Net het zuurste meegemaakt tot nu toe in Iracing, in een vrij sterke split (voor mijn doen) rijd ik keurig van een 18e naar 9e plaats. In de laatste bocht op Silverstone snijd ik de bocht te krap aan en kom ik buiten de baan. Normaal gesproken zal je dit een tijdstraf opleveren, omdat het de laatste ronde was leverde het mij een tijdstraf van 40 seconden op. Eind van de rit dus 14e in plaats van 9e. De uitslag opzich is geen ramp, maar de manier waarop maakt het wel even heel zuur! Kwart voor tien weer een poging!
Geweldige tip! Download nu vaak de pdf om te kijken.Arfman schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 12:30:
[...]
* Arfman meldt
Hopelijk vanavond tijd om een uurtje te oefenen en dan de race van 21:00 te pakken.
Tip van Flip: je hebt op Android de app "iSchedule Beta", daarin kun je je favo series toevoegen en dan vanaf de luie bank zien wanneer ze zijn, werkt prettiger dan je PC aanzetten
https://play.google.com/s....vincendev.ischedule.beta
Thanks held!

Nee hoor; als je D4.0 hebt mag je al aan de C class series meedoen, en 4 races daar tellen ook mee voor je vereisten voor een C licentieLoona35 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 20:30:
[...]
Volgens mij lukt dat niet helemaal meer toch? Je moet 4 races in de klasse rijden en dus op zijn minst de D-class auto kopen en dan geluk hebben dat een gratis baan in de D-class zit om die 4 races te rijden?
Ik snap het niet zo; van je favoriete series weet je toch gewoon uit je hoofd hoe laat ze starten? Het is niet alsof dat telkens een ander tijdstip is, het is gewoon elk uur of elke 2 uur en dan heel of half of kwart voor/na, en oneven of even. Meer hoef je niet te onthoudenStealthyPeanut schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 20:54:
[...]
Geweldige tip! Download nu vaak de pdf om te kijken.
Thanks held!
Wow, is dat echt zo'n zware straf? Dat staat toch niet in verhouding tot een slowdown van netto 1-2 seconden tijdverliestomolino schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 20:39:
Net het zuurste meegemaakt tot nu toe in Iracing, in een vrij sterke split (voor mijn doen) rijd ik keurig van een 18e naar 9e plaats. In de laatste bocht op Silverstone snijd ik de bocht te krap aan en kom ik buiten de baan. Normaal gesproken zal je dit een tijdstraf opleveren, omdat het de laatste ronde was leverde het mij een tijdstraf van 40 seconden op. Eind van de rit dus 14e in plaats van 9e. De uitslag opzich is geen ramp, maar de manier waarop maakt het wel even heel zuur! Kwart voor tien weer een poging!
Ja het was heel vreemd, er kwam een zwarte vlag in beeld waar iets bij stond van "keep still for 17 seconds". Ik had geen idee, dus heb de auto stil gezet en 30 seconden gewacht voor ik de race afsloot. Resultaat was een verlies van circa 40 seconden.Raimond613 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 21:04:
[...]
Wow, is dat echt zo'n zware straf? Dat staat toch niet in verhouding tot een slowdown van netto 1-2 seconden tijdverlies
Het is niet anders, heb me voorgenomen gewoon lekker te racen (en dat heb ik gedaan) en plezier te hebben.
Als je een slow down niet voor het einde van de race inlost wordt je naar de laatste plaats in jouw lap gezet.Raimond613 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 21:04:
[...]
Wow, is dat echt zo'n zware straf? Dat staat toch niet in verhouding tot een slowdown van netto 1-2 seconden tijdverlies
Dat kan flink pijn doen.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Hahaha, fair point! Ik kijk er nooit in voor het tijdstip, maar ik kijk er wekelijks naar om te kijken welke baan eraan komt (week erna) voor Skip, IMSA, ILMS, M8 etc..Raimond613 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 21:00:
[...]
Ik snap het niet zo; van je favoriete series weet je toch gewoon uit je hoofd hoe laat ze starten? Het is niet alsof dat telkens een ander tijdstip is, het is gewoon elk uur of elke 2 uur en dan heel of half of kwart voor/na, en oneven of even. Meer hoef je niet te onthouden
In de eerste weken van een nieuw seizoen kijk ik ook regelmatig welke tracks er komen en welke tracks ik aan moet schaffen voor een klasse. En dan het liefst direct 3 (ivm korting) met zoveel mogelijk overlap over alle series die ik rijd
Help! Het is hier donker!
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Wk85ISS5Cams74DmtiW5ehcJ.jpg?f=user_large)
Radical @ Road America.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Wk85ISS5Cams74DmtiW5ehcJ.jpg?f=user_large)
Radical @ Road America.
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
P3 op Lrp net, in de top split!
Sof was niet zo hoog. Maar gelukkig redelijk foutloos kunnen rijden.
1 en 2 waren te snel, zeker toen mijn banden minder werden. En omdat ik zowel irating als sr wilde sprokkelen niet te veel risico genomen bij het inhalen van de gt3’s.
Sof was niet zo hoog. Maar gelukkig redelijk foutloos kunnen rijden.
1 en 2 waren te snel, zeker toen mijn banden minder werden. En omdat ik zowel irating als sr wilde sprokkelen niet te veel risico genomen bij het inhalen van de gt3’s.
Ik maak ieder seizoen gewoon even een paar printscreens van de series die ik wil rijden zo heb ik snel een overzicht.StealthyPeanut schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 21:37:
[...]
Hahaha, fair point! Ik kijk er nooit in voor het tijdstip, maar ik kijk er wekelijks naar om te kijken welke baan eraan komt (week erna) voor Skip, IMSA, ILMS, M8 etc..
In de eerste weken van een nieuw seizoen kijk ik ook regelmatig welke tracks er komen en welke tracks ik aan moet schaffen voor een klasse. En dan het liefst direct 3 (ivm korting) met zoveel mogelijk overlap over alle series die ik rijd. Nu niet zo vaak meer, want zoveel tracks mis ik niet meer ondertussen
.
Ik vind deze website daar wel handig voor: https://www.iracingcalendar.com/ Werkt ook goed op een telefoon.
Zojuist toch een soort revanche op mezelf, gestart op p13 en opgeklommen naar p4. Einde van de race 0x en weer boven de 2k iR.tomolino schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 21:18:
[...]
Ja het was heel vreemd, er kwam een zwarte vlag in beeld waar iets bij stond van "keep still for 17 seconds". Ik had geen idee, dus heb de auto stil gezet en 30 seconden gewacht voor ik de race afsloot. Resultaat was een verlies van circa 40 seconden.
Het is niet anders, heb me voorgenomen gewoon lekker te racen (en dat heb ik gedaan) en plezier te hebben.
Ik weet in ieder geval wat aankomende week mijn probleem gaat zijn: Eau Rouge. Volgens de VRS Coach „easy full throttle with the high downforce GTE cars“. Maar na een poging of 15 vraag ik me alleen nog maar af: Hoe dan ????? Ik heb alle varianten gehad: powerslides (teveel stuurbeweging), slow down (te ver naar links uitkomen) en off track (te ver naar rechts uitkomen). Maar easy full throttle, die sleutel moet ik nog vinden.
Heeft iemand tips (ik rij de BMW) ?
Goedenavond,
Al enige maanden aan het meelezen maar nu toch ook geregistreerd. Ook voor de GOT league.
Ik ben een van die massa die beginnen simracen is tijdens Corona. Normaal gezien doe ik 10-15 trackdays per jaar in real life maar ik miste het sturen zo erg dat ik me ook maar een rig heb aangeschaft.
Ben al enige weken Skip Barber aan het rijden. Nooit gedacht dat ik zoveel fun zou hebben met simracen.
Ik zag dat het volgende race Spa is in de GOT league en aangezien ik best wel wat ervaring heb op Spa heb ik mezelf een 488 GTE aangeschaft om volgende week eens mee te toeren. Momenteel aan het proberen de auto onder de knie te krijgen maar het is toch wennen tov de Skip...
Iemand een idee waar ik terecht kan voor een goeie set-up? Ik ben het overzicht compleet kwijt en ik ben niet degene die zich eindeloos gaat bezighouden met het afstellen. Ik ben meer een rijder :-)
Al enige maanden aan het meelezen maar nu toch ook geregistreerd. Ook voor de GOT league.
Ik ben een van die massa die beginnen simracen is tijdens Corona. Normaal gezien doe ik 10-15 trackdays per jaar in real life maar ik miste het sturen zo erg dat ik me ook maar een rig heb aangeschaft.
Ben al enige weken Skip Barber aan het rijden. Nooit gedacht dat ik zoveel fun zou hebben met simracen.
Ik zag dat het volgende race Spa is in de GOT league en aangezien ik best wel wat ervaring heb op Spa heb ik mezelf een 488 GTE aangeschaft om volgende week eens mee te toeren. Momenteel aan het proberen de auto onder de knie te krijgen maar het is toch wennen tov de Skip...
Iemand een idee waar ik terecht kan voor een goeie set-up? Ik ben het overzicht compleet kwijt en ik ben niet degene die zich eindeloos gaat bezighouden met het afstellen. Ik ben meer een rijder :-)
Zorg dat je links de witte strook bij Eau Rouge pakt, dus zo ver mogelijk links zitten. Dan hoef je de knik naar rechts niet teveel te sturen, enkel de auto recht te zetten. Knik bovenop kan je redelijk ver de kerb over.Mr.Conroe schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 23:08:
Ik weet in ieder geval wat aankomende week mijn probleem gaat zijn: Eau Rouge. Volgens de VRS Coach „easy full throttle with the high downforce GTE cars“. Maar na een poging of 15 vraag ik me alleen nog maar af: Hoe dan ????? Ik heb alle varianten gehad: powerslides (teveel stuurbeweging), slow down (te ver naar links uitkomen) en off track (te ver naar rechts uitkomen). Maar easy full throttle, die sleutel moet ik nog vinden.
De kunst is dus om de auto beneden eigenlijk al klaar te hebben staan, zodat je de rechts/links combinatie zo min mogelijk hoeft te sturen.
Dubbel
[ Voor 97% gewijzigd door JPM85 op 16-07-2020 23:16 ]
Rechtse voorwiel op onderste curb plaatsen en net iets langer wachten dan je denkt om naar rechts in te sturen. Op die manier heb je de vertraging en compressie van de bocht om naar links uit te sturen en kan je full throttle gaan.Mr.Conroe schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 23:08:
(Gisteren pas eerste keer GTE gereden en dat lukt me toch zo goed als op die manier. Is ook de manier in real life...)
https://drive.google.com/...pcZh9Pu0bN4Gi1Z0YPrsFcKYj Auto kiezen, als hij niet in de map staat, even op past sets klikken en zoeken naar de baan die je wil succes ermee.Bram_B schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 23:12:
Goedenavond,
https://www.twitch.tv/videos/681822121
Clip van duel gisteren in top split met de M4 in 12.0.
Mosport is zo'n hel om in te halen haha.
Ik had een slechte exit aan de straight met een auto die van de baan gegaan was in de dubbele rechtse en dus kon hij mooi inlopen. Had gehoopt dat ik hem in de fout kon dwingen maar hij hield helaas het hoofd koel
Heerlijk zo'n dingen, zeker als er duidelijk sprake is van fair play tussen beide partijen. Vaak lopen dergelijke duels uit in een crash als één van beiden teveel een haantje is
Clip van duel gisteren in top split met de M4 in 12.0.
Mosport is zo'n hel om in te halen haha.
Ik had een slechte exit aan de straight met een auto die van de baan gegaan was in de dubbele rechtse en dus kon hij mooi inlopen. Had gehoopt dat ik hem in de fout kon dwingen maar hij hield helaas het hoofd koel
Heerlijk zo'n dingen, zeker als er duidelijk sprake is van fair play tussen beide partijen. Vaak lopen dergelijke duels uit in een crash als één van beiden teveel een haantje is
Internet Entrepreneur / Petrolhead / Vaper / Poker Player / Nontheist
Herkenbaar, dat probleem heb ik ook... verlies dan ook enorm veel tijd hierMr.Conroe schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 23:08:
En ook deze maand stonden we net ons Topic weer in de Tweakers.net Top 10. Nu op plaats 2!
:strip_exif()/f/image/sZq71u2NtmoVr9i0DJXNghgB.jpg?f=fotoalbum_large)
Bron: reviews: Community Update - Juni: Lego Star Wars, Nightstand-build, MiniDisc
Maar Juli gaat niet lukken lijkt me. Het is veel rustiger de laatste tijd
:strip_exif()/f/image/sZq71u2NtmoVr9i0DJXNghgB.jpg?f=fotoalbum_large)
Bron: reviews: Community Update - Juni: Lego Star Wars, Nightstand-build, MiniDisc

Moet ik weer wat filmpjes plaatsen komende zondag en maandag?JoepW schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:31:
En ook deze maand stonden we net ons Topic weer in de Tweakers.net Top 10. Nu op plaats 2!![]()
[Afbeelding]
En een beetje onenigheid over incidentenZelianGuy schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:33:
[...]
Moet ik weer wat filmpjes plaatsen komende zondag en maandag?
Je zou juist verwachten dat dat op LRP gebeurt zou zijn....
Als we nou gewoon alle incidenten één voor één gaan bespreken. En dan natuurlijk niets zwart-wit, maar iedereen is alles schuld. Dat zou wel wat pagina's moeten vullenActualFantasy schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:38:
[...]
Ticking away, the moments that make up a dull day
Er zijn op Spa best wel leuke mogelijkheden om wat incidenten te 'veroorzaken'.Wormaap schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:47:
[...]
Als we nou gewoon alle incidenten één voor één gaan bespreken. En dan natuurlijk niets zwart-wit, maar iedereen is alles schuld. Dat zou wel wat pagina's moeten vullen
Hoeveel bonuspunten levert dat op voor de ranking?
En dan hebben we ook nog de gevalletjes.
"i think Erriccson hit me" a la Grosjean.
[ Voor 9% gewijzigd door ActualFantasy op 17-07-2020 10:50 ]
Niet vergeten om uiteindelijk te eindigen met zelfreflectieWormaap schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:47:
[...]
Als we nou gewoon alle incidenten één voor één gaan bespreken. En dan natuurlijk niets zwart-wit, maar iedereen is alles schuld. Dat zou wel wat pagina's moeten vullen
Doe ik niet aan.ZelianGuy schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:49:
[...]
Niet vergeten om uiteindelijk te eindigen met zelfreflectie
Ik ben hier een tijd niet actief geweest, maar het kriebelt weer :-) Ik vermoed dat de opzet van de GoT league nog steeds hetzelfde is? Ik ga maandag nog eens meedoen, als dat gaat?
Als je nog bij de league zit kun je gewoon instappen.ThiJor schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:53:
Ik ben hier een tijd niet actief geweest, maar het kriebelt weer :-) Ik vermoed dat de opzet van de GoT league nog steeds hetzelfde is? Ik ga maandag nog eens meedoen, als dat gaat?
Rijden nu zowel zondag als maandag, GTE auto's. 15min sprint race. 30min hoofd race met top 10 reverse grid.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Nou, Spa leent zich daar wellicht nog meer voor dan LRP. De hierboven genoemde Eau Rouge kan een enorm domino effect hebben. Als van de 40 auto's P10 moeite heeft met het pakken van de apex of onbalans, dan liggen er een flink aantal in puin bovenaan. Met name omdat de snelheid dusdanig hoog en het zicht er vaak niet is. Spa heet een ook paar bochten waar als het mis gaat de auto's snel weer op de race lijn terecht komen.ActualFantasy schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:38:
[...]
Kijk maar een paar minuten van het onderstaande filmpje en je weet waarom :-)
Gister avond een toffe race gehad in de Skip Barber klasse, het blijft imo voorlopig toch echt de leukste klasse. Het racen is fair en de auto's zijn goed te besturen.
Helaas vloog ik eraf in bocht 3, hierna nog een slowdown gepakt, daarna een toffe race gehad met veel verdedigen en inhalen!
Na dit seizoen ga ik overstappen naar de IMSA, tot die tijd genieten met de Skip!
Helaas vloog ik eraf in bocht 3, hierna nog een slowdown gepakt, daarna een toffe race gehad met veel verdedigen en inhalen!
Na dit seizoen ga ik overstappen naar de IMSA, tot die tijd genieten met de Skip!
Hé Joris!ThiJor schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 10:53:
Welkom terug!
Je kan idd gewoon weer meedoen. We racen nu gezien de toename van de deelnemers op zowel zondag- als maandagavond.
De beste avond telt btw voor de stand.
Dank je, Joep! Ik doe niet meer voor de stand, maar voor het plezier :-)JoepW schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 12:21:
[...]
Hé Joris!
Welkom terug!
Je kan idd gewoon weer meedoen. We racen nu gezien de toename van de deelnemers op zowel zondag- als maandagavond.
De beste avond telt btw voor de stand.
@StealthyPeanut je komt er ook nog in voor rond 19:15 je race in Suzuka waarbij je een aanrijding had met een HPD.Luckeh schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:23:
[...]
Nou, Spa leent zich daar wellicht nog meer voor dan LRP. De hierboven genoemde Eau Rouge kan een enorm domino effect hebben. Als van de 40 auto's P10 moeite heeft met het pakken van de apex of onbalans, dan liggen er een flink aantal in puin bovenaan. Met name omdat de snelheid dusdanig hoog en het zicht er vaak niet is. Spa heet een ook paar bochten waar als het mis gaat de auto's snel weer op de race lijn terecht komen.
Kijk maar een paar minuten van het onderstaande filmpje en je weet waarom :-)
[YouTube: iRacing Twitch Highlights 7 - 13 July 2020 Part 1 Funny, unexpected moves saves wins and fails]
Ook op een positieve manier zo te zienDoubleoz schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 12:32:
[...]
@StealthyPeanut je komt er ook nog in voor rond 19:15 je race in Suzuka waarbij je een aanrijding had met een HPD.
Toch lastig met 3 klasses op dat kleine stukje te rijden en elkaar willen inhalen.
[ Voor 21% gewijzigd door StealthyPeanut op 17-07-2020 12:53 ]
owjeee @Doubleoz wat heb je mij aan aangedaan?
Bestelling is geplaatst:
- SimLab GT1-EVO
- LCD kuipstoel
*ouch*

Bestelling is geplaatst:
- SimLab GT1-EVO
- LCD kuipstoel
*ouch*
Lime Rock Park in het donker is ook best spannend
Met de Cayman is het sowieso heerlijk driften hier maar de practice die ik net reed werd op het einde wel heel erg donker. Gelukkig is de race starttijd 2 uurtjes eerder
Met de Cayman is het sowieso heerlijk driften hier maar de practice die ik net reed werd op het einde wel heel erg donker. Gelukkig is de race starttijd 2 uurtjes eerder
Ik was eerst niet van plan vanavond aan de GTE training mee te doen, maar ben blij dat ik het toch gedaan heb. Ondanks dat ik de GTE en Spa allebei goed ken en beheers, was de combi behoorlijk tegenvallend, vooral veroorzaakt doordat VRS een draak van een setup heeft gebouwd voor deze week.
Heb diverse dingen geprobeerd, uiteindelijk redelijk tevreden na een kleine aanpassing en de tijden waren ook wel ok, maar ik heb het gevoel dat er veel meer inzit en dat ik het er niet uit ga krijgen.
Heb diverse dingen geprobeerd, uiteindelijk redelijk tevreden na een kleine aanpassing en de tijden waren ook wel ok, maar ik heb het gevoel dat er veel meer inzit en dat ik het er niet uit ga krijgen.
Mijn PC is tijdens de training 4x vastgelopen... geen idee wat er nu weer aan de hand is, maar ik stop er voorlopig even mee...
Begin van het jaar alles maar opnieuw opbouwen in een nieuw huis, tot dan
Begin van het jaar alles maar opnieuw opbouwen in een nieuw huis, tot dan
Ik dacht in de training ook lekker bezig te zijn, voor mijn doen een 2:17 rijden is best ok, om vervolgens in de results te zien dat je blijkbaar een off track hebt gehad. Dus geen tijd neer gezet.. wordt nog wat tijdens qualy met de race. Het rijden op Spa is wel een stuk leuker dan rijden op lime rock park moet ik zeggen, maar of het makkelijker is......
Heb je tijdens het trainen niet je delta tijden aanstaan dan? Dan zie je bij een split tijd direct aan het sterretje dat erbij komt dat je een incident had en die tijd dus niet meetelt.Gh0stw4lk3r schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 21:37:
Ik dacht in de training ook lekker bezig te zijn, voor mijn doen een 2:17 rijden is best ok, om vervolgens in de results te zien dat je blijkbaar een off track hebt gehad. Dus geen tijd neer gezet.. wordt nog wat tijdens qualy met de race. Het rijden op Spa is wel een stuk leuker dan rijden op lime rock park moet ik zeggen, maar of het makkelijker is......
En uiteraard zie je een melding van een incident ook direct in je text-chat balk bovenin beeld.
Zo dat was in de training al anderhalf uur zweten. Blijft een drama al die incs. Spa is wel een heerlijk rondje. Zin in zondag!
Bedankt voor de gezelligheid heren. Mooi race circuit, maar die offtracks werken echt op m'n zenuwen.
De practice had een baantemp van 35gr. Lekker warm en dat deed de achterband niet heel erg leuk vinden. Ik haalde er achter een flinke hap (1.3gr) camber uit en de toe naar 0; maar dat deed echt niets met de bandentemp. Nog maar even verder puzzelen zondag.
De practice had een baantemp van 35gr. Lekker warm en dat deed de achterband niet heel erg leuk vinden. Ik haalde er achter een flinke hap (1.3gr) camber uit en de toe naar 0; maar dat deed echt niets met de bandentemp. Nog maar even verder puzzelen zondag.
:fill(white):strip_exif()/f/image/sMqKdbOxmYT5kXyLblyiHsc8.png?f=user_large)
Eerst positief beginnen: Radical race om 20h00 ging goed, van P13 naar P3 gereden in het donker, met maar 3 incident points. Weer veel mensen die gewoon wegvallen in de openingsronden. Nadeel is wel dat we deze week 23 rondjes moeten rijden op Road America, en met rondetijden van +2 minuten duur een race al gauw 47-48 minuten. Doe daar practice en qualify bij en je zit over het uur. Wat vervelend is want je mist dan net de Indy Pro race die start op de even uren.
De setup is fixed, brandstof is beperkt tot 35% en er moet één keer gestopt worden. En dat valt precies op het halfweg punt, dus je kan niet als strategie vroeger pitten want dan val je op het einde zonder peut.
Goed, niet zo erg, het was een mooie SR boost. Maar dan, de Indy Pro race van 22h00. Véél te veel inc, 12 stuks om precies te zijn
En 9 ervan gewoon psychologisch: Ik reed een tegenstander aan, nu ja, aanrijden ... ik streelde zijn achterwiel.
Ik dacht in eerste instantie dat hij een slow down te pakken had en dat ik er nogal stom op reed. Daar denk je dan toch wat aan, bovendien was ik niet zeker of de voorvleugel niet geraakt was, paar offtracks bovenop dat car contact en een domme spin in de laatste bocht en ik zat aan 12. Dus dan maar replay kijken, en dan teleurgesteld zijn. Want ik denk niet dat ik veel fout doe, die kerel besluit gewoon te stoppen in een race, op de racelijn! Kijk maar eens mee met mijn fantastisch camera werk:
Eerst rijden we mee met hem in de witte auto. Op het einde zie je mijn cockpitview (de gele auto).
De setup is fixed, brandstof is beperkt tot 35% en er moet één keer gestopt worden. En dat valt precies op het halfweg punt, dus je kan niet als strategie vroeger pitten want dan val je op het einde zonder peut.
Goed, niet zo erg, het was een mooie SR boost. Maar dan, de Indy Pro race van 22h00. Véél te veel inc, 12 stuks om precies te zijn
Ik dacht in eerste instantie dat hij een slow down te pakken had en dat ik er nogal stom op reed. Daar denk je dan toch wat aan, bovendien was ik niet zeker of de voorvleugel niet geraakt was, paar offtracks bovenop dat car contact en een domme spin in de laatste bocht en ik zat aan 12. Dus dan maar replay kijken, en dan teleurgesteld zijn. Want ik denk niet dat ik veel fout doe, die kerel besluit gewoon te stoppen in een race, op de racelijn! Kijk maar eens mee met mijn fantastisch camera werk:
Eerst rijden we mee met hem in de witte auto. Op het einde zie je mijn cockpitview (de gele auto).
La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima
Die moest even naar de wc ofzo? 🤣Fuelke schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 23:24:
[YouTube: Just stop on the racing line ...]
Weet iemand of de safety rating achteraf een soort van hercalculatie krijgt na een x aantal uren? Ik heb gisteren 1 bmw 12.0 challenge race gereden. Van p 13 naar p8 met 0 inc. Na de finish zag ik -0.10 staan voor mijn safety rating. Een paar uren later kijk ik weer en zie opeens +0.06 staan?
Split https://members.iracing.c...id=33487458&custid=450838
Hahaha die #1.... geweldig! Ook de nummer 8... god dat zou balen zijn!
Nee, de SR wordt direct na de race berekend en zou dus niet meer moeten veranderen.laforte schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 08:42:
Weet iemand of de safety rating achteraf een soort van hercalculatie krijgt na een x aantal uren? Ik heb gisteren 1 bmw 12.0 challenge race gereden. Van p 13 naar p8 met 0 inc. Na de finish zag ik -0.10 staan voor mijn safety rating. Een paar uren later kijk ik weer en zie opeens +0.06 staan?
:fill(white):strip_exif()/f/image/ByETrC69V3xC7lG0EfMdLAiN.png?f=user_large)
Gek om te zien hoe snel ik beter ben geworden de afgelopen maanden. Niet zo lang geleden zat ik op het randje van top split / 2nd split met 1.6k iR en een flinke afstand tot de aliens. Tegenwoordig rijd ik in de Skippy altijd om de bovenste paar plekken in de top split, en kan ik gewoon op pace vechten met mensen van 4 of 5k iR.
Net dus P1 geworden, en in het rijtje onder me staan een aantal namen die ik twee/drie maanden geleden altijd gewoon door zou hebben gelaten omdat ze zo veel sneller waren dan ik. Voelt goed.
Proficiat! Wat is het geheim? Ik blijf al een hele tijd rond de 1.6k steken hahaSytseHartvelt schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 10:54:
[Afbeelding]
Gek om te zien hoe snel ik beter ben geworden de afgelopen maanden. Niet zo lang geleden zat ik op het randje van top split / 2nd split met 1.6k iR en een flinke afstand tot de aliens. Tegenwoordig rijd ik in de Skippy altijd om de bovenste paar plekken in de top split, en kan ik gewoon op pace vechten met mensen van 4 of 5k iR.
Net dus P1 geworden, en in het rijtje onder me staan een aantal namen die ik twee/drie maanden geleden altijd gewoon door zou hebben gelaten omdat ze zo veel sneller waren dan ik. Voelt goed.
De nieuwe LMP2 auto is de Dallara P217. De auto waar Racing Team Nederland eerst meer reed.
:strip_exif()/f/image/alyWapN6PibTUc08VTTEWVaF.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/alyWapN6PibTUc08VTTEWVaF.jpg?f=fotoalbum_large)
📂 Top Secret
— iRacing (@iRacing) 18 juli 2020
└📂 New Content
└📂 Coming Soon ™
└📸 lmp2.jpg pic.twitter.com/gfNKWkp0x3
[ Voor 19% gewijzigd door Niellie41 op 18-07-2020 21:06 ]
Ik ben jaren lang op 1800-2200 blijven hangen, tot ik de afgelopen maanden gewoon simpelweg weer heel veel ben gaan rijden. Vrijwel dagelijks een of meer races pakken en uiteraard wel ff degelijk oefenen vooraf.Doubleoz schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 15:12:
[...]
Proficiat! Wat is het geheim? Ik blijf al een hele tijd rond de 1.6k steken haha
Precies dat recept was een paar jaar geleden ook hetgene wat me van dat niveau naar 3000 rating bracht, en dat is me nu weer gelukt
(dat ik in die tussentijd weer terugviel van 3k naar 2k is te wijten aan overstappen in nieuwe auto's en daar onvoldoende tijd aan besteden).
Max Benecke vandaag de 11k rating doorbroken! Bizar dat hij het voor elkaar heeft gekregen, ondanks dat veel mensen al aan het klagen was dat hij ook met een 2e account aan het racen was.
(6 maanden actief geweest, 6k rating & alle races van de laatste plaats gestart door een met opzet diskwalificatie)
(6 maanden actief geweest, 6k rating & alle races van de laatste plaats gestart door een met opzet diskwalificatie)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vdeb9biETgV6hvvGk7Fvx52r.jpg?f=user_large)
Geloof direct dat door veel te rijden mijn irating zou kunnen stijgen maar heb daar helaas de tijd niet voor. Het is jammer maar ik heb gelukkig over het algemeen nog wel leuke races.Raimond613 schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 18:08:
[...]
Ik ben jaren lang op 1800-2200 blijven hangen, tot ik de afgelopen maanden gewoon simpelweg weer heel veel ben gaan rijden. Vrijwel dagelijks een of meer races pakken en uiteraard wel ff degelijk oefenen vooraf.
Precies dat recept was een paar jaar geleden ook hetgene wat me van dat niveau naar 3000 rating bracht, en dat is me nu weer gelukt
(dat ik in die tussentijd weer terugviel van 3k naar 2k is te wijten aan overstappen in nieuwe auto's en daar onvoldoende tijd aan besteden).
In navolging op mijn recente Oval Class C Fixed win heb ik zojuist een Class A Fixed gewonnen! 
Welliswaar geen top split maar toch..ik win eigenlijk amper official races.
Door geluk kwam ik aan de leiding (de sterkste van het veld had een penalty gekregen tijdens de pitstops bij een caution rond lap 10). Ik was ook mee gegaan voor verse banden.
Heb dus daarna zo'n 30 ronden voorop gereden, de zenuwen gierden door mijn lijf. Paar kleine foutjes waardoor de nr. 2 steeds dichterbij kwam. Toen kwam met 2 to go een caution.
Ik zag de bui al hangen omdat de meesten hun set banden nog niet had gewisseld. Tot mijn geluk bleef de top 6 buiten en kon ik met een cleane restart enige buffer houden.
Ik had net gedouched voor deze race, kan nu weer onder de douche stappen.
Welliswaar geen top split maar toch..ik win eigenlijk amper official races.
Door geluk kwam ik aan de leiding (de sterkste van het veld had een penalty gekregen tijdens de pitstops bij een caution rond lap 10). Ik was ook mee gegaan voor verse banden.
Heb dus daarna zo'n 30 ronden voorop gereden, de zenuwen gierden door mijn lijf. Paar kleine foutjes waardoor de nr. 2 steeds dichterbij kwam. Toen kwam met 2 to go een caution.

Ik had net gedouched voor deze race, kan nu weer onder de douche stappen.
Had de iLMS op Daytona willen rijden met de M8. Rond 20:00 in de practice gestapt met het idee om de 21:00 race te gaan doen, maar 20:50 maar gestopt. Ging voor geen meter, geen 2 rondjes zonder spin kunnen rijden. Heb vandaag m'n dag niet geloof ik.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Als aanvulling op mijn vorige post, ik dacht ik pak nog even een legends race mee...
Tijdens een caution halverwege, aan de leiding liggend, ramt ineens vanuit het niets een lapper me ondersteboven...
ik vermoed dat hij het op iemand anders gemunt had want ik had de hele race niet in zijn buurt gereden.
Race is nog gaande maar motor is kaduuk dus DNF en een lekkere hit nu op m'n SR en IR.. nja... karma voor de win misschien?
Tijdens een caution halverwege, aan de leiding liggend, ramt ineens vanuit het niets een lapper me ondersteboven...
Race is nog gaande maar motor is kaduuk dus DNF en een lekkere hit nu op m'n SR en IR.. nja... karma voor de win misschien?

Heb je de replay bewaard? Dit soort acties zijn wat mij betreft wel een protest waard.TiemenC schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 22:22:
Als aanvulling op mijn vorige post, ik dacht ik pak nog even een legends race mee...
Tijdens een caution halverwege, aan de leiding liggend, ramt ineens vanuit het niets een lapper me ondersteboven...ik vermoed dat hij het op iemand anders gemunt had want ik had de hele race niet in zijn buurt gereden.
Het geheim is wild veel racen. Ik heb de afgelopen maanden werkloos thuis gezeten (afgestudeerd en baan is uitgesteld vanwege Corona) dus ik rijd elke dag meerdere races. Dan gaat het hard.Doubleoz schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 15:12:
[...]
Proficiat! Wat is het geheim? Ik blijf al een hele tijd rond de 1.6k steken haha
Net mijn eerste Podium gehaald! van P12 naar P2! En ook belangrijk 0x gereden. Was weeral 2 weken geleden(vorige week wel weekje rust door vakantie)
Ben er wel blij mee. rijden hier mensen veel Oval? Ik vond dit nog leuk maar denk dat ik hier en daar wel wat tips kan gebruiken.

En kan me iemand uitleggen hoe ik mijn iracingprofiel in de footer zet?
Ben er wel blij mee. rijden hier mensen veel Oval? Ik vond dit nog leuk maar denk dat ik hier en daar wel wat tips kan gebruiken.

Gefeliciteerd!Justnoiz schreef op zondag 19 juli 2020 @ 12:14:
Net mijn eerste Podium gehaald! van P12 naar P2! En ook belangrijk 0x gereden. Was weeral 2 weken geleden(vorige week wel weekje rust door vakantie)
[Afbeelding]
Hier staat dat uitgelegd.En kan me iemand uitleggen hoe ik mijn iracingprofiel in de footer zet?
tnxNiellie41 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 12:24:
[...]
Gefeliciteerd!
[...]
Hier staat dat uitgelegd.
dit is wel aardige starters uitleg vind ikJustnoiz schreef op zondag 19 juli 2020 @ 12:14:
[Afbeelding]
YouTube: iRacing Oval Beginner Tips: Driving Inputs and Cornering Technique
[ Voor 3% gewijzigd door Loona35 op 19-07-2020 12:48 ]
Heb dit inderdaad niet ongemerkt voorbij laten gaanRaimond613 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 21:40:
[...]
Heb je tijdens het trainen niet je delta tijden aanstaan dan? Dan zie je bij een split tijd direct aan het sterretje dat erbij komt dat je een incident had en die tijd dus niet meetelt.
En uiteraard zie je een melding van een incident ook direct in je text-chat balk bovenin beeld.
De DP klopt niet, maart betreft een LMP2 en de regen is een hoax van Trading Paints.Simbob schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:13:
We krijgen regen in de volgende build lees ik zojuist op twitter. Net als de Mazda DP?
[ Voor 5% gewijzigd door JoepW op 19-07-2020 18:52 ]
JammerJoepW schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:25:
[...]
De DP klopt en de regen is een hoax van Trading Paints.
Ik heb nergens wat kunnen vinden over een nieuwe DPi? Ze zijn aan het werk aan een nieuwe LMP2 dacht ik. Tenzij ik wat gemist heb.JoepW schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:25:
[...]
De DP klopt en de regen is een hoax van Trading Paints.
De render van gisteren schijnt een Dallara P217 LMP2 te zijn, dezelfde die Racing Team Nederland (Jumbo) raced in WEC.
Klopt, my bad....konfig0 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:50:
[...]
Ik heb nergens wat kunnen vinden over een nieuwe DPi? Ze zijn aan het werk aan een nieuwe LMP2 dacht ik. Tenzij ik wat gemist heb.![]()
De render van gisteren schijnt een Dallara P217 LMP2 te zijn, dezelfde die Racing Team Nederland (Jumbo) raced in WEC.
Niet meer, sinds dit seizoen is het de Oreca.konfig0 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 18:50:
[...]
Ik heb nergens wat kunnen vinden over een nieuwe DPi? Ze zijn aan het werk aan een nieuwe LMP2 dacht ik. Tenzij ik wat gemist heb.![]()
De setup aanpassingen die ik gedaan had om het onderstuur eruit te krijgen leidden na 5 rondjes ineens tot enorm overstuur 
Daarom in de sprint teruggevallen tot ca P28 om ook nog eens met een fiks beschadigde auto in de laatste ronde de laatste chicane te snijden zodat ik nu ook mocht ervaren dat dat tot een after-race penalty van 42 seconden leid en P43 als resultaat.
In de main race toch maar de default VRS setup gepakt en flink wat plekken goedgemaakt ondanks schade aan het einde van lap 1 in de melee in de busstop, wat me tot mijn pitstop zo'n 1,5 seconde per ronde kostte. Al met al is dan een P16 niet eens zo slecht.
Maar om nou te zeggen dat ik dit een leuke combi vind....
Daarom in de sprint teruggevallen tot ca P28 om ook nog eens met een fiks beschadigde auto in de laatste ronde de laatste chicane te snijden zodat ik nu ook mocht ervaren dat dat tot een after-race penalty van 42 seconden leid en P43 als resultaat.
In de main race toch maar de default VRS setup gepakt en flink wat plekken goedgemaakt ondanks schade aan het einde van lap 1 in de melee in de busstop, wat me tot mijn pitstop zo'n 1,5 seconde per ronde kostte. Al met al is dan een P16 niet eens zo slecht.

Dat was weer een leuke avond bedankt iedereen!!
1e race geëindigd op p11, de 2e helaas direct een slowdown gevold door een stop and go
hierna was het achter aansluiten. Ondanks dit toch weer plezier gehad!
PS: Joep ik heb een setje schoon ondergoed van je tegoed!!
1e race geëindigd op p11, de 2e helaas direct een slowdown gevold door een stop and go
[ Voor 12% gewijzigd door laforte op 19-07-2020 22:18 ]
Ik heb een beetje een zure nasmaak aan de races vanavond.
Zodra de lichten op groen gaan wordt er al, naar mijn idee, onnodig hard geknokt in de busstop chicane.
Naar voren willen rijden is prima, maar schade rijden voor je over start finish bent is echt enorm zonde.
Morgen maar wat meer oefenen zodat ik wat verder vooraan start..
Zodra de lichten op groen gaan wordt er al, naar mijn idee, onnodig hard geknokt in de busstop chicane.
Naar voren willen rijden is prima, maar schade rijden voor je over start finish bent is echt enorm zonde.
Nou, dat waren 2 enerverende races.
Quali, Ruk, 2 keer buiten de lijntjes gekleurd. P41 starten
Race 1, Vol achterop een eric gereden door het verkeerd inschatten van het enorme snelheidsverschil, daarna nog naar P29 gereden, met wat duw en trekwerk aan het eind.
Race 2, Goeie race tot de allerlaatste bocht. Diegene voor mij verremt zich voor de busstop, komt te ver naar links, daardoor halen iet NET de knik naar links nog, maar komt daar heel wijd uit, waardoor ik ook te ver naar buiten uitkwam, te vroeg op gas ging en bijna rondspinde, maar kon hem net opvangen. Wel 2 plaatsen verloren nog daardoor, anders had het een mooie P15 geweest. Nu een P17.
Wel een vraag, het werd net ook al beetje besproken in de Teamspeak, maar ik wist eigenlijk niet dat we niet op de Incs hoefde te letten.
Ik heb nu echt mijn best gedaan om zo veel mogelijk binnen de baan te blijven en binnen de 17/25 te blijven. Nu zie ik er daar voor mij rijden met 43, 33, 30 incs.
Had ik dat ergens kunnen lezen? Want dan had ik paar bochten wat vaker gewoon het gas erop gehouden. Dat is zon 2 a 3 incs per rondje wat neerkomt op een hele hoop tienden in totaal.
Quali, Ruk, 2 keer buiten de lijntjes gekleurd. P41 starten
Race 1, Vol achterop een eric gereden door het verkeerd inschatten van het enorme snelheidsverschil, daarna nog naar P29 gereden, met wat duw en trekwerk aan het eind.
Race 2, Goeie race tot de allerlaatste bocht. Diegene voor mij verremt zich voor de busstop, komt te ver naar links, daardoor halen iet NET de knik naar links nog, maar komt daar heel wijd uit, waardoor ik ook te ver naar buiten uitkwam, te vroeg op gas ging en bijna rondspinde, maar kon hem net opvangen. Wel 2 plaatsen verloren nog daardoor, anders had het een mooie P15 geweest. Nu een P17.
Wel een vraag, het werd net ook al beetje besproken in de Teamspeak, maar ik wist eigenlijk niet dat we niet op de Incs hoefde te letten.
Ik heb nu echt mijn best gedaan om zo veel mogelijk binnen de baan te blijven en binnen de 17/25 te blijven. Nu zie ik er daar voor mij rijden met 43, 33, 30 incs.
Had ik dat ergens kunnen lezen? Want dan had ik paar bochten wat vaker gewoon het gas erop gehouden. Dat is zon 2 a 3 incs per rondje wat neerkomt op een hele hoop tienden in totaal.
[ Voor 3% gewijzigd door ActualFantasy op 19-07-2020 22:26 ]
Dat viel mij ook op ja. Denk dat al drie autos mij ingehaald hadden in of voor de busstop en ik moest daardoor ook wijd over het gras.Alouwerse schreef op zondag 19 juli 2020 @ 22:18:
Ik heb een beetje een zure nasmaak aan de races vanavond.
Lekker gereden vanavond. Spa blijft een heerlijke baan!
Q flink verprutst. Eerste rondje een off track. Tweede rondje redelijk safe gereden, maar me op het eind verremd in de busstop. Dus op plek 38 ofzo gestart.
Eerste race om de chaos heen gereden en een groot gedeelte van de race @JoepW in mijn achteruitkijkspiegel. Leuk gevecht waar Joep me nog net wist te passeren. Rond P19 geëindigd.
Tweede race begonnen met een plekje in de top 10 als doel. Mede door wat incidenten voor me en wat inhaalacties in het begin al wat naar voren opgeschoven. Op een gegeven moment had ik @StealthyPeanut in mijn achteruitkijkspiegel. Hij probeerde de undercut, wat voor mij reden was om zo lang mogelijk door te rijden. Dit gedaan, en ik kwam op P11 weer de baan op na mijn pitstop, met Tim een paar plekken en 15 seconden achter me. Die gok pakte dus goed uit. Uiteindelijk als 10e over de streep gekomen, doel bereikt!
Q flink verprutst. Eerste rondje een off track. Tweede rondje redelijk safe gereden, maar me op het eind verremd in de busstop. Dus op plek 38 ofzo gestart.
Eerste race om de chaos heen gereden en een groot gedeelte van de race @JoepW in mijn achteruitkijkspiegel. Leuk gevecht waar Joep me nog net wist te passeren. Rond P19 geëindigd.
Tweede race begonnen met een plekje in de top 10 als doel. Mede door wat incidenten voor me en wat inhaalacties in het begin al wat naar voren opgeschoven. Op een gegeven moment had ik @StealthyPeanut in mijn achteruitkijkspiegel. Hij probeerde de undercut, wat voor mij reden was om zo lang mogelijk door te rijden. Dit gedaan, en ik kwam op P11 weer de baan op na mijn pitstop, met Tim een paar plekken en 15 seconden achter me. Die gok pakte dus goed uit. Uiteindelijk als 10e over de streep gekomen, doel bereikt!
Wederom wordt ik van achteren aangereden, maar netjes excuses gekregen.ActualFantasy schreef op zondag 19 juli 2020 @ 22:24:
Iedere keer wordt gezegd dat ze mijn snelheid verkeerd hadden ingeschat.
Dat ligt dus waarschijnlijk meer aan mij dan aan hun.
Misschien is het toch beter om eerst meer ervaring te hebben voordat ik weer mee ga doe.
Lijkt me goed als we kunnen afspreken dat er pas na de busstop geraced mag worden. Gewoon netjes twee aan twee door blijven rijden na de busstop volgas.ActualFantasy schreef op zondag 19 juli 2020 @ 22:25:
[...]
Dat viel mij ook op ja. Denk dat al drie autos mij ingehaald hadden in of voor de busstop en ik moest daardoor ook wijd over het gras.
In een officiële race ga je dat nooit afgesproken krijgen natuurlijk maar zo in een league moet dat wel kunnen.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ik schrok van jouw slowdown. Moest echt op het laatste moment uitwijken naar rechts en werd vervolgens door mijn achterligger iets aangetikt waardoor ik in de rondte ging.laforte schreef op zondag 19 juli 2020 @ 22:16:
Dat was weer een leuke avond bedankt iedereen!!
1e race geëindigd op p11, de 2e helaas direct een slowdown gevold door een stop and gohierna was het achter aansluiten. Ondanks dit toch weer plezier gehad!
Vervolgens ook nog het ongeluk na de busstop waar ik netjes rem bij geel en er vol iemand achterop mij in rijdt.
Afgezien van die 2 incidenten in race 2 wel echt een gave avond gehad. Eerste rondje quali dacht ik rustig te doen, rij ik tot mijn verbazing voor het eerst 2:15:x. Tweede rondje daar nog twee tienden vanaf gehaald. Helaas lukte het mij niet om dit meerdere rondjes in de races vol te houden. Maar er is hoop deze week met een optimal van 2:14:200.
De Porsche en ik zijn op Spa ook geen gelukkig huwelijk. Ondanks P4 in de feature vanavond heb ik nergens het moment van vertrouwen gehad wat ik op Imola en Lime Rock wel had. Daar kon ik lekker pushen, hier had ik elke bocht wel last van overstuur of onderstuur. Sla de officiële serie ook lekker over deze week.Raimond613 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 22:16:
De setup aanpassingen die ik gedaan had om het onderstuur eruit te krijgen leidden na 5 rondjes ineens tot enorm overstuur
Ik zie graag dat je gewoon lekker mee blijft doen. Ondanks het missen van snelheid, kies je heel duidelijk de kant buiten de racelijn als snellere mensen eraan komen, dus dank daarvoor.frizti schreef op zondag 19 juli 2020 @ 22:31:
[...]
Wederom wordt ik van achteren aangereden, maar netjes excuses gekregen.
Misschien is het toch beter om eerst meer ervaring te hebben voordat ik weer mee ga doe.
Als mensen bij jou achterin klappen in het begin van de race, is dat (in principe) echt hun fout. Alles zit dicht op elkaar, dus zal men rekening moeten houden met eerder remmen, opstoppingen en alle andere zaken.
Net voor de kwalificatie mijn TC op 4 gezet. Beetje een gok, maar pakte qua snelheid goed uit en zette een 2.14 neer. 1e race paar slippertjes, door het moeten wennen aan de TC setting. Al met al een redelijke race.
Nog even dwars door Eau Rouge gegaan en laatste ronde beetje ongelukkige aanrijding door Lennaert, maar kan gebeuren. In de replay zag ik mezelf best vroeg remmen, waar je van schrok denk ik. Shit happens.
Morgenavond misschien deel 2. Anders toch IMSA LRP meepakken
.
Kwam er niet echt voorbij inderdaad, maar tijdens mijn undercut ook nog een spin gemaakt en helaas net contact gehad met Mike (Hopelijk had je geen schade! Sorry). Daardoor veel secondes verloren en een lagere topsnelheid dan voorheen. Aardig wat tijd verloren helaas. Netjes gereden!Session30 schreef op zondag 19 juli 2020 @ 22:25:
Nog even dwars door Eau Rouge gegaan en laatste ronde beetje ongelukkige aanrijding door Lennaert, maar kan gebeuren. In de replay zag ik mezelf best vroeg remmen, waar je van schrok denk ik. Shit happens.
Morgenavond misschien deel 2. Anders toch IMSA LRP meepakken
Ik ben hier ook benieuwd naar, kan iemand uitleggen hoe dit zit?ActualFantasy schreef op zondag 19 juli 2020 @ 22:24:
Vooral blijven meerijden, je rijdt hartstikke netjes en behalve competitief moet het ook gezellig, leuk en leerzaam zijn.frizti schreef op zondag 19 juli 2020 @ 22:31:
[...]
Als het om blauwe vlag gaat zijn er geen mensen die netter aan kant gaan dan jou.
Als het om positie gaat, mag je verdedigen of moeten andere opletten.
In principe ligt de fout bijna altijd bij diegene die achterop rijdt.
Lekker blijven meedoen! Juist het meedoen gaat je de ervaring opleveren. Die snelheid komt vanzelf wel.frizti schreef op zondag 19 juli 2020 @ 22:31:
[...]
Ik heb even je racestats bekeken en dat ziet er keurig uit! Daar kan ik nog wat van leren.
Eens met mithriel. Blijf gewoon mee doen. Mijn pace was niet veel beter dan de jouwe gisteren. Alleen heb ik het ‘geluk’ dat ik niet in rondte getikt wordt.frizti schreef op zondag 19 juli 2020 @ 22:31:
[...]
PSN: Skippy0810 | iRacing Profiel
@MartijnA3 en @ActualFantasy het klopt dat de incs niet mee tellen tijdens de GoT races. Deze keuze is in het verleden gemaakt. Ik heb deze info niet in de topic start of league introductie kunnen teruglezen maar we zijn ook bezig om deze info te actualiseren omdat niet meer alles actueel is.
Maar persoonlijk ga ik er niet anders mee om of ze nu wel of niet mee tellen. Ik probeer altijd zo min mogelijk incs te halen. Nu is Spa misschien een track waarin dit je wel met wat tijd kan opleveren maar als je vd week met de officiële serie mee doet dan moet je hier wel weer rekening mee houden.
Maar persoonlijk ga ik er niet anders mee om of ze nu wel of niet mee tellen. Ik probeer altijd zo min mogelijk incs te halen. Nu is Spa misschien een track waarin dit je wel met wat tijd kan opleveren maar als je vd week met de officiële serie mee doet dan moet je hier wel weer rekening mee houden.
Waarom tellen de incs eigenlijk niet mee? Zeker bij de korte race is 25 meer dan genoeg en bij de hoofdrace is het niet veel anders dan een standaard IMSA race (welke nog een kwartier langer duurt). Spa is een circuit bij uitstek waar je veel tijd wint door incs te pakken.Doubleoz schreef op maandag 20 juli 2020 @ 07:59:
@MartijnA3 en @ActualFantasy het klopt dat de incs niet mee tellen tijdens de GoT races. Deze keuze is in het verleden gemaakt. Ik heb deze info niet in de topic start of league introductie kunnen teruglezen maar we zijn ook bezig om deze info te actualiseren omdat niet meer alles actueel is.
Ik schrok er zelf ook vanAequitasII schreef op zondag 19 juli 2020 @ 22:36:
[...]
Ik schrok van jouw slowdown. Moest echt op het laatste moment uitwijken naar rechts en werd vervolgens door mijn achterligger iets aangetikt waardoor ik in de rondte ging.
Vervolgens ook nog het ongeluk na de busstop waar ik netjes rem bij geel en er vol iemand achterop mij in rijdt.
Afgezien van die 2 incidenten in race 2 wel echt een gave avond gehad. Eerste rondje quali dacht ik rustig te doen, rij ik tot mijn verbazing voor het eerst 2:15:x. Tweede rondje daar nog twee tienden vanaf gehaald. Helaas lukte het mij niet om dit meerdere rondjes in de races vol te houden. Maar er is hoop deze week met een optimal van 2:14:200.
Dat was ik, alsnog excuses.AequitasII schreef op zondag 19 juli 2020 @ 22:36:
[...]
Helaas kon ik jouw stilstaande auto überhaupt pas zien ca 0.5 seconde voor de impact dus tijd om nog te ontwijken was er al niet meer.
Haha, ja ik moet nog even uitvogelen dat ik op TS ook kan zien wie er praat.laforte schreef op maandag 20 juli 2020 @ 08:14:
[...]
Ik schrok er zelf ook vanDaarom riep ik ook zo'n 5x SLOWDOWN op ts.
Overwolf werkt in principe het meest makkelijk, alleen die heeft een bug. Als jij tijdens een actief iRacing scherm, Overwolf activeert, dan schakelt je FFB uit.AequitasII schreef op maandag 20 juli 2020 @ 08:25:
[...]
Haha, ja ik moet nog even uitvogelen dat ik op TS ook kan zien wie er praat.
Ik ben daarom overgestapt naar TSnotifier. Iets simplistischer, moet zelf nog wat additionele dingen instellen, maar werkt uitstekend.
Gisteren 2 heerlijke races gehad.
Kwalificatie niet echt lekkere ronde gereden met veel kleine foutjes waardoor ik 0,5 seconde liet liggen en ik dacht van +/- p30 te moeten starten. Geluk bij een ongeluk, waarschijnlijk veel mensen een off track gepakt of rustig aan gedaan vanwege de kans op een inc. Starten vanaf p18.
De start ging netjes in de top20, maar toch hier of daar wat kleine uitglijders waardoor ik langzaam naar p14 kon kruipen. Daarna kwamen ze voor mij met elkaar in aanraking, waardoor ik met nog 2 rondjes te gaan ineens p11 lag met @GK86 voor mij. De druk op proberen te voeren en in de laatste ronde kon ik een poging wagen aankomen Les Combes. Zij aan zij door de bochten combinatie heen, maar Gerben kwam als winnaar uit de strijd. Aanremmen/insturen Bruxelles, raakt hij echter de binnenkant kerb en spint. p10 en ik mag van pole starten in de feature race
Feature race mocht ik weer voor Trulli spelen, wat niet altijd fijn is voor mij race pace. Waar ik in de sprint race netjes 2:15 laag kon rijden, kom ik nu niet echt lekker op gang en hang in de 2:15 hoog / 2:16 laag. Toch teveel in mijn spiegels aan het kijken. Wel leuke gevechten gehad met alle snelle gasten, zeker de laatste 2 ronden met @NickThissen waren vet en hielden het beide netjes in Les Combes. Uiteindelijk p6 gereden, daar had ik vooraf voor getekend
Kwalificatie niet echt lekkere ronde gereden met veel kleine foutjes waardoor ik 0,5 seconde liet liggen en ik dacht van +/- p30 te moeten starten. Geluk bij een ongeluk, waarschijnlijk veel mensen een off track gepakt of rustig aan gedaan vanwege de kans op een inc. Starten vanaf p18.
De start ging netjes in de top20, maar toch hier of daar wat kleine uitglijders waardoor ik langzaam naar p14 kon kruipen. Daarna kwamen ze voor mij met elkaar in aanraking, waardoor ik met nog 2 rondjes te gaan ineens p11 lag met @GK86 voor mij. De druk op proberen te voeren en in de laatste ronde kon ik een poging wagen aankomen Les Combes. Zij aan zij door de bochten combinatie heen, maar Gerben kwam als winnaar uit de strijd. Aanremmen/insturen Bruxelles, raakt hij echter de binnenkant kerb en spint. p10 en ik mag van pole starten in de feature race
Feature race mocht ik weer voor Trulli spelen, wat niet altijd fijn is voor mij race pace. Waar ik in de sprint race netjes 2:15 laag kon rijden, kom ik nu niet echt lekker op gang en hang in de 2:15 hoog / 2:16 laag. Toch teveel in mijn spiegels aan het kijken. Wel leuke gevechten gehad met alle snelle gasten, zeker de laatste 2 ronden met @NickThissen waren vet en hielden het beide netjes in Les Combes. Uiteindelijk p6 gereden, daar had ik vooraf voor getekend

[ Voor 5% gewijzigd door JPM85 op 20-07-2020 08:59 ]
Niet stoppen hoor, het was gewoon heel ongelukkig dit. Van beide kanten beetje wat mij betreft.frizti schreef op zondag 19 juli 2020 @ 22:31:
[...]
Hier de replay van het incident. Gewoon om even te laten zien wat er van mijn kant misging iig en dat het echt ongelukkig was.
Nogmaals excuses, maar zoals je kan zien verdween je letterlijk achter mijn stuur, waardoor ik niet zag dat je zo terugkwam de baan op in eerste instantie. Ik hield het gas er vol op, want ik had de bocht prima ingestuurd en kon blijven gaan.
En ineens verschijn jij weer voor mijn neus. Ik kon echt geen kan meer op.
Maar laat dit je niet weerhouden om mee te rijden. De ronde ervoor kon je gewoon voor op mij blijven en waren er punten waar jij uitliep, en waar ik weer inliep.
Tot de volgende race.
En dan nog mijn race, het duw en trekwerk en de laatste bocht.
[ Voor 5% gewijzigd door ActualFantasy op 20-07-2020 09:14 ]
Ik weet dat het beeld in de Porsche heel laag zit t.o.v. de andere GTE auto's, maar als door insturen je beeld voor 50% geblokt wordt de je handen, zet ze dan a.u.b. uit of pas je zithoogte aan. De kans dat jij mensen niet gaat zien op stukken waar het het belangrijkste is (bochten), is op deze manier wel heel groot.ActualFantasy schreef op maandag 20 juli 2020 @ 09:02:
[...]
Niet stoppen hoor, het was gewoon heel ongelukkig dit. Van beide kanten beetje wat mij betreft.
Hier de replay van het incident. Gewoon om even te laten zien wat er van mijn kant misging iig en dat het echt ongelukkig was.
Nogmaals excuses, maar zoals je kan zien verdween je letterlijk achter mijn stuur, waardoor ik niet zag dat je zo terugkwam de baan op in eerste instantie. Ik hield het gas er vol op, want ik had de bocht prima ingestuurd en kon blijven gaan.
En ineens verschijn jij weer voor mijn neus. Ik kon echt geen kan meer op.
Maar laat dit je niet weerhouden om mee te rijden. De ronde ervoor kon je gewoon voor op mij blijven en waren er punten waar jij uitliep, en waar ik weer inliep.
Tot de volgende race.
[YouTube: 2020 07 20 08 36 18]
En dan nog mijn race, het duw en trekwerk en de laatste bocht.
[YouTube: 2020 07 20 09 03 34]
Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen