable you to use more overlays and to access some advanced settings for each overlays.

Donators:
We've got some donations in the past months, and we do want to appreciate what they did, they kept this project alive! So everyone who donated the app will be appreciated and granted with the paid version (details later)! Note that we are not sure if its a one-off or subscription price model, but if we go with the subscription model, we will most likely give a month free for our donators.

Roadmap:
We're planning to release the big update in a matter of weeks. This can range between 3 to 9 weeks, depending on how fast we can develop the changes we want.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Simbob schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 11:56:
[...]

Wat ik begrepen heb hebben ze ook de oude Monza oval in ere hersteld. Hopelijk kunnen ze dit trucje herhalen.
Die zit idd in de Monza track. Maar die oval is er in reallife ook gewoon nog, weliswaar beschadigd en mogelijk zijn delen weg. In Hockenheim groeit er nu letterlijk een bos op de plek van de oude baan, dat lijkt me toch iets anders.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Luckeh schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 18:15:
Op hun discord heeft Race Lab Apps aangekondigd dat hun overlay niet meer gratis gaat zijn. Ze gaan over op een betaalde versie. Op dit moment twijfelen ze nog tussen een betaalde versie of een subscription model.

[...]
Had het vorige week ook gezien, en niet een hele vreemde stap gezien het aantal mensen wat er gebruik van maakt, incl. ondergetekende.
Even afhankelijk van de kosten die het betaalde model met zich mee gaat brengen, ga ik wel eens kijken welke overlay het prettigste is. Vind JRT heel persoonlijk niet zo mooi, maar SDK ziet er wel heel netjes uit. (volgens mij heeft deze ook live updates i.p.v. update tijdens het passeren van S/F.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
JPM85 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 18:57:
[...]

Had het vorige week ook gezien, en niet een hele vreemde stap gezien het aantal mensen wat er gebruik van maakt, incl. ondergetekende.
Even afhankelijk van de kosten die het betaalde model met zich mee gaat brengen, ga ik wel eens kijken welke overlay het prettigste is. Vind JRT heel persoonlijk niet zo mooi, maar SDK ziet er wel heel netjes uit. (volgens mij heeft deze ook live updates i.p.v. update tijdens het passeren van S/F.
Begrijpelijke keuze maar wel jammer. Vind het een erg prettige overlay en hoop eigenlijk dat ze met een light versie komen die gratis blijft met basis functionaliteit en een betaalde versie met extra functionaliteiten. Indien er alleen een betaalde versie komt hangt het af van het bedrag of ik bij Racelabapps blijf of toch de overstap maak naar JRT.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

BM schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 14:38:
Brrr, had ik op Spa net beetje lekker gevoel te pakken komen jullie met zowat mijn minst favoriete baan op de proppen :X

Weet niet wat het is, maar ik heb et op Road America echt zelden echt naar m'n zin.
Ik vond Road America ook altijd een flutcircuit tot vorig GoT seizoen met de Cayman. Door goed naar de VRS instructie te kijken leerde ik bij een aantal bochten een andere lijn waardoor ik sneller werd en met meer plezier rijd.
De truc voor mij zat hem met name in het 'afsnijden' van een aantal bochten, vooral de serie bochten na T3.

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
Doubleoz schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 19:08:
[...]

Begrijpelijke keuze maar wel jammer. Vind het een erg prettige overlay en hoop eigenlijk dat ze met een light versie komen die gratis blijft met basis functionaliteit en een betaalde versie met extra functionaliteiten. Indien er alleen een betaalde versie komt hangt het af van het bedrag of ik bij Racelabapps blijf of toch de overstap maak naar JRT.
Volgens mij stond op de Discord van RaceLab al, dat er altijd een gratis variant zal blijven.
Dus standings / relative etc.. zullen volgens mij wel gratis blijven, maar bijvoorbeeld full screen support niet. (gokje van mijn kant)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• joeyl94
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-10 19:15

joeyl94

Probleem'n? Poar neem'n!

Vandaag de keuze gemaakt om in de imsa klasse over te stappen van gt3 naar de gte omdat ik op een of andere manier de gte makkelijker/fijner vind rijden. Net tijdens mn 1e race op plek 2 gekwalificeerd en op p3 geëindigd naar een leuke race! Spa is een super leuke baan maar damn wat krijg je er toch veel off tracks te incasseren..

Iracing Profiel - Twitch - Youtube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mithriel
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

joeyl94 schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 23:52:
Vandaag de keuze gemaakt om in de imsa klasse over te stappen van gt3 naar de gte omdat ik op een of andere manier de gte makkelijker/fijner vind rijden. Net tijdens mn 1e race op plek 2 gekwalificeerd en op p3 geëindigd naar een leuke race! Spa is een super leuke baan maar damn wat krijg je er toch veel off tracks te incasseren..
Goed gedaan! En bijkomend voordeel, je kan met de League meedoen 8)

iRacing | Rig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
Net een Porsche Cup race gedaan. iRacing bleef hangen op "technical inspection" voor de kwalificaties. PC opnieuw moeten opstarten en daardoor achteraan gestart.

Toen gebeurde dit, ik was sneller dan hem maar kon geen moment vinden om hem ernaast te steken en zat er een aantal rondes achter, tot ronde 8 (ik ben de chroom/zwarte) :

Ja, ik gooide de deur dicht maar had en heb het gevoel dat dat geen gat was om in te duiken. Hij verweet mij dat ik de deur dicht gooide en op zijn lijn kwam.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
MartijnA3 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 12:48:
Net een Porsche Cup race gedaan. iRacing bleef hangen op "technical inspection" voor de kwalificaties. PC opnieuw moeten opstarten en daardoor achteraan gestart.

Toen gebeurde dit, ik was sneller dan hem maar kon geen moment vinden om hem ernaast te steken en zat er een aantal rondes achter, tot ronde 8 (ik ben de chroom/zwarte) :

Ja, ik gooide de deur dicht maar had en heb het gevoel dat dat geen gat was om in te duiken. Hij verweet mij dat ik de deur dicht gooide en op zijn lijn kwam.
[Streamable: iRacing.com Simulator 2020-07-24 12-39-49]
[Streamable: iRacing.com Simulator 2020-07-24 12-41-02]
100% zijn schuld. Als het gat er al was, wat ik betwijfel, had jij alle recht om daar naar de apex te gaan en de binnenkant af te dekken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Hij remt eerder omdat hij verwacht dat jij door zal schieten en hij er zo weer onderdoor kan. Door dan weer op de lijn te gaan breng jij jezelf wel in een positie waar jij volledig afhankelijk bent van de ander. Dus ondanks dat hij fout zit omdat hij tegen jouw aanrijdt had je misschien iets meer ruimte aan de binnenkant kunnen laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B Tender
Daar deed je niets verkeerd @MartijnA3. Ik kan het me van zijn kant voorstellen dat hij z'n auto daar met een goede exit naast de jouwe wil prikken, maar je ving hem daar gewoon een beetje op, en dan is het aan hem om eventjes z'n gaspedaal los te laten en iets anders te bedenken. Zoals @Phydomir aangeeft breng je jezelf daarmee wel in een afhankelijke positie, maar in deze situatie vind ik de crash te wijten aan de ander en niet aan jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Ja, ik had meer ruimte kunnen laten maar ik had niet zo'n zin om de volgende knikken met z'n tweeën naast elkaar te zitten. Maar goed, hier leer ik van, daarom post ik het ook. Ondanks dat je drie ronden op iemand achterbumper rijdt, samen secondes per ronde verliest en het om P15 gaat, moet en zal een ander soms toch blijven vechten.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Loona35
Net een heerlijk endorfine shotje gehad door mijn eerste Nascar nationals te winnen :+ Dacht eens te proberen om de banden te sparen door continu net onder mijn lap average te rijden en vervolgens de laatste 10 rondjes pas de plank volledig in te trappen. Dat pakte goed uit, van pos 9 naar 3 in 9 rondjes en in de laatste bocht van de laatste ronde de nummer 1 en 2 nog voorbij.

Vond het wel opvallend dat mijn eigen lap average niet veel beter wordt, maar het wel een stuk prettiger rondjes maken is met wat meer grip richting het einde van de wedstrijd. Met name met alle achterblijvers ontwijken scheelt het veel.

/edit
Btw iemand ervaring met andere tracks van die Nascar Nationals serie? Er wordt nu Texas Motorspeedway gereden en dat is mijn eerste track. Daar merk ik niet dat ik met slipsteam echt iets kan winnen, het is vooral je eigen race en banden sparen. Dat vechten in de slipstream wat je bij die oval rookies serie op Charlotte hebt vind ik juist wel leuk. Zit dat bij andere tracks wel meer in of heeft deze serie dat gewoon niet?

[ Voor 25% gewijzigd door Loona35 op 24-07-2020 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B Tender
MartijnA3 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 13:43:
Ja, ik had meer ruimte kunnen laten maar ik had niet zo'n zin om de volgende knikken met z'n tweeën naast elkaar te zitten. Maar goed, hier leer ik van, daarom post ik het ook. Ondanks dat je drie ronden op iemand achterbumper rijdt, samen secondes per ronde verliest en het om P15 gaat, moet en zal een ander soms toch blijven vechten.
De positie in het veld vind ik alleen niet zo relevant, ik strijd uiteindelijk net zo hard en fanatiek voor P1 als voor p15.

Maar hoe hard men verdedigt tegen overduidelijk snellere mensen daar verbaas ik mijzelf ook over. Als ik zie dat degene achter mij sneller is dan ben ik zelf juist geneigd om m'n plek gewoon een beetje cadeau te geven of in ieder geval niet hard te verdedigen (mits niet in de slotfase). Zo iemand komt er toch wel langs vroeg of laat, en dan heb ik 't liever vroeg. Het is veiliger, sneller voor hem, sneller voor mij, en ik hoop dan altijd in 't kielzog van zo'n snelle gast naar voren te komen door het veld.

[ Voor 3% gewijzigd door B Tender op 24-07-2020 14:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPM85
B Tender schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 14:50:
[...]

De positie in het veld vind ik alleen niet zo relevant, ik strijd uiteindelijk net zo hard en fanatiek voor P1 als voor p15.

Maar hoe hard men verdedigt tegen overduidelijk snellere mensen daar verbaas ik mijzelf ook over. Als ik zie dat degene achter mij sneller is dan ben ik zelf juist geneigd om m'n plek gewoon een beetje cadeau te geven of in ieder geval niet hard te verdedigen (mits niet in de slotfase). Zo iemand komt er toch wel langs vroeg of laat, en dan heb ik 't liever vroeg. Het is veiliger, sneller voor hem, sneller voor mij, en ik hoop dan altijd in 't kielzog van zo'n snelle gast naar voren te komen door het veld.
Dat laatste ben ik het niet helemaal mee eens.
Ik leer namelijk ook gigantisch veel door een sneller iemand achter mij proberen te houden. Je zal je lijnen aan moeten passen, focus op je exits wordt extreem belangrijk & je leert te vechten met andere personen.
Tuurlijk kies ik ook mijn battles wel uit en doe ik dat zeker niet met iemand die alle kanten op vliegt, of als het strategisch slimmer is om via een tow weer naar de groep voor je gezogen te worden.

Zeker in de GoT races, heb ik tot nu toe al menig keer mogen ervaren hoe het is om van pole te mogen vertrekken in de feature race. Leerzaam en super vet om met Lucas, Sander, Dennis etc te vechten, ondanks dat ik altijd als verliezer eindig. Maar je moet gewoon al je zintuigen gebruiken om die gasten voor te blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Voor degenen die beweren dat het racn kwalitatief beter is in hogere splits heb ik net toch echt het tegendeel meegemaakt, GTE @ Spa.
Nog voor de start wordt de pole door de auto erachter in de rondte getikt, waar vervolgens nog 3 man bovenop gaat. |:(
Wat ik daarna in het achterveld allemaal zag gebeuren verdiende ook niet bepaald de schoonheidsprijs... en dat met een SoF van 4000 8)7

Ik was overigens duidelijk de langzaamste in het veld en heb daarom maar gewoon mijn rondjes gedraaid om te profiteren van de chaos. Al met al vielen er slechts een handjevol uit waardoor ik er ook niet echt beter van werd.

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Raimond613 schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 15:58:
Voor degenen die beweren dat het racn kwalitatief beter is in hogere splits heb ik net toch echt het tegendeel meegemaakt, GTE @ Spa.
Nog voor de start wordt de pole door de auto erachter in de rondte getikt, waar vervolgens nog 3 man bovenop gaat. |:(
Wat ik daarna in het achterveld allemaal zag gebeuren verdiende ook niet bepaald de schoonheidsprijs... en dat met een SoF van 4000 8)7

Ik was overigens duidelijk de langzaamste in het veld en heb daarom maar gewoon mijn rondjes gedraaid om te profiteren van de chaos. Al met al vielen er slechts een handjevol uit waardoor ik er ook niet echt beter van werd.
Ik zat een sessie na je met een 4.2k SoF en zat maar 1.8s van de pole tijd af! André Melchers reed een 2.11.7.

Geen chaos in onze race, ik heb alleen een DP offtrack gezien en een auto die zich verremde in T1/L1. Spannende race, maar het lukt me maar niet om iemand voorbij te komen. Ik verlies net teveel in de hairpain om op de Kemmel straight er naast te komen. Zag dat verkeer een non-issue was dus ging voor de undercut. Dat lukte erg goed en won er twee plekken mee en later nog eentje omdat P4 een drive through voor incidents kreeg (gaf een GT3 de schuld, maar zat natuurlijk al wel op 13 incidents voordat hij de penalty kreeg).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Luckeh schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 18:15:
[...]

Ik zat een sessie na je met een 4.2k SoF en zat maar 1.8s van de pole tijd af! André Melchers reed een 2.11.7.

Geen chaos in onze race, ik heb alleen een DP offtrack gezien en een auto die zich verremde in T1/L1. Spannende race, maar het lukt me maar niet om iemand voorbij te komen. Ik verlies net teveel in de hairpain om op de Kemmel straight er naast te komen. Zag dat verkeer een non-issue was dus ging voor de undercut. Dat lukte erg goed en won er twee plekken mee en later nog eentje omdat P4 een drive through voor incidents kreeg (gaf een GT3 de schuld, maar zat natuurlijk al wel op 13 incidents voordat hij de penalty kreeg).
2:11??? Met een track temp van -10 graden zeker? Dat zijn toch geen tijden meer... ik rij op een goede dag 1:14, waar zou ik 3 sec weg moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
laforte schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 18:19:
[...]

2:11??? Met een track temp van -10 graden zeker? Dat zijn toch geen tijden meer... ik rij op een goede dag 1:14, waar zou ik 3 sec weg moeten halen.
Volgens mij heeft Andre Melchers deze week vakantie, want die heb ik echt in bijna elke race voorbij zien komen.

Zaten sowieso veel hoge rating (>5k) gasten in de top split gedurende de hele dag op Spa. Normaal heb je er 2 of 3, maar zag vanmiddag een man of 7 in de 13:00 top split mee rijden.

@SytseHartvelt had wat minder geluk in de GT3 zag ik. Al had hij wel een mooie drift door Pouhon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-10 13:34
@JPM85 Dat was geen beste race inderdaad. Ik had 15 minuten practice gehad en dacht 'Ach, zo veel anders dan in de M8 GTE zal het wel niet zijn'.. Maar dat had ik toch een klein beetje onderschat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandanl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-10 10:51
Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik het volgende probleem dat wanneer ik mijn Valve Index gebruik het beeld verticaal uitrekt naarmate je omhoog kijkt. Laatste tijd niet veel meer gereden maar de afgelopen vijf keer is het twee keer wel goed gegaan.

Gebruik een Valve Index met iRacing settings op oculus incl revive vanwege het probleem dat de wereld meebeweegt, geen idee of dit al opgelost is ondertussen.

Meer mensen die dit gehad hebben? De Index is bijgewerkt naar de laatste versie, en dit is ook gedaan voor Revive. Beeld op mijn monitor wordt wel netjes weergeven als ik de Index draai.

ps. De sensor lijkt laag te hangen, maar dit komt omdat ik achter mijn race rig stond, de sensor hangt op 160cm en kijkt schuin neer op de rig, voorheen ook nooit problemen gehad.

https://www.youtube.com/watch?v=G1oamWEQndA

[ Voor 17% gewijzigd door Pandanl op 24-07-2020 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Nou dat was weer een korte IMSA, ik ging voor de 0 inc. Positie maakte mij niet uit gewoon lekker rondjes rijden en wat SR scoren....

Ronde 1 ging het helemaal fout voor mij dus van gas af en beetje remmen. Uitwijken voor een ander en opeens komt er iemand volgas achterin gereden. 21 min repairs, alt+F4

Hier het geweldige moment vastgelegd. Vanaf 28 sec zijn zicht, en na de race zeggen dat hij de andere auto's niet kon zien :X

[ Voor 9% gewijzigd door laforte op 24-07-2020 21:15 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joeyl94
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 06-10 19:15

joeyl94

Probleem'n? Poar neem'n!

laforte schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 21:14:
Nou dat was weer een korte IMSA, ik ging voor de 0 inc. Positie maakte mij niet uit gewoon lekker rondjes rijden en wat SR scoren....

Ronde 1 ging het helemaal fout voor mij dus van gas af en beetje remmen. Uitwijken voor een ander en opeens komt er iemand volgas achterin gereden. 21 min repairs, alt+F4

Hier het geweldige moment vastgelegd. Vanaf 28 sec zijn zicht, en na de race zeggen dat hij de andere auto's niet kon zien :X

[YouTube: 2020 07 24 21 07 40]
Hij anticipeert ook totaal niet op de gele vlaggen en hij had duidelijk kunnen zien dat er een crash was gebeurd. Dit is gewoon dom vol gas door blijven rijden en hopen dat die er wel door heen komt.

Iracing Profiel - Twitch - Youtube

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Red Baron
  • Laatst online: 06-10 16:17
Kwalificeer je je eens op de frontrow van de Indy Pro 2000 race en wordt je door een contact met een oud teamgenoot in Les Combes een beetje van de baan gedrukt waardoor je terug valt naar P20 o.i.d.

Race redelijk om zeep, maar gelukkig kreeg ik er nog wat leuke momentjes zoals dit voor terug.

iRacing Profiel - Radicals Online - CyclingMaster parser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:28
Pandanl schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 20:07:
Hallo allemaal,

Sinds kort heb ik het volgende probleem dat wanneer ik mijn Valve Index gebruik het beeld verticaal uitrekt naarmate je omhoog kijkt. Laatste tijd niet veel meer gereden maar de afgelopen vijf keer is het twee keer wel goed gegaan.

Gebruik een Valve Index met iRacing settings op oculus incl revive vanwege het probleem dat de wereld meebeweegt, geen idee of dit al opgelost is ondertussen.

Meer mensen die dit gehad hebben? De Index is bijgewerkt naar de laatste versie, en dit is ook gedaan voor Revive. Beeld op mijn monitor wordt wel netjes weergeven als ik de Index draai.

ps. De sensor lijkt laag te hangen, maar dit komt omdat ik achter mijn race rig stond, de sensor hangt op 160cm en kijkt schuin neer op de rig, voorheen ook nooit problemen gehad.

https://www.youtube.com/watch?v=G1oamWEQndA
Ik heb de revive truuk ook geprobeerd, maar ik zag echt helemaal geen verschil. Ik heb sinds lange tijd vanmorgen weer iracing opgestart en ik heb helemaal nergens issues mee, behalve dat ik sinds de laatste grote patch met xAudio, het beeldniet vloeiend vind als ik links of rechts kijk naar bijv. de bomen (ook niet op 144hz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alouwerse
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06-10 20:15
Red Baron schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 23:38:
Kwalificeer je je eens op de frontrow van de Indy Pro 2000 race en wordt je door een contact met een oud teamgenoot in Les Combes een beetje van de baan gedrukt waardoor je terug valt naar P20 o.i.d.

Race redelijk om zeep, maar gelukkig kreeg ik er nog wat leuke momentjes zoals dit voor terug.

[YouTube: You're in the middle, 3 wide!]
Heerlijke actie, wel geluk dat de rechter je liet leven!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruud Mulders
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 20:08
Nou gisteren Road America geprobeerd met de BMW. Pittig om daar hard te gaan, de eerste ronde gaat het prima en kun je een snelle tijd neer zetten, daarna is het ploeteren om snel te gaan zonder hem over de limiet te rijden.
Ben benieuwd zondag.

(Mijn iRacing profiel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justnoiz
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-11-2024
Hierbij eens een video van een crash. Eerst mijn standpunt (witte wagen) daarna zieje het gehele overzicht. Ik ga volgens mij te wijd waardoor ik me openstel voor zo'n actie maar ik had de groene wagen daar verwacht en die kwam niet dus stuurde ik toch nog in. Maar voor de rest lijkt me dit toch wishfull thinking van die kerel of zie ik iets verkeerd?

[YouTube: Iracing bmw gt4-limerock]

[ Voor 12% gewijzigd door Justnoiz op 25-07-2020 11:49 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

laforte schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 21:14:

[YouTube: 2020 07 24 21 07 40]
typische iRacing (sorry) shit....Ik ben nog lang niet zo goed als jullie, maar hier loop ik continu tegenaan. Ik probeer zo safe mogelijk te rijden en uit de problemen te blijven, ver vooruit te kijken etc etc....maar er blijven van die gekkies tussen zitten. gek wordt ik ervan. Ik kom maar niet in de B license.... :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi

Ik wil een GTE auto aanschaffen. Ik ben nog een beginner, race wel dagelijks alleen 90% (nog) in de beginners Mazda cup en advanced Mazda Cup. Ik wil graag gaan deelnemen aan de ISMA en de wekelijkse GoT races. Ik heb al in het begin een GT3 Porsche gekocht. Gister aan de Porsche cup mee gedaan (voor spek en bonen dat wel) wilde gewoon mijn rondjes rijden en wennen aan de snelheid en wennen aan het nivo, ging best aardig met maar 8 inc. wel in de achterhoede geëindigd, wilde niemand in de weg rijden.

Welke GTE wagen kunnen jullie aanraden? Wat zijn de voor-en nadelen van de verschillende merken?
In vorige race (arcade) sims reed ik meestal de merc GT3 of de Porsche GT3, die lagen mij het best. voor de fun reed ik wel de ferrari 488 GT3 puur omdat ik fan ben van en het geluid (damn dat is toch wel heel lekker....) maar goed ik dwaal af...Weke GTE kunnen jullie aanraden en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Welke GTE auto jouw voorkeur naar uit gaat blijft altijd persoonlijk. Het beste was geweest om tijdens de update van iRacing via de test drive de auto's zelf te testen. Helaas heb je die kans afgelopen vrijdag gemist. Maar de vraag is al meerdere malen voorbij gekomen op het forum. Kijk bijvoorbeeld maar eens onderstaande post met de reactie van enkele community leden:

https://gathering.tweaker...message/62658628#62658628

Als je mij persoonlijk op dit moment vraagt is de BMW een goede GTE allrounder.

Succes!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doubleoz schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 12:10:
Welke GTE auto jouw voorkeur naar uit gaat blijft altijd persoonlijk. Het beste was geweest om tijdens de update van iRacing via de test drive de auto's zelf te testen. Helaas heb je die kans afgelopen vrijdag gemist. Maar de vraag is al meerdere malen voorbij gekomen op het forum. Kijk bijvoorbeeld maar eens onderstaande post met de reactie van enkele community leden:

https://gathering.tweaker...message/62658628#62658628

Als je mij persoonlijk op dit moment vraagt is de BMW een goede GTE allrounder.

Succes!
Ohhhhhhh, kun je tijdens de onderhoud alle auto's uitproberen? Damn dat wist ik niet.....had ik dat beter kunnen doen dan de kattenbak verschonen en andere huishoudelijke .......

Thnx voor de tip. gaan we de voldgende keer zeker doen _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Justnoiz schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 11:06:
Hierbij eens een video van een crash. Eerst mijn standpunt (witte wagen) daarna zieje het gehele overzicht. Ik ga volgens mij te wijd waardoor ik me openstel voor zo'n actie maar ik had de groene wagen daar verwacht en die kwam niet dus stuurde ik toch nog in. Maar voor de rest lijkt me dit toch wishfull thinking van die kerel of zie ik iets verkeerd?

[YouTube: Iracing bmw gt4-limerock]
Ik had graag de herhaling willen zien vanuit je cockpit. Gezien de snelheid waarmee die zwart rode auto aan komt rijden had je dit mogelijk op basis van wat je in je spiegel zag al kunnen aan zien komen. Maar op basis van de view is dat lastig inschatten.

Overigens is de BMW M4 fixed cup ook wel een lastige klasse. Daar worden veel risico's genomen omdat het maar races zijn van 12 minuten en de minste mogelijkheid wordt aangegrepen om in te halen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 12:14:
[...]

Ohhhhhhh, kun je tijdens de onderhoud alle auto's uitproberen? Damn dat wist ik niet.....had ik dat beter kunnen doen dan de kattenbak verschonen en andere huishoudelijke .......

Thnx voor de tip. gaan we de voldgende keer zeker doen _/-\o_ _/-\o_
Ja, je kunt dan alle auto's testen.

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 321 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies