iRacing Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 318 ... 421 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-10 20:26

laforte

Helemaal de weg kwijt!

JoepW schreef op maandag 13 juli 2020 @ 22:48:
[...]
Van de wall of Shame krijg ik behoorlijk tranen van in mijn ogen. En dan NIET van het lachen. Wat een enorme berg belachelijke ongelukken die voor 80% voorkomen hadden kunnen worden. :'( :F :-( 7(8)7
Klopt helemaal, en dit is nog maar het topje van de berg :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-07 14:34

Blerf

VroomVroom

ourplayground schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 07:55:
[...]

Zullen we samen die van 12:45 doen?
Yes ik ben er bij, we doen die van 12:45 8)7
Kijken hoe snel we van *O* naar -O- zullen gaan.

Place your bets:

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juliankarssies
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 31-12-2023
JoepW schreef op maandag 13 juli 2020 @ 22:48:
[...]
Van de wall of Shame krijg ik behoorlijk tranen van in mijn ogen. En dan NIET van het lachen. Wat een enorme berg belachelijke ongelukken die voor 80% voorkomen hadden kunnen worden. :'( :F :-( 7(8)7
Vooral 3 wijd de chicane in vond ik wel erg optimistisch

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juliankarssies
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 31-12-2023
Blerf schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 08:44:
[...]

Place your bets:
Formation lap minimaal 1tje die een 4x krijgt

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-09 09:16
Blerf schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 08:44:
[...]

Place your bets:
Nu met je heusinkveldjes verwacht ik sowieso een *O* Martijn ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:06
Schoof pas om 20:55 achter mijn pc en dacht: LRP + GoT + geen practise (ik ken de baan goed, maar duurt altijd wel een paar rondes voordat je er lekker in zit) = geen succes. Ik pak nog even de gave combi ILMS + SUZUKA mee.

Achteraf blij dat ik die keuze gemaakt heb; mooie P2 met 1x gehaald op Suzuka. En dus eindelijk mijn A licentie oOo . En zo te zien was het best een duw en trekwerk op die kleine gekke baan.

Dat wordt nog wat IMSA deze week :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

Zondagavond was geen succes.
Vroegtijdig moeten stoppen omdat ik teveel "geparkeerde" auto's tegenkwam. Zie hier de samenvatting |:(
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/raFq6Iml.jpg

Maandagavond ging beter. In de Sprint Race redelijk wat "duw- en trekwerk" gehad met @ActualFantasy, @Blerf, @ourplayground en @FireSt@rter d:)b

In de Feature Race me 2x verremd in bocht 1 :O ...close call gehad met @Mithriel ;), achter @verse48 aan gejaagd en op het einde nog @Luckeh "opgehouden".

Dit weekend op vakantie, dus dat wordt afkicken komende weken :+
We ziens ons weer op Sebring International Raceway (y)

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Intruder
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-10 21:57
@BM excuses aanvaard, zoals ik gisteren al aangaf, geen probleem. Was niet alsof het een super spannend gevecht om p1 was ofzo.

Lime rock is ook echt mijn baan niet, het voelde voor mij meer als training dan echt een race, wordt al helemaal zenuwachtig als ik een constante toevoer van rode naampjes in mijn relative heb :+ . Daar moet ik nog echt beter in worden. Ik probeer er dan iedereen zo netjes mogelijk langs te laten, gisteren helaas in race 2 ten koste van mezelf. Als je met 40 man op lime rock buiten de baan komt dan kun je op sommige stukken bijna niet neer rejoinen.

-:iRacing profiel:- // LoL EUW = BatsAap //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomolino
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-08-2024
Als ik het zo lees heb ik een goede keuze gemaakt om niet mee te doen, mijn vermoeden dat deze baan iets te krap is voor deze auto's (in deze hoeveelheid) lijkt aardig uit te komen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-10 21:51
Maurice W schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 09:02:
Zondagavond was geen succes.
Vroegtijdig moeten stoppen omdat ik teveel "geparkeerde" auto's tegenkwam. Zie hier de samenvatting |:(
[Afbeelding]

Maandagavond ging beter. In de Sprint Race redelijk wat "duw- en trekwerk" gehad met @ActualFantasy, @Blerf, @ourplayground en @FireSt@rter d:)b
[YouTube: iRacing 20S3 | GoT Weekly Tournament | IMSA @Lime Rock Park | Sprint race maandag [VR view]]
In de Feature Race me 2x verremd in bocht 1 :O ...close call gehad met @Mithriel ;), achter @verse48 aan gejaagd en op het einde nog @Luckeh "opgehouden".
[YouTube: iRacing 20S3 | GoT Weekly Tournament | IMSA @Lime Rock Park | Feature race maandag [VR view]]

Dit weekend op vakantie, dus dat wordt afkicken komende weken :+
We ziens ons weer op Sebring International Raceway (y)
Ja nogmaals sorry voor het tikkie in heat 1, was niet nodig want met zijn 3-en in gevecht richting chicane is gegarandeerde pech..

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice W
  • Registratie: September 2007
  • Niet online

Maurice W

5800X - RTX 2070S

ourplayground schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 09:09:
[...]

Ja nogmaals sorry voor het tikkie in heat 1, was niet nodig want met zijn 3-en in gevecht richting chicane is gegarandeerde pech..
race accident, no prob (y)

iRacing Profile | My Simrig | My YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:04

Tijn96

In speed we trust

gister maar niet meegedaan. Had net daarvoor op de wielrenfiets gezeten en mijn benen wilde liever gewoon op de bank liggen. Blij dat ik dat gedaan heb moet ik zeggen als ik bovenstaande allemaal lees.

Ik had hier niet graag een bijdrage aan geleverd, wat zeker was gebeurd als ik eigenwijs was blijven zitten

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:29

Phydomir

Dennis

Alleen gisteren mee gedaan en gelukkig uit de problemen kunnen blijven. Duurde in de practice even voor ik de baan door had maar uiteindelijk op P2 gekwalificeerd. Daar ook de hele race gereden, beetje in niemandsland. Ton was te snel en ik had al snel een redelijk gaatje naar achteren.
Race 2 vanaf P9 gestart, bij de start een plekje kunnen winnen. De volgende twee rondjes nog twee plekken opgeschoten door mensen die er af gingen. Een keer een foutje gemaakt in de chicane waardoor Ton mij voorbij kwam en in de pits weer wat plekjes terug gewonnen en zo uiteindelijk op P4.

Volgende week Spa. Gelukkig hebben we daar wat meer ruimte.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JPM85
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:32
tomolino schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 09:09:
Als ik het zo lees heb ik een goede keuze gemaakt om niet mee te doen, mijn vermoeden dat deze baan iets te krap is voor deze auto's (in deze hoeveelheid) lijkt aardig uit te komen.
De baan leent zich prima voor een race met GTE auto's, alleen je awareness en drang om die auto weer terug op de baan te sturen moet je extreem goed controleren.

In het echt rijdt IMSA ook hun races op LRP, dus met echte auto's en schade gaat het ook prima.
Probleem is alleen dat er bij de races teveel mensen bovenstaande nog niet volledig onder controle hebben, wat op LRP direct gedoemd is.

Auto van de baan?
- Rejoin alleen als je neus in exact dezelfde richting staat als de auto's 'on track'
- Rejonen aan de kant van de racelijn, zorg dat je eerst op je relative kijkt en als er iemand op een seconde of 1,5 zit, join dan niet. Snelheidsverschil is gewoon te groot. (misschien is 1,5 seconde al wel krap)
- Rejoinen van de racelijn. Maak snelheid alvorens je je weer tussen het verkeer begeeft.

Lukt al het bovenstaande niet, dan zal je helaas moeten wachten tot al het verkeer gepasseerd is, een lang stuk over het gras rijden of een tow pakken.

Ik heb gisteren 2x een tow gepakt omdat ik eruit lag op de heuvel voor bocht7 (the downhill). Hier rejoinen wanneer je auto dwars staat is gewoon onmogelijk, pech voor mij, maar dan moet ik maar een tow pakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wido72
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 06-10 17:41
Mr.Conroe schreef op maandag 13 juli 2020 @ 21:59:
Sorry @Wido72 voor die actie in heat 2. Dacht dat ik nog veel dichter bij de pitsmuur stond en probeerde mijn auto recht te krijgen, dat liep helaas slecht af.
Hmmmm.....

iRacing Profiel Game PC

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TonCoronel
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:02
Deze week maar eens niet de Ferrari gepakt, ik kwam de laatste weken er niet helemaal lekker mee uit de verf, ik was van plan gewoon het hele seizoen hier mee te rijden maar toch maar overgestapt naar de Porsche. Helaas beginnen mijn Fanatec V3 pedalen langzamerhand de geest te geven (weer problemen met kalibratie van gaspedaal), dus was wat angstig om meer problemen te krijgen tijdens het rijden.

Lime Rock vind ik echt echt geen leuke baan maar voor mij verbazingwekkend een redelijk goede zondag:
Quali: P1
Race 1: P1
Race 2 : P7- helaas zelf 1 foutje en in de rondte getikt door een backmarker (en Lucas er af gereden :( )
Fastest lap race 1 en 2

Toch maandag nogmaals geprobeerd en nog iets beter uit de bus gekomen
Quali: P1
Race 1: P1
Race 2: P2
Helaas geen fastest lap

Het is wel echt lastig met backmarkers op deze baan, ook in alle races wel kleine incidenten gehad, waarbij het meestal wel goed ging maar niet altijd. Vroeger zou ik koste wat het kost in willen halen, echter tegenwoordig probeer ik net even wat meer geduld op te brengen(zoals het hoort), toch een paar dingen die ik mee maakte:
1. Backmarker die bij het uitkomen van de bocht op de ideale lijn blijft rijden (zijn goed recht) maar dan op dat moment gaat remmen om mij voorbij te laten.
2. Backmarker die zich verremt bij de chicane, rechtdoorschiet maar toch besluit precies voor mijn neus terug de ideale lijn op te sturen, die kon ik niet meer ontwijken en tikte ik in de rondte
3. Backmarker(s) die op het rechte stuk niet de moeite nemen om ons er langs te laten en dan in de bochtencombinatie 'in de weg' zitten en dan ergens in een bocht besluit ons er langs te laten. Dit kost de backmarker ook heel veel tijd en soms zie je zelfs dat de backmarker er dan in de bocht afschiet. Maak het jezelf niet zo moeilijk denk ik dan en laat je gas los op het rechte stuk (niet direct bij het uitkomen van de bocht :) ).
Over het algemeen ging het wel goed hoor, en de meeste deden het heel netjes. Maar de actie van Mr. Conroe spande wel de kroon |:( |:(

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-10 22:07
Ik had in race 2 ook dat een backmarker voor mij op de rem ging halverwege het rechte stuk richting de chicane, terwijl ik nog even een tow aan het meepakken was. Daar zat ik bijna achterin!

Ons voorlaten is lief, maar gebruik tijdens een acceleratie-zone alsjeblieft nooit de rem!

Die actie hierboven is wel erg vreemd. Je wou de pits toch ook in @Mr.Conroe ? Waarom niet gewoon vooruit de entry nog meepakken?

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandahans
  • Registratie: Mei 2020
  • Nu online
Mmm.. Ik kijk uit naar volgende week. IMSA op Lime Rock Park is maar voor weinig weggelegd, zo bleek ook gisteren.

De Ferrari was hopeloos, dus heb ik gisterenavond maar de BMW van stal gehaald. Helaas heb ik geen setup weten te bemachtigen, dus maar met een iets getweakte baseline setup op pad. Eerste heat wel plezier gehad omdat ik in het begin veel heb kunnen ontwijken. Laatste gedeelte van de heat stuivertje wisselen met @Blerf. Leuke moves in bocht 1. Was tof! Later in de heat was ik wat te optimistisch. @FireSt@rter had een slechte exit uit de chicane en ik positioneerde mij aan de binnenkant van de één na laatste bocht. Ik raakte de kerb waardoor ik te ver naar buiten raakte. Dit resulteerde in een 'Hamiltonnetje' zoals in Brazilië. Sorry Eelco!

Heat 2 was drama.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wido72
Again ..... Van P1 vertrokken en dan dit als je op P2 ligt ......

iRacing Profiel Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiemenC
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 06-10 22:24

TiemenC

iRacing

Wido72 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:51:

[YouTube: 2020 07 14 11 29 37]
ai :|

Youtube | Twitch

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pauluzmuller
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 25-09 09:16
ik zag deze op reddit (vond hem wel grappig ;) )

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/ja6vf6sokra51.jpg

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
pauluzmuller schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:50:

[Afbeelding]
Aan het handschrift te zien is deze van @Blerf

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

pauluzmuller schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:50:

[Afbeelding]
Yep die is inderdaad van mij :)

Net gereden met @JPM85 in de top split, mooi raceje gek genoeg althans als je verwachting was -100 en je finished p7 & p9 dan is het prima denk ik.

Lag wel p3 toen een achter blijver dacht ik stuur even op jouw in... dus toen werd het p7. Maar hey voor LRP neem ik dit voor lief en voelt het als een win. ( zoals je moeder altijd zij; meedoen is belangrijker dan winnen jongens ) :+

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

pandahans schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:32:
Mmm.. Ik kijk uit naar volgende week. IMSA op Lime Rock Park is maar voor weinig weggelegd, zo bleek ook gisteren.

De Ferrari was hopeloos, dus heb ik gisterenavond maar de BMW van stal gehaald. Helaas heb ik geen setup weten te bemachtigen, dus maar met een iets getweakte baseline setup op pad. Eerste heat wel plezier gehad omdat ik in het begin veel heb kunnen ontwijken. Laatste gedeelte van de heat stuivertje wisselen met @Blerf. Leuke moves in bocht 1. Was tof! Later in de heat was ik wat te optimistisch. @FireSt@rter had een slechte exit uit de chicane en ik positioneerde mij aan de binnenkant van de één na laatste bocht. Ik raakte de kerb waardoor ik te ver naar buiten raakte. Dit resulteerde in een 'Hamiltonnetje' zoals in Brazilië. Sorry Eelco!

Heat 2 was drama.
Ja wij waren lekker bezig op een goeie en leuke manier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Blerf schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:03:
[...]

Yep die is inderdaad van mij :)

Net gereden met @JPM85 in de top split, mooi raceje gek genoeg althans als je verwachting was -100 en je finished p7 & p9 dan is het prima denk ik.

Lag wel p3 toen een achter blijver dacht ik stuur even op jouw in... dus toen werd het p7. Maar hey voor LRP neem ik dit voor lief en voelt het als een win. ( zoals je moeder altijd zij; meedoen is belangrijker dan winnen jongens ) :+
Was een enerverende race. Beide de pace voor top3, maar auto's die insturen terwijl je er vol naast zit of GT3's die gewoon middenop blijven rijden, zorgt wel voor wat additionele spanning.

Zag net dat beide heren in de Daytona Prototype auto's 2 en 7 rondjes hebben gereden |:(
Serieus ga lekker in de skippy rijden als je niet eens 3 minuten op de baan kan blijven, treurig gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kampers
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15-06 10:51
iemand eigenlijk een idee hoeveel GPU ram (%) je best aan iracing geeft?
ik heb een gtx 1080 8gb. staat standaard op iets van 3 of gb denk ik.

Live op Twitch . Mijn YouTube Kanaal iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-10 22:07
kampers schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:32:
iemand eigenlijk een idee hoeveel GPU ram (%) je best aan iracing geeft?
ik heb een gtx 1080 8gb. staat standaard op iets van 3 of gb denk ik.
Gewoon lekker naar 7 GB sliden en dan zit je wel goed :)

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06:58

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
Wido72 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:51:

[YouTube: 2020 07 14 11 29 37]
Vervelend, maar je kiest wel de kant waar de auto heen gaat en dat is wel gegarandeerd bingo.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Conroe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12:02
Jimmy J. schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 10:31:

Die actie hierboven is wel erg vreemd. Je wou de pits toch ook in @Mr.Conroe ? Waarom niet gewoon vooruit de entry nog meepakken?
Het ligt misschien aan mijn FOV instellingen maar ik stond voor mijn gevoel tegen de pitwall aan, ik wilde een klein stukje achteruit om de pit in te gaan en de quickrepair te pakken. Ik had geen enkel idee dat ik zover op de baan stond, anders had ik dat natuurlijk heel anders opgelost.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wido72
JoepW schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:39:
[...]

Vervelend, maar je kiest wel de kant waar de auto heen gaat en dat is wel gegarandeerd bingo.
Fair point. Ging me om het punt dat iemand vlak voor je 'opeens' naar voren beweegt. Ik had mijn kant als gekozen ....

iRacing Profiel Game PC

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:45
Ik moet zeggen dat als backmarker het niet altijd even makkelijk rijden is. Aan de ene kant wil je de snellere deelnemers zo makkelijk mogelijk voorbij laten, maar je wil zelf ook je rondjes kunnen rijden. Op een circuit als LRP gaat dat dan moeilijk, want de ene blue flag volgt de andere weer op. Ik heb mijn best gedaan om op zo veilig mogelijke plekken snellere deelnemers voor te laten gaan. (Dat werd zover ik kon horen gewaardeerd) maar door zo netjes aan de kant te gaan zelf ook 2 of keer de Sjaak geweest omdat iemand dacht, laat ik op de apex even gas lossen zodat x er voor bij kan, waarbij ik vol in de achterkant van iemand reed (laatste bocht)

(Snellere deelnemer mij voorbij, ik er achter aan sluiten, om vervolgens in een bocht iemand half stil zien staan)

Voor de wat snellere gasten...., zonder backmarkers rij je zelf niet vooraan... Ja we doen ongetwijfeld van alles fout, maar wij proberen ook gewoon wat plezier te hebben tijdens zo'n race, vind het dan soms wat jammer als ik hoor hoe er in TeamSpeak geluld worden over de minder bedeelde racers onder ons. Dat je in de top 10 rijdt betekent niet per definitie dat je maar los kan gaan op iemand die achteraan rijdt. We hebben het allemaal moeten leren(op een enkeling na) en het werkt een stuk beter als je niet een kwartier lang je punt probeert duidelijk te maken terwijl de andere kant meerdere malen aangegeven heeft dat iets handiger kon/of reageerde wanneer hij/zij kon.

[ Voor 38% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 14-07-2020 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alouwerse
  • Laatst online: 06-10 20:15
Tijd voor imsa op Lrp, startplaats is p4 na een foutje in de tweede ronde.
Ben erg benieuwd!

Update na circa 15 minuten rijden: er uit getikt in de chicane vanaf p3 en later iemand geraakt die stil stond in de chicane. Wiel scheef dus bijna 4 minuten repairs

P15 geworden, gelukkig SR wel een beetje gestegen.
Pace was voldoende om top 5 te eindigen, maar helaas. Tikje waardoor mijn wiel scheef stond had ik achteraf kunnen voorkomen door de relative wat beter in de gaten te houden. Zat alleen vlak achter wat GT3’s dus koos ervoor de ogen op de weg te houden.

[ Voor 84% gewijzigd door Alouwerse op 14-07-2020 17:58 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ourplayground
Gh0stw4lk3r schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 16:29:
Ik moet zeggen dat als backmarker het niet altijd even makkelijk rijden is. Aan de ene kant wil je de snellere deelnemers zo makkelijk mogelijk voorbij laten, maar je wil zelf ook je rondjes kunnen rijden. Op een circuit als LRP gaat dat dan moeilijk, want de ene blue flag volgt de andere weer op. Ik heb mijn best gedaan om op zo veilig mogelijke plekken snellere deelnemers voor te laten gaan. (Dat werd zover ik kon horen gewaardeerd) maar door zo netjes aan de kant te gaan zelf ook 2 of keer de Sjaak geweest omdat iemand dacht, laat ik op de apex even gas lossen zodat x er voor bij kan, waarbij ik vol in de achterkant van iemand reed (laatste bocht)

(Snellere deelnemer mij voorbij, ik er achter aan sluiten, om vervolgens in een bocht iemand half stil zien staan)

Voor de wat snellere gasten...., zonder backmarkers rij je zelf niet vooraan... Ja we doen ongetwijfeld van alles fout, maar wij proberen ook gewoon wat plezier te hebben tijdens zo'n race, vind het dan soms wat jammer als ik hoor hoe er in TeamSpeak geluld worden over de minder bedeelde racers onder ons. Dat je in de top 10 rijdt betekent niet per definitie dat je maar los kan gaan op iemand die achteraan rijdt. We hebben het allemaal moeten leren(op een enkeling na) en het werkt een stuk beter als je niet een kwartier lang je punt probeert duidelijk te maken terwijl de andere kant meerdere malen aangegeven heeft dat iets handiger kon/of reageerde wanneer hij/zij kon.
Ik begrijp je punt, maar ook mij (finish gemiddeld ergens rond de 20 in de league..) valt het op dat er vaak wat “onhandige acties” worden uitgehaald (soms door mijzelf :+ ) De bedoeling is 9/10 keer goed, de uitwerking vaak wat minder. Juist door deze (zeker na de race) veelal constructieve feedback is dit ook voor de niet betrokkenen vaak een interessant leer moment hoe situaties voorkomen hadden kunnen worden.
Als er wordt geracet dan worden er fouten gemaakt, van die fouten leren we (hopelijk).

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613
  • Laatst online: 10:40

Raimond613

Simracer

Gh0stw4lk3r schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 16:29:

Waar ik na de zondag race hier ook wel een beetje gemopperd heb op de backmarkers, moet ik eerlijkheidshalve ook melden dat ik vond dat er op maandag heel goed en attent werd geacteerd door de achterblijvers, iig vanuit mijn beleving (y)

Ik probeer, zeker op zo'n kort bochtig baantje, ook echt geduld op te brengen bij het inhalen maar wat op zo'n moment ook meespeelt is de gedachte dat de mannen achter mij waarmee ik in gevecht ben op die manier het gat kunnen dichten en/of een aanval kunnen inzetten op mij. Daarom (denk ik) wordt er door de snellere mannen soms toch voor een wat aanvallendere manier van lappen gekozen.

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Doubleoz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 28-09 08:37

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Laten we daarnaast niet uit het oog verliezen dat met 50 man op LRP het voor alle rijders lastig is. Maar feit is dat er op sommige momenten een aantal erg knullige acties hebben plaatsgevonden, maar laten we vooral van elkaar leren.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-10 22:01

Fuelke

Forza Ferrari

Aansluitend op @Raimond613 ik heb de snellere wagens die me op een ronde ook wel al gebruikt om voorbij een directe tegenstander te gaan. Je laat je op een ronde zetten, kruipt dan achter die auto in de hoop om mee te schuiven als die je tegenstander gaat lappen.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-10 10:58
Raimond613 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 18:02:
[...]

Waar ik na de zondag race hier ook wel een beetje gemopperd heb op de backmarkers, moet ik eerlijkheidshalve ook melden dat ik vond dat er op maandag heel goed en attent werd geacteerd door de achterblijvers, iig vanuit mijn beleving (y)

Ik probeer, zeker op zo'n kort bochtig baantje, ook echt geduld op te brengen bij het inhalen maar wat op zo'n moment ook meespeelt is de gedachte dat de mannen achter mij waarmee ik in gevecht ben op die manier het gat kunnen dichten en/of een aanval kunnen inzetten op mij. Daarom (denk ik) wordt er door de snellere mannen soms toch voor een wat aanvallendere manier van lappen gekozen.
Ik snap beide kanten hoor, maar wat jij zegt geld natuurlijk net zo hard voor de achterblijver. Die racet ook voor positie.

Als ik kijk naar zondag en maandag, dan zijn er best situaties geweest dat ik als achterblijver als ik gewoon overdreven aan de kant zou gaan, ik ook door 2 of 3 van mijn medeachterblijvers gelijk voorbijgestoken wordt.

Het mag dan voor plek 25 of voor plek 20 of voor plek 35 zijn, iedereen wil nog steeds zo hoog mogelijk eindigen.

Ergens is dat ook niet eerlijk natuurlijk, dat ik dan goed aan de kant ga, en gelijk door een paar anderen ook voorbij gestoken wordt.

Heeft ook met het circuit te maken natuurlijk, volgende week waarschijnlijk een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

ActualFantasy schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 18:34:
[...]

Ik snap beide kanten hoor, maar wat jij zegt geld natuurlijk net zo hard voor de achterblijver. Die racet ook voor positie.

Als ik kijk naar zondag en maandag, dan zijn er best situaties geweest dat ik als achterblijver als ik gewoon overdreven aan de kant zou gaan, ik ook door 2 of 3 van mijn medeachterblijvers gelijk voorbijgestoken wordt.

Het mag dan voor plek 25 of voor plek 20 of voor plek 35 zijn, iedereen wil nog steeds zo hoog mogelijk eindigen.

Ergens is dat ook niet eerlijk natuurlijk, dat ik dan goed aan de kant ga, en gelijk door een paar anderen ook voorbij gestoken wordt.

Heeft ook met het circuit te maken natuurlijk, volgende week waarschijnlijk een stuk beter.
je hebt helemaal gelijk en dat mag ook best gezegd worden, want soms lijkt het idd alsof alleen de top 10 telt.

Maar wat ik helaas toch ook vaak mee maak, zowel in reguliere races als in GoT wedstrijden, zijn achterblijvers die in hun eentje rijden en een fikse, vaak onoverbrugbare achterstand hebben op de auto's voor hen. En die rijders besluiten dan toch om het de leiders moeilijk te maken door niet aan de kant te gaan op de eerstmogelijke gelegenheid.

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:53
Raimond613 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 20:13:
[...]

je hebt helemaal gelijk en dat mag ook best gezegd worden, want soms lijkt het idd alsof alleen de top 10 telt.

Maar wat ik helaas toch ook vaak mee maak, zowel in reguliere races als in GoT wedstrijden, zijn achterblijvers die in hun eentje rijden en een fikse, vaak onoverbrugbare achterstand hebben op de auto's voor hen. En die rijders besluiten dan toch om het de leiders moeilijk te maken door niet aan de kant te gaan op de eerstmogelijke gelegenheid.
Een ding dat daar natuurlijk niet in helpt is dat de achterliggers natuurlijk vaak niet de meest ervaren rijders zijn. 'De eerst mogelijke gelegenheid' is niet altijd evident. En dan komen we weer op het spelletje 'hou je lijn en laat de snellere auto de move maken, dan ben je voorspelbaar', 'maar ga wel opzij wanneer het kan', 'ARGH je lift op een plek waar ik er niet op kan reageren en nu rijd ik tegen je aan'.
Weten wanneer het wel en niet handig is om iemand langs te laten is ook een skill die je moet leren. Er worden hier natuurlijk ook tips gegeven, maar dan nog kost het een tijdje om het een beetje onder de knie te krijgen. En totdat het kwartje valt is 'hou je lijn dan ben je voorspelbaar, maar ga wel opzij als het kan' een beetje een gemengd signaal :+
En 'hou je lijn' betekent voor iemand die een paar seconden off-pace rijdt natuurlijk ook iets anders dan voor de snelle mensen. Want trager ben je natuurlijk niet door dezelfde lijnen en rempunten te hebben als de pole-sitter :P

Dat betekent trouwens natuurlijk niet dat ik het goedkeur als achterliggers daadwerkelijk gaan vechten met de kop van het veld ofzo, dus begrijp me niet verkeerd. Maar nu ik het middenveld een beetje gevonden lijk te hebben en beide kanten van het verhaal meemaak, ben ik meer dan ooit van mening dat begrip van beide kanten komt :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Ik heb het toch maar gedaan, IMSA @ Lime Rock Park. Teveel uur erin gestopt om 't niet een keer te proberen.

Race ging bijzonder goed, beter dan verwacht, al is het zelfs in de topsplit (van 4) was het verkeer goed opletten en kwestie van geduld hebben. Op tijd aangeven aan welke kant je een GT3 wilt inhalen helpt hun ook goed te anticiperen.

Huge code brown moment op 08:32. En later probeert een achterblijver mij express eraf te rammen op 35.10. Hij moest echter een andere coureur hebben en vergiste zich op mij denk ik, maar een ronde later vondt hij dan toch diegene en ramde hij 'm uit de race in de pitlane...bizar.

De eerste GT3 was al op plek #10, dus daar vielen aardig wat GTEs tussen uit. De snelste DP heb ik een keer of 4 ingehaald.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJWe
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-12-2024
Raimond613 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 20:13:
[...]

Dat laatste zinnetje is nu net waar de schoen knelt, jij hebt wanneer je een backmarker nadert geen recht op de racing line volgens de sporting code. De meeste rijders zullen wel aan de kant gaan of proberen jou de ruimte te geven, maar het is niet je recht.
Daarnaast is het op LRP sowieso lastig om fatsoenlijk iemand voorbij te laten.
Sowieso zit er ook wel verschil in hoe iemand aangeeft er voorbij te gaan, sommige snellere rijders blijven heel lang achter je rijden om op het laatste moment snel er tussen te steken, wat vaak resulteert in een tikje achterop vanwege het eerder remmen van de langzamere rijder.
Anderen zetten de auto er al optijd naast, wijken daarmee af van de racing line, maar maken daardoor wel duidelijk dat ze er langs gaan. Dit vindt ik persoonlijk het duidelijkst en makkelijkst mee om te gaan aangezien ik dan alleen iets eerder van het gas af moet om er weer netjes achteraan te sluiten.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

MJWe schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 21:16:
[...]

Dat laatste zinnetje is nu net waar de schoen knelt, jij hebt wanneer je een backmarker nadert geen recht op de racing line volgens de sporting code. De meeste rijders zullen wel aan de kant gaan of proberen jou de ruimte te geven, maar het is niet je recht.
Daarnaast is het op LRP sowieso lastig om fatsoenlijk iemand voorbij te laten.
Sowieso zit er ook wel verschil in hoe iemand aangeeft er voorbij te gaan, sommige snellere rijders blijven heel lang achter je rijden om op het laatste moment snel er tussen te steken, wat vaak resulteert in een tikje achterop vanwege het eerder remmen van de langzamere rijder.
Anderen zetten de auto er al optijd naast, wijken daarmee af van de racing line, maar maken daardoor wel duidelijk dat ze er langs gaan. Dit vindt ik persoonlijk het duidelijkst en makkelijkst mee om te gaan aangezien ik dan alleen iets eerder van het gas af moet om er weer netjes achteraan te sluiten.
Ik zeg ook niet dat een leadlap car recht heeft op de racelijn, ik geef aan wat ik voor beide partijen het verstandigst en bovendien het meest faire gedrag vind in zo'n situatie.

iracing profile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Net een IMSA op LMP gedaan.. wat een drama!! maar als P12 gestart en uiteindelijk bijna de finish gehaald als P6.

Maar met nog 2 bochten te gaan... blue screen!!

Ik ben even naar buiten gelopen om af te koelen :( :( :( :(

edit: oke ik snap niet hoe het kan maar blijkbaar toch als 6e over de finish gekomen?

split

Misschien een tweaker in de zelfde split met een replay file?

[ Voor 37% gewijzigd door laforte op 14-07-2020 21:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ActualFantasy
Ook de imsa gedaan.

2x maar en p11 gehaald in split 2.

Viel me niks tegen, 2 fouten gemaakt, waarvan 1 te hard door de pits. dat kost me dus een kleine 30 seconden en had mij een top 10 opgeleverd.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

@laforte Jij op P7 eindigen allebei op een ronde achterstand.

Ik zie op de lap chart dat P7 na ronde 52 al op een ronde van de leider zat. Leider over de finish, als P7 dan over de lijn gaat zit zijn race er op. Jij komt niet meer de finish over in de laatste raceronde, dus ga je terug naar de vorige ronde waarbij je voor P7 over de streep kwan. P7 kan jou niet meer voorbij omdat er geen rondes meer te rijden zijn voor hem.

https://members.iracing.c...carclassid=-1&simsesnum=0

[ Voor 13% gewijzigd door Fuelke op 14-07-2020 22:57 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mr.Conroe
Ik heb mijn badge als „LRP Survivor“ binnen. Net nog de race van 22:45 mee gepakt en in de voorlaatste split geplaatst. Was even slikken toen ik het aantal GT3‘s zag en het aantal deelnemers uit „warmbloedige“ landen.

P4 in de Quali was een mooie uitgangspositie en gelukkig kon ik bij de start de ellende eens een keer achter me zien ipv voor me. Na een rondje of 3 kwamen we de eerste GT3‘s al tegen met de top 4 maar dat ging allemaal goed. Een paar ronden later was het middenveld aan de beurt en daar ging het dan toch fout. Een AMG stuiterde terug uit de muur en raakte me lichtjes op de ophanging: stuur scheef. Helaas was de afwijking ook nog naar links wat niet handig is op een circuit met bijna alleen maar rechterbochten. Dus 35 Minuten consolideren en uitrijden met uiteindelijk P3.

Nu de voorbereiding op Spa maar starten want dit doe ik niet nog een keer, de boost in IR en SR koester ik nog even.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Ergens heeft het ook wel weer wat, LRP IMSA. Het lijkt net een mijnenveld waar je doorheen moet zien te komen.

Vorig seizoen ook een race of 5 gedaan en als het lukt is het gevoel van voldoening erg groot. Je hebt geen tijd om bij te komen op een paar rechte stukken, zoals je op andere circuits wel hebt. Het is actie actie actie....

En dan volgende race op Spa. Het contrast kan haast niet groter :+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mithriel
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16-01-2024

Mithriel

bwoah

StealthyPeanut schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 07:09:

En dan volgende race op Spa. Het contrast kan haast niet groter :+.
We hadden van LRP naar le mans kunnen gaan :)

[ Voor 42% gewijzigd door Mithriel op 15-07-2020 07:39 ]

iRacing | Rig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Gisteren iLMS op Daytona vast geoefend, nog nooit eerder gereden en hij is in de nacht! Wat dus super vet is op zo een Merica baantje want is als of je in een stadion rijd. Listig binnen stuk van de baan waar veel off-camber loopt als je niet op past. Maar vanavond maar eens raceje proberen om 21:00, ik dacht alles beter dan nog een keer LRP. ( heb mijn I survived LRP badge ook al binnen )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

Blerf schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 11:11:
Gisteren iLMS op Daytona vast geoefend, nog nooit eerder gereden en hij is in de nacht! Wat dus super vet is op zo een Merica baantje want is als of je in een stadion rijd. Listig binnen stuk van de baan waar veel off-camber loopt als je niet op past. Maar vanavond maar eens raceje proberen om 21:00, ik dacht alles beter dan nog een keer LRP. ( heb mijn I survived LRP badge ook al binnen )
Jammer genoeg heb ik die baan niet, en om hem nu voor 1 race aan te schaffen vind ik ook zo wat.

Ik heb de merc GT3 om Montreal wat geoefend, ging wel redelijk en denk dat ik daar wedstrijdje in ga doen.

Was alleen in enthousiasme vergeten dat het ook een baan die normaal gesproken vol incidenten zit.

Hopelijk want minder gekkies in VRS sprint series dan IMSA

iRacing | Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPost1972
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-06-2024
Mithriel schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 11:16:
[...]

Jammer genoeg heb ik die baan niet, en om hem nu voor 1 race aan te schaffen vind ik ook zo wat.

Ik heb de merc GT3 om Montreal wat geoefend, ging wel redelijk en denk dat ik daar wedstrijdje in ga doen.

Was alleen in enthousiasme vergeten dat het ook een baan die normaal gesproken vol incidenten zit.

Hopelijk want minder gekkies in VRS sprint series dan IMSA
One lap heroes kom je in elke serie tegen ;) ;) ;)

iRacing Profiel Game Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ourplayground
Blerf schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 11:11:
Ik heb gisteren alvast geoefend met zowel de Ford als de BMW met beiden de VRS setup.
De BMW voelt een stuk stabieler aan in het aanremmen en accelereren, waardoor ik daar makkelijker een snelle (achtige) tijd mee rijd dan met de Ford, deze heeft toch een zenuwachtige achterkant waar door de corner exits net niet lekker genomen kunnen worden (door mij).
Vanavond verder oefenen en dan maar eens kijken hoe het in het "eggie" gaat!

iRacing Profiel Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

ourplayground schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 11:24:
[...]

Ik heb gisteren alvast geoefend met zowel de Ford als de BMW met beiden de VRS setup.
De BMW voelt een stuk stabieler aan in het aanremmen en accelereren, waardoor ik daar makkelijker een snelle (achtige) tijd mee rijd dan met de Ford, deze heeft toch een zenuwachtige achterkant waar door de corner exits net niet lekker genomen kunnen worden (door mij).
Vanavond verder oefenen en dan maar eens kijken hoe het in het "eggie" gaat!
Ja same ook van de Ford naar de BMW gegaan om die reden. Sinds de update is dat ding bijna een trein rails geworden en heeft het echt geen nut iets anders te rijden ;(

@Mithriel De Merc GT3 O+ die mis ik nog wel eens wat een top wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Blerf schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 11:26:
[...]

Ja same ook van de Ford naar de BMW gegaan om die reden. Sinds de update is dat ding bijna een trein rails geworden en heeft het echt geen nut iets anders te rijden ;(
Het is ook vooral een gevoelskwestie. Op basis van tijden is het niet zo dat de BMW er bovenuit steekt maar hij geeft misschien het meest stabiele gevoel van de GTE wagens. Maar persoonlijk was ik sneller met de Porsche op Imola dan de BMW.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-10 11:09
Vraagje: geldt er een minimum aantal deelnemers voordat een race meetelt in je stats? Heb er laatst een met 3 gereden, maar daarvan kwam uiteindelijk geen resultaat zichtbaar. Misschien omdat ze halverwege disconnecten.

/edit
2e vraag; die GoT referral bonus geldt alleen voor lidmaatschap neem ik aan? Niet voor aanschaf van tracks en cars.

[ Voor 22% gewijzigd door Loona35 op 15-07-2020 12:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Loona35 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 12:49:
Vraagje: geldt er een minimum aantal deelnemers voordat een race meetelt in je stats? Heb er laatst een met 3 gereden, maar daarvan kwam uiteindelijk geen resultaat zichtbaar. Misschien omdat ze halverwege disconnecten.
For a race to be deemed “Official” by iRacing, you need to have a minimum of 6 participants for Rookie events, and 8 drivers for class D and up. If the race fails to meet those numbers, the race becomes “Unofficial”, meaning it still goes on, but it will not affect your iRating.
/edit
2e vraag; die GoT referral bonus geldt alleen voor lidmaatschap neem ik aan? Niet voor aanschaf van tracks en cars.
Dat klopt, is enkel van toepassing bij registratie.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:53
Loona35 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 12:49:

/edit
Normaal gesproken is een race officiëel bij minimaal zes deelnemers. Iets meer bij multiclass.
Luckeh schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 12:52:
[...]

For a race to be deemed “Official” by iRacing, you need to have a minimum of 6 participants for Rookie events, and 8 drivers for class D and up. If the race fails to meet those numbers, the race becomes “Unofficial”, meaning it still goes on, but it will not affect your iRating.
De Sporting Code zegt:
6.3.1.The minimum number of drivers for a Ranked Race is typically set at 6 drivers,but this is a guide and not a rule. Various other factors can impact adjusting the minimum number of drivers including community input.
6.3.2.The maximum number drivers will be determined for each Ranked Race to try and ensure safe, fun,and competitive racing within each License Class.
Dan gok ik dat de invulling van die 'guide, not a rule' is dat het 8 is bij D en hoger.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Weet je wat wel een 'nadeel' is van Spa bijvoorbeeld tegenover Lime Rock.

Als er ergens in bocht 1 of 2 iets misgaat, dan moet je dat hele lange rondje nog afmaken. Nou is elke meter natuurlijk ervaring opdoen, maar toch. Ga je er na de bus stop even goed voor zitten, overschiet je de eerste bocht... bummer...

En die Off Tracks..... grmbl... op de meest idiote plekken...

[ Voor 9% gewijzigd door ActualFantasy op 15-07-2020 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
ActualFantasy schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 12:55:

Als er ergens in bocht 1 of 2 iets misgaat, dan moet je dat hele lange rondje nog afmaken. Nou is elke meter natuurlijk ervaring opdoen, maar toch. Ga je er na de bus stop even goed voor zitten, overschiet je de eerste bocht... bummer...
Daarom kijk ik ook vaak naar mijn optimal session lap ipv mijn best session lap. Als ik daarmee al goed zit, weet ik dat de snelheid er is. Zeker met online ben je van zoveel andere factoren afhankelijk of dat ene rondje wel of niet goed lukt. Ik focus me in practise vaak ook wat meer op bepaalde sectoren of bochten met volle tank voor in de race. En als ik dan die ene sector snel heb weggezet, probeer ik in sector 3 net die curb maximaal mee te pakken, waardoor ik net wel of niet een inc krijg. Dus lap telt niet mee.

Dat ene snelste rondje is mij niet zoveel waard in practise. Racepace en boundaries veel meer.

[ Voor 13% gewijzigd door StealthyPeanut op 15-07-2020 13:09 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Voor diegenen die de afgelopen weekend meegedaan hebben met de 24h van Spa, de statistieken zijn gepost door Rob Crouch.

Wat opvalt is dat de winnende auto (Mclaren MP4) in de topsplit door maar 2% van alle teams gekozen is. De auto is lastig te rijden, maar is qua ronden tijden on pace vergelijkbaar met de 488 en de Z4. Maar dmv fuelsaving waren ze wel in staat tot 28 laps op een tank te rijden waar de rest tot 26 of soms 27 kwam. De uiteindelijke nummers 1 en 2 kozen daarom voor de MP4 en kwamen met 22 en 23 stops over de S/F. De snelste Z4 had 23 stops nodig en de snelste 488 24 stops.

Die stops maakten uiteindelijk net het verschil, want ze reden de hele 24h in de buurt van elkaar. Ik hoorde Christopher Dambietz (TRL Blue) na 3 uur rijden al op z'n stream zeggen dat ze niet gingen winnen vanwege de pitstop strategie ondanks dat ze vlak achter de leiders reden (en zelfs even aan de leiding gingen).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t_dg-irxAdpoy4gHuVkF-x_cyS4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/QInHulsg6hgtO2Y40MZeW41T.png?f=user_large

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:04

Tijn96

In speed we trust

ActualFantasy schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 12:55:

En die Off Tracks..... grmbl... op de meest idiote plekken...
Als je offline doet kun je gewoon terugrijden. Doe ik wel eens als ik gewoon een keer "het" rondje wil zetten

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Kampover
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-04 11:56
Gisteravond de meeste bizarre race meegemaakt. LRP, gestart als 2e. Continue nummer 1 dicht op de lip gezeten, door pitstops weer een plekje verloren. Nummer 2 word er uit gekegeld door een GT3. Vervolgens kom ik weer achter de nummer 1 uit en in de laatste ronde kan hij een GT3 niet meer ontwijken, waardoor ik onder de GT3 door kan rijden(!) en hem in de laatste ronde win. Meer geluk dan wijheid, het was ook alles of niets deze actie. :P

Doordat ik zo lang achter de nummer 1 had gereden had ik serieus medelijden met hem dat hij er op deze manier afgekegeld werd, maar ja, om ervan te kunnen profiteren moet je er zijn. :+
Nog een split second gedacht aan wachten maar dan was ik ook geen 2e geworden aangezien nummer 3 er dicht achter zat.

Ook grappig om te horen dat een andere coureur dit naar iRacing wou gaan sturen, dus wie weet tot in de juli top 10. :P

[ Voor 12% gewijzigd door Kampover op 15-07-2020 15:50 ]

iRacing Profiel | PSN: kampover91

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 13:11
Kampover schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 15:47:
Gisteravond de meeste bizarre race meegemaakt. LRP, gestart als 2e. Continue nummer 1 dicht op de lip gezeten, door pitstops weer een plekje verloren. Nummer 2 word er uit gekegeld door een GT3. Vervolgens kom ik weer achter de nummer 1 uit en in de laatste ronde kan hij een GT3 niet meer ontwijken, waardoor ik onder de GT3 door kan rijden(!) en hem in de laatste ronde win. Meer geluk dan wijheid, het was ook alles of niets deze actie. :P

[Video: title]

Doordat ik zo lang achter de nummer 1 had gereden had ik serieus medelijden met hem dat hij er op deze manier afgekegeld werd, maar ja, om ervan te kunnen profiteren moet je er zijn. :+
Nog een split second gedacht aan wachten maar dan was ik ook geen 2e geworden aangezien nummer 3 er dicht achter zat.
Gewoon pakken die overwinning! >:) Wel bizar onder die andere GT3 door haha

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

Ook grappig om te horen dat een andere coureur dit naar iRacing wou gaan sturen, dus wie weet tot in de juli top 10. :P
Fits like a glove!

iRacing | Rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Conroe
Hoe komt het eigenlijk dat er op LRP zoveel GT3-deelnemers zijn? In de laatste weken zat ik in races (laatste of voorlaatste split) waar het veld uit 100% GTE's bestond. Nu zie ik in iedere split een behoorlijk aantal GT3's wat ik toch wel verrasssend vind. Misschien heeft het er ook iets mee te maken dat LRP free content is en meer mensen daarom in de verleiding komen een IMSA race mee te pakken maar het verschil t.o.v. de weken hier voor is echt gigantisch.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doubleoz

Doubleoz

GoT iRacing coördinator

Topicstarter
Dat zou ik alleen overwegen als het jouw schuld was. Nu is het je goed recht om door te rijden.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Mr.Conroe schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 16:18:
Hoe komt het eigenlijk dat er op LRP zoveel GT3-deelnemers zijn? In de laatste weken zat ik in races (laatste of voorlaatste split) waar het veld uit 100% GTE's bestond. Nu zie ik in iedere split een behoorlijk aantal GT3's wat ik toch wel verrasssend vind. Misschien heeft het er ook iets mee te maken dat LRP free content is en meer mensen daarom in de verleiding komen een IMSA race mee te pakken maar het verschil t.o.v. de weken hier voor is echt gigantisch.
Dat kan komen wanneer er (veel) meer GT3 deelnemers zijn dan GTE. iRacing vult de splits ongeveer 50/50 en wat er overblijft komt in de laatste splits terecht. Dus als er meer GTEs kan je een sessie hebben met meer GTEs. Er is een bepaalde verdeelsleutel zodat de sessies zoveel mogelijk evenredig gevuld worden. Willekeurig voorbeeldje: als er in totaal 100 deelnemers zijn kun je sessies krijgen van 27/23/24/26 en niet een harde 30/30/30/10. Per klasse wordt er een gelijkachtige verdeling over de splits.

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
SanVan schreef op maandag 13 juli 2020 @ 21:44:
[...]

B.v. de eerste 3 weken is er op dag 2 geen fast lap bonus meegeteld.
Opgelost. Er zat een 'verborgen' foutje in de sheet. Thanks! d:)b

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Topicstarter
frizti schreef op maandag 13 juli 2020 @ 19:04:
[...]

Zou je kunnen uitleggen hoe je dat doet?
Dat is niet zo moeilijk.

In de settings van de calculator stel je in hoe je e.e.a. wil laten reageren en hoeveel reserve je wilt houden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sl9sW4UutI5fTdotWMP52-enHoE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lB0vIiLel7sRcyunok4alJ9L.png?f=fotoalbum_large

En vervolgens wijs je een toets toe aan Refuel ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g11oPaU38ycxcdl4wJrdkQNbyWc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UCcmPFqDk0Pr1zqWRRzFIolY.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E4AFYxpt6ojywjrIhUj9n_9WmHA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pEDdEdN1N40mbHJymyo6IUYp.jpg?f=user_large

Vrijdag vanaf 19:30 is er weer de mogelijkheid om te oefenen! Volgende week rijden we op de een-na-langste baan van dit seizoen, Spa-Francorchamps. Iets heel anders dan het smalle en korte LRP van deze week.

Start: 19:30
Servertijd: 12:00
Duur: 3:00
Fuel: 37%

Zoals de afgelopen weken ook het geval was, is ook de Spa server een "Open Qualifier". Dit houdt in dat wanneer je een offtrack hebt, je ronde niet geteld wordt. Gezien de specifieke karakteristieken van Spa, even een aparte vermelding waard.

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• frizti
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-09 17:08
JoepW schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 17:23:
[...]

Dat is niet zo moeilijk.

In de settings van de calculator stel je in hoe je e.e.a. wil laten reageren en hoeveel reserve je wilt houden.

[Afbeelding]

En vervolgens wijs je een toets toe aan Refuel ;)

[Afbeelding]
Bedankt Joep.
Fuel calculations had ik wel al draaien maar dan op automatisch bijtanken.
Was vergeten op de knoppen pagina van JRT te kijken 8)7

iRacing Profiel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
Net de IMSA op LRP gedaan, ik zal nog wel wat karma van het weekend tegoed hebben want deze keer spint er iemand recht voor me maar die blinkt op het moment dat ik hem raak en ik rijd er zo zonder enige schade dwars doorheen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ActualFantasy
Swoesh schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 19:51:
Net de IMSA op LRP gedaan, ik zal nog wel wat karma van het weekend tegoed hebben want deze keer spint er iemand recht voor me maar die blinkt op het moment dat ik hem raak en ik rijd er zo zonder enige schade dwars doorheen.
Er waren er idd een paar aan het blinken in die split.

Ik mocht keer met de top split meedoen. Toch van 12 naar 8 gereden, terwijl ik als auto nummer 38 gekregen had.

Het gaat een mooie spannende strijd worden voor het Benelux Kampioenschap GTE Divisie 4.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MEyGrSq30uIvhDwkK7v8NAvYyo0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PohY7MxOsO2n1ZJUowPQwmM8.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 30% gewijzigd door ActualFantasy op 15-07-2020 20:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JS1990
  • Laatst online: 17-06 11:32
ActualFantasy schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 19:55:
[...]

Het gaat een mooie spannende strijd worden voor het Benelux Kampioenschap GTE Divisie 4.

[Afbeelding]
Wist niet eens dat dit er was.
Weer wat geleerd en gaat dan best goed :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

Deze week IMSA op LRP Battle Royal Style, dus mooie tijd om eens wat anders te proberen dacht ik!

Ik zag dat VRS GT3 Sprint op Montreal reed en dat leek me wel een keer lachten, dus heb de MERC GT3 even afgestoft en ging voor paar rondjes, nu blijkt er een bug sinds S3 in te zitten waardoor achterwielen blokkeren van 3-2 en 2-1 ofzo.... heb ik weer dacht ik.

Anyway, lekker opgegeven voor een race, want leek me wel lachen. Zag dat ik #17 van de race was, dus heb maar niet gekwalificeerd en gewoon lekker achteraan starten om chaos op een baan als montreal hopelijk beter te kunnen vermijden.

Wat was dit leuk!! Ben van 22 naar 10 gereden met 0 inc en met meer dan helft van de race lekkere gevechten. Het ging er zeer netjes aan toe, en mijn snelheid deed helemaal niet zo onder van de rest (1:37 als beste tijd).

Echt een toffe ervaring en nog wat IR en SR rijker ook!

iRacing | Rig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swoesh
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-03 23:24
Mithriel schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 21:10:
Deze week IMSA op LRP Battle Royal Style, dus mooie tijd om eens wat anders te proberen dacht ik!

Ik zag dat VRS GT3 Sprint op Montreal reed en dat leek me wel een keer lachten, dus heb de MERC GT3 even afgestoft en ging voor paar rondjes, nu blijkt er een bug sinds S3 in te zitten waardoor achterwielen blokkeren van 3-2 en 2-1 ofzo.... heb ik weer dacht ik.

Anyway, lekker opgegeven voor een race, want leek me wel lachen. Zag dat ik #17 van de race was, dus heb maar niet gekwalificeerd en gewoon lekker achteraan starten om chaos op een baan als montreal hopelijk beter te kunnen vermijden.

Wat was dit leuk!! Ben van 22 naar 10 gereden met 0 inc en met meer dan helft van de race lekkere gevechten. Het ging er zeer netjes aan toe, en mijn snelheid deed helemaal niet zo onder van de rest (1:37 als beste tijd).

Echt een toffe ervaring en nog wat IR en SR rijker ook!
Volgens mij onderschat je je kunnen, de pace die je in de GoT race had afgelopen weekend was helemaal niet slecht, ik denk dat je met die pace in de race waar ik en Martijn het hierboven over hadden gewoon in het middenveld had meegedaan in de top split.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Ik ga deze week eens de M8 uitlaten op Daytona in de iLMS. Nog meer mensen zin in?

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Danny Hdoorn
  • Laatst online: 01-02-2023

Danny Hdoorn

Abn0rmaal(twitch&dc)

[Afbeelding]
[/quote]

oh wat leuk! dat wist ik niet....interessant in ieder geval en zeker spannend :)

iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

I survived Lime Rock Park - with 0 incidents *O*

Top split van 20:45, uiteindelijk als 6e gefinisht.
De 1e 20 rondesn gingen eigenlijk heel beheerst, daarna brak ineens de hel los en vlogen er auto's aan alle kanten over de baan. @StealthyPeanut zat de hele tijd op mijn bumper maar kon profiteren toen er een BMW in de laatste bocht af vloog en ik hard moest remmen en uitwijken. Na de pitstop sequence zat hij echter ineens ver achter me.

Zelf nog een erge hairy 3 rondjes gehad aan het einde met een al eerder gelapte BMW die niet voorbij een GT3 leek te komen. Maar elke keer als ik op het rechte eind hem wilde inhalen kwam hij ineens naar rechts om toch die GT3 te proberen te pakken |:(
En toen hij er eindelijk voorbij was wilde ie nog steeds niet opgeven waardoor hij uiteindelijk zelf spinde in T1 aan mijn binnenkant en zo mij bijna meenam. Uiteindelijk was degene achter mij de dupe O-)
Ik heb hem nog maar ff een PM'tje gestuurd waar ie in godsnaam mee bezig was...

[ Voor 17% gewijzigd door Raimond613 op 15-07-2020 21:57 ]

iracing profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StealthyPeanut
Raimond613 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 21:55:
I survived Lime Rock Park - with 0 incidents *O*

Top split van 20:45, uiteindelijk als 6e gefinisht.
De 1e 20 rondesn gingen eigenlijk heel beheerst, daarna brak ineens de hel los en vlogen er auto's aan alle kanten over de baan. @StealthyPeanut zat de hele tijd op mijn bumper maar kon profiteren toen er een BMW in de laatste bocht af vloog en ik hard moest remmen en uitwijken. Na de pitstop sequence zat hij echter ineens ver achter me.
Was een mooie race inderdaad! Tot ronde 25 ongeveer denk ik? Jij was net in de pits en die ronde daarna tikte iemand me rond op het rechte stuk;

Als ik het zo zie, vraag ik er misschien ook wel een beetje om. Maar ik laat nog genoeg ruimte en ga zeker niet naar rechts. Zonde, had ook een 0x en had wel zin in het tweede deel van de race.

Toen een GT3 op het rechte stuk ook nog op zijn rem ging om mij voorbij te laten, was de fijne SR race voorbij; weer 4x erbij. Maar goed, uiteindelijk nog positieve iR en SR. Dus redelijk tevreden.

Vooral wel blij met mijn racepace.

[ Voor 4% gewijzigd door StealthyPeanut op 15-07-2020 22:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

StealthyPeanut schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 22:00:
[...]

Was een mooie race inderdaad! Tot ronde 25 ongeveer denk ik? Jij was net in de pits en die ronde daarna tikte iemand me rond op het rechte stuk;

[YouTube: LRP IMSA - Accident straight]

Als ik het zo zie, vraag ik er ook wel een beetje om. Maar ik laat nog genoeg ruimte en ga zeker niet naar rechts. Zonde, had ook een 0x en had wel zin in het tweede deel van de race.

Toen een GT3 op het rechte stuk ook nog op zijn rem ging om mij voorbij te laten, was de fijne SR race voorbij; weer 4x erbij. Maar goed, uiteindelijk nog positieve iR en SR. Dus redelijk tevreden.

Vooral wel blij met mijn racepace.
Dat was jammer :(
Je pace was zeker goed, ik had je niet terug kunnen pakken als je voor me was blijven rijden.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

Swoesh schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 21:15:
[...]

Volgens mij onderschat je je kunnen, de pace die je in de GoT race had afgelopen weekend was helemaal niet slecht, ik denk dat je met die pace in de race waar ik en Martijn het hierboven over hadden gewoon in het middenveld had meegedaan in de top split.
Wat aardig om te zeggen, bedankt! Doet me goed :)

Met GTE weet ik me aardig in te schatten en merk ik echt dat ik vorderingen maak. Alleen LPR vond ik echt niet leuk.

GT3 had ik nog nooit echt mee gereden, misschien 2 rondjes offline toen ik net gekocht had maar zeker nooit race.

Daarom vond ik het spannend, maar was leuk en ik hou van nette races :)

iRacing | Rig

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Blerf

Blerf

VroomVroom

Wat een goede Woensdag avond race was dit :)
Om 19:00 begonnen met practice op Daytona, om de baan wat beter te begrijpen want ik had hem nog nooit eerder gereden. ( buiten het uurtje de dag er voor )

@joeristein @ourplayground @JPM85 waren allemaal van de partij tijdens de practice en uiteraard hebben “we” of eigenlijk @JPM85 nog wat aan de bestaande setups lopen knutselen :D wat later meer van pas kwam als dat ik had verwacht.

@joeristein en ik zaten in de zelfde split ( 2de split ) SOF van 2.9K in de iLMS en veld was dus goed vol in alle klassen ( en niet 3 auto’s met 0.5k rating ) toch best fijn die avond racejes.

Q Dacht dat ik te weinig brandstof er in had gegooid ( sorry @ourplayground had je gewoon moeten vertrouwen :+ ) en dus durfde niet vol risico te nemen. Maar goed P8 was prima en alles zat op een .10 bij elkaar en @joeristein stond op p2! ( ja ja en die was nog aan het zeuren dat die T1 niet onder de knie had :P )

R Start was minder chaos dan ik verwachten, iedereen liet elkaar wel heel in T1 ook al was het wel even knijpen zo van de oval afkomende. In het midden stuk vlogen er uiteraard wat mensen af die de volle tank en kouden banden even vergeten waren. @joeristein steady 2de en vond de aansluiting met P1 en die sloegen langsaam een gat van P3&P4 waar wij weer achter zat met P5&P6&P7 heb wel een keer of 6gewisseld van 5 naar 6 naar 7 naar 6 naar 5 and so on. Maar wel liet iedereen elkaar echt leven, en dat maakte het racen super leuk. Ik dacht ik pak een early pit dan kom ik wellicht met wat geluk op een goede plek terug... dat klopte ook ik zat na de pit tussen de HPD’s op de oval en de aanpassing van de Gear Ratio wat ons knijter hard liet gaan... gaf me genoeg power om 295 te rijden in de slipstream van de HPD :X

@joeristein bleef steady 2de rijden ook al werd die door verkeer genoodzaakt P1 te laten gaan.
Ik werd 5de mede omdat ik op de straight nog van P6 naar P5 kon vliegen ( tnx @JPM85 )

Mocht je dus wat leuks willen rijden ipv LRP, dit is een leuk alternatief deze week.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• JPM85
Blerf schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 07:31:
Wat een goede Woensdag avond race was dit :)
Om 19:00 begonnen met practice op Daytona, om de baan wat beter te begrijpen want ik had hem nog nooit eerder gereden. ( buiten het uurtje de dag er voor )

@joeristein @ourplayground @JPM85 waren allemaal van de partij tijdens de practice en uiteraard hebben “we” of eigenlijk @JPM85 nog wat aan de bestaande setups lopen knutselen :D wat later meer van pas kwam als dat ik had verwacht.

@joeristein en ik zaten in de zelfde split ( 2de split ) SOF van 2.9K in de iLMS en veld was dus goed vol in alle klassen ( en niet 3 auto’s met 0.5k rating ) toch best fijn die avond racejes.

Q Dacht dat ik te weinig brandstof er in had gegooid ( sorry @ourplayground had je gewoon moeten vertrouwen :+ ) en dus durfde niet vol risico te nemen. Maar goed P8 was prima en alles zat op een .10 bij elkaar en @joeristein stond op p2! ( ja ja en die was nog aan het zeuren dat die T1 niet onder de knie had :P )

R Start was minder chaos dan ik verwachten, iedereen liet elkaar wel heel in T1 ook al was het wel even knijpen zo van de oval afkomende. In het midden stuk vlogen er uiteraard wat mensen af die de volle tank en kouden banden even vergeten waren. @joeristein steady 2de en vond de aansluiting met P1 en die sloegen langsaam een gat van P3&P4 waar wij weer achter zat met P5&P6&P7 heb wel een keer of 6gewisseld van 5 naar 6 naar 7 naar 6 naar 5 and so on. Maar wel liet iedereen elkaar echt leven, en dat maakte het racen super leuk. Ik dacht ik pak een early pit dan kom ik wellicht met wat geluk op een goede plek terug... dat klopte ook ik zat na de pit tussen de HPD’s op de oval en de aanpassing van de Gear Ratio wat ons knijter hard liet gaan... gaf me genoeg power om 295 te rijden in de slipstream van de HPD :X

@joeristein bleef steady 2de rijden ook al werd die door verkeer genoodzaakt P1 te laten gaan.
Ik werd 5de mede omdat ik op de straight nog van P6 naar P5 kon vliegen ( tnx @JPM85 )

Mocht je dus wat leuks willen rijden ipv LRP, dit is een leuk alternatief deze week.
Ik kreeg na de race nog een berichtje van de kerel die achter mij is gefinished. Die kon in dezelfde BMW maar net in de slipstream blijven hangen, maar als hij hem er naast zette dan liep ik weer weg. _/-\o_

Dus tip van Flip, pas je gear ratio's aan als je op Daytona gaat racen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iH1gUY1srDAi5x39_WWKaPO_14U=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xA7Cj956bCPybzFmFi7yXFMR.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

Zat jij bij mij in de split? Ik zou graag de replay file willen hebben, mijn pc gaf een BSOD in de laatste ronde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laforte

laforte

Helemaal de weg kwijt!

ActualFantasy schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 19:55:
[...]

Er waren er idd een paar aan het blinken in die split.

Ik mocht keer met de top split meedoen. Toch van 12 naar 8 gereden, terwijl ik als auto nummer 38 gekregen had.

[Afbeelding]
Ik op nummer 4???? 8)7 Ik snap niet hoe dat kan want ik win nooit maar wel leuk om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

laforte schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 10:10:
[...]

Ik op nummer 4???? 8)7 Ik snap niet hoe dat kan want ik win nooit maar wel leuk om te zien.
Dat is een overzicht van de puntenstanden van alleen de Benelux rijders uit alleen div. 4. Zegt dus niet zoveel eigenlijk ;)

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ActualFantasy
Raimond613 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 10:46:
[...]

Dat is een overzicht van de puntenstanden van alleen de Benelux rijders uit alleen div. 4. Zegt dus niet zoveel eigenlijk ;)
Mwoah..

Dat zijn toch de nummers 2,3,4 en 9 van wereldwijd in divisie 4. Op een totaal van 1683 in divisie 4 momenteel.

Ook niet slecht toch?

[ Voor 3% gewijzigd door ActualFantasy op 16-07-2020 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

ActualFantasy schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 10:52:
[...]

Mwoah..

Dat zijn toch de nummers 2,3,4 en 9 van wereldwijd in divisie 4. Op een totaal van 1683 in divisie 4 momenteel.

Ook niet slecht toch?
Dat is wat anders dan alleen een overzicht van de Benelux rijders ;)
En ik ben van mening dat ook volledige divisiestanden nog steeds niet veel zeggen, met name in lagere divisies. Rijders kunnen fluctueren in de irating waardoor ze eigenlijk in een 'verkeerde' divisie rijden. Daarnaast worden gescoorde punten uiteraard bepaald door de SoF die je niet zelf volledig in de hand hebt.
IMO is de enige stand die nog enigszins van betekenis is, de overall stand. En zelfs die is niet alleszeggend.

Just my 2 cents :)

iracing profile

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 14:43

Arfman

Drome!

Blerf schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 07:31:
* Arfman meldt

Hopelijk vanavond tijd om een uurtje te oefenen en dan de race van 21:00 te pakken.

Tip van Flip: je hebt op Android de app "iSchedule Beta", daarin kun je je favo series toevoegen en dan vanaf de luie bank zien wanneer ze zijn, werkt prettiger dan je PC aanzetten :)

https://play.google.com/s....vincendev.ischedule.beta

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuelke

Fuelke

Forza Ferrari

Je divisie ligt natuurlijk wel vast voor de duur van een seizoen, die fluctueert niet van week tot week.
5.4.1.1.Each OfficialRaceSeries will be divided into 10 Competition Divisions, grouping drivers of similar skill level in competition for the remainder of the season. Any OfficialRace Series open to members within theRookie License Class shall also include an eleventh Competition Division specifically for Rookie License Class holders wishing to participate in that Race Series.
5.4.1.2.At the beginningof each Season, the iRacingsystem automatically partitionsdrivers into 10 Competition Divisions based on their iRating at the end of the previous season.
5.4.1.3.Throughout a Season, drivers areassigned to Competitive Divisions based on their current iRating.
Er zit voor de punten ook wel een complexer systeem achter, hij telt niet alle punten mee. Uiteraard krijg je hoe hoger je SoF meer punten.
5.6.1.1.Race Event Points:
A ) Race Event Points are scored in RankedSeries Races.
B ) Races are valued by the Strength of Field (SOF), which is based on the iRatings of the drivers in the field for the event. The higher the SOF, the more points are available for each finishing position.
C ) Race Event Points are also adjusted for field size. The larger the field, the smaller the difference in Race Event Points awarded for each finishing position.

5.6.1.2.Race Week Points:
A ) Drivers may compete in as many RankedSeries Races as they choose in a given race week.
B ) The best 25% of a driver’s raceperformances (based on Race Event Points scored)in a given Race Week, rounded up to the next whole number,will be calculatedat the conclusion of each RankedSeries Race during the week. Thisfinal average at the conclusion of eachRace Week will be the driver’s Race Week Points total,and countstowards the Season Championship in that series.
C ) Example: A driver completed 9 RankedSeries Races during the week.25% x 9 = 2.25, and 2.25 rounded up to the next whole number is 3.Therefore, the driver’s 3 best performances in the RankedSeries Races are averaged together to calculate the driver’s Race Week Points.

5.6.1.3.Season Race Points:
A ) Season Race Points are calculated by totaling the Race Week Points earned by a driver in a given RankedSeries throughout the Season.
B ) Typically, a driver’s best 8 weeks of the normal 12 week race schedule will count towards Individual and Club Championships.
En je krijgt wel een mooi certificaat voor aan de muur als je je divisie wint B)

[ Voor 80% gewijzigd door Fuelke op 16-07-2020 17:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr.Conroe
Gisteren ook maar eens naar de ranking gekeken en ik sta tot mijn eigen verbazing in de top 20 van IMSA Division 6. Nog meer verbaasden me echter de stats van degene die direct boven me staat.

Deze meneer had in 4 weken, 131 starts ! IMSA races zijn iedere 2 uur, dus twaalf per dag. Als we aannemen dat ie 8 uur per dag slaapt of iets anders doet, dan kan ie maximaal aan 8 races per dag deelnemen. In 4 weken kom je dan aan een theoretisch maximum aantal starts van 224.

Met 131 starts was ie dus in 58% van alle races erbij. Ik zit een beetje te twijfelen of ik deze meneer moet prijzen voor zijn inzet of dat ik hem beter de contactgegevens van het Trimbos instituut kan geven. 8)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-10 19:19

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Hij heeft iig veel waard voor z’n geld.. ik Doe met pijn en moeite 1 race .. en nu al weken niks

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPM85
Mr.Conroe schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 18:26:
Gisteren ook maar eens naar de ranking gekeken en ik sta tot mijn eigen verbazing in de top 20 van IMSA Division 6. Nog meer verbaasden me echter de stats van degene die direct boven me staat.

Deze meneer had in 4 weken, 131 starts ! IMSA races zijn iedere 2 uur, dus twaalf per dag. Als we aannemen dat ie 8 uur per dag slaapt of iets anders doet, dan kan ie maximaal aan 8 races per dag deelnemen. In 4 weken kom je dan aan een theoretisch maximum aantal starts van 224.

Met 131 starts was ie dus in 58% van alle races erbij. Ik zit een beetje te twijfelen of ik deze meneer moet prijzen voor zijn inzet of dat ik hem beter de contactgegevens van het Trimbos instituut kan geven. 8)
Geen baan, vrijgezel & (vrijwillige) corona lockdown. Dan valt het aantal wel te verklaren, dan zou ik ook op 50% uit gaan komen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
Heeft iemand met Oval ervaring tips wat de beste aankopen zijn in class C en D voor deze series?

Ik ben net vanuit Rookie naar D gegaan en ik denk dat uiteindelijk C class - Nascar iRacing fixed mooie serieis om in te rijden simpelweg omdat deze het meest gereden wordt. In de D class lijkt mij Nascar iRacing National (ARCA Menards) het meest voor de hand liggend om te gaan rijden. Om dezelfde reden wederom, dat deze klasse gewoon lekker vol lijkt te zitten steeds.

Ik moet nogal wat aankopen lijkt het, als iemand daar ervaring/tips voor heeft zijn die meer dan welkom. Volgens mij zit ik er met de series in ieder geval wel bij de juiste voor Ovals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithriel

Mithriel

bwoah

Mr.Conroe schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 18:26:

Ach, er waren tijden dat ik nog meer aan gamen was :)

Ik gok dat hij examens heeft gedaan en het er nu van neemt ofzo.

iRacing | Rig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danny Hdoorn
  • Laatst online: 01-02-2023

Danny Hdoorn

Abn0rmaal(twitch&dc)

Loona35 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:25:
Heeft iemand met Oval ervaring tips wat de beste aankopen zijn in class C en D voor deze series?

Ik ben net vanuit Rookie naar D gegaan en ik denk dat uiteindelijk C class - Nascar iRacing fixed mooie serieis om in te rijden simpelweg omdat deze het meest gereden wordt. In de D class lijkt mij Nascar iRacing National (ARCA Menards) het meest voor de hand liggend om te gaan rijden. Om dezelfde reden wederom, dat deze klasse gewoon lekker vol lijkt te zitten steeds.

Ik moet nogal wat aankopen lijkt het, als iemand daar ervaring/tips voor heeft zijn die meer dan welkom. Volgens mij zit ik er met de series in ieder geval wel bij de juiste voor Ovals.
Ik heb voor Ovals ook gekozen voor de Arca Menards....zoals je zegt genoeg animo en je kan daarmee doorstromen naar de C license voor Nascar.

Voor de rest kan je kijken naar wat je graag zou willen rijden...de auto ervoor kopen en dan het seizoen volgen en de banen die nodig zijn om te kunnen rijden...zo blijft de uitgave minimaal maar kan je je licence upgraden en rijden wat je zelf leuk vindt. Je krijgt trouwens korting bij meerder aankopen tegelijk wat begint met 3 voor 10% korting en 6 voor 15% . :P

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raimond613

Raimond613

Simracer

Loona35 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 19:25:

Toen ik jaren geleden de oval ladder in iracing besteeg was de D class serie niet erg populair. Wat ik toen deed (en de meeste anderen ook) was in de rookie series blijven rijden tot je genoeg SR had om de D class over te slaan.
Als je doel dus is om in de trucks te rijden en je wilt geen auto's en/of banen kopen die je misschien maar 1 seizoen gebruikt zou je dat kunnen doen.

iracing profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
Raimond613 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 20:09:
[...]

Toen ik jaren geleden de oval ladder in iracing besteeg was de D class serie niet erg populair. Wat ik toen deed (en de meeste anderen ook) was in de rookie series blijven rijden tot je genoeg SR had om de D class over te slaan.
Als je doel dus is om in de trucks te rijden en je wilt geen auto's en/of banen kopen die je misschien maar 1 seizoen gebruikt zou je dat kunnen doen.
Volgens mij lukt dat niet helemaal meer toch? Je moet 4 races in de klasse rijden en dus op zijn minst de D-class auto kopen en dan geluk hebben dat een gratis baan in de D-class zit om die 4 races te rijden?

/edit
Niet dat ik zeker weet of ik D wel wil overslaan van de Ovals overigens. Als het lekker vol zit en het niveau is niet zo laag en onnodig lomp als de Rookie dan ben ik al blij. Bij Rookie start ik nu altijd top 5, maar je wordt er dan juist vaak in de 1e bocht afgeramd door starter #12 oid 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door Loona35 op 16-07-2020 20:34 ]

Pagina: 1 ... 318 ... 421 Laatste

Let op:
Updates aan je rig showen? > Het grote 'show je race-rig' topic
Je (racing)hardware (en mods) bespreken? > Racesturen, servo's en pedalen

Advies nodig voor de aankoop van een nieuwe pc voor iRacing? > Desktop Aankoopadvies

Advies over de aankoop/update van enkele onderdelen van je pc voor iRacing? > Componenten Aankoopadvies