iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 320 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:32

Coldcat

HODL

Ik heb de Mercedes AMG GT3 aangeschaft en de eerste races op Lime Rock Park gereden. De Mercedes is wel een erg gave wagen moet ik zeggen. Gaat erg lekker vanaf het begin.

Lime Rock Park als eerste race is wel een grote uitdaging. Veel wagens op de baan en wat een snelheidsverschillen. Door de GTE rijders is het goed in de spiegels kijken. Wat een verschil tussen mensen wanneer ze je willen inhalen. Bij de meesten gaat het goed maar anderen beginnen al van 3 seconden met de lampen te knipperen en verwachten dat je in het niets verdwijnt. Dat is nog wel even oefenen. Met name als er meerdere auto's aankomen heb je toch wel wat ruimte nodig om te verdwijnen want men verwacht meteen dat je iedereen er langs laat. Dat zou ik graag willen maar daar is niet altijd ruimte voor.

Gisteren tot 4 keer toe dezelfde auto aangetikt. De eerste keer was na de eerste lange doordraaier dat hij te vroeg naar binnen kwam (waar moet ik dan naartoe). Daarna bij het opkomen rechte stuk kwam hij wijdt op de curbs en wilde hij links voorbij, daar is helemaal geen ruimte. Vervolgens wederom in T3, en als laatste keer in de chicane rijdt hij achterop. Bij anderen geen enkel probleem. Kijken hoe andere circuits gaan zijn :)

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
StealthyPeanut schreef op maandag 20 juli 2020 @ 08:04:
[...]

Waarom tellen de incs eigenlijk niet mee? Zeker bij de korte race is 25 meer dan genoeg en bij de hoofdrace is het niet veel anders dan een standaard IMSA race (welke nog een kwartier langer duurt). Spa is een circuit bij uitstek waar je veel tijd wint door incs te pakken.
Volgens mij wordt het op seizoen niveau ingesteld. Je kunt het dus niet alleen op Spa aanpassen en ook al zou dat wel zo zijn, we gaan nu in het lopende seizoen de regels niet aanpassen. We zouden het kunnen heroverwegen voor het volgend seizoen maar op andere circuits heb ik er in ieder geval nog nooit iemand over gehoord.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-10 10:58
Doubleoz schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:03:
[...]

Volgens mij wordt het op seizoen niveau ingesteld. Je kunt het dus niet alleen op Spa aanpassen en ook al zou dat wel zo zijn, we gaan nu in het lopende seizoen de regels niet aanpassen. We zouden het kunnen heroverwegen voor het volgend seizoen maar op andere circuits heb ik er in ieder geval nog nooit iemand over gehoord.
Ik denk dat dat inderdaad komt doordat er hier op Spa best een hoop tijd mee te winnen is zoals je zelf zei.

Andere circuits valt dat wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-10 12:25
Doubleoz schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:03:
[...]

Ik bedoelde ook niet dat ze het voor 1 race hoeven aan te passen. Mijn vraag was meer: wat is de reden dat het helemaal uitstaat in de league races? Ik begrijp wel dat league racen vooral voor de fun is natuurlijk, maar op veel tracks kun je er zeker een seconde voordeel mee halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04-2024

Linc

mzzl

StealthyPeanut schreef op maandag 20 juli 2020 @ 10:20:
[...]

Ik bedoelde ook niet dat ze het voor 1 race hoeven aan te passen. Mijn vraag was meer: wat is de reden dat het helemaal uitstaat in de league races? Ik begrijp wel dat league racen vooral voor de fun is natuurlijk, maar op veel tracks kun je er zeker een seconde voordeel mee halen.
1 seconde lijkt mij een beetje overdreven, zelfs op spa. Verder neem je wel wat extra risico met sommige inc's elke keer te pakken. Ik zie het probleem eerlijk gezegd niet, het is voor iedereen gelijk.

We hebben in het verleden ook bonus punten gegeven voor de minste inc's, blijkbaar was daar geen behoefte meer aan en is dat verdwenen.

http://www.slobmotorsport.nl - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Linc schreef op maandag 20 juli 2020 @ 11:05:
[...]

1 seconde lijkt mij een beetje overdreven, zelfs op spa. Verder neem je wel wat extra risico met sommige inc's elke keer te pakken. Ik zie het probleem eerlijk gezegd niet, het is voor iedereen gelijk.

We hebben in het verleden ook bonus punten gegeven voor de minste inc's, blijkbaar was daar geen behoefte meer aan en is dat verdwenen.
Klopt; het is ook voor iedereen gelijk en ik zie het ook zeker niet als "probleem". Vroeg het me gewoon af en of dit altijd zo is geweest of iets van de laatste seizoenen. Misschien was het in het verleden juist wel 25X en nu niet meer door de vele DQ's bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:10

Phydomir

Dennis

In de league zijn er nooit DQ Inc limieten geweest. Hooguit bonus punten voor minste incs.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:58

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
We hebben in het verleden de volgende zaken al gedaan:
1 Oplopende puntenstraf vanaf x # incs.
2 Aflopende beloning voor weinig incs.
Beide hielp niet veel in de hitte van de strijd ;)

Sinds kort kan je in de hosted league sessie instellen dat je een penalty krijgt bij overschrijding van x inc’s.
Ik weet nog niet hoe dit werkt (waarschuwing?, drive through?, stop en go?, stop en hold?) en of je dit per heat kan instellen. Iets om eens te testen en zien of dit hanteerbaar is in de league races
Toevoeging: maar ik stel voor dit seizoen gewoon met de huidige opzet uit te rijden.

[ Voor 7% gewijzigd door JoepW op 20-07-2020 12:12 ]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
JoepW schreef op maandag 20 juli 2020 @ 12:11:
We hebben in het verleden de volgende zaken al gedaan:
1 Oplopende puntenstraf vanaf x # incs.
2 Aflopende beloning voor weinig incs.
Beide hielp niet veel in de hitte van de strijd ;)

Sinds kort kan je in de hosted league sessie instellen dat je een penalty krijgt bij overschrijding van x inc’s.
Ik weet nog niet hoe dit werkt (waarschuwing?, drive through?, stop en go?, stop en hold?) en of je dit per heat kan instellen. Iets om eens te testen en zien of dit hanteerbaar is in de league races
Het kan wel een soort van bewustwording toevoegen als je iets van een straf gaat krijgen.

Ik gok dat het net zoiets is als de 17/25 bij de imsa? 17 is een drive trough als ik mij niet vergis, 25 een DQ.

Ik ben wel voor, om het iig te testen of zo. Of idd ergens neerzetten bij de regels van GoT. Dat iedereen het kan weten dat er niks mee gedaan wordt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
ActualFantasy schreef op maandag 20 juli 2020 @ 12:16:
[...]
......Of idd ergens neerzetten bij de regels van GoT. Dat iedereen het kan weten dat er niks mee gedaan wordt.
Done.
En voor het volgende seizoen gaan we kijken naar de iRacing functionaliteit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06-10 20:39
Denk dat het vooral belangrijk is dat iedereen op de hoogte is van de regels omtrent Incs. Zat gisteren met @JPM85 mee te kijken en had wel het idee dat hij minder risico nam naarmate hij de 10/12 Incs was gepasseerd. Kan zijn dat ik me vergis hoor maar dat was hoe ik het observeerde.

Als jij rondes lang je inhoudt dan kan dat makkelijk een paar seconden kosten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Ik ga er toch van uit als er niks staat over straffen of beloningen ivm INC's in de regels dat je als deelnemer concludeert dat er dus geen limiet is. Zeker omdat we ook een afwijkend format rijden tov de officiële serie.
En als het niet duidelijk is kan het altijd gevraagd worden ;)
Maar goed nu staat het op de site en in de post van de serie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
Denk dat het voor de nieuwkomers minder logisch is. Daarom ontstaat ook deze "discussie". Nu is het dan ook opgelost/opgehelderd, wat fijn is.

Ben zelf even uit de running, probeer volgende week weer aan te sluiten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
Beltoni schreef op maandag 20 juli 2020 @ 12:32:
Denk dat het vooral belangrijk is dat iedereen op de hoogte is van de regels omtrent Incs. Zat gisteren met @JPM85 mee te kijken en had wel het idee dat hij minder risico nam naarmate hij de 10/12 Incs was gepasseerd. Kan zijn dat ik me vergis hoor maar dat was hoe ik het observeerde.

Als jij rondes lang je inhoudt dan kan dat makkelijk een paar seconden kosten.
Ik weet dat er geen inc limiet op zit, maar vind het gewoon niet netjes om overal 5 meter naast de baan te knallen om maar zo snel mogelijk rond te gaan. Had dan ook niet het gevoel dat in mijn gevechten er veel mensen (mis)bruik aan het maken waren van deze mogelijkheid & zeker in de top10 waren bij veel mensen de incs omdat ze een halve meter buiten de baan kwamen.

Ik zou zeker op een circuit als Spa veel liever slow downs zien dan incs, dat zorgt voor veel leuker racen. Met incs kan je ervoor kiezen om hem toch te pakken om even sneller te zijn, een slow down straft je gewoon gelijk af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
JPM85 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:03:
[...]

Ik weet dat er geen inc limiet op zit, maar vind het gewoon niet netjes om overal 5 meter naast de baan te knallen om maar zo snel mogelijk rond te gaan. Had dan ook niet het gevoel dat in mijn gevechten er veel mensen (mis)bruik aan het maken waren van deze mogelijkheid & zeker in de top10 waren bij veel mensen de incs omdat ze een halve meter buiten de baan kwamen.

Ik zou zeker op een circuit als Spa veel liever slow downs zien dan incs, dat zorgt voor veel leuker racen. Met incs kan je ervoor kiezen om hem toch te pakken om even sneller te zijn, een slow down straft je gewoon gelijk af.
Vooral het tweede ben ik het helemaal mee eens, zoals ze de track limits op Le Mans hebben dan lost het hele probleem zichzelf op. Nog mooier zou het zijn als de tracks dmv minder grip of curbstones of wat dan ook het snelst is als je netjes op de baan blijft, dan hoeft er ook niet voor iedere mm die iemand over de lijn gaat een inc uitgedeeld te worden.

Zelf heb ik gisteren ook heel wat incs door off tracks verzameld, niet omdat ik bewust misbruik heb gemaakt van de mogelijkheid maar wel door de grens op te zoeken en indien je voelt dat je hem kwijt raakt dan maar iets wijder te laten lopen in bijv. Blanchimont / Eau Rouge. Uiteindelijk wint Dennis de feature race met 1 inc, dus het kan zeker ook zonder gebruik te maken van de ruimte.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

JPM85 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:03:
[...]

Offtrack discussies heb je helaas altijd bij Spa. Het is ook vooral frusterend dat iRacing ze soms op de curb hebben gelegd terwijl je in 't echie de curb wel mag gebruiken.

Maar ik ben eigenlijk geen voorstander van meer slowdowns op Spa. Een slowdown inlossen werkt aardig op een recht stuk, maar niet in een bochtig gedeelte. Op de Kemmel straight kun je iemand met een slowdown makkelijk inhalen. Maar elders op het circuit is het al een stuk lastiger en kan een slowdown juist meer ellende veroorzaken.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Swoesh schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:26:
[...]

Vooral het tweede ben ik het helemaal mee eens, zoals ze de track limits op Le Mans hebben dan lost het hele probleem zichzelf op. Nog mooier zou het zijn als de tracks dmv minder grip of curbstones of wat dan ook het snelst is als je netjes op de baan blijft, dan hoeft er ook niet voor iedere mm die iemand over de lijn gaat een inc uitgedeeld te worden.

Zelf heb ik gisteren ook heel wat incs door off tracks verzameld, niet omdat ik bewust misbruik heb gemaakt van de mogelijkheid maar wel door de grens op te zoeken en indien je voelt dat je hem kwijt raakt dan maar iets wijder te laten lopen in bijv. Blanchimont / Eau Rouge. Uiteindelijk wint Dennis de feature race met 1 inc, dus het kan zeker ook zonder gebruik te maken van de ruimte.
Ja, en daar zit wel beetje het verschil in. Wijder laten lopen in blanchimont, campus en stavelot scheelt echt een hele hoop, tegenover net het gas wat loslaten en binnen het lijntje blijven.

Maar goed, er is nu duidelijkheid, dat is veel belangrijker. En daar ging het eigenlijk om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Luckeh schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:31:
[...]

Offtrack discussies heb je helaas altijd bij Spa. Het is ook vooral frusterend dat iRacing ze soms op de curb hebben gelegd terwijl je in 't echie de curb wel mag gebruiken.

Maar ik ben eigenlijk geen voorstander van meer slowdowns op Spa. Een slowdown inlossen werkt aardig op een recht stuk, maar niet in een bochtig gedeelte. Op de Kemmel straight kun je iemand met een slowdown makkelijk inhalen. Maar elders op het circuit is het al een stuk lastiger en kan een slowdown juist meer ellende veroorzaken.
Daar heb je zeker een punt. Als je ziet hoevaak mensen die een slowdown in moeten lossen, gewoon middenop het circuit gaan rijden of heel traag een bocht insturen, dan gaat dat alleen maar meer issues opleveren. Maar als je op Spa een slowdown pakt bij Eau Rouge, Pouhon, Stavelot & Blanchimont dan heb je overal voldoende tijd om hem in te lossen (enkel Pouhon is dan een spannende).

Uiteindelijk zullen we met zijn allen moeten roeien met de riemen die we hebben & zorgt elke oplossing altijd voor een gelijk speelveld. Of de off track nu op 1mm buiten de kerb ligt of zoals Watkins Glen, bocht1, op 10 meter, iedereen is vrij om er gebruik van te maken zoals hij wenst.

Ik ga een race van jou niet winnen omdat ik op Spa wel of niet alle off tracks mee pak, dus zie dit zeer zeker niet als een excuus dat ik p6 heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10 20:26

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Een bescheiden highlights en crashes film deze keer.

Door een domme stuurfout van mij heat 2 verpest met een stop and go maar verder was het een prima avond :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevokay
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 04-07 13:12
vraagje over de BMW M8 GTE...dat is de enige auto die bij mij echt heel snel blokkeert...wat kan ik daar aan doen? ik rij normaal met de mercedes AMG en daar heb ik het probleem eigenlijk nooit...

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Stevokay schreef op maandag 20 juli 2020 @ 14:41:
vraagje over de BMW M8 GTE...dat is de enige auto die bij mij echt heel snel blokkeert...wat kan ik daar aan doen? ik rij normaal met de mercedes AMG en daar heb ik het probleem eigenlijk nooit...
De merc GT3? Die heeft ABS de GTE's hebben geen ABS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
laforte schreef op maandag 20 juli 2020 @ 14:35:
Een bescheiden highlights en crashes film deze keer.

Door een domme stuurfout van mij heat 2 verpest met een stop and go maar verder was het een prima avond :)

[YouTube: GOT Weekly 20S3R7 IRacing Porsche 911 RSR GTE Highlights & Crashes @ Circuit de Spa-Francorchamps]
Eerste race nog een stomme actie gehad omhoog Eau Rouge, zoals te zien op het filmpje. Geen gas los willen laten en dan dus 2 breed door Eau Rouge. Niet echt verstandig en ook niet handig voor de wagens achter je.

In race 2 dan ook even gelift en gewoon vol door Eau Rouge gereden -> met slipstream op Kemmel Straight dus die positie weer gewonnen :9 .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
Stevokay schreef op maandag 20 juli 2020 @ 14:41:
Vergelijk je de M8 met de andere GTE auto's? Zoals @laforte aangeeft, heb je bij de GTE geen luxe hulpmiddelen zoals bij de GT3 (911 uitgesloten). Als je te hard remt dan wordt dit afgestraft.

Overigens werkt de link naar je iRacing profiel in je handtekening niet omdat je een spatie voor je ID hebt staan en aanhalingstekens (") gebruikt.

[ Voor 14% gewijzigd door Beltoni op 20-07-2020 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
StealthyPeanut schreef op maandag 20 juli 2020 @ 14:55:
[...]
Eerste race nog een stomme actie gehad omhoog Eau Rouge, zoals te zien op het filmpje. Geen gas los willen laten en dan dus 2 breed door Eau Rouge. Niet echt verstandig en ook niet handig voor de wagens achter je....
Ja ik zat er achter en dacht... daar gaat de aansluiting.
En dat was ook zo, want we waren de draft meteen kwijt. Vervolgens moest ik zo nodig crashen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:17

BM

Moderator Spielerij
Gaat er vanavond een Ferrari setup gedeeld worden, of kan ik maar beter op voorhand een andere auto nemen? :P

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
StealthyPeanut schreef op maandag 20 juli 2020 @ 14:55:
[...]

Eerste race nog een stomme actie gehad omhoog Eau Rouge, zoals te zien op het filmpje. Geen gas los willen laten en dan dus 2 breed door Eau Rouge. Niet echt verstandig en ook niet handig voor de wagens achter je.

In race 2 dan ook even gelift en gewoon vol door Eau Rouge gereden -> met slipstream op Kemmel Straight dus die positie weer gewonnen :9 .
Dat was wel het spannenste moment in de 2 races :X. Weet niet of je uiteindelijk deed liften of een krappere lijn moest nemen waardoor ik meer snelheid had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09:02
BM schreef op maandag 20 juli 2020 @ 15:37:
Gaat er vanavond een Ferrari setup gedeeld worden, of kan ik maar beter op voorhand een andere auto nemen? :P
Gisteren en vrijdag waren er geloof ik maar enkele Ferrari's. Anders op het Iracing forum kijken, bijvoorbeeld: https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3684203.page ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 17:08
ActualFantasy schreef op maandag 20 juli 2020 @ 09:02:
[...]

Niet stoppen hoor, het was gewoon heel ongelukkig dit. Van beide kanten beetje wat mij betreft.

Hier de replay van het incident. Gewoon om even te laten zien wat er van mijn kant misging iig en dat het echt ongelukkig was.

Nogmaals excuses, maar zoals je kan zien verdween je letterlijk achter mijn stuur, waardoor ik niet zag dat je zo terugkwam de baan op in eerste instantie. Ik hield het gas er vol op, want ik had de bocht prima ingestuurd en kon blijven gaan.

En ineens verschijn jij weer voor mijn neus. Ik kon echt geen kan meer op.

Maar laat dit je niet weerhouden om mee te rijden. De ronde ervoor kon je gewoon voor op mij blijven en waren er punten waar jij uitliep, en waar ik weer inliep.

Tot de volgende race.

[YouTube: 2020 07 20 08 36 18]
Het is een race incident in mijn ogen, want ik zat zelf naast de baan en verloor daardoor teveel snelheid.
Waar ik van baal is dat ik een tow moet nemen en terug keer met een ronde achterstand.
Dat heeft tot gevolg dat ik de rest van mijn race blauwe vlaggen krijg.
Dus daarmee heb ik ondertussen genoeg ervaring opgebouwd de laatste races :P

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 17:08
Ik heb niet zoveel verstand van GTE setups, maar ik heb met de "imola" setup gereden en dat ging voor mij best prima.

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GK86
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-10 09:26

GK86

Heusinkveld Engineering

Zo, ondanks echt een ontzettend beroerd resultaat gister, heb ik toch wel 2 leuke races gehad.
Wel jammer dat de Ferrari nu wat achterligt qua pace op de andere 3 wagens, of zal het dan toch echt aan Spa liggen.

Q: 15e, 1e rondje verprutst in Eau Rouge/Radillion, toen rustig aangedaan ivm de bandjes, en de 2e ronde iets meer op safe. P15.

R1: Prima start, maar kan niet echt mensen aanvallen. Tegen het einde van de race toch nog P10, maar vooral door fouten van anderen. Echter reed er nog een BMW in de buurt in de vorm van @JPM85 die ook wel oren naar een pole position had. Laatste ronde ging in en hij zat op mijn bumper. Na Les Combes kon ik er nog voor blijven, maar te veel gefocust op de spiegels en niet voor op de weg. Rem wel op tijd, maar pak de curb aan de binnenkant van Bruxelles. Dat was geen succes en @JPM85 was mij voorbij. Maar dat niet alleen, ik sta aan de binnenkant van de bocht op het gras. In de apex. Ik dacht dat 4sec in de relative wel genoeg zou zijn om de baan weer op te draaien. Niet dus, bijna Pascal Laan (Gulf Porsche) geelimineerd, mijn excuses. Gauw weer in de achteruit, en toch maar wachten op een groter gat in de relative. Echter, die kwam niet, pas op P40 kon ik de baan weer opdraaien. P40 dus, erg jammer, maar eigen fout.

Race2: Wat anderen hierboven ook al aanhalen, voor de chicane gaan de lampen al op groen, waardoor mensen al gaan racen. En dit mag ook natuurlijk, jammer is wel dan, dat er mensen spinnen bij het uitkomen van de chicane door hunzelf of contact. Maar nog minder is, dat de mensen die direct daarachter rijden netjes remmen of uitwijken en van het gas gaan, vervolgens van achter aangereden worden door de mensen erachter. Een beetje vooruit kijken kan veel helpen, vooral ook voor de toestand van je auto!

Daarna, ondanks de lichte schade, wel een vermakelijke race gehad. Faire gevechten, af en toe ook iets minder faire gevechten. En zo gauw het toeliet een nieuwe wagen gehaald. Ik strompelde zo langzaam de top 20 binnen en had inmiddels mijn teamgenoten Eric en Victor al bijgehaald. En door de mensen die moeite hadden met rekenen alsnog P14 op de finish :)

Wellicht vanavond nog een keer, maar dan in de Beamer. Eerste keer wagenwissel dit seizoen dan.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

GK86 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 17:06:
Zo, ondanks echt een ontzettend beroerd resultaat gister, heb ik toch wel 2 leuke races gehad.
Wel jammer dat de Ferrari nu wat achterligt qua pace op de andere 3 wagens, of zal het dan toch echt aan Spa liggen.

Q: 15e, 1e rondje verprutst in Eau Rouge/Radillion, toen rustig aangedaan ivm de bandjes, en de 2e ronde iets meer op safe. P15.

R1: Prima start, maar kan niet echt mensen aanvallen. Tegen het einde van de race toch nog P10, maar vooral door fouten van anderen. Echter reed er nog een BMW in de buurt in de vorm van @JPM85 die ook wel oren naar een pole position had. Laatste ronde ging in en hij zat op mijn bumper. Na Les Combes kon ik er nog voor blijven, maar te veel gefocust op de spiegels en niet voor op de weg. Rem wel op tijd, maar pak de curb aan de binnenkant van Bruxelles. Dat was geen succes en @JPM85 was mij voorbij. Maar dat niet alleen, ik sta aan de binnenkant van de bocht op het gras. In de apex. Ik dacht dat 4sec in de relative wel genoeg zou zijn om de baan weer op te draaien. Niet dus, bijna Pascal Laan (Gulf Porsche) geelimineerd, mijn excuses. Gauw weer in de achteruit, en toch maar wachten op een groter gat in de relative. Echter, die kwam niet, pas op P40 kon ik de baan weer opdraaien. P40 dus, erg jammer, maar eigen fout.

Race2: Wat anderen hierboven ook al aanhalen, voor de chicane gaan de lampen al op groen, waardoor mensen al gaan racen. En dit mag ook natuurlijk, jammer is wel dan, dat er mensen spinnen bij het uitkomen van de chicane door hunzelf of contact. Maar nog minder is, dat de mensen die direct daarachter rijden netjes remmen of uitwijken en van het gas gaan, vervolgens van achter aangereden worden door de mensen erachter. Een beetje vooruit kijken kan veel helpen, vooral ook voor de toestand van je auto!

Daarna, ondanks de lichte schade, wel een vermakelijke race gehad. Faire gevechten, af en toe ook iets minder faire gevechten. En zo gauw het toeliet een nieuwe wagen gehaald. Ik strompelde zo langzaam de top 20 binnen en had inmiddels mijn teamgenoten Eric en Victor al bijgehaald. En door de mensen die moeite hadden met rekenen alsnog P14 op de finish :)

Wellicht vanavond nog een keer, maar dan in de Beamer. Eerste keer wagenwissel dit seizoen dan.
Oh ja ik was die gulf, maar maak je niet druk hoor haha, ben wel wat gewend hoor, die dingen gebeuren nou eenmaal.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patricks8
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-10 20:04
Als ik er ben, deel ik die van mij wel.

PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raimond613
  • Laatst online: 10:40

Raimond613

Simracer

Ik heb vandaag een fikse berg-hike in de benen dus ik gun ze even wat rust en sla een keertje over. Veel succes en plezier allemaal!

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
JoepW schreef op maandag 20 juli 2020 @ 15:32:
[...]

Ja ik zat er achter en dacht... daar gaat de aansluiting.
En dat was ook zo, want we waren de draft meteen kwijt. Vervolgens moest ik zo nodig crashen :S
Gelukkig is het in de eerste ronde altijd wel mogelijk om bij te komen doordat het veld nog zo dicht op elkaar zit. Maar echt handig was het niet.

En die crash was zonde ja. Maar voor mij minder erg, kon ik in m'n ritme komen zonder iemand op m'n achterbumper :+.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

Ik & SPA zijn geen vrienden... het was al geen echte liefde... maar nu tja is het er niet beter op geworden.
Boetekleed aan omdat ik sowieso in de feature race te laat remmen wat echt niet handig was ( Sorry!! )

in de race er voor slowdown op gepikt met een drivetrough :+

Word een leuk weekje, eerst maar weer eens oefenen want deze baan blijf ik gewoon listig vinden.
Paar weekjes terug iLMS vond ik hem ook echt taai.

Nogmaals sorry de te late rem actie!

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
Haha, wat was dat wel niet 8)7

Heat race, klein contact doordat een Ford die rondgetikt was achteruit rolde en me in de zijkant raakte. Ik was me van geen kwaad bewust, behalve de 4x dan, dus ga zoals gewoonlijk vol gas Eau Rouge/Raidillon op, bovenaan krijg ik plots een tankslapper, links de muur in en 15 barrel rolls of zo. De auto was altijd heel stabiel daar, dus ik denk wel dat ik wat schade had door dat contact. Fast repair genomen en de race uitgereden.

Feature race, P37 gestart, P12 geëindigd. Klein momentje in de chicane waar ik me aan de linkerkant van een BMW zette, die zich verremde, dus heb ik maar de ontsnappingsroute genomen. Ook een Porsche moeten ontwijken in Pouhon.

Sorry dat ik niet alle namen ken, er waren maar een handvol bekende gezichten tussen van in de tijd dat ik vaker meedeed :F

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoesh
ThiJor schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:21:
Haha, wat was dat wel niet 8)7

Heat race, klein contact doordat een Ford die rondgetikt was achteruit rolde en met in de zijkant raakte. Ik was me van geen kwaad bewust, behalve de 4x dan, dus ga zoals gewoonlijk vol gas Eau Rouge/Raidillon op, bovenaan krijg ik plots een tankslapper, links de muur in en 15 barrel rolls of zo. De auto was altijd heel stabiel daar, dus ik denk wel dat ik wat schade had door dat contact. Fast repair genomen en de race uitgereden.

Feature race, P37 gestart, P12 geëindigd. Klein momentje in de chicane waar ik me aan de linkerkant van een BMW zette, die zich verremde, dus heb ik maar de ontsnappingsroute genomen. Ook een Porsche moeten ontwijken in Pouhon.

Sorry dat ik niet alle namen ken, er waren maar een handvol bekende gezichten tussen van in de tijd dat ik vaker meedeed :F
Ik zat in die chicane aan de binnenkant, je raakte mij daar net links achter waardoor ik dwars ging en dus blokkeerde.

iRacing Profiel

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Eerste keer met de Porsche geraced, had m gister gekocht. Nog wel even wennen, had het idee dat ik niet zo hard kon remmen als anderen. Met de Ferrari kon ik dat wel aardig, daar had ik de brake balance op 50.8 staan meestal. Die van de Porsche stond in de setup die ik gebruikte op 56%, is dat een normale waarde? Had geen last van blokkerende wielen in ieder geval, maar had niet het gevoel dat ik maximaal remde.
ThiJor schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:21:
Ook een Porsche moeten ontwijken in Pouhon.
Dat was ik denk ik, kostte me een paar plekken.

Leuke races gehad, leuk gevecht ook met @Wido72 . Had het er warm van!

[Streamable: iRacing.com Simulator 2020-07-20 22-15-14]

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wido72
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06-10 17:41
MartijnA3 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:27:

Dat was ik denk ik, kostte me een paar plekken.

Leuke races gehad, leuk gevecht ook met @Wido72 . Had het er warm van!

[Streamable: iRacing.com Simulator 2020-07-20 22-15-14]
@MartijnA3 Super mooi! Thanks!

iRacing Profiel Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThiJor
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-07 13:27
Swoesh schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:25:
[...]

Ik zat in die chicane aan de binnenkant, je raakte mij daar net links achter waardoor ik dwars ging en dus blokkeerde.
https://www.twitch.tv/videos/685499780

Op ongeveer 1:13:57.

Ik heb daar geen contact terwijl we naast elkaar zaten, pas een 4x nadat je dwars ging. Kan ook netcode geweest zijn natuurlijk!

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny Hdoorn
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 01-02-2023

Danny Hdoorn

Abn0rmaal(twitch&dc)

Ik had er zin in vanavond! was vroeg online....en denk ga op Teamspeak alvast waar ik @Luckeh tegenkom er hem vertel over me slechte zondag...en dat de pace er in principe wel was dus vandaag nieuwe ronde nieuwe kansen ;)
Het ging eigenlijk in de practice nog niet zo lekker kreeg gewoon die ronde niet aan elkaar tot ik eindelijk in de 1.13 een ronde neerzette en was onder de indruk van mezelf! Afijn toen kwam de kwalificatie....bizar dat ik eigenlijk altijd me snelste tijd neerzet in ronde 1 8)7 Ik was langzamer dan in de practice maar reed een zeer goede kwali en startte p13 ! Helaas ging de race minder fortuinlijk...en ik verloor wat plekken totdat het veld settelde en er leuke gevechten onstonden....helaas ging dat voor mij fout in de video waardoor ik terugzakte en uiteindelijk p31 eindigde..Pascal verontschuldigde zich gelijk maar als ik het zelf terugkijk denk ik dat ik zelf veels te veel ruimte openlaat om hem de kans te geven om het te proberen..?

Toen kwam de feature race en dat was een hele leuke race met dit keer genoeg benzine itt gister _/-\o_
Lekker geraced niet gecrashed en net zoals in race 1 o.a met pacal weer gevochten....jammer dat je spinde was juist gaaf gevecht! Uiteindelijk p20 geindigd!!! zeer blij mee met me beste resultaat in de league :9

zin in spa in imsa deze week! LRP maar effe overgeslagen....

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swoesh
ThiJor schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:33:
[...]

https://www.twitch.tv/videos/685499780

Op ongeveer 1:13:57.

Ik heb daar geen contact terwijl we naast elkaar zaten, pas een 4x nadat je dwars ging. Kan ook netcode geweest zijn natuurlijk!
Het was ook maar een minimaal tikje maar wel net genoeg om de controle te verliezen.

https://streamable.com/42ni3g

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Was een mooie race avond. Stukken beter dan gisteren.

Mooie gevechten gehad in de eerste race en aan het einde van de race nog met @NickThissen lopen knokken, welke wat schade had opgelopen. Met minimaal verschil en maximale moeite P10 bemachtigd. Dus pole voor de hoofdrace.

Op p2 stond Sander en hij had mij al te pakken einde Kemmel. Maar daarna in mijn ritme gekomen en @joeristein en @Linc redelijk van me af weten te houden. Uiteindelijk kwam Bas me voorbij, maar kon ik zijn tempo goed volgen. Blachimont was elke ronde liften, dus uiteindelijk kon Joeri hem er ook naast zetten. Na wat duw en trekwerk rustig uitgereden en niet echt meer in de buurt kunnen komen. Totdat @DirkT mij in het vizier kreeg en in de laatste ronde in de Busstop een poging waagde. Was nog even spannend, maar minimaal contact en uiteindelijk naast elkaar over de finish. P6.

Tevreden over de pace en de resultaten! Mooie gevechten gehad.

Op naar Road America :).

[ Voor 3% gewijzigd door StealthyPeanut op 20-07-2020 23:40 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pyoonexk
  • Laatst online: 12-09 21:23

pyoonexk

Do you like Dags???

Voor mij was het niet zo'n leuke avond!
Het begon goed en kon in de practice aardig netjes constante rondjes rijden, en met een 2:15.2 in de Qualify (29e plek) was ik wel tevreden.
Vervolgens in Heat 1 verrem ik mij bij (les fagnes) en een bocht later(campus) kom ik in het grind terecht, probeer nog rustig de auto naar de weg te sturen, maar was de controle kwijt...Sorry @Imac2011, @frizti, @Gh0stw4lk3r, @Mr.Conroe, en @Verwijderd dat ik jullie race heb verkloot!!!
Feature Race achteraan gestart en in de eerste ronde spin ik al meteen bij (les combes) daarna nog een paar domme foutjes en ik lag achteraan. De laatste paar rondes kreeg ik @Alouwerse nog in het zicht en uiteindelijk liet hij mij er voorbij omdat hij te weinig fuel had. Ik zag ook zelf dat ik het niet ging redden (ergens iets niet goed staan in JRT waarschijnlijk) en heb op pacecar mode de laatste ronde afgelegd.
Snel vergeten, en op naar Road America!!

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Imac2011
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 06-10 22:29
@pyoonexk ik had een lichte aanvaring met je maar kon wel door gelukkig .Miste wat snelheid maar verder bleef de Porsche goed te besturen , en aangezien ik toch dik in de achterhoede rijd kostte het me weinig plekken !

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Imac2011
@Blerf Nog bedankt voor de tips wat betreft de oculus .Beeld is nu stuk minder korrelig en scherper , idee dat ik geen of minder vermoeide ogen heb na het racen , top !. _/-\o_

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Dat was onverwacht leuk :) Na 2 frustrerende weken werd gister vlak voor de start me ingefluisterd dat ik beter niet de Ferrari kon pakken (thanks @Luckeh :p) Aangezien ik verder alleen de BMW had die maar gekozen.

Geen idee of het de baan was die me beter lag, of de auto, maar ik had eigenlijk na 1 rondje al beter gevoel dan ik in weken gehad had. Qua snelheid redelijk in middenveld kunnen settlen, prima!

In Heat1 aan het einde nog aan het knokken met Hans, was over een heel rondje wel sneller, maar op de juiste plekken liep ie net ff weg, waardoor ik er niet voorbij kon. Helaas voor hem maakte hij foutje in laatste ronde waardoor ik er net wel voorbij kon. Zonde!

Heat2 was voor een goed resultaat snel klaar, al in de 1e ronde spin ik in de chicane na Pouhon (Fagnes?), met neus tegen de muur, dus wachten tot hele veld voorbij was. Nagenoeg achteraan weer aangesloten, en zeker in het begin is dat best leuk om weer terug te knokken. Helaas verdween ik na de pitstops vrij snel in niemandsland, en was het een kwestie van uitrijden.

Prima avond, en voor het eerst in tijden weer echt lol gehad in het rijden :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Danny Hdoorn schreef op maandag 20 juli 2020 @ 22:49:
Ik had er zin in vanavond! was vroeg online....en denk ga op Teamspeak alvast waar ik @Luckeh tegenkom er hem vertel over me slechte zondag...en dat de pace er in principe wel was dus vandaag nieuwe ronde nieuwe kansen ;)
Het ging eigenlijk in de practice nog niet zo lekker kreeg gewoon die ronde niet aan elkaar tot ik eindelijk in de 1.13 een ronde neerzette en was onder de indruk van mezelf! Afijn toen kwam de kwalificatie....bizar dat ik eigenlijk altijd me snelste tijd neerzet in ronde 1 8)7 Ik was langzamer dan in de practice maar reed een zeer goede kwali en startte p13 ! Helaas ging de race minder fortuinlijk...en ik verloor wat plekken totdat het veld settelde en er leuke gevechten onstonden....helaas ging dat voor mij fout in de video waardoor ik terugzakte en uiteindelijk p31 eindigde..Pascal verontschuldigde zich gelijk maar als ik het zelf terugkijk denk ik dat ik zelf veels te veel ruimte openlaat om hem de kans te geven om het te proberen..?

[YouTube: Ongelukje heat 1]

Toen kwam de feature race en dat was een hele leuke race met dit keer genoeg benzine itt gister _/-\o_
Lekker geraced niet gecrashed en net zoals in race 1 o.a met pacal weer gevochten....jammer dat je spinde was juist gaaf gevecht! Uiteindelijk p20 geindigd!!! zeer blij mee met me beste resultaat in de league :9

zin in spa in imsa deze week! LRP maar effe overgeslagen....
Enige waarom ik het daar probeerde omdat je de ronden daarvoor, aardige vroeg remde (jaja dat zegt degene die het altijd zelf doet) en toen remde ik dus een fractie te laat en had je net niet genoeg ruimte meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beltoni
Mijn iRacing inschrijving is verlopen. Er zijn momenteel geen acties/aanbiedingen voor niet nieuwe leden toch?

Heeft het nog zin om nu weer een x aantal maanden te kopen zodat het goed uitkomt met black Friday?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mithriel
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

Beltoni schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 10:11:
Mijn iRacing inschrijving is verlopen. Er zijn momenteel geen acties/aanbiedingen voor niet nieuwe leden toch?

Heeft het nog zin om nu weer een x aantal maanden te kopen zodat het goed uitkomt met black Friday?
Ben benieuwd, mijne verloopt over dagje ook.
Ook benieuwd over hoe black Friday gaat

iRacing | Rig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TuxieDeni
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12-01 21:07
als je nu een als voorbeeld 3 maanden verlenging neemt en met black friday een aanbieding ziet voor een jaar dan komt dat jaar er gewoon bovenop dus je raakt geen tijd kwijt!

Of er aanbiedingen zijn weet ik niet, gewoon klikken gaat sneller.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Session30
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 10:49
Op Black Friday zijn er normaal gesproken inderdaad acties voor renewals. Vorig jaar was het 25% korting.

Maar stel, je vernieuwt vandaag 6 maanden, tot 21 januari 2021, dan kun je alsnog gebruik maken van de Black Friday aanbieding. Als je dan een jaar verlengt komt deze bovenop je bestaande subscription, dus verleng je hem tot 21 januari 2022.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JPM85
Beltoni schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 10:11:

Ik kijk altijd op r/iRacing. Rechts hebben ze een banner met de huidige bekende promoties.
Helaas op dit moment geen deals voor bestaande members.

https://www.reddit.com/r/iRacing/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
Session30 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 10:26:
Op Black Friday zijn er normaal gesproken inderdaad acties voor renewals. Vorig jaar was het 25% korting.

Maar stel, je vernieuwt vandaag 6 maanden, tot 21 januari 2021, dan kun je alsnog gebruik maken van de Black Friday aanbieding. Als je dan een jaar verlengt komt deze bovenop je bestaande subscription, dus verleng je hem tot 21 januari 2022.
Denk dat dit hem gaat worden. Thanks!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Hier mijn highlight video van zondagavond @ Spa, met diverse inhaalacties, spins en crashes en 2 fikse code-brown momenten in Blanchimont >:)

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stevokay
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 04-07 13:12
Beltoni schreef op maandag 20 juli 2020 @ 15:16:
[...]

Vergelijk je de M8 met de andere GTE auto's? Zoals @laforte aangeeft, heb je bij de GTE geen luxe hulpmiddelen zoals bij de GT3 (911 uitgesloten). Als je te hard remt dan wordt dit afgestraft.

Overigens werkt de link naar je iRacing profiel in je handtekening niet omdat je een spatie voor je ID hebt staan en aanhalingstekens (") gebruikt.
ok, duidelijk!

en thanks, aangepast

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-10 11:09
Imac2011 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 00:37:
@Blerf Nog bedankt voor de tips wat betreft de oculus .Beeld is nu stuk minder korrelig en scherper , idee dat ik geen of minder vermoeide ogen heb na het racen , top !. _/-\o_
Care to share? Kan mij wellicht ook helpen :) Thanks.

Screenshot van settings wellicht makkelijkste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Raimond613 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 12:11:
Hier mijn highlight video van zondagavond @ Spa, met diverse inhaalacties, spins en crashes en 2 fikse code-brown momenten in Blanchimont >:)

[YouTube: GoT Iracing 2020S03 week 7 Spa Zondag]
Wat gebeurd er op 2.54? Je rolt rechtdoor over de busstop? Ik had hem ook in mijn video geplaatst omdat ik het nogal opmerkelijk vind dat je hem zo laat rollen met alle (mogelijke) gevolgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

laforte schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 12:37:
[...]

Wat gebeurd er op 2.54? Je rolt rechtdoor over de busstop? Ik had hem ook in mijn video geplaatst omdat ik het nogal opmerkelijk vind dat je hem zo laat rollen met alle (mogelijke) gevolgen.
Mijn auto was door de eerdere aanrijding in Pouhon flink beschadigd. Ik had Blanchimont iets te hard genomen omdat er een auto achter me aan kwam die ik niet in de weg wilde zitten en bij de wijde exit stond er ook nog een Ferrari in het gras die ik moest ontwijken. Daardoor moest ik via het gras verder waar ik niet lekker kon afremmen.
Bovendien kon ik niet goed zien waar de baan nou weer begon. Toen ik er opreed dacht ik eigenlijk dat ik niet de racetrack terugkwam maar op een serviceroad o.i.d. dus ik schrok behoorlijk toeb ik doorhad dat het toch de track was. Gelukkig liep het goed af, had me vreselijk gevoeld als er ik nog iemand afgekegeld had op die manier...

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AequitasII

Ook van mijn kant een nabrander. Je zegt mij niet gezien te hebben op 5:10 toen ik stilstond, maar vanuit jouw cockpit view zie je dat er een ongeluk is gebeurd en waarschijnlijk heb je ook een gele vlag gehad? In het filmpje lijk je gas te geven in en na de busstop, terwijl je zegt niets te kunnen zien. Dat begrijp ik niet. Even remmen, van het gas af en kijken wat er is gebeurd had ons volgens mij ons beiden veel tijd bespaard.

Verder wel een gaaf filmpje en top dat je dit deelt waarbij je ook je eigen hachelijke momenten hebt gedeeld. Tot volgende week 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

AequitasII schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 12:44:
[...]

Ook van mijn kant een nabrander. Je zegt mij niet gezien te hebben op 5:10 toen ik stilstond, maar vanuit jouw cockpit view zie je dat er een ongeluk is gebeurd en waarschijnlijk heb je ook een gele vlag gehad? In het filmpje lijk je gas te geven in en na de busstop, terwijl je zegt niets te kunnen zien. Dat begrijp ik niet. Even remmen, van het gas af en kijken wat er is gebeurd had ons volgens mij ons beiden veel tijd bespaard.

Verder wel een gaaf filmpje en top dat je dit deelt waarbij je ook je eigen hachelijke momenten hebt gedeeld. Tot volgende week 8)
Ik zag de Porsche van @Phusebox rechts spinnen en ging er dus van uit dat dat het probleem was. Zoals je in mijn cockpit view ziet kon ik jou pas op het allerlaatste moment zien staan.

iracing profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuelke
  • Laatst online: 06-10 22:01

Fuelke

Forza Ferrari

Het is vandaag de Belgische Nationale feestdag en ik ben al redelijk actief geweest deze voormiddag.

Twee Radical races op Brands Hatch gereden, en ook al een Indy Pro race op Spa-Francorchamps. Mooie plaatjes op Spa, want de races vinden zogezegd plaats op zaterdagochtend, met dat gouden ochtendlicht.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arthurenz0
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 30-08 20:33

De groene Ferrari op het einde was ik, de traction control zorgde er constant voor dat ik niet lekker wegkwam vanuit Stavelot. Die greep te snel in. Daarna stuurde ik net iets te hard in en hij schoot onder mij vandaan in Blanchimont. Knap dat je mij nog net kon ontwijken! _/-\o_ Scheelde heel erg weinig.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Conroe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:16
Gisteren was er één in de categorie: snel vergeten en volgende week met frisse moed opnieuw proberen. Race 1 kwam ik in het rallycross momentje van @pyoonexk terecht en in de 2e race reed ik achterop een gevecht van 3 auto's in bocht 13 wat in tranen eindigde.

Daarna kreeg ik de pit-limiter niet op tijd aan en mocht gelijk bij de pitstop 40 seconden uitzitten, gevolgd door een knullig momentje boven aan Eau Rouge. Dat was het moment om er maar mee te stoppen aangezien ik al tot aan mijn tandvlees in het stuur had gebeten. Enige positive was dat ik deze keer wel genoeg benzine bij had :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Loona35 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 12:30:
[...]

Care to share? Kan mij wellicht ook helpen :) Thanks.

Screenshot van settings wellicht makkelijkste?
Zal je wel even PM sturen, anders word het hele topic gek van VR en oculus specifieke meuk :)

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danny Hdoorn

Danny Hdoorn

Abn0rmaal(twitch&dc)

Speedy55 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 09:25:
[...]

Enige waarom ik het daar probeerde omdat je de ronden daarvoor, aardige vroeg remde (jaja dat zegt degene die het altijd zelf doet) en toen remde ik dus een fractie te laat en had je net niet genoeg ruimte meer.
better safe then sorry in gedachten en ik ging juist zo goed die heat vandaar dat ik te voorzichtig was en ik zag je komen dus wou je genoeg ruimte geven....anderzijds denk ik dat het veel beter was geweeest om veel eerder het "gat" dicht te gooien maargoed aldoende leert men en jammer van je spin(feature race) want voor de rest was het top racen met elkaar :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy55

Speedy55

www.jpl-racing.nl

Danny Hdoorn schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 14:17:
[...]

better safe then sorry in gedachten en ik ging juist zo goed die heat vandaar dat ik te voorzichtig was en ik zag je komen dus wou je genoeg ruimte geven....anderzijds denk ik dat het veel beter was geweeest om veel eerder het "gat" dicht te gooien maargoed aldoende leert men en jammer van je spin(feature race) want voor de rest was het top racen met elkaar :)
Zeker was het een geslaagde wedstrijd, werd na mijn spin alleen ergens er hard af gebeukt, wat ik dan wat minder vond, was ook niet nodig geweest, mijn banden waren toch wel af, dus had een rechte stuk later er zo voorbij gekund.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imac2011
@Loona35 Ik zie dat je al een reactie van Blerf hebt , die kan het je beter uitleggen dan ik dat kan .Toch wel fijn die behulpzame tweakers hier ! :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandahans
  • Laatst online: 06-10 12:11
Is het misschien een idee om een topic te starten waarbij we setups met elkaar kunnen delen? Ik weet dat setups persoonlijk zijn en er hele (goede) guides zijn die je stap voor stap door het proces loodsen. Echter heb ik niet de tijd om tijdens een normale werkweek daar lekker voor te gaan zitten.

Ik weet ook dat je lid kan worden bij VRS of PDS en dat daar setups beschikbaar zijn. Maar ik zou het jammer vinden om daar geld aan te besteden als er forumleden zijn die zelf setups maken en ook nog eventueel kunnen uitleggen waarom ze voor een bepaalde instelling gekozen hebben.

Wellicht kunnen we een google drive maken die enkel voor GoT beschikbaar is? Ben benieuwd of jullie mij lui en/of gierig vinden }) , of hier ook behoefte aan hebben.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
pandahans schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:28:
Is het misschien een idee om een topic te starten waarbij we setups met elkaar kunnen delen? Ik weet dat setups persoonlijk zijn en er hele (goede) guides zijn die je stap voor stap door het proces loodsen. Echter heb ik niet de tijd om tijdens een normale werkweek daar lekker voor te gaan zitten.

Ik weet ook dat je lid kan worden bij VRS of PDS en dat daar setups beschikbaar zijn. Maar ik zou het jammer vinden om daar geld aan te besteden als er forumleden zijn die zelf setups maken en ook nog eventueel kunnen uitleggen waarom ze voor een bepaalde instelling gekozen hebben.

Wellicht kunnen we een google drive maken die enkel voor GoT beschikbaar is? Ben benieuwd of jullie mij lui en/of gierig vinden }) , of hier ook behoefte aan hebben.
Dit is al meerdere keren voorgesteld, en het is niet wenselijk dat dit hier in het topic of ander topic wordt besproken. Denk dat tweakers zelf er ook niet blij mee is, maar als je op zondag of maandag even langs komt zijn er voldoende setups voorhanden.

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandahans
PatrickPost1972 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:45:
[...]

Dit is al meerdere keren voorgesteld, en het is niet wenselijk dat dit hier in het topic of ander topic wordt besproken. Denk dat tweakers zelf er ook niet blij mee is, maar als je op zondag of maandag even langs komt zijn er voldoende setups voorhanden.
Oke, waarom zijn de Tweakers er zelf ook niet blij mee? Ik las in de introductie dat men voor Setups SetupSync kan gebruiken. Volgens mij functioneert dat niet meer. Klopt dat?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickPost1972
pandahans schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:47:
[...]

Oke, waarom zijn de Tweakers er zelf ook niet blij mee? Ik las in de introductie dat men voor Setups SetupSync kan gebruiken. Volgens mij functioneert dat niet meer. Klopt dat?
Wat denk je, als jij setups maakt waar mensen voor moeten betalen en die worden open en bloot op een site geplaatst dan heb je toch ook zoiets van wacht even. En ga je aan de beheerder van die site toch vragen stellen, met het verzoek om deze te verwijderen. Vandaar dat Joep en de beheerders van dit Topic er niet happig op zijn.

En nee, setupsync werkt jammer genoeg niet meer. Was een goed progje van @NickThissen

Maar er zijn wel wat sites en google drives waar wat setups staan.
Zoals deze https://drive.google.com/...pcZh9Pu0bN4Gi1Z0YPrsFcKYj

[ Voor 17% gewijzigd door PatrickPost1972 op 21-07-2020 15:53 ]

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SupremeRick
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-10 13:29

SupremeRick

Muse Fan

PatrickPost1972 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:50:
[...]

Wat denk je, als jij setups maakt waar mensen voor moeten betalen en die worden open en bloot op een site geplaatst dan heb je toch ook zoiets van wacht even. En ga je aan de beheerder van die site toch vragen stellen, met het verzoek om deze te verwijderen. Vandaar dat Joep en de beheerders van dit Topic er niet happig op zijn.

En nee, setupsync werkt jammer genoeg niet meer. Was een goed progje van @NickThissen

Maar er zijn wel wat sites en google drives waar wat setups staan.
Zoals deze https://drive.google.com/...pcZh9Pu0bN4Gi1Z0YPrsFcKYj
Deze werkt ondertussen wel weer volgensmij!

PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pandahans
PatrickPost1972 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:50:
[...]

Wat denk je, als jij setups maakt waar mensen voor moeten betalen en die worden open en bloot op een site geplaatst dan heb je toch ook zoiets van wacht even. En ga je aan de beheerder van die site toch vragen stellen.

A oké, daarmee suggereer je dat enkel de betaalde setups gedeeld worden. Maar daar doel ik niet op. Denk dat er ook tweakers zijn die hun eigen setup wellicht willen delen.

Mochten die setups wel gedeeld worden, vraag ik me af of dat illegaal is. Kan me niet voorstellen dat op een setup een bepaalde copyright zit. Maar goed, ik snap zeker je punt als ik mij hun (en dan bedoel ik PDS en VRS van deze wereld) in verplaats. Wat zal dat lekker zijn zeg, centjes verdienen met sim racen. :9~

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BM

BM

Moderator Spielerij
Als mensen hun eigen setups willen delen is dat prima, en dat kan wmb zelfs in dit topic (tenzij het om tientallen per dag gaat ;)), maar betaalde setups willen we hier op het forum niet zien, dat is simpelweg tegen de regels (van de setupmaker, en daarmee ook van Tweakers)

Xbox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beltoni
Dit is toch wel een protest waardige actie?

Ik lag netjes op P6 na een rommelige opening. Deze kerel probeerde me eerder ook al in te halen, ik rijd gewoon netjes de racelijn en hij verwacht dat ik daar maar vanaf ga om hem alle ruimte te geven. Dat gebeurde bij het uitkomen van de Esses. Ben een beetje klaar met die LMP1's, echt frustrerend dit...

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Danny Hdoorn

Danny Hdoorn

Abn0rmaal(twitch&dc)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dz_mdzi3pQhBbQHtWBOBVHacQbU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lKj0msqcZLySXT4ngBewZzkf.jpg?f=fotoalbum_large

Kom ik thuis...denk zal ik meedoen of toch effe warmrijden(is voor mij verstandiger :) ) was al 14.40 dus had geen tijd maarja wou toch meedoen dus gewoon ingeschreven....drinken pakken en de kwali doen....cc zegt poleposition zoals gewoonlijk na lap 1....zelf me 2de ronde weer een offtrack dus afwachten en niemand kwam aan me tijd! Race gereden en de beste race tot nu toe gereden...toch handig de got league ;) P1 gestart en gebleven...en ook nog is me beste gemiddelde rondetijd dus redelijk consistent geweest met ook maar 4x offtrack....heerlijk begin van de week ! Total niet verwacht maar oh zo gaaf mijn dag kan al niet meer stuk....allemaal net zo veel succes en geluk als ik !

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
Beltoni schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:58:

[Streamable: iRacing Motorsport Simulator 2020.07.21 - 15.47.00.03]

[Streamable: iRacing Motorsport Simulator 2020.07.21 - 15.39.45.01]

Ik lag netjes op P6 na een rommelige opening. Deze kerel probeerde me eerder ook al in te halen, ik rijd gewoon netjes de racelijn en hij verwacht dat ik daar maar vanaf ga om hem alle ruimte te geven. Dat gebeurde bij het uitkomen van de Esses. Ben een beetje klaar met die LMP1's, echt frustrerend dit...
Echt wat een kluns, ook nog iets van sorry mogen ontvangen

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MartijnA3
Danny Hdoorn schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 16:00:
....allemaal net zo veel succes en geluk als ik !
Net gekwalificeerd op P2, hele race P2 gebleven tot 4 rondjes voor het einde. Leider spint, dus P1. Hij komt op het eind nog tot een seconde maar wel gewonnen!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Beltoni schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 15:58:

[Streamable: iRacing Motorsport Simulator 2020.07.21 - 15.47.00.03]

[Streamable: iRacing Motorsport Simulator 2020.07.21 - 15.39.45.01]

Lijkt wel of ie met een controller rijdt...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandahans
Net de eerste IMSA gedaan van deze week. Paar inhaalacties. Van P9 naar P5. Twee keer gespind. Zat dus meer in..

Wel een leuke eerste ronde:
[Streamable: iRacing Spa IMSA]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• labooh
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-10 18:40

labooh

Jaja...

Danny Hdoorn schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 16:00:
[Afbeelding]

Kom ik thuis...denk zal ik meedoen of toch effe warmrijden(is voor mij verstandiger :) ) was al 14.40 dus had geen tijd maarja wou toch meedoen dus gewoon ingeschreven....drinken pakken en de kwali doen....cc zegt poleposition zoals gewoonlijk na lap 1....zelf me 2de ronde weer een offtrack dus afwachten en niemand kwam aan me tijd! Race gereden en de beste race tot nu toe gereden...toch handig de got league ;) P1 gestart en gebleven...en ook nog is me beste gemiddelde rondetijd dus redelijk consistent geweest met ook maar 4x offtrack....heerlijk begin van de week ! Total niet verwacht maar oh zo gaaf mijn dag kan al niet meer stuk....allemaal net zo veel succes en geluk als ik !
Tof Danny! Ik zat bij je in de split met een GT3, was leuk je om te volgen, je reed lekker door 👏

iRacing Profiel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Ik dacht na de vragen over de riftS en de blijdschap van de hier onderstaande instellingen toch maar even ter informatie voor alle VR iRacers. Deze post is dus puur als 1x hier ter informatie verder hebben we hier op het forum dit topic om verder de diepte in te gaan ook eventueel over deze post mocht je dat willen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/suAKTmFfc0KV8MWRNzV7d7KrMnw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0dn46oGmbRMcVuNioXcl6OSm.png?f=fotoalbum_large

Pas de GPU met -1000 a 1500 van de max van jouw GPU.

Bovenstaande setting icm de oculus Debug tool en ASW off zal jullie een hoop verder helpen.
Waarschijnlijk helpen de bovenstaande zaken ook voor andere VR brillen maar die heb ik verder zelf niet

Dit komt eigelijk allemaal overeen met dit topic: https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3657185.page
Het is dan ook goed om dat topic even te lezen denk ik, Dan leer je wat je moet doen als die niet lekker loopt.
Blijf dat topic dus ook volgen! Want na elke update is er vaak wel weer iets wat deze man vind :)

Nogmaals dit is een ter info post! Ik hoop dat jullie zo een betere VR & iRacing ervaring krijgen.
( reacties hier op gaarne in het topic wat er voor bestemt is ) :*)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• AequitasII
IN navolging van @Danny Hdoorn heb ik ook mijn eerste race op Spa in de GTE klasse gewonnen! Gestart op P3. Vervolgens bij de start P2 ingehaald die daarna direct spint. P1 was sneller dan ik en leek constant 2:14's te rijden, totdat hij ook spinde.
Vervolgens met 3sec voorsprong op de nummer 2 de race uitgereden. Elke keer als de nummer 2 in de buurt kwam maakte hij een klein foutje waardoor ik nooit echt maximaal heb hoeven te rijden. Heerlijk, rustige overwinning (maar toch de hele race wel erg nerveus natuurlijk ;) ).

En in de kwalificatie mijn eerste 2:14 gereden! Waar ik zondag al blij was met een 2:15 heb ik daar nu weer een seconde vanaf gesnoept. Op naar de 2:13 haha. Bedankt mannen voor jullie wijze lessen de vrijdag en zondag 8) En Danny, jij ook gefeliciteerd!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 17:17
Mijn eerste top 10 gereden in de imsa, ergens midway achteraan gestart omdat mijn pc vast liep tijdens qualy. Ja bottom split, maar ben ook nog niet zo goed haha.
Meerijden met de GoT challenge heeft mij al aardig geholpen qua rondetijden, bak er nog steeds niks van maar vergeleken met gisteren 2 seconden sneller op mijn snelste rondje ( rij nu 2:16 op Spa).
Met de wekelijkse challenge bungel ik altijd achteraan tussen al het geweld wat hier rond rijdt, dan is het ook wel eens leuk om te rijden op wat gelijker nivo met de imsa. Ik had achteraf gezien top 3 kunnen rijden, maar 2 foutjes en je bent zo wat plekken achteruit. Oftewel ik ga zo 20:45 nog een keer :)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JPM85
Zo dat was een leuke race op Spa net. Zo zie je maar weer, racen voor het schema uit, werpt zijn vruchten af. *O*

Gekwalificeert op p4 met een 2:13.835, dus dat was al een mooi begin. Had wel een 2:13.6 ingezeten, maar een paar kleine foutjes gemaakt. p3 had een 2:13.5, dus qua positie had het niet uitgemaakt.

Race ging gelijk goed van start omdat p2 & p3 met elkaar in de clinch lagen, de eerste kon nog door, maar p3 was gelijk klaar. Daarna het rechte stuk op met een mega draft van p2, verkijk mij op mijn rempunt en schiet het gras op bij Les Combes. Terugkomende op de baan zit p2 direct naast de kerb aan de binnenkant, die ik hierdoor een tik verkoop. Geen schoonheidsprijs, maar ook niet echt slim om niet te anticiperen op mijn doorschieten. :X

Auto was heel en ik had na een rondje of 2 een kleine 3 seconde achterstand op p1. Ik pak zelf Eau Rouge nogal voorzichtig, dus daar laat ik iedere ronde .4 liggen, maar rij dit in het middenstuk goed. Tot aan de pitstops kan ik het gat langzaam kleiner maken, zodat ik op zijn achterbumper hang.

Bij de pitstop had p3 mij ook bijgehaald (die was ook wel een tiende per ronde sneller), en met zijn 3-en hadden we 12 seconden voorsprong op nummer 4. Dat moest een leuk gevecht worden, ware het niet dat dhr. die eerst op p1 lag, nu terug moest knokken en dit nogal onbezonnen deed. Had al gezien dat hij een stuk of 13 incs had gepakt voor de pitstops, nu was hij binnen 2 rondjes klaar door een spin & black flag.

Nog 5 rondjes om te vechten om p1, wat redelijk lastig werd doordat we de GT3 moesten gaan inhalen. Ondanks dat er een aantal in niemandsland reden en wij als GTE p1 & p2 op 0.5 van elkaar lagen, gingen ze nergens echt lekker aan de kant. Paar keer een nipte ontsnapping gehad bij de Busstop & Bruxelles.

Laatste ronde hadden we gelukkig vrije lucht en kon ik heel kort op hem komen. Uitkomen Stavelot had ik een veel betere exit, maar had ik het idee dat hij het gat dicht gooide. Als ik van boven kijk in de replay, kan het ook zijn dat ik hem een heel klein zetje geef, oordeel zelf:

https://www.twitch.tv/jpm...iteConsiderateWitchYouWHY
https://www.twitch.tv/jpm...iousSecretiveBoarDAESuppy

Uiteindelijk blij met p2, maar had p1 kunnen zijn.
@Swoesh Jij mag, of wil je het nog een beetje spannend maken in Division3 :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fuelke
  • Laatst online: 06-10 22:01

Fuelke

Forza Ferrari

Yeah!

Te laat terug aan de PC om de Indy Pro op de grid te zetten en vanuit de pitlane gestart. Aan de finish haalde ik echter P2! en met amper 2 inc. Was een beetje zuur dat ik mijn eerste inc punt maar opliep in L11 van de 15, bij het uitkomen van de Busstop. Ik zou zo graag Spa eens beëindigen met 0 inc. :P

https://members.iracing.c...do?&subsessionid=33554176

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Leuk die IMSA... lap 1 1e bocht crashed iedereen in elkaar voor mij (behalve ik) en kan geen kant op, vervolgens drukt het hele veld achterin bij mij zonder ook maar van het gas af te gaan... lekker veel respect voor elkaar :)

Tow met 15min repair, ik heb lekker op alt+F4 gedrukt morgen weer een dag. De volgende is veel te laat voor mij dus dat is geen optie.

[ Voor 8% gewijzigd door laforte op 21-07-2020 21:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Voor de Nordschleife-fans: deze week de VLN layout in de IMSA Michelin Pilot Challenge (oftewel, de GT4's en TCR). Have fun!

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnA3
laforte schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 21:12:
Leuk die IMSA... lap 1 1e bocht crashed iedereen in elkaar voor mij (behalve ik) en kan geen kant op, vervolgens drukt het hele veld achterin bij mij zonder ook maar van het gas af te gaan... lekker veel respect voor elkaar :)
Had dezelfde ervaring, totaal anders dan vanochtend. Wat een idioten. Heb de incidents in de replay nagekeken en zag meerdere mensen een ander er expres afbeuken. Niet eerder gezien zo.

Zelf in ronde 1 al schade, zat aan de buitenkant in bruxelles en werd eraf getikt door een treintje idioten. Daarna in ronde 2 compleet geblokt door een GT3 die ik in La Source rechts in wilde halen en toen ik er daarna links omheen ging knalt ie tegen me aan. Werkelijk. |:(

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Nog even kort over mijn League races op zondag.
Mijn Q verprutste ik behoorlijk door in Lap 1 een off-track te rijden en Lap 2 te voorzichtig te zijn. Dus gestart vanaf P22.
In Heat 1 Lap 1 raakte ik vlak voor het ingaan van de laatste bocht van Les Combes een opstaand randje van de curb en ging dwars. Sorry voor de andere slachtoffers en code bruin situatie. Na dit incident verder gegaan op P36 en uiteindelijk met wat inhaalwerk terug kunnen komen tot P19.
De Feature race ging voor mij stukken beter en heb wat leuke gevechten gehad en uiteindelijk als 9de over de streep gegaan.
Hieronder beide heats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:04

Tijn96

In speed we trust

laforte schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 21:12:

Tow met 15min repair, ik heb lekker op alt+F4 gedrukt morgen weer een dag. De volgende is veel te laat voor mij dus dat is geen optie.
Herkenbaar. Gister weer eens een race gedaan en voor eau rouge was het al feest. Ik helemaal doodgeremd om ervoor te zorgen dat ik er niet tegenaan rij. Rijd er iemand bij mij achterin.... verloor daardoor lekker 2 sec per ronde. Uiteindelijk alsnog 5de geeïndigd omdat ik toch nog best vlot die baan over kwam blijkbaar

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MartijnA3
Net mijn eerste Porsche Cup race gedaan. Weet niet of het aan het tijdstip lag (veel australiers), maar daar werd erg netjes gereden! Mensen die echt voorzichtig zijn in de eerste ronde en geen do or die acties doen. De pace is er nog niet echt met deze auto want man wat is dat ding moeilijk te rijden. Het zorgt er wel voor dat anderen ook fouten maken waardoor de race toch echt leuk was. Met 1 spin toch nog 7de geworden van de 15.

Maar echt, die auto voelt zo anders dan andere iracing auto's, ik krijg er een brede grijns van op mijn gezicht. :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

MartijnA3 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 10:39:
Net mijn eerste Porsche Cup race gedaan. Weet niet of het aan het tijdstip lag (veel australiers), maar daar werd erg netjes gereden! Mensen die echt voorzichtig zijn in de eerste ronde en geen do or die acties doen. De pace is er nog niet echt met deze auto want man wat is dat ding moeilijk te rijden. Het zorgt er wel voor dat anderen ook fouten maken waardoor de race toch echt leuk was. Met 1 spin toch nog 7de geworden van de 15.

Maar echt, die auto voelt zo anders dan andere iracing auto's, ik krijg er een brede grijns van op mijn gezicht. :)
Ik wil die auto heel graag gaan rijden, denk dat het wel serie is die me leuk lijkt, ook niet teveel mensen wat ik algemeen hoor goede races en toffe (moeilijke) auto.

Mijn end game serie waar ik naartoe wil werken

iRacing | Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Mithriel schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 10:41:
[...]

Ik wil die auto heel graag gaan rijden, denk dat het wel serie is die me leuk lijkt, ook niet teveel mensen wat ik algemeen hoor goede races en toffe (moeilijke) auto.

Mijn end game serie waar ik naartoe wil werken
Waarom nu nog niet dan?

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:04

Tijn96

In speed we trust

Een van de meest realistisch gebouwde auto's in iracing! idd erg pittige auto maar ik krijg er altijd wel een kick van als het lukt. Moet de serie ook maar eens gaan rijden...!

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

Goede vraag, is op Zandvoort ook nog eens deze week heb ik begrepen.

Maar voornamelijk vanwege mijn kwaliteiten nog, helaas ben ik nog niet zo goed dat ik eenvoudig van auto kan switchen en daarom focus ik me nog beetje op GTE ook natuurlijk vanwege de League waarin ik merk dat het altijd beetje beter gaat.

Daarnaast ook beetje tijd gebrek. Heb naast de League vaak maar 1 avond waarop ik race kan doen, en als ik auto/baan van League al ken is het makkelijk instappen. Om dan andere baan/auto weer te leren, zo goed ben ik nog niet.

Maar je brengt me wel aan twijfelen hahaha.
Ik moet nog 2 banen kopen voor League, zou zonde zijn om korting te missen bij 3 aankopen...

iRacing | Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
De IMSA levert me best wat frustratie op en dan rijdt ik liever iets waar ik lol aan heb. Ik ben begonnen met wat practice sessions te doen zodat je ook kan zien wat anderen rijden. En de top mannen daar verliezen die auto ook gewoon onder het accelereren, dus foutloos is niemand. De race is ook kort, maar 17 rondes op zandvoort.

Maar het is idd wel anders rijden. Ik heb zelf niet heel veel moeite met switchen. Dit topic even goed doornemen: https://members.iracing.com/jforum/posts/list/3518037.page

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandahans

Klinkt goed! Misschien ga ik deze week eens een kijkje nemen!

Over andere series dan IMSA gesproken.. Is iemand van jullie bekend met de VRS GT Sprint series? Ben benieuwd naar jullie ervaringen en welke GT3 auto het meest toegankelijk is voor deze competitie.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.Conroe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:16
pandahans schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 11:01:
[...]

Klinkt goed! Misschien ga ik deze week eens een kijkje nemen!

Over andere series dan IMSA gesproken.. Is iemand van jullie bekend met de VRS GT Sprint series? Ben benieuwd naar jullie ervaringen en welke GT3 auto het meest toegankelijk is voor deze competitie.
Over het algemeen is de Merc AMG GT3 het meest vergevingsgezind. Een auto die je snel onder de knie kunt krijgen en waarmee je ook hard kunt gaan.

iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 320 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies